Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Johnny Depp mengaku membesar sebagai seorang yang pelik ,gambar-gambarr Johnny Depp semasa muda

Posted: 14 Mar 2011 10:34 PM PDT

Siapa yang tak minat dengan Johnny Depp?
Johnny Depp nie memang hensem dan mempunyai aura seksi sejak muda,,Apa yang menambahkan lagi kehenseman Johnny Depp? Sebab walaupun dia mempunyai pakej lengkap,handsome,cute,kaya,kelakar,tp dia seorang yang merendah diri,tak playboy..Dia sangat setia pada Vanessa dan sentiasa menjaga hati Vanessa.


Sekarang nie Johnny Depp bahagia dengan kekasihnya Vanessa Paradis yang juga ibu kepada dua org anak perempuan J.Depp.

Filem terbaru Johnny Depp,menggunakan suaranya dalam animasi Rango,kini berada dalam carta teratas di US Box Office.

Johnny Depp menyifatkan bahawa dia adalah seorang yang sangat berbeza dan kanak-kanak pelik semasa dia membesar dahulu.

Menurut J.Depp dia sering kelihatan bersendirian.

"When I was growing up I felt a complete freak. Very strange,"katanya

"I felt weird at five. At the age of 12, it was me against the world. I remember locking myself in the bedroom and playing my guitar. It seemed like I was in there for two or three years."


Johnny Depp kini kelihatan lebih bahagia dan gembira,dan memberitahu bahawa perubahan hidupnya menjadi positif semua kerana Vanessa Paradis yang juga merupakan pasangan sejatinya.

"The most important thing is that Vanessa has made me not have to pretend anymore about who I am," Johnny added. "I feel comfortable with myself."



Anak anak perempuan Johnny Depp




Gambar Vanessa Paradis..



Dalam sensasi tengah surfing pasal Johnny Depp dan pasanganny,terjumpa gambar nie...baru nampak bibir Johnny Depp bila dipakai lipstick mcm kat bwh nie mcm bibir Vanessa kan..hehe

Kisah Benar:Remaja 18 tahun nikah di Thailand dengan Datuk 63 tahun ,ditipu ketika bercinta dalam telefon

Posted: 14 Mar 2011 09:18 PM PDT





Menggunakan umpan tersalah mendail nombor telefon, seorang remaja perempuan berusia 18 tahun melalui detik mencemaskan apabila mendakwa dinikahkan dengan pemilik nombor telefon berkenaan dalam tempoh perkenalan hanya kira-kira lima bulan.

Lebih mengejutkan, 'suami' yang mendakwa lelaki kacak berusia 30 tahun dan bekerja sebagai pegawai bank itu seorang datuk berusia 63 tahun yang juga penoreh getah.


Bagaimanapun, remaja itu yang bekerja di sebuah pasar raya, dekat sini, 'bernasib baik' kerana ketika dinikahkan kononnya di sebuah pejabat agama di Thailand, dia dalam keadaan 'uzur' menyebabkan suaminya terpaksa menyimpan hajat menjamah tubuh gadis itu untuk sementara waktu.

Begitupun, selepas empat hari bernikah, remaja terbabit menyatakan hasrat berpisah dengan suaminya sebelum membuat laporan polis dan jabatan agama.


Ketika mendedahkan pengalamannya, remaja yang mahu dikenali sebagai Lis berkata, dia berkenalan dengan warga emas terbabit Oktober lalu apabila lelaki itu mendakwa tersilap mendial nombor telefonnya.


Bermula saat itu, katanya, lelaki terbabit kerap menghantar SMS serta berbual dengannya walaupun mereka tidak pernah berjumpa.Menurutnya, sejak berkenalan, lelaki itu kerap menambah nilai kredit telefon bimbitnya selain memasukkan wang ke akaun adiknya untuk kegunaan termasuk membeli-belah.


"Dia kerap tambah nilai telefon saya selain memasukkan wang ke dalam akaun adik untuk kegunaan saya dan memberitahu dia berusia 30-an, masih bujang dan bekerja sebagai pegawai bank."Beberapa minggu lalu, kami membuat keputusan untuk berjumpa di stesen bas dekat sini. Sebaik saya tiba, lelaki itu bersama rakannya membawa saya ke Thailand untuk bernikah," katanya.


Lis berkata, selepas empat hari bernikah dia berasa tidak sedap hati sebelum meluahkan hasrat tidak puas hati terhadap perkahwinannya dan minta berpisah.


"Saya bingung bagaimana proses pernikahan itu berlaku dan kerana tidak puas hati saya membuat laporan di Balai Polis Kulim kerana rasa tertipu dan mungkin dipukau," katanya ketika ditemui di Balai Polis Kulim pada 7 Mac lalu.


Sementara itu, lelaki terbabit yang enggan dikenali berkata, dia tertarik dengan remaja itu yang pandai mengambil hati selain suka mendengar suaranya.


Menurutnya, sepanjang proses pernikahan dengan remaja itu, tidak berlaku sebarang paksaan, malah semua dokumen berkaitan ada dalam simpanannya.


"Saya menikahinya di Thailand dan memiliki semua dokumen yang diperlukan, malah ketika bernikah tidak berlaku sebarang paksaan. "Sejak menikahinya kami tidak pernah bersama kerana dia datang bulan," katanya.


Warga emas itu berkata, dia mempunyai anak berusia tujuh bulan hingga 30 tahun dan remaja itu isteri keduanya.


Menurutnya, dia sudah bernikah empat kali, tetapi tidak kekal lama dan bercerai.


Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh, berkata pihaknya menyerahkan kepada Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) untuk memastikan kesahihan status perkahwinan pasangan itu.


Sementara itu, jurucakap PADK berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan lanjut sebelum mengambil tindakan susulan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Dapatkan Premium Beautiful Langsingkan Badan

Posted: 14 Mar 2011 06:41 PM PDT

Budiey BlogMemperkenalkan Premium Beautiful. Satu produk kecantikan yang perlu ada bagi setiap wanita. Ia berfungsi untuk membentuk postur badan kita agar menjadi lebih menarik.

Dalam setiap diri seorang wanita berkerjaya mahupun tidak, tentu ada keinginan untuk menjaga kecantikan kerana itu adalah anugerah dan aset untuk tampil lebih yakin dan konfiden.

Pakaian dalam pembentukan badan PB membentuk kontur keseluruhan badan yang menarik, bentuk badan yang sihat dan seimbang. Memberikan kesan secara serta merta dengan selamat tanpa memerlukan pengambilan ubat, melakukan pembedahan dan senaman.

PB diedarkan oleh Hai-O Marketing Sdn Bhd dipercayai oleh orang ramai dan telah menjadi penaja utama dalam banyak aktiviti di Malaysia dan yang paling terbaru ialah penaja utama untuk Gadis Melayu 3 (2010) .

PB terdiri daripada 3 bahagian iaitu coli panjang (long bra), seluar dalam panjang (long girdle) dan bengkung pinggang (waist nipper) . Ketiga-tiga bahagian ini telah direka khas dan mempunyai fungsi tersendiri.

Kelebihan PB

  1. - Rekabentuk stereoskopik sinar infra merah jauh yang berdasarkan potongan rangka badan manusia. Berfungsi membetulkan peredaran darah dan metabolisme badan
  2. - Serapan yang baik dan sesuai untuk dipakai seharian.
  3. - Pakaian dalam yang tahan lama dan boleh dicuci.
  4. - Boleh diregangkan secara 360 darjah dan mengikut pengerakan badan tanpa mengubahkan rekabentuk asal.
  5. - Sinar infrared jauh juga berfungsi untuk menambahkan kekenyalan dan ketegangan buah dada dan membesarkan tumbesaran buah dada.
  6. - LIFETIME WARRANTY!!

Fungsi Long Girdle (Seluar Dalam)

  1. 32 kepingan jahitan stereoskopik, berdasarkan teori mampatan berserpihan, mengagihkan lebihan lemak ke arah bahagian badan yang bersesuaian.
  2. Rekaan dan jahitan unggul cawan pinggul dapat membetulkan pinggul yang lentur, membentuk kontur pinggul yang mempesona dan meninggikan pinggul.
  3. Mengasingkan kontur peha dan pinggul, mengagihkan lebihan lemak pada peha ke dalam cawan pinggul dan membentuk kontur pinggul yang sempurna.
  4. Dilengkapi dengan kain jenis kapas yang selesa pada bahagian dalam pinggang seluar dapat memperbaiki dan membentuk kontur pinggang yang mempesona.
  5. Perhiasan berlian berbentuk rama ¨C rama menonjolkan keunggulan produk.
  6. Mampatan yang tetap ke atas abdomen dapat mengurangkan lebihan lemak lalu memperbaiki masalah perut yang buncit.
  7. Rekaan mampatan 2 lapisan berfungsi menyelaraskan lemak pada sekitar peha, membentuk kontur peha yang menarik.
  8. Penggunaan 2 lapisan kain kapas berlubang kecil berfungsi untuk memberi keselesaan.
  9. Penggunaan renda yang fleksible, mengelakkan perasaan tidak menyenangkan akibat pergeseran dengan benang seluar.

Fungsi Waist Nipper (Bengkung Panjang)

  1. Tujuh batang keluli memori dapat menyokong pinggang dan menegakkan tulang vertebra, turut berupaya memperbaiki postur berdiri dan duduk.
  2. Rekaan unik berdasarkan potongan rangka badan manusia, memperkuat pengagihan lemak pada bahagian pinggang ke bahagian dada dan punggung secara serata, turut mencapai kesan pembentukan badan yang seimbang.
  3. Tali kenyal yang diimport dari Jepun, membantu menyelaraskan kontur pinggang.
  4. Rekaan secara fleksibel, menghasilkan kesan pembentukan berdasarkan kesesuaian badan individu.
  5. Rekaan 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.
  6. Perhiasan berlian berbentuk rama ¨C rama menonjolkan keunggulan produk.

TESTIMONI

PREMIUM BEAUTIFUL TRANSFORMATION

CDM SITI ROHANA, MERUPAKAN TOP LEADER DALAM HAI-O MARKETING TELAH BERJAYA MENURUNKAN BERAT BADAN DARI 96 KG KEPADA 68KG DALAM MASA 3 BULAN SAHAJA! DENGAN PEMAKAIAN PREMIUM BEAUTIFUL YANG KONSISTEN.

CUBA LIHAT GAMBAR INI: 

kak ana & i
SEBELUM

dscf7627
SELEPAS 3 BULAN

MUKA PUN DAH KECUT… WAJAH BELIAU BERSERI-SERI..

AMAZING KAN? JUST 3 MONTHS!! SIAPA KATA PLUS SIZE WOMEN TAK BOLEH? :) THINK AGAIN!

NOW WE HAVE PLUS SIZE FOR WOMEN UP TO 100KG!
GRAB ONE TODAY!! FEEL FREE TO GET A FREE CONSULTATION FROM ME!!!

PAKAI PB, SHARE WITH PEOPLE, DAPAT INCOME AND PALING BEST DAPAT PERGI KE HONG KONG!!!

UNTUK DAPATKAN PRODUK INI, ANDA BOLEH MENGHUBUNGI:

HANIS: 0126443185
WWW.HANISHAIZI.COM

FREE PB WASH FOR THE FIRST 10 CUSTOMER! SAVE RM600!!

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Dapatkan Premium Beautiful Untuk Badan Lebih Menarik
  • Majlis Sidang Media & Pra Pelancaran Celeb Nexus Komuniti Premium
  • Sarimah Ibrahim di Media Launch Party The Biggest Loser Asia
  • SIY Produk Pelangsingan Paling Hebat di Malaysia
  • Jemputan: Sessi Pengenalan di AsterSpring Pavilion
  • Gambar Dilla Syahirah dan Bakal Suami
  • Diana Danielle & Shahz Jaszle di Final InnerShine® Berry Beautiful Eyes Search
  • Konsert PERCUMA Dewa 19 dan Inul Daratista @ KL LIVE
  • Dapatkan Sabun Mandian Mangezkin PERCUMA
  • Terapi Mandi Songsang
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Saida Nekad Mahu Bercerai

    Posted: 14 Mar 2011 07:47 AM PDT

    Ini berita yang Budiey baru baca di portal Mstar Online.

    KUALA LUMPUR: Penyanyi, Saida nekad untuk bercerai meskipun suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri tidak bersetuju dengan permohonan untuk berpisah secara baik yang difailkannya selepas 15 tahun hidup bersama.

    Peguam syarie Ahmad Nazib Johari yang mewakili Saida memberitahu, pihaknya memohon untuk meminda permohonan asal mereka kepada bercerai secara fasakh, jika Mohd Ghazali enggan memberi kata putus dalam perkara tersebut. Saida atau nama sebenarnya Siti Nursaida Tarudin, 35, yang juga kakak kepada penyannyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza pula memberitahu, dia telah cuba untuk berbincang dengan Mohd Ghazali, 40, bagi mencari jalan penyelesaian.

    "Kami masih tinggal serumah. Saya ada cuba berbincang, tetapi suami tidak setuju. Saya mohon untuk bercerai kerana kami sudah tiada persefahaman dan perbalahan kami tidak boleh dipulihkan," katanya.

    Bagaimanapun, Hakim Syarie Mohd Suhaily Rosdi enggan membenarkan permohonan tersebut kerana beranggapan Mohd Ghazali seharusnya diberikan peluang untuk hadir di mahkamah dan menyelesaikan kes tersebut.

    "Mahkamah sentiasa mempunyai budi bicara. Saya mahu lihat kehadiran defendan (Mohd Ghazali). Jika mahu bercerai, mahkamah boleh teruskan. Jika tidak, mahkamah mahu mendengar alasannya," tambahnya.

    Justeru itu, Mohd Suhaily menetapkan kes itu disebut semula pada Jumaat ini untuk kehadiran pihak-pihak.

    Beliau juga menasihatkan supaya Saida dan Mohd Ghazali memanfaatkan masa yang ada dengan mencari penyelesaian kepada masalah rumah tangga mereka.

    "Bincang sebagai seorang yang dewasa, sebagai ibu bapa. Ingat perceraian yang berlaku akan memberi kesan kepada anak. Saya bercakap bukan hanya untuk masa sekarang, tetapi untuk 10 tahun akan datang," katanya.

    Sementara itu, ketika ditanya mengenai pendirian Mohd Ghazali dalam permohonan itu, peguam syarie Amli Embong memberitahu, ahli perniagaan itu tidak mahu menceraikan Saida.

    "Mohd Ghazali mahu mempertahankan rumah tangganya," kata Amli mewakili Mohd Ghazali yang tidak menghadiri prosiding mahkamah tersebut.

    Persoalan mengenai ketidakhadiran Mohd Ghazali juga timbul apabila Amli dan Saida memberikan alasan yang berbeza mengenainya.

    Menurut Amli, beliau menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Mohd Ghazali pada pukul 9 pagi Isnin, memaklumkan bahawa beliau tidak sihat dan mempunyai sijil cuti sakit. Bagaimanapun, Saida memberitahu suaminya kini berada di kampung halaman, iaitu di Teluk Intan, Perak.

    Sehubungan itu, Mohd Suhaily memberi peringatan keras bahawa beliau akan mengeluarkan waran tangkap sekiranya Mohd Ghazali tidak menghadiri prosiding Jumaat. Secara keseluruhan, Mohd Ghazali telah gagal untuk menghadiri tiga prosiding mahkamah.

    Saida hadir di mahkamah dengan berpakaian serba hitam dan ditemani oleh kakak iparnya, Rozie Abd Razak. Dia yang pernah mencuba nasib dalam rancangan realiti, Akademi Fantasia musim ke-enam memfailkan permohonan untuk bercerai pada 6 Oktober 2010 mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam, Wilayah-Wilayah Persekutuan 1984.

    Saida dan Mohd Ghazali berkahwin pada 14 Disember 1996 di kampung halaman penyanyi tersebut, Kuala Lipis, Pahang dengan berwalikan bapa kandung. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Siti Nurunnyssa, 14, Anas, 12, Khalid, 8, dan Siti Nurul Mashitah, 5 tahun.

    Mereka yang menetap di Alam Damai, Cheras, di sini tidak pernah bercerai sebelum ini.

    Saida & Anak

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Kejutan AF6: Saida Kakak Siti Nurhaliza Masuk AF 6
  • Gambar Saida & Sairah di Pelancaran Ewah-Ewah TV3
  • Gambar Saida di Pelancaran Album Lentera Timur
  • Lagu Segalanya Cinta Single Pertama Siti Saida
  • Gambar Terbaru Saida Bersama Anak
  • Gambar 14 Pelajar Akademi Fantasia 6
  • Eksklusif: Gambar Dato' Siti Nurhaliza Buat Kejutan Birthday Saida
  • Saida AF6 Kena Badi & Konsert AF6 di Istana Budaya
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza @ Pra Kemuncak Anugerah Bintang Popular
  • Gambar Saida di Majlis Memperkenalkan Artis Baru SNP
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Kakak Dato’ Siti Nurhaliza, Saida Nekad Mahu Bercerai

    Posted: 14 Mar 2011 07:38 PM PDT

    Buat yang masih tak tahu, sebelum ini Saida pernah menfailkan cerai terhadap suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri (details). Namun begitu, Saida menarik balik tuntutan cerai yang dibuatnya itu dan memaklumkan yang hubungan dia dan suami sudah kembali baik (details).

    Walau bagaimanapun, semalam mStar Online melaporkan yang Saida nekad untuk bercerai dengan alasan rumahtangganya sudah tidak dapat diselamatkan lagi. Baca petikan berita mStar online kat bawah ni.

    SAIDA BERCERAI

    KUALA LUMPUR: Penyanyi, Saida nekad untuk bercerai meskipun suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri tidak bersetuju dengan permohonan untuk berpisah secara baik yang difailkannya selepas 15 tahun hidup bersama.

    Peguam syarie Ahmad Nazib Johari yang mewakili Saida memberitahu, pihaknya memohon untuk meminda permohonan asal mereka kepada bercerai secara fasakh, jika Mohd Ghazali enggan memberi kata putus dalam perkara tersebut.

    Saida atau nama sebenarnya Siti Nursaida Tarudin, 35, yang juga kakak kepada penyannyi tersohor, Datuk Siti Nurhaliza pula memberitahu, dia telah cuba untuk berbincang dengan Mohd Ghazali, 40, bagi mencari jalan penyelesaian.

    "Kami masih tinggal serumah. Saya ada cuba berbincang, tetapi suami tidak setuju. Saya mohon untuk bercerai kerana kami sudah tiada persefahaman dan perbalahan kami tidak boleh dipulihkan," katanya.

    Bagaimanapun, Hakim Syarie Mohd Suhaily Rosdi enggan membenarkan permohonan tersebut kerana beranggapan Mohd Ghazali seharusnya diberikan peluang untuk hadir di mahkamah dan menyelesaikan kes tersebut.

    "Mahkamah sentiasa mempunyai budi bicara. Saya mahu lihat kehadiran defendan (Mohd Ghazali). Jika mahu bercerai, mahkamah boleh teruskan. Jika tidak, mahkamah mahu mendengar alasannya," tambahnya.

    Justeru itu, Mohd Suhaily menetapkan kes itu disebut semula pada Jumaat ini untuk kehadiran pihak-pihak.

    Beliau juga menasihatkan supaya Saida dan Mohd Ghazali memanfaatkan masa yang ada dengan mencari penyelesaian kepada masalah rumah tangga mereka.

    "Bincang sebagai seorang yang dewasa, sebagai ibu bapa. Ingat perceraian yang berlaku akan memberi kesan kepada anak.

    "Saya bercakap bukan hanya untuk masa sekarang, tetapi untuk 10 tahun akan datang," katanya.

    Sementara itu, ketika ditanya mengenai pendirian Mohd Ghazali dalam permohonan itu, peguam syarie Amli Embong memberitahu, ahli perniagaan itu tidak mahu menceraikan Saida.

    "Mohd Ghazali mahu mempertahankan rumah tangganya," kata Amli mewakili Mohd Ghazali yang tidak menghadiri prosiding mahkamah tersebut.

    Persoalan mengenai ketidakhadiran Mohd Ghazali juga timbul apabila Amli dan Saida memberikan alasan yang berbeza mengenainya.

    Menurut Amli, beliau menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Mohd Ghazali pada pukul 9 pagi Isnin, memaklumkan bahawa beliau tidak sihat dan mempunyai sijil cuti sakit.

    Bagaimanapun, Saida memberitahu suaminya kini berada di kampung halaman, iaitu di Teluk Intan, Perak.

    Sehubungan itu, Mohd Suhaily memberi peringatan keras bahawa beliau akan mengeluarkan waran tangkap sekiranya Mohd Ghazali tidak menghadiri prosiding Jumaat.

    Secara keseluruhan, Mohd Ghazali telah gagal untuk menghadiri tiga prosiding mahkamah.

    Saida hadir di mahkamah dengan berpakaian serba hitam dan ditemani oleh kakak iparnya, Rozie Abd Razak.

    Dia yang pernah mencuba nasib dalam rancangan realiti, Akademi Fantasia musim ke-enam memfailkan permohonan untuk bercerai pada 6 Oktober 2010 mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam, Wilayah-Wilayah Persekutuan 1984.

    Saida dan Mohd Ghazali berkahwin pada 14 Disember 1996 di kampung halaman penyanyi tersebut, Kuala Lipis, Pahang dengan berwalikan bapa kandung.

    Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Siti Nurunnyssa, 14, Anas, 12, Khalid, 8, dan Siti Nurul Mashitah, 5 tahun.

    Mereka yang menetap di Alam Damai, Cheras, di sini tidak pernah bercerai sebelum ini.

    + mStar Online

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Dengar ERA fm Boleh Menang Wang Tunai & Hadiah Lumayan?

    Posted: 14 Mar 2011 09:21 AM PDT

    Ya, betul. Dengan mendengar ERA fm, anda berpeluang memenangi wang tunai sekurang-kurangnya RM105 setiap jam dalam kempen Aznil vs Muzik yang sedang berlangsung di stesen radio yang hanya memainkan muzik hit tanpa henti itu.

    GAMBAR AZNIL VS MUZIK

    Macam mana nak menang? Itu mudah sahaja. Anda hanya perlu dengar ERA fm sepanjang masa dan bila isyarat memanggil diutarakan oleh penyampai bertugas ketika itu, cepat-cepat ambil telefon dan hubungi studio di talian 0395433355.

    Jika anda adalah pemanggil bertuah (maklumlah, yang call tu bukan anda seorang je), anda perlu memilih samada nak jawab soalan mengenai Aznil ataupun Muzik. Kalau anda pakar mengenai Aznil, anda pilihlah Aznil dan begitulah sebaliknya.

    Kalau anda berjaya menjawab dengan betul, RM105 menjadi milik anda. Mungkin juga RM210 atau RM315 atau RM420 disebabkan soalan sebelum itu gagal dijawab oleh pemanggil bertuah. Kiranya rezeki anda lah tu menang berganda-ganda.

    Jangan tak tahu, selain RM105 yang ditawarkan setiap jam itu, anda juga berpeluang untuk memenangi hadiah lumayan berupa TV LCD 32″ atau Set Teater Rumah SINGER yang bernilai lebih dari RM2000 di dalam slot bonus. Best kan?

    GAMBAR AZNIL VS MUZIK

    Jadi, dengarkan ERA fm sepanjang masa untuk peluang memenangi wang tunai dan juga hadiah lumayan daripada SINGER itu. Untuk lebih lanjut, anda pergi ke website ERA fm. Oh ya, kempen Aznil vs Muzik ni tamat pada 25 Mac 2011.

    IKLAN YANG CAMBEST:

    Siapa lagi nak iPhone 4 ni?

    Reload DiGi prepaid dan terima pelbagai ganjaran menarik

    Adakah anda orang yang mereka ni cari?

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Rakaman Seks Usher & Bekas Isteri Tameka Tersebar & Dilelong

    Posted: 14 Mar 2011 08:28 PM PDT

    Usher Raymond, kini menjadi mangsa apabila video rakaman seks bersama bekas isteri, Tameka telah tersebar kepada pihak luar & akan dilelong kepada pembida tertinggi. Penyanyi OMG, percaya bahawa video tersebut merupakan salah satu barang yang telah dicuri dalam satu kes kejadian samun kereta miliknya pada tahun 2009. Dianggarkan, kerugian akibat kecurian tersebut membabitkan kos bernilai USD1 juta, termasuk barangan kemas & 2 buah laptop.

    Sebuah laman web menerima rakaman seks tersebut dan mereka telah mengesahkan individu dalam rakaman tersebut ialah Ushe & Tameka. Namun, tidak dipastikan sama ada video itu dirakam ketika mereka masih dalam hubungan, atau tidak. Hasil perkahwinan berusia 3 tahun, mereka dikurniakan 2 orang anak masing-masing berusia 2 & 3 tahun.

    Sekitar June 2009, Usher memohon untuk bercerai dengan Tameka kerana tiada lagi kesefahaman. Pada November 2009, mereka sah bercerai.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    (Gambar) Sharifah Sofia Cover Untuk Mami & Baby

    Posted: 14 Mar 2011 08:07 PM PDT

    Ini adalah update terkini untuk aktres Sharifah Sofia yang kini sarat mengandung lebih 8 bulan. Hasil maklumat daripada Twitter Sharifah Sofia, dia & suami berdebar-debar menghitung hari untuk menyambut kedatangan anak pertama, dalam lingkungan 10 hari lagi.

    Katanya lagi, baru-baru ini dia & suami baru sahaja selesai menghadiri sebuah kursus berkaitan bersalin secara normal, dipanggil sebagai HypnoBirthing. Sharifah Sofia menyatakan bahawa kelas tersebut telah membina keyakinan dirinya untuk bersalin secara normal, dan insyallah drug-free.

    Kami doakan agar Sharifah Sofia dipermudahkan kelahirannya yang pertama, amin. Kredit gambar tanpa prejudis kepada Saleha Rahman.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [Kesian] Wanita sangka dia hamil tujuh bulan rupanya kena tumor

    Posted: 14 Mar 2011 09:40 PM PDT

    SEMARANG- Endang (53), warga RT 10/02, Desa Wonolopo, Kelurahan Wonolopo, Kecamatan Mijen, Jawa Tengah, sudah 2 tahun ini berjuang melawan tumor ganas yang bersarang di tubuhnya.

    Awalnya Endang menduga keadaani ini kerana tengah mengandung 7 bulan, namun setelah dilakukan pemerisaan ternyata tumor. Ketika ini keadaan Endang sangat lemah akibat penyakit komplikasi yang dideritanya, selain tumor ganas.

    Menurut Endang, dia sudah berubat dan sudah pernah dirawat di hospital di Semarang. Entah mengapa dia disuruh doktor untuk melakukan pengubatan dengan rawatan biasa saja.

    "Ketika di Hospital Kariadi Semarang, saya hanya disedut cairan saja. Operasi dibatalkan oleh doktor kerana keadaan saya sangat lemah," ujar Endang, Senin (14/3/2011).

    Akibat tidak mendapat pengubatan dan perawatan yang semestinya, keadaan Endang semakin memperihatinkan. Penyakit mulai menggerogoti tubuh Endang.

    "Kata doktor saya menderita penyakit jantung lemah, infeksi saluran pernafasan, dan radang paru-paru," imbuh Endang lagi.

    Di rumah Endang memang tak tampak satupun ubat yang diperuntukkan untuk sakitnya. Hanya ada minyak kayu putih yang tergeletak di meja dekat tempat tidurnya.

    Keadaan diperparah oleh susahnya Endang untuk tidur. Endang hanya tertidur sebentar setiap harinya, itupun kadang dalam keadaan terduduk.

    "Saya sudah jarang mas tidur berbaring di kasur dan menikmati tidur nyenyak. Kepala saya bahkan pernah koyak kerana terjatuh dari tempat duduk akibat tertidur di kerusi," ujar wanita yang sudah ditinggal suaminya sejak 22 tahun silam itu.

    Kini Endang hanya berharap pemerintah mahu membantu dan mengupayakan kesembuhan bagi dirinya. Hal ini kerana dia tak mampu lagi membayar kos perubatan dan periksa ke dokter.

    Sumber : http://www.okezone.com

    Pelajar temukan filem porno lakonan gurunya

    Posted: 14 Mar 2011 08:48 PM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Masa lalu ternyata tak boleh dilupakan begitu saja. Inilah yang terjadi pada seorang guru bernama Tera Myers (38), dari St Louis, Missouri, Amerika Syarikat (AS). Demikian diberitakan New York Daily, awal minggu ini.

    Seorang pelajar menemukan filem-filem porno yang dibintangi selama tahun 1990-an. Guru yang mengajar sains ini memutuskan untuk undur dari sekolah di Parkway North High School dengan alasan ingin menjaga privasi dan juga menjaga nama keluarganya. Demikian kata Paul Tandy, juru cakap dari pihak sekolah. Di sekolah itu ia sempat mengajar selama empat tahun.

    Kerana perannya di filem-filem porno tidak termasuk ilegal, maka masa lalu pekerjaannya tidak muncul saat pengecekan. Si guru ini muncul di filem porno ketika ia berusia 22 tahun ketika aia tak punya rumah dan ibu yan mempunyai  dua anak ini tak punya wang.

    Myers, yang mendapat gelar sarjana dari Murray State University, Kentucky, bukan pertama kalinya dilarang mengajar. Dia pernah dipecat dari kegiatan belajar mengajar di Kentucky lima tahun lalu dengan alasan yang sama.

    Ahli bina badan kini jadi maknyah glamour

    Posted: 14 Mar 2011 07:40 PM PDT

    Agaknya terlebih makan hormon...
    saya petik dari kosmo online

    SOUTHAMPTON, Britain - Seorang bekas ahli bina badan lelaki, Chrisie Edkins kini bergelar model glamor selepas dia menukar identitinya menjadi seorang wanita, lapor sebuah akhbar semalam.

    Edkins, 31, ditawarkan banyak kontrak peragaan yang menyaksikannya beraksi sebagai model wanita malah dia juga menceburi bidang nyanyian.

    Lelaki tersebut yang memiliki seorang anak perempuan berusia sembilan tahun, Chloe, hidup sebagai seorang wanita selama bertahun-tahun sebelum dia tampil secara terbuka dengan identiti barunya itu pada tahun 2003.

    "Saya masih melaksanakan tanggungjawab sebagai penjaga dan anak saya memahami kehidupan baru saya," katanya.

    Edkins yang dahulunya dikenali dengan nama lelaki, Chris pernah bekerja sebagai seorang mekanik dan juruelektrik dengan tujuan untuk membuktikan kepada dirinya bahawa dia ialah seorang lelaki 'sejati'.

    Namun, dia kemudian memutuskan untuk akur kepada naluri kewanitaan yang kuat dalam dirinya.

    Edkins kemudian menjalani terapi hormon dan pelbagai rawatan kosmetik termasuk rawatan membesarkan payu dara untuk tampil sebagai seorang wanita yang cantik.

    Dia mengubah profil diri di Facebook kepada wanita pada tahun 2003. - Agensi

    Di tipu kawan yang dikenali sejak kecil

    Posted: 14 Mar 2011 06:00 PM PDT

    Kawan sesuatau yang diperlukan dalam hidup.Untuk mencari kawan yang boleh
    dipercayai sesuatu amat susah....
    saya petik dari myMetro

    KUALA LUMPUR: "Cukuplah pengalaman tujuh bulan dipenjarakan di luar negara selepas menjadi keldai dadah," kata Nur Dhiya Ain Rosman, 20, yang dibebaskan dari penjara Cape Town, Afrika Selatan, 9 Mac lalu.

    Anak kedua daripada empat beradik berasal dari Jalan Tun Sambathan 4, Brickfields, di sini, tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang, pada jam 6 pagi hari sama.

    Nur Dhiya dipenjarakan di Cape Town selama tujuh bulan bermula 14 Ogos tahun lalu hingga 9 Mac lalu selepas ditahan dan didapati bersalah kerana membawa 1.2 kilogram dadah jenis syabu.

    Menurutnya, ketika ditahan dia tidak mengetahui apa-apa mengenai dadah itu dan terkejut selepas menyedari ditipu rakan baik yang dikenali sejak kecil.



    Katanya, dia bersetuju melancong ke Cape Town selepas diajak rakan baiknya itu yang menawarkan tiket penerbangan dan penginapan percuma selama empat hari ke negara itu, tetapi rakannya membatalkan percutian pada saat akhir menyebabkan dia terpaksa pergi seorang diri.

    "Rakan saya itu meyakinkan saya akan selamat kerana akan ditemani wakil syarikat yang menguruskan pelancongan percuma itu dan bakal ditempatkan di sebuah hotel mewah selama empat hari.

    "Selama di sana saya dilayan dengan baik dan apabila tiba saat untuk pulang pada 14 Ogos tahun lalu, seorang wanita yang mendakwa wakil syarikat itu yang menemani saya menyerahkan sebuah beg kecil sebagai sagu hati tanpa diketahui isinya.

    "Ketika di lapangan terbang kira-kira jam 10 malam selepas melalui pemeriksaan pengimbasan, saya ditahan pegawai imigresen negara itu," katanya ketika ditemui di sebuah hotel di sini, semalam.

    Nur Dhiya berkata, sebaik ditahan, dia hanya berdoa kerana tidak mengetahui motif rakan baiknya serta wakil syarikat pelancongan itu berbuat demikian dan hanya mengetahui dirinya dikhianati selepas dipenjara.

    "Saya sungguh insaf dengan pengalaman ini kerana pertama kali berjauhan dengan ibu, ayah dan adik-beradik. Saya berjanji tidak akan mengulangi perbuatan ini.

    "Saya menasihatkan remaja supaya berhati-hati dengan rakan sendiri dan orang yang baru dikenali kerana kebanyakan mereka mempunyai muslihat," katanya yang dibebaskan daripada penjara selepas Mahkamah Tinggi Cape Town memutuskan dia tidak bersalah dalam kes pengedaran dadah.

    Menurutnya, walaupun dilayan dengan baik, pengalaman tinggal dalam penjara bersama tahanan warga Afrika amat menginsafkan kerana mereka sering bergaduh menyebabkan dirinya tertekan selain berjauhan orang tersayang.

    Harian Metro pada 15 Ogos tahun lalu melaporkan Nur Dhiya ditahan di lapangan terbang Cape Town selepas dikesan membawa 1.2 kilogram syabu dan ditempatkan di sebuah pusat tahanan.

    Sementara itu, ibu dan bapanya, Roslah Abd Jani, 44, dan A C Musa Abu Chik, 43, bersyukur kerana mimpi ngeri keluarganya berakhir apabila Nur Dhiya atau lebih dikenali sebagai Baby dibebaskan dan kini kembali ke pangkuan keluarga.

    Roslah berkata, sebelum ini dia tidak boleh tidur malam dan setiap hari berusaha menghubungi Kedutaan Malaysia di Cape Town untuk mengetahui keadaan anak gadisnya itu.

    "Saya mengorbankan segala-galanya demi menyelamatkan Baby kerana dia masih muda dan masa depannya masih panjang," katanya yang menghabiskan ribuan ringgit untuk membebaskan anaknya dengan pertolongan pelbagai pihak.

    Rumah di tengah laut berusia 103 tahun

    Posted: 14 Mar 2011 05:35 PM PDT

    Rumah ini benar-benar luar biasa. Bukan hanya kerana usianya yang telah 103 tahun tapi juga kerana didirikan di tengah laut. Konon rumah ini telah berdiri sejak 1905, tepatnya di atas bebatuan Rhode Island yang ada di tengah laut. Rumah itu kerap disebut Clingstone.

    Rumah ini cukup besar dan tergolong nyaman. Rumah tersebut dibangun oleh JS Lovering Wharton dengan kos sebanyak 36.000 dolar , sepupu jauh Henry Wood (79), yang kini menjadi pemiliknya.

    Henry Wood membelinya dengan bekas isterinya pada tahun 1961 seharga 3600 dolar AS. Kemudian dia renovasi dan kini menjadi manson yang menarik dan nyaman dan telah didiami selama dua dasawarsa lebih.

    Ini memang penemun Wood yang luar biasa.

    Bayangkan rumah itu memiliki 23 kamar, dan Wood tetap mempertahankan arsitektur bilik dan settingannya seperti 100 tahun lalu. Setiap tahun, pada hari  tertentu, Wood dan keluarganya mengundang puluhan teman-temannya untuk bercuti di tempat mereka.

    Rumah itu memang sangat besar, kerananya memerlukan ramai orang untuk  membersihkannya. Maklum saja, Wood dan keluarganya tidak setiap hari tinggal di sana. Mereka hanya menggunakan manson itu untuk tempat bercuti. Jadi ketika mereka datang, hal yang pertama harus dilakukan adalah, bekerja keras membuat tempat itu bersih kembali.

    Namun teman-teman Wood, tentu saja dengan suka rela membantu membersihkannya. Mereka mengaggap itu kegiatan menarik semasa cuti. Wood dan keluarga serta teman-temannya hanya datang ke sana ketika musim panas. Biasanya selama seminggu mereka menghabiskan masa di sini. Sementara di musim dingin, manson besar itu sunyi dan sepi. Boat mereka tetap aman di simpan di dok terapung dekat James Town Boatyard.







    [Hebat] Sofa yang dibuat dari 8000 batang chopstick

    Posted: 14 Mar 2011 11:01 AM PDT





    Saksikan kecanggihan 'pen of the year' 2011

    Posted: 14 Mar 2011 10:01 AM PDT

    RIMANEWS – Faber-Castell merupakan jenama alat tulis yang sudah tidak asing lagi di telinga kita dengan berbagai produk seperti pensil, pensil warna, ballpen dan lain-lain. Namun, tahukah anda bila Faber-Castell setiap tahunnya mengeluarkan produk ballpen eksklusif yang harganya mungkin membuat anda tercengang.

    Sejak tahun 2003 Faber-Castel mengeluarkan produk yang disebut "Pen of the Year" yang jumlahnya terbatas.

    "'Pen of the year' 2011 harganya Rp 40 jutaan," ungkap Yandramin Halim, Managing Director Faber-Castell International Indonesia, di sela-sela jumpa pers lomba menggambar Faber-Castell yang bertempat di Pluit Village, Pluit, Jakarta, Minggu (13/3).

    Halim mengungkapkan setiap "pen of the year" memiliki keunikan tersendiri. Ada yang terbuat dari gading binatang purba mammoth, ada juga yang terbuat dari rambut ekor kuda.

    Pen of the year tahun 2011 terbuat dari batu giok asal Russia. Produk ini hanya ada sejumlah 1761 di seluruh dunia. Angka 1761 sendiri menunjuk pada tahun kewujudan Faber-Castell. Sedangkan "pen of the year" pada tahun-tahun sebelumnya diproduksi sebanyak 1.200-an di seluruh dunia.

    Halim mengungkapkan meskipun menggunakan bahagian tubuh binatang, tidak ada binantang yang harus di bunuh untuk mendapatkannya. Menurut Halim gading mammoth diperoleh dari Russia, Faber-Castell baru menggunakan gading itu setelah mendapat izin dari arkeologi.

    Faber-Castell merupakan pabrik pensil tertua dan terbesar di dunia. Mereka menghasilkan 2 miliar pensil setiap tahunnya.





    Seramai 50 orang isteri dan kekasih tentera sanggup berbogel untuk tujuan amal

    Posted: 14 Mar 2011 09:25 AM PDT

    Seramai  50 sukarelawan terdiri daripada isteri dan kekasih laki-laki dari tiga cabang tentera  sanggup difoto bogel di pangkalan dan fasiliti latihan ketenteraan di Hampshire. Kalendar telah menghasilkan kutipan sebanyak £ 26.000, untuk membantu parajurit yang terluka di Afghanistan dan Iraq.

    Lisa-Patel, 43, yang tinggal di dekat Bath, Somerset, dan berpose di kalender bulan april, berkata 'bangga' boleh membantu mendukung pasukan. Dia berkata: "Seorang teman sekolah adalah tentara Inggris dan telah dikirim ke Afghanistan.

    "Saya merasa ini satu-satunya cara untuk mendukung dia dari rumah untuk melakukan pekerjaan sosial untuk Bantuan Pahlawan dan kekasih saya yang menyuruh membantu dengan berpose bogel di kalendar.
    "Saya sangat bangga terlibat dengan kalendar dan saya benar benar mengagumi karya untuk angkatan bersenjata Inggris lakukan di Afghanistan. "Malam sebelum itu aku sangat gugup tapi aku berkata kepada diriku sendiri bahawa jika angkatan bersenjata berada di luar negeri berjuang atas nama saya, saya akan punya keberanian untuk telanjang.




    sumber: http://kangboed.wordpress.com

    bk-perlukah berbogel  atau mengadai maruah untuk berbual amal atau kebajikkan.?

    Itik berkacamata

    Posted: 14 Mar 2011 08:00 AM PDT

    Spectatle Eider atau Itik Berkacamata (Somateria fischeri) adalah itik laut yang besar, yang berkembang biak di pantai Alaska dan Siberia timur laut.



    Cara unik cari pekerjaan

    Posted: 14 Mar 2011 07:00 AM PDT

    Pemuda dari China yang memiliki nickname di internet sebagai You Zou Lau Xu melakukan cara yang unik untuk mencari pekerjaan.
    Ia membuat resume dalam bentuk klip video kemudian dia berjalan kemana-mana sambil membawa LCD di belakangnya....





    Kawan Sejati

    Posted: 14 Mar 2011 06:00 AM PDT

    image
    Betul-betul punya teman sejati tikus..sanggup bersusah payah menyelamatkan kawannya yang terperangkap

    Pizza bentu ais krim

    Posted: 14 Mar 2011 05:00 AM PDT

    PIZZA, makanan khas Itali ini, digemari kalangan anak-anak hingga dewasa. Beragam taburan (topping) mulai dari keju, paprika, ikan tuna, daging asap, daging cincang, daging ayam, daging lembu, pepperoni, hingga nanas menciptakan cita rasa sendiri. Topping yang gurih dan asin itu memang cita rasa pizza pada umumnya.

    Namun di Kota Bandung ini, justru muncul sejumlah kreasi baru pizza yang tidak biasa. Salah satu kafe di Bandung, yaitu Café Du Chocolat di Jalan Buton No 12, membuat  pizza dengan aneka campuran coklat. Di antaranya ice cream pizza, chocolate pizza platinum, greeny pizza, worm pizza, dan popcorn pizza.

    Kafé yang setiap hari buka pukul 10.00-23.00 ini digandrungi anak muda pencinta cokelat. Manajer Café Du Chocolate, Catya, mengakui usaha yang diprakarsai oleh Wira dan David ini telah berjalan hampir enam tahun. Menurut Catya, keuletan dan kreativitas yang dimiliki sang pemilik patut diacungi jempol.
    "Kalau biasanya kita disuguhi pizza yang rasanya asin, kafé kami ingin membuat pizza yang manis," ujar Catya.

    Harga yang diatwarkan oleh Café Du Chocolate masih cukup terjangkau, sekitar Rp 30.000 sampai Rp 70.000 per loyangnya.

    Anandya Ikhwan (22), mahasiswa dari salah satu perguruan tinggi swasta di Bandung, mengaku baru pertama kali mengunjungi Café Du Chocolate dan menikmati pizza ini. "Unik, enak, aneh, pokoknya beza sama pizza-pizza biasanya. Cokelatnya  tidak terlalu manis, ditambah roti yang digunakan tipis, jadi lebih renyah rasanya," ujar Ikhwan.

    Pizza cita rasa manis hasil kreasi sendiri juga dibuat oleh Chef Kamal, pemilikTnC Tiramisu & Coffee. Ia menciptakan resep pizza dodol atau zadol. Bahan dasar zadol terdiri atas dodol garut, krim, keju mozarella, palm sugar, dan adonan pizza. Sebelum dimasukkan ke tungku, adonan pizza lebih dulu diolesi krim, ditaburi keju mozarella, irisan dodol garut, dan ditaburi palm sugar.

    Hanya butuh waktu sekitar lima minit untuk memasak zadol di dalam tungku buatan Chef Kamal yang boleh mencapai suhu 300 derajat celcius. Ketika diangkat, dodol garut sudah lumer menyatu dengan keju mozarella.

    Di samping cita rasa baru yang disuguhkan bagi pencinta pizza, kini bentuk pizza pun ada yang berbeza dari biasanya. Bila kita biasa menikmati pizza yang dimasak di atas pan, kini kita menikmati pizza yang berbentuk corong seperti es krim.

    Adalah Nia D Permana, seorang perempuan muda yang membuka gerai pizza yang dinamakan Pitsa Cone di kantin Kologdam, Jalan Aceh, Bandung. Nama Pitsa Cone digunakan sebagai plesetan pizza dalam bahasa Sunda.

    Bahan topping yang digunakan sama dengan pizza pada umumnya, antara lain daging cincang, jamur, ayam cincang, paprika, dan bawang bombay. Semuanya sudah dibuat setengah matang sehingga memudahkan proses pematangan pizza. Awalnya, bagian dalam corong roti pizza dilumuri dengan saus khas pizza Italia dengan cita rasa oregano yang kentara. Selanjutnya bahan isi disatukan dan diaduk hingga bercampur rata.

    Hanya dimasukkan ke dalam oven selama tiga menit, pizza langsung matang dan siap untuk disantap. Harga satu pitsa cone dibanderol Rp 9.000 dan Rp 10.000.

    Buat pusingan 360' dengan kerusi roda

    Posted: 14 Mar 2011 04:00 AM PDT


    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Awek-awek yang ditangkap kerana tanggalkan seluar dalam

    Posted: 14 Mar 2011 03:00 AM PDT

    Entah apa maksudnya, awek-awek cantik ini berbuat sesuatu yang nekad.Mereka melakukan aksi gila di tengah orang ramai. Mereka melnanggalakan seluar dalam, lalu diperlihatkan kepada  orang ynag di sekitarnya. Pihak polis kemudiannya menangkap mereka.




    Professor cipta inhaler rasa cokelat

    Posted: 14 Mar 2011 02:00 AM PDT


    SAN FRANSISCO - Seorang profesor di University of Harvard berhasil menemukan cara mudah memakan cokelat tanpa khuatir rasa gemuk.

    Penemuan yang dikatakan penciptanya sebagai makanan hirup pertama di dunia, memungkinkan pelanggan memakan coklat atau kopi dengan cara menyedutnya. Sang penemu mengungkapkan jika tabung seukuran lipstik bernama Le Whif itu dapat mengeluarkan makanan berukuran kecil, cukup kecil untuk menjadi udara, tapi terlalu besar untuk masuk ke paru-paru.

    Le Whif  yang mirip dengan inhaler itu mengandung cukup rasa untuk dinikmati selama sekitar lapan sampai sepuluh semburan.

    Inhaler tersebut tersedia dalam rasa cokelat, raspberry cokelat, cokelat mint serta rasa kopi, lengkap dengan satu dos kafein, setara dengan suntikan kecil espresso.

    Temuan ini diciptakan oleh David Edwards, profesor teknik biomedis di Harvard University, dengan bantuan tukang masak dari Michelin bernama Thierry Marx.

    "Le Whif tidak dirancang untuk menggantikan makanan, tetapi dapat digunakan untuk meningkatkan pengalaman makan, misalnya memungkinkan orang untuk mencuba berbagai masakan dari menu restoran sebelum memesan makanan mereka," ujar Edwards.

    Produk ini dilancar di Paris dengan harapan 25.000 inhaler terjual dalam waktu satu bulan. Inhaler ini telah diedarkan di Perancis, Britain, dan di Amerika Syarikat. (srn)

    Heboh! Anak babi berkepala mirip manusia dan monyet

    Posted: 14 Mar 2011 01:25 AM PDT

                      image
    WARGA Kelurahan Naibonat, Kecamatan Kupang Tengah, Kabupaten Kupang, Nuta Tenggara Timur (NTT),  heboh kerana seekor babi milik Roreju Dakarmo (45), warga kelurahan itu, beranak berkepala seperti kepala manusia.
    Babi milik Roreju sebenarnya beranak 4 ekor, satu berkepala mirip manusia, satu berkepala seperti kepala monyet . Hanya dua ekor anak babi dari empat anak yang dilahirkan memiliki keadaan tubuh yang normal.
    Seperti disaksikan di Noelbaki, sekitar 40 kilo meter arah Timur Kota Kupang,warga Naibonat dan sekitarnya memenuhi rumah kediaman Roreju Dakarmo. Kehadiran warga ini hanya untuk menyaksikan peristiwa unik pada ternak babi yang baru pertama kali terjadi di wilayah ini.
    Menurut sejumlah warga yang ditemui di tempat itu, mereka tidak sangka hal seperti itu boleh terjadi di wilayah mereka. Tetapi apakah ini merupakan tanda-tanda alam atau yang lainnya, warga mengaku tidak tahu . Menurut sejumlah warga mereka tidak merasa takut dengan peristiwa lahirnya anak babi berkepala seperti kepala manusia tersebut, cuma merasa aneh saja.
    Anak babi yang berkepala seperti kepala manusia itu nampak bentuk kepalanya bulat. Anak babi ini berwarna kulit putih. Anak babi ini memiliki mulut dan dua telinga seperti manusia namun tidak mempunyai hidung dan tidak mempunyai mata.
    Bahagian badan dan kakinya seperti anak babi normal hanya tidak memiliki kulit perut sehingga organ dalam perutnya termasuk hati dan jantung terkeluar. Kerana keadaan yang demikian, beberapa jam setelah dilahirkan anak babi ini langsung mati.
    Sementara seekor anak babi yang lain berwarna kulit hitam tapi bahagian kepalanya nampak seperti kepala monyek atau kera. Pada bahagian dahinya nampak memerah. Sementara bagian tubuh lainnya terlihat normal sebagaimana seekor anak babi. Anak babi berbentuk kepala seperti monyet ini masih hidup. Sementara dua anak babi lainnya hidup normal dan dibiarkan menyusui pada induknya di kandang yang terbuat dari dinding kayu. Dua anak babi yang tidak normal itu semuanya jantan.
    Pemilik babi, Roreju menjelaskan, ia memelihara induk babi itu sejak 25 Disember 2006. Dan kelahiran kali ini merupakan kelahiran yang pertama bagi ternak babi peliharaannya itu. "Babi saya ini adalah jenis babi kacukan. Bukan babi tempatan.
    Menurut Rorejo, babi betina induk miliknya melahirkan setelah ia dikahwinkan dengan babi jantan dengan jenis yang sama. Sehingga ia pun mereasa hairan mengapa boleh terjadi seperti itu.

    sumber : forum.vivanews.com

    Curi-curi solat lima waktu

    Posted: 14 Mar 2011 12:36 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,LONDON–"Orang tua saya selalu mengira saya tidak normal, bahkan sebelum saya menjadi seorang Muslim. Pada remaja awal saya, bila mereka  menemukan saya menonton TV pada Jumat malam maka mereka berkata, "Apa yang kamu lakukan di rumah? Apakah kau tidak punya teman untuk pergi keluar? " Catherine Huntley, 21 tahun, berkisah masa lalunya.

    Padahal, katanya,  yang benar adalah, "Saya tidak suka alkohol, saya belum pernah mencoba merokok, dan saya tidak tertarik pada anak laki-laki Inggris kebanyakan." Ini berlangsung sejak dulu, sejak dia remaja.

    Catherine adalah gadis pendiam. Dia juga cerdas. Baginya, ketimbang keluyuran tidak jelas, mendingan duduk di belakang laptop; berselancar di dunia maya. Hingga suatu hari, ia terpaku pada sebuah situs keislaman. Ia mencoba mencari tahu ke situs-situs lainnya. "Saya bisa menghabiskan waktu makan siang setiap membaca tentang Islam pada komputer. Damai di dalam hati saya dan tidak ada lagi yang lebih penting selain itu," ujar asisten ritel yang tinggal di Bournemouth, Inggris ini.

    Baginya, ajaran Islam sungguh memesona. Tak puas hanya berselancar, diapun mulai rajin mengoleksi buku-buku keislaman. Terjemah Alquran sudah dimilikinya sejak awal pertama berselancar dan menemukan damai  yang dimaksudnya. "Saya tidak pernah bertemu  seorang Muslim sebelumnya, jadi saya tidak punya prasangka," ujarnya.

    Suatu hari, ia mendiskusikan apa yang dibacanya dengan orangtuanya.  "Tetapi orangtua saya tidak begitu berpikiran terbuka. mereka ngeri dan berkata, 'Kita akan membicarakannya bila nanti kau berusia 18 tahun," ia mengisahkan.

    Namun, gairah mempelajari Islam menyala-nyala dalam diri Catherine. Tak cukup membeli buku-buku keislaman, ia pun muklai mengoleksi baju-baju panjang dan kerudung. "Semua saya simpan rapi dalam laci," tambahnya.

    Ia pun mulai berpakaian lebih sederhana dan diam-diam berpuasa selama bulan Ramadhan. Ia mengaku seperti menjalani kehidupan ganda,  sampai suatu hari, ketika berumur 17 tahun, ia merasa tidak bisa menunggu lebih lama lagi. "Saya menyelinap keluar rumah, meletakkan jilbab saya dalam sebuah tas dan naik kereta ke Bournemouth. Tujuannya satu, saya akan berikrar sebagai seorang Muslim."

    Seminggu setelah bersyahadat, sang ibu datang ke kamarnya dan berkata," Apakah kau punya sesuatu untuk dikabarkan padaku?" Dia menarik sertifikat mualaf dari sakunya. Bagi orangtuanya, mereka lebih suka menemukan hal lain pada saat itu – obat-obatan, rokok, kondom – tapi bukan sertifikat mualaf dan jilbab.

    "Mereka hingga kini tidak bisa memahami mengapa saya  menyerahkan kebebasan saya demi sebuah agama asing. Mengapa saya ingin bergabung semua teroris dan pelaku bom bunuh diri," ujarnya.

    Namun, ia bertahan. Walau diakuinya, sangat sulit menjadi satu-satunya Muslim dalam keluarga pembenci Muslim, dan menempatkannya menjadi "musuh keluarga". Dia mengaku melakukan shalat secara sembunyi-sembunyi, persis di depan pintu kamar, sehingga setidaknya, sang kakak akan terganjal saat ia mencoba masuk ke kamar. Atau, sang ibu tiba-tiba akan menjadi sangat aktif bicara saat dia sedang shalat, sehingga mau tak mau ia harus sering berhenti untuk menyahuti pertanyaannya.

    Ia mulai tak nyaman ketika mereka terang-terangan menyatakan ketidaksukaannya pada Islam. Misalnya saja, saat membaca tulisan tentang cadar di koran, ibunya berkata, "tak lama lagi Catherine akan menjadi seperti itu."

    Puncaknya, saat sang kakak mengolok-olok perempuan Muslim yang  selalu berjalan tiga langkah di belakang suaminya.  "Mendapat ini saya benar-benar marah, karena itu  budaya, bukan agama. Tunangan saya, yang saya temui delapan bulan lalu, dari Afghanistan dan ia percaya bahwa seorang wanita Muslim adalah mutiara dan suaminya adalah kerang yang melindungi dia."

    Ia pun memutuskan keluar dari rumah itu.

    Kini, Catherine tengah bersiap menikah. Dia mengundang keluarganya, tapi tak banyak berharap mereka akan datang." Sungguh menyakitkan berpikir saya tidak akan pernah memiliki pernikahan seperti dalam dongeng, dikelilingi oleh keluarga saya. Tapi saya berharap hidup baru saya dengan suami saya akan jauh lebih bahagia. Aku akan membuat rumah yang sejuk dan damai,  tanpa harus merasakan sakit orang menilai saya."

    Seorang Nenek Selamat dari Tsunami Jepun

    Posted: 13 Mar 2011 11:00 PM PDT

    INILAH.COM, Miyagi – Seorang Nenek berhasil selamat dari terjangan Gelombang Tsunami, di Miyagi, Jepun.

    Setelah terjebak di dalam kabin kereta selama 20 jam, nenek renta ini berhasil diselamatkan petugas tentara nasional Jepun.

    Nenek ini berada seorang diri dalam kabin kereta, dengan keadaani sangat lemah saat dievakuasi.

    Tubuhnya lemas dan tidak berdaya saat berusaha dikeluarkan dari kereta yang ditumpanginya, seperti ditayangkan sebuah stesen televisyen swasta nasional.

    Kereta yang ditumpangi nenek renta ini bermuara di reruntuhan bangunan dan tumpukan sampah, Saat air masih menggenang. Warga yang melihat adanya mangsa dalam kereta tersebut, lansung direspon oleh tentara untuk menyelamatkan mngsa

    Sekitar puluhan korban lainnya yang tergulung gelombang air laut ini,  hilang dan masih dalam pencarian.

    Sembuhkan Penyakit Jantung dengan Lintah

    Posted: 13 Mar 2011 10:00 PM PDT

    VIVAnews - Ada pengobatan alternatif bagi pengidap sakit jantung. Terapi lintah atau hirudinea memberi harapan baru bagi kesembuhan penderita penyakit kardiovaskuler.

    Lintah dan pacet (leech) adalah haiwan yang tergabung dalam filum Annelida subkelas Hirudinea yang dikenal sebagai karnivor dan penghisap darah. Namun, di tangan terapis Alie Ahmad, haiwan ini berubah menjadi ubat penyakit jantung.

    Keampuhan terapinya makin tokcer disandingkan dengan pengobatan herbal.
    Alie mengatakan, pembuluh darah manusia sebenarnya fleskibel. Namun, kolesterol, lemak dan kalsium membuat pembuluh darah menyempit, tersumbat atau terjadi pembekuan darah.

    Lintah memiliki antikoagulan yang membuat darah tak mudah pecah atau menggumpal. Dua-tiga ekor lintah yang diletakkan pada dada sebelah kiri selama 30 minit akan menghisap lendir dan darah yang menyumbat pembuluh darah sehingga peredaran darah kembali lancar. Selain terapi lintah,

    Pesakit akan memperoleh herbal racikannya sendiri. "Sebotol herbal dipakai selama 3,5 hari dan diminum selama dua bulan," katanya kepada VIVAnews di tempat prakteknya di Ruko Mal Seasons City, Jakarta Barat.

    Untuk bahan herbal, terapis yang telah memulai kliniknya sejak 2000 ini mendatangkan langsung dari China. Kemudian, ia sendiri yang meracik sesuai tingkat kebutuhan para pasiennya.

    Itu pula sebabnya Alie tak punya klinik cabang selain di rukonya Herbalnya hanya bisa bertahan 7-8 jam dalam suhu ruang sehingga harus selalu dalam lemari pendingin. Bagi pasien yang berkonsultasi lewat telepon atau dari daerah yang jauh, herbal akan diterbangkan dalam keadaan beku atau kering ke tempat tujuan.

    Dengan pengawasan yang ketat, Alie menjamin kesembuhan 9 dari 10 pasien yang datang. " Sejak awal kami melihat apakah pasien masih dapat sembuh atau tidak. Kalau memang sulit, saya akan menolaknya karena ada jaminan," ujar terapis yang memulai kliniknya di Medan.

    Berdasarkan pengalamannya, Ali menyatakan mampu menyembuhkan penyakit kardiovaskuler antara lain jantung koroner, jantung bengkak, jantung panas, kebocoran jantung, gangguan katup jantung, gangguan arus listrik katup jantung, gangguan irama jantung, lemah jantung, penyempitan pembuluh darah jantung, penyumbatan pembuluh darah jantung, penyumbatan serabut koroner jantung.

    Alie menyebut pasien-pasiennya berasal dari berbagai kalangan termasuk kepala daerah dari seluruh Indonesia, anggota legislatif, bahkan kalangan penyembuh pun datang ke tempatnya. Dia pun melayani pasien yang berasal dari luar negeri seperti Jepang, Korea, Singapura hingga Amerika Serikat. Alie mempersilakan pasien yang tetap minum obat dari dokter. "Dengan syarat diminum sejam sebelum minum obat herbal," ia mengimbuhkan.

    Memang, sekali terapi di tempat ini tak murah. Sekali terapi lintah dengan dua botol herbal untuk seminggu, pasien harus mengeluarkan uang Rp3,9 juta. Namun ia menjamin setelah 16 kali terapi, pasiennya telah dapat hidup normal.

    Seorang pasien, Wilmar, mengaku baru sekali menjalani terapi telah merasakan manfaatnya. Rasa dingin pada tangan dan lemas pada kaki telah hilang. Dia pun dapat tidur nyenyak di malam hari. "Makanya saya optimis dapat sembuh di sini," katanya. Dari hasil pemeriksaan labolatorium, ia dideteksi mengalami gangguan pada jantung yang membengkak.

    Lain pula Rismat Tarigan. Pria 60 tahun divonis dokter untuk menjalani operasi bypass. Namun ia memilih untuk menjalani pengobatan alternatif lebih dulu. "Saya sebelumnya punya diabetes dan hepertensi. Saya ingin mencoba terapi ini daripada dioperasi." Dan, ia merasa lebih enak meski baru menjalani terapi sekali.

    Alie menyarankan ada beberapa makanan yang sebaiknya tidak dikonsumsi penderita jantung yaitu garam, kopi dan terutama daging kambing. Makanan tersebut akan menyebabkan pembuluh darah terganggu.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS