Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


(Gambar) Majlis Pertunangan Ashraf Muslim & Noor Dayana

Posted: 23 Apr 2011 09:23 PM PDT

Aduh, bukan main lagi peminat Ashraf Muslim mengamuk pada kami sebab mendedahkan gerangan siapa tunang pelakon hensem ini. Ada yang kata, "hey, biarlah Ashraf Muslim kenalkan sendiri tunangnya, tak hormati privasi orang lain langsung!". Begitulah marahnya peminat Ashraf Muslim pada kami.

Kalau nak ikutkan, cerita mengenai bakal tunang Ashraf Muslim banyak dibincangkan di ruangan forum ataupun blog-blog lain. Kami perlu menjelaskan bahawa sudah menjadi tugas sebagai problogger untuk mengupas segala persoalan & isu yang menjadi tanda-tanya pembaca. Macam kisah pertunangan Ashraf Muslim ini, ia merupakan satu berita gembira, jadi kami harus berkongsi dengan pembaca-pembaca lain juga. Tak salah pun, kan? Why so serious?

Berbalik kepada cerita pertunangan Ashraf Muslim, pelakon yang kini merupakan pengamal rawatan secara Islam untuk Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah telah bertunang Noor Dayana Lokman di Gombak, semalam. Majlis pertunangan diadakan secara besar-besaran kerana mereka turut meraikan majlis perasmian Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah pada tempat & hari yang sama.

Tarikh pernikahan mereka akan berlangsung pada 30 Ogos 2011 sempena Hari Raya Puasa di Mekah. Kredit gambar & berita kepada Mstar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ashraf Muslim Bakal Kahwin di Mekah 1 Syawal

Posted: 23 Apr 2011 02:06 AM PDT

Pelakon Ashraf Muslim, 30, memilih untuk bernikah dengan tunangannya, Noor Dayana Lokman, 24, pada 30 Ogos tahun ini (1 Syawal) di Mekah. Ashraf memilih Mekah kerana mengambil contoh amalan khalifah dan sahabat Nabi Muhammad yang bernikah di sana.

Ashraf Muslim

"Dengan izin Allah, kami akan bernikah di Mekah pada 1 Syawal depan. Saya akan bertolak ke sana pada 17 Ogos ini untuk mengerjakan umrah sambil menjalani rawatan bersama-sama bakal bapa mertua saya, Lokman Abdul Hamid dan membawa rombongan umrah. Saya akan berada selama 18 hari di sana dan bakal isteri saya akan datang ke Mekah menjelang hari pernikahan kami. Selepas nikah, kami akan melakukan tawaf dan menziarahi Mekah sebelum pulang pada 2 September nanti," kata Ashraf ketika sidang media selepas majlis pertunangannya di Kampung Sungai Pusu, Gombak, di sini, Sabtu.

Ashraf Muslim

Ashraf tersenyum ceria di samping tunangannya.

Lokman merupakan rakan kongsi perniagaannya di Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah, Gombak. Berbicara tentang perkahwinannya, Ashraf berhasrat menyunting bakal doktor perubatan itu kira-kira dua bulan lalu setelah berkenalan hampir dua tahun lalu.

Dayana sedang mengikuti kursus perubatan tahun keempat di Manipal University, India dan di bawah tajaan biasiswa Mara. Sekarang dia sedang membuat latihan klinikal di Manipal-Melaka Campus di Air Keroh, Melaka.

Ashraf Muslim

Hantaran buah-buahan untuk pihak perempuan.

Pelakon popular menerusi drama Ustaz Amirul ini tertarik dengan tingkah laku Dayana yang solehah, banyak bertukar idea dan pendapat tentang perubatan moden serta pandai memasak. Sementara Dayana pula mengakui bakal suaminya itu seorang yang baik dan kagum dengan perubahan diri lelaki yang digelar Abang Ashraf itu.

"Saya tahu, kami senang berjumpa memandangkan saya bekerja di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah yang berhampiran dengan rumah keluarganya. Bagaimanapun, kami selalu beringat untuk menjaga batas dalam hubungan ini. Sebab itu sebolehnya kami ingin segerakan perkara yang baik ini (kahwin) bagi mengelakkan timbulnya fitnah," ujar Ashraf yang merahsiakan jumlah wang hantaran perkahwinan mereka.

Ashraf Muslim

Hantaran coklat untuk pihak lelaki.

Mereka dijangka akan melangsungkan majlis resepsi perkahwinan pada 10 September depan di Pusat Konvensyen Shah Alam. Pasangan yang menggayakan pakaian pertunangan berkonsepkan moden dan tradsional berwarna putih dan ungu rekaan Ezuwan Ismail itu turut merakamkan gambar bersama-sama di pelamin indah tajaan Azmi Osman dari Orked Bridal House.

Pihak perempuan menerima lima hantaran berupa buah-buahan, persalinan, kek, cincin dan siri junjung manakala tujuh hantaran untuk pihak lelaki iaitu kain songket, persalinan, set wangian, kek, coklat, sirih junjung dan cincin.

Majlis pertunangan Ashraf dan Dayana turut disiarkan secara langsung menerusi program Nasi Lemak Kopi 'O' di TV9 pada pukul 9.45 pagi, Sabtu.

Selepas majlis pertunangan tersebut, Ashraf turut mengadakan majlis perasmian Pusat Perubatan Islam Al-Hidayah di tempat sama yang dirasmikan oleh Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin. via Mstar Online

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Fesyen Ashraf Muslim Serba Putih di ABPBH2010
  • Ucapan SMS Adilfitri dari Ashraf Muslim
  • Gambar Ashraf Muslim di Prebiu Media Filem Aku Masih Dara
  • Gambar Majlis Pertunangan Ashraf Muslim
  • Gambar Ashraf Muslim Jadi Bomoh Dalam Drama Niyang Rapik
  • Ashraf Muslim dan Sherry Ibrahim Putus Cinta
  • Gambar Ashraf Muslim @ Sidang Media Drama Impian
  • Gambar Ashraf Muslim Pegang Watak Mak Nyah @ Teater Patung Kertas
  • Gambar Ashraf Muslim dan Sherry Ibrahim di Anugerah Skrin
  • Gambar Ashraf Muslim di Sessi Ramah Mesra Drama Yusuff
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Photo Justin Bieber Concert in Malaysia

    Posted: 23 Apr 2011 02:02 AM PDT

    TUNE TALK PRESENTS 'JUSTIN BIEBER MY WORLD TOUR' IN MALAYSIA

    The much awaited Justin Bieber My World Tour is finally here! The teen pop sensation thrilled a packed Stadium Merdeka tonight with his chart-topping numbers. Among the audience were the Queen DYMM Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah and her children who are big fans of Bieber. Stadium Merdeka has a 17,000 seating capacity.

    VIDEO SEKITAR CONCERT JUSTIN BIBER:

    Also at the stadium were 1,500 underprivileged children from Yayasan Chow Kit and its affiliate organisations and homes, together with volunteer caretakers from the Chow Kit local community.

    Justin Bieber

    JUSTIN BIEBER SONG LIST

    1. Love me
    2. Bigger
    3. U-smile
    4. Runaway love
    5. One less lonely girl
    6. Somebody to love
    7. Never say never
    8. Legaci medley
    9. One time
    10. MJ / Walk this way
    11. Eeny meeny
    12. Pray
    13. Baby

    Justin Bieber My World Tour In Malaysia is brought to you by Midas Promotions, in collaboration with JS Concert Productions, Fat Boys and Tune Tones with Tune Talk Mobile Prepaid as the presenting sponsor.

    Tune Talk CEO Jason Lo says: "It doesn't get any bigger than this. For the fans, our customers, the organizers and promoters, everyone. It is simply epic and Tune Talk is very proud to be part of such an event which brings the Bieber fever to Malaysia for real. We owe a debt of gratitude to Justin Bieber and his fantastic management, promoters Midas and JS Concert and not forgetting generous donors who purchased charity VIP tickets for the benefit of Yayasan Chow Kit."

    "For us at Tune Talk this shows what we stand for – music and the movement of the youth. There is much more to come from us and we will be announcing more exciting products and services and of course, mega events like these as per the wishes of our subscribers," added Lo.

    As a treat for its loyal subscribers, Tune Talk also organised a special promotion at the concert venue. For a minimum top up of RM30, a Tune Talk subscriber will receive an exclusive 'I love JB' t-shirt.

    The Canadian Pop R&B singer was discovered in 2008 through his YouTube videos landed a recording contract with Island Records offered by L.A. Reid. His debut single "One Time" was released worldwide during 2009 and charted within top 30 in over ten countries. It was followed by his debut release, My World, in November 2009 which certified platinum in the United States. His first studio release, My World 2.0 was released in March 2010 debuted at number one and within the top ten of several countries and was certified platinum in the United States.

    More photos, click HERE.

    Justin Bieber

    Justin Bieber

    Justin Bieber

    More picture & photos here: budifoto.blogspot.com

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Justin Bieber & Selena Gomez Selepas Konsert
  • Tune Talk Presents Justin Bieber My World Tour In Malaysia
  • Gambar Justin Bieber & Selena Gomes di KLIA Malaysia
  • Justin Bieber My World Tour in Kuala Lumpur
  • Video Lawak Man di Maharaja Lawak Minggu 4
  • MUSIC AGAINST RACISM CONCERT MENARA KL
  • Photo Jennifer Lopez & Marc Anthony Kick Off Tour In Atlantic City
  • Concert Rihanna Live in Kuala Lumpur Stadium Bukit Jalil
  • Senarai Pencalonan di Anugerah Grammy ke-53
  • Gambar Foto Majlis Ning Baizura Bertunang
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Gambar Pertunangan Ashraf Muslim & Noor Dayana

    Posted: 23 Apr 2011 03:31 AM PDT

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    Nah, ini gambar pertunangan Ashraf Muslim dan Noor Dayana yang berjaya kami perolehi. Setakat ini hanya ada dua gambar sahaja. Kalau ada lagi, kami akan update kat sini. Jom follow kami kat Twitter (@zonartis) supaya anda tidak terlepas update dari semasa ke semasa.

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    Untuk makluman, Ashraf Muslim dan Noor Dayana akan bernikah pada 1 Syawal tahun ini yang kalau mengikut kalendar Gregory, ianya jatuh pada 30 Ogos. Pernikahan pula akan dibuat di Mekah sebagai mengambil contoh amalan khalifah dan sahabat Nabi Muhammad yang bernikah di sana.

    Kredit gambar ~ budiey.com dan mStar Online

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Ashraf Muslim Sudah Menjadi Tunangan Orang

    Posted: 23 Apr 2011 12:24 AM PDT

    GAMBAR PERTUNANGAN ASHRAF MUSLIM

    Ashraf Muslim atau kini lebih glemer dengan gelaran Ustaz Amirul dek watak yang dibawanya dalam drama Ustaz Amirul sudah menjadi tunangan orang. Majlis pertunangannya telah berlangsung pada pagi tadi.

    Nama tunang Ashraf Muslim tu ialah Noor Dayana Lokman, berumur 24 tahun dan sedang mengikuti kursus perubatan tahun keempat di Manipal University, India di bawah tajaan biasiswa Mara.

    Ashraf Muslim dan Noor Diyana dijangka akan melangsungkan majlis pernikahan pada tahun ini, namun tarikh tepat masih belum diketahui. Apa-apa pun, kami doakan agar apa yang dirancangkan berjalan dengan lancar.

    Akhir kata, tahniah kami ucapkan kepada Ashraf Muslim kerana sudah menjadi tunangan orang. Semoga ikatan pertunangan ini akan berkekalan hingga ke jinjang pelamin.

    P/s: Buat masa ni, kami masih belum lagi memperolehi gambar pertunangan Ashraf Muslim dan Noor Dayana. Tapi jangan risau, kami akan update ASAP apabila kami memperolehinya.

    Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Remaja 15 tahun liwat budak lelaki 4 tahun dan kemudian membunuhnya

    Posted: 23 Apr 2011 09:00 PM PDT

    Ibunda Alex Mercado, Mindy Mercado, di depan pusara anaknya.

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja lelaki berusia 15 tahun dituduh menliwat kanak-kanak laki-laki berusia empat tahun dan kemudian membunuhnya. Tak hanya itu, mayatnya disimpan di pengering pakaian. Demikian dilapor Herald Sun, Sabtu (23/4/2011).

    Remaja bernama Raul Castro dinyatakan bersalah melakukan kejahatan dan meliwat.Remaja asal California, Amerika Syarikat (AS) ini diadili sebagai orang dewasa pada Oktober 2009 kerana membunuh Alex Mercado. Castro berusia 14 tahun ketika menenggelamkan kanak-kanak itu ke bathtub setelah si anak mengatakan akan membocorkan rahsia ke ibunya jika dirinya mengalami pelecehan seksual.

    Remaja ini dalam wawancaranya yang dirAkam oleh detektif mengakui membunuh dan menyakiti kanak-kanak itu. Penasihat hukum Castro, Barbara Hope O'Neill, berkata jika si remaja itu menderita gangguan kejiwaan dan tak bermaksud membunuh Alex.

    Gangguan kejiwaan itu disebabkan kerana sejak kecil, kekasih ibunya juga sering melakukan kejahatan seksual kepadanya.

    Namun pendakwa, Robert Romanacce, menafikankan dengan mengatakan jika Castro dalam keadaan sedar ketika melakukan kejahatan itu. Keputusan akan didengar pada 24 Jun ini.

    Telefon untuk orang buta telah dilancarkan

    Posted: 23 Apr 2011 08:00 PM PDT

    NEW DELHI - Sebuah syarikat teknologi India melancarkan telefon bimbit khas bagi golongan buta.

    Telefon unik itu mempunyai ciri seperti papan kekunci menggunakan tulisan Braille, dail panggilan menggunakan suara dan turut membacakan teks mesej kepada pengguna.

    Menurut Intex Technologies, telefon yang dinamakan Intex Vision itu mempunyai papan kekunci yang mampu berkata-kata dan akan membacakan nombor yang ditekan kepada pengguna bagi membantu golongan buta yang tidak boleh membaca tulisan Braille.

    Buat masa ini, telefon berharga 2,600 Rupee (RM177) itu hanya boleh didapati dalam bahasa Inggeris namun lebih banyak versi bahasa lain, termasuk Hindi, akan dikeluarkan dalam masa terdekat.
    saya petik dari Sinar Harian

    Pelajar bijak berpura-pura hamil kerana projek sekolah

    Posted: 23 Apr 2011 07:40 PM PDT

    YAKIMA, Washington - Setelah mengharungi kehidupan sebagai pelajar sebuah sekolah tinggi dengan kandungan yang semakin membesar, Gaby Rodriguez akhirnya membuat pengakuan mengejutkan - dia sebenarnya tidak pernah hamil.

    Rodriguez, 17, membuat pendedahan itu minggu ini semasa menghadiri perhimpunan pagi Sekolah Tinggi Toppenish di sini selepas guru dan rakan sekolahnya menyangka dia telah enam bulan mengandungkan anak luar nikah.

    Pelajar berkenaan yang mendapat semua A dalam mata pelajarannya sebaliknya memberitahu, dia berpura-pura hamil untuk menyiapkan projek tahun akhirnya yang bertajuk: Stereotaip, Khabar Angin dan Statistik.

    Sebagai bukti dia berkata benar, Rodriguez mengeluarkan bantal yang diikat dengan menggunakan wayar pada perutnya di hadapan para pelajar lain.

    Seterusnya, dia memberitahu, kajian sosial itu dirahsiakan dan hanya diketahui oleh seorang rakannya, ibunya, teman lelakinya dan pengetua sekolah berkenaan serta segelintir yang lain.

    "Saya mahu membuang bantal ini dan tidak mahu lagi meneruskannya," katanya kepada akhbar Yakima Herald-Republic selepas mendedahkan berita tersebut.

    Selepas Rodriguez membuang 'perut palsunya', ramai antara 700 pelajar sekolah itu, pada mulanya terkejut, namun mereka lantas bangun memberikan tepukan gemuruh kepadanya.

    Mengulas mengenai tindakan pelajarnya itu, pengetua sekolah berkenaan, Trevor Green berkata, Rodriguez patut dipuji kerana komitmennya meneruskan projek tersebut.

    "Dia mengorbankan tahun akhirnya semata-mata untuk mengetahui bagaimana perasaannya menjadi seorang ibu pada usia remaja. Saya mengagumi keberaniannya," kata pengetua tersebut.

    Kisah pelajar berkenaan mendapat liputan meluas di AS dengan Rodriguez diundang ke rancangan bicara pagi popular, Today kelmarin untuk menceritakan pengalamannya. - Agensi

    saya petik dari kosmo online

    Bintang bola sepak Hong Kong terjun dari tingkat 36

    Posted: 23 Apr 2011 06:30 PM PDT

    Nekad sungguh tindakkan pemain ini...
    saya petik dari myMetro


    HONG KONG: Seorang bintang bola sepak Hong Kong yang ternama membunuh diri dengan terjun bangunan pangsapuri selepas bertengkar dengan isterinya, semalam.

    Cheung Sai-ho, 35, dinobat sebagai pemain paling berharga Hong Kong pada 2003 dan pemegang rekod dunia - membuat jaringan untuk pasukan belia Hong Kong kira-kira 2.8 saat selepas perlawanan bermula dalam pertandingan Piala Portsmouth di Britain pada 1993. Pemain tengah berbakat yang bersara daripada bidang sukan pada 2008 itu terjun dari tingkap tingkat 36 pangsapuri kediamannya selepas bertengkar dengan isterinya, kata polis sebagaimana dipetik daripada akhbar South China Morning Post. Dia disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.


    - AFP

    Jatuh dari Tingkat 4 Balkoni Hotel, Bayi Berhasil Ditangkap

    Posted: 23 Apr 2011 05:50 PM PDT

    Orlando - Seorang bayi perempuan berusia 16 bulan jatuh dari tingkati empat sebuah balkoni hotel. Namun, dia selamat dari maut kerana ada pelangcong asal Inggris yang menangkapnya di ltingkat bawah. Hupp!

    Diberitakan Reuters, Jumaat (22/4/2011), kejadian ini berlaku di sebuah hotel di Orlando, Amerika Syarikat sekitar pukul 23.00 waktu setempat Rabu (20/4/2011) lalu. Bayi itu jatuh dari balkoni hotel mengarah ke kawasan kolam renang.

    Helen Beard (44), tpelancong yang menangkap bayi tersebut bercerita, saat itu dia sedang berada di kolam renang. Lalu dia melihat seorang bayi bermain di balkoni.

    Saat itu juga, Beard langsung berlari ke lokasi kemungkinan jatuhnya si bayi. Meski berbeza tiga tingkat, Beard terus memperhatikan arah jatuh bayi tersebut.

    Untungnya, bayi bernama Jah-Nea Myles itu berhasil ditangkap meski sempat terselip dari lengannya.

    "Saya fikir Tuhan bersama saya kerana bayi saya selamat. Saya juga berterima kasih pada wanita yang menolongnya karena dia adalah malaikat yang dikirim dari surga," ucap Ibunda bayi tersebut, Helena Myles.

    Saat ini, doktor masih memeriksa Jah-Nea di hospital. "Dia sepenuhnya dalam keadaan baik. Tidak ada luka dalam tubuhnya," sambung Myles.

    Saat ditanya alasan jatuhnya bayi, Myles mengaku kesalahannya. Dia meninggalkan buah hati pada temannya yang tidak menyedari kalau Jah-Nea sudah jatuh dari balkoni.

    Sumber :http://www.detik.com

    Aksi lelaki kurang ajar meraba dalam bas

    Posted: 23 Apr 2011 11:01 AM PDT





    Muka selamba je mamat ni..

    Meludah 7 Kali, Diusir dari Rumah

    Posted: 23 Apr 2011 10:01 AM PDT

    GUANGZHOU - Menjaga kebersihan kawasan sesuatu hal yang sepatutnya dijaga oleh seluruh warga di suatu kawasan. Pemerintah setempat pun perlu mengeluarkan peraturan agar kebersihan di suatu wilayah dapat terjaga dengan baik.

    Jika menjaga kebersihan lingkungan dapat disinergikan dengan perilaku sopan, tentunya boleh menjadi keuntungan tersendiri dari tempat tinggal warga.

    Hal inilah yang diusahakan oleh pemerintah Kota Guangzhou, China. Dalam website rasminya, Pemerintahan Guangzhou melarang tindakan membuang sampah, meludah, dan membuang gula-gula getah di tanah, serta buang air kecil merata-rata di tempat umum.

    Seperti dilapor berita Associated Press,, peraturan ini dibuat oleh pemerintah setempat untuk menjaga kelakukan warga yang menempati sebuah komplek tempat tinggal khusus warga menengah ke bawah. Peraturan tersebut juga dibuat sebagai sebagian dari projek tempat tinggal warga itu.

    Dalam peraturan ini, tiap pelanggaran atas kebiasaan buruk tersebut dibatasi sehingga 20 point. Jika melanggar batasan point tersebut, tiap warga yang menghuni komplek perumahan tersebut akan kehilangan rumah mereka atau diusir dari rumah yang mereka huni.

    Tiap sekali pelanggaran seperti meludah atau buang air kecil di tempat umum dilakukan oleh warga maka akan diberi hukuman penalti tiga poin. Jika warga meludah atau melakukan pelanggaran lain sebanyak tujuh kali, maka setiap warga akan melebihi batasan 20 point dan dipastikan dikeluarkan dari rumah yang mereka huni.

    Meskipun pemerintah telah melakukan kempennya beragam untuk mencegah kebiasan meludah di tempat umum, tetap saja banyak warga China sering melakukan kebiasaan buruk tersebut. Usaha keras Pemerintah China itu bahkan sudah dilakukan sebelum pelaksanaan Olimpik Beijing di tahun 2008 lalu


    Original By : Okezone

    DiTajikistan Polis Takut Dengan Lelaki Berjanggut

    Posted: 23 Apr 2011 09:25 AM PDT

    Seorang suporter muda memakai topeng Eric Cantona, bintang Perancis yang kini a lebat. Sementara ayahnya menjaga dengan janggut lebat pula. Keduanya dipotret saat akan menyaksikan i Paraguay lawan Jepun pada Piala Dunia 2010 di Stadion Loftus, Afrika Selatan.

    Di Tajikistan polis fobia dengan janggutt. Padahal, seseorang boleh lebih menarik jika sebahagian wajahnya ditumbuhi rambut bak belukar yang rapi itu. Tengok, misalnya, bekas bintang sepak bola Argentina, Diego "Hulk" Maradona. Atau, lihat penampilan Eric Cantona di iklan sebuah produk deodoran. Janggut dan cambang memenuhi sisi pipi kanannya, meluncur hingga ke bawah dagu.

    Lantas, mengapa polis di Tajikistan "takut" dengan janggut? Mari bertanya kepada pelatih bola sepak Khayr Vakhdat, Tokhir Muminov. Khayr adalah kelab sbola sepak ternama yang bermarkas di Vakhdat, satu distrik di Tajikistan.

    "Polis melarang saya untuk menurunkan seorang pemain. Alasannya, dia memiliki janggut yang lebat," kata Muminov, Selasa (19/4), seperti dikutip pejabat berita AP.

    Menurut Muminov, polis tidak menyatakan alasan pelarangan janggut ini dengan tegas. Namun, pihak yang berwenang di negara bekas koloni Soviet ini memang membikin aturan ketat mengenai penggunaan simbol atau tanda yang menghubungkan ekstremisme agama tertentu.

    Polis tidak pandang bulu soal siapa orang yang berjenggot ini. Seperti yang terjadi selama ini, polis kadang-kadang menangkapi lelaki-lelaki muda berjanggut.

    Pada Januari 2011, misalnya, polis menahan 30-an orang berjanggut di satu daerah di ibu kota negara, Dushanbe. Kementerian Dalam Negeri Tajikistan kemudian mengeluarkan pernyataan, polis sedang berusaha mengidentifikasi mereka, profil mereka dengan dokumen polis. Data teroris? Tiada keterangan jelas.

    Pemain Bola? Peristiwa Januari itu mungkin dimaklumi. Namun, melarang pemain sepak bola berjanggut dirasa aneh. Pasalnya, pemain itu sudah dikenal masyarakat di negaranya.

    Pemain sepak bola itu bernama Parviz Tursunov. Jika dipandang sekilas, jenggot di samping pipi dan bawah janggutnya itu sebetulnya tidak terlalu lebat. Namun, kepala membuat janggut itu nampak lebih panjang dari sebenarnya.

    Tursunov telah dikenal sebagai pemain bola sepak, polis berkeras melarang janggut itu. Tursunov harus memutuskan satu di antara dua pilihan yang sangat tidak lazim: janggunya atau kariernya di sepak bola. Artinya, jika ingin terus bermain sepak bola dan menyokong kelabnya, Tursunov harus mencukur janggut kesayangannya.

    Menurut Muminov, Tursunov dilarang bertanding di dua perlawanan pembuka musim ini. "Absennya Parviz boleh berpengaruh negatif pada penampilan pasukan Justru rambut di wajahnya itu tidak memengaruhi penampilannya," katanya kepada media Tajikistan.

    Untunglah Khayr menang pada kedua perlawanan pembuka. Pada perlawanan kedua tanpa Tursunov, Khayr menang 3-0 atas Parvoz Bobojon Ghafurov, Minggu (17/4).

    Apa reaksi Tursunov? Ia akan tetap berjanggut dan keluar dari arenasepak bola. "Bola sepak itu sekuler. Kita harus memikirkan sesuatu yang kekal," kata Tursunov, seorang Muslim yang soleh ini.

    Saat dimintai keterangan, Kementerian Dalam Negeri membantah soal pelarangan janggut bagi pemainbola sepak. Siapa pun petugas yang mengintimidasi warga negara akan dihukum. Demikian dikutip AP.

    Undang-undang di Tajikistan sesungguhnya tidak melarang jangguot. Namun, secara tidak rasmi, lelaki di bawah usia 50 tahun, terutama pelajar dan pekerja publik, sebaiknya tidak memelihara jenggot.

    Jika seseorang memilih ideologi "tubuhku adalah hakku", jangan salahkan Tursunov untuk tetap berjanggut. Apa salah janggut?

    Sumber :http://www.kompas.com/

    Lampu Jimat Tenaga Boleh Sebabkan Kanser ?

    Posted: 23 Apr 2011 08:45 AM PDT

    Hidayatullah.com–Walaupun menjimatkan, namun ternyata lampu jimat tenaga sangat berbahaya bagi kesihatan manusia, kerana menyebarkan zat kimiaketika lampu dinyalakan.

    Para pengkaji di Jerman memperingatkan agar tidak membiarkan lampu tersebut menyala dalam jangka waktu lama di dekat kepala, sebab ada zat beracun yang dikeluarkannya.

    Peter Braun yang menguji lampu-lampu itu di Laboratorium Alab di Berlin mengatakan, "Penting untuk menjauhkan sejauh mungkin zat karsinogen semacam itu dari lingkungan manusia."

    Sebagaimana dilapor Telegraph (20/4) lampu semacam itu telah digunakan di Inggris secara luas, menyusul arahan Uni Eropah untuk menggantikan lampu tradisional pada akhir tahun ini.

    Zat beracun yang dikeluarkan ketika lampu jimat tenaga itu dinyalakan antara lain phenol, naphthalene dan styrene.

    Menurut Andreas Kirchner dari Federasi Insinyur Jerman, terdapat asap elektrik yang muncul ketika lampu dinyalakan.

    "Oleh keranya saya mengunakannya secara hemat. Jangan digunakan di ruang tanpa ventilasi dan sama sekali jangan di letak tepat di arah kepala."

    Sementara itu para pakar Inggris menghimbau agar konsumen tidak panik.

    "Kajian bebas yang lebih mendalam perlu dilakukan untuk menyokong penelitian Jerman yang sekarang ini," kata Dr. Michelle Bloor, pensyarah senior ilmu lingkungan di Universitas Portsmouth.

    Departemen Lingkungan Inggris mengatakan bahawa lampu jimat tenaga itu aman, meskipun pada kenyataannya ada sedikit merkuri yang keluar jika gelas lampu pecah.

    Hasil penelitian ilmuwan Jerman itu mendukung laporan profesor biologi Abraham Haim dari Universitas Haifa, israel, yang mengatakan bahwa bola lampu dapat meningkatkan resiko kanker payudara jika digunakan malam hari.

    Menurut Haim, cahaya kebiruan yang dihasilkan CFL hampir menyamai cahaya matahari di siang hari, sehingga mengganggu proses alami dalam tubuh. Dibanding lampu tradisional yang memancarkan sinar berwarna kuning, lampu jimat tenaga memicu produksi hormon melatonin lebih banyak.

    Migraine Action Association telah memperingatkan bahawa lampu jimat juga boleh memicu migren (sakit kepala sebelah). Sementara para doktor spesialis kulit menyatakan bahawa intensitas sinar yang dipancarkan lampu itu dapat memparahkan lagi problem kulit yang diderita pesakit.

    Tumor seberat kanak-kanak 4 tahun

    Posted: 23 Apr 2011 07:00 AM PDT

    Ukuran tumor yang pernah dikeluarkan dari tubuh manusia jarang melebihi 3 kg. Namun doktor di Argentina baru-baru ini berhasil mengangkat tumor raksasa dari rahim seorang wanita, seberat 23 kg atau setara dengan berat kanak-kanak berusia 4 tahun.

     Wanita 54 tahun asal Lomas de Zamora, pinggiran kota Buenos Aires itu mengalami pembengkakkan perut dalam 1,5 tahun lalu. Dari hari ke hari, perut yang makin membesar itu membuatnya sulit melakukan aktiviti sehari-hari.

     Setelah diperiksa oleh doktor di rumah sakit, diketahui pembengkakkan itu disebabkan oleh tumor ganas yang tumbuh di rahimnya. Wanita yang tidak disebutkan namanya itu harus menjalani operasi untuk mengeluarkannya.

     Ketika datang ke Gandulfo Hospital untuk menjalani pembedahan, berat badannya telah mencapai 140 kg. Setelah operasi, berat badannya turun sebab ukuran tumor yang dikeluarkan ternyata sangat besar yakni mencapai 23 kg.

     Oscar Lopez, doktor bedah yang memimpin operasi tersebut mengatakan berat tumor tersebut sebanding dengan kanak-kanak berusia 4 tahun. Diyakini, tumor yang diangkat dari rahim wanita itu merupakan yang terbesar di dunia hingga saat ini.Dalam pengertian awam, wanita ini seperti sedang mengandung anak kembar 5. Saya belum pernah menemukan yang seperti ini dalam 34 tahun karier saya sebagai doktor bedah," ungkap Lopez, seperti dikutip dari Dailymail

    Wanita UkrainE Lahirkan Anak ke 20 di Usia 40 Tahun

    Posted: 23 Apr 2011 06:00 AM PDT


    KIEV - Leonora Nameni Nameni telah melahirkan anaknya yang ke-20, menjadi ibu paling produktif di Ukraine, menurut media setempat . Doktor mengatakan, bayi laki-laki dan ibunya dalam keadaan sehat. Leonora, 41 tahun, mengatakan dia tidak akan berhenti sampai di sini dan merancang untuk memiliki anak lagi.

     Keluarga besar dengan 10 anak lelaki dan 10 anak perempuan itu tinggal di sebuah desa di Ukraine Barat, menurut laporan laman Ukranews, Ukraina.

     Jonathan, anak lelaki tertua kini berumur 20 tahun dan sudah menikah. Enam anak-anaknya sudah bekerja, apan masih bersekolah, dan enam di antaranya adalah anak-anak prasekolah.

     Kedua orangtuanya dibesarkan dalam keluarga besar juga. Janos Nameni, ayah Leonora, memiliki 16 saudara.

     Leonora adalah salah satu dari 14 anak-anaknya. Keluarga besar itu memiliki ladang pertanian kecil, di mana anak-anaknya bekerja.

     Kedua orangtua mengatakan, bahawa mereka memberi anak-anak mereka pendidikan yang baik dan mengajar mereka untuk menghormati tradisi.

    Ibu yang hidup paling produktif, menurut Guinness Book of Records, adalah Leontina Albina, dari Chili, yang telah melahirkan 55 anak.

    Remaja Miskin Akhirnya Hadiri Pernikahan William-Kate setelah mogok

    Posted: 23 Apr 2011 05:00 AM PDT

    TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja miskin melakukan aksi mogok makan selama 16 hari dengan harapan boleh menyaksikan pernikahan Putera William dan Kate Middleton  pada 29 April ini di Westminster Abbey.

    Dilapor AP, Jumaat (22/4/2011), remaja bernama Estibalis Chavez (19), menarik perhatian setelah Februari lalu memasang khemah di depan Pejabat Kedutaan Besar (Kedubes) Inggris di Mexico City selama lebih dari dua minggu. Ia berharap mendapatkan undangan ke pernikahan Kate dan William.

    Ia mengaku tak takut kerana tak mempunyai wang atau hubungan. "Saya melihatnya ini sebagai upaya seseorang untuk mewujudkan impian. Saya tidak pernah berfikir ini mustahil," katanya. Di negara yang memiliki banyak masalah seperti kemiskinan, kekerasan ubat-ubatan, banyak yang menertawakan Chavesz yang melakukan aksi mogok makan dan menyebutnya pemalas.

    Tak berapa lama kemudian seseorang memberikan wang sebanyak 1.250 dollar AS  untuk penerbangan ke London, Inggris.

    "Ini menyentuh saya bahawa tak ada orang yang mengertinya begitu rupa. Saya rasa dia benar berjuang untuk apa yang diinginkannya," kata Octavio Fitch Lazo, anggota  Kongres Mexico.

    Meski tak yakin boleh masuk ke Westminster Abbey, Fitch kemudian menjemput Chavez di kawasan  Mexico City dan membawanya ke lapangan terbang, Khamis (21/4/2011), untuk diterbangkan ke Eropah. Ibu Chavez meninggal ketika melahirkanya dan yang ia tahu jika sang ibu sangat mencintai Putri Diana, ibunda William.

    Pakai baju polis untuk bunuh polis

    Posted: 23 Apr 2011 04:30 AM PDT


    Kekerasan oleh bom manusia (pasukan berani mati) kembali melanda Kandahar, Afganistan. Menurut warta Xinhua pada Jumaat (15/4/2011), insiden itu membunuh Khan Mohammad Mujahid. Susuk yang menjadi mangsa letupan tersebut adalah ketua polis Kandahar.

    Siasatan oleh pihak polis menunjukkan pelaku bom manusia itu memakai seragam polis ketika melakukan aksinya. "Kami tegaskan kalau peristiwa itu adalah bom manusia," kata Juru cakap polis Kandahar Zalmai Ayubi.
    Selain Mujahid, ada juga mangsa lain yang juga petugas polis. "Keduanya cedera serius," kata Ayubi.

    Suara Setan Membuat Lelaki Ini Membatalkan Perkahwinannya

    Posted: 23 Apr 2011 03:32 AM PDT

    SIDNEY – Seorang lelaki memutuskan untuk membatalkan perkahwinannya dengan perempuan dia cintai hanya kerana ada bisikan setan yang datang melalui telefon.
    Lelaki tersebut meyakini jika tunangannya telah terkena kutukan. Dia ketakukan setelah terus menerus ditakti melalui telefon oleh suara yang ia sebut setan.

    Lelaki yang ketakutan ini menjalani persidangan bersama dengan tiga orang lainnya yang diduga terkait dengan ilmu terlarang. Bersama dengan ketiga orang tersebut, lelaki yang meninggalkan tunangannya ini mengaku selalu dihantui telefon dari setan. Demikian dilapor News.com.au.

    Jaksa menilai jika ilmu hitam digunakan kepada orang-orang ini untuk menyebabkan sakit atau kematian kepada keluarga terdekatnya. Lebih lanjut jaksa itu menyatakan, untuk menghilangkan kutukan mereka harus melakukan ritual dengan menutup mata dan melakukan seks.

    Sementara lelaki yang membatalkan pernikahannya, memutuskan untuk melakukan hal tersebut setelah berulangkali menerima telefon yang dia katakan bersuara setan.

    Dia mengaku jika hubungannya hancur setelah dia memeriksa sebuah bilk hotel dan menemukan tunangannya dalam keadaan telanjang, setelah dirinya mengetuk pintu bilk hotel yang dituju.
    Hingga kini pengadilan atas kes tersebut masih terus berlangsung. Tidak jelas akhir dari pengadilan ini nantinya seperti apa.

    Bila fikiran kotor menjangkiti otak seorang arkitek

    Posted: 23 Apr 2011 02:00 AM PDT

    image

    image

    Bila fikiran kotor sudah menjangkiti sebuah pekerjaan  tak elak, karya yang dihasilkan pun memiliki tujuan dan filosofi yang kotor juga. Cuba saja perhatikan gambar sebuah rancangan tangga di suatu bangunan yang akan dibuat ini. Setidaknya kita boleh menangkap maksud dari  perancang hingga dengan detailnya mampu mencari ukuran yang didasarkan atas maksud yang kotor. Semoga saja hal-hal seperti ini tidak menjangkiti arkitek-arkitek di negara kita.

    Cikgu tadika tak tahu eja angka 14

    Posted: 23 Apr 2011 01:30 AM PDT


    STOMPer Kiasu Mum was stunned when she saw this marking error made by a teacher at her child's childcare centre.

    She explained:

    "Look at this unqualified teacher I encountered at a childcare centre.

    "How can you have a K2 teacher who does not know how to spell '14'?"

    Gambar..aksi polis smackdown wanita berpakaian seksi

    Posted: 23 Apr 2011 12:00 AM PDT

    Seorang petugas Polis Taipei menghadapi pramuniaga mengenakan pakaian mini dan meminta pelanggan. Polisi memperingatkan bahawa dia terlalu seksi berpakaian. Namun pramuniaga tersebut mengabaikannya  , polis menjadi marah. Polis yang beratnya 80kg mengangkat tubuh  wanita tersebut  40 kg, lalu polis mengeluarkan jurus judo dari kakinya dan membanting ke  tanah,wanita tersebut mengalami lebam di seluruh badan. Polis kemudian menangkap wanita tersebut dan membawanya ke balai polis..


    Kekerasan polis terhadap pramuniaga itu tertangkap oleh kamera CCTV . Wanita tersebut marah kerana petugas telah menyakiti dia menggunakan kekuatan yang berlebihan,wanita tersebut mengatakan ke wartawan "Apakah ini anda melindungi dan melayani kami?! Kita semua sama tidak ada yang beda! "



    Polis kelmarin telah menunjukkan bahawa pada pukul 9 pagi, seorang polis meronda menggunakan motosikal ketika dia melelalui sebuah jalan dia melihat seorang wanita berdiri. Polis itu mengatakan bahawa wanita itu mengenakan skrit mini lingerie, dan menghampiri ke kereta untuk mempromosi barang. bahkan berani membongkok di tingkap kereta, memperlihatkan seluar dalamnya ketika berbicara dengan pelanggan. Petugas itu merasa tindakan ini tidak layak dan menuduh wanita tersebut merosak kesusilaan masyarakat,lalu wanita tersebut marah dan mengabaikan teguran polis tersebut.



    Melihat bagaimana wanita itu marah dan mengabaikannya , polis itu memperingatkannya bahawa dia telah menghina seorang polis. Tiba-tiba dia melepaskan semburan kata-kata kotor, yang semuanya terakam sebagai bukti. wanita tersebut kemudian mati-matian tidak mahu ikut polis tersebut.Saya sangat ingin melihat reformasi di negara ini dan ingin melihat negara ini bersih dari wanita-wanita berpakaian seksi begini kata polis itu.

    Ketahuan curang menerusi online,suami cuba bunuh isteri

    Posted: 22 Apr 2011 11:45 PM PDT

    MAINE - Seorang lelaki dari Rockland, Maine, Amerika Syarikat, cuba membunuh isterinya sendiri, setelah isterinya tahu kalau dia berlaku curang menerusi online dengan kekasih lamanya.

    Charles Black, dituduh telah memukul kepala isterinya dengan batu, menyeretnya ke tebing dan mencampaknya dari tebing tersebut. Hebatnya, isterinya ternyata masih hidup! Demikian seperti yang dikutip dari Gizmodo, Jumaat (22/4/2011).

    Pihak polis setempat mengatakan bahawa motif Black melakukan hal ini adalah kerana isterinya, Lisa, mengetahui perselingkuhan online Black dengan bekas kekasihnya. Lisa sendiri baru mendapat harta warisan sebanyak USD4 juta.

    Dalam laporannya ke polis, Lisa mengatakan bahawa Black berusaha untuk membunuhnya, dengan menunjuk lokasi di mana Black memukulnya.

    "Dia tidak mengingat telah memukul Lisa, melemparnya dari tebing. Black mengatakan jika ini betul-betul terjadi, ia tidak mengingatnya dan tidak tahu mengapa ia melakukan hal tersebut," uajr pihak polisi mengenai pengakuan Black.

    Dengan harta warisan sebesar USD4 juta, nampaknya sulit diteka apa motif sebenarnya dari Black sampai boleh melakukan hal kejam tersebut.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Lelaki adakan hubungan seks dengan landak..apa yang terjadi?

    Posted: 22 Apr 2011 10:25 PM PDT

    Cukup unik dan luar biasa juga membuat kita ketawa dengan kejadian ini.Seorang lelaki Serbia terpaksa menjalani pembedahan setelah dirinya melakukan hubungan sex dengan landak.


    Lelaki bernama Zoran Nikolovic yang berasal dari Belgrade tersebut mengatakan pada doktor bahawa apa yang dia lakukan diyakini boleh menyembuhkan kelainan ejakulasi yang dia derita. Bukannya sembuh, lelaki ini malah harus berurusan dengan pisau bedah kerana duri landak tertinggal di dalam alat kelaminnya. Salah seorang juru cakap hospital mengatakan, "Landaknya mungkin hanya menderita sedikit, tapi pelakunya masuk hospital. Kami harus segera memperbaiki kerosakan pada alat kelamin lelaki itu secepatnya.". Ada-ada saja.

    sumber : http://www.thesun.co.uk

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS