Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


YUNA HOMECOMING CONCERT

Posted: 26 Aug 2012 06:32 PM PDT

HOMECOMING CONCERT 2012

Ini berita baik buat peminat penyanyi terkenal yang kini mencapai tahap artis antarabangsa, Yuna di mana Yuna akan mengadakan persembahan di di dua buah lokasi iaitu di dan di .

Eh, kat Kuala Lumpur takde eh?

Itu kena tanya Talent Harvest la sebab mereka yang anjurkan konsert ni. Jawapannya, memang konsert ini diadakan hanya di Penang dan di Kuching sahaja.

Yuna Concert

Budiey difahamkan HOMECOMING CONCERT di Pulau Pinang akan diadakan pada 10 November 2012 di . Manakala di Kuching pula pada 16 November 2012 di . Pintu akan mula dibuka pada jam 6 petang.

Tiket akan dijual di www.ticketpro.com.my bermula 30 Ogos 2012 jam 10 pagi. Boleh hubungi 03-7880 7999.

Early birds enjoy RM20-RM30 off from the pre-sale ticket price. For more information about the concert, kindly log onto www.facebook.com/yunahomecoming2012 or follow us on twitter at @yunahomecoming.

Budiey diberitahu, satu sidang media untuk mengumumkan konsert Yuna ini akan diadakan pada bulan September ini.

Pastinya, konsert ini diadakan untuk sebagai meraikan sokongan peminat Yuna yang tak putus-putus memberikan sokongan sehingga kejayaan Yuna membawa muziknya ke Amerika Syarikat dan kelahiran album sulung beliau di sana.

Yuna Concert

Tags: , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Drama Adam & Hawa di Saluran Mustika HD & Astro Gempak

Posted: 26 Aug 2012 05:56 PM PDT

Saksikan Episod 1-4 di .

Kepada mereka yang meminati Aaron Aziz pasti tidak akan melepaskan peluang untuk menonton drama bersiri terbaru Adam & Hawa yang bakal ditayangkan tidak lama lagi menerusi saluran Mustika HD (134). Lebih mengujakan pihak Astro dengan bangganya memberi peluang kepada pelanggan setia Astro khususnya pembaca portal Astro Gempak untuk merasai pengalaman menonton drama bersiri Adam & Hawa secara percuma.

Bermula pada hari ini, 27 Ogos 2012, Hari Isnin, drama bersiri 80 episod Adam & Hawa terbitan Global Station Sdn Bhd akan disiarkan di saluran Mustika HD (saluran 134) setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam bermula 27 Ogos 2012 ini.

Drama terbesar ini pertama kali menggabungkan Aaron Aziz dengan Nadiya Nisaa sebagai pasangan. Budiey kira ramai yang dah ada Mustika HD kat rumah dah tak sabar nak record drama ini dalam . Budiey dah pun set untuk record. Jadi, boleh tonton berulangkali. Rasanya, ramai yang dah tak sabar nak tonton drama yang diadaptasi daripada novel cinta terlaris hasil nukilan penulis ini, betul tak?

Aaron Aziz melakonkan watak seorang playboy bernama Adam Mukhriz yang bekerja sebagai juruterbang dan Nadiya Nisaa pula sebagai Ain Hawani iaitu seorang remaja lepasan SPM dan bekerja di sebuah tadika yang dimiliki oleh kakak kepada Adam Muhkriz kerana menggantikan guru yang bersalin.

Khabarnya, ceritanya cukup menyentuh hati. Kena standby banyak-banyak tisu. Lebih-lebih lagi bila tiba scene Adam Mukhriz kena tangkap berkhalwat dengan Ain Hawani sampailah diaorang kena paksa berkahwin.

Sejak daripada itulah Ain Hawani menyimpan dendam terhadap Adam Mukhriz yang juga suaminya. Bukan setakat itu saja, dia jugak bersikap dingin terhadap lelaki itu.

Selanjutnya, korang kena tengok sendiri drama bersiri Adama & Hawa ini. Tapi, yang bestnya, untuk episod yang pertama hingga yang keempat, korang berpeluang menontonnya secara percuma di portal www.astrogempak.com.my pada 27 Ogos 2012.

Jadi, apa tunggu lagi, korang cepat-cepatlah tengok episod pertama hinga keempat nanti. Korang mesti cair punyalah tengok lakonan Aaron Aziz dalam drama bersiri Adam & Hawa. Begitu juga dengan Nadiya Nisaa.

Anda juga berpeluang menyaksikan muzik video lagu tema Adam & Hawa, Muara Hati nyanyian Dato Siti Nurhaliza dengan juara Akademi Fantasia Musim 7, .

Selain Aaron Aziz & , turut menjayakan drama ini termasuklah barisan pelakon baru dan lama seperti selalu Dee, Elfaeza Ul Haq (Azie), Dazrin Kamarudin (Johan), (Zul), Amyza Adnan (Cikgu Zawyah), Aznah Hamid (Maria) dan Rozie Rashid (Kak Zah).

Untuk menikmati saluran Mustika HD, para pelanggan Pakej Mustika hanya perlu melanggan perkhidmatan Astro B.yond dengan bayaran serendah RM20.00 sebulan.

Drama yang berkisarkan kisah cinta antara Adam Muhkriz lakonan Aaron Aziz dan Ain Hawani lakonan Nadiya Nisaa semestinya menjanjikan sesuatu kelainan kepada penonton serta pelanggan setia Astro. Adam & Hawa diarahkan oleh Mohd Feroz Kader.

Drama Adam & Hawa Aaron Aziz Nadia Nisaa

Antara pelakon yang turut menjayakan drama Adam & Hawa termasuklah Norman Hakim, Anzalna Nasir, Elfaeza Ul Haq, Dazrin Kamarudin, Amyza Adnan, Aznah Hamid, Rozie Rashid dan ramai lagi. Dengan dibarisi pelakon baru dan lama, sudah pasti drama bersiri Adam & Hawa mampu menarik lebih ramai penonton untuk melihat sendiri jalan cerita serta kesudahan yang akan terjadi dalam kisah percintaan antara Adam Muhkriz dan Ain Hawani.

Diadaptasikan dari novel Adam & Hawa sendiri, drama ini memberi peluang kepada penonton untuk menyaksikan sendiri jalan cerita yang diambil dari novel asal yang turut mendapat sambutan hangat ketika diterbitkan dahulu.

Semestinya drama bersiri Adam & Hawa pasti memberi kepuasan maksimum kepada penonton lebih-lebih lagi ianya bakal dipertontonkan secara percuma kepada pelanggan Astro dan pembaca setia portal Astro Gempak bermula dari episod pertama hingga keempat.

Jadi jangan lepaskan peluang untuk mengetahui menikmati peluang menonton secara percuma drama bersiri Adam & Hawa di laman web www.astrogempak.com.my untuk merasai sendiri kehangatan serta kehebatan lakonan mantap Aaron Aziz dan Nadia Nisaa yang bakal disiarkan pada 27 Ogos 2012.

Drama Adam & Hawa Aaron Aziz Nadia Nisaa

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Nurul Wahab Pilih Blog Untuk Kembali Menulis

Posted: 26 Aug 2012 11:25 PM PDT

Bukan mudah untuk menjadi seorang penulis, apatah lagi jika anda adalah seorang selebriti.

Namun, berlainan pula bagi penyanyi yang juga bekas isteri Ajai iaitu Nurul Wahab. Selebriti ini telah memilih untuk kembali menulis setelah sekian lama dia meninggalkan bidang itu.

Sebelum ini, Nurul pernah menulis buku biografi mengenai dirinya. Kini, Nurul kembali menulis dan memilih blog sebagai medium untuk dia mengekspresikan penulisannya. Menurut Murai, alasan untuk Nurul memilih blog sebagai medium adalah kerana kini ramai yang memilih media baru berbanding media konvensional.

Buat masa kini, blog Nurul masih belum dilancarkan lagi. Namun ianya akan diumumkan dalam masa terdekat. Jadi, kepada anda yang gemar membaca nukilan di blog-blog tempatan, pelancaran blog Nurul adalah satu bonus untuk para peminat penyanyi yang popular dengan lagu "Kerana Terluka" ini.

Kredit foto : thenurul.com

Adam & Hawa : Kisah Cinta Bertaut Semula Di Depan Pintu Masjidil Haram

Posted: 26 Aug 2012 10:51 PM PDT

Sebuah lagi drama berantai 80 episod adaptasi novel terlaris nukilan penulis Aisha Sofea berjudul Adam & Hawa bakal menemui anda pada setiap hari Isnin hingga Khamis jam 10.00 malam bermula 27 Ogos 2012 secara eksklusif di saluran 134 (Mustika) dalam kualiti HD.

Drama ini menerima sentuhan lakonan daripada bintang paling popular 2011 iaitu Aaron Aziz (Adam Mukhriz) dan seorang aktres yang kini menerima perhatian hasil bakatnya yang mantap iaitu Nadiya Nisaa (Ain Hawani). Drama ini turut dijayakan dengan barisan pelakon baru dan lama seperti Anzalna Nasir selaku Dee, Elfaeza Ul Haq selaku Azie, Dazrin Kamarudin selaku Johan, Norman Hakim selaku Zul, Amyza Adnan selaku Cikgu Zawyah, Aznah Hamid selaku Maria dan Rozie Rashid selaku Kak Zah.

Paling menarik, kota indah Perth & Fremantle dipilih oleh pengarah Mohd Feroz Kader sebagai latar belakang bagi menghidupkan babak-babak yang tidak dapat dilupakan dari novel popular ini dengan kerjasama daripada pihak Tourism Australia.

Berkisarkan tentang Ain Hawani, seorang remaja lepasan SPM yang bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi telah ditangkap basah bersama Adam, seorang jejaka kacak yang terkenal dengan sikap 'playboy'nya.

Semuanya bermula apabila Ain bekerja secara sambilan kerana menggantikan seorang guru bersalin di sebuah tadika milik kakak kepada Adam Mukhriz. Pertemuan yang pada awalnya membimbitkan perasaan suka Ain terhadap Adam telah bertukar kepada benci ekoran tragedi berkenaan.

Impian Ain untuk bergelar graduan berjaya seakan berkecai apabila dia telah dipaksa untuk berkahwin dengan Adam bagi membersihkan nama baik keluarga.

Memilukan hati Ain adalah dengan sikap Adam yang mendiamkan diri seolah-olah tuduhan khalwat itu benar-benar berlaku, sedangkan mereka rupanya telah difitnah oleh bekas teman wanita Adam yang cemburukan hubungan mereka sebagai kawan.

Apabila sudah bergelar suami isteri, Ain tak dapat menerima Adam yang bekerja sebagai juruterbang ini sebagai suami. Ditakdirkan, Ain berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negeri dan mereka berpisah sehingga 8 tahun lamanya.

Selepas tempoh yang lama, di depan pintu Masjidil Haram di Kota Mekah, mereka bertemu semula. Adam masih menganggap Ain sebagai seorang isteri yang sah, bagaimanapun Ain masih kekal dengan pendiriannya.

Ego tetap mengatasi hati Ain walaupun Adam mengharapkan wanita ini kembali menerimanya semula. Apakah kesudahan kisah cinta antara Adam & Hawa ini?

Sebagai peminat, kesetiaan anda turut diraikan dengan penganjuran Peraduan Tonton dan Menang Adam & Hawa dimana anda berpeluang untuk memenangi hadiah berupa tiket penerbangan kelas ekonomi pergi dan balik ke Perth sumbangan pihak Tourism Australia.

Anda hanya perlu menonton drama Adam & Hawa di saluran Mustika HD dan layari laman sesawang di www.astro.com.my/adamdanhawa untuk menjawab soalan yang dirangka berdasarkan drama ini bermula 24 September – 14 Oktober 2012. Juga, jangan lepaskan peluang anda untuk menyaksikan Episod 1 hingga 4 drama bersiri Adam & Hawa secara ONLINE! Layari www.astrogempak.com.my pada 27 – 30 Ogos ini, jam 10 malam.

Untuk menikmati saluran Mustika HD, para pelanggan Pakej Mustika hanya perlu melanggan perkhidmatan Astro B.yond dengan bayaran serendah RM20.00 sebulan. Manakala bagi para pelanggan perkhidmatan Astro B.yond pula, mereka hanya perlu melanggan Pakej Mustika dengan bayaran RM12.95 sebulan untuk menikmati saluran ini. Untuk melanggan, sila layari laman web www.astro.com.my/byond atau www.astro.com.my/mustika atau hubungi 1300 82 3838.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Sunat Ala Yahudi Tewaskan 2 Bayi

Posted: 26 Aug 2012 09:30 PM PDT


Sebagai salah satu agama Yahudi juga seperti Islam mengenal yang namanya ritual sunat.

Namun ritual sunat ala Yahudi ironi telah menyebabkan beberapa bayi di New York, Amerika Syarikat, menderita penyakit herpes yang berbahaya bagi keselamatannya. Dalam 10 tahun terakhir, dilaporkan dua orang bayi tewas akibat tradisi ini.

 
Dalam pernyataan laporan Badan Pengendalian dan Pencegahan Penyakit (CDC) di Jabatan Kesihatan AS, seperti dilaporkan situs Al-Arabiya,, bayi-bayi tersebut menghidap infeksi virus herpes simplex (HSV-1). Data dari tahun 2000 hingga 2011 menunjukkan enam kes yang terjadi di New York City.
 
Virus ini tersebar pada alat kelamin bayi yang disunat menggunakan ritual Yahudi. Dalam ritual sunat Yahudi, bayi yang baru lahir dipotong kulit kemaluannya oleh seorang tukang sunat atau yang disebut mohel dalam bahasa Ibrani. kemudian mohel kemudian menghisap darah pada luka pemotongan dengan mulutnya. Inilah yang kemudian menularkan HSV-1.

 
"Penghisapan oral pada luka terbuka berisiko menularkan HSV-1 dan patogen lainnya bagi bayi yang baru lahir. Sunat adalah prosedur bedah yang memotong sebagian kulit, teknik ini harusnya menggunakan alat-alat steril demi meminimalisir infeksi," tulis CDC dalam Morbidity and Mortality Weekly Report.

Para ahli mengatakan bahwa HSV-1 adalah infeksi biasa yang terdapat pada 90 peratus populasi. Virus ini menyebabkan demam atau luka pada mulut, beberapa pada kelamin. Tidak ada ubat untuk menangkal virus ini. Bagi orang dewasa, virus ini tidak berbahaya dan hilang dengan sendirinya. Namun bagi bayi, infeksi HSV-1 boleh berarti kematian atau cacat permanen.


Perempuan India nikahi 15 lelaki demi harta

Posted: 26 Aug 2012 09:15 PM PDT


Sumber : http://www.merdeka.com

Ibu di India Ditelanjangi Dan Diarak Keliling kampung oleh anaknya sendiri

Posted: 26 Aug 2012 09:00 PM PDT

 

Entah setan mana yang merasuki tiga anak di India ini hingga sanggup menyakiti ibu kandungnya. Ketiga anak tersebut sampai hati memukuli ibu kandungnya dengan tongkat dan mencukur rambut ibunya hingga botak. Mereka juga tega melucuti pakaian sang ibu dan mengaraknya keliling kampung.

Kerana perbuatan tersebut, sang ibu harus menanggung malu dan rasa sakit. Ibu malang yang mengalami luka fisik dan mental itu mengadukan nasibnya ke polis.

The Daily Mail, Jumaat (24/8) melaporkan kekejian anak durhaka tersebut terjadi di Desa Lalganj, distrik Gaya, negara bagian Bihar, India, Rabu (22/8) kemarin. Kepada polisi, wanita tua yang identitasnya dirahsiakan tersebut mengaku menjadi korban kekerasan tiga anak kandungnya yang bernama Dilip Paswan, Chhotu Paswan dan Sandeep Paswan.

Ironisnya, perbuatan ketiga anak durhaka tersebut didukung enam anggota keluarga lainnya, termasuk para menantunya. Mereka beramai-ramai  mempermalukan wanita malang tersebut.

Dalam laporannya, wanita itu mengatakan anak-anaknya dan kerabatnya cuba membunuhnya demi mendapatkan harta mendiang suaminya. Kejamnya, ketiga anaknya tega mengusir ibunya tersebut sebelum memukuli hingga mengalami luka fisik dan luka hati.

Seorang saksi mengatakan korban berprofesi sebagai tukang masak untuk makan siang anak-anak sekoalh. Menurut warga desa, anak-anak dan kerabatnya tidak menyukai sikap dan sifat wanita tersebut. Sayangnya, tidak dijelaskan sifat seperti apa yang dimaksud.

Kini tiga anak korban dan dua menantunya mendekam di dalam tahanan polisi. Mereka didakwa melakukan kejahatan keji. Mereka ditetapkan sebagai tersangka dan segera diadili dan harus membayar perbuatannya dengan menginap di hotel prodeo.
sumber 

Benda pelik tertinggal dalam organ seks

Posted: 26 Aug 2012 08:45 PM PDT

Adakalanya orang mencuba melakukan hal-hal baru tapi sering yang terjadi tidak seperti yang di bayangkan sebelumnya. Dan setelah itu dia merasa harus datang ke doktor karena terjadi kecelakaan atas experimennya tersebut. Contoh beberapa foto sinar X di bawah ini, beberap orang mencuba memasukkan benda-benda asing kedalam tubuhnya dan yang terjadi tidak seperti yang dia bayangkan. Coba perhatikan dengan seksama benda-benda ini cuba dimasukkan ke dalam tubuh lewat mana? 









sumber

Kesian nenek ni dirompak dua kali dalam sehari

Posted: 26 Aug 2012 08:30 PM PDT


Harriet Sweger memang benar-benar tak bernasib baik, bagaimana tidak, nenek 72 tahun ini dalam sehari dirompak dua kali. 

Polis di Pennsylvania barat mengatakan, nenek Harriet Sweger kehilangan buku cek di sebuah kedai besar. Saat Sweger sedang berbelanja, seorang perempuan melanggarnya dan mengambil buku cek miliknya.

Sweger lalu hendak ke balai polis untuk melaporkan pencurian tersebut. Ternyata, nenek yang dalam sehari dirompak dua kali itu kesulitan menemukan balai polis terdekat. 

Nenek Sweger yang berasal dari McKees Rocks lalu menepikan keretanya dan bertanya kepada seorang pemuda. Pemuda yang ditanyai itu bukannya menolong dengan menunjukkan arah balai polisi malahan mengambil beg yang dibawa sang nenek tersebut.

Menurut polis di Stowe Township, Allegheny, mereka sudah mengetahui nama tersangka yang mengambil beg si nenek, tetapi mereka tidak menyebutkan data lebih lanjut.


Seluar Dalam Elvis Presley Berusia 35 Tahun Ini Tak Pernah Dicuci

Posted: 26 Aug 2012 08:15 PM PDT


Seluar dalam Elvis Presley ini bukanlah seluar dalam biasa tapi sebenarnya juga bukan seluar istimewa.

Namun seluar dalam mendiang Elvis Presley satu itu  bakalan menjadi seluar dalam yang gtk biasa kerana khabarnya tak pernah dicuci setelah dipakai sang legenda sekitar 35 tahun lalu. 

 Pun seluar dalam Elvis Presley itu  siap dilelong bulan depan di Stockport, Cheshire dengan harapan boleh terjual dengan harga sekitar 10,000 Poundsterling.

Menurut situs Metro, seluar dalam Elvis Presley berwarna biru muda dan terkena noda atau kotoran itu didapat dari properti milik ayahnya, Vernon Presley.

Seluar dalam Elvis Presley itu siap dilelong dalam rangka perayaan ke 35 tahun meninggalnya sang legenda.

Pun seluar dalam itu terakhir dipakai Elvis Presley saat tampil di 1977, di tahun dirinya meninggal.

Pertandingan makan embrio itik di New York

Posted: 26 Aug 2012 08:00 PM PDT


NEW YORK - Satu pertandingan memakan telur mengandungi embrio anak itik yang sempurna kali pertama diadakan di Amerika Syarikat (AS) kelmarin
Dikenali sebagai balut, telur berkenaan merupakan antara makanan menjijikkan di dunia.
Acara ekstrem tersebut dianjurkan oleh restoran Maharlika yang menjual masakan Filipina di sini.
"Telur ini direbus dan dihidangkan bersama secubit garam dan cuka tebu,
"Apabila kulit telur dipecahkan, anda mula dengan meminum cairan di dalamnya sebelum memakan janin anak itik. Jika anda bertuah, anda akan menemui embrio itik yang mempunyai sedikit bulu dan paruh kecil," kata pemilik bersama restoran berkenaan, Miguel Trinidad.
"Telur ini merupakan sumber protein yang hebat dan dapat menguatkan tenaga batin anda," tambahya.
Menampilkan 10 peserta, pertandingan sulung itu dimenangi oleh seorang lelaki, Wayne Algenio.
Dia memakan sebanyak 18 telur embrio dalam tempoh lima minit.
Algenio yang memenangi tali pinggang hitam bersadur emas berjanji akan mempertahankan kejuaraannya pada tahun depan. - Agensi
sumber : kosmo online

Remaja terlibat aktiviti hutang haram diberkas

Posted: 26 Aug 2012 07:45 PM PDT


SINGAPURA: Dua remaja berusia 16 dan 17 tahun, ditahan kerana disyaki terlibat dalam aktiviti hutang haram, semalam.
Kira-kira jam 8.50 pagi, polis menerima panggilan daripada seorang penduduk yang melihat seorang remaja berkelakuan mencurigakan di ruang kosong di Tampines Avenue 9. 
Remaja itu membawa beg berisi kunci basikal, cat merah, botol plastik, telefon disyaki mengandungi nombor berkaitan aktiviti hutang haram. - ST 

sumber : mymetro

Mogok seks untuk desak Presiden Togo letak jawatan

Posted: 26 Aug 2012 07:30 PM PDT


LOME: Wanita dalam kumpulan hak asasi 'Mari Selamatkan Togo' berkata, mereka akan melancarkan mogok seks selama seminggu bagi menuntut peletakan jawatan Presiden Faure Gnassingb�.
Rancangan tidak akan mengadakan seks dengan suami masing-masing selama seminggu bermula hari ini, kata ketua sayap wanita kumpulan berkenaan, Isabelle Ameganvi. Isabelle memberitahu AP, pihaknya mencontohi wanita Liberia yang mengadakan mogok seks dalam kempen menuntut keamanan pada 2003.

Bantahan kaum wanita itu adalah sebahagian daripada kempen oleh satu pakatan yang menentang pemerintahan Gnassingb�. Kumpulan pembangkang, Pakatan Kebangsaan Untuk Perubahan mengadakan tunjuk perasaan aman terhadap presiden itu Sabtu lalu.


Gnassingb� memimpin Togo sejak 2005 selepas kematian bapanya, Gnassingb� Eyadema yang memerintah negara barat Afrika itu selama 38 tahun. - AP

sumber : mymetro

Anak disangka monyet

Posted: 26 Aug 2012 07:15 PM PDT


KATHMANDU: Seorang petani di selatan Nepal, menembak mati anak lelakinya berusia 12 tahun kerana disangka seekor monyet mahu mencuri tanamannya, kata polis semalam.
Chitra Bahadur Pulami memanjat pokok untuk menghalau monyet yang sering mengganggu keluarga mereka tetapi bapanya, Gupta Bahadur, 55 ternampak budak lelaki itu lalu melepaskan tembakan kerana menyangka anaknya itu adalah haiwan berkenaan.

Deputi Superintenden daerah Arghakhanci, Arun Poudel berkata, "Anak lelakinya itu menyorok di atas pokok di kebun mereka untuk menghalau monyet yang sering ke situ untuk mencari makanan di ladang jagung." Katanya, kanak-kanak lelaki itu mati serta-merta selepas Gupta melepaskan tembakan. Siasatan awal kami mendapati, bapanya tidak sedar anak lelakinya itu pergi ke ladang jagung untuk menghalau monyet," katanya.


Arun berkata, Gupta kini dalam tahanan polis dan senjata yang digunakan ketika menembak anak lelakinya itu, turut dirampas.

Tiga spesies monyet, berasal dari Nepal iaitu Rhesus dan Assam dan lotong biasa dianggap suci dan petani biasanya akan cuba menakutkan haiwan itu tanpa mencederakannya dari ladang mereka.


"Saya hanya sedar mengenai kesilapan saya apabila anak lelaki saya jatuh dan tersangkut di dahan pokok," kata petani itu. - AFP


sumber : mymetro

Berlusconi nafi hamilkan model

Posted: 26 Aug 2012 07:00 PM PDT


ROME: Bekas Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi menafikan dakwaan seorang model yang berkata dia mengandung anak keenamnya.
Sabina Began yang digelar 'Ratu Lebah' kerana peranan utamanya dalam parti Bunga-Bunga mendakwa dia mengandung anak tokoh politik kontroversi itu tetapi kandungannya gugur.
Jumaat lalu, model dan aktres warga Jerman berusia 38 tahun itu memberitahu akhbar Itali, Il Fatto Quotidiano bahawa dia pasti kandungannya itu anak Berlusconi, 75, kerana dia hanya 'tidur dengannya.'

Dia kemudian menghantar mesej kepada penulis untuk laman web gosip Itali, Dagospia, bahawa dia mengalami keguguran pada Sabtu lalu.



Laporan itu menyebabkan peguam Berlusconi, Niccolo Ghedini mengeluarkan kenyataan penafian.


"Ia sama sekali tidak benar," kata Ghedini dalam satu kenyataan.

Berlusconi meletak jawatan selaku perdana menteri pada November lalu selepas Itali hampir berdepan dengan krisis hutang seperti Greece ketika beliau menghadapi tuduhan mengadakan seks dengan pelacur bawah umur dan menggunakan kedudukannya untuk melindungi perbuatan itu.

Bekas perdana menteri itu kini dibicarakan untuk tuduhan itu.

Beberapa wanita sudah pun memberi keterangan mengenai parti seks 'bunga-bunga' di vila Berlusconi.

Media Itali berkata, Sabina digelar 'Ratu Lebah' kerana peranannya menganjurkan parti itu.

Dia berulang kali menyatakan secara terbuka mengenai cintanya kepada Berlusconi.

Dalam wawancara Jumaat lalu, dia menyifatkan bekas perdana menteri itu sebagai magis dan menyeronokkan.

Meskipun karier politiknya dilihat musnah kurang setahun lalu, Berlusconi yang mempunyai lima anak hasil daripada dua perkahwinan, dijangka mengumumkan dia akan bertanding untuk jawatan perdana menteri bagi kali keenam, kata pemimpin partinya.

Dia sudah berpisah dengan isteri keduanya.

Nama Sabina dikaitkan dalam akhbar Itali dengan parti yang dianjurkan Berlusconi dikediamannya di Sardinia dan Rome.

Sekumpulan wanita muda mengadakan tarian bogel yang disifatkan oleh bekas perdana menteri itu sebagai 'pertandingan melucukan.'

Sabina terkenal di Jerman selaku aktres dan model. Dia keturunan Bosnia dan nama sebenarnya ialah Sabina Beganovic.

Berlusconi mengahwini Carla Elvira Dall'Oglio pada 1965 dan mempunyai dua anak.

Dia memperoleh tiga lagi anak selepas berkahwin dengan aktres, Veronica Lario. - DM


Sebak tak dapat susui anak

Posted: 26 Aug 2012 06:45 PM PDT


TUMPAT: "Setiap kali anak bongsu merengek meminta susu badan, saya sebak kerana tidak dapat berbuat apa-apa akibat kecederaan dialami," kata Zulina Zakaria, 31, yang melecur hampir 60 peratus badan akibat disambar api ketika memasak air di dapur rumahnya di Kampung Chenderang Batu, di sini.
Dalam kejadian seminggu sebelum Aidilfitri itu, Zulina dikejarkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) dan ditempatkan di wad lima hari untuk menerima rawatan.

Dia kini masih menerima rawatan susulan.


Menceritakan kejadian itu, Zulina berkata, dia menghidupkan dapur gas untuk memasak air pada jam 5.30 petang.

Katanya, selepas meletakkan cerek atas dapur, dia ke ruang tamu seketika, namun berasa curiga apabila cerek belum berbunyi selepas 20 minit air dijerang.


"Saya ke dapur semula untuk memastikan sama ada air sudah masak atau belum. Tidak lama kemudian, ada asap keluar dari bawah dapur gas manakala api terpadam," katanya.



Katanya, dia menutup dapur gas sebelum api muncul tiba-tiba menyambar muka menyebabkan rambutnya turut terbakar.

"Ketika disambar api, saya terdengar bunyi gas keluar dan terasa amat panas di muka. Saya segera keluar menyelamatkan diri dan membiarkan api membakar beberapa balang plastik berhampiran dapur," katanya.


Ibu kepada lima anak itu bernasib baik apabila rakan suaminya yang kebetulan datang ke rumah menghantar beras, membantu memadam kebakaran.

Suami mangsa, Wan Osman Hussin, 33, berkata, dia bersyukur kerana semua anaknya selamat walaupun ketika kejadian anak bongsu, Wan Nor Syarifah Syahira berusia enam bulan sedang tidur di ruang tamu.


Katanya, empat lagi anak mereka pula tiada di rumah kerana keluar ke kedai berhampiran rumah.


"Mujurlah isteri tidak membawa anak bongsu bersama ketika ke dapur, jika tidak tentu dia turut melecur teruk," katanya.


sumber : mymetro

Sembur racun ke mulut isteri

Posted: 26 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Disebabkan kerap dipukul, seorang wanita cuba mengubah pendekatan dengan lebih banyak membisu apabila suaminya marah, namun tindakan itu menyebabkan dia menerima deraan lebih teruk apabila mulutnya disembur dengan racun serangga.
Kejadian berlaku jam 10.30 malam kelmarin, di rumah mereka di Taman Bukit Segar, Cheras, di sini, dan mangsa yang berusia 26 tahun turut ditendang sebelum melarikan diri apabila suaminya cuba mencelup tangannya ke dalam kuali mengandungi minyak panas.
Menurut sumber, mangsa mendakwa sebelum kejadian, dia dijemput suaminya selepas habis waktu bekerja, namun sebaik saja masuk ke dalam kereta suaminya yang mabuk terus memukul kepalanya.

"Suami mangsa kemudian memarahi mangsa kerana tidak mahu berbual dengannya.


Mangsa yang ketakutan terus mendiamkan diri sebelum dibawa pulang ke rumah.
"Sumber berkata, sebaik tiba di rumah, mangsa bergegas ke dapur menyiapkan masakan untuk suaminya sebelum dia dipanggil ke ruang tamu dan suaminya bertanya kenapa dia seperti sudah berubah sikap.

sumber : mymetro

Lelaki ‘kaya’ disembelih

Posted: 26 Aug 2012 06:15 PM PDT


BALIK PULAU: Seorang lelaki tidak sempat membelanjakan wang hasil jualan tanahnya berjumlah ratusan ribu ringgit selepas dibunuh dengan kejam apabila disembelih dalam keadaan tangan terikat di rumahnya di Mukim A, Kampung Sungai Pinang, di sini, semalam.
Mayat Ghadzali Ahmad, 52, ditemui terbaring tanpa baju dan hanya berkain pelekat oleh seorang rakannya, di atas lantai bilik tidurnya, pada jam 10 pagi.
Rakannya itu dikatakan datang ke rumah mangsa yang masih bujang untuk membawanya ke sebuah hospital swasta bagi membantunya mendapatkan rawatan penyakit asma dihidapinya.

Bagaimanapun, selepas beberapa kali memanggil, rakan mangsa hairan kerana tidak bersahut lalu meninjau ke dalam rumah melalui tingkap dan ternampak Ghadzali terbaring berlumuran darah lalu menghubungi polis.



Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, polis yang menerima maklumat bergegas ke tempat kejadian dan hasil pemeriksaan menemui sebilah pisau dipercayai digunakan untuk menyembelih mangsa.


sumber : mymetro

‘Rasa nak berbogel’

Posted: 26 Aug 2012 06:00 PM PDT


KUALA TERENGGANU: "Saya rasa seperti nak berbogel kerana tidak tahan dengan rasa gatal yang amat sangat di seluruh badan," kata penjaga gol skuad bola sepak Terengganu, Mohd Sharbinee Allawee Ramlie yang pelik dengan kejadian dialaminya, malam kelmarin.
Kejadian berlaku ketika Mohd Sharbinee beraksi bersama rakan sepasukan menentang Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam saingan Piala Malaysia kumpulan B di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Selangor.
Insiden yang berlaku kira-kira 10 minit sejurus separuh masa kedua bermula itu menyaksikan Mohd Sharbinee, 25 akhirnya rebah di padang akibat pitam dan terpaksa diusung keluar sebelum dikejarkan ke Hospital Selayang manakala tempatnya digantikan penjaga gol simpanan, Mohd Saifuddin Mokhtar.

Mohd Sharbinee berkata, sebelum pengsan dia sempat menanggalkan sarung tangan serta jersinya saja dari badan untuk mengurangkan rasa gatal yang dialami.



"Selepas menerima rawatan di Hospital Selayang, saya dibenarkan keluar pada jam 2 pagi dan doktor mengatakan kegatalan teruk yang saya alami itu berpunca daripada kesan alahan makanan atau ubat.



sumber : mymetro

Dihenyak angkara SMS rakan

Posted: 26 Aug 2012 05:45 PM PDT


SUNGAI PETANI: Akibat enggan memberitahu di mana rakan berada, seorang warga Bangladesh berusia 20-an cedera di kepala dan badan dibelasah dengan objek tumpul oleh beberapa lelaki dalam pergaduhan di sini, semalam.
Kejadian berlaku kira-kira jam 3.30 petang di sebuah kilang roti di Pekan Lama, dekat sini, apabila mangsa yang bekerja di situ didatangi beberapa lelaki memaksanya memberitahu di mana rakannya berada sebelum dia dipukul selepas enggan bekerjasama.

Mangsa cuba melarikan diri ke sebuah restoran di Jalan Bakar Sampah kira-kira 200 meter dari kilangnya, tetapi dikejar kumpulan lelaki terbabit yang bertindak memukulnya mengakibatkannya rebah lalu dikejarkan ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk rawatan.
Difahamkan, kejadian berlaku apabila kumpulan lelaki terbabit mendakwa rakan mangsa mengganggu anak perempuan pemilik kilang itu dengan menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) berbentuk gangguan.

Saksi yang enggan dikenali berkata, dia terkejut melihat sekumpulan lelaki memukul dan mengejar mangsa yang melarikan diri hingga ke dalam kedai itu sehingga akhirnya dia rebah.

"Semua lelaki terbabit termasuk bersenjata kayu dan kayu golf beredar lalu menghilangkan diri selepas menyedari orang ramai melihat perbuatan mereka," katanya.
"Mangsa mendakwa dipaksa oleh kumpulan lelaki itu agar memberitahu di mana rakannya berada, tetapi dia tidak mengetahuinya lalu dipukul sebelum mereka melarikan diri," katanya.

Katanya, mangsa mendakwa tidak tahu menahu mengenai tindakan rakannya menghantar SMS kepada anak perempuan pemilik kilang berkenaan.
Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya masih melakukan siasatan dan mangsa dihantar ke HSAH.

sumber : myMetro

Rupanya mamat and the gang nie yang curi coli

Posted: 26 Aug 2012 05:30 PM PDT

Tak sangka rupanya mamat and the gang yang  mencuri coli......berhati-hati



Spoiler:

Photobucket


Photobucket


Photobucket






Bukti kita jangan tertipu dengan awek Korea

Posted: 26 Aug 2012 05:15 PM PDT

Ramai yang mengatakan awek Korea memang cun tetapi
bila anda melihat gambar ini baru tahu mereka cantik kerana make up....





Ini juga menunjukkan make up juga boleh membuat 
seseorang itu berketrampilan....


Kisah Cinta Sejati Ini Akan Membuat Anda Menangis

Posted: 26 Aug 2012 05:00 PM PDT

Jamie Amos merasa sangat sedih saat doktor mengatakan ada tumor sebesar bola golf di otaknya. Namun kesedihan itu buru-buru dihapusnya dengan kebahagiaan. Jamie dinikahi kekasihnya, Jonathan Tafoya, dua hari sebelum menjalani operasi otak.

Pernikahan tersebut diadakan di Providence St. Vincent Medical Center, Oregon. Jamie menjalani operasi untuk mengeluarkan tumor yang ada di otaknya. 

"Aku ingin masuk ke dalam ruang operasi dan keluar untuk bertemu suamiku. Dia boleh jadi kekuatanku," katanya pada Oregon Live, dikutip Huffington Post.

Keinginannya untuk menikah di rumah sakit itu kemudian disampaikan Jamie pada seorang jururawat. Setelah itu berita cepat menyebar. Undangan pun dikirim melalui pesan teks dan Facebook.

Ketika kabar sudah menyebar, bantuan untuk Jamie dan Jonathan mengalir. Seorang staf rumah sakit menawarkan untuk memberikan veil, seorang lainnya bersedia menjadi pemain harpa, dan seorang lagi mahu mendadani Jamie.

Bukan hanya pihak rumah sakit saja yang sigap memberikan bantuan. Kedai bunga juga bersedia membuatkan dekorasi meski mendadak. Beberapa jam sebelum pernikahan, sebuah butik gaun bersedia meminjamkan salah satu koleksinya untuk Jamie.



Di tengah persiapan pernikahan tersebut, Jamie tetap harus menerima khabar dari doktor soal proses operasi yang harus dijalaninya. Menurut dokter, operasi akan berjalan selama 5-6 jam. Setelah itu perawatan intensif harus dijalaninya selama berhari-hari atau bahkan lebih. Untuk rehabilitasi juga diperlukan waktu berbulan-bulan. Doktor pun masih harus menentukan tipe kanser apa yang sudah menyerang paru-paru Jamie tersebut dan bagaimana pengubatan terbaiknya.

Terlepas dari khabar tersebut, Jamie dan Jonathan tetap antusias dengan rencana pernikahan mereka. "Aku tahu aku selalu boleh bersamanya dan dia akan selalu bersamaku," kata Jamie. "Bahwa kami akan tua bersama. Hanya itu yang aku inginkan," tambah Jonathan.

Hari bahagia itu kemudian datang. Jamie mengganti baju rumah sakitnya dengan gaun strapless berwarna putih. Tiara dan veil menghiasi kepalanya. Dia duduk di kerusi roda yang sebelumnya sudah diberi berbagai hiasan oleh perawat. Jonathan pun kemudian mendorong kerusi roda itu ke salah satu ruangan di rumah sakit tersebut. Di sana keluarga, teman dan staf rumah sakit sudah berkumpul untuk melihat pernikahan mereka.

Tepat pukul 17.30, lagu yang mengiringi pengantin berjalan ke altar mengalun. Jamie dan Jonathan kemudian saling mengucap janji pernikahan mereka. Bersumpah untuk selalu ada dalam suka-duka, sehat maupun sakit selamanya.

sumber: wolipop

Remaja ini kerjanya halau setan

Posted: 26 Aug 2012 04:45 PM PDT


Di usia 16 tahun, kebanyakan perempuan di Amerika Syarikat mungkin tengah sibuk bersekolah atau bergaul dengan teman-teman sebaya di mall. Tapi bagi beberapa remaja wanita asal Phoenix, Arizona, masa muda mereka habiskan untuk berburu membasmi setan.


Para remaja cantik ini tidak ubahnya remaja lainnya. Mereka sesekali pergi ke salon dan bergosip dengan teman-temannya. Bezanya, mereka bersekolah di sekolah pembasmi setan, Gereja Internasional Kebebasan Spiritual. Perangkat mereka bukanlah buku pelajaran maupun penggaris, tapi injil, salib dan air suci.
"Ketika mereka memanggil seorang pembasmi setan, mereka tidak menyangka akan bertemu dengan gadis berusia 16 tahun," ujar wanita cantik pembasmi setan, Bryne Larson, seperti dilansir dari laman Daily Mail, Kamis, 11 Agustus 2011.


Larson tidak sendiri, ada lima wanita sebayanya yang bertugas sebagai pembasmi setan. Di gereja ini, mereka diajarkan cara menangkal setan dan berbagai kutukannya. Tess Scherkenback, 16, wanita pembasmi setan lainnya, mengatakan bahwa terdapat beberapa kutukan yang perlu diwaspadai.

"Kutukan kematian, kanser dan pembunuhan. Biasanya pada kutukan kematian, setannya mengganas. Setelah mendengar saya membacakan doa, orang yang dirasuki biasanya bersendawa atau menangis," kata Tess.

Pembasmi lainnya, Savannah Scherkenback, 19, mengatakan ketika dilakukan pembasmian setan, orang-orang yang dirasuki dapat bertindak di luar kendali. Dia mengatakan ketika pengusiran dilakukan, para setan yang berada di tubuh manusia, tidak akan pergi dengan tenang.


"Mata mereka melotot, suaranya menjadi berat dan mereka mulai berteriak. Kami sudah biasa disumpahi, diludahi, dan dimuntahi oleh orang-orang yang kerasukan," kata Savannah.

Guru besar sekolah pembasmi ini, Pendeta Bob Larson, mengatakan bahawa sekolahnya memiliki 100 orang pembasmi setan terlatih di seluruh dunia. Dia mengatakan usahanya tersebut maju pesat dengan panggilan pengusiran setan yang terus berdatangan.


"Telefon kami berbunyi terus. Setiap bulannya, kami menerima 1.000 panggilan dan kami sering bepergian ke Afrika, Ukraine, Britain dan Australia untuk mengusir setan," kata Bob.

Bob mengatakan bahawa wanita-wanita muda lebih handal mengatasi kerasukan daripada pembasmi yang lebih tua. Untuk menjaga ketajaman kemampuan mereka, Bob melarang murid-muridnya untuk menonton televisi.


Savannah tidak memiliki masalah dengan itu. Dia mengatakan ketimbang nonton tayangan TV yang merosak, lebih baik dia berdoa dan bertarung melawan setan. "Saya kira tayangan Harry Potter dan Twilight adalah pemicu kerasukan. Karena tayangan ini tidak bermoral dan mengajak orang-orang untuk berbuat jahat," kata Savannah.

[http://asaborneo.blogspot.com

Guru di siasat gambar separuh bogel di Facebook

Posted: 26 Aug 2012 04:30 PM PDT

Apakah perlu kita bergambar sebegitu rupa untuk 
tontonan berjuta manusia di muka bumi ini?
Inilah yang dilakukan oleh seorang yang seharusnya
mendidik remaja menjadi manusia yang baik
bukan lagi menggalakkan berbuat perkara yang boelh memusnahkan 
masa hadapan mereka...

BIRMINGHAM - Seorang guru di sebuah sekolah, Kirsty Cook-Bell, 33, kini disiasat selepas dia bergambar dalam keadaan separuh bogel di laman Facebook.


Pelajar-pelajar sekolah itu dikatakan telah menyaksikan imej guru tersebut yang memakai bikini.

Guru sains itu kini disiasat oleh pihak pengurusan sekolah tersebut.

Pihak pengurusan sekolah yang ditaja oleh sebuah yayasan Kristian itu enggan mengesahkan sama ada perkhidmatan guru berkenaan sudah digantung.

Namun, guru itu kini bercuti manakala siasatan tersebut dilakukan oleh kerajaan.

Pada malam kelmarin, Facebook guru itu tidak lagi boleh diakses.-kosmo online


Akibat nak tunjuk lagak

Posted: 26 Aug 2012 04:15 PM PDT







LETAK MAKLUMAT IKLAN
Akhirnya diri sendiri yang merana....


Wanita ini masuk kebilik mandi lelaki untuk ambil gambar orang sedang kencing

Posted: 26 Aug 2012 04:00 PM PDT

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 47 tahun masuk ke dalam bilik mandi lelaki di Broward County, Florida, Amerika Syarikat (AS). Perempuan bernama Rhonda Hollander kemudian mengambil gambar yang hendak kencing di pengadilan di West Regional Courthouse, Plantation , 30 Jun lalu.

Dilapor AOL, Hollander yang bertugas di mahkamah tersebut bertingkah laku mencurigakan dan membuat seorang petugas di ruang sidang tentang apa yang dilakukannya. Ia menolak memberikan telefon tangan tersebut saat diminta menunjukkan apa yang diambilnya di bilik mandi lelaki.

Ia dengan tegas mengatakan dirinya tak melanggar hukum dan itu adalah bilik mandi umum. Paling mengejutkan dia terus memngambil gambar lelaki yang difotonya diam-diam di bilik mandi lelaki Ketika ia diminta menghentikan aksinya itu, Hollander malah menggigit jari petugas yang menariknya keluar.

Hollander kemudian dikenai tuduhan kerana cuba melawan saat ditangkap, menyerang petugas, dan melakukan kekerasan.

Cuba Menyalakan Rokok Dengan Pistol, Seorang Ibu Tak Sengaja Menembak Anaknya

Posted: 26 Aug 2012 11:00 AM PDT


Merokok memang berbahaya untuk kesihatan, namun merokok dengan menggunakan pemetik api dari pistol sungguhan jelas jauh lebih berbahaya.


Peristiwa penembakan tak sengaja itu bermula ketika Rachel Avila, 30 bersama dengan puterinya yang berumur 12 tahun, sedang berbual dengan temannya di depan tempat tinggal mereka di Banning, California. Avila melihat sepucuk pistol terletak di tanah dan cuba menyalakan rokok miliknya dengan pistol yang disangkanya adalah sebuah pemetik api itu.

Ketika picunya ditekan sekali, pistol itu tidak bereaksi apa-apa. Baru pada usahanya yang kedua pistol itu memuntahkan peluru kaliber .22 yang tertembak ke tanah kemudian memantul dan mengenai lengan atas puterinya.

Gadis kecil itu segera dibawa ke hospital San Gorgonio Memorial untuk dirawat, dan untungnya luka tersebut tidak fatal.

Pistol yang disangka pemetik itu adalah Derringer, sebuah pistol jenis revolver yang termasuk dalam golongan pistol kecil paling mematikan.

Polis hingga kini masih mencoba mencari siapa pemilik senjata api tersebut.


sumber: banning-beaumont.patch.com
foto: dreamstime

Hebat..sami ni nyanyi sambil petik gitar dalam komuter

Posted: 26 Aug 2012 10:15 AM PDT


The video shows in Beijing subway a lovelorn monk with guitar singing songs and bursting into tears.
Who can understand what he is singing? He sang: Your love is fake, mine is genuine love, my heart is already broken, why you do not understand?


He is really a great mater IN GUITAR AND SINGING.

Watch the interesting video.




sumber : chinawhisper.com

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS