Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Mila Jirin Bakal Gegarkan Pentas Antarabangsa

Posted: 01 Sep 2011 02:35 AM PDT

Penyanyi Popular POP Malaysia MILA JIRIN bakal Mewakili Malaysia Gegarkan Pentas Antarabangsa Di "International POP TV Performer Georgia dengan Kelab Simpanan Cheeky MBSB

Artis Popular POP Malaysia Mila Jirin telah dijemput oleh Georgian Art Festival dan World Association of Festivals and Artiste (WAFA) bagi mewakili Negara Malaysia dan TV Station Astro ke "Golden Talent – International POP TV Performers Batumi Georgia, dengan kerjasama Georgia Art Festival".

Mila akan berkongsi pentas dengan artis-artis antarabangsa di Festival dari 23 buah Negara seluruh Eropah dan Asia yang akan bersama sama berentap di festival ini. Mila juga bakal berkongsi pentas dengan artis-artis ternama dunia yang akan membuat persembahan pembukaan Festival ini seperti Shontele, Amerie ,Blue dan ramai lagi sepanjang Festival ini berlangsung. Festival ini yang akan ditayangkan secara langsung di stesyen TV Georgia (Imedi TV) dan siaran tertunda di 23 buah TV station di 23 buah Negara yang terlibat diantaranya United Kingdom, Itali, Spain, Turkey termasuk Negara jiran kita Thailand.

Berucap di majlis pelancarannya di Dewan Perdana Mutiara, D'Saji Felda, Ketua Bahagian Perniagaan Runcit MBSB , En Azman Aziz berkata, Kelab Simpanan Cheeky MBSB terpanggil untuk bersama sama terlibat sebagai penaja bagi penyertaan Mila Jirin untuk mewakili Malaysia ke "Golden Talent" ini adalah kerana pihak kami melihat dengan kerjasama dan penajaan ini sebagai satu sokongan dan galakan kepada Mila Jirin bagi memperkembangkan karier muzik diperingkat antarabangsa serta diharap dengan penyertaan ini dapat memperkenalkan Malaysia di mata dunia melalui platform hiburan dan bahasa kita melalui lagu-lagu serta menghidupkan semangat 1 Malaysia menerusi festival di peringkat antarabangsa ini. Penajaan ini adalah antara kerjasama strategik yang terjalin antara Kelab Simpanan Cheeky MBSB dan artis Pop terkenal Mila Jirin, sebelum ini Mila juga telah terlibat dalam beberapa promosi bagi Kelab Simpanan Cheeky MBSB untuk Remaja dibawah 18 tahun.

MILA JIRIN yang akan berangkat ke Georgia pada Hari Raya ke-3 (01 September 2011) ini dengan Kerjasama Kelab Simpanan Cheeky MBSB serta Astro selaku penyiar rasmi bagi Negara Malaysia. Festival Golden Talent 2011 Batumi yang dijadualkan bermula pada 07 September 2011 hingga 11 September 2011 ini akan ditayangkan di Astro berjudul "GEORGIA MILA" dan Festival ini akan diadili oleh lebih 20 orang Juri termasuk Artiste terkenal Shontelle dan Amerie.

Bercakap lebih lanjut Mengenai Golden Talent 2011-Batumi, Georgian Art Fest, Festival ini adalah usahasama dengan Kerajaan Kesenian Geogia. Festival ini adalah yang pertama diadakan di Georgia dengan penglibatan stesyen TV terbesar seluruh Eropah dan Negara Asia bagi memeriahkan industri hiburan muzik Pop seluruh dunia dengan kerjsama saluran-saluran TV disemua negara yang terlibat diperingkat antarabangsa.

Mila Jirin yang ditemui pada hari ini kelihatan begitu teruja saat diajukan soalan mengenai penglibatan Mila didalam Festival ini. Mila berkata beliau sangat teruja dan bersyukur apabila Georgian Art Fest dan WAFA menghubunginya dan menjemput beliau untuk menyertai Festival ini, Pihak pengurusan Luvmila Corporation dan MJ Panacea Records melihat ianya adalah satu penglibatan yang sangat baik memandangkan Mila bakal melancarkan Single English dan Album English pertama untuk pasaran Tempatan dan pasaran Eropah. Penglibatan ini diharap dapat dijadikan batu loncatan kepada pengenalan Mila di sana kerana Festival ini bakal ditayangkan di 23 buah Negara sekitar Eropah dan Negara Asia termasuk Malaysia. Walaupun pada permulaannya hasrat Mila untuk ke festival ini hampir terkubur dengan pelbagai masaalah disebabkan tidak mendapat tajaan dari mana mana pihak dan Mila sendiri hampir berputus asa, tetapi Mila sangat bersyukur dan berterima kasih kepada dan Kelab Simpanan Cheeky MBSB kerana telah sudi menaja kos Mila dan krew untuk ke Festival ini. Mila sendiri tidak dapat menggambarkan perasaan terharu apabila Kelab Simpanan Cheeky MBSB berminat untuk menaja Kos perbelanjaan Mila dan Krew untuk ke International TV Competition Golden Talent 2011 ini.

Festival yang bakal berlangsung selama 4 hari ini bermula dari 7 September sehingga 10 September dan bakal berlangsung di Batumi "New Boulevard" dan Mila akan membuat persembahan dalam pertandingan ini pada 8hb dan 9hb September. Mila akan membawakan 2 buah lagu, sebuah lagu berbahasa Melayu iaitu "Kasih Yang Terdampar" yang dipetik dari Album kedua Mila Jiriin dan sebuah lagu yang berbahasa English iaitu kombinasi lagu "Benny and The Jets dan Listen" lagu nyanyian asal Elton John dan Beyonce. Walaupun terpaksa berjauhan dengan keluarga pada hari raya nanti dan berjuang di pentas nyanyian, Mila berharap dapat melakukan yang terbaik dan menggunakan segala pengalaman yang ada dan membawa nama Malaysia di pesada Muzik Antarabangsa.

Sebelum sidang akhbar berakhir, Mila sekali lagi berterima kasih kepada penaja-penaja yang telah menaja Mila untuk ke Georgia terutama kepada Kelab Simpanan Cheeky MBSB serta penaja Lokasi Dewan Perdana Mutiara, Felda Villa D'Saji KL untuk sidang media ini.

Rujukan : www.golden-talent.com

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Mila Jirin Berjaya ke Pertandingan Open Mic UK 2010
  • Mila Jirin Bakal Lancar Album Terbaru & Showcase
  • Gambar Mila Jirin di Malam Gala Nur Kasih The Movie
  • Gambar Mila Jirin AF5 @ Pra Tonton High School Musical 2
  • Apa Kata Survey & Pool gua.com.my; Mila atau Siti Nurhaliza?
  • Gambar Nikki, Mila, Sarimah, Mukhsin dan Hazami
  • Perjanjian Persefahaman MC Voices & Stars Sdn Bhd bersama MAESTRO
  • Mila Jirin Belajar Tulis Lirik Untuk Album Terbaru
  • Photos Mila Kunis 2011 Oscars Red Carpet
  • Magik Mila Bakal Menjuarai AF5?
  • Filem Nasi Lemak 2.0 Dapat Sambutan Meriah

    Posted: 01 Sep 2011 02:27 AM PDT

    NASI LEMAK 2.0 DISAMBUT MERIAH DI MELBOURNE

    NASI LEMAK 2.0 menerima sambutan hangat dari masyarakat Malaysia di Melbourne malam tadi bila filem ini ditayangkan kepada umum buat kali pertama sejak tayangan gala pada 29 Ogos lalu di Cineleisure @e-Curve di Damansara. Penonton berbilang bangsa terdiri dari komuniti Malaysia di sini yang berjumlah hampir 450 orang, sanggup membayar AUD$20 (RM64) untuk peluang menjadi antara yang pertama untuk menonton filem komedi dari Namewee yang dibawa bersama Prodigee Media dan Prodigee UB Entertainment di panggung wayang Hoyts di Melbourne Central.

    Tayangan Nasi Lemak 2.0 di Melbourne, dihadiri beberapa orang pelakon yang terlibat dengan filem ini, termasuk Namewee yang merupakan tunggak utama produksi selain bertanggungjawab untuk lakonlayar dan menghasilkan muzik untuk runut bunyi Nasi Lemak 2.0.

    Juga menghadiri tayangan ini, pelakon dan penyanyi terkenal Adibah Noor, Miss Universe Malaysia 2010 Nadine Ann Thomas, pemuzik dan pelakon Dennis Lau dan pendatang baru Felixia Yeap.

    Para pelakon berkesempatan bertemu peminat dalam sesi khas yang diaturkan bagi mereka yang membeli barangan Nasi Lemak 2.0 termasuk runut bunyi, kemeja t dan juga buku resipi filem ini yang merupakan koleksi istimewa gambar dan bahan lain sebalik tabir pembikinan filem Nasi Lemak 2.0.

    Melbourne

    Penerbit eksekutif bersama Nasi Lemak 2.0 merangkap penulis bersama lakonlayar, Fred Chong mengata Melbourne dipilih untuk tayangan berbayar pertama file mini, kerana banyak persamaannya pada tanahair.

    "Bukan sahaja Melbourne diberikan penghormatan sebagai bandar paling bagus untuk menetap – yang menjadi gelaran  idaman kami untuk diberikan pada mana-mana Bandar di tanahair, kita memilih Melbourne juga kerana ia berlatarbelakangkan masyarakat berbilang bangsa dan agama seperti di Malaysia.

    "Lagipun, sejak tayangan gala Nasi Lemak 2.0, kami mempunyai masa dalam seminggu setengah sehingga file mini dibuka untuk tayangan umum seluruh Negara dan kami ingin satu Malaysia tahu mengenai filem ini yang meraikan keistimewaan kami sebagai masyarakat berbilang bangsa dan agama."

    Tayangan di Melbourne disambut meriah komuniti Malaysia disini dan turut dihadiri Konsul Besar ke Victoria Dr Mohd Rameez Yahaya.

    "Untuk sebuah produksi berbahasa Cina tempatan, Nasi Lemak 2.0 sudahpun memecahkan rekod sebagai filem paling banyak salinan diedarkan, iaitu sebanyak 70 salinan," kata Fred.

    "Ini mengalahkan jumlah 60 salinan yang diedarkan untuk filem Good Day, yang ditayangkan pada awal tahun."

    Beliau juga mengatakan tenaga produksi menjangka lebih permintaan pada masa yang terdekat untuk salinan lebih dengan sambutan yang begitu mengalakkan sejak dua tayangan yang diadakan.

    "Buat masa sekarang, kami kini dalam perbincangan terakhir untuk tayangan Nasi Lemak 2.0 di Singapura juga. Sebenarnya memandangkan kebanyakan lawak jenaka ini lebih pada selera penonton tempatan, sebenarnya tidak terlintas buat kami membawa filem ini lebih jauh daripada itu, tetapi kami tidak akan menolak kemungkinan itu jikalau ada permintaan."

    Selain daripada tayangan Nasi Lemak 2.0, masyarakat Malaysia disajikan dengan pelbagai aktiviti oleh barisan pelakon yang hadir di Melbourne.

    Para pelakon menghadiri majlis rumah terbuka di Malaysia Hall disini bersama lebih 150 rakyat Malaysia yang berkumpul untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri.

    Selain itu, mereka juga memeriahkan majlis menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia di Grand Hyatt di Melbourne yang turut dihadiri Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan juga presiden MIC, Datuk G. Palanivel selain 60 tetamu yang merupakan konsul di sini dari pelbagai negara.

    Melbourne

    Namewee and Felixia juga mengadakan persembahan khas di kelab Billboard yang juga menampilkan dua DJ terkenal dari Malaysia, Goldfish dan Blink untuk 'countdown' Hari Merdeka, sementara Dennis Lau membuat persembahan khas di Crown Casino.

    Namewee tersentuh dengan sambutan mengalakkan Nasi Lemak 2.0 dari para penonton berbayar yang pertama untuk filem ini, dan mengatakan ia di luar jangkaan.

    "Memang saya rasakan, Nasi Lemak 2.0 akan diterima baik kerana filem ini meraikan keistimewaan kami sebagai rakyat Malaysia – dengan masyarakat majmuk berbilang bangsa dan agama.

    "Walaubagaimanapun, sambutan di sini oleh penonton yang sanggup membayar lebih 6 kali ganda bayaran tontonan di panggung wayang di Malaysia, menjadi pembakar semangat untuk bersiap sedia untuk filem ini ditayangkan di tanahair."

    Dikenali kerana kontroversi disebalik kelantangannya bersuara, Namewee mengharapkan Nasi Lemak 2.0 menjadi bukti, beliau tidak mempunyai niat yang tidak elok dalam mengkritik.

    "Mungkin sebelum ini, ramai ingat yang saya hanya pandai mengkritik, dan saya hanya berani melakukannya di saluran Internet melalui Youtube. Kini, saya mempunyai buah tangan dalam filem ini, yang dapat memberikan gambaran yang lebih jelas niat saya, iaitu untuk melihat sebuah Malaysia yang meraikan segala perbezaan masyarakat kami yang berbilang bangsa dan agama.

    "Saya terharu dan mengharapkan sambutan di tanahair juga sebegini bila tayangan Nasi Lemak 2.0 bermula di Malaysia pada 8 September nanti."

    Adibah Noor yang turut membintangi filem ini sebagai antara watak utama, juga menyuarakan kebanggaannya terhadap hasil Namewee.

    "Saya bangga menjadi sebahagian filem ini kerana dalam menghibur, Nasi Lemak 2.0 adalah 'resipi' kearah visi Perdana Menteri kami  kearah 1Malaysia.

    "Sambutan dari tayangan hari ini adalah bukti kita semua mampu gelak ketawa perbezaan antara kami dalam masyarakat berbilang bangsa dan agama – dan dalam masa yang sama, menerima segala perbezaan tersebut yang membuatkan kami suatu masyarakat yang unik."

    Nadine Ann Thomas bersetuju kenyataan Adibah dan mengatakan walaupun Nasi Lemak 2.0 berunsurkan lawak ringan, ia diselit dengan pesanan yang penting buat semua rakyat Malaysia.

    "Dalam gelak tawa, Nasi Lemak 2.0 membuktikan kami saling memerlukan kearah Malaysia yang lebih hebat!

    "Lawak yang diketengahkan oleh filem ini adalah cara yang baik untuk ketengahkan mesej penting ini kepada semua rakyat Malaysia dan saya turut bangga menjadi sebahagian Nasi Lemak 2.0 yang meraikan keistimewaan kami sebagai rakyat Malaysia, terutamanya pada Hari Medeka yang kami sambut hari ini."

    NASI LEMAK 2.0 memperlihatkan pemikiran menarik dari pengarah baru, Namewee dalam sebuah satira yang mudah.

    Garapan idea penulis skrip bersama Namewee dan penerbit bersama dan penerbit eksekutif Nasi Lemak 2.0, Fred Chong menawarkan lapisan yang mampu diterima dalam komedi yang disadur elemen sinis

    Diketengahkan sebagai hiburan ringan, terselit unsur kritikan dan sindiran dalam filem ini, Nasi Lemak 2.0 menawarkan watak-watak yang berjaya menambat dan mencuit hati penonton.

    Kritikan social yang tajam memastikan Nasi Lemak 2.0 melampaui sebuah komedi menghiburkan yang mencabar stigma sosial masyarakat.

    Moral seringkali berlingkar disebalik lawak jenaka, membuktikan Namewee berjaya menemui formula untuk menyampaikan kritikan sosial kepada masyarakat, yang disampaikan secara lawak sambil menghulurkan sindiran tajam.

    Nasi Lemak 2.0 berkisahkan seorang tukang masak yang mencari identitinya melalui masakan – dalam cubaannya untuk mendapat resipi untuk nasi lemak terbaik.

    Nasi Lemak 2.0 dibintangi Namewee, Adibah Noor, Karen Kong, Afdlin Shauki, Kenny & Chee, Reshmonu, Dennis Lau, Nur Fathia, Nadine Thomas, Pete Teo, Ho Yuhang, Dian Sharlin dan Felixia Yap.

    Difilemkan keseluruhannya dengan kamera DSLR, dengan peruntukan kurang RM 1 juta, cubaan Namewee yang pertama ini disajikan melalui bahasa Mandarin dan Kantonis, serta dialek Cina lain serta Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris dan Tamil.

    Untuk sedutan video dari Melbourne dan banyak maklumat selanjutnya mengenai Nasi Lemak 2.0, sila layari http://www.facebook.com/nasilemak2.0 atau laman sesawang Nasi Lemak 2.0 di http://www.nasilemak2.com

    Melbourne

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Karnival Nasi Lemak Kopi O di Laman Budaya Taman Tasik Shah Alam
  • Sekitar Karnival Ulangtahun TV9 Nasi Lemak Kopi O
  • Nasi Lemak Kopi O Musim Baru
  • Sekitar Karnival Nasi Lemak Kopi O
  • The Fabulous Cats Lebarkan Sayap Ke Indonesia
  • Yatt Hamzah
  • Perlawanan Bowling Piala Apa-Apa Aje & Remaja
  • Harga Buffet Berbuka Puasa di Restoran Pavilion KL
  • Gambar Readers ToGether Gather – Filem Kayangan
  • Malam Gema Puisi Gaza TV9
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kisah Jatuh Bangun Seorang Wanita Berjuang Lepaskan Diri Dari Kecanduan Seks

    Posted: 01 Sep 2011 09:20 PM PDT


    Sama halnya dengan kecanduan ubat terlarang, kecanduan seks juga susah disembuhkan. Seorang perempuan di Miami, Amerika Syarikat berharap pernikahan boleh menyembuhkannya, namun ternyata gagal. Berikut ini sekilas tentang kisah hidupnya. Jenifer, bukan nama sebenarnya, telah bertahun-tahun mengalami kecanduan seks. Secara fizik gaya hidup perempuan 36 tahun asal Miami tersebut sebenarnya cukup sihat, bebas dari kecanduan alkohol mahupun obat terlarang.Usaha untuk bebas dari kecanduan seks selalu dilakukan namun kerap kali gagal

    Kecanduan seks yang dialami Jenifer tidak membuatnya ingin berhubungan seks dengan orang sebarangan, misalnya dengan orang asing yang ditemuinya di jalan atau di internet. Ia tetap menjalin hubungan personal yang mesra, dia melakukannya dengan berganti-ganti pasangan. Jenifer sempat berfikir jika menikah, maka dirinya akan sembuh dan tidak berfikir untuk berhubungan seks dengan lelaki lain lagi. Akhirnya ia berusaha untuk setia pada satu pasangan, lalu menikah dengan lelaki beruntung tersebut pada Januari 2000.

    Namun harapan Jenifer untuk sembuh tidak terwujud, kerana pada 3 bulan kemudian ia kembali berselingkuh dengan lelaki lain. Meski Jeniffer mengakui suaminya adalah lelaki yang sangat baik, namun ia merasa tidak puas dalam berhubungan seks. Sambil tetap menjalani pernikahannya, Jenifer telah menjalin hubungan terlarang dengan 2 lelaki tahun dengan beza dari selingkuhan pertama ke selingkuhan kedua hanya 4 bulan.

    Jenifer menyedari bahawa perilaku seksual seseorang boleh dipengaruhi oleh kehidupan masa lalunya. Demikian juga dirinya, yang ketika kecil pernah mengalami pelecehan seks di rumahnya yang luas, di salah satu bilik yang jaraknya 6 bilikari ruangan ayahnya. Diakui oleh Jenifer, pengalaman trauma itu turut membentuk fantasi dan cara dia mendapatkan kepuasan seksual. Dengan selingkuhan-selingkuhannya, Jenifer akan sangat puas jika bercinta di lokasi yang posisinya tidak terlalu jauh dari tempat suaminya berada.

    Perempuan yang sangat tersiksa dengan kecanduan seksnya itu sebenarnya sudah pernah menjalani terapi setidaknya 2 kali pada tahun 1990-an, yakni sebelum ia menikah. Namun para terapis dianggapnya tidak berusaha memahami masalah dan hanya memberi saran sederhana seolah ia hanya kecanduan alkohol. "Mereka menyarankan agar saya masturbasi saja dan jangan berhubungan seks dengan para lelaki. Mereka benar-benar tidak memahami masalahnya, dan sekarang saya tahu bahwaa seorang terapis tidak seharusnya berkata demikian," ungkap Jenifer seperti dikutip dari Health, Selasa (23/8/2011).

    Penderitaan Jenifer memuncak ketika suaminya menjumpai email-email perselingkuhannya, lalu mengumpulkannya jadi satu dan mengirimkannya ke orangtua dan datuk neneknya. Suaminya marah dan berniat menceraikannya, dengan bukti berupa email-email yang telah ia kumpulkan tersebut.

    Jenifer berusaha membela diri dan untuk pertama kalinya ia mengucapkan kata-kata yang menyiratkan sebuah pengakuan yakni, "Saya kecanduan seks." Sebuah kalimat yang selama ini sulit ia ucapkan kerana selalu dibayangi oleh pengingkaran atas keadaan yang sebenarnya ia alami.

    Sebuah pengakuan yang berat, namun sangat bermakna dalam perjalanan hidup Jenifer berikutnya. Pendek kata ia jadi lebih berani mengakui keadaannya, lalu bergabung dalam sebuah perkumpulan para pecandu seks yang didampingi oleh seorang psikologi. Dalam perkumpulan tersebut, Jenifer dan rakan-rakan sesama pecandu seks yang sebahagian atau hampir seluruhnya adalah lelaki itu sama-sama menjalani 12 sesi terapi. Sesi yang lebih banyak diisi dengan sharing dan perenungan ini lambat laun dapat mengurangi kebergantungan Jenifer terhadap seks.

    Jika semula Jenifer menganggap seks adalah keperluaan hidup yang lebih penting dari makan dan minum, kini ia mulai boleh menerima bahawa tidak setiap waktu para lelaki suka diajak bercinta. Ia mulai memahami bahawa ada kalanya para lelaki juga boleh kelelahan untuk melakukan aktiviti tersebut.

    Meski sulit bagi Jenifer untuk selalu berfikir seperti itu, ia tetap berusaha kerana bagaimanapun ia ingin sembuh total. Meski harus berdamai dengan kenangan pahit di masa lalu, Jenifer akhirnya rujuk kembali dengan suaminya yang dulu pernah menceraikannya.

    Tanda-tanda Kecanduan Seks

    Kecanduan seks adalah sebuah penyakit yang sama dengan penyakit candu lainnya seperti kecanduan alkohol atau ubat-ubatan. Tidak sedikit waktu yang diperlukan untuk mengubati seorang pecandu seks. Menurut Maureen Canning, seorang konsultan klinik dari Meadows Addiction Treatment Center, Arizona, untuk benar-benar menyembuhkan seorang pecandu seks diperlukan waktu 2 hingga 5 tahun terapi.

    "Terapi kecanduan seks bukan ditujukan untuk menghilangkan hasrat seks seumur hidup, tapi untuk boleh belajar bagaimana melakukan seks dengan benar dan senang," kata Canning. Kecanduan seks bukan sekadar penyakit akibat tak boleh menahan godaan atau rangsangan seksual saja, tapi juga kerana ketidakberdayaan untuk mengawal perilaku. Bahkan menurut ahli psikologi, kecanduan seks kini dikategorikan sebagai penyakit saraf.

    Berikut ini beberapa peringatan awal yang harus diwaspadai sebagai tanda-tanda kecanduan seks, seperti dikutip dari Lifemojo;

    1. Menggunakan seks untuk menghilangkan perasaan negatif hingga boleh
    2. Menyembunyikan perilaku seksual dari pasangan
    3. Semua efek sakit dari pekerjaan, hubungan dengan orang lain atau kehidupan sehari-hari akibat obsesi terhadap seks
    4. Menyedari bahawa hubungan seks yang dilakukan boleh menjadi masalah jika diketahui oleh publik
    5. Ketidakmampuan untuk berhenti dari kehidupan seksual rahsia yang berbahaya secara permanen
    6. Melakukan masturbasi secara kompulsif (berulang-ulang) dan melakukan seks yang tidak aman

    Ada pula beberapa perilaku khas yang dimiliki oleh seorang pecandu seks seperti:

    1. Memiliki keasyikan tersendiri dengan seks sepanjang waktu
    2. Menjadikan aktivitinya sebagai salah satu ritual
    3. Meskipun menyedari bahawa tindakannya salah, para pecandu akan mampu mengubah perilakunya tapi tetap melakukan kesalahan yang sama berulang-ulang.

    Peminat pulangkan jam Rolex RM 65,791 kepada penyanyi

    Posted: 01 Sep 2011 08:45 PM PDT


    LOS ANGELES – Seorang peminat memulangkan semula seutas jam tangan Rolex yang dihiasi dengan berlian berharga AS$22,000 (RM65,791) selepas dia mencampakkannya pada satu persembahan Anugerah Muzik Video MTV di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

    Jam tangan itu dicampakkan dari pentas oleh Brown bagi mengelak persembahannya terganggu pada Ahad lalu.

    Namun, jam tangan itu dicampakkannya ke arah para penonton.

    Seorang pengawal keselamatan kemudian pergi ke arah para penonton itu untuk mencari jam tersebut selepas persembahan Brown berakhir.

    Bagaimanapun, seorang peminat yang bermurah hati memulangkan kembali jam tangan tersebut kepada pengawal berkenaan.

    "Walaupun Brown tidak bertemu dengan peminat itu, dia amat menghargai tindakannya," kata seorang jurucakap penyanyi tersebut kepada laman hiburan TMZ. – Agensi

    Dubai diancam jantan gatal

    Posted: 01 Sep 2011 07:25 PM PDT


    DUBAI: Ketika suhu semakin menurun dan penduduk setempat mula bertumpu ke pantai, pengunjung kawasan rekreasi di Dubai kini berdepan dengan bahaya baru - serangan seksual.

    Menurut saksi dan mangsa, serangan biasanya dilakukan lelaki miang yang berpura-pura berenang atau menyelam berhampiran wanita.

    Disebabkan ancaman itu, pihak berkuasa berkata, semakin ramai wanita menjauhi kawasan pantai di Dubai.

    Sementara itu, seorang wanita Filipina yang hanya mahu dikenali sebagai Candice, berkata dia mengunjungi kawasan pantai Jumeirah bersama suami dan rakannya dua minggu lalu.

    Kata Candice, 28, ketika dia bermain air agak jauh dari kenalannya, dia terkejut apabila berasa ada tangan menyentuh kaki kanannya.

    "Ada seseorang berenang di bawah saya dan tangannya mula meraba-raba sehingga ke parah paha," katanya.


    Mengaku terlalu takut untuk menjerit, Candice berkata, dia cepat-cepat berenang semula ke pantai dan mengadu kononnya tidak sihat.Dia kemudian meminta dihantar ke biliknya.

    Kata Candice, dia takut jika mengadu, keadaan boleh menjadi tidak terkawal jika suaminya bertindak mencari lelaki miang terbabit.Justeru, katanya, dia cuba melupakan insiden itu.Bagaimanapun, Candice mengaku tidak akan mahu mengunjungi pantai berkenaan lagi.


    Darleen, 31, juga mendakwa pernah mengalami insiden menakutkan.Katanya, sebagai wanita bujang, dia terpaksa melakukan semua aktiviti bersendirian, termasuk jika mahu menonton wayang, membeli-belah atau beriadah di pantai.


    "Pada satu petang, saya terfikir mahu berenang di Jumeirah lalu mengunjungi kawasan itu tanpa ditemani sesiapa," katanya.Di situ, kata Darleen, dia ternampak sekumpulan pemuda berenang tidak jauh dari tempatnya."Tanpa mengesyaki apa-apa, saya cuma memejamkan mata dan mengapungkan diri untuk merehatkan badan.


    "Tidak lama kemudian, saya berasa ada seseorang menyelam di bawah dan menyentuh tubuh saya," katanya.Dia terkejut dan segera membuka mata.

    sumber : myMetro

    Kesian..ditinggalkan anak setelah kembali miskin

    Posted: 01 Sep 2011 06:40 PM PDT


    SEREMBAN: Benarlah kata pepatah, seorang ibu mampu menjaga 10 anak, namun anak yang ramai belum tentu boleh menjaga ibu seorang. Itulah yang dialami bekas peneroka Felda Lyndon B Johnson (LBJ) di Labu, dekat sini, Bedah Ahmad (bukan nama sebenar), 80, yang ditinggalkan bersendirian di hujung usianya.

    Biarpun dikurniakan lapan anak, 50 cucu dan 28 cicit, ia tidak menjamin kebahagiaan Bedah kerana tiada siapa sanggup menemaninya kecuali menantu sulung yang menjenguknya sekali-sekala.

    Bedah yang tinggal bersendirian di rumah tinggalan arwah suami di Kampung LBJ, Labu, di sini, berkata, dia hanya mengharapkan belas ihsan jiran dan penduduk kampung terutama ketika sakit peningnya.

    "Walaupun menantu sulung ada mengajak tinggal sekali, nenek tidak sanggup duduk sebumbung dengan anak yang tidak mempedulikan ibunya. Mereka tidak pernah datang menjenguk kecuali jika perlukan duit.



    "Ketika baru menerima pampasan RM1.5 juta daripada kerajaan 13 tahun lalu, semua anak pasti pulang setiap hujung minggu dan berkumpul tapi itu semua hanya tinggal kenangan sebaik duit dibahagikan sesama mereka," katanya ketika dikunjungi Harian Metro di rumahnya.

    sumber : myMetro

    Penganggur Temukan 150K di Halaman Belakang Rumahnya

    Posted: 01 Sep 2011 05:30 PM PDT

    Seorang pengangguran berasal Illinois menemukan kejutan berharga di halaman belakang rumahnya ketika menemukan sebuah beg berisi tumpukan wang pecahan 20 dolar.

    Wayne Sabaj (49) tukang kayu yang tinggal menganggur di Johnsburg, menjelaskan kepada WGN, dia mencari brokoli di kebun ketika melihat bag wol tersebut. Setelah Sabaj menunjukkan bag kepada ayahnya, mereka memutuskan untuk melaporkan kejadian ini kepada polis.

    Sabaj mengatakan kepada Northwest Herald bahawa dia sempat mempertimbangkan menyimpan wang itu untuk dirinya sendiri, tetapi ia mengaku takut, sebab bukan hanya Sabaj tak tahu dari mana uang tersebut berasal, tetapi siapa yang mungkin datang kembali untuk mengambilnya.

    "Aku tidak bekerja dalam dua tahun. Sepertinya, aku boleh menggunakan wang itu, namun dengan keadaan seperti ini saya dapat tertangkap kerana dituduh merampok bank" kata Sabaj kepada ABC7.

    Menurut Northwest Herald, bungkusan bag berisi wang tersebut kini dalam tahanan polis, dan sedang diproses mencari cap jari dan bukti lainnya.

    Sampai saat ini belum ada tersangka, sementara penyelidik meninggalkan kad nama nombor telefon dan sebuah catatan. Dan jika sang pemilik tak boleh diidentifikasi, polis mengatakan bahawa mereka dapat membantu Sabaj dalam menentukan apakah dia boleh mengklaim wang tersebut.

    Sumber : huffingtonpost


    Sony Lancarkan Tablet Clamshell Pertama Sebagai Pesaing iPad

    Posted: 01 Sep 2011 11:20 AM PDT


    Spesifikasi SONY Tablet P
    -Android 3.2 Honeycomb
    -Layar : 5,5-inci x 2
    -Tampilan : 1024 x 480 Pixel x 2
    -RAM : Tidak Diketahui
    -Memori : 16GB
    -Prosesor : NVIDIA Tegra 2
    -Kompatibel : WiFi dan 3G
    -Harga – £ 479
    Ditetapkan untuk rilis pada November







    Spesifikasi SONY Tablet S
    -Android 3.1 Honeycomb

    -Layar : 9.4 inci
    -Resolusi : 1280 x 800

    -RAM : 512MB
    -Memori : 16GB
    -Prosesor : NVIDIA Tegra 2
    -Kamera : Depan dan Belakang
    -Kompatibel : WiFi dan 3G yang kompatibel
    -Bekerja sebagai remote control pada produk Sony
    -Harga : £ 399 (sekitar 5,5 juta)
    Ditetapkan rilis pada bulan September

    Sumber : dailymail

    Seorang Wanita Membayar 180 Dolar Untuk Sebuah iPad Dari Kayu

    Posted: 01 Sep 2011 10:35 AM PDT


    Seorang wanita South Carolina yang fikir dia membeli iPad murah dari dua lelaki di tempat letak kereta McDonald ditemui dan tablet itu sebenarnya "sekeping kayu yang dicat hitam dengan logo Apple. "

    Menurut laporan Pejabat Spartanburg County Sheriff, Ashley McDowell, 22, memberitahu bahawa dia didatangi oleh dua lelaki kulit hitam yang mendakwa mempunyai banyak iPads untuk di jual dan mereka hendak menjual dengan harga $ 300 sahaja (harga pasaran $499). Selepas McDowell menjelaskan bahawa dia hanya mempunyai $ 180, kedua-duanya bersetuju untuk menjualnya pada kadar potong.

    Tetapi apabila McDowell memandu pulang dan membuka kotak FedEx yang mengandungi iPad, dia dan hanya menemui kayu dengan logo Apple yang dirangka dengan pita hitam. Pihak polis sedang mencari lelaki tersebut dengan menyelidiki cap jari di iPad palsu itu.



    Gila...Ibu Muda Meniupkan Asap Ganja Untuk Menghentikan Tangis Bayinya

    Posted: 01 Sep 2011 09:46 AM PDT

    Seorang ibu muda telah didakwa dengan penganiayaan anak setelah memfilemkan dirinya meniup asap ganja ke dalam mulut bayinya untuk membuatnya berhenti menangis.

    Jessica Callaway

    Jessica Callaway (21) juga dituduh memukuli puterinya yang masih berusia 10 bulan kerana tidak mahu berhenti menangis dan bahkan mengancam akan menendang mulut buah hatinya.

    Ibu muda ini mengatakan kepada polis dia melakukan hal tersebut akibat mengalami 'hari yang buruk' kerana kesulitan memilih pakaian untuk dikenakan untuk keluar malam.

    Tetangga memfilemkan Jessica sedang memukuli puterinya yang berusia 10 bulan

    Penganiayaan tersebut diam-diam telah dirakam oleh tetangga dengan menggunakan telepon bimbitnya yang kemudian diserahkan kepada pihak polis di Gilbert, Arizona.

    Dalam jawapannya kepada pihak yang berwajib, Callaway mengatakan dia bersiap-siap untuk keluar malam sebelum bayinya yang baru lahir menangis dan berguling di lantai.

    Dalam video itu, Callaway terlihat berjalan ke dalam ruangan, memegang kaki sang bayi kemudian memukulinya.

    Penyelidik ​​mengatakan bahawa Callaway juga mengakui meniupkan asap ganja ke dalam mulut puterinya.

    Callaway didakwa dengan tiga tuduhan pelecehan anak. Dan dibebaskan dari penjara dengan wang jaminan 2.700 dolar. (Untuk lihat videonya sila ke SINI)

    Sumber : dailymail

    Pegawai polis tertangkap kamera CCTV adakan hubungan seks dengan wanita atas bonet kereta diperhatikan seekor anjing

    Posted: 01 Sep 2011 08:50 AM PDT


    Seorang pegawai polis berpakaian seragam telah ditangkap CCTV mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita di atas bonet kereta.

    Tempat kejadian yang pelik, yang disaksikan oleh anjing chihuahua berhampiran, telah difilemkan oleh kamera yang tersembunyi yang diletakkan oleh polis New Mexico untuk menangkap vandalisme di hotel berdekatan.

    Pejabat Santa Fe County Sheriff mengeluarkan dua imej dari video semalam.

    Pelik: anjing chihuahua boleh dilihat berlegar di sekitar pasangan

    Gambar-gambar yang diambil dari Santa Fe Canyon Ranch - menunjukkan pegawai itu dalam pakaian seragam penuh yang dihadapi dari kamera.

    Wanita itu terbaring pada bonet dengan jeans dia di sekitar buku lali beliau dan buah dadanya terdedah.

    Bercakap kepada berita KOB 4, New Mexico yang menunjukkan gambar-gambar yang berkata: "Dengan penghakiman yang anda tidak mahu dia membawa senjata. '

    Stesen televisyen Mexico New mendapat gambar selepas kebebasan meminta maklumat.

    Walaupun pejabat melepaskan gambar lebih seminggu yang lalu Sheriff, Polis Negeri enggan mengulas lanjut.

    sumber : daily mail


    Pembantu rumah bergambar seksi atas katil majikannya dan posting dalam Facebooknya

    Posted: 01 Sep 2011 07:40 AM PDT




    sumber : stomp.com.sg

    A STOMPer was shocked to find a photo on her Filipino maid's Facebook page, showing her posing sexily on her bed. The STOMPer believes the maid had brought someone else into the house to take the photo.

    Said the STOMPer:

    "After reading a recent post of an Indonesian maid putting urine and placing blood-soaked napkins on her employer's food, I decided to check my maid's Facebook account out of curiosity.

    "And there I found this picture of her posing obscenely on top of our bed in the master bedroom.

    "What bothers me is that this shot was taken by another person, and that she must have let strangers into our house while we were at work.

    "I also have a kid in her care and it's unnerving to know these things are happening in my own house.

    "She is a transfer maid which I got only two months ago to care for my daughter.

    "Employers beware. She might be transferred to you next.

    "Be vigilant about these things.

    "I already sent her back to the agency."

    Earlier this year, there was another incident in which a maid posed in her employer's clothes and posted the sexy photos online.

    Kesian..Mata Datuk 86 Tahun Ini Tertusuk Gunting Kebun

    Posted: 01 Sep 2011 06:37 AM PDT


    TUCSON, KOMPAS.com — Leroy Luetscher patut bersyukur. Dia tidak kehilangan penglihatannya setelah mata kanannya tertusuk gunting kebun.

    Kecelakaan itu terjadi saat lelaki 86 tahun yang tinggal di Tucson, Arizona, Amerika Syarikat, itu sedang berkebun pada 30 Julai lalu. Gunting yang dipegangnya terjatuh dengan posisi pegangan di atas.

    Luetscher membungkuk untuk memungutnya. Namun, dia kehilangan keseimbangan dan terjatuh. Pegangan catut itu menancap tepat pada matanya. Pegangan itu masuk cukup dalam hingga mencapai rongga lehernya.

    Datuk pencen itu langsung dilarikan ke hospital dengan gunting masih tertancap di mukanya, sedangkan separuh bagian catut terlihat di bahagian luar.

    Pasukan doktor berhasil mengeluarkan catut itu dan menyelamatkan matanya.

    Doktor Julie Wynne, mewakili pasukan bedah dari Universiti Pusat Medis (UMC) Arizona, mengatakan, "Anda tidak akan percaya pada yang Anda lihat. Sebagian catut itu terlihat dari luar, sementara separuhnya lagi masuk ke kepalanya."

    Rakannya, dr Lynn Polonsky menambahkan, "Hujung pegangan catut itu berada di pembuluh nadi di lehernya."

    Pasukan doktor berhasil mengangkat gunting kebun itu dan menyelamatkan matanya. Bahkan struktur vital matanya pun dipastikan bakal pulih kembali.

    Kini Luetscher sudah membaik. Hanya terlihat bengkak pada kelopak matanya. Penglihatannya memang sedikit terpengaruh, yakni semua yang dilihatnya terlihat kabur.

    "Saya sangat berterima kasih pada doktor dan staf di UMC," katanya.
    Sumber : dailymail.co.uk




    Ibubapa remaja ini terpaksa merelakan anak lelakinya menjadi perempuan

    Posted: 01 Sep 2011 05:45 AM PDT


    COLUMBUS, KOMPAS.com - Namanya Jackie. Remaja 10 tahun itu menyukai hal-hal yang biasanya disukai anak perempuan. Tetapi Jackie bukanlah perempuan. Dia dilahirkan sebagai lelaki dan dinamai Jack.

    Namun sejak enam bulan lalu, orangtuanya, Jennifer dan John, memutuskan untuk mengizinkan Jack memiliki identiti sebagai perempuan bernama Jackie.
    "Sekarang Jackie menghabiskan waktu lama untuk berdandan. Untuk menata rambut dan makeup," kata John. Tidak mudah bagi keluarga asal Ohio, Amerika Syarikat, itu untuk mengambil keputusan sebesar itu.

    Keadaan yang dialami Jack adalah transgender. Pertumbuhannya berlawanan dengan jenis kelamin yang sesungguhnya. Secara anatomi Jackie berjenis kelamin lelaki. Namun sepanjang hidupnya dia hidup sebagai perempuan.

    "Kalau diingat-ingat saya tidak pernah merasa punya anak lelaki. Kami memiliki anak perempuan yang malangnya dilahirkan dalam tubuh yang salah," ucap Jennifer dalam program "Primetime Nightline's (Extra)Ordinary Family" yang ditayangkan stesen televisyen ABC, Rabu (31/8/2011).

    Selama bertahun-tahun, minat Jack sangat bertentangan dengan anak lelaki pada umumnya. Waktu masih kecil dia sangat suka menari, berdandan, dan bermain dengan boneka Barbie. Dia juga menyukai warna pink dan suka memakai pakaian balet milik kakak perempuannya.

    Kedua orangtuanya membelikannya mainan tipikal untuk anak lelaki seperti kereta. Namu dia tidak begitu tertarik. Ketika dia makin besar, tingkah lakunya tidak berubah, tetap menyukai yang berbau perempuan, sampai-sampai dia menjadi bahan ejekan teman-teman sebayanya.

    "Dia menyimpan kemarahan. Dia merasa 'saya tidak tahu harus berbuat apa. Saya ingin melakukan banyak hal, tapi tidak boleh kerana orang lain kata saya seharusnya melakukan hal lain," kata ibunya.

    Akhir tahun lalu, Jack mulai sering diserang rasa panik dan mengalami masalah di sekolah. Akhirnya Jennifer dan John mengambil keputusan besar. Bukannya memaksa putera mereka menjadi lelaki tetapi tidak bahagia, mereka justru membiarkannya hidup sebagai perempuan.

    Sejak itu semua yang terkait Jack adalah perempuan. Namanya menjadi Jackie. Jennifer dan John pun menyatakan mereka memiliki dua anak perempuan.

    Seminggu setelah ulang tahunnya yang ke-10, Jack mendatangi ibunya sambil menangis. "Awalnya dia ragu, sebelum mengatakan, 'aku harus katakan sesuatu'. Dan dia kata 'aku ini perempuan, aku tidak boleherus seperti ini'," kata Jennifer menirukan ucapan anaknya ketika itu.

    "Saya kata padanya, 'tidak apa-apa'. Saya kata 'Ibu bangga padamu kerana berani berterus terang," imbuh Jennifer.

    "Awalnya kami berencana melakukan transisi (dari lelaki menjadi perempuan) secara perlahan," tukas John.

    Namun sebulan kemudian, Jackie langsung mahu ke sekolah sebagai perempuan. Awalnya orangtua dan gurunya khuatir dia bakal diejek teman-temannya. Syukurlah hal itu tidak terjadi.

    Menjelang akhir tahun ini, John dan Jennifer berniat memberi Jackie ubat penghalang pembesaran sebagai lelaki.

    Sumber :abcnews.com.go

    Kesian..karangan bunga jatuh atas kepala presiden ini

    Posted: 01 Sep 2011 04:35 AM PDT


    Mungkin kerana angin kencang, saat presiden Ukraine menunduk menghormati...tiba-tiba karangan bunga jatuh betul-betul atas kepalanya.
    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Peraturan baru buat pasangan di China fikir dua kali untuk bercerai

    Posted: 01 Sep 2011 03:35 AM PDT


    BEIJING, KOMPAS.com - Mungkin warga China akan berfikir semula jika hendak bercerai. Biasanya, pasangan yang bercerai membagi hartanya untuk suami dan isteri. Tetapi, belakangan muncul peraturan baru dari pengadilan tinggi China bahawa rumah yang dimiliki suami atau isteri sebelum menikah tetap menjadi hak suami atau istri sepenuhnya.

    Tentu hal ini ditentang kaum perempuan China, yang menganggap peraturan ini menguntungkan lelaki, yang secara tradisional mempunyai rumah. "Dengan peraturan baru ini, lelaki tidak lagi harus bertanggung jawab dengan apa yang terjadi pada perempuan setelah bercerai," ujar Xu Weiqin (40), penduduk Beijing.

    Lelaki China memang diharapkan membelikan rumah jika mereka hendak menikah. Pernikahan tanpa rumah disebut "pernikahan telanjang". Sejumlah orangtua bahkan mulai mencari rumah setelah mengetahui anaknya lelaki.

    "Orangtua yang membelikan rumah untuk anaknya biasanya khuatir, jika anaknya bercerai, harta keluarga akan hilang," ujar juru bicara pengadilan Sun Jungong.

    Ternyata, para isteri tidak kalah cerdik, mereka meminta suami menambahkan nama istri di sijil kepemilikan rumah. Perceraian sekarang menjadi hal biasa di China, dengan sekitar 5.000 orang bercerai setiap hari. (Reuters/Joe)

    Foto-Foto Livia, Mahasiswi Binus Yang Diperkosa & Dibunuh 6 Pemandu

    Posted: 01 Sep 2011 02:45 AM PDT

    Livia Pavita Soeslitio, mahasiswi Bina Nusantara (Binus) yang ditemukan tak bernyawa di kawasan Tangerang, Banten, diperkirakan tewas setelah diperkosa. Sebelumnya, sarjana jurusan Sastera Mandarin itu dicekik hingga lemas. Seperti dijelaskan Ketua polis Jakarta Barat, Komisaris Besar Setija Junianta, pembunuhan itu melibatkan enam pemandu trak.





    Didenda gara-gara Boncengkan Anak di Basikal

    Posted: 01 Sep 2011 01:45 AM PDT


    BURTON, KOMPAs.com - Malang betul nasib Ghulam Murtza (26 tahun). Gara-gara memboncengkan anaknya di atas basikal, ia terkena hukuman denda 200 poundsterling .

    Pengadilan di Burton, Staffordshire, di Inggris tengah memutuskan Murtza bersalah kerana membawa lebih dari satu penumpang di atas basikal. Pengadilan memerintahkannya untuk membayar 100 poundsterling atas pelanggaran berbasikal, 85 poundsterling untuk biaya pengadilan, dan biaya tambahan sebesar 15 poundsterling untuk perlindungan mangsa.

    Murtza sengaja memodifikasi basikal gunungnya agar ia boleh berbasikal sambil membawa Armaan, putranya yang masih berusia 2 tahun. Ia memasang dudukan kecil pada kerangka di depan galang basikal dan mengikatnya dengan lakban. Sudah lebih dari satu tahun ia memboncengkan putranya dengan cara seperti itu.

    Polis yang menahannya segera bertindak dan memberinya kertas saman. Namun, Murtza justru menngoyak dan membuangnya ke tanah sehingga ia pun dikenai hukuman tambahan meskipun ia segera memungut kertas saman tadi.

    "Ini gila Saya rasa ini bukan keputusan yang adil. Mereka tidak boleh berbuat lebih baik selain menghentikan saya menikmati waktu bersama putra saya," kata Murtza sebagaimana dikutip Daily Mail.

    "Ketika anak saya tumbuh dewasa, setidaknya saya boleh kata kepadanya, 'Saya disaman kerana memboncengkanmu di atas basikal. Itu menggelikan.'"

    Di pengadilan, Murtza membela diri dengan menyatakan bahawa tindakannya sudah umum dilakukan. "Mengapa orang menjual kerusi basikal jika Anda tidak membawa dua orang di atasnya?" katanya.

    Juru bicara komuniti berbasikal setempat tidak mahu komen atas masalah tersebut. Namun, mereka mendukung penduduk untuk berbasikal berboncengan dengan putra-putri mereka. Kelab tersebut juga menuliskan artikel soal hal itu di majalah nasional setempat.

    Membawa anak kecil berbasikal bersama orangtuanya diyakini dapat melatih anak untuk berani mengayuh basikalnya sendiri di kemudian hari. Cara itu dilakukan dengan menyediakan kerusi khusus untuk anak-anak di atas basikal, bukan dengan meletakkannya begitu saja di atas kerangka basikal

    Ketua polis daerah setempat, Phil Fortun, menegaskan, polis sudah berbuat benar dengan menunaikan tugas melindungi orang dan menjamin keselamatannya. Fortun mengatakan, meskipun Murtza memiliki niat baik memboncengkan anak, tetapi dia mengabaikan faktor keselamatan si anak.

    "Basikal tidak dibuat untuk membawa anak dengan cara seperti itu dan petugas mengambil tindakan untuk melindungi anak kecil dari potensi cedera atau lebih buruk, jika basikal berlanggar," katanya.

    Sumber :Daily Mail

    Gila ..wanita sanggup gantung diri dengan kail ikan tanda protes

    Posted: 01 Sep 2011 12:46 AM PDT

    Alice Newstead menunjukkan sokongannya untuk mengakhiri perburuan sirip yu dengan cara yang unik namun dapat membuat orang merasa ngeri melihat aksinya tersebut, yakni menggantung tubuhnya dengan menggunakan dua buah kail besar yang menembus kulit punggungnya.

    Perburuan sirip yu umumnya dilakukan untuk menyediakan bahan utama dalam sup sirip yu yang merupakan sajian lazat di China dan beberapa negara Asia lainnya.












    Newstead memilih untuk memprotes kebrutalan perburuan sirip yu ini dengan tindakan mengerikan. Aksi ini dilakukannya di kedai Kosmetik LUSH di San Francisco, dimana artis ini tergantung dengan dua kail di punggungnya, kail sama yang digunakan dalam menangkap ikan hiu.[menjelma.com]

    Asal-Usul Mengapa Menjaringkan Tiga Gol Dalam Permainan disebut Hatrrick

    Posted: 31 Aug 2011 11:45 PM PDT

    Setahu kita kata hattrick biasanya cuma ada di bolasepak, tapi di sukan lain juga ada seperti kriket dan hoki. tapi dari mana asal-usul kata hattrick berasal???

    Hattrick awalnya adalah istilah Inggris dalam olahraga kriket untuk prestasi istimewa ketika seorang bowler(pelempar bola di kriket) berhasil memenangkan tiga lemparan bola berturut-turut. Ganjaran untuk prestasi ini di banyak kelab kriket adalah sebuah topi baru. Ada juga yang menghormati pahlawan dengan melempar-lemparkan topinya ke kumpulan para penggemar dan memberinya kesempatan pertama untuk memukul bola.




    Istilah ini juga menular ke sukan lain dengan pencetakan angka yang relatif sulit. Hattrick juga digunakan apabila seorang pemain berhasil menjaringkan tiga buah gol dalam bolasepak.


    Menurut Belinda Lerner, dari Nasional Hockey League, istilah ini muncul dalam hoki sekitar awal 1900-an. "Ada kebingungan soal makna sesungguhnya dalam hoki. Kini, hattrick yang sejati terjadi ketika seorang pemain menjaringkan tiga gol berturut-turut tanpa selingan gol dari pemain lain." kata Belinda Lerner


    lihat pemain no 91 yang putih. dia menjaringkan tiga gol berturut-turut

    Resepi Licik Cristiano Ronaldo Agar Boleh Tiduri Wanita

    Posted: 31 Aug 2011 10:36 PM PDT


    Cristiano Ronaldo dikenal sebagai penakluk wanita cantik, dan itu sudah terbukti. Ternyata CR9 memakai teknik jitu .Meski sebenarnya Ronaldo fasih berbahasa Inggris, namun demi mendapatkan kehangatan dia rela berpura-pura bodoh sama sekali tidak boleh berbahasa Inggris.

    Resepi jitu ini, berlaku ketika Ronaldo berhasil meniduri seorang pelayan restoran di Amerika Syarikat, yang akhirnya melahirkan bayi Ronaldo.
    Menurut teman Ronaldo, saat mendekati pelayan yang belum diketahui namanya tersebut, Ronaldo menggunakan bahasa isyarat, dengan menggambar lukisan hati di jendela, dan berkata, "Saya, kamu, berciuman."
    Tanpa menunggu lama, Ronaldo, seperti dilansir dari Daily Mail, akhirnya boleh 'tidur' bersama pelayana tersebut di hotel keesokan harinya, dan setelah itu, pelayan itu akhirnya hamil, kemudian mengubungi agen Ronaldo Jorge Mendes.
    Gelandang Real Madrid itu setuju melakukan ujian DNA dan hasilnya memang benar bayi yang dikandung pelayan itu anaknya.
    "Mereka keluarga Katolik Roman, dan kehamilan merupakan suatu berkah jadi Ronaldo telah melakukan hal yang tepat," ujar teman Ronaldo.

    Bahkan menariknya, Ronaldo mengatakan pada temannya, "Saya seperti Boris Becker, petenis Jerman yang akhirnya mendapatkan anak hasil 'tidur'-nya dengan model Angela Ermakova di sebuah restoran di London, yang akhirnya membuat dia bercerai dengan isterinya.
    Bayi yang diberi nama Cristiano Ronaldo Junior ini lahir di Amerika, 17 Jun. Ronaldo akhirnya bertemu dengan anaknya di Algarve dimana keluarganya menyewa villa, setelah Portugal tergusur dari Piala Dunia, 29 Jun lalu. Kini anaknya diasuh oleh ibunya, Dolores Aveiro dan kakaknya, Katia serta Elma.[selebmedia.blogspot.com]

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS