Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Peraduan Jemputan Majlis Sepetang Santai Safi Balqis Shila Amzah

Posted: 01 Nov 2012 05:14 PM PDT

Salam semua,

Anda peminat setia penyanyi Shila Amzah? Anda #Shilalas? Anda mahu bertemu dengan Shila Amzah? Oowww, ini mungkin antara peluang baik untuk anda bertemu dan beramah mesra bersama juara Asian Wave 2012 ini.

Budiey mahu menjemput dua orang pembaca ke Majlis Sepetang Santai Safi Balqis bersama Shila Amzah. Pasti ramai peminat Shila Amzah mahu hadir, tapi Budiey hanya ada 2 tempat duduk eksklusif sahaja dan perlu putuskan melalui satu peraduan.

Untuk info pembaca, Majlis Sepetang Santai Safi Balqis bersama Shila Amzah bakal berlangsung pada 6 November 2012 (Selasa) di sebuah lokasi yang terletak di Bangsar jam 2 petang.

Jika anda mahu, apa kata join peraduan ini.

BAGAIMANA CARANYA?

Shila Amzah & Sharnaaz Ahmad

Sila lengkapkan slogan ini tidak melebihi 15 patah perkataan berdasarkan gambar Shila Amzah di atas:

Saya idamkan kulit cantik seperti Shila Amzah kerana… (tidak lebih dari 15 patah perkataan)

Sertakan juga maklumat peribadi:
Nama:
Twitter:
Alamat surat menyurat:
Email:
Nombor telefon:

Hantarkan jawapan anda kepada:

Tarikh tutup peraduan:

4 November 2012

Tajuk Email: Peraduan Jemputan Majlis Sepetang Santai Safi Balqis Shila Amzah

SYARAT & PERATURAN:

  1. Penyertaan ini terbuka kepada semua pembaca Sensasi Selebriti yang menetap di Semenanjung Malaysia sahaja.
  2. Semua pemenang akan dihubungi melalui email.
  3. Setiap orang hanya dibenarkan menghantar satu penyertaan. Mereka yang menghantar lebih dari satu akan dibatalkan kelayakan.
  4. Hadiah tidak boleh ditukar dengan wang tunai dan pihak penganjur mempunyai hak untuk menukar hadiah dengan sesuatu yang mempunyai nilai yang sama tanpa notis terdahulu.
  5. Keputusan juri adalah muktamad.
  6. Dengan menyertai peraduan ini, pembaca bersetuju terikat dengan Syarat dan Peraturan serta keputusan Sensasi Selebriti.

Terima kasih kepada pembaca Sensasi Selebriti yang sentiasa memberikan sokongan. Bertemu lagi di peraduan dan kuiz yang akan datang.

Shila Amzah & Sharnaaz Ahmad

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Gambar Kad Jemputan Majlis Pernikahan Farid Kamil & Diana Danielle

Posted: 01 Nov 2012 04:33 PM PDT

Semalam, Budiey telah menerima sekeping kad jemputan Majlis Akad Nikah Diana Danielle & Farid Kamil yang akan berlangsung di Hotel Flamingo, Ampang jam 8 pagi esok, 3 November 2012.

Cantik dan sweet kan kad berwarna merah jambu ni. Sesuai dengan majlis sederhana dengan warna yang lembut,  dua keping kad dalam sampul berwarna putih yang mengandungi peta ke lokasi majlis dan info tentang majlis nikah.

Bakal disatukan tak lama lagi. Maaf jika tak dapat hadir. Farid & Dee, Semoga majlis berlan lancar.

Wow klasiknya gambar pra-perkahwinan Farid & Diana ni, Dee nampak persis primadona Saloma, kan?

Jangan pula terkejut ya dengan masa majlis ini berlangsung iaitu pada jam 8 pagi. Bagi sesetengah orang agak pelik, tapi Diana Danielle ada alasannya sendiri mengapa dia memilih jam 8 pagi untuk dilangsungkan.

Saya berasa serba salah juga kerana memilih waktu jemputan pada pukul 7.30 pagi. Namun, saya memikirkan tentang mereka (tetamu) juga. Majlis itu akan diadakan di luar dewan (kawasan tasik hotel) dan tiada khemah. Negara kita ini panas jadi kalau saya buat pukul 10 pagi, tentu semua datang pukul 12 tengah hari dan panas jadinya. Buat sebelah pagi suasananya lebih nyaman untuk semua.

Malam Khamis lalu, khabarnya Diana Danielle telah mandi bunga bersama ibunya, Mama Norsiah.

Menjelang majlis nikah, Diana Danielle meminta semua pihak agar tidak "merosakkan" majlis perkahwinannya dengan melontarkan pelbagai tuduhan dan tohmahan yang tidak baik dan tak munasabah.

Apa-apa pun, Budiey nak ucapkan terima kasih buat Farid Kamil & Diana Danielle kerana sudi melayangkan kad dan menjemput budiey.com ke Majlis Nikah kalian. Apa yang Budiey harapkan, semoga majlis nikah anda berdua nanti berjalan lancar ya. Mudah-mudahan masjid yang dibina ini berkekalan hingga ke akhir hayat.

Pastinya majlis ini berlangsung dalam suasana yang romantis memandangkan ia berlangsung di sebuah tasik berdekatan dengan hotel.

Gambar Kad Jemputan Majlis Pernikahan Farid Kamil & Diana Danielle

Cinta merah jambu. Suwit

Tq Farid Kamil & Diana Danielle kerana sudi menjemput budiwy.com ke majlis Nikah. Semoga selamat semuanya.

upload

Maps

DF

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Liyana Jasmay Terkejut, Rumah Hampir Dihempap Pokok

Posted: 01 Nov 2012 09:28 PM PDT

Walaupun umum tahu Liyana Jasmay dan ibunya kini selamat dan tidak terjejas dengan Taufan Sandy yang melanda New York dan New Jersey, namun disebalik itu rupanya rumah Liyana Jasmay nyaris dihempap pokok.

Menerusi laporan Berita Harian hari ini, Liyana memberitahu bahawa ketika kejadian berlaku, dia tidak menyangka bunyi dentuman kuat ketika dia sedang tidur adalah bunyi pokok yang tumbang diluar rumahnya.

"Saya terkejut kerana pada mulanya tidak menyangka bunyi dentuman kuat itu sebenarnya datang daripada sebatang pokok yang tumbang.

"Malah bahagian bumbung dan tingkap bilik tidur saya sendiri hampir ditimpa pokok tumbang. Saya memang berada dalam bilik ketika itu. Saya terkejut kerana pada mulanya tidak menyangka bunyi dentuman kuat itu sebenarnya datang daripada sebatang pokok yang tumbang," ujar Liyana kepada Berita Harian.

Menurut Liyana lagi, bunyi itu menyebabkan dia sekeluarga terbangun dari tidur dan hanya mengetahui kejadian sebenar keesokan harinya.

"Bunyi itu membuatkan kami terjaga daripada tidur dan ketakutan. Keesokan harinya apabila kami periksa, pokok itu tumbang bersebelahan rumah. Tak dapat saya bayangkan kalau pokok itu jatuh atas tingkap, yang kesemuanya dibuat daripada kaca," ujar pelakon berusia 24 tahun ini.

Liyana yang berada di Amerika Syarikat untuk melanjutkan pengajian dalam bidang pengarahan dan lakonan memberitahu bahawa pengajiannya tergendala sebentar disebabkan Taufan Sandy dan bakal pulang ke Malaysia, Disember ini.

Lagu Baru Psy Bakal Cantas Populariti ‘Oppa Gangnam Style’

Posted: 01 Nov 2012 09:13 PM PDT

Mungkin ini yang dinanti-nantikan oleh seluruh peminat Psy diseluruh dunia. Kami pasti walaupun anda tidak kenal siapa Psy yang sebenar, tapi anda pasti tahu lagu 'Oppa Gangnam Style' dan tariannya yang popular, kan?

Setelah hampir 3 bulan dimuatnaik ke laman Youtube, muzik video asal 'Oppa Gangnam Style' telah mencatat jumlah tontonan sebanyak 618,992,701 kali berbanding muzik video Justin Bieber – Baby yang hanya mencatat jumlah tontonan sebanyak 794,925,354 kali selepas 3 tahun dimuatnaik.

Terbaru, Psy dikatakan sedang dalam proses melancarkan lagu terbarunya dan menurut CEO YG Entertainment, Yang Hyun Suk, lagu baru Psy itu bakal mencantas populariti 'Oppa Gangnam Style' setelah mendengarnya.

"Saya sudah mendengar lagu Amerika yang bakal dilancarkan oleh Psy dan ia sangat menarik. Meskipun ini pandangan peribadi saya, saya fikir lagu itu bakal menandingi populariti 'Gangnam Style' dengan baik," ujar Yang Hyun Suk melalui Soompi.

Namun begitu, masih belum ada video teaser tentang lagu baru Psy ini dan ia dijangka akan dilancarkan pada bulan ini (November).

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Anak Hamili Ibu Kandung Dua Kali

Posted: 01 Nov 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, ZIMBABWE - Seorang lelaki di sebuah desa kecil di Zimbabwe, menghamili ibu kandungnya.
Perbuatan itu telah ia lakukan dua kali. Parahnya lagi, lelaki itu meninggalkan ibunya yang ia hamili, lantas melarikan diri. Sang ibu diduga juga melarikan diri dari desanya, demikian dilaporkan di media Inggris, dan dikutip laman Emirates247.com, Khamis (1/11/2012).
Sekitar empat tahun lalu, ibu dan anak ini sempat didenda oleh pihak gereja di desa mereka, setelah dewan gereja mendapati si ibu dihamili putranya. Kala itu, si ibu mengalami keguguran, saat kandungannnya berumur empat bulan. Kini, sejarah berulang lagi.
Para penduduk desa marah, kerana hubungan incest ibu dan anak ini sudah berlangsung sejak 2008. Suami si perempuan sudah meninggal dunia kerana sakit yang diderita sejak lama.
Kini, penduduk desa memburu dan berniat menangkap ibu dan anak itu, lalu menghukum keduanya dengan hukuman berat, sebagai isyarat  ke seluruh masyarakat, bahwa hubungan incest tidak akan pernah ditoleransi.
Penduduk desa mengetahui si ibu hamil untuk kedua kali, ketika ia berhenti pergi ke gereja. Ketika penduduk desa mengunjunginya di rumah, mereka menemukan bahwa dia sudah hamil lima bulan, oleh putra kandungnya sendiri. (*)

Haiwan-haiwan Lucu yang Boleh Berpura-pura Tertembak [Video]

Posted: 01 Nov 2012 08:30 PM PDT




Buat kamu yang ingin mem-boost daya konsentrasimu sejenak, mari kita lihat video kompilasi berikut yang diperanankan oleh berbagai haiwan-haiwan peliharaan lucu yang dapat meniru adegan tertembak seperti di televisyen..
Ironisnya, walaupun tidak dibayar, akting haiwan-haiwan ini nampaknya masih jauh lebih baik daripada akting yang dilakukan oleh sebagian manusia.

Jambatan Terkuat di Dunia [Video]

Posted: 01 Nov 2012 08:00 PM PDT



Walaupun umurnya sudah 100 tahun dan berkali-kali disodokk oleh trak dan berbagai kendaraan besar malang lainnya, jambatan untuk kereta ini tetap berdiri tegak. Ada yang tahu dimana letak jembatan ini?

Tikam ibu sampai mati

Posted: 01 Nov 2012 07:30 PM PDT


BANGKOK: Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun menikam ibunya hingga mati dan mencederakan kakaknya selepas dimarahi kerana menghabiskan banyak masa bermain permainan video, kata polis.
Insiden berlaku di kediaman keluarga berkenaan di Krungthep Kreeta, daerah Saphan Sung, di mana remaja itu ditahan awal pagi semalam, kata pegawai penyiasat balai polis Prawet, Mejar Prayuth Phungkeha. Polis menemui seorang wanita yang berbaju tidur tertiarap dengan berlumuran darah.

Seorang lagi wanita didapati mengunci diri dalam bilik tidurnya.


Prayuth berkata, siasatan mendapati mangsa yang berusia 50 tahun ditikam mati oleh anak lelakinya, manakala wanita berusia 29 tahun yang mengunci diri dalam bilik tidur itu adalah kakak remaja terbabit.

Kakak suspek yang cedera parah kemudian dikejarkan ke Hospital Lat Phrao.


Remaja itu dikatakan menikam ibu dan kakaknya berulang kali selepas dia ditegur kerana ketagih dengan permainan video dan tidak membantu membuat kerja rumah. Menurut polis, suspek menikam ibunya empat kali di bahagian belakang tubuh mangsa sebelum menikam kakaknya yang cuba menghalang perbuatannya.



Bapa suspek yang tidak tinggal bersama ibunya berkata, remaja terbabit mengalami masalah mental dan kemurungan. Sementara itu, Pengarah Institut Rajanukul, Dr Panpimol Wipulakorn berkata, terlalu banyak bermain permainan video memberi kesan negatif terhadap kanak-kanak dan remaja.- Bangkok Post

sumber : mymetro

Wanita tewaskan jerung

Posted: 01 Nov 2012 07:00 PM PDT


HAWAII: Seorang penyelam wanita terselamat daripada serangan jerung sepanjang empat meter di sini selepas menggunakan gerakan seni mempertahankan diri.
Pemegang tali pinggang hitam taekwondo, Mariko Haugen sedang berenang bersama suaminya di pantai Maui apabila mendapati dirinya berdepan dengan seekor jerung harimau.

Apabila diserang, Mariko menggunakan kemahirannya dan menumbuk hidung haiwan pemakan manusia itu.


"Keadaan tiba-tiba menjadi seperti filem Hollywood. Anda melihat rahang besar ikan itu menerkam anda. Saya tidak dapat menceritakan bagaimana takutnya saya ketika itu.

"Taekwondo yang saya pelajar membolehkan saya bersedia untuk menumbuk," kata Mariko.


Menyedari ia berdepan dengan orang yang setanding dengannya, jerung berkenaan meninggalkan tempat itu, sekali gus membolehkan Mariko dan suami, Don berenang ke pantai.



Mariko yang berasal dari Folsom, California, tidak dibaham, tetapi memerlukan 60 hingga 70 jahitan pada tangan kirinya yang cedera kerana terkena gigi ikan itu ketika menumbuknya.

Sementara itu, Don berkata, mereka sungguh bernasib baik.


Bagaimanapun, pengalaman ngeri itu tidak akan menyebabkan dia berhenti berenang di laut.

"Saya sentiasa memberitahu anak saya, tidak ada alasan untuk takut kepada jerung kerana apa yang lebih menakutkan ialah barah payu dara. Satu daripada lapan orang menghidapnya.


"Tetapi hanya satu daripada empat juta pelancong ke Hawaii dibaham jerung. Kerana itu kita tidak perlu takut langsung," kata Don. - DM


sumber : mymetro

Nasib bloger erotik ditentu minggu depan

Posted: 01 Nov 2012 06:45 PM PDT


SINGAPURA: Penulis blog erotik, Alvin Tan meminta maaf kepada Universiti Nasional Singapura (NUS) kerana mencemari imej institusi pengajian tinggi itu menerusi laman blognya yang lucah.
Tan yang menghadiri sesi perbicaraan dengan lembaga disiplin NUS semalam akan mengetahui sama ada dia dibuang daripada universiti itu minggu depan kerana mendedahkan kehidupan seksualnya kepada awam. Pelajar tahun akhir jurusan undang-undang NUS menerusi pembiayaan biasiswa Asean itu menghadiri perbicaraan berkenaan yang bermula pada jam 2.30 petang bersendirian.

Tampil dengan baju merah Polo dan jeans serta serkup kepala berwarna-warni yang dipakai dalam blognya, pelajar berusia 24 tahun itu kelihatan tenang selepas selesai menghadiri sesi perbicaraan tertutup selama satu jam setengah itu. Dia memberitahu wartawan yang menunggunya di lobi universiti itu sejak jam 1 petang, bahawa suasana inkuiri berkenaan sangat serius dan lima anggota lembaga NUS tampil dengan wajah selamba.


"Saya tidak tahu apa kesimpulannya kelak kerana mereka mencatatkan semua yang saya katakan. Sidang perbicaraan itu lebih kepada sesi penjelasan mengenai apa yang telah saya katakan tentang diri saya.

"Saya rasa tidak banyak ruang diberikan untuk saya kemukakan kes saya dan saya hanya boleh berharap senario yang terburuk daripada kes ini dan perlu belajar untuk menerimanya," katanya. - Straits Times


sumber : mymetro

Gadis maut disimbah asid oleh ibubapa

Posted: 01 Nov 2012 06:30 PM PDT


MUZAFFARABAD: Sepasang suami isteri membunuh anak perempuan mereka yang baru berusia 15 tahun selepas mangsa dilihat berbual dengan seorang pemuda, kata polis Kashmir yang ditadbir Pakistan, semalam.
Pegawai polis Khoi Ratta, Tahir Ayub, berkata Mohamad Zafar mengesyaki anak perempuannya, Anvu Sha, melakukan perbuatan tidak senonoh secara diam-diam.

Pada Isnin lalu, kata Tahir, Mohamad Zafar ternampak Anvu berbual dengan seorang pemuda di luar rumah mereka dan dia segera memukul anaknya.


"Mohamad Zafar kemudian mencurah asid ke atas Anvu dengan bantuan isterinya," katanya.

Akibat serangan itu, Anvu melecur teruk tetapi dia tidak dibawa ke hospital untuk dirawat.


Tahir berkata, hanya keesokan harinya Mohamad Zafar membawa Anvu ke hospital di Kotli tetapi mangsa meninggal pada Rabu. Sementara itu, doktor berkata, Anvu berada dalam keadaan kritikal ketika tiba di hospital dengan hampr 70 peratus tubuhnya melecur. Insiden itu dimaklumkan kepada polis oleh kakak Anvu yang sudah bersuami dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan.



Tahir berkata, ibu bapa Anvu mengaku menyimbah anak mereka dengan asid kerana menganggap anak mereka bersalah akibat menjalin hubungan sulit dengan pemuda terbabit.

"Polis menganggap kejadian itu sebagai ke bunuh," katanya. Pakistan adalah negara yang sangat konservatif dan wanita - terutama di kawasan miskin di luar bandar - kurang mendapat perlindungan dan kebebasan. - AFP


sumber : mymetro

Hilang lepas dipelawa makan

Posted: 01 Nov 2012 06:15 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang remaja perempuan berusia 17 tahun gagal dikesan sehingga kini dipercayai dilarikan seorang lelaki yang mengajaknya makan ketika keluar bersama ibunya di sebuah pasar raya di sini pada 22 Oktober lalu.
Noraini Rahman, disahkan hilang oleh ibunya, Nor Masila Ayob, 45, apabila dia tidak kembali kepada ibunya semula selepas dipelawa makan oleh seorang lelaki berusia lingkungan awal 20-an kira-kira jam 8 malam pada hari kejadian. Bapa remaja terbabit, Rahman Sijan, 56, berkata, memang telah menjadi kebiasaan anaknya itu bersama ibunya keluar dan melepak di pasar raya yang terletak di Jalan Tun Tan Cheng Lock.

"Mereka keluar dari rumah kami di Keramat pada waktu tengah hari dan melepak sehinggalah pada jam 8 malam, seorang lelaki tiba-tiba menghampiri mereka dan mengajak anak saya makan.


"Isteri menunggunya di tingkat empat pasar raya berkenaan, tetapi kelibatnya langsung tidak kelihatan sehingga jam 7 pagi keesokan harinya," katanya. di sini semalam.

Rahman yang bekerja sebagai tukang cuci kereta dan pinggan mangkuk di sebuah kedai makan berkata, dia mengetahui kehilangan Noraini keesokan harinya setelah pergi mencari dua beranak itu yang tidak pulang ke rumah.


Menurutnya, ini adalah kejadian pertama menimpa anak keempat daripada lima beradik itu dan dia bimbangkan keselamatan anaknya itu, walaupun sudah membuat laporan polis. Sementara itu, Nor Masila berkata dia tidak menghalang apabila seorang lelaki tidak dikenali mempelawa anaknya itu keluar makan dengan harapan Noraini akan pulang semula di tingkat empat pasar raya terbabit.



Mereka yang mempunyai maklumat atau pernah terserempak dengan Noraini boleh menghubungi Rahman di talian 016-6049403.

sumber : mymetro

Upah geng culik awek

Posted: 01 Nov 2012 06:00 PM PDT


RAWANG: Seorang lelaki sanggup mengupah sekumpulan lelaki membelasah teman wanitanya hingga pengsan sebelum melarikan dan mengurung mangsa dalam sebuah rumah di Bandar Country Homes, Selasa lalu.
Selain itu, pasangan kembar mangsa berusia 18 tahun dan teman lelakinya yang berusia 19 tahun turut menjadi mangsa. Kembar mangsa turut pengsan manakala teman lelakinya sempat melarikan diri kira-kira 100 meter untuk meminta bantuan selepas dikejar dengan parang ketika mereka berada di taman permainan kawasan perumahan berkenaan. 
Bagaimanapun, teman lelaki kembar mangsa yang mahu dikenali sebagai Rahim datang semula ke tempat kejadian bersama bapa saudaranya kira-kira jam 9.30 malam namun hanya menemui teman wanitanya pengsan sementara mangsa sudah dilarikan.

Mangsa berjaya diselamatkan jam 12.30 tengah hari kelmarin selepas polis menyerbu kediaman kekasihnya itu di taman sama dan tujuh lelaki diberkas.



Kakak mangsa dikenali sebagai Amira berkata, pada petang hari kejadian, adiknya menghubungi memaklumkan pergaduhan antara dia dengan kekasihnya berusia 19 tahun.


sumber : mymetro

Terkejut buka kain jenazah

Posted: 01 Nov 2012 05:30 PM PDT


ALOR SETAR: "Ketika menerima panggilan ada kemalangan maut melalui walkie-talkie, saya tidak mengesyaki apa-apa dan terus ke tempat kejadian untuk melihat keadaan sebenar.
"Bagaimanapun, sebaik tiba di tempat kejadian, saya mendapati empat mayat dibawa keluar dari sebuah Perodua Viva manakala seorang lagi dibawa ke Unit Kecemasan Hospital Sultanah Bahiyah (HSB)," kata Abdul Wahab Othman, 58, adik ipar mangsa nahas ngeri yang mengorbankan empat beranak, semalam. 
Dalam kejadian itu, empat beranak yang maut di tempat kejadian dikenali sebagai Shafie Hamid, 57, isterinya, Che Faridah Ani, 60, serta dua anak mereka, Mohd Ittihal, 26, dan Nurul Faiz, 24.

Anak bongsu keluarga itu yang berada dalam kereta berkenaan, Mohd Iqbal Zakuan, 15, dilaporkan kritikal dan dirawat di Unit Rawatan Rapi HSB.



Menurutnya, ketika itu, dia seperti mengenali nombor pendaftaran Perodua Viva dinaiki keluarga malang itu sebelum membuka kain penutup jenazah yang diletakkan di atas jalan seorang demi seorang.


sumber : mymetro

7 Kebakaran Paling Menyeramkan di Timur Tengah

Posted: 01 Nov 2012 05:00 PM PDT




Sumber

Lukisan Unik Dari Darah dan Air Kencing Manusia

Posted: 01 Nov 2012 04:00 PM PDT


Lukisan Unik Dari Darah dan Air Kencing Manusia - Vinicius Quesada merupakan salah satu seniman berbakat asal Brazil yang sering menggunakan media aneh pada tiap karyanya. Salah satu karyanya yang bertajuk, Blood Piss Blues, sesuai dengan judul lukisan tersebut, lukisan ini menggunakan media darah manusia dan juga air kencing.

Artis jalanan ini telah menghasilkan beberapa lukisan beraliran psychedelic yang sangat detail, mulai dari objek monyet merokok, hingga gambar lainnya. Mengerikan namun kreatif bukan?


Lukisan Unik Dari Darah dan Air Seni Manusia

Lukisan Unik Dari Darah dan Air Seni Manusia



Ngeri..kepala kena pancung

Posted: 01 Nov 2012 09:45 AM PDT


Berikut merupakan gambar dua orang askar di Thailand yang dipancung oleh pengganas





FOTO: Lihat Miley Cyrus Berubah Jadi Nicki Minaj

Posted: 01 Nov 2012 09:30 AM PDT


Walaupun sudah memasuki bulan November, euforia Halloween sepertinya masih belum padam, terutama bagi Miley Cyrus.

Hari Rabu kelmarin, kekasih Liam Hemsworth ini mempamerkan kostum Halloweennya yang paling sensasional. Dengan segala usahanya, Miley berusaha menjadi seorang Nicki Minaj lengkap dengan wig kribo berwarna kuning, baju leopard, tato semi-permanen, dan bahkan pembesar punggung!

2miley

Nicki dikhabarkan tidak marah atau bahkan merasa tersinggung dengan yang dilakukan oleh Miley ini.

Fashionista Gadis-Gadis Rusia Di Musim Panas

Posted: 01 Nov 2012 09:15 AM PDT


Meskipun berada di belahan Eropah Timur, gaya fashion awek-awek cantik Rusia ini tak kalah modisnya dengan gadis Negara Barat. Perancis dan Itali menjadi trendsetter mode bagi pecinta fashion di Rusia. Busana musim panas gadis-gadis Rusia boleh jadi bukan rancangan desainer terkenal. Namun keahlian mereka dalam hal memadupadankan busana membuat penampilan gadis-gadis ini menjadi lebih stylish dan cukup nyaman dipandang serta semakin menambah kesan kecantikan wanita khas Eropah.  




Itu dia gelaran Fashionista Gadis-Gadis Rusia di Musim Panas yang mungkin lebih modis ketimbang gadis-gadis Amerika yang lebih suka topless.

Anna Simpson,Petani Perempuan Terse**i Dari Inggris

Posted: 01 Nov 2012 09:00 AM PDT



Beginilah cara Inggris menghargai petani. Anna Simpson, seorang wanita pirang berusia 25 tahun, terpilih sebagai petani perempuan terseksi di negara itu.
Nona Simpson menyisihkan ratusan saingan untuk kemudian dimahkotai sebagai petani perempuan paling aktraktif di Inggris yang tergolong negara industri maju itu. Nona Simpson, dari Hutton Rudby, Yorkshire, menghabiskan waktu kerjanya di tempat pelatihan anjing penggembala Windy Hill Farm, mengendarai traktor, dan mendorong binatang untuk kawin. Namun, sekarang dia menjadi petani perempuam terseksi Inggris berdasarkan sebuah jajak pendapat yang dilakukan majalah Farmer's Weekly.

Pete Mortimore (25) terpilih sebagai petani laki-laki terseksi. Mereka berdua memenangi hadiah masing-masing 250 poundsterling dan sepasang kasut boot.

Anna Simpson sebagaimana dilansir Telegraph,  mengatakan, "Saya pikir banyak orang yang percaya pada stereotipe bahawa petani adalah seorang lelaki dalam usia 60-an tahun. Saya ingin menunjukkan bahawa petani boleh juga seorang perempuan muda, yang memang ingin bergelut di bidang itu, tetapi juga menikmati keluar malam."
Tim Relf dari Farmers Weekly mengatakan, "Lupakan usia, stereotipe tentang petani yang mengunyah jerami, dan berpakaian burukk. Itu merupakan sejarah. Mereka sungguh seksi."


Aneh!!!Penguin Melakukan Acara Pernikahan

Posted: 01 Nov 2012 08:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Ajaib!! Nenek 72 Tahun Sihat Kerana Makan Kulit Pohon

Posted: 01 Nov 2012 07:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Ambulances masa depan akan serupa dengan gaya James Bond

Posted: 01 Nov 2012 06:00 AM PDT


Ambulances masa depan akan serupa dengan gaya james bond.dilengkapi ejector kursi untuk membantu paramedis bergerak cepat. Desainer datang dengan kereta darurat dengan 'dpt diperluas' pihak untuk kereta meja operasi dan soft Silicone dinding yang cetakan ke bentuk pasien. THE SHELL Dirancang oleh Rui Gio, unik dan hebat kereta ambulan ini ..


Sumber

Kostum Se**i Halloween Milik Kim Kardashian

Posted: 01 Nov 2012 05:00 AM PDT


Wanita yang satu ini memang tidak ada habis-habisnya diberitakan oleh media Amerika. Kini, wanita yang mempunyai payudara besar itu ternyata tampil beza dalam perayaan Halloween.
Mahu tau kostum Halloweennya seperti apa? 
1. Kostum Wonder Woman
Kim berubah menjadi sosok Wonder Woman superhero dari DC Comics. Dirinya memakai kostum tersebut saat menghadiri pesta Halloween di Stone Rose, Los Angeles, pada bulan Oktober 2008. Ia Sangat Hot di balik balutan kostum itu.
2. Kostum Jasmine
 









Kim memakai kostum dari karakter Putri Jasmine di film Aladin, kostum Jasmine ini memang sangat di gemari oleh orang kebayakan saat Halloween tiba. Kim memakai kostum tersebut saat perayaan Halloween tahun 2009.
3. Kostum Poison Ivy
Kini Kim menjadi musuh Batman yaitu Poison Ivy, saat ia menghadiri pesta kostum di acara Midori Green Halloween, yang jatuh pada bulan Oktober 2011.
4. Kostum Harimau Bintang
 









Hadoohh.. memang wanita ini tidak ada matinya mencari sebuah sensasi, di foto tersebut memperlihatkan Kim sedang memakai kostum macan dan selalu saja dirinya tak jauh dari kesan yang sangat HOT. Kostum macan itu bermotif Leopard dan di tengahnya sengaja dibuat menerawang untuk para lelaki yang ingin melihat bagian tengahnya itu.
5. Kostum Putri Duyung
 









Kostum Halloween terbaru dari si seksi Kim. Ia berpakaian bak putri duyung dengan rambut di cat warna pirang, ia datang dengan pakaian seperti itu saat meghadiri acara 2nd Annual Midori Green Halloween Party di New York, pada hari Sabtu (27/10/2012).
Menurut kalian kostum manakah yang membuat kalian panas dibuatnya??

Keajaiban menyelamatkan pemandu ini

Posted: 01 Nov 2012 04:00 AM PDT


Menurut berita yang di ketahui, kecelakaan ini terjadi disebabkan pemandu yang tertidur dan kehilangan kawalan. Anda boleh melihat pada gambar bagaimana posisi beban trak tergantung di sebuah jambatan. Beruntung pemandu selamat setelah tergantung beberapa meter dari permukaan air di bawahnya tanpa terluka sedikitpun. Ia hanya terkejut.
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]
[imagetag]

Kucing Ini Setia disamping Tuannya yang terbaring sakit

Posted: 01 Nov 2012 03:00 AM PDT


[imagetag]
Menurut cerita, nenek ini meminta pihak rumah sakit membenarkan kucingnya menemaninya di rumah sakit. Demi menghabiskan saat-saat akhir tuannya, kucing itu sangat setia menemani tuannya sampai tuannya meninggal dunia.

Pria Inggris Buta Boleh Melihat Setelah Dipasangkan Microchip Mata

Posted: 01 Nov 2012 02:00 AM PDT







Ahli bedah di Oxford, yang dipimpin oleh Profesor Robert MacLaren, dilengkapi chip di belakang mata Chris 'dalam operasi lapan jam bulan lalu.Chris, dari Wiltshire, berkata: "Aku selalu punya pikiran bahwa suatu hari saya akan bisa melihat lagi."

Itu adalah 'ajaib saat' yang dirilis Chris James dari sepuluh tahun kebutaan.
Dokter mengaktifkan microchip yang telah dimasukkan ke bagian belakang mata nya tiga minggu sebelumnya. Setelah satu dekad kegelapan terjadi ledakan tiba-tiba saat boleh melihat cahaya terang - seperti bola lampu kilat katanya. Sekarang ia mampu melihat bentuk dan cahaya. Ia berharap pandanganya dan cara otaknya menafsirkan apa microchip menunjukkan itu akan terus membaik.
James, 54, adalah satu dari dua pria Inggris yang telah visi mereka sebagian dipulihkan oleh implan retina perintis.
Yang lainnya, Robin Millar, salah satu produsen yang paling sukses di Inggris, mengatakan ia telah bermimpi dalam warna untuk pertama kalinya.
Keduanya telah kehilangan penglihatan mereka kerana keadaan yang dikenal sebagai retinitis pigmentosa, dimana sel-sel fotoreseptor pada belakang mata secara bertahap berhenti bekerja.
Kisah-kisah mereka membawa harapan kepada 20.000 warga Inggris dengan RP dan mereka dengan keadaan mata lainnya seperti degenerasi makula yang mempengaruhi hingga setengah juta orang.
Bapak James menjalani operasi sepuluh jam untuk memasukkan wafer-tipis microchip di bagian belakang mata kirinya di Rumah Sakit Mata Universitas Oxford enam pekan lalu. Tiga minggu kemudian, ia dihidupkan kembali penglihatanya.
 James, yang tinggal di Wroughton, Wiltshire, bersama istrinya Janet, mengatakan tentang 'saat ajaib' itu: 'Aku tidak tahu apa yang diharapkan tapi saya mendapat flash di mata, rasanya seperti seseorang mengambil foto dengan lampu kilat dan aku tahu saraf optik saya masih bekerja. "





Chip adalah 3mm oleh 3mm, dan ditanamkan ke dalam bola mata penderita



 Wiltshire sekarang dapat mengenali bentuk setelah menjadi pesakit Inggris pertama yang dilengkapi dengan chip digital




Robin Millar dari London, salah satu dari dua lelaki untuk menjalani pengubatan memotong tepi mata bionik





Microchip memiliki 1.500 piksel sensitif cahaya yang mengambil alih fungsi dari batang fotoreseptor retina dan kerucut.
Salah satu ujian pertama membuat sebuah piring putih dan cawan pada latar belakang hitam.


James, yang bekerja untuk Swindon Council, mengatakan: "Perlu waktu bagi otak saya untuk menyesuaikan diri dengan apa yang ada di depan saya, tapi saya boleh mendeteksi kurva dan garis besar objek-objek ini."
Tim Jackson, seorang ahli bedah konsultan retina di King 's College Hospital dan Robert MacLaren, seorang profesor ophthalmology di Universitas Oxford dan seorang ahli bedah konsultan retina di mata Oxford Rumah Sakit, yang menjalankan operasi, mengatakan itu telah' melampaui harapan 'dengan peaakit sudah mendapatkan kembali penglihatanya.




Kelompok pertama pesakit Inggris untuk menerima microchip elektronik tersebut mendapatkan kembali penglihatanya hanya beberapa minggu setelah menjalani operasi





Perusahaan berharap untuk percubaan lebih lanjut dengan sepuluh pesakit baru akhir tahun ini
Sepuluh warga Inggris lebih dengan RP akan dilengkapi dengan implan, yang juga sedang diuji di Jerman dan China. Perangkat, yang dibuat oleh Implan Retina AG dari Jerman, terhubung ke satu daya nirkabel ditanam di belakang telinga. Ini terhubung ke unit bateri eksternal melalui disk magnetik pada kulit kepala.Pengguna dapat mengubah sensitivitas dari perangkat menggunakan switch pada unit.
Jackson mengatakan: "Sulit untuk mengatakan berapa banyak manfaat setiap pasien akan mendapatkan, perawatan ini adalah perintis pada tahap awal.
"Tapi ini merupakan langkah yang menarik dan penting ke depan. Banyak dari mereka yang menerima pengubatan ini telah kehilangan penglihatan mereka selama bertahun-tahun. Dampak dari mereka melihat lagi, bahkan jika tidak secara normal, boleh mendalam dan pada waktu yang cukup bergerak "Mr Millar, 60, yang berada di belakang album Hidup Sade Diamond., Telah buta selama 25 tahun. Dia berkata: "Kerana switching pada perangkat saya dapat mendeteksi cahaya dan membedakan garis-garis besar objek.
"Aku bahkan bermimpi dalam warna yang sangat jelas untuk pertama kalinya dalam 25 tahun jadi bagian dari otak saya yang telah pergi untuk tidur telah terbangun! Saya merasa ini sangat menjanjikan dan saya senang bisa berkontribusi terhadap warisan ini. "





Para pesakit mampu mendeteksi cahaya segera setelah microchip diaktifkan, sedangkan pengujian lebih lanjut mengungkapkan ada juga dapat menemukan benda putih pada latar belakang gelap, Implan Retina.




Pasangan chip dengan perangkat eksternal untuk memproses gambar




Chris James dari Wiltshire, berkata: "Aku selalu punya pikiran bahwa suatu hari saya akan boleh melihat lagi."

Jeff Ondash Alias Teddy McHuggin Pecahkan Rekod 7.777 Kali Pelukan

Posted: 01 Nov 2012 01:30 AM PDT


Seorang lelaki berusia 51 tahun dari Ohio, memecahkan rekdr dunia, dengan memberikan pelukan sebanyak 7.777 kali dalam waktu 24 jam. Aksinya tersebut dilakukan dengan semangat perayaan Valentine.

Jeff Ondash, yang menjuluki dirinya menjadi Teddy McHuggin memecahkan rekor dunia pada Sabtu 13 Februari malam. Aksi itu dilakukan di luar hotel-kasino Paris Las Vegas, Las Vegas Strip.

"Ketika Anda mememeluk seseorang, mereka akan berjalan tersenyum satu sama lain," ujar Ondash, seperti dikutip AP..
 

Ondash memecahkan juara dalam kejuaraan memeluk sedunia, untuk menggalang dana bagi Asosiasi Jantung Amerika.

"Itu menjadi hal terpenting kerana abang dan ayah saya meninggal akibat penyakit jantung di usianya yang masih terbilang muda," ujarnya.

Putrinya Carlie, melakukan penghitungan secara manual pada saat melakukan percobaan pada satu hari sebelum Ondash menunjuk kebolehan.
Dia pun mengaku menggunakan nama baru untuk menarik perhatian para penonton. Sebagai Teddy McHuggin, Ondash mengenakan pakaian ala pelumba NASCAR dengan logo berpelukan dan talipinggang juara ala pegusti.

Mari Bermain Ilusi Mata

Posted: 01 Nov 2012 01:00 AM PDT


Ilusi mata atau ilusi optis adalah ilusi yang terjadi kerana kesalahan penangkapan mata manusia. Ilusi ini dalam keilmuan terbagi lagi menjadi ilusi fisiologis dan ilusi kognitif. 

Ilusi fisiologis adalah kesan gambar yang terjadi setelah melihat cahaya yang sangat terang atau melihat pola gambar tertentu dalam waktu lama. Ini diduga merupakan efek yang terjadi pada mata atau otak setelah mendapat rangsangan tertentu secara berlebihan.

Sementara ilusi kognitif terjadi terjadi karena anggapan pikiran terhadap sesuatu di luar gambar itu sendiri. 

Nah, sekarang kita akan bermain lagi dengan ilusi optis. Apakah mata kamu cukup cekap? Langsung lihat gambar-gambar di bawah, ya.
 
 
 
Gambar pilar atau barisan kapal laut?

Gambar penonton atau kumpulan rumah?


Berapa banyak kuda yang kamu temukan? Jika mata kamu cukup tajam, seharusnya ada 7 ekor kuda.


Berapa ramai orang dalam gambar ini?


Air terjun atau manusia terjun?
Ada lima ekor rusa yang bersembunyi di hutan… Bolehkah menemukannya?

Berapa pilar yang ada, tiga atau dua?


Bolehkah menemukan empat orang dalam gambar?

 

Bolehkah anda melihat kata "LIFT"? Atau hanya sebuah gambar kotak-kotak hitam tanpa makna?

Temukanlah wajah-wajah dalam gambar ini:

Penjelasan: Ada sebelas wajah dalam gambar. 
Orang normal akan menemukan empat atau lima.
Jika menemukan 8, bererti memiliki tingkat ketelitian lebih dari orang normal.
Jika menemukan 9, tingkat ketelitian diatas rata-rata.
Jika menemukan 10, sangat teliti.
Jika menemukan 11, wow... luar biasa teliti!



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS