Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


11 Foto Cukur Jambul Anak Que Haidar & Linda Jasmine

Posted: 29 Oct 2012 10:27 PM PDT

Pada hari Ahad lalu telah berlangsungnya majlis cukur jambul untuk Tengku Cleopatra Haidar, iaitu anak kepada pasangan selebriti terkenal Que Haidar dan Linda Jasmine.

Majlis telah diadakan di Restoran Songket, Kuala Lumpur.

Menerusi majlis tersebut, pasangan ini turut menyambut ulang tahun kelahiran anak mereka Tengku Ratu Haidar, 3 tahun.

Berikut merupakan beberapa foto yang telah dimuat naik menerusi laman Facebook Songket Salikin Sidek :

Viral Video: MatLuthfi90 Kembali Dengan Lawak Baru, ‘Drama-Drama Sebelum Kahwin’

Posted: 29 Oct 2012 09:23 PM PDT

Tahukah anda, pengguna Youtube, MatLuthfi90 turut tercalon dalam anugerah 'Shout Aloud Award' dibawah kategori 'Social Media' untuk Shout Award 2012?

Mempunyai lebih 87 ribu pengikut di laman Youtube dan lebih 15 juta jumlah tontonan untuk kesemua videonya, MatLuthfi90 sememangnya seorang yang mempunyai pengaruh yang kuat dikalangan para pengguna Youtube. Pada 24 Oktober yang lepas, Mat Luthfi sekali lagi memuatnaik sebuah video viral yang bertajuk, 'Drama-Drama Sebelum Kahwin'.

Berdurasi 6.09 minit, video ini menunjukkan tentang situasi-situasi yang berlaku dikalangan masyarakat sebelum berkahwin. Namun, seperti biasa, tak semuanya benar dan Mat Luthfi turut menyelitkan unsur-unsur komedi yang menarik.

Bahagian paling menarik bagi kami ialah cinta Illuminati, bagaimana pula anda? Mari tonton video selepas ini ya!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Nur Fazura di Pelancaran LUX White Impress Body Wash

Posted: 29 Oct 2012 10:16 PM PDT

Pada jam 11 pagi tadi, Budiey telah meluangkan masa untuk menghadiri Majlis Pelancaran LUX White Impress Body Wash bersama duta LUX iaitu Nur Fazura di Hotel Westin, Kuala Lumpur.

Pastinya, rahsia kulit cerah Nur Fazura telah diketahui apabila Nur Fazura menggunakan produk sabun mandian yang mempunyai Triple Action System pagi petang dan malam. Patutlah Fazura nampak sentiasa segar, kulitnya cantik dan wangi. Menurut Fazura, mandian baru dari LUX ini memberikan pengalaman mandian yang mewah dan boleh menjaga kulit sentiasa cerah dan segar sepanjang hari.

Bukan hanya harumannya memikat, namun LUX White Impress baru ini dapat memberikan mood menawan dan sensual yang boleh meningkatkan potensi dalaman pengguna sekaligus memikat pandangan penuh kagum daripada orang lain.

Gambar Nur Fazura di Pelancaran LUX White Impress Body Wash

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Nur Fazura

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Posted: 29 Oct 2012 05:28 PM PDT

Pelakon Nabila Huda, seorang artis yang ramai orang tahu, dia seorang yang tak suka nak hipokrit. Dia mahu jadi dirinya sendiri dan tak perlu nak jadi orang lain. Terbaru, anak kepada Amy Search ini dengan selamba telah berkongsi gambar di Instagram bagaimana dia beraksi ketika parti Halloween baru-baru ini. Budiey kira, gambar-gambar yang disiarkan di Instagram ini sekali lagi akan mencetuskan kontroversi.

Sebelum ini, Nabila juga telah mengejutkan dunia hiburan apabila berpakaian seksi pada majlis Anugerah Blokbuster 2011.

Adakah ini aksi-aksi di bawah ini tanda Nabila protes dengan kenyataan ayahnya yang kecewa?

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Gambar Nabila Huda di Party Halloween 2012

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Apa Yang Dipakai Selebriti Ke Pesta Halloween?

Posted: 29 Oct 2012 09:30 PM PDT


Semua selebritis sibuk menerima undangan untuk pesta Halloween. Ternyata, kebanyakan dari mereka mendapat undangan yang sama, lho! Seperti di pesta yang satu ini yang adalah pesta Halloween yang dibanjiri bintang. Kira-kira, kostum seperti apa yang mereka pakai?

ryan
Ryan Seacrest dan Julianne Hough

2 
Hillary Duff (I love this one!)

3
Mike Comrie

4
Paris Hilton dan kekasih barunya

5
Edward Norton

6
Derek Hough

7
Kevin Farley

Dan yang paling paling.... (entah paling apa)

9
David Spade!

Britney Tampil Aneh Di Muka Depan Majalah

Posted: 29 Oct 2012 09:00 PM PDT


Majalah yang baru-baru ini menampilkan Britney Spears di sampul depannya mengenakan apa yang kebanyakan orang setuju sebagai wig yang benar-benar buruk telah mengeluarkan pernyataan - tapi masih belum jelas  untuk apa mereka benar-benar meminta maaf. Bintang pop yang diwawancara untuk edisi terbaru majalah remaja Lucky . Tidak hanya foto-foto nampak sangat di photo-shop, garis rambut Britney juga mencurigakan - yang bererti dia hampir pasti mengenakan wig.


Wajahnya nampak berubah juga dan giginya putih tidak wajar. Begitu buruk sampai-sampai majalah LUCKY berpaling ke Twitter untuk meminta maaf. Mereka tweet: "Terima kasih semua untuk berbagi fikiran Anda pada sampul depan kami! Seperti biasa, kami akan berbagi dengan pasukan kami dan kami menyesal telah membiarkan Anda kecewa ."

Dalam wawancara, Britney membuka tentang keluarganya dan tentang siapa ikon gayanya. Dia mengatakan bahwa dua putranya, Preston, (7) dan Jayden James (6) berfikir bahwa dia adalah 'superhero' ketika mereka melihat Britney di televisi menjadi juri X Factor. Britney (30) mengatakan kepada majalah: "Anak-anak cuba untuk mencari tahu di mana aku pergi ketika aku shooting 'X Factor' Mereka seperti,." Mommy akan menjadi superhero ". Dia juga menyukai gaya Jennifer Lopez dan Sarah Jessica Parker. Britney menambahkan: 'JLo adalah kecantikan klasik dan saya suka SJP kerana penampilannya yang benar-benar cerah dan funky dan muda." (DAILYMAIL.CO.UK)

Ini Bag-bag tangan Termahal Dunia

Posted: 29 Oct 2012 08:30 PM PDT


Bag tangan adalah salah satu pelengkap dalam mode berbusana wanita. Dewasa ini beg juga kerap menjadi simbol sosial. Beg tangan dari jenama ternama seperti Hermes sering dianggap menjadi beg dengan harga termahal. Akan tetapi masih banyak dengan harga nan fantastis. Bag-bag tersebut diantaranya adalah seperti berikut ini.
Berikut beberapa beg tangan termahal di dunia, seperti dilansir dari majalah Forbes:
1. 1001 Night Diamond Purse

Aksesori fashion yang satu ini diklaim sebagai bag tangan termahal di dunia. Beg yang terbuat dari emas 18 karat dan dihiasi 4.517 berlian itu diberi harga 2,35 juta poundsterling . Berlian yang menghiasi bag tersebut terdiri dari 105 berlian berwarna kuning, 56 berwarna pink dan 4.356 berlian putih. Berat berlian di bag itu seluruhnya 381,92 karat.
2. Chanel 'Diamond Forever' Classic Bag

Tas keluaran rumah mode Chanel ini dilancarkan pada Disember 2006. Beg tangan dengan model klasik ini terdiri dari 334 berlian dengan total 3,56 karat dan 18 karat emas putih. Tali brg juga dilapisi emas putih. Bag tangan yang dijual dnegan harga US$ 261 ribu  itu hanya tersedia sebanyak 13 buah di seluruh dunia, dan lima diantaranya dijual di Amerika Syarikat.
3. Hermes Matte Crocodile Birkin Bag

Jika biasanya harga bag tangan Birkin Hermes sekitar US$ 20 ribu, namun versi yang ini dilelong dengan harga US$ 120 ribu . Selain terbuat dari kulit buaya asli, beg ini dihiasi dengan berlian 10 karat.
4. Lana Marks Cleopatra Bag

Tiap tahunnya, brand Marks selalu merilis satu bag genggam Cleopatra untuk retail. Namun beberapa tahun lalu, Marks melancarkan Cleopatra clutch bag edisi terbatas yang terbuat dari kulit buaya berwarna perak metalik. Pada bagian atas bag bertahtakan 1500 berlian hitam dan putih serta 18 karat emas putih. Beg tersebut dihargai US$ 100 ribu .
5. Leiber Precious Rose

Bag yang bernama 'The Precious Rose' ini memang sangat berharga. Dibuat dalam bentuk bunga mawar, tas ini dihiasi 1.016 berlian dengan total 42,56 karat, 1.169 batu safir berwarna merah muda dan 800 kristal tourmalines. Bag ini diberi harga US$ 92 ribu .

LelakiIni Bawa 51 Gelas Wine dengan Satu Tangan

Posted: 29 Oct 2012 08:00 PM PDT


Pemecahan rekor bawa gelas (Foto: AFP)
Pemecahan rekod bawa gelas (Foto: AFP)
LONDON – Seorang pakar wine terbaik dunia memecahkan rekod membawa 51 gelas hanya menggunakan satu tangan. Dirinya dianggap memiliki keseimbangan luar biasa.

Philip Osenton, memecahkan rekor dunia dengan membawa setumpuk gelas anggur hanya menggunakan satu tangan.

Philip dapat membawa 51 gelas wine dengan satu tangan. Hal ini telah mengalahkan rekod sebelumnya membawa 39 gelas anggur pada tahun 2007 lalu, oleh lelaki asal Filipina di sebuah restoran di Barcelona.

Dalam percubaan pertamanya Philip berhasil membawa 45 gelas dan pada percobaan keduanya dia berhasil membawa 51 gelas anggur hanya dengan satu tangan.

Lelaki yang berprofesi sebagai konsultan wine di Inggris ini mengaku belajar teknik ini saat ia menjadi ketua ahli pencicip wine di Hotel Ritz dan Savoy di London. Demikian diberitakan oleh Daily Mail, Minggu (28/10/2012).

Tiga kedai runcit sedia khidmat judi haram

Posted: 29 Oct 2012 07:30 PM PDT


CHON BURI: Tiga pemilik kedai runcit semalam ditahan kerana menyediakan khidmat perjudian haram kepada remaja.
Somwan Buaban, 60, Surapong Khayan, 20, dan Kriangsak maneechote, 19, ditahan dan polis turut merampas tiga mesin slot dari sebuah kedai di daerah Sattahip. Polis berkata, pihaknya mengambil tindakan ekoran maklumat bahawa ramai remaja ponteng sekolah dan melepak di kedai berkenaan sepanjang hari. - BP

sumber : mymetro

Jaktogo kot serba guna ekonomik

Posted: 29 Oct 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang jurutera menemui cara terbaik membawa barang yang banyak menaiki pesawat tanpa perlu mengeluarkan belanja tambahan untuk bagasi.
John Power berkata, rekaannya itu dikenali sebagai Jaktogo kot berharga �56 (RM270) yang boleh menjadi beg pakaian. Produk itu pada asasnya adalah sehelai kot tetapi boleh ditukar menjadi beg supaya pemakainya boleh membawa lebih banyak barang ketika menaiki pesawat.

Kata Power, 57, kot itu mampu diisi pelbagai barang sehingga 10 kilogram sebagai bagasi tangan.


"Ia sesuai digunakan untuk penerbangan bajet rendah," katanya. Menurut Power, Jaktogo juga dilengkapi banyak poket untuk diisi peranti terkini seperti iPad dan kamera, selain keperluan pengembara seperti buku, pakaian dan tuala.

"Jika di tempat bercuaca panas, Jaktogo boleh digunakan sebagai pakaian tanpa lengan," katanya. Sesuai dengan dirinya yang sering pergi ke merata tempat, Power mendapat idea mencipta Jaktogo kerana bosan dengan pelbagai bayaran dikenakan syarikat penerbangan tambang murah. Ryanair, misalnya, mengenakan caj antara �15 hingga �50 (RM75 hingga RM250) bagi setiap beg dengan berat maksimum 15 kilogram yang ingin dimuatkan dalam kargo.


Caj itu meningkat sehingga �130 (RM650) jika beg itu tidak didaftarkan sebelum penumpang tiba di lapangan terbang.



Syarikat penerbangan itu membenarkan penumpang membawa bagasi tangan seberat 10 kilogram dan hanya satu dibenarkan dibawa bagi setiap penumpang. Sesiapa yang ingin membawa bagasi tangan lebih daripada satu, mereka dikenakan caj tambahan �50 (RM250) Power - kini menetap di Antwerp, Belgium berkata, sejak syarikat penerbangan tambang murah mengenakan pelbagai syarat, dia mula mencari jalan menjimatkan masa menunggu bagasi di lapangan terbang. "Saya sering nampak penumpang terkandas di lapangan terbang hanya kerana sedikit lebihan berat bagasi atau mereka dipaksa mendaftarkan barangan mereka untuk dimuatkan dalam kargo kerana bagasi tangan melebihi had dibenarkan," katanya. Kata Power, keadaan itu sangat tidak adil.

"Justeru, saya mencari jalan mengatasinya tanpa kelihatan bebal," katanya. - DM


sumber : mymetro

Nasib malang remaja dinodai dua kali

Posted: 29 Oct 2012 06:45 PM PDT


GOMBAK: Niat seorang remaja perempuan untuk keluar bersiar-siar dengan teman lelakinya bertukar menjadi episod hitam dalam hidupnya apabila dia dijadikan hamba seks temannya itu di sebuah rumah di Batu Caves.
Malah, nasib malang remaja berusia 16 tahun itu tidak berakhir di situ malah turut dirogol rakan teman lelakinya itu ketika diarah menghantarnya pulang ke kediamannya.

Mangsa yang trauma dengan kejadian itu kemudian membuat laporan di Balai Polis Selayang, Khamis lalu.


Sumber berkata, dia yang tinggal di Selayang pada mulanya dijemput teman lelakinya berusia 20-an kira-kira jam 5 petang Selasa lalu dengan motosikal kononnya untuk bersiar-siar.

"Selepas bersiar-siar, lelaki itu mengajak mangsa ke rumah rakannya di Batu Caves dengan alasan ingin menemui rakannya itu terlebih dahulu dan berjanji akan menghantar mangsa pulang selepas itu.


"Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa bersetuju dan sebaik tiba, mangsa diminta menunggu di dalam rumah sementara teman lelakinya itu keluar membeli makanan," katanya.



Sumber berkata, selepas beberapa jam di rumah itu, mangsa meminta teman lelakinya itu menghantarnya pulang, namun gagal apabila lelaki itu memberi alasan tayar motosikalnya pancit.

"Tidak lama kemudian mangsa diajak masuk ke dalam bilik untuk melakukan hubungan seks, namun ditolak remaja berkenaan menyebabkan berlaku pergelutan.


"Bagaimanapun, mangsa gagal melawan dan diperkosa. Keesokannya, mangsa dihantar ke sebuah kedai motosikal di kawasan berhampiran dan teman lelaki mangsa meminta rakannya itu menghantar mangsa pulang," katanya.

Namun, sebaliknya berlaku apabila mangsa tidak dibawa pulang tetapi dibawa ke sebuah rumah lain dan sekali lagi dirogol.


"Mangsa kemudian ditinggalkan di tepi jalan di Sri Gombak, sebelum dia menghubungi bapanya menceritakan kejadian yang berlaku.


"Bapa mangsa kemudian mengambilnya dan terus ke Balai Polis Selayang untuk membuat laporan berhubung kejadian itu," katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.


sumber : mymetro

Terjun asrama

Posted: 29 Oct 2012 06:30 PM PDT


GEORGETOWN: Seorang penuntut sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di sini, yang dipercayai mengalami tekanan perasaan mengejutkan rakan-rakannya apabila terjun daripada tingkat tujuh asrama penginapannya dalam keadaan berbogel, semalam.
Kejadian berlaku jam 11.30 pagi dan tindakan penuntut lelaki itu disedari seorang kakitangan asrama yang sebelum itu melihatnya dalam keadaan mencurigakan.

Jurucakap polis berkata, penuntut berusia 21 tahun yang juga pelajar tahun satu itu terjun melalui tingkap bilik asrama sebelum ditemui dalam keadaan tidak sedarkan diri di bahagian bawah bangunan berkenaan.


"Mangsa mengalami tekanan perasaan dan tindakannya itu dilakukan dalam keadaan luar sedar. Dia yang parah dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) oleh pengurusan IPTA berkenaan," katanya.

Menurutnya, mangsa kini dilaporkan masih tidak sedarkan diri dan berada dalam keadaan kritikal di wad Zon Merah HPP.


Jurucakap itu berkata, siasatan awal mendapati penuntut terbabit mula belajar di IPTA itu pada tahun lalu dan rekod kesihatannya menunjukkan dia pernah dilaporkan sakit sebelum diberikan cuti rehat.



"Dia dilaporkan baru melaporkan diri untuk meneruskan semula pengajian pada minggu lalu," katanya.

Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 309 Kanun Keseksaan iaitu cubaan membunuh diri.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan masih dijalankan.

sumber : mymetro

Gadis nakal dicucuk garpu panas

Posted: 29 Oct 2012 06:15 PM PDT


JEMPOL: Marah terhadap adik iparnya berusia 16 tahun yang dikatakan nakal dan gemar bersosial, seorang lelaki 'mengajar' gadis itu dengan cara kejam apabila menyimbah remaja berkenaan dengan air panas, mencucuk dengan garpu panas serta melibas dengan rantai anjing di rumah mereka di Pekan Jelai, di sini.
Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Hamzah Alias berkata, mangsa yang sudah tidak bersekolah tinggal dengan kakaknya dan suspek berusia 40-an selepas kematian bapa manakala ibu mereka yang dikatakan pemabuk, sudah lama menghilangkan diri.

Menurutnya, akibat berang dengan sikap mangsa yang dikatakan gemar bersosial serta sering pulang lewat ke rumah, suspek mencurah air panas ke paha mangsa sehingga melecur teruk, Sabtu lalu.


"Mangsa yang kini masih dirawat di Hospital Jempol mendakwa dia juga dicucuk dengan garpu yang dipanaskan dan sebelum ini abang iparnya itu juga pernah memukulnya dengan rantai anjing.

"Bagaimanapun, pihak hospital belum memberi laporan penuh kecederaan mangsa yang belum dapat memberi keterangan terperinci berikutan masih trauma," katanya.


Hamzah berkata, polis menahan suspek di rumahnya kira-kira jam 10 malam kelmarin, iaitu kira-kira setengah jam selepas polis menerima laporan kes berkenaan daripada Ketua Kampung Pekan Jelai yang prihatin nasib mangsa.



Menurutnya, suspek direman tujuh hari mulai semalam bagi membantu siasatan dan kes sudah dirujuk kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk siasatan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001.

Sementara itu, dalam kes berasingan seorang penganggur lelaki berusia 44 tahun ditahan reman empat hari bermula semalam, bagi membantu siasatan kes mencabul kanak-kanak berusia empat tahun, Sabtu lalu.


Menurutnya, dalam kejadian di Felda Palong 1, dekat sini, bapa mangsa membuat laporan polis selepas mangsa mengadu sakit di bahagian kemaluan ketika mereka mahu pulang ke Seremban selepas menyambut Aidiladha di kampung itu.

"Kanak-kanak itu yang juga anak kedua daripada tiga beradik kemudiannya dirujuk ke Hospital Jempol untuk pemeriksaan dan suspek yang juga jiran nenek mangsa, ditahan kira-kira jam 8 pagi (kelmarin) di rumahnya," katanya.


Hamzah berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul kehormatan.


sumber : mymetro

Jodoh silap dail

Posted: 29 Oct 2012 06:00 PM PDT


PASIR MAS: Seorang penoreh getah tidak pernah terfikir bahawa akan bertemu jodoh dalam tempoh singkat selepas dia tersilap mendail nombor telefon kira-kira tiga bulan lalu.
Tanpa melihat keadaan fizikal bakal isterinya itu, Bakri Setapa, 32, yang juga seorang lelaki normal meneruskan perkenalan mereka menerusi panggilan telefon setiap hari tanpa menyedari wanita itu adalah seorang orang kelainan upaya (OKU).
Bakri berkata, dia sedikit pun tidak rasa terkilan apabila Siti Habsah Mamat, 26, berterus terang memberitahu bahawa keadaan fizikalnya kurang sempurna.

Malah katanya, dia langsung tidak kisah mengenai kekurangan bakal isterinya itu yang mengalami kecacatan pada kedua-dua kaki.



"Sebenarnya perkenalan ini tidak disengajakan kerana saya tersilap mendail nombor telefon. Sejak itu, saya berasa selesa berkomunikasi dengannya menyebabkan hubungan semakin rapat.


sumber : mymetro

Merempat dihalau anak

Posted: 29 Oct 2012 05:30 PM PDT


ALOR SETAR: 'Anak Setan'. Itu yang boleh digambarkan sifat lima beradik apabila berpakat menghalau bapa kandung mereka menyebabkan warga emas itu hidup merempat tanpa pekerjaan dan mengharapkan ihsan jiran serta kenalan menghulurkan wang untuk membeli makanan.
Difahamkan, lima beradik itu bertindak demikian berikutan teguran lelaki itu terhadap seorang anak perempuannya yang didakwa membawa lelaki bukan mahram ke kediaman keluarga. 
Lima beradik itu dikatakan sepakat membuat pelbagai tuduhan terhadap bapa mereka selain meludah muka lelaki itu hanya disebabkan salah faham antara mereka.

Warga emas dikenali sebagai Azman, 60, itu berkata, dia tidak tahan dengan sikap anaknya yang sanggup menghalaunya dari rumah selain meludah mukanya kerana terlalu benci melihatnya.



Difahamkan, perselisihan faham itu berpunca apabila anaknya tidak berpuas hati dengan tindakan Azman berkahwin dengan wanita lain tanpa pengetahuan ketika ibu mereka yang juga isteri pertamanya menghidap penyakit barah serius.


sumber : mymetro

Unik, Keluarga Ini Boleh Lama Bertahan Hidup Tanpa Plastik

Posted: 29 Oct 2012 05:00 PM PDT


Bolehkah Anda membayangkan hidup tanpa plastik? Itu berarti tidak ada komputer, tidak ada telefonl, dan beberapa barang lain yang menjadi kebutuhan dasar kita. Memang kedengarannya mustahil di zaman seperti sekarang ini, tapi ada sebuah keluarga di Austria yang mampu melakukannya. Sandra Krautwaschl, yang tinggal di desa dekat Graz, Austria, baru-baru ini menulis sebuah buku yang berjudul "Plastickfrei Zone"(Zona Bebas Plastik) yang menceritakan kehidupan dirinya dan keluarganya tanpa adanya plastik.



Semua berawal pada tahun 2009, saat Sandra dan keluarganya sedang bercuti ke Crotia. Saat itu Sandra terkejut mendengar ketiga anaknya terus menanyakan dari mana asal sampah yang ada di pantai tempat mereka bercuti. Hal ini membuat Sandra berpikir lebih dalam tentang bagaimana plastik boleh berpengaruh pada lingkungan. Meskipun proses daur ulang bekerja dengan baik di Austria, namun proses itu tidak sebaik di negara lain. Proses daur ulang di Austria justru akan mencemari lingkungan akibat limbah yang dibuang oleh proses daur ulang tersebut. Kemudian wanita yang berprofesi sebagai ahli terapi fisik berumur 40 tahun itu menyadari selama kita masih menggunakan produk plastik, maka kita turut serta dalam merusak lingkungan. Beberapa saat setelah kembali dari Crotia, Sandra menonton film documenter berjudul "Plastic Planet" dan mengetahui kalau plastik itu merupakan racun bagi bumi kita.

Sandra Krautwaschl

Menurut film itu, yang dibuat oleh seorang pembuat film Austria bernama Werner Boote, plastik memerlukan waktu selama ratusan tahun untuk dapat hancur sepenuhnya. Sedangkan manusia memproduksi plastik lebih dari 240 juta ton tiap tahunnya dan membuat pencemaran lingkungan serta meracuni diri kita sendiri. Sandra juga mengetahui kalau plastik berasal dari bahan petroleum, sebuah sumber daya alam yang tidak dapat diperbarui yang juga dapat mempengaruhi lingkungan. Sandra berpikir kalau dia tidak bisa hidup terus seperti ini.

Kemudian Sandra sekeluarga pun memutuskan untuk hidup tanpa menggunakan produk plastik. Langkah awal mereka adalah mengumpulkan dan membuang semua plastik yang berada di rumahnya di daerah Eisbach. Sampul depan dari buku yang ditulis Sandra merupakan keluarga Sandra bersama dengan seluruh produk plastik yang dikumpulkan di rumahnya (gambar pertama). Setelah menyingkirkan plastik dari rumahnya, Sandra pun mulai melakukan cara alternatif untuk boleh menggantikan plastik di rumahnya, seperti mengganti sikat gigi dengan sikat gigi kayu, menggunakan kaleng susu logam, dan tempat makan dari kertas atau kaca. Sandra sekeluarga mengaku kalau ini sulit dilakukan pada awalnya, namun ini memiliki efek positif. Salah satunya adalah mereka boleh menjimat wang untuk belanja.

Berus gigi dari kayu
Yang paling sulit adalah bagaimana cara mengganti tisu toilet yang digulung dengan plastik. Setelah tidak sesuai dengan kertas surat khabar dan daun-daunan, mereka menemukan solusinya dengan menggunakan tuaa daur ulang, seperti yang ada di hotel atau restoran.

Meskipun mereka bertekad untuk hidup tanpa adanya plastik, namun pada kenyataannya terdapat juga plastik dalam logam atau kaca dalam rumah mereka. Mereka menyadari kalau mereka tidak boleh hidup tanpa plastik, sehingga satu-satunya cara adalah meminimalisir penggunaan bahan yang terbuat dari plastik.

Setelah menjalani itu semua, keluarga Sandra terbukti boleh hidup dengan tidak bergantung sepenuhnya pada bahan plastik. Sandra pun yakin, jika semua orang berfikir seperti dirinya, mereka akan boleh membuat perubahan dalam hidupnya.

Kereta Ini Dibuat dari Bekas Kotak Rokok

Posted: 29 Oct 2012 04:00 PM PDT


Nak punya kereta paling antik atau kreatif?? Lihat dulu kereta yang tampil pada sebuah pertunjukkan di China ini. Dibuat dengan menghabiskan lebih dari 10 ribu bungkus rokok, kereta ini sukses menarik banyak perhatian pengunjungnya.
Body-nya saja yang dilapisi bungkus rokok. Tapi untuk bahagian dalamnya, ada bateri penyimpanan, motor elektrik, sistem pengereman, dan juga gear box yang dilapisi kerangka .
Kereta ini dibuat oleh para mahasiswa dari Universitas jurusan Elektrik & Mekanikal Xian dengan menghabiskan waktu selama 8 bulan. Dan kereta dengan berat setengah ton ini dibuat untuk kempen 'No Smoking'.

VIDEO: Tonton Taylor Swift Disiksa Dengan Foto-foto Mantan Kekasihnya

Posted: 29 Oct 2012 09:45 AM PDT


Hadir dalam acara "Ellen DeGeneres" hari Kamis lalu ternyata membuat Taylor Swift tersiksa. Bagaimana tidak, sang pembawa acara membuat Taylor mengingat kembali masa-masa buruknya dengan (beberapa) mantannya!

Taylor yang memang hobi membuat lagu tentang patah hati kali ini harus membunyikan lonceng yang diberikan saat melihat foto sang mantan kekasih di layar. Namun, tak sanggup dengan semua itu, akhirnya Taylor menangis dan merasa sangat buruk!

Ini videonya!

Foto-foto Unik Tanpa Manipulasi Komputer

Posted: 29 Oct 2012 09:30 AM PDT












Lelaki China Tuntut Isteri Sendiri Akibat Anaknya Terlahir Dengan Wajah Jelek

Posted: 29 Oct 2012 09:15 AM PDT

Kehadiran seorang anak biasanya dapat mempererat hubungan antara suami isteri, tapi bagi Jian Feng dan istrinya, kehadiran buah hati mereka justru mengkandaskan mahligai perkahwinan mereka berdua.

Ketika Jian Feng pertama kali melihat wajah bayi puteri perempuannya yang baru lahir, lelaki yang tinggal di China bagian utara tersebut langsung merasa kecewa. Ia tak dapat menerima kenyataan jika isterinya yang berparas cantik dapat melahirkan seorang putri dengan wajah yang menurutnya "luar biasa jelek."

"Saya menikahi isteri saya kerana cinta, tapi setelah putri kami lahir, kami mulai mengalami berbagai masalah pernikahan. Wajah putri kami luar biasa hodoh, hingga ke tahap membuat saya takut," ujar Feng.

Kerana wajah putrinya juga dirasa tidak mirip dengan wajahnya, Feng lalu menuduh isterinya telah berselingkuh. Namun ternyata tuduhan itu salah, isterinya tidak berselingkuh. Feng akhirnya menemukan fakta pahit bahwa isterinya dulu pernah melakukan operasi plastik senilai $100.000 

 Penampakan Isteri Sebelum dan Sesudah di operasi:


Merasa ditipu kerana isterinya selama ini tidak pernah memberitahukan hal tersebut kepadanya, Feng lalu membawa masalah ini ke meja pengadilan. Pengadilan tidak hanya mengabulkan gugatan cerainya, tetapi juga memutuskan bahwa Feng berhak untuk menerima ganti rugi sebesar $120.000 .

Menurut lansiran rt.com, pengguna media sosial nampaknya lebih banyak yang mendukung keputusan Feng untuk bercerai.

Inilah foto gelandangam yang di share 40,000 orang di Facebook

Posted: 29 Oct 2012 09:00 AM PDT

Seorang gelandangan  berusia 30 tahun bernama Rafael Nunes telah menjadi buah bibir Facebook sedunia kerana tanpa sengaja difoto dan dipopularkan oleh seorang gadis.

Fotonya telah diposting minggu lalu secara online dan dalam beberapa hari memiliki lebih dari 40.000 share di Facebook.




dia sebenarnya mantan model yang jatuh hidupnya gara-gara kecanduan ubat.

Ini fotonya waktu masih jadi model:

Hebat gaya rambut ini,mesti lihat

Posted: 29 Oct 2012 08:00 AM PDT


Gaya rambut yanghebat ini diciptakan oleh salah satu salon bernama Bench Fix. Salon yang didirikan sejak 2001 ini merupakan salon yang perkembangannya sangat cepat di Asia. Semua pencapaian yang diraih salon ini tak lepas dari kreasi dan kerja keras para penata rambut yang kreatif yang salon ini miliki. Mereka terus mengeksplorasi bentuk dan trend rambut terbaru dalam berbagai koleksinya. Salah satu gaya rambut terbaru yang Salon ini miliki adalah gaya rambut yang mengusung tema haiwan berikut ini.
 

Foto aneh dan lucu

Posted: 29 Oct 2012 07:00 AM PDT


Penggunaan Komputer Teraneh Di Dunia

Posted: 29 Oct 2012 06:00 AM PDT


Kita boleh lihat fotonya langsung di bawah ini :


Sumber 

Wah,, Ada Patung Obama Terbuat Dari Mentega

Posted: 29 Oct 2012 05:00 AM PDT


  • detail berita



Kim Kardashian Pakai Wig $2000 Ke Pesta Halloween

Posted: 29 Oct 2012 04:00 AM PDT


detail berita


Sumber

Bangunan Dengan 1000 Jendela

Posted: 29 Oct 2012 03:00 AM PDT


  • detail berita





Sumber

Wow… Jennifer Aniston Tunjukkan Pay*****nya di LACMA 2012 Art + Film Gala

Posted: 29 Oct 2012 02:00 AM PDT


Mantan pemain serial TV 'Friends', Jennifer Aniston hadir dalam acara LACMA 2012 Art + Film Gala. Tak hanya itu, dalam acara yang diadakan di Los Angeles tersebut, Aniston juga menunjukkan payudara indahnya kepada setiap orang yang hadir. Woooww
Ya, Aniston mengenakan gaun indah warna hitam dengan kerah V-Neck yang turun hingga perut. Hal itu membuat dua payudara indahnya terlihat setengah, dan tentu saja membuatnya menjadi penarik perhatian dengan usianya yang sudah menginjak 43 tahun. Alamaaaakk…
Jennifer Aniston merangkul Salma Hayek
Jennifer Aniston merangkul pinggang Justin Theroux

Aksi kakak curi kasut di flat

Posted: 29 Oct 2012 01:00 AM PDT












sumber : stomp.com.sg

A STOMPer sent in a CCTV footage showing a woman stealing a pair of his sports shoes that was left outside his flat. 

In an email to STOMP today (Oct 29), the STOMPer said:

"This thief stole my shoes at about 8.30pm on Oct 21. 

"This happened at an HDB block at Woodlands Street 41. 

"We reported the theft within 5 hours to the police. We called them three times. 

"The police hasn't got back to us.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS