Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Lirik Lagu Simetri Hazama Amy Search

Posted: 10 Nov 2011 05:00 PM PST

Lirik Lagu Simetri nyanyian duet Hazama dan Amy Search

Sudah susah
Mahu yang mudah
Sudah mudah
Jangan bikin payah

Mahu senang
Kenal usaha
Tunggang langgang

Hendak bagaimana?
Harap tuah
Sampai bila

Sudah puas cuba
Lupa lelah
Entah mana

Tercapai akhirnya

CHORUS
Tibalah masa-masa untuk ku saja
Dominasi tiap-tiap penjuru
Izinkan diriku cuba
Lengkapi rotasi waktu mu

Benarkah masa ini hanya kau saja?
Dirasa masa ku ada lagi
Lihat gigih usaha
Didepan mata dan kita
Rupanya simetri

VERSE 2
Salah langkah
Banyak versinya
Tanya saja
Jadikan iktibar

Buat malu
Tidak bertanya
Jika malu

VERSE 3
Aku kini
Punya segala
Dan asalku
Tidakkan ku lupa

Jaga watak
Dan tingkah laku
Jika tidak

Lagu: Audi Mok (OP: Replay Music Sdn Bhd/SP: Warner-Chappell Malaysia)
Lirik: Zel Firdhaus Hadauan (OP: Replay Music Sdn Bhd/SP:
Warner-Chappell Malaysia)
Terbitan, susunan muzik, rakaman dan adunan: Audi Mok di Fuse
Gitar: Faizal Tahir
Bass: Omar K
Drums: Audi Mok

Hazama dan Amy Search ditemubual media

Tags: , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Lagu Duet Amy Search & Hazama Simetri
  • Hazama Juara Akademi Fantasia 9
  • Gambar Search di Konsert Search Di Awan Biru Seberang Jaya
  • Gambar Hazama, Farhan & Leez AF @ Raja Lawak Final
  • Senarai Pemenang Peraduan Konsert Tour Search Di Awan Biru
  • Hafiz & Hazama AF Rebut Takhta Ikon Nipster
  • Gambar Amy Search Berbaju Melayu di Aidilfitri
  • Gambar Amy Search di Anugerah Industri Muzik 1998
  • Amy Search Pengetua Akademi Fantasia 9
  • Gambar Shila OIAM di Red Karpet AJL24
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Sesi Beramah Mesra Bersama Bintang LUX Fazura di Giant

    Posted: 10 Nov 2011 04:21 AM PST

    Sesi Beramah Mesra Bersama Bintang LUX Fazura di Giant

    Para peminat Bintang LUX Nur Fazura bakal berpeluang bersua muka dengan beliau, mendapatkan autograf malah menambah glamor pada album gambar dengan merakam peribadi bersama beliau semasa beliau tampil di pasar raya besar Giant di Kota Damansara pada Sabtu 19 November pada pukul 11.30 pagi.

    Fazura akan beramah-mesra dengan peminatnya sempena pelancaran One Unilever Fair dengan kerjasama Giant, yang akan menampilkan keseluruhan rangkaian jenama Unilever dari produk makanan dan jagaan kediaman sehingga kepada produk jagaan peribadi seperti LUX, Lifebuoy, Knorr, Lady's Choice, Lipton, Planta, Breeze, Ekonomi Handalan, Clear, Dove, Fair & Lovely, Pond's, Rexona dan Sunsilk.

    Pengunjung yang membeli produk LUX bernilai sekurang-kurangnya RM15 di pameran itu akan menerima hadiah percuma serta-merta di gerai LUX di mana mereka boleh mendapatkan rangkaian mandian badan LUX yang mewah, memikat dan berdaya sensual yang menyediakan buat setiap wanita dengan haruman lembut, sehalus sutera dan kekal berpanjangan setiap kali selepas mandi.

    LUX hadir dalam rangkaian enam varian iaitu; Soft Touch, Velvet Touch, Magical Spell, Secret Bliss, White Impress dan Wake Me Up. Rangkaian mandian badan LUX bukan sahaja berbau harum malah turut mengandungi rumusan protein sutera berharga dan ekstrak buah-buahan bagi menyerlahkan kecantikan asli dan daya sensual setiap wanita dengan menjadikan kulit halus dan berseri.


    Lux Nur Fazura

    Mengenai LUX
    LUX mula diperkenalkan sebagai sabun mandi pada 1925. Dihasilkan oleh Lever Brothers, ia tiba di UK pada 1928, dengan menjanjikan bersamanya rahsia yang dijaga rapi oleh Perancis bagi menghaluskan kulit, memberi aspirasi tetapi mudah didapati. Sejak detik pelancarannya lagi, LUX sentiasa percaya pada strategi bintang untuk menjadi Jagaan Kecantikan Kegemaran Hollywood.

    LUX percaya bahawa berkelakuan cantik adalah satu cara mempersembahkan wajah terbaik anda kepada dunia dan memaksimumkan apa yang anda miliki. Ia merupakan pilihan sedar untuk menjadi cantik dan menikmati keseronokan menggunakan kecantikan anda. LUX menjadikannya mungkin buat setiap wanita untuk menjadi cantik dalam banyak cara yang memuaskan.

    Pada 1950-an, LUX tiba di Malaysia dengan membawa bersama-samanya barisan bintang global seperti Aishwarya Rai, Priyanka Chopra, Rachel Weiz hingga kepada bintang LUX tempatan seperti Amy Mastura, Sheila Majid, Fauziah Latiff, dan Erra Fazira. Warna sabun dan bungkusan LUX diubah beberapa kali bagi menggambarkan trend fesyen. Pada 1958, lima warna menerajui rangkaian: merah jambu, putih, biru, hijau dan kuning.

    Bagi 2011, keseluruhan rangkaian LUX bakal dilancarkan semula di Malaysia bagi membawakan teknologi baru dan bungkusan baru. Rangkaian LUX ini terdiri daripada Soft Touch, Velvet Touch, Magical Spell, Secret Bliss, White Impress dan Wake Me Up. Pada 2011, LUX juga diiktiraf sebagai jenama sabun nombor satu di Asia.

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Fazura di Sesi Ramah Mesra Pelakon Drama Ezora @ The Curve
  • Gambar Nur Fazura Duta LUX Terbaru
  • Gambar Nur Fazura di Pelancaran LUX Soft & Silky Smooth
  • Gambar Nur Fazura di Majlis Bersama Peminat Setia di Hotel Le Meridien
  • Drama Siri Baru Ezora Ganti Bella di Akasia TV3 Lakonan Fazura
  • Tonton Drama Seram Keliwon di TV3
  • Liyana Jasmay di Giant Tambun, Perak
  • Kes Mahkamah Pelakon Selamat Pagi Cinta, Nur Fazura Bela Diri
  • Gambar Fazura dan Rusdy Ramli di Sidang Media Anak Wayang di KLPac
  • Gambar Fazura di Sidang Media Anak Wayang
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Parah..peminat gila ini pilih kumpulan Westlife daripda suaminya (cerai)

    Posted: 10 Nov 2011 09:00 PM PST

    Jane Holmes, 44 tahun dari Nottingham, mulai menjadi penggemar boyband Westlife tahun 1998, setelah band itu terbentuk.

    Namun kerana minat gila dengan mereka, Jane rela membuat 8 buah tato mereka senilai 1100 Poundsterling dan juga telah mendatangi konsertWeslife sebanyak 60 kali dimana Jane harus menghabiskan wang 30 ribu Poundsterling untuk beli tiket-tiket itu.

    Bahkan yang paling parahnya lagi, Jane sampai sanggup berpisah November tahun lalu dengan suaminya, Norman, saat suami yang dinikahinya selama 1 tahun itu memintanya untuk memilih antara dia atau Westlife.

    "Menurutku dia mengira aku bergurau tapi dia segera sedar kalau aku serius. Aku selalu berhenti di jalanan dan dia tak boleh mengalihkan perhatian yang aku dapatkan.

    Konsert-konsert itu (Westlife) memakan banyak waktu dan wangku. Westlife benar-benar merupakan salah satu bahagian terbesar dalam hidupku. Aku sepenuhnya memuja dan setia kepada mereka dan tato-tato itu adalah caraku memperlihatkan kesetianku. Aku lebih suka berfikir aku adalah penggemar terberat mereka," ujar Jane.

    Dan ketika dirinya mendengar khabar Westlife bakal rasmi bubar tahun depan, Jane sampai membling telefonnya.

    "Ketika aku mendengar mereka berpisah, aku merasa hancur. Aku melemparkan telefonku dan menangis. Aku mencintai muzik mereka - dan mereka begitu hebat".

    Pastinya ambisi Jane adalah ingin bertemu dengan mereka sebelum mereka bubar.

    "Westlife adalah hobiku satu-satunya. Aku tak merokok, atau minum, jadi Westlife adalah kecanduanku satu-satunya."

    Pertama di Dunia, Sel Telur Diambil dari Perempuan Meninggal

    Posted: 10 Nov 2011 08:00 PM PST

    Jerusalem, Israel, Mengambil sperma dari lelaki yang telah meninggal sudah banyak dilakukan. Kini yang terbaru adalah mengambil sel telur (ovum) dari wanita yang sudah meninggal. Kejadian ini merupakan yang pertama di dunia.

    Sebuah keluarga di Israel diperbolehkan mengambil sel telur dari ovarium anak perempuannya yang sudah meninggal dengan izin pengadilan. Pengadilan di Israel ini diyakini telah membuat sejarah hukum internasional dengan membolehkan keluarga untuk mengambil sel telur dari ovarium anak perempuannya yang sudah meninggal.

    Chen Aida Ayash (17 tahun) meninggal akibat dilanggar oleh sebuah kereta, dan kini keluarganya telah diberikan petisi untuk memanen sel telur yang dimiliki Ayash dan membekukannya, seperti dikutip dari Telegraph, Selasa (9/8/2011).

    Keputusan ini meningkatkan kemungkinan untuk pertama kalinya seorang ibu boleh melahirkan setelah kematiannya, tinggal mencari rahim pengganti dan penderma sperma. Keadaan ini boleh menjadi masalah yang konservatif di Israel dan beberapa negara di dunia.

    Selama ini prosedur yang sudah pernah dilakukan dan umum terjadi adalah mengambil sperma dari laki-laki yang sudah meninggal, tentu saja setelah ia memberikan persetujuan sebelum kematiannya. Di Amerika Syarikat saja saat ini ada puluhan kes seperti itu.

    Tahun lalu, hakim dan doktor di AS menolak mengabulkan permohonan yang diajukan oleh sebuah keluarga untuk mengambil sel telur dari rahim seorang pramugari yang mengalami mati otak. Hal ini kerana pramugari tersebut tidak ada keinginan untuk memiliki anak sebelum akhirnya ia mengalami serangan jantung.

    Pengambilan sel telur ini sama seperti halnya dengan melakukan pengambilan organ tubuh yang akan didermakan. Tapi pengadilan memutuskan untuk tidak langsung membuahi sel telur tersebut dengan penderma sperma, setidaknya dibekukan untuk sementara waktu hingga diketahui apakah Ayash memang berkeinginan untuk memiliki anak atau tidak.

    Umumnya sel telur akan dibekukan di dalam nitrogen cair pada suhu minus 196 darjah celsius, kerana pada temperatur tersebut boleh menghentikan kehidupan. Jika diperlukan, maka sel telur yang telah dibekukan ini akan diambil dan dilakukan proses pembuahan melalui inseminasi atau bayi tabung.

    Sumber : detikhealth.com

    Kesian..lembu rodeo ni terperangkap di tayar besar selama 20 jam (entri 11.11.11 jam 11 pagi)

    Posted: 10 Nov 2011 07:00 PM PST

    HONOLULU - Kepala lembu rodeo ini akhirnya berhasil dibebaskan dari tayar besar setelah 20 jam terperangkap. Lembu ini pun sengsara kerana tidak boleh makan dan minum.

    Lembu bernama Skywalker tidak dapat makan dan minum kerana tayar trak yang besar masuk ke kepalanya.

    "Dia (Skywalker) tidak nyaman sepanjang hari, kami pun berusaha untuk melepaskan tayar itu," ujar pemilik peternakan Paige De Ponte, seperti dikutip Associated Press, Khamis (10/11/2011).

    Paige juga mengatakan, dirinya tidak mengetahui mengapa tayar sebesar itu dapat masuk ke lembunya.

    "Peternakan kami sudah ada sejak 50 tahun yang lalu, namun kejadian ini merupakan yang pertama kalinya," tambahnya.

    Tidak ada seorang pun yang berani mendekati lembu itu dan hal ini menyulitkan setiap orang yang hendak membebaskannya. Skywalker akhirnya kelelahan dan pada saat itu seorang pekerja di peternakan cuba melepaskan tayar seberat 22 kilogram yang masuk ke kepala Skywalker.

    Setelah dibebaskan, Skywalker pun langsung menuju sumber air. Paige juga mengatakan, lembunya nampak baik-baik saja setelah kepalanya terbebas dari lilitan tayar itu.(rhs)

    Gila..lelaki ini simpan buaya di bilik mandi

    Posted: 10 Nov 2011 06:00 PM PST

    CREMONA - Seorang lelaki terpaksa ditahan kerana polis menemukan buaya langka yang tinggal di dalam bilik mandi lelaki itu.

    Fabio Lazelli terpaksa dipenjara ketika polis menemukan buaya asal Cuba di apartmentnya yang terletak di Cremona, Itali.

    "Polis meminta masuk ke dalam flat milik Fabio dan ketika mereka masuk, mereka menjumpai ada buaya yang berenang di tab mandi," ujar tetangga Fabio, seperti dikutip Orange, Khamis (10/11/2011).

    Buaya Cuba berusia tiga tahun merupakan haiwan langka yang hampir punah di muka bumi ini. Haiwan itu pun dikhabarkan dapat membesar hingga mencapai 2,7 meter. Salah seorang ahli haiwan mengatakan buaya Cuba merupakan buaya paling pintar dan juga agresif.

    Fabio pun akhirnya didenda GBP70.000 kerana menyeludupkan haiwan langka. Fabio diduga membawa buaya itu saat masih berupa telur dan membiakkannya di flatnya sendiri.

    Petugas margastua saat ini berupaya untuk memindahkan reptil itu ke sebuah taman konservasi di Roma, Itali.

    "Fabio mungkin beruntung kerana kami sudah menangkapnya. Haiwan ini merupakan haiwan paling agresif dan pintar serta lincah. Saat buaya itu tumbuh dewasa, buaya itu akan menjadi haiwan yang berbahaya," ujar petugas marga stua.(rhs)

    sumber : http://international.okezone.com

    Lelaki Taiwan minta pihak berkuasa China pulangkan tangan yang disimpan sebagai bahan bukti

    Posted: 10 Nov 2011 05:00 PM PST

    TAOYUAN (Taiwan): Seorang lelaki rakyat Taiwan, semalam menuntut pihak berkuasa China memulangkan tangan kirinya yang dipotong selepas insiden samun dan disimpan polis negara itu sebagai bahan bukti.

    Hu Chi-yang, 59, berkata, dia diserang oleh tiga lelaki di tenggara wilayah China di Fujian minggu lalu. Dia berkata, mereka menyamun wang tunai AS$600 (RM1,920) miliknya dan cuba memotong tangan kirinya bagi mendapatkan cincin dan jam Rolex dipakainya.


    Hu, ahli perniagaan yang sudah bersara berkata, dia setuju supaya tangannya dipotong selepas doktor memberitahunya ia cedera parah dan tidak dapat diselamatkan. Bagaimanapun, polis tempatan enggan membenarkan dia mengambil semula tangannya untuk dibawa pulang ke Taiwan.


    Bercakap kepada media dari katil hospital di Taoyuan, di utara Taiwan dia berkata: "Saya mangsa dalam kes ini tetapi mereka melayan saya bagaikan saya ini perompak. Saya tidak mahu lagi pergi ke China.


    Dengan nada suara yang marah sambil menitiskan air mata Hu berkata, polis di Putian bersikap buruk dan menegaskan dia perlu memberi kenyataan penuh sebelum dibenarkan menjalani pembedahan.


    "Saya minta mereka memulangkan tangan saya tetapi mereka kata mereka perlu menyimpannya untuk siasatan," katanya. Kes Hu itu mendapat liputan meluas oleh media Taiwan sejak dia pulang dari Putian Selasa lalu.


    Polis di Putian berkata, mereka menghadapi tekanan ekoran kes itu tetapi menafikan tangan Hu sudah dipotong.


    "Kes itu tidak terjadi seperti mana dilaporkan media. Namun, kesannya amat besar sekarang, jadi pegawai kanan memberi perhatian penuh terhadap kes itu," kata pegawai polis di Biro Keselamatan Awam Putian.


    "Tangannya masih melekat di tubuhnya. Khabar angin kadangkala memang bodoh," katanya sambil mengakui Hu mengalami kecederaan. - AFP

    sumber : myMetro

    Sadis, Lelaki Ini Menari Sambil Memutar Ekor Kucing

    Posted: 10 Nov 2011 04:45 PM PST

    RAMSGATE - Rakaman kamera CCTV menunjukkan seorang lelaki yang menari-nari di jalan sambil menggenggam ekor dan memutar-mutar kucing yang dipegang olehnya.

    Kucing malang yang diputar-putar olehlelaki itu hampir menghentam kereta yang diparking di samping jalanan. Seorang pejalan kaki pun nampak menghadang lelaki itu di Ramsgate, Inggris. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Khamis (10/11/2011).

    Polis langsung bergerak untuk menangkaplelaki itu setelah pemilik bar di Ramsgate mengirimkan rakaman video lelaki tersebut ke The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals (RSPCA).

    Kucing hitam yang bernama Mowgli itu lepas dan lari ke pemiliknya yang tinggal di dalam bar tersebut dalam keadaan tertekan.

    "Pemilik kucing itu nampak sedih ketika melihat rakaman video yang menunjukkan seorang lelaki memutar-mutar Mogwli dengan memegang ekornya. Kami berharap siapapun yang kenal dengan lelaki ini langsung memberitahu kami, sehingga kami dapat melakukan penyelidikan terhadap kes ini," ujar Inspektur RSPCA Caroline Doe.

    Caroline juga mengatakan insiden ini merupakan kekerasan yang sadis terhadap haiwan dan tidak dapat dibiarkan begitu saja.(rhs)

    Bukti Bon**t Kim Kardashian Palsu?

    Posted: 10 Nov 2011 10:01 AM PST

    Katanya asli. Nih, sebelum dan sesudah implan bon**t. Ck..ck...mengaku seksi tapi palsu?

    'Awek' sekarang semakin parah berbog** ramai-ramai di air terjun

    Posted: 10 Nov 2011 09:50 AM PST

    bukan awek ni....tapi kat bawah

    v




    v



    v




    v




    v




    v




    v
    amacam cun tak awek-awek ni

    Gila..awek mabuk joget sampai telanjang di disko

    Posted: 10 Nov 2011 08:40 AM PST



    Bila air kencing setan dah menguasai diri..maruah,harga diri
    semua hilang...punah masa depan kerana mengikutkan nafsu semata-mata...

    Bagi Wanita Ini, 19 Orang Anak Baginya Masih Kurang

    Posted: 10 Nov 2011 07:45 AM PST

    INILAH.COM, Washington – Michelle Duggar memiliki 19 anak yang seluruhnya ia kandung sendiri. Jumlah yang mencengangkan.Malah dia menambah satu lagi sehingga menjadi 20 anak. Wow!

    Apa yang dialami Michelle ini bahkan dijadikan reality show bertajuk '19 Kids and Counting'. Nampaknya stesen televisyen TLC harus mengganti judul itu, kerana Michelle mengandung anak ke-20.

    Meski Michelle dan sang suami, Jim Bob, mengumumkan hal ini di acara 'Today', masyarakat Amerika langsung beraksi.

    Banyak yang membencinya, seperti komedian sekaligus penulis Kathy Griffin yang di akaun Twitter-nya menyatakan, "The Duggars are a**holes."

    Tak hairan, sebab warga Amerika lainnya sedang berjimat. Anda pasti tercengang melihat statistik keluarga Duggar berikut ini.

    Selama 24 tahun terakhir, Michelle mengandung selama 13,3 tahun jika diasumsikan setiap kehamilan berlangsung sembilan bulan.

    Jumlah total kenaikan berat badannya selama mengandung adalah 300 kg. Anak-anak Duggar memerlukan 146.980 pampers.

    Michelle harus menyusui bayi-bayinya sebanyak 37.800 kali dan keluarga ini menggunakan 1.200 gulung tisu toilet setiap tahunnya.

    Sebelum mereka semua berusia 18 tahun, akan ada 3.420 lilin di kek ulang tahun yang harus ditiup. Sehingga jika dirata-rata, ulang tahun mereka berlangsung setiap 16 hari sekali.

    7 Pengobatan "Tergila" Salah Satunya Berhubungan Seks Dengan Gadis Perawan

    Posted: 10 Nov 2011 06:00 AM PST

    Zaman sekarang semua orang lebih mementingkan teknologi, apalagi dalam masalah pengUbatan. Padahal masih banyak pengUbatan dengan cara tradisional yang tidak diragukan untuk menyembuhkan suatu penyakit.. Berikut ini beberapa cara pengUbatan tradisional tergila yang pernah dipercaya pada zamannya.

    1. Pengubatan AIDS Afrika Selatan: Berhubungan seks dengan Perawan

    Sebuah kajian menemukan lebih dari 1/3 masyarakatnya percaya pada pengubatan kuno yang unik ini. Yap.. bercinta dengan perawan, yang dipercayai mampu membersihkan kuman-kuman dalam tubuh penyebab penyakit AIDS. Mitos ini muncul di Afrika Selatan yang merupakan negara dengan tingkat kekerasan seksual tertinggi

    2. Pengubatan Inggris Kuno untuk Malaria: Jaring Laba-laba

    Beberapa dekad lalu saat sebuah wabak malaria menjalar secara cepat di berbagai belahan dunia, bermacam pengubatan digunakan untuk mengatasi penyakit ini. Salah satu ubat yang paling unik waktu itu adalah tablet yang dibuat dari gulungan jaring laba-laba.

    Bukti dari khasiat tablet ini memang telah pudar beberapa abad lalu namun kini justru telah dikembangkan obat sejenis berbahan laba-laba yang masih hidup.

    3. Pengubatan Mesir Kuno untuk Infeksi Mata: Darah Kelawar

    Masyarakat Mesir kuno pernah mengalami masa-masa sulit saat wabak kebutaan menyerang wilayah itu, kerana curah matahari yang cukup tinggi serta diparahkan lagi dengan adanya badai gurun.

    Untuk menangani masalah ini, para doktor di zaman Mesir kuno menggunakan darah kelawar yang dititiskan pada mata pesakitnnya. Mereka berfikiran bahwa kelawar memiliki pandangan yang tajam sehingga ubat ini mereka gunakan pada para pesakitnya.

    4. Ubat Sakit Perut dari China: Hempedu Monyet

    Hempedu monyet merupakan pengubatan yang telah lama digunakan masyarakat China. Bukan hanya untuk penyakit mata, ubat ini digunakan juga sebagai ramuan anti sakit perut. Sedangkan darah dari monyet-monyet ini digunakan untuk ubat kuat.

    Ada yang memakai kera sebagai ubat. Mereka menggunakan otak kera sebagai ubat penyakit impotensi.

    5. Ubat anti Penuaan: Mandi Bir
    Di kota Chodova Plana, Czech Republic, terdapat sebuah "pusat kesihatan bir" yang merupakan pertama dan satu-satunya di dunia. Di sana mereka menawarkan perawatan dengan saranan mandi air hangat yang dicampur dengan air mineral dan juga bir. Terapi ini diyakini mampu mencegah dari penuaan terutama bagi para wanita.


    6. Obat Radang Tenggorok: Kotoran Anjing

    "Album graecum" merupakan sebutan untuk kotoran anjing atau hyena yang telah memutih kerana berada di udara terbuka.

    Zaman dahulu kotoran anjing ini digunakan untuk pengubatan tradisional dan biasanya dicampur dengan madu. Campuran kotoran anjing plus madu ini mampu membersihkan tenggorokan sehingga diyakini mampu mengubati peradangan pada tenggorok.

    7. Ubat Impotensi (tenaga batin) dari Peru: Jus Kodok

    Sering disebut dengan Viagra dari Peru. Sangat sesuai untuk mereka para penghidap lemah syahwat. Permintaan pasar untuk produk 'Extracto de rana' (Jus Kodok) ini sangat tinggi di kota Lima, Peru.

    Selain untuk impotensi, jus ini juga mampu mengubati penyakit lainnya seperti, asma, bronkitis, dan penyakit pernafasan lainnya. Namun ada satu bahan campuran yang ternyata meningkatkan khasiat dari jus ini yaitu Maca, yang berupa tumbuhan sebagai ubat kuat berasal dari Amerika Selatan.

    Dianggap ‘Provokatif’ Iklan Dakota Fanning Dilarang di Inggris

    Posted: 10 Nov 2011 05:00 AM PST

    Sebuah iklan untuk parfume Marc Jacobs yang menampilkan bintang terkenal Hollywood Dakota Fanning (17), telah diarang di Inggris kerana dianggap terlalu provokatif secara seksual, dan dianggap sebagai eksploitasi seksual terhadap anak.

    Dalam iklan tersebut memperlihatkan bintang filem War of the Worlds dan Charlotte Web, mengenakan skirt pendek dan memegang sebotol parfume Marc Jacobs diantara kedua kakinya, yang diaggap "provokatif secara seksual" oleh regulator iklan.

    Pihak berkuasa standarisasi periklanan (ASA) menerima empat pengaduan yang menyatakan bahawa iklan tersebut offensif dan tidak bertanggung jawab, kerana menggambarkan model remaja dalam sebuah "gaya seksual".

    Sementara itu, Coty UK, Majalah ES dan majalah mode Sunday Times yang memuat iklan tersebut mengatakan mereka belum menerima keluhan perihal iklan itu.

    Coty mengatakan bahawa sebahagian besar pembaca yang melihat iklan tersebut berusia lebih dari 25 tahun, dan merupakan usia yang menjadi target parfume tersebut. Mereka juga menambahkan bahawa gambar Fanning ini mirip dengan banyak gambar 'sensual' lain pada majalah

    Namun ASA menegaskan bahawa posisi botol parfum di pangkuan Fanning sangat "provokatif secara seksual" dan melihat bahawa aktris tersebut benar-benar terlihat seperti di bawah usia 16 tahun dalam gambar tersebut.

    "Kami menganggap bahwa panjang gaunnya, kaki serta posisi botol parfum menarik perhatian secara seksual. Dengan inilah kami menyimpulkan bahwa iklan itu tidak bertangung jawab dan cenderung menyebaban pelangaran serius" jelas ASA.

    Sumber : guardian.co.uk

    Image source :marcjacobs.com

    Kemalangan di tempat kerja yang ngeri dan pelik (full pic)

    Posted: 10 Nov 2011 04:00 AM PST






    Inilah yang dikatakan malang tak berbau..ngeri sungguh besi boleh tembus disebelah muka
    pemuda ini...

    Mak cik naik segan tengok anak dara seksi sebelahnya

    Posted: 10 Nov 2011 03:00 AM PST

    dia sebagai perempuan pun naik seram tengok wanita seseksi begini

    Sejarah Call of Duty Dalam 45 Minit [Video]

    Posted: 10 Nov 2011 02:00 AM PST


    Saat ini mungkin ada dari kamu yang lagi asyik bermain Call of Duty: MW3, game FPS fantastis dan solid terbaru dari COD franchise. Jika kamu juga tertarik melihat sejarah permainan ini dari pertama kali muncul dan menjadi hit pada tahun 2003, GamerSpawn telah membuat sebuah video menarik sepanjang 45 mInit mengenai bagaimana siri ini berevolusi dari game perang dunia ke 2 hingga yang terbaru sekarang, perang dunia ke 3 (imginasi).-idbite.com

    ARTIS INI Pakai Gaun Seberat 7 Kg

    Posted: 10 Nov 2011 01:30 AM PST

    Tulisa Contostavlos juri X Factor 2011 tidak mahu kalah dengan para peserta acara reality show lainnya. Terbukti saat menghadiri acara itu dia tampil unik sekaligus mencengangkan ramai orang dalam balutan gaun hitam tujuh kilogram.

    Seperti dikutip Dailymail, gaun floor length hitam yang dikenakan Tulisa berbahan metal seberat 7.75kg. Bandage dress rancangan Herve Larger tersebut dilengkapi dengan aksen rantai yang didesain untuk menunjukkan bentuk hour-glass perempuan.

    Label yang digemari sejumlah selebriti Hollywood seperti Elle Macpherson, Sheryl Cole dan Elizabeth Hurley itu menjual gaun unik ini seharga 6.900 poundsterling.

    Sungguh gaun tersebut bukan hanya akan memberatkan tubuh Tulisa namun juga mengosongkan kocek tebalnya.

    http://forum.vivanews.com/

    Hot...Scene Pembuatan Iklan Axe Di Jepun (Khusus Dewasa)

    Posted: 10 Nov 2011 12:35 AM PST







    iklan ini betul-betul menpergunakan kecantikkan tubuh wanita
    untuk melariskan barangan mereka....

    Bikin Panas... Pose Maut Zarina Ann Julie Di FHM Indonesia (18+)

    Posted: 09 Nov 2011 11:35 PM PST




    Bila agaknya nak serik Zarina Ann Julie ni. Dulu gambar bogelnya tersebar , kini Zarina yang mana pernah dikenali sebagai pelakon Anak Pontianak kini buat pose maut untuk majalah FHM Indonesia.

    Operasi Mata Di Nepal ...Ngeri Beb

    Posted: 09 Nov 2011 10:00 PM PST

    Selama hampir satu tahun Raj Kaliya Dhanuk menderita katarak. Nenek berusia 70 tahun tersebut tidak dapat melihat. Dhanuk mengira dia akan mati sendirian dalam kegelapan. Tapi saat ini dia sudah dapat melihat kembali setelah Dr Sanduk Ruit melakukan operasi pada matanya. Dhanuk dan lebih dari 500 orang-sebahagian besar di antaranya belum pernah melihat doktor sebelumnya-telah menjalani perjalanan selama berhari-hari dengan basikal, motor dan bas untuk dapat berubat dengan Dr Sanduk Ruit di Hetauda, sekitar 40 kilometer (18 mil) sebelah selatan Katmandu, Nepal. Foto: AP Photo/ Gemunu Amarasinghe

    Dr Sanduk Ruit menggunakan vakum untuk membersihkan mata pesakit setelah mengeluarkan banyak cairan yang tebal di Hetauda.

    Raj Kaliya Dhanuk tertidur setelah mendapat anestesi lokal di Himpunan Hospital Mata Hetauda, sekitar 40 kilometer sebelah selatan Katmandu, Nepal.

    seorang wanita yang menderita kebutaan berjalan keluar dari ruang ganti sementara yang lain duduk di bangku diagnosis sambil memegang surat periksa.

    seorang wanita Nepal penderita kebutaan duduk di bawah sinar matahari untuk menjaga suhu tubuhnya agar hangat ketika menunggu untuk dibius.

    seorang asisten operasi menutup wajah Raj Kaliya Dhanuk untuk melakukan operasi katarak dengan pertolongan lampu cadangan selama bekalan elektrik terputus di Hetauda, Nepal.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS