Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Positif Dadah – Apek Mungkin Akan Dipenjara

Posted: 16 Feb 2012 07:25 PM PST

SAIFUL APEK DADAH

Mungkin ada yang sudah tahu, dan mungkin ada yang belum tahu atau sudah terlupa. Tahun lalu, Saiful Apek atau nama sebenarnya Mohamad Saifulazam Mohamed Yusuf bersama tiga rakannya termasuk seorang wanita telah ditahan polis selepas serbuan dibuat di sebuah kondominium di Bandar Sunway.

Dalam serbuan pada 10 Jun 2010 itu, Apek bersama rakan-rakannya diarahkan membuat ujian air kencing dan hasil dari ujian air kencing tersebut, Apek dan tiga rakannya itu didapati positif dadah jenis ganja.

Ekoran daripada itu, mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Merbahaya 1952 dan boleh dipenjara selama dua tahun atau denda maksimum RM5,000 jika didapati bersalah. Perbicaraan kes yang berlangsung beberapa hari lalu dijadualkan bersambung semula pada 27 Mac akan datang.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Hot FM BIG JAM di Kuala Terengganu

Posted: 16 Feb 2012 08:56 PM PST

KEMBALINYA KEHANGATAN Hot FM BIG JAM

Meniti 6 tahun di arus penyiaran radio pada 6 Febuari 2012, ternyata stesen radio pilihan utama bagi kategori 35 tahun ke bawah ini terus relevan dengan menyajikan pelbagai pengisian bersifat peribadi kepada pendengarnya. Terbaharu, Hot FM Klate dan Hot FM T'Ganu di lancarkan pada 2 Januari 2012, sejajar dengan acuan khas khusus untuk pendengar di Pantai Timur.

Satu produk yang telah menjadi buah mulut pencinta muzik tempatan kini kembali. Hot FM BIG JAM, telah di angkat menjadi satu jenama yang sinonim setiap kali ulangtahun Hot FM. Konsert yang bertujuan untuk mengungkap rasa jutaan terima kasih kepada pendengar Hot FM atas sokongan mereka selama ini bakal di realisasikan pada 10 MAC 2012 bertempat di Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu.

Kenapa Kuala Terengganu?

Sebelum ini Hot FM BIG JAM telahpun melabuhkan jenama itu di Dataran Shah Alam (2007), Dataran Petaling Jaya (2008), Danga Bay, Johor Bahru (2009) dan Pulau Pinang (2010. Pantai Timur merupakan satu-satunya kawasan yang belum di singgah oleh Hot FM BIG JAM. Malah, selari dengan usaha untuk mempromosikan Hot FM T'Ganu dan Hot FM Klate, Dataran Syahbandar yang terletak di Kuala Terengganu merupakan lokasi paling sesuai untuk menyambut ulang tahun ke enam Hot FM.

Lantunan Vokal Hangat Oleh?

Barisan artis muda, senior serta serantau kali ini di himpunkan bagi memenuhi citarasa setiap pendengar.

Bagi konsert bahagian pertama pada jam 4.30petang hingga 6.30petang, Hafiz AF, Alyah, Sofazr, Ally AXL's, Zamani Slam, Amir Ukays dan Najwa Latif bakal menyerikan pentas Hot FM BIG.

Kemunculan Spider dan Ella sudah pasti akan memanaskan konsert kedua yang bermula pada jam 8.45 malam. Apatah lagi dengan kehadiran band rock otai, XPDC dan vokal bertenaga Black, sudah pasti pengunjung tidak akan duduk diam. Turut mengisi kekosongan artis serantau, Nidji dari Indonesia turut di undang untuk memeriahkan lagi konsert Hot FM BIG JAM nanti.

Pastinya turut sama adalah barisan penyampai Hot FM seperti Fara Fauzana, Faizal Ismail, AG, Usop, Leya, Kieran, Ikhwan, Suraya, Chad dan Deen. Tidak ketinggalan penyampai baharu daripada Hot FM Klate iaitu Shaz, Fizie, Farid dan Renny serta 4 daripada Hot FM T'Ganu iaitu Ain, Bell, Rafly dan Azri.

big jam

KOLABORASI HANGAT Hot FM DAN TV9

Hot FM sentiasa mencari peluang untuk berkolaborasi dengan pelbagai platfom demi mendapatkan hasil yang terbaik. Tahun lalu dua jenama ini memulakan kolaborasi melalui penghasilan album raya yang bertajuk Hangatnya Raya di Hatiku, album yang menggandingkan para penyampai Hot FM dan juga adik-adik dari Idola Kecil. Gandingan itu menjadi dan terkini, program Kaki Bola di pertaruhkan untuk pendengar dan penonton dua stesen itu.

Dan tahun ini, buat julung kalinya, Hot FM BIG JAM akan di pancarkan secara langsung di televisyen bermula jam 9.30 malam nanti. Selain itu, TV9 dan Bot FM juga akan membuka gerai bagi mempromosikan pelbagai program, barangan eksklusif serta aktiviti "on ground"

Selain itu, siaran langsung tersebut juga boleh di tonton di laman web rasmi Hot FM pada waktu yang sama.

Frekuensi radio Hot FM seluruh negara pula akan menyiarkan konsert tersebut juga secara langsung daripada jam 4.30 petang hingga 6.30 petang dan 9.30 malam.

Jadi jangan lupa, catatkan tarikh ini di mana saja yang membolehkan anda mengingati Hot FM BIG JAM 2012 – 10 MAC 2012, Dataran Syahbandar, Kuala Terengganu dari jam 2 petang hingga lewat malam.

Apakata kata Ketua Pegawai Eksekutif, Rangkaian Radio Media Prima

"Sukar untuk menggambarkan perasaan kami sepanjang 6 tahun beroperasi di bidang penyiaran radio tempatan. Setiap komen konstruktif kami ambil kira untuk memenuhi citarasa pelbagai lapisan pendengar dan terus kekal relevan di telinga mereka. Hot FM BIG JAM kembali tahun ini adalah untuk menunjukkan rasa penghargaan kami kepada mereka semua serta secara tidak langsung membantu menghangatkan industri muzik secara amnya."

"Sempena ulangtahun ke 6 ini juga Hot FM, Hot FM semakin memantapkan radio di pelbagai platfom seperti Android, Blackberry dan Iphone."

ATURCARA

2.00 petang – 4.30 petang Acara santai dan games bersama Hot FM Zoomerz

Booth TV9 dengan pelbagai aktiviti "on ground" dan promosi

Booth Hot FM dengan jualan barangan eksklusif Hot FM

Siaran luar Hot FM bersama penyampai Hot FM

4.30 petang hingga lewat Konsert Hot FM BIG JAM 2012 bermula

Hot FM, Lebih Hangat Daripada Biasa

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • The Fabulous Cats ABP Berita Harian Road Tour Kuala Terengganu
  • Pesta Negeri Terengganu di Menara Kuala Lumpur
  • Pesta Negeri Terengganu di Menara Kuala Lumpur
  • Konsert SEARCH Di Awan Biru di Kuala Terengganu Ditunda
  • Karnival Sua Rasa TV9 Kuala Terengganu
  • PILIHAN RAYA KECIL / PILIHAN RAYA PENENTU: KUALA TERENGGANU
  • SESI ROAD TOUR LELONG AMAL SURIA FM DI KUALA TERENGGANU
  • Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2011
  • Dokumentari Dari Kuala Ke Kuala Ajak
  • Nor Radhiah Ramli Dakwa Masih Isteri Aziz M. Osman?
  • Gambar Siti Nurhaliza di Majlis Pelancaran DERMAGIC

    Posted: 16 Feb 2012 07:59 PM PST

    Semalam, Budiey bersama rakan media yang lain telah hadir di Sunway Hotel Resort & Spa untuk menyaksikan Majlis Pelancaran DERMAGIC – satu lagi produk terbaru penuh inovasi dari SimplySiti yang dikatakan begitu magis yang boleh menghilangkan stres dan dapat merangsangkan hormon Endorfin yang boleh membantu melahirkan rasa gembira secara semulajadi.

    Dermagic menjadi produk pertama SimplySiti yang dilancarkan untuk tahun 2012 dan akan menyusul tak lama lagi, ada beberapa lagi produk terbaru SimplySiti bakal diperkenalkan.

    Pelancaran Dermagic semalam turut memperkenalkan Duta DERMAGIC iaitu Shazween.

    Selain itu, serentak dengan pelancaran ini, SimplySiti bekerjasama dengan AirAsia X selaku Syarikat Penerbangan Rasmi bagi kempen SimplySiti Dermagic yang turut melancarkan satu peraduan di mana pengguna DERMAGIC berpeluang memenangi percutian Stress Free Getaway bersama Dato' Siti Nurhaliza dan AirAsia X ke Sydney, Australia di mana 15 orang pemenang akan dipilih untuk bersama Dato' Siti dan rakan media ke sana. Ini

    Rasanya, ramai pembaca yang dah tahu apa keistimewaan produk DERMAGIC ini di mana sebelum ini Budiey pernah menulis dengan panjang lebar di satu entri. Sila baca entri ini: Hilangkan Stress Dengan Produk DERMAGIC.

    Sesuai dengan wanita mahu pun lelaki dan Budiey dah pun mencuba produk DERMAGIC ini. Ternyata ia sangat berkesan! Produk DERMAGIC sudah pun berada di pasaran dan ia boleh dibeli di farmasi dan rangkaian niaga SimplySiti di seluruh Malaysia dan Brunei.

    Apa-apa pun, Budiey ingin mengucapkan tahniah buat semua wargakerja SimplySiti yang berjaya mengadakan majlis pelancaran semalam dengan penuh jaya dan meriahnya dengan warna tema ungu.

    Juga tahniah buat pengasas SimplySiti, Dato' Siti Nurhaliza Tarudin yang kini membawa nama SimplySiti sebaris dengan jenama kecantikan yang lain dan sedar tak sedar sudah SimplySiti kini dah berusia hampir 2 tahun di pasaran.

    Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Majlis Pelancaran DERMAGIC.

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Siti Nurhaliza di Pelancaran Dermagic

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Selebriti di Majlis Pelancaran Album ALL Your LOVE
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran Album ALL YOUR LOVE
  • Gambar Siti Nurhaliza Tema Madonna
  • Gambar Siti Nurhaliza di Majlis Berbuka Puasa SNP 2010
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Jeddah Mekah Tunai Haji
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Gold Edition
  • Keluarga Datuk Khalid & Datuk Siti Nurhaliza
  • Gambar Terkini Siti Nurhaliza & Datuk Khalid
  • Video Ucapan Siti Nurhaliza di Pelancaran Tahajjud Cinta
  • Gambar Siti Nurhaliza di National Folk Museum Korea
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [Hebat] Pasangan buta yang membuat AL Quran braille

    Posted: 17 Feb 2012 09:30 PM PST

    Keterbatasan penglihatan tak membuat pasangan Hanik Indrawati, 34 tahun, dan Suharto, 40 tahun, berhenti berkarya. Bahkan pasangan yang menikah empat tahun lalu itu, kini menjadi satu-satunya di Jawa Timur atau bahkan di Indonesia sebagai pasangan tuna buta pembuat Alquran dengan huruf braille.

    Ketika wartawan mengunjungi rumahnya di kawasan Simo Pomahan Baru XII Hanik yang ditemani suaminya sedang menyelesaikan pembuatan Alquran. Tanpa melihat, dengan  jemari Hanik memicit sebuah mesin taip khusus huruf braille kuno cap Parking Broiller buatan Amerika tahun 1970.

    Berbeza dengan mesin taip kebanyakan, mesin ketik ini hanya memiliki tujuh tombol masing-masing tiga di kiri dan kanan dan satu tombol yang berukuran lebih besar di tengah berfungsi sebagai jarak. Mesin ketik ini juga tidak mengeluarkan huruf-huruf latin seperti mesin taip kebanyakan melainkan hanya mengeluarkan titik demi titik khas huruf braille.

    Tapi jangan salah, meski huruf braille yang diketik, tapi apa yang dilakukan Hanik siang itu bukanlah mengetik huruf latin melainkan mengetik huruf Arab versi braille. Huruf Arab versi braille ini misalnya kalimat Allah maka tulisannya berupa titik timbul : 1,123,6,123,4,15.

    Untuk memastikan hasil ketikannya tidak salah, adalah tugas  suami (Suharto) melakukan pembetulan. Dengan sebuah alat bernama reglet atau alat untuk membuat titik timbul di kertas kembali lurus, Suharto dengan tekun memeriksa satu per satu hasil ketikan istrinya. "Menulis huruf Arab itu sulit . Soalnya selain huruf juga ada harokat jadi lebih rumit dan banyak titik," kata Suharto.

    Pasangan yang menikah pada 29 Ogos 2004 itu mengaku telah melakukan pembuatan Alquran braille sejak dua tahun lalu. Menurut Hanik, dirinya sebenarnya sudah lama boleh mengetik huruf Arab. Hanya saja baru sekitar dua tahun lalu, dirinya diberikan kesempatan untuk membuat Alquran setelah mendapatkan pinjaman mesin taip dari Yayasan Pendidikan Tunanetra Islam Karunia Surabaya (Yaptunik).

    Yaptunik yang beralamatkan di Jalan Darmo Kali Gang Tugu Surabaya itu merupakan yayasan tempat dulunya pasangan Hanik-Suharto bersekolah. Di sekolah inipula, kedua pasangan ini berkenalan untuk kemudian menikah.

    Kerana mesin taip pinjaman dari yayasan, Hanik sendiri menjual Alquran ciptaannya melalui yayasan tersebut. "Saya hanya boleh mengetik, kalau untuk menjual saya tidak punya kedai," kata Hanik.

    Tiap satu lembar Alquran ciptaannya, Yayasan membelinya Rp 400, atau Rp 20 ribu untuk tiap juz hasil ketikan Hanik. Selain membuat Alquran, khusus Ramadhan ini, Hanik mendapatkan pesanan surat-surat pendek, yasin, kumpulan doa serta tajwid yang harganya Rp 40 ribu per buku. "Ketika puasa ini banyak pesanan, hampir sepanjang hari saya harus menaip," kata Hanik.

    Transplant Wajah Pertama Turki

    Posted: 17 Feb 2012 09:15 PM PST


    Untuk pertama kalinya dalam 19 tahun hidupnya, Ugur Acar akhirnya boleh menatap cermin lebih lama. Ia menjadi pesakit transplantasi wajah pertama di Turki.


    Pemuda ini menderita luka terbakar yang cukup parah di wajahnya, kerana rumahnya terbakar saat ia baru berusia 40 hari.


    Acar menjalani prosedur kosmetik untuk memperbaiki wajahnya, bulan lalu, di School of Medicine Akdeniz University, Turki Selatan.


    Selesai operasi, ia agak ragu melihat wajahnya yang merupakan hasil kinerja para doktor bedah. Acar terpana dengan hasilnya.


    "Saya berterima kasih pada para dokter. Ini amat baik," ujarnya, sebagaimana dikutip Daily Mail.


    Sebelum diberi cermin, Acar bercukur kerana ia diharuskan menumbuhkan kumis dan janggutnya setelah operasi untuk menghindari iritasi kulit.


    Doktor memperingatkan, ia tak boleh melakukan sejumlah ekspresi wajah selama enam bulan mendatang.


    "Jangan membuat mimik dulu, penyembuhan saraf perlu enam bulan. Anda boleh menangis, marah dan tertawa enam bulan lagi, ok?" kata Dr Omer Ozkan.


    Proses bedah Acar ini menggunakan transplantasi jaringan dari wajah penderma berusia 45 tahun.


    Sumber : http://web.inilah.com/read

    Foto Girlband SNSD Telanjang Hasil Editan Photoshop Heboh di Internet

    Posted: 17 Feb 2012 09:00 PM PST


     Girlband dari Korea Selatan yang beranggotakan 9 orang iaitu SNSD kembali mengalami hal yang tidak senonoh.Kini di internet beredar foto bogel SNSD  hasil manipulasi tangan jahil. Foto wajah mereka yang dimanipulasi dengan tubuh tanpa pakaian orang lain beredar di internet. Akibat adanya foto tersebut, SNSD langsung melaporkan masalah tersebut ke pihak yang berwajib. 


     Juru cakap agensi SM Entertainment dilapor Soompi, Khamis 16 Februari 2012 mengatakan bahawa pihaknya telah meminta kepada pihak yang berwajib untuk melakukan siasatan menyangkut masalah tersebut. Sebelumnya SNSD pernah mengalami kes serupa 2 tahun lalu. Saat itu, 92 netizen ditangkap polis. Sebahagian besar dari mereka adalah pelajar SD, SMP, dan SMA. Namun kerana permintaan SNSD, 92 orang itu akhirnya dibebaskan.

    Perompak paling hodoh di Britain

    Posted: 17 Feb 2012 08:45 PM PST

    MANCHESTER – Mencari perompak bank, David Holyoak, 33, (gambar) bukan sukar bagi polis Britain kerana suspek dikesan memiliki telinga yang besar, lapor sebuah akhbar semalam.

    Lelaki dari Whitefield di sini, digelar sebagai Shrek iaitu watak kartun popular yang berwajah hodoh malah wajahnya mudah dicam seorang petugas sebuah bank selepas merompak dengan beberapa suspek lain.

    Dia yang dijatuhkan hukuman penjara tiga setengah tahun oleh sebuah mahkamah di Bolton kelmarin, disindir seorang pegawai polis kerana terlalu hodoh untuk melakukan rompakan itu.

    "Lelaki ini perlu melihat diri di cermin dan sepatutnya mengetahui dia tidak layak melakukan perbuatan jenayah," katanya yang menggelar Holyoak sebagai Shrek selain juga perompak paling hodoh di Britain.

    Suspek ditahan bersama dua lelaki setelah merompak seorang pengawal keselamatan yang menghantar sejumlah wang tunai ke sebuah pejabat pos di Bury.

    Kereta yang dinaiki bersama rakan-rakannya untuk merompak itu terlanggar pokok menyebabkan dia melarikan diri ke sebuah taman.

    Dia kemudian ditangkap polis semasa bersembunyi bersama dua rakannya di taman itu. – Agensi

    Ulang Tahun ke-100, Wanita Ini Dinikahi Kekasihnya

    Posted: 17 Feb 2012 08:30 PM PST


    Buat pasangan ini, usia hanyalah sebuah angka belaka. Makanya keduanya tidak masalah untuk naik pelamin meski sang mempelai wanita sudah berusia 100 tahun.


     Wanita tersebut bernama Dana Jackson asal Kentucky, Amerika Serikat. Ia dinikahi kekasihnya, Bill Stauss yang berusia 87 tahun di Rosewood Health Care Center, 6 Februari lalu.


     Keduanya memang sudah lama tinggal di rumah penampungan khusus orangtua itu. Setelah menikah, pasangan tersebut pun kini tinggal di bilik yang sama.


    Menikah di usia 100 tahun, tidak mengurangi kebahagiaan Dana. "Aku merasa seperti 50. Aku tidak merasa berusia 100," katanya seperti dikutip dari  BGDailyNews.


    Dana dan Bill bertemu dua tahun lalu dalam suatu acara khusus para orangtua. Setelah pertemuan itu, mereka pun jatuh hati. Sebelumnya, Dana sudah menikah tiga kali dan Bill satu kali. Pernikahan terakhir Bill bertahan selama 55 tahun.


     Pernikahan keempat Dana berlangsung indah. Meski digelar di pusat jaggan, dekorasi cantik tetap dibuat oleh para staff. Sekitar 100 orang menjadi saksi pernikahan tersebut.


     Dana yang duduk di kerusi roda, didorong oleh staf untuk menuju altar. Dia tampak memegang buket bunga. Sementara sang mempelai lelaki, tampak mengenakan tuksedo dan berdiri di altar dengan berpegangan pada kerusi rodanya.


     Saat akhirnya bertatapan muka dengan Dana, Bill tampak menitikkan air mata. "Sudah 56 tahun sejak hal ini terakhir aku alami. Yang aku ingin hanyalah melihatnya dari dekat. Saat aku melihatnya, aku melihat betapa cantiknya dia," ucap Bill soal istrinya.


     Pernikahan tersebut dihadiri beberapa anak dari Bill dan Dana. Putra Bill memberikan hadiah pernikahan sekaligus ulang tahun untuk Dana, duit syiling tahun 1912.


    sumber

    Kanak-kanak 10 tahun cuba bubuh diri kerana tak tahan diejek

    Posted: 17 Feb 2012 08:15 PM PST

    GROBOGAN- Seorang pelajarkelas 2 SD cuba bunuh diri dengan cara memanjat tower elektrik. Dia frustasi dengan ejekkan teman-teman di sekolahnya.

    Ngatman, terus menangis dan berteriak teriak di atas tower setinggi 60 meter tersebut. Kanak-kanak10 tahun ini juga mengusir semua temannya yang berada di bawah tower untuk segera pergi. Dia terlihat tertekan dan trauma jika melihat teman-teman sekolahnya.



    Warga yang melintas terkejut mendengar suara tangisan anak kecil. Setelah dicari ternyata ada anak kecil menangis di ujung tower. Warga kemudian melaporkan polis.

    Menurut Supardi, kakak Ngatman yang tinggal di Deslajer, Kecamatan Penawangan, pada pagi harinya adiknya minta agar segera dikirim wang sekolah. Namun sampai di sekolah, dia mendapat khabar kalau adiknya cuba bunuh diri.

    Polis dan warga terus berusaha memujuk Ngatman untuk segera turun. Sambil menangis, dia hanya menggelengkan kepala dan menolak turun.

    Setelah hampir 6 jam di atas tower, Ngatman akhirnya bersedia turun dengan syarat semua teman-teman pondok pergi dari lokasi. Kanak-kanak ini kemudian dibawa ke tempat yang tenang.

    Di situ Ngatman mengaku dirinya kerap dijaili teman-teman di sekolah. Karena frustasi jadi bulan-bulanan teman, dia memilih mengakhiri hidup dengan naik tower.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Wanita Ini Lari Sambil Bogel, di New York Fashion Week

    Posted: 17 Feb 2012 08:00 PM PST


    Wartawan media yang sedang membuat liputan New York Fashion Week terkejut ketika melihat aksi seorang wanita di acara tersebut. Tiba-tiba saja si wanita yang tidak mengenakan bra, lari di depan mereka.


     Situs refinery29 menyebut wanita tersebut adalah seorang streaker. Streaker merupakan orang yang memang sengaja tampil bogel di depan umum sambil berlari.


     Wanita tersebut melakukan aksinya Rabu (15/2/2012) lalu di depan para juru foto, desainer dan para pecinta fashion lainnya yang datang ke New York Fashion Week di Lincoln Center, Amerika Syarikat. Dalam foto yang dipublikasikan refinery29 terlihat, si wanita berlari dengan cukup laju.


     Ia hanya mengenakan underwear berwarna pink dan sepatu berwarna merah menyala. Rambutnya yang juga berwarna terang, tampak diikat ke atas.


     Juru foto dan para penonton New York Fashion Week pun langsung memotret momen langka tersebut. Sementara si wanita terus berlari hanya mengenakan underwear. Padahal saat itu udara New York tengah sangat dingin.


    sumber 

    Pernah Membuat Karikatur Menghina Rasulullah, Tina Stylianidou BerIslam Setelah Baca Sirah Nabi

    Posted: 17 Feb 2012 07:45 PM PST


    REPUBLIKA.CO.ID, ATHENA – Dulu, Keluarga Tina Stylianidou terkenal sebagai keluarga terpandang keturunan Yunani di Turki. Ketika pemerintah Turki memutuskan untuk menendang majoritas warga negara Yunani keluar dari Turki dan menyita kekayaan mereka, keluarganya kembali ke Yunani dengan tangan kosong. Inilah yang melandasi keluarganya sangat anti pada Islam.

    Dari sisi keluarga ibunya, mereka tinggal di sebuah pulau di Yunani yang berbatasan dengan Turki. Selama perang, Turki menduduki pulau dan membakar rumah-rumah mereka. Jadi mereka melarikan diri ke daratan Yunani untuk bertahan hidup. "Tak hanya benci Turki, mereka juga benci Islam," katanya.

    Yunani – yang diduduki oleh Turki selama lebih 400 tahun – mengajarkan padanya untuk percaya bahawa untuk setiap kejahatan yang dilakukan terhadap orang-orang Yunani, Islam yang bertanggung jawab. Bahawa Turki adalah Muslim dan kejahatan mereka mencerminkan keyakinan agama mereka. "Jadi selama ratusan tahun kami diajarkan dalam sejarah kami dan buku-buku agama untuk membenci dan mengolok-olok Islam," tambahnya.

    Di sekolah, ia mendapat pelajaran bahawa Islam sebenarnya bukan agama dan Muhammad adalah bukan seorang nabi. "Dia hanya seorang pemimpin yang sangat cerdas dan ahli politik yang mengumpulkan sejumlah aturan dan hukum dari orang-orang Yahudi dan Kristian, menambahkan beberapa idea sendiri dan menaklukkan dunia."

    Salah satu tugas dari sekolah, adalah membuat olok-olok tentang dia dan isterinya atau sahabatnya. Ia pun mengerjakan tugas itu dan menerjemahkannya menjadi sebuah karikatur yang dipuji oleh guru-gurunya. "Semua karikatur dan fitnah terhadap dirinya yang diterbitkan di media hari ini sebenarnya merupakan sebahagian dari kurikulum kami," katanya.

    Tetapi, aku Tina, Allah melindunginya sehingga kebencian terhadap Islam, tidak masuk hatinya. Sebagai seorang remaja, dia suka membaca dan tidak benar-benar puas atau yakin dengan kekristiannnya. "Saya memiliki kepercayaan pada Tuhan, rasa takut dan mencintai Dia, tetapi untuk hal-hal yang lain bingung. Saya mulai mencari-cari tapi saya tidak pernah mencari terhadap Islam, mungkin kerana latar belakang saya menentangnya. Tapi pada akhirnya, Allah mengasihani jiwa saya dan menuntun saya dari kegelapan menuju cahaya kebenaran – Islam – tunduk hanya kepada Satu Allah."

    Di tengah kebimbangan, ia dipertemukan dengan seorang pemuda yang telah lebih dulu memutuskan menjadi Muslim. Dari dialah, ia belajar Islam lebih dalam. termasuk, membaca secara lengkap Sirah nabawiyah, sejarah rasulullah Muhammad SAW. Belakangan, ia menerima pinangan pemuda itu dan bersyahadat.

    "Menjadi seorang Muslim, saya merahsiakannya dari keluarga dan teman-teman selama bertahun-tahun. Kami tinggal bersama suami saya di Yunani berusaha mempraktikkan Islam tapi itu sangat sulit – hampir mustahil," katanya.

    Di kotanya, tidak ada masjid, tidak ada akses ke kajian Islam, tidak ada orang berdoa, berpuasa, atau perempuan memakai jilbab (penutup kepala Islam). Yang ada hanya beberapa imigran Muslim yang datang ke Yunani hanya demi alasan ekonomi, dan tidak begitu peduli dengan kehidupan spiritualnya. "Bahkan, mereka lebih Barat ketimbang kami yang orang Barat," katanya.

    Dia dan suaminya, harus solat buru-buru, agar tak diketahui orang. Mereka menandai kalender dengan tanda-tanda tertentu, agar sesuai dengan kalender Hijriyah; terutama Ramadhan dan Dzulhijah.

    "Ketika puteri saya lahir, kami memutuskan untuk bermigrasi ke sebuah negara Muslim. Kami tidak ingin membesarkannya di lingkungan di mana dia akan berjuang untuk mempertahankan identiti Muslimnya, atau bahkan lebur bersama mereka," katanya.

    Sekarang, empat tahun sudah mereka tinggal di Turki. "Saya kerap merasa sangat rindu rumah, dan bertanya-tanya apakah sudah waktunya untuk kembali ke Yunani, negara yang indah dimana saya dilahirkan dan cuba menemukan cara untuk menggabungkan identiti indah dan budaya nenek moyang Yunani serta identiti Islam saya. Tapi saya merasa bangga dan bersyukur kepada Allah bahawa saya dapat menjadi warga Yunani dan Muslim yang baik," katanya.

    Kesian..Kanser Dikira Cuma Sakit Kulit, Kemaluan Terpaksa Dibuang

    Posted: 17 Feb 2012 07:30 PM PST


    Sakit di kemaluan boleh didsebabkan oleh banyak hal, salah satunya penyakit kulit. Namun gara-gara didiagnosis sakit kulit, seorang laki-laki di Inggris harus rela kemaluannya dibuang sebab ternyata malah kena kanser dan terlanjur parah.


     Bermula dari sebuah peristiwa kecelakaan kerja pada April 2008, Boguslaw Faber (50 tahun) mengalami sakit di sekitar kemaluannya. Setelah mendapat pertolongan pertama, ia kembali lagi ke hospital 3 bulan kemudian kerana kesakitannya tidak hilang.

     Faber kembali diberi antibiotik oleh doktor di bahagian urologi, namun tidak juga mampu mengatasi masalahnya meski resepnya sudah dibuat berkali-kali. Selain antibiotik, Faber juga mendapat ubat antikuman kerana doktor mengira kesakitan di kemaluannya adalah gejala infeksi penyakit kulit.


     Setahun kemudian kerana tidak sembuh juga, Faber menjalani biopsi atau pemeriksaan jaringan untuk mendeteksi kemungkinan kanser. Namun ketika itu, biopsi di Royal London Hospital menunjukkan hasil negatif sehingga kemungkinan kanser langsung dikesampingkan.


     Kerana sakit nyerinya makin menjadi, Faber menjalani biopsi kedua pada Oktober 2009. Kali ini hasilnya berbeza, ia didiagnosis positif menderita kanser langka pada penis yang sudah terlanjur parah dan menjalar ke bahagian lain yakni kaki serta kelenjar tiroid.


     Hal yang menyakitkan adalah, ketika doktor membandingkan hasil biopsi kedua dengan biopsi pertama ternyata hasilnya sama saja. Artinya kanker di kemaluan Faber seharusnya boleh terdeteksi lebih dini sehingga penanganannya boleh lebih mudah dilakukan.


     Apa mahu dikata, kini Faber harus merelakan sebagian kecil alat vitalnya yang sudah digerogoti kanser itu untuk diamputasi. Bukan itu saja, kelenjar tiroidnya juga harus dioperasi untuk mencegah sel-sel kansernya semakin menjalar ke bahagian tubuh yang lain.


     Atas kecuaian itu, Faber mengajukan saman senilai 300 ribu poundsterling . Dikutip dari Telegraph, Jumat (17/2/2012), samanitu ditujukan sebagai ganti rugi kerana selain mengalami cacat permanen, Faber juga mengalami goncangan psikologis berupa gangguan stres pasca trauma serta depresi berat.


    sumber

    Polis Denmark Rekrut Perompak untuk Kurangi Pencurian

    Posted: 17 Feb 2012 07:15 PM PST


    Pihak polis di Denmark mempunyai metode baru untuk memerangi aksi pencurian yang mulai diluar kendali, dan cara baru tersebut adalah meminta jawaban kepada  ahlinya iaitu para penceroboh rumah itu sendiri.


    Juru cakap polis dari Northern Zealand, Finn Bernth Andersen mengatakan bahawa pencuri yang tertangkap  di wilayah tersebut akan dimintai untuk berkerjasama dalam pertanyaan seputar profesi mereka.


    Wilayah yang mengalami lonjakan 60 peratus dalam kes pencerobohan rumah di beberapa daerah, akan mengajukan pertanyaan kepada para perampok tentang target khas mereka, motif dan metode penjualan barang curian.


    Bernth Andersen mengakui bahawa polis tidak yakin keberhasilan atas projek mereka ini, namun pada Khamis (16/02) mengatakan bahawa pihaknya akan melakukan apa saja demi menurunkan jumlah perompakan.


    Selain itu, Andersen menambahkan bahawa projek mereka ini direncanakan berlangsung dalam beberapa bulan.

    Abang belah appel guna gergajilah pulak

    Posted: 17 Feb 2012 07:00 PM PST


     Dextre Tripp, yang adalah seorang ahli yang berpengalaman dalam seni gergaji mesin.


    Tripp menunjukkan kemampuannya melakukan juggling gergaji mesin pada perlaku aneh tapi nyata pada 18 Februari, dan mengakui bahawa tindakan tersebut adalah sesuatu hal yang "bodoh dan sangat berbahaya."


    "Saya seorang profesional terlatih. Saya sudah melakukan ini selama bertahun-tahun saya tahu  apa yang saya lakukan. Dan saya menyarankan anda untuk tidak sekali-kali mencuba hal di rumah." tutur Dextre.


    Dalam puncak aksi stuntnya ini, Dextre mengigit sebuah appel pada mulutnya dan mengirisnya dengan gergaji mesin hanya beberapa inci dari wajahnya.


    "Saya hanya mengelami beberapa goresan kecil di sana sini, dan tentu saja merosak beberapa lantai," kata Dextre sambil menambahkan bahawa sampai saat ini ia belum pernah mengalami cedera serius selama menjalankan aksinya.



    Robot bantu kurangkan kemurungan

    Posted: 17 Feb 2012 06:45 PM PST


    KESENNUMA, Jepun - Sejenis robot anjing laut berteknologi tinggi yang bertindak balas kepada sentuhan manusia kini digunakan bagi meredakan kemurungan mangsa-mangsa tsunami di Jepun.
    Diberi nama Paro, robot berbulu berkenaan ditawarkan kepada mereka yang kehilangan tempat akibat bencana berkenaan di sini pada Mac tahun lalu.
    Paro akan mengeluarkan bunyi dan menepuk siripnya apabila menerima sentuhan manusia.
    "Ia sungguh comel. Ia berbunyi apabila saya menggosok badannya," kata seorang budak lelaki berusia 10 tahun, Kosei Oyama.
    "Akibat tsunami, tidak banyak barang permainan yang dapat kami gunakan," tambahnya.
    Paro yang dilengkapi sebilangan sensor audio telah digunakan di beberapa buah hospital dan rumah orang tua sebagai alat bantuan terapeutik bagi meredakan kemurungan warga tua.
    Selain Paro, beberapa lagi robot canggih termasuk robot senaman, prototaip robot urutan kepala dan android menyerupai manusia yang berfungsi sebagai penyambut tetamu turut ditawarkan bagi menceriakan mereka. - AFP

    sumber : kosmo online

    Bayi 5.5 kilogram lahir tanpa bedah

    Posted: 17 Feb 2012 06:30 PM PST


    LONDON: Suzie, yang se berat 5.5 kilogram adalah bayi paling besar pernah dilahirkan di Britain.
    Beratnya hampir dua kali ganda berbanding purata berat bayi baru lahir. Lebih menarik lagi, Suzie sudah mempunyai dua batang gigi ketika dilahirkan.
    Tetapi yang menghairankan, ibunya, Gemma Tevendale, 26, melahirkannya cara biasa dengan hanya dibantu oleh gas dan udara.

    Dia hanya mengalami sakit selama 44 minit sebelum dimelahirkan Suzie.



    Kebanyakan ibu bayi yang bersaiz besar terpaksa menjalani proses Caesarean ketika melahirkan anak masing-masing.


    "Bidan terkejut. Mereka berkata, bayi saya besar, antara 4.5 kilogram atau 5 kilogram.

    Tetapi apabila mereka melihat beratnya 5.5 kilogram, mereka berkata, penimbang itu sudah pecah," kata Gemma.

    Suzie dilahirkan tiga minggu lalu dan kini sudah memakai pakaian bayi yang berusia enam bulan.

    Dan selera makan bayinya juga besar. Dia diberi susu badan tetapi turut memerlukan susu botol kerana sentiasa lapar. - DM



    sumber : myMetro

    Perompak mohon maaf kepada pekerja bank

    Posted: 17 Feb 2012 06:15 PM PST


    ROME: Dua perompak yang memecah masuk ke dalam sebuah bank semalam memohon maaf kepada kakitangan dengan berkata, mereka terpaksa mencuri kerana krisis ekonomi sebelum melarikan diri bersama-sama 10,000 euro (RM39,000).
    "Bertenang dan kami mohon maaf kerana kesulitan ini tetapi ada krisis yang berlaku," kata seorang perompak itu ketika dia dan rakannya merompak sebuah cawangan Banca Monte dei Paschi di Siena di Sardinia.

    Polis berkata, mereka percaya senjata yang digunakan dalam rompakan itu palsu memandangkan ia tidak menyebabkan penggera pengesan logam di pintu masuk bank berbunyi. - AFP



    sumber : myMetro

    Wajah jelik angkara dadah

    Posted: 17 Feb 2012 06:00 PM PST


    MIAMI: Seorang remaja nakal yang hanya tinggal separuh kepala berikutan satu kemalangan, semalam menyalahkan arak dan dadah yang menyebabkan wajahnya agak jelik.


    Ini kali pertama remaja itu bercakap mengenai kemalangan itu.


    Carlos 'Halfy' Rodriguez, yang lebih dikenali sebagai Sosa, kehilangan sebahagian besar otak dan tengkoraknya selepas terbabit dalam kemalangan yang menyebabkan dia tercampak keluar menerusi cermin depan kereta sebelum jatuh kepala dulu di atas jalan raya.

    Dalam satu video baru, dia menggunakan pengalamannya untuk menasihat orang ramai supaya tidak minum arak dan mengambil dadah.



    Doktor terpaksa memotong sebahagian besar daging dan tulang kepala untuk menyelamatkan dia dan sejak itu dia meneruskan kehidupannya di Miami, Florida.


    "Saya khayal kerana mengambil dadah. Saya memandu dan melanggar tiang yang menyebabkan saya tercampak keluar menerusi cermin depan," katanya dalam mesej menerusi You Tube.

    Sambil menunjukkan kepalanya ke arah kamera, dia berkata: "Dan inilah akibatnya. Kerana itu, adalah tidak bagus untuk minum arak atau mengambil dadah dan kemudian memandu. Ia tidak bagus," katanya.

    Menurut akhbar Jerman, Bild, Sosa mengalami kemalangan itu ketika berusia 14 tahun.

    "Saya bersama seorang sepupu dan seorang rakan, mencuri kereta. Kami memandu terlalu laju dan hilang kawalan hingga menyebabkan kemalangan," katanya

    'Rodriguez menjadi terkenal dua tahun lalu selepas dia ditahan atas dakwaan cuba melanggan pelacur.

    Polis Miami berdepan dengan masalah dalam menyediakan laporan. Dokumen itu tidak mempunyai nama, kecuali perkataan 'Separuh Kepala.'

    Gambar yang menunjukkan dia tidak berdahi dan bahagian atas kepala termasuk ke dalam tersebar ke seluruh dunia tetapi ramai yang menyangka ia berita palsu.

    Bagaimanapun, video baru itu membuktikan dia dan kecederaan melampaunya itu memang benar.

    Tetapi, walaupun dengan mesej yang serius untuk menjauh narkotik, Rodrizuez kelihatan masih jauh daripada mengubah gaya hidupnya apabila dia mengaku masih menghisap dadah.

    Dalam kenyataan mengejutkan, dia menuduh Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama juga berbuat demikian.

    "Ini yang saya lakukan setiap hari, menghisap dadah," katanya.

    "Obama ialah Presiden Amerika Syarikat dan dia juga menghisap dadah. Dan kenapa saya tidak boleh menghisapnya."

    'Halfy' bukan satu-satunya orang yang terselamat dan menjalani kehidupan dengan separuh kepala.

    Di Britain juga ada beberapa orang sepertinya.

    Remaja belasan tahun, Ben Maycock bernasib baik kerana terselamat selepas diserang dengan tukul besi yang menyebabkan sebahagian besar tengkoraknya lekuk pada 2010. - DM



    sumber : myMetro

    Sebar video lucah budak 10 tahun

    Posted: 17 Feb 2012 05:45 PM PST


    BUTTERWORTH: Penyebaran video klip lucah ke telefon bimbit melalui sistem bluetooth, termasuk membabitkan pelaku kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun dan wanita bertudung di sekitar pekan ini membimbangkan orang ramai.
    Mereka bimbang jika tidak dikawal, bahan lucah itu turut dimiliki pelajar sekolah. 
    Peniaga yang mahu dikenali sebagai Khairul, 30-an berkata, sejak kebelakangan ini makin banyak video klip lucah dimuat turun dalam telefon bimbit melalui Bluetooth dan mudah dimiliki sama ada oleh golongan remaja atau dewasa.

    "Ada pelaku dalam klip video lucah membabitkan kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun serta wanita bertudung yang dikatakan ustazah.



    "Bayangkan apa akan berlaku jika bahan berkenaan diperoleh anak muda kerana kebanyakannya memiliki telefon bimbit.



    sumber : myMetro

    Lelaki koma sebab telefon bimbit

    Posted: 17 Feb 2012 05:30 PM PST


    SUBANG JAYA: Hanya kerana telefon bimbit, seorang lelaki berusia 20-an koma selepas terbabit dalam pergaduhan membabitkan dua kumpulan di sebuah rumah di USJ8, di sini, kelmarin.
    Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam itu, mangsa bersama beberapa rakannya pergi ke rumah berkenaan selepas mengesyaki telefon bimbit miliknya yang hilang dicuri seorang daripada penghuni rumah itu.

    Tindakan mangsa dan rakannya itu menyebabkan berlaku pertengkaran antara dua kumpulan terbabit sebelum mereka yang hilang kawalan bergaduh.


    Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli, ketika dihubungi berkata, sebaik menerima laporan mengenai kejadian berkenaan, satu pasukan polis dikejarkan ke lokasi kejadian.

    "Tindakan pantas polis berjaya menahan serta-merta, 16 orang lelaki berusia 20-an yang disyaki terbabit dalam pergaduhan itu," katanya memberitahu seorang daripada mereka koma dan kini sedang dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).


    Menurutnya, semua yang ditahan akan direman selama tiga hari bermula semalam bagi membantu siasatan.



    "Siasatan awal mendapati, pergaduhan itu berlaku disebabkan masalah perebutan telefon bimbit," katanya.

    Ketika ditanya mengenai senjata yang digunakan ketika pergaduhan itu, Yahya berkata, pihaknya masih menyiasat mengenainya



    sumber : myMetro

    Duda amuk bunuh janda

    Posted: 17 Feb 2012 05:15 PM PST


    ALOR SETAR: Pada mulanya dia memandu kereta dan merempuh pagar rumah sebelum membakar kereta Myvi milik bekas isterinya. Tidak cukup dengan itu, dia bertindak lebih ganas apabila menetak wanita itu di kepala, badan dan lengan hingga mati.
    Itulah tindakan ganas seorang lelaki berusia 54 tahun yang mengamuk di rumah bekas isterinya di Jalan Saga 6, Taman Saga, di sini, kira-kira jam 12.30 tengah malam kelmarin.

    Ung Siew Lin, 46, maut dalam kejadian itu manakala anak angkatnya, Chn'g Sheve Mei, 26, kini dalam keadaan kritikal, juga akibat ditetak di kepala oleh suspek.




    Tiga lagi anak perempuan Ung, Wong Chew Ying, 26; Wong Chew Shen, 22, dan Wong Chew Wei, 21, turut cedera dalam kejadian itu akibat diserang ayah mereka, namun keadaan mereka tidak serius. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah, Asisten Komisioner Mohd Zakaria Ahmad berkata selepas melanggar pagar rumah dan membakar kereta bekas isterinya, menyerang wanita itu dan tiga anak perempuan serta anak angkat mangsa menggunakan parang dibawanya.

    "Ung yang cedera parah ditetak di kepala, perut dan lengan berjaya diselamatkan orang ramai awam yang menyedari kejadian itu, tetapi meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).


    "Anak angkatnya yang turut cedera ditetak oleh suspek, dihantar ke hospital oleh jiran dan keadaannya kini kritikal di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan," katanya ketika dihubungi, semalam.



    Mohd Zakaria berkata, ketiga-tiga anak kandung mangsa yang cedera, dihantar ke hospital sama untuk rawatan.

    Beliau berkata, berdasarkan siasatan awal, pihaknya percaya kes itu bermotifkan masalah keluarga kerana suspek dikatakan sering datang ke rumah bekas isterinya sejak tiga tahun lalu.


    "Suspek ditahan hasil bantuan jiran mangsa sebelum dihantar ke HSB untuk rawatan kerana lelaki itu juga cedera ketika pergelutan dengan mangsa," katanya.

    Menurutnya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai bunuh dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.



    sumber : myMetro

    Ritual setan,lima tahun kencing muka bini serta liwat

    Posted: 17 Feb 2012 05:00 PM PST


    KANGAR: Tidak tahan dilayan suami seperti binatang setiap kali melakukan hubungan kelamin sejak lima tahun lalu, seorang isteri nekad lari dari rumah dan membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar, Kedah, kelmarin.
    Dalam laporannya, wanita berusia 38 tahun itu mendakwa suaminya sering melakukan ritual jijik apabila bukan saja suka meliwatnya, malah akan kencing ke mukanya selepas setiap kali mereka bersama.
    Mangsa dan suaminya yang berusia 43 tahun berkahwin hampir 20 tahun lalu serta dikurniakan tiga anak tinggal di Bintong, di sini, sejak beberapa tahun lalu.

    Pada awal perkahwinan mereka melayari bahtera rumah tangga secara normal, namun selepas menjalin hubungan sulit dengan seorang wanita lima tahun lalu, dia mula meliwat dan kencing ke muka isterinya setiap kali bersama. Kali terakhir dia melakukan perbuatan itu pada 15 Februari lalu.



    Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin berkata, mangsa juga mendakwa suaminya mudah naik angin dan memukulnya jika keinginannya untuk melakukan amalan seks keji itu tidak dituruti.



    sumber : myMetro

    Menangis kekasih ditahan imigresen

    Posted: 17 Feb 2012 04:45 PM PST


    MANJUNG: Seorang lelaki menangis teresak-esak selepas teman wanitanya dicekup pihak berkuasa imigresen kerana bekerja secara tidak sah di sebuah tapak pembinaan, di sini.
    Lelaki berusia 30-an itu dilihat berlari sambil memeluk kekasihnya bagi melepaskan diri sejurus mendapat tahu kawasan pembinaan di Sri Manjung di sini, diserbu sepasukan anggota imigresen.

    Biarpun terjatuh beberapa kali namun lelaki warga asing itu tetap mengheret tangan kekasihnya untuk mengelak ditahan dalam operasi tengah hari semalam.


    Pada masa sama, beberapa pendatang asing yang bekerja di tapak berkenaan menggadai nyawa dengan bersembunyi di bawah terowong lif serta memanjat bangunan yang masih dalam pembinaan.

    Ketua Imigresen daerah Manjung, Zaidi Dali, berkata operasi membabitkan 58 anggota dan pegawai Jabatan Imigresen seluruh Perak tertumpu di kawasan pembinaan sebuah pusat beli belah di Sri Manjung, di sini.


    Menurutnya, operasi besar-besaran itu dilakukan selepas pihaknya mendapat maklumat lokasi berkenaan dipenuhi pekerja asing dan ketika serbuan bermula jam 1 tengah hari itu, ratusan pekerja asing bertempiaran melarikan diri bersembunyi di kawasan tapak pembinaan itu, malah ada yang merempuh kepungan anggota Imigresen.



    "Walaupun jumlah mereka ramai namun anggota imigresen berjaya menahan semua 340 pekerja asing yang kebanyakannya bertindak agresif dan melawan.

    "Ada anggota Imigresen terpaksa bergelut sebelum berjaya menahan lelaki warga asing ini yang bermati-matian cuba melepaskan diri," katanya.



    sumber : myMetro

    Pemuda selamba beronani didepan rumahnya

    Posted: 17 Feb 2012 04:30 PM PST

    TRIBUNNEWS-Entah apa yang ada dibenak fikiran lelaki yang dikenali sebagai Gin ini. Pemuda yang tinggal di  Batam, ini nekad melakukan onani di depan rumahya

    Aksi seronok Gn dilihat oleh tetangga wanita (sebut saja Ibu Dahlia) yang kebetulan melintas di depan rumahnya. Parahnya, Gin tetap asyik berfantasi ria hingga merasa puas.

    Sebaliknya Ibu Dahlia yang melihat aksi gila Gin marah dan langsung mengadu ke suaminya. Sang suami pun marah dan mengajak penduduk berjumpa Gin yang masih santai di teres rumahnya.

    Beruntung Gin tidak menjadi mangsa penduduk kerana polis yang kebetulan penduduk setempat terus membawa Gin ke balai polis.

    "Sebenarnya ibu itu mahu pergi ke pasar, melihat seperti itu dia balik ke rumah, mungkin dia malu. Wanita mana yang gak malu kalau melihat "barang" yang dianggap tabu untuk dilihat," ujar anggota polis yang ikut melakukan penangkapan terhadap Gin.

    "Sebenarnya Gin tak sengaja. Dia salah menempatkan lokasi, adakah patut buat di depan rumah (onani), aneh kan," ujar Briptu Sianturi anggota Polis.

    Gin sendiri mengaku bahawa dirinya tidak ada maksud untuk menunjukkan syahwatnya ke Ibu Dahlia. "Saya tak ada maksud macam-macam. Ibu itu jalan di depan, saya awalnya tak tahu," ujar Gin.Gin ditahan sementara diamankan dulu untuk menghindari kemarahan penduduk.

    Kaki Dan Tangan Hampir Tumbuh di Otak Bayi

    Posted: 17 Feb 2012 04:15 PM PST

    Seorang doktor di AS berhasil mengeluarkan tumor berupa potongan kaki, tangan, dan paha dari otak bayi yang baru berusia tiga hari. Operasi ini dilakukan oleh doktor bedah saraf anak, Dr Paul Grabb, di Colorado, AS, terhadap Sam Esquibel setelah hasil scan MRI menunjukkan terdapat tumor mikroskopik di dalam otak bayi tersebut.

    Para doktor di Memorial Hospital for Children di Colorado Spring, Amerika Syarikat, kini sedang menangani kes aneh yang menimpa seorang bayi. Bayi bernama Sam Esquibel itu didiagnosa mengalami tumor otak, sehingga para doktor, setelah melakukan proses pemindaian kepala, memutuskan melakukan pembedahan. Tapi betapa terkejutnya pasukan bedah ketika pembedahan berlangsung, ternyata di otak bayi yang baru berusia tiga hari tersebut ditemukan organ berbentuk kaki dan tangan. Organ ini sudah berbentuk sempurna, meski tidak sesempurna tangan dan kaki normal.


    Penemuan di dalam otak bayi laki-laki yang relatif sihat ini jarang terdengar sebelumnya dan mengingatkan kembali akan mitologi Yunani tentang dewa tertinggi Zeus yang melahirkan anak perempuannya dari keningnya. Dr Grabb yang menjalankan operasi di Memorial Hospital for Children, Colorado Springs, mengaku telah menemukan sebuah potongan kaki yang hampir tumbuh sempurna dengan lima jari bersama dengan satu potongan kaki lain, sebuah tangan, dan sebuah paha.

    "Seperti mengeluarkan seorang bayi dari dalam otak," kata Grabb. "Penemuan potongan tubuh yang hampir tumbuh sempurna ini cukup unik, aneh, dan tak pernah terdengar sebelumnya," ujarnya.

    Grabb tak mengetahui secara pasti bagaimana potongan tubuh itu dapat bertumbuh di otak. Namun, doktor bedah saraf anak ini menyebutkan kemungkinan potongan tubuh tersebut sebagai jenis tumor otak turunan.

    "Pertumbuhan tumor itu boleh jadi masuk dalam kes "fetus in fetu" atau bayi di dalam bayi, tetapi kes ini sangat jarang terjadi di dalam otak," kata Grabb.

    Orangtua Sam, Tiffnie dan Manuel Esquibel, menjelaskan, anak mereka itu ketika ini telah menjalani perawatan di rumah. Selain terapi fizik untuk memulihkan fungsi organ lehernya, Sam masih menjalani pemeriksaan darah bulanan untuk memastikan ada atau tidaknya gejala kanser atau pertumbuhan ulang tumor.

    Namun, Tiffnie dan Manuel Esquibel menjelaskan, bayi laki-laki mereka itu telah hampir pulih sepenuhnya setelah menjalani pembedahan pada 3 Oktober. "Anda tak akan tahu kalau ada bekas luka  di kepala bayiku itu," ujar Tiffnie Esquibel menjelaskan kepulihan putranya.

    Doktor Paul Grab, ahli saraf yang mengetuai pasukan operasi berkata, munculnya organ itu terjadi akibat proses kembar siam yang tidak sempurna. "Sepertinya saudara kembar Sam tidak berkembang sempurna, dan "tertinggal" di dalam otak," katanya. Menurut Grab, organ kembar siam tertinggal di dalam tubuh kembarannya adalah kes aneh. Lebih langka lagi bila organ itu bersembunyi di dalam otak.  "Belum pernah saya dengar kejadian begini," kata Grab.

    Pembedahan itu  berlangsung dengan jaya dan keadaan kesihatan Sam beransur baik dan sekarang sudah dibawa orang tuanya pulang.

    Tonik Rambut Dengan Menggunakan Air Kencing Unta

    Posted: 17 Feb 2012 04:00 PM PST

    Kencing unta dianggap sebagai 'ubat' kuno dan sekarang jadi bisnis besar bagi para lelaki dan wanita Yaman.

    Menggunakan kencing unta jadi popular pada kaum muda Yaman, yang percaya bahawa kencing itu menyihatkan & memperkuat kulit kepala, memperlambat rambut beruban dan menyuburkan rambut.

    Menurut chanel TV Arab al-Arabiya, salon-salon rambut di seluruh Yaman meminta 'tonik' berharga ini dan menjualnya dengan harga $4 seliter – harga yang mahal jika dibandingkan dengan gaji para pembeli.

    "Aku telah menggunakan kencing unta sejak kecil lagi," kata Amal, mahasiswa di Sanaa.

    "Pertama kali, seorang tetangga mengatakan padaku bahawa dia telah menggunakan kencing unta selama bertahun-tahun, kerana kencing itu membuat rambutnya indah dan bercahaya. Sekarang setiap orang di rumahku menggunakannya."

    Penggunaan kencing unta tidak terbatas pada wanita saja. Lelaki pun dilaporkan menggunakan kencing unta untuk menghindari kebotakan.

    "Banyak pemuda yang menggunakan kencing unta. Aku terpaksa beli banyak kencing unta ," kata Hasan, seorang pemilik salon di Yaman.

    Permintaan yang tinggi terhadap kencing unta membuat banyak orang mulai menternak unta, dan mereka rajin memberi minum unta-unta mereka agar menghasilkan lebih banyak kencing untuk dikumpulkan.

    Para peternak unta liar adalah pihak yang beruntung paling besar dari penjualan kencing unta. Mereka biasanya tinggal di daerah paling terpencil di negara tersebut seperti di Hudeida dan Mukallah.

    Beberapa orang juga mengatakan kencing unta baik untuk hati (liver), dan keyakinan ini disangkal oleh Universitas Sanaa yang mengatakan kencing unta berbahaya bagi sistem pencernaan.

    Kambing Buat Korban,Di Sembelih Nyaris Putus Tetap Masih Boleh Makan Dan Minum

    Posted: 17 Feb 2012 03:45 PM PST

    Sungguh  aneh, setelah 24 jam dilakukan penyembelihan, seekor kambing yang berada di Desa Bapang, Kecamatan Jogoroto, Jombang, sampai saat ini masih tetap berdiri tegak dan masih hidup.

    Bahkan lebih anehnya lagi, ketika diberi makan dan minum, kambing tersebut masih tetap mahu meski akhirnya makanan dan minuman tersebut keluar lagi dari tenggorokannya yang nyaris putus.

    "Benar-benar aneh , ketika diberi makan dan minum pun masih mahu," kata Faisol (42), warga Dusun Batang, Desa Sumber Mulyo, Kecamatan Jogoroto Jombang yang juga turut menyaksikan kambing aneh yang menggegarkan warga setempat ketika Hari Raya Korban.

    Kejadian tersebut pun menjadi  perhatian warga setempat. Tak kurang ratusan warga mula datang hanya untuk menyaksikan peristiwa aneha tersebut. Penduduk setempat pun akhirnya mewajibkan pengunjung untuk memasukkan wang Rp 1000 ke kotak amal.

    Tidak hanya warga setempat, Muspika hingga Camat pun juga sempat melihat kejadian aneh yang menggegarkan Desa setempat. Hingga berita ini ditulis, kambing tersebut pun masih tegar berdiri dengan sesekali mengerang.

    Inilah sekolah dalam gua yang disuruh tutup di China kerana memalukan

    Posted: 17 Feb 2012 03:30 PM PST

    Awalnya  murid-murid bersekolah di gua  yang diperuntukkan bagi masyarakat pegununang yang terpencil di Gety,daerah Guizhou itu  kerana pemerintah setempat menolak mengeluarkan perbelanjaan membangunkan sekolah.

    Namun kini - setelah murid-murid mendapatkan tempat untuk bersekolah, meski di dalam gua – pemerintah China di Beijing menutup sekolah tersebut.


    Menurut Kementerian Pendidikan alasan penutupan The Getu Village Cave Primary School – yang mana sudah memiliki ruang kelas- ruang kelas dan juga tempat bermain untuk 186 muridnya – kerana China bukanlah masyarakat gua.

    Namun, bekas guru besar sekolah, Xi Lin Chun menyayangkan penutupan itu dan menggambarkan penutupan itu sebagai hal yang memalukan.

    "Bahkan disini taman bermain kami tidak harus khuatir dengan cuaca kerana tempat itu selalu kering," ujar Xi sambil menambahkan bahawa keadaan itu menolong proses mengajar.

    Akustiknya juga hebat. Kami memiliki paduan suara terbaik di daerah ini dan ada juga beberapa strata (lapisan-lapisan social) batu yang Nampak di dinding-dinding yang membuat mengajar geologi menjadi semakin menarik.

    Dan kami tak perlu buku-buku untuk belajar biologi – kami sudah punya kelelawar dan juga cicak yang ada di sana sepanjang hari," ujar Xi lagi.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS