Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sinopsis Drama Fatihah Untuk Abah

Posted: 23 Aug 2012 07:25 PM PDT

Salam lebaran di hari yang ke-6 buat semua pembaca budiey.com. Syukur, Budiey dah pun selamat tiba di Kuala Lumpur untuk kembali bekerja. Kampung halaman telah pun kita tinggalkan dengan seribu kenangan indah beraya bersama kaum keluarga dan sanak saudara.

Bagaimana raya anda tahun ini?

VIDEO PENUH DRAMA FATIHAH UNTUK ABAH

Adakah raya anda hanya semata-mata di depan kaca TV? Maklumlah, banyak sekali drama-drama yang dihidangkan. Kebanyakan drama raya tahun ni rata-rata bergenrekan kekeluargaan. Banyak betul drama yang sedih dan menyentap rasa jiwa dan raga, kan?

Mungkin tahun depan, kita kena cadangkan kepada stesen TV untuk memperbanyakkan drama berbentuk komedi pula. Sebab raya-raya macam ni, kita tak digalakkan bersedih dan berduka, betul tak?

Namun, tak mengapalah, sebenarnya drama sedih tu ada unsur-unsur pengacara buat kita semua. Sekurang-kurang, memberi keinsafan dan mesej berguna untuk kita menjalani hidup.

Pada pagi raya ke-3 yang lalu, Budiey ada menonton sebuah drama yang sangat syahdu syahdan. Budiey sangat tersentuh menonton drama ini. Dan begitu juga dengan beberapa rakan di Twitter, rata-rata cakap drama ni sangat sedih. Drama yang Budiey maksudkan ialah drama Fatihah untuk Abah di TV3. Sebuah drama yang hebat dan sangat menyentap perasaan. Dengarnya ramai yang tersedu sedan. Drama Fatihah Buat Abah dilakonkan oleh pelakon hebat & mantap seperti Faizal Hussein, Sharifah Amani, Shafie Naswip dan beberapa lagi nama besar.

Drama ini memang sangat berkesan dan memberi pengajaran serta moral kepada para penonton. Moralnya, darjat dan harta tidak boleh menjamin kebahagiaan sekiranya tidak bersama orang tersayang.

Di sini, Budiey nak ucapkan tahniah dan selamat hari raya juga buat pengarah drama ini iaitu Azma Aizal Yusoof. Dengan ucapan, semoga berbahagia selalu di hari raya ini. Balik kelate koh demo tahun ini?

Boleh tangkap nangis bila tengok drama ni. Korang leleh ke tidhooook?

Sinopsis Fatihah Untuk Abah

Kekosongan hidup Dollah ditemani dengan gelak tawa dan gurau senda rakan-rakan-rakan di tempat kerjanya. Selain itu, Dollah juga sering mendapat perhatian daripada kerani bernama Ani yang sering mengambil berat terhadap Dollah. Namun begitu sebagai pemandu lori, rutin harian Dollah agak membosankan apatah lagi bila dia hidup kesorangan.

Suatu hari Dollah dikejutkan dengan kunjungan seorang gadis yang seiras wajah bekas isterinya. Fatihah adalah anaknya yang ditinggalkan 17 tahun lalu. Kehadiran Fatihah mengingatkan Dollah pada kisah lalu. Dollah pernah berkeluarga dan pernah bercinta serta cintanya dihalang oleh keluarga isterinya. Isteri Dollah datang daripada keluarga mewah. Pastinya keluarga isterinya tidak mahu membiarkan anak mereka hidup susah bersama dengan pemandu lori. Akhirnya Dollah melepaskan isterinya yang sedang mengandungkan Fatihah ketika itu kepada keluarga isterinya bagi memastikan kehidupan dua beranak itu terjamin. Mulai dari saat itu, Dollah mula kesunyian.

Drama Fatihah Untuk Abah

Berbalik kepada Fatihah, Dollah bertanyakan kepada Fatihah mengenai ibu Fatihah dan jawapan yang diterima ialah ibunya telah meninggal dunia ketika usia Fatihah 6 tahun. Dollah terkejut kerana keluarga isterinya tidak menyampai berita tersebut kepadanya. Dalam keadaan sayu, Dollah bertanya kepada Fatihah akan tujuan sebenar Fatihah datang berjumpa dengannya. Fatihah memberitahu dia ingin menghabiskan cuti sekolah selama sebulan untuk mengenali ayahnya itu. Fatihah terlebih dahulu telah meminta izin daripada Tok Mak.

Dollah menjadi malu untuk menyambut kehadiran Fatihah kerana keadaan rumahnya yang usang dan berselerak sedangkan Fatihah sudah biasa hidup mewah bersama Tok Mak. Kehadiran Fatihah sedikit sebanyak telah mengubah sikap pendiam Dollah.

Jika dulu sakit demam Dollah tiada siapa peduli tapi kini Fatihah yang manjaganya. Malahan keadaan rumah termasuk makan dan pakai ayahnya akan diuruskan Fatihah. Fatihah juga sering mengikut ayahnya ke tempat kerja.

Setiap kali berborak dengan Kak Ani, Fatihah dapat menghidu akan keprihatinan Kak Ani kepada ayahnya, namun ayahnya sahaja yang tidak mengendahkan hal itu. Suatu hari Dollah telah meminta Fatihah untuk berterus terang dengannya sama ada betul atau tidak Tok Mak mengetahui Fatihah berada dengannya. Akhirnya, Fatihah mengaku bahawa dia lari dari kursus yang sepatut dihadirinya selepas peperiksaan SPM kerana ingin mencari Dollah.

Dalam masa yang sama, Amat kawan sekerja Dollah semakin iri hati dengan Dollah apabila Fatihah cuba merapatkan hubungan Dollah dengan Ani. Malah dalam tak sedar, Amat suka melihat Fatihah. Nafsu telah mendorong Amat yang hampir merogol Fatihah tetapi sempat diselamatkan oleh Said. Apabila mengetahui keadaan Fatihah tidak selamat, Dollah menyuruh Fatihah pulang namun Fatihah merayu ingin terus tinggal dengan Dollah. Dollah bersetuju tetapi meletakkan syarat supaya Fatihah menghubungi Tok Mak dan memberitahu perkara sebenar.

Akhirnya Fatihah terpaksa pulang bersama Tok Mak. Kepulangan Fatihah ke pangkuan Tok Mak membuatkan Dollah kembali sunyi tetapi dia merelakan pemergian Fatihah. Fatihah begitu marah kerana abahnya tidak berlawan habis-habisan untuk mempertahankan haknya sebagai ayah kandung Fatihah. Namun Dollah mempunyai sebab mengapa dia rela melepaskan Fatihah. Segala-galanya terjawab apabila Said dan Kak Ani datang bertemu Fatihah dan memberitahu segala rahsia yang Fatihah tidak pernah tahu selama ini. Apabila terbongkar segalanya Tok Mak menyesali segala apa yang telah dia lakukan terhadap Dollah dan Fatihah.

1. CERITA ASAL, LAKON TV & ARAHAN
-AZMA AIZAL YUSOOF-

2. PENULIS SKRIP
-EENAZ MOKHTAR-

3. PENGARAH VIDEOGRAFI
-AM IZHAM-

4. PENERBIT
-ZIZIE IZETTE (BZ2121 PRODUCTIONS)-

PELAKON UTAMA:
FAIZAL HUSSEIN – DOLLAH
SHARIFAH AMANI – FATIHAH
SYAFIE NASWIP – SAID
AMYZA AZNAN – ANI
AZHAN RANI – AMAT
KHATY FAUZIAH – TOK MAK

TAYANGAN:
RAYA KE 3 jam 9.30 Pagi di TV3

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Drama Fatihah Untuk Abah

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Review A’Famosa Resort Melaka

Posted: 23 Aug 2012 07:19 PM PDT

A'Famosa Resort : Keriangan Lengkap di Sebelah Sejarah Melaka
oleh Shah Shamshiri

Kelihatan dari Lebuh Raya Utara Selatan, A'Famosa Resort terletak tidak jauh dari Bandaraya Bersejarah, Melaka. Hanya 45 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan sejam dengan menaiki kereta dari pusat bandaraya KL, resort ini merupakan salah satu tarikan paling popular di Melaka.

Mendapat nama daripada kota kubu Portugis yang terkenal pada abad ke-16 di Melaka, ia dikelilingi oleh bukit-bukau serta persekitaran alam semulajadi yang indah nan hijau. Dengan keluasan sebanyak 520 hektar, A'Famosa Resort merupakan perhentian lengkap buat percutian, meysuarat serta perniagaan. Ia dilengkapi dengan sebuah padang golf bertaraf antarabangsa, sebuah taman air (Water World), taman haiwan (Animal World Safari), Kota Koboi (Cowboy Town), Kelab Ekuestrian, Resort Hotel, Condotel dan juga beberapa banglo atau villa.

Review A'Famosa Resort Melaka

Kesemua pilihan penginapan di sini sangat sesuai buat mereka yang ingin bercuti dengan keluarga, rakan-rakan ataupun berbulan madu. Dengan tiga jenis konsep penginapan berbeza, iaitu Resort Hotel, Condotel dan juga Villa, para pengunjung pasti berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. Apatah lagi resort ini turut menyediakan A'Famosa Clubhouse bagi mereka yang ingin mengadakan acara-acara besar serta mesyuarat-mesyuarat penting. Clubhouse ini juga sering menjadi kunjungan para tamu resort untuk menikmati sarapan, makan tengah hari serta makan malam.

Namun yang paling menjadi tumpuan di resort ini, sudah tentu taman-taman temanya. Dan taman tema paling popular adalah A'Famosa Water World yang merupakan sebuah taman tema air sebesar 20 hektar. Dengan pelbagai permainan air seperti gelongsor, kolam ombak dan macam-macam lagi, taman tema ini sering mendapat lawatan daripada pelancong asing yang datang dari pelbagai negara. Tidak lupa juga A'famosa Animal World Safari sebuah taman yang dipenuhi dengan pelbagai jenis hidupan liar. Ia sangat sesuai bagi mereka yang sukakan binatang dan haiwan liar. Dengan lebih 100 spesis haiwan, ia benar-benar persis sebuah safari. Diserikan lagi dengan pertunjukan-pertunjukan haiwan seperti burung, gajah, reptilia dan seumpamanya, pengunjung pasti tidak akan bosan di sini. Bagi mereka yang sering tertarik dengan filem-filem berkonsepkan Cowboy, pastikan singgah di Cowboy Town untuk mengalami dan menikmati sendiri suasana ala-ala filem Cowboy. Ia lengkap dengan persembahan khas para pelakon Cowboy dan Red Indian, yang diperhebatkan lagi dengan pertunjukan permainan api dan sebagainya!

Ini hanya sedikit sahaja gambaran mengenai apa yang dapat dinikmati oleh para pengunjung yang meluangkan masa di A'Famosa Resort. Terdapat banyak lagi aktiviti yang boleh dilakukan seperti bermain golf di Kelab Golf, menaiki kuda di Kelab Ekuestrian, berbasikal, memancing, meredah rimba (jungle trekking), membeli-belah dan banyak lagi.

Pendek kata, A'Famosa Resort benar-benar persinggahan yang sesuai untuk bercuti dan berehat kerana ia bukan sekadar penginapan bertaraf antarabangsa sahaja malah sebuah perhentian yang lengkap dengan pelbagai aktiviti serta tarikan bagi mereka yang ingin menghabiskan waktu bersama orang tersayang. Dengan lokasinya yang tidak jauh dari pusat kota serta lapangan terbang, ia sangat mudah ditujui dan harganya juga amat berpatutan. Jadi, kalau ada waktu di hujung minggu atau bercuti panjang, singgahlah ke sini untuk berekreasi!

Review A'Famosa Resort Melaka

Review A'Famosa Resort Melaka

Review A'Famosa Resort Melaka

Review A'Famosa Resort Melaka

Review A'Famosa Resort Melaka

Review A'Famosa Resort Melaka

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Mon Jasmin Noir, Haruman Terbaru Bulgari

Posted: 23 Aug 2012 08:12 PM PDT

Mon Jasmin Noir merupakan haruman terbaru daripada rangkaian produk Bulgari. Haruman segar, nyaman dan direka untuk musim bunga ini diilhamkan daripada keajaiban ala Taman Boboli, Florence, Itali. Haruman ini turut dibangkitkan dengan intipati lata haruman bunga melati semulajadi, serta kesegaran air pancut yang mengalir.

Beberapa eleman seperti Pink Pomelo, Almond Hijau, Grandiflorum Jasmine, Delightful Woods serta Kasturi putih dikatakan mampu membangkitkan aura seksi si pemakai. Disamping itu, kehadiran eleman grandiflorum Jasmine yang bergabung dengan Sambac Jasmine Teh bunga turut membangkitkan kehangatan dan keintiman sensual seorang wanita. Untuk wangian Mon Jasmin Noir, L'Eau Exquise, pengasasnya ingin  mengetengahkan ekspresi berupa kesegaran, kemewahan, serta menonjolkan eleman Eau de Jasmin dengan label Mon Jasmin Noir.

Botol haruman L'Eau Exquise direka dengan hiasan eksklusif yang terdiri daripada renda, serta evoking tekstur halus permata. Padanan reben organza yang terang mampu membangkitkan aura elegan dan feminin, manakala warna hijau lembut sebagai warna asas haruman mencerminkan kelembutan dan kesegaran sifat sebenar wanita.

Haruman terbaru ini sudah mula dipasarkan pada bulan Julai 2012 yang lalu dan ia didatangkan dengan dua saiz iaitu 50ml serta 75ml.

Pelik, Sepatu Tinggi!

Posted: 23 Aug 2012 07:00 PM PDT

Setiap wanita pasti mengemari kasut tumit tinggi lagi-lagi ianya dapat menyerlahkan imej personaliti yang menarik. Boleh dikatakan si pencinta fesyen pasti akan membeli sekurang-kurangnya satu kasut apabila keluar membeli belah.Tidak kurang hebatnya, apabila sepatu tinggi pelik yang kian menjadi perhatian wanita dihasilkan secara menyeluruh bagi menampilkan kelainan dalam penggayaan. Ohbulan menampilkan fesyen kasut terpelik yang sedikit sebanyak mungkin menjadi pilihan anda :-

Melangkah penuh bergaya dan berkeyakinan tatkala menyarung sepatu pelik berwarna merah ini.

Pasti mendapat panahan mata yang memandang kerana penghasilannya yang eksklusif diilhamkan daripada bentuk bakul getah.

Si pemakai juga mencapai keselesaan apabila menggayakan sepatu ini kerana tapaknya yang rata memberikan keseimbangan kepada si pemakai. Penggunaan warna merah ini juga dapat menyerlahkan keperibadian berani si cantik.

Sepatu tinggi pelik roda yang berona warna menarik mampu menyerlahkan gaya anda tatkala melangkah ke majlis-majlis. Diinsipirasikan daripada roda kereta sorong dengan gabungan material kain untuk mempersembahkan rekaan eksklusif kasut tersebut.

Getah lembut dibelakang kasut memberikan ciri-ciri keselesaan kepada si gadis untuk menyarungkan sepatu dengan penuh keyakinan.

Kombinasi warna merah, hitam, putih, hijau dan biru memberikan peluang kepada si gadis untuk mengabungkan sepatu tersebut dengan busana yang memukau.

Pelik namun memukau pandangan sesiapa sahaja yang memandang. Manakan tidak, kasut yang berasaskan lastik pemburu dihasilkan menjadi sepatu yang memukau.

Ilham yang bijak ini digabungkan memberikan penampilan yang unik kepada si pemakai. Sekali imbas dengan teliti, setiap perincian yang digunakan mempunyai kreativiti tersendiri.

Kombinasi warna kuning dengan kayu memberikan nilai eksotik terhadap penghasilan kasut tersebut. Selain boleh ditampilkan dengan penggayaan ringkas, fesyen kasut ini juga boleh ditampilkan bagi majlis-majlis glamor.

Sekali imbas terkenang zaman kanak-kanak yang pasti menjadi kenangan terindah apabila mengayakan kasut yang diilhamkan daripada papan gelonsor kanak-kanak.

Penggunaan rona warna terang menyerlahkan kehidupan personaliti si cantik yang sentiasa girang dan ceria. Tumit berasaskan tangga itu kelihatan menarik bagi mereka yang ingin tampil 'chic'.

Pasti si cantik yang menggayakan kasut tersebut menjadi perhatian si jejaka tampan.

Kehidupan meliputi kehendak dan keperluan. Setiap manusia mempunyai keperluan dari segi makanan, tempat tinggal dan pakaian.

Diilhamkan daripada makanan berzat iaitu buah-buahan maka terhasillah sepatu tinggi pisang yang direka dengan idea yang kreatif. Penghasilan yang kemas memberikan perhatian terhadap semua mata yang memandang.

Bagi si pemakai yang lebih optimis dan moden, rona warna kuning diraja itu mampu diserlahkan berikutan warna kuning melambangkan kegembiraan, penuh semangat dan riang.

Biadap. Itu yang digambarkan tatkala melihat sepatu tinggi bertapakkan lidah merah yang terkeluar. Mempunyai persamaan dengan lambang 'Rolling Stone', kasut tumit tinggi ini dihasilkan mengikut kreativiti daripada kasut biasa kepada sesuatu yang lebih unik dan luar biasa.

Kasut dengan permukaan daripada warna pastel itu memberikan kelembutan dalam keberanian seseorang.

Merah yang melambangkan kemegahan mampu membuatkan si pemakai melangkah dengan penuh keyakinan disamping menyerlahkan keaslian cara jalan sebenar seorang wanita untuk tampil menawan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Foto-foto Syur Nikita Mirzani Beredar Lagi

Posted: 23 Aug 2012 09:15 PM PDT



Jakarta - Sensasional seputar artis Nikita Mirzani tak ada habisnya. Belum lama foto, panasnya beredar saat bulan Ramadan lalu, kini enam foto syur Nikita beredar lagi.

Sekaran, foto syur bintang filem Perempuan-perempuan Liar (2011) terlihat berpose dengan menggunakan kamera ponsel. Nikita terlihat berpose di depan cermin. yang kemudian dia ambil sendiri foto dengan menghadap ke cermin menggunakan ponsel.

Dalam enam foto itu Nikita terlihat polos tanpa mengenakan busana. Janda beranak satu itu hanya mengenakan bra dan celana dalam putih sehingga terlihat jelas bentuk tubuhnya yang dipenuhi tatto.

Foto-foto tersebut diperoleh dari seorang sumber yang enggan disebutkan identitinya.


Sebelumnya, mantan host Kakek-kakek Narsis ini mengaku terkejut ketika foto-foto panasnya beredar pada bulan Ramadhan lalu. Hingga berita ini diturunkan, Nikita belum bisa dimintai konfirmasi perihal foto-foto syur terbarunya tersebut.
sumber

Awek cantik tewas kerana onani dalam bilik

Posted: 23 Aug 2012 09:00 PM PDT

Kerana ghairah seksnya sedang memuncak dan membuat hasrat tersebut menggebu gebu sehingga harus terlampiaskan segera, membuat hidup Nichola Paginton berakhir dengan cukup tragis. Oktober tahun lalu awek 30 tahun ini tewas mengenaskan diatas tempat tidur dengan sebuah vibrator seks dan laptop yang sedang menayangkan video porno. Baru baru ini baru dikeluarkan hasil analisa mediknya oleh para penyidik yang meneliti kes ini.



Hasil pemeriksaan patologi di Gloucester menunjukkan, Paginton meninggal dunia kerana arritmia atau keadaan tidak stabilnya irama jantung yang diduga diakibatkan oleh dorongan seks yang menghinggapinya. Ahli koroner Gloucestershire Alan Crickmore mengiyakan bahawa aktiviti yang dilakukan oleh wanita berusia 30 tahun ini sebelum kematian menjemput telah berdampak ke terjadinya arritmia fatal.
Permasalahan ini terungkap setelah polis ditelepon oleh majikan Paginton, Sarah Griffith, yang terpaksa menghampiri kediaman Paginton kerana wanita ini tidak masuk kerja sebagaimana biasanya. Saat tidak ada jawaban dari dalam kediaman pengasuhnya itu, Sarah meminta bantuan dari tetangga sekitar, Michelle Grant, dan mereka melihat dari balik tirai tampak Paginton terbaring di ranjangnya dengan seekor kucing yang bertengger di atas dadanya.

"Setelah mereka menerobos masuk ke dalam, mereka menemukan Paginton telah meninggal dunia. Ada laptop di pangkuannya dan saat mereka mengangkat laptop serta menyingkap cadar ditemukan Paginton dalam keadaan tidak berbusana mulai dari pinggang ke bawah dan ditemukan sebuah vibrator di ranjangnya," kata Sersan Detektif Gavin Webb. "Masih ada tayangan porno di dalam laptop," lanjutnya.


Ahli patologi Dr Richard Jones dari Universitas Cardiff menjelaskan, "Tidak ada yang boleh dijelaskan tentang alasan dia meninggal dunia dengan cara begini, tetapi saya menduga kerana serangan jantung mendadak.

sumber 

Petani China buar replika Lamborghini dari besi buruk

Posted: 23 Aug 2012 08:45 PM PDT


Seorang mekanik dan petani asal China, Wang Jian, membangun sebuah replika dari Lamborghini Reventon hanya dengan menggunakan besi buruk
Meskipun kecepatannya amat jauh terpisah dengan supercar seharga 840.000 pound itu, dan digunakan untuk mengangkut baja, namun Jian yang tinggal di provinsi Jiangsu di timur China ini mencurahkan seluruh kemampuannya untuk membuat replika kereta tersebut dari besi tua.
Lelaki berusia 28 tahun tersebut, memulai usahanya untuk membangun replika supercar ini bulan Mei tahun lalu, ketika ia membeli sebuah Volkswagen bekas.
Setelah sebelumnya membangun sebuah model kecil dari Lamborghini Reventón, Jian mulai mengerjakan sebuah replika asli dengan membuat ulang chassis serta memindahkan mesinnya dari depan ke bagian belakang kendaraan.
Meskipun kerja-kerasnya ini sekarang telah selesai, Jian tidak mampu untuk memandu kereta ini di jalan raya kerana ia tidak boleh mendapatkan izin.
Meskipun begitu, Lamborghini buatan Jian masih boleh digunakan sebagai kendaraan pengangkut baja
"Ketika menelusuri internet, aku menemukan keretaini sangat keren, dan yang lebih penting lagi bahwa hanya ada 21  Lamborghini Reventon di seluruh dunia. Inilah yang membuat aku ini membangunnya" tutur Jian.
Jian yang merupakan seorang pecinta otomotif sejak usia dini ini telah menjadi seorang montir di usianya yang ke-16, dan membangun replika ini hanya dengan biaya sekitar 6.000 poundsterling.
Diketahui, hanya segelintir Lamborghini Reventon yang dilaporkan telah dibuat oleh kilang supercar Itali yang terkenal itu, meskipun ada rumor yang beredar bahwa ada setidaknya 100 unit yang dibuat.

Akibat Kotoran Burung Wanita ini Buta

Posted: 23 Aug 2012 08:30 PM PDT


Jika anda berfikir bahawa kotoran burung bukanlah suatu ancaman bagi kesihatan maka apa yang dialami Erica Richards ini bakalan membuat anda berfikir dua kali.
Wanita berusia 24 tahun tersebut harus menerima kenyataan bahawa dirinya kehilangan penglihatan akibat loteng rumah yang ditinggalinya terdapat sejumlah besar kotoran merpati, membuat kedua matanya buta .
Wanita asal Kanada ini terkena kriptokokus meningitis, yang merupakan pembengkakan fatal selaput otak. Hal ini disebabkan oleh jamur yang hidup dalam perut burung seperti merpati dan ayam yang terhirup.
Menurutnya, gejala yang timbul adalah migrain berat, muntah-muntah dan kehilangan nafsu makan.
"Penglihatan saya mulai berbayang, kabur dan kejang. Dan kemudian saya berakhir di rumah sakit. " tuturnya.
Saat ini Erica bernyanyi di jalan-jalan Fredericton, Kanada agar orang dapat memberi perhatian khusus pada penyakit yang membuatnya buta itu, dan juga untuk memperoleh wang ekstra.
"Hindari berada dalam situasi di mana terdapat banyak kotoran merpati, terutama jika anda mengganggu mereka. Sapu dan bersihkan kotoran-kotoran burung tersebut," tutur Kevin Forward, seorang spesialis penyakit menular.
Namun, Kevin menambahkan bahwa risiko terkena penyakit ini dari merpati dalam lingkungan yang normal seperti di taman, adalah sangat kecil.

Mata dicungkil, lidah dipotong

Posted: 23 Aug 2012 08:15 PM PDT


LAHORE: Seorang tukang gunting di pedalaman Pakistan kini bertarung dengan nyawa selepas pancainderanya dipotong kerana menjalani hubungan dengan seorang wanita dari keluarga berpengaruh yang sudah berkahwin, kata polis, semalam.
Pegawai polis berkata, Yousaf Khan, 32, diculik oleh tujuh anggota keluarga tuan tanah yang kemudian mencungkil matanya dengan pisau sebelum memotong telinga, hidung bibir dan lidah mangsa. 
Kejadian berlaku di Kampung Mirzapur di daerah Okara, kira-kira 120 kilometer di timur Lahore, bandar utama wilayah Punjab di Pakistan.

Pegawai polis yang terlibat dalam siasatan kes itu, Khaliq Riaz berkata: "Yousaf disalahkan kerana menjalinkan hubungan dengan seorang wanita. Kami sudah menangkap lima suspek."



Khaliq berharap dua lagi suspek, seorang lelaki dan seorang wanita yang juga terlibat dalam kejadian itu akan ditahan tidak lama lagi.

"Keluarga itu berkata, mereka sudah berkali-kali memberi amaran kepada Yousaf supaya menghentikan perhubungannya dengan wanita itu dan mereka terpaksa mengambil tindakan melampau untuk menghukum tukang gunting itu," katanya.

Yousaf sudah dibawa ke hospital tempatan dan doktor kini berusaha untuk menyelamatkan nyawanya. - AFP


sumber : mymetro

2 lelaki separuh bogel lena dalam masjid

Posted: 23 Aug 2012 08:00 PM PDT


MANAMA: Polis Kuwait menahan seorang lelaki dan memburu seorang lagi selepas kedua-duanya yang mabuk didapati tidur dengan hanya memakai seluar dalam di bahagian wanita di sebuah masjid.
Imam Masjid di kawasan Sa'ad Abdullah menelefon polis selepas menemui kedua-dua lelaki tersebut tidur lena, lapor akhbar Al Anba, semalam. 
Namun begitu, ketika polis mengejutkan mereka seorang daripadanya melarikan diri dengan memanjat tembok masjid. - GN

sumber : mymetro

Lelaki tak siuman bakar sami

Posted: 23 Aug 2012 07:45 PM PDT


BANGKOK: Seorang lelaki memakai pakaian sami dibakar seorang lelaki yang dipercayai sakit mental di tempat menunggu bas di Tugu Kejayaan pada awal pagi, semalam.
Mangsa, Yanyong Ithikul, 60, melecur teruk apabila polis menemuinya dan terus dibawa ke hospital.
Seorang pembersih jalan yang menyaksikan kejadian itu pada jam 5.30 pagi itu memberitahu polis, sami itu tidur bersebelahan seorang lelaki di tempat menunggu bas.

"Tidak lama selepas itu, lelaki itu bangun lalu membakar kain sami itu dan terus melarikan diri," katanya.



Polis berkata, mereka kini melakukan siasatan sama ada mangsa benar-benar sami kerana kenyataan yang diberikannya kepada pegawai penyiasat menimbulkan keraguan.


"Lelaki itu berkata dia dalam perjalanan ke Bangkok dari sebuah kuil di Yala.
"Dia juga mendakwa kad pengenalannya terbakar," kata polis. - BP


sumber : mymetro

Mati kerana bunyi radio

Posted: 23 Aug 2012 07:30 PM PDT


NAAHA (Indonesia): Disebabkan perkara kecil, Aidit, 34, penduduk Kampung Teteona, Kacamatan Wonggeduku, daerah Konawe ditikam oleh adiknya Jasmin, 24, semalam.
Aidit meninggal dunia ketika dibawa ke Hospital Awam Daerah Sultra. 
Kedua-dua beradik itu bertengkar selepas mangsa merasa tersinggung apabila si adik menegur abangnya supaya memperlahankan bunyi radio kerana sudah lewat malam.

Ketua Bahagian Jenayah Polis Konawe, AKP Turuman Marani berkata, kejadian berlaku di rumah ibu bapa mereka.



Walaupun kedua-dua beradik itu sudah berumahtangga, mereka masih tinggal di rumah ibu bapa mereka di Kampung Teteona. 
Jasmin memberitahu polis, Aidit pulang kira-kira jam 10 malam dalam keadaan mabuk.
Dia lalu memainkan radio dengan kuat hingga mengganggu ketenteraman jiran, lebih-lebih lagi waktu sudah lewat malam.

"Jasmin menegur abangnya tetapi tidak diterima baik oleh Aidit yang masih mabuk. Mereka kemudian bertengkar," kata Turuman.

Melihat situasi yang tegang itu, Ketua Kampung Teteona meleraikan kedua-dua beradik itu. Apabila suasana tenang tiba-tiba bekalan elektrik dimatikan.
Aidit menyangka adiknya mematikan fius supaya bekalan elektrik terputus dan dia tidak dapat memainkan radionya.

Aidit menuduh Jasmin mematikan bekalan elektrik lalu kedua-duanya bertumbuk.

Jasmin melarikan diri ke dalam bilik tetapi dikejar oleh Aidit yang terus memukulnya. Dengan pantas, Jasmin menikam perut abangnya dengan pisau menyebabkan Aidit rebah.

Ketua kampung yang masih di tempat kejadian membantu membawa Aidit ke hospital tetapi mangsa mati dalam perjalanan. - JPNN



sumber : mymetro

Dua gadis cedera digigit wanita mengaku kelaparan

Posted: 23 Aug 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Seorang wanita tidak siuman menyebabkan dua gadis mengalami kecederaan di tangan selepas dia menggigit mereka kerana lapar.
Victoria Smith, 27, yang bagaikan anjing gila menerkam dan menggigit tangan dua mangsa terbabit.

Dia menyerang Jamie Montgomery, 27, di kelab malam dan turut menggigit muka mangsa.


Jamie yang dirawat selama 29 hari di hospital dan perlu menjalani pembedahan plastik, tidak lagi dapat menggunakan ibu jarinya.

Jamie berkata: "Dia menggigit dan terus menggigit saya. Saya hanya lihat darah berlumuran. Ia betul-betul menyakitkan," katanya.


Victoria menggigit ibu jari mangsa kedua, Charlotte Forde, 21, di kediaman mangsa di Blackpool. Pendakwa raya, Jon Close, memberitahu mahkamah Preston, apabila dia bertanya Victoria mengapa dia menggigit Jamie, Victoria menjawab: "Saya lapar dan terus jadi gila." Victoria terlepas daripada hukuman penjara walaupun disabitkan menyerang Charlotte dan Jamie. - TS


sumber : mymetro

Lelaki gigit ular tedung hingga mati selepas dipatuk

Posted: 23 Aug 2012 07:00 PM PDT


KATHMANDU: Seorang lelaki Nepal yang dipatuk ular tedung menggigit semula haiwan itu dan membunuhnya dalam serangan balas, lapor akhbar semalam.
Akhbar harian Nepal, Annapurna Post melaporkan, Mohamed Salmo Miya, 55, mengejar ular yang mematuknya di sawah padi Selasa lalu, menangkap dan menggigit haiwan itu hingga mati.

"Saya boleh membunuhnya dengan kayu, tetapi saya menggigitnya kerana sangat marah," katanya yang tinggal di sebuah desa kira-kira 200 kilometer di tenggara Kathmandu. Ular itu yang dipanggil 'goman' di Nepal turut dikenali sebagai tedung biasa.


Pegawai polis, Niraj Shahi berkata, Mohamed Salmo yang dirawat di pusat kesihatan di desa terbabit tidak akan didakwa kerana membunuh ular kerana reptilia itu tidak termasuk dalam senarai spesies terancam di Nepal. - Reuters

sumber : mymetro

Perkosa anak gadis kawan

Posted: 23 Aug 2012 06:45 PM PDT


KUALA TERENGGANU: Seorang lelaki dikatakan menggunakan alasan hendak memperkenalkan seorang gadis dengan anak lelakinya sebelum dia mengambil kesempatan merogol remaja berusia 14 tahun itu dalam kejadian berhampiran Pantai Penarik, Setiu, kelmarin.
Akibat perbuatannya itu, lelaki berusia 49 tahun dan bekerja sebagai nelayan terbabit direman selama tujuh hari selepas perintah reman dikeluarkan Pendaftar Kanan Mahkamah Sesyen/Majistret Kuala Terengganu, Rusila Nik, di sini, semalam.

Suspek yang juga bapa kepada lapan anak disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.


Difahamkan sebelum kejadian, suspek yang juga kenalan bapa mangsa mengambil gadis itu di rumahnya kira-kira jam 4 petang dengan alasan hendak memperkenalkan mangsa dengan anak lelakinya.

Selepas perjumpaan itu, mangsa dikatakan meminta suspek menghantarnya ke Pantai Penarik, Setiu, kerana dia hendak bertemu rakannya sebelum suspek mengambil kesempatan merogol mangsa ketika dalam perjalanan ke pantai berkenaan.


Bagaimanapun, selepas melakukan perbuatan terkutuk itu di dalam semak, suspek kemudian menghantar mangsa pulang ke rumahnya kira-kira jam 7 malam.


Mangsa yang ketakutan menceritakan kejadian itu kepada keluarganya yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Setiu pada jam 1 pagi semalam. Susulan laporan itu, suspek ditahan di rumahnya di Kampung Telaga Papan, Setiu, kira-kira jam 3 pagi semalam.

sumber : myMetro

‘Bertapa’ 10 hari

Posted: 23 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Suspek utama disyaki membakar Nurul Firzanah Mat Zaki, 16, yang kini koma sejak kejadian 13 Ogos lalu akhirnya ditahan awal pagi semalam ketika dalam keadaan 'lalok' (khayal) akibat pengaruh dadah bersama lima rakan, empat daripadanya wanita.
Remaja lelaki berusia 18 tahun itu yang juga kekasih mangsa ditahan kira-kira jam 3.30 pagi bersama lima rakan berusia 18 hingga 20 tahun di dalam sebuah rumah panjang di Setapak Jaya, di sini, yang jaraknya hanya kira-kira lima kilometer dari lokasi Nurul Firzanah dibakar.

Sumber polis berkata, serbuan diketuai Pegawai Siasatan Kanan Jenayah dari Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul (Zon Setapak), Asisten Superintendan Shan Gopal bersama sepasukan anggota hasil risikan dan maklumat orang awam.


Menurutnya, siasatan polis mendapati sejak kejadian 10 hari lalu suspek tidak keluar dari rumah itu yang menjadi tempat persembunyiannya bagi mengelak ditahan polis selepas gambarnya disebarkan di media.

"Sebelum serbuan dilakukan, polis membuat pemantauan di rumah berkenaan selama hampir lima jam bermula jam 11.30 malam dan serbuan dilakukan menerusi pintu belakang dan depan secara serentak.


"Suspek cuba melarikan diri, namun dapat dicekup dan ketika itu dia dan rakan-rakannya didapati berada di bawah pengaruh dadah, malah polis turut menemui peralatan menghisap dadah di rumah berkenaan," katanya.



Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah yang dihubungi semalam mengesahkan penahanan suspek utama itu serta lima rakannya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan di rumah berkenaan polis turut menemui beberapa bahan bukti penting, antaranya pakaian dengan kesan minyak petrol yang dipercayai digunakan suspek semasa membakar mangsa. "Polis turut merampas telefon bimbit suspek selepas mendapati di dalamnya terdapat beberapa mesej berbaur ugutan antara suspek dan mangsa," katanya.


Ku berkata, selain suspek, lima individu yang ditahan bersamanya turut didapati positif dadah dan semua mereka kini direman lima hari bermula semalam untuk siasatan yang dilakukan mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh.

Sementara itu, bapa Nurul Firzanah, Mat Zaki Mat Hussin, 45, yang dimaklumkan mengenai tangkapan suspek mengucapkan rasa syukur dan tahniah di atas kejayaan polis.


"Alhamdulillah, solat hajat dan doa kami sekeluarga serta orang ramai dimakbulkan Allah. Kami berharap dia (suspek) akan menerima pembalasan setimpal dengan apa yang dilakukannya terhadap anak saya," katanya ketika dihubungi Harian Metro.


Dalam kejadian kira-kira jam 3.15 pagi 13 Ogos lalu, Nurul Firzanah yang keluar bersama suspek disimbah petrol sebelum dibakar di kawasan semak berhampiran Flat Wangsa Sari, Seksyen 1, Wangsa Maju, hingga menyebabkan dia koma manakala 25 peratus tubuhnya terutama bahagian muka hingga paras pinggangnya terbakar.


Harian Metro Selasa lalu melaporkan remaja itu berkemungkinan akan koma untuk tempoh antara tiga hingga enam bulan kerana Mat Zaki diberitahu doktor terpaksa memberinya ubat pelali supaya dia terus tidak sedarkan diri.


Menurutnya, rawatan itu adalah terbaik untuk mangsa kerana Nurul Firzanah yang kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur (HKL) akan bertambah teruk dan sakit jika dia sedar daripada koma dalam masa terdekat.



sumber : mymetro

Guru disangka haiwan

Posted: 23 Aug 2012 06:15 PM PDT


TAMPIN: Seorang guru maut akibat terkena peluru penabur daripada tembakan abang iparnya ketika mereka memburu rusa bersama tiga rakan di hutan Kampung Anak Air, Durian Daun, Pondoi di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 11.15 malam itu, abang ipar mangsa berusia 52 tahun dikatakan melepaskan tembakan senapang patah ke arah pokok bergoyang dalam gelap kerana menyangkakan terdapat haiwan buruan.
Bagaimanapun, lelaki terbabit terperanjat besar sebaik mendengar suara orang mengerang kesakitan sebelum pergi memeriksa dan mendapati adik iparnya, Amir Ain, 40, parah di perut manakala rakan mereka, Mohd Isa Salican, 50-an yang bekerja di ladang lembu di kampung itu cedera di bahagian pinggul.

Amir yang berasal dari Perlis dan mengajar di sebuah sekolah menengah di Selangor, baru pulang bercuti menyambut Aidilfitri di kampung isterinya di Taman Desa Permai, Repah, di sini.


sumber : mymetro

Teguran bawa maut

Posted: 23 Aug 2012 06:00 PM PDT


MELAKA: Aidilfitri sepatutnya disambut dengan amalan bermaaf-maafan, namun bagi dua bersaudara keadaan menjadi sebaliknya apabila seorang lelaki maut akibat ditikam adik iparnya sendiri di Kampung Serkam Pantai, dekat sini, malam kelmarin.
Mangsa, Rashid Ahmad, 46, mati jam 1.40 pagi ketika menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Melaka kerana cedera di bahagian pinggang kiri akibat ditikam dengan pisau.
Sebelum itu, berlaku pertengkaran antara mangsa dan adik iparnya di halaman rumah ibunya jam 7.30 malam sebelum mangsa ditikam.

Kejadian bermula selepas mangsa, anak kelapan daripada 10 beradik, menegur sikap adik iparnya itu yang sering memukul isterinya berusia 36 tahun.


sumber : mymetro

Dakwa anak didera janda

Posted: 23 Aug 2012 05:45 PM PDT


BUKIT MERTAJAM: "Saya bimbang dengan masa depan kedua-dua anak saya. Mereka bukan saja enggan pulang ke rumah ibu kerana takut dipukul bekas isteri dan adik ipar, malah anak sulung juga kini trauma dan takut berjumpa dengan lelaki kerana pernah menjadi mangsa cubaan cabul bekas adik ipar," kata seorang anggota keselamatan, lingkungan 40-an, kelmarin.
Bapa kepada dua anak, masing-masing berusia tujuh dan lapan tahun itu mendakwa, dia hanya mengetahui insiden anaknya dipukul ketika hendak mengambil kedua-dua beradik perempuan itu di rumah bekas isteri di Seberang Perai Selatan (SPS), pada 25 Mei lalu.

Menurutnya, ketika itu, kedua-dua anaknya kelihatan takut-takut, tetapi tidak menceritakan apa yang berlaku sehinggalah dia ternampak kesan lebam dan bengkak pada mata kirinya lalu pergi mendapatkan rawatan di klinik.


Dua hari kemudian, katanya, dia terlihat kaki kanan anak sulung lebam ketika membawa kedua-duanya keluar berjalan-jalan.

"Selepas itu, anak kedua mula bercerita kepada saya mengenai apa yang berlaku sepanjang tempoh tinggal bersama ibu mereka selain mendakwa ditendang pak ciknya (bekas adik ipar) dan terjatuh, manakala kakaknya turut dipukul di kaki oleh lelaki itu.


"Bukan itu saja, mereka turut mendakwa dikurung bekas isteri di dalam bilik air hanya kerana meminta air sirap selain diberi makan pada jam 5 petang selepas bekas isteri balik kerja," katanya yang hadir di pejabat Harian Metro, di sini, semalam.



Berikutan itu, satu laporan polis dibuat di Balai Polis Taiping pada 9 Jun lalu bagi membolehkan siasatan dilakukan.

Dia berkata, memang pada mulanya, dia menyangka kedua-dua anaknya itu hanya dipukul, tetapi terkejut apabila anak sulung memberitahu ibunya (nenek), bekas adik iparnya cuba mencabulnya.


Menurutnya, anaknya mendakwa bekas adik ipar membuka seluar dan memegang kemaluannya sebelum insiden itu dilihat adiknya berusia tujuh tahun yang kebetulan naik ke bilik berkenaan dalam kejadian Mei lalu.

Akibatnya, bekas adik ipar lingkungan 20-an terbabit dimarahi dan dipukul oleh bekas isteri dan tidak menolak kemungkinan kedua-dua anaknya itu didera akibat perasaan tidak puas hati.


Berikutan itu, satu laporan polis dibuat ibunya di Balai Polis Nibong Tebal pada 8 Julai lalu selepas berbincang dengan ahli keluarga.


Kedua-dua kanak-kanak itu sudah dibawa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dan laporan doktor yang dikeluarkan pada 27 Julai lalu turut mengesahkan ada kesan lebam dan bengkak pada mata dan kaki kedua-duanya.


"Saya terpaksa menyerahkan anak-anak kepada bekas isteri pada 5 Julai lalu selepas mendapat perintah mahkamah. Meskipun berat hati, saya lepaskan juga dan pada masa sama berharap perkara sama tidak berulang, tetapi jangkaan saya silap apabila pada 20 Ogos lalu, ketika mengambil kedua-duanya dari jagaan isteri, saya nampak lebam pada mata kiri anak kedua, lalu membawanya ke HSJ," katanya.


Difahamkan, anak keduanya itu kini masih dirawat di HSJ untuk pemeriksaan lanjut.


Justeru, dia berharap polis dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) mengambil tindakan sewajarnya bagi membela nasib kedua-dua anak perempuannya itu.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah SPS, Deputi Superintendan Shariffudin Abdullah ketika dihubungi berkata, pihaknya sudah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan dua kanak-kanak terbabit didera mengikut Seksyen 323, Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dengan sengaja.


Manakala, bagi kes cubaan mencabul pula, katanya, siasatan sudah dijalankan dan akan mengambil tindakan lanjut.


sumber : myMetro

Excuse me, Miss. This is NOT how you show your love in public

Posted: 23 Aug 2012 05:30 PM PDT



STOMPer McCitizen was annoyed to see a woman placing her hand in her partner's pants in public.

Said the STOMPer:

"Love you too much I need to grope your butt in public."

sumber : stomp.com.sg

Gila...aksi porno wanita ketika dihadapan hakim

Posted: 23 Aug 2012 05:15 PM PDT


Seorang wanita melakukan aksi porno di depan hakim ketika diadili, wanita ini sengaja membungkuk membelakangi sang Hakim dan memperlihatkan seluar dalamnya.


Kejadian ini terjadi pada tahun 1983 dimana seorang penari eksotis ke diadili kerana melanggar hukum porno aksi. Dalam foto ini ia membungkuk di depan hakim untuk membuktikan bahawa kostumnya tidak terlalu menampilkan sesuatu yang vulgar.

Akibat nilai matawang kecil

Posted: 23 Aug 2012 05:00 PM PDT

Di seluruh dunia, semua orang bersusah payah untuk mengumpulkan wang. Di Zimbabwe, semua orang kaya raya dan mempunyai wang yang banyak, tapi mereka tetap miskin. Kenapa ? Ternyata Zimbabwe merupakan salah satu negara termiskin di dunia, sehingga nilai mata wang di negara itu  sangat kecil. Pengaruh inflasi lah. Jadi nilai mata wang turut menurun.Dan bila nilai matawang itu kecil maka inilah yang terjadi....


 Lihat nilai yang tercatat pada matawang mereka....

 Anda memerlukan wang bermillion untuk membeli barangan dipasar...

 Agaknya macam nilah jika nak memberi anak belanja sekolah...

 membayar makanan di restoran....



 wang yang perlu di bawa kepasar untuk membeli keperluan dapur.
Agaknya kena bawa beg troli untuk berbelanja....

Nak tukar wang kena pakai timbang....


Bendera Yahudi digunakan untuk mengelap tapak kasut

Posted: 23 Aug 2012 04:45 PM PDT



Bendera Yahudi digunakan untuk mengelap tapak kasut di tandas di Lapangan Terbang Tunis Carthage

Malunya saya...

Posted: 23 Aug 2012 04:30 PM PDT

Saya dilahirkan didalam sebuah keluarga yang besar. Ibu bapa saya tidaklah sekaya mana tapi masih mampu menyara hidup kami. Saya mempunyai 12 adik-beradik. Saya anak ke 8 dan sudah meningkat menjadi gadis sunti. Abang dan kakak saya semuanya berjaya dalam hidup mereka tetapi bila sampai turn saya, saya seolah-olah memalukan ibubapa saya. Apa boleh buat. Sebenarnya saya ni cacat, tak cantik dan hitam pulak tu. Dan lebih teruk lagi saya mempunyai penyakit malu yang amat sangat. Saya malu nak berhadapan dengan masyarakat, malu dengan adik beradik malah malu yang amat dengan mak abah. Memang malulah hidup saya nih. Hinggakan nak tengok muka saya di cermin pun malu yang amat. Kalau jalan saya pasti menunduk, menunjukkan malunya saya pada tahap kronik. Apatah lagi berhadapan masyarakat, rasa macam nak pakai topeng je. Tapi mak abah selalu marahkan saya, mereka kata saya tak mensyukuri nikmat tuhan. Tapi malu tu kan anugerah tuhan juga. 




Disebabkan mak dan abah dah fedap, maka mereka merancang untuk mengahwinkan saya. Apa lagi, meraung la saya. Saya ni kan malu yang amat dasyat. Macam mana nak berhadapan dengan suami pulak nanti? Dah la saya cacat, hitam ditambahkan dengan sifat malu yang menebal, macam mana saya nak hadapi semua tu? 
Hari ni saya nekad, saya musti berjumpa abah untuk menghalang perkahwinan saya. Apa nak jadi, jadilah!! 
"Abah kan tahu yang saya ni malu nak berjumpa orang ramai. Lagi abah mahu saya kawin dengan orang lain. Abah tak berperasaan ke?" Tempik aku penuh semangat. 
"Apa yang kau nak malukan sangat?" Tanya abah saya serius. 
"Laaa.. abah tak nampak ke, saya ni kan ke cacat, hidung panjang, hitam pulak tu, gemuk lagi. Malu la saya macam ni." balas aku penuh keyakinan. 
"Woi anak durhaka, kau tau tak kenapa hidung kau panjang, hitam dan gemuk, kau tau tak kenapa? Sebab kau tu tapir. Tapir memang la muka macam tu. Tapir atau nama saintifiknya cipan adalah spesis kau!! paham tak tapirrrrr!!!" 


Lerr...tapir ke saya ni? Patut la saya malu amat sangat. Tapir rupanya saya ni. Ingatkan saya cacat semualajadi. Itulah dia kalau talau tak rajin menanya. Bodoh sungguh saya sampai ke tulang. 


MORAL: kenalilah diri anda. Janganlah menapirkan diri anda walau dimana jua anda berada.



Awek Cantik Berbikini Mandi Tab Jadi Tontonan Pengunjung Mall

Posted: 23 Aug 2012 04:15 PM PDT

Para gadis cantik ini memang sengaja berbikini ditengah keramaian kerana mereka mahu mandi di air garam laut mati yang sedang trend diyakini memiliki banyak khasiat buat kulit dan tubuh, ini dilakukan di sebuah ekspo pelancungan di Taiyuan, Shanxi China . Seperti dikutip ruanghati.com dari Xinhua mereka memperagakan manfaat dari mandi di air laut mati dan lumpurnya. Seperti diketahui air laut mati memiliki keunikan yaitu bila kita berendam didalamnya maka tubuh akan mengapung, tidak tenggelam




Para ahli sains dari seluruh dunia menganalisa lebih dari 21 jenis mineral yang ditemukan di laut mati. Mereka menemukan bahawa laut ini mengandung konsentrasi mineral hingga 10 peratus, ini jauh lebih banyak dibandingkan kandungan mineral air laut yang hanya tiga peratus. Di antara begitu banyak jenis mineral, berikut adalah beberapa yang berguna bagi kesihatan:

Potasium

Potasium berfungsi untuk menstimulasi dan memelihara kemampuan kontraksi otot dan saraf. Juga berguna untuk mengatur osmosis dan keseimbangan kadar air dalam tubuh.


Sodium

Sodium berguna untuk melindungi tubuh dari kehilangan air serta mengatur aktiviti otot.

Kalsium

Kalsium mengatur kadar keasaman dalam darah.


Bromine

Bromine merupakan zat penting bagi metabolisme sel-sel tubuh dan menstimulasi proses perbaikan asemulajadi.

Iodine

Iodine penting bagi produki tiroksin yang mengandung energi metabolisme.

Lumpur Terbaik

Kandungan mineral yang bervariasi serta dalam jumlah banyak tersebut mengendap dalam lumpur di bawahnya sehingga menjadikan lumpur laut mati sebagai lumpur berkualiti terbaik dibandingkan jenis lumpur apapun di dunia. Lumpur laut mati memiliki tekstur yang sangat lembut.

Tidak hanya air dan lumpurnya saja yang mengandung kekayaan mineral, bahkan udara di area sekitar laut mati juga mengandung mineral. Kerana area tersebut merupakan area terendah di bumi, maka terjadi pengwapan air laut dalam jumlah banyak. Wap air tersebut bercampur dengan oksigen dan kelembapan udara terjaga kurang dari 50% di atmosfera bumi. Wapan air tersebut tentunya juga mengandung begitu banyak mineral yang dikandung oleh air laut mati.

Beragam Manfaat

Hingga kini begitu banyak tempat yang memanfaatkan kekayaan mineral air laut mati. Melalui penelitian dari berbagai ahli di seluruh penjuru dunia selama bertahun-tahun, kini terbukti bahawa mineral lumpur laut air mati boleh menyembukan penyakit eksim, penyakit kulit kronik, pusing, jerawat, rematik, penyakit saraf, nyeri otot, serta bermanfaat untuk meringankan stress. Selain itu, juga berguna menjaga kecantikan kulit kerana bersifat melembapkan, mengangkat sel kulit mati, serta melancarkan aliran nutrisi ke permukaan kulit. Uniknya, lumpur ini juga mengandung zat yang bisa mengurangi lemak.

Garam Mineral

Perawatan dengan lumpur laut mati biasanya diikuti dengan berendam garam laut mati, untuk memaksimalkan perawatan. Garam mineral tersebut berfungsi untuk mengeluarkan toksin dalam tubuh, melembutkan, membersihkan dan menyegarkan kulit. Selain itu, garam mandi juga sering digunakan dalam terapi spa keraa efektif mengurangi sakit otot dan menguraikan otot yang tegang. -ruanghati.com





Galeri Awek Seksi di Game Show China

Posted: 23 Aug 2012 04:00 PM PDT

ChinaJoy adalah suatu event besar khusus gamers di negara China, acara tahunan ini selalu dipenuhi oleh wanita-wanita cantik dengan kostum animenya untuk promosi games games terbaru sekaligus sebagai bahan cuci mata bagi para pengunjungnya.









Foto Lelaki Disiksa Seperti Anjing Oleh 3 Wanita Beredar di Internet

Posted: 23 Aug 2012 10:30 AM PDT






Walaupun gambar ini benar atau tidak,perbuatan ini betul-betul
kurang ajar..


Pelik..Cyber Cafe pun guna khidmat penari striptease untuk laris perniagaan

Posted: 23 Aug 2012 10:15 AM PDT

Macam-macam cara nak lariskan perniagaan
tapi kenapa asyik gunakan wanita sebagai umpan.....




"Tak ada kereta,tak ada kahwin",akhirnya lelaki ini sanggup ambil duit akaun ayahnya beli kereta Ferrari

Posted: 23 Aug 2012 10:00 AM PDT




Lelaki ini sanggup menghabiskan duit kerana terlampau sayangkan mak wenya...
jom baca kisah nya....


I love her too much and truly cannot leave her, but she is too materialistic. After returning from Singapore, she seems to have become a different person, and since then I have been very unhappy within my heart with her change. Today, I went to her house, and the topic of marriage came up. Her family is all very satisfied with me and I did not say anything, but she actually said in front of her family that if I do not buy a car then we cannot marry. MB, it is not as if I cannot afford a car, and in my anger, I ordered an F1 360 Modena. It is not necessary to say how much I spent, but now I regret it. First, I do not care about cars at all and the money for the car was from my father's bank account (I do not have that ability), so now I feel deeply guilty. Second, I now realize I no longer love her, she does not deserve my love, and now my heart is very troubled.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS