Nuffnang

Utusan Online - Hiburan

sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Ain Nordin akui bukan lagi tunangan pemain bola

Posted: 15 May 2013 02:05 AM PDT

Oleh KHADIJAH IBRAHIM

AIN NORDIN

KUALA LUMPUR 15 Mei - Pengarah, pelakon dan penerbit muda Nurul Ain Nordin, 25, kecewa apabila gambar majlis pertunangannya dengan Mohd Fazli Abdul Rahim, pemain bola sepak Liga Perdana disebarkan di internet.

Pengarah filem Oh Mak Kau yang akan menemui penonton di pawagam esok berkata, gambar tersebut dirakam dua tahun lalu dan kini tidak membawa sebarang erti kepadanya.

"Memang saya pernah bertunang tetapi hubungan itu putus di tengah jalan begitu sahaja dan ikatan itu tidak diputuskan secara rasmi. Sebenarnya saya malas nak beri kenyataan pasal perkara itu kerana ia melibatkan keluarga kedua-dua belah pihak.

"Cukuplah kalau saya beritahu, buat masa sekarang saya solo dan tidak menjadi tunangan atau kekasih sesiapa kerana ingin memberi tumpuan pada produk pertama syarikat saya bersama rakan, Star Scope Production Sdn. Bhd." katanya kepada Utusan Online hari ini.

Bagi Ain, apa sahaja cerita tentang dirinya yang keluar sebelum filem Oh Mak Kau ditayangkan di pawagam dianggap sebagai satu dugaan.

Katanya, adalah lebih manis kalau cerita-cerita itu menjurus kepada usahanya sebagai pengarah dan penerbit baru yang sedang menimba pengalaman.

"Kalau asyik keluar cerita yang bukan-bukan tentang diri saya, nanti orang akan anggap saya cari publisiti murahan. Sedangkan, saya lebih senang untuk bercerita tentang produk.

"Apa pun saya bukan jenis yang mengelak daripada kenyataan. Kalau orang tanya, saya jawab. Saat ini saya mohon doa daripada orang ramai agar buah tangan pertama saya itu menjadi," katanya penuh harapan. - UTUSAN ONLINE

Bahagia bersama anak-anak

Posted: 15 May 2013 12:24 AM PDT

Oleh GARRET DAWUM
garret.dawum@utusan.com.my
Gambar WAHIDIN SALIM

DIDAMPINGI anak-anak muda, Atiq (kiri) dan Lim (kanan) yang berbakat dalam bidang seni, semangat positif dikongsi oleh pengacara popular ini.

MACAM anak dara. Begitulah yang terlihat pada susuk tubuh dan penampilan pengacara serba boleh, Raja Azura.

Memang tidak dinafikan Raja Azura yang juga mesra disapa Kak Engku sangat menitik beratkan soal kesihatan diri walaupun sudah mempunyai tiga orang anak.

"Kesihatan itu penting untuk kita kekal bertenaga. Lagi pula, kerjaya seperti saya memerlukan banyak tenaga," kata wanita berusia 41 tahun ini.

Ditanya mengenai rahsia kecantikan, Raja Azura menafikan bahawa dia menggunakan suntikan ataupun sebarang ubat-ubatan untuk kelihatan 'segar' dan awet muda. Apa yang penting, pandai menjaga pemakanan.

"Saya pasti itu yang membuatkan kita akan kelihatan cantik. Selain itu, kita juga perlukan senaman dan rehat yang cukup untuk minda yang cergas," katanya lagi.

Kini, Raja Azura yang sudah bergelar seorang ibu tunggal sudah bangkit semula untuk membina kehidupan baru bersama tiga orang anaknya yang semakin membesar.

Mengenai perkahwinan yang dibina atas dasar cinta pada 10 Mac 2001 dan akhirnya runtuh pada 28 September 2010, semuanya sudah menjadi lipatan sejarah buat diri Raja Azura.

"Semua orang tahu bahawa kami sudah tidak sehaluan dan cerita perceraian itu juga adalah sesuatu yang memeritkan buat saya," kata Raja Azura yang pernah diasak pelbagai persoalan ketika kisah perceraian bersama bekas suami dan mendapat perhatian pelbagai pihak.

Namun, pelakon dan penyampai Sinar FM itu tenang dan matang menyusun setiap kata-kata untuk menjawab soalan yang diajukan media.

Pernah merahsiakan kisah perceraian bersama suami, Adzmin Osman, 40, daripada diketahui anak-anak, Raja Azura yang mesra disapa Kak Engku mengakui perkara tersebut demi kebahagiaan anak-anak.

"Sudah tentu saya tidak mahu anak-anak terabai, bahkan perceraian ini masih kami rahsiakan daripada pengetahuan anak-anak. Saya masih merahsiakan perceraian kami dari anak-anak kerana tidak mahu emosi mereka terganggu.

"Mereka masih terlalu kecil untuk faham dan mengetahui situasi kami," beritahu Raja Azura.

Secara peribadi, Raja Azura mengakui dia sudah dapat menerima hakikat perceraian yang berlaku itu serta dia dan bekas suami tetap berkawan baik sampai sekarang.

Ternyata pemilik nama sebenar, Raja Azura Tengku Ahmad Tajuddin adalah seorang wanita yang gigih dalam menjalani kehidupan dan bersyukur kerana tugas Adzmin sebagai bapa tidak diabaikan sebegitu sahaja.

"Hubungan Adzmin dengan anak-anak cukup rapat. Selepas bercerai, kami buat hak penjagaan anak-anak bersama dan dia memang berjumpa dengan anak-anak sebulan sekali.

"Mungkin orang tidak akan percaya dengan hubungan rapat kami walaupun sudah bercerai. Kalau ada masa dan cuti, kami memang akan keluar bersama anak-anak.

"Saya bertuah kerana Adzmin adalah bapa yang baik dan bertanggungjawab. Dia juga pastikan keperluan anak-anaknya mencukupi dari segi pendidikan dan keperluan lain.

"Terus terang, tiada siapa pun yang dapat memisahkan kasih sayang sejati kami yang ikhlas daripada hati itu," luahnya.

Ditanya sama ada dia merancang untuk rujuk semula dengan bekas suami, Raja Azura yang tampil langsing hanya menyerahkan pada ketentuan Tuhan.

"Kalau mula-mula kami bercerai dulu, memang saya ada menaruh harapan untuk rujuk semula. Tetapi sekarang saya hanya boleh kata, kalau ada jodoh, adalah. Saya juga bahagia dengan kehidupan solo bersama anak-anak," jelas Raja Azura.

Sibuk uruskan 'anak-anak' lain

Sudah mempunyai tiga orang anak, kini Raja Azura juga dilihat sibuk menguruskan anak-anak barunya.

Anak-anak baru yang dimaksudkan adalah peserta-peserta sebuah program realiti, Bintang Mencari Bintang (BMB) terbitan TV3 yang telah dipilih Raja Azura untuk mengembalikan zaman kegemilangan arena lawak tanah air terutama golongan pelawak wanita.

Dalam program tersebut Raja Azura telah tampil sebagai satu-satunya mentor wanita dan memilih untuk mendidik dua kumpulan iaitu Kelawak yang dianggotai Syed Atiq Wan Long dan Muhd. Maaruf Zamani Lim serta kumpulan wanita tunggal, Awok yang menggandingkan Ain dan Fiza.

Merupakan satu-satunya sifu wanita, Raja Azura mengakui dia sedang menggalas tugasan besar kerana mempunyai duo wanita yang harus digilap dan diasah dalam membuat komedi dan menyanyi sekaligus dapat melahirkan lebih ramai penghibur.

Bagi Raja Azura selaku mentor, sebelum program BMB bermula dia memang menginginkan wanita akan menjadi salah satu peserta. Ini kerana dia menyimpan hasrat agar peserta BMB dapat menjadi pelapis dalam industri seni tanahair memandangkan dunia komedi tempatan kurang penyertaan golongan wanita dan didominasi oleh lelaki.

Mengakui penampilan Awok dalam pentas BMB adalah kerana bakat, Raja Azura berharap agar penonton tidak cepat mengutuk atau menilai tetapi terus memberikan peluang kepada wanita untuk beraksi.

"Jangan cepat menyampah. Tengok dulu sampai habis. Memang dalam sesuatu benda, tidak mudah untuk kita puaskan hati orang.

"Setiap cerita yang kita lakonkan perlu bersesuaian dan ada pengajaran selain menghiburkan orang terutama penonton," ujarnya.

Langsung tiada pengalaman membuat persembahan komedi, sebaliknya suka membuat lawak dalam kalangan rakan-rakan, Awok buat permulaan sudah tentu berasa agak kekok.

"Bagaimanapun, saya harap ia tidak menjadi satu halangan buat mereka untuk tampil dengan persembahan yang terbaik.

"Saya akan curahkan segala ilmu dan pengalaman yang dimiliki agar dapat melahirkan penghibur yang berkualiti," kata Raja Azura.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Berita Harian: Hip

sumber :-

Berita Harian: Hip


'Saya bukan derhaka'

Posted: 14 May 2013 07:12 PM PDT

Afiq Muiz dedah krisis keluarga, bingung dakwaan ibu konon dia berubah hati

Enggan membuka pekung keluarga membuatkan aktor, Afiq Muiz, 21, lebih rela memendam rasa.

Namun, semalam, ketika tersebar cerita kononnya Afiq anak derhaka seperti yang didakwa ibunya, Hasliza Mohamad, 48, jejaka ini tampil mendedahkan kemelut dalaman keluarga termasuk hubungan dengan ibu.

Dakwa Afiq, sejak mula berlakon, hampir semua pendapatannya diserahkan kepada ibu setiap bulan.

Namun, sebagai anak, Afiq bingung segala perhatian yang diberi termasuk wang ringgit seakan tidak mencukupi.

"Ya, selama ini saya berdiam sebab malu jika orang tahu ibu saya seperti tamakkan duit. Setiap kali saya habis shooting, bukan khabar ditanya, sebaliknya ada duit atau tidak. Banyak manalah (pendapatan) yang saya dapat. Namun, saya bagi sebab tak mahu dicaci atau dicop tak mengenang budi.

Simpan bukti

"Ibu menuduh saya bagai derhaka dan menyumpah seranah, tapi kenapa ibu tidak cerita apabila pulang ke rumah, hanya kata-kata kesat dihamburkan. Saya marah adik-adik yang kurang ajar dengan memanggil saya bodoh, dikata pula baran.
"Saya ikut apa saja perintahnya. Tidak tinggal sebumbung pun jadi isu. Bukan saya tidak sayang, saya fikir daripada asyik bergaduh, baik saya tinggal di luar. Saya tetap menghubunginya dan singgah ke rumah. Namun, kenapa layan saya seperti sampah?" katanya meluahkan perasaan terpendam.

Afiq mendakwa, dia menyimpan banyak bukti termasuk dalam bentuk khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan dan desakan memberi wang, selain pernah dipukul saudara sendiri berpunca masalah sama.

Luahan penuh emosi itu dilakukan Afiq atau nama sebenarnya, Muhamad Afiq Muiz Azman Shah selepas Hasliza mendakwa anaknya durhaka dalam sebuah portal hiburan. Hasliza juga mendakwa Afiq berubah sikap sejak rapat dengan seorang artis wanita.

Prasangka umi jejas hubungan

Afiq yakin gadis dimaksudkan ibunya adalah Iena Azman, 18, rakannya yang paling akrab sejak empat tahun lalu. Menurut Afiq, Iena banyak membantunya ketika susah.

Tambahnya Afiq, dia malu bukan saja kepada masyarakat malah Iena dan keluarganya apabila terheret sama dalam konflik itu.

"Sebenarnya, bukan Iena saja. Mana-mana gadis yang rapat dengan saya pasti menjadi mangsa umi yang akan menghubungi mereka tanpa usul periksa. Macam sebelum berkawan dengan Iena, saya punya kekasih, tetapi hubungan saya tidak kekal disebabkan prasangka umi.

"Salahkah saya berkawan? Adakah ibu pasti setiap gadis yang rapat dengan saya mahu menghabiskan duit saya? Umi dakwa sejak kenal Iena saya habiskan RM30,000. Tahukah ibu saya hanya gunakan tidak sampai separuh untuk membeli perabot dan televisyen rumah sewa saya.

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/

Isu dedah pakaian dalam: Tak sangka niat bergurau makan diri

Posted: 14 May 2013 07:10 PM PDT

Kuala Lumpur: Pelakon Sharifah Sakinah, 24, yang mencetus kontroversi gara-gara memuat naik rakaman video yang didakwa berunsur lucah ke laman sosial, menjelaskan tidak menyangka niat bergurau dan mengusik kru produksi dalam aksi terbabit, memakan diri.

Sharifah Sakinah yang memohon maaf atas perbuatannya itu, mengakui kesal dan berjanji berhati-hati apabila berkongsi detik peribadi di laman sosial.

Sekadar mengusik

"Rakaman video itu sekadar mengusik. Saya tak sangka ia jadi besar begini. Di mata saya dan beberapa pelakon yang bersama ketika rakaman dibuat tidak menganggap ia isu besar. Lalu, saya tak berfikir banyak kali ketika memuat naik rakaman itu.

"Saya mengaku silap menyebut pakaian dalam. Saya fikir semua hal membabitkan agama, politik atau yang berkaitan kehormatan diri amat sensitif. Saya dengan rendah diri memohon maaf atas kesilapan ini," katanya.

Sejak beberapa hari lalu, Sharifah Sakinah dihentam kerana tindakannya memuat naik rakaman video ke laman sosial popular, Keek milik pelakon Anzalna, baru-baru ini.

Rakaman itu memaparkan aksi Sharifah Sakinah mengajuk gaya pertuturan penyanyi Datuk Siti Nurhaliza selain mendedahkan dia mengenakan pakaian dalam berwarna merah.
Sifat 'gila-gila'

Sharifah Sakinah berkata, individu rapat dengannya tahu sifatnya yang 'gila-gila' dan tidak dipengaruhi bahan terlarang.

"Mungkin ada yang melihat wujud personaliti berbeza antara realiti dan watak baik yang saya lakonkan. Saya ingin menegaskan saya bukan di bawah penggunaan bahan terlarang ketika rakaman video itu dibuat," katanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS