Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


AIM Anjur Bengkel Pembikinan Album

Posted: 22 May 2011 05:41 PM PDT

BENGKEL PEMBIKINAN ALBUM OLEH AKADEMI INDUSTRI MUZIK DAN MAJLIS MUZIK MALAYSIA

Akademi Industri Muzik (AIM) dengan kerjasama Majlis Muzik Malaysia (MMM) akan mengadakan satu bengkel yang akan menyentuh mengenai pembikinan album. Bengkel ini dinamakan 'A to Z Album Production'.

Bengkel pembikinan album ini akan diadakan di Yayasan Seni yang terletak di Jalan Ritchie, Kuala Lumpur pada 29 Mei 2011. Ianya membariskan tenaga pengajar yang cukup berpengalaman di dalam industri muzik tanahair. Antara barisan tenaga pengajar yang terlibat ialah Cik Jennifer Thompson dari AIM, Cik Helen Yap, En.Othman Masri (Yayasan Seni) dan juga En. Ong Peng Chu (PRISM). Selain dari itu peserta yang menghadiri bengkel ini akan dapat berkongsi pengalaman dan idea dengan artis-artis yang akan membuat penampilan pada hari tersebut.

Tujuan bengkel ini diadakan adalah untuk melahirkan artis-artis dan penggiat seni yang berkualiti demi memastikan indutri muzik tanahair mampu melahirkan artis dan penggiat seni yang mampu mengharumkan industri muzik tanahair dan membantu melahirkan generasi penggiat seni yang berkualiti.

Ini adalah penting demi memastikan kita tidak ketinggalan di dalam arus muzik zaman ini. Dengan adanya karya-karya hebat dan berkualiti, kita akan mampu untuk meneroka bukan sahaja pasaran tempatan malahan pasaran luar yang selama ini dikatakan sukar untuk ditembusi oleh artis-artis kita.

Di dalam bengkel ini, peserta akan diberi tunjuk ajar mengenai pembikinan sesebuah album dan menghasilkan karya yang terbaik. Peserta juga akan diberi tunjuk ajar mengenai cara bagaimana untuk memasarkan sesebuah album kerana tanpa strategi pemasaran yang sesuai,agak sukar untuk menjual sesuatu album tambahan pula dengan media baru alaf ini yang memberikan seribu satu cara dan peluang untuk mempromosikan sesebuah lagu dan album. Di samping itu peserta juga akan diberikan maklumat mengenai dana yang telah disediakan oleh kerajaan untuk penggiat seni.

Bengkel ini bukan sahaja terbuka kepada artis dan penggiat seni,malahan penyertaan dari pelajar-pelajar Institusi pengajian tinggi awam dan swasta juga adalah amat dialu-alukan.

Terutamanya bagi pelajar yang mengambil jurusan yang berkaitan dengan muzik. Ini bagi membantu mereka mempersiapkan diri setelah mereka tamat belajar kelak dan dapat membantu mereka di dalam menentukan hala tuju mereka di dalam industri muzik. Adalah menjadi keutamaan kami untuk memberikan pendedahan dan pendidikan berkenaan industri muzik dari peringkat akar umbi lagi. Bak kata pepatah, melentur buluh biar dari rebungnya. Jadi penyertaan dari golongan pelajar ini sangat bermakna di dalam membentuk generasi yang celik muzik.

Jadi kami menyeru kepada sesiapa yang berminat untuk segera menghubungi pihak Majlis Muzik Malaysia untuk sebarang maklumat atau untuk mendaftarkan diri di talian 03-4044 1044 atau boleh datang terus ke pejabat kami yang beralamat di No.8c, Tingkat 3, Jalan Pangkur off Jalan Tun Razak, 50400, Kuala Lumpur memandangkan tempat adalah terhad demi memberikan penumpuan terhadap setiap peserta.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Album Personaliti Alyah
  • Video Ucapan Siti Nurhaliza di Pelancaran Tahajjud Cinta
  • Bengkel Penulisan Pilihan Raya Untuk Blogger
  • Astro Anjur Karnival Pembelajaran Untuk Kanak-Kanak
  • Drama Wasilah Cinta Qayyim Lakonan Zed Zaidi
  • Video Klip Sampai Syurga Aku Muzik Kamu Faizal Tahir
  • Karnival Pembelajaran Untuk Kanak-Kanak Astro
  • Najwa Mahiaddin Lancar Album Pertama Innocent Soul
  • Penari sensasi Nick Demoura dalam Showdown 2011
  • Album Datuk Sheila Majid Satu Penghargaan
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Carleed featuring Natasha Hudson Jika Ku Boleh Ubah Dunia

    Posted: 22 May 2011 05:13 PM PDT

    Video : Carleed featuring Natasha Hudson – Jika Ku Boleh Ubah Dunia (Trailer) Directed by Atomsk Phuture Phlow Films June 2011 Kartel Records

    Maa Salamah Carleed!

    What's good! Cant wait to hear the track & watch the video! Good Luck Carlito!

    Actress Natasha Hudson will soon be putting out a R&B/hip-hop single, which is a collaboration with Carleed, from the group Phlowtron. It is titled Jikaku Ubah Dunia (If I changed the world).

    The lass of English-Malay parentage, hopes the song will be out in three months. More songs, both in English and Bahasa Malaysia, will follow after that.

    "Music is something I've always been passionate about, but I've been so busy with my acting career and family in the past, that I've never found the time for it," says the Grade-8-piano player. 29-year-old Natasha, who's a graduate of the Chicago Performing Arts school, has finally found the time to record some songs.

    Single terbaru Carleed ini akan dilancarkan pada bulan Jun ini. Serentak dengan video klip sekali la kot. Lagu ni akan menaikkan nama Carleed sementalah ada penampilan khas dari pelakon sensasi Natasha Hudson yang cun melecun tu.

    Menonton trailer atau teaser untuk video klip Jika Ku Boleh Ubah Dunia ini, Budiey rasa mahu big LIKE to Carleed. Korang boleh LIKE jugak Fanpage Carleed ni di:

    www.facebook.com/officialcarleed

    Dunia Carleed Natasha Hudson

    Kepada korang yang menyokong industri hip hop tempatan, lets spread the word, flood some walls. show some love. share this link yow:
    http://youtu.be/phWI5x-R0cQ

    Hidup Malaysia hip hop!

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Natasha Hudson Pakai Rekaan Zery Zamry di ABP2010
  • Trivia: Nur Fatimah & Datin Natasha Hudson
  • Natasha Hudson Pelakon Tipu Kanan Tipu Kiri Hamil 4 Bulan
  • Gambar Wedding Natasha Hudson & Mohd Faiz
  • Natasha Hudson & Datuk Shahrin Zahari Berkahwin 4 Ogos?
  • Jennifer Hudson Red Carpet 2011 Grammy Awards
  • Selamat Datang ke Dunia Blog, Natasha Hudson!
  • Selebriti di Pengumuman Hos Penyampai & Persembahan Artis ABP 2010
  • Gambar Natasha Hudson di Sidang Media Muzikal Ibu Zain
  • Drama Duyong Aridinata
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Paku, Rantai dan Batu Keluar Dari Perut Bayi Ketika Buang Air

    Posted: 22 May 2011 09:00 PM PDT

    Erik Nurianan, seorang kanak-kanak berusia 14 bulan asal kampung Gunungsari RT 29/10 Desa Gembor, Kecamatan Pagaden, Subang ini mengeluarkan benda keras dari anusnya.

    Peristiwa itu terjadi sejak Erik berusia 4 bulan. Setiap kali Erik buang air besar, bersama kotorannya ditemukan benda keras seperti paku, pegas, mata rantai yang sudah berkarat. Tidak itu saja, menurut datuk Eril, Warisa, dari anus cucunya itu juga keluar batu yang cukup besar.


    "Benda-benda itu keluar dari anus cucu saya, ketika buang air besar. Ada paku, batu dan mata rantai. Kejadiannya awal waktu dia berumur 4 bulan," kata Warisa kepada INILAH.COM.
    Peristiwa ini membuat puluhan warga datang ke tempat Erik tinggal untuk melihat sendiri keanehan ini.

    Nafissatou Diallo, Pelayan Hotel Yang Jadi Korban Pelecehan Seksual Boss IMF

    Posted: 22 May 2011 08:25 PM PDT

    Today.co.id-Identiti pelayan hotel Sofitel kini telah terungkap, namanya adalah Nafissatou Diallo, dia berasal Guinea. Dalam keadaan yang sulit dirinya berharap dapat memulakan hidup baru di Amerika Syarikat. Dan berharap boleh mewujudkan mimpi-mimpinya.


    Diallo pindah ke AS bersama dengan anak perempuannya yang baru berumur 15 tahun. Pada ketika masuk ke AS, dia tidak memiliki pekerjaan. Makanya Diallo bersyukur kerana memiliki pekerjaan di hotel mewah seperti Sofitel.

    Seperti dilansir CNN, walau pekerjaannya hanya menjadi pembersih bilik, Diallo berharap boleh memberi makan anaknya. Dengan pekerjaannya itu, janda anak satu ini bermimpi boleh memperbaiki kehidupannya.

    Dan kini, hidup dan mimpi wanita 32 tahun ini seketika berubah ketika ia beberapa hari lalu membersihkan bilik jenis suite di lantai 28 di mana Direktur IMF, Dominique Strauss-Kahn tinggal.

    Tak disangka-sangka, Diallo yang sedang membersihkan bilik tiba-tiba diserang oleh Strauss-kahn dan dilecehkan secara seksual oleh lelaki berasal Perancis itu. Seperti dilaporkan, dirinya dipaksa untuk melakukan oral dan anal sex terhadap Strauss-Kahn. Diallo, yang boleh melarikan diri, melaporkan tindakan Strauss-Kahn ke atasannya. Dan dengan cepat Polis New York menangkap Strauss-Kahn dilapangan terbang John F. Kennedy.



    Meskipun usaha Strauss-Kahn itu gagal, namun mimpi Diallo kini diambang kehancuran. Menurut sang pengacara, Jeffrey Shapiro, kliennya kini dalam keadaan trauma berat.

    "Kehidupan ia kini dipenuhi dengan rasa takut untuk hidupnya," kata Shapiro. "Ia (Strauss-Kahn), secara fizik menyerang secara seksual."

    Iia kini memegang keyakinannya pada cita-cita Amerika di mana hukum tidak membedakan antara kaya dan miskin, antara yang kuat dan mereka yang punya apa-apa. Ini berbeza dari negara asalnya.

    Diallo berharap cita-citanya tidak akan gagal sekarang ini saat dia dilecehkan oleh seorang lelaki yang mempunyai pengaruh sangat besar dan salah satu calon kuat untuk menjadi presiden Perancis.

    Setelah kejadian itu, dia tinggal di tempat yang aman dengan anaknya. Diallo kini sangat ketakutan setelah serangan itu. Meskipun demikian, ia bekerja sama dengan pihak berkuasa, dan hal itu menempatkan dirinya dalam posisi yang dianggap berbahaya. Ia juga kini siap untuk bersaksi di hadapan dewan juri atau melakukan apapun jika Jaksa wilayah memerlukan dirinya

    Dah tak mengaku beragama Islam pulak

    Posted: 22 May 2011 07:30 PM PDT

    Pulak dah...
    saya petik dari kosmo online

    BERLIN - Seorang pelakon berketurunan Turki, Sila Sahin yang beraksi dalam keadaan bogel untuk dua belas muka surat majalah Playboy Jerman edisi Mei mengaku dia bukan beragama Islam, lapor sebuah akhbar semalam.

    Sila membuat pengakuan itu selepas banyak pihak menganggap dia merupakan gadis Muslim Turki yang pertama berbogel untuk majalah Playboy.

    "Ibu bapa saya adalah penduduk Turki dan saya dibesarkan dalam komuniti Islam tetapi saya bukan beragama Islam. Orang ramai membuat andaian bahawa saya beragama Islam.

    "Saya tidak faham kenapa masyarakat menggunakan soal agama untuk menentang keputusan saya bergambar dalam majalah Playboy," kata anak tunggal berusia 25 tahun itu.

    Aktres itu yang membintangi drama telenovela Jerman, Good Times, Bad Times menjelaskan, bapanya tidak menganuti sebarang agama manakala ibunya seorang wanita Islam yang bertukar kepada agama Kristian.

    "Saya sentiasa dipesan supaya tidak keluar rumah, tidak boleh memiliki rakan lelaki, tidak perlu kelihatan menarik dan dilarang mengadakan hubungan seks sebelum berkahwin." jelas Sila kepada akhbar News of the World semalam.

    Dia mencetuskan kontroversi apabila bercinta dengan dengan pelakon popular Jerman, Jörn Schlönvoigt, 24, selepas berpisah dengan teman lelakinya yang beragama Islam pada tahun lalu.

    Sila yang menjadi wanita berketurunan Turki pertama yang berbogel untuk penerbitan majalah terkenal itu menerima pelbagai ugutan termasuk diberi gelaran pelacur dan wanita murahan Barat menerusi Internet daripada golongan fanatik Islam kerana dia disangka seorang Muslim.

    Bosan dengan kawalan kebebasan ibu bapanya, Sila menerima tawaran Playboy yang meminta dia menjalani penggambaran fotografi bogel di Sri Lanka pada Mac lalu.

    "Selepas bertahun-tahun mengikuti apa yang disuruh kepada saya, ia (bergambar bogel) merupakan satu bentuk kebebasan," kata Sila.

    Namun, tindakannya berbogel itu menyebabkan saudara-mara Islamnya mendakwa ibu Sila tidak membesarkannya dengan menggunakan pendekatan yang betul. Ibunya itu juga enggan berbual dengan Sila ekoran penyiaran gambar bogel tersebut. - Agensi




    Bayi ditenteramkan dengan muzik klasik

    Posted: 22 May 2011 06:25 PM PDT

    macam-macam
    saya petik dari kosmo online

    KOSICE, Slovakia - Sebuah wad bersalin di sebuah hospital di sini menemui satu kaedah bagi mententeramkan bayi yang baru lahir melalui terapi muzik klasik.

    Wad bersalin di hospital Kosice-Saca itu meletakkan fon kepala yang kelihatan amat besar di tellinga bayi-bayi supaya mereka mendengar muzik ciptaan Mozart atau Vivaldi sebanyak lima hingga enam kali sehari.

    Selain muzik klasik, bunyian hutan semula jadi turut digunakan, malah jururawat turut menggunakan kaedah itu untuk menjaga bayi pramatang bagi menstabilkan pernafasan mereka.

    Ketua wad berkenaan, Dr. Slavka Viragova berkata, muzik itu berfungsi sebagai pengganti suara ibu dan ia membantu bayi bernafas dan mengekalkan denyutan jantung.

    "Trauma kelahiran banyak memberi tekanan kepada bayi. Namun terapi muzik membantu seorang bayi meningkatkan berat badan, menghapuskan tekanan dan menangani kesakitan," katanya yang turut melancarkan projek terapi muzik tersebut. - AP

    Celaka...Ada lelaki nak koyak Al Quran di Florida

    Posted: 22 May 2011 05:00 PM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,Surat Khabar Sun-Sentinel terbitan Florida mengesahkan permintaan baru dari seorang warga negara ini untuk menngoyakk kitab suci Alquran pada peringatan Memorial Day di negara ini. Seorang warga bernama Mark Rowley, 52 tahun, meminta diberi izin untuk mengoyak Alquran pada peringatan Memorial Day yang merupakan hari cuti di Amerika dalam rangka mengenang jasa para tentara di medan perang.

    Menurut Sun-Sentinel lebih lanjut menyebutkan bahawa Rowley yang meminta izin dari pemerintah setempat untuk mengoyak Alquran, sebelumnya pernah menderita gangguan jiwa. Berdasarkan laporan tersebut, April lalu, Rowley juga meminta izin untuk membakar Alquran di depan orang awam. Namun rencananya itu mendapat penentangan luas masyarakat.

    Mengingat berbagai penistaan terhadap Alquran di Amerika Syarikat, pemberitaan seperti ini dimaksudkan mengukur tingkat sensitiviti umat Islam dalam hal ini. Rowley mengatakan, "Saya tidak berfikir bahawa kitab yang mengajarkan kekerasan adalah kitab suci."

    Pada 2006, Rowley menulis angka 666 pada dinding sebuah masjid. Angka tersebut merupakan angka yang disakralkan oleh para pemuja setan. Sun-Sentinel menambahkan, hingga kini rencana itu tidak diizinkan dan diharapkan pemerintah setempat tidak mengizinkannya.

    September tahun lalu, Terry Jones, pendeta dari sebuah gereja kecil di Florida, juga membakar Alquran.

    Lakukan Pembunuhan, Dipenjara 200 Tahun

    Posted: 22 May 2011 10:31 AM PDT

    NEWARK - Seorang pelaku pembunuhan di Amerika Syarikat (AS) harus menerima nasibnya menghabiskan seluruh hidupnya di penjara. Dirinya divonis hukuman penjara selama 200 tahun lebih.

    Alexander Alfaro baru berusia 16 tahun ketika dirinya terlibat dalam aksi pembunuhan di tahun 2007 . Perbuatannya bersama lima orang lainnya menggoncang warga Kota Newark, New Jersey yang membuat dilakukannya reformasi undang-undang anti kejahatan.

    Alfaro menerima hukuman masing-masing 60 tahun penjara dalam aksi pembunuhan terhadap dua orang korban. Dirinya pun dijatuhi hukuman penjara 75 tahun atas kes pembunuhan terhadap satu orang korban lain. Selain itu, dirinya juga dihukum penjara 17 tahun dalam kes perompakan bersenjata. Demikian diberitakan Associated Press, Jumaat (20/5/2011)

    Peristiwa pembunuhan terjadi ketika tiga korban yakni Terrence Aeriel, Dashon Harvey dan Iofemi Hightower hendak pergi kuliah di Delaware State Universiti. Ketiga korban dirampok sebelumnya akhirnya dibawa ke bawah sebuah tangga dan dipaksa untuk berlutut.

    Saat berlutut itu, ketiga korban ditembak dari belakang hingga tewas. Namun ada korban keempat yang berhasil selamat dari penembakan tetapi menderita luka akibat ditetak dengan parang yang serius.

    Keluarga korban amat terpukul dalam ketika berlangsungnya persidangan atas pelaku. Seorang ibu dari korban, menangis ketika mendengar kesaksian di mana Alvaro selain menembak, juga melibas kepala Iofemi Hightower dengan parang.

    Dua orang tersangka lain sudah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup, termasuk saudara tiri Alfaro, Rodolfo Godinez. Sementara tiga terdakwa lain masih menunggu keputusan hukuman.

    Kanak-kanak Ini Selamat dari Kanser Mata Kerana Berus Gigi

    Posted: 22 May 2011 09:45 AM PDT

    London, Retinoblastoma adalah jenis kanser aneh pada mata yang lebih sering menyerang anak-anak. Seorang kanak-kanak selamat dari kanser mematikan ini berkat berus gigi yang boleh menyala dan kebetulan sinarnya dipantulkan oleh sel kanser di retina.

    Katie Lolley, berasal London sangat menyukai berus gigi yang ada lampunya. Lampu kelap-kelip tesebut menyala selama 60 saat ketika digunakan, sekaligus menandai waktu ideal bagi seorang kanak-kanak berusia 2 tahun sepertinya untuk menggosok gigi.

    Tak hanya menarik perhatian Katie, suatu ketika kelap-kelip lampu berus gigi itu juga membuat ibunya, Rebecca khuaatir. Saat lampu bilik mandi agak redup, Rebecca mendapati pantulan aneh pada mata Katie dan langsung memeriksakannya ke doktor ketika itu juga.

    Kekhuatiran Rebecca tak berlebihan, sebab setelah diperiksa omata mengatakan bahawa pantulan tersebut merupakan gejala kanser ganas yang disebut retinoblastoma. Satu-satunya cara untuk menyelamatkan Katie adalah membuang bola matanya sebelum tumornya menyebar ke jaringan lain.

    Jenis kanker yang aneh dan lebih sering menyerang anak-anak ini pertumbuhannya sangat pesat dan boleh mematikan jika terlambat mendapat rawatan. Dalam waktu 10 hari saja, ukurannya boleh membesar 3 kali ganda sehingga menekan jaringan lain di kepala.

    Meski pada akhirnya bola mata Katie harus dibuang dan diganti bola mata palsu, namun Rebecca tetap bersyukur nyawa anak perempuannya masih terselamatkan. Sekalipun akhirnya buta, setidaknya Katie masih hidup sehingga ada harapan suatu saat nanti boleh mendapatkan mata tiruan.

    "Jika bukan kerana lampu berus gigi itu, kami tidak akan pernah tahu ada tumor di mata Katie. Atau mungkin kami baru akan tahu ketika sudah terlambat," kenang Rebecca yang suaminya bekerja sebagai teknik rel kereta api seperti dikutip dari The Sun, Ahad (22/5/2011).

    Sementara itu dikutip dari Mayo Clinic, retinoblastoma adalah kanser mata yang menyerang retina. Kerana bahagian tersebut paling peka terhadap cahaya, adanya sel kanser boleh membuat pantulan aneh pada mata ketika terkena cahaya saat berada di tempat yang agak gelap.

    Pantulan aneh yang disebut-sebut mirip seperti mata kucing tersebut merupakan gejala awal retinoblastoma. Sedangkan tanda-tanda lain yang perlu diwaspadai sebagai gejala awal retinoblastoma pada anak-anak antara lain sebagai berikut.

    1.Pantulan putih seperti mata kucing pada retina (bagian tengah mata) ketika terkena cahaya
    2.Gerakan mata tidak terkoordinasi alias juling, kedua bola mata masing-masing melihat ke arah yang berbeza
    3.Warna mata secara umum memerah
    4.Ukuran bola mata membengkak.

    Selain dengan operasi pembuangan bola mata, retinoblastoma juga boleh diatasi dengan kemoterapi mahupun terapi kanser lainnya jika ukurannya belum terlalu besar. Namun kerana gejalanya sering tidak terdeteksi, kebanyakan penderita akhirnya buta kerana harus kehilangan bola mata.

    Sumber :http://www.detik.com/

    Kempen di Facebook, Perempuan Ini Ditahan

    Posted: 22 May 2011 08:00 AM PDT

    TEMPO Interaktif, Pemerintah Arab Saudi menahan seorang perempuan gara-gara berkempen di jejaring sosial, Facebook. Melalui Facebook, Manal al-Sherif, perempuan itu berusaha mengubah peraturan Kerajaan dan Pemerintah Arab Saudi yang melarang perempuan memandu kereta.
    Manal membuat laman di Facebook berjatuk "Teach me how to drive so I can protect myself" yang mendesak pemerintah mengubah aturan larangan memandu bagi perempuan. Dia juga posting video dirinya sedang memandu di Facebook dan YouTube.
    Manal mendorong para perempuan untuk mengikuti yang dia lakukan dan membuat kempenye ini lebih besar lagi. Dalam video itu, Manal mengatakan, "Ini adalah kempen sukarela untuk membantu para perempuan di negara ini memandu kereta" Paling tidak, lanjut Manal, untuk masa darurat, Tuhan pasti memaafkan.
    Menurut aktivis Hak Asasi Manusia Walid Abou el-Kheir, Manal ditahan oleh polis syariah. Dia ditahan dengan dasar interpretasi Kerajaan yang rigid tentang ajaran Islam.
    Arab Saudi adalah negara satu-satunya yang melarang perempuan memandu kereta Aturan ini berlaku bagi perempuan keturunan Arab mahupun perempuan berkewarganegaraan asing. Para perempuan diminta menyewa pemandu yang bergaji US$ 300-400 per bulan.
    Bila tidak mampu, para perempuan tersebut harus meminta tolong saudara laki-laki mereka untuk menghantar ke tempat kerja, sekolah, atau pergi berbelanja. Selain dilarang memandu, perempuan juga dilarang bergaul dengan lelaki selain suami, kakak, atau kerabatnya.
    Lewat Facebook, Manal juga mengajak perempuan memandu pada 17 Jun ini. Ketika ini para suporter Manal di Facebook sudah mencapai 11 ribu orang. Dalam pesannya, Manal juga mengatakan kempennye ini bukan untuk melawan hukum atau melanggar aturan pemerintah, tapi, "Kami hanya ingin meminta hak kami."

    ADOLF HITLER dulu melukis untuk cari duit

    Posted: 22 May 2011 07:00 AM PDT

    Koleksi lukisan karya Adolf Hitler senilai 150.000 Poundsterling baru-baru ini terungkap dan ternyata pemimpin Jerman pada masa Perang Dunia II itu pada masa mudanya adalah seniman yang berusaha mencari nafkah.

     Koleksi itu terdiri dari lukisan cat air yang semuanya dilukis sekitar tahun 1908 ketika Hitler masih seniman.

     Lukisan-lukisannya menggambarkan pemandangan yang luas di sepanjang perkebunan dengan sebuah menara gereja di kejauhan, atap-atap rumah penduduk dan nampak pula beberapa cerobong asap dari kilang.

     Richard Westwood-Brookes dari tempat lelong Mullocks mengatakan bahawa 'Bos besar Nazi' itu dulu berusaha memperoleh wang dengan menjual lukisan-lukisan itu kepada para pelancung.

     "Setiap hari dia keluar dan melukis," kata Westwood-Brookes seperti yang dikutip Daily Mail.

     "Ia berusaha masuk ke sebuah akademi di Wina untuk mengejar karier sebagai seorang seniman profesional tetapi dua karyanya dipulangkan," kata Westwood-Brookes.

     "Ia pada dasarnya tidak berbakat, khususnya ketika menggambar manusia semuanya salah," papar Westwood-Brookes.

     Banyak yang telah menyelidiki masa itu dalam hidup Hitler dan menjelaskannya sebagai titik balik dalam sejarah.

     "Jika ia diterima di akademi itu hal yang paling banyak kita dengar tentang Adolf Hitler mungkin bahawa ia adalah seorang pelukis landskap," ujar Westwood-Brookes.

     "Para pakar percaya kerana ditolak di akademi itu, ia lalu berang dan berubah menjadi monster. Mereka percaya akademi itu dijalankan oleh sebahagian besar orang Yahudi," ulas Westwood-Brookes.

     Westwood-Brookes lalu menyingkapkan bagaimana lukisan-lukisan itu boleh sampai ke tangannya.

     Lukisan-lukisan itu ditemukan dalam sebuah bangunan besar di utara Austria oleh seorang pengacara yang membeli seluruh bangunan itu.

     "Ketika ia pindah ke bangunan itu, lukisan-lukisan itu terletak dalam sebuah almari. Banyak rumah lelong besar dimiliki oleh orang Yahudi jadi mereka menolak untuk menyentuh apa saja yang berkaitan dengan Hitler," Westwood-Brookes bercerita.

     "Anda tidak boleh menjualnya di Eropah, misalnya di Perancis atau Austria, kerana hukum di negara-negara itu akan menganggap anda mengagung-agungkan Nazi," tambahWestwood-Brookes.

     "eBay di negara-negara itu tidak menerima apa saja yang berhubungan dengan Hitler, jadi mereka harus menjualnya ke luar negara-negara itu," ucap Westwood-Brookes.

     Akhirnya, lelongan itu akan dilaksanakan pada 30 September nanti di Ludlow Racecourse, Shrops, Britain.
     

    ah, Nenek 75 Tahun Rosakkan Kabel Internet

    Posted: 22 May 2011 06:00 AM PDT

    Georgia - Peristiwa unik terjadi di Georgia. Seorang nenek berusia 75 tahun dinyatakan bertanggungjawab memutus conection internet di Georgia dan negara tetangganya, Armenia, sehingga banyak netter gagal berselancar di dunia maya.

     Kementerian Dalam Negeri Georgia menyatakan wanita pencen itu awalnya menggali tanah untuk mencari besi atau benda yang boleh dijual. Nah, penggalian itu berujung pada kabel fiber optik yang mengalirkan hubungan internet di Georgia dan Armenia.

     Tidak faham apa kegunaannya, sang nenek ini memotong dan merosak kabel tersebut. Maka putuslah hubungan internet di sebagian wilayah dua negara. Ribuan pengguna internet tak dapat mengakses internet selama beberapa jam.

     "Ia menemukan kabel itu saat sedang mengumpulkan logam dan malah memotongnya dengan tujuan untuk mencuri," ucap Zura Gvenetadze, juru cakap Kementerian Dalam Negeri Georgia, dilansir AFP dan dikutip detikINET.

     Nenek  itu kini telah ditangkap dan terancam hukuman sampai 3 tahun penjara dengan dakwaan merosak properti. Peristiwa serupa ini pernah terjadi pada tahun 2009 di mana kabel fiber optik juga dirosak seseorang.

     Namun kali ini, skalanya lebih besar. Perusahaan pemilik kabel, Georgian Railway Telecom, menyatakan bahawa kerusakan membuat 90% user internet biasa dan korporat di Armenia kehilangan akses selama 12 jam. Demikian juga penyedia layanan internet di Georgia jadi terganggu.

     "Saya tak mengerti bagaimana nenek ini boleh menemukan dan merosak kabel. Kabel itu terlindungi dan insiden semacam ini sangatlah aneh" ucap Giorgio Ionatamishvili dari Georgian Railway Telecom.

    "Narco-tank" kereta tank yang selalu digunakan oleh pengedar dadah di Mexico

    Posted: 22 May 2011 05:00 AM PDT

    Polis Mexico mengatakan mereka telah menyita sebuah kendaraan yang mereka sebut sebagai "narco-tank" dan biasa digunakan oleh geng pengedar dadah.

     Kendaraan yang sebenarnya berupa truk pick-up ini , badan kereta dan kabinnya dilapisi dengan besi baja oleh anggota geng untuk melindungi mereka saat terjadi  tembak menembak.

     Kepolisian Mexico menemukan kendaraan ini di sebuah desa sebelah barat Jalisco.

     Daerah tempat ditemukannya kendaraan ini merupakan daerah yang kerap menjadi tempat pertempuran antar geng pedagang narkoba dengan polis atau geng lainnya.

     Jalisco juga merupakan tempat perlindungan bagi tokoh geng dadah ternama, Ignacio "Nacho" Coronel, salah seorang oang penting geng Sinaloa.

     Sejak dia tewas akibat serangan pasukan keamanan pada tahun lalu, wilayah itu kini menjadi lokasi yang diperebutkan antara geng Sinaloa dengan pesaingnya geng de Jalisco Nueva Generacion.

     Polis yang bertugas di wilayah itu kerap mengeluhkan bahawa para anggota geng narkoba ini dilengkapi persenjataan dan peralatan yang lebih baikdaripada yang mereka miliki

    Biar betul askar guna senapang ni lawan musuh

    Posted: 22 May 2011 04:00 AM PDT

    image

    Kalau macam ni musuh gelak ajelah….

    Seni kreatif dari batang pensil

    Posted: 22 May 2011 03:00 AM PDT

    Pensil yang dilekatkan dengan gam boleh jadi seni, Bob Van Breda dikenal dengan karya linearnya menggunakan pensil hanya untuk menciptakan gravitasi. Van Breda menganggap gerak, arah dan volume saat mengerjakan kerajinan patung, tanpa keterbatasan pada panjang atau warna pensil yang digunakan, Dia mulai dengan mencari pensil  dan mengeksplorasi berbagai cara yang cantik.



    Wanita yang dah kahwin 50 tahun minta cerai kerana suaminya suka beri anjing makan

    Posted: 22 May 2011 02:00 AM PDT

    Seorang isteri di Roma mengajukan cerai terhadap suaminya setelah 50 tahun pernikahan mereka kerana dia merasa jenuh dengan tingkah suaminya yang suka menghabiskan masa pencen dengan memberi makan haiwan-haiwan jalanan. Eliza Barbu (71) mengatakan suaminya rutin memberi sisa makanan selama beberapa tahun belakangan pada sepasang anjing liar.

     Namun, ketika jumlah asuhan suaminya berkembang menjadi 20 haiwan dan suaminya memberi haiwan-haiwan itu makan hingga 3 kali sehari, maka Eliza pun sudah tidak sabar. Kerana, akibat perangai sang suami, tidak ada lagi makanan yang tersisa untuk mereka berdua.

     Eliza mengatakan dirinya tak bioleh lagi menerima kenyataan bahawa mereka harus kelaparan kerana wang pencen yang ada habis untuk membeli makanan anjing . Makin hari makin banyak saja anjing yang datang setiap harinya.

    Di Festival Kalash, Wanita Pakistan Boleh Lakukan Apapun Termasuk Kahwin Lari

    Posted: 22 May 2011 01:00 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,KALASH – Wanita Pakistan boleh melakukan hampir semua hal dalam pesta adat di Lembah Kalash Pakistan. Mereka dapat menyatakan cinta dan mengakhirinya dengan pernikahan. Mereka bahkan dapat kahwin lari.

    Ini sangat berbeza dengan sebahagian besar wilayah Pakistan tempat penganut Islam konservatif menentukan cara wanita bertingkah laku dan hak-hak mereka. Di Lembah Kalash, nilai-nilai lebih liberal yang berlaku, terutama kerana keunikan agama dan kebudayaan mereka.

    Orang Kalash tidak beragama Islam. Mereka memuja sejumlah dewa dan dewi. Mereka menyelenggarakan perayaan berdasarkan musim dan pertanian.

    "Dalam agama kami, anda dapat menjadikan siapapun sebagai pasangan hidup. Orang tua tidak memaksakan kehendak," kata Mehmood, gadis Kalash berumur 17 tahun yang mendampingi saya berjalan-jalan diantara perumahan kecil di pebukitan.

    Pada masyarakat yang erat ikatannya ini, atap rumah seseorang menjadi teras tetangganya. Tangga kecil menghubungkan satu rumah dengan rumah lainnya. Anda sepertinya mendaki rumah pohon di awan.

    Lewat jendela berbingkai kayu dan tangga rumah terlihat pemandangan indah tumpukan batu dan pebukitan hijau yang mengelilingi lembah terpencil ini.

    Air kencing wanita hamil digunakan untuk buat ubat menolong wanita yang mahu hamil

    Posted: 22 May 2011 12:25 AM PDT

    REPUBLIKA.CO.ID,AMSTERDAM – Bunga tulip, keju, sayur-sayuran produksi rumah kaca merupakan produk eksport paling terkenal Belanda. Tapi, masih ramai orang yang tidak tahu. Di Belanda, air seni alias air kencing juga dijadikan bahan eksport. Tapi, hanya air seni wanita hamil yang dieksport guna dibuat ubat untuk menolong wanita lain dimanapun di dunia yang mahu hamil.

    Prakarsa ini unik di dunia. Ibu hamil menampung air seni mereka untuk diberikan kepada organisasi Ibu untuk Ibu. Air seni itu mengandung hormon dalam jumlah tinggi. Industri farmasi kemudian mengolahnya menjadi ubat bagi perempuan yang sulit mendapat anak. Ubat untuk memperbesar peluang mereka untuk mendapat anak.

    Para ibu ini adalah sukarelawan yang ingin membantu ibu-ibu lainnya. Aktivii ini telah berlangsung 80 tahun. Setiap titis air seni bermanfaat.

    Wow..25 Semut Mati ditemukan dari Dalam Telinga Seorang Gadis

    Posted: 21 May 2011 11:47 PM PDT

    Seorang gadis remaja berusia 16 tahun di Taipei terkejut ketika doktor menemukan ada 25 semut mati di telinganya.

    Gadis itu memutuskan untuk ke klinik setelah beberapa bulan telinganya terasa sakit. Ternyata, doktor yang memeriksanya, Hung Yaun-tsung, menemukan 25 semut mati dari kedua telinga gadis itu. Menurut doktor Hyung, semut-semut itu kemugkinan mati kerana pesakitnnya pernah menitiskan sedikit minyak ke dalam lubang telinga.


    Mengapa ada semut sebanyak itu di dalam telinga? Ternyata sang gadis diketahui memiliki kebiasaan buruk memakan kuih atau benda manis di atas tempat tidur. Dia mengaku terkadang menyentuh telinganya ketika sedang makan lalu tertidur tanpa membersihkan sisa-sisanya. Sisa-sisa makanan ini yang mengakibatkan banyak semut datang ke atas tempat tidur, dan sebhaagian memasuki dan menetap di telinga sang gadis kerana disana terdapat banyak makanan yang cukup untuk hidup mereka.

    Telinga yang sakit kerana kemasukan serangga adalah hal yang lumrah menurut Hyung, Ia sehari-hari memang sering menerima pesakit dengan telinga yang kemasukan serangga seperti lipas, nyamuk dan semut. "Tapi ini pertama kali saya menemukan begitu banyak semut di dalam kedua telinga," tambahnya.

    Seseorang yang kemasukan serangga di telinganya, apabila pertolongan cepat tidak dapat ditemui dengan segera, penderita dapat menitiskan sedikit minyak untuk masak ke dalam telinga agar serangga yang berada didalamnya mati. Tapi jangan cuba menggaruk ke dalam lubang telinga, kerana serangga boleh saja terdorong masuk lebih dalam.

    Wow..Juragan Arab, Beli Seluar Dalam Berharga US$ 30 RIBU

    Posted: 21 May 2011 10:00 PM PDT

    Salah seorang Arab kaya pernah membeli sehelai seluar dalam yang telah dipakai oleh pemain tenis Russia Anna Kuornikova seharga 30 Ribu Dollar Amerika. Padahal, di kedai termahal sekali pun, harga baru jenis seluar dalam tersebut tak sampai 15 Dollar Amerika.

     Kes di atas hanyalah satu dari sekian ribu kes bagaimana orang-orang kaya Arab, kebanyakan dari kawasan Arab Teluk (Saudi Arabia, Kuwait, Oman, Bahrain, Emirat, dan Qatar), membelanjakan wangnya di mall hingga mencapai angka jutaan Dollar Amerika  dalam sehari.

     Web berita Timur Tengah terkemuka, Alarabiya, baru-baru ini menurunkan laporan khusus terkait fenomena bagaimana orang-orang kaya Arab tersebut membelanjakan jutaan ringgit di pusat-pusat perbelanjaan di London dalam waktu yang sangat singkat.

     Abd El-Aziz El-Dousry, penulis laporan tersebut, menyatakan jika London adalah salah satu tempat kesukaan tempat belanja juragan-juragan Arab tersebut, khususnya bagi kalangan perempuan Arab. Dalam satu tahun, para perempuan Arab tersebut biasa menghabiskan wang ratusan juta Dollar Amerika hanya untuk berbelanja. Gila!

     Harrods Store, Harvey Nichols, dan Old Bond Street adalah tempat-tempat belanja kesukaan bagi Arab-Arab kaya itu. Biasanya, mereka datang ke London pada cuti musim panas.

     Para pemandu Limosin di London dipercaya sebagai sumber cerita tentang kehidupan glamour para juragan Arab tersebut. Para pemandu Limosin senantiasa menghantar para majikannya ke mana saja yang mereka kehendaki.

     Ali Jamal, pemandu Limosin berasal Lebanon yang bekerja di salah satu perusahaan jasa Limosin di London mengatakan, selama hampir dua belas tahun ia bekerja sebagai sopir Limosin yang mengantarkan orang-orang berduit dari berbagai dunia keliling dan berbelanja di London.

     Namun, kata Jamal, ia sangat heran dengan tingkah polah orang-orang berduit asal Arab. Diceritakannya, pada suatu hari ia pernah menemani sekeluarga asal Arab. Pada pagi hari dia menghantarkan keluarga tersebut ke Harrods Store. Mereka keluar dari pusat belanja paling mewah di London itu saat tengah hari untuk makan siang. Petang harinya, mereka kembali masuk ke Harrods lagi dan baru keluar sekitar jam 9 malam.

     "Dan hal ini berlangsung hampir terus menerus selama sebulan," cerita Jamal.

     Ditambahkan Jamal, hobi gila belanja orang-orang Arab itu  menjadikan mereka lebih banyak mengunjungi mall dan pusat-pusat belanja di London. Mereka malah tidak mengunjungi tempat-tempat bersejarah dan simbol-simbol peradaban lainnya di kota itu.

     "Di London, mereka belanja sebanyak-banyaknya. Hampir tak masuk akal. Yang mengejutkan lagi,  banyaknya barang bawaan mereka, mereka pun bayar pajak cukai di lapangan terbang London sebanyak 73 Ribu Poundsterling ," lanjut Jamal.

     Ini berarti, tambahnya, selama sebulan di London mereka hampir menghabiskan lebih dari 1 juta Pounsterling hanya untuk belanja.

     "Sebagai pemandu, tentu saja saya kerap mendapat tips. Ada beberapa keluarga kaya Arab yang memberikan saya tips sangat banyak, yang sebanding dengan gaji saya selama enam bulan."

     Omar Ahmad, pekerja asal Iraq yang mukim di London dan sering bekerja untuk keluarga kaya Arab telah terbiasa memegang wang jutaan Poundsterling yang diberikan keluarga-keluarga kaya itu kepadanya untuk belanja keperluan harian.

     "Mall dan pusat-pusat belanja di London boleh maju sebab kedatangan orang-orang kaya Arab itu. Bayangkan, di Harrods Store saja, wang dari mereka mengalir ke sana lebih dari 1 juta Pounsterling," kata Ahmad.

     Diceritakan Ahmad, dia pernah menemani seorang  Arab memasuki Harrods Store. Di sana, ia membeli banyak hadiah seharga 6 juta Ponsterling. Ia juga tidak pusing memikirkan biaya pajak cukai ketika ia akan meninggalkan lapangan terbang London nanti.

     Pernah pula, lanjut Ahmad bercerita, seorang Arab kaya lainnya membeli sebuah jam tangan dengan harga 5 juta Poundsterling. Jam tersebut adalah satu-satunya produk yang dibuat oleh pabrik pembuatnya.

     Tidak boleh dipastikan dari negara mana orang-orang Arab tersebut. Mereka dari negara Arab yang berbeza-beza. Kebanyakan dari Arab Teluk. Namun demikian, kata Ahmad, orang-orang kaya dari Iraq, Lebanon, Jordan, dan Marocco j mengeluarkan uang belanja lebih banyak lagi dari orang-orang kaya asal Arab Teluk.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    aReaL&Celebrity

    sumber :-

    aReaL&Celebrity


    Gambar Nera AF9 Seksi Berbikini - OMG!!!!!!!!!

    Posted: 22 May 2011 04:30 PM PDT

    Salam Guys, AKhirnya.... Peserta Paling Cun Dan Hots Dalam Rancangan Realiti Akademi Fantasia Musim Ke-9, Nera Atau Nama Sebenarnya Queennera Francine Francis Kitingon Telah Terkeluar Hari Ini, Oh! Tidakkk... Tak Sangka Haku... Ingatkan Si Azri Pelajar AF9 Yang Bakal Tersingkir Malam Ini.. Namun, Sangkaan Aku Jauh Meleset.. Awek Ku, Nera Yang Menjadi Mangsa Keadaan..

    Apa Boleh Buat, Biasa La Kan.. Adat Dalam Perlawanan.. Kalah-Menang Itu Suatu Yang Pasti.. Maybe Nasib Malam Ini Menyebelahinya Malam Ini.. Untuk Pengetahuan Korang Yang Tak Tau, Pelajar AF Yang Berada Di Ranking Teratas Buat Minggu Ini Jatuh Kepada Hazama, Yang Telah Menerima 29% Undi, Di Ikuti Oleh Fina 17% Undi, Lena 15% Undi, Erul 13% Undi Dan Azri Dan Nera Masing-Masing Mendapat 13% Undi...Jadi,Disebabkan Frust Punya Pasai, Aku Pon Merajinkan Diri Men-Google Gambar Nera Sebagai Penawar Rindu.. Ini Yang Aku Jumpa Bah.. Gambar Yang Bakal Membuatkan Lelaki Miang Seperti Aku Berdarah Hidung... Layan Jer La...











    Biodata Nera
    NAMA
    QUEENNERA FRANCINE FRANCIS KITINGON

    NAMA TIMANGAN
    Nera

    UMUR
    19 thn

    TARIKH LAHIR
    7 Januari 1992

    TEMPAT LAHIR
    SMC Hospital Likas, Sabah

    TINGGI
    160 cm

    BERAT
    46 kg

    TARAF PENDIDIKAN
    SPM

    PEKERJAAN
    Pelajar

    STATUS PERKAHWINAN
    Bujang

    ADIK BERADIK
    2 (Pertama)

    HOBI
    Menyanyi & membaca

    CIRI-CIRI PERIBADI
    Sederhana, happy, emosional, lembut hati, dan sayang haiwan

    KELEMAHAN
    Sambil lewa dan suka fikir negatif

    MAKANAN KEGEMARAN
    Spaghetti

    MINUMAN KEGEMARAN
    Lemon Tea

    MUZIK KEGEMARAN
    Jazz

    PENYANYI KEGEMARAN
    Jaclyn Victor. Stacy AF, Siti Nurhaliza, Celine Deon, John Legend


    PELAKON KEGEMARAN
    Hans Isaac, Baim Wong, Linda Jasmay, Marsha

    FILEM KEGEMARAN
    Harry Potter

    WARNA KEGEMARAN
    Pink, Putih, Coklat





    Churp1 Churp2 Churp3 Churp4 Churp5 Churp6
    Cameron Highlands, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai, Kemalangan Bas, Kemalangan Jalan Raya, KM15 ,gambar kemalangan di Jalan Pekan Nenasi, gambar kemalangan di tali air, gambar kemalangan dipahang, Isu Semasa, kemalangan bas, kemalangan bas di Jalan Pekan Nenasi,rekod, pecah rekod, nuffnang, unique visitor nuffnang, innit nuffnang, bilangan pengunjung, absolute unique visitor, count unique visitor, php unique visitor, php visitor counter, unique user, unique visitor google, unique visitor statistics, unique visitor stats, unique visitor traffic, unique visitors, website visitors, analytics unique visitors, monthly unique visitors, unique visitors definition, website unique visitors,Proton inspira,facebook,ipad,Malaysia,benci bilang cinta,youtube,world cup 2010,yahoo,justin bieber,login facebook,fb,games,utusan online terkin,google,mudah.com.my,Selangor,mail,didi games,yahoo mail,fifa,you,maher zain,david villa,justin bieber,lionel messi,luna maya,ronaldhino,din beramboi,Fernando torres,lady gaga,kaka,hanis zalikha,cristiano ronaldo,lee min ho,van persie,adam lambert,iker casillas,siti nurhaliza,mesut ozil,paul tan,fabregas
    Kongsi Gosip Ini Di Facebook Anda Dengan Menekan Butang LIKE Di Bawah.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS