Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Movie Day Out Budiey.com Menonton PETALING STREET WARRIOR

Posted: 15 Dec 2011 06:45 PM PST

Salam buat semua pembaca budiman,

Okay berita baik untuk pembaca yang belum lagi tonton filem Malaysia yang dikatakan menyamai filem Hong Kong, Petaling Street Warrior… Budiey nak belanja korang! Tiket percuma untuk korang + korang akan dapat goodie bag istimewa dari budiey.com. Amacam, mahu tak?

Sinopsis Filem Petaling Street Warrior:
Berlatarkan situasi di Jalan Petaling (Petaling Street) pada tahun 1908, filem ini mengisahkan Shi Duyao (dilakonkan oleh Mark Lee), seorang penjual mee Hokkien di sebuah warung di Jalan Petaling. Beliau tidak mengetahui yang dia sebenarnya adalah pewaris Kerajaan Jianwen dari Dinasti Ming yang telah melarikan diri ke Asia Tenggara beratus tahun dahulu.

Isterinya, Zhung Li Chun (Yeo Yann Yann), secara rahsia cuba melindungi Shi Duyao dengan bantuan sepupunya Liu Kun (Namewee). Sering diganggu oleh penyangak/penjahat yang mencari peta harta karun, Shi Duyao harus memahirkan diri dengan seni mempertahanan diri, "Kungfu Dara" (Virgin Kungfu Skills) secepat yang mungkin bagi menentang penjahat-penjahat tersebut.

Hasil kolaborasi arahan James Lee dan Sampson Yuan, Petaling Street Warriors (PSW) telah menjadikan Seputeh, Perak sebagai lokasi utama filem ini. Penggambaran yang memakan masa selama sebulan setengah, dengan bajet 3 juta, meletakkan PSW sebagai filem cina tempatan termahal pernah diterbitkan di Malaysia.

Bagi menghasilkan aksi lasak yang terbaik dan mendebarkan buat penonton, penerbit Sampson Yuan, menggunakan khidmat Ma Yuk-Sing, seorang koreografi seni mempertahankan diri yang terkenal di Hong Kong. Hasil kerja beliau boleh dilihat menerusi filem A Chinese Ghost Story dan Storm Rider 2. Menerusi bimbingannya, Yeo Yann Yann dan Chris Tong berjaya ditransformasi menjadi dua wira yang sangat hebat di layer perak.

Bila? Hari Sabtu, 17 DISEMBER 2011, Jam 1.30 tengahari

Waktu Tayangan: 2 PETANG

Di mana? Pawagam GSC PAVILION KL

Bayaran? PERCUMA + Goodie bag juga diberikan!

Runtime: 100 minit

BAGAIMANA CARANYA?

Apa yang korang perlu buat ialah:
Jadi pemanggil terawal. Sila hubungi Budiey sekarang: 018 2080301

Segala SMS yang dihantar tidak akan dilayan. Siapa cepat dia dapat!!!

Kepada pembaca bertuah, kita jumpa HARI SABTU ini ya!

Poster MY

Trailer Filem Petaling Street Warrior :

Filem Petaling Street Warrior

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Filem Petaling Street Warrior
  • Movie Day Out Filem WALL STREET MONEY NEVER SLEEPS
  • Sekitar Movie Day Out Sensasi Selebriti A Nightmare On Elm Street
  • Jom Baca Ulasan & Sertai Peraduan di KakiWayang.com
  • Movie Day Out Pembaca Budiey.com – A Nightmare on Elm Street
  • Aliens vs Predator: Requiem (2007)
  • Tune Hotels Offers Rooms From Just 2p
  • Transformers Dark Of The Moon Number One Movie Of All-Time
  • Movie Carnival 2008
  • Movie Day Out Sensasi Selebriti – Filem A Nightmare on Elm Street
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Tiger Balm Plaster Sekali Lagi Jadi Penyelamat

    Posted: 15 Dec 2011 05:56 PM PST

    Ingat lagi tak entri pasal produk Tiger Balm yang dapat mengurangkan rasa lenguh dan sakit badan tempohari. Kali ini, Budiey rasa terpanggil untuk menulis sekali lagi tentang produk ini ketika mana Budiey mengikuti rombongan media bersama penyanyi terkenal Dato' Siti Nurhaliza ke Korea pada 25 November yang lalu.

    Berbeza dengan trip ke Korea bersama Awal Ashaari dan Scha Alyahya, trip bersama Dato' Siti Nurhaliza rasanya 2 X lebih mencabar dari segi fizikal dan mental kerana kami kat sana cuma 3 hari sahaja dan perlu mengikut jadual yang disusun oleh penganjur. Jadual sangat ketat dan tiada masa untuk rehat dengan cukup.

    Ya, jadual memang sangat padat sehingga Budiey hanya tidur 4 jam sahaja setiap hari. Balik dari jalan-jalan dan tour keliling Seoul, Budiey kena update blog pula. Kesannya, seperti yang korang sedia maklum, badan Budiey akan rasa lenguh, sengal-sengal badan, lutut macam nak tercabut dan sakit belakang. Haaa… nasib baik Budiey bawa Tiger Balm Plaster!

    siti nurhaliza korea

    Pengalaman jalan-jalan makan angin bersama diva nombor satu negara itu memang best sangat. Selain melawat tempat-tempat yang menarik di Seoul, Korea, kami juga sempat membeli belah di satu pusat membeli belah terkenal kat sana. Bila membeli-belah tak ingat dunia dan terpaksa berdiri terlalu lama, satu badan rasa lenguh. Macam nak pengsan pun ada. Shop till you drop la katakan. Sampai Malaysia mesti Budiey mengalami sakit-sakit otot. Rasa sakitnya hanya Tuhan je yang tahu. Kadang-kadang rasa mencucuk sampai ke tulang. Letih dan tak bermaya habis seluruh badan.

    Siti Nurhaliza

    Budiey nak ucapkan terima kasih kepada pembaca Budiey.com yang beri cadangan untuk menggunakan Tiger Balm yang berbentuk plaster tu. Sekurang-kurang dapat la tahan sikit kesakitan yang dialami masa kat Korea.

    Tiger Balm

    Sebelum bertolak ke Korea bersama Siti Nurhaliza hari tu, Budiey dah beli siang-siang Tiger Balm Plaster ni. Orang cakap, sediakan payung sebelum hujan. Masa sihat ni memang kita tak rasa perlukan plaster ni, tapi bila sakit badan barulah tercari-cari.

    Jadi, Budiey beli 4 bungkus Tiger Balm Plaster di sebuah farmasi kat Suria KLCC. Rasanya semua farmasi memang menjual Tiger Balm Plaster. Seperti yang Budiey nyatakan di entri yang lepas, Tiger Balm Plaster ada 2 jenis iaitu Warm dan Cool dalam 2 saiz iaitu besar dan kecil. Jadi Budiey beli kedua-dua jenis plaster ni dalam 2 saiz berbeza. Harga satu paket Tiger Balm saiz besar ialah RM6.80 dan saiz kecil berharga RM5.20 sahaja.

    Sememangnya, ia dapat melegakan dan menghilangkan rasa sakit otot dan sakit sendi sebab dia diperbuat dengan menggunakan formula yang khusus lagi unik. Eloklah untuk orang yang kuat bekerja menggunakan tulang empat kurang dan tak kurang juga bagi orang yang kuat jalan macam Budiey ni.

    Tiger Balm

    Mungkin korang tertanya-tanya, apa bezanya plaster jenis WARM dan COOL ni. Okay untuk plaster yang warm ni, ia elok untuk digunakan bagi pesakit sendi yang kronik iaitu Arthritis dan Rheumatism. Ia juga sesuai untuk sakit leher dan sangat selesa dipakai. Rasa soothing (berangin) dan elok juga bahagian bahu. Jika korang kerap duduk di pejabat, dan rasa lenguh dan letih di bahu, boleh juga gunakan Tiger Balm yang warm ini.

    Manakala untuk plaster yang cool, ianya sesuai untuk menghilangkan kelegaan ringan seperti pada otot-otot badan, terseliuh sendi dan juga sakit sendi bahagian belakang. Ianya senang dipakai, easy-on & easy-off. Yang penting, ia bertindak cepat untuk melegakan rasa sakit badan. Elok untuk ahli sukan yang buat latihan insentif tiap hari tu.

    Semasa di Korea, pada hari pertama selepas sehari suntuk kami berjalan, sakit memang teramat sakit sampai jalan pun berdencut-dencut, jadi Budiey guna plaster Tiger Balm Warm sebab sakit yang Budiey alami ni boleh dikatakan kronik sangat. Kalau dibiar nanti, takut bertambah teruk dan memudharatkan kesihatan pulak.

    Kepada anda yang baru beli dan tak pandai nak guna, jangan risau ya, dalam satu bungkusan ada disediakan panduan dan informasi tentang produk dalam 2 bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.

    Tiger Balm

    Semasa guna plaster WARM, apa yang Budiey dapat rasa ia agak hangat sedikit tapi tak lah panas sampai kita cabut plaster tu tak nak pakai. Rasa WARM kat sini bermaksud, kita rasa sedap pakai kerana bila hangat, peredaran darah dan sakit dapat hilang dalam beberapa minit sahaja. Cuma Budiey diberitahu yang jika penyakit sendi yang kronik, memang sesuai pakai Tiger Balm plaster jenis Warm ni. Yang penting kesan dan impaknya memang cepat sangat terasa. Ia sangat melegakan.

    Satu plaster Warm Budiey tampal di bahagian belakang dan satu lagi nak tampal kat bahagian kaki dan lutut. Aaaaahhh… memang terasa betul-betul ia dapat pulihkan balik. Bangun je dari tidur keesokan hari, Budiey dah boleh berjalan dengan baik, dah tak berdencut-dencut lagi. Tambahan pula suhu kat luar memang sejuk. Rasa sejuk tu sampai ke tulang. Memang sejuk, jadi untuk plaster Warm ni memang dapat menghangatkan sikit bahagian belakang.

    Pada hari kedua pula, bila badan dah lega sikit, Budiey cuba pakai plaster jenis COOL pula. Rasanya? Aaaaa… sangat nyaman dan enak sekali. Ternyata kesannya pun boleh tahan jugak sebab plaster cool memang ada rasa soothing dan menyegarkan badan yang letih dan lesu.

    Selepas menggunakan plaster COOL, Budiey dapat berjalan-jalan dengan selesa. Budiey suka tampal plaster bersaiz besar kat bahagian belakang dan saiz kecil di lengan dan juga kaki. Untuk bahagian belakang, Budiey tampal dua keping plaster, baru rasa kesannya.

    Tiger Balm

    Kepada anda yang selalu travelling macam Budiey, apa kata gunakan plaster Tiger Balm ni sebab ia disediakan pelekat tambahan di mana ciri-ciri ini tidak ada pada plaster produk lain. Jadi, bila kita selalu bergerak ke sana sini, plaster yang kita pakai tu akan jadi kemas dengan adanya pelekat tambahan ni. Memang senang, mudah dan cepat untuk gunakan. Selain itu, ia akan tahan lebih lama dan nampak kemas dipakai.

    Tiger Balm

    Ciri kedua yang Budiey suka ialah Tiger Balm Plaster ni boleh diregangkan kerana ia memang bercirikan strechable.

    Setelah Budiey melekatkan plaster Tiger Balm ini, Budiey dapat rasa kesan positif di mana rasa lenguh-lenguh pada bahagian belakang dah makin berkurangan.

    Kepada pembaca yang mengalami rasa lenguh-lenguh badan tu, boleh dapatkan plaster Tiger Balm di semua farmasi berdekatan dengan anda.

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Sakit Otot Selepas Travel Sembuh Dengan Tiger Balm
  • Photo of The Day: Erra Fazira Ajar Bola Sepak?
  • Gambar Ratu Rock Ella di International Tiger Summit Russia
  • Fauzi Nawawi, Pelakon Orang Minyak Pergi Kelab Dangdut?
  • Ujibakat Tiger Futbol Starz Astro
  • Program 'Soccer Kids' TV3
  • Brad Pitt Got A New Haircut
  • Emergency di TV9
  • Rumah Allahyarham Sudirman Terbakar
  • The Bachelorette Season 3
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Isteri Suka Berjudi Dan Merokok – Jimmy Shanley

    Posted: 15 Dec 2011 11:31 PM PST

    ISTERI JIMMY SHANLEY SUKA BERJUDI DAN MEROKOK

    Mungkin ramai yang ingin tahu apa sebenarnya masalah antara Jimmy dan isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy sehingga menyebabkan rumahtangga yang mereka bina baru setahun jagung sudah mula goyah.

    Hari ini kami berikan jawapannya kepada anda dimana puncanya adalah disebabkan sikap isteri Jimmy yang yang suka berjudi dan merokok. Kenyataan ini bukan kami sesaja reka, tapi ianya kenyataan yang keluar dari mulut Jimmy sendiri ketika menjawab pertanyaan peguam syarie Mohd Noor Aizan Md Idrus yang mewakilinya dalam perbicaraan permohonan perintah kembali taat dan nusyuz yang difailkan pada Januari lalu.

    Menurut Jimmy lagi, disebabkan keengganan Nursuhaila meninggalkan tabiat itu menyebabkan Nursuhaila tidak mahu tinggal bersamanya dan masa mereka untuk bersama sebagai suami isteri semakin terhad.

    Seperti kata Jimmy:-

    "Dia bukan sahaja berjudi menggunakan daun terup, tetapi turut berjudi menerusi Internet ketika di rumah mertua.

    "Isteri enggan tinggal bersama saya kerana sukar hendak meninggalkan aktivitinya itu disebabkan di rumah saya tidak ada internet"

    Sedikit imbasan, Jimmy menfailkan permohonan untuk kembali taat pada 3 Januari 2011, diikuti permohonan nusyuz pada 27 Januari 2011. Ianya dibuat selepas Jimmy dan Nursuhaila mula tinggal berasingan pada 21 Oktober 2010.

    Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Isteri Tahi Judi Punca Rumahtangga Jimmy Shanley Punah?

    Posted: 15 Dec 2011 10:42 PM PST

    Tak habis dengan isu perang mulut yang dilancarkan oleh Suhaila atau Nursuhaila Eliani Suhaimy, kini Jimmy Shanley sudah mula membuka pekung Suhaila pula.

    Tidak menyalahkan Jimmy Shanley, tetapi perbicaraan hari pertama di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam telah mendedahkan beberapa perkara yang tidak diketahui umum. Suhaila, isteri kepada pengacara, Jimmy Shanley adalah kaki judi!

    Menurut Kosmo, perbicaraan yang berlangsung semalam ini telah mendedahkan dimana Suhaila telah menunjukkan belang seawal hari kedua pernikahan mereka lagi apabila Suhaila dikatakan bertaruh judi di internet ketika mereka masih berada di rumah keluarga wanita.

    Dakwaan ini dikuatkan lagi apabila Suhaila memberi alasan yang dia bermain judi untuk menghilangkan tekanan di hari lahir bapanya pada 11 Oktober 2010. Pada 11 Oktober, dia sepatutnya pulang awal dan membeli kek, tetapi, sebaliknya pula yang berlaku.

    Selain itu, sikap Suhaila yang lebih suka melayan Facebook dan Blackberry Messenger (BBM)  bersama rakan-rakannya turut menjadi punca rumah tangga mereka goyah.

    "Saya juga bertanya penting ke layan FB dan BBM rakan-rakan, lalu dia menjawab lebih penting layan kawan daripada suami," dakwa Jimmy Shanley lagi.

    Full content generated by Get Full RSS.

    “Keluarga Terima baik Hubungan Saya Dan Shila Amzah” – Sharnaaz Ahmad

    Posted: 15 Dec 2011 10:38 PM PST

    Kalau sebelum ini kita sudahpun mendapat respon gosip Shila Amzah dan Sharnaaz Ahmad Bercinta daripada si dara pujaan ramai, Shila Amzah berhubung status hubungannya dengan jejaka berbadan sasa yang semakin meningkat naik, Sharnaaz Ahmad.

    Kali ini OHBULAN! berjaya mendapatkan respon aktor drama 'Kasih Alia' ini yang ditemui di majlis pelancaran drama 'Bicara Hati di Ampwalk, petang semalam.

    "Saya mula berkawan rapat dengan Shila selepas terlibat dalam klip video, 'Patah Seribu', Saya mengakui tertarik dan selesa berkawan rapat dengan dia (Shila Amzah) kerana dia memiliki ciri-ciri wanita idaman yang layak dijadikan calon isteri,"

    "Apa yang membuatkan saya selesa berkawan dengannya, adalah kerana Shila ini memiliki kriteria 'gila-gila' yang lebih kurang sama dengannya namun dalam masa yang sama seorang yang fokus dan mempunyai perancangan masa hadapan,"

    "Walaupun berada di bidang yang berbeza, namun matlamat kami adalah sama. Apabila saya bercerita tentang keterujaan saya dalam lakonan, dia pula berkongsi cerita tentang kerjayanya dan itu yang membuatkan kami lagi serasi bersama. Selain itu juga saya kagum dengan cara didikan Shila yang sangat mementingkan kekeluargaan, " tutur Sharnaaz lagi.

    Menurut Sharnaaz, masih terlalu awal untuk menjalinkan hubungan cinta kerana baik dirinya dan Shila masing-masing punya matlamat sendiri dalam mengejar cita-cita.

    "Alhamdulillah, Hubungan rapat kami diterima baik dan direstui kedua-dua pihak keluarga kami. Tapi hubungan kami belum sampai ke tahap bercinta lagi,"

    "Apalagi Shila masih muda dan semestinya banyak perkara yang perlu dia laksanakan untuk mengukuhkan kerjaya nyanyiannya itu," ujar aktor berusia 26 tahun ini diiringi senyuman penuh makna.

    Jelas Sharnaaz lagi, meskipun berkawan rapat dengan Shila, dia mengakui belum pernah keluar berdua-duaan dengan Shila sebaliknya jika keluar bersama anak gadis penyanyi ND Lala itu, mereka sering ditemani ibu atau salah seorang daripada keluarga Shila.

    Menyentuh tentang perkembangan kariernya, terbaru Sharnaaz akan bergandingan bersama christina Suzanne, Marsha londoh dan Lash Mokhtar menerusi sbuah drama adaptasi daripada sebuah novel, 'Bicara Hati' arahan pengarah filem 'Ombak Rindu', Osman Ali yang kini masih dalam penggambaran.

    Drama 26 episod yang akan bersiaran setiap hari Selasa, 9 malam mulai 3 Januari depan di saluran Astro Prima (105) mengisahkan tentang kisah cinta dua insan yang terjalin kerana wang dan kuasa di mana Tengku Shahran (Sharnaaz) terpaksa mengahwini Zahlia (Christina) secara kontrak.

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Petronas Motorsport Youtube Channel

    Posted: 15 Dec 2011 06:23 PM PST



    Berita baik untuk semua peminat Motorsport iaitu Motor GP…
    Program Motorsport @ PETRONAS kini boleh ditonton secara online di Channel youtube PETRONAS Motorsports bermula minggu ini.

    Jangan lupa untuk subscribe youtube channel PETRONAS Motorsports untuk terus mengikuti Video-video yang bakal dipaparkan .
    Jangan ketinggalan untuk menyaksikan Episode minggu ini yang menampikan Moto GP Rider iaitu 'Elbows'..siapa lagi kalau bukan Ben Spies !!




    Jom kita tonton Video ini dan dengar apa yang diperkatakan oleh Ben Spies semasa kedatangannya di KL…enjoy



    Dah tonton Video Ben Spies? Interesting and exciting right???
    Minggu hadapan dan minggu seterusnya ,youtube Channel "PETRONAS Motorsports" bakal memaparkan pula Video Jorge Lorenzo dan Michael Schumacher.

    Anda juga boleh lawati website http://www.petmos.com.my/ untuk mengetahui lebih lanjut tentang Motorsports @ PETRONAS dan merchandise menarik dan Like Facebook fan page Petronas Motorsports

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kucing Berjari 26, Pembawa Tuah Pusat Penyelamatan Haiwan Ini

    Posted: 15 Dec 2011 09:00 PM PST

    Kucing ini bukan jenis kucing biasa. Ia memiliki 26 jari--fenomena yang akhirnya membawa keberuntungan bagi Pusat Penyelamatan Binatang Milwauke (MARC). Keberadaan si kucing membuat MARC boleh menggalang dana untuk berpindahi fasiliti ke tempat baru.

    Kucing normal hanya memiliki 18 jari. Namun Daniel memiliki dua ekstra di setiap kaki akibat mutasi genetik bernama polidaktilisme.

    Rupanya MARC tengah berjuang kerana ruang yang mereka sewa di area mall naik dua kali ganda pada 1 Januari. Mereka kini sedang membeli bangunan baru dan mencari donasi kecil sekitar 26 dolar atau 1 dolar per jari.

    Di luar dugaan, mereka mampu mengumpulkan donasi cukup banyak, 80 ribu dolar sejak 24 Oktober lalu. Namun MARC berharap boleh meningkatkan hingga 120 ribu dolar hingga 23 Desember agar kewangan lebih stabil. Sekitar 50 ribu dolar yang dikumpulkan benar-benar berasal dari penderma yang masing-masing menyumbang 26 dolar!

    "Saya selalu memiliki keyakinan kuat bahawa ada alasan di setiap kejadian di dunia, termasuk juga ini," ujar pemilik MARC, Amy Rowell. Wanita itu menemukan Daniel pada Oktober lalu di pusat kawalan haiwan ketika ia bermaksud menjaga kucing lain. Saat ia membungkuk ke kandang Daniel, kucing itu menjulurkan tapak kakinya dan menepuk kepalanya.

    "Ia seperti jelas berkata, 'Saya perlu diselamatkan, saya ingin menjadi temanmu, beri perhatian padaku," tutur Amy. "Dan ketika tanda itu begitu kentara kami tak akan mengabaikan itu," imbuhnya.

    Kegiatan utama MARC adalah memelihara haiwan-haiwan yang tak diinginkan yang kemungkinan besar dieutanasia. Awalnya Daniel pun ditawarkan untuk bagi para pemelihara yang berminat, namun Amy akhirnya memutuskan untuk memelihara si kucing di fasiliti MARC sebagai maskot.

    Si kucing berjari 26 itu pun tidak terlihat terpengaruh dengan keadaannya. Ia tetap beraktiviti dengan lincah seperti kucing biasa. "Ia berlari dan bermain juga memanjat. Ia mencakar-cakar dan mengasah kuku, ia sama sekali tidak terlihat terganggu," kata Amy.

    Mengharukan..gadis buta 11 tahun berhasil sampai ke garisan penamat pertandingan marathon dipandu suara ibunya

    Posted: 15 Dec 2011 08:00 PM PST


    Sangat mengharukan. Seorang gadis buta berumur 11 tahun berhasil melintasi garisan penamat lumba marathon di Honolulu, Hawaii, AS. Ia berlari selama 14 jam, tiga minit dan 12 saat. Wakana Ueda, gadis kecil itu, berlari sejauh 26,2 km di perlumbaan Honolulu Marathon dengan dipandu suara ibunya di antara keramaian di ibukota Hawai.

    Gadis kecil dari Toyota City di Jepun ini sempat mengalami krem saat hampir mencapai garis finish. Sang ibu menghampirinya ketika ia mengalami krem pada kakinya. Ueda akhirnya mampu melanjutkan perjuangannya hingga garis akhir. Ia mencapai garis finish bersama 19.000 orang lainnya pada perlumbaan maraton kelima terbesar di Amerika itu.

    Saat mencapai garis finish, Ueda seketika menangis haru sambil memeluk ibunya. "Saat kakinya krem, sepertinya ia berfikir untuk berhenti," ujar sang ibu.

    Ada sekitar 22.615 peserta yang mendaftar Honolulu Marathon. Semula sempat dikhuatirkan perlumbaan dibatalkan kerana cuaca buruk. Pihak pengurusan pun sempat memperbaiki saluran air yang rosak di lintasan sebelum tempat digunakan untuk berlumba.

    Lagi berita gila..suami potong tangan isteri kerana belajar di kolej

    Posted: 15 Dec 2011 07:00 PM PST


    DHAKA: Polis akan mendakwa seorang lelaki yang bekerja di luar negara yang dituduh memotong tangan isterinya selepas wanita itu mula belajar untuk mendapatkan ijazah di sebuah kolej tanpa kebenarannya.

    Rafiqul Islam dilapor mengikat isterinya yang berusia 21 tahun dan menutup mulutnya dengan pita sebelum memotong lima jari tangan kanannya, beberapa jam selepas kembali dari Emiriah Arab Bersatu.


    "Dia berang kerana tidak suka isterinya belajar di kolej. Dia cemburu kerana dia hanya lulus sekolah menengah sementara isterinya melanjutkan pelajaran di kolej," kata Ketua Polis, Mohammad Salauddin.


    Rafiqul, 30 mengaku melakukan jenayah itu selepas ditangkap di Dhaka, kata Mohammad.


    Beliau juga berkata, polis sudah menamatkan siasatan dan akan mendakwa Rafiqul.


    Lelaki berkenaan berdepan dengan hukuman penjara seumur hidup jika sabit kesalahan.



    Isterinya, Hawa Akhter, yang sudah menjalani rawatan, kini berada di rumah ibu bapanya dan masih berminat untuk meneruskan pengajian meskipun selepas kejadian itu menimpanya.


    "Tangan kanan saya sudah dipotong tetapi saya masih lagi boleh mengguna tangan kiri," katanya kepada akhbar berbahasa Inggeris, The Daily Star.

    sumber : myMetro

    Gila..bapa campak anak 1 tahun dari tingkat 10

    Posted: 15 Dec 2011 06:00 PM PST

    TOKYO: Seorang kanak-kanak berusia setahun terselamat selepas dicampak oleh bapanya dari tingkat 10 sebuah apartmen, semalam.

    Kanak-kanak itu jatuh di atas pokok renek di bawah bangunan itu, tempat dia ditemui menangis oleh anggota polis yang berkejar ke tempat kejadian.


    Polis menahan bapa kanak-kanak berkenaan yang berusia 37 tahun atas tuduhan cuba melakukan pembunuhan.


    Menurut media, lelaki itu, Shingo Hashimoto, berulang kali mengaku melakukan jenayah itu.


    "Saya cuba membunuh anak saya. Saya cuba mencekiknya dan mencampakkannya ke bawah menerusi tingkap biliknya," kata polis, memetik kata-kata lelaki itu.


    Polis berkata, kanak-kanak berkenaan hanya mengalami calar sedikit di mukanya dan Hashimoto sendiri menelefon polis selepas kejadian.


    Keluarga suspek memberitahu polis, dia baru-baru ini kelihatan tertekan kerana kerja.


    Menurut media, Hashimoto berada bersendirian an bersama-sama anaknya ketika kejadian. - AFP

    sumber : myMetro

    Kakak Ni ‘Masak’ kucing kerana balas dendam

    Posted: 15 Dec 2011 05:00 PM PST

    LONDON: Seorang wanita Britain yang membunuh seekor anak kucing dengan memasukkannya ke dalam gelombang ketuhar kerana membalas dendam, semalam dijatuhi hukuman penjara 168 hari.

    Gina Robins, 31, memasukkan haiwan berusia 10 minggu itu ke dalam ketuhar selepas pemiliknya membuat laporan polis terhadap teman lelakinya.


    Gina yang berasal dari Tor- quay, barat daya England, didapati bersalah atas tuduhan melakukan kekejaman terhadap haiwan selepas dibicarakan bulan lalu.


    Dia melakukan perbuatan itu pada 15 Februari tahun lalu ketika berada di rumah pemilik anak kucing itu, Sarah Knutton, beberapa hari selepas bekas sahabatnya itu membuat laporan polis membabitkan teman lelakinya di luar rumah yang sama.


    Selain hukuman penjara, mahkamah juga mengenakan hukuman melarang Gina memelihara binatang untuk tempoh 10 tahun. - Agensi

    sumber : my Metro

    Gila...Lelaki curi 860 seluar dalam wanita sepanjang 2 tahun

    Posted: 15 Dec 2011 04:25 PM PST

    WELSHPOOL: Sebuah mahkamah di sini diberitahu, polis menemui 860 seluar dalam wanita daripada seorang lelaki yang mencurinya di ampaian.

    Petani, Geoffrey Wilde, 48, bapa lima anak, mencuri seluar dalam itu sepanjang tempoh dua tahun.


    Mahkamah menjatuhkan hukuman melarang dia keluar waktu malam selama enam bulan ke atasnya kerana kesalahan itu.


    Ketika dia ditangkap dan diarah menukar pakaiannya, polis mendapati dia memakai seluar dalam wanita biru.


    Wilde yang ditahan selepas dilihat berkelakuan ganjil di jalan raya di Welshpool, mengaku dia memerlukan bantuan ketika disoalsiasat oleh polis.


    Seorang pemilik rumah menelefon polis selepas melihat lelaki itu membawa lampu suluh dan tiga seluar dalam wanita. Sebahagian seluar dalam yang ditemui itu milik wanita tua. - Agensi

    sumber : myMetro

    Shawl Multifungsi Dari China [Video]

    Posted: 15 Dec 2011 04:00 PM PST


    Seorang peniaga dari China menunjukan bagaimana produk shawl multifungsinya bekerja. Entah memang shawlnya yang ajaib atau gadis ini yang super kreatif, tapi bagi kamu yang menuntut penampilan baru setiap hari, shawl ini dapat menjadi solusi praktik bukan?

    Raja Skating di Pakistan [Video]

    Posted: 15 Dec 2011 03:00 PM PST

    Jika kamu belum tahu, inilah lelaki yang mendapat jolokan raja skating di Paksitan. Dalam video ini kita dapat aksinya ketika ia sedang bermain roller skate bersama seorang teman yang menunggang motor. Hebat tapi jangan cuba lakukan ini di jalanan....



    sumber: YouTube via izsmile

    Setengah warga dunia menyesal melihat gambar ni

    Posted: 15 Dec 2011 10:01 AM PST


    tapi gambar dibawah ni pasti mereka tak menyesal tetapi
    terpesona,,hebat abang ni meja kerja very cool...

    Ketty Perry Berfoto Bogel Dengan Kenakan Costum Natal ?

    Posted: 15 Dec 2011 09:01 AM PST

    infospesial.net - Beredar foto bogel penyanyi seksi Katty Perry! hari natal memang sudah dekat dan memang sudah menjadi hari paling membahagiakan bagi kaum nasrani. Setiap orang mempunyai cara berbeza untuk menyambut hari natal tersebut begitu juga dengan penyanyi lagu Firework, Katty Perry.

    Nampak satu f oto bugil beredar dengan wajah mirip Katty Perry, dalam foto tersebut ia nampak bugil dengan mengenakan topi Santa Claus dan memakai sepatu boot tanpa satu helai pakaian menutupi bagian intimnya. Tentang kebenaran foto tersebut belum diketahui, hingga berita ini beredar. (Celebjihad)

    Asyik Berbikini, Payudara Lindsay Lohan Menyembul

    Posted: 15 Dec 2011 08:01 AM PST

    LOS ANGELES- Lindsay Lohan sepertinya tak mahu ambil pusing foto bogelnya di majalah Playboy sudah lebih dulu bocor. Saat sedang asyik bermain di pantai, payudara Lindsay menyembul.

    Selama seminggu ini, hampir semua media hiburan Amerika menyoroti ke manapun Lindsay pergi. Termasuk ketika bintang Mean Girls itu sedang bercuti ke pantai di Hawaii, akhir minggu lalu.

    Seperti bintang Hollywood lainnya, Lindsay juga tak lepas dari jepretan nakal para paparazzi. Lindsay nampak begitu menikmati derasnya ombak pantai sambil tertawa . Dia seolah tak peduli dengan hukuman masa percubaan yang sedang dijalaninya.

    Ketika bermain di pantai itu, payudara Lindsay menyembul dari bikini yang dikenakannya. Beberapa kali dia coba menutupi bagian vital tubuhnya itu. Tapi, tetap saja jepretan kilat kamera paparazzi berhasil merakam momen itu. Demikian dikutip dari Dailymail, Rabu (14/12/2011).(rik)

    Dituduh Implan Payudara, Miley Cyrus Kesal

    Posted: 15 Dec 2011 07:00 AM PST

    Penyanyi yang memulai kariernya sejak kecil itu, menarik perhatian orang ketika tampil dalam suatu acara Minggu (11/12) lalu. Miley mengenakan gaun dengan bahagian dada yang terbuka. Belahan dada penyanyi 19 tahun itupun terlihat jelas. Selain menuai pujian, Miley juga mendapat cacian.

    " Terima kasih atas pujiannya, tapi semua ini punyaku. Aku harap mereka sedar kalau mereka tidak perlu sesuatu yang palsu untuk tampil cantik," keluh Miley dalam akaun Twitter-nya seperti dikutip Aceshowbiz, Rabu (14/12/2011).

    Kecurigaan orang makin diperkuat dengan komen para ahli bedah plastik yang yakin payudara Miley hasil bedah plastik.

    "Bahkan untuk berat badan yang besar tidak mungkin menghasilkan payudara seperti itu tanpa implan," kata salah satu ahli bedah.(rik)

    Wow...Pasangan Kekasih dalam Kalangan Pelajar DIBENAR Mandi Bersama

    Posted: 15 Dec 2011 06:00 AM PST

    Kadang-kadang kita rasa pelik dengan polisi di China. Kerajaan di sana agak tegas apabila membabitkan penularan budaya Barat melalui internet dan filem di negara itu. Hasilnya,macam-macam polisi tegas diwujudkan untuk menyekat pengaruh itu.

    Namun,polisi pusat mandian di sebuah universitidi wilayah baratl laut China,iaitu Shaanxi membenarkan pasangan pelajar yang bercinta mandi bersama-sama di dalam bilik peribadi seperti yang dilaporkan oleh China Business News dan China Daily ini bukan sahaja mencetuskan kontroversi, malah bertentangan dengan polisi moral kerajaan China.

    Pusat mandian tiga tingkat di Northwestern Polytechnical University di Bandar Xi'an menyediakan tujuh bilik mandi peribadiuntuk pasangan pelajar pada kos 15 Yuan (RM7.50) untuk mandian biasa dan 18 Yuan (RM9) untuk mandian di tab.

    Pusat mandian itu dikendalikan oleh kontraktor swasta dan dibuka kepada pelajar, kakitangan fakulti, dan keluarga mereka kata seorang pekerja kepada akhbar yang menjalankan liputan selepas mendapat maklumat daripada pelajar.

    Pelajar menyuarakan pendapat yang berbeza-beza tentang hal ini.

    "Saya tidak boleh menerima polisi ini," kata graduan bernama Xu.

    "Walaupun pelajar sudah dewasa, mandi bersama-sama dengan kekasih adalah perkara peribadi, namun hal ini akan memberikankesan yang buruk jika dibenarkan di pusat mandi kolej." - DCM

    Gadis Ini Sembuh dari Komplikasi Usus Buntu Parah Kerana Selalu Memikirkan Boyband Kesukaannya

    Posted: 15 Dec 2011 05:00 AM PST

    Selalu ada sesuatu yang membuat orang bertahan hidup dari keadaan kritikal. Seperti yang dialami seorang remaja (15 tahun) yang mengalami keadaan kritikal akibat komplikasi operasi usus buntu. Untuk bertahan hidup si remaja selalu memikirkan dan mendengarkan band favouritenya.

    Awalnya, Leah Price (15 tahun) hanya menjalani operasi usus buntu pada March 2011. Tapi 4 minggu setelah operasi mulai terlihat ada ketidakberkesanan dari operasi tersebut kerana muncul komplikasi yang amat parah pada lukanya.


    Gelembung di bekas operasinya pecah dan mengeluarkan cairan hijau berbau. Leah pun langsung dilarikan ke hospital untuk dioperasi darurat pada luka yang terinfeksi lalu dirawat kembali di hospital.

    Leah pun harus kehilangan berat badannya dan berjuang keras untuk makan. Namun luka tersebut kembali pecah pada bulan Jun 2011. Kali ini ia didiagnosis dengan keadaan septicaemia kronik.

    Ia pun harus menjalani transplantasi darah dan operasi darurat untuk menyembuhkan abses di usus besar. Doktor pun mengingatkan orangtua Leah, Kay dan Michael bahwa ada kemungkinan mereka boleh kehilangan Leah.

    Leah harus dirawat selama 6 minggu dalam ruang isolasi hospital kerana ia juga didiagnosis penyakit Crohn. Ia pun harus bertempur dengan penyakitnya agar selamat. Selama masa kritis tersebut hanya satu yang dilakukan Leah yakni mendengarkan lagu-lagu dari JLS, band kesukaannya asal Inggris.

    "Tidak peduli berapa banyak antibiotik dan ubat penghilang rasa sakit yang harus diminumnya, hanya satu hal yang boleh membantunya merasa lebih baik iaitu mendengarkan JLS," ungkap Kay (45 tahun), ibu Leah.

    Leah selalu semangat kalau membicarakan boyband kesayangannya dan boleh melupakan rasa sakitnya sejenak.Jururawat yang mengetahui Leah sangat mengidolakan boyband JLS pun berinisiatif mendatangkan band tersebut untuk memberi semangat kepada Leah dari masa kritisnya.

    "Aku berharap mereka akan mengirim kad untuk Leah, tapi ternyata mereka menelefon hospital dan berbicara dengan Leah untuk memberikan dukungan besar baginya untuk tetap kuat. Leah pun langsung menangis ketika mendengar suara artis favouritenya," ujar Kay, seperti dikutip dari Dailymail, Khamis (15/12/2011).

    Keberuntungan pun berpihak pada Leah, badan amal Rays of Sunshine memberinya kesempatan untuk mempertemukan Leah dengan JLS secara peribadi pada bulan November 2011.

    Sejak dikunjungi boyband kesayangannya, semangat Leah untuk sembuh semakin tinggi dan hal itu ternyata berimpak baik untuk kesihatan Leah kerana tubuhnya boleh melawan infeksi ganas di badannya, ia pun akhirnya diperbolehkan pulang dari rumah sakit pada 20 Ogos 2011.

    "Tanpa mereka saya tidak tahu bagaimaan Leah akan melalui keadaannya. Leah telah melalui begitu banyak hal dan kami sangat bangga dengan cara dia melalui semuanya," ujar Kay.

    Leah sangat mengidolakan JLS, sekeliling dinding biliknya dipenuhi oleh poster JLS dan ia pun mengoleksi semua DVD serta CD nya. Leah mengakui selalu memikirkan boyband kesayangannya membuatnya boleh bertahan dari keadaan kritis yang hampir saja meragut nyawanya.

    Fobia Unik! Stefani Ingamells Takut Dengan Lubang-lubang Kek

    Posted: 15 Dec 2011 04:00 AM PST

    Stefani Ingamells telah didiagonosa memiliki penyakit trypophobia iaitu ketakutan akan lubang-lubang.

    Meski mengaku dirinya tak suka dengan straw (apalagi saat mengarah ke atas) serta Crunchies kerana adanya lubang-lubang di sarang madu/lebah, namun kek crumpet nampaknya menjadi ketakutan terbesar sang make-up artist ini.

    Fobia Stefani terhadap kek crumpet itu bermula saat dirinya berusia 5 tahun dimana saat itu ibunya memberinya sarapan kek crumpet dan reaksi Stefani saat itu adalah berteriak.


    Menurut remaja 19 tahun dari Scarborough, Yorkshire Utara ini,ketika dirinya melihat kek crumpet dirinya pasti merasa sakit dan ingin lari.

    "Jika aku dipaksa melihat satu aja kek itu dalam jangka waktu tertentu, kukira aku akan menjadi sakit.

    Reaksi pertamaku adalah selalu menghancurkan kek itu. Namun kemudian aku memiliki dorongan kuat untuk melarikan diri."


    Namun ternyata fobia ini tak hanya dimiliki Stefani seorang. Ada juga beberapa orang yang takut lubang-lubang seperti yang dialami remaja 19 tahun ini.

    "Aku menemukan banyak forum dan group pendukung penuh dengan orang-orang dengan trypophobia. Kami semua memiliki satu ketakutan akan kerumunan lubang-lubang kecil," jelas Stefani seperti dilapor dari situs Metro.

    Aksi lelaki benggong dengan patung seksnya

    Posted: 15 Dec 2011 03:00 AM PST





    Parah..Jantung Lelaki Ini Berhenti Berdenyut Kerana Cakaran Kucing

    Posted: 15 Dec 2011 02:00 AM PST

    London, Tergores oleh cakaran kucing mungkin jadi hal yang biasa bagi pencinta binatang. Namun seorang lelaki mengalami keadaan darurat seminggu setelah tercakar kucing. Mengapa boleh begitu?

    Seminggu setelah dicakar kucing mertuanya, Jon Taylor (44 tahun) harus menjalani operasi darurat kerana bakteria pada cakaran kucing masuk ke dalam aliran darahnya, sehingga memibuat septikemia (keracunan darah). Jantungnya sempat berhenti berdenyut beberapa detik. Beruntung, pembedahan dapat menyelamatkan nyawanya.

    "Saya sedang berada di dapur ketika kucing melompat dari oven ke kakiku dan meninggalkan 2 goresan cakar sepanjang 6 cm. Setelah memberikan ubat luka , saya tidak memikirkannya lagi," jelas Jon Taylor, seperti dilapor Dailymail, Selasa (13/12/2011).

    Luka di kulit telah memungkinkan strain bakteria streptokokus dari cakar kucing masuk ke dalam aliran darah Jon. Bakteria yang masuk dan berkembang biak akhirnya mempengaruhi katup aorta dalam jantungnya, yang berfungsi untuk mengawal aliran darah ke seluruh tubuh.

    Dua hari setelah dicakar keadaan tubuh Jon mulai menurun, tapi ia hanya mengira itu kerana flu. Sehari setelah itu, ia merasa sangat sakit hingga hanya boleh berbaring di tempat tidur.

    "Saya biasanya tangguh, tapi saya terkejut melihat betapa flu telah membuat saya lemah selama 6 hari," kata Jon, yang tinggal dengan isterinya Stephanie dan ketiga anak mereka dekat Okehampton, Devon.

    Malam berikutnya, Jon terbangun kerana rasa sakit berdenyut di jari manis kirinya, yang keesokan harinya menyebabkan bengkak dan berubah ungu. Tapi ia belum juga memikirkan itu dan menganggap jari bengkak dan ungu hanya kerana tertimpa benda di tempat kerja. Ia tidak tahu bahawa jari bengkak dan ungu adalah gejala khas dari septikemia.

    Septikemia terjadi ketika bakteria berkembang biak di dalam darah, menyebabkan peradangan luas yang merusak organ-organ vital. Jika tidak segera diobati, shock septik dapat berkembang, di mana racun bakteria menyebabkan tekanan darah menurun.

    Akhirnya organ mulai gagal berfungsi dan menyebabkan kematian pada lebih dari separuh pesakit. Bakteria dapat memasuki aliran darah melalui operasi terbuka dan abses gigi, serta luka bakar dan goresan.

    "Saya masih tidak berfikir bahwa gejala itu ada hubungannya dengan luka goresan cakaran, kerana luka itu tampak sudah sembuh. Tapi 6 hari setelah tergores, saya mengalami kuning (jaundice) dan sangat tidak sihat. Saya mengalami demam dan sangat lemah," jelasnya.

    Keluarganya yang begitu khutir akhirnya memanggil ambulans dan Jon dilarikan ke hospital. Jon dibawa ke perawatan intensif, di mana ujian menunjukkan jantung, paru-paru, hati dan ginjal telah gagal berfungsi. Pada satu tahap jantungnya juga berhenti berdenyut selama beberapa detik dan harus restart. Doktor juga mengatakan katup aorta jantungnya perlu diganti.

    "Doktor mengatakan kepada saya jika saya tidak menjalani operasi, saya akan mati dalam 48 jam. Isteri saya sangat takut dan saya cukup takut," jelasnya.

    Meski tidak semua luka gores cakaran kucing berbahaya, namun hal tersebut tidak boleh diperlecehkan seberapa pun ukurannya.

    "Luka gores yang terinfeksi biasanya akan mulai terlihat merah dan terinfeksi, kelenjar getah bening akan mulai membengkak di dekat luka setelah sepuluh hari. Ini akan diikuti dengan demam, kelelahan, sakit kepala, dalam beberapa kes kehilangan nafsu makan, pembesaran limpa dan sakit tenggorokan," papar Dr Suranjith Seneviratne, imunolog di Royal Free Hospital, London.

    Awalnya luka dapat terlihat seperti mengalami penyembuhan, tetapi bakteria boleh bepergian ke tempat lain. Gejala sering terlihat jauh hari setelah luka terjadi, kerana masa inkubasi biasanya beberapa hari dan bakteria berkembang biak semakin banyak.

    Bakteri dapat menetap pada jantung, hati, otak, ginjal dan paru-paru, pada orang-orang dengan sistem kekebalan rendah seperti, bayi atau seseorang dengan penyakit yang sudah ada seperti kanser atau diabetes.

    Orang-orang yang sedang memakan ubat-ubatan tertentu juga berisiko, seperti ubat-ubatan yang dapat menekan sistem kekebalan tubuh, termasuk kemoterapi dan steroid (yang digunakan untuk keadaan termasuk rheumatoid arthritis dan multiple sclerosis).

    "Pada orang sihat, biasanya sistem kekebalan tubuh mereka akan membunuh bakteria," kata Dr Seneviratne.

    Bukan hanya goresan cakar binatang yang dapat menyebaban keracunan darah, tapi juga luka kerana serpihan kaca atau duri.

    Perlu diketahui, sebelumnya Jon telah didiagnosa dengan heart murmur pada saat berusia 30-an tahun, yang disebabkan katup jantungnya melemah. Doktor percaya bahawa bakteria dari cakar kucing telah menetap di tempat yang lemah tersebut.

    sumber : detikhealth.com

    Video Anjing Setengah Manusia Heboh di Internet

    Posted: 15 Dec 2011 01:00 AM PST


    Sebuah video menampilkan seekor anjing dengan badan manusia sedang melahap Dairylea Dunkers marak di dunia maya. Seperti apa?

    Berkat kamera yang diposisikan sedemikian rupa, anjing bernama Bizzle ini seolah memiliki lengan dan mengenakan baju sembari akan memakan santapannya. Tak perlu waktu lama hingga warga di dunia terpukau video yang dipostkan di YouTube ini.

    Video Bizzle milik Guy Jenkins (25) dan Bec Medri (23) ini dibuat di Northampton, Inggris. Jenkins mengaku membuat video ini kerana merasa bosan di hari minggu.

    "Saya pernah melihat video kucing memainkan piano dan saya pikir Brizzle juga boleh melakukan hal serupa," katanya seperti dikutip Telegraph.

    Kerana Bizzle memiliki nafsu makan luar biasa, saya rasa ini akan mencari cara terbaik membuat dia beraksi di depan kamera, lanjutnya.

    "Kini Bizzle berhasil menjadi bintang dan banyak komen muncul dari seluruh dunia," akunya.

    Bizzle merupakan bulldog Amerika berusia dua tahun.


    Skirt bekas Miss Universe ini melorot jatuh ketika cat walk di sebuah pusat membeli belah (video)

    Posted: 15 Dec 2011 12:00 AM PST


    Video skirt miss universe Jennifer Hawkins tiba-tiba melorot ketika cat Walkt membuat ramai penonton tergelak. Ratusan mata warga Australia terbeliak kala Jennifer Hawkins, si Miss Universe, melenggang di catwalk dalam sebuah peragaan pakaian di pusat membeli belah Westfield. Ketika berjalan dengan penuh percaya diri layaknya seorang Miss Universe, tiba-tiba skrit dari bahan lace metalik seberat tujuh kilogram yang dikenakannya melorot tak sempat di capainya.Cuba lihat videonya..




    Gila..Diusir Dari Kereta Api, Pasangan ini Nekad Lanjutkan Adegan Seks di Platform Stesen

    Posted: 14 Dec 2011 11:00 PM PST

    Kedua pasangan ini nampaknya tidak sabar lagi menunggu sampai ke rumah dan melampiaskan hasrat seksual mereka, dan memutuskan untuk melakukan hubungan intim di sebuah kereta api bawah tanah.

    Ketika penjaga kereta api sedar tentang apa yang sedang terjadi, ia kemudian menyuruh mereka turun dari kereta, dan berfikir ia telah berhasil menghentikan aksi tak senonoh keduanya.


    Namun, dengan tenangnya kedua pasangan ini turun dan melanjutkan perbuatan mereka di platform stesen yang membuat hairan para penumpang kereta yang melihat hal ini.

    Kedua pasangan nekad yang belum dikenal pasti ini terjebak di kereta api Transit Toronto (TTC), pada hari Ahad (11/12), setelah seorang penumpang yang jijik melihat persetubuhan mereka menekan tombol darurat.

    "Mereka berada di kereta api bawah tanah itu dan melakukan hubungan seks. Ini merupakan laporan pertama yang saya lihat dari jenis perilaku seperti ini, selama hampir empat tahun aku di sini. Mereka tampak sangat mabuk, aku tidak yakin apakah itu disebabkan oleh pengaruh dadah atau alkohol." tutur juru bicara TTC, Brad Ross kepada Toronto Sun yang dikutipMail Online.


    Video rakaman telefonl yang menangkap aksi kedua pasangan ini telah menjadi hit internet sejak diposting secara online.

    Pasangan ini kemudian ditahan oleh polis Toronto, dan didakwa melakukan tindakan cabul di depan publik.

    "Kami mengambil tindakan tersebut kerana ada anak-anak yang naik di kereta api bawah tanah. Kita tidak boleh menizinkan orang-orang melakukan aktiviti seksual pada sistem kereta api bawah tanah, bas atau trem. Kerana ini adalah sistem transportasi publik dan TTC membawa 1,6 juta orang per hari, termasuk anak-anak." tambah Ross.

    Inilah Gadis Hong Kong Yang Mempamerkan Payudara Ukuran Baru Untuk Bekas Kekasihnya (video)

    Posted: 14 Dec 2011 10:00 PM PST

    Inilah gadis Hong Kong yang mempamerkan payudara barunya dengan ukuran C. Dalam videonya t dia mengejek bekas kekasihnya yang telah memutuskan hubungan kerana payudara nya kecil.



    Katanya dalam video tersebaut :

    Ng ga ching, you cheap bastard! Before you got me, you did whatever I asked of you. After you got me, we had to go Dutch on everything. Ok, that was still fine, but then you started complaining that my tits are AA cups and too small! And you dumped me because of that?

    Today, 3 months after we broke up, I want to show you something. Now, take a good look, I have a C cup! Don't you regret dumping me now? And I bet you want to do me again, right? But sorry, you don't stand a chance anymore. I won't see you again and I will NEVER let you touch my C's.

    Ng Ga Ching, you could say I'm a bitch or that I have princess syndrome, but whatever it is, you can never say that I am small again. Look at them, they are C's! You don't even have a C on your school certificate.

    terjemahannya :

    Ng ga ching, Anda lelaki murah! kamu mulai mengeluh bahawa payudaraku yang seukuran AA dan terlalu kecil! Dan kau mencampakkan aku kerana itu?

    Hari ini, 3 bulan setelah putus, aku ingin menunjukkan sesuatu. Sekarang, perhatikan, saya memiliki payudara ukuran C! Jangan menyesal, dan saya yakin kau pasti menginginkan aku lagi bukan? Tapi maaf, kamu tidak punya kesempatan lagi. Aku tidak akan sudi melihat kamu lagi dan aku tidak akan PERNAH membiarkan kamu menyentuh payudara saya yang kini mempunyai ukuran C .

    Ng Ga Ching, kamu boleh mengatakan saya adalah seorang murahan atau apapun itu , kamu tidak pernah boleh mengatakan bahwa payudara saya kecil. Lihatlah payudara saya, Kini lebih besar!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS