Nuffnang

Warta Hiburan

sumber :-

Warta Hiburan


Nyaris Di Tikam Adik Sendiri

Posted: 10 Jun 2010 10:47 AM PDT

Penyanyi dangdut dan pengacara TV, Ifa Raziah cedera di muka akibat ditampar, dipukul dengan topi keledar dan nyaris ditikam oleh adik lelakinya selepas dipercayai bergaduh di rumah keluarganya di Felda Guar Napai, Khamis lalu. Insiden berlaku tiga hari selepas berita yang menyedihkan menimpa Ifa sendiri dan keluarga apabila ibu Ifa meninggal dunia akibat penyakit kencing manis dan darah tinggi sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Guar Napai, Rabu lalu.
Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Sawaludin Hamenudin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan artis wanita berkenaan dan berkata polis masih menjalankan siasatan. Bagaimanapun, katanya, kes itu membabitkan masalah keluarga dan tidak menyiasat mengikut mana-mana seksyen. Sementara itu, artis terbabit ketika dihubungi enggan mengulas insiden berkenaan.

Saari Amri Kecil Hati Dengan Ajai

Posted: 10 Jun 2010 10:44 AM PDT

Komposer terkenal dan vateran diantara komposer-komposer yang ada, Saari Amri berkecil hati dengan Ajai selepas bakal dekan rancangan Keynote itu dilaporkan membuat kenyataan merendah-rendahan tahap pendidikan Saari pada satu sidang media hujung bulan lalu. Saari dalam kenyataannya melalui akhbar Mingguan mStar baru-baru ini berkata, Ajai tidak sewajarnya membuat kenyataan itu kerana ia benar-benar telah mengguris hatinya.
Dalam sidang akhbar anjuran Astro, Ajai dikatakan mengambil contoh Saari Amri berjaya sebagai seorang komposer tetapi dia tidak mempunyai pendidikan khusus dalam bidang muzik. Saari yang hanya berkelulusan peringkat sekolah rendah dan pernah bekerja sebagai buruh binaan berkata, walaupun tidak belajar tinggi tetapi dia berjaya menghasilkan album yang pernah mencecah jualan ratusan ribu unit. Antaranya Kumpulan Ukays, Slam, Ziana Zain, Nicky Ardilla dan beberapa artis popular lain. Malah kata Saari, penyanyi Andy Lau juga pernah mengundangnya ke Hong Kong selama dua minggu suatu ketika dahulu semata-mata untuk melatihnya menjadi seorang penyanyi.

"Bukan saya nak bangga diri. Tengoklah orang yang tak ada pendidikan tinggi macam saya pun mendapat pengiktirafan daripada penyanyi luar," ujarnya.

Tambah Saari lagi, Ajai boleh memberi contoh dalam sidang media itu tetapi seelok-eloknya janganlah menyebut nama individu tertentu kerana ia kelihatan agak kurang cerdik.

Kata Saari, Ajai perlu melihat juga dirinya apabila dia sering kali mendapat reaksi negatif daripada peminat setiap kali memberi komen yang pedas apabila diundang menjadi juri dalam sesebuah rancangan realiti.

"Kalau dia bagi komen bukan main 'laser' lagi mulut dia. Ramai juga orang tak suka. Jadi faham-faham sajalah. Saya anggap dia macam budak kecil," kata Saari.

Sementara itu Ajai dalam kenyataannya itu tidak bermaksud untuk memperlekehkan Saari.

"Niat saya baik iaitu ingin memberi penghormatan kepada Saari. Tetapi mungkin ada sedikit salah faham. Apa-apa pun saya lebih senang untuk meminta maaf daripadanya," kata Ajai yang tidak mahu perkara itu berpanjangan.

Wajah Lisa Surihani Yang Terbaru

Posted: 10 Jun 2010 10:39 AM PDT

Baru-baru ni ada diadakan pratonton filem Kapoww di Malam Gala & Karpet Merah filem lakonan Zizan Raja Lawak di TGV KLCC. Filem ini adalah daripada drama bersiri Kapoww dalam rancangan Astro.
Tapi sekarang dah di filem kan yang akan ditayangkan pada 17 Jun 2010 nanti. Tak lupa kepada pelakon Lisa Surihani yang membawa watak heroin dalam filem berkenaan, Siti Nurhasnita. Makin cantik dan tembam pula melihat Lisa ni. Kalau Zizan lah kekasihnya kan best juga.

Adi Sixth Sense Dan Kekasih Hatinya

Posted: 10 Jun 2010 10:18 AM PDT

Alalala. Mesranya gambar Adi Sixth Sense dengan kekasih hati dia. Kalau tak silap namanya Zarith Zeneta. Status kekasih Adi ialah janda anak dua dari Kota Kinabalu. Janda pun jandalah. Asalkan dah sayang, semuanya nampak indah kan? Lagipun lawa tue. Memang wajar Adi jatuh cinta dengan si Zarith Zeneta nie.
Hari tue pamas sekejap pasal gambar berpeluk di dalam bilik Adi Sixth Sense dan buah hatinya. Tapi gambar yang kitorang terima nie bukanlah gambar berpeluk tersebut. Ini kata orang gambar nak cium tapi malu-malu kucing. Mungkin sebab tak sempat cuci gigi lagi kot.

Buat Adi, sila kawin secepat mungkin. Dah kemaruk semacam je kami tengok. Dan tahniah sebab dapat awek yang cun.

Bila Gajah Nak Diet

Posted: 09 Jun 2010 10:52 PM PDT

Terjadi satu alkisah antara si bapa gajah dengan si anak gajah.

Bapa: "Nak, ibumu sangat cantik. Bapa dulu berusaha dengan bersusah payah untuk memiliki hatinya, kerana dia selalu jual mahal.."

Anak: "Aku juga cantik kan, Ayah?"

Bapak: "Ya,kamu juga mirip ibumu. Tapi, apa yang harus kamu lakukan gadis kecilku bila kamu sebesar ibumu?"

Anak: "Diet, ayah..."

Tentang Orang Botak

Posted: 09 Jun 2010 10:19 PM PDT

Kalau orang kepalanya botak didepan ertinya dia kuat berfikir..
Kalau orang kepalanya botak dibelakang ertinya dia pintar..
Nah, kalau orang kepalanya botak di depan dan di belakang namanya apa??

- Ertinya dia kuat berfikir dan pintar -

Hua..Hua..Hua

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

zoomartis

sumber :-

zoomartis


WORLD CUP 2010 GROUP C

Posted: 10 Jun 2010 07:16 PM PDT

GROUP C


ENGLAND


Coach: Fabio Capello
Goalkeepers: Joe Hart (Manchester City), David James (Portsmouth), Robert Green (West Ham)Defenders: Jamie Carragher (Liverpool), Ashley Cole (Chelsea), Ledley King (Tottenham), Rio Ferdinand (Manchester United), Glen Johnson (LIverpool), John Terry (Chelsea), Matthew Upson (West Ham), Stephen Warnock (Aston Villa)
Midfielders: Gareth Barry (Manchester City), Michael Carrick (Manchester United), Joe Cole (Chelsea), Steven Gerrard (Liverpool), Frank Lampard (Chelsea), Aaron Lennon (Tottenham), James Milner (Aston Villa), Shaun Wright-Phillips (Manchester City)
Strikers:Peter Crouch (Tottenham), Jermain Defoe (Tottenham), EmileHeskey (Aston Villa), Wayne Rooney (Manchester United)



US


Coach: Bob BradleyGoalkeepers: Brad Guzan (Aston Villa), Tim Howard (Everton), Marcus Hahnemann (Wolves)Defenders: Carlos Bocanegra (Rennes), Jonathan Bornstein (Chivas USA), Steve Cherundolo (Hannover), Jay DeMerit (Watford), Clarence Goodson (IK Start), Oguchi Onyewu (AC Milan), Jonathan Spector (West Ham)Midfielders: DaMarcus Beasley (Rangers), Michael Bradley (Borussia Moenchengladbach), Ricardo Clark (Eintracht Frankfurt), Clint Dempsey (Fulham), Landon Donovan (Los Angeles Galaxy), Maurice Edu (Rangers), Benny Feilhaber (AGF Aarhus), Stuart Holden (Bolton), Jose Torres (Pachuca)
Strikers: Jozy Altidore (Hull), Edson Buddle (Los Angeles Galaxy), Robbie Findley (Real Salt Lake), Herculez Gomez (Pachuca) 



ALGERIA (PROVISIONAL)


Coach: Rabah Saadane

Goalkeepers: Lounes Gaouaoui (ASO Chlef), Faouzi Chaouchi (Entente Setif), Mohamed Lamine Zemmamouche (MC Alger), M'bohi Rais Ouheb (Slavia Sofia, Bulgaria)Defenders: Abdelkader Laifaoui (Entente Setif), Madjid Bougherra (Rangers), Carl Medjani (Ajaccio), Rafik Halliche (Nacional Madeira), Anther Yahia (Bochum), Habib Belaid (Boulogne-sur-Mer), Nadir Belhadj (Portsmouth), Djamel Mesbah (Lecce) Midfielders: Hassan Yebda (Portsmouth), Medhi Lacen (Racing Santander), Yazid Mansouri (Lorient), Adlene Guedioura (Charleroi), Riad Boudebouz (Sochaux), Djamel Abdoun (Nantes), Fouad Kadir (Valenciennes), Mourad Meghni (Lazio), Karim Ziani (Wolfsburg), Karim Matmour (Borussia Moenchengladbach)
Strikers: Abdelkader Ghezzal (Siena), Rafik Djebbour (AEK Athens), Rafik Saifi (Istres)



SLOVENIA


Coach: Matjaz KekGoalkeepers: Samir Handanovic (Udinese), Jasmin Handanovic (Mantova), Aleksander Seliga (Sparta Rotterdam)
Defenders: Miso Brecko (FC Cologne), Bostjan Cesar (Grenoble), Branko Ilic (Lokomotiv Moscow), Matej Mavric-Rozic (Koblenz), Bojan Jokic (Chievo), Marko Suler (Ghent), Suad Filekovic (NK Maribor), Elvedin Dzinic (NK Maribor)

Midfielders: Andraz Kirm (Wisla Krakow), Robert Koren (Unattached), Valter Birsa (AJ Auxerre), Andrej Komac (Maccabi Tel Aviv), Dalibor Stevanovic (Vitesse Arnhem), Aleksander Radosavljevic (Larissa), Rene Krhin (Inter Milan)
Strikers: Milivoje Novakovic (FC Cologne), Zlatko Dedic (VfL Bochum), Zlatan Ljubijankic (Ghent), Nejc Pecnik (Nacional Funchal), Tim Matavz (Groningen)

WORLD CUP 2010 GROUP B

Posted: 10 Jun 2010 06:44 PM PDT

GROUP B

ARGENTINA


Coach: Diego MaradonaGoalkeepers: Sergio Romero (AZ Alkmaar), Mariano Andujar (Catania), Diego Pozo (Colon)Defenders: Nicolas Otamendi (Velez Sarsfield), Martin Demichelis (Bayern Munich), Walter Samuel (Inter Milan), Gabriel Heinze (Marseille), Nicolas Burdisso (AS Roma), Clemente Rodriguez (Estudiantes), Ariel Garce (Colon)Midfielders: Jonas Gutierrez (Newcastle), Maximiliano Rodriguez (Liverpool), Javier Mascherano (Liverpool), Juan Sebastian Veron (Estudiantes), Angel Di Maria (Benfica), Javier Pastore (Palermo), Mario Bolatti (Fiorentina)Forwards: Lionel Messi (Barcelona), Gonzalo Higuain (Real Madrid), Martin Palermo (Boca Juniors), Sergio Aguero (Atletico Madrid), Diego Milito (Inter Milan), Carlos Tevez (Manchester City)


NIGERIA


Coach: Lars Lagerback
Goalkeepers: Dele Aiyenugba (Bnei Yehuda), Austin Ejide (Hapoel Petah Tikvah), Vincent Enyeama (Hapoel Tel Aviv)
Defenders: Dele Adeleye (Sparta Rotterdam), Rabiu Afolabi (Red Bull Salzburg), Elderson Echiejile (Stade Rennes), Chidi Odiah (CSKA Moscow), Danny Shittu (Bolton Wanderers), Taye Taiwo (Olympique Marseille), Joseph Yobo (Everton)
Midfielders: Yusuf Ayila (Dynamo Kiev), Dickson Etuhu (Fulham), Sani Kaita (Alania Vladikavhaz), Nwankwo Kanu (Portsmouth), Haruna Lukman (Monaco), John Obi Mikel (Chelsea), Kalu Uche (Almeria), John Utaka (Portsmouth)
Strikers: Yakubu Aiyegbeni (Everton), Obafemi Martins (VfL Wolfsburg), Obinna Nsofor (Malaga), Chinedu Obasi (Hoffenheim), Peter Odemwingie (Lokomotiv Moscow)



SOUTH KOREA


Coach: Huh Jung-MooGoalkeepers: Kim Young-kwang (Ulsan), Lee Woon-jae (Suwon), Jung Sung-ryong (Seongnam) 
Defenders:
 Kim Dong-jin (Ulsan), Kim Hyung-il (Pohang), Oh Beom-seok (Ulsan), Lee Young-pyo (Al Hilal), Lee Jung-soo (Kashima), Cha Doo-ri (Freiburg) Cho Yong-hyung (Jeju), Kang Min-soo (Suwon)
Midfielders:
 Ki Sung-yong (Celtic), Kim Bo-kyung (Oita, Japan), Kim Nam-il (Tomsk), Kim Jae-sung (Pohang), Kim Jung-woo (Gwangju), Lee Chung-yong (Bolton, England), Ji-sung Park (Manchester United)
Forwards:
Park Chu-young (Monaco), Ahn Jung-hwan (Dalian, China), Lee Seung-ryul(Seoul), Yeom Ki-hun (Suwon), Lee Dong-gook (Jeonbuk).



GREECE


Coach: Otto RehhagelGoalkeepers: Michalis Sifakis (Aris Salonika), Alexandros Tzorvas (Panathinaikos), Kostas Chalkias (PAOK Salonika)Defenders: Giorgos Seitaridis (Panathinaikos), Loukas Vintra (Panathinaikos), Evangelos Moras (Bologna), Socrates Papastathopoulos (Genoa), Sotiris Kyrgiakos (Liverpool), Avraam Papadopoulos (Olympiakos), Vasilis Torosidis (Olympiakos), Nikos Spiropoulos (Panathinaikos), Stelios Malezas (PAOK Salonika)Midfielders: Kostas Katsouranis (Panathinaikos), Alexandros Tziolis (Siena), Giorgos Karagounis (Panathinaikos), Sotiris Ninis (Panathinaikos), Christos Patsatzoglou (Omonia), Sakis Prittas (Aris Salonika)Strikers: Angelos Charisteas (Nuremberg), Dimitris Salpigidis (Panathinaikos), Pantelis Kapetanos (Steaua Bucharest), Theofanis Gekas (Hertha Berlin), Giorgos Samaras (Celtic)


WORLD CUP 2010 GROUP A

Posted: 10 Jun 2010 06:35 PM PDT

GROUP A
Afrika


Coach: Carlos Alberto ParreiraGoalkeepers: Moeneeb Josephs (Orlando Pirates), Itumeleng Khune (Kaizer Chiefs), Shu-Aib Walters (Maritzburg United)
Defenders: Matthew Booth, Siboniso Gaxa (both Mamelodi Sundowns), Bongani Khumalo (SuperSport United), Tsepo Masilela (Maccabi Haifa), Aaron Mokoena (Portsmouth), Anele Ngcongoa (Racing Genk), Siyabonga Sangweni (Lamontville Golden Arrows), Lucas Thwala (Orlando Pirates)
Midfielders: Lance Davids (Ajax Cape Town), Kagisho Dikgacoi (Fulham), Thanduyise Khuboni (Lamontville Golden Arrows), Reneilwe Letsholonyane (Kaizer Chiefs), Teko Modise (Orlando Pirates), Surprise Moriri (Mamelodi Sundowns), Steven Pienaar (Everton), MacBeth Sibaya (Rubin Kazan), Siphiwe Tshabalala (Kaizer Chiefs)
Strikers: Katlego Mphela (Mamelodi Sundowns), Siyabonga Nomvete (Moroka Swallows), Bernard Parker (FC Twente)









MEXICO

Coach: Javier AguirreGoalkeepers: Guillermo Ochoa (America), Luis Michel (Guadalajara), Oscar Perez (Jaguares).
Defenders: Rafael Marquez (Barcelona), Ricardo Osorio (Stuttgart), Francisco Javier Rodriguez (PSV Eindhoven), Carlos Salcido (PSV Eindhoven), Hector Moreno (AZ Alkmaar), Paul Aguilar (Pachuca), Efrain Juarez (Pumas), Jonny Magallon (Chivas), Jorge Torres Nilo (Tigres)Midfielders: Andres Guardado (Deportivo La Coruna), Gerardo Torrado (Cruz Azul), Israel Castro (Pumas), Giovani Dos Santos (Galatasaray) Strikers: Guillermo Franco (West Ham), Carlos Vela (Arsenal), Pablo Barrera (Pumas), Adolfo Bautista (Chivas), Cuauhtemoc Blanco (Veracruz), Alberto Medina (Chivas), Javier Hernandez (Chivas)







URUGUAY (PROVISIONAL)


Coach: Oscar Washington TabarezGoalkeepers: Fernando Muslera (Lazio), Juan-Guillermo Castillo (Deportivo Cali), Martin Silva (Defensor Sporting)Defenders: Diego Lugano (Fenerbahce), Diego Godin (Villarreal), Andres Scotti (Colo Colo), Jorge Fucile (Porto), Martin Caceres (Juventus), Mauricio Victorino (Universidad de Chile), Maximiliano Pereira (Benfica)Midfielders: Walter Gargano (Napoli), Egidio Arevalo-Rios (Penarol), Sebastian Eguren (AIK Stockholm), Diego Perez (Monaco), Alvaro Pereira (Porto), Alvaro Fernandez (Universidad de Chile), Jorge Rodriguez (River Plate), Alvaro Gonzalez (Nacional), Ignacio Gonzalez (Valencia), Nicolas Lodeiro (Ajax)Strikers: Sebastian Fernandez (Banfield), Luis Suarez (Ajax), Diego Forlan (Atletico Madrid), Sebastian Abreu (Botafogo), Edinson Cavani (Palermo), Jorge Martinez (Catania)




FRANCE


Coach: Raymond DomenechGoalkeepers: Hugo Lloris (Olympique Lyon), Steve Mandanda (Marseille), Cedric Carrasso (Girondins Bordeaux)Defenders: William Gallas (Arsenal), Eric Abidal (Barcelona), Bakary Sagna (Arsenal), Patrice Evra (Manchester United), Gael Clichy (Arsenal), Marc Planus (Bordeaux), Anthony Reveillere (Lyon), Sebastien Squillaci (Sevilla)Midfielders: Abou Diaby (Arsenal), Alou Diarra (Bordeaux), Yoann Gourcuff (Bordeaux), Florent Malouda (Chelsea), Jeremy Toulalan (Lyon)Forwards: Nicolas Anelka (Chelsea), Djibril Cisse (Panathinaikos), Andre-Pierre Gignac (Toulouse), Sidney Govou (Lyon), Thierry Henry (Barcelona), Franck Ribery (Bayern Munich), Mathieu Valbuena (Marseille)

World Cup Schedule 2010 11-13/6/2010

Posted: 10 Jun 2010 06:23 PM PDT

Mari kita teka keputusan yang akan kita ketahui dari 11 hingga 13/6/2010,tetapi bagi zoom perlawanan Uruguay dan France menjadi perhatian selain dari pertemuan tuan rumah Afrika dengan Mexico..

Ray Dan Haniff Di Riuh Pagi Era Bersama Aznil Haji Nawawi

Posted: 10 Jun 2010 12:42 PM PDT

Roy, Hanif Dan Aznil 

Gambar Terbaru M. Rajoli Terlantar Sakit

Posted: 10 Jun 2010 09:06 AM PDT

Sedih Zoom tengok gambar M.Rajoli ni, kalau sebelum ini beliaulah penyeri di arena seni perfileman tanah air.Penuh dengan lawak jenaka dan kisah-kisah tauladan yang sudah pastinya menjadi ingatan anda sekeluarga.


Tetapi senyuman dan lawak jenaka beliau kian pudar dan kini bertarung melawan penyakit,


"Isteri beliau berkata, susuk tubuhnya yang semakin kurus dan dia juga lebih banyak menghabiskan masanya dengan tidur. Malah dia hanya bangun pada waktu makan atau minum sahaja. Itupun setelah dikejutkan oleh isterinya, Hashimah Mat Din. Isterinya ketika ditemubual mengakui perkara tersebut namun tidak dapat mengesahkan mengenai taraf kesihatan M. Rajoli yang sebenar. Katanya, kadang-kadang suaminya itu kelihatan baik dan kadang-kadang pula kelihatan terlalu lemah." -Gua

Prepaid Call Plans Maxis Digi And Celcom !!

Posted: 09 Jun 2010 11:19 PM PDT

Prepaid Mana Satu Pilihan Anda
Info Mobile World( Ebrowse)

Postpaid Call Plans Maxis Digi And Celcom !!

Posted: 09 Jun 2010 11:17 PM PDT


Mana Satu Pilihan Anda !!?
Info:Mobile World ( Ebrowse)

Artis Yang Berasal Daripada Felda !!

Posted: 09 Jun 2010 10:19 PM PDT


Inilah barisan artis-artis yang menjadi kebangaan Felda, secara tidak langsung mereka menaikan nama Felda di Mata masyarakat di Malaysia, walaupun mereka berasal dari keluarga yang jauh dari arus kemodenan mereka masih boleh berjaya dalam mengejar cita-cita sebagai artis di Malaysia.

Apa kata anda ?

Gambar Terbaru Irma Hasmie Di Media

Posted: 09 Jun 2010 10:14 PM PDT

Inilah Wajah Terbaru Irma di Majalah Media, sekadar ingin berkongsi dengan pembaca di Zoomartis mengenai wajah terbaru kekasih si Nabil Raja Lawak ni.Anda perasaan tak dalam gambar ni Irma nampak cantik, tak adalah seperti gambar-gambar sebelum ni.Mungkin guna photoshope kot..apa pun semoga berbahagia...!!
Apa kata anda ??

Anak Nadia Mustafa Di Jangkiti H1N1

Posted: 09 Jun 2010 08:17 PM PDT

Sebelum ini Nadia Mustafa dan ahli keluarga dikuarantin gara-gara kedua-dua anaknya Mia Qaisara, 2 dan Qalif Izham, 1 di sahkan positif H1N1.Nadia bersama suaminya, mohd Hazil Izham sebelum ini di tahan di sebuah hospital swasta di Cheras, Kuala Lumpur untuk menjaga kedua-dua anaknya.


Kesian juga erk, nasib baik la keadaan mereka sekeluarga sekarang ini dalam keadaan stabil, Alhamdulillah.Sama-samalah kita berdoa semoga keluarga ini sihat walafiat.

Gambar Terbaru Ina Naim Dan Anak

Posted: 09 Jun 2010 07:40 PM PDT

Ini pula gambar terbaru Ina Naim suami dan anak beliau, dah besar anak Ina Naim ni, Dah lama kita tak dengar cerita Ina ni erkk..APa kata anda ?

Gambar Terbaru Yatt Dan Anak

Posted: 09 Jun 2010 07:37 PM PDT


Comel tak Anak Yatt ni, tengok la ibu dan ayah dia hendsome dan cantik.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS