Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Gambar Pra Perkahwinan Memey dan Norman serta Isu Muzeum

Posted: 23 Sep 2011 09:17 PM PDT

Banyak jugak sebenarnya gambar Pra Perkahwinan Memey dan Norman..Sensasi malas nak upload..aha..

Hari nie 24 September adalah hari pernikahan pasangan pengantin baru nie..Semoga semuanya berjalan dengan lancar..Abby pun dah lepaskan dua orang anaknya untuk menghadiri majlis pernikahan ayah mereka dengan Aunty Memey yang bakal bergelar mak tiri mereka..hehe..


Baju Pengantin rekaan Verra Wang ,pereka tersohor dunia serta persalinan Norman akan di pamerkan di Muzeum.Menurut mereka hal ini adalah wajar untuk tontonan generasi akan datang..

pada pendapat korang wajar kah? sensasi rasa mengarut sangat..Apa relevan nyer nak letak baju pengantin Selebriti sebagai barang sejarah...

Mungkin nilai baju jutaan ringgit menjadikan baju tersebut bernilai untuk dijdikan bahan bersejarah,atau mungkin sebb belum pernah lagi wujudnya baju pengantin bernilai jutaan ringgit sebelum nie..

Taapi rasanya lebih sesuai kalau diletakkan dalam Malaysia guiness book of record berbnding Muzeum negara..huhu





Lagi Gambar Fida di Facebook tak bertudung lengkap,dan Mamat peluk sakan seseorang

Posted: 23 Sep 2011 08:24 PM PDT



Selepas gambar Fida dedah rambut semasa berdating dengan Mamat Indonesia tersebar,Orang ramai mula merasakan Fida kini dah banyak berubah penampilan dan cara berlakon.

Dalam Drama Kasih Alia ada babak dimana Fida memeluk sakan Iqram bagi menjayakan watak,tapi tak bersesuaian ,kerana bagi penonton Fida bertudung litup dan membawa imej muslimah ...

Beberapa gambar Fida yang diambil dari Facebook yang menunjukkan Fida tak bertudung lengkap,mungkin dah terikut gaya sepupunya Siti Nurhaliza...hehe


Gambar Fida dan Adiknya


fida tudung serkup

fida tudung serkup


fida tudung serkup
.
fida tudung serkup
.
fida tudung serkup

fida tudung serkup

fida tudung serkup

fida tudung serkup

fida tudung serkup

fida tudung serkup

Dalam banyak-banyak gambar Fida,banyak jugak gambr yang ditag dalam Facebooktetiba terjumpa gambar nie yang ditag kepada Fida...haha..hampeh..

Gambar Mamat Sepah (kekasih Fida) dengan bekas kekasihnya Adda.Bukan main lagi peluk sakan..huhuhu..

yang Kelakarnya Mamat cakap dia tinggalkan Adda sebab Adda Seksi...kalau mamat tue alim sangat nape lah dia pun peluk bukan main lagi kanss.


Video Pernikahan Azad Jasmin da Eira Syazira

Posted: 23 Sep 2011 07:33 PM PDT

Setelah 3 tahun bercinta ,akhirnya hubungan pasangan kekasih ini iaitu Azad Jasmin dan Eira Syazira berkekalan hingga ke jinjang pelamin ,dan diijabkabulkan pada 16 September lepas.


Fasha Sandha mesra dengan Johan Asari di Chinta Raya Open House

Posted: 23 Sep 2011 07:25 PM PDT

Semakin lama semakin mesra kedua pelakon utama drama Cinta Elysa iaitu Fasha Sandha dan Johan Asari.

Semasa Fasha mengadakan open house Chinta pada hari raya,mereka berdua kelihatan sangat mesra..ada pape ker?Tapi kalau ada apa-apa pun taklah menjadi kontroversi sangat sebab bukan suami orang kan..ahaa..

Sensasi perasan Fasha dah makin berisi kebelakangan nie,mungkin happy kot..huhu

























Perang Facebook antara Heykal Hanafiah dengan bekas Isterinya

Posted: 23 Sep 2011 07:16 PM PDT

Macam tue lah dunia,masa masih sayang semuanya manis belaka,bila dah berpisah dan tak bersama lagi,pelbagai kata cacian,tohmahan dan pergaduhan secara umum di facebook untuk mempertahankan diri masing-masing..hehe

Sensasi taklah minat dgn Faezah Elai sangat,dan memang tak kenal siapa Heykal Hanfiah,kenal pun melalui gosip pergaduhan tiga segi mereka nie..huhu..









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Perompak tunggu polis diluar kedai yang dirompaknya untuk minta maaf

Posted: 23 Sep 2011 09:00 PM PDT


Jarang ada perampok yang meminta maaf dan menunggu ditangkap polis. Seorang pekerja menemukan secarik kertas berisi permohonan maaf dari seorang perompak. Perompak itu meminta maaf kerana sudah merompak di kedai FedEx Kinko.

Pekerja itu lalu menelefon polis, menunggu kedatangan mereka. Dia lalu menyerahkan surat dari perompak itu. Pekerja itu, Paul Rhoney, mengatakan bahawa surat itu bertuliskan "Ini adalah perompakan, saya akan menantikan polis di luar, maaf".

Detektif Polis Mary Wheat mengatakan, seorang lelaki berusia 46 tahun ditemukan di luar kedai dan mengaku bahawa dia yang meninggalkan catatan itu. Lelaki itu pun langsung dibawa ke balai polis.

Wheat mengatakan, tidak ada tuduhan perompakan kerana lelaki itu tidak membawa senjata dan tidak melakukan perompakan. Polis yakin dia hanya ingin dimasukkan ke penjara.

Mungkin hal itu dilatarbelakangi dengan alasan lain. Lelaki itu tetap dibawa ke Penjara Multnomah untuk diselidiki.
Dia didakwa melakukan laporan palsu. Lagi pula, tidak ada barang yang berhasil dibawa kabur orang yang mengaku merompak itu. Mungkin penjara lebih hangat baginya. Ada-ada saja...

sumber : law.rightpundits.com

Lelaki ditahan kerana baling kucing ke isteri ketika bertengkar

Posted: 23 Sep 2011 08:46 PM PDT


Umumnya , orang kalau marah biasanya suka melempar barang, seperti botol plastik atau juga barang pecah belah seperti cawan ,pinggan. Paul A Wood lain lagi.Lelaki berusia 25 tahun ini melempar seekor kucing kepada isterinya.

Paul A. Wood itu ceritanya sedang bertengkar dengan isterinya pada 05.30 hari Jumaat minggu lalu. Dan lelaki yang tinggal di Palmyra, Wayne County itu pun lalu melemparkan si kucing yang pastinya tak tahu menahu tentang pertengkaran rumah tangga tuannya- ke bahagian belakang/ punggung isterinya.

Seperti yang dikhabarkan Metro.co.uk, akibat perbuatannya itu, Paul di dakwa dengan tindak jenayah level 4, penyerangan level 2, dan tindak kejahatan pada haiwan.

Baik isteri dan juga si kucing untungnya tak luka sedikitpun.

sumber : democratandchronicle.com

Murid pendiam tembak guru

Posted: 23 Sep 2011 07:48 PM PDT


SAO PAULO: Seorang murid berusia 10 tahun menembak gurunya di depan rakan sekelas yang ketakutan sebelum dia membunuh diri.

David Nogueira, anak anggota polis, melepaskan dua das tembakan terhadap Rosileide Queiros de Oliveira dengan menggunakan pistol .38 milik bapanya di depan 25 murid lain.


Ketika guru itu terbaring di lantai dengan lumuran darah, David meluru keluar dari bilik darjah menuju ke dewan dan menembak dirinya di kepala.


Rosileide dikejarkan ke hospital dengan helikopter dan dilaporkan selamat. Tulang pahanya patah sementara kepala lututnya pecah. David juga dibawa ke hospital tetapi mati tidak lama kemudian.


Kejadian berlaku di Alcina Dantas Feijao, sebuah sekolah terkenal di daerah Sao Caetano do Sur di negeri Sao Paulo, Brazil pada jam 3.50 petang waktu tempatan.


Jurucakap Polis Tentera, Robinson Castropil berkata: "Murid itu meminta kebenaran untuk ke bilk air dan apabila masuk ke kelasnya semula, dia menembak guru itu. "Dia kemudian meluru keluar dari kelas itu sebelum menembak dirinya." Polis masih menyiasat bagaimana David memperoleh pistol itu dan motifnya melakukan jenayah itu.



Menurut rakannya, sehari sebelum kejadian, David bercerita mengenai keinginannya menembak guru itu dan dirinya. Dia bagaimanapun tidak mendedahkan motifnya.


Seorang jiran keluarga murid itu, Paulo Roberto Caetano da Silva, 49, menyifatkan David sebagai 'pendiam, sopan dan budak baik.' "Saya tidak percaya dia akan berbuat demikian," katanya.


Kaunselor keselamatan bandar berkenaan, Moacyr Rodrigues berkata, bapa David, Nilton Evangelista Nogueira menjadi anggota polis sejak 14 tahun lalu dan mempunyai rekod perkhidmatan yang baik. - Agensi

sumber : myMetro

Datuk pening isteri kedua hari-hari 'mau'

Posted: 23 Sep 2011 06:40 PM PDT


KUALA LUMPUR: Biarpun sudah dua kali bercerai, seorang pelakon tambahan yang juga model iklan tetap mengganggu kehidupan suaminya yang juga seorang ahli perniagaan dengan memberi alasan kemaruk seks sehingga sanggup bernikah secara 'Cina buta' selepas diceraikan talak tiga, semata-mata bagi memuaskan nafsunya.

Namun, walaupun berjanji akan berubah selepas 'merujuk' semula dengan suaminya, dia masih meneruskan aktiviti songsang bersama beberapa lelaki lain sebelum dicekup anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), minggu lalu.

Suaminya yang bergelar Datuk, 40-an, berkata selain kemaruk seks, isteri keduanya yang berusia 30-an, menggunakan kecantikannya untuk memerangkap lelaki bagi mendapatkan kesenangan hidup selepas melayani mereka hingga ke bilik tidur.

Bagi memerangkap mangsa, isterinya yang mendakwa ejen sebuah bank menawarkan bantuan kepada lelaki yang disasarkan untuk mendapatkan pinjaman peribadi atau perniagaan asalkan mereka sanggup melayan nafsu liarnya.



Katanya, dia diperkenalkan kepada isterinya yang ketika itu pelakon tambahan dan kakitangan sebuah syarikat produksi filem pada 2008 oleh kenalan dan berkahwin di Thailand, dua bulan kemudian.

sumber : myMetro

Hebat..wanita ini pelihara 1000 ekor kucing

Posted: 23 Sep 2011 05:40 PM PDT


FRESNO, KOMPAS.com — Seorang wanita di Amerika Syaikat memelihara 1.000 ekor kucing di rumahnya di Fresno, California.

Perempuan bernama Lynea Lattazio itu menamai rumahnya Cat House on The Kings, yang disebut-sebut tempat penampungan kucing tanpa kandang terbesar.

"Saya tidak gila, tapi yang saya lakukan memang gila," ujarnya.

Biaya pemeliharaan kucing-kucing itu mencapai 40.260 dollar AS per bulan. Wang sebanyak itu untuk membeli makanan dan ubat-ubatan buat mereka.

Dia mulai memelihara kucing sejak tahun 1981. Kini, di Cat House yang dikelolanya itu terdapat 800 kucing dewasa, 100 kucing titipan, dan 100 anak kucing. Lattazio dibantu 23 staf untuk merawat kucing-kucingnya.

Besarnya biaya yang diperlukan untuk memelihara kucing-kucing itu tidak membuatnya gentar. "Waktu kecil saya tidak boleh memelihara kucing. Padahal, cuma itu yang saya inginkan," ujarnya.

"Kucing itu mandiri, mereka lucu, dan tidak manja seperti anjing. Saya benar-benar suka kucing," katanya.

Lattazio memulai projek gila-gilaan ini dengan merawat 15 kucing yang sakit. Padahal, awalnya dia hanya berniat mengambil dua saja untuk ayahnya.

"Dalam satu tahun saya sudah menyelamatkan 86 ekor kucing yang akan dibunuh," kenangnya.

"Dalam tiga tahun berikutnya, saya sudah memiliki 350 ekor kucing. Akhirnya, yang saya lakukan itu tersebar dan orang-orang mulai meletakkan kardus berisi kucing telantar di depan pintu rumah saya."

Lattazio menamai semua kucingnya, meskipun dia tidak hafal nama mereka satu per satu. "Waktu jumlah mereka masih 350, saya masih hafal. Sekarang tidak lagi," katanya.

Rumah luas yang kini digunakan sebagai rumah kucing itu merupakan bagian dari harta gono-gini saat bercerai dengan suaminya yang jutawan. Namun, untuk biaya pemeliharaan, dia merogoh dari kocek sendiri.

Meskipun mendapat dana bantuan dari masyarakat, tak urung dia harus mengupayakan sendiri pembiayaan utama kucing-kucingnya.

"Saya harus menjual cincin kahwin berlian dan kereta Mercedez untuk mencukupi keperluan mereka yang terus melambung," ujarnya.

Sumber :The Sun







Buat tak kisah je kakak ni

Posted: 23 Sep 2011 11:01 AM PDT

Perompak ditangkap setelah datang balik untuk mengajak mangsa berdating

Posted: 23 Sep 2011 10:35 AM PDT


Seorang tersangka perampok akhirnya berhasil tertangkap setelah kembali ke lokasi untuk mengajak si korban berdating.

Polisi di Ohio mengatakan Stephfon Bennet, 20 tahun merupakan satu dari 3 orang yang merampok pasangan pada Minggu yang lalu.

Sarjan Sean Laird dari polis Columbus mengatakan si wanita mengenali Bennett sebagai salah satu dari perampok tersebut ketika dirinya kembali untuk mengajaknya keluar berdating.Si awek meminta keluarganya menelefon polisi.

Seperti yang diberitakan Metro.co.uk, Bennett ditangkap di depan rumah si mangsa

Bennett dituduh melakukan perompakan yang mengganggu dan ditahan di penjara Franklin County dengan jaminan $100,000 .


Malahan peguam awam belum ada yang ingin membela kes ini.

sumber : Metro.co.uk

Gadis cantik ini di penjara kerana lekatkan anjing di tepi peti sejuk

Posted: 23 Sep 2011 09:01 AM PDT


Gara-gara ingin memberi pelajaran buat anjing peliharaan kekasihnya, seorang gadis di Amerika menghadapi tuntutan kerana menganiaya haiwan.

Abby Toll (20 tahun) hanya ingin memberi pelajaran kepada Rex, seekor anjing kerana telah menggigitnya beberapa hari sebelumnya.
Tapi kelakuan Abby itu memang terlalu berlebihan. Dirinya sanggup menyelotip Rex dengan posisi terbalik di sisi peti sejuk.

Saat Kara Jurczenia, polis Colorado datang ke apartment Abby setelah menerima laporan adanya pertikaian ditempat itu, Kara pun bertanya ada apa dibalikpti sejuk.

"Anjing....aku tahu ini terlihat sangat buruk, tapi anjing itu menggigit. Dia agresif," jelas Abby seperti diberitakan Femalefirst.co.uk
Dan ketika ditanya berapa lama anjing itu diselotip di sana, Abby pun menjawab :" sekitar 20-30 minit. Itu cuma sampai dirinya kembali tenang."

Khabarnya Abby sudah beberapa kali meminta kekasihnya untuk menyingkirkan anjing yang berusia 8 bulan itu.

sumber : Femalefirst.co.uk

Pasangan suami isteri minta peguam menyuruh anaknya keluar rumah

Posted: 23 Sep 2011 08:00 AM PDT


ROMA - Orangtua seharusnya senang jika anaknya berada di rumah, tapi tidak dengan orangtua satu ini. Mereka ingin mengambil tindakan melalui hukum agar anaknya keluar dari rumah.

Pasangan suami isteri yang memiliki anak lelaki berusia 41 tahun ini ingin sekali mengusirnya yang sudah memiliki pekerjaan. Sebabnya, meski sudah dewasa, sang anak masih meminta pakaiannya dicucikan.

Orangtua mengatakan anak mereka sebenarnya sudah memiliki pekerjaan yang layak dengan penghasilan besar, tapi mereka kesulitan untuk membuat anaknya tersebut pindah rumah.

Akhirnya, mereta telah meminta peguam untuk meminta anak yang masih bujang itu keluar dari rumah dalam 10 hari. Jika tidak, kenya akan berlanjut ke pengadilan.

"Kami tidak bisa seperti ini terus. Istri saya sudah stres menghadapi masalah ini dan dia baru saja keluar rumah sakit," ujar sang ayah seperti dilansir Orange, Jumat (23/9/2011).

"Dia memiliki pekerjaan yang baik tapi dia tetap tinggal di rumah dan ingin pakaiannya dicuci dan disetrika dan makanan selalu disediakan. Dia memang tidak ingin pergi dari rumah," lanjutnya.

Tampaknya kasus anak yang enggan keluar dari rumah orangtua meski sudah dewasa, kerap terjadi di Italia.

Berdasarkan hasil kajian baru-baru ini, sekira 48 peratus warga Itali berusia 18-39 tahun enggan keluar dari rumah orangtua mereka.(rhs)

Anjing mempunyai 2 juta peminat di Facebook dan akan melancarkan buku

Posted: 23 Sep 2011 07:00 AM PDT


WASHINGTON D.C - Dia bukanlah bintang dari sebuah drama televisyen bukan juga seorang aktor atau penyanyi pop, dia hanya seekor anjing peliharaan, namun memiliki penggemar di fan page Facebook hingga hampir mencapai 2 juta, yakni 1,79 juta penggemar.

Boo memiliki fan page Facebook sejak tahun 2009. Awalnya, Boo dibuatkan Facebook oleh J.H Lee sang pemilik, kerana Boo telah menjadi idola seluruh teman Lee.

"Teman-teman saya sangat menyukai foto-foto dari Boo," ujar lee, sebagaimana dilapor Dailymail, Jumaat (23/9/2011).

Namun, ternyata wajah imut Boo menarik banyak pengguna Facebook. Dalam sehari fanpage Facebook Boo, di-Like ribuan orang.

Bahkan selebriti ternama seperti penyanyi Ke$ha dan Khloe Kardashian jatuh cinta kepada anjing Pomenarian berusia lima tahun ini. Tahun lalu, foto dari diunduh Khloe ke dalam blog peribadinya. Sedangkan Ke$ha, menyebutkan di akaun Twitternya, bahwa Boo adalah kekasih barunya.

Kini Boo tengah disibukkan mempromosikan buku peribadinya yang berjudul _The life of the cutest dog in the world_. Buku ini berisikan foto-foto eksklusif Boo yang tidak ditampilkan di Facebook. Foto-foto lucu Boo ketika sedang beristirahat, bermain, atau ketika sedang menjelajah negara-negara di dunia, semua disusun rapi oleh Lee dalam buku ini.

Buku seharga USD8,99 tersebut diprediksi akan masuk dalam kategori best seller (terlaris).(rhs)

Nenek ni buat lawak panggil bomba untuk padam kebakaran yang disiarkan di TV

Posted: 23 Sep 2011 06:45 AM PDT


Petugas polis dan pemadam kebakaran memadamkan kebakaran hanya dengan remote TV.

Pihak berwajib di Zurich mengatakan kalau petugas polis dan PMK dipanggil di rumah seorang wanita tua awal Khamis kelmarin setelah si wanita itu melaporkan kalau televisyennya terbakar.

Namun ketika mereka tiba, mereka tidak menemukan tanda-tanda adanya kebakaran atau asap.

Mereka malah menemukan kalau ternyata kebakaran yang dimaksud ada dalam berita di tv dari sebuah stesen TV Jerman yang menyiarkan berita tentang kebakaran secara terus menerus beberapa jam.

"Api pun dimatikan hanya dengan menekan sebuah remote," ujar polis seperti yang diberitakan Metro.co.uk.

sumber : Metro.co.uk

Kamu fobia dengan ketinggian,test dengan video ini

Posted: 23 Sep 2011 05:25 AM PDT



video ini diambil dari kamera seseorang yang memanjat bangunan yang tinggi di Russia ini tanpa tali keselamatan.Cuba lihat dan rasakan...adakah kamu lemas atau merasa gayat melihat
video ini.Ini bermaksud anda fobia dengan ketinggian....
keselamatan (free hand)

Comel..Foto Ekspresi Bayi Mirip Dengan Kucing

Posted: 23 Sep 2011 04:40 AM PDT





comel-comel bayi ni...

Boss mafia ditangkap ketika main game The Godfather

Posted: 23 Sep 2011 03:00 AM PDT


Seorang bos mafia Italia ditangkap saat main video game The Godfather menggunakan X-box.

Gerladino Messina, mafia nombor 2 yang paling di cari di seluruh Itali, ditahan ketika dirinya bermain video game dimana pemainnya merupakan replika menjadi Don, berdasarkan filem The Godfather.

"Messina nampaknya tertarik dengan videogame Godfather.
Polisi memperhatikan bahawa sementara mencari Mesinna selama 11 tahun mereka menemukan game itu, berhubung dengan gamer lainnya, dalam persembunyian-keluar – nya," ujar seorang sumber.

Messina dalam pelarian selama lebih dari 1 dekad akhirnya tertangkap,dimana dia ditahan sebagai sebahagian dari pembersihan/ serangan pemerintah kepada penjenayah-penjenayah mafia - dia termasuk sebagai 14 penjahat paling berbahaya di Negara itu yang dimasukkan ke penjara dalam beberapa bulan terakhir.

Messina telah diberi hukuman penjara seumur hidup atas kejahatan-kejahatannya.

sumber : theepochtimes.com

Subhanallah..Inilah Masjid Yang Berdinding Dua Kalimah Syahadah

Posted: 23 Sep 2011 02:30 AM PDT



Sejak dirasmikan 2010 lalu, bangunan ini sudah mencuri perhatian tidak hanya warga sekitar tetapi juga di dunia maya. Masjid yang terletak di Padalarang ini termasuk to 5 "Building Of The Year 2010" oleh National Frame Building Association.

Acara terbesar yang melibatkan para arkitekdi seluruh dunia ini menempatkan Masjid Al Irsyad dalam kategori religious architecture. Menurut ArchDaily, situs arkitek terpopular, Masjid Al Irsyad cukup popular di antara tempat ibadah yang lain dan hanya dikalahkan oleh Gereja Tampa Covenant, Florida, Amerika Syarikat.

Jika umumnya masjid memiliki kubah atau menara, tidak dengan Masjid Al Irsyad. Masjid yang dirancang oleh Ridwan Kamil, arkitek Indonesia ini direka mirip Ka'bah, berbentuk kubus dengan warna abu-abu. Rekaanya sederhana, tidak banyak ornamen namun tetap memiliki keindahan tersendiri.

Dinding masjid terbuat dari batu bata yang disusun sedemikian rupa sehingga membentuk celah yang terbaca sebagai dua kalimat syahadah.

Selain memiliki fungsi artistik, lubang-lubang ini juga berfungsi sebagai ventilasi udara. Menjelang malam ketika lampu di dalam masjid mulai dinyalakan, sinar lampu akan menerobos celah ventilasi sehingga jika dilihat dari luar tampak seperti masjid yang memancarkan cahaya berbentuk kalimat syahadah. Sangat mengagumkan.

Keindahan tidak hanya tampak dari luar masjid. Di dalam masjid terdapat 99 lampu bulat berukir asmaul husna yang jika dinyalakan, cahayanya akan membentuk siluet nama-nama suci Allah SWT. Terasa sekali kemegahannya.

Masjid Al Irsyad juga seolah ingin mendekatkan kita pada alam. Lantai tepi mimbar dimanfaatkan untuk kolam di lantai. Suara gemericik air kolam memberikan suasana teduh yang dapat menambah ketenangan ketika beribadah.

Dinding di belakang mimbar juga dibiarkan terbuka sehingga jama'ah dapat menikmati pemandangan Padalarang yang menyegarkan.

Didirikan di atas lahan seluas 1.100 meter persegi, masjid berkapasitas 1.500 jama'ah ini selain menjadi tempat ibadah juga menjadi tujuan wisata tak hanya bagi para sekitar Bandung dan Jakarta tetapi juga mancanegara.

Berikut Untuk Detail foto di dalam masjidnya :




sumber : Vivanews forum

Akibat Jatuh Cinta, Pembunuh Upahan Ini Palsukan Kematian Mangsanya

Posted: 23 Sep 2011 01:45 AM PDT


Kejadian ini terlalu indah untuk terjadi di dunia nyata, dimana seorang pembunuh upahan memalsukan kematian mangsanya kerana jatuh cinta dengan sang wanita, mirip kisah yang sering kita nonton di sinetron.

Seorang pembunuh bayaran dari Brazil, Carlos Roberto de Jesus, dari Brasil, dibayar 345 pound untuk membunuh Iranildes Aguiar Araujo.

Ia disuruh oleh seorang suri rumahtangga bernama Maria Nilza Simoes, dan menyuruhnya membunuh Iranildes kerana Simoes yakin bahawa suaminya berlaku curang dengan wanita tersebut.

Ditutupi sos tomato : kematian Iranildes Aguiar Araujo dipalsukan oleh kekasih barunya Carlos Roberto de Jesus yang sebelumnya ditugaskan untuk membunuhnya

Tapi ketika de Jesus melihat mangsa yang dimaksud, ia langsung jatuh cinta dengan dia dan kemudian menceritakan plot pembunuhan tersebut. Pasangan ini kemudian membuat sebuah rancangan untuk menipu Simoes dengan memalsukan kematian agar dia percaya de Jesus telah melakukan pembunuhan itu.

Lanjut cerita, para kekasih baru ini kemudian membeli dua botol sos tomata dari supermarket ldan kemudian de Jesus menyuruh Iranildes untuk merobek bajunya serta mengepit sebuah golok di bawah ketiaknya.

Setelah itu dia menyuruh Iranildes berbaring di lantai dengan tubuh terikat dan mulut yang tersumpal, kemudian melumuri tubuhnya dengan sos tomata seolah-olah ia telah mati kena bunuh.

Bekas banduan ini kemudian mengambil foto Iranildes dan mengirim gambar tersebut untuk menipu sang isteri pencemburu tersebut untuk meyakinkan dia telah melakukan tugasnya.

"Aku merobek bajuku, meletakkan parang di samping saya, kemudian dia mengikat dan membekap saya kemudian melumuri tubuhku dengan sos tomat." kata Iranildes.

Namun tipu muslihat ini akhirnya terbongkar tiga hari kemudian, ketika Simoes melihat sang pembunuh sewaannya sedang mencium wanita yang sangat ingin dia bunuh. Dan kemudian melaporkan de Jesus ke polis dan menunduhnya telah mencuri wangnya.

Detektif terkejut saat de Jesus menceritakan seluruh kisah tersebut dalam pengakuannya.

"Selama lapan tahun bertugas di bidang kepolisian ini Aku belum pernah mendengar hal seperti itu." kata Sheriff, Marconi Lima.

Diketahui, pembunuhan tersebut seharusnya terjadi pada Julai lalu di sebuah kota kecil Pidonbacu, di negara bahagian Bahia, Brasil di timur.

Ketiga tersangka ditahan oleh ketua polis Marconi Lima sebelum dibebaskan dengan jaminan.

Sang pembunuh bayaran dan 'korban'-nya menghadapi tuduhan pemerasan, sedangkan wanita yang menuruhnya menghadapi tuduhan melakukan ancaman pembunuhan.

Sumber : dailymail

Wanita ini beromen dengan pintu,dah gila ke ape?

Posted: 23 Sep 2011 12:40 AM PDT



semakin hari semakin kacau kelakuan manusia.Bermacam cara digunakan
untuk memuaskan hawa nafsu tanpa memikirkan rasionalnya tindak tanduk
mereka,Manusia oh manusia kamu bukan binatang...

sumber video : youtube

Hebat..suami ini sanggup gigit ibujari kaki isterinya selama 10 tahun setiap hari untuk sedarkannya dari koma

Posted: 22 Sep 2011 11:45 PM PDT


Jangan mengira Zhang Kui, lelaki asal dari Shenyang, China ini seorang yang brutal atau lagi ganas.Kerana kelakuan inilah yang membuat isterinya mula sedar dari koma.

Zhang mengigit ibujari kaki isterinya yang sudah dinikahinya selama 27 tahun kerana isterinya koma setelah kecelakaan semasa kerja yang membuat kepala Lv Fengshuang, isterinya terluka.

Zhang memang sudah melakukan banyak cara untuk membuat isterinya kembali sedar, dari memperdengarkan radio, bernyanyi dan juga bercakap dengan isterinya, bahkan juga menggeleteknya. Namun semua itu tak boleh membuat isterinya yang koma selama 10 tahun terbangun.

"Lalu aku teringat seseorang pernah mengatakan kalau kaki adalah rumah buat semua saraf. Aku tertanya-tanya jika aku boleh membangunkannya dengan mengigit kakinya," cerita Zhang kepada ananova.com.

Dan selama 10 tahun, secara teratur Zhang mengigit lembut ibujari dan kadang-kadang semua jari kaki isterinya itu., hingga si isteri tiba-tiba meramas pinggang Zhang.

"Aku terlonjak terkejut. itu seperti orang mati tiba-tiba menggenggam tanganmu," jelas Zhang.

Saat ini Lv Fengshuang boleh menggerakkan kedua lengannya dan tersenyum, meski belum boleh bicara.

sumber : foxnews.com

Artis Korea ini sanggup ubah wajah mirip bekas kekasih kepada kekasihnya yang sudah meninggal dunia

Posted: 22 Sep 2011 10:51 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Seorang anggota keumpulan penyanyi dariKorea Selatan (Korsel), AStar, bernama Paige rela melakukan operasi plastik dan mengubah wajahnya agar mirip dengan bekas kekasih kepada kekasihnya yang sudah meninggal.

"Saya menemukan foto-fotonya saat masih bersama dengannya ketika membersihkan rumahnya awal tahun ini," kata Paige.

"Beberapa saat kemudian saya memperhatikan bahawa dirinya suka melihat foto itu dan menangis. Saya kemudian menyedari bahawa ia tak boleh melupakan bekas kekasihnya itu," jelas Paige.

"Saya sangat mencintainya dan akan melakukan apapun," ujar Paige, lagi. Sang artis kemudian menjalani operasi di sebuah hospital di Guangzhou, China, kerana ia tak mahu sang kekasih yang dikenalinya selama tiga tahun tahu tentang itu.

"Saya ingin melihat wajah terkejut ketika menemuinya di Korea nanti," katanya. Menurut sang doktor, si artis harus melakukan 15 perubahan di wajah, dada, dan juga kulitnya. Seluruh operasi itu memerlukankan waktu 10 hari dan biayanya mencapai 200 ribu yuan. Page kini sedang dalam proses penyembuhan.


Sumber: China Daily

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS