Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Pelakon Wanita Mungkir Janji Tempahan Kuih Raya

Posted: 21 Aug 2011 11:25 PM PDT

Perkenalan rapat pelakon wanita berwajah Pan-Asia ini bersama seorang wartawan senior belum tentu menjaminkan semangat setiakawan. Apakan daya, jasa wartawan senior yang selama ini membantu meningkatkan kareernya tidak dihargai, malah diperkotak-katikkan dengan pelbagai alasan yang tidak munasabah.

Al-kisahnya, setiap tahun wartawan senior ini menjalankan bisnes kuih raya yang dibuat hasil usaha orang tuanya. Keenakan kuih rayanya memang dikenali ramai selebriti sehinggakan ada yang menempah 42 botol. Pendek kata, memang laku sangat!

Kerana tidak mahu menghampakan tempahan para selebriti, wartawan senior ini sanggup berulang alik daripada Kuala Lumpur ke sebuah negeri di utara Malaysia untuk mengambil stok baru. Walaupun tugas kerja padat, kerana janji tempahan, dia turutkan juga.

Sekembalinya wartawan senior ini daripada kampung halaman, dia dengan segera menghubungi kesemua pelanggan untuk mengambil stok tempahan. Kesemua selebriti mengambil tempahan mereka, kecuali seorang pelakon wanita yang feeling penyanyi ni (sendu suaranya). 14 botol kuih raya ditempah, namun setiap panggilan + SMS+ BBM daripada wartawan senior ini tidak dijawab. Sudah berhari-hari dihubungi, namun tiada sebarang balasan.

Terkini, pelakon wanita yang telah menjanda 2 kali ini telah membuang wartawan senior ini daripada senarai rakan BBM. Apabila ditanya, pelakon wanita ini memberi alasan handphonenya rosak. Namun, apabila diperiksa twitternya, updated setiap 5 minit pula. Kantoi tiada alibi, kan?

Andai kata pelakon wanita itu tidak mempunyai duit, wartawan senior ini bukan'lah jenis orang yang berkira. Alahai, setakat kawan-kawan boleh kasi hutang dulu. Lain benar perangai pelakon wanita ini, menghilangkan diri macam tiada apa-apa yang berlaku seperti kes ciplak lagu dulu.

Bukanlah soal rugi atau duit menjadi keutamaan wartawan senior ini. Sebaliknya, wartawan ini terkilan hati kerana janji pelakon wanita itu, memang tak boleh pakai!

Di kala orang bermaaf-maafan sempena Aidilfitri, pelakon wanita berwajah Pan-Asia ini seperti tidak menghargai makna kemaafan pula. Choy sangat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

“Kenapa Lofa Nak Jatuhkan Maruah Sendiri?” – Neelofa

Posted: 21 Aug 2011 10:01 PM PDT

Baru-baru ini, Neelofa, 22 telah ditaburkan lagi dengan gosip konon dia menyebarkan cerita kepada orang produksi bahawa keretanya telah ditaja oleh VVIP. Gosip tersebut turut menyebut Neelofa sengaja menyebarkan cerita berkenaan untuk membuktikan dirinya mempunyai hubungan yang rapat dengan VVIP berkenaan.

Walau bagaimanapun, Neelofa atau lebih mesra dengan panggilan Lofa menafikan gosip tersebut ketika ditemui di One Utama, sempena program raya TV3 & TV9, Khamis lepas.

"Cerita tu tak betul, kenapa Lofa nak jatuhkan maruah sendiri? Lagi pun, keluarga Lofa tidak pernah mengajar untuk berbangga dengan barangan mewah. Kalau diikutkan, dari zaman Dewi Remaja lagi ramai orang sudah memperkatakan aset-aset seperti baju & handbag yang dimiliki oleh Lofa sendiri, " jelas Lofa mengenai gosip berkenaan.

"Pada Lofa, buat apa nak minta barang-barang daripada lelaki, lebih baik Lofa cari sendiri, lagi puas hati. Melainkan kalau Lofa sudah berkahwin, suami sendiri yang berikan hadiah kepada Lofa, sudah tentu Lofa terima sebagai tanda penghargaan. Selagi lelaki itu bukan suami, memang Lofa tolak serta-merta," kata Lofa menjelaskan pendiriannya.

"Kontroversi baik atau buruk, masih publisiti. Adakalanya ia membantu perjalanan kareer Lofa. Cuma, kalau gosip itu berpanjangan, tidak elok juga. Apa yang Lofa akan buat, insyallah apabila keluarnya produk-produk lakonan, ia boleh membantu mengubah persepsi orang terhadap Lofa.

"Walaupun kerap dilemparkan dengan gosip, itu adalah asam garam dunia hiburan. Yang penting, Lofa fokus pada kerjaya lakonan serta perniagaan kasut wanita yang diceburi. Insyallah, Lofa akan memperbesarkan bisnes kasut akhir tahun ini," kata Lofa yang kini sudah pun membintangi 4 buah filem iaitu, Azura, King Kapcai, SAM & Lemak Ku Santan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Syawal Emas Bersama Safi Rania Gold

Posted: 21 Aug 2011 03:15 PM PDT

Tak dapat dinafikan, wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Apabila wanita mencapai peringkat umur 30 tahun ke atas, pastinya keanjalan dan kedutan pada kulit menjadi masalah utama kepada mereka.

Sebelum ini, satu pelancaran produk terbaru dari Safi diadakan seiring untuk membantu wanita memelihara dan mendapatkan kulit yang sihat dan cantik di mana jenama produk penjagaan kulit halal dan suci Safi Rania Gold telah memilih pelakon dan model terkemuka tanah air Rozita Che Wan sebagai duta terbarunya.

Produk yang dilancarkan pada tahun 2009 adalah produk anti-penuaan yang diperkaya dengan formulasi Teknologi Nano Emas 24K yang menjanjikan keupayaan untuk mengurangkan kedalaman kedutan dan garis halus sehingga 55 peratus dalam hanya tiga minggu. Keistimewaan rangkaian produk penjagaan kulit eksklusif dari Safi ini diperkaya dengan protein mutiara serta vitamin B3 untuk mencerah , memulihkan kesegaran dan seri wajah di samping memperkuatkan struktur kulit.

Safi Rania Gold yang mempunyai sembilan rangkaian produk ini boleh dimiliki oleh setiap golongan wanita kerana harganya yang berpatutan.

Syawal Emas Bersama Safi Rania Gold

Raikan Syawal ini dengan raut wajah yang berkilau umpama emas penuh keremajaan dan keanjalan bersama SAFI RANIA GOLD. Bersempena dengan bulan Ramadan Al Mubarak dan Syawal Nan Mulia yang bakal menjengah, SAFI RANIA GOLD mengambil langkah pro aktif dalam mendidik wanita tentang kepentingan penjagaan kulit bagi memastikan kesihatan dan struktur kulit terjaga serta keyakinan diri terpancar.

Safi Rania Gold

Bertempat di Dewan Serbaguna Kumpulan Wang Simpanan Pekerja,Jalan Raja Laut, Majlis Syawal Emas Bersama Safi Rania Gold ini dianjurkan dengan usahasama ahli jawatankuasa Puspanita KWSP. SAFI RANIA GOLD merupakan jenama produk anti penuaan dibawah jenama SAFI dengan formulasi Nano emas 24 karat dan vitamin B3 merawat tanda-tanda penuaan dari dalam sekaligus mengembalikan keremajaan kulit anda dalam masa 3 minggu.

"Wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Adalah penting bagi wanita untuk menjaga kesihatan kulit dan penampilan mereka. Majlis ini dianjurkan sebagai sebuah wahana buat wanita memperkayakan diri mereka tentang penuaan,teknik penjagaan kulit serta pengunaan produk yang betul",Jelas Puan Mahsuri Sulaiman, Pengurus Kumpulan Produk SAFI.

Tambah beliau lagi, "Pada masa yang sama kami juga ingin berkongsi dengan para wanita tentang manfaat emas sebagai solusi kepada anti penuaan. Majlis ini juga memberikan ruang kepada wanita untuk mengetahui bagaimanakah komponen Nano Emas 24k bertindak terhadap partikel kulit, mengenal pasti rejim kecantikan yang betul serta memastikan mereka menggunakan dan mengetahui formulasi yang betul, agar tidak tertipu oleh lambakan jenama yang menjanjikan manfaat emas tetapi tidak pada kualiti dan kandungannya".

Lebih menarik lagi majlis tersebut turut mengundang Dr Anjalee Nair, seorang pakar estetik terkemuka yang berkongsi tentang topik penuaan bersama tetamu yang hadir. Beliau berkongsi secara mendalam apakah itu konsep penuaan,punca-punca, serta apakah solusi untuk penuaan serta cara merawatnya. Para tetamu yang hadir turut diberi ruang untuk bertanyakan kepada Dr tentang isu-isu berkaitan dengan masalah kesihatan kulit,terutamanya penuaan.

Duta SAFI RANIA GOLD pelakon, usahawan dan seorang ibu, Rozita Che Wan turut hadir bagi sama-sama berkongsi rahsia kecantikan dan keyakinan beliau bersama para tetamu. Selain menggunakan rangkaian produk SAFI RANIA GOLD sebagai rejim kecantikan beliau, penggunaan serum adalah satu kemestian dan serum SAFI RANIA GOLD mudah digunakan, meresapkan dengan pantas,tidak melekit dan membantu mengembalikan keanjalan kulit dalam masa 3 minggu – mengurangkan kedutan serta garis halus sehingga 55 peratus.

Rozita juga menggemari Skrub SAFI RANIA GOLD, "butiran skrubnya lembut kepada kulit, mempunyai haruman yang lembut serta mampu menanggalkan sel kulit mati dengan berkesan". Beliau juga turut mengambil masa untuk beramah mesra bersama para tetamu dan menyampaikan kepada mereka cenderahati esklusif dari SAFI RANIA GOLD.

Safi Rania Gold Events

Ucapan alu-aluan dari Pengerusi Majlis KWSP

Safi Rania Gold Events

Dua orang Hos yang mengendalikan Majlis

Safi Rania Gold Events

Kehadiran Duta Produk Safi Rania Gold, Rozita Che Wan

Safi Rania Gold Events

Penerangan tentang Kulit Anjal Merentasi Masa – Manfaat emas serta langkah mudah untuk kulit muda bermaya bersama Dr Anjalee Nair.

Safi Rania Gold Events

SAFI RANIA GOLD
Dilancarkan pada tahun 2009, SAFI RANIA GOLD adalah produk anti – penuaan yang diperkaya dengan formulasi Teknologi Nano Emas 24K yang menjanjikan keupayaan untuk mengurangkan kedalaman kedutan dan garis halus sehingga 55% dengan membaiki keanjalan kulit dalam hanya 3 minggu.

SAFI
Jenama SAFI di lancarkan pada tahun 1985 dengan rangkaian minyak wangi, talkum dan deodoran. Kemudian rangkaian produk SAFI diperkembangkan dengan kehadiran produk penjagaan kulit muka. Pada tahun 1999, jualan rangkaian produk SAFI melonjak apabila ia muncul dengan reka bentuk bungkusan produk yang lebih moden dan feminin.
Kini, SAFI menawarkan produk penjagaan kulit muka, ubat gigi, syampu,deodoran, talkum, seleksi produk kosmetik, penata gayaan rambut, produk penjagaan peribadi wanita dan juga produk mandian. SAFI merupakan jenama terbesar WIPRO UNZA (Malaysia) Sdn Bhd semenjak tahun 2005.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Safi Rania Gold
  • Rozita Che Wan Duta Produk Terbaru Safi Rania GOLD
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Gold Edition
  • SAFI JENAMA UNGGUL PRODUK PENJAGAAN DIRI MUSLIMAH
  • Lirik Lagu Raya Duet Hafiz Hamidun dan Haziq Mentari Syawal
  • SimplySiti Sasar Pasaran Indonesia
  • 10 Fakta Menarik Projek Terbaru Siti Nurhaliza untuk SimplySiti
  • Pesona Nona Musim Ketiga Di TV3 Tajaan Safi dan Rafflesia
  • Kumpulan Produk UNZA Lancar Safi Balqis Perfect 10
  • BEST OF DRAMEDY TV3
  • Gambar Selebriti di Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Posted: 21 Aug 2011 02:54 PM PDT

    Gambar Selebriti di Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Seiring dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri ini, satu majlis pelancaran program-program raya "Salam Syawal TV3 & Di Hatiku Ada Raya TV9" telah disempurnakan oleh Puan Nurul Aini Abu Bakar, Pengurus Besar Kumpulan, Kumpulan Pengurusan Jenama TV3 & TV9 di Pusat Membeli Belah 1 Utama (Sayap Baru) yang turut dimeriahkan dengan kehadiran barisan personaliti TV3 dan TV9 serta artis-artis popular tanahair seperti Hujan, Aeril Zafriel dan ramai lagi.

    Majlis pelancaran tersebut juga akan dimeriahkan dengan persembahan nyanyian oleh Shila Amzah dan Azlan The Typewriter; persembahan lagu raya "Hangatnya Raya Di Hatiku" oleh Harris, Puteri dan Hadi dari Idola Kecil 3, penyampai radio HOT FM seperti AG, Leya, Suraya, Deen dan Upin & Ipin serta peragaan baju raya rekaan Salikin Sidek oleh artis-artis popular seperti Aeril Zafril, Neelofa, Tasha Shilla, Rebecca Nur Al-Islam, Ramona Zamzam, Aida Aris, Memey Suhaiza dan Talha Harith.

    Antara gambar artis yang sempat Budiey snap di Majlis Pelancaran Program Raya TV3 & TV9:

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Shila Amzah

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Aeril Zafriel

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Neelofa

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Memey Suhaiza

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Ramona Zam Zam

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Rebecca

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Tasha Shila

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Aeril Zafriel lengkap dengan baju raya dari Salikin Sidek

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Abang Usop Wilcha

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Hujan Band

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Shila Amzah

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Harris Juara Idola Kecil

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Ikhwan TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Yasmih Hamid

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Deen Hot FM

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Erin Malek

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Aida Aris

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Ahmad Fedtri Yahya sebagai hos

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Hos Wanita Hari Ini

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Boss dari TV3 & TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Sazzy Falak & Suraya

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Talha & Fimie Don

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Fida Ibrahim

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Pelancaran Program Raya TV3 & TV9

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Kad Raya, E-kad Aidilfitri, TV Raya, Pelita Raya, Apa Lagi?
  • Sahri Sibuk di Hari Raya
  • Amy Search dan Ramli Sarip di Ziarah Aidilfitri
  • Kad Raya MMS Dari Pembaca Budiey.com
  • Sensasi Selebriti loves Link & Tempahan Iklan Murah!
  • Gambar Afdlin Shauki @ Pelancaran Produk Evian
  • Program Hebat Sempena Aidilfitri 1430H di Astro
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Gambar Saida & Sairah di Pelancaran Ewah-Ewah TV3
  • Rakaman Mentor Raya 2011 Musim 5
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Oops…Terlalu Besar, Lobster Ini Selamat dari dimasak

    Posted: 21 Aug 2011 09:00 PM PDT


    VIVAnews - Seekor lobster raksasa yang diperkirakan berusia 75 tahun selamat dari ancaman dimasak oleh tukang masak sebuah restoran di San Fransisco, Amerika Syarikat. Lobster tersebut dianggap terlalu besar dan tidak ada piring mana pun yang muat untuk menghidangkannya.

    Lobster yang seberat sembilan kilogram itu kini dibebaskan oleh perusahaan seafood yang membelinya, New England Lobster Co, ke New York Aquarium yang dikelola Lembaga Konservasi Margasatwa.

    "Banyak pelanggan yang meminatinya, tapi masalahnya tak ada tempat yang cukup besar," kata Jennifer Vargas, salah satu pekerja New England Lobster, seperti dikutip dari The Daily News, 19 Ogos 2011.

    Disebutkan, lobster ini ditangkap dua minggu lalu di perairan Kanada sebelum kemudian dikirim ke New England Lobster Co. Menurut salah satu pegawai perusahaan, si lobster akan dicarikan rumah baru di New York Aquarium setelah menerima masukan pelanggan secara online.

    "Lihat sepitnya. Seperti yang sering kita lihat di filem fiksi ilmiah," ujar Patrick Moffa, salah satu pelanggan restoran itu.

    Menurut Jon Dohlin, Direktur New York Aquarium, lobster ini masih akan terus tumbuh besar. "Makhluk yang masuk ke dalam kelompok arthropoda ini juga bakal menarik lebih banyak pengunjung. Dia memancarkan suatu karisma tertentu," ucapnya.

    Penunjuk perasaan dianggap wira kerana turunkan bendera Israel

    Posted: 21 Aug 2011 08:00 PM PDT


    KAHERAH - Seorang penunjuk perasaan Mesir menjadi wira kerana dia menurunkan bendera Israel di bangunan kedutaan rejim Zionis itu di sini kelmarin.

    Tindakan itu dibuat selepas lima anggota polis sempadan Mesir mati ditembak askar-askar Israel yang sedang mengejar para pejuang Palestin.

    Para pejuang Palestin itu didakwa melarikan diri ke wilayah Palestin selepas lapan rakyat Israel mati di dalam wilayah Yahudi.

    Israel menyalahkan para pejuang Palestin dari Gaza yang telah menyelinap masuk ke dalam wilayah Israel sehingga mengakibatkan kematian penduduknya.

    Rejim Zionis kemudian meminta maaf ekoran kematian lima anggota polis Mesir semasa insiden memburu para pejuang Palestin di wilayah Mesir dilakukan Israel.

    Namun, perbuatan Israel itu mencetuskan kemarahan penduduk Mesir.

    Sejumlah penduduk Mesir berhimpun di luar kedutaan Israel bagi membantah tindakan Israel yang membunuh anggota polis Mesir.

    Seorang penunjuk perasaan yang bertindak berani menurunkan bendera Israel di kedutaan Israel itu dikenali sebagai Ahmed Shehat.

    Bendera Israel itu kemudian dikoyak oleh sejumlah penunjuk perasaan dan menjadikannya sebagai cenderamata.

    Beberapa penunjuk perasaan lain membakar bendera Israel dan Amerika Syarikat.

    Seorang calon presiden Mesir, Hamdeen Sabahi memuji Ahmed sebagai wira rakyat menerusi laman Twitter.

    "Ini adalah untuk Palestin. Ini adalah untuk Mesir. Ini adalah untuk setiap penduduk Arab. Ini adalah untuk setiap individu yang bebas," kata salah satu mesej di Twitter mengenai keberanian Ahmed.

    Kelmarin, Kementerian Luar Mesir memanggil Kuasa Usaha Israel untuk memberi amaran berhubung kejadian lima anggota polis itu mati ditembak.

    Kuasa Usaha Israel itu dipanggil kerana duta Israel ke Mesir berada di luar negara. - Agensi

    sumber : kosmo online

    CCTV berjaya rakam perusuh curi skuter

    Posted: 21 Aug 2011 07:00 PM PDT


    CROYDON, selatan London - Satu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) merakamkan detik-detik sekumpulan samseng mencuri sebuah skuter yang ditunggang pemiliknya di sini baru-baru ini.

    Kejadian itu berlaku semasa rusuhan yang melanda London ekoran kematian seorang suspek penjenayah, Mark Duggan yang ditembak mati oleh polis.

    Dalam kejadian itu, pemilik skuter tersebut pada mulanya berunding dengan sekumpulan samseng yang merusuh di sebatang jalan raya.

    Pemilik skuter itu kemudian memecut tetapi dia dikejar oleh beberapa perusuh.

    Sorang perusuh itu menarik leher pemilik skuter tersebut menyebabkan dia terjatuh.

    Dia kemudian diheret oleh seorang perusuh ke tepi jalan manakala seorang perusuh lain melarikan skuter tersebut.

    Detik-detik perusuh itu melarikan skuter tersebut telah dimuat naik ke laman YouTube. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Rekod dunia hula hoop dipecahkan

    Posted: 21 Aug 2011 06:00 PM PDT


    TAIPEI - Seramai 2,496 orang berhimpun di sini kelmarin untuk memecahkan rekod dunia bermain gelung plastik atau lebih dikenali sebagai hula hoop.

    Orang ramai menggoyangkan gelung plastik masing-masing selama tiga minit di pinggang mereka untuk dicatatkan dalam rekod Guinness World of Record.

    Rekod sebelum ini menampilkan penyertaan 2,290 orang pada tahun 2000 yang diadakan di bandar Kaohsiung.

    Acara itu dianjurkan oleh syarikat makanan kesihatan untuk meraikan seratus tahun penubuhan Republik China selain memberi inspirasi kepada orang ramai untuk melakukan banyak senaman. - Agensi

    sumber : kosmo online

    DKNY Telah Melancarkan Parfume Termahal di Dunia

    Posted: 21 Aug 2011 05:00 PM PDT

    Pereka fashion ternama dari New York, DKNY, bekerja sama dengan pembuat perhiasan terkenal Martin Katz untuk menciptakan botol parfum berbentuk buah apel dengan harga jutaan dollar - pertama di dunia.

    Pelanncaran perdana parfume DKNY Golden Delicious berlangsung di Kuala Lumpur, Malaysia, baru-baru ini. Botol parfum bentuk apel tersebut berukuran 100 ml, dihiasi dengan banyak perhiasan langka.

    Gempak..anjing laut dijadikan binatang peliharaan dirumah

    Posted: 21 Aug 2011 02:30 PM PDT





    Gila! Bekas Presiden Ivory Coast Mencuri

    Posted: 21 Aug 2011 10:30 AM PDT


    TRIBUNNEWS.COM, ABIDJAN - Aneh-aneh saja peristiwa di dunia ini. Laurent Gbagbo yang pernah menjadi Presiden Ivory Coast, tertangkap mencuri. Gila!

    Begitulah titik nadir yang dialami bekas orang nombor satu itu. Ibarat sudah jatuh tertimpa tangga pula. Usai kehilangan jawatan sebagai Presiden akibat kerusuhan di negerinya, kini Gbagbo menghadapi tuntutan jaksa di Kota Korgoro.

    Gbagbo diduga telah terlibat pencurian, juga menggelapkan dana awam. Menurut Jaksa Penuntut Simplice Kouadio Koffi, Gbagbo telah ditahan di Kota Korgogo.

    Ini merupakan tuduhan pertama kali, pasca-penangkapan Gbagbo, April 2011 lalu oleh pasukan yang loyal kepada Presiden Alassane Ouattara.

    Penolakan Gbagbo dari kerusi kepresidenan, membuat negara itu terlibat perang saudara yang meragut ribuan nyawa.

    Seperti dilapor Tribun Pontianak.co.id dari Associated Press, Jumaat (19/8/2011), isteri Gbagbo, Simone Gbagbo juga didakwa atas kejahatan ekonomi.

    Namun, belum diketahui bila persidangan digelar Pasutri ini digelar. Sebelumnya, PBB di Pantai Gading mengungkap, 68 jenazah ditemukan di lapangan bola sepak.

    Wakil Direktur HAM PBB di Ivory Coast, Guillaume Ngefa meyakini semua jenazah itu korban pembunuhan pasukan pro-Gbagbo, 12 April, atau sehari setelah Gbagbo ditangkap.

    Ngefa menyatakan, para penduduk di sekitar Yopougon, lokasi di mana insiden terjadi, dipaksa untuk menguburkan jenazah-jenazah pasca-pembantaian.

    Pembunuhan tersebut diduga sebahagian aksi balas dendam akibat penangkapan para militer yang bersembunyi di Gereja Baptis di Yopougon.

    Penolakan Gbagbo untuk menyerahkan kekuasaannya setelah kalah dalam pemilihan November lalu. Perang saudara pun melanda negeri kecil itu.

    Foto Pre Wedding Menyeramkan!! Saat Pose Diserang Oleh Hantu Menakutkan

    Posted: 21 Aug 2011 09:45 AM PDT

    Momen foto Pre Wedding merupakan suatu hal yang penting diabadikan diawal proses menjelang pernikahan, dan diabadikan sebagai sebuah momen monumental yang bererti dalam perjalanan hidup dimasa depan sebagai sebuah kenangan manis dalam pernikahan, oleh kerananya tidak jarang para pasangan membuat sebagus mungkin pose mereka dalam foto Pre Weddingnya

    Lain halnya dengan pasangan dari California Ameria Syarikat ini, pasangan Juliana Park dan Ben Lee membuat foto Pre Weddingnya menjadi begitu dramatik kala ada kehadiran seorang Zombie yang mengancam mereka dimana Zombie diperankan oleh teman mereka sendiri iaitu Jason Boesch dan di foto oleh fotografer Amanda Rynda.


    Boleh jadi maksud mereka adalah dalam pernikahan tidak jarang ada gangguan dan masalah namun dengan kebersamaan mereka boleh singkirkan halangan dan rintangan tadi seberat apapun (digambarkan oleh Zombie) yang menyeramkan, idea yang bagus.








    Seorang Pencuri yang Sopan dari New Jersey

    Posted: 21 Aug 2011 08:45 AM PDT


    Vineland, N.J. (New Jersey), Amerika Syarikat - Pihak berwajib melaporkan seorang pencuri menawarkan dirinya untuk memperbaiki pemisah ruangan yang telah ia rosakkan ketika dia menceroboh sebuah rumah di New Jersey.

    Pemilik rumah, Maria Cardona, menangkap si pencuri sewaktu peristiwa ceroboh itu berlangsung. Sang pencuri yang tertangkap mengatakan kepada dirinya bahawa tadinya dia bermaksud untuk masuk ke rumah tetangga sebelah.

    Cardona, mengatakan kepada The Press of Atlantic City bahawa si pencuri telah membuat dirinya gugup saat dia mulai bercerita tentang keluarganya sambil terus memasukkan tangannya ke dalam saku. Pencuri itu "sangat sopan", tetapi ia hanya ingin si pencuri segera pergi dari rumahnya.

    Polisi wilayah Vineland mengatakan tidak ada barang hilang dari kejadian yang berlangsung pada Hari Isnin kemarin tersebut.


    Sumber: AP

    Hebat..nenek bagi makan ikan yu guna tangan

    Posted: 21 Aug 2011 07:45 AM PDT

    Papan Iklan Kreatif dan Interaktif dari McDonald [Video]

    Posted: 21 Aug 2011 06:45 AM PDT

    Oops…Suaminya Memutuskan Untuk Jadi Wanita

    Posted: 21 Aug 2011 05:50 AM PDT


    VIVAnews - Diane Daniel terkejut mendengar pengakuan suaminya, Wessel. Di tengah masa indah menikmati pernikahan yang baru berjalan dua bulan, ia harus menerima kenyataan bahawa sang suami ingin menjadi seorang wanita.

    Sebagai seorang penulis lepas, Diane mencurahkan kisah hidupnya melalui artikel berjudul 'Goodbye Husband, Hello Wife' yang dipublikasikan di Boston Globe. Ia bercerita tentang perjuangannya menerima sang suami sebagai seorang transgender.

    Penggalan kisah yang terjadi tahun 2004 silam itu membuat Diane menangis setiap hari. Itu juga membuatnya bertanya-tanya tentang rahsia lain yang mungkin masih disembunyikan suaminya. "Saya stress secara fisik dan emosi (kala itu)," tulis Diane.

    Perjuangan semakin berat ketika sang suami yang kini berusia 47 tahun memutuskan berganti nama menjadi Lina. Lewat artikelnya, Diane menyebut pernikahannya sebagai sebuah proses panjang yang menyakitkan, di mana kebanyakan pasangan tidak mampu bertahan.

    Sementara Lina merasa bahawa lega telah membuka rahsia besar hidupnya di hadapan sang isteri. "Saya akhirnya membuat sebuah keputusan dan bebas dari beban berat," ujar Lina dalam wawancara dengan ABC News.

    Lina yang bekerja di salah satu perusahaan analisis medis ini berkata bahawa Diane perlu melupakan dirinya berikut kenangan lama yang menyakitkan. Ia terus meyakinkan Diane bahwa keputusannya adalah yang terbaik. Ia tak ingin Diane sakit lebih dalam.

    "Apa yang saya takutkan adalah kamu (Diane) akan melihatku sebagai seorang monster atau orang aneh sama seperti semua orang memandangku, bahkan lebih kejam lagi," kalimat Lina inilah yang akhirnya membuat Diane mulai membuka hati dan menerima Lina apa adanya.

    Kisah serupa dialami Helen Boyd, pengarang 'My Husband Betty'. Wanita yang baru merayakan ulang tahun pernikahan ke-10 ini juga melewati perjuangan panjang saat harus menerima kondisi suaminya yang seorang transgender. Awalnya, Helen juga menangis saat tahu akan kehilangan kelelakian suaminya.

    "Ia masih saja menawan dan dapat membuatku tertawa ketika saya tidak ada alasan untuk tertawa. Kami mempunyai pandangan yang sama akan dunia ini dan ia mengenal saya lebih baik daripada siapapun," kata Helen yang masih sangat tulus mendampingi suaminya yang telah berubah menjadi wanita.

    Sebuah institusi Lesbian Gay Biseksual dan Transgender (LGBT) menyebut ada sekitar 750 ribu transgender di Amerika. Mereka umumnya mengalami diskriminasi di berbagai sektor kehidupan seperti edukasi, pekerjaan, dan layanan kesehatan.

    Dalam sebuah survei, sebanyak 45 responden mengalami kehancuran hubungan gara-gara identitas transgender mereka terungkap. Yang mengejutkan, 55 persen lainnya mampu bertahan dalam hubungan harmonis dengan status yang disandang.

    Kucing makan kucing

    Posted: 21 Aug 2011 04:00 AM PDT





    Inilah Monorel Masa Depan

    Posted: 21 Aug 2011 03:00 AM PDT

    Kendaraan bernama Shweeb ini adalah gabungan antara teknologi monorel dan basikal. Bentuk kendaraannya adalah kapsul transparan yang muat untuk satu orang. Di dalamnya ada pedal untuk dikayuh.

    Gajah Nakal, Belalainya Masuk Ke Dalam Kain Wanita Ini

    Posted: 21 Aug 2011 02:00 AM PDT


    Wah,Lelaki Ini Pasang Iklan Mencari Suami Baru Buat Isterinya

    Posted: 21 Aug 2011 01:00 AM PDT


    VIVAnews - Sebuah kisah cinta romantis pasti mengundang haru setiap penontonnya. Bagai sebuah filem fiksi, kehidupan Liu Li menggambarkan pengorbanan seorang suami agar isterinya hidup bahagia.

    Li, 39 didiagonosis doktor dengan penyakitAnkylosing Spondylitis, sejenis penyakit tulang yang menjadikan semua tulang belakang menyatu. Pasukan medik mengatakan, walaupun penyakitnya dapat dibantu dengan ubat dan penahan rasa sakit, tetap saja penyakit ini tidak dapat disembuhkan. Lagipula biaya pengubatan terlalu mahal bagi Li.

    Menghadapi masa depan yang suram, bekas mahasiswa kedoktoran dari Shizuang di timur China ini memujuk isterinya, Shi Zhihong, 37, agar menceraikannya dan mencari suami baru.

    Li berharap, dapat menemukan calon suami bagi isterinya sekaligus ayah tiri terbaik bagi kedua anaknya. Dia nekad memasang iklan secaraonline yang berbunyi: "Tolong, tolonglah saya mencarikan suami yang baik untuk isteri saya. Saya tidak mahu jadi bebannya lagi."

    "Saya benar- benar sakit, dan sebentar lagi saya akan terperangkap di kerusi roda. Tapi isteri saya masih muda dan ia berhak melewati hari-hari dengan bahagia. Kalau tidak, saya tidak dapat beristirahat dengan tenang meskipun mati," ujarnya seperti dikutip Telegraph.

    Li merasa sangat tertekan dengan masalah yang ia berikan pada keluarganya. Akibat penyakitnya, ia tidak dapat bekerja dan kesulitan dana untuk membiayai pengubatannnya. "Saya telah mengusahakan yang terbaik, tapi saya rapuh dan mereka berhak mendapatkan yang terbaik. Hati saya lebih tenang apabila mereka sudah terjamin," tambahnya.

    Meski sang ayah mengharap hidup yang baru bagi isteri dan anak-anaknya, ketiga anggota keluarganya bergeming. Dengan polos, kedua anaknya menahan keinginan untuk tidak memakan permen kerana berfikir itu dapat membantu ayah mereka pulih seperti semula.

    Pasangan ini mempunyai satu kesempatan terakhir mempertahankan keluarga mereka, dengan mengajukan permohonan kepada badan amal untuk membantu biaya pengubatan. "Kami adalah keluarga yang baik, tapi miskin dan kami perlu bantuan," kata Zhihong. "Saya akan tetap jadi isterinya sekarang dan di kehidupan yang akan datang," ucapnya.

    Dicari!!! 22 Orang Pelancong Yang Mahu Telanjang Selama Pelayaran

    Posted: 21 Aug 2011 12:00 AM PDT


    eWaterways, sebuah perusahaan kapal pelayaran atau pesiar yang mengkhususkan berlayar di sungai dan pantai bakal melakukan pelayaran pertamanya dengan para naturist di bulan Ogos 2011 selama 7 malam dimana biaya yang harus dikeluarkan para naturalis ini adalah sekitar £500.

    eWaterways bakal berlayar disepanjang garis pantai Croatia. Sedang para naturalist ini bakal melakukan pelayaran ke-tempat-tempat terkenal seperti Rab, yang sering digambarkan agen perjalanan sebagai pulau cinta, dan juga ke Zadar, rumah dari Zadar Sea Organ yang terkenal.


    Adapun alasan eWaterways mengadakan perjalanan untuk para natulalist kerana lagi popular.

    "Percutian naturis populer dan Croatia memiliki banyak pantai khusus untuk para nudis, jadi ini kombinasi yang bagus.

    "Para penumpang bakal telanjang saat berenang dan berjemur di matahari tapi akan berpakaian saat makan malam," jelas jubir eWaterways.

    Perusahaan itu sih berharap pelayaran itu boleh menarik perhatian berbagai Negara di Eropah khususnya Jerman kerana orang Jerman memang hobinya berbogel.

    Selain itu eWaterways juga menambahkan para pelanggannya berusia 40-an tahun.

    Rencana perjalanan itu juga mencakup kepulauan Molat, Olib dan Mali Losini, kota medieval Cres dan desa nelayan Volosko.

    Sedangkan kapal pesiarnya bakal dilengkapi dengan bar, sebuah dek yang luas untuk berjemur dan restoran kecil yang menyediakan makanan ala Croatia.

    Hebat kasut ini boleh ditanam menjadi pohon

    Posted: 20 Aug 2011 11:00 PM PDT



    Banyak cara kita dapat menyayangi bumi dan mendukung gerakan hijau, cara yang umum diantaranya adalah recycle barang-barang daripada langsung membuangnya. Namun satu perusahaan di Amsterdam berfikir lebih jauh daripada sekadar mendaur ulang. Mereka memperkenalkan konsep desain sneakers yang terurai secara cepat & alami dan tumbuh menjadi pohon. Pohon? Yep. OAT Shoes, adalah nama pembuatnya.


    OAT Shoes yang didirikan oleh desainer Christian Maats memunculkan konsep ini kerana prihatin terhadap kasut pada umumnya yang apabila dibuang begitu saja, memerlukan waktu ribuan tahun untuk hancur secara alami. Dengan adanya sepatu yang bersifat bio-degradable ini, sepatu yang terbuang tidak akan menjadi limbah yang tidak berguna. Pohon apa saja yang dapat tumbuh dari sepatu OAT? Banyak. Bahkan di website rasminya, bunga tumbuh dari kasut OAT.





    __________________

    Alat Anti Onani Lelaki Yang Aneh

    Posted: 20 Aug 2011 10:00 PM PDT


    Gadget ini benar-benar di jual di salah satu situs lelong yang terkenal,Ebay.Disana,gadget ini menawarkan fitur agar penggunanya tidak lagi kecanduan masturbasi.


    Tentu saja boleh kerana dengan gadget ini maka penggunanya tidak akan boleh 'Tegang' kerana ditahan gadget ini.Alhasil,nafsu akan hilang kerana kesakitan.

    Bagaimana jika ingin kencing?Ini masalahnya,ketika kencing gadget ini harus dibuka.[kolom-inspirasi.blogspot.com]

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS