Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Farid & Diana Pilih Turki Sebagai Destinasi Bulan Madu

Posted: 04 Nov 2012 05:12 AM PST

GAMBAR KAHWIN FARID KAMIL DAN DIANA DANIELLE

Farid Kamil Dan Diana Danielle yang selamat bergelar suami isteri semalam memilih Istanbul, Turki sebagai destinasi bulan madu mereka dan akan berangkat pada bulan depan, Disember. Tarikh tepat, tidak pula diketahui.

Untuk info, sebelum memilih untuk berbulan madu di Turki, mereka pada mulanya merancang untuk mengerjakan umrah tetapi terpaksa ditunda gara-gara kesukaran mendapatkan visa ke Tanah Suci pada bulan Disember.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Farid Kamil Tak Halang Diana Danielle Berlakon

Posted: 04 Nov 2012 10:05 PM PST

Pelakon dan pengarah muda, Farid Kamil bin Dato' Dr. Zahari, 31 akui sejak dari awal perkenalan dia sudah jatuh hati dan berhasrat untuk meyunting Diana Daniella sebagai suri dalam hidupnya.

"Sebenarnya memang dari awal perkenalan saya sudah terdetik untuk menyunting Diana menjadi isteri saya. Tapi disebabkan ketika itu usianya yang masih muda, jadi kami diberikan masa untuk bercinta dulu."

"Saya rasa bersyukur kepada Allah S.W.T kerana setelah 3 tahun berkawan, akhirnya dengan majlis yang meriah ini kami sah bergelar suami isteri. Saya juga ingin ucapkan terima kasih kepada semua yang hadir terutama ahli keluarga dan pihak media."

Memandangkan kini Diana Danielle sudah bergelar isteri kepada Farid, jadi timbul juga persoalan adakah selepas ini jejaka tersebut akan mengongkong Diana dan meletakkan sebarang syarat kepada pelakon jelita ini?

Lantas Farid menjawab, "Saya tak letak apa-apa syarat untuk Diana dan tak halang untuk dia terus berlakon. Apa yang penting adalah dia pandai jaga diri dan jaga saya dengan baik."

"Kalau boleh nak dia tambahkan ilmu pengetahuan dalam soal agama dan berharap dia boleh menjadi seorang ibu mithali," ujar Farid sambil tersenyum dan memandang isteri tercinta.

Dalam pada itu pelakon dan pengarah muda ini turut menjelaskan mengapa dia dan Diana memilih untuk tidak mendedahkan hubungan mereka kepada umum sepanjang tempoh tiga tahun perkenalan.

"Sebenarnya sepanjang proses perkenalan, kami memang dah memilih untuk tidak mewar-warkan mengenai hubungan kami kepada umum sebab nak simpan detik-detik yang bermakna. Macam sekarang, saya dapat duduk rapat-rapat dengan dia dan ini adalah sangat bermakna buat saya."

Mengulas lebih lanjut mengenai perwatakan Diana, Farid akui dia amat meminati sifat matang yang dimiliki oleh gadis cantik ini.

"Saya tertarik dengan Diana sebab selama ni saya memang tak pernah ada kawan 'mat salih.' Jadi bila berkawan dengan dia saya dapat lihat sesuatu yang berbeza."

"Walaupun ketika mula berkawan usia dia masih lagi muda tetapi Diana seorang yang berfikiran matang dan saya nampak keinginan dia untuk terus belajar," komen Farid mengenai perwatakan isterinya.

Foto: Rabecca Nur Al Islam Selamat Lahirkan Bayi Perempuan

Posted: 04 Nov 2012 08:17 PM PST

Dek kerana semua sibuk dengan majlis pernikahan dua selebriti popular, Farid Kamil & Diana Danielle, ramai yang terlepas pandang tentang Rabecca Nur Al-Islam yang telah pun selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada Jumaat lepas (2 November), sehari sebelum  hari pernikahan Farid & Diana.

Bayi perempuan yang diberi nama Nur Anggun Raverra itu dilahirkan melalui kaedah pembedahan dan mempunyai berat sebanyak 3.3 kg. Turut dilihat melawat Rabecca ialah isteri Norman Hakim iaitu Memey Suhaiza yang sedang sarat mengandung. Apa pun, bayi perempuan Rebecca memang kelihatan comel dan sihat. Tahniah kami ucapkan dari OHBULAN!

Jom tengok foto 'baby girl' Rebecca ini ya!

Sumber : Media Hiburan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sebab Kenapa Fazura Tolak Tawaran Berlakon Filem Istanbul Aku Datang

Posted: 04 Nov 2012 04:31 PM PST

Sebab Kenapa Fazura Tolak Tawaran Berlakon Filem Istanbul Aku Datang

AKTRESS jelita, Fazura yang sinonim dengan filem serta drama terbitan Red Films seperti Gol dan Gincu dan Pisau Cukur terpaksa menolak untuk melakonkan watak Dian dalam filem terbaru syarikat itu, Istanbul Aku Datang, disebabkan ada beberapa babak yang bertentangan dengan prinsipnya.

Watak itu bertukar tangan kepada Lisa Surihani.

Umum juga sudah mengetahui bahawa Fazura tidak akan berlakon sekiranya terdapat adegan di ranjang atau babak berpelukan dengan pelakon lelaki.

"Mungkin bukan rezeki saya dan tertulis untuk Lisa (untuk watak Dian).

"Saya terpaksa menolak kerana terdapat beberapa babak yang melanggar prinsip saya," katanya ringkas ketika ditemui baru-baru ini.

Filem arahan Bernard Chauly yang menjalani 100 peratus pengambaran di ibu negara Turki itu mempamerkan beberapa aksi romantis di antara pelakon utamanya iaitu Beto Kusyairy, Lisa dan Tomok.

Ketika ditanya mengenai desas-desus pembukaan butiknya yang kedua, Fazura atau nama sebenarnya Nur Fazura Sharifuddin, 29, menjelaskan, "(pembukaan butik) dalam planning dan masih memikirkan mengenainya."

Kelibat Fazura kini jarang dilihat di mana-mana majlis hiburan berikutan dia semakin sibuk dan ligat dalam menguruskan perniagaan fesyen miliknya sendiri yang diberi nama House of Doll yang beroperasi di Jalan Telawi 3, Bangsar sejak Mei lalu.

Pelakon yang berasal dari Pekan, Pahang yang pernah merangkul Anugerah Aktres Harapan Terbaik Festival Filem Malaysia ke-17 ini turut diajukan soalan bila dia bakal menamatkan zaman bujang.

Ketika diajukan pertanyaan itu, Fazura menyatakan, "insya-Allah, bila jodoh saya sampai, saya akan berkahwin."

"Saya tak mahu dengar cakap-cakap orang, bila sampai masanya saya akan berkahwin juga nanti," katanya.

Fazura abpbh

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Jalan-Jalan di Batam Sambil Bermalam di Swiss-Inn Batam

Posted: 04 Nov 2012 03:47 PM PST

Jalan-Jalan di Batam Sambil Bermalam di Swiss-Inn Batam

Masa kini, ramai mencari hotel yang menawarkan harga berpatutan di samping perkhidmatan berbintang selain gaya persembahan moden serta kontemporari. Ini terserlah dengan kemunculan pelbagai hotel-hotel moden yang ringkas namun tetap tampil menarik buat para pengunjung. Salah satu rangkaian hotel paling popular di Indonesia yang menawarkan perkhidmatan tersebut adalah jenama Swiss-Belhotel International.

Jenama Swiss-Belhotel ini bukan sahaja terkenal di Jakarta namun ia juga berada di pulau Batam Indonesia, iaitu kota yang semakin mendapat perhatian ramai kerana kedudukannya yang tidak jauh dari Singapura dan Malaysia. Swiss-Inn Batam adalah sebuah hotel antarabangsa berbintang tiga dan terletak hanya 10 minit dari pusat kota Batam. Ia juga hanya 30 minit perjalanan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Hang Nadim dan beberapa minit sahaja dari terminal-terminal feri yang tersedia.

Swiss-Inn Batam

Kesemua 128 bilik-biliknya bersih, kemas dan menyediakan prasarana yang biasanya terdapat di hotel-hotel mewah seperti TV LCD, penghawa dingin, bilik mandi bersambungan serta kemudahan sambungan Wi-Fi untuk penggunaan internet. Selain itu senireka dalaman bilik-biliknya turut menerapkan unsur moden yang digabungkan dengan sedikit sentuhan klasik bagi menimbulkan suasana yang nyaman dan selesa.

Di hotel ini juga para tamu akan menemui Serunai Lobby Lounge, sebuah tempat yang sesuai untuk bersantai sambil bertemu dengan rakan-rakan. Tersedia juga Swiss-Cafe yang menyajikan sajian terenak masakan Sumatera Utara serta hidangan tradisional Malaysia. Sebagai restoran utama, ia sering dikunjungi untuk makan tengah hari, makan malam dan semestinya sarapan pagi. Lebih menarik, kedua-dua lokasi ini, menawarkan kemudahan internet wi-fi secara percuma!

Menanti di tingkat lobi juga ada enam buah bilik KTV Karaoke di One Way KTV yang baru sahaja diubahsuai untuk kegunaan para tamu hotel. Dengan sistem bunyi serta layar LCD tercanggih, ia menepati citarasa penggemar karaoke yang mahu berhibur sambil menikmati makanan dan minuman ringan. Tidak lupa juga, hotel ini mempunyai pusat kesihatan untuk bersenam dan beriadah serta perkhidmatan urut profesional. Seperti hotel-hotel berbintang yang lain, tersedia juga ruangan-ruangan khas bagi penganjuran acara-acara serta bilik-bilik mesyuarat.

Berbekalkan suasananya yang nyaman dan sambutan ramah para pekerja hotel, Swiss-Inn Batam pasti menjadi salah sebuah hotel yang ideal buat para pengunjung yang menjalani kehidupan harian yang aktif serta moden namun masih mementingkan keselesaan. Dengan harga yang sangat berpatutan buat mereka yang tidak mahu berbelanja terlalu banyak utnuk penginapan semasa bercuti atau urusan perniagaan, hotel ini memenuhi kriteria tersebut!

Swiss-Inn Batam

Swiss-Inn Batam

Swiss-Inn Batam

Swiss-Inn Batam

Swiss-Inn Batam

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Aksi Maut Di China yang Extreme

Posted: 04 Nov 2012 09:30 PM PST

ini merupakan pertunjukan maut yang diadakan di China, dimana seorang manusia tertidur kemudian tubuhnya dilalaui oleh truk.
ini bukan dalam rangka permainan semata tapi ini merupakan acara pembukaan sebuah pusat membeli belah di China.







Aksi manusia berlagak

Posted: 04 Nov 2012 09:00 PM PST


LETAK MAKLUMAT IKLAN
LETAK MAKLUMAT IKLAN

WTF !!! Lelaki Ini Habiskan 200.000 ribu pounds Demi Jadi Barbie

Posted: 04 Nov 2012 08:30 PM PST


Apa !!! ada lelaki yang menghabiskan wang untuk  menjadi seorang barbie ?Lelaki bernama Jason Torres rela menghabiskan 200.000 ribu pounds demi menggubah dirinya menjadi seperti boneka Barbie. Bahkan tidak tanggung-tanggung dia juga menggubah namanya menjadi Nicole Sanders.
"Semasa  membesar, aku selalu bermain boneka Barbie dan aku menyukai penampilannya. Aku juga memuja wanita seperti Pamela Anderson dan Carmen Electra. Jauh di lubuk hatiku, aku tahu aku ingin jadi seperti mereka," ujar Nicole yang mengatakan dirinya kini berusia 30 tahun.
Jason melakukan semuanya ini Berkat bantuan dari kekasihnya yang kaya raya, ia telah melakukan banyak operasi, mulai dari hidung, payudara, alis, hingga bahagian tubuh lainnya. Ia bahkan menyuntikkan silikon di punggungnya agar terlihat sempurna layaknya sebuah boneka Barbie.
Operasi ini telah ia lakukan sejak berusia 18 tahun. Operasi-operasi tersebut adalah; payudara sebanyak lima kali, hidung empat kali, implan pipi, dagu, kening, implan paha, tambah volume bibir, botoks, hingga pemotongan alat kelamin lelaki.

Kulit Remaja Ini Hampir Mengelupas Gara-Gara Ubat Penurun Demam

Posted: 04 Nov 2012 08:00 PM PST


  • detail berita





Sumber

Masturbasi Tujuh Kali Sehari, Pemuda Ini Perlu Pertolongan

Posted: 04 Nov 2012 07:30 PM PST


TRIBUNNEWS.COM - Seorang pemuda bernama Shi Bin yang tinggal di Beijing, China, mengaku kecanduan seks. Akibatnya, ia mengaku melakukan masturbasi hingga tujuh kali sehari. Demikian diberitakan China Daily, minggu ini.
Pemuda berusia 21 tahun ini mengatakan dirinya harus berjuang keras untuk mengatasi kecanduan seks serta masalah fisik dan psikis yang dialaminya. Sayangnya, ia tidak boleh meminta pertolongan kerana malu meski keadaan ini membuat mereka terisolasi atau bahkan depresi.
Shi dengan terang-terangan mengaku masturbasi selama tujuh hari sekali sejak usia 15 tahun dan bahkan melakoni one-night stand alias cinta satu malam. Saat masih SMA, ia serin berselingkuh dengan perempuan yang sudah menikah.
Sebelumnya, ia tinggal serumah dengan kekasihnya, teman satu kuliah. Mereka bercinta setiap hari namun ketika hubungan itu putus awal tahun ini, kecanduan seks membawanya ke keinginan masturbasi dengan intensitas tinggi.
"Saat keinginan untuk masturbasi datang, sangat sulit untuk dielakkan. Saya harus berjuang selama berjam-jam sebelum akhirnya menyerah. Namun, saya melakukannya lagi dan lagi," kata Shi, dengan suara pelan.
"Saya merasa penat dan lemah keesokan harinya dan sangat sulit berkonsentrasi di tempat kerja," ujarnya.

Cinta Membuat Wanita Ini Rujuk dan Dermakan Hati untuk Suaminya

Posted: 04 Nov 2012 07:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, BEIJING - Orang bijak bilang, kekuatan cinta boleh mengalahkan segalanya. Kisah ini mungkin adalah salah satu pembuktiannya.
Seorang wanita di China bersedia rujuk kembali dengan mantan suaminya. Itu dilakukan demi menyelamatkan nyawa mantan suami yang sedang sakit. Sang isteri bersedia rujuk, agar boleh memberikan organ hati kepada mantan suaminya yang sedang sakit hati.
Pasangan Tian Xinbing dan Su Dan, akhirnya segera menjalani operasi, setelah rasmi menikah kembali. Tian dilaporkan menjalani operasi pencangkokan hati dari Su selama 10 jam. Operasi pun berjalan sukses.
Dilansir laman Reuters, Minggu (4/10/2012), sebelum bercerai, Su Dan dan Tian Xinbing sempat menjalani pernikahan selama 10 tahun. Lantas, keduanya mengakhiri hubungan pernikahan, kerana bisnis mereka mengalami masalah.
Setelah bercerai dua bulan, Tian Xinbing, didiagnosa menderita kanser hati. Kerana derma organ hati untuk Tian Xinbing tak kunjung datang, Su Dan akhirnya mengajukan diri sebagai penderma.
Namun, kerana status keduanya sudah tak lagi menjadi suami isteri, permohonan derma ditolak pihak Komite Etik Rumah Sakit. Padahal, organ hati Su Dan dinyatakan sesuai oleh pihak rumah sakit, untuk didermakan kepada Tian Xinbing.
"Selama peninjauan etika kedua, kami bertanya mengapa dia begitu sangat bersikeras melakukan transplantasi, dan dia berkata, ini tidak lebih dari kenyataan bahwa saya hanya mencintainya," kata Shi Bingyi, anggota Komite Etik Rumah Sakit.
Kegigihan Su yang ditolak pihak rumah sakit, ternyata juga mendapat respons serupa dari Tian, yang tak mau melakukan transplantasi dari mantan istrinya. Tian menganggap operasi tersebut sangat berisiko.
"Operasi ini memiliki risiko besar, dan butuh dua operasi," ujar Tian.
Namun, cinta yang besar dari Su kepada Tian, mengacuhkan semua risiko yang mungkin timbul.
"Saya hanya ingin dia hidup sehat, selamanya," uca Su. (*)

Wanita dipaksa tebus ‘dosa’

Posted: 04 Nov 2012 06:30 PM PST


MANAMA: Seorang wanita muda Arab Saudi dipaksa berkahwin dengan sepupunya yang buta sebelah mata akibat perbuatannya ketika mereka kanak-kanak.
Laman berita Arab Saudi, Sabaq, melaporkan, si lelaki gagal mencari calon isteri menyebabkan bapanya, mendesak anak perempuan adiknya mengahwini anaknya. Wanita berkenaan tercucuk mata sepupunya itu dengan penyapu ketika mereka kanak-kanak. - AN

sumber : mymetro

Bangunan paling ‘hodoh’ dibuka tahun depan

Posted: 04 Nov 2012 06:00 PM PST


PYONGYANG: Hotel berbentuk piramid setinggi 105 tingkat yang dibina di ibu negara Korea Utara ini sejak lebih 20 tahun lalu, akhirnya akan dibuka.
Sebahagian Hotel Ryugyong diharap dapat dibuka pertengahan tahun depan, 26 tahun selepas pembinaannya bermula.

Ia adalah bangunan ke-47 paling tinggi di dunia dengan ketinggan 335 meter dan mempunyai jumlah aras kelima paling banyak.
Reto Wittwer, Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kempinski AG, syarikat pengendali hotel antarabangsa berkata, hanya 150 bilik di tingkat paling atas akan digunakan untuk hotel berbanding 3,000 yang dicadangkan sebelum ini.

Baki ruang bangunan berkenaan akan digunakan untuk kedai, pejabat, dewan majlis dan restoran. Struktur bangunan yang amat besar itu yang digelar 'Hotel Kiamat' sebelum ini menjadi sumber tarikan dan cemuhan di seluruh dunia serta memalukan pihak berkuasa negara itu yang diketuai Parti Pekerja Korea.

Korea Utara mula membina Ryugyong pada 1980-an tetapi menghentikannya apabila negara itu dilanda krisis ekonomi dan kehabisan pembiayaan pada 1990-an.
Ia diundi sebagai 'Bangunan Terburuk dalam Sejarah Peradaban Manusia' oleh majalah Esquire pada 2008 yang menyifatkan Ryugyong sebagai 'sangat hodoh walaupun pada standard komunis.' Pembinaan luaran bagaimanapun disambung semula pada 2009 apabila syarikat Mesir, Orascom Telecom, mengambil alih. Beberapa laporan baru-baru ini berkata, hotel itu akhirnya sudah siap untuk dibuka.

Orascom Telecom melancarkan rangkaian telefon bimbit di negara itu pada 2008 dan dilapor membelanjakan RM660 juta untuk menyiapkan permukaan bangunan berkenaan. Pada September lalu, sebuah agensi pelancongan yang berpejabat di Beijing dibenar melihat bahagian dalam bangunan itu dan menyiarkan gambar lobi yang masih berlantai dan berdinding konkrit. - DM

Remaja diperkosa lima rakan lama

Posted: 04 Nov 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Pertemuan dengan lima rakan untuk makan malam membawa padah kepada seorang remaja berusia 17 tahun apabila dia dikurung di sebuah hotel di Chow Kit dan dirogol bergilir-gilir selama tiga hari sebelum diselamatkan pekerja hotel berkenaan, kelmarin.
Mangsa yang berasal dari Datuk Keramat terjumpa lima rakan lamanya yang berasal dari Sabah di ibu kota pada jam 8 malam Khamis lalu.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Siti itu berkata, selepas berbual lima rakannya itu mengajak dia mengikuti mereka dengan menaiki kereta ke kawasan Chow Kit.


Menurutnya, selepas makan mereka menariknya ke sebuah bilik hotel bajet sebelum ditumbuk beberapa kali oleh tiga rakannya hingga pengsan.

"Tidak cukup dengan itu, saya dirogol bergilir-gilir oleh mereka dan dikurung selama tiga hari di dalam bilik itu.


"Sepanjang tempoh itu, saya dirogol mereka beberapa kali dan tidak diberikan makanan," katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.


sumber : mymetro

Wanita ‘berubat’ mati terjatuh

Posted: 04 Nov 2012 05:30 PM PST


KUALA LUMPUR: Seorang wanita dari Sarawak yang dibawa ke sini untuk mengubati penyakit yang dikatakan ada kaitan dengan gangguan makhluk halus mati selepas terjun dari tingkat enam sebuah apartmen di Jalan Tun Razak, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 2.30 petang itu, Wong Wei Sing, 54, meninggal dunia tiga jam selepas ditemui di tingkat satu oleh suaminya yang terdengar bunyi kuat dari bahagian luar apartmen berkenaan.

Ketua Polis Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, mangsa dibawa suaminya dari Sarawak berubat di sini selepas dikatakan mengalami gangguan makhluk halus.


"Suami mangsa yang ketika itu berada di ruang tamu terdengar bunyi kuat. Selepas memeriksa di dalam bilik, dia mendapati isterinya jatuh," katanya.

sumber : mymetro

Aksi liar pinjam motosikal tunang

Posted: 04 Nov 2012 05:15 PM PST


KUANTAN: Seorang bakal pengantin yang meminjam motosikal tunangnya dipercayai untuk beraksi liar di jalan raya, dikesan antara 263 pesalah trafik ditahan sebelum motosikal mereka disita polis, dalam operasi Unit Khas Ketua Trafik Pasukan, Bukit Aman, di sini, awal pagi semalam.
Bakal pengantin berusia 28 tahun itu ditahan selepas gagal memboloskan diri apabila dikepung sepasukan anggota polis, sebelum dia yang dipercayai menunggang dalam keadaan berbahaya menyerah diri, di Jalan Pintasan Pelabuhan Kuantan, Permatang Badak, dekat sini, kira-kira jam 4 pagi.

Operasi diketuai Asisten Superintendan Khuzir Abd Majit daripada Cawangan Trafik Bukit Aman, turut mendapat kerjasama Jabatan Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK), Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) , Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Pahang.


Khuzir berkata, sebelum operasi, polis terlebih dulu melakukan pemantauan dan menutup setiap laluan menggunakan kereta peronda polis (MPV) dari beberapa negeri yang turut menyertai bagi mengelak pesalah trafik memboloskan diri.

Menurutnya, hasil taktik itu, semua pesalah trafik terbabit terkepung dan gagal memboloskan diri mengakibatkan beberapa daripada mereka nekad lari meninggalkan motosikal masing-masing. "Lebih mengejutkan lagi dan kali pertama melihat beberapa pesalah trafik yang bertubuh gempal nekad melarikan diri selepas terjatuh dari motosikal ditunggang selain seorang pelajar luka selepas motosikal diboncengnya bertembung motosikal lain," katanya.


Dalam operasi yang dijalankan seawal jam 1.30 hingga 6 pagi itu, sembilan kereta yang diubah suai enjin dan spesifikasi bersama 263 motosikal diperiksa sebelum polis mengeluarkan 220 saman atas pelbagai kesalahan, di sini, semalam.



Khuzir berkata, pada masa sama, 117 motosikal disita oleh polis dan JPJ kerana melakukan pelbagai kesalahan, manakala 71 motosikal pula diberi notis arahan untuk pemeriksaan semula.

Menurutnya, selain itu, 19 penunggang yang lari meninggalkan motosikal masing-masing akan disaman ketika hendak menuntut kenderaan itu.


Katanya, semua samseng jalanan terbabit termasuk pembonceng yang ditahan diarahkan menjalani ujian air kencing dijalankan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik sebelum menahan tujuh lelaki kerana disahkan positif dadah jenis methamphetamine.

sumber : mymetro

Ajal nenek

Posted: 04 Nov 2012 05:00 PM PST


SUNGAI BESAR: Seorang remaja mengalami detik amat menyedihkan apabila melihat sendiri neneknya ditekup dengan bantal hingga mati oleh dua perompak yang menceroboh rumah mereka di Kedai Luar Bandar, Jalan Parit 6 Timur, di sini, awal pagi semalam.
Mohammad Hafizul Azwan Mohd Aznan, 17, yang turut ditumbuk dan diacukan parang oleh dua penjenayah terbabit berkata, sebelum itu neneknya, Sadariah Tubasar @ Ahmad, 65, diikat dengan tali rafia manakala mulutnya ditekup dengan tuala. "Walaupun diikat, nenek tetap melawan dan menjerit menyebabkan suspek panik lalu seorang daripada mereka mengambil bantal dan menekup muka nenek. Beberapa minit kemudian, nenek lemah dan tidak lagi bersuara," katanya.

Mohammad Hafizul berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 4.45 pagi ketika dia dan neneknya nyenyak tidur di ruang tamu rumah sebelum dikejutkan dengan kehadiran dua lelaki bertopeng dan bersenjatakan parang.


Menurutnya, seorang daripada lelaki itu menghempap tubuhnya sebelum tangan dan kakinya diikat menggunakan tali rafia.

"Saya juga ditumbuk beberapa kali dan diacukan parang supaya tidak melawan. Mereka mengarahkan saya membantu mereka menggeledah bilik nenek.


"Selepas berjaya mendapatkan wang tunai dan barang kemas milik arwah nenek, mereka tergesa-gesa meninggalkan rumah melalui pintu belakang," katanya sewaktu ditemui, semalam. Mohammad Hafizul berkata, kejadian menimpa arwah neneknya menyebabkan dia lebih tertekan untuk menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Besar, di sini, hari ini.



Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintenden Noor Mushar Mohammad berkata, polis menerima panggilan kira-kira 5.30 pagi dan sejurus tiba di tempat kejadian, mayat mangsa ditemui dalam keadaan telentang di ruang tamu rumah.

Noor Mushar berkata, siasatan awal mendapati tiada kecederaan lain di badan mangsa kecuali sedikit pendarahan di mulut dipercayai akibat diikat dengan kuat menggunakan tuala dan sewaktu berlaku pergelutan antara mangsa dan suspek.


"Siasatan awal mendapati suspek melarikan wang tunai RM500, barang kemas dan sebuah beg tangan mangsa didapati hilang. Nilai keseluruhan kira-kira RM2,000," katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah, di sini, untuk bedah siasat dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) kerana membunuh.


sumber : mymetro

Imam tak muncul ‘sangkut’ lif

Posted: 04 Nov 2012 04:30 PM PST


PETALING JAYA: Tanda tanya kehilangan imam Surau al-Munawwarah, Apartmen Lagoon Perdana, Bandar Sunway, di sini, yang tidak muncul ketika solat Subuh di surau berkenaan terjawab apabila dia kemudian dikesan terperangkap kira-kira 45 minit dalam lif, awal pagi kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.45 pagi itu, imam berkenaan, Mat Jusoh, 52, terperangkap di tingkat sembilan bangunan setinggi 18 tingkat itu sebelum dikeluarkan sepasukan anggota Balai Bomba dan Penyelamat Subang Jaya yang dihubungi selepas mendapat panggilan kecemasan.

Menceritakan semula kejadian, Mat berkata, dia dalam perjalanan dari rumahnya di tingkat 14 ke surau di aras paling bawah untuk mengimamkan solat Subuh apabila lif dinaikinya berhenti secara tiba-tiba di tingkat sembilan.


"Saya panik kerana ini kejadian pertama berlaku terhadap saya, tambahan pula bersendirian dalam lif ketika itu. Saya cuba membuka pintu dari dalam tapi hanya boleh buka pintu sebelah dalam tapi gagal buka lapisan pintu luar," katanya.

Mat berkata, selepas pintu luar lif terbuka sedikit dia menjerit meminta tolong dan seorang penghuni mendengar jeritannya datang membantu.


"Penghuni itu juga tidak berjaya membuka pintu lalu menghubungi pengawal keselamatan yang tiba tidak lama kemudian bersama pasukan bomba," katanya.



Mat dikeluarkan jam 6.30 pagi dan berharap pihak pengurusan bangunan memandang berat masalah itu kerana bimbang kejadian sama berulang.

Sementara itu, jurucakap Badan Pengurusan Bersama (JMB) apartmen berkenaan ketika dihubungi berkata, masalah lif rosak berlaku disebabkan kegiatan tidak bertanggungjawab segelintir penghuni melakukan vandalisme


sumber : mymetro

Mungkin ini gaun yang termahal??

Posted: 04 Nov 2012 04:00 PM PST


Seperti ini gaun pengantin unik, modern dan mungkin menjadi yang termahal di dunia






Ini Dia Namanya Raja Melukis !

Posted: 04 Nov 2012 03:00 PM PST




Melukis adalah kegiatan mengolah medium dua dimensi atau permukaan dari objek tiga dimensi untuk mendapat kesan tertentu. Medium lukisan bisa berbentuk apa saja, seperti kanvas, kertas, papan, dan bahkan film di dalam fotografi bisa dianggap sebagai media lukisan. Alat yang digunakan juga bisa bermacam-macam, dengan syarat bisa memberikan imaji tertentu kepada media yang digunakan.
Tapi coba anda putar Video seorang pelukis ini, Ini baru yang namanya bakat!...

Seorang pelukis yang kita juga tak tahu nama dan darimana asalnya ini mampu menghasilkan lukisan indah dalam waktu yang lebih cepat daripada menunggu mee instant masak. Caranya juga unik! Lihat video-nya sekarang juga.


Berikut Video Aksi Pelukis Yang Sangat Menakjubkan :





Baca Selanjutnya : http://www.suatufakta.com/2012/02/ini-dia-namanya-rajanya-para-pelukis.html#ixzz2BG4O33cs

Model Cantik Dengan Body Paint

Posted: 04 Nov 2012 08:45 AM PST


Model cantik asal rusia, Yvonne Strahovski kembali tampil sensual dengan memperlihatkan sisi lain saar menjadi model sebuah minuman baru.

Mempamerkan minuman baru, aktris cantik papan atas ini tampil sangat menggoda tanpa sehelai benang pakaian untuk menutupi beberapa bagian intim tubuhnya . Yvonne hanya menutupinya dengan tangan dan lukisan (painting).

Dalam foto lain, Yvonne ini tampak begitu sekssaat tengkurap di batang pohon kelapa, di pesisir pantai sambil memperlihatkan botol minuman baru tersebut.

Bahkan pada salah satu foto. Ynonne tampak duduk dengan kedua tangan menutupi bagian payudara indahnya.

Ikan Malang Melompat Ke Mulut Buaya

Posted: 04 Nov 2012 08:30 AM PST


Momen luar biasa ditangkap oleh fotografer satwa liar Marina Scarr di Florida, Amerika, pada musim panas ini.
• makan malam yang didapat dengan mudah bagi buaya yang mendapat keberuntungannya ketika ikan terbang langsung ke dalam mulutnya
• Hasil tangkapan yang sempurna!
• buaya membalik ikan dalam rahangnya sampai posisi yang nyaman untuk menelan
• Delicious! Ikan malang masuk ke tenggorokan predator lapar itu
• harus bekerja lebih keras untuk menangkap berikutnya


FOTO: Wow, Tulisan Tangan Presiden Obama Klasik Sangat

Posted: 04 Nov 2012 08:15 AM PST


Biasanya, laki-laki itu tulisannya akan lebih berantakan dibandingkan dengan wanita. Tapi lelaki yang satu ini berbeza!

Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama ternyata memiliki tulisan yang boleh dibilang sangat klasik. Dengan goresan-goresan tinta pena yang sangat cair sekalipun, Obama boleh membuatnya tanpa bercak-bercak tinta dan tetap boleh dibaca. Dan yang pasti... klasik seperti tulisan di komputer!

1

2

3

4

5
(FOTO: berbagai sumber via Buzzfeed)

Yang mana yang paling kamu suka?

FOTO: Lihat Gaun Twitter Unik Milik Nicole Scherzinger

Posted: 04 Nov 2012 08:00 AM PST


Yang namanya artis pastinya suka mencari sensasi. Ada yang dengan cara yang kurang baik, namun ada juga yang dengan cara yang kreatif.

Nicole Scherzinger, mantan juri X-Factor berhasil menarik perhatian wartawan dengan gaun unik miliknya. Bagaimana tidak, dibalik gaun yang anggun tersebut, terdapat 2.000 lampu LED yang menuliskan tweet yang dikirim kepada Nicole, real-time! Ini adalah gaun Twitter pertama yang pernah ada!

1

2

3
(FOTO: via Buzzfeed)

Berminat membuat satu?

Ketagihan Paling Aneh Di Dunia

Posted: 04 Nov 2012 07:00 AM PST


Kecanduan rokok, narkoba atau alkohol sepertinya sudah banyak terjadi pada orang-orang di seluruh dunia. Tapi ada beberapa kecanduan yang tercatat paling aneh di dunia. Apa saja?

Berikut lima kecanduan teraneh di dunia

1. Ketagihan logam berat
Seorang pria di Swedia mengalami cacat karena ketagihan  anehnya, yaitu ketagihan  logam berat. Roger Tullegen suka sekali membenturkan kepalanya di benda-benda yang terbuat dari logam berat. Selama hampir sepuluh tahun ini, ia berjuang untuk menghentikan ketagihan nnya tersebut.

2. Ketagihan mengunyah es (Pagophagia)
Orang yang suka mengunyah es alias pagophagia sering dikaitkan dengan rendahnya tingkat zat besi dalam aliran darah. Namun, kebiasaan ini sebaiknya dihentikan kerana mengunyah ais dapat merosak gigi.

3. Ketagihan seks
Kecanduan ini tidak semua menyenangkan, meskipun kecanduan seks dapat mengakibatkan masturbasi kompulsif, obsesi dengan seks dan hubungan dengan beberapa mitra anonim, tapi ketagihan  seks juga dapat mengakibatkan penganiayaan seks, pelecehan seksual atau perkosaan.

4. Ketagihan pada makanan kotor (Geophagy)
ketagihan makanan kotor disebut dengan geophagy. Kecanduan ini sangat aneh, karena orang dengan geophagy suka mengunyah kotoran atau zat berlumpur. Hal ini biasanya dilakukan untuk menyerap belerang, fosfor dan mineral lain yang terkandung di tanah, tapi tak banyak orang bisa menerima kecanduan aneh ini.

5. Ketagihan memutihkan gigi (Teeth whitening)
Memiliki senyum putih yang mengkilap adalah hal yang paling penting di dunia untuk pecandu. Menurut Dr Hugh Lena, wakil presiden American Academy of Cosmetic Dentistry, semakin banyak orang yang ketagihan memutihkan gigi, sejak pemutihan gigi menjadi mudah dan efektif.


Wow Gambar Dan Foto Aneh Tapi Nyata

Posted: 04 Nov 2012 06:00 AM PST


Alien Yang sedang bersembunyi di dashboard




Seekor Aligator sedang menikmati makan siangnya




Anjing terbesar di dunia




Anjing VS Landak




Tangan malaikat




Badai pasir di Irak




Ditemukan bangkai katak dalam tin kacang polong




Hujan meteor




Beruang grizzly raksasa




Monster buaya di Kongo




Buaya/Gator raksasa




Bush memancing dalam keadaan bencana




Ada cacing hidup di mata seseorang, hiii




Gedung yang sedang mabok




Penampakan hantu kuntilanak




Herman sang kelinci raksasa




Hiu menyerang helikopter




Ikan lele makan bola karet




Ikan lele raksasa




Jembatan tertinggi di dunia




Formasi jet amerika




Anak rusa albino




Kebakaran hutan di Montana




Kembar hitam-putih




Komputer masa depan (foto tahun 50an)




Kucing terbesar di dunia




Matahari tenggelam di kutub utara




Mayat detemukan di perut buaya




Memberi makan burung Calibri




Suasana natal di pemakaman




Nebula berbentuk mata




Perahu yang aneh




Pesawat jet terkubur pasir di Irak




Rangka raksasa




Tsunami di Phuket, Thailand




Turis berfoto di atas WTC AS sebelum tertabrak pesawat




Uang rampasan dari bandar Narkoba




Ular raksasa sedang memancing

Robot-Robot Dengan Wajah Yang Cantik

Posted: 04 Nov 2012 05:00 AM PST


Dewasa ini, cukup banyak robot humanoid dikembangkan. Wujud dan tingkah lakunya sengaja dibuat mirip dengan manusia.

Salah satu negara yang getol membuat robot humanoid adalah Jepang. Tidak jarang, robot yang berasal dari negara Sakura ini berwajah cantik.


Robot wanita apa saja yang wajahnya boleh dibilang cantik rupawan di antara robot-robot lainnya? Berikut di antaranya 


1. Simroid

Orang sering enggan ke dokter gigi kerana takut sakit saat giginya dicabut. Kerana itu, seorang dokter gigi dituntut peka terhadap rasa sakit pasien. Sebuah robot yang boleh mengekspresikan rasa sakit pun dijadikan alat latihan.


Robot bernama Simroid ini menyerupai wanita muda yang menarik, berambut panjang serta mempunyai tinggi 160 cm. Kemampuannya, dapat mendengarkan instruksi serta memberi bereaksi dengan suara, gerakkan mata serta tangannya.


Simroid sengaja dirancang untuk latihan praktek di sekolah kedokteran gigi. Ia dapat menunjukkan ekspresi ketidaknyamanan dengan mengerutkan dahi ketika tengah dilakukan praktek. 


Bahkan hebatnya lagi, Simroid juga mampu bilang 'itu sakit' dan berteriak 'ouw' ketika bor sang dokter gigi mengenai sarafnya.


"Robot ini begitu hidup, sehingga calon dokter gigi dapat belajar memahami perasaan pasien dan berusaha meningkatkan keahliannya serta memperlakukan pasien secara manusiawi," ujar Tatsuo Matsuzaki, dari perusahaan pembuat robot Kokoro.


2. Aiko

Manusia suatu saat diramalkan bakal memadu kasih dengan robot. Saat ini pun ternyata sudah ada ilmuwan yang menciptakan robot berwujud wanita cantik jelita yang dijadikan pendamping hidupnya.


Le Trung, ilmuwan tersebut, menghabiskan biaya 14.000 poundsterling untuk menciptakan robot bernama Aiko. Trung yang tinggal di Kanada mengaku tak punya waktu mencari pacar sehingga dia mendesain robot sebagai pendampingnya.


Demi mewujudkan robot idamannya, mantan programmer software ini rela berhutang, menjual mobil dan menghabiskan banyak waktu untuk menyempurnakan Aiko. Sekarang, ia sedang mencari sponsor agar Aiko semakin hebat kemampuannya.


Tak sekadar cantik wujudnya, Aiko memang telah dibekali berbagai kemampuan. Misalnya saja, Aiko boleh berbahasa Inggris dan Jepun serta mengerjakan soal matematika.


"Aiko adalah paduan ilmu dan kecantikan. Saya ingin membuatnya semirip mungkin dengan manusia sehingga bisa jadi pasangan yang sempurna," tutur Trung. Trung mengklaim bahwa Aiko bisa memahami dan mengatakan 13.000 kalimat dalam bahasa Inggris dan Jepang.


3. Saya

Inilah hasil penelitian selama 15 tahun yang dilakukan oleh Professor Hirohi Kobayashi dari Tokyo University. Robot yang dinamakan "Saya" ini didaulat mengerjakan tugas-tugas yang biasa dipegang sekretaris.


Banyak hal yang sebenarnya "Saya" bisa lakukan selain menjadi seorang sekretaris. Dia bisa menjadi seorang guru, atau bisa juga bekerja sebagai resepsionis dengan didukung kemampuan multibahasa-nya.


Bagi yang ingin menghemat pengeluaran untuk karyawan, "Saya" yang diciptakan menyerupai bentuk dan muka layaknya seorang wanita bisa menjadi pilihan yang menjanjikan. Kini, robot yang dapat menirukan berbagai ekspresi manusia tersebut sedang menjalankan tugasnya sebagai resepsionis di Tokyo University.


Dengan tampilannya yang catchy karena dibalut busana berkerah warna kuning, "Saya" yang tak kalah seksi siap menyapa tamu-tamu yang datang.


4. HRP-4C

Kembali Jepun meluncurkan robot canggihnya yang membuat kagum dunia. Para peneliti di negeri Sakura itu kini memamerkan sebuah robot cantik yang bakal lenggak lenggok di catwalk layaknya supermodel.


Sebelumnya sudah ada cikal bakal robot semacam ini. Namun saat itu, bentuknya belum terlalu sempurna untuk berperan sebagai peragawati.


Beda halnya dengan robot terbaru ini. Tidak saja bisa berbicara menyapa para hadirin, robot cantik bernama HRP-4C tersebut juga diprogram sedemikian rupa sehingga gerak gerik tubuhnya mirip dengan model manusia sungguhan.


Saat ditampilkan pada khayalak di Tokyo, sang robot tampil dengan senyum mempesona. Bahkan ia nantinya akan tampil juga di sesi khusus perhelatan busana Tokyo fashion show.


Dengan tinggi sekitar 158 cm, fisik HRP-4C mirip dengan perawakan wanita Jepang pada umumnya. Menurut para pembuatnya, bentuk si robot terinspirasi dari karakter di komik manga.


Dikembangkan oleh National Institute of Advanced Industrial Science and Technology, pengembangan benda canggih itu memakan biaya sampai US$ 2 juta


5. Geminoid

Sebuah kedai di Jepun memajang robot untuk menyapa para pengunjung. Robot ini dibuat dengan wujud wanita berparas cantik.


Geminoid, demikian namanya. Robot tersebut dipajang di etalase dalam posisi duduk, tampaknya sedang menanti seseorang. Dia membawa tas dan memegang ponsel.


"Android sedang jatuh cinta. Dia menunggu Anda," demikian tulisan di samping Geminoid. Ia dipajang di depan Takashimaya Department Store di distrik Shinjuku.


Geminoid dikembangkan oleh profesor Hiroshi Ishiguro dan para rekannya di Osaka University. Dia terlihat sebagai wanita rupawan berusia sekitar 20 tahun yang digambarkan tengah menanti cintanya.


Di sektor teknologi, Geminoid memiliki sensor dan dapat menanggapi keadaan di sekitarnya. Dia dapat menggerakkan lengan dan lehernya, serta dapat mengubah ekspresi wajah.


Penggunaan robot untuk menyapa pengunjung toko dipandang akan umum di masa depan. Sebab lebih praktis dan menarik. Geminoid memang masih terbatas kemampuannya, akan tetapi dia akan makin pintar di masa mendatang.

Wow! Ada Kek Tarantula

Posted: 04 Nov 2012 04:00 AM PST


Bagi Anda yang takut laba-laba dan tarantula, Anda pasti terkejut melihat kek yang satu ini. Bahkan pembuat kek tersebut pun ikut ngeri saat menciptakannya. Sebab kek tarantula sepanjang 17 centimeter ini benar-benar tampak nyata.

Kek Tarantula (sumber: blogspot.com,uniknya.com)

Seperti yang dilansir dari Huffington Post, Cecilia Chalmers memang diminta oleh Tyrone dan Claire Jacques untuk membuat dekorasi pesta bertema horor. Sementara Tyrone sendiri adalah orang yang takut dengan laba-laba dan tarantula.
"Aku fikir membuat tarantula yang bioleh dimakan boleh membuatku tidak takut lagi pada haiwan itu," tutur Tyrone.
Sebenarnya, tarantula buatan Chalmers bukan sepenuhnya kek. Tarantula tersebut terbuat darisugar paste yang merupakan bahan untuk menghias kek. Chalmer menggunakan airbrush untuk menambahkan kesan rambut-rambut halus pada tarantula dan menghabiskan waktu sebulan untuk menyelesaikannya.
Pasangan Jacques pun harus merogoh kocek 60 pound sterling untuk kue tarantula mereka.
"Laba-laba juga salah satu haiwan yang aku takuti. Mereka cepat, tidak terduga, dan tubuhnya mengerikan. Makanya aku sedikit ngerti ketika membuatnya," cerita Chalmers.
Selain laba-laba, Chalmers juga pernah membuat sugar paste jari manusia dan lipas. (**)
Sumber : hufftingtonpost.co.uk, uniknya.com,

Pencuci kaca tingkap yang ekstrem

Posted: 04 Nov 2012 03:02 AM PST


Sebuah badan yang concern terhadap kesehatan dan keselamatan tenaga kerja melakukan investigasi terhadap seorang pembersih kaca gedung yang tak menggunakan tali pengaman dan juga tangga.
Seorang pekerja ini tertangkap kamera sedang membersihkan kaca sebuah gedung setinggi 40 kaki di wilayah Bath, Somerset. Seperti apa yang terlihat di video, si pembersih kaca ini melompat dari pilar ke pilar layaknya Spiderman.
Berdasarkan investigasi yang menegangkan itu, akhirnya sang pekerja dan orang yang mempekerjakannya mendapat teguran atas kelalaian tersebut. 

Air terjun yang terbuat dari coklat

Posted: 04 Nov 2012 02:00 AM PST



Benar-benar kreatif orang yang membuat ini,  air terjun yang terbuat dari coklat :





















Sumber

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS