Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Izara Aishah di Karpet Merah Shout! Awards 2012

Posted: 23 Nov 2012 09:45 AM PST

Sesi karpet merah telah pun berlangsung pada jam 5 petang tadi. Sangat awal ya sebab memang nak kena rakam awal, barulah visual kat TV nampak terang dan lawa.

Sebagai permulaan, Budiey siarkan dulu untuk tatapan pembaca setia semua, gambar pelakon cantik manis, Izara Aishah di karpet merah Shout! Awards!

Izara Aishah selesa mengenakan busana berwarna krim. Sweet deh.

Izara Aishah

Izara Aishah

Izara Aishah

Izara Aishah

Izara Aishah

Facebook Komen

Facebook Komen

No tags for this post.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Azhar Sulaiman mengaku sudah murtad kerana ??

Posted: 23 Nov 2012 07:56 PM PST


Azhar Sulaiman mencetuskan kontroversi apabila mengaku dirinya sudah Murtad kerana memilih parti politik Umno yang dikatakan Murtad oleh Datuk Nik Aziz.

Bagi Sensasi perkara Murtad nie bukan boleh buat main-main..Janganlah mengaku Murtad untuk menyindir atau sinis,sangat boleh "Memurtadkan" diri..

Maunye dibuat nyawa ditarik sebelum sempat mengucap kan dah mati dalam Kafir,Nauzubillah...

Murtad nie ada 3 cara, melalui Lisan,melalui hati dan melalui Lambang atau apa-apa yang kita pakai tapi melambangkan agama lain contohnya mcm rantai "cross" .

Kalau konon2 nak berfesyen,pakai la lambang "cross" secara sedar atau tak sedar sebenarnya jatuh Murtad,sebab tu kalau ada baju yang korang beli ada lambang agama lain,silaaaa ubah...kalau ada "cross",lukis atau jahit bagi berubah bentuk salib tu...Dibuatnya accident ka,sakit jantung sebelum mengucap atau masa pakai baju tu,kemungkinan mati dalam kafir...mintak dijauhkan lah kan..
Lambang pun boleh dikaitkan dengan sikap,kalau kita pergi ke tokong dan menyembah walaupun sekadar lakonan memang itu melambangkan kita nie murtad..so lambang nie, bila menjurus kepada agama lain,atau menjurus kepada sikap tak percayakan tuhan.

Melalui hati,apabila hati mula meragui Islam,hati mula mempercayai agama lain,mula menidakkan agama dalam hati..tak percayakan nabi...kenelah bawak beristighfar dan mengucap,dan jauhkan hati dari keraguan,caranya? dalami lah ilmu dan Islam,rujuk kepada lebih dari seorang Ulamak,baca banyak sumber2 lain..Insyaallah hati menjadi kukuh dan hilang ragu..

Dan Melalui kata-kata,kalau bergurau cakap aku nie kristian...jatuh Murtad,so jangan nak pandai2 mengaku...biarlah kalau orang lain nak kata kau ni dah murtad sebab kau pilih warna biru bukan hijau,biarkan,janji dalam hati kita yakin kita Islam,kita tak pakai lambang2 yang memurtadkan,kita tak keluarkan kenyataan murtad...

Isu Nik Aziz menjatuhkan Murtad kepada penyokong Umno,Sensasi malas nak komen lebih..kalau kita yakin kita tak Murtad ,dan tak buat benda-benda yang memurtadkan,kenapa kita nak mengaku murtad pulak..biarlah apa orang nak kata..Tuhan lebih mengetahi niat menyokong sesuatu tu adakah sebab menidakkan agama??

Sensasi sokong je hudud,tapi Sensasi tak sokong PKR,sebab sensasi malas lah nak sokong parti yang banyak putar belit dan masalah sefahaman..So Murtad ke?noo..tuhan lebih mengetahui hati kita..betul tak..bukan manusia lain..Wallahualam..




Gambar Menarik: Lembu yang menganggap dirinya seekor kuda

Posted: 23 Nov 2012 06:06 PM PST

Seekor Lembu betina yang menetap di German ini mempunyai sikap luar biasa apabila menganggap dirinya seekor kuda.

Luna,lembu betina milik Regina Mayer yang dibesarkan di ladang Laufen,German.

Apabila kedua ibu bapa Regina tidak mampu membeli seekor kuda untuknya seperti peladang lain,Regina tidak risau kerana ada Luna yang begitu tangkas seperti kuda. Regina melatih Luna seperti seekor kuda... Kelakar kan..tp menarik..




Pelakon Maimon Mutalib hidap Kanser Payudara

Posted: 23 Nov 2012 05:33 PM PST

Aktres veteran Maimon Mutalib dikhabarkan kini berada di wad kecemasan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) sejak Selasa lalu kerana disahkan menderita kanser payudara.



Menurut sebuah laporan akhbar tempatan, Maimon atau lebih dikenali sebagai Kak Mon dikatakan tidak mampu bergerak kerana di pangkal pehanya seolah-oleh kejang (cramp).

Sejak mengetahui penyakit yang dihidapinya itu, Kak Mon berasa takut dan risau kerana tidak dapat bekerja lagi sebagai pelakon kerana bidang lakonan merupakan punca utama rezekinya.


Kak Mon merupakan seorang pelakon yang sangat berbakat kerana setiap lakonannya sering membuatkan penonton dapat merasai watak lakonannya.





Antara filem yang pernah dibintanginya antaranya "Budak Pailang", "Sumpahan Kum-Kum", "Semerah Cinta Stilleto", "Pensil", "Cuci", dan banyak lagi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Aneh !!! Crew Pesawat Ini Suka Berdoa dan Menyembah kotak jus

Posted: 23 Nov 2012 09:00 PM PST

Crew atau awak kabin pesawat di China ternyata punya banyak kebiasaan aneh. Dibalik sifat religiusnya, ternyata mereka juga masih percaya dengan yang namanya tahyul. Banyak pramugari di China meyakini bahwa jenis jus buah tertentu dapat membuat doa-doa mereka terjawab. 

Contohnya seperti yang dilakukan oleh seorang crew dari syarikat  China Southern Airlines ini. Dia menumpuk beberapa kotak minuman jus jeruk diatas meja dapur pesawat sehingga membentuk tulisan 正点 zheng dian yang dalam bahasa China artinya tepat waktu. Kemudian sambil memegang tiga buah dupa, dia pun berdoa dan menyembah tumpukan kotak jus tersebut sambil bergumam sendiri, "Harap beritahu penerbangan tiba tepat waktu".



Seorang pramugari dari China Eastern bahkan mengatakan bahawa mereka kadang-kadang menyembah jus peach, sebagai "buah persik jus" dalam bahasa China adalah tao zhi, yang terdengar sama dengan dua kata pertama dari idiom "tao zhi yao yao," atau "ambil satu untuk menyembuhkan". Selain itu, mereka menyembah jus buah berjenama "Bi Lin" yang dalam bahasa China merupakan homonim untuk" 必 灵, "atau" tentu efektif, "berharap bahwa doa-doa mereka akan dijawab.

Aksi Crew Pesawat Yang Suka Berdoa Sambil Menyembah Kotak Jus Jeruk ini sebenarnya baru sebagian saja dari banyak aksi konyol yang sering kali dilakukan oleh para pekerja pesawat di China.

sumber  

Wow, Tamara Ecclestone Koleksi 30 Beg Hermes

Posted: 23 Nov 2012 08:30 PM PST


Beg selalu menjadi benda berharga bagi para wanita. Sama halnya dengan Tamara Ecclestone yang sangat mencintai beg, terutama beg Hermes Birkin yang dengan percaya diri dipamerkannya.

Anak dari Ayah seorang billionaire, Bernie Ecclestone, yang juga merupakan orang nombor empat terkaya di Inggris, Tamara Ecclestone sangat gemar mengumpul beg  Hermes Birkin. Kegemarannya itu pun membuat keinginannya berbelanja beg Hermes tak terbendung. Saking hobinya mengoleksi, hal itu pun membuat sang ayah  kagum.

Puluhan koleksinya tersebut ia tempatkan dalam sebuah ruangan khusus yang ia jadikan walk-in wardrobe, dimana menjadi tempat penyimpanan seluruh barang-barangnya mulai dari seluruh busana rancangan desainer, aksesori, kasut dan beg. Di bahagian tempat kasut, terlihat lebih dari 120 pasang kasut karya Louboutin.

Tak hanya itu, ia juga memiliki satu almari yang dirancang penuh secara eksklusif diisi oleh 30 beg Hermes Birkin dalam setiap warna.

"Ibu pernah berkata pada saya ketika dia melihat ruangan dan memperhatikan tempat penyimpanan seluruh koleksi saya ini, dia berkata "Kamu gila, Tamara! Ini tidak normal!" meski Ibu bilang ini tidak normal, tapi inilah yang membuat saya bahagia," tutupnya. Demikian yang dilansir Dailymail(ind)
(tty)

Lelaki Ini Nyaris Maut Ditekap Pay**ara Kekasihnya

Posted: 23 Nov 2012 08:00 PM PST


TRIBUNNEWS.COM, UNNA - Seorang wanita berdada besar, didakwa cuba membunuh kekasihnya, dengan cara menekap menggunakan payudaranya yang berukuran DD.
Franziska Hansen (33) didakwa dengan pasal 'percobaan pembunuhan dengan senjata', setelah pengacara korban menyatakan, Franziska cuba menekapnya, sambil berpura-pura bahawa itu adalah bagian dari permainan seks.
Perempuan asal Jerman membantah tuduhan itu, dan mengatakan itu memang sebuah permainan seks. Demikian dilaporkanDaily Mail dan dikutip The Mirror, Jumaat (23/11/2012).
Namun, Tim Schmidt, korban sekaligus kekasih terdakwa mengungkapkan, Franziska memang sudah berniat membunuhnya. Dalam pembicaran di telepon, Franziska mengatakan ingin membuat kematian kekasihnya semenyenangkan mungkin.
Di pengadilan Kota Unna, Jerman, Schmidt menceritakan peristiwa yang ia alami. Kejadian berawal saat ia berhubungan seks dengan kekasihnya, Mei 2012.
Tiba-tiba, Franziska menyambar kepala Schmidt, lalu mendorongnya di antara payudaranya, dengan sekuat tenaga.
"Aku tidak boleh bernafas lagi. Mungkin saat itu wajahku sudah membiru. Saat itu saya pikir saya akan mati," ujar Schmidt.
Singkat cerita, Schmidt berhasil lolos dari sekapan payudara kekasihnya. Ia kemudian melarikan diri dengan bogel ke rumah tetangganya. Schmidt menduga, sang kekasih mencoba membunuhnya, keraa ia memang merancang meninggalkan perempuan yang sudah ia kenali sekitar empat tahun.

‘Hantu’ dera, cabul budak

Posted: 23 Nov 2012 07:30 PM PST


BANGKOK: Ibu bapa beberapa kanak-kanak membuat laporan polis bahawa anak mereka didera secara fizikal dan seksual ketika menaiki kereta api hantu dalam pesta ria di Ranong.
Laporan serangan itu berlaku pada festival tahunan Loy Krathong di Ranong, daerah Muang.

Seorang kanak-kanak lelaki berusia 13 tahun berkata, dia ditumbuk di muka oleh seorang pekerja di situ. Bapa kanak-kanak terbabit berkata, anaknya keluar dari tempat itu dengan lebam di muka dan hidungnya berdarah.


Dua kanak-kanak perempuan berusia 11 dan 13 tahun pula mendakwa dicabul dalam kereta api gelap itu. Mereka berkata, mereka diraba dan dicium oleh seorang daripada empat pekerja yang berpakaian seperti hantu untuk menakutkan pengunjung. - BP

sumber : mymetro

Ditembak mati ‘lelaki kencing’

Posted: 23 Nov 2012 07:00 PM PST


NEW DELHI: Seorang lelaki menembak mati jirannya, seorang gadis belasan tahun selepas mangsa menegur perbuatannya membuang air kecil berhampiran pintu pagar rumah mereka.
Polis berkata, gadis itu, Yusra, 17, ditembak dua kali oleh lelaki terbabit yang memecah masuk rumah mangsa di daerah Nizamuddin malam Rabu lalu dan turut mencederakan ibu gadis itu.

"Yusra sebelum itu memarahi lelaki itu kerana membuang air kecil di pintu pagar bangunan tempat mereka tinggal," kata jurucakap polis, Ajay Chaudhry. - AFP


sumber : mymetro

Masak untuk anak mati

Posted: 23 Nov 2012 06:30 PM PST


BANGKOK: Seorang wanita tua berusia 80 tahun memasak makanan untuk anak lelakinya yang berusia 60 tahun tanpa mengetahui lelaki itu sudah meninggal dunia.
Polis dihubungi untuk menyiasat kematian itu di tambon Khlong Krachong di daerah Sawankhalok, Sukhothai semalam. Dalam rumah kayu ala Thai, polis menemui Jamnien Sangkhathong sedang memasak di dapur. Di tingkat atas mayat anak lelakinya, Winai Sangkhathong terbaring dengan ditutup selimut. Wanita yang nyanyuk itu mungkin tidak menyedari anaknya sudah mati.

Apabila dia menyedari ramai orang cuba memasuki kediamannya, Jamnien menyangka dia dalam bahaya lalu mencapai sebilah pisau. Ia mengambil masa sejam untuk polis menenangkannya dan mendapatkan mayat Winai, menurut laporan akhbar Post Today. Polis mendapati Winai sudah mati sekurang-kurangnya lebih daripada 10 jam. Kesan muntah turut ditemui pada mayatnya. Menurut jiran tetangga, Winai dikenali sebagai kaki botol, manakala ibunya pula menghidap demensia. Jamnien bangun untuk menyediakan sarapan pagi buat anak lelakinya tanpa menyedari lelaki itu sudah mati sebelum seorang rakan datang untuk menziarahi Winai. - Post Today


sumber : mymetro

16 anak belum cukup buat Sue

Posted: 23 Nov 2012 06:00 PM PST


PASANGAN suami isteri Sue dan Noel bersama anak mereka kini tinggal di sebuah rumah sembilan bilik tidur di Morecambe, Lancashire.
PASANGAN suami isteri Sue dan Noel bersama anak mereka kini tinggal di sebuah rumah sembilan bilik tidur di Morecambe, Lancashire.
LONDON: Wanita digelar "Ibu Super Britain," Sue Radford, selamat melahirkan anak ke-16 dan belum bercadang untuk berhenti hamil.
"Saya mahu anak lagi," katanya kepada media, semalam.

Kenyataan itu dibuat Sue, 37, sejurus selepas dia dan anak bongsunya, Casper, tiba di rumah mereka di Morecambe, Lancashire.


Rumah itu pernah menjadi pusat penjagaan kanak-kanak kurang bernasib baik.

Kata Sue, dia sentiasa seronok menjadi ibu.


"Kami berasa sangat bertuah," katanya. Sue hamil kali pertama ketika berusia 14 tahun dan sejak itu, dia dan pasangannya, Noel, 41, bertekad untuk membesarkan sendiri anak sulung mereka, Chris, kini 23 tahun.



Keputusan itu dibuat kerana Sue dan Noel sendiri diserahkan kepada keluarga angkat sebaik saja dilahirkan. Sue dan Noel berkahwin empat tahun kemudian dan anak kedua mereka, Sophie, 18, menyusul, sebelum diikuti Chloe, 17; Jack, 15; Daniel, 13; Luke, 11; Millie, 10; Katie, 9; James, 8; Ellie, 7; Aimee, 6; Josh, 4; Max, 3; dan Tilly May, 2.

Anak ke-15 Sue dan Noel, Oscar, lahir pada Oktober tahun lalu sebelum Casper hadir tujuh minggu lalu.


Kata Sue, Casper disambut doktor hanya selepas dia berada 16 minit di dalam bilik bersalin. Menurutnya, kehadiran Casper bagaikan satu mimpi dan melengkapkan kegembiraan dinikmati mereka sekeluarga.

"Saya menjadi emosional apabila melihat semua anak bersama.


"Saya tahu orang memerhatikan kami dan menyangka ada antara anak ini tidak mendapat perhatian sewajarnya," katanya.


Bagaimanapun, kata Sue, orang ramai tidak memahami bagaimana dia dan Noel memberi sepenuh perhatian kepada keluarga bagi memastikan semua anak mereka membesar dengan kasih sayang. Disebabkan jumlah anak begitu ramai, Sue dan Noel menggunakan sebuah bas mini untuk membawa mereka ke sesuatu destinasi. Mereka juga membelanjakan �250 (RM1,220) seminggu untuk membeli makanan.


Setiap hari, tiga buku roti dihabiskan bersama dua kotak bijirin dan 10 liter susu sebagai sarapan.


Hidangan biasa mereka menggunakan 16 potong daging babi, hampir 7 kilogram kentang, tiga kubis dan 30 lobak merah. Di rumah sembilan bilik tidur itu, Sue dibantu sebuah mesin basuh pakaian serta peti sejuk bersaiz besar. Keluarga itu pasti semakin sesak kerana Sophie baru saja melahirkan anak - sekali gus menjadi cucu pertama Sue dan Noel. - TS


sumber : mymetro

Tersilap beri ‘puting’

Posted: 23 Nov 2012 05:45 PM PST


KUALA TERENGGANU: "Biasanya anak sulung memberi puting kepada adiknya untuk menenangkannya apabila menangis, namun malangnya kali ini dia tersilap memberi biji rambutan," kata Fatin Syamimi Azman, 18, ibu kepada Mohd Hafizie Farhan Mohd Aizudin, bayi lelaki berusia dua bulan yang meninggal dunia semalam akibat tercekik biji rambutan di rumahnya di Kampung Laut, di sini.
Fatin Syamimi yang ditemui di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, berkata dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin, dia sedang bekerja sebelum terkejut apabila menerima panggilan telefon daripada suami, Mohd Aizudin Razali, 26, memaklumkan Mohd Hafizie Farhan tercekik biji rambutan diberikan abangnya, Mohd Haikal Fikri, 2. 
"Saya difahamkan Mohd Haikal dan suami sedang memakan rambutan di ruang tamu tetapi suami kemudian bergegas ke dapur membuat susu selepas melihat Mohd Hafizie yang berada di bilik terjaga daripada tidur.

"Bagaimanapun, Mohd Haikal yang mendengar adiknya menangis masuk ke bilik dan menyuapkan biji rambutan mungkin kerana mahu menenangkan adiknya ketika suami masih di dapur.



"Tindakan Mohd Haikal hanya disedari suami apabila melihat keadaan Mohd Hafizie yang berubah pucat dan sesak nafas.


sumber : mymetro

Dua korban hubungan sulit

Posted: 23 Nov 2012 05:30 PM PST


GOMBAK: Polis memburu seorang lelaki Indonesia yang disyaki membunuh isterinya serta rakan wanita itu dengan memukul mereka menggunakan senjata tumpul hingga mati dipercayai kerana cemburu di sebuah rumah di Kampung Changkat, Taman Greenwood, di sini, semalam.
Lelaki terbabit dikenali sebagai Yasin, 30-an, dilihat berada di kawasan perumahan berkenaan beberapa hari lalu sebelum menghilangkan diri selepas kejadian itu.

Mangsa dikenali sebagai Kusnul, 30, ditemui mati berlumuran darah di ruang tamu rumah terbabit manakala Rokiah, 29, iaitu isteri Yasin, ditemui terbaring di depan pintu biliknya.


Kejadian dipercayai berlaku awal pagi semalam, hanya disedari jiran jam 8 pagi sebelum memaklumkan perkara itu kepada saudara Kusnul yang kemudian menghubungi polis.

Rumah berkenaan disewa Kusnul bersama isterinya yang kini berada di Indonesia kerana bersalin anak sulung mereka dan Rokiah, rakan sekampung Kusnul, tinggal bersama mereka sejak setahun lalu manakala suaminya bekerja di Pulau Pinang. Difahamkan, Yasin dan Rokiah mempunyai dua anak di Indonesia. Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Rosly Hassan berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai penemuan dua mayat dalam rumah berkenaan jam 10 pagi.


Menurutnya, berdasarkan kesan kecederaan pada kedua-dua mangsa, polis tidak menolak kemungkinan suspek menggunakan senjata tumpul untuk memukul mereka hingga mati.


sumber : mymetro

Sihir guna batang keladi

Posted: 23 Nov 2012 05:15 PM PST


KUALA LUMPUR: "Lelaki terbabit terkena sihir yang dinamakan 'sihir ribath' atau 'sihir ikatan' yang dilakukan bertujuan memisahkannya dengan isteri dan 'sihir ribath' ini adalah gabungan antara 'sihir pemisah' serta 'sihir ikatan'," kata Pengasas Pusat Terapi al-Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Ladzim Al-Azhari.
Menurutnya, 'sihir ribath' akan dilakukan dengan menggunakan batang keladi serta dibacakan jampi sebelum di bakar dengan api sehingga batang keladi itu lembik.

Katanya, tindakan terbabit akan menyebabkan zakar orang yang dituju itu turut menghadapi kesan sama seperti batang keladi itu dan ia menyebabkan tanggungjawab sebagai suami tidak dapat dilaksanakan.


Malek berkata, perkara ini amat dilarang dalam Islam kerana tindakan itu sama seperti meruntuhkan masjid dan amat dimurkai Allah.

"Kaedah rawatan yang digunakan ialah dengan membacakan ayat al-Quran di telinga mangsa bagi mengeluarkan jin-jin yang berada dalam tubuh mangsa serta dimandikan dengan air yang dibacakan doa.


"Penyakit seperti ini dapat diubati dengan tiga kali rawatan dan ia kes yang selalu dihadapi bukan saja membabitkan rumah tangga namun di antara jiran dan rakan sekerja," katanya ketika dihubungi.


sumber : mymetro

Dendam gadis 'top'up'

Posted: 23 Nov 2012 05:00 PM PST


SUNGAI BULOH: Akibat cuba memainkan perasaan seorang wanita warga Thailand walaupun sudah mempunyai kekasih, seorang lelaki menerima nasib amat malang sebaik mendirikan rumah tangga apabila nafsunya dikunci hingga tidak bermaya setiap kali mahu bersama isteri.
Itu keluhan lelaki hanya mahu dikenali sebagai Shahrul, 25, yang percaya masalahnya itu angkara wanita terbabit yang ingin merosakkan rumah tangganya selepas mengugut berbuat demikian sekiranya dia berkahwin dengan wanita lain.
Shahrul berkata, pada mulanya dia menyangka menghadapi masalah seksual atau lemah tenaga batin sejurus melangsungkan pernikahan dan selepas berbincang dengan isteri, mereka berjumpa doktor untuk mendapatkan kepastian, namun pegawai perubatan mengesahkan dia sihat dan normal.

Berikutan itu, Shahrul bersama isteri berbincang dengan keluarga dan mereka dicadangkan berubat secara Islam kerana mungkin ada pihak menggunakan cara halus untuk merosakkan rumah tangganya.



Menceritakan kembali kisahnya selepas menjalani rawatan di sebuah pusat perubatan Islam di sini, Shahrul berkata, dia kesal kerana mempermainkan perasaan wanita negara jiran itu yang juga pembantu di sebuah kedai alat telekomunikasi.


sumber : mymetro

Bayi bekas makanan

Posted: 23 Nov 2012 04:30 PM PST


JOHOR BAHRU: Seorang bayi lelaki ditemui di dalam bekas menyimpan makanan yang dibalut dengan kain putih di tepi jalan Taman Daya di sini, 3 November lalu dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) kini sedang mengesan ibu bapanya.
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, dalam kejadian jam 6.30 pagi itu, bayi berkenaan ditemui seorang pegawai polis.

"Secara kebetulan, pegawai polis itu membuat rondaan di tepi jalan bersebelahan pondok bas di kawasan kediaman itu.


"Pegawai polis itu curiga apabila menemui bungkusan berwarna putih di tepi pondok bas berkenaan dan apabila dibuka, beliau terkejut mendapati bekas menyimpan makanan itu mengandungi bayi berkenaan," katanya.

Menurut Manayi, bayi berkenaan masih bertali pusat dan berada dalam keadaan tidak sedarkan diri.


Manayi berkata, pegawai polis itu kemudian merujuk bayi berkenaan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru.



"Bayi itu bernasib baik kerana sempat diselamatkan. Dia kemudiannya diberikan rawatan di HSA dan kini keadaannya stabil.

"Bayi berkulit cerah dan comel itu dinamakan Adam Qayum dan kini berada di bawah jagaan JKM," katanya.


Menurut Manayi, Adam dipercayai mangsa pengabaian ibu bapa dan sekiranya lewat ditemui, bayi berkenaan pasti tidak dapat diselamatkan.

Manayi berkata, ketika ditemui, tiada sebarang maklumat ibu bapanya dijumpai dan meminta bantuan orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan keluarga Adam supaya tampil.


"Orang ramai yang mempunyai maklumat berkenaan bolehlah menghubungi kami di talian 07-2232607.


"Kami juga berharap ibu bapa Adam tampil membincangkan masa depannya," katanya.


sumber : mymetro

Nenek sesat pamer body

Posted: 23 Nov 2012 04:00 PM PST








Unik! Pertandingan Mirip Patung Di Ukraine

Posted: 23 Nov 2012 03:00 PM PST

Yup, ini bukan cosplay (costum play) yang biasa diadakan di Jepun dengan menirukan tokoh kartun atau anime, namun ini adalah pertandingan menirukan sebuah patung. Pertandingan terbuka patung hidup ini diadakan di Yevpatoriya, Ukraine yang berlangsung setiap tahun pada bulan Mei antara  1 dan  7 Mei.


Setiap negara dapat berpartisipasi dalam pertandingan yang unik ini. Beberapa "patung" tampak seperti nyata, khususnya make up mereka yang dibuat sempurna, dan mirip patung sungguhan dilakukan untuk memberi kesan yang nyata dari manusia tersebut. Nah berikut adalah foto-foto dari para kontestan yang mengikuti pelombaan unik tersebut. Lets check this out VeroMania (nama fans untuk vero).

unik-aneh-dunia.blogspot.com - Unik! Lomba Pertandingan Mirip Patung di Ukraina

unik-aneh-dunia.blogspot.com - Unik! Lomba Pertandingan Mirip Patung di Ukraina

unik-aneh-dunia.blogspot.com - Unik! Lomba Pertandingan Mirip Patung di Ukraina
 


unik-aneh-dunia.blogspot.com - Unik! Lomba Pertandingan Mirip Patung di Ukraina

Ini Dia Foto Johnny Depp Yang Aneh Tapi Hebat

Posted: 23 Nov 2012 08:45 AM PST


It's Johnny Depp. Tak peduli dia muda atau tua, dia selalu terlihat mengagumkan. Tak peduli apa yang dia pakai, dia selalu tampil dengan mempesona. Tak peduli dia bergaya seperti apa, selalu terlihat seksi. This is Johnny Depp, seorang pria dengan sejuta penampilan yang luar biasa. Nggak percaya? Ini buktinya!

1

2

1

4

5

6

6

7

8

9

10
(FOTO: berbagai sumber via Buzzfeed)

Suporter Wanita Ini Harus "Disensor" Polis Ketika Hendak Merayakan Gol Pasukan Kesayangannya

Posted: 23 Nov 2012 08:30 AM PST


Liga Meksiko merupakan salah satu liga terseru di dunia. Masyarakatnya pun terkenal sebagai penggila sepakbola, tak terkecuali kaum wanita.

Di Mexico, adalah jamak melihat para wanita cantik dan sexy penggila bola hadir di stadium menonton kelab kesayangannya.

Namun kali ini ada seorang suporter wanita cantik yang terlalu antusias merayakan gol yang dijaringkan oleh tim kesayangannya. Ia hendak membuka pakaiannya dan dapat dicegah oleh polis.

Ia membuka baju luarnya

Dan ia berniat membuka tanktopnya


namun polisi keburu mengamankannya

Peraturan pun tetap harus ditegakkan. Dan wanita ini dibawa ke balai polis sebelum ia melancarkan aksinya membuka pakaiannya.
(CNN)

Aksi Nakal Oliver Stone (Sensor) Terhadap Artis Salma Hayek Tertangkap Kamera

Posted: 23 Nov 2012 08:15 AM PST


Selebritis memang suka berbuat apa saja, tetapi yang dilakukan oleh sutradara terkenal Oliver Stone terhadap bintang film cantik asal Mexico, Salma Hayek saat menghadiri tayangan perdana filem ini sudah keterlaluan.


Oliver Stone 

Mari kita simak dari dekat:

Salma Hayek marah karena merasa dilecehkan

Ini adalah pelajaran bagi kita, bahwa Hollywood tidak sebebas seperti yang selama ini kita bayangkan. Artis-artis Hollywood tidak "semurah" itu harga dirinya.
(celebuzz)

Kesalahan berfesyen yang paling teruk?

Posted: 23 Nov 2012 08:00 AM PST


Wanita ini insurankan lidahnya 1 juta poundstreling

Posted: 23 Nov 2012 07:00 AM PST


  • detail berita





Sumber

Topeng V for Vendetta Dilarang di Dubai

Posted: 23 Nov 2012 06:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Kereta Warna - Warni Superhebat Termahal Di Dunia

Posted: 23 Nov 2012 05:00 AM PST


Pengeluar kerets premium asal Inggris, McLaren dikenal dengan karyanya yang fantastis. Salah satunya adalah McLaren MP4-12C. Kereta superkeren pantas jadi incaran orang kaya dunia, lantaran memiliki desain eksotis dan kecepatan cukup tinggi. Tentu ini membuat berat kereta menjadi lebih ringan. MP4-12C hanya memerlukan waktu akselerasi 0-200 km/jam di bawah 10 detik.


Sumber

Wow..Nenek 100 Tahun Jaguh Main Nintendo

Posted: 23 Nov 2012 04:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Excavator Terbesar Di Dunia

Posted: 23 Nov 2012 03:00 AM PST

Berikut adalah excavator terbesar di dunia. Inilah mesin tambang raksasa sejenis excavator buatan Krupp, pabrikan asal Jerman, ini berukuran panjang 300 meter dan berat 45.500 ton, dan mampu bergerak dengan roda rantainya di banyak area pertambangan terbuka.


Sumber 

Wow, Headset Ini Buat Anda Tak Lalu Makan

Posted: 23 Nov 2012 02:00 AM PST


  • detail berita





Sumber 

Komputer yang dihancurkan wanita kerana kekasihnya kaki game

Posted: 23 Nov 2012 01:00 AM PST


A gaming addict's girlfriend finally had enough of him spending more time on the computer than he did with her and came home to find that this is what she had done!
1This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
2This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
3This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
4This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
5This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
6This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
7This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
8This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend
9This Is the Reason Why You Shouldn't Ignore Your Girlfriend

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS