Nuffnang

Utusan Online - Hiburan

sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Yusof Haslam enggan komen hubungan Syamsul-Puteri Sarah

Posted: 29 Apr 2013 01:19 AM PDT

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN

KUALA LUMPUR 29 April - Penerbit dan pengarah filem, Datuk Yusof Haslam mahu anaknya, Syamsul, 29, yang dikatakan sedang dilamun cinta dengan pelakon Puteri Sarah Liyana menumpukan perhatian kepada pembikinan filem.

Enggan membuat sebarang komen mengenai hubungan itu,menurut Yusof buat masa ini dia mahu Syamsul memberi tumpuan kepada filem arahannya, KL Gangster 2 yang masih di dalam pembikinan.

"Sama ada saya tahu atau tidak saya tidak mahu komen (mengenai hubungan cinta Syamsul).

"Syamsul kini berada di Bangkok, Thailand untuk urusan filem arahannya, jadi saya minta dia tumpukan perhatian untuk menyiapkan filem itu dahulu," katanya.

Ditanya sama ada dia merestui, jika benar anaknya itu menjalinkan hubungan dengan Puteri Sarah, bagi Yusof sebagai seorang dewasa, Syamsul mempunyai hak untuk membuat keputusan.

"Seperti yang saya katakan tadi, saya tidak mahu komen apa-apa berkaitan hubungan ini.

"Sebagai seorang yang dewasa Syamsul mempunyai hak untuk membuat pilihan hidup, cuma buat masa ini saya mahu dia segera menyiapkan kerjanya dahulu," katanya.

Kisah percintaan Puteri Sarah dan Syamsul mula menjadi perhatian apabila bekas kekasih Puteri Sarah, Ammar Alfian baru-baru ini membuat pengakuan terbuka mengenai hal itu kepada sebuah portal berita. - UTUSAN ONLINE

Tidak tertekan semakin tua

Posted: 29 Apr 2013 02:00 AM PDT

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN
Gambar Jeffri Iran

REZEKI anak-anak, Ziana dipilih sebagai duta terbaru safi rania.

MELANGKAU ke alam 40-an mana-mana wanita juga pastinya akan berasa gusar dengan diri sendiri. Bukan soal tidak mahu menerima kenyataan, namun hal ini akan menjadi lebih rumit jika kesedaran itu tidak hadir melalui pemahaman sendiri.

Melengkapkan pusingan kehidupan manusia, setiap dari kita akan melalui fasa yang sama, tidak kira selebriti mahupun orang biasa. Berbicara soal usia dengan penyanyi yang sudah 22 tahun berada didalam industri ini, dia mengakui tempoh menerima keadaan itu tidak semudah yang disangka.

Mungkin ramai yang beranggapan penampilan penghibur hebat ini sudah cukup sempurna, namun bagi pemilik nama Siti Roziana Zain, 45, reda merupakan perkataan yang tepat untuk menggambarkan keadaannya melepasi saat-saat sukar itu.

Menurut Ziana, soal kecantikan merupakan antara perkara yang tidak ada kompromi. Namun meningkat usia ada sesuatu yang mula membuatkan dia faham mengenai tubuhnya kini. Faham keadaan ini normal, soal takut nampak tua" tidak seharusnya menjadi bebanan buat mereka seusia dirinya.

Sejujurnya, keadaan ini mula meruncing bila saya melahirkan anak kembar.

Melihat keadaan diri ketika itu, memang saya tertekan. Mungkin selama ini sudah selesa dengan penampilan yang lebih ramping, saya jadi tidak keruan. Namun, syukur suami banyak membantu melalui saat-saat sukar ini dengan sentiasa memberikan motivasi terbaik," katanya.

Berkongsi cara untuk mengatasi keadaan itu, menurut Ziana sebagai seorang selebriti, tekanan yang dirasai agak teruk memandangkan persekitarannya sentiasa memerlukan dia nampak cantik.

Hanya melalui disiplin yang tinggi kita mampu melakukan perubahan kepada badan kita.

Namun apa yang kita perlu tahu, badan kita akan sentiasa berubah mengikut umur. Dan jika kita tidak dapat menerima kenyataan itu, ia akan menyebabkan kita terus berada didalam keadaan yang tertekan sampai bila-bila," katanya.

Bukan soal nampak muda yang menjadi perkiraan penting buatnya kini. Apa yang dia mahu ialah kesihatan yang baik merupakan perkara utama yang harus diberi penekanan.

Melalui kesihatan yang baik, barulah kita sebenarnya boleh menikmati kehidupan yang ceria. Dan bila ini berlaku secara automatiknya ia memberi rangsangan yang baik buat kulit wajah kita.

Dan satu perkara yang penting juga adalah untuk memahami tubuh badan kita sendiri. Jangan ikut orang lain, kerana kesannya mungkin tidak akan sama untuk kita," katanya yang sering melakukan yoga untuk mengekalkan kesihatan diri.

Berbicara soal dunia kecantikan moden yang kini menjadi rutin buat artis di negara ini, menurut Ziana dia akui pernah menerima rawatan seperti suntikan vitamin C. Namun setelah mengetahui kesan jangka panjang rawatan tersebut dia kini lebih rela untuk menggunakan produk kecantikan sahaja.

Mula-mula melihat kesannya terhadap kulit mereka yang menggunakan rawatan moden ini memang saya teruja. Malah saya akui pernah mencubanya.

Namun menemui doktor dan bertanyakan sendiri kesan jangka panjang, mereka menasihatkan saya supaya tidak bergantung harap kepada suntikan ini kerana ia bakal menyebabkan saya lebih sengsara pada masa hadapan.

Dan antara kesannya adalah mengalami masalah buah pinggang dan otot muka menjadi kebas," katanya.

Dipilih menjadi duta produk Safi Rania Diamond selama dua tahun, menurut Ziana dia sangat selesa untuk bertemu dengan produk yang sesuai dengan kulit wajahnya. Mengakui agak cerewet tentang soal kecantikan, bagi Ziana jika ada yang bertanyakan sama ada dia memiliki insuran kecantikan, secara jujurnya dia tidak memerlukan lagi.

Produk Safi Rania Diamond merupakan antara produk yang memenuhi setiap permintaan saya. Ini kerana ianya di formulasi untuk kulit wanita yang berumur 40 tahun ke atas.

Cantik itu subjektif, bagi saya apa yang penting adalah untuk sentiasa nampak kemas dan bersih. Soal insuran pula saya tidak nampak ia penting, ini kerana apa yang saya ada kini bukan milik saya. Sebagai peminjam" saya hanya mahu menghargainya sebaik mungkin," katanya.

Rahsia rumah tangga

15 tahun lalu kisah cinta di antara dua kekasih ini diabadikan melalui ikatan yang sah, mengharungi pelbagai kisah suka duka bersama, Ziana dan suaminya Armin Zaharin, 49 kini bahagia dengan kehadiran empat orang anaknya anak mereka. Berkongsi rahsia kerukunan rumah tangga, menurut Ziana sikap bertolak ansur sentiasa menjadi jawapan kepada segala permasaalahan.

Kami berdua datang dari dunia yang cukup berbeza. Apabila berkahwin saya dapat rasakan keadaan itu lebih susah apabila kami berdua tinggal bersama.

Mengambil langkah mudah saya banyak mengalah pada awalnya. Mungkin melalui pengorbanan itu suami saya kini mula menghargai saya dan apa yang agak kelakar, sekarang ini, dia pula yang lebih banyak bersabar," katanya ketawa.

Tidak menafikan pernah melalui saat-saat biasa bermasam muka, menurut Ziana jika difikirkan kembali hanya dengan cara itu sahaja dia dapat mengenali dengan lebih mendalam siapa suaminya. Nasihatnya hanya satu, perlu sentiasa melihat masalah yang timbul itu dengan fikiran yang positif.

Komunikasi yang baik sentiasa menjadi tiang kepada hubungan suami isteri.

Soal saling mempercayai juga sentiasa menamatkan keraguan didalam diri masing-masing. Ini kerana kami tahu tanggungjawab didalam pekerjaan menuntut kami berbuat begitu," katanya panjang lebar.

Melihat beberapa artis seangkatannya sudah melalui episod perceraian, Ziana percaya setiap yang berlaku mempunyai hikmah yang terbaik buat kehidupan masing-masing. Tidak mahu terlalu mengulas mengenai soal ini, dia pasti setiap yang bersabar akan sentiasa mendapat ganjaran yang lebih baik pada masa depan.

Melalui putaran kehidupan, kita dapat melihat soalan itu bukan lagi perkara luar biasa, mungkin ada silap di mana-mana. Tetapi bagi saya apa yang penting adalah sentiasa bersabar dan percaya dengan kelebihan berdoa.

Dan apa yang lebih penting buat saya kuat adalah untuk memastikan anak-anak membesar dengan persekitaran yang bahagia. Apa yang kita perlu tahu hidup ini bukan sahaja mengenai kita, tetapi juga kehidupan anak-anak yang baru mahu mengenal dunia," katanya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Berita Harian: Hip

sumber :-

Berita Harian: Hip


Terbongkarnya kejahatan

Posted: 28 Apr 2013 05:21 PM PDT

ADVERTORIAL

SAAT diumumkan francais 'Star Trek' akan dilanjutkan dengan filem ke-12nya, teka-teki terus bermula untuk watak antagonis yang bakal bertarung kebijaksanaan dengan Kapten James T.

Kirk dan krew Enterprise dalam 'Star Trek Into Darkness'. Awalnya, ramai peminat meneka barangkali pengarah J.J Abrams akan memperkenalkan salah seorang penjahat kesayangan Star Trek iaitu Khan Noonien Singh.

Diperkenalkan dalam episod 'Space Seed' (1967) dalam musim pertama siri televisyen 'Star Trek: The Original Series', watak terbabit diperkembangkan dalam filem 'Star Trek II: The Wrath of Khan' (1982). Watak Khan Noonien Singh dilakonkan arwah Ricardo Montalban.

Laporan awal media mengatakan pelakon Benicio del Toro sudah ditawarkan watak penjahat itu malah pernah bertemu Abrams untuk berbincang. Namun dia kemudiannya menarik diri. Pelakon kelahiran Mexico, Demian Bichir juga pernah dikaitkan dengan watak Khan.

Akhirnya, watak itu jatuh kepada Benedict Cumberbatch. Tetapi bukan sebagai Khan, sebaliknya satu watak baru sudah dicipta iaitu pengganas misteri John Harrison.

Cumberbatch bukanlah nama baru dalam industri. Antara karya-karya lakonannya termasuk filem 'War Horse', 'Atonement' dan 'The Hobbit'. Tetapi ramai hanya mula memberi perhatian kepada pelakon Inggeris ini melalui drama 'Sherlock', di mana dia menghidupkan kembali watak ternama rekaan Sir Arthur Conan Doyle, penyiasat terulung Sherlock Holmes.
Seorang peminat Star Trek sebelum pembabitannya dalam filem itu, Cumberbatch berkongsi sudah menonton filem 'Star Trek' (2009) dan begitu mengagumi hasil kerja Abrams.

Menggambarkannya sebagai sebuah filem yang bijak dan lucu, pada masa yang sama ia juga setia kepada cerita asal.

Bagi menjayakan wataknya sebagai Harrison yang banyak membabitkan aksi pertarungan, Cumberbatch terpaksa menjalani pelbagai latihan. Dedahnya, dia banyak mendapat pertolongan dari Chris Pine dan Zachary Quinto.

Di kalangan teman-teman pelakon 'Star Trek Into Darkness', babak-babak emosi antara Pine dan yang paling dinantikan mereka. Malah Pine sendiri merasakan Cumberbatch berjaya mencipta detik-detik istimewa yang akan termaktub di dalam sejarah Star Trek.

"Pembawaan wataknya begitu tepat dan terperinci. Sebagai seorang peminat dan pelakon saya kagum melihatnya. Persembahannya menyeramkan dan menakutkan. Dia sudah mencipta detik-detik istimewa yang akan terus diperkatakan di kalangan peminat Star Trek sampai bila-bila."

Tarikh tayangan di pawagam pada 16 May 2013 (3D).

Bantu bapa berkempen

Posted: 28 Apr 2013 05:20 PM PDT

Dafi tak minat jadi ahli politik, cuma ingin pastikan BN menang

Sejak dulu hingga kini, nama penyanyi ini sering kali dikaitkan dengan bapanya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (gambar kecil), yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Kononnya, tanpa sokongan orang tua, kerjaya seni jejaka ini tidak akan ke mana.
Apa yang saya miliki sekarang adalah atas usaha dan jerih perih saya selama enam tahun dalam industri," Dafi, Penyanyi.


Bukan sekadar tuduhan sedemikian dilemparkan, malah sebagai anak kepada wakil rakyat, Dafi tidak terlepas daripada menjadi mangsa serangan berbaur politik. Ketika yang sama, tidak kurang yang menghampiri dengan harapan dia mampu menjadi orang tengah supaya mereka dapat berurusan dengan bapanya.

"Sejak orang tahu siapa saya, ramai juga yang cuba mendekati. Malah, ada yang tidak pernah berhubung dengan saya pun cuba rapat, semata-mata untuk minta bantuan daripada papa," katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran drama Kisah Chenta Uda & Dara di ibu kota, baru-baru ini.

Dafi sedar semua itu sebahagian daripada asam garam perlu dihadapinya sebagai artis yang juga anak tokoh politik dikenali. Dia tidak kisah dengan semua itu, malah, ada kalanya dia juga turun memberikan sokongan kepada si bapa ketika berkempen, seperti yang akan dilakukan pada 1 Mei ini di Bera, Pahang.
"Pada acara itu nanti mungkin akan ada aktiviti dengan penduduk setempat. Kalau diminta menyanyi, sudah tentu saya tidak keberatan menunaikannya. Begitupun, pembabitan saya dalam kempen ini bukanlah kerana minat untuk terbabit dalam politik, sebaliknya ingin membantu jentera Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum nanti," katanya.

Hasil usaha sendiri

Akui Dafi, 25, memanglah dia tidak mempunyai masalah untuk mendapatkan bantuan bapanya dalam melancarkan lagi kerjaya seninya itu. Begitupun, bekas peserta program Akademi Fantasia musim kelima ini enggan menggunakan kesempatan yang ada.

Selagi termampu, dia mengerat keringat sendiri untuk membina nama dalam dunia muzik.

"Di mata orang, mungkin mereka nampak saya senang dan mudah untuk mendapatkan apa yang diingini. Tetapi, sebenarnya apa yang saya miliki sekarang adalah atas usaha dan perit jerih saya selama enam tahun dalam industri.

"Saya buat album pun menggunakan duit sendiri. Biarlah orang nak kata apapun, hakikatnya saya bukan jenis suka meminta. Kecuali, kalau betul-betul terdesak, mungkin saya akan minta pertolongan atau pandangan papa," katanya yang kini sibuk menyiapkan album berjudul #D4F1, yang akan dilancarkan selepas Aidilfitri.

Kahwin usia 30 tahun

Mengenai album terbaru itu, dia memberitahu, ia memuatkan lima hingga enam lagu yang dicipta Ajai.

"Keadaan pasaran album yang suram sekarang membataskan saya untuk menghasilkan lebih banyak lagu," katanya yang menyimpan hasrat menghasilkan album duet dengan artis diminati, antaranya As Feminin, tahun depan.

Menyentuh soal cinta, penyanyi yang baru muncul dengan single, Salahkah Aku, enggan memberi tumpuan pada soal itu kerana takutkan komitmen.

Belum bertemu gadis yang sesuai, Dafi selesa hidup solo sehingga dia berasa puas dan memiliki apa yang diimpikan dalam kerjayanya terlebih dulu.

"Saya lebih suka menumpukan kepada keluarga, kerjaya dan kawan kerana buat masa sekarang, saya belum mampu memberikan komitmen dalam perhubungan. Saya juga lebih suka mencari sendiri pilihan hati," katanya yang berhasrat menamatkan zaman bujang pada usia 30 tahun.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS