Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto: ‘Hantu’ Muncul Di Garaj Kim Kardashian?

Posted: 03 May 2012 09:34 PM PDT

Untuk orang barat mempercayai wujudnya hantu, memang susah. Apa tidaknya, bermacam-macam alat berteknologi tinggi dicipta untuk mengesan dan mencari hantu. OHBULAN! sendiri hairan apa yang mahu dicari sangat dengan hantu itu, seperti juga rancangan Seekers yang satu ketika dulu sentiasa menjadi rancangan kegemaran OHBULAN!.

Terbaru dari Hollywood, kecoh di laman Twitter Kim Kardashian apabila kelihatan 'seorang budak perempuan kecil' di bahagian garaj ketika Kim Kardashian mengambil gambar dirinya didalam sebuah kereta. Imej yang dikatakan muncul di garaj itu kelihatan memakai kain putih dan berambut panjang.

Namun, itu semua dinafikan oleh Kim dan menurutnya, itu adalah potongan kadbod ketika Kourtney masih kecil. Uish, lama sungguh mereka simpan barang-barang kenangan ketika kecil kan?

Kami sendiri tidak pasti benar atau tidak bahawa itu adalah sejenis 'penampakan', apa yang kami pasti, kereta yang Kim Kardashian naiki adalah kereta model Audi R8 berwarna perak dan hitam. Arghh!

Thursday Trailer: Filem “Men In Black 3″ Bakal Ke Pawagam Mei Ini

Posted: 03 May 2012 09:02 PM PDT

Anda peminat setia filem bersiri Men In Black? Masih ingat aksi Will Smith menghapuskan makhluk asing dengan gaya dan lawak spontannya?

Kali ini, Men In Black kembali semula, tetapi dengan misi yang berbeza, Will Smith yang memegang watak Agen J terpaksa kembali ke masa silam demi menyelamatkan Agen K ketika muda (dilakonkan Josh Brolin). Apa yang menarik, Agen J akan pergi ke masa dimana Agen K masih belum mengenalinya lagi.

Filem terbaru arahan Barry Sonnenfeld ini bakal ditayangkan di pawagam menjelang 25 Mei ini. Kami sudah tidak sabar, anda?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Bob Kuman Meninggal Dunia

Posted: 03 May 2012 03:51 AM PDT

BOB KUMAN MENINGGAL DUNIA
Bob Kuman dalam kenangan

Berita kali ini sahih dimana Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi disahkan telah meninggal dunia pada sekitar pukul 4.38 petang di kediamannya di Kota Damansara, Petaling Jaya.

Pemergian Bob yang berusia 41 tahun itu disahkan sendiri oleh isterinya ketika Allahyarham menghembuskan nafas terakhir. Jenazah Allahyarham akan dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat.

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Bob Kuman Meninggal Dunia

Posted: 03 May 2012 05:55 AM PDT

Bob Kuman Meninggal Dunia

Pada petang tadi, industri seni Malaysia telah dikejutkan dengan berita kehilangan seorang lagi insan seni bernama Bob Kuman yang telah meninggal dunia pada jam 4.38 petang. Beberapa minggu lepas, berita palsu Bob Kuman telah tersebar melalui twitter dan Facebook namun pada hari ini, berita kematian ini telah disahkan benar-benar berlaku.

Salam takziah buat keluarga Allahyarham. Al-Fatihah.

Pelawak Bob Kuman atau nama sebenarnya Husni Mohd Rawi disahkan meninggal dunia pada sekitar pukul 4.38 petang di kediamannya di Kota Damansara, di sini pada Khamis.

Jiran Allahyarham, Mazidul Akmal Sidek ketika ditemui berkata, Bob telah menghembuskan nafas terakhir di sisi isterinya, Norma Ibrahim dan beberapa kenalan rapat.

Mazidul memberitahu, kematian Allahyarham telah disahkan oleh dua pegawai perubatan daripada Hospital Sungai Buloh yang tiba di kediamannya kira-kira pukul 4.30 petang.

"Sebelum pegawai perubatan daripada hospital tiba, anak saudara saya yang kebetulan berada di rumah Bob telah cuba memberikan bantuan pernafasan selama 20 minit namun disahkan Allahyarham telah meninggal dunia. Kehilangan Bob adalah sangat mengejutkan kerana saya baru sahaja bertemu dengannya kira-kira dua minggu lalu dan dia kelihatan sihat walaupun terpaksa menggunakan bantuan alat pernafasan. Bagaimanapun sebagai seorang Islam dan rakan rapat saya redha dengan pemergiannya," katanya kepada mStar Online.

Tambah Mazidul, pelakon itu meninggal dunia akibat komplikasi jantung, darah tinggi dan paru-paru berair.

bob lukman

Allahyarham Bob Kuman

Dalam pada itu, jenazah Allahyarham telah dibawa ke Masjid Kota Damansara Seksyen 5 di sini untuk diuruskan sebelum dibawa pulang ke kampung halamannya di Kampung Sawah, Negeri Sembilan selepas solat Isyak untuk dikebumikan.

Rakan baik Allahyarham, Emri Shamreza Che Embi berkata, jenazah akan dikebumikan selewat-lewatnya pagi esok di tempat asalnya atas permintaan keluarganya.

"InsyaAllah jenazah akan diuruskan terlebih dahulu sebelum di bawa pulang ke kampung halamannya atas permintaan keluarga sebelum dikebumikan selewat-lewatnya pagi esok (Jumaat)," katanya.

Terdahulu, Bob pada 21 April kesal apabila ada pihak menyebarkan fitnah terhadap dirinya dengan mengatakan dia telah meninggal dunia sehingga menyebabkan berlaku kekeliruan masyarakat.

Antara rakan artis yang hadir menziarahi Allahyarham adalah Amy (Search), Aqasha, Zain (Ruffedge), Harun Salim Bachik dan kenalan rapat pelakon itu. via Mstar Online.

bob kuman meninggal

Video lawatan Ustaz Abdul Hadi Awang beberapa minggu

Tags: , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pelakon Tony Kassim Meninggal Dunia
  • Isteri Sabri Yunus Meninggal Dunia
  • Penyanyi Izwan Pilus Meninggal Dunia
  • Komposer Zubir Ali Meninggal Dunia
  • Ayah Achik Spin Meninggal Dunia
  • W.S. Rendra Meninggal Dunia
  • Nasir Anak P Ramlee Meninggal Dunia Petang Tadi
  • Penyanyi Veteran Hasnah Haron Meninggal Dunia
  • Ismail Haron Meninggal Dunia
  • Michael Jackson dan Farah Fawcett Meninggal Dunia
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Tolak Turuti Perintah Suami, Seorang Isteri Digondolkan

    Posted: 03 May 2012 09:15 PM PDT

    RIYADH - Gara-gara perintahnya ditolak oleh sang isteri, seorang lelaki di Arab Saudi dilaporkan nekad mencukur habis rambut isterinya. Pelakunya juga menyiksa isterinya. 

    "Lelaki itu tidak hanya menggondoli rambut isterinya. Namun juga menyiksa isterinya berkali-kali saat dia mencuba melawan," tulis suratkhabar Alriyadh yang dikutip emirates247 Khamis, (3/5/2012).

    Dalam laporan itu juga disebutkan, akibat tingkah laku lelaki keturunan Afghanistan itu, sang isteri menderita luka di bahagian kepalanya setelah terkena pisau cukur.

    Kini akibat perbuatannya, lelaki yang diketahui berusia 50 tahun itu terpaksa mendekam dibalik jeriji besi.

    "Setelah mendapatkan bukti yang cukup berupa visum dari pihak rumah sakit, polis pun menahan lelaki itu," tulis Alriyadh.

    Namun, tidak dijelaskan lebih lanjut permintaan apa yang ditolak untuk dituruti oleh perempuan malang tersebut.(rhs)

    Kontroversi Gaun Warna Kulit Girlband Korea yang Terlihat Seperti Hampir Bogel

    Posted: 03 May 2012 09:00 PM PDT


    infospesial.net -  Inovasi tentunya sangat diperlukan untuk menghindari rasa bosan yang penggemar kerana penampilan sang idolanya yang hebat. Namun terkadang tak semua inovasi itu menjadi sebuah idea cemerlang, tak sedikit malah yang menuai kontroversi akibat ide inovasinya yang terlalu over. Mungkin seperti juga gaun seksi beberapa girlband Korea.

    K-pop yang tengah naik daun ini membuat para idolanya juga berusaha selalu memberikan penampilan baru kepada para fansnya. Dengan modal yang ada iaitu wajah cantik, kulit putih, kaki jenjang, dan tubuh ideal para personel girlband tersebut berusaha untuk mengeksplornya.



    Meski tak terbuka namun pemilihan warna gaun yang menyerupai warna kulit juga dapat menimbulkan kontroversi. Kerana jika dilihat sekilas dari kejauhan tentunya para personel ini akan terlihat seperti semi bogel. 
    Kontroversi tersebut juga sempat dialami oleh girlband K-Pop seperti Soobin Dal Shabet, yang baru saja mendapat perhatian lantaran t-shirt ketat berwarna kulit yang dikenakan di sebuah event di Mokdong Baseball Stadium. Miss A dan 4minute juga dilaporkan pernah menggunakan pakaian dengan warna kulit.

    Namun yang fatal adalah penampilan Sistar dalam acara MBC Korean Music Festival 2011lalu yang terlihat mengenakan gaun pendek, ketat, dan berwarna senada dengan kulit. Hal tersebut sehingga terlihat seperti mereka sedang bogel. Cibiran pun banyak dilontarkan oleh para netizen.

    Lamborghini Gallardo Superleggera Hancur Dihantam Pokok

    Posted: 03 May 2012 08:45 PM PDT

    Belum lama ini di California, Amerika Syarikat (AS) sering terjadi badai, baik badai angin mahupun salji. Badai itu terjadi secara tiba-tiba serta sangat membahayakan dan merugikan banyak orang kerana dapat merosak seluruh harta benda yang ada.

    Seperti kejadian yang satu ini, sebuah supercar asal Italia, Lamborghini Gallardo Superleggera hancur tertimpa pohon saat parking didepan rumah pemiliknya. Pohon itu tumbang diterjang badai angina dan menimpa Gallardo. Demikian dilansir Inautonews, Khamis (3/5/2012).

    Setelah pohon itu menimpa Gallardo, seketika supercar ini hancur, bahagian belakangnya tertimba batang pohon yang besar. Kejadian ini terjadi do La Jolla, California, Amerika Syarikat (AS).

    Sayangnya, informasi yang diperoleh tidak begitu lengkap sehingga keberadaan dan kelanjutan dari kejadian itu tidak diketahui secara detail.

    Sekadar informasi, Lamborghini Gallardo Superleggera merupakan versi ringan Gallardo dan dilancarkan pada 2007 lalu di  Geneva Auto Show. Supercar ini tersedia dalam dua versi, yang pertama dengan penggerak roda depan yang dirancang khusus oleh Balboni dan versi penggerak roda belakang.

    Sumber : http://autos.okezone.com

    Patah Hati, Seorang Tentara Bunuh Diri Saat Bertugas

    Posted: 03 May 2012 08:30 PM PDT

    Kementerian Pertahanan Taiwan mengumumkan seorang tentara tewas setelah menembak dirinya sendiri. Insiden bunuh diri terjadi ketika tentara itu tengah bertugas di pejabat presiden di Taipei.

    "Seorang tentara berusia 22 tahun, Kao, menembak dirinya sendiri di bahagian perut. Sejumlah tentara lainnya menyaksikan kejadian tersebut namun, mereka gagal mencegahnya," ujar pihak Kementerian Pertahanan Taiwan seperti dikutip Associated Press Khamis, (3/5/2012).

    Dalam kesempatan yang sama Kementerian Pertahanan juga menyatakan, kuat dugaan Kao bunuh diri akibat patah hati yang dialaminya sebelum  ini. Hubungan cinta Kao dengan sang kekasih putus di tengah jalan.

    Berdasarkan keterangan yang sama pula disebutkan, atasan Kao sebelumnya telah memperingatkan lelaki itu untuk mencuba menyelesaikan masalah peribadinya agar tidak mempengaruhi pekerjaannya.

    Pada saat kejadian penembakan terjadi, Presiden Ma Ying Jeou diketahui sedang tidak berada di pejabatnya . Sementara media setempat menyebutkan, pihak militer mencuba untuk menutupi insiden ini demi alasan keamanan.

    Sumber : http://international.okezone.com

    3 Bersaudari Nikahi Satu Lelaki Yang Sama

    Posted: 03 May 2012 08:15 PM PDT

    Saudari kembar Vicki dan Valerie Darger (42) tak hanya memiliki selera berbusana dan gaya dandan yang serupa. Mereka pun memiliki suami yang sama, yakni Joe (43).

    Mereka berdua tidak bermasalah dengan hal berbagi suami. Oleh kerana itu, Joe juga menikahi saudari sepupu mereka yang bernama Alina. Kini keluarga besar ini tinggal serumah di Salt Lake City, Utah, Amerika bersama 24 anak mereka. Joe pun bergantian melayani isterinya dalam hal seksual di tiap kamar mereka yang berbeza-beza.

    Awalnya, Joe yang memiliki usaha di bidang  bangunan ini menikahi Vicki di usia 18 tahun dan di hari berikutnya ia juga menikahi saudari sepupunya Alina di tahun 1990 dalam upacara Mormon.

    Saudari kembar Vicki yang bernama Valerie menikah dengan seorang lelaki tua bernama Donald yang telah memiliki isteri sebanyak 6 orang. Ia kemudian bercerai kerana kebiasaan berjudi dan perlakuan kasar sang suami.

    Pasca bercerai, Valerie dijodohkan oleh saudari kembarnya untuk menikahi Joe.  Valerie menikah dengan Joe di tahun 2000 dan menikah dalam kesetaraan kepercayaan agama Mormon.

    "Aku tahu ada orang yang tidak nyaman melihat dua bersaudari berbagi suami. Tapi kalau memang si suami sesuai dengan satu saudarinya, pasti ia boleh sesuai dengan saudari yang lain," ujar Vicki menjelaskan tentang Joe yang menikahi Valerie. Joe menambahkan, "Aku tertarik dengan keduanya dan hubungan antar individu akan berkembang seiring waktu."

    Alina juga mendukung keputusan Joe kerana ingin melihat Joe dan Valerie bahagia. Namun pernikahan poligami dengan Valerie yang dilakukan Joe dilakukan secara diam-diam dan membuat mereka diinvestigasi oleh pihak berwajib setelah beberapa tahun berjalan.

    Dua tahun lalu, mereka pun membuka kepada publik tentang kehidupan poligami dalam sebuah buku berjudul ''Love Times Three.'' Dalam buku tersebut menceritakan pengakuan dari mereka bertiga dan beberapa anak mereka yang sudah dewasa.

    Sumber : http://wolipop.detik.com

    Lelaki Kulit Hitam Tak Boleh Jalan Setelah Dipaksa Berhubungan seks 36 Jam

    Posted: 03 May 2012 08:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan berusia 47 tahun asal Jerman ditangkap setelah memaksa seorang lelaki berhubungan seks dengannya selama 36 jam. Demikian dilansirDaily Mail, Khamis (3/5/2012).
    Si lelaki, yang merupakan seorang keturunan Afrika, ditemukan menangis terisak-isak di luar apartment si wanita maniac seks atau nymphomaniac. Dalam pengakuannya kepada polis, si pria bertemu wanita itu di dalam sebuah bus. Ia merasa beruntung setelah diundang ke apartemen si perempuan yang terletak di Munich, Jerman.
    Namun, dalam  waktu 36 jam, si lelaki terjebak di dalam apartment setelah si perempuan ingin bercinta terus menerus. Ia berhasil melarikan diri setelah perempuan itu tertidur lena.
    "Ini seperti di neraka. Saya tak bisa jalan. Tolonglah saya," katanya sembari menangis. Perempuan ini dikabarkan dibawa ke RS untuk pemeriksaan psikis.
    Si lelaki diduga adalah korban  si perempuan nymphomaniac dan ini bukan kejadian yang pertama si perempuan bersentuhan dengan hukum gara-gara nafsu seksnya yang besar.
    Pertengahan bulan lalu, sebuah media Jerman The Province melaporkan jika perempuan yang sama ditangkap kerana memaksa temannya bercinta selama lapan kali. Kejadian ini berlangsung March lalu dan kerana putus asa ia lalu lari ke balkon dan menelefon polis untuk meminta perlindungan.
    Korban si perempuan bernama Dieter Schulz (43) yang ditemuinya di sebuah bar. Ia kemudian membawa si lelaki ke apartmentnya dan bercinta beberapa kali. Namun, ketika si perempuan meminta lagi, si lelaki yang kelelahan mengatakan tidak.
    "Ia memenuhi permintaan perempuan itu untuk bercinta beberapa kali agar ia boleh meninggalkan apartment," ujar juru bicara polis setempat.
    "Ketika si perempuan meminta terus menerus ia kemudian lari ke balkon. Tuan Schulz menelefon polis dan meminta bantuan," jelas sang polisi. Schulz mengatakan jika perempuan itu hendak membunuhnya dengan seks.
    Lebih gila lagi, ketika polisi datang dan berhasil menyelamatkan Schulz dan menanyai perempuan itu, si maniak seks malah mengundang dua polis untuk berhubungan seks dengannya.

    Lukisan The Scream dilelong RM363 juta

    Posted: 03 May 2012 07:45 PM PDT


    NEW YORK - Lukisan yang dihasilkan Edvard Munch berjudul The Scream dilelong pada harga AS$120 juta (RM363 juta) kelmarin sekali gus mencatat rekod baharu sebagai hasil seni yang paling mahal pernah dijual dalam satu acara lelongan.
    Lelongan itu dikendalikan firma Sotheby's.
    Munch menghasilkan lukisan itu pada tahun 1895 dan ia menjadi tarikan utama dalam lelongan tersebut yang dihadiri oleh para pengumpul lukisan, pengedar dan media.
    Lukisan itu pada asalnya dijangka dilelong pada harga AS$80 juta (RM242 juta).
    Namun, dua pembida menaikkan harga bidaan tersebut.
    Lelongan itu mengatasi rekod jualan lukisan Picasso, Nude, green, leaves and bust yang dilelong pada harga AS$106.5 (RM323 juta) dua tahun lalu.
    "Ia sangat berbaloi untuk dimiliki," kata Tobias Meyer yang bertanggungjawab menjadi jurulelong.
    Meyer menyifatkan The Scream sebagai ikon terhebat dalam seni halus.
    Bagi peminat seni, The Scream mungkin berada di tempat kedua selepas potret Mona Lisa.
    Pembeli lukisan itu tidak didedahkan. - Agensi
    SUMBER : MYMETRO

    Dewi enggan komen foto bogel

    Posted: 03 May 2012 07:30 PM PDT


    JAKARTA: Penyanyi Dewi Cinta kini menjadi isu perbincangan masyarakat selepas foto bogel seiras wajahnya tersebar di Internet.
    Ketika diminta mengulas mengenai perkara itu, Dewi seakan ragu-ragu untuk menafikannya kerana dia belum melihat foto terbabit. "Saya belum dapat memberi sebarang ulasan mengenainya," kata penyanyi lagu "Main Hati" itu ketika dihubungi wartawan detikhot, semalam. Dalam foto yang tersebar di forum Internet itu, seorang wanita mirip Dewi dilihat bergaya tanpa berpakaian. Foto menunjukkan dia berada di bilik air seolah-olah selepas mandi. Dalam satu lagi foto, wanita mirip Dewi itu dilihat hanya memakai coli hitam dan mengambil gambarnya sendiri melalui biasan cermin.

    Bukan itu saja, malah dalam foto lain, wanita berkenaan dilihat turut bergaya bersama temannya di tab mandi. Kedua-duanya bergaya tanpa seurat benang pun menutupi tubuh mereka. -DH



    SUMBER : MYMETRO

    Siswa terbiar dalam sel terpaksa minum air kencing untuk hidup

    Posted: 03 May 2012 07:15 PM PDT


    LOS ANGELES: Pihak berkuasa antidadah Amerika Syarikat meminta maaf kepada seorang mahasiswa semalam yang mendakwa terpaksa meminum air kencing sendiri selepas dibiarkan terkurung dalam sel selama lima hari.
    Daniel Chong, 23, ditahan dengan lapan orang lain pada 21 April dalam serbuan ejen Pentadbiran Penguatkuasaan Dadah (DEA) San Diego.

    Sejumlah senjata api, peluru dan dadah turut dirampas.


    Chong kemudian dikurung dalam sebuah sel.

    Bagaimanapun, mahasiswa Universiti California itu dibiarkan secara tidak sengaja dalam bilik kurungan tanpa sebarang makanan atau minuman.


    Keadaan itu memaksa Chong meminum air kencing sendiri dan cuba membunuh diri.



    Katanya, dia juga memakan serbuk putih yang ditemuinya dalam bilik kurungan itu.

    Serbuk itu kemudian didapati adalah dadah methamphetamine.


    "Saya terpaksa buat apa saja untuk terus hidup," katanya.

    Chong memfailkan tuntutan ganti rugi AS$20 juta (RM60 juta). - AFP



    sumber : myMETRO

    2 pelancong Eropah dirogol dalam kereta

    Posted: 03 May 2012 07:00 PM PDT


    SYDNEY: Seorang remaja lelaki ditahan semalam selepas dua pelancong Eropah mendakwa dia mengacukan sepucuk pistol ketika merogol mereka dalam sebuah kereta di bandar padang pasir Australia, Alice Springs.
    Menurut polis, mangsa yang tidak didedahkan identitinya itu tidur dalam kereta mereka apabila dua lelaki menyerang pada awal pagi kelmarin.

    Pegawai polis Alice Springs, Michael Murphy, berkata suspek memaksa dua wanita itu mengadakan hubungan seks dengannya.


    "Seorang daripada suspek bersenjata raifal," katanya.

    Penjenayah terbabit turut melarikan wang dan tembakau daripada mangsa.


    "Dua lelaki itu melarikan diri dengan sebuah kereta lain," katanya.



    Hasil siasatan, kata Murphy, seorang remaja berusia 17 tahun ditahan.

    - AFP



    sumber : myMetro

    Rodok isteri

    Posted: 03 May 2012 06:45 PM PDT


    KINABATANGAN: Bosan mendengar isteri kerap berleter kerana dia malas bekerja, seorang suami nekad merodok perut wanita itu dengan sebilah pisau sehingga mati sebelum cuba membunuh diri dalam kejadian di rumah pekerja di Kampung Arau, di sini, malam kelmarin.
    Dalam kejadian jam 7 malam, mangsa, Intan Bago, 41, cedera parah di perut selepas ditikam suaminya, Musdar Rusli, 30, dan mati serta merta di tempat kejadian. 
    Menurut sumber, sebaik melihat isterinya tidak bergerak lagi, suspek nekad menikam dirinya sendiri dipercayai cuba membunuh diri.

    Sumber berkata, jiran suspek yang menyedari kejadian itu berjaya menghalang perbuatan lelaki terbabit sebelum membawanya ke Hospital Lahad Datu bagi mendapatkan rawatan.



    "Jiran mangsa kemudian membuat laporan mengenai kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kinabatangan," katanya.



    sumber : myMetro

    Ugut culik pelajar sebelum perkosa

    Posted: 03 May 2012 06:30 PM PDT


    KUALA LIPIS: "Kalau kau tak mahu keluar jumpa aku malam ini, esok masa kau balik sekolah, aku culik kau bawa lari".
    Begitu ugutan dilakukan seorang remaja samseng terhadap seorang pelajar sekolah menengah berusia 13 tahun yang akhirnya menjadi mangsa rogol beramai-ramai dalam sebuah rumah di Jerkoh, dekat sini, Selasa lalu.

    Ugutan menerusi SMS itu menakutkan mangsa sebelum tanpa memberitahu keluarga, remaja itu mengambil keputusan keluar menemui suspek dipercayai kenalannya kira-kira jam 11 malam sebelum suspek bersama tiga lagi rakan yang siap menunggu terus melarikan mangsa dengan sebuah kereta ke rumah seorang daripada mereka.


    Beberapa penduduk Kampung Sungai Koyan, Lipis yang melihat mangsa sedang bergelut sebelum ditarik ke dalam kereta cuba menyelamatkannya dengan membuat sekatan tetapi pemandu kereta itu enggan berhenti, sebaliknya hampir melanggar penduduk kampung.

    Setiba di rumah seorang daripada suspek, mangsa diberi makan sebuku roti dan sekotak air sebelum diarah ke dalam sebuah bilik di rumah itu sebelum dirogol bergilir-gilir tiga daripada suspek terbabit manakala seorang lagi enggan berbuat demikian.


    Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, mangsa menerima SMS daripada remaja samseng juga kenalannya ketika berada di rumah dan akibat bimbang ugutan itu, mangsa mengambil keputusan keluar menemui suspek terbabit di lokasi dinyatakan dalam SMS itu.



    "Ketika tiba di tempat dijanjikan, mangsa ditarik ke dalam kereta sebelum dibawa lari. Bagaimanapun, perbuatan mereka sempat dilihat beberapa penduduk kampung yang kebetulan berada berhampiran tempat kejadian. Mereka (penduduk kampung) cuba menghalang kereta itu daripada bergerak tetapi pemandunya merempuh sekatan berkenaan.

    "Mangsa dibawa ke rumah seorang daripada suspek di Jerkoh sebelum dirogol bergilir-gilir oleh tiga daripada suspek manakala seorang lagi tidak berbuat demikian," katanya.


    Beliau berkata, selepas dirogol, suspek meninggalkan mangsa di tepi Jalan Raub sebelum mangsa menghubungi rakannya meminta bantuan.

    "Mangsa dibawa ke Balai Polis Raub sementara menunggu ketibaan keluarganya sebelum dibawa ke Balai Polis Lipis untuk membuat laporan berhubung kejadian itu.


    "Mangsa dibawa ke Hospital Kuala Lipis (HKL) untuk pemeriksaan selepas membuat laporan dan susulan aduan itu, polis menahan empat remaja berusia antara 17 hingga 18 tahun di rumah masing-masing di Lipis.


    "Walaupun seorang daripada mereka tidak mengambil kesempatan merogol mangsa tetapi turut ditahan kerana boleh menjadi saksi selain bersubahat dalam kejadian itu," katanya.


    Katanya, empat remaja terbabit kini direman tujuh hari di lokap Balai Polis Lipis bagi membantu siasatan berhubung kejadian yang disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.



    sumber : myMetro

    Gadis lawan dua lelaki dicampak

    Posted: 03 May 2012 06:15 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Tindakan berani seorang pelajar perempuan berusia 16 tahun yang bergelut dengan dua lelaki di dalam kereta menyelamatkannya selepas dia dicampak keluar daripada kenderaan itu dalam kejadian Isnin lalu.
    Mangsa mendakwa 'diculik' dua suspek ketika berjalan di hadapan sebuah surau di Taman Cheras Perdana, Kajang, untuk ke sekolahnya berhampiran kawasan berkenaan jam 7.30 pagi.

    Pelajar perempuan itu bagaimanapun dicampak dari kenderaan berkenaan di hadapan sebuah pusat hiburan di ibu kota selepas bergelut lebih 30 minit dalam kenderaan itu dengan dua suspek terbabit. Menurut sumber, mangsa yang cedera di kepala dan badan dibantu seorang wanita sebelum dia dihantar pulang ke rumahnya. Mangsa membuat laporan di Balai Polis Batu 9 Cheras, di sini, kelmarin.


    Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, mangsa yang berjalan sendirian melihat dua lelaki turun daripada Proton Wira sebelum mereka mengheretnya masuk ke dalam kereta itu.

    "Mangsa yang menjerit meminta pertolongan mendakwa ditampar berulang kali selain rambutnya ditarik dengan kuat. "Keengganan mangsa mendiamkan diri menyebabkannya dipukul kedua-dua suspek. Malah, sikap beraninya yang melawan sehingga menyebabkan berlaku pergelutan dengan suspek dalam kereta itu berbaloi apabila dia dicampak di hadapan sebuah pusat hiburan di ibu kota.


    "Selepas merayau di kawasan berkenaan lebih 10 minit, mangsa bernasib baik apabila seorang wanita berusia 20-an menghulurkan bantuan selepas dirayu mangsa," katanya.



    Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Arasa ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut dilakukan.


    sumber : myMetro

    Bayi 6 bulan mangsa renjatan

    Posted: 03 May 2012 06:00 PM PDT


    POKOK SENA: "Mak cik, mak cik...adik dah tidur," jerit Sofina Zulaikha Mohd Azim, 3, tanpa mengetahui adiknya, Shamina Zulaikha, enam bulan, sebenarnya tidak sedarkan diri sebelum meninggal dunia selepas terkena renjatan elektrik di rumah mereka di Kampung Lanchut Tok Leed, di sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 10 pagi itu, Shamina dikatakan merangkak sambil bermain-main di sekitar ruang tamu sebelum mencapai wayar penyambung di belakang almari lalu terkena renjatan elektrik yang menyebabkan kematiannya.
    Selepas mendengar jeritan Sofina Zulaikha, ibu saudaranya, Nor Aina Rosli, 14, yang ketika itu sibuk menyediakan sarapan di dapur, bergegas ke ruang tamu dan terkejut apabila melihat mangsa tertiarap dan tidak sedarkan diri sambil tangan kirinya menggenggam wayar.

    Seorang lagi ibu saudara mangsa, Siti Hajar Idris, 26, berkata, hanya tiga orang di rumah itu iaitu mangsa bersama kakaknya dan mereka dijaga Nor Aina. Menurutnya, datuk dan nenek mangsa tiada di rumah kerana keluar menoreh getah, manakala bapanya, Mohd Azim Akmal, 23, keluar bekerja sebagai pendawai elektrik.



    sumber : myMetro

    Mie Bodo akhirnya dicekup

    Posted: 03 May 2012 05:45 PM PDT


    ROMPIN: Seorang lelaki dikenali dengan nama 'Mie Bodo' yang menjadi buruan polis sejak lima tahun lalu selepas dipercayai terbabit dengan sindiket pengedaran dadah ditahan bersama tiga rakannya dalam serbuan di sebuah rumah di Felda Keratong 4, tengah malam kelmarin.
    Dalam serbuan jam 12.30 tengah malam diketuai Inspektor Mohd Haryadi Kasah bersama tujuh anggota serta tiga anggota Rela, polis merampas heroin seberat 35 gram dan syabu seberat 1.5 gram sedang dibungkus sebelum diedar kepada penagih tempatan.

    Difahamkan, lelaki itu dipercayai dalang utama satu sindiket pengedaran dadah terbesar di daerah ini dan dikategorikan sebagai individu paling dikehendaki polis selepas beberapa usaha menahannya sebelum ini gagal.


    Mohd Haryadi berkata, ketiga-tiga lelaki ditahan bersama suspek utama itu berusia lingkungan 21 hingga 36 tahun dan dipercayai bersekongkol mengedar dadah sekitar Rompin.

    "Ketika intipan dilakukan, polis mendapati mereka leka membungkus dadah dalam peket kecil sebelum diedarkan kepada penagih di sekitar daerah ini. Sebelum serbuan, polis terlebih dulu mengepung rumah berkenaan bagi mengelak mereka melarikan diri.


    "Dalam serbuan sama, polis turut merampas sebuah motosikal Yamaha LC 135 dipercayai digunakan seorang daripada suspek yang ditahan," katanya.



    Beliau berkata, berdasarkan rekod, seorang daripada suspek baru dua setengah bulan dibebaskan dari lokap selepas ditahan dalam satu operasi sebelum ini.

    "Kes itu disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan," katanya.





    sumber : myMetro

    Jangan mudah tertipu dengan pandangan pertama

    Posted: 03 May 2012 05:30 PM PDT

    Jangan mudah tertipu dengan pandangan pertama...

     Melihat gambar nie pasti sesiapa pun akan tergoda...

     Tapi bila di jengah...

    Hampeh....



    [Ngeri] Penyakit kepala yang tak pernah aku lihat

    Posted: 03 May 2012 05:15 PM PDT








    tak tahu budak ni sakit apa..tapi kesian betul....


    Remaja tertelan berus gigi ketika berlatih seks oral

    Posted: 03 May 2012 05:00 PM PDT


    Seorang remaja Romania terpaksa menjalani pembedahan kecemasan setelah tertelan berus gigi semasa dia berlatih melakukan seks oral. Andreea Vlad, 16, dari Falticeni di Romania timur, pada awalnya mengatakan dia tertelan berus gigi kerana terjatuh.


    Tapi ketika para petugas perubatan melakukan pemeriksaan mereka mendapati bahawa ia tidak memiliki kecederaan yang membuktikan dia telah jatuh. Tetapi setelah ditanya dengan lebih lanjut dia mengakui dia dan beberapa teman telah menonton film porno dan  telah tertelan berus gigi untuk latihan teknik seks oral dan meniru gaya perempuan dalaam filem itu. Seorang jurucakap hospital di Suceava dimana dia dirawat berkata: "Gadis ini sangat bernasib baik. Dia tidak menderita kerosakan dalaman yang teruk kerana tertelan berus gigi.

    Tukang Kebun Gunakan Viagra Untuk Membuat Tanaman Bertahan Lama

    Posted: 03 May 2012 04:45 PM PDT


    Seorang tukang kebun David Domoney telah menemukan suatu cara untuk membuat tanaman bunganya layu dan gugur lebih lama, iaitu dengan menggunakan Viagra.


    Pakar hortikultura ini mengatakan bahwa bahan kimia yang terkandung dalam ubat seks itu membuat bunga dalam vas untuk bertahan lebih lama.


    Dia mengklaim tanaman diberi air dan tablet Viagra yang telah dihancurkan, akan tetap tegak seminggu lebih lama daripada bunga potong yang hanya diberikan air.


    Pembawa acara di Garden ER di Channel 5 ini berkata bahawa hanya memerlukan sejumlah kecil Viagra untuk membuat tanaman menjadi kaku lebih lama.


    "Hanya 1 mg Viagra (ada 50mg dalam satu tablet Viagra) dilarutkan ke dalam air, dan ini akan membuat tanaman Anda bertahan selama seminggu." jelas Domoney.


    Viagra mengandung oksida nitrat, yang memperlambat proses kematian pada tanaman.


    "Aspirin yang dilarutkan juga bekerja dengan cara yang sama dengan Viagra. Masukan satu tablet ke dalam beberapa bunga layu dan ini akan memperpanjang hidup mereka." tambahnya.


    Domoney mengatakan bahwa para ilmuwan saat ini sedang mengerjakan sebuah versi Viagra untuk tanaman.

    Kena minum air sperma ketua-ketua adat

    Posted: 03 May 2012 04:30 PM PDT

    Suku Sambia di pedalaman Papua New Guinea memiliki ritual kedewasaan yang  unik dan ekstrim. Pada permulaan anak laki-laki yang berumur 7 tahun akan di pisahkan dari ibunya dan di tempatkan di sebuah pondok yang semuanya adalah laki-laki.



    Setelah dipisahkan dari wanita-wanita, anak-anak muda akan mengikutii beberapa ritual yang berbahaya. Yang pertama adalah penyedutan darah dari hidung dengan cara memasukkan rumput tajam ke dalam hidung kanak -kanak itu sampai darah mengalir dengan deras.


    Dan kemudian anak-anak tersebut dipukul oleh lelaki dewasa. Yang kedua adalah anak-anak tersebut di haruskan meminum air sperma dari tetua-tetua adat suku Sambia. Tujuan dari ritual ini adalah untuk menguatkan anak-anak mereka dan mempersiapkan mereka untuk hidup sebagai perajurit.

    Wow! Ada Superhero Sexy beraksi di Hongkong

    Posted: 03 May 2012 04:15 PM PDT


    Orang-orang miskin di Hongkong mungkin akan sedikit bernapas lega, kerana seperti cerita fantasi menjadi kenyataan, kini kota itu memiliki seorang pahlawan superhero wanita yang dengan kostumnya berwarna hitam dan 'sedikit' terbuka, berkelana membahagikan makanan dan bantuan wang setiap malam kepada mereka yang kurang beruntung.

    Sama seperti cerita di film superhero yang biasa di tonton, wanita ini juga menyembunyikan identiti aslinya diketahui oleh publik. Namun ia menyebut dirinya Orchid Knight atau Kesatria Anggrek.


    Ada spekulasi beredar bahawa identitas wanita ini sebenarnya adalah Wan Baobao, cucu dari bekas pemimpin China, Wan Li. Wan sendiri tidak menafikan dan menyalahkan rumor tersebut.

    "Saya hanya boleh mengatakan bahawa saya memiliki latar belakang yang mirip dengan Wan Baobao dan keluarga saya cukup terkenal di Hong Kong," Ujarnya.
    Wanita ini mengatakan meskipun ia berasal dari keluarga berkemampuan ia banyak melihat orang-orang miskin dan ingin membantu mereka.

    Sumber dan foto: Agencies via Daily chilly

    Doktor palsukan jadual sebab malas nak periksa pesakit

    Posted: 03 May 2012 04:00 PM PDT

    HONG KONG – Seorang doktor di Hong Kong di dakwa di pengadilan kerana membuat janji konsultan palsu agar dirinya terlihat memiliki jadual yang penuh.

    Suratkabar China South China Morning Post mengkabarkan, Michael Ho (46) didakwa melakukan pelanggaran di tempat praktik dan penipuan setelah memalsukan 33 janji konsultan menggunakan nama-nama keluarga dan pesakitnya pada tahun 2007 dan 2008. Dengan begitu dia tidak perlu memeriksa pesakit yang datang tanpa membuat janji dengannya.

    Ho, yang mengaku tidak bersalah atas dakwaan tersebut, dikatakan menggunakan nama ayah, ibu, dan anak lelakinya untuk membuat 16 janji konsultan di hospitalt awam ketika kedua orangtuanya sedang ke luar kota dan anak lelakinya tengah berada di sekolah. Demikian seperti dikutip AFP.

    Jaksa Steven Kwan mengatakan di pengadilan bahawa Ho mengisi jadualnya dengan janji konsultan palsu meskipun dia diharuskan memeriksa 70 pesakit selama lapan jam waktu kerjanya di Pusat Kesihatan Kowloon Pusat.

    Terdakwa, yang menerima 83.370 dolar Hong Kong sebulan sebagai doktor , muncul di pengadilan pada hari ini setelah ditangkap oleh polisi anti-korupsi Kowloon pada 2009.
    (rhs)

    Pernah tak jumpa scooter macamni kat Malaysia

    Posted: 03 May 2012 11:00 AM PDT

    image

    image

    Pernah tak jumpa scooter macam ni kat negara kita Malaysia….
    kreatif dan jauh daripada pemikiran kita…hebat orang yang mampu
    berbuat begini…

    Hah,Lelaki Separuh abad Ini Sudah 15 Kali Ikut Ujian Masuk Universiti

    Posted: 03 May 2012 10:30 AM PDT


    TEMPO Interaktif, Beijing- Penasaran tak pernah lulus ujian masuk ke perguruan tinggi, seorang lelaki memantapkan kembali langkahnya untuk mengikuti ujian masuk ke pusat perguruan tinggi yang disebut Gaokao, Selasa 7 Jun 2011. Ujian kali ini diikuti bersama anak lelakinya, sekaligus merupakan ujiannya yang ke-15 kali.

    "Saya hanya ingin mewujudkan sebuah mimpi," kata Liang Shi, 44 tahun, warga Chengdu, China. "Ini seperti seolah-olah saya ingin minum, tapi airnya belum mendidih meskipun saya menambahkan banyak kayu bakar. Sekarang saya percaya akhirnya airnya akan mendidih juga."

    Liang pertama kali ikut Gaokao pada 1983 ketika berusia 16 tahun. Awalnya ujian ditakuti, tapi akhirnya dilihat sebagai sebuah tiket untuk mengubah nasib seseorang. Meski demikian, ia tidak lulus juga. Akhirnya pada 1985, sebuah tawaran datang dari sekolah teknik tempatan. Liang menerimanya tapi dia keluar kerana percaya dia boleh masuk ke universiti yang lebih baik. Dia menyiapkan ujiannya selama beberapa tahun, sambil bekerja separuh waktu. Namun, lagi-lagi usahanya tidak membuahkan hasil.

    Selama bertahun-tahun dia merantau berusaha mendapatkan pekerjaan. Dia pernah bekerja sebagai tukang mesin, pemotong kayu, penjual pakaian dan perangkat tv. Semua itu dilakukan sambil terus belajar dan mengikuti ujian setiap tahun. Pada 1995, Liang mulai menjual bahan-bahan bangunan. Sekarang dia memiliki kedai dan pekerja sekitar 200 orang.

    Dia berhasil dan berkahwin. Namun, semua itu tak mampu melenyapkan impiannya, lulus Gaokao, meskipun umur sudah tua. "Teman-teman saya bingung kerana saya membuang waktu dan energi untuk sesuatu yang tidak relevan dengan kehidupan saya sekarang." Meskipun sudah puluhan kali ikut ujian, Liang mengaku tetap gugup setiap ikut ujian. Akan tetapi, impiannya kuliah di Universiti Sichuan jurusan matematik mampu melawan kegugupan dan umurnya. Agar boleh tembus Gakao dia harus mengumpulkan sebanyak 500 point.

    Rokok pertama di dunia

    Posted: 03 May 2012 10:15 AM PDT


    "Old Joe" merupakan brand rokok yang pertama kali muncul didunia dan pertama kali muncul pada perusahaan rokok RJ Reynolds (Richard Joshua Reynolds) pada tahun 1913.


    Camel - Salah satu brand rokok, yang diakui dunia  dan telah menjadi standard kualiti antarabangsa. Kronologi industri tembakau Amerika dan sampai hari ini dibagi kepada dua waktu utama iaitu sebelum "Camel" dan setelah "Camel". Pencipta Camel adalah RJ Reynolds Tobacco Company (RJR), Richard Joshua Reynolds turun dalam sejarah tidak hanya sebagai seorang pengusaha yang berjaya, tetapi juga sebagai pemasar berbakat.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS