Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Variasi Kasut Menjelang Lebaran

Posted: 09 Aug 2012 11:39 PM PDT

Sambutan Aidilfitri akan menjelang tidak lama lagi. Pastinya ketika ini ramai individu sedang membuat persediaan yang rapi untuk menyambut perayaan tersebut.

Selain persediaan dari segi pakaian, padanan aksesori turut penting bagi menonjolkan lagi penampilan si gadis di pagi lebaran. Oleh itu, pihak OHBULAN! ingin berkongsi beberapa variasi kasut yang menarik bagi dijadikan pilihan si gadis di pagi lebaran nanti.

Kasut wedges ini kelihatan sungguh unik dengan corak bermotifkan nota-nota muzik di bahagian tumitnya. Padanan rona hitam dan coklet cerah merupakan paduan rona asas yang ideal. Kasut ini amat sesuai bagi individu yang ingin tampil cantik dan anggun di pagi lebaran.

Kasut berupa but ini kelihatan sangat elegan dan menarik. Bahagian atasnya yang diperbuat daripada kulit mampu menyuntik eleman mewah buat si pemakai. Kasut ini amat sesuai bagi individu yang ingin tampil berbeza dengan gaya yang lebih fashionable.

Kasut rona biru baldu ini kelihatan sungguh cantik dan mempesonakan. Ronanya yang menarik, mampu memikat hati sesiapa sahaja yang ingin tampil bergaya di pagi lebaran. Kasut ini amat sesuai bagi individu yang ingin tampil ranggi tetapi tetap kelihatan sopan.

Kasut wedges yang bermotifkan ular sawa ini kelihatan sungguh unik dan menarik. Kombinasi rona biru metalik dan coklat mampu menonjolkan lagi personaliti si pemakai.

Kasut wedges daripada rona 'baldu grey' ini kelihatan sangat menarik dengan padanan highlight garisan hijau. Walaupun kasut ini kelihatan ringkas, tetapi ia tetap menarik dengan padanan highlight hijau yang mampu menonjolkan eleman anggun dan pesona si pemakai.

Kredit Foto : Style.com

Kesederhanaan Leona Lewis!

Posted: 09 Aug 2012 10:44 PM PDT

Si hitam manis yang bertubuh molek ini sering menampilkan imej yang mempersonakan peminat-peminatnya.

Mempunyai kekayaan yang dianggarkan melebihi 12 million dan mempunyai platinium hasil jualan album-album di seluruh dunia bukanlah faktor untuk Leona Lewis menonjolkan sifat kemewahan dalam kehidupan seharian.

Penyanyi berumur 27 tahun ini menjalankan rutin hariannya dengan cara berdikari sendiri walaupun beliau mempunyai pekerja-pekerja yang ditugaskan terhadap tugas-tugas sedemikian.

Ini membuktikan Leona Lewis seorang yang tidak mementingkan status dan simbol kemewahan apabila baru-baru ini beliau dilihat berpakaian ringkas di satu stesen minyak di Los Angeles, California.

Leona Lewis yang popular dengan lagu 'bleeding love' itu tampil dengan gaya bersahaja dimana beliau memakai seluar hitam, sehelai 'cardigan' berjalur longgar dan sepatu bercorak kulit harimau bersertakan topi mengkuang berperincian busur comel.

Dengan rambutnya yang panjang berjurai di sekitar bahu dan mekap yang tipis jelas terpancar fesyen yang diperagakan amat sesuai dengan diri beliau walupun ringkas.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Budak yang Tak Pernah Kencing Selama 3 Tahun

Posted: 09 Aug 2012 09:30 PM PDT


Bryan Liu

Singapura,Buang air kecil alias pipis adalah keadaan alami yang terjadi pada tubuh orang yang sihat. Tapi hal itu tidak berlaku bagi seorang anak asal Singapura. Sejak 3 tahun lalu, tubuhnya tidak pernah memproduksi urine.

Si kecil Bryan Liu (6 tahun) terlahir hanya dengan satu ginjal, yang akhirnya juga gagal berfungsi ketika ia berusia 2 tahun.

Saat itu, sang bunda Serene Ng telah mendermakan ginjal untuk putranya tercinta. Sayang, ginjal tersebut gagal berfungsi dengan baik dan harus segera diangkat. Alhasil, Bryan tak lagi memiliki organ ginjal.

Setelah kejadian itu, tubuh Bryan tak pernah lagi memproduksi urine, yang ertinya ia tidak pernah buang air kecil. Ia pun harus menjalani prosedur dialisis (cuci darah) 10 jam setiap hari agar tetap hidup.

Tapi bocah pemberani ini akhirnya membuat sejarah dalam hidupnya pada 21 Julai lalu. Ia menjadi orang termuda yang menerima ginjal baru dari derma hidup altruistik (derma orang asing).

"Dia begitu bahagia. Dia terus tertawa dan saya tidak boleh percaya. Ia melakukannya berjam-jam. Setiap kali ia buang air kecil, ia terus tersenyum sendiri," jelas Serene Ng (38 tahun) kepada The New Paper, seperti dilansirAsiaone, Khamis (9/8/2012).

Setelah Bryan mendapatkan ginjal baru, kini Bryan bisa minum sampai tiga liter air setiap hari. Sebelumnya, ia hanya diizinkan minum air sebanyak 300 ml.

Bryan juga boleh terbebas dari semua tabung yang melekat pada tubuhnya dan untuk pertama kalinya ia boleh mandi sejak hari transplantasinya.

"Dia berlari dan melompat-lompat. Dia begitu bahagia. Anda boleh tahu dari sinar di matanya," tegas Serene.

sumber

'Nurse Nakal' menggoda pengguna internet

Posted: 09 Aug 2012 09:15 PM PDT



Spam 'Nurse Nakal'- Hati-hati jika Anda menerima email yang bertuliskan foto 'nurse nakal'. Boleh jadi itu adalah pesan sampah yang sengaja dikirimkan untuk menjerat para pengguna internet.

Email tersebut disebar dengan judul 'if you want sex pictrue!' dan isinya ada beberapa foto, dokumen, dan file screen saver yang dikompresi dalam file .rar. Namun di dalamnya sudah disusupi malware dan trojan.

Seperti dikutip detikINET dari sophos, Khamis (9/8/20120), email yang sebarkan melalui Yahoo! Taiwan itu berisikan malware yang memanfaatkan celah di Windows.

Melalui celah tersebut pelaku boleh mengubah beberapa konfigurasi komputer korbannya melalui jarak jauh, misalnya mengubah homepage pada browser yang digunakan. Namun celah ini sejatinya sudah ditambal oleh Microsoft melalui patch MS12-027.

Jadi ada baiknya pengguna lebih waspada terhadap email dari pengirim yang tidak diketahui dan menginstall update terakhir untuk Windows agar terhindar dari jerat tersebut.
sumber

Ayah Bunuh Anaknya Gara-gara Tak Pernah Tersenyum

Posted: 09 Aug 2012 09:00 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM, - Seorang ayah dengan brutal membunuh putrinya yang masih berusia belia, hanya lantaran sang anak tidak pernah tersenyum kepadanya.
Kefu Ikamanu, ayah biadab itu, melempar putrinya yang masih berusia dua tahun ke dinding, lalu kemudian memijak-mijaknya. Ia melakukan hal tersebut, lantaran ia kesal dengan perilaku anaknya, yang ia nilai sangat manja.
Dalam persidangan yang diadakan di Pengadilan Tinggi Auckland, New Zealand, Khamis (9/8/2012), Kefu mengaku tidak bersalah atas tuduhan membunuh putrinya, Seini. Gadis malang itu dilaporkan tewas, dengan bahu remuk, pinggul retak dan cedera otak.
Ia dibunuh oleh ayahnya pada 24 March 2010, 21 hari sebelum ulang tahunnya ketiga. "Nampakya terdakwa tidak mampu menjalin ikatan emosional dengan anaknya," ujar Jaksa Penuntut Umum, Phil Hamlin, dikutip dari Dailymail.
"Ia menjadi frustrasi dan marah dengan apa yang menurutnya perilaku manja dari putrinya. Ia fikir anaknya tidak pernah tersenyum kepadanya, dan itu membuatnya marah," lanjutnya.
Dalam pengadilan diketahui, Seini baru saja berkumpul dengan keluarganya, setelah sebelumnya tinggal bersama dengan datuk-neneknya di Tonga.
Ketika dibawa ke Rumah Sakit Starship di Auckland, doktor menemukan perdarahan pada otak Seini, serta bahu patah dan tulang pinggul hancur.
Seini meninggal lapan bulan kemudian akibat dari pneumonia yang dibuat oleh cedera pada otaknya.

Sebuah Penyakit Kulit Pelik Mengubah Rambut Seorang Wanita Menjadi Kuku

Posted: 09 Aug 2012 08:45 PM PDT


Pada umumnya, rambut manusia tumbuh dari folikel kulit ke permukaan. Namun, lain halnya dengan Shanyna Ison. Wanita 28 tahun asal Memphis, Amerika Syarikat, ini menderita sebuah penyakit misteri dimana kuku tumbuh di tempat rambut biasa tumbuh.
Shanyna telah menderita kelainan pada kulitnya sejak bulan September 2009. Gejala ini muncul ketika ia memiliki reaksi alergi terhadap steroid yang diberikan ketika ia terserang asma.
Shanyna yang pada saat itu masih merupakan seorang mahasiswa menjelaskan bagaimana penyakitnya secara bertahap mulai menggerogoti kulitnya dan menyebabkan kakinya menjadi hitam dan penuh benjolan.
"Hal itu telah membuat saya kehilangan seluruh rambut saya dan meninggalkan bekas luka di seluruh tubuh saya," tulisnya di Facebook.
"Dengan berjalannya waktu penyakit saya menjadi bertambah parah hingga mempengaruhi penglihatan dan kemampuan saya berjalan."
Satu tahun yang lalu dirinya dirawat di Johns Hopkins di Baltimore. Di sanalah doktor mengetahui bahawa ternyata tubuhnya memproduksi 12 kali jumlah sel kulit per folikel rambut, membuat kulitnya sulit bernafas. Hal inilah yang menyebabkan folikel rambutnya memproduksi kuku, bukannya rambut.
Ia telah menjalani segala macam perawatan, tapi doktor tetap belum boleh mendiagnosa jenis penyakitnya ini.
Walau demikian, doktor berhasil mengawal gejala penyakitnya melalui operasi dan 17 jenis pengubatan dan saat ini Shanyna boleh berjalan kembali dibantu tongkat.

Perempuan Misteri Ini Sungguh Baik Hati

Posted: 09 Aug 2012 08:30 PM PDT


Seorang perempuan misteri berbaik hati membayarkan seluruh makanan para pengunjung di restoran Denny's di Sacramento, California, Amerika Syarikat (AS). Demikian dirilis KCRA.

 "Orang-orang mengira kami bercanda. Ia tidak ingin orang tahu ia membayar seluruh makanan para pengunjung dan kemudian pergi begitu saja," ujar Carol Kronberger, satu dari pelayan di restoran Denny's.

 "Semua orang tersenyum kerana kami pergi ke semua meja dan mengatakan seorang perempuan muda membayar seluruh makanan mereka," katanya.

 Manager restoran, Tom Klepac, mengatakan total yang dibayarkan sekitar 200 dollar AS . Para staf di restoran itu setuju untuk merahsiakan identitas perempuan misteri itu dan mengatakan jika ia seorang perempuan muda.

 Klepac mengatakan makanan percuma itu benar-benar hadiah bagi para pelanggannya yang kebanyakan merupakan pengunjung tetap. "Saya berharap orang-orang melakukannya kepada yang memerlukan," ujarnya.

Tembok China Runtuh Gara-gara Pembangunan Jalan

Posted: 09 Aug 2012 08:15 PM PDT


Siapa  yang tak kenal Tembok China yang terkenal itu. Namun baru-baru ini bangunan bersejarah yang sudah berusia berabad-abad itu mengalami kerosakan yang disebabkan kerana pembangungan jalan kota di depan tembok China di  bagian utara.

Adapun sebagian (kecil) Tembok China runtuh dimana berton-ton batu bata dan puing-puing dari sebahagian (kecil) Tembok China yang panjang itu runtuh pada pagi hari melewati Zhangjiakou, provinsi Hebei kerana galian yang dilakukan para pekerja bangunan.

 Para penduduk setempat mengatakan Tembok China runtuh setelah berminggu-minggu turun hujan deras serta dipadukan dengan pekerjaan pembangunan jalan utama di depan fondasi-fondasi tembok China.

"Ada sebuah investigasi terkait runtuhnya tembok itu. Banyak hal yang mungkin telah menjadi penyebab runtuhnya, termasuk pekerjaan pembangunan itu," ujar seorang pejabat kota.

"Tapi kami memiliki sebuah rencana membangun kembali dan konservasi dan itu tengah berlangsung," ujar pihak pejabat kota.

 Adapun bahagian Tembok China runtuh yang  ada di Zhangjiakou  itu pernah dibangun ulang lebih dari 500 tahun lalu di 1484 selama Dinasti Ming. 

"Tembok itu terus menerus dibangun ulang dan diperbaiki  sepanjang sejarah.

Seperti projek pembangunan lainnya, beberapa hasil bertahan lebih lama dari yang lain," ujar salah seorang ahli.

Weirschke kekal gelaran penaip mesej terpantas

Posted: 09 Aug 2012 08:00 PM PDT


NEW YORK - Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun, Austin Weirschke dari Wisconsin, Amerika Syarikat (AS) mengekalkan kejuaraan dengan memenangi pertandingan menaip khidmat pesanan ringkas paling pantas di negara ini.
Weirschke menang selepas dia bertarung dalam lapan pusingan di New York Times Square di sini kelmarin.
Dia memenangi hadiah wang tunai berjumlah AS$50,00 (RM154,966) dalam pertandingan anjuran syarikat pembuat telefon, LG Electronics.
Seramai 11 orang peserta dari AS bersaing dalam pertandingan tersebut.
Kesemua peserta pertandingan menggunakan jenis telefon bimbit yang sama iaitu LG Optimus Zip dengan papan kekunci QWERTY.
Pertandingan itu menguji tiga tahap kecekapan peserta itu; kelajuan, ketepatan dan ketangkasan.
Para peserta juga dikehendaki menaip ayat dengan mata ditutup.
"Ia (kejayaannya) seolah-olah tidak dapat dipercayai," kata Weirschke.
Remaja itu berlatih menghantar hampir 500 mesej sehari kepada rakan-rakannya.
Tempat kedua dimenangi oleh Kent Augustine yang berusia 16 tahun dari bandar raya ini.
Menurutnya, dia berasa sedikit kecewa kerana menduduki tempat kedua.
Bagaimanapun, dia menduduki tempat kedua dengan memperoleh wang tunai sebanyak AS$10,000 (RM31,049).
Augustine berkata, dia akan bertanding lagi pada tahun depan. - Agensi
sumber : kosmo online

Pengail amatur tangkap ikan keli 55 kilogram

Posted: 09 Aug 2012 07:45 PM PDT


LONDON: Seorang wanita menyebabkan teman lelakinya berasa kagum dan tercabar selepas berjaya menangkap ikan keli gergasi yang lebih berat daripada dirinya, semalam.
Kristin Hole, 20, memancing bersama Lee Pollard di Oakwood Park di Thetfofd, Nofolk apabila umpannya dibaham ikan keli seberat hampir 55 kilogram.

Mengakui baru berjinak-jinak dengan aktiviti memancing sejak beberapa tahun lalu, Kristin berkata, pengalamannya jauh lebih rendah berbanding Pollard yang memang pakar dalam kegiatan itu.


Ikan keli dipancing Kristin memadamkan rekod ikan air tawar paling besar pernah ditangkap di Britain sebelum ini - seberat 31.7 kilogram.

Ikan itu juga mengatasi pencapaian Pollard yang hanya mendapat ikan seberat 18 kilogram dalam kembara mereka selama tiga hari di situ.


Menceritakan pengalamannya sejam bertarung dengan ikan sepanjang 2.1 meter itu, Kristin berkata, ia seperti "menarik sebuah bas." Kristin melepaskan semula ikan berkenaan ke tasik sejurus selepas merakamkan gambar bersamanya. - DM


sumber : myMetro

Madonna dikritik galak homoseks

Posted: 09 Aug 2012 07:30 PM PDT


ST PETERSBURG: Madonna dikecam ramai, termasuk Timbalan Perdana Menteri Russia yang menggunakan Twitter dan menganggap ikon pop itu "menyebarkan propaganda homoseksual," semalam.
Madonna berdepan kritikan itu menjelang konsertnya di St Petersburg hari ini. Ketika beraksi awal minggu ini, ratu pop Amerika Syarikat itu menggesa pihak berkuasa membebaskan tiga anggota kumpulan punk Pussi Riot yang kini dibicarakan kerana menyanyikan lagu mengkritik Presiden Vladimir Putin di sebuah gereja terkenal di Moscow.

Kali ini, Madonna berjanji untuk menyatakan sokongan terhadap komuniti gay St Petersburg melalui gelang merah jambu yang bakal diedarkan kepada orang ramai pada konsertnya. - AFP


sumber : myMetro

Pesan TV dapat raifal

Posted: 09 Aug 2012 07:15 PM PDT


WASHINGTON: Polis di bandar raya ini semalam menyiasat bagaimana seorang penduduk tempatan yang memesan set televisyen warna melalui Amazon.com, sebaliknya mendapat raifal separa automatik yang berkuasa tinggi.
Seth Horvitz yang tinggal di timur laut ibu negara Amerika Syarikat itu berkata, dia segera menghubungi polis selepas terkejut khidmat penghantaran bungkusan meninggalkan raifal SIG Sauer ala-tentera, SIG716 di depan pintu apartmennya. "Pada mulanya, mereka (polis) agak keliru. Mereka tidak pernah melihat sesuatu seperti itu," katanya kepada stesen televisyen tempatan, Fox 5. "Mereka hanya mengambil maklumat saya dan kemudian berkata: "Kami akan uruskan senjata ini kerana menyimpannya di sini menyalahi undang-undang. Ia juga salah untuk dibawa ke dalam kereta, jadi ia tidak boleh dipulangkan," katanya.

Sementara kotak bungkusan itu dialamatkan kepada Horvitz yang memesan televisyen skrin rata daripada peruncit pihak ketiga melalui Amazon.com, invois di dalam kotak bungkusan menyatakan senjata api itu sepatutnya dihantar ke kedai senjata api di Pennsylvania. Jurucakap Jabatan Polis Washington memberitahu media, kes itu yang berlaku ketika kejadian pembunuhan secara besar-besaran di negara terbabit tercetus kurang daripada sebulan, masih disiasat. - AFP


sumber : myMetro

‘Diperangkap’ memori 20 tahun

Posted: 09 Aug 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Perkara terakhir yang diingati Kay Delaney ialah menidurkan dua anaknya - masing-masing berusia enam dan dua tahun.
Dua dekad berlalu dan kedua-dua anaknya membesar serta menamatkan pengajian di universiti, tetapi Kay tidak dapat mengingat satu pun apa yang berlaku sepanjang tempoh itu.

Selepas terjatuh dan kepalanya terhantuk, memori selama lebih 20 tahun dalam ingatan Kay terpadam langsung, menyebabkan dia gagal menyedari apa yang berlaku kini.


Bagi Kay, dia masih berusia 30-an dan akan terkejut setiap kali melihat wajahnya di cermin kerana ia memaparkan dirinya yang sebenar berusia 55 tahun.

Selain itu, Kay juga masih menganggap Margaret Thatcher adalah Perdana Menteri Britain hari ini dan telefon bimbit masih bersaiz besar seperti batu bata.


Kay juga tidak mampu mengingati kelahiran anak bongsunya, James, yang kini berusia 19 tahun.



Sebelum ditimpa kemalangan itu, Kay bekerja sebagai pengurus rumah asuhan dan sepatutnya mendapat kenaikan pangkat.

Nasib tidak menyebelahinya apabila kini Kay mengalami pelbagai halangan, termasuk kesukaran membancuh secawan teh kerana sentiasa terlupa menekan suis cerek di rumahnya.


Selalu juga dia mengejutkan pasangannya daripada tidur di tengah malam dengan menyanyikan lagu berbahasa Perancis dengan fasih walaupun tidak tahu bercakap Perancis.

Akibat kemalangan dulu, Kay didapati mengalami penyakit amnesia songsang.


Dia berkhidmat sebagai pengurus di Rumah Asuhan Dove Court di Wisbech, Cambridgeshire apabila dia tergelincir di lantai basah dan terjatuh, menyebabkan kepalanya terhantuk.


Apabila dibawa bertemu doktor, Kay dimaklumkan, dia tidak mengalami masalah serius kecuali sedikit gegaran di kepala.


Tidak lama kemudian, Kay menyedari dia berdepan masalah mengingati sesuatu, sama ada memori lama atau baru.


Sejak itu dia bergelut dengan pelbagai masalah yang sebelum ini sangat mudah dilakukan, seperti memasak dan membasuh.


Pasangannya selama empat tahun, Robert, 60, terpaksa berhenti kerja untuk menjaganya.


Ketika anaknya, Sandy, 23, Kenny, 27, atau James memeluknya, Kay mengakui dia berasa janggal kerana seolah-olah dipeluk orang tidak dikenali. - DM


sumber : myMetro

Panaskan dulu air tebu

Posted: 09 Aug 2012 06:45 PM PDT


SHAH ALAM: Penyediaan air tebu yang tidak mementingkan soal kebersihan ketika pemprosesan dilakukan boleh mengakibatkan keracunan makanan kepada penggemarnya.
Berdasarkan kajian perubatan, antara bakteria yang boleh mencemari air tebu yang diproses tanpa mementingkan soal kebersihan ialah E Coli, Enterococci, Citrobacter, Klebsiella dan Staphylococcus Aereus yang boleh menyebabkan sakit perut, cirit birit, muntah serta demam.

Pensyarah Mikrobiologi Makanan, Fakulti Sains Gunaan Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr Khalilah Abdul Khalil berkata, sepanjang proses menghasilkan air tebu boleh menyebabkan berlakunya pencemaran jika pengusahanya tidak mementingkan soal kebersihan.
"Apabila kulit tebu dibuang, ia akan dibasuh atau direndam dalam bekas air yang tidak dimasak digunakan berulang kali.

"Mesin tebu dan bekas untuk mengumpulkan air tebu juga tidak dibersihkan dengan sempurna menyebabkan bakteria boleh membiak," katanya yang ditemui semalam.

Beliau berkata, hampas tebu diletakkan berdekatan boleh menarik lalat menyebabkan kehadiran bakteria yang boleh menyebabkan risiko keracunan makanan lebih tinggi.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan, langkah di India yang juga melakukan cara pemprosesan tebu hampir sama dengan negara ini wajar diikuti.

"Di India dan beberapa negara lain yang juga menggemari air tebu, sedikit perahan limau dimasukkan selepas air itu diperah.


"Ia bukan saja menambah keenakan air tebu, malah asid limau mengurangkan jumlah bakteria di dalam air berkenaan," katanya.

Dr Khalilah berkata, pengguna juga boleh memanaskan air tebu dibeli kira-kira lima minit sebelum dihidang bagi membunuh bakteria.


"Ia tidak perlu sampai mendidih kerana boleh menghilangkan vitamin C di dalam minuman itu, cukup sekadar panas sedikit bagi mengurangkan bakteria," katanya.


Menurutnya, air tebu yang mengandungi vitamin C dan gula kompleks sebenarnya baik untuk kesihatan dan mereka yang menghidap diabetes juga boleh menikmatinya.


sumber : myMetro

Derita hamba seks berakhir

Posted: 09 Aug 2012 06:30 PM PDT


KUALA LUMPUR: Derita seorang wanita warga Indonesia yang dikurung seorang lelaki dan dijadikan hamba seks selama lebih dua bulan hingga menyebabkannya mengandung berakhir apabila diselamatkan isteri lelaki berkenaan.
Difahamkan, wanita berusia lingkungan 20-an itu mula mengenali lelaki terbabit kira-kira tiga bulan lalu yang mendakwa kononnya ejen pendatang asing dan boleh membantu menghantarnya pulang semula ke negara asal.

Malangnya, sumber berkata, wanita itu bukan saja ditipu lelaki berkenaan malah terpaksa melalui detik hitam apabila dikurung dan dijadikan pemuas nafsu sebelum diselamatkan polis dengan bantuan isteri lelaki terbabit, awal pagi kelmarin.


Mangsa yang bekerja di sebuah negeri di pantai timur diperdaya lelaki berusia lingkungan 30-an berkenaan mendakwa boleh membantu menguruskan dokumen perjalanan pulang ke negara asalnya.

"Tanpa berfikir panjang, mangsa mengikut lelaki berkenaan bersama seorang lagi lelaki dipercayai rakan lelaki terbabit ke ibu kota. Mereka kemudian membawa mangsa ke sebuah kondominium di Kepong, di sini.


"Lelaki terbabit menyuruh mangsa menetap di rumah itu bersama rakannya sementara menunggu dokumentasinya selesai. Namun, selepas seminggu tinggal di rumah berkenaan, mangsa masih tidak mendapat pasport dan tiket penerbangan seperti dijanjikan," katanya



Menurutnya, mangsa dihalang keluar dari kondominium berkenaan selain turut dijadikan hamba seks apabila dipaksa melayani nafsu serakah lelaki berkenaan dan beberapa lelaki lain.

"Mangsa mendakwa lelaki itu dan rakannya dipercayai ahli sindiket pelacuran kerana sering membawa pulang beberapa wanita ke rumah berkenaan bersama beberapa lelaki lain yang dipercayai pelanggan kepada wanita terbabit," katanya.


Sumber berkata, kira-kira jam 2 pagi kelmarin, mangsa yang dipercayai mengandung mengalami pendarahan teruk menyebabkan rakan lelaki terbabit panik dan bertindak menghubungi lelaki itu.

"Lelaki itu dipercayai menghantar kiriman SMS memberitahu keadaan mangsa. Bagaimanapun, kandungan SMS itu dibaca isteri lelaki itu menyebabkan wanita berkenaan terkejut.


"Wanita berusia lingkungan 30-an itu mengesyaki sesuatu sudah berlaku menyebabkan dia terus bergegas ke kondominium rakan suaminya itu sebelum menemui mangsa," katanya.


Sumber berkata, tindakan wanita itu membawa padah apabila dia turut dikurung suaminya sendiri yang datang ke rumah berkenaan sebaik dimaklumkan rakannya mengenai kehadirannya.


Difahamkan, wanita terbabit kemudian bertindak menghubungi polis meminta bantuan sebelum sepasukan polis tiba di rumah itu dan menyelamatkan mereka.


Beliau berkata, kedua-dua suspek turut ditahan polis bagi membantu siasatan lanjut mengenai kejadian itu.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu dan disiasat mengikut Seksyen 14 Akta Antipemerdagangan Orang dan Anti Penyeludupan Migran (Atip).


sumber : myMetro

Diisytihar msti sejak tahun 2000

Posted: 09 Aug 2012 06:15 PM PDT


ALOR SETAR: Satu lagi kes 'hantu bernyawa' atau individu masih hidup, tetapi direkodkan sebagai sudah mati oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dikesan di sini, namun agak aneh apabila Wahid Bashah, 54, yang mengalami masalah itu hanya berdepan kesukaran ketika berurusan di jabatan imigresen, pada 5 Ogos lalu.
Namun, sepanjang tempoh dia diisytiharkan mati sejak 12 tahun lalu, dia masih boleh membuat perjalanan ke luar negara dan permohonannya mendapatkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) pada awal tahun ini, turut diluluskan.
"Masalah hanya timbul apabila saya tidak dibenarkan memperbaharui dokumen perjalanan ketika berurusan di pejabat jabatan imigresen pada 5 Ogos lalu," katanya yang mula mengesan dia diisytiharkan meninggal dunia pada 2000.

Menurut penyelia kilang itu, ketika mengambil sijil kelahiran yang diperbaharui pada 2007 di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Perak, dia menyedari ada tarikh kematiannya tercatat sijil itu, tetapi dimaklumkan perkara itu tidak akan menimbulkan masalah.


sumber : myMetro

Nenek 10 juta diburu polis

Posted: 09 Aug 2012 06:00 PM PDT


KOTA BHARU: Umurnya sudah mencecah 61 tahun dan perwatakannya lembut serta meyakinkan, namun itu semua hanya topeng untuk memperdaya ramai ahli perniagaan di seluruh Malaysia menyebabkan dia kini diburu polis selepas disyaki terbabit dalam penipuan pelaburan bernilai lebih RM10 juta.
Dikesan aktif melakukan penipuan sejak beberapa tahun lalu, wanita itu yang dikenali sebagai Ramalah Mohd Nor, 61, dipercayai menipu sekurang-kurangnya 10 individu dan ada di antara mangsanya kerugian sehingga RM2 juta.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Kelantan, Superintendan Mohamed Zulmazi Che Daud berkata, suspek dikenal pasti aktif menipu golongan profesional untuk melabur dalam sektor hartanah sehingga ada mangsanya diisytiharkan muflis selepas rumah atau tanah yang mereka cagar tergadai.

"Kami mendedahkan gambar suspek yang kini diburu selepas terbabit dalam kes penipuan lebih RM10 juta. Orang ramai yang mengenali suspek boleh menghubungi Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di talian 09-7455622," katanya di sini, semalam.


sumber : myMetro

Rumah macam dibom

Posted: 09 Aug 2012 05:45 PM PDT


ARAU: "Saya menyangkakan dapur rumah saya dibom apabila tiba-tiba terpelanting sejauh kira-kira dua meter ke belakang sejurus mendengar letupan kuat yang turut memusnahkan sebahagian besar ruang dapur rumah."
Begitu kata suri rumah, Anita Nordin, 31, yang terjejas pendengaran selain sebahagian rambutnya turut terbakar apabila berlaku letupan pada saluran gas dapur memasak ketika menyiapkan juadah berbuka puasa di rumahnya di Kampung Paya Guring, Pauh, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5 petang, sebahagian besar rumahnya musnah akibat kejadian itu, malah mangsa mungkin hilang keupayaan mendengar selepas telinga kanannya cedera akibat letupan kuat.


Anita berkata, ketika kejadian dia mahu memasak air apabila tiba-tiba berlaku letupan menyebabkannya terpelanting, sekali gus mengakibatkan telinga kanannya berdengung kuat.

Menurutnya, suami dan anaknya yang kebetulan berada di ruang tamu bergegas ke dapur memberikan bantuan sebelum ambulans yang dihubungi membawanya ke Hospital Tuanku Fauziah (HTF), di sini, bagi menerima rawatan.


"Letupan itu dapat dirasai ibu mentua yang tinggal berdekatan apabila gegaran itu menyebabkan pintu rumahnya rosak.



"Saya seperti mahu pengsan, manakala telinga kanan pula sakit akibat letupan kuat itu," katanya ketika ditemui di HTF, di sini, semalam.

Menurutnya, letupan itu mungkin berpunca akibat saluran getah yang menyalurkan gas ke dapur miliknya sudah lama tidak ditukar sehingga menyebabkan berlaku kebocoran.


"Ketika kejadian, saya berada di dapur, manakala suami serta anak di ruang tamu dan kami langsung tidak terhidu bau gas sebelum ini. Bagaimanapun, saya bersyukur kerana tidak mengalami sebarang kecederaan serius," katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Arau, Mohd Yusrizal Mohd Yusof, berkata pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian itu pada jam 5.30 petang sebelum sepasukan anggota bomba dan sebuah jentera dikejarkan ke lokasi kejadian.


Menurutnya, rumah berkenaan tidak terbakar, sebaliknya sebahagian dindingnya runtuh dan mengalami kerosakan antara 40 hingga 50 peratus akibat kesan letupan kuat.


"Kami masih melakukan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian termasuk kemungkinan saluran tong gas berkenaan tersumbat," katanya.


sumber : myMetro

Bagaimana jika bentuk sukan olimpik begini?

Posted: 09 Aug 2012 05:30 PM PDT





Tengok pun dah bernafsu

Posted: 09 Aug 2012 05:15 PM PDT
















kreatif betul diaorang ni..tengok pun dah bernafsu...

Gilalah..Otak Seorang Guru Ini Akan Keluar dari Kepalanya Jika Tertawa

Posted: 09 Aug 2012 05:00 PM PDT


Bersyukurlah kamu boleh ketawa bebas. Ketawa itu banyak manfaatnya, baik untuk kesihatan rohani, mahupun jasmani. Namun, tidak demikian bagi Carolyn Gibbons, 23 tahun, yang berkerjaya sebagai seorang guru di Inggris.

Keawa merupakan hal yang berbahaya buatnya dan boleh menyebabkan kematian. Carolyn mengalami kejang setiap hari, penglihatan kabur, dan migrain kerana penyakit langka yang dideritanya, iaitu Arnold Chiari Malformation.

Ukuran otak Carolyn terlalu besar untuk kepalanya. Gerakan yang tiba-tiba boleh membuat kepalanya seperti akan meletus. Tekanan yang terlalu besar dapat menyebabkan herniasi otak ke bahagian atas tulang belakang dan dapat membunuhnya.

Carolyn pernah pengsan di sekolah kerana ketawa setelah mendengar lawak. Keluarganya berusaha menyembunyikan televisyen agar Carolyn tidak menonton acara komedi favouritenya, Scrubs.

"Saya hidup dalam gelembung rasa sakit. Tekanan dapat menyebabkan otak saya benar-benar keluar dari kepala," ujarnya. "Saya hanya berharap hal ini dapat diselesaikan sehingga saya dapat ketawa kembali."

Saat ini Carolyn harus meminum 50 biji pil untuk meringankan gejala penyakitnya dan masih harus menjalani banyak pembedahan.

sumber: Mirror

Kaya raya kerana rambut

Posted: 09 Aug 2012 04:45 PM PDT

VIVAnews - Siapa yang menyangka seorang pedandan rambut boleh mendapatkan US$800 juta untuk satu kali potong rambut?

Sally Hershberger adalah salah satu pedandan rambut terkemuka yang memiliki kemampuan menciptakan trend rambut di kalangan artis dan masyarakat dunia. Dialah yang menciptakan trend rambut 'Sally Shag' yang dipakai oleh Megg Ryan.

Sejak 2008, dia mendirikan salon dengan namanya sendiri 'Sally Hershberger'. Di awal pembukaannya, salon ini mengenakank harga US$600  untuk sekali potong. Namun kini, pelanggan harus membayar  US$800 agar Sally mempercantik rambut mereka.

Sejauh ini, Sally memiliki dua cawangang salon yang terletak di New York dan Los Angeles. Dia menjadi satu dari 20 wanita berpenghasilan tertinggi di Amerika Syarikat. Laman Marie Claire menulis penghasilannya mencapai US$5 juta  sebulan.

"Saya benci ketika harus mengatakan bahawa saya seorang penata rambut. Tapi nyatanya, saya menghasilkan lebih banyak wang dibandingkan seorang doktor atau pengacara, " ujarnya seperti dikutip laman New York Magazine.

Penata rambut yang sosoknya digambarkan pada karakter Shane McCutcheon dalam serial 'The L Word' ini berasal dari keluarga sederhana. Lahir dari ayah seorang produsen minyak yang tidak membangun keluarganya untuk menjadi penata rambut, Sally menjadi pemberontak.

Sally Hershberger tidak mungkin ssukses sekarang jika tidak memiliki kemahuan yang keras untuk mendalami hobinya dan terus belajar. "Anda harus membaca banyak informasi. Michelle Pfeiffer tidak akan mahu dipotong rambutnya oleh seseorang yang tidak tahu apa-apa," ujarnya.

Dengan memberikan harga yang sangat mahal untuk para pelanggannya, banyak pesaing menyindirnya. "Itu hanya sebuah tanda kehadirannya. Apa keistimewaannya? Itu hanya sebuah ejekan untuk kami semua," ujar seorang pesaingnya.

Sindiran-sindiran tersebut, dianggap  acuh sahaja oleh Sally Hershberger . Dia menjawabnya dengan karya yang menjadi trend rambut masyarakat dunia.

Wow...ATM (Automated Teller Machines) dilengkapi video conference

Posted: 09 Aug 2012 04:30 PM PDT

 Perkembangan fungsi mesin ATM (Automated Teller Machines) semakin canggih. Kini, mesin ATM terbaru yang dilengkapi teknologi video conference memungkinkan penggunanya boleh berbicara dengan teller bank dari jarak jauh.



Ya, terkadang kita ingin menanyakan beberapa hal berkaitan dengan layanan bank yang bersangkutan. Nah, mesin ATM ini cuba memenuhi keperluan tersebut, membuat ATM nampak 'hidup' dengan kehadiran teller bank.

SelfServ ATM, demikian mesin yang diproduksi perusahaan asal Amerika Syarikat, NCR ini, memungkinkan institusi perbankan secara terpusat menempatkan teller di lokasi dari jarak jauh untuk menyediakan akses layanan ke teller selama 24 jam.

Dikutip detikINET dari Gizmag, mesin  ini juga disebutkan juru bicara NCR, memungkinkan institusi perbankan seperti membangun cawang pejabat baru dan membuat layanan teller tersedia di wilayah yang sebelumnya tidak terjangkau.

"Pelanggan tidak selalu bolehmengikuti jam operasional bank. Mereka menginginkan layanan setiap masa  di manapun yang nyaman bagi mereka," kata Michael O'Laughlin, Senior Vice President NCR Financial Services.

SelfServ ATM menggunakan teknologi yang dikembangkan uGenius Technology, sebuah perusahaan teknologi yang berpusat di Utah. Untuk saat ini, SelfServ ATM masih dalam tahap uji cuba di beberapa lokasi di AS.


sumber: Vivaforum

Kaitan jenis darah dan peribadi

Posted: 09 Aug 2012 04:15 PM PDT

Adakah jenis darah yang mengalir dalam tubuh kita mampu menggambarkan personaliti sebenar diri kita sendiri? Menurut salah sebuah institut di Jepun, kajian yang dilakukan ke atas jenis-jenis darah yang mengalir di dalam tubuh manusia ternyata mampu memberi gambaran terdekat mengenai keperibadian individu itu sendiri. 


DARAH O

  • Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri. Selain itu individu dari kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan. Sekiranya menginginkan sesuatu, anda akan berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. Ada kalanya anda dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat. Selain itu anda juga terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri anda sendiri.

Oleh yang demikian anda harus lebih bijak mengawal emosi diri anda agar tidak dikuasai dengan tekanan.


DARAH A

  • Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup anda. Anda gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan anda juga gemar melibatkan diri dengan berpersatuan. Anda bijak bergaul dengan individu di sekeliling dan ternyata mereka juga sentiasa berasa senang untuk bekerjasama dengan anda.



Sikap sensitif, sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri anda itu melambangkan bahawa anda tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian penyayang. Walau bagaimanapun ada kalanya anda agak degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat. Anda harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan kerana terlalu leka dengan kerja-kerja anda itu, kesihatan diri pula yang terabai.


DARAH B

  • Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan anda. Anda lebih selesa dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula anda adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, anda lebih gemar melaksanakannya dengan cara anda sendiri. Anda adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri anda untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu.

Anda adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap anda yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri anda dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Anda harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.


DARAH AB

  • Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini. Anda juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling anda berasa selesa untuk berdampingan dengan anda. Anda juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria.

Namun ada satu perkara yang harus anda perbaiki dalam diri anda itu. Anda perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri anda sendiri.


p/s benar atau tidak kenytaan di atas ...anda sendiri boleh menilainya



7 Potongan Rambut Lelaki yang Disukai Wanita

Posted: 09 Aug 2012 04:00 PM PDT

Seringkali yang dilihat wanita pertama kali dari lelaki adalah dandanan rambut mereka. Potongan rambut yang tepat, boleh menarik perhatian wanita. Nah, bagi para lelaki yang ingin tahu dandanan rambut yang disukai para wanita, ini dia model-modelnya.

 Zac Efron Style


Curly-Wave Style


50s Style


American Style


Modern Elvis Style


Short Spike Style


Taylor Lautner Style

Lapar..? Ini Ikan Salmon Siap Saji....

Posted: 09 Aug 2012 11:00 AM PDT

Ini di Jepun. Jika anda kerja dan tidak ada waktu untuk pulang merasakan masakan isteri anda, maka ada penyelesaian. Kalau mie instant sudah bosan maka sekarang ada ikan Salmon tinggal dibakar sedikit sudah langsung boleh disantap.








Sakit Budak Ini Aneh, Kaki Membesar Perut Mengecil

Posted: 09 Aug 2012 10:30 AM PDT

GARUT- Ahmad Soleh (6), anak pasangan Ina Marlina (35) dan almarhum Idan menderita penyakit aneh. Dua kakinya membesar, namun bahagian tangan dan perut mengecil.

Kanak-kanak yang tinggal di Perum Puri Ganda Sari, Blok G, RT 03/14, Desa Mangkurakyat, Kecamatan Cilawu, Kabupaten Garut, Jawa Barat, ini merasa sakit dengan benjolan itu.

"Kalau main dia biasa saja. Tidak merasa malu kerana kakinya besar," kata Kakak Ahmad Soleh, Uji Setiawan (18) ketika ditemui di rumahnya.

Menurut Uji, sampai ketika ini pihak keluarga tidak mengetahui pasti apa penyakit yang diderita Ahmad. Kelainan yang dialami Ahmad ini sudah terjadi sejak usianya 2 bulan.

"Kalau makan biasa saja, tapi, anehnya sari-sari makanan tidak diserap tubuh. Lengannya saja kecil seperti tulang yang hanya dibungkus kulit. Tidak ada dagingnya. Ahmad juga tidak merasa sakit," beber Uji.

Uji menambahkan, ibunya sempat membawa Ahmad ke Hospital Hasan Sadikin (RSHS) Bandung. Namun doktor memberitahu Ahmad harus menjalani pembedahan pada usianya 2,5 tahun.

"Saya sendiri tidak tahu penyakit yang dialami Ahmad ini apakah kaki gajah atau bukan," tuturnya.

Sewaktu bayi, jelas Uji, Ahmad juga kerap mengalami demam. Keadaan ini disusul dengan munculnya benjolan pada perut bahagian kiri.

Kerana tidak memiliki cukup wang, pihak keluarga tidak sempat membawa Ahmad ke RSHS kembali untuk menjalani pembedahan.

Biaya hidup sehari-hari saja sebenarnya tergantung dari pemberian kakak pertamanya, Yasifa Daniyati (21), yang bekerja di salah satu restoran di Kota Bandung.

"Ibu punya empat anak. Kerana ibu tidak bekerja, semua biaya keperluan ditanggung kakak perempuan," ungkapnya seraya berharap ada bantuan dari pemerintah untuk menyembuhkan penyakit adiknya itu.

Sumber :http://www.okezone.com/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS