Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Muzikon Lancar Single AYU & Gary V LIVE in Malaysia 2011 Tour

Posted: 25 Sep 2011 06:39 PM PDT

MUZIKON MELANCARKAN SINGLE TERBARU SERANTAU BERSAMA DiGi Mempersembahkan JELAJAH LANGSUNG GARY V di Malaysia 2011

MUZIKON, sebuah label muzik Serantau yang berpusat di Malaysia melancarkan Single terbaru Serantau, "Ayu" dengan siri jelajah yang ditaja oleh DiGi Telecommuncations Sdn Bhd (DiGi) yang menampilkan Pop Ikon Filipina, Gary Valenciano (atau lebih dikenali sebagai Gary V).

DiGi mempersembahkan Gary V LIVE in Malaysia 2011 Tour akan merangkumi two Jelajah Persembahan Ringkas di Kota Kinabalu bertempat di Horizon Hotel 12 November 2011 dan pada hari seterusnya di Kuala Lumpur yang bertempat di Wisma Fui Chiu (13 november).

Di sidang media, Richard Voon, Pengarah Pengurusan, MUZIKON berkata, "Single terbaru serantau, "Ayu" oleh Gary V, adalah kesinambungan misi kita untuk mempromosikan artis dan muzik Malaysia di seluruh rantau ASEAN. Kami mengalakkan artis ASEAN untuk meneroka pasaran antara satu sama lain dan mengalakkan mereka untuk menyanyi lagu-lagu mereka dalam bahasa yang berbeza. Kami bernasib baik kerana mempunyai Gary V, salah satu artis Filipina yang paling popular dan legenda yang masih hidup untuk mengambil bahagian di dalam misi ini."

GARY V 1

Gary Valenciano

Turut hadir di siaran akhbar adalah DiGi Ketua Acara, Tajaan & Pengaktifan, Pearly Lim, bersama dengan Gary V.

Menurut Pearly, "DiGi berasa teruja kerana dapat berkerjasama dengan Muzikon sekali lagi dan menawarkan pelanggan kami satu pengalaman yang tidak patut dilepaskan dengan artis Filipino yang terunggul, Gary V yang akan mengadakan persembahan live pertama di Malaysia."

"Berdasarkan sambutan hangat yang diterima dari Jelajah Persembahan Ringkas Jed Madela dan Nikki Palikat yang ditaja oleh DiGi, ini adalah penting bagi kami untuk memastikan bahawa pelanggan kami akan terus menikmati pengalaman muzik yang ekslusif supaya kawan-kawan mereka berasa iri hati dengan mereka. Ini termasuk membawakan peluang-peluang kepada pelanggan kami untuk mendapatkan akses ekslusif ke sesi autograph dan sesi pertemuan & sambutan," tambah beliau.

"Sejak perlancarannya tahun lepas, Muzikon telah melancarkan "Anugerah Cinta" oleh Noryn Aziz dan Christian Bautista di Malaysia, "Hanggang Wakas" oleh Hazami dan Kyla di Filipina dan "Antara Kita" oleh Jed Madela dan Nikki Palikat di Malaysia. "Hanggang Wakas" merupakan adaptasi lagu Bahasa Malaysia, "Tekad" yang dicipta oleh Hazami dan dinyanyikan semula dalam bahasa Tagalog bersama Kyla. Lagu ini telah dilancarkan di Fiilipina pada bulan November 2010 dan dalam masa hanya dua minggu telah mencapai No.1 di carta radio Filipina.

Projek ini merupakan yang pertama bagi Gary V sejak penglibatan beliau dalam industri hiburan, selama dua puluh lapan tahun, dua puluh tujuh album dan sebelas Anugerah AWIT (Anugerah Grammy buat Filipina) untuk Rakaman Lelaki Terbaik dipegang olehnya. Walaupun sibuk dengan kariernye sebagai penyanyi, pelakon, dan juga pengacara TV, Gary masih dapat membahagikan masanya untuk menjadi UNICEF National Ambassador of Goodwill yang pertama bagi negara Filipina (semenjak 1998). Walaupun dengan jadual yang padat, Gary V berada di Malaysia untuk mempromosikan single pertama beliau dalam Bahasa Malaysia yang ditulisnya sendiri dan berkerjasama dengan artis, komposer dan pemuzik Malaysia untuk album seterusnya yang akan dipromosikan di Malaysia dan Filipina. "Single saya yang bertajuk "Ayu" ini memberikan satu kepuasan dalam diri saya kerana ianya merupakan ciptaan pertama yang saya hasilkan dalam Bahasa Malaysia. Saya selalu teringin untuk mencuba menulis dan menyanyikan lagu di dalam bahasa yang berlainan dan Bahasa Malaysia selalu menjadi pilihan utama saya. Saya ingin berterima kasih kepada MUZIKON untuk memberi pengalaman yang baik, Sharon Paul bagi menghasilkan susunan muzik dan Fatin yang memberi lagu saya dengan nafas baru dan lirik lagu yang menyentuh di dalam Bahasa Malaysia" kata Gary V.

Tambah Gary, "Kini, ramai artis Filipina telah melawat Malaysia dan mula untuk mendalami musik Malaysia. Ini adalah konsep yang bagus, untuk kita menyanyikan lagu satu sama lain dengan bahasa yang berbeza. Ia merupakan satu penghormatan yang besar buat diri saya untuk berjumpa dan bekerjasama dengan individu berbakat besar dan berjaya sebagai pemuzik, komposer dan penyanyi di Malaysia. Saya berharap untuk memilihkan komposisi lagu Bahasa Malaysia untuk dipersembahkan bersama artis Malaysia dan melancarkannya di Filipina. Saya akan pulang semula di bulan November, dimana saya akan mempersembahkan dua persembahan ringkas besar untuk peminat saya dan melancarkan album saya pertama kalinya di Malaysia."

Pelanggan DiGi berpeluang untuk mendapat tiket percuma ke persembahan ringkas apabila mereka mendapatkan reload antara 26 Sept hingga 13 Nov, 2011. Tiket-tiket dapat ditebus di Kedai Khusus DiGi bertempat di Low Yat Plaza, Kuala Lumpur dan di Pusat DiGi bertempat di Api-Api dan 1 Borneo di Kota Kinabalu. Mereka juga akan mendapatkan poster autograf Gary apabila membelikan CallerTunes™ Gary berharga RM3.

Tambahan pula, 10 pelanggan bertuah DiGi bersama temannya akan juga mendapat peluang untuk meluangkan masa bersama Gary V di sesi minum petang selepas persembahan. Pemenang akan dipilih melalui cabutan bertuah yang akan diadakan di persembahan. Untuk menyertai cabutan bertuah ini, pelanggan DiGi perlu menunjukkan SMS yang mengesahkan pembelian CallerTunes™ dan mendaftar nama mereka di waktu persembahan.

Untuk dapatkan CallerTunes™ DiGi secara percuma bagi bulan pertama untuk lagu-lagu Gary V "Natutulog Ba Ang Diyos", "Sana Maulit Muli" dan "Ayu", hantar GV ke 2016.

GARY V 2

GARY V 3

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • DIGI presents JED MADELA & NIKKI Promo Tour
  • Concert Rihanna Live in Kuala Lumpur Stadium Bukit Jalil
  • Concert Bruno Mars Kuala Lumpur Malaysia 2011
  • Top Up Tour Nidji Live Showcase in KL di Ruums KL
  • Star World Presents Lee DeWyze Live in Kuala Lumpur
  • JEFF TIMMONS OF 98 DEGREES JEFF TIMMONS OF 98 DEGREES
  • Westlive Live In Kuala Lumpur Gravity Tour 2011
  • Konsert Westlife Live in KL
  • Senarai Pemenang Peraduan Konsert Tour Search Di Awan Biru
  • Tune Talk Presents Justin Bieber My World Tour In Malaysia
  • Malam Gala Seribu Bintang Karyawan & Pbank

    Posted: 25 Sep 2011 05:55 PM PDT

    Sehari selepas pulang dari Media Trip ke Pulau Phuket & Krabi dengan menaiki Star Cruise Libra anjuran 8TV, Budiey dah mula mencari berita untuk tatapan pembaca. Walaupun badan sengal-sengal dan rasa lenguh-lenguh, tapi digagahkan juga. Dengarnya, ramai media yang mengadu sakit dan migraine selepas mengikuti rombongan. Maklum sahajalah, bila perjalanan terlalu jauh, naik bas dari KL ke Penang kemudian rasa mahu mabuk laut masa dalam kapal.

    Pada 22 September lalu, hari Khamis Budiey sempat singgah di Roof Garden, Sime Darby Convention Centre, Bukit Kiara untuk menghadiri Sidang Media Malam Gala Seribu Bintang anjuran Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) dengan kerjasama Persatuan Benca Alam Negeri Kedah (PBANK).

    Untuk info pembaca, Malam Gala Seribu Bintang 2011 akan diadakan pada hari Rabu, 19 Oktober 2011 di Pusat Konvensyen Sime Darby Kuala Lumpur dan kalau tak silap Budiey ini adalah kali kedua dianjurkan oleh Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) untuk mengumpul dana Tabung Penggiat Seni Karyawan persatuan itu.

    Pengerusi Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez berkata, malam amal itu turut bertujuan mendapatkan dana untuk Persatuan Benca Alam Negeri Kedah (PBANK) yang bekerjasama menjayakan majlis berkenaan.

    Antara artis yang bersetuju untuk bersama-sama menjayakan majlis itu nanti adalah Natasha Hudson, Vanidah Imran dan Neelofa selain beberapa model terkenal yang bakal memperagakan busana eksklusif rekaan pereka terkenal, Albert King. Penyanyi Jamal Abdillah, Aishah, Datuk Julie Sudiro dan Ibnor Riza telah mengesahkan untuk tampil membuat persembahan istimewa. Selain itu juga ada pertunjukkan dari MOUAWAD, sebuah jenama fesyen terkenal yang terletak Starhill Gallery. Bagaimanapun Freddie berharap akan lebih ramai artis tempatan tampil untuk menghulurkan bantuan bukan sahaja daripada segi kewangan tetapi juga bakat mereka dengan menghadiri majlis tersebut.

    Selain selebriti dan penyanyi, majlis ini diserikan juga dengan beberapa VVIP terkenal seperti Yang Dipertua YTM Tunku Annuar Ibni Almarhum Sultan Badlishah, Timbalan Yang Dipertua Dato Wira Abdul Rahman Bin Ismail, Naib Yang Dipertua 1 Yang, Toh Puan Noor Suzanna Abdullah, Naib Yang Dipertua II Dato Wira Ku Nahar Bin Ku Ibrahim. Mereka juga akan menyumbangkan suara dan menghiburkan hadirin dengan rangkaian lagu Melayu, Cina dan Bollywood termasuklah YM Tuanku dan Toh Puan Bendahara Kedah yang tidak asing lagi dalam industri muzik tanahair.

    Budiey.com turut dijemput untuk menghadiri majlis Malam Gala Seribu Bintang ini. Terima kasih kepada Karyaawan dan PBank. Budiey harap kepada semua pembaca juga dapat war-warkan majlis ini kepada semua agar ada yang sudi menderma dengan membeli meja dan tiket untuk hadir di majlis ini.

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Datuk Freddie Fernandez

    Freddie berkata, idea untuk mengadakan majlis itu tercetus daripada ilham Naib Yang Dipertua I PBANK, Toh Puan Bendahara Kedah, Datuk Noor Suzanna Abdullah yang mahu masyarakat di luar sana membantu golongan memerlukan termasuk para artis.

    "Idea ini datang daripada beliau yang prihatin bukan sahaja kepada seluruh rakyat negeri Kedah melalui PBANK tetapi juga berhasrat untuk membantu golongan artis yang sedang terlantar sakit atau memerlukan bantuan tertentu. Usaha sama antara Karyawan dan PBANK juga bukan kali pertama dan kami sering mengadakan pelbagai majlis amal untuk mendapatkan dana bagi menghulurkan bantuan kepada golongan memerlukan. Dari sehari ke sehari, bilangan artis yang sakit, memerlukan pencen dan kurang upaya semakin bertambah,"

    Dalam pada itu, Freddie berkata, kutipan daripada majlis itu akan turtu disalurkan kepada mangsa-mangsa bencana sejak dua bulan lalu di Kedah melibatkan daerah Padang Terap, Baling, Kuala Muda, Kota Setar dan Pendang. Beliau berkata, pihak korporat atau persendirian yang ingin menyumbangkan tajaan pada malam itu boleh melakukannya melalui pembelian meja dengan harga istimewa.

    Budiey kira usaha murni dari Karyawan ini harus dipuji kerana ia menyumbangkan bantuan kepada artis yang betul-betul memerlukan. Budiey perhatikan dalam banyak-banyak persatuan, Karyawan adalah persatuan yang betul-betul komited dan konsisten dalam aktiviti amal. Semoga usaha murni ini berjaya mencapai matlamat.

    Untuk sebarang pertanyaan mengenai acara tersebut boleh menghubungi PBANK di talian 03 – 7955 6211 atau Persatuan Karyawan 012-2071 400.

    karyawan

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Albert King

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Timbalan Yang Dipertua PBANK, Y.Bhg Dato' Wira Abdul Rahman Bin Haji Ismail

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Malam Seribu Bintang Karyawan

    Yahya Sulong

    Tags: , , , , , , , , , ,

    Tags: , , , , , , , , , , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Selebriti di Malam Gala Rafflesia 2011
  • Artis Melaram di Malam Gala Rafflesia 2011 Part 3
  • Artis Melaram di Malam Gala Rafflesia 2011
  • Karyawan Sedia Platform Untuk Artis Berniaga
  • Foto Selebriti di Gala Nite Diva The Movie
  • Tayangan PERCUMA Filem Khurafat di FINAS
  • Music Aid 2010
  • Penari Seribu Satu Malam Seksi Nampak Pusat
  • Aizat Amdan, Ana Raffali & Amy Search di Malam Gala SimplySiti
  • Lirik Seribu Tahun – Imran Ajmain Lagu Emil Emilda
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Awek terkencing ketika cuba nak bunuh diri

    Posted: 25 Sep 2011 09:00 PM PDT





    Ahli sarkis kaki tidur perempuan ini disaman kerana dia menghidapi HIV

    Posted: 25 Sep 2011 08:45 PM PDT


    Tak hanya piawai menghibur, pemain sarkis yang satu ini juga mencari hiburan dengan meniduri belasan wanita di seantero Australia. Celakanya, ia adalah pengidap HIV dan kini disaman kerana telah menyebarkan virus tersebut.

    Pemain sarkis kelahiran Zimbabwe itu bernama Godfrey Zaburoni dan pernah menjadi salah seorang peserta pencarian bakat Australian's Got Talent. Ia didiagnosis positif mengidap HIV sejak tahun 1997.

    Dikutip dari TheSun, Rabu seorang pegawai kesihatan setempat, Dr Jeannette Young mengatakan lelaki berusia 31 tahun itu sedikitnya telah meniduri 7 wanita di Queensland. Sedangkan di New South Wales dan Victoria jumlah pastinya tidak diketahui.

    Polis Goald Coast memperkirakan jumlah korban mencapai ratusan wanita. Oleh kerana itu, para korban diminta untuk melaporkan diri jika merasa ada kemungkinan terinfeksi virus HIV.

    "Wanita manapun di negara ini (Australia) yang pernah tidur dengan Mr. Zaburoni tanpa kondom, harus memeriksakan diri secepatnya," imbau Dr. Young.

    Saat ini, Zaburoni yang piawai bermain akrobat ini tengah menghadapi 2 tuntutan di pengadilan Gold Coast, terkait dugaan telah menularkan penyakit serius.

    "Sayangnya Mr. Zaburoni tidak boleh memberikan data yang rinci, siapa saja wanita yang pernah tidur bersamanya. Kerana itu kami kesulitan untuk menghubungi para korban," ungkap Dr. Young.


    Wanita tak mengaku kerat kemaluan suami dan buang dalam pengisar sampah

    Posted: 25 Sep 2011 07:45 PM PDT


    WESTMINSTER - Seorang wanita California, Catherine Kieu tidak mengaku bersalah mengerat kemaluan suaminya dan membuangnya di dalam pengisar sampah.

    Dia membuat pengakuan itu di Mahkamah Daerah Orange, di sini pada Jumaat lalu berhubung dakwaan melakukan penyeksaan dan menambahkan kacau-bilau.

    Kieu juga didakwa menggunakan pisau dan menyebabkan kecederaan.

    Jika disabitkan dengan semua kesalahan itu, dia akan dikenakan penjara seumur hidup tanpa dikenakan parol.

    Wanita itu ditahan dengan wang ikat jamin sebanyak AS$1 juta (RM3.16 juta).

    Pihak berkuasa berkata, wanita itu membubuh dadah di dalam makanan suaminya yang berusia 60 tahun pada 11 Julai lalu.

    Dia kemudian mengikat tangan dan kaki suaminya di katil.

    Pihak berkuasa menyatakan Kieu mengerat kemaluan suaminya semasa dia terjaga selepas tertidur.

    Suaminya itu telah memfailkan perceraian pada Mei lalu selepas 16 bulan mereka mendirikan rumah tangga.- AP

    Mari kita tengok manusia benggong

    Posted: 25 Sep 2011 06:40 PM PDT


    Tak pasal-pasal tiang tu kena belasah..sendiri salah tak ingat..yang pelik member dia pun ikut benggong sekali........




    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Wanita ditahan adakan hubungan seks dengan anjing pulak

    Posted: 25 Sep 2011 06:25 PM PDT


    KENT - Seorang wanita telah ditahan kerana mengadakan hubungan seks dengan seekor anjing.

    Wanita itu, Tracy Woolridge yang berusia 45 tahun ditahan selepas pihak polis menemui imej gambar dan rakaman di dalam rumahnya.

    Woolridge mengaku bersalah di atas dua tuduhan mengadakan hubungan seks iaitu dengan seekor haiwan dan aktiviti seksual dengan seorang kanak-kanak di Mahkamah Mahkota Canterbury baru-baru ini.

    Dia akan dihukum pada November depan. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Panda Ceroboh Kandang Babi, Santap Tulang dan Daging

    Posted: 25 Sep 2011 05:47 PM PDT


    Beijing, (berita2.com) : Rasa lapar mendorong panda liar meceroboh ke kandang babi milik seorang petani China dan menyantap makanan yang ada di sana,iaitu daging dan tulang dan bukan bambu.

    China Central Television, milik negara, melaporkan panda raksasa tersebut nampaknya telah turun dari gunung di satu wilayah di Provinsi Sichuan, China barat-daya dan terlihat di satu ladang sebelum hewan itu ditemukan di dalam kandang babi, sedang melahap tulang dan membuang dagingnya.

    Setelah nafsu makannya terpenuhi, panda itu pergi secara diam-diam.

    Walaupun diklasifikasikan sebagai pemangsa daging, makanan panda raksasa terutama adalah buluh tapi haiwan khas China tersebut juga memakan makanan lain termasuk madu, telur, ikan, jeruk dan pisang kalau ada.

    Banyak ilmuwan percaya ada sebanyak 1.600 panda raksasa yang hidup di alam bebas di China, kebanyakan di pegunungan di bagian barat-daya negeri itu.

    Spesies yang terancam punah tersebut dipandang sebagai lambang nasional dan keberadaannya terancam oleh pembalakan, pertanian dan bertambahnya penduduk China.(*un)

    Bapok Arab

    Posted: 25 Sep 2011 04:51 PM PDT

    cun tak....

    WANITA GEMBIRA SELEPAS BUNUH SUAMI DAN HANTAR MESEJ KE FACEBOOK

    Posted: 25 Sep 2011 04:24 PM PDT


    MELBOURNE, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita berusia 40 tahun, Jennifer Lynn Hearn ditangkap selepas polis menyatakan bahawa dia menembak mati suaminya dalam satu pergaduhan dan menanamnya di sebuah kandang babi.

    Dia kemudian menghantar mesej di Facebook dengan menyatakan bahawa suaminya, Carl Cliff Hearn berusia 41 tahun telah meninggalkannya selain menyatakan kegembiraan kerana menjadi bujang semula.

    Wanita itu ditahan atas dakwaan melakukan pembunuhan kelas kedua baru-baru ini selepas ejen-ejen syerif menemui tinggalan mayat suaminya.

    Mayat suaminya itu ditemui di dalam kandang babi di rumah keluarganya di Melbourne, Florida.

    Selepas pejabat syerif menerima maklumat mengenai kejadian tersebut, Hearn memberitahu para penyiasat bahawa dia menembak suaminya dalam satu pergaduhan. - Agensi

    Penyebaran Foto Awek Arab Terkaya Menari Erotik Memakai Jilbab, Dikecam

    Posted: 25 Sep 2011 04:14 PM PDT

    berita2.com: Pernah mendengar pole dancing? Boleh dikatakan tarian yang cukup sensual dan erotik dengan alat seperti tiang. Walau demikian, seorang wanita Arab Saudi memperdalam tarian ini dengan mengundang instruktur berbangsa Inggris untuk datang ke Arab Saudi. Fotonya lalu beredar luas dan mendapat kecaman.

    Lucy Misch, nama instruktur itu diundang oleh salah satu keluarga Saudi terkaya dan paling berpengaruh, setelah menghadiri kelas tarian ini di Eropah. Misch juga membawa peralatan tarian sebanyak 3 buah dengan harga £500 per buah. Kunjungan Misch ke Negara Islam yang ketat akan hukumnya berjalan dengan lancar kerana yang mengundangnya keluarga yang paling berpengaruh.

    "Tidak ada sejarah pole dancing di Arab Saudi," kata Misch. "Ini bukan tempat yang Anda harapkan untuk diundang mempelajari tarian ini walaupun tarian ini baik untuk kebugaran, sangat baik manfaatnya untuk tubuh", ujarnya seperti disiarkan dailymail Khamis 22 September 2011.



    Qahtani, murid Misch, sangat teruja mendalami tarian ini. Ia meluangkan waktu 2 jam setiap hari selama 6 hari berturut. Ia belajar untuk memanjat tiang (pole), melakukan split di alat itu.

    Misch dan Qahtani mengabadikan gambar mereka saat melakukan tarian ini dengan mengenakan pakaian tradisional Arab Saudi. Dan ketika gambar-gambar ini dipublikasikan, Misch menghadapi kritik dari Umat Muslim Arab Saudi. Gambar-Gambar itu dianggap menghina.

    Salah seorang berkata: "Saya menemukan foto-foto Anda tidak menghormati wanita yang mengenakan jilbab dengan martabat di Saudi dan yang tidak akan pernah melangkah ke tiang untuk menari."

    Atas reaksi tersebut, Misch cuba menjelaskan bahawa tarian ini tidak terkait dengan aksi striptease. Tarian ini justru membutuhkan ketrampilan, kekuatan, dan tekad. Bahkan tarian ini sudah ada di Cina dan India selama berabad-abad.

    Misteri, Tubuh Penderita Diabetes Tiba-tiba Terbakar Tanpa Sebab

    Posted: 25 Sep 2011 04:11 PM PDT


    Meninggal kerana gagal ginjal atau serangan jantung adalah komplikasi yang sudah lazim pada penderita diabetes. Namun di Ireland, penderita diabetes meninggal kerana sebab yang aneh yakni tubuhnya mendadak terbakar secara misteri.


    Michael Faherty, laki-laki 76 tahun dari Galway, Ireland baru-baru ini ditemukan tak bernyawa di rumahnya sendiri. Datuk penderita diabetes tipe 2 ini diketahui memang memiliki komplikasi tekanan darah tinggi, namun dipastikan tidak meninggal kerana serangan jantung.

    Dilihat dari keadaannya yang hangus dan nyaris menjadi abu, dipastikan Faherty meninggal kerana terbakar. Anehnya, petugas forensik tidak menemukan tanda-tanda bekas minyak tanah atau bahan bakar lain sehingga dugaan bunuh diri dapat diabaikan.

    Keanehan lain yang dijumpai petugas forensik adalah, tidak ada kerosakan pada benda lain di rumah Faherty. Selain tubuhnya yang hangus nyaris menjadi abu, hanya lantai dan langit-langit di sekitar lokasi jasadnya ditemukan saja yang tampak agak gelap.

    Ketus pasukan forensik yang memeriksa kes ini, Dr Kieran McLoughlin memastikan Faherty meninggal akibat keadaan medis yang disebut Spontaneous Human Combustion (SHC). Keadaan yang diperkirakan baru pertama kali ditemukan di Ireland ni menyebabkan tubuh seseorang terbakar tiba-tiba.

    "Peristiwa ini sudah diselidiki secara menyeluruh dan saya simpulkan ini adalah SHC, sebuah fenomena yang hingga kini belum boleh dijelaskan dengan cukup memadai," ungkap Dr McLoughlin seperti dikutip dari The Irish Independent.

    Api yang muncul pada SHC muncul secara spontan akibat reaksi kimia yang terjadi di dalam tubuh, tanpa melibatkan panas eksternal dari lingkungan. Sama halnya dengan kes Faherty, pasukan forensik juga tidak menemukan benda-benda yang sekiranya boleh menyulut api misalnya mancis api mahupun peralatan elektrik.

    Meski sebenarnya sangat langka, ke SHC tercatat sudah terjadi ratusan kali di seluruh dunia dalam 300 tahun terakhir. Hanya saja tidak semuanya benar-benar diteliti oleh para ahli, sehingga ada juga yang hanya berupa cerita-cerita yang dilebih-lebihkan.

    Seperti diberitakan detikHealth sebelumnya, terdapat beberapa fakta yang terkait dengan kes SHC yakni:

    1. Sebanyak 80 peratus orban SHC adalah kaum perempuan.

    2. Kebanyakan korban mengalami kelebihan berat badan atau ketagih alkohol.

    3. Tubuh korban akan sangat hangus, tapi ruangan di sekitar mayat korban masih cukup utuh.

    4. Tubuh korban akan menguning dan biasaya di sekitar korban timbul bau minyak busuk.

    5. Batang tubuh termasuk dada, perut dan pinggul bisa benar-benar terbakar, tapi bagian dari kaki atau pakaian boleh jadi masih utuh.

    6. Pembakaran hanya terjadi pada korban sendiri tanpa adanya teriakan atau jeritan yang pernah terdengar.

    7. Biasanya korban banyak minum sebelum meninggal.

    Sumber :
    detikhealth.com

    Extreme Dubstep Dance: Ini Manusia Atau Robot? [Video]

    Posted: 25 Sep 2011 11:01 AM PDT

    Sebuah Kisah Inspirasi Pengorbanan Seorang Ayah yang Bisu dan Tuli Kepada Anak Perempuannya

    Posted: 25 Sep 2011 08:00 AM PDT

    Sebuah kisah yang mungkin dapat sejenak mengingatkan kita akan besarnya cinta orang tua kepada anaknya, walaupun mungkin kita sebagai anak sering lupa dengan keadaan orang tua kita sekarang yang sejak dahulu telah mengorbankan segalanya, untuk membuat kita selalu tersenyum dan bahagia.

    Kisah inspirasi ini dibuat oleh sebuah perusahaan insurans di Thailand. Berikut ini videonya, semoga oleh membuat kita selalu ingat dengan kedua orang tua yang selalu mencintai kita selamanya.



    memang hebat iklan ni....

    Dituduh menghalang tugas polis kerana keluarkan 'gas busuk'

    Posted: 25 Sep 2011 07:00 AM PDT


    Awalnya Jose Cruz dihentikan polis kerana ketika itu dia sedang berada dalam pengaruh alcohol alias mabuk di jalan sambil memandu kereta.

    Kemudian polis membawa, Jose ke balai polis untuk pemeriksaan lebih lanjut. Saat berada di disana itulah kemudian Jose melakukan hal yang memperburuk situasinya.



    Ketika memberikan cap jarinya, Jose malahan mendekati polis yang bertugas saat itu dan mengeluarkan 'gas busuk' disana.

    Menurut polis yang bertugas berada ditempat itu mengaku kalau bau kentut yang dikeluarkan Jose itu sangat busuk.

    Gara-gara peristiwa itu, Jose tak cuma dituduh berada dalam pengaruh alkohol saat memandu, namun ia juga dituduh melakukan tindak jenayah lainnya, yaitu menghalang polis menyelesaikan tugas.

    Ini Dia Lonceng Buddha Terbesar Di dunia

    Posted: 25 Sep 2011 06:00 AM PDT


    Lonceng Buddha ini memiliki berat lebih dari 100 ton dan tinggi hampir 30 kaki (9,1 m) dengan diameter terluas 19 kaki ( 5,79 m).

    Dan pastinya lonceng candi Buddha yang terbut dari kuningan / timah perunggu ini memiliki dentangan yang sangat nyata.

    Lonceng yang dibuat oleh Wuhan Heavy Industry Casting & Forging Co., Ltd di Wuhan, China Pusat ini memuat kitab suci Buddha sebanyak 92,306 kata yang diukir di lonceng.

    Adapun lonceng ini dikapalkan ke candi Xilai, di Liuzhou di bahagian Selatan China.

    "Lonceng itu memiliki nada dengunggan dan indah dan merupakan lonceng orang Buddha terbesar di seluruh dunia," ujar salah seorang pekerja.

    Pasangan Pertama Yang Memilih Nama Bayi Mereka Melalui Polling Di Facebook

    Posted: 25 Sep 2011 05:40 AM PDT


    Hari cuti begini tak tahu apa nak buat? Bagaimana kalau kamu ikut membantu pasangan unik dariIlliois ini untuk memilih nama calon bayi mereka melalui facebook?

    Dave Meske, 24, dan Lindsey, 27, tidak mengalami kesulitan ketika memilih nama seorang bayi laki-laki pertama mereka yang akan lahir pada bulan Januari tahun depan, Cooper. Namun nama ini segera dilupakan setelah pada bulan September ini mereka baru sahaja mengetahui bahawa bayi mereka ternyata perempuan.

    Mulailah perdebatan antara mereka berdua terjadi, Lindsey menginginkan nama anak perempuan keduanya McKenna atau Addilyne, sedangkan sang suami lebih menyukai Madelyn atau Emily. Mencari jalan tengah, mereka lalu membuka sebuah polling di facebook.

    Saat ini polling yang mereka buat sudah mencapai 1212 orang responden, dengan 2 nama pilihan mereka bersaing ketat meraih posisi pertama, McKenna 34% dan Madelyn 33%.

    Ingin ikut mengundi? Kamu juga boleh ikut mengundi nama-nama tersebut di namemychild.info. Dan tak perlu terburu-buru, Dave merancng membuka polling ini hingga akhir Disember nanti.-idbite.com

    sumber: Chicago Tribune
    foto: Myfoxchicago.com

    Hebat cara mamat ni tidur

    Posted: 25 Sep 2011 04:00 AM PDT

    panjang dan kuat betul lehernya....

    Cuba Menyalakan Rokok Dengan Pistol, Seorang Ibu Tak Sengaja Menembak Anaknya

    Posted: 25 Sep 2011 03:57 AM PDT


    Merokok memang berbahaya untuk kesihatan, namun merokok dengan menggunakan pemetik api dari pistol sungguhan jelas jauh lebih berbahaya.


    Peristiwa penembakan tak sengaja itu bermula ketika Rachel Avila, 30 bersama dengan puterinya yang berumur 12 tahun, sedang berbual dengan temannya di depan tempat tinggal mereka di Banning, California. Avila melihat sepucuk pistol terletak di tanah dan cuba menyalakan rokok miliknya dengan pistol yang disangkanya adalah sebuah pemetik api itu.

    Ketika picunya ditekan sekali, pistol itu tidak bereaksi apa-apa. Baru pada usahanya yang kedua pistol itu memuntahkan peluru kaliber .22 yang tertembak ke tanah kemudian memantul dan mengenai lengan atas puterinya.

    Gadis kecil itu segera dibawa ke hospital San Gorgonio Memorial untuk dirawat, dan untungnya luka tersebut tidak fatal.

    Pistol yang disangka pemetik itu adalah Derringer, sebuah pistol jenis revolver yang termasuk dalam golongan pistol kecil paling mematikan.

    Polis hingga kini masih mencoba mencari siapa pemilik senjata api tersebut.


    sumber: banning-beaumont.patch.com
    foto: dreamstime

    Abang ni terbeliak biji mata tengok peha gebu

    Posted: 25 Sep 2011 03:45 AM PDT

    Lilin cinta membawa petaka

    Posted: 25 Sep 2011 02:00 AM PDT



    Maksud hati ingin mengembirakan kekasih hati. Sayang, malah harus berakhir di kandang besi. Itulah yang terjadi pada lelaki Taiwan yang dikenali sebagai Lin. Untuk menunjukkan rasa cintanya kepada pujaan hatinya, dia menata lilin di bilik hotel hingga berbentuk tulisan I love you.

    Malang, lilin cinta itu membuat kebakaran hotel tersebut. Media setempat melaporkan, petaka itu terjadi ketika pasangan tersebut baru 40 minit berada dalam bilik.

    Lin yang bekerja sebagai penghantar makanan beku itu pun harus berurusan dengan pihak yang berwajib. "Lin ditangkap polis dan menjalani pemeriksaan," tulis media setempat.

    Tuduhan yang dikenakan kepada dirinya adalah dia telah membahayakan keamanan masyarakat umum. Lin juga harus membayar ganti rugi kepada hotel. Dia membayar sebanyak TWD 120 ribu .

    Tragedi tersebut terjadi pada 31 Mei lalu, tapi baru disidangkan kelmarin. Jaksa penuntut umum (JPU) menuntut Lin untuk membuat pernyataan permintaan maaf dan memberikan derma TWD 30 ribu yang akan diberikan kepada keluarga serta anak-anak yang memerlukan. Ada-ada saja..

    (rileks.com)

    Cuba lihat Laptop yang Dijadikan MP3 Player ini buat korang ketawa terguling-guling

    Posted: 25 Sep 2011 01:45 AM PDT

    betul-betul buat aku tergelak abang..sampai macamni sekali
    ko memang lawak....

    Inilah tarian yang boleh buat alat kelamin lelaki patah

    Posted: 25 Sep 2011 12:50 AM PDT


    Kingston, Jamaica,Daggering, sejenis tarian erotik yang sangat popular di Jamaica dinilai boleh membahayakan alat kelamin laki-laki. Tarian yang gerakannya mirip hubungan seks dalam gaya paling brutal ini boleh menyebabkan penis cedera, atau bahkan patah.

    Dengan diiringi musik, daggering mengharuskan sang penari menggoyang-goyangkan pinggul sekuat mungkin seperti gerakan orang sedang bersetubuh. Jika berpasangan, biasanya laki-laki di belakang dan perempuan di depan agak membungkuk seperti gerakan doggy style.

    Para penari tidak benar-benar bersetubuh kerana melakukannya dengan masih berpakaian lengkap, sehingga disebut juga dry sex atau seks kering. Kerana itu, gerakannya sengaja dilebih-lebihkan misalnya dengan sesekali meloncat atau menghentakkan pinggul sambil kayang.

    Para ahli di Jamaica mengatakan, tariannya sendiri tidak berbahaya bagi penari laki-laki mahupun perempuan. Namun yang membahayakan, banyak penari yang kemudian membawa gerakan-gerakan yang berlebihan itu dari atas pentas ke tempat tidur.

    Saat melakukan hubungan seks yang sesungguhnya, pengaruh gerakan-gerakan daggering boleh membahayakan alat kelamin laki-laki. Tentu saja membahayakan, kerana setelah menonton atau melakukan sendiri tarian tersebut banyak yang kemudian berhubungan seks sambil meloncat-loncat.

    "Daggering adalah tarian yang memungkinkan anda untuk bercinta seperti binatang. Jika tidak faham, pikirkan gaya bercinta yang paling tidak mungkin lalu praktikkan dalam bentuk tarian," tulis komisi penyiaran Jamaica dalam rilisnya seperti dikutip dari News.com.au, Minggu (17/7/2011).

    Belakangan, komisi penyiaran Jamaica melarang setiap stesen TV untuk menayangkan tarian-tarian semacam itu. Larangan ini diambil setelah para doktor memperingatkan bahwa beberapa laki-laki sudah mengalami penis patah saat berhubungan seks gara-gara terinspirasi gerakan daggering.

    Sumber :http://www.detik.com/

    Aksi porno abang gemuk bersama anjingnya ketika mandi laut

    Posted: 25 Sep 2011 12:46 AM PDT




    Ini alasan kenapa pelajar perempuan di Jepun selalu kena rogol

    Posted: 24 Sep 2011 11:45 PM PDT

    Gaya berpakaian pelajar-pelajar perempuan sekolah di negara Jepun yang hampir semuanya memakai skrit super mini. Di Kyoto,pelajar perempuan sekolah disana rata-rata memakai skirt 16,7cm diatas lutut. Sedangkan di Hyogo kurang dari 6,1cm.

    Ternyata memang kebiasaan di Jepun hampir semua pelajar perempuan sekolah memakai skirt super mini, jadi tak salah lah kalau di Jepun banyak terjadi kes sexual harrasement. Jadi anda simpulkan sendiri kaitan skirt super mini dengan sexual harrasement yang seolah bermaharajalela di Jepun. Dan Ternyata Di sekolah-sekolah di Jepun khusus untuk pelajar perempuannya di wajibkan memakai skirt mini di atas lutut.


    sumber : forum.vivanews.com

    Perempuan Menopause 58 Tahun Ini Lahirkan Bayi Kembar

    Posted: 24 Sep 2011 10:30 PM PDT


    MILAN - Seorang ibu berusia 58 tahun menjadi perempuan menopause kedua di Milan, Itali yang melahirkan bayi kembar. Peristiwa ini terjadi dua hari setelah pengadilan Itali mengkritik para pasangan tua yang melahirkan seorang anak.

    "Kami sangat bahagia, ini adalah keajaiban dan oleh kerana itu, saya berterima kasih pada Tuhan," ujar perempuan berusia 58 tersebut, seperti dikutip AFP, Sabtu (24/9/2011).

    Orangtua baru dari bayi kembar fraternal (laki-laki dan perempuan) sebelumnya gagal mengandung selama 27 tahun dan hanya berhasil mengandung ketika seorang wanita dari luar Itali mendonorkan ovule. Praktik donor ovule dilarang di Itali.

    Kes yang sama juga terjadi di Itali. Pada Minggu lalu, seorang pasangan di Kota Salero yang berusia 57 tahun dan 70 tahun melahirkan bayi kembar perempuannya.

    Pengadilan Turin langsung mengadili kedua pasangan suami isteri tua tersebut kerana mereka terlalu tua untuk membesarkan seorang anak. Pengadilan pun menyarankan anak kembarnya agar dijagai orang lain.(rhs)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS