Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Kisah disebalik Video Pekerja KFC Pukul Pelanggan!!

Posted: 11 Feb 2012 12:58 AM PST

Sekarang nie timbul pula cerita pekerja KFC pukul pelanggan.
Al kisahnya, benda nie berlaku di KFC cawangan I-City..Pelanggan membeli kupon utk makan KFc ..dah tunggu 30 minit beratur tetiba katanya ayam dah tak cukup.Pelanggan ramai..

Seorang pelanggan Cina yangg tidak puas hati telah bercakap dengan kuat dan lantang seperti dalam Video meminta pengurusan KFC meminta maaf .

Video dibawah memaparkan apa yang berlaku.Tapi kita tak boleh tengok kejadian keseluruhan sebab Video hanya diambil selepas beberapa ketika si pelanggan berteriak memarahi pekerja KFC.

Menurut beberapa sumber,ada pelanggan yang menyaksikan mengatakan terdapat ayat provokasi yang dikatakan oleh pelanggan tersebut yang berbaur perkauman..
ada yang kata pelanggan tersebut menyebut "cibai punya melayu"..

Semuanya masih dalam siasatan tak tahulah betul atau tak,mungkin ada yang tersalah dengar..

Tapi kalau betul berlaku perkara racist sebegini,memang si pelanggan harus tahu risiko kene pukul.Sesiapa pun kalau nak bercakap dengan berunsurkan perkauman harus lah tahu risiko tersebut...Lebih baik bersikap hormat menghormati walaupun sedang marah kerana tak dapat makan ayam KFC.

Pekerja KFC juga kelihatan seperti agak kurang ajar lah jugak kan..mungkin kerana penat dan marah dengan provokasi..

Si pelanggan telah mengadu kepada parti DAP tentang perkara ini..dan menceritakan apa yang berlaku.. Menurut nya tiada provokasi dilakukan,cuma pelanggan setelah tunggu lama namun hampa,dan tiada kata maaf dari pihak KFC ,lalu memarahi pekerja KFC.Setelah marah,pelanggan masih tidak keluar dari premis,entah apa yang ingin dilakukannya,menyebabkan keadaan menjadi lebih tegang dan seorang daripada staff KFC memukul pelanggan.

Selepas itu Planggan dikatakan ditarik isterinya keluar premis kerana masih lagi belum puas hati...wah boleh tahan degil pelanggan nie...setelah keluar,pelanggan masuk kembali untuk mengambil gambar tmpt kejadian dan mengambil nama pekerja untuk membuat komplain katanya,dan salah seorang pekerja berkata " nak gaduh lagi ker"..


Video 1

Video Pelanggan dipukul

Video bersama wakil DAP dan peguam

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


[Kesian] Bayi Vietnam lahir dengan wajah yang cacat

Posted: 11 Feb 2012 09:15 PM PST

Ms Vo Thi Gai (dari daerah Hoai An, wilayah Binh Dinh, Timur Utara Vietnam) berkata, selepas melahirkan Ho Ngoc Toi (nama bayi) doktor di hospital kanak-kanak di Daerah 1, Bandar Ho Chi Minh, selatan Vietnam mendiagnosis bayi perlu dibuat pembedahan untuk menyelamatkan kedua-dua matanya.

Walaupun ibu nya mengalami beguk, doktor memintanya untuk membuat pembedahan penting tetapi dia masih ragu-ragu. Jika dia menggunakan wang untuk pembedahannya, bayinya akan ditinggalkan dalam keadaan sukar. "Saya telah menderita banyak kesakitan dalam hidup saya, dan sekarang saya hanya berharap untuk membantu bayi ini," katanya.


Namun, umur bayi itu baru hampir dua bulan, terlalu lemah untuk menjalani pembedahan untuk menyelamatkan matanya ". Para doktor mengatakan untuk menunggu sehingga berat bayi mencapai 8 atau 9kg (£ 17), cukup kuat untuk menjalani pembedahan tetapi kerana jangkitan, bayi itu tidak boleh makan, hingga kini, sudah 3 bulan berat badan bayi hanya 3.5 kg (7 £)

Baru 12 tahun sudah ada suratkhabar sendiri

Posted: 11 Feb 2012 09:00 PM PST

Remaja ini masih 12 tahun, namun dia boleh menjadi seorang reporter sekaligus editor dan juga penerbit suratkhabarnya sendiri.


Di usia yang amat muda, Utkarsh Tripathi sudah menunjukkan minat yang sangat mendalam terhadap jurnalisme. Dia yang berasal dari Allahabad, India ini memiliki suratkhabarnya sendiri yang diberi nama Jagriti.

Suratkhabar mingguan itu telah ia terbitkan, dengan tulisan tangannya sendiri, selama setahun . Utkarsh rupanya memiliki tujuan mulia. Pelajar kelas lapan ini ingin masyarakat mengambil perhatian dengan lingkungan sekitar dan pengguguran kandungan.

Jagriti adalah suratkabar hitam putih setebal empat halaman. Utkarsh bekerja sebagai reporter, editor sekaligus penerbitnya. "Ya, saya melakukan semuanya sendiri. Tinggal menyiapkannya kemudian di photostate dan sebarkan. Mudah," katanya.

Jerih payahnya itu membuahkan hasil. Jagriti memiliki 150 pembaca dari berbagai kalangan. Ayahnya yang memiliki institut pengajian, menyokong anaknya. "Dia bertanya pada saya lebih dari setahun lalu, apa yang bioleh dia lakukan untuk negara."(link)

bk-hebat jiwa budak ini.....

Inilah Racun Pembunuh Yasser Arafat

Posted: 11 Feb 2012 08:45 PM PST

Sekian lama jadi misteri, seorang penasihat senior pemimpin Palestina Yasser Arafat mengatakan penyebab kematiannya kerana keracunan thallium. Zat apakah itu?

Thallium (TI) ditemukan oleh Sir William Crookes pada 1861. Ketika terlepas ke udara, thallium berkilat seperti logam dan langsung mengeluarkan asap kebiruan.

Sebuah oksida berat terbentuk dalam TI jika dibiarkan di udara, dan jika ditambah air maka hidroksida terbentuk. Logam ini sangat lembut dan lunak dan boleh dipotong pisau.

TI digunakan untuk membuat kacamata khusus lensa reflektif. Garam TI digunakan sebagai bahan reaksi dalam riset kimia. TI sulfat dijual di negara sederhana di mana pertisida masih diizinkan. Namun di negara Barat, TI dilarang.

Elemen dan senyawa TI bersifat racun atau toksik dan harus ditangani dengan hati-hati. TI tak banyak dipakai manusia dan hanya digunakan sebagai racun tikus dan bahan industri kimia dan teknik elektro.

Secara efektif, tubuh manusia boleh menyerap TI, khususnya melalui kulit, organ-organ pernafasan dan saluran pencernaan. Keracunan TI biasanya kerana tak sengaja terekspos racun tikus yang isinya sejumlah besar adalah sulfat TI.

Akibatnya, perut akan sakit dan sistem saraf mengalami kerosakan. Dalam beberapa kes, kerosakan tak boleh dikembalikan dan akan segera mati. Ketika manusia selamat dari keracunan TI, konsekuensi dari gangguan sistem saraf pun mengancam, termasuk gemetar, lumpuh dan perubahan perilaku.

Jika bayi belum lahir keracunan TI, maka bayi akan mengalami gangguan bawaan. Akumulasi TI di tubuh manusia memiliki kesan kronik, seperti kelelahan, sakit kepala, depresi, kurang nafsu makan, sakit kaki, rambut gugur, dan gangguan penglihatan.

Efek lebih lanjut adalah saraf merasakan rasa sakit dan nyeri sendi. Hal tersebut merupakan konsekuensi serapan TI melalui makanan.

Arafat meninggal pada 2004  di Ramallah. Dia perlahan sakit dengan beberapa gejala tersebut hingga akhirnya koma dan menghembuskan nafas terakhir. [vin]

sumber : teknologi.inilah.com

Awek bogel naik beca

Posted: 11 Feb 2012 08:30 PM PST


Begini ceritanya:

Ada seorang awek bogel naik beca. Sepanjang perjalanan, si tukang beca sama sekali tidak mengalihkan pandangannya dari awek tersebut.Matanya tak berkelip-kelip. Merasa rimas dengan pandangan tukang beca itu, si awek tersebut  pun menegur:

Awek : Ada apa bang,sampai macam tu sekali abang pandang saya ? Belum pernah tengok orang bogel ke ape ?!!!

Tukang Beca : Oh bukan macam tu adik… Saya cuma memperhatikan dan memikirkan,  nanti adik nak mengeluarkan wang untuk membayar tambang dari mana???

sumber : blogotainmen.com

Wow!! jatuh dari tingkat 23 menimpa teksi tetapi wanita Argentina ini selamat

Posted: 11 Feb 2012 08:15 PM PST

Seorang wanita muda selamat setelah jatuh dari tingkat 23 sebuah hotel di ibukota Argentina, Buenos Aires. Ketika jatuh, tubuh wanita tersebut menimpa sebuah taksi yang sedang parking dekat dengan hotel.


Seperti ditulis CBS News, Selasa (25/1/2011), tubuh wanita malang tersebut jatuh tepat di kaca depan kereta hingga menyebabkan kaca pecah. Pemandu teksi sudah keluar ketika insiden itu berlaku.

Saksi  mengatakan, wanita tersebut memanjat penghalang keselamatan dan melompat dari sebuah restoran di bahagian atas Hotel Crown Plaza Panamericano.

Ketika ini wanita berusia 20 tahun tersebut sedang menjalani rawatan intensif untuk merawat beberapa luka.

Sementara pemandu taksi, yang disebut oleh media lokal bernama Miguel, mengatakan, dia keluar kendaraannya setelah melihat seorang polis mendongak ke atas.


"Aku turun dari kereta beberapa saat sebelum wanita itu jatuh. Jika aku tidak keluar, aku akan terbunuh," katanya.

"Saya hanya 10 meter dari lokasi, suaranya mengerikan," tambahnya.

Hotel Crown Plaza Panamericano adalah salah satu landmark yang paling dikenal di Buenos Aires. (anw/Ari)

Gila..inilah artis yang mengupload foto tanpa pakaian dengn seorang bayi di Twitter

Posted: 11 Feb 2012 08:00 PM PST


infospesial.net -  Coco terkenal dengan lekuk tubuhnya yang cukup seksi dan dia ambil bahagian lebih dalam pemotretan bersemangat di Twitternya. Setelah berpose berbikini dan mempamerkan belahan dadanya, model 32 tahun yang menikah dengan rapper yang kini menjadi aktor Ice-T memposting foto terbarunya yang diposting dalam Twitter peribadinya.


Coco baru-baru ini mengupload foto di mana ia terlihat berbaring dengan keadaan telanjang ditempat tidur bersama bayi laki-yang merupakan anak kakaknya, tidur di sebelahnya. Foto itu menunjukkan sang model glamour berpose dengan satu tangan di dada anak saudaranya dan tangannya yang lain di kepalanya.

Coco mungkin memang terlihat dekat dan akrab dengan kerabatnya tetapi beberapa orang telah marah dan memprotes foto tersebut dengan mengatakan jika hal seperti itu tidak pantas dilakukan bersama seorang anak bayi. Mendapat protes, Coco langsung menghapus foto tersebut dari akaunnya


Anjing ini menjadi selebrii baru diChina

Posted: 11 Feb 2012 07:45 PM PST

Anjing ini menjadi selebriti baru di China, kerana anjing tersebut lebih memilih berjalan dengan dua kaki. Anjing berusia satu tahun ini berjalan sejauh setengah km dengan dua kakinya  menarik perhatian orang ramai.

Pemiliknya DOu Xianhui (50), dari Kota Jilin, mulai melatih Treasure untuk berjalan dengan dua kaki belakangnya tidak lama setelah anjing tersebut lahir.

"Saya hanya melatihnya sekira satu minggu, dan dia mulai berjalan dengan dua kakinya dengan sendirinya tanpa berhenti," ujarnya seperti dilansir Orange. "Sejak belajar untuk berjalan dengan dua kaki, Treasure sukar sekali untuk berjalan dengan keempat kakinya. Kecepatannya berjalan sama dengan kecepatan saya berjalan, dia dia bisa berjalan seperti itu selama hampir 20 hingga 30 menit tanpa berhenti," lanjutnya.

Aksi menyelamatkan budak yang jatuh dari platform keretapi

Posted: 11 Feb 2012 07:30 PM PST

Kejadian ini berlaku di Stesen Kereta Api Beijing, Beijing, keretapi itu menuju ke Mudanjiangt.Seorang budak kecil jatuh ke celah dalam platform dan kereta api. Selepas 2 minit akhirnya anak kecil itu dapat diselamatkan.







Di sebut bayi setan,Beyonce Pamer Foto Bayinya

Posted: 11 Feb 2012 07:15 PM PST


Beyonce dan Jay-Z akhirnya tampil untuk pertama kalinya bersama bayi perempuan mereka, Blue Ivy Carter. Jay-Z sengaja membuat sebuah akaun blog untuk mempamerkan foto bayinya yang lahir bulan lalu itu.


Salah satu foto yang diposting di menampilkan Beyonce sedang menggendong bayinya. Selain itu ada juga foto Blue Ivy yang terlihat sangat lucu dalam balutan selimut. Diposting juga sebuah catatan kecil tulisan tangan.


"Kami menyambut Anda untuk berbagi dalam suka cita kami. Terima kasih untuk menghormati privasi kami selama masa-masa indah dalam hidup kami," tulis catatan itu seperti dikutip Aceshowbiz, Sabtu (11/2/2012).


Dengan dirilisnya foto itu, orang tak lagi bertanya-tanya seperti apa penampakan bayi dari dua pemuzik hip hop dunia. Blue Ivy lahir pada 7 Januari 2012. Diawal kelahirannya, bayi Beyonce sempat diterpa isu tak sedap kerna disebut bayi setan.


Sebuah gereja di North Carolina pernah memajang tulisan, 'Beyonce melahirkan. Setan hadir di dunia'. Hal itu membuat orang banyak bertanya-tanya.


Selain itu, nama Blue Ivy juga dikait-kaitkan dengan singkatan yang menandakan dia lahir sebagai titisan iblis. Blue Ivy disebut sebagai kependekan dari Born Living Under Evil Illuminati's Very Youngest. Namun, hal itu tak dihiraukan oleh Beyonce dan Jay-Z.

Model ini tak sedar baju yang dipakainya melorot di New York Fashion Week

Posted: 11 Feb 2012 07:00 PM PST


New York Fashion Week yang baru saja dimulai minngu ini diwarnai insiden gaun melorot. Gara-gara peristiwa itu, payudara seorang model ternampak saat dia beraksi di catwalk.


Insiden gaun melorot itu terjadi dalam show desainer Gemma Kahng. saat berlenggak-lenggok di catwalk, gaun sequin bertali yang dipakai seorang model melorot.


Model yang berambut panjang itu rupanya tidak sedar kalau gaunnya membuat payudaranya sedikit terlihat. Dia tampak terus berjalan lurus ke depan tanpa berusaha membenarkan gaunnya yang melorot.


Tapi akhirnya model tersebut sedar juga gaunnya melorot. Dia pun berusaha sedikit memperbaikinya, hingga payudaranya kembali tertutup.


Insiden gaun melorot ini memang biasa terjadi dalam fashion show. Para model harus siap mengalami kejadian yang bagi orang umum, tentu memalukan.


Sumber : http://www.wolipop.com

Siapa tinggal di rumah ini?

Posted: 11 Feb 2012 06:45 PM PST

Melihat gambar di bawah cuba teka siapakah yang tinggal di dalamnya..
Adakah Queen Elizabeth?
Jutawan Arab?
atau Jutawan dunia yang lain?














Mewah gilakan....Sebenarnya yang tinggal di rumah ini ialah
presiden Zimbabwe....

This Mansion is in Harare and belongs to the President of Zimbabwe – Robert Mugabe.
Facts about Zimbabwe:
Life expectancy declined from 60 to 37 years for males, 34 years for females, the lowest in the world.
1.8 Million Zimbabweans live with HIV and receive no treatment as the health system has collapsed.
Inflation is the highest in the world and now stands at 231,000,000%. Prices double every 1.3 days.
80% of the population is unemployed.
Corruption is so blatant that money contributed for humanitarian projects is regularly confiscated by the Government for its private usage.
Due to the complete lack of interest by the government and the hunger of its people 60% of Zimbabwe's wildlife has died since 2000.

Fikirlah sendiri...rakyat merempat tetapi pemerintahnya hidup dalam serba kemewahan.
Ini sekadar pengajaran kepada kita sebagai rakyat.....

Ian Cook, Artis yang Melukis Dengan Mobil Remote Kontrol

Posted: 11 Feb 2012 06:30 PM PST



Berbeza dengan seniman kebanyakan yang menggunakan berus dalam menciptakan karya seninya, seniman asal Brimingham, Inggris ini menggunakan sesuatu yang sedikit lebih 'canggih' iaitu mobil remote control.




Ian Cook (28) menggunakan kereta remote control untuk menciptakan luksian dari beberapa pelumba motor terkenal dunia serta kereta yang mereka pandu, diantaranya legenda  F1 dan juara dunia tiga kali asal Brasil yakni Ayrton Senna.


Dalam menciptakan lukisannya, Cook menletakkan warna dibahagian roda kereta remote control tersebut kemudian mengerakkan mainan itu maju mundur diatas kanvas putih.


Majlis Fatwa diminta respons 'fatwa' Harussani

Posted: 11 Feb 2012 06:15 PM PST


SHAH ALAM - Datuk Dr Ismail Ibrahim meminta Majlis Fatwa Kebangsaan menyatakan pendiriannya berhubung kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria yang berpandangan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak telah "menggadai akidah" apabila menghadiri sambutan Thaipusam, Selasa lalu.
Bekas Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan ini berkata, jawapan rasmi terhadap "fatwa" dibuat Harussani harus disegerakan kerana ia mungkin mengelirukan umat Islam jika tidak dimuktamadkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dan seterusnya disahkan Majlis Raja-raja sendiri.
Beliau yang juga bekas Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia berkata, isu seberat ini tidak mungkin dilihat sebagai satu perselisihan pendapat atau perbezaan pandangan sahaja seperti perbezaan pentafsiran dalam hal-hal ranting dalam agama Islam.
"Hal akidah bukan lagi merupakan masalah kecil seperti masalah perbezaan mazhab dalam beberapa hukum cabang yang dikenali sebagai masalah Furu' bukan masalah usul. Hal akidah adalah merupakan hal iman, Islam seseorang," kata beliau dalam entri terbaru blognya.
Menurut laporan media semalam, Harussani  melahirkan rasa terkilan dengan keputusan Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves. Najib juga pernah hadir samputan Thaipusam sebelum ini.
Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun, namun Perdana Menteri seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.
"Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka. Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain," katanya.
Ismail yang yang juga bekas duta Malaysia ke Arab Saudi berkata, beliau tidak berniat hendak menyokong atau membangkang kenyataan Mufti Perak yang mengatakan bahawa Perdana Menteri telah menggadaikan akidahnya dengan  menghadiri perayaan Thaipusam.
Justeru soal beliau, "menggadai akidah adakah bermakna mencemarkan akidah? Menggadaikan akidah adakah bermakna terkeluar dari akidah Islam, dan seterusnya menjadi syirik?"
Katanya, "kalau inilah maksud menggadaikan akidah yang disebutkan oleh Mufti Perak itu, maka hal ini telah menjadi satu fatwa yang amat berat dan serius kepada umat Islam, terutamanya kepada batang tubuh Perdana Menteri sendiri, dan pihak bertanggungjawab tentang agama di negara kita haruslah memberikan perhatian yang serius juga kepada fatwa ini."
Tambah beliau, hal yang berhubung dengan akidah bukan perkara mudah kerana akidah merupakan keimanan kepada agama Islam itu sendiri dan akidah yang tergadai sekiranya dimaksudkan akidah yang telah tercemar atau terkeluar dari akidah Islam, maka orang itu dengan sendirinya menjadi tidak mukmin dan tidak Islam, syirik dan kafir.
"Apakah pengertian ini yang dimaksudkan oleh Mufti Perak dengan ungkapan menggadaikan akidah itu? Juga kenyataannya tentang perbuatan syirik yang dilakukan oleh Perdana Menteri itu," ujar beliau.
Malah katanya, hal itu perlu diperjelaskan supaya umat Islam tidak menjadi keliru dengan fatwa Mufti Perak tentang orang Islam yang menyertai perayaan tersebut.
"Mungkin Jakim, Majlis-majlis Agama Negeri, Majlis Fatwa Kebangsaan, malah Raja-raja Melayu sendiri sebagai Ketua Agama Negeri perlu segera mengambil tindakan bagi membincangkan fatwa Mufti Perak ini dan memberikan keputusan yang muktamad dalam isu ini," katanya lagi.
sumber : sinar harian

Sanggup berhutang jadi pelacur

Posted: 11 Feb 2012 06:00 PM PST


KUALA LUMPUR- Permintaan yang tinggi untuk khidmat seks mendorong sindiket yang menguruskan kemasukan wanita dari China mengaut keuntungan besar dengan mengenakan bayaran purata RM10,000 seorang untuk membantu mereka menjadi pelacur atau pegawai perhubungan pelanggan (GRO) yang memberi khidmat seks di Malaysia.
Sindiket tersebut mengumpul kekayaan dengan cara mudah memandangkan wanita China adalah kumpulan pelacur yang paling ramai ditahan dalam Ops Noda yang dijalankan oleh pihak polis di seluruh negara sepanjang tahun lalu.
Mengikut statistik Polis Bukit Aman, daripada 11,832 warga asing yang ditahan sepanjang tahun lalu, wanita China membentuk jumlah terbesar sebanyak 5,922 orang. Secara purata 16 orang wanita China ditangkap setiap hari.
Jika kesemua wanita China itu menggunakan khidmat sindiket dan membayar RM10,000 seorang, bermakna hasil kutipan organisasi haram yang menguruskan kemasukan pelacur negara berkenaan ke Malaysia adalah sebanyak RM59.2 juta.
Menurut sumber Kosmo! Ahad, wang tersebut dibayar bagi membiayai kos penerbangan, makanan dan tempat tinggal semasa berada di Malaysia.
Sebaik tiba di sini, wanita-wanita China itu akan disambut oleh ejen-ejen sindiket yang menguruskan segala keperluan termasuk mencari pelanggan.
Sumber itu memberitahu, terdapat juga wanita China yang telah melangsaikan hutang kepada sindiket dan pulang ke negara asal mereka sebelum memasuki semula Malaysia secara solo.
Biarpun pihak berkuasa khususnya Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Polis Diraja Malaysia (PDRM) bersama agensi penguat kuasa kerap melakukan operasi, kegiatan tidak bermoral itu semakin berleluasa serta menjadi penyumbang kepada masalah sosial di negara ini.
sumber : kosmo online

Naluri tidak normal sehingga sanggup panggil orang lain untuk puaskan nafsunya

Posted: 11 Feb 2012 05:45 PM PST


KUALA LUMPUR: Ada pesakit 'frontal lobes tumor' yang boleh menyebabkan tindakan luar biasa atau pelik tidak tahan mahu melakukan hubungan seksual hingga menahan orang lalu-lalang supaya memuaskan nafsunya.
Pakar Perunding Perbidanan dan Sakit Puan Hospital Pakar Islam Kampung Baru, Dr Rosilawati Abdul Ghani berkata, dia pernah merawat kes seumpama itu yang mempunyai persamaan dengan masalah remaja perempuan berusia 16 tahun yang gemar melakukan hubungan kelamin ketika datang bulan.

"Tabiat seks begitu dianggap tidak normal (abnormal behaviour) dan mungkin juga remaja perempuan berkenaan sakit. Keadaan itu mungkin berpunca daripada 'frontal lobes tumor' yang boleh menyebabkan tindakan luar biasa atau pelik.


"Biasanya pesakit yang diserang simptom ini akan melakukan perkara tidak masuk akal tanpa disedari. Dia seolah-olah berada dalam dunia sendiri dan tidak mempedulikan orang lain.

"Penyakit ini selalu menyerang golongan dewasa tidak kira lelaki atau perempuan, namun ia boleh dirawat asal saja mendapatkan nasihat doktor secepat mungkin," katanya.


Beliau berkata, kebanyakan ibu bapa menyangka perubahan anak mereka di bawah pengaruh dadah, namun ramai tidak tahu 'frontal lobes tumor' juga boleh menjadi penyebab kepada tabiat pelik.




"Biasanya ibu bapa boleh mengesan perubahan pada anak mereka, namun sikap masyarakat kita gemar buat kerja bertangguh dan membiarkannya hingga melarat.

"Apabila sudah teruk baru berjumpa doktor dan sudah pasti apabila lambat ia akan mengambil masa untuk dirawat," katanya.


Beliau berkata, paling penting kekuatan dalaman iaitu iman teguh mampu menyelamatkan manusia daripada sesat atau mudah terpedaya dengan hasutan syaitan.

Selain itu, pesakit perlu mendapatkan rawatan daripada pakar sakit jiwa dan doktor supaya simptom ini dapat diatasi segera.


"Pesakit juga masih bawah umur dan menjadi tanggungjawab ibu bapa untuk membimbing serta memberi sokongan moral kepadanya," katanya.



sumber : myMetro

Remaja tiru adegan filem

Posted: 11 Feb 2012 05:30 PM PST


KUALA LUMPUR: "Dalam filem atau drama, kalau kita lihat orang bercinta mesti berdua-duaan, berpeluk, tidur sekatil dan satu selimut. Ini menyebabkan remaja yang menonton bukan mendapat pengajaran daripada kisah disampaikan, sebaliknya memfokus kepada trend tidak sihat itu dan menjadikannya contoh. Esok bila dewasa, mereka fikir mereka boleh buat perkara sama.
"Berdasarkan pengalaman saya, bahan lucah cuma pil perangsang seks. Sebenarnya banyak pengaruh tidak baik diceduk remaja daripada pemerhatian mereka. Malah sejak dulu lagi, kempen menghalalkan maksiat dan zina berleluasa, misalnya kisah Romeo dan Juliet," kata Pengasas Rumah Kebajikan Wanita dan Remaja (Kewaja), Yahya Mohamed Yusof. 
Beliau mengulas kes seorang remaja perempuan mempunyai selera seks pelik, termasuk gemar melakukan hubungan kelamin ketika haid, selain nafsunya meluap-luap setiap kali gigitan cinta yang dilakukannya pada leher lelaki ketika bersama, mengeluarkan darah.

Menurutnya, secara lahiriah tiada gadis bercita-cita melahirkan anak luar nikah, malah jarang perempuan terlebih dulu mengajak lelaki melakukan hubungan kelamin, sebaliknya si jejaka yang memainkan peranan.




Sehubungan itu, katanya, ibu bapa bukan saja perlu sentiasa bimbangkan keselamatan anak perempuan, tetapi juga memberi lebih tumpuan kepada anak lelaki.


sumber : myMETRO

Nur Eilunie tak kisah Apek

Posted: 11 Feb 2012 05:15 PM PST


KOTA BHARU: Nur Eilunie Natasha Nazri, 21, gadis yang tiba-tiba menjadi sebutan gara-gara dikaitkan dengan penjaga gawang pasukan bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, baru-baru ini, disifatkan mempunyai pakej lengkap 'beauty with brain' (jelitawan bijak).
Pada usia muda, dia bijak merangka masa depan dengan memiliki dua butik pengantin, mempunyai kemahiran dalam bidang solekan dan aktif menjalankan perniagaan menjual produk kecantikan di Internet.
Nur Eilunie atau mesra dengan panggilan Leuniey berkata, ketika rakan seusia melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi dan menikmati zaman muda dengan keluar bersama rakan, dia menumpukan hampir semua masanya dengan menguruskan perniagaan.

"Sepatutnya, selepas habis peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), saya melanjutkan pengajian ke peringkat lebih tinggi, tetapi saya memilih menguruskan perniagaan keluarga. Saya nekad untuk serius dalam bidang perniagaan untuk masa depan cemerlang.



"Saya juga mengambil kursus solekan di Jakarta, Indonesia sebagai pelengkap kepada perniagaan diuruskan. Selain itu, ibu dan ayah membantu memberi tunjuk ajar bagaimana menguruskan perniagaan butik pengantin," katanya ketika ditemui di butiknya bersama ibunya, Noor Laila Abu Bakar, 43, di sini, semalam


sumber : myMetro

gemar Pelik..gadis gemar melakukan hubungan intim ketika datang haid

Posted: 11 Feb 2012 05:00 PM PST


KUALA LUMPUR: Menjijikkan apabila seorang gadis yang baru berusia 16 tahun mengaku mempunyai selera seks pelik, termasuk gemar melakukan hubungan kelamin ketika datang bulan, selain nafsunya meluap-luap setiap kali gigitan cintanya pada leher lelaki mengeluarkan darah.
Lebih mengejutkan, Iza yang berasal daripada sebuah negeri di utara tanah air mendakwa ketagih darah hinggakan nafsunya membuak-buak apabila memakan ayam yang masih ada darah kerana tidak dimasak dengan betul.
Menurut Iza, selera peliknya bermula selepas berkenalan dengan seorang remaja tidak bersekolah yang bekerja di kedai makan berhampiran rumahnya.

"Sebenarnya lelaki itu kawan baik bekas teman lelaki saya. Namun disebabkan kerap melakukan hubungan kelamin, saya jadi ketagih dan mudah 'diayat' lelaki.




"Dia lebih gemar melakukan hubungan intim ketika saya datang haid dan kami melakukannya dalam keadaan saya berlumuran darah.

"Namun peliknya setiap kali kami bersama, selepas itu tiba-tiba saya didatangi haid walaupun sepatutnya belum waktunya. Saya merasakan seolah-olah terkena sumpahan dan berasa takut dengan azab Tuhan.

"Saya teringat cerita bahawa dajal dilahirkan hasil hubungan bapa dengan ibunya ketika dalam haid. Terdetik di hati, jika saya mengandung, anak apakah yang akan lahir nanti?" katanya.



sumber : myMetro

Wanita jual VCD cetak rompak ditahan

Posted: 11 Feb 2012 04:45 PM PST


TUMPAT: Selain cakera padat video (VCD) dan cakera padat digital (DVD) terbaru filem Hollywood, peniaga VCD dan DVD cetak rompak di negeri ini kini mengambil kesempatan menjual lagu dikir barat moden selepas mendapati lagu dinyanyikan penyanyi tempatan itu mendapat sambutan.
Difahamkan, peniaga kebiasaannya membeli sekeping VCD atau DVD tulen di kedai sebelum membuat salinan sendiri.

Dengan modal tidak sampai RM1, mereka akan menjualnya dengan harga antara RM5 hingga RM7 bagi sekeping VCD atau DVD cetak rompak berbanding yang tulen iaitu sekitar RM12 sekeping.


Ketua Cawangan Bahagian Kawalan Penapisan Filem dan Penguatkuasaan (Kelantan) Kementerian Dalam Negeri (KDN) Ngeh Kiet Fock berkata, pihaknya menyedari keadaan itu dan membuat operasi di pasar malam, di sini, petang kelmarin, bersama Rakan Bistari iaitu sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi menangani masalah cetak rompak.

Katanya, operasi terbabit juga disertai penerbit lagu dikir barat tempatan daripada beberapa syarikat seperti Sinar Ilham, Etnik Production dan Seri Tanjong serta penyanyi dikir barat moden terkenal, Man Khan.


"Dalam operasi itu, kita menahan seorang wanita berusia 30-an yang didapati menjual VCD dan DVD cetak rompak lagu dikir barat moden penyanyi tempatan.



sumber : myMetro

Disembelih gara-gara curi kuda

Posted: 11 Feb 2012 04:30 PM PST





Kejadian ini  terjadi pada 19 September 2009, di Lombok Indonesia.Seorang pemuda mati dengan cara yang amat menggerikan kerana mencuri seekor kuda milik seorang penduduk...menurut informasi bahawa pemuda ini mati disembelih oleh sekumpulan orang dari sebuah organisasi anti pencuri di Lombok NTB.

Yang jadi persoalan adakah nyawa pencuri ini sama nilai dengan nyawa seekor kuda?Walaupun dia mencuri ,tangkap bawa dia ke polis supaya pihak polis boleh menyiasat dan mendakwa pencuri ini.Bukan dengan membunuhnya.Bukan nak membela pencuri itu tetapi dia masih punya hak sebagai manusia......


Kisah seorang anak yang menilai pengorbanannya dengan wang ringgit

Posted: 11 Feb 2012 04:15 PM PST

 Seorang anak yang mendapatkan ibunya sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur. Kemudian dia menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.  Ibunya segera membersihkan tangan dan lalu menerima kertas yang dihulurkan oleh si anak dan membacanya.Di dalam kertas itu dia menyediakan upah yang patut dibayar oleh ibunya setiap kali diduruh melakukan sesuatu....

Senarai upah membantu ibu:
1) Membantu pergi ke kekedai : RM 2.00
2) Menjaga adik : RM 2.00
3) Membuang sampah : RM 0.50
4) Mengemaskan Tempat Tidur : RM 2.00
5) menyiram bunga : RM 2.00
6) Menyapu Halaman : RM 2.50

Jumlah Keseluruhan : RM 11.00


Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak.Si ibu mengambil pen dan menulis sesuatu dibelakang kertas yang sama.

1) Upah mengandungkanmu selama 9bulan – tiada harga
2) Upah berjaga malam karena menjagamu -tiada harga
3) Upah air mata yang menetes karenamu – tiada harga
4)Upah khuatir kerana selalu memikirkan keadaanmu- tiada harga
5) Upah menyediakan makan minum, pakaian dan keperluanmu – tiada harga
6) Upah mencuci pakaian, gelas, piring dan keperluanmu – tiada harga

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku –  tiada tanda harga yang boleh menilai kasih sayangku kepada mu wahai anak ku.Syukurlah kau selamat membesar atas keringat dan perih aku.Bagi ku kau adalah harta yang bernilai yang tiada tanda harganya...

Air mata si anak berlinang setelah membaca. Si anak menyesal akan kebodohannya menilai sesuatu pengorbanan itu melalui wang ringgit.Baru kini dia tahu betapa bernilainya kasih seorang ibu kepada seorang anak.Kasih yang tidak dapat di beli dengan wang ringgit......

[Video] Seorang Guru Memukul Pelajar Dengan Tongkat yang dibalut wayar elektrik

Posted: 11 Feb 2012 04:00 PM PST

Parah ! Seorang Guru Memukul Pelajar Dengan Tongkat yang dibalut wayar elektrikVideo ini dirakam secara diam-diam oleh pelajar lain  menggunakan  handphone .Kejadian ini dilakukan oleh seorang guru di sebuah sekolah asrama Katolik di  timur laut Thailand  untuk memukul pelajar di punggung menggunakan tongkat yang dibalut dengan wayar elektrik.






[Terharu] Manusia yang punya hati dan semangat yang hebat

Posted: 11 Feb 2012 03:45 PM PST

Lihatlah betapa hebatnya hati dan semangat lelaki yang serba
kekurangan ini.Walaupun kurang sempurna ,semangatnya menutup
itu semua...







Ditangkap kerana letakkan gambar hubungan seks dengan seorang remaja di Facebook

Posted: 11 Feb 2012 03:30 PM PST

Semuanya kerana seronok dan akhirnya tertangkap....



CHICAGO - Seorang lelaki, Leroy Stephenson (gambar), 24, ditangkap selepas satu gambar yang menunjukkan dia melakukan hubungan seks dengan seorang gadis remaja disiarkan di Facebook, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia ditangkap selepas seorang ibu membuat laporan bahawa satu imej anak perempuannya yang melakukan perlakuan seks disiarkan di laman Facebook.

Stephenson memberitahu beberapa penyiasat polis bahawa dia menjalin hubungan seks dengan gadis itu pada Februari 2010.

Ketika itu, gadis tersebut berumur 15 tahun.

Dia turut mengaku merakamkan gambar aksi seks mereka dengan menggunakan telefon bimbit pada Disember 2010.

Gambar itu disiarkan di Facebook selepas ia tersebar dalam kalangan sepuluh orang.

Facebook menarik semula gambar tersebut daripada disiarkan selepas keluarga gadis tersebut membuat aduan kepada pihak pengurusan laman sosial itu. - Agensi

Mari kita lihat cara anak kecil meminta sesuatu daripada orang tuanya

Posted: 11 Feb 2012 03:15 PM PST







budak-budak kalau nak sesuatu akan berusaha
memujuk orang tuanya walaupun dengan cara gambar
diatas

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS