Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Kerana diejek guru ,wanita ini nekad tambah tinggi

Posted: 02 Dec 2012 09:00 PM PST


Tiffanie Didonato.

Tiffanie Didonato memiliki impian untuk hidup mandiri dan tak bergantung pada orang lain. Misalnya, memandu kereta, membuat secangkir kopi sendiri, menyalakan lampu, serta kegiatan harian lainnya. Terlahir dengan perawakan pendek, menyulitkan dirinya untuk hidup sendiri. 

Berkat sebuah operasi yang kontroversi, kini ia telah mengubah penampilannya. Didonato menjalani sebuah penyambungan tulang di bagian organ terlarang untuk menambah 10 inci atau 25,4 cm tingginya. 

Sewaktu usianya 15 tahun ia hanya memiliki tinggi tubuh 3,5 kaki, sekita 1 meter. Usai menjalani operasi, wanita 27 tahun telah memiliki tinggi 4 kaki 10 inci. 

Sejak dilahirkan, ia menderita dislasia diastropic. Gangguan tulang rawan dan perkembangan tulang. Orang yang memiliki gangguan ini akan memiliki ukuran tubuh dengan lengan dan kaki pendek. Mereka juga akan menderita nyeri sendi saat menggerakan bagian tubuh. Inilah yang membuat mereka membatasi gerakan dalam beraktivitas. 

Operasi yang dijalani dipicu oleh sikap gurunya. Saat di bangku sekolah, ia dipermalukan dan dikatakan sebagai seorang kerdil, seperti yang dilansir Medical Daily. 

Didonato, menjalani operasi peningkatan tinggi pada bagian tertentu dan berbahaya. Tulang-tulang dikaitkan dengan skru dan nat. Ia menjelaskan, operasi yang dijalani bukan untuk penampilan, tapi kerana ingin hidup mandiri dan alasan medik.


sumber  

Foto Ribuan Mayat Abad ke-16 Tersimpan di Itali

Posted: 02 Dec 2012 08:30 PM PST

Mayat  bangsawan, dan keluarga berasal dari pertengahan abad ke-16 ini masih terawat karena proses pengawetan.



Ribuan mayat yang yang telah diawetkan dipajang di dinding-dinding Catacombs Kapusin. Mayat ulama, bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Italia. 



Salah satu mayat yang telah diawetkan masih dengan pakaian saat meninggal berdiri di sudut Catacombs Kapusin. Ribuan sisa-sisa  bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Itali.



Beberapa mayat yang telah diawetkan terlihat dalam posisi berbaring di Catacombs Kapusin. 



Puluhan mayat yang telah diawetkan berada dalam posisi berbaring dan berdiri
 di rak penyimpanan Catacombs
 Kapusin.



Salah satu mayat anak kecil yang telah diawetkan disimpan di dalam peti di Catacombs Kapusin.






Mayat yang paling muda yang diawetkan pada tahun 1920 bernama Rosalia Lombardo berusia dua tahun.
  

sumber 

Kah..kah...ada jugak macm ni

Posted: 02 Dec 2012 08:00 PM PST

Seorang Pemanjat Tebing Melakukan Hal yang Lebih Ekstrim dari Memanjat Tebing [Video]

Posted: 02 Dec 2012 07:30 PM PST


Apa yang akan dilakukan pemanjat tebing ketika mereka bosan menaiki tebing? Awwh, apa yang dilakukan oleh pemanjat tebing gila ini mungkin gila...
Menurut deskripsi videonya, lelaki itu untungnya bukan sedang bunuh diri, melainkan sedang melakukan "porch swing". Entah apa itu porch swing, mungkin semacam permainan Rusian roullete para pemanjat tebing. Tapi tenang saja, lelaki tersebut masih hidup.

Perubahan Wajah yang Terjadi Setelah Menggunakan Sabu [Foto]

Posted: 02 Dec 2012 07:00 PM PST


Buat yang tak percaya bahawa metamfetamina, atau disini kita kenal dengan istilah sabu-sabu, adalah salah satu obat penua terbaik di dunia, silakan lihat foto-foto perubahan wajah yang terjadi pada para penggunanya berikut ini.

Gambar dari rehabs.com via Buzzfeed

Adik belasah abang sampai mati

Posted: 02 Dec 2012 06:30 PM PST



SEBUAH rumah kelamin di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas inilah lokasi seorang remaja maut dibelasah oleh adiknya sendiri kelmarin.


GEORGE TOWN – Perkelahian dua beradik lelaki yang bermula dengan gurauan berakhir dengan tragedi apabila si abang maut akibat terkena tumbukan bertubi-tubi di belakang kepala oleh adiknya.
Kejadian pukul 8 malam kelmarin berlaku di ruang tamu kediaman kelamin warga tentera di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas di sini menyebabkan mangsa, Muhamad Asyraf Muhamad Shukri, 17, cedera di kepala.
Asyraf yang dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) oleh jiran disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam.
Mangsa yang merupakan anak sulung daripada tiga beradik kepada seorang anggota tentera itu baru selesai menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Isnin lalu dan merupakan pelajar Sekolah Kebangsaan Raja Tun Uda, Jalan Tengah di sini.
Suspek anak kedua yang berusia 16 tahun pula dikatakan hanya bersekolah hingga tingkatan tiga dan kini bekerja sambilan membantu seorang rakan berniaga di sebuah gerai burger di Sungai Ara.
Pertengkaran tersebut tercetus pada pukul 7 malam apabila suspek yang sedang bermain komputer riba tiba-tiba mengusik adik perempuannya yang berusia empat tahun yang ketika itu baru masuk ke rumah selepas bermain.
Si abang yang ketika itu sedang baring di atas sofa sambil menonton televisyen tiba-tiba bangun lalu marah suspek sebelum menendang adiknya itu di badan.
Si adik yang berang dengan tindakan abangnya terus menerkam dan menumbuk mangsa di bahagian kepala berkali-kali hingga mangsa rebah ke lantai lalu pengsan.


sumber : kosmo online

Dibaham ikan lumba-lumba

Posted: 02 Dec 2012 06:00 PM PST


ORLANDO: Walaupun biasanya ikan lumba-lumba adalah haiwan yang jinak dan tidak berbahaya, dalam keadaan tertentu ia sebenarnya boleh mengancam nyawa.
Seorang budak perempuan berusia lapan tahun, misalnya, mengalami detik mencemaskan ketika dia dibawa melawat Sea World di Orlando, Florida, minggu lalu.

Menurut media semalam, Jillian Thomas sedang memberikan ikan lumba-lumba di taman tema itu makan apabila haiwan berkenaan tiba-tiba menyerangnya. Kanak-kanak dari Georgia itu mengalami kecederaan apabila dia digigit ikan lumba-lumba berkenaan.


Akibatnya, Jillian luka sebesar wang syiling di tiga tempat, selain bengkak tangan kiri.

Bapa Jillian, Jamie Thomas, berkata dia sempat merakamkan insiden itu dengan kamera videonya.


Berdasarkan rakaman itu, kata Thomas, Jillian jelas nyaris ditarik ke dalam air selepas pergelangan tangannya digigit ikan lumba-lumba berkenaan secara mengejut.


"Serangan itu tidak dijangka kerana ia berlaku ketika Jillian memandang ke tempat lain," katanya. Klip video itu dimuat naik Thomas di Internet sebagai langkah menasihati ibu bapa lain supaya lebih berhati-hati. Kata Thomas, perkara pertama terlintas di fikirannya ketika Jillian diterkam ialah mahu terjun ke kolam berkenaan untuk menyelamatkan nyawa anaknya. "Saya sangkakan ikan itu akan mengheret Jillian," katanya. Walaupun luka Jillian akan sembuh, Thomas dan isterinya tetap kecewa kerana kakitangan pusat rekreasi itu menganggapnya tidak serius. Kata Thomas, dia lega kerana Jillian tidak ditarik ke dalam kolam, tetapi tidak mustahil ada orang lain akan menerima nasib lebih buruk pada masa depan. "Ia bukan serangan pertama ikan lumba-lumba di situ," katanya. Walaupun tidak bercadang mengambil tindakan undang-undang ke atas Sea World, Thomas berkata, dia berharap pusat rekreasi itu wajar menaikkan had usia bagi kanak-kanak yang ingin menyuap makanan kepada haiwan berkenaan.

Pada 2006, dua pengunjung dewasa terpaksa membuka mulut seekor ikan lumba-lumba yang membaham tangan seorang budak lelaki berusia tujuh tahun. Sementara itu, jurucakap Sea World berkata, tiada sebarang perubahan dijangka dilakukan di situ. - DM


sumber : mymetro

Sepupu hairan status pelik di facebook

Posted: 02 Dec 2012 05:45 PM PST


MUAR: Beberapa status pelik mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu yang ditulis mangsa kemalangan maut di Sungai Pelek Sepang, semalam, Ahmad Fikri Mohd Salihudin, 21, dalam facebook menyebabkan sepupunya, Mohd Taufiq Mansor, 22, kehairanan.
Mohd Taufiq ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tengah, Jeram Bakri di sini, semalam, berkata Jumaat lalu arwah menulis mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu pada status facebook dan sejak minggu lalu, banyak lagi status pelik ditulisnya.

"Saya pelik kerana sebelum ini dia tidak pernah menulis status sedemikian.


"Kali terakhir saya menghubungi arwah, petang Jumaat lalu untuk bertanya sama ada dia akan pulang ke kampung di Kampung Tengah, Jeram Bakri, dekat sini, dengan saya, tetapi Ahmad Fikri menyatakan dia ada peperiksaan.

"Saya bekerja di Klang dan biasanya kami pulang bersama ketika cuti semesternya," katanya.


sumber : mymetro

Lembu mengamuk disangka perompak

Posted: 02 Dec 2012 05:30 PM PST


ALOR GAJAH: Tiga sekeluarga terpaksa berkurung hampir dua jam dalam bilik di rumah mereka apabila terdengar bunyi bising di luar rumah yang disangka dilakukan perompak sebelum menyedari ia sebenarnya angkara sekumpulan lembu yang mengamuk dalam kejadian di Kampung Padang Kemunting, Tanjung Bidara di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 4 pagi itu, Rasol Ahmad, 46, bersama isteri, Norliza Wil, 42, dan anak tunggal mereka, Mohd Fakrullah, 4, tidur sebelum terdengar bunyi mendengus diikuti bunyi benda berkecai di depan rumah mereka.

Menurut Rasol, dia menyangka rumahnya dimasuki perompak segera mengejutkan isterinya dan mereka mendiamkan diri kerana bimbang keselamatan keluarga.


"Saya terdengar bunyi pasu bunga pecah, meja dan kerusi diletakkan di anjung rumah diterbalikkan hingga menyebabkan anak yang lena turut terjaga.

"Kami tidak mampu bersuara dan turut mematikan suis lampu bilik sehingga terdengar bunyi azan Subuh. Saya memberanikan diri keluar dari bilik dan mengintai dari tingkap rumah," katanya di sini, semalam.


Beliau berkata, sebaik membuka pintu rumah jam 7 pagi, dia terkejut mendapati 12 lembu dewasa menggeledah depan rumah dan sebahagiannya menyondol pagar kawat duri di rumahnya hingga rebah.


"Siapa tidak marah melihat keadaan sama berulang dan ini adalah kali keempat kumpulan lembu tidak bertuan ini mengganas dalam kawasan rumah saya yang berpagar," katanya.

sumber : mymetro

Tersalah tetak orang

Posted: 02 Dec 2012 05:15 PM PST


KOTA KINABALU: Kegembiraan seorang lelaki menyambut kemenangan skuad Harimau Malaya dalam perlawanan bola sepak berakhir tragedi berdarah apabila diserang secara tiba-tiba di sebuah restoran di Putrajaya, Telipok, tengah malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam, mangsa berusia 28 tahun sedang minum selepas menonton perlawanan bola sepak di restoran itu bersama tiga rakannya. 
Bagaimanapun, tiba-tiba seorang lelaki berusia awal 20-an meluru ke arah mangsa dan menyerangnya dengan parang.

Mangsa yang terkejut dengan tindakan lelaki tidak dikenalinya itu gagal mengelak sehingga mengalami kecederaan di bahagian tangan dan kepala.


Akibat kecederaan itu, mangsa dikejarkan ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk rawatan.

sumber : mymetro

Tumbukan ragut nyawa abang

Posted: 02 Dec 2012 05:00 PM PST


GEORGETOWN: "Walau apapun yang berlaku, saya tetap maafkan dia," kata Nayati Man, 33, ibu Muhammad Asyraf Muhammad Shukri, 17, yang maut apabila ditumbuk adiknya selepas kedua-duanya bergaduh di rumah mereka di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8 malam itu, Asyraf yang menghidap penyakit asma sejak kecil ditumbuk adiknya hingga mulut berdarah dan tersembam.
Asyraf mengalami sesak nafas sebelum disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Ketika kejadian, menurut Nayati, dia berada di rumah dan anak sulungnya itu berbaring di sofa sambil menonton televisyen di ruang tamu manakala anak keduanya bermain permainan video di komputer riba.




"Anak bongsu saya yang berusia empat tahun menangis kerana mahukan mainan.

Namun, anak kedua saya mengusik adik perempuannya dan ini menimbulkan kemarahan Asyraf yang menegur perbuatan itu," katanya ketika ditemui di Hospital Pulau Pinang (HPP), malam kelmarin.


sumber : mymetro

Kaku lepas tiupan wisel penamat bola sepak AFF

Posted: 02 Dec 2012 04:30 PM PST


ALOR SETAR: "Sejak beberapa hari lalu, arwah menjadi pendiam dan tidak banyak bercakap, tetapi beliau beritahu tidak sabar untuk menonton perlawanan bola sepak penentuan separuh akhir Piala Suzuki AFF antara Malaysia menentang Indonesia, malam tadi (kelmarin).
"Tak sangka pula itu perlawanan bola sepak terakhir yang arwah tonton sebelum dia disahkan meninggal dunia," kata Mohd Sobri Ahmad, 30-an rakan Jasuky Jahury Jaafar, 36, yang meninggal dunia sejurus menonton perlawanan itu jam 11 malam.

Difahamkan, arwah meninggal dunia selepas pengadil meniup wisel tamat 90 minit masa perlawanan antara dua negara itu yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam kelmarin.


Perlawanan itu memihak kepada Malaysia apabila menewaskan pasukan Indonesia 2-0 dalam perlawanan itu menyebabkan Jasuky sangat gembira dengan kemenangan itu sebelum dia disahkan meninggal dunia.

Mohd Sobri berkata, beliau tidak pasti sama ada arwah mengambil cuti kelmarin hanya untuk menonton bola sepak itu atau sebaliknya kerana sebelum ini arwah mengadu mengalami masalah kesihatan.


Beliau berkata, Jasuky yang juga Pembantu Perawatan Kesihatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, selama 10 tahun adalah seorang yang ceria dan minat menonton bola sepak, tetapi disebabkan sibuk dengan tugas, dia terlepas menonton beberapa kali perlawanan bola sepak yang membabitkan Malaysia.



"Saya kenal dia sudah lama, tetapi dia tidak pernah memberitahu dia sakit apa menyebabkan saya terkejut apabila dimaklumkan arwah meninggal dunia selepas dihubungi rakan malam tadi (semalam)," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

sumber : mymetro

Ini Dia Para Aktor Yang Kurus Demi Filem

Posted: 02 Dec 2012 04:00 PM PST


Menjadi aktor memang bukanlah sebuah pekerjaan yang mudah. Untuk bisa menjadi aktor yang baik, mereka harus rela melakukan apa saja demi menghayati sebuah peranan, termasuk menjadi sangat kurus. Termasuk yang terakhir dilakukan oleh Jared Leto yang berpuasa selama satu bulan, aktor-aktor ini ternyata juga melakukan hal yang serupa!

Siapa saja mereka? Ini dia!

1986: Gary Oldman dalam "Sid and Nancy"
gary

1996: Matt Damon dalam "Courage Under Fire"
matt

2000: Tom Hanks dalam "Cast Away"
3

2004: Christian Bale dalam "The Machinist"
chris

2008: Michael Fassbender dalam "Hunger"
michael

2011: 50 Cent dalam "Things Fall Apart"
50cent

2012: Jared Leto dalam "Dallas Buyer's Club"
jared

(FOTO: berbagai sumber via Buzzfeed)

WOW, Katy Perry Dinobatkan Jadi Women Of The Year

Posted: 02 Dec 2012 03:00 PM PST


Di akhir tahun 2012 ini, pastilah banyak penghargaan-penghargaan yang diberikan kepada para artis untuk menutup tahun. Kali ini, nama Katy Perrykeluar sebagai Women of The Year 2012 versi Billboard!

katy
(via Gossip Cop)

Dinobatkan gelar tersebut, Katy yang menganggap sinar ketenarannya sudah tidak berkilau setelah 2 tahun albumnya, mengaku sangat terkejut.

"Aku kira tahunku sudah berakhir, sudah waktunya bagiku untuk memberi kesempatan bagi yang lain. Tapi ternyata aku masih bisa bertahan hingga akhir tahun," katanya senang.

2
(Getty Images via Gossip Cop)

Dilansir dari Gossip Cop, kekasih John Mayer ini sebenarnya masih  belum merasa pantas menjadi panutan bagi para penggemarnya. Namun dia sangat berharap karya-karya yang dihasilkannya yang menjunjung tinggi kekuatan wanita, dapat menginspirasi mereka, terutama wanita-wanita muda.

Wah, selamat ya, Katy!

Si Cantik Ini Adalah Pilot Militer Wanita Afghanistan Yang Pertama

Posted: 02 Dec 2012 08:45 AM PST


Seorang wanita Afghanistan berhasil membuktikan kemampuannya menjadi seorang pilot untuk pertama kalinya dalam proyek kerjasama antara NATO dan Kementerian Pertahanan Afghanistan di Pangkalan Udara Shinhad, Afghanistan.

Letnan Nilofor Rhmani kini merupakan wanita pertama yang menjadi pilot militer di Angkatan Udara Afghanistan, setelah mengikuti pelatihan pilot yang diadakan untuk pertama kalinya di Afghanistan dalam waktu 30 tahun terakhir.

Mayor Jeremy Ponn dari Angkatan Udara Amerika Serikat mengatakan bahwa Letnan Rhmani "lulus dari latihan awal pada 19 Juli 2012 dan mulai latihan resmi sebagai pilot militer pada 28 Juli 2012".

Letnan Nilofor Rhmani

Pencapaain Rhmani merupakan tamparan bagi golonganTaliban yang pernah lama berkuasa. Selama berkuasanya Taliban kaum wanita aktivitinya amat dibatasi. Kaum wanita dilarang bersekolah apalagi belajar terbang sebagai pilot.

Dibopong oleh prajurit NATO setelah dinyatakan lulus latihan awal

Mayor Ponn mengatakan bahwa tahun 2013, Letnan Rhmani akan lulus dan dapat mulai langsung bertugas sebagai pilot militer pada Angkatan Bersenjata Afghanistan.
(Air Force Times)

FOTO: Lihat Anehnya Penampilan Baru Ke$ha

Posted: 02 Dec 2012 08:30 AM PST


Artis-artis Hollywood sekarang memang banyak sekali yang suka mencari sensasi. Tak jarang, mereka tiba-tiba mengubah penampilan yang berbeda sama sekali dan menghebohkan. Inilah yang dilakukan oleh Ke$ha, tampil dengan penampilan barunya yang mencengangkan.

Setelah heboh dengan bra dan segala aksesoris yang dibuat dari gigi fansnya, kali ini Ke$ha kembali membuat heboh, dengan mengecat rambutnyamenjadi setengah pirang dan setengah putih PLUS sebuah gigi emas!

1

2
(FOTO: WENN via Buzzfeed)

Hmm, menurut kalian, ini bagus atau malah membuatnya terlihat seperti orang gila... atau bahkan nenek-nenek?

Cara Unik Wanita Perancis Mencari Jodoh

Posted: 02 Dec 2012 08:15 AM PST


Negara yang identik dengan menara Eiffel ini mempunyai cara unik untuk para wanita single yang ingin mencari jodoh. Tepatnya berada di suatu kedai di jantung kota paris, dimana para lelaki berkostum dan berpose di balik etalase kedai, sementara para wanita menelusuri pria impian mereka.

Mengadopsi dari situs kencan Prancis Adopte-un-mec /Adopt a guy, sebuah  kedai  telah dibuka di Paris. Para perempuan dapat menelusuri bagian kedai tempat etalase diadakan untuk mencari lelaki impian mereka.
Para lelaki ini berdiri dalam etalase seukuran dirinya seperti boneka Barbie, sebelum akhirnya para wanita yang melintas memutuskan untuk membawanya kencan.
Bagi para wanita yang tertarik dengan cara unik mencari jodoh ini, terlebih dahulu mendaftar di laman web yang terkait. Setelah mendaftar, barulah mereka bisa bebas memilih pria idaman yang berada di toko tersebut melalui katalog berisi biodata diri. Jika wanita sudah menentukan pilihannya dan merasa penasaran seperti apa tampang asli sang pria idaman, mereka pun akan melihat penampilan mereka secara langsung melalui etalase toko.

Uniknya lagi, anda boleh menyuruh mereka mengenakan berbagai jenis pakaian yang anda inginkan sebelum memborong mereka. Jika sudah merasa sesuai anda tinggal membawa lelaki pilihannya keluar menggunakan troli.
Salah seorang pengunjung mengatakan jika idea pembuatan kedai tersebut adalah hal yang kreatif dan unik. Sebab perempuan tidak harus menunggu lama untuk mencari lelaki yang diimpikannya. Idea tersebut memungkinkan para perempuan berbelanja dengan efektif, dan dapat mencuba sebelum membeli dengan melihat secara jelas lelaki yang diinginkannya, sebelum akhirnya sepakat untuk berdating. (**)
Sumber : dari berbagai sumber, uniknya.com,

Cantiknya di Usia Tua

Posted: 02 Dec 2012 08:00 AM PST


Usia tua selalu identik dengan keutan. Hasrat merias diri yang sedari muda banyak dilakukan, kini mulai alpa ditinggalkan. Tapi tidak begitu halnya dengan wanita-wanita berusia diatas rata-rata 50 tahunan ini. Semakin tua saya fikir, mereka semakin terlihat cantik saja. Bahkan beberapa diantaranya masih terlihat sexy .Jom kita lihat kecantikan mereka:
Barbara Walters 83 tahun & Sophia Loren 76
Susan Lucchi 48 tahun & Susan Somers 48 tahun
Diane Sawyer 65 tahun & Susan Sarandon 48 tahun
Hellen Mirren 65 tahun & Debbie Harry 65 tahun
Jane Seymour 59 tahun , Jaclyn Smith 63 tahun & Peggy Lipton 48 tahun
Julie Andrews 77 tahun & Jane Fonda 73 tahun
 Julie Christie 68 tahun & Rakel Welch 70 tahun
Sumber: trinsi.com, uniknya.com

Subhanallah, Banyaknya Manfaat Sujud bagi Kesihatan Kita!

Posted: 02 Dec 2012 07:00 AM PST


Subhanallah, Banyaknya Manfaat Sujud bagi Kesehatan Kita!

Mungkin banyak di kalangan umat Islam tidak sadar mengenai berbagai hikmah yang tersembunyi ketika sujud. Padahal, kita perlu sadari bahwa tiada sesuatu pun ciptaan dan suruhan Allah s.w.t. yang sia-sia, malah setiap ciptaan itu mempunyai kelebihan yang selalu tidak terjangkau oleh akal manusia.

Kita diperintahkan untuk shalat, dan di dalam shalat kita terdapat gerakan-gerakan yang sudah ditentukan oleh Allah. Allah yang telah menciptakan kita, maka hanya Dia lah yang maha mengetahui bagaimana tubuh kita dan bagaimana cara merawatnya.

Manusia melakukan sujud dalam dua bentuk, yaitu sujud fisik seperti ketika shalat dan sujud spiritual berbentuk ketaatan kepada perintah Allah s.w.t. dan menjauhi larangan Nya. Ulama mengatakan sujud ketika shalat adalah waktu dimana manusia berada hampir paling dekat dengan Allah s.w.t. dan mereka menyarankan kita untuk bersujud lebih lama.

Dr Fidelma O'Leary, Phd Neuroscience dari St Edward's University, mendapati fakta mengenai manfaat sujud bagi kesehatan. Dalam kajiannya ditemukan ada beberapa urat syaraf di dalam otak manusia yang tidak dimasuki darah dan urat ini baru bisa dimasuki darah pada saat manusia sujud.

Tetapi urat saraf ini hanya memerlukan darah untuk beberapa saat tertentu saja, yaitu pada waktu-waktu shalat yang telah ditetapkan (subuh, zuhur, ashar, maghrib, 'isya). Subhanallah. Jadi, siapa yang tidak shalat maka urat ini tidak menerima darah, sehingga otaknya tidak berfungsi secara normal.

Karena letak otak di atas jantung, maka kata Prof Hembing, jantung hanya mampu membekalkan 20% darah ke otak manusia, jadi dibantu dengan sujud yang lebih lama agar menambah kekuatan aliran darah ke otak (Nabi saw menyuruh agar kita sujud lama-lama di raka'at terakhir, sambil banyak meminta semua keinginan kita).

Manfa'at sujud lama-lama ini untuk:

Menolak pening
Menolak migrain
Menyegarkan otak
Menajamkan akal pikiran (peka)
Melegakan sistim pernapasan
Membetulkan pundi peranakan yg jatuh
Memperbaiki kedudukan bayi sungsang

Subhanallah, Banyaknya Manfaat Sujud bagi Kesehatan Kita!

Otak merupakan pusat pengatur dari seluruh kegiatan manusia, dan terdapat banyak sekali urat-urat saraf yg bertugas masing-masing. Serta bentuknya seperti orang sujud, subhanallah. Hikmah lainnya, sujud dapat melegakan sistem pernafasan dan mengembalikan posisi organ dalam tubuh ke tempat asalnya.

1. Membetulkan kedudukan buah pinggang yang terkeluar sedikit daripada tempat asalnya.

2. Membetulkan pundi peranakan yang jatuh.

3. Melegakan sakit hernia.

4. Mengurangkan sakit senggugut ketika haid.

5. Melegakan paru-paru daripada ketegangan.

6. Mengurangkan kesakitan bagi pesakit apendiks atau limpa. Kedudukan sujud adalah paling baik untuk berehat dan mengimbangkan lingkungan bahagian belakang tubuh.

7. Meringankan bagian pelvis.

8. Memberi dorongan supaya mudah tidur.

9. Menggerakkan otot bahu, dada,leher, perut serta punggung ketika akan sujud dan bangun daripada sujud. Pergerakan otot ini akan menjadikan ototnya lebih kuat dan elastik,secara semula jadi dan ia juga akan memastikan kelancaran perjalanan darah.

10. Bagi wanita, pergerakan otot itu menjadikan buah dadanya lebih baik,mudah berfungsi untuk menyusukan bayi dan terhindar daripada sakit buah dada.

11. Sujud juga mampu mengurangkan kegemukan.

12. Pergerakan bahagian otot sewaktu sujud juga boleh memudahkan wanita bersalin.organ peranakan mudah kembali ke tempat asal serta terhindar daripada sakit gelombang perut.(Convulsions).

13. Organ terpenting yaitu otak kita juga akan menerima banyak bekalan darah dan oksigen.

14. Mengelakkan pendarahan otak jika tiba-tiba menerima pengepaman darah ke otak secara kuat dan mengejut serta terhindar penyakit salur darah dan sebagainya.

15. Dari segi psikologi pula, sujud membuatkan kita merasa rendah diri di hadapan Yang Maha pencipta sekali gus mengikis sifat sombong,riak takabur dan sebagainya.

16. Manakala dari sudut pengobatan pula, kesan sujud yang lama akan menambahkan kekuatan aliran darah ke otak yang bisa mencegah sakit kepala dan migrain, menyegarkan otak serta menajamkan akal fikiran sekaligus menguatkan mentalitas seseorang.

Subhanallah, begitu banyak manfaat dari sujud bagi kesehatan tubuh kita, tentunya hanya Allah lah sang maha kreator yang benar-benar mengetahui apa saja yang terbaik bagi hamba-hambanya.

Sumber: http://kodokoala.blogspot.com


Ayat Suci Al-Qur'an di Kromosom Manusia???

Posted: 02 Dec 2012 06:00 AM PST


Ayat Suci Al-Qur'an di Kromosom Manusia???
Seorang ilmuwan yang penemuannya sehebat Gallileo, Newton dan Einstein yang berhasil membuktikan tentang keterkaitan antara Alquran dan rancang struktur tubuh manusia adalah Dr. Ahmad Khan. 
Dia adalah lulusan Summa Cumlaude dari Duke University . Walaupun ia ilmuwan muda yang tengah menanjak...
terlihat cintanya hanya untuk Allah dan untuk penelitian genetiknya. Ruang kerjanya yang dihiasi kaligrafi, kertas-kertas penghargaan, tumpukan buku-buku kumal dan kitab suci yang sering dibukanya, menunjukkan bahwa ia merupakan kombinasi dari ilmuwan dan pecinta kitab suci.

Salah satu penemuannya yang menggemparkan dunia ilmu pengetahuan adalah ditemukannya informasi lain selain konstruksi Polipeptida yang dibangun dari kodon DNA. Ayat pertama yang mendorong penelitiannya adalah Surat "Fussilat" ayat 53 yang juga dikuatkan dengan hasil-hasil penemuan Profesor Keith Moore ahli embriologi dari Kanada. Penemuanny tersebut diilhami ketika Khatib pada waktu salat Jumat membacakan salah satu ayat yang ada kaitannya dengan ilmu biologi. Bunyi ayat tersebut adalah sebagai berikut: "...Sanuriihim ayatinaa filafaaqi wa fi anfusihim hatta yatabayyana lahum annahu ul-haqq..."

Yang artinya; "Kemudian akan Kami tunjukkan tanda-tanda kekuasaan kami pada alam dan dalam diri mereka, sampai jelas bagi mereka bahwa ini adalah kebenaran".

Hipotesis awal yang diajukan Dr. Ahmad Khan adalah kata "ayatinaa" yang memiliki makna "Ayat Allah", dijelaskan oleh Allah bahwa tanda-tanda kekuasaanNya ada juga dalam diri manusia. Menurut Ahmad Khan ayat-ayat Allah ada juga dalam DNA (Deoxy Nucleotida Acid) manusia. Selanjutnya ia beranggapan bahwa ada kemungkinan ayat Alquran merupakan bagian dari gen manusia. Dalam dunia biologi dan genetika dikenal banyaknya DNA yang hadir tanpa memproduksi protein sama sekali. Area tanpa produksi ini disebut Junk DNA atau DNA sampah. Kenyataannya DNA tersebut menurut Ahmad Khan jauh sekali dari makna sampah. Menurut hasil hasil risetnya, Junk DNA tersebut merupakan untaian firman-firman Allah sebagai pencipta serta sebagai tanda kebesaran Allah bagi kaum yang berpikir. Sebagaimana disindir oleh Allah; Afala tafakaruun (apakah kalian tidak mau bertafakur atau menggunakan akal pikiran?).

Setelah bekerjasama dengan adiknya yang bernama Imran, seorang yang ahli dalam analisis sistem, laboratorium genetiknya mendapatkan proyek dari pemerintah. Proyek tersebut awalnya ditujukan untuk meneliti gen kecerdasan pada manusia. Dengan kerja kerasnya Ahmad Khan berupaya untuk menemukan huruf Arab yang mungkin dibentuk dari rantai Kodon pada cromosome manusia. Sampai kombinasi tersebut menghasilkan ayat-ayat Alquran. Akhirnya pada tanggal 2 Januari tahun 1999 pukul 2 pagi, ia menemukan ayat yang pertama "Bismillahir Rahman ir Rahiim. Iqra bismirrabbika ladzi Khalq"; "bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan" . Ayat tersebut adalah awal dari surat Al-A'laq yang merupakan surat pertama yang diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad di Gua Hira. Anehnya setelah penemuan ayat pertama tersebut ayat lain muncul satu persatu secara cepat. Sampai sekarang ia telah berhasil menemukan 1/10 ayat Alquran.

Dalam wawancara yang dikutip "Ummi" edisi 6/X/99, Ahmad Khan menyatakan: "Saya yakin penemuan ini luar biasa, dan saya mempertaruhkan karier saya untuk ini. Saya membicarakan penemuan saya dengan dua rekan saya; Clive dan Martin seorang ahli genetika yang selama ini sinis terhadap Islam. Saya menyurati dua ilmuwan lain yang selama ini selalu alergi terhadap Islam yaitu Dan Larhammar dari Uppsala University Swedia dan Aris Dreisman dari Universitas Berlin.

Ahmad Khan kemudian menghimpun penemuan-penemuanny a dalam beberapa lembar kertas yang banyak memuat kode-kode genetika rantai kodon pada cromosome manusia yaitu; T, C, G, dan A masing-masing kode Nucleotida akan menghasilkan huruf Arab yang apabila dirangkai akan menjadi firman Allah yang sangat mengagumkan.

Di akhir wawancaranya Dr. Ahmad Khan berpesan "Semoga penerbitan buku saya "Alquran dan Genetik", semakin menyadarkan umat Islam, bahwa Islam adalah jalan hidup yang lengkap. Kita tidak bisa lagi memisahkanagama dari ilmu politik, pendidikan atau seni. Semoga non muslim menyadari bahwa tidak ada gunanya mempertentangkan ilmu dengan agama. Demikian juga dengan ilmu-ilmu keperawatan. Penulis berharap akan datang suatu generasi yang mendalami prinsip-prinsip ilmu keperawatan yang digali dari agama Islam. Hal ini dapat dimulai dari niat baik para pemegang kebijakan (decission maker) yang beragama Islam baik di institusi pendidikan atau pada level pemerintah. Memfasilitasi serta memberi dukungan secara moral dan finansial

Subhanallah, Allahu Akbar !! Allahu Akbar !! Allahu Akbar !!
http://m2mexacta.blogspot.com/2012/11/ayat-suci-al-quran-di-kromosom-manusia.html

Design motor yang gila-gila

Posted: 02 Dec 2012 05:00 AM PST


Fungsi  motor sebagai alat transportasi, mungkin tidak cukup. Beberapa orang menghendaki lebih dari sekedar fungsi. Seperti yang terekam dalam beberapa gambar berikut, dimana motor memiliki idea design yang aneh bahkan mungkin gila!
(sumber:blogspot.com)
Sumber : Dari berbagai sumber, uniknya.com

Indahnya Moment “Slow Motion”

Posted: 02 Dec 2012 04:00 AM PST


Istilah slow motion mungkin digunakan dalam dunia videography, sedangkan dalam fotografi freezing mungkin penggunaan kata yang tepat. Berikut ini adalah beberapa gambar gerakan peluru yang menembus berbagai objek atau benda, yang terdokumentasikan melalui kedua teknik diatas.
Sumber : Dari berbagai sumber, uniknya.com

Tempat letak basikal yang unik

Posted: 02 Dec 2012 03:00 AM PST


Berbasikal ke pejabat, sekarang menjadi fenomena luar biasa yang mendera warga-warga di kota besar. Boleh jadi kesadaran itu, berkenaan dengan kesadaran seseorang terhadap kesihatan dan juga global warming. Makanya tak hairan, jika kini di pusat-pusat perbelanjaan, atau publik space lainnya,tempat letak basikal mulai banyak disediakan.Berikut  menampilkan beberapa tempat letak yang unik. 
Sumber : nowthatsnifty.com, uniknya.com

Kecelakaan Olahraga Paling Mengerikan Di Dunia

Posted: 02 Dec 2012 02:00 AM PST


Lembing tembus ke kaki

Terantuk pinggir kolam

Tangan patah

Kaki terlipat


Keren!! Gambar Menggunakan Ballpen Paling Realistik

Posted: 02 Dec 2012 01:00 AM PST


Seorang pelukis handal ini boleh melukis menggunakan sebatang ballpen  Juan Francisco Casas, sang seniman dari Sepanyol yang menggambar hanya dengan menggunakan balllpen dari jenis ballpoint.


Sumber

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS