Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Fazley Yaakub Lancar Buku Motivasi Cinta Dari Fazley

Posted: 28 Nov 2011 06:59 PM PST

Syuku Alhamdulilah, akhirnya penyanyi dan juga pakar motivasi, Fazley Yaakub selamat melancarkan buku ke-dua terbitan KarangKraf pada 19 November 2011 lalu di MPH MidValley. Majlis pelancaran itu disempurnakan Pengarah Eksekutif Kumpulan Media Karangkraf, Firdaus Datuk Hussamuddin. Walaupun dah 2 minggu berlalu, rasanya tak terlewat untuk Budiey ucapkan tahniah buat beliau. Dengarnya, buku yang berjudul "Motivasi Santai #Cinta" semakin mendapat sambutan ramai hingga terpaksa dicetak semula? Betul ke?

Fazley Yaakub

Setelah berkecimpung hampir 12 tahun sebagai perunding motivasi untuk pelajar sekolah, kolej dan universiti, syarikat swasta dan korporat, agensi-agensi kerajaan, di Malaysia, Singapura dan Brunei, Fazley kini semakim bersemangat dalam bidang penulisan. Setelah buku motivasi pertama dilancarkan, kali ini untuk buku terbaru pendekatannya menjurus kepada konteks penulisan yang ringkas dan mudah difahami, bagi memenuhi keperluan lapisan masyarakat yang gemarkan kata-kata ringkas (quotes) dalam melalui ranjau kehidupan.

"Buku ini dicetak dalam bentuk gift book. Ia menghimpunkan kata-kata motivasi santai yang terhasil daripada himpunan terbaik menerusi laman Twitter saya. Ia digarap dengan susunan lebih menarik dan sesuai dengan selera remaja. Penghasilan grafik dan warna direka khas supaya dapat menarik mata, hati dan fikiran pembaca untuk terus menyelak helaian demi helaian. Sebelum ini, saya selalu memberikan kata-kata motivasi di Twitter dan saya tidak sangka ia dapat menarik perhatian peminat. Dari situ, saya lihat peminat suka dengan motivasi ringkas. Berdasarkan beberapa kajian, pembaca remaja tidak sukakan kepada bahan bacaan terlalu panjang lebar. Maka, kerana itulah saya hasilkan buku ini."

Buku 'Gift Book' kata-kata motivasi santai #CiNTA ini terhasil dari himpunan terbaik dari Twitter akaun milik @FazleyYaakob. Fazley memang sering meletakkan kata- kata motivasi hasil nukilan kreatif beliau di laman sosial sebagai perangsang untuk para penggemarnya.

Penghasilan grafik dan warna direkacipta supaya dapat menarik mata, hati dan fikiran pembaca untuk terus menyelak mukasurat buku istimewa ini hingga ke helaian yang terakhir.

Buku #CiNTA ini merupakan siri pertama dari 5 siri penuh kata-kata motivasi dari buah fikiran Fazley sendiri. Selepas ini bakal diterbitkan buku kata-kata motivasi santai dibawah tajuk #Harian (kata-kata motivasi ringkas tapi pedas), #SuamiIsteri (khusus buat para suami dan isteri atau yang ingin mendirikan rumahtangga), #Pelajar (tips dan kata-kata semangat buat golongan pelajar), dan yang paling popular di kongsi (ReTweet) di laman Twitternya #PERLIbahasa (kata- kata motivasi lucu dan sinis berdasarkan pengalamam atau kejadian harian).

"Alhamdulillah, buku pertama saya dahulu mendapat sambutan baik dan saya lebih bersemangat untuk menghasilkan lebih banyak buku. Saya mengharapkan sambutan yang lebih baik terhadap buku #Cinta ini. Saya ingin minta kerjasama daripada pembaca, sekiranya ada kekurangan pada buku ini, berkongsilah bersama agar saya dapat menghasilkan karya yang lebih baik selepas ini,"

Setiap satu tajuk dijual dengan harga yang amat berpatutan RM9.90. Korang boleh dapatkan segera di pasaran.

Foto kredit: fazleyYaakub.com

Fazley Yaakub

Fazley Yaakub

Fazley Yaakub

Fazley Yaakub

Fazley Yaakub

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Anak Ke-3 Fazley Yaakob Bernama Piyush
  • FAZLEY BAKAL JADI DADDY COOL
  • Dr Fazley Download Certificate Phd?
  • Concern at University of Wales Overseas Degrees
  • Fazley Letak Jawatan Pengarah Eksekutif Fazley International College
  • Fazley Dapat Anak Lelaki
  • Buku Bergambar Dua Dunia Satu Cinta Ning Baizura RM10
  • Gambar Anak Dr Fazley & Azrene Suraya
  • Anugerah Pilihan Pembaca Media Hiburan 2011
  • Dato' Siti Nurhaliza di Anugerah Media Islam Negara ke-2
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Koleksi Video Trip Media Bersama Siti Nurhaliza Ke Korea

    Posted: 28 Nov 2011 05:27 PM PST

    Seminggu dah berlalu, namun segala kenangan manis semasa mengikuti rombongan bersama penyanyi nombor satu Malaysia, Dato' Siti Nurhaliza bersama media masih segar di ruangan ingatan. Pastinya segala memori akan kukuh terpahat menjadi kenangan yang sukar untuk dilupakan.

    Di entri ini, Budiey ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada SimplySiti dan tak lupa kepada Presiden SimplySiti sendiri iaitu Dato' Siti Nurhaliza kerana sudi menjemput Budiey mengikuti rombongan ini.

    Okay, sebelum Budiey terlupa, Budiey juga nak ucapkan sekalung budi & terima kasih kepada AirAsia X yang menaja penerbangan kami ke Korea. Budiey dapat tahu yang AirAsia X akan terbang untuk kali pertama ke Osaka, Jepun pada 30 November ini. Sekarang kalau nak ke Osaka memang murah sebab AirAsia X menawarkan harga tiket serendah RM199. Pergh! Murah tu! Tak lupa kepada Hotel Marriot Putrajaya yang sudi menaja penginapan Budiey di kamar suite yang indah lagi tenang pada 21 November, sehari sebelum kami bertolak.

    Budiey percaya, peluang yang diberikan oleh SimplySiti ini sedikit sebanyak merapatkan ukhuwah persaudaraan dan hubungan mesra Budiey dan rakan media yang lain dengan Siti Nurhaliza. Tak pernah sebelum ini Budiey berpeluang untuk berbual-bual santai dengan penyanyi popular ini secara personal. Selain rasa segan yang sangat tebal untuk mendekati Siti, Budiey juga rasa sangat ralat sikit. Tak tahu pasal apa. Mungkin dengan kedudukan beliau sebagai peneraju syarikat kosmetik dan namanya yang gah dipersada dunia menjadikan Budiey sukar untuk mendekati beliau.

    Namun, segala tanggapan berubah kerana Siti sangat ramah tamah dan mesra orangnya, murah senyum pulak tu, bak kata seorang staff SimplySiti, Siti ni nak ambil pen jatuh bawa meja pun dia sempat mengukir senyuman. Bila ditanya, apa rahsia Siti nak kekalkan kemanisan dalam senyuman, jawab Siti dengan ringkas, "Practice Makes Perfect!" Waaah gitu!

    Apa-apa pun, kembali kepada tujuan asal rombongan ini ke Korea adalah untuk memberi pendedahan dan gambaran sebenar kepada kami bagaimana proses serta operasi kilang SimplySiti. Selain itu, kami juga turut berpeluang untuk bertanya dan berjumpa dengan pegawai dari JAKIM yang mana secara kebetulannya sedang menjalankan pemeriksaan untuk meluluskan sijil Halal kepada satu lagi produk terbaru dari SimplySiti yang akan berada di pasaran tahun depan.

    Sebelum melawat kilang yang mengeluarkan produk terbaru SimplySiti, kami dibawa untuk jalan-jalan cari makan bersama Siti di sekitar bandar Seoul. Korang boleh tonton sendiri video yang Budiey letakkan di bawah ini. Harap korang dapat rasainya kesejukan kami kat sana pada ketika itu ya. Cuaca sangat sejuk, nasib baik Budiey dah beli baju winter siang-siang masa nak bertolak pada 22 November lepas. Sebelum ni, masa gi Korea bersama Awal Ashaari dan Scha Alyahya hari tu, Budiey cuma pinjam baju tebal dari kawan je. Suhu pada waktu malam lebih sejuk berbanding dengan suhu pada waktu siang. Biasanya dalam 5 darjah selsius pada waktu siang dan suhu sejuk akan meningkat hingga ke paras beku iaitu -3 darjah selsius. Namun begitu hajat nak merasai salji tak kesampaian kerana sepanjang berada kat sana, salji tak turun-turun. Katanya di beberapa tempat di Korea terutama di utara dan berjauhan dari Seoul sudah pun diliputi salji nipis. Mmm… bestnya main salji. Hehe:)

    Budiey rasa bertuah kerana menjadi di kalangan orang pertama yang melihat produk terbaru SimplySiti yang akan berada di pasaran tahun depan yang diberi nama DERMAGIC. Ianya set rangkaian produk penjagaan kulit muka yang sangat grand dan fabulous! Produk Dermagic dikatakan sangat sesuai dengan peringkat umur dan gaya hidup masyarakat moden Asia untuk wanita & lelaki juga pun boleh guna.

    Produk Dermagic ini telah pun melalui proses pembangunan dan penyelidikkan (R&D) secara saintifik oleh sekumpulan saintis dan pakar kulit yang profesional beberapa tahun lalu. Dan yang pasti, produk ini juga telah pun melalui proses pengesahan sijil halal dari JAKIM.

    Semasa di kilang ini juga, para media diberi penerangan secara ringkas tentang kesucian produk yang dikeluarkan oleh SimplySiti. Bukan senang untuk mendapatkan pengesahan halal dari JAKIM kerana ia melalui banyak proses. Bagi Siti, ini adalah cabaran yang terbesar untuk memulakan perniagaan dalam bidang kosmetik. Selain pengesahan halal, Siti juga mahu memastikan semua produk keluaran SimplySiti ada mutu dan berkesan kepada pengguna. Ya lah, Siti dah rakan kongsinya dah habiskan berjuta-juta untuk bisnes ini, takkanlah nak buat secara lewa saja, kan?

    Okaylah, Budiey tak nak cakap banyak lagi, korang tontonlah video yang Budiey compile kan ini ya. Enjoyz, semoga korang terutama die hard fan Siti Nurhaliza berpuas hati dengan mutu video yang Budiey rakam ni. Jika ada yang out of focus dan tersangkut-sangkut tu, harap maafkan saya ya.

    Dan akhir sekali, jangan lupa untuk subscribe Youtube Budiey di www.youtube.com/budiey27 kerana banyak lagi video-video dan juga vlog akan diupload dalam channel ini. Oh tak lupa, korang juga boleh follow Budiey di twitter ya: Follow Budiey sekarang: www.twitter.com/budiey

    Siti Nurhaliza Umum Lawatan Media Ke Korea

    Trip Media Bersama Siti Nurhaliza – AirAsia X Day 1

    Trip Media Bersama SimplySiti Premium Seat AirAsia X

    Trip Media Bersama Siti Nurhaliza Cheong Gye Cheon Street

    Trip Media & Siti Nurhaliza Cheongwadae Sarangchae

    Trip Media & Siti Nurhaliza – National Folk Museum Korea

    Trip Media & Siti Nurhaliza Lunch di Rumah Kak Ros

    Trip Media & Siti Nurhaliza Masjid Besar Seoul, Itaewon

    Trip Media & Siti Nurhaliza Lawatan Kilang SimplySiti Korea Part 1

    Trip Media & Siti Nurhaliza Lawatan Kilang SimplySiti Korea Part 2

    dan video terakhir… Mesra Santai Dato' Siti Nurhaliza & Media Dalam Bas

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Siti Nurhaliza di Cheongwadae Sarangchae Korea
  • Gambar Siti Nurhaliza di National Folk Museum Korea
  • Siti Nurhaliza Bawa Media Melawat Korea
  • Trip Media SimplySiti Bersama Siti Nurhaliza – Hari Kedua
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran Album ALL YOUR LOVE
  • Gambar Siti Nurhaliza di Seoul Central Mosque Itaewon
  • Gambar Siti Nurhaliza di Pelancaran SimplySiti Gold Edition
  • Gambar Siti Nurhaliza di Rumah Terbuka Media Prima 2010
  • Dato' Siti Nurhaliza di Karpet Merah Anugerah Juara Lagu 25
  • Gambar Siti Nurhaliza Dalam Bas Tour Korea
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    LiveStream [ON AIR] : Interview Bersama Aizat Amdan Untuk DiGi #AizatAmdanLive

    Posted: 28 Nov 2011 10:23 PM PST

    Sekilas Pandang OHBULAN!

    OHBULAN! merupakan portal yang mengetengahkan konsep hiburan santai yang memberi liputan terkini berita-berita hiburan & fesyen di Malaysia, Indonesia, Korea & Hollywood. Dengan lebih 400 ribu pembaca setia setiap hari dan lebih 10 juta pelawat setiap bulan, menjadikan OHBULAN! portal hiburan & fesyen yang paling ngetop yuuuk!

    Rakan Strategik

    Full content generated by Get Full RSS.

    Isteri Que Haidar, Linda Jasmine Hamil Anak Perempuan.

    Posted: 28 Nov 2011 07:26 PM PST

    Linda Jasmine, 39, telah disahkan oleh doktor hamil 4 bulan dan mempunyai 95 peratus kemungkinan ia adalah bayi perempuan dan kelahiran bayi ini mungkin di sekitar bulan Mei 2012.

    Menurut akhbar online tempatan, mStar, Linda memang dikhabarkan ingin menimang anak perempuan selepas bayi kedua mereka.

    "Kandungan saya bakal memasuki empat bulan dan kehidupan saya dalam keadaan baik serta tidak sabar untuk mendapat bayi baru. Doktor mengesahkan bayi ini 95 peratus adalah perempuan. Bagaimanapun masih awal untuk membuat jangkaan," ujar Linda kepada mStar Online.

    Linda juga dikatakan mempunyai alahan terhadap ubat tahan sakit, dan sama seperti sebelumnya, kali ini alahan tersebut berkurangan dari biasa.

    "Sama seperti sewaktu hamil anak pertama, Qalif dan Ratu, saya alahan teruk tetapi sekarang semakin kurang," ujar Linda.

    Sebagai ibu, Linda yang pernah menjadi guru tari di sebuah rancangan realiti berkata bahawa dia sanggup berkorban untuk anak dalam kandungannya walaupun dia mengalami alahan kepada ubat tahan sakit.

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pakai baju ala pembantu rumah,anak artis China ini kena kutuk di internet

    Posted: 28 Nov 2011 09:00 PM PST

    HANGZHOU - Puteri bintang China, Xu Jiao dikecam netizen kerana mengenakan pakaian pelayan saat menghadiri pameran komik, dan games di Hangzhou.

    Kedatangan puteri Xu Jiao yang namanya dirahasiakan mengenakan pakaian pelayan ke pameran dianggap menyamakan pakaian pembantu rumah tangga dengan karakter komik, yang jelas berbeza. Demikian seperti dilansir Sina, Selasa (29/11/2011).

    Para netizen itu mengtakana, kalau pembantu tidak termasuk dalam karakter kostum animasi. Puteri Xu Jiao diejek dengan kata-kata kasar oleh netizen yang kesal melihat aksinya itu.

    Mendapati kostum yang dipakainya menuai kontroversi, gadis berusia 14 tahun itu memposting permintaan maaf, dan menyebutkan kalau dia tidak seorang profesional. Namun, hanya penggemar buku komik.

    Sejumlah besar orang netizen meninggalkan komen untuk mendukung, mengatakan dia lucu dan cantik.
    (efi)

    Main Sudoku ketika memandu,pemandu bas sekolah di pecat

    Posted: 28 Nov 2011 08:00 PM PST

    Seorang pemandu bas dipecat setelah tertangkap kamera sedang mengisi teka-teki Sudoku ketika ia membawa anak-anak ke sekolah.

    Gambar mengejutkan ini diambil oleh seorang murid dengan menggunakan telefon genggamnya, menunjukkan sang pemandu asyik mengisi buku teka-teki Sudoku, sementara bas sedang laju di jalan.

    Pelajar berusia 12 tahun yang mengambil gambar itu mengatakan sang pemandu memegang pena dan mengisi jawaban teka-teki, ketika bas melaju melewati lalu lintas di pagi hari.

    Mail Online menulis bahawa pemandu yang namanya tidak disiarikan ini, telah diberhentikan oleh perusahaan bus Cavendish Liner, setelah sang pemilik melihat foto itu dan melakukan penyelidikan.

    Diketahui, saat itu sang pemandu mengemudikan bas yang penuh dengan pelajar berusia sembilan sampai 16 tahun ke Ferndown Upper dan Middle School di Dorset, Inggris.

    Anak laki-laki yang mengambil foto tersebut kemudian menunjukkan gambar tersebut kepada ibunya.

    "Ketika saya melihat foto saya benar-benar terkejut. Kerana dia memandu, dan juga ada anak-anak didalam bas itu, Ia seharusnya bertanggung jawab atas keselamatan mereka." tutur sang ibu, yang tidak mahu disebutkan namanya.

    Sementara itu, Gary Bulgin, direktur operasi di Cavendish Liners , mengatakan bahawa ada insiden dengan pemandu mereka dan saat ini ia telah meninggalkan perusahaan tersebut.

    "Kami memperhatikan keselamatan anak-anak dengan sangat serius, dan kami ngeri ketika melihat foto-foto itu." tuturnya.

    Lima Hacker YangTerkonyol

    Posted: 28 Nov 2011 07:00 PM PST

    TEMPO.CO, - Apakah hacker selalu orang yang pintar? Mungkin. Tapi mereka manusia, yang boleh berbuat salah atau bahkan teledor. Ketika orang mengira hacker adalah orang pintar, Alan Wlasuk, CEO dari situs 403 Web Security, menampilkan hacker yang sangat teledor dan konyol. Berikut lima hacker konyol itu.

    1. Hacktivist Bangladesh, Shahee Mirza, memang jauh. Dia mengubah tampilan web milik Batalion Rapid Action, militer pemerintah Bangladesh. Dia menulis pesan,
    PEMERINTAH TAK MELAKUKAN APAPUN UNTUK MENGEMBANGKAN SEKTOR IT DI BANGLADESH. MALAH MEMBUAT UNDANG UNDANG ANTI CYBER CRIME. KALIAN TAK TAHU APA ITU CYBER CRIME DAN TAK TAHU BAGAIMANA MELINDUNGI DIRI SENDIRI. DENGAR, HACKER BUKANLAH PENJAHAT. MEREKA 10 KALI GANDA DARI PADA AHLI MILIK PEMERINTAH (diHACK di Bangladesh, oleh SHAHEE_MIRZA).
    Pemuda 21 tahun itu akhirnya mendapat ganjaran kurungan (DITAHAN) sepuluh tahun.

    2. iPhone Sayaka Fukuda lenyap di jalanan Kota New York. Tak ada jejak untuk menemukannya. Daquan Mathis, si pencuri itu, malah mengambil foto dengan iPhone itu. Fotonya masih dengan pakaian yang sama saat mengambil iPhone Fukuda. Dari e-mail Fukuda yang ada di iPhone itu, Mathis mengirim foto itu ke e-mail-nya sendiri. Nahas, akaun e-mail iPhone Fukuda boleh diakses di Internet. Berbekal foto dan e-mail itu, dengan mudah Mathis dikesan dan ditangkap.

    3. Tahun lalu, e-mail bintang Kelly Osborne diceroboh oleh hacker. Konyolnya, si hacker tak hanya ingin membaca e-mail lampau yang sudah dikirimkan ke e-mail tersebut. Hacker itu juga ingin membaca e-mail baru di inbox Kelly. Caranya, dia meneruskan e-mail di inbox Kelly ke e-mail-nya sendiri. Hasilnya, polis boleh langsung menesan si hacker.

    4. Sammy Kamkar terkenal kerana virus 'Samy Worm'. Dia bertanggung jawab atas serangan virus lebih dari 1 juta akaun MySpace pada tahun 2006. Di tiap akaun yang diceroboh, dia mempamerkan banner 'Samy adalah Pahlawanku'. Samy juga membanggakan prestasi hacking ini dalam blognya. Sayang, blog itu berisi foto dirinya dengan latar yang mudah dikenali sehingga Samy mudah ditemukan polis.

    5. Eduard Lucian Mandru adalah hacker yang sangat pintar. Pada 2006, sistem komputer di Jabatan Pertahanan Amerika Syrikat menjadi korban perangainya. Onaknya ini tak terdeteksi selama bertahun-tahun. Kerana pihak berwajib hanya punya satu petunjuk alamat e-mail(wolfenstein_ingrid@yahoo.com). Namun Mandru teledor dan tertangkap pada tahun 2009. Pasalnya, dia menggunakan e-mail yang sama dalam lamaran pekerjaan yang ia kirimkan ke beberapa tempat untuk mencari pekerjaan.

    Sanggup Potong tangan untuk tuntut insurans

    Posted: 28 Nov 2011 06:00 PM PST

    TAIPEI: Seorang lelaki yang berkata tangannya perlu dipotong berikutan satu rompakan di China, disoalsiasat oleh polis di sini kerana dakwaan kecederaan itu dipercayai akibat perbuatannya sendiri.

    Polis berkata, syarikat insurans Hu Chi-yang, 59, memohon supaya kes itu disiasat dan memetik polis China sebagai berkata, lelaki itu membeli polisi insurans berjumlah AS$1 juta (RM3 juta) sebelum kejadian.


    Gambar Hu dengan tangan kirinya yang kudung disiarkan menerusi televisyen ketika dalam perjalanan ke balai polis.


    Kes itu timbul awal bulan ini apabila Hu, bekas ahli perniagaan memberitahu media Taiwan, dia diserang berulang kali oleh tiga lelaki di Fujian, tenggara China.


    Menurutnya, dia dirompak kira-kira AS$600 dan perompak terbabit hampir memotong tangannya hingga putus untuk melarikan cincin dan jam Rolex. Dia terpaksa menjalani pembedahan memotong tangan itu selepas doktor di China berkata, ia terlalu teruk untuk diselamatkan.


    Hu kemudian mendakwa polis China enggan membenarkan dia membawa pulang tangan itu ke Taiwan, menyebabkan dia tidak boleh menggunakannya sebagai bukti.



    Pada sidang akhbar Isnin lalu, polis di Fujian berkata, mereka percaya kecederaan Hu adalah akibat perbuatannya sendiri dan berkata, tangan itu dipotong dengan cermat dan darah yang diambil dari tempat kejadian mengandungi bahan bius.


    Menurut agensi berita China News Service, polis turut menemui kesan jari Hu pada pisau yang ditemui di kawasan berhampiran dan bukti menunjukkan dia membelinya dari sebuah kedai tempatan.


    Polis dan pendakwa raya di Taipei berkata, mereka membuka kes terhadap Hu.


    "Kami diminta oleh sebuah syarikat insurans tempatan supaya menjalankan siasatan," kata Timbalan Ketua Biro Siasatan Jenayah Taiwan,Yang Yuan-ming kepada wartawan.


    Yang memetik penyiasat China sebagai berkata, Hu membeli polisi insurans bernilai AS$1 juta sebelum berlepas ke China. - AP

    sumber : myMetro

    Bapa paling pemalas dan tak bertanggungjawab di Britain dapat anak yang ke 16

    Posted: 28 Nov 2011 05:00 PM PST

    LONDON: Bapa paling pemalas dan tidak bertanggungjawab di Britain dijangka menyambut kelahiran anaknya yang ke-16 hari ini.

    Anak-anaknya itu dilahirkan oleh 14 wanita berlainan beberapa hari lagi.


    Dalam pada itu, seorang lagi anaknya akan dilahirkan dalam masa beberapa minggu lagi.

    Penganggur, Jamie Cumming dan teman wanitanya menjangka anak itu akan dilahirkan Jumaat lalu.


    Bagaimanapun, bakal ibu yang berusia belasan tahun itu dihantar pulang dari hospital selepas doktor mendapati masa kelahirannya belum tiba.


    Cumming, 34, dari Dundee yang sudah menjadi bapa kepada 15 anak hasil hubungan dengan 13 wanita berlainan sebelum ini, juga menanti kelahiran seorang lagi anak dari seorang wanita lain pada Januari depan.

    Kekasihnya ketika ini ialah gadis berusia 19 tahun, Chelsea, sementara seorang lagi teman wanitanya, juga berusia 19 tahun, melahirkan anaknya yang ke-15 dua minggu lalu.


    Cumming yang berasal dari Dundee tidak mampu menyara anaknya yang ramai itu dan kebanyakan wanita yang melahirkan anaknya juga bergantung kepada bantuan kebajikan.

    Ibu Cumming, Lorraine yang tidak bercakap dengan anaknya itu berkata, dia malu dengan perbuatan Cumming dan menggesa dia bekerja lebih keras untuk menyara semua anaknya.


    "Dia sudah begitu lama menganggur tetapi tidak ada tanda-tanda mahu bekerja. "Kami tidak bertegur sapa antara satu sama lain dan walaupun saya begitu menyanyanginya kerana dia anak saya, saya begitu kecewa dengan sikapnya. "Sungguh sukar untuk berdepan dengan keadaan ini tetapi saya berusaha untuk menjenguk semua cucu saya. Dia langsung tidak peduli walaupun dia menyangka dia bapa yang baik kerana tinggal dengan tiga daripada mereka.


    Lorraine juga menyelar sikap bebas anaknya dalam memilih teman. "Saya sungguh sedih kerana dia langsung tidak mempedulikan anak sulungnya, Samantha yang saya pelihara sejak dilahirkan. Usia wanita yang digauli anak saya ketika ini tidak jauh beza daripada Samantha. Dia sungguh sukakan gadi remaja. Saya boleh sifatkan dia sebagai pemangsa seks." Cumming berusia 17 tahun apabila Samantha dilahirkan pada 1995.


    Lorraine dan suaminya terpaksa membesarkan Samantha, yang kini berusia 16 tahun, seperti anak mereka sendiri.


    Antara 1997 dan 2002, Cum- ming menjadi bapa lima anak hasil hubungan dengan lima wanita berlainan.


    Pada 2004, dua anak perempuan dan seorang lelaki dilahirkan selang beberapa bulan dan antara Disember 2007 dan Ogos 2008, bekas pekerja bar itu memperoleh tiga lagi anak. - Agensi

    sumber : myMetro

    Anjing terperangkap bunyikan hon panggil tuannya

    Posted: 28 Nov 2011 04:35 PM PST

    Mereka mengatakan bahawa Labradoodles adalah jenis anjing yang cerdas sekaligus tak terduga, dan anjing peliharaan ini nampaknya berhasil membuktikannya.

    Ketika terjperangkap di dalam kereta sementara sang majikan bersama keluarga lainnya keluar untuk mendapatkan udara segar, anjing berusia 18 bulan ini berulang kali menekan hon kereta.

    Anjing yang tak sabar ini kelihatannya berusaha memanggil keluarga tersebut untuk segera masuk kedalam kereta, dengan membunyikan hon sambil menyalak. Sehingga keluarga tersebut kemudian merakam kejadian lucu ini dan menguploadnya ke YouTube.

    Seorang Lelaki Ditahan Kerana Menonton Pornografi Kanak-kanak KetikaPenerbangan

    Posted: 28 Nov 2011 10:01 AM PST


    Seorang lelaki berusia 47 tahun dari Utah, ditahan pihak polis kerana tertangkap sedang menonton pornografi anak pada penerbangan Delta dari Salt Lake City ke Boston

    Pihak polis Massachusetts mengatakan bahawa Grant Smith, dari Cottonwood Heights, Utah, sedang duduk di kelas satu dalam penerbangan pada Sabtu (26/11/2011) petang ketika seorang rakan penumpang melihat gambar-gambar porno di laptop Smith dan memberitahu kakitangan pesawat.

    Ketika pesawat mendarat di Lapangan Internasional Logan, Boston, polis langsung menemui Smith dan kemudian menangkapnya.

    Smith didakwa dengan memiliki pornografi anak, dan ditahan dengan wang jaminan sebanyak 15.000 dolar.

    Pemain Billiard Wanita Tercantik Di Dunia

    Posted: 28 Nov 2011 09:30 AM PST

    Yu Ram Cha yang dikenal dengan julukan si "Little Lightning" merupakan salah seorang dari 10 Top Pembilliard Dunia dengan ranking 6 dimana hanya beza 1 tingkat dari pebilliard Jeannette Lee. Gadis Korea yang berusia 23 tahun ini tidak hanya juara dalam hal sodok menyodok ini, dia juga berbakat dalam dunia Modelling dengan akan dlancarkan album foto yang berisikan pose-pose seksinya.




    Yasmine Latiffe Memperlihatkan Anu_nya di Depan Umum

    Posted: 28 Nov 2011 08:45 AM PST

    Aksi nekad para selebriti dunia adalah hal yang biasa, apalagi untuk mengangkat populariti mereka. Apalagi dengan memperlihatkan bahagian tubuh mereka yang sangat vital dan sensitif di depan umum dan di tonton oleh juta penonton TV di seluruh dunia. Festival Film seperti Academy Award, Festival Film cannes Perancis, MTV music award mereka jadikan sebagai medan mencari perhatian dan populariti, yang rata-rata disorot dari segi penampilan mereka. Dalam Festival Film Cannes Perancis artis Yasmine Latiffe memperlihatkan hal tersebut datang dengan busana baju terusan dengan belahan bahagian rok sampai ke selangkangan, bahkan yang unik dan vulgar adalah memperlihatkan bahagian "itunya" secara jelas dan tidak ditutup-tutupi. Kalau dah bahagian itu di pamerkan kan lebih baik berbogel sahaja…

    Adidas Akan Lancarrkan Kasut Seharga 1 Dolar di India

    Posted: 28 Nov 2011 07:00 AM PST

    Perusahaan kelengkapan olahraga dari Jerman, Adidas dalam waktu dekat akan mulai menjual kasut olahraganya di India, dengan harga 1 dolar Amerika sepasang.

    Ini adalah gagasan dari pemenang Hadiah Nobel kewangan mikro, Mohammad Yunus. Meskipun rencana yang serupa yang sedianya dilakukan di Bangladesh tahun lalu gagal, prjek di India ini terus maju.

    Bos Adidas, Herbert Hainer mengatakan bahawa India tidak seperti Bangladesh, kerana sangat mungkin untuk memproduksi kasut secara banyak di negara itu, dimana populasi di negara tersebut berkembang pesat.

    "Kami menjual 5.000 pasang kasut selama fasa ujian di Bangladesh, tapi kami rugi. Sebab biaya kami dalam pembuatan kasut sebesar tiga dolar, dan kami harus membayar 3,50 dolar di cukai import." tutur Hainer, menjelaskan apa yang terjadi di Bangladesh.

    Seperti yang dikutip dari breakingnewsenglish.com, Hainer percaya bahawa India akan berbeza secara keseluruhan.

    "Sepatu ini akan dijual di desa-desa melalui jaringan distribusi., " tambahnya.

    Namun, tidak ada perincian jelas yang dirilis untuk pastinya bila Adidas akan mulai menjual kasut seharga 1 dolar ini. Adidas telah mengungkapkan bahawa anak perusahaannya Reebok akan bertanggung jawab untuk pembuatan serta kempen pemasarannya.

    Alasan dari projek ini bagi Adidas agar perusahaan tersebut mendapatkan pijakan yang kuat di India yang bakal menjadi negara dengan populasi paling padat di dunia. Inilah yang membuat bos adidas percaya bahawa mereka boleh membuat penduduk miskin di India menggantikan selipar plastik dan getah dengan kasut yang dibuat oleh sebuah ikon brand global, dan ia yakin ini akan menciptakan tapak pelanggan setia yang akan menuai penghargaan selama beberapa dekad.

    Ini bukanlah kali pertama India digunakan sebagai tempat pengujian untuk produk murah. Dimana pembuat kereta India, Tata, memproduksi dan menjual kereta termurah di dunia.

    Namun ada pertanyaan besar di seluruh dunia tentang langkah yang dibuat raksasa pengeluar olahraga ini, iaitu mengapa Adidas meletak harga sebanyak 100 dolar atau lebih untuk penjualan kasutnya di belahan dunia lain

    DiPoland ada papan tanda 'No Gay Sex'

    Posted: 28 Nov 2011 06:00 AM PST

    Warsaw, Di semua negara pasti ada papan tanda umum seperti dilarang parking atau dilarang merokok. Namun Poland baru saja menciptakan kontroversi, dengan merasmikan papan tanda baru yang diberi nama 'No Gay Sex' atau Gay Dilarang Bercinta.

    Papan tanda bergambar satu orang berdiri tampak samping dan satu orang lainnya dalam posisi itu dibingkai dengan lingkaran merah serta garis menyilang yang menunjukkan tanda larangan.

    Namun di Poland, papan tanda ini rasmi menjadi papan tanda yang boleh dipasang di tempat umum sejak Oktober 2011. Papan tanda ini dirasmikan setelah sebuah parti politik penentang hak-hak kaum gay, National Rebirth of Poland (NOP) mengusulkannya ke pengadilan lalu usul itu dikabulkan.

    Peraturan unik ini tentu saja memancing kemarahan para aktivis pembela hak-hak kaum homoseksual, terutama gay. Adanya papan tanda semacam ini dinilai semakin menanam homofobia atau ketakutan

    sumber : http://www.forumbebas.com

    Aksi Pencuri Berbatik Diposting ke Youtube

    Posted: 28 Nov 2011 05:00 AM PST

    INILAH.COM, Jakarta - Aksi pencuri berpakaian batik yang terakam kamera Close Circuit Television (CCTV) oleh pemilik rumah, Harijanto di Jl Pulo Asem Utara No.66 Rawamangun, saat ini sudah disebar di media internet jejaring sosial you tube.

    Menurut korban perompakan, Harijanto, dia sengaja menyebar rakaman CCTV tersebut agar semua orang boleh melihat dan mengenali wajah para pelaku, dengan harapan komplotan tersebut segera tertangkap.

    "Supaya semua orang boleh melihat wajah si pelaku. Makanya saya sebar di youtube," ujarnya, Isnin (28/11).

    Dalam rakaman video yang berdurasi sekitar 12 minit itu berjudul 'Thieves in Rawamangun, East Jakarta, Caught in CCTV Camera'. Di situ terlihat pencuri yang berjumlah dua orang berpakaian rapi, tengah mengeledah sejumlah barang-barang di dalam rumah Harijanto yang merupakan pekerja kontraktor.

    Dari keterangan yang dihimpun, pelaku beraksi siang hari iaitu pada (19/11) lalu. Saat itu mereka mengaku sebagai petugas yang akan mengirimkan barang ke rumah Harijanto, yang sebelumnya ditemui pembantu rumah.

    Kemudian dua orang pelaku masuk ke dalam rumah dan seorang lagi menunggu di luar. Setelah berhasil masuk, akhirnya mereka mengurung pembantu rumah tersebut di bilik mandi agar mereka lebih senang mengeledah barang-barang di dalam rumah. "Total kerugian akibat pencurian itu mencapai sekitar Rp 10 juta, termasuk tiga buah jam tangan yang mereka ambil," ucapnya.[bay]

    Louise McGarva, Bekas Polis Yang Takut Siren Dan Kereta Polis

    Posted: 28 Nov 2011 04:00 AM PST

    Lousie McGarva, bekas seorang polis yang masih berusia 35 tahun ini menuntut kesatuan polis Lothian and Borders dengan ganti rugi 500 ribu Poundsterling kerana telah membuat dirinya takut akan suara siren dan juga kereta-kereta polis.
    Louise yang berhenti jadi polis di Februari 2009 kerana alasan kesihatan, menyatakan dirinya menderita stres post-traumatic setelah ikut ambil bagian dalam sebuah (latihan) kerusuhan ..

    Para peguam Louise menyatakan para instruktur menyerang para petugas dengan tongkat baseball, pentungan panjang dan seni bela diri dan menggunakan tenaga atau kekuatan yang berlebihan – juga menyatakan dirinya tak mampu lagi bekerja.
    Louise yang bekerja sebagai WPC selama 11 tahun itu juga mengatakan dirinya berulang kali pengsan setelah dikalahkan.

    Dan dirinya perlu dirawat di Royal Edinburgh Hospital setelah latihan di Mei 2007 itu sejak kejadian itu memicu depresi dan juga kilas balik.
    Namun, pihak polis Lothian and Borders menyangkal kalau latihan itu berubah menjadi kekecohan yang betul.

    Kasihan Burung Kecil Ini, Ditipu Burung Besar Agar Diberi Makan

    Posted: 28 Nov 2011 03:00 AM PST



    Agaknya burung kecil ini mengira si burung besar adalah anaknya

    Foto burung helang yang keluarkan asap dari kakinya

    Posted: 28 Nov 2011 02:00 AM PST

    "Helang itu hanya meluncur melewati langit dan aku sedang berusaha mencari shot yang bagus. Saat aku mengambil foto itu aku hanya berfikir aku telah memotret gambar yang normal. Namun ketika aku melihat kembali aku menyedari betapa luar biasanya foto itu terlihat. Tadinya kukira fotoku rosak oleh jejak-jejak jet itu! Aku gak tahu apa aku mampu mengambil gambar jika aku berusaha," cerita Pam seperti dilapor dari situs Metro.

    Foto luar biasa itu diambil Pam didekat rumahnya di Prince Rupert, British Columbia, Canada.

    Inilah ketua sebuah negara yang hanya menyajikan buah-buahan untuk tetamu pada majlis perahuibcm anaknya

    Posted: 28 Nov 2011 01:00 AM PST

    Metrotvnews.com, Teheran: Tak seperti ketua negara lainnya, Presiden Iran, Mahmud Ahmadinejad, menikahkan anak lelaki pertamanya, Mahdi Ahmadinejad, dengan sederhana. Bahkan, para tamu undangan pesta pernikahan itu hanya disajikan buah-buahan.

    Pesta pernikahan tersebut hanya mengundang 45 tamu undangan. Sesuai tradisi Islam, para tamu undangan ini ditempatkan secara terpisah. Para tamu perempuan ditempatkan di rumah mempelai perempuan dan laki-laki di rumah tetangganya.

    Makanan yang tersaji pun hanya buah-buahan dan kek. Bahkan, hal itu tidak lazim dalam budaya Iran di mana pesta pernikahan biasanya menyajikan makanan berlimpah.

    Mahmud Ahmadinejad yang menganut kepercayaan Sadeh Zisti atau hidup sederhana menganggap pesta pernikahan sesungguhnya hanya upacara agama tanpa kemeriahan.

    Mahdi Ahmadinejad menyunting anak dari Ketua Organisasi Kebudayaan dan Pelancungan Iran yang merupakan salah satu dari rakan ayahnya. (*)

    Artis dan maknya yang sama gila,sanggup upload gambar bogel mereka ke internet

    Posted: 28 Nov 2011 12:00 AM PST

    Beredar foto bogel aktris Gan Lulu Bersama ibunya, itu merupakan pasangan yang aneh kerana mereka sendiri yang menguploadnya ke internet.

    Para netizen pun mengecam perbuatan aneh mereka tersebut, hingga para netizen muda menganggap perbuatan ibu dan anak tersebut sebagai perbuatan menjijikan.



    Nampak dalam foto tersebut mereka berada di alam sebuah bilik mandi, awalnya mereka nampak sama-sama mengenakan handuk berwarna merah. namun di foto lainnya nampak Gan Lulu telanjang dengan kaki mengapit untuk menutupi bagian intimnya, serta bahagian dadanya ditutupi oleh tangan sang ibu.

    Aksi Panas Dan Menggoda Model Di Pinggir Pantai

    Posted: 27 Nov 2011 11:00 PM PST

    v



    v



    v




    v




    v




    v




    v


    awek yang cun-cun belaka...hahahaha

    Jatuh Bersama Traknya Dari Ketinggian 183 meter, PemanduSelamat

    Posted: 27 Nov 2011 10:00 PM PST

    Dalam satu hari, seorang pemandu trak dari China, kemungkinan baru saja mengalami peristiwa paling sial sekaligus paling beruntung dalam hidupnya.

    Trak yang dikemudikan oleh Zheng Yongping terpeleset ketika berusaha berbelok di sebuah selekoh tajam di daerah pertambangan di dekat kota Wannian, Provinsi Jiangxi, China. Selekoh tajam itu terdapat di posisi ketinggian 182 meter.

    Zheng bersama traknya terlempar ke bawah dan terguling-guling menapaki lereng gunung yang curam. Traknya bahkan terbelah dua ketika melangggar conveyor.



    "Saya ingat dengan jelas trak mengarah ke tepian jalan dan fikiran pertama saya adalah melompat keluar dari kereta," ujar Zheng. "Tetapi handle pintu patah di tangan saya, lalu saya berpegangan kepada setereng trak dan mendorong kaki ke lantai sekuat yang saya boleh sambil berdoa memohon keberuntungan."

    Penduduk desa yang melihat puing puing trak meluncur ke bawah gunung segera memanggil polis. Tapi mereka tak menjangka pemandu trak itu boleh selamat.

    "Saya terperangkap di dalam trak dan ingin menelepon isteri saya, tapi saya tidak dapat menemukan dimana telepon genggam milik saya. Saya merasa begitu lemah, tapi kemudian saya melihat beberapa orang mulai datang"

    Zheng dibawa ke Hospital Wannian untuk dirawat. Keadaannya stabil dan doktor operasi yang menanganinya berkata: "Ini adalah total keajaiban."



    sumber: Orange.co.uk

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS