Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


10 Post Tahun 2010 Yang Popular

Posted: 30 Dec 2010 01:36 AM PST

Memandangkan hanya beberapa hari sahaja lagi kita akan melangkah ke tahun baru iaitu tahun 2011, jadi kami ambil kesempatan yang ada ini untuk mengucapkan selamat tahun baru 2011 dan semoga tahun 2011 nanti akan lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya.

Baiklah, memandangkan tahun 2010 akan melabuhkan tirainya, kami kongsikan kepada anda dengan 10 post yang diterbitkan pada tahun 2010 dan ianya hangat diikuti kat Zon Artis ni. Maksudnya, yang diterbitkan pada 2009 tidak diambil kira. Kalau rajin, anda usya-usya la yer.

1. Gambar Suspek Utama Pembunuh Datuk Sosilawati Lawiya

GAMBAR PEMBUNUH DATUK SOSILAWATI LAWIYA

2. (Lirik Lagu) Ku Ada Kamu – Adira AF8

3. Datuk Sosilawati Lawiya Mati Dibunuh

GAMBAR PEMBUNUH DATUK SOSILAWATI LAWIYA

4. (Lirik Lagu) Kebahagiaan Dalam Perpisahan – Shahir AF8

5. (Gambar Panas) Nabil Cium Mulut Qasha?

GAMBAR NABIL BERCIUM DENGAN QASHA

6. (Gambar) Fasha Sandha berhibur sambil hisap rokok

GAMBAR FASHA SANDHA HISAP ROKOK

7. (Gambar lama) Rozita Che Wan time kahwin dulu

GAMBAR KAHWIN ROZITA CHE WAN

8. (Gambar) Fasha Sandha Dan Jejai Ber'Halloween

GAMBAR BOGEL FASHA SANDHA BERSAMA JEJAI

9. Giliran Abby Abadi pula show off gambar mesra bersama Zul

GAMBAR ABBY ABADI BERSAMA ZUL

10. (Gambar) Romantiknya Datuk Siti Nurhaliza dan Datuk K

GAMBAR DATUK SITI NURHALIZA BERSAMA DATUK K

10 post tahun 2010 yang top ini adalah berdasarkan Google Analytics.

Psstt: Jom teka berapa RM ni dan anda berpeluang menang wang tunai

Related Posts with Thumbnails
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Ekin-Mawi Berusaha dapat anak dengan cara Tradisional

Posted: 30 Dec 2010 10:10 AM PST


"Setakat ini saya memang sedang berusaha untuk mengandung tetapi melalui rawatan tradisional sahaja seperti urut tradisional dan mengambil ubat-ubatan berasaskan herba.

"Namun begitu untuk melakukan kaedah tabung uji itu kami belum bersedia. Saya banyak dengar cerita tentang rawatan tersebut sangat sakit," ujarnya yang pernah mengalamni keguguran sebanyak dua kali sejak berkahwin.

Pasangan yang bernikah pada 21 Disember 2008 itu juga memberi tempoh selama enam tahun untuk berusaha mendapatkan zuriat mereka sendiri.

"Kalau boleh memang saya ingin anak sekurang-kurangnya seorang pun jadilah. Insya-Allah jika enam tahun lagi masih tiada rezeki kami akan mengambil anak angkat.

"Dalam tempoh tersebut kemungkin kami lebih bersedia, yalah untuk ambil anak angkat juga memerlukan tanggung jawab yang berat sebab kita membela anak orang lain," ujarnya.

Jelasnya, 20 Disember lalu genap dua tahun dia melayari bahtera perkahwinan dengan bahagia bersama suami tercinta biarpun belum dikurniakan cahaya mata.

"Saya bersyukur Mawi memahami keadaan ini dan dia juga sentiasa memberi semangat kepada saya. Kami menyerahkan kepada Allah mengenai anak," ujarnya.

Video:Apapun yang terjadi Liverpool tetap akan Kalah

Posted: 30 Dec 2010 10:05 AM PST

hahahaha...sengal..kesian Fan Liverpool

Love Quote : Never Stay With someone Who....

Posted: 30 Dec 2010 10:02 AM PST

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


(Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira

Posted: 30 Dec 2010 01:28 AM PST

DSC 0007 (Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira

Pelakon Ashraf Muslim kali ini diberi kepercayaan untuk memegang watak sebagai seorang ustaz, manakala Iera Syazira pula akan memegang watak seorang GRO dalam drama bersiri Tv3 yang terbaru, Ustaz Amirul. Seperti satu trend, Ashraf Muslim kerap diberikan watak protagonis, mungkin sesuai dengan imejnya yang nampak baik. Kalau tak silap kami, Ashraf Muslim juga menjadi ustaz untuk filem Aku Masih Dara.

Jalan cerita Ustaz Amirul agak cliche, mengisahkan seorang lelaki, Amirul telah dihantar ke Mesir untuk mendalami ajaran agama. Manakala, Adawiyah, gadis kampung yang diminati oleh Amirul telah terjebak dalam dunia maksiat, menjadi seorang GRO kerana ditipu. Pendek cerita, kami rasa anda boleh mengagak kesudahan drama Ustaz Amirul, dapatkan sinopsis drama Ustaz Amirul yang lebih spicy.

Beberapa set gambar HD Ashraf Muslim super handsome & Eira Syazira ketika sidang akhbar kelmarin menyusul selepas ini.

DSC 9926 (Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira

DSC 0029 (Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira

DSC 9980 (Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira

pixel (Gambar HD) Ashraf Muslim Bercinta Dengan Iera Syazira
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Shaheizy Sam Persis Samurai di Masquerade Party Media Hiburan

Posted: 30 Dec 2010 06:27 PM PST

Sebagai penutup tirai 2010 dan sekaligus bersempena dengan sambutan tahun baru 2011 yang akan muncul tak lama lagi, Media Hiburan telah mengadakan parti yang bertemakan Masquerade di Menara KL semalam.

Budiey turut dijemput untuk menghadiri kemuncak acara bagi majalah mingguan nombor satu di Malaysia ini. Terima kasih kepada editor, Cik Meen yang sudi menjemput Budiey.com. Serta tak lupalah semua sekalian rakan media yang berlindung di balik majalah ini.

Budiey difahamkan sebanyak 250 orang tetamu hadir di parti hujung tahun ini. Artis pun memang ramai juga yang sanggup menyewa baju & kostum untuk melaram sakan. Belum tengok lagi kehadiran pembaca yang semuanya memang ada kelas lah. Memang berbaloilah diorang ni dipilih menerusi satu pertandingan di Facebook.

Baik pembaca dan artis, semuanya hadir dengan mengikut tema yang ditetapkan. Nampak memang sangat meriah. Macam-macam fesyen boleh kita tengok.

Foto: Seperti juga Fafau, Shaheizy Sam juga turut menggayakan fesyen ala samurai Jepun. Memang padan dan sesuai dengan raut wajahnya yang tak ubah macam orang Japanese. Memang kacak bergaya, gagah perkasa seperti pahlawan samurai yang punya pesona.

Shaheizy Sam

Shaheizy Sam

Shaheizy Sam

Shaheizy Sam

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Party Masquerade Media Hiburan
  • Trivia: Siapa Nama Penyanyi Ni?
  • Fara Fauzana Pakai Kimono di Party Masquerade Media Hiburan
  • Lirik Lagu Persis Mutiara – Mila AF5
  • Mila AF5, Juara Yang Sedang Laris
  • Gambar Eksklusif Siti Nurhaliza di Post Party AIM14
  • Gambar Birthday Suprise Party Hannah Tan
  • Gambar Selebriti di Party GLAM Swinging 60′s
  • Drama Ali Din Lakonan Fazren Rafi, Umie Nazira, Hans Isaac, Vanidah Imran
  • Sekitar Persembahan Pentas Party EH! 20 Yang Anggun
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    Fara Fauzana Pakai Kimono di Party Masquerade Media Hiburan

    Posted: 30 Dec 2010 10:20 AM PST

    Sebagai penutup tirai 2010 dan sekaligus bersempena dengan sambutan tahun baru 2011 yang akan muncul tak lama lagi, Media Hiburan telah mengadakan parti yang bertemakan Masquerade di Menara KL semalam.

    Budiey turut dijemput untuk menghadiri kemuncak acara bagi majalah mingguan nombor satu di Malaysia ini. Terima kasih kepada editor, Cik Meen yang sudi menjemput Budiey.com. Serta tak lupalah semua sekalian rakan media yang berlindung di balik majalah ini.

    Budiey difahamkan sebanyak 250 orang tetamu hadir di parti hujung tahun ini. Artis pun memang ramai juga yang sanggup menyewa baju & kostum untuk melaram sakan. Belum tengok lagi kehadiran pembaca yang semuanya memang ada kelas lah. Memang berbaloilah diorang ni dipilih menerusi satu pertandingan di Facebook.

    Baik pembaca dan artis, semuanya hadir dengan mengikut tema yang ditetapkan. Nampak memang sangat meriah. Macam-macam fesyen boleh kita tengok.

    Antara yang mencuri perhatian Budiey ialah pengacara dan penyampai radio terkenal iaitu Fara Fauzana yang hadir dengan baju Kimono. Memang comel kan?

    Fara Fauzana

    Fara Fauzana

    Fara Fauzana

    Fara Fauzana

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Party Masquerade Media Hiburan
  • Gambar Fara Fauzana & Didie Alias Hos Melodi Raya 2010
  • Siapa Tetamu Fara Fauzana Dalam Alahai Fafau
  • Gambar Fara Fauzana di Red Carpet ABP 2008
  • Gambar Fara Fauzana di Road Show Siri Hot FM
  • Gambar Fafau Da Sasau Pakai Baju Tema Deepavali
  • Trivia: Siapa Nama Penyanyi Ni?
  • Trivia: Fara Fauzana Suka Cermin Mata D&G
  • Gambar Terbaru Fara Fauzana Sedang Bercuti
  • Gambar Fara Fauzana di Rumah Terbuka SimplySiti
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    iDish, iPAD Yang Dijadikan Pinggan Makanan

    Posted: 30 Dec 2010 09:00 PM PST

    Konsep baru ditawarkan oleh  iPad. Sebuah idea yang mengejutkan iaitu membuat iPad dijadikannya sebagai pinggan.

    Dengan aplikasi iPad , kita tinggal pilih jenis pinggan atau tempat letak makanan dan kemudian padankan dengan makanan yang tersedia

    Makanan tersebut sesuai dengan tema yang kita pilih. iDish mengubah cara makan kita. iDish sepertinya juga boleh menambah nafsu makan bagi user iPad yang kurus dan bermasalah dengan nafsu makan.













    tapi ada ke yang sanggup jadikan iPad sebagai pinggan.....


    [Gila] Perempuan cabut lari selepas buat treatment rambut

    Posted: 30 Dec 2010 08:45 PM PST

    Seorang perempuan telah mengunjungi sebuah salon rambut untuk membuat tereatment dan mewarnakan rambut.Yang anehnya dia telah cabut lari tanpa membuat pembayaran.Harga treatment dan mewarnakan rambut itu ialah $177.


    Perempuan itu dikatan berpura-pura untuk segera ke tandas dan dia tidak kembali lagi.Perempuan yang berumur dalam lingkungan 35 tahun itu melarikan diri dengan tuala yang masih berada di kepalanya.


    Dia dikatakan merangcang semua ini dengan penuh teliti dan berkemungkinan telah melakukan perkara yang sama keatas salon rambut yang lain.Kejadian di Sengkang telah dilaporkan kepada pihak polis dan tuan punya salon di minta berhati-hati dengan perempuan ini.(link)

    sumber : stomp.com.sg

    [Kesian]Bayi 14 bulan ini kena penyakit aneh

    Posted: 30 Dec 2010 07:00 PM PST

    Bayi berusia 14 bulan mengalami sejenis penyakit aneh iaitu timbul bintik dan kemudian melepuh.

    Penyakit yang diderita bayi berasal China ini disebut Weber-Christian adalah sebuah keadaan di mana kulit mati ini terbakar dan terinfeksi kemudian meninggalkan bekas.

    Kes ini menjadi perhatian setelah STOMP, atau jurnalis untuk citizen reporter, melaporkan keadaan bayi bernama Yang Xin itu. Tidak diketahui penyebab dari keadaan tersebut.


    "Jika dia merasa sakit hanya boleh ditenangkan oleh ibunya," demikian tulis citizen reporter itu. Ketika ini bayi itu dalam keadaan tidak baik dan berada di sebuah hospital di Beijing. Menurut sejumlah doktor, penyakit ini jarang terjadi pada bayi dan tidak boleh diubati serta meninggalkan bekas .(link)

    Kerana takut tidur sendiri lelaki 101 tahun nak kahwin lagi

    Posted: 30 Dec 2010 06:00 PM PST

     Seorang lelaki yang berusia lebih dari 100 tahun, hampir buta, dan sulit mendengar menyatakan ingin mencari pasangan hidup agar oleh memulai kehidupan yang baru.

    Lelaki bernama Ahmad Md Isa yang lahir di tahun 1909 ini mengatakan keinginan itu agar boleh mengubati rasa kesepiannya.

    Walaupun ketika  ini dia dijaga oleh anak perempuannya bernama Fatimah yang berusia 64 tahun, namun Ahmad mengatakan ingin memiliki pasangan sehingga dia boleh berbincang apapun dengan pasangannya.

    "Saya kesepian dan saya takut tidur sendirian," jelasnya, lagi.

    "Jika saya memiliki isteri setidaknya saya mempunyai seseorang yang boleh berbicara dan berbahagi kehidupan dengannya," katanya ketika dia bertemu wartawan di rumahnya di Alor Setar, Kedah. Dia menerima siapapun yang mahu menjadi isterinya. Ahmad sudah menikah sebanyak lima kali, memiliki lima anak, 20 cucu, serta 40 cicit.

    Sumber: The Star

    [Berita Gila] Ancam sebar video seks isteri

    Posted: 30 Dec 2010 05:40 PM PST

    Ini pemikiran seorang lelaki yang begitu terdesak sehingga sanggup untuk
    menyebarkan video seks isterinya...saya petik kosmo online

    NEW YORK - Seorang suami, David Gleen Rucker membuat ancaman untuk mendedahkan video seks isterinya, Lily Shang di Internet jika mereka gagal mencapai kata sepakat berhubung pembahagian harta perceraian, lapor sebuah akhbar semalam.

    Pasangan itu berkahwin di Toronto, Kanada pada April tahun lalu namun Rucker memfailkan perceraian pada Oktober lalu.

    Dalam dokumen mahkamah yang difailkan di sebuah mahkamah di Manhattan di sini, Lily menyatakan suaminya enggan menyerahkan rakaman video itu atau memusnahkannya.

    Menurut dokumen tersebut, suami Lily membuat ancaman itu jika dia tidak bersetuju dengan penyelesaian kewangan dalam pembahagian harta perceraian.

    Rucker menyatakan dia akan membuat suntingan supaya pengguna Internet cuma dapat melihat aksi isterinya melakukan perlakuan seks. - Agensi

    Manusia yang berkepala aneh

    Posted: 30 Dec 2010 04:30 PM PST

    Inilah manusia yang berkepala aneh...







    Inilah kambing yang pandai membalas lambaian orang

    Posted: 30 Dec 2010 10:01 AM PST



    Inilah kambing pintar yang membalas lambaian tangan anak kecil dengan lambaian kakinya!

    Pasangan ditangkap sedang berzina di ladang kelapa sawit

    Posted: 30 Dec 2010 09:30 AM PST

    PASANGAN berzina ini, tidak tahu malu ketika ditangkap oleh Satpol PP dari kebun PTPN-I.. Ketika ditangkap, keduanya masih belum mengenakan pakaian.

    Nurlam (45), warga Karang Anyar, Langsa Baroe dan Yuniar (38) warga Peureulak, Aceh Timur. Selain petugas Satpol PP, petugas WH Langsa juga turut menyaksikan mereka berzina..

    Ketua Satpol PP dan WH Kota Langsa Syahril, SE diiringi oleh Kasi Penegakan Kebijakan Daerah Satpol PP dan WH Kamaruzzaman, SHI dan Dan Ops WH, Fazil Ibrahim, menyebutkan,ketika ditangkap pasangan yang diketahui masih berstatus isteri dan suami orang lain itu dalam keadaan bogel.

    Syahril menjelaskan, penangkapan itu berlaku ketika  Satpol PP dan WH melakukan rondaan mencegah maksiat di kawasan jalan pintas PTPN-I Langsa yang diketuai oleh Dan Ops WH, Fazil Ibrahim dengan menggunakan kereta peronda.

    Ketika melalui jalan pintas dikawasan kebun sawit PTPN-I Langsa yang cukup sunyi dan jauh dari kawasan penempatan penduduk, tiba-tiba  Satpol PP dan WH melihat satu motosikal tanpa pemiliknya terletak dalam semak-semak kebun sawit.

    "Kerana curiga, Satpol PP dan WH melakukan siasatan dan intipan sekitar lokasi motosikal tersebut. Ternyata tidak jauh dari situ petugas Satpol PP dan WH menemukan pasangan bukan muhrim itu sedang berzina tanpa berpakaian," kata Syahril.

    Setelah melihat pemandangan yang jijik dan melanggar syariat islam itu,  Satpol PP dan WH terus mengejutkan pasangan tersebut yang membuat mereka (pasangan mesum) terkejut dan tidak boleh berbuat apa-apa.

    "Ketika ditangakap mereka sedang asyik berzina dalam semak tanpa pakaian," tegas Syahril.Setelah pasangan zina mengenakan kembali baju mereka yang berselerak di semak-semak dan mereka di bawa ke satpol PP dan WH untuk proses hukum syariah

    sumber:
    POSMETRO-MEDAN

    Seorang ibu dihukum kerana meramas payudara gadis yang berusia 16 tahun

    Posted: 30 Dec 2010 08:30 AM PST


    Seorang ibu harus menerima hukuman kerana meraba payudara gadis yang baru berusia 16 tahun dalam sebuah pesta dalam keadaan mabuk dan melakukan tarian erotik.

    Lorena Camille Clayton (44) dari Keysborough, Melbourne, Australia,  diberi hukuman  bekerja untuk sosial masyarakat selama 150 jam tanpa dibayar.

    Dia yang memiliki dua anak remaja laki-laki yang meningkat dewasa menyatakan tidak bersalah meramas payudara si gadis remaja dan saudaranya namun hakim di pengadilan menyatakan dia bersalah kerana melakukan tindakan tidak senonoh terhadap anak berusia di bawah 16 tahun.

    Kemudian dia pulang bersama-sama dengan mereka dan memandu pulang dalam keadaan mabuk.Dalam pengadilan dia dikatakan membeli sebotol wine dan minum bersama mereka sehingga mabuk dan menyatakan remaja itu cantik.Clayton tidur bersama mereka dan meletakkan tangannya di bahagian bawah seluar gadis itu dan kemudian pergi ke bilik gadis yang seorang lagi dan memegang serta meramas payudaranya sebelum dia kembali ke rumahnya. Namun, dia menolak tuduhan itu dan mengatakan dirinya tak tertarik kepada perempuan atau anak gadis.(link)

    Percaya tak kaki yang secantik ini milik seorang lelaki?

    Posted: 30 Dec 2010 07:30 AM PST



     Rasa-rasa kaki lelaki atau perempuan....
    mari kita tengok siapa pemilik kaki yang canti ini...
    v


    v


    v


    v



    v


    ini dia pemilik kaki tersebut


    Nakal betul anjing ni

    Posted: 30 Dec 2010 06:04 AM PST

    anjing-nakal
    betul-betul nakal anjing ni…Malu sungguh perempuan tu di buatnya

    Selimut bentuk macam ni pun ada jual

    Posted: 30 Dec 2010 05:00 AM PST

    selimut-bugil[28]
    macam tak bentuk lain dia orang ini nak reka..apa akan jadi tiba-tiba anak masuk dalam bilik
    dia orang tengok mak da ayah dia orang pakai selimut macam ini

    Jom kita tengok trend rambut gadis Zimbabwe

    Posted: 30 Dec 2010 04:00 AM PST

    Di Zimbabwe  model rambut gadis seperti gambar dibawah sedang menjadi trend.Ramai gadis berbondong-bondong mendatangi tukang gunting rambut di negara tersebut untuk mendapatkan model rambut yang sangat grand ini dan  cantik tersebut .....

    ada tak anak gadis di negara kita yang nak tiru trend
    rambut begini.....


    Ini akibat kemalangan atau mati di bunuh?

    Posted: 30 Dec 2010 03:40 AM PST

    image
    Daripada gambar nampak macam kemalangan tapi mati dibunuh pun ya...

    Perkara yang masyarakat dunia tak boleh lawan orang Jepun

    Posted: 30 Dec 2010 02:00 AM PST












    Akibat terlebih 'berkicau' di Twitter perkahwinan terpaksa ditangguh

    Posted: 30 Dec 2010 01:00 AM PST

    Jangan sembarang 'berkicau' di media sosial, seperti di Twitter kerana hal tersebut boleh menghancurkan acara penting dalam hidup Anda. Seperti yang dialami calon pengantin berasal China iaitu Cheng Jianping.

    Pasangan Cheng dan tunangannya Hua Chuncui yang aktif sebagai aktivis hak asasi manusia dijemput secara paksa oleh tentera China akibat berbalas mesej soal politik di Twitter.

    Kejadian bermula ketika tunangan Cheng, Hua Chunhui, menghantar sebuah tweet berbunyi: "Demonstrasi anti-Jepun, memboikot produk Jepun, semuanya sudah dilakukan bertahun-tahun lalu...."

    Pesan  tersebut ditujukan bagi parti Nasionalis China yang memboikot produk Jepun kerana sengketa antara kedua negara memperebutkan pulau Diaoyu/Senkaku di Timur Laut China.

    Cheng pun membalas 'kicauan' sang kekasih, "Gugat mereka wahai pemuda yang marah!!". Akibat postingan mereka, Cheng dan Hua 'hilang' pada malam pernikahan mereka .  Hua dibebaskan dari penjara, tapi Cheng dihukum kerja paksa di Sungai Shibali di kota Zhengzhou.

    Akibat kejadian tersebut, pasangan aktivis ini pun terpaksa menunggu selama setahun untuk mengikrarkan niat suci mereka. Di China, media sosial, seperti Twitter dilarang.

    Betina ini boleh digilir oleh 14 jantan setiap hari

    Posted: 30 Dec 2010 12:45 AM PST

    Tupai merah betina nampak begitu berghairah 'mengahwini' 14 tupai jantan setiap hari. Alasannya sangat sederhana, tupai merah jantan selalu bersedia untuk 'kahwin', bila-bila pun.

    Berdasarkan penelitian di Royal Society Journal Biology Letters, perilaku dari tupai betina itu tidak ada hubungannya dengan gen. Sebelumnya mereka berfikir bahawa genetik telah mendorong tumpai betina untuk sering 'kahwin' tapi ini salah. Ketika muncul keinginan 'kahwin' oleh tupai merah jantan muncul, tupai merah betina tidak pernah menolak.

    "Perilaku mereka sangat dipengaruhi oleh kesempatan," ujar Eryn McFarlane, ilmuwan di University of Guelph. Meskipun menjadi jantan yang gemar melakukan hubungan seks seringkali dianggap sebagai keistimewaan, namun perilaku ini boleh menimbulkan kematian.

    "Memiliki lebih banyak pasangan bererti lebih banyak mengeluarkan tenaga untuk 'kahwin', ini meningkatkan paparan bagi pemangsa, serta meningkatkan potensi penyebaran penyakit menular melalui seksual," tegasnya.

    Strategi perkahwinan yang optimal hanya terjadi jika unsur genetik ikut  untuk menjaga agar kepentingan masing-masing individu terus berjalan. Bahkan, gen manusia telah berevolusi untuk membantu mengawall hormon dan faktor biokimia terkait keinginan seksual. Namun begitu tupai betina belum mampu berevolusi untuk mengatakan 'tidak' kepada pasangannya .

    McFarlane dan pasukan penyelidikannya menemukan bahawa lebih banyak tupai jantan di suatu kawasan yang tertarik untuk 'kahwin', maka semakin banyak pula betina yang bersedia. "Tidak ada ikatan yang kuat antara perilaku kahwin dan genetik pada diri tupai merah. Ada indikasi bahawa perkembangan tingkat pergaulan mereka masih berjalan lambat."

    [Gila] Ada sarung tangan khas untuk beronani

    Posted: 29 Dec 2010 11:30 PM PST

    image

    Gila betul dia orang ni..sampai sarung tangan untuk beronani pun dia orang cipta
    macam dah jadi satu perkara mainan bagi mereka ini……

    image

    Siap dah dapat kelulusan daripada persatuan (Persatuan Beronani Amerika)..
    Ada jugak persatuan macam tu…..memang gila betul pemikiran dia orang ni..

    Wow! Ada burung yang jenis materialistik pandang burung jantan yang kaya sahaja

    Posted: 29 Dec 2010 10:00 PM PST


    Bowerbird atau burung Namdur jantan, seperti juga haiwan jantan dari spesies lain, mencari perhatian bakal pasangan betinanya dengan mempamerkan kekayaan.


    Sebagai contoh, ia boleh mengumpulkan sampai 5 ribu buah batur, tulang, kerang sehingga berbagai benda buatan manusia untuk membuat sarang di mana ia akan menunggu burung betina yang tertarik. Dan Namdur jantan juga merasa sombong dengan apa yang ia miliki.


    Selain itu, Namdur jantan juga harus pandai merayu dengan beraksi di depan  burung betina dengan menyanyi dan mempamerkan kebolehan lainnya. Namdur betina kemudian akan memilih burung jantan yang paling "kaya" yang memiliki sarang paling bagus serta menarik dan yang berbakatlah yang berhak 'mengahwininya'.

     John Endler, ekologi dari Deakin University, Australia melaporkan, burung Namdur jantan juga menggunakan perhiasan-perhiasan yang mereka kumpulkan untuk membuat ilusi optik.

    Seperti dikutip dari Discovermagazine, 25 Disember 2010, burung Namdur jantan akan mengatur pernak-pernik mereka dari ukuran yang terbesar hingga terkecil. Mereka menyusunnya sedemikian rupa hingga membentuk jalan yang menuju ke sarang mereka.



    Penyusunan pernak-pernik itu membuat sarang mereka seolah-olah terlihat lebih kecil, sedangkan burung jantan nampak gagah bagi burung betina yang melihat ke arah sarang itu.

    "Menggunakan taktik ini, yang disebut dengan forced perspective, burung jantan dapat merayu burung betina yang melintas dengan posture tubuh mereka yang seolah-olah tinggi dan besar," kata Endler.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS