Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar & Senarai Peserta Protege Mentor Musim 5

Posted: 01 Mar 2011 04:30 PM PST

TEKA TEKI SIAPAKAH 6 PROTEGE TERPILIH SUDAH TERJAWAB HARI INI

Petaling Jaya, 1 Mac 2011 – Program realiti paling popular, Mentor musim ke-5 telah menerima sambutan yang sangat luar biasa semasa berlangsungnya sesi uji bakat pada 18 & 19 Disember 2010 di Sabah, 1 dan 2 Januari 2011 di Sarawak seterusnya sesi pemilihan yang dikendalikan oleh barisan Mentor sendiri di Sri Pentas, Petaling Jaya.

VIDEO: Persembahan Ratnah Protege Afdlin Shauki di Showcase Mentor

Menerusi TV3, para penonton sudah menyaksikan 2 episod awal Mentor 5 mulai 13 Februari (Ahad) jam 9.00malam yang memaparkan pelbagai karenah dan aksi para peserta yang telah membanjiri perkarangan Sri Pentas untuk bergelar protege bagi Datuk Sharifah Aini, Afdlin Shauki, Noh (Hujan), Rahim Maarof, Edry Abd Halim dan Erra Fazira.

Teka teki siapakah 6 protege yang terpilih untuk berentap dalam musim ke-5 bersama barisan Mentor masing-masing sudah terjawab di mini showcase Mentor 5 yang berlangsung di Pusat Membeli Belah 1 Utama (Sayap Baru) pada hari ini.

Salma, Ayish, Ratnah, Shiha, Aiman dan Iqa 6 protege yang berjaya mengharungi sesi ujibakat yang disertai oleh ribuan orang. Salma (Erra Fazira), Ayish (Noh Hujan), Ratnah (Afdlin Shauki), Shiha (Datuk Sharifah Aini), Aiman (Rahim Maarof) dan Iqa (Edry Abd Halim) telah membuktikan kemampuan diri dan potensi untuk berentap di gelanggang Mentor 5 bersama sifu masing-masing.

Gambar Peserta & Protege kepada Mentor musim 5

Mentor 5

RATNAH, PROTEGE KEPADA AFDLIN SHAUKI

Mentor 5

IQA – PROTEGE EDRY ABDUL HALIM

Mentor 5

SHIHA, PROTEGE DATUK SHARIFAH AINI

Kak Pah mahu melahirkan seorang penghibur yang bukan meniru mana-mana penyanyi. Kak Pah sangat cerewet dan ada sesuatu untuk membina bakat Shiha. Selama 2 bulan, Kak Pah tak menerima sebarang tawaran untuk persembahan pentas. Kak Pah tak ramai tenaga kerja dan mahu mencuba yang terbaik untuk kejayaan Shiha dalam Mentor.

Kak Pah mengakui Shiha seorang budak yang baik, very sweet dan serius untuk berjaya.  Menganggap Shiha sebagai anak, Kak Pah mahu berkorban untuk protegenya.

Shiha bercita mahu menjadi penyanyi serba boleh. Satu peluang yang agak baik dan beliau pun membesar dengan lagu-lagu Kak Pah. Komitmen akan diberikan 120% untuk memperbaiki kesilapan Shiha.

Mentor 5

AYISH, PROTEGE KEPADA NOH HUJAN

Bagi mereka yang bakal bergelar Juara Mentor 5 akan memenangi hadiah wang tunai RM100,000 dan sebuah kereta Chevrolet Cruze.

Penerbit Eksekutif dan Pengarah Mentor musim ke-5, Muhamad Sufian Isa berkata, "Populariti program Mentor telah menyuntik semangat kepada kru produksi dalam pembikinan musim terbaru ini. Kali ini, kami menerima penyertaan hampir 3 ribu orang di 6 sesi uji bakat dan kiriman demo nyanyian.

Barisan Mentor telah melakukan pemilihan dengan amat teliti sehingga Rahim Maarof telah mengadakan sesi uji bakat yang kedua bagi mendapat calon yang paling layak. Maklumlah, gandingan mentor dan protege perlu serasi dan memberikan komitmen penuh bagi menjayakan pertandingan yang berlangsung selama 3 bulan ini."

"Selain itu, kami juga bersyukur apabila 'rating' atau kadar tontonan semasa episod pertama mencatatkan 2.7 juta penonton dan episod kedua mencecah 2.81juta penonton. Maka, ia juga memberi motivasi kepada kami untuk terus mempersembahkan kandungan program yang mantap dan berkualiti supaya tidak mengecewakan jutaan peminat Mentor yang tidak pernah jemu mengikuti perkembangan program ini."

"Selain menjadi inspirasi kepada anak didik mereka, Mentor juga menggalas tanggungjawab dalam perancangan strategi untuk mengasah bakat protege supaya lengkap dengan ilmu nyanyian, persembahan dan kemahiran berkomunikasi. Yang penting, protege-protege mesti mempunyai daya tarikan atau pun aura sebagai seorang penghibur tatkala berada di pentas Mentor untuk bergelar Juara," tambah Sufian.

Keenam-enam protege telah memulakan sesi latihan dan persiapan rapi bersama Mentor mereka bagi menjayakan konsert pengenalan yang akan bersiaran secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam pada 6 Mac 2011 jam 9.00malam.

Selepas itu, mereka akan dibahagikan kepada 2 kumpulan dan membuat persembahan sebanyak 4 kali di konsert mingguan yang diadakan secara berselang-seli antara Kumpulan A dan B bagi mengumpul markah. Protege yang mendapat markah terendah dari setiap kumpulan akan disingkirkan. 2 protege dari Kumpulan A dan B akan digabungkan di peringkat separuh akhir dan bertanding selama dua minggu sebelum menentukan siapakah finalis yang bakal berentap di peringkat akhir Mentor.

Musim ke-5 mengekalkan format permarkahan kepada 3 bahagian iaitu 50% daripada juri profesional, 30% melalui undian SMS dan 20% daripada juri awam yang terdiri daripada pelajar-pelajar muzik, wartawan dan golongan semi-profesional dalam industri muzik.

Juara Mentor musim ke-5 akan memenangi hadiah wang tunai sebanyak RM100,000 masing-masing dan sebuah kereta Chevrolet Cruze tajaan Chevrolet untuk protege. Hadiah wang tunai bagi tempat kedua ialah RM 30,000 untuk mentor dan protege. Protege yang memenangi tempat kedua juga akan memenangi sebuah Vespa LX150 tajaan Naza World.

Mentor 5 masih menampilkan Ally Iskandar Mohd Mardzi sebagai pengacara program, jurnal Mentor dan jurnal Protege. Selain itu, Nas Ahmad bertindak sebagai pengacara bersama sewaktu konsert mingguan untuk mendapatkan kisah-kisah yang berlaku di sebalik tabir dan di belakang pentas.

Mentor 5 membariskan Ajai sebagai Penasihat Vokal, Adam sebagai Penasihat Persembahan, Faizal Uzir sebagai Pengarah Muzik serta memperkenalkan juri tetap buat pertama kalinya dalam penganjuran Mentor iaitu Ramli M.S.

Ikuti konsert mingguan Mentor yang disiarkan secara langsung dari Auditorium MBSA, Shah Alam pada setiap hari Ahad jam 9.00malam hingga 10.30malam. Penonton juga boleh menyaksikan sorotan persediaan serta aktiviti protege bersama mentor melalui Jurnal Mentor, setiap hari Ahad jam 5.00petang hingga 5.30petang. Manakala Jurnal Protege akan memaparkan diari protege pada setiap hari Isnin hingga Jumaat jam 6.58petang selama 2 minit. Maklumat terkini serta aktiviti protege boleh didapati melalui laman sesawang rasmi mentor www.tv3.com.my/mentor5

Mentor 5 ditaja bersama oleh MAHSA University College dan SG Men. Stesen radio popular HOT FM sebagai stesen radio rasmi manakala Chevrolet Cruze sebagai kereta rasmi dan Intekma Resort Shah Alam selaku penginapan rasmi protégé.

Mentor 5

Salma bersama mentornya Erra Fazira

Era memilih 10 orang, dalam jumlah itu, Salma antara yang menyerlah. Semestinya, vokal dan juga pakej. Erra tertarik pada bakat terpendam Salma. Erra gembira kerana persembahan pertama Salma tidak menghampakan. Namun, Erra risau dengan expectation dan merasakan tanggungjawab agak berat. Jadi, Erra perlu bekerjasama dengan team work. Setiap minggu, Erra berjanji akan melakukan kelainan untuk protegenya.Erra perlu cungkilkan bakat dan mahu memberi warna kepada penampilan dan persembahan Salma.

Mentor 5

Edry KRU bersama protegenya, Iqa yang merupakan vokalis sebuah band pop, Water Cap. Juga boleh bermain bass.

Mentor 5

Afdlin Shauki bersama protegenya, Ratnah.

Mentor 5

Aiman, protege kepada Rahim Maarof

Aiman dipercayai ada pakej dan lebih meninati pop rock dan R&B.Ajai juga bersetuju Aiman ada tone suara yang bagus. Rahim Maarof melalui proses yang paling lama untuk memilih protege. Akhirnya, beliau bertemu juga dengan Aiman pada hari yang terakhir.

Mentor 5

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Siapa Mentor & Protege Untuk Realiti TV Mentor Musim Ke-3?
  • Ujibakat Bersama Jaclyn Victor dan Mas Idayu Untuk Mentor Musim ke-3
  • Sesi Memperkenalkan Protege Mentor Musim Terbaru
  • Gambar Peserta Mentor di Konsert Mentor Kumpulan A
  • Trivia: Rambut Ikal Perang Siapa Ni?
  • Fira, Chaq dan Kumpulan Evo Bertarung di Konsert Mentor
  • Gambar Mentor & Protege di Rakaman Mentor Raya 2010
  • Mentor Mas Idayu, Mus, Dayang Nurfaizah, Ziana Zain, Azmeer & Joe Flizzoe
  • Jaclyn Victor, Mas Idayu, Lah, Adibah Nor, Ajai dan Awie Jadi Mentor Baru
  • Gambar Ziana Zain & Mohd di Rakaman Mentor Raya
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    Drama Mahligai Itu Milikku Lakonan Norish Karman

    Posted: 01 Mar 2011 04:25 PM PST

    KEPAHITAN MADU DALAM DRAMA MAHLIGAI ITU MILIKKU

    Tidak terlintas di fikiran cinta akan diduakan dan janji manis hanyalah omong kosong semata atas kesetiaan si isteri. Kepercayaan yang diberikan sepenuh jiwa kepada seorang insan bernama suami kini tinggal debu sahaja apabila suami melafazkan hasrat untuk berkahwin lagi.

    Bagaikan hendak luruh hati apabila mengenangkan nasib diri dan keluarga pada masa akan datang. Adakah diri sendiri dapat berdepan dengan kenyataan bahawa diri akan dimadukan? Ikuti kisah penuh syahdu bertajuk Mahligai Itu Milikku yang akan bersiaran menerusi slot Skrin Di 9 pada 2 Mac ini (Rabu) jam 8.30 malam.

    Ketabahan dan kepahitan isteri bermadu digarab dalam sebuah telefilem yang berkisarkan kisah kehidupan Syura (Norish Karman) yang merupakan seorang isteri dan ibu yang cukup sempurna dan bertanggungjawab. Rumah tangganya bersama suami tercinta, Ramli (Arash Mohamad), sungguh bahagia bersama dua orang anak mereka, Aidil (Mohd Addy Ashraf) dan Aida (Nurul Elfira Loy).

    Addy sebagai Aidil dan Elfira sebagai Aida

    Selama menyelami alam perkahwinan, Ramli sentiasa meyakinkan Syura bahawa cintanya hanya untuk Syura dan kejujuran jelas terpancar dari raut wajah Ramli. Syura mempercayai suaminya seratus peratus dan yakin tiada apa yang dapat memisahkan mereka. Itulah kunci kebahagiaan Syura terhadap suaminya.

    Sungguh tidak disangka bahawa Ramli tergamak melukakan hatinya kerana Syura sememangnya seorang isteri yang solehah, cantik paras rupa, baik budi pekerti dan begitu teliti menjaga kehidupan harian Ramli. Di manakah silapnya Syura yang bertanggungjawab dan lengkap sifatnya sebagai seorang isteri diduakan semudah itu? Atau adakah kesetiaan Ramli tidak sekuat Syura menyebabkan hadirnya orang ketiga?

    Kepercayaan yang menggunung terhadap suaminya selama ini akhirnya hancur berkecai apabila munculnya Shima (Adrea Abdullah), setiausaha baru Ramli yang lebih muda dari Syura. Shima menyimpan perasaan terhadap bosnya itu dan mencuba sedaya-upaya untuk menggodanya namun Ramli tetap setia kepada Syura dan tidak pernah terfikir untuk menduakannya. Shima terasa begitu marah dan tercabar apabila Ramli tidak mengendahkan godaanya itu.

    Dari mula Shima bekerja, dia telah merancang pelbagai strategi untuk menjauhkan Ramli dari keluarganya supaya dia sendiri- dapat mendekati Ramli. Dengan bantuan rakan sekerja Ramli, Shima akhirnya berjaya menjerat Ramli dalam kancah maksiat dan keadaan itu telah memaksa Ramli untuk berkahwin dengan Shima bagi menjaga maruahnya.

    Walaupun berat hati seorang isteri untuk menerima hakikat, namun Syura akhirnya terpaksa akur dan memberi restu ke atas keputusan suaminya untuk mengahwini Shima. Sebagai seorang isteri, Syura wajib mentaati suaminya dalam hal kebaikan sekiranya tidak menyusahkan.

    Kesetiaan Syura terhadap suaminya tetap kuat dan masih berada di samping suami tercinta walaupun pahit yang terpaksa ditelan.. Syura tabah mengharungi hari-harinya dengan tangisan dan kesedihan yang menyelubungi dirinya. Namun, anak-anak pengikat kasih, penguat cinta dan sayang pada mahligai yang telah dibina bersama lelaki tercinta bertahun lamanya.

    Apakah takdir hidup mereka sekeluarga? Apakah pula kisah silam Shima yang telah menghantui dirinya hingga ke alam bahtera perkahwinan? Jangan ketinggalan untuk menyaksikan Mahligai Itu Milikku pada 2 Mac ini jam 8.30 malam, hanya di TV9, saluran Di Hatiku. Telefilem ini diterajui oleh Heykal Hanifah sebagai pengarah, Julia Juhasu sebagi penerbit eksekutif serta Rosyam Nor dan Runika Mohd Yusof sebagai penerbit.

    Adrea Abdullah sebagai Shima

    Arash Mohamad sebagai Ramli

    cap005

    cap006

    cap009

    Syura dan anak-anak

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Keputusan Permohonan Norish Karman 20 Ogos Ini
  • Ucapan Aidilfitri & Temubual Raya Bersama Norish Karman
  • Gambar Norish Karman di Anugerah Skrin
  • Zamarul Hisyam, Norish Karman Drama Sebelum Terlupa
  • Drama Puteri Aurora Beradu
  • Gambar Norish Karman Nafi Bercerai & Kerja GRO
  • Sinopsis Drama Spa-Q 2 Episod 9
  • Akukah Tanggang & Mahsuri Bakal Ditayangkan di TV3
  • Juliana Evans, Nanu Baharudin, Norish Karman, Amy Mastura Dalam Kasut Tumit Tinggi
  • Dato' Siti Nurhaliza Dalam Drama Spa Q 2
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Pembikinan Filem Hikayat Merong Mahawangsa buat Yusry rasa nak muntah

    Posted: 01 Mar 2011 10:57 PM PST



    Lagi beberapa hari lagi Filem Epik terhebat yang dihasilkan di Malaysia iaitu Hikayat Merong Mahawangsa bakal ditayangkan.

    Filem ini mengambil masa yang lama untuk disiapkan.Sensasi rasa pasti ramai yang berminat nak tengok filem nie..Sensasi pun plan nak tengok apa bagaimana hasil kerja Filem Epik arahan Yusry KRU.







    "Bayangkan, untuk pra-produksi sahaja ia mengambil masa setahun dengan pencarian kostum, barang-barang penggambaran (prop) dan pembinaan set termasuklah kapal.

    "Memang rasa macam nak 'muntah' dibuatnya lebih-lebih lagi ketika penggambaran filem ini berlangsung. Waktu itu rasa dah tak boleh nak terima.

    "Penggambaran dibuat selama 52 hari bermula 9 Jun 2009 hingga 8 Ogos 2009. Memang jangka masa penggambarannya juga agak lama. Mungkin kerana tenaga mental dan fizikal saya sudah habis dikerah, membuatkan saya rasa tak larat.

    "Tidak cukup dengan itu, pada pasca produksi pula, ia mengambil masa selama setahun. Memang ia sangat meletihkan dan saya harap tenaga dan kreativiti yang dikeluarkan itu dapat dinikmati oleh penggemar-penggemar filem tempatan termasuklah antarabangsa.

    "Bagaimanapun, mungkin Hikayat Merong Mahawangsa ini merupakan filem epik terakhir saya arahkan," ujarnya.

    Dalam filem tersebut, Yusry turut menggunakan kepakarannya dalam teknik imej janaan komputer (CGI) untuk menghasilkan latar belakang berkonsepkan sejarah serta latar fizikal yang hanya terdiri daripada empat buah kapal, perkampungan Melayu pada abad kedua, pelabuhan kapal, set penggambaran istana di Rom, China dan juga pelabuhan Goa di India.

    "Walaupun sudah biasa dengan teknik CGI, filem ini memberi sedikit cabaran kepada saya apabila sebanyak 3,000 syot yang memerlukan teknik tersebut.

    "Saya beruntung kerana mempunyai 12 orang pembantu dalam menghasilkan CGI seperti yang dikehendaki. Setakat ini mereka dilatih di bawah saya," tuturnya.


    Sedikit kecewa buat pengarah muda ini, pembelian prop pelbagai jenis senjata daripada pelbagai negara untuk kegunaan filem mitos itu terpaksa dilupuskan atas arahan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN).

    "Ketika dalam pra-produksi, saya sudah mula mereka kostum dan ada sesetengahnya saya beli, begitu juga dengan peralatan senjata-senjata yang diperlukan dalam Merong.

    "Peralatan senjata yang dibeli daripada pelbagai negara seperti pedang merupakan senjata yang asli dan jika diasah, ia mampu mencederakan orang lain.

    "Justeru itu pihak KDN mengarahkan pihak kami untuk menghapuskan kesemua senjata yang berbahaya selepas tamat penggambaran.

    "Memang agak sedih dan kecewa apabila terpaksa melakukannya kerana saya sanggup menghabiskan sebanyak RM1,200 untuk sebilah pedang dan saya membelinya dengan jumlah yang banyak," katanya.



    Filem ini akan ditayangkan ke 72 buah negara di bawah syarikat pengedaran filem antarabangsa, Epic Pictures, dari Amerika Syarikat (AS), dengan menggunakan judul The Malay Chronicles: Bloodlines.

    Sebelum ini, KRU Studios mengambil langkah pertama untuk memasarkan filem Hikayat Merong Mahawangsa ke seluruh dunia dengan menandatangani perjanjian persefahaman dengan Universal Pictures International Entertainment Ltd untuk hak pengedaran di Amerika Utara.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Tiz Zaqyah Dan Yassin Penyanyi Lagu Tema Filem Nur Kasih

    Posted: 01 Mar 2011 01:00 AM PST

    FILEM NUR KASIH TIZ ZAQYAH

    Setelah beberapa artis popular gagal memikat hati pihak produksi untuk menyanyikan lagu tema filem Nur Kasih arahan Kabir Bhatia, akhirnya Tiz Zaqyah yang juga salah seorang aktor dalam filem tersebut dan Yassin dipilih untuk menyanyikan lagu tema Nur Kasih yang berjudul Bertemu Cinta yang dihasilkan sepenuhnya oleh komposer Hafiz Hamidun.

    Anda layan video kat bawah ni untuk mendengar nyanyian Tiz Zaqyah.

    Semua pun tahu yang Tiz Zaqyah bukanlah seorang penyanyi, jadi percubaan pertamanya ini harus diberi kredit. Tambahan pula, telinga kami 'mengatakan' yang suara Tiz Zaqyah menyanyikan lagu tema filem Nur Kasih itu tidaklah terlalu teruk. Kalau diasah lagi, pasti vokal Tiz Zaqyah mampu menyaingi penyanyi yang sedia ada. Chewah! Apa pula kata anda?

    Apa-apa pun, layan juga lagu Bertemu Cinta ni. Thumbs up Hafiz Hamidun.

    Psstt: Inilah pesaing McDonald's dan KFC di China

    Related Posts with Thumbnails
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Fazura Nafi Masuk Hospital

    Posted: 01 Mar 2011 02:53 PM PST

    Desas-desus semalam memang mengemparkan kami apabila kami terdengar cerita bahawa pelakon yang baru dilantik menjadi duta produk LUX ini masuk ke hospital semalam kerana terpecahkan sesuatu yang agak janggal kedengaran.

    Menurut gosip yang kami terima, Fazura telah dimasukkan ke Hospital Serdang kerana silikonnya pecah. Ha ha, memang janggal & sangat pelik. Tak sangka pula, disebalik kejayaan Fazura, ada juga manusia yang sanggup membuat cerita yang bukan-bukan mengenai pelakon utama filem Pisau Cukur ini.

    Tidak menunggu lama, hasil bantuan rakan kami yang memang rapat dengan Fazura, dia memaklumkan gosip ini kepada Fazura. Guess what? Fazura tergelak besar!

    Pada waktu & tarikh yang sama, Fazura berada di sekitar KLCC melepak bersama rakan-rakan artis seperti Umie Aida, Ziela & the gang. Malah, ketika kami layarkan gosip ini kepada rakan kami, dia turut dalam perjalanan untuk berjumpa dengan Fazura. Biasalah, kawan-kawan lama nak jumpa & borak.

    Dengkinya orang, anda sendiri sudah nampak. Sedangkan Fazura sedang lepak di KLCC, ada pula orang busy body sanggup sebarkan cerita yang dia 'pancit' di hospital. LOL!

    Fazura yang ditemui semalam cuma tergelak dengan gosip liar itu & bertanyakan apa tujuan orang untuk bercakap sebegitu. Untuk membuktikan bahawa gosip tersebut tidak benar, Fazura sudi berkongsi sekeping gambar eksklusif yang menampilkan wajah anggunnya bersama rakan artis yang disebut sebentar tadi.

    Aha, kami yakin kenyataan Fazura kali ini sudah mematahkan serangan orang-orang yang jeles dengan kejayaannya. Apa pun, kami nak pesan kepada 'orang itu', jangan buat cerita yang tak masuk akal. Takda life ke?

    Kualiti gambar sedikit terjejas sebab line Blackberry agak lembab. Blame the network!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Ini dia babysitter yang berhubungan seks dengan anak yang diasuhnya

    Posted: 01 Mar 2011 09:00 PM PST


    Summer Nelson, babysitter dari Amerika Syarikat berusia 28 tahun, ditangkap kerana berhubungan seks dengan anak usia 14 tahun yang diasuhnya. Nelson mengatakan jatuh cinta dengan anak itu. Dia bahkan berani meminta restu kepada ibu anak itu agar mereka dapat menjadi pasangan seperti orang dewasa.

    Pada Ogos 2007 dia diupah untuk mengawasi anak 14 tahun tersebut beserta adik laki-lakinya yang berusia 12 tahun, dan adik perempuannya yang berusia 9 tahun.

    Dalam dokumen pengadilan yang dilaporkan media-media di sana Nelson disebutkan banyak menghabiskan waktu bersama ketiga anak asuhnya ketika orangtua mereka tidak berada di rumah. Polis mengatakan, hubungan seks itu terjadi pada 2007, tetapi baru dilaporkan ke polis pada Disember 2008.

    Hasil pemeriksaan menyebutkan, Nelson setidaknya empat kali berhubungan seks dengan anak tersebut pada Ogos 2007. Polis menegaskan, Nelson hanya berhubungan seks dengan anak berusia 14 tahun itu, tidak dengan adiknya. Anak itu kini telah berusia 19 tahun, tetapi ia masih berusia 14 tahun saat kejadian berlangsung.

    Nelson kini masih ditahan di penjara Kootenai County, Post Falls, AS, dan didakwa melakukan pelecehan seksual terhadap anak-anak. Jika terbukti bersalah, dia terancam hukuman maksima penjara seumur hidup.

    Bila Tubuh Wanita Bogel Dijadikan Padang Golf, Tempat Memancing Dan Bermain

    Posted: 01 Mar 2011 08:35 PM PST

    Seorang seniman bernama Allan Teger 68 Tahun menggunakan model wanita telanjang untuk objek seni yang unik iaitu Body Lanscape. Dimana didalamnya ada penggabungan seni dan ilusi, sehingga menyamarkan ketelanjangan tubuh wanita tadi menjadi sebuah pemandangan  seperti di perbukitan, lapangan golf dan danau serta gua.

    Allan menjadikan bahagian-bahagian tubuh wanita seperti pusat menjadi tasik tempat memancing, sebuah lapangan golf yang berbukit bukit. Dikatakan bahawa Allan mendapatkan inspirasi tersebut ketikat dia mengajar di mata kuliah Psikologi di University of Pennsylvania. Dari situ dia beranjak bagaimana mengkombinasikan antara persepsi dan realiti.







    Apa yang ada dalam fikiran anda ketika melihatnya, apakah ia satu pornografi, disinilah persepsi dan fikiran anda diuji, Bagaimana imaginasi yang ada dalam fikiran anda sekarang?

    sumber : ruanghati.com

    Demi nafsu wanita ini sanggup berzina depan anak

    Posted: 01 Mar 2011 07:19 PM PST

    Semuanya dilakukan demi kerana hawa nafsu,walaupun
    didepan anak sendiri...
    saya petik daripada myMetro

    KULIM: Seorang isteri berusia 23 tahun yang mempunyai dua anak sanggup bermain kayu tiga apabila ditahan berkhalwat bersama kekasih gelapnya dalam kejadian di Kampung Padang Tembak, malam kelmarin.

    Lebih mengejutkan, perbuatan durjana wanita berkenaan dilakukan di rumahnya sendiri ketika suaminya bekerja dan di depan dua anaknya berusia enam dan setahun setengah.


    Ketua Unit Penguat Kuasa Pejabat Agama Islam Daerah Kulim Kedah (PADK), Azmi Rejab berkata, dalam kejadian jam 9 malam itu, suami wanita berkenaan yang dihubungi penduduk kampung pulang ke rumahnya sebelum mendapati kekasih gelap isterinya berusia 20 tahun berbaring di sofa.


    Katanya, berang dengan tindakan isteri dan lelaki berkenaan, suami yang berusia 25 tahun terbabit memaklumkan kejadian itu kepada PADK untuk tindakan lanjut.


    "PADK menerima aduan kira-kira jam 9.30 malam sebelum bergegas ke tempat kejadian. Setibanya di rumah berkenaan, kami dapati berlaku pergelutan antara suami wanita itu dengan kekasih gelap isterinya," katanya.

    Wow! China Buat Telefon Android Bertenaga Suria

    Posted: 01 Mar 2011 07:00 PM PST

    INILAH.COM-Perusahaan China Umeox Mobile melancarkan smartphone bertenaga suria. Perusahaan itu mengatakan,telefon itu menjadi ponsel Android pertama dunia bertenaga suria.

    Umeox Apollo pertama muncul di Mobile World Congress (MWC) Barcelona.Telefon itu memanfaatkan solusi sumber energi Intivation, perusahaan Amsterdam yang memberi solusi sumber energi alternatif telefon.

    Umeox Apollo merupakan smartphone pertama yang menggunakan sistem operasi (OS) Android Froyo (2.2). Seperti dikutip TG Daily, smartphone berlayar sentuh itu juga didukung memori flash 1GB, RAM 512 MB dan kamera 3 megapiksel yang akan menjadi senjataUmeox Apollo untuk bersaing.

    Fitur-fitur itu memang terbilang biasa,satu-satunya hal menarik adalah keunikannya pada pengisian ulang baterai menggunakan energi matahari. Untuk ketika ini, Umeox Apollo baru dilancarkan di China.

    Negara-negara lain akan segera menyusul, salah satunya Amerika Syarikat (AS). Harganya  tergolong murah, yakni US$ 100 .

    Lady buat kejutan lahirkan makhluk asing

    Posted: 01 Mar 2011 06:36 PM PST

    Penyanyi yang seorang ini memang tak habis-habis dengan
    benda-benda pelik...sayapetik dari kosmo online


    NEW YORK - Penyanyi pop Amerika Syarikat (AS), Lady Gaga mencipta satu lagi kejutan apabila dia muncul dalam klip video terbarunya, Born This Way, lapor beberapa buah akhbar semalam.

    Dalam klip video itu, Lady Gaga menjadi seorang ibu yang melahirkan makhluk asing.

    Detik-detik penyanyi tersebut melahirkan makhluk asing itu disiarkan dalam klip tersebut yang menunjukkan dua wanita membantunya bersalin.

    Penyanyi itu membuat aksi yang kurang manis apabila dia menunjukan detik-detik semasa mahu melahirkan anak tersebut.

    Dalam klip video tersebut, dia muncul dengan mekap seperti makhluk asing selain memakai seluar dalam dan coli semasa menari.

    Lagu Born This Way muncul sebagai lagu paling laris di laman muzik dalam talian, iTunes di seluruh dunia.

    Lebih satu juta lagu itu dimuat turun dalam tempoh lima hari baru-baru ini.- Agensi

    Waspada, Ramai Penipu Menyamar Tentera di Facebook

    Posted: 01 Mar 2011 05:00 PM PST


    INILAH.COM, Louisville – Dengan lebih dari 500 juta pengguna, Facebook menjadi medium berpotensi bagi penipu. Modus terbaru adalah menyamar sebagai tentera dan menyebar cinta. Seperti apa?

    Pelaku mencuri foto tentera untuk dijadikan profil peribadi, menyatakan cinta kepada beberapa perempuan, menceritakan soal pengabdian kepada tanah air tanpa akhir. Selanjutnya meminta mangsa untuk mengirim sejumlah wang sebagai tanda kasihan.

    Sarjan James Hursey, 26, dari Angkatan Darat Amerika Syarikat pulang ke kampung halaman kerana cedera punggung di Iraq, menemukan sebuah halaman Facebook dengan berbagai foto dirinya. Padahal halaman itu bukan miliknya, Profil itu palsu dan dibuat seseorang yang mengaku sebagai tentara aktif sedang mencari pasangan.

    Pejabat militer AS mengaku telah melihat ratusan kes serupa dalam beberapa tahun terakhir. Bahkan, beberapa penipu juga menggunakan foto tentera yang telah meninggal di luar negeri.

    "Ini benar-benar pencurian identiti," kata Hursey asal Kentucky, Amerika Serikat.

    Juru cakap Reserse jenayah Angkatan Darat AS, Christopher Grey mengatakan peniru internet memang sering membuat derma yang bukan-bukan. Beberapa di antaranya mengaku membutuhkan wang untuk membeli laptop khusus dan handphone. Ada pula yang memerlukan wang untuk cuti dan  pendaftaran tertentu.

    Grey menyebutkan hingga saat ini tidak ada kes personil Angkatan Darat kehilangan wang dalam penipuan. Namun banyak yang menjadi mangsadi luar lingkup ketentaraan. "Dalam satu kes, seseorang telah kehilangan US$25 ribu " ujar Grey lagi.

    Pelaku menggunakan alamat e-mail yang sulit dilkesan, memanfaatkan akaunn internasional dan menggunakan kedai internet sehingga sulit dijejaki secara cepat.

    Pura-pura diculik hanya untuk wang US$360 sahaja

    Posted: 01 Mar 2011 04:40 PM PST

    REPUBLIKA.CO.ID, SAO PAULO  – Seorang perempuan Brazil yang berusia 25 tahun ditangkap kerana dicurigai memalsukan penculikan dirinya sendiri agar boleh memperolehi 'wang  tebusan" sebanyak 360 dolar AS dari keluarganya, kata polis kepada jejaring berita Brazil, G1.

    Perempuan tersebut, yang namanya tak disebutkan, diduga memerlukan wang dalam jumlah yang sama untuk membayar mak saudaranya. Dia telah mencuri dan menggunakan kad kredit milik mak saudaranya, kata beberapa petugas.



    Perempuan itu meninggalkan pesan di bilik tidurnya, yang mengatakan ia "telah diculik". Setelah itu, dengan menggunakan telefon bimbit dia menghubungi keluarganya dan menyatakan dia diculik oleh dua lelaki yang mengancam akan membunuh dia kalau wang tebusan tak dibayar.

    Tapi para penyelidik ragu dengan cerita perempuan tersebut.
    "Ia mengganti pakaian sebelum meninggalkan rumah, membawa telefon bimbitnya. Tak ada tanda orang masuk secara paksa di pintu dan orang lain di rumah itu tak mendengar suara apa pun," kata detektif Walter Guimaraes Filho sebagaimana dikutip oleh G1.

    "Dia menggunakan telefonnya sendiri untuk mengatakan dia sudah dibebaskan, peristiwa penculikan yang tak pernah terjadi. Semua petunjuk tersebut mengarahkan polii untuk tak percaya pada cerita perempuan itu," katanya. Perempuan tersebut kini ditahan dengan dakwaan secara palsu mengumumkan adanya aksi kejahatan.

    Wow, Muka Alien Muncul di Pokok Tua

    Posted: 01 Mar 2011 10:01 AM PST

    INILAH.COM, London- Sebahagian besar orang tahu lingkaran di batang pokok menginformasikan umur tumbuhan itu. Namun bukannya usia, malah wajah alien di kayu milik warga England ini.

    Pete Burford, 72, melihat sebuah wajah aneh yang mengingatkannya akan tokoh utama film E.T, cerita soal alien yang diarahkan oleh Steven Spielberg pada 1982. Gambar itu terukir di batang pokok poplar ketika Pete menebang tumbuhan itu di hutan Eldersfield, Gloucestershire.

    "Saya mengira pokok ini sama seperti lainnya. Namun nampak tampilan mirip E.T. Saya hampir tak percaya," kata Burford.

    Pengalaman soal kehidupan luar angkasa ini bukanlah yang pertama kali. Isteri Pete, Sylvia Burford sempat melihat semacam piring bercahaya di dekatnya, 40 tahun lalu.

    "Itu hanya terjadi dua sampai tiga detik lalu menghilang. Saya merasa sangat ketakutan," ujar Sylvia yang kini tinggal bersama suaminya di Staunton, dekat Teskesbury, England.

    Mereka merasa mungkin ada sesuatu yang ingin dikatakah oleh makhluk asing itu.

    Pemilik Restoran Gunakan Tikus Untuk Menjatuhkan Saingan Bisnes

    Posted: 01 Mar 2011 09:01 AM PST

    PENNSYLVANIA – Persaingan bisnes ternyata boleh dilakukan dengan cara apapun, seperti halnya pemilik restoran pizza di Pennsylvania yang "menletakkan" tikusnya di restoran saingannya.

    Nikolas Galiatsatos dituduh telah melakukan kejahatan terhadap haiwan dan kejahatan lainnya di Upper Darby, dekat Philadelphia, Amerika Syarikat (AS).

    Dia ditangkap setelah petugas menemukan seorang lelaki membawa sebuah kantung yang berisi tikus-tikus yang masih hidup di atas atap toilet restoran pizza.

    Penyiasatan mendapati bahawa Galiatsatos (47) sendiri mengalami masalah dengan tikus di restorannya, Nina's Bella Pizzeria, demikian laporkan BBC.

    "Kami tidak pernah menemukan hal seperti ini, tikus dijadikan alat kejahatan," ujar kepala polisi Michael Chitwood.

    "Ini merupakan terorisme makanan dengan menggunakan tikus," lanjutnya.

    Menurut suratkhabar setempat, seorang lelaki didapati masuk ke restoran Verona Pizza dan meminta izin menggunakan toilet.

    Ketika pemilik restoran memeriksa toiletnya, dia melihat ada jejak kaki dan melihat atapnya dibuka. Di atasnya sang pemilik menemukan sebuah kantung.

    Khauatir kantung tersebut berisi obat terlarang, pemilik kemudian meminta dua orang petugas polis yang kebetulan sedang makan siang untuk memeriksanya. Di dalam kantung tersebut ditemukan tiga ekor tikus putih.

    Polis akhirnya mencari lelaki yang tadi masuk dan melihatnya sedang berada di depan restoran Uncle Nick's Pizza, dia pun membuang sebuah kantung yang ternyata berisi lima ekor tikus hidup dan satu ekor yang mati.

    Polisi pun akhirnya menangkap Galiatsatos yang mengatakan bahwa tikus tersebut ia beli di kedai peliharan haiwan.

    Hii.. Ada Taksi Berhantu di Singapura

    Posted: 01 Mar 2011 08:01 AM PST


    INILAH.COM, Singapura – Pernah melihat teksi menarik? Tentunya akan gembira berada di dalamnya. Namun bagaimana jika menarik yang dimaksud adalah seram dan berhantu, masih mahu naik?

    Sebuah teksi semacam ini ditemukan oleh reporter jalanan Singapura, Lovell Tan, di area Choa Chu Kang yang tak jauh dari pemakaman. Menurut jaringan National Environment Agency, makam tersebut merupakan satu-satunya di Singapura yang masih dibuka.

    Sedangkan teksi yang dimaksud Tan, dia sendiri merasa seram untuk menjelaskannya. Sebab di dalamnya, terdapat foto-foto obituari alias mereka yang sudah meninggal dunia. Ada pula beberapa mainan dan tokoh figure kecil.

    "Dekorasinya sangat banyak, memenuhi hingga kaca depan dan belakang. Bertumpuk catatan dan stiker. Foto obituari ada dimana-mana," ujarnya. Pemandunya, menurut Tan, tidak takut terhadap kendaraan yang dia gunakan untuk mencari nafkah itu.

    Sementara Tan dalam hati hanya bertanya-tanya, benarkah ada yang mahu naik taksi ini. "Penumpang pemberani mungkin akan mendapat diskon, jika mahu naik. Tak perlu nyalakan AC, sepertinya di dalam sudah cukup membuat anda merinding," kata gadis itu.

    Apakah dosa ibu dan anak ini?

    Posted: 01 Mar 2011 07:41 AM PST

    19849_1086889508762_1722178230_176903_5703828_n
    sumber gambar :  www.picturedisturbing.co.tv

    Pasti kita tertanya-tanya apakah dosa yang telah dibuat oleh ibu dan anak ini sehingga mereka
    diperlakukan begini……

    Selimut Yang Boleh Menyerap Kentut

    Posted: 01 Mar 2011 06:36 AM PST

    Anda punya masalah dengan pasangan yang kentut di ranjang? Tak ada salahnya Anda menengok sebuah iklan selimut yang mengatakan dapat menyerap bau gas dalam perut ini dalam di YouTube.

    Iklan "Selimut untuk Pernikahan yang Lebih Baik" di YouTube itu telah diakses lebih dari sejuta kali. Selimut yang terbuat adari bahan karbon aktif ini menyebut diri sebagai "solusi nyata untuk masalah yang sangat nyata".

    Selimut ini dirancang oleh guru ilmu pengetahuan alam di Denver, Amerika Syarikat. Francis Bibbois, guru itu, mendapatkan idea membuat "selimut ajaib" itu setelah berburu dan memakai baju sejuk  yang terbuat dari bahan yang sama. Dia mendapati dirinya tak lagi menghadapi masalah perut kembung atau bau kentut setelah menggunakan baju sejuk itu.

    Bibbois pun kemudian  menciptakan prototipe selimut yang dapat memecahkan masalah yang biasanya dihadapi pasangan muda itu. Dia membuat prototipe sejak 15 tahun lalu dan baru benar-benar siap tahun ini.

    Selimut ini dikatakan dapat sepenuhnya menyerap bau . Mesin cuci hanya perlu mencuci selimut ini setiap empat tahun.

    Tak dijelaskan detail bahan selimut ini.Web produk ini cuma menyebut bahawa kain yang digunakan oleh selimut ini tak beza dengan kain yang digunakan oleh militer untuk melindungi terhadap senjata kimia. Tak jelas pula berapa harga "mesin vakum kentut" ini dijual di pasar.




    Telinga Tuli Nenek Saman Samsung

    Posted: 01 Mar 2011 05:00 AM PST

    Ada-ada saja kejadian yang menimpa nenek ini. Ingin hati membeli telefon baru untuk berkomunikasi, tapi yang didapat malah duka. Seorang nenek yang  berasal dari Singapura menyaman Samsung setelah telefon keluaran vendor asal Korea Selatan yang baru dia beli itu dituding merosak pendengarannya...

    Kisah ini bermula ketika Lee Sek Foi  menelefon suaminya ketika setelah membeli Samsung seri E1310 di sebuah kedai. Namun bukannya mendengar suara  suaminya tapi dia mendengar suara tajam di telinga kirinya.

    "Aku merasa seperti ada jarum yang menusuk telingaku," kata Lee. Dia kemudian berlari kembali ke outlet tempat dia membeli telefon sambil menangis menahan rasa sakit. Lee kemudian dilarikan ke hospital umum Singapura untuk diperiksa.

    Dari beberapa kunjungan pemeriksaannya, Lee kemudian disahkan mengalami penurunan kemampuan pendengaran yang tidak boleh disembuhkan di telinga kirinya. Atas kejadian itulah Lee kemudian menyaman Samsung kerana menganggap produknya telah menyebabkan luka berat.

    Jelas saja, Samsung cuba membela diri dengan tudiuhan tersebut. Mereka pun mengaku prihatin atas kejadian ini dan menyatakan siap jika dihubungi pihak berwajib.

    "Samsung juga telah melakukan penyiasatan dan belum menemukan masalah apapun yang berkaitan dengan telefonl siri E1310," tegas juru bicara Samsung. "Samsung telah mematuhi protokol kawalan kualiti yang ketat dan sesuai dengan standard ," tambahnya.

    Dikutip oday Online,pihak pengacara Samsung malah berpendapat bahawa Lee lalai menggunakan telefon tanpa mengikuti petunjuk sebelumnya. Menurut mereka, Lee tidak memastikan bahawa volume yang dia gunakan ketika itu berada di level yang aman.

    Sementara pengacara Lee mengatakan bahawa Samsung yang telah gagal memastikan telefonl buatannya aman untuk digunakan sebelum memasuki pasaran untuk dijual.

    (detik)

    Burung Hantu Ini Mabuk Kerana Menengguk 2 Botol Minuman Keras

    Posted: 01 Mar 2011 04:00 AM PST

    BERLIN – Seekor burung hantu terlihat sangat mabuk  akibat minuman keras dari dua buah botol yang dia temukan, polisi pun menangkap burung hantu itu.

    Polis Jerman mengatakan bahawa pada Selasa kelmarin waktu setempat dia menemukan seekor burung hantu yang terlihat mabuk erana minuman keras.

    "Seorang wanita yang sedang berjalan dengan anjingnya memberitahukan polis setelah melihat seekor burung duduk di samping jalan di mana banyak orang lalu lalang," ujarr juru cakap polis Pforzheim Frank Otruba, seperti dilaporkan Spiegel.

    Burung hantu berwarna coklat itu terlihat tidak cedera dan petugas dengan cepat menyimpulkan bahawa burung tersebut terlalu banyak minuman keras. Salah satu kelopak matanya terlihat turun.

    "Pada ketika itu kami menemukan dua buah botol minuma keras hingga kami menyimpulkan burung tersebut mabuk. Kami pun membawa burung tersebut ke pakar burung yang merawat burung itu dari alkohol dan burung itu diberikan air," lanjutnya.

    Polis pun mengatakan bahawa burung hantu malang itu akan segera dilepaskan setelah kembali sedar dari mabuknya.

    Temukan Isterinya di Pameran Barang Antik Setelah 28 Tahun Hilang

    Posted: 01 Mar 2011 03:00 AM PST

    Seorang lelaki Australia mengatakan telah menemukan isterinya kembali di acara Pameran Barang Antik BBC diEngland, setelah menghilang selama 28 tahun.

    Lynette Dawson, ibu dua anak yang menghilang secara misteri di Sydney pada tahun 1982 dan di yakini sudah meninggal, walaupun tubuhnya tidak pernah ditemukan.

    Kini bekas suaminya Chris Dawson mengatakan melihat gambar seorang wanita pada acara Pameran Barang Antik di Cornwall pada tahun 2006 dan baru-baru ini ditayangkan oleh televisyen Australia.

    Keluarga Lynette di Australia pun sudah meminta bantuan beberapa pihak untuk mencari keberadaan wanita yang berada di gambar tersebut.

    Dawson yang kini sudah menikah kembali dan tinggal di Golden Coast memberitahukan khabar tentang bekas isterinya tersebut kepada putrinya setelah seorang temannya merakam acara yang ditayangkan televisyen Austrlia itu.

    Namun adik Lynette sendiri tidak mempercayai bahawa gambar tersebut merupakan kakaknya yang sudah hilang.

    "Tidak mungkin itu Lyn, melihat dari penampilannya saja boleh diketahui. Dia tidak akan pernah menggunakan pakaian yang berenda," ujarnya seperti dilapor Telegrap.

    Lynette terakhir terlihat di Mona Vale di pantai utara Sydney pada Januari 1982. Keluarganya sendiri terakhir mendapatkan khabar enam hari sebelum dirinya menghilang.

    Dua penyidikan yang dilakukan pada 2001 dan 2004 menyatakan bahawa Lynette terbunuh dan penyelidik menyatakan bahawa yang terkait pembunuhan tersebut adalah orang terdekatnya, namun hingga kini belum ada tindakan yang diambil

    Didenda US$ 300 Hanya kerana coklat

    Posted: 01 Mar 2011 02:45 AM PST

    OTTAWA – Seorang perempuan didenda USD300 hanya kerana telur berisi coklat. Makanan ringan tersebut dianggap berbahaya oleh Pemerintah Amerika Syarikat (AS).
    Lind Bird mengaku dihentikan oleh pihak berkuasa AS ketika melewati perbatasan AS bulan lalu. Perempuan Kanada tersebut mengatakan pihak  AS menyita makanan ringan berupa telur berisi coklat seharga USD2  karena dianggap haram.
    "Itu hanya sebuah coklat, dan mereka membuatnya seolah-olah seperti masalah besar dan mengancam akan memberikan denda sebesar USD300. Hal ini amatlah menghairankan," ungkap Bird ketika diwawancara televisi CBC .
    Coklat produksi Ferrero tersebut dibuat di Italia pada tahun 1972 namun dilarang masuk ke pasaran AS. Pihak AS menilai mainan kecil yang tersembunyi dalam coklat tersebut dapat mengancam keselamatan anak-anak.
    Pihak Jabatan Kesihatan Kanada sendiri menilai makanan ringan itu sama sekali tidak membahayakan anak-anak. Sehingga makanan ini dianggap bebas dan aman beredar di Kanada.

    Macam mana tiga ekor anak musang ini boleh terperangkap di saluran pembuangan?

    Posted: 01 Mar 2011 01:00 AM PST

    Entah Bagaimana.. Tiga Ekor Musang IniTerperangkap Lehernya di Saluran Pembuangan.. Musang adalah makhluk licik, itu sudah menjadi kenyataan. Tetapi bagi ketiga anak musangh ini sepertinya tidak berlaku.Entah bagaimana kepala mereka terjebak di sebuah lubang perapian.


    Dalam beberapa minit, saluran pembuangan  di Plainfield, Connecticut, Amerika Syarikat itu, dikelilingi oleh petugas pemadam kebakaran, polis dan petugas kawalan haiwan. Sayangnya mereka semua tidak tahu cara untuk membebaskan mereka tanpa menyebabkan kecederaan.

    Tidak ada alat yang boleh untuk memotong jeruji, pemadam kebakaran menemui situasi sulit berpaling ke Animal Control Officer Karen Stone. Pertama, mereka mencuba menyapu minyak di kepala mereka dengan Vaseline untuk membolehkan mereka untuk menyelinap keluar, tapi sia-sia.

    Minyak jagung tidak membantu, tetapi keajaiban cairan pencuci pingan akhirnya terbukti berhasil dan anak musang kecil berhasil melepaskan diri tanpa menyebabkan kecederaan .

    sumber : daily mail

    [Aneh] Bayi Lahir di Jam dan Minit yang Sama dengan Dua Kakaknya

    Posted: 01 Mar 2011 12:40 AM PST

    TEMPO Interaktif, London – Suami isteri di England merayakan kelahiran anak ketiganya yang keluar tepat pukul 07.43 atau waktu yang sama dengan kelahiran dua anak mereka sebelumnya. Menurut The Sun, kejadian tersebut boleh terjadi satu di antara 300 juta kelahiran.

    Pasangan Matt Rigby, 31 tahun, dan Lowry Dairsley, 26 tahun, memiliki tiga anak. Berdasarkan catatan hos[ital, anak pertama Rigby dan Dairsley, Ella, lahir pada Oktober 2005 pukul 07.43.

    Lalu, anak kedua mereka bernama Evie lahir pada 25 Desember 2007 pukul 07.43. Dengan kejadian yang unik tersebut, Rigby pun mentatoo tangannya dengan tulisan: "Seven Forty Three (07.43).

    Namun, Rigby dan Dairsley kembali dikejutkan ketika anak ketiga mereka, Harrison, lahir pada Khamis (20/1) lalu. Kepala Harrison keluar dari rahim Dairsley pukul 07.41 dan keluar secara keseluruhan dua menit kemudian.

    Dairsley mengatakan, "Kami tidak boleh berbicara apa-apa ketika dua anak kami lahir. Ketika saya tahu bahawa saya mengandung Harrison, kami bergurau mungkin dia akan lahir di waktu yang sama. Ketika kami datang ke hospital sekitar pukul 17.00 pada Khamis, kami lupa akan itu dan fokus untuk kelahirannya."

    "Pada pukul 06.30, saya merasa ada tekanan untuk mendorong. Lalu ketika kami melihat jam, ternyata sudah itu pukul 07.41," lanjut Dairsley. "Saya diminta menunggu  oleh jururawat sebelum melahirkannya dua minit kemudian. Para doktor dan jururawat takjub tak boleh bicara apa-apa."

    Rigby mengatakan, "Saya melihat jam dan ternyata pukul 07.43. Kami tidak percaya ini boleh terjadi."

    Heidi Si Tupai Juling yang meramalkan pemenang oscar tahun ini

    Posted: 28 Feb 2011 11:50 PM PST

    NEW  YORK – Bak pepatah, sepandai-pandainya tupai melompat, maka sekali waktu ia akan terjatuh juga. Kurang lebih inilah yang t dialami Heidi si peramal.

    Dia adalah seekor oposum (binatang sejenis tupai) dari Jerman yang mendadak terkenal sebelum Acara Oscar berlangsung.

    Heidi menjadi perbincangan masyarakat di jejaring sosial, kerana aksinya meramalkan para pemenang Oscar tahun ini.

    Heidi meramalkan Natalie Portman sebagai aktris terbaik dalam film Black Swan, dan Colin Firth sebagai Aktor terbaik dalam film The King's Speech. Untuk kategori Best Picture, Heidi meramalkan filem The King's Speech sebagai pemenangnya.

    Caranya ia meramal adalah dengan menempatkan kakinya ke salah satu foto yang ditempel di atas Patung oscar.

    Ramalan Heidi akan pemenang aktris dan aktor terbaik tepat. Kerana memang benar dimenangkan oleh Natalie Portman dan Colin Firth.

    Namun, ramalan Heidi tidak terbukti tepat ketika meramalkan kategori Best Picture yang dimenangkan oleh film127 Hours, bukan seperti yang diramalkannya, yakni The King's Speech.

    Stoking yang dijemur jadi tempat sarang 20ribu ekor lebah

    Posted: 28 Feb 2011 10:00 PM PST

    image

    Mungkin bagi anda yang suka menjemur pakaian di luar rumah ketika  ini harus berhati-hati. Ini kerana ribuan lebah boleh menjadikan jemuran anda sebagai tempat membuat sarang yang baru.
    Seorang wanita di Australia terpaksa harus menghubungi pemelihara lebah, kerana mendapati pakaian yang dijemurnya dikerumuni kira-kira 20 ribu ekor lebah.

    Pemelihara lebah Brian Gardiner yang dihubungi untuk menangani lebah itu mengatakan, wanita itu sangat ketakutan ketika lebah itu mengerubungi stoking  kakinya.
    "Ketika wanita itu menghubungi saya dan menjelaskan di mana lebah itu berada, dengan cepat saya langsung mengambil kamera saya," ujarnya.

    Gardiner mengungkapkan, lebah memang biasa mengerubungi sesuatu pada saat musim semi, kerana pada saat itu sarang lebah penuh. Hingga memaksa sang ratu lebah untuk keluar bersama para lebah pekerjanya.
    Kemudian para lebah itu secara berkelompok mencari lokasi baru yang sesuai untuk dijadikan tempat tinggal. Mungkin pada ketika itu stoking kaki adalah lokasi yang tepat bagi mereka untuk membuat koloni baru.

    source : okezone

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS