Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Tips Snap & Print Foto Kenangan Dengan Mudah!

Posted: 17 May 2012 10:07 PM PDT

Kamera digital kompak bukan sahaja mudah dibawa kemana-mana, malah ia turut mempunyai pelbagai fungsi yang diaturcara bagi menyenangkan anda untuk mengambil foto dalam pelbagai cuaca dan kondisi semasa.

Baru-baru ini, krew OHBULAN HQ menggunakan kamera digital Canon IXUS 115 HS yang mempunyai fungsi berteknologi tinggi seperti paparan foto 12.1 megapixel dilengkapi dengan sensor CMOS. Apatah lagi, kamera ini turut dibantu dengan Advanced Smart Auto dimana dengan menghalakan lensa ke suatu objek, fungsi ini secara automatik akan menyelaras jumlah cahaya (exposure) dan fokus (focal) dalam apa jua keadaan. Hasilnya, krew OHBULAN HQ boleh mendapatkan foto-foto yang cantik tanpa perlu risau akan setting-setting kamera yang mungkin memeningkan.

Ketagih dengan Instagram? Canon IXUS 115 HS juga mempunyai fungsi Creative Filter dimana foto-foto yang dihasilkan mempunyai efek-efek khas berdasarkan kemahuan anda.

Hanya seberat 140g, Canon IXUS 115 HS boleh menjalankan tugas untuk merekodkan momen bahagia anda dalam format HD seperti kamera video profesional yang lebih mahal, dan lebih berat. Paling menarik, kamera ini mempunyai fungsi Dynamic IS yang akan membantu anda merakamkan video dengan stabil walaupun semasa berjalan-jalan. Mudah kan?

Kebiasaannya, kita hanya suka menangkap foto lalu tersimpan dalam kad memori untuk tempoh yang agak lama. Kalau nasib tak baik, mungkin ada individu lain yang terbuang fot0-foto itu, atau kad memori rosak.

Selphy CP800 merupakan jawapan kepada kegusaran anda. Pencetak foto ini mampu membuatkan pasangan, atau orang yang anda sayangi rasa lebih dihargai kerana ia mampu menghasilkan foto momen dengan kualiti tinggi.

Mudah digunakan, anda hanya perlu memasukkan kad memori dan Selphy CP800 akan menjalankan tugasnya berdasarkan kehendak anda. Pencetak foto ini turut dilengkapi dengan fungsi Portrait Image Optimiser, di mana ia akan membetulkan setting foto anda sebelum dicetak. Hasilnya foto anda akan lebih menarik dan berkualiti!

Tanpa menggunakan sebarang software, anda boleh mencetak foto-foto dalam pelbagai format yang dikehendaki. Sama ada bentuk kolaj, atau dihiasi dengan frame, terpulang kepada anda.

Ady Putra Belum Pasti Samada Mahu Cerai Atau Tidak

Posted: 17 May 2012 08:54 PM PDT

Hairan sungguh kami, perkara cerai pun boleh fikir samada mahu cerai ataupun tidak. Kita semua baru saja selesai mengikuti perkembangan antara Rita Rudaini & Aidil Zafuan dan nampaknya pasangan selebriti ini tidak jadi untuk bercerai. Baguslah.

Tapi, tiba-tiba tiada angin tiada ribut, Ady Putra melalui Harian Metro telah mengeluarkan kenyataan bahawa dia dalam proses mahu bercerai bersama isterinya, Aida Yusof.

Namun begitu, ketika ditemui Dailychilli, Ady Putra telah memberitahu bahawa mereka berdua akan ke Mahkamah Syariah Kuala Lumpur pada Isnin ini sebagai langkah terakhir untuk menyelamatkan rumah tangga mereka.

"Pada hari itu nanti Hakim Syariah akan membuat keputusan sama ada kami akan bercerai ataupun perlu mendapatkan khidmat kaunseling rumah tangga. Apa saja keputusannya, kami akan ikut. Kami amat menghargai segala doa dan usaha untuk menyelamatkan rumah tangga ini." – Ady Putra dipetik dari Dailychilli

Ady Putra dan isterinya, Aida Yusof telah berkahwin pada 14 April 2006 dan mereka berdua tidak mempunyai cahayamata.

OHBULAN! : Salih Yaacob elok je kahwin 4, kan?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ady Putra Nafi Nora Danish Punca Keretakan Rumahtangga

Posted: 17 May 2012 07:10 PM PDT

Ady Putra Belum Pasti Mahu Ceraikan Isteri

Pelakon kelahiran Singapura, Adi Putra belum memutuskan sama ada untuk bercerai ataupun tidak dengan isterinya, Aida Yusof.

Adi,32, berkata, mereka akan ke Mahkamah Syariah Kuala Lumpur dekat sini pada Isnin ini sebagai percubaan terakhir untuk menyelamatkan rumah tangga yang dibina selama enam tahun itu.

"Pada hari itu nanti Hakim Syariah akan membuat keputusan sama ada kami akan bercerai ataupun perlu mendapatkan khidmat kaunseling rumah tangga. Apa saja keputusannya, kami akan ikut. Kami amat menghargai segala doa dan usaha untuk menyelamatkan rumah tangga ini," katanya kepada portal dailychilli.com di sini, Khamis.

adi putra dan isteri
Adi Putra dan isterinya ketika menunaikan umrah pada 8 Mei lalu.

Adi atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera berkata, kunjungan mereka ke mahkamah adalah jalan terakhir untuk menangani kemelut rumah tangga yang sedang berlaku.

Ketika ditanya adakah pelakon Nora Danish yang dikatakan memegang watak "panas" menerusi dram bersiri Ada Apa Dengan Dhia sebagai punca keretakan rumah tangga itu, Adi memberitahu tuduhan tersebut tidak benar.

"Saya tahu macam-macam orang buat spekulasi tetapi ingin saja jelaskan, bukan pihak ketiga yang menjadi masalah perkahwinan saya ini," katanya.

Pelakon itu dilaporkan baru sahaja pulang dari Tanah Suci, Mekah pada 8 Mei lalu dan turut berdoa untuk kesejahteraan rumah tangganya tetapi mendapat gambaran seolah-olah perkahwinannya itu tidak dapat diselamatkan lagi.

Adi Putra dan Aida berkahwin pada 14 April 2006 dan tidak dikurniakan cahaya mata apabila wanita berkenaan sering kali mengalami keguguran. sumber: Mstar Online

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Nora Danish di Karpet Merah ABPBH2011
  • Gambar Anak Nora Danish di Majlis Aqiqah
  • Gambar Nora Danish Di Pertunjukkan Fesyen Arabian Nite ASK2009
  • Gambar Mesra Nora Danish & Shahrul Tersebar
  • Gambar Nora Danish Bertudung
  • Gambar Anak Nora Danish
  • Nora Danish Namakan Anaknya Putera Raiqal Ramli Bin Rizal Ashram Ramli
  • Jawapan Trivia: Perut Berisi Nora Danish
  • Pelakon Nora Danish Bersalin Dapat Anak Lelaki
  • Gambar Nora Danish di Pagi ABP 2008
  • Filem PENCINTA Arahan Khir Rahman

    Posted: 17 May 2012 05:25 AM PDT

    ADA APA DENGAN PENCINTA?

    Filem terbaru yang berjudul Pencinta, di bawah arahan Khir Rahman, seorang pelakon dan juga pengarah berbakat baru sahaja tamat pengambaran.

    Filem yang bakal membuka tirai di panggung pada tahun 2013 ini menampilkan pelakon-pelakon hebat seperti Johan Asari (Artis Baru Lelaki Popular ABPH 2011) bersama dengan Siti Saleha, Sein Ruffedge, Norish Ismail, Miera Liyana, Azhan Rani, Iedil Putra, Faizal Hussein, Dato' Jalaluddin Hassan, Dian P.Ramlee dan ramai lagi.

    Filem yang bergenre aksi romantik ini mengisahkan tentang kisah cinta terlarang di antara bekas kongsi gelap Amir (Johan Asari) yang ingin memulakan kehidupan baru dengan menjadi seorang pemuzik jalanan, sementara Aisyah (Siti Saleha) pula adalah seorang yang amat meminati seni dan juga bangsawan.

    Kisah cinta mereka bertukar menjadi rumit apabila kedua ibu bapa Aisyah sudahpun merancangkan perkahwinan Aisyah bersama dengan Boy (Sein Ruffedge), seorang anak dari keluarga kaya dengan harapan ingin mengembangkan perniagaan kedua – dua keluarga mereka. Adakah Aisyah akan berpaling tadah dan hidup bahagia bersama Amir atau meneruskan kehidupannya bersama Boy yang kaya tetapi tanpa cinta?

    Pencinta adalah sebuah filem yang memuatkan pelbagai elemen seperti kasih sayang, romantik, budaya "busking", kemanusiaan serta pilihan beberapa lagu berlainan genre bagi menghasilkan suatu filem yang bagus dan memberi mesej tersendiri selain digarap dalam situasi yang menghiburkan. Tambahan lagi, filem ini juga dapat menarik perhatian segenap masyarakat Malaysia tidak kira usia dan darjat.

    "Pencinta bukan hanya menengahkan konsep cinta sahaja tetapi menggabungkan setiap elemen dalam kehidupan biasa yang dialami oleh sesiapa sahaja dan filem ini dapat mendorong penonton untuk senantiasa beringat bahawa setiap masalah yang dihadapi pasti mempunyai jalan penyelesaiannya," ujar pengarah, Khir Rahman.

    Filem Pencinta merupakan filem terbitan dan edaran Grand Brilliance dan bakal menggegarkan penonton di pawagam pada 2013.

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Video Di Sebalik Tabir Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Awie di Lokasi Pengambaran Filem Rentaz
  • Gambar Sekitar Pengambaran Filem ROCK Oo Rimba Bara Kembali
  • Gambar Selebriti di Prebiu Media Filem Dalam Botol
  • Lirik Lagu Hati Siti Nurhaliza Hadiah Dari Hati
  • Naz Habibur Rahman Hos Program Jom Ke Panggung
  • Movie Carnical 2007 Kembali Lagi
  • Dalam Botol Kutip RM1juta Selepas 5 Hari Tayangan
  • Trailer Filem Syirik Lakonan dan Arahan M. Subash
  • Lirik Lagu Maafkan Pencinta Aris Ariwatan
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Setelah Bangun Tidur, Rumah Petani Ini Ditelan Bumi

    Posted: 17 May 2012 09:30 PM PDT

    WUXUAN - Seorang petani China terkejut ketika dirinya menyaksikan sebahagian dari rumahnya hancur dan masuk ke dalam lubang besar. Lubang raksasa itu muncul pada tengah malah di Kota Wuxuan, Provinsi Guangxi, China.

    Petani yang bernama Wei Yilian mengatakan, dirinya terbangun dari tidur ketika mendengar suara ledakan yang cukup keras. Pada saat itu, anggota keluarga Yilian juga terbangun secara tiba-tiba kerana peristiwa itu.

    "Lalu, kami mendengar suara runtuhan. Kami tidak percaya, hal ini sangat mengerikan," ujar Yilian, seperti dikutip Orange, Kamis (17/5/2012).

    Lubang besar menelan setengah dari rumah Yilian, termasuk perabotan-perabotannya seperti, televisyen, radio dan lainnya. Yilian menduga, ada yang salah dalam sumur air di rumah Yilian. 

    "Saya pikir, hujan turun pada malam hari, namun saya tidak pernah menduga, setengah dari rumah saya masuk ke dalam tanah," imbuhnya.

    Beberapa pengamat menilai, lubang besar yang menelan rumah Yilian muncul kerana struktur rumah itu runtuh. Lubang itu sendiri terlihat seperti kawah besar yang sengaja digali.(AUL)

    Di hukum kerana berhubungan seks didalam teksi di Dubai

    Posted: 17 May 2012 09:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM, DOHA - Rebecca Blake (29) nyaris dihukum tiga tahun penjara, kerana diduga melakukan hubungan seks di dalam teksi ketika mabuk, di Dubai.
    Pengusaha asal Inggris ditangkap polis bersama Conor McRedmond, setelah keduanya seharian pesta minuman keras. Keduanya ditahan selama lima hari, serta dituduh melakukan hubungan seks di luar nikah dan mabuk di tempat umum. Dua hal itu merupakan tindak pidana berat di sebuah negara Islam.
    Seperti diwartakan Dailymail, Khamis (17/5/2012), Blake bertemu McRedmond, lelaki Ireland, di sebuah bar hotel, di mana pelanggannya cukup membayar 10 Poundsterling untuk ikut  minum sepuasnya. Setelah minum selama 12 jam, pasangan itu memanggil teksi menuju Dubai Marina.
    Menurut laporan polis, beberapa minit kemudian pemandu melihat mereka melalui kaca pandang belakang, sedang berpelukan mesra. Si pemandu marah dengan perilaku mereka, dan memilih berhenti.
    Ia mengeluh kepada polis  yang parkir di dekatnya. Ketika sang pemandu kembali dengan polis, mereka melihat Blake berhubungan seks di kerusi belakang taksi dengan McRedmond. Keduanya diduga terbawa suasana, sehingga melakukan hubungan terlarang di dalam teksi.
    "Ketika polis mendekati mereka, wanita itu tak berpakaian, dan mereka berhubungan seks di kerusi belakang," ujar seorang sumber.
    Blake bekerja di perusahaan perekrutan tenaga Kerja global di Dubai. Ia berasal dari Croydon, London Selatan. Setelah ditahan keduanya dibawa ke balai polis terdekat di Jebel Ali dan ditahan. Polis mengambil sampel DNA untuk membuktikan bahwa mereka telah berhubungan seks dan meminumi minuman keras.
    Blake beruntung, karena Rowley Rees Brown (42), rekannya yang tinggal di Dubai, bersedia membayarkan uang jaminan. Blake membantah bahwa ia ditangkap karena tuduhan berhubungan seks. Ia bersikeras sendirian di kursi belakang taksi.
    "Aku tidak tahu dari mana datangnya tuduhan seks, karena tidak ada tuduhan itu dari pihak berwenang. Aku ditangkap karena memiliki sebotol bir di belakang taksi, tidak berhubungan seks. Itu saja. Aku sendirian di dalam kendaraan," tuturnya.
    McRedmond pun menyangkal tuduhan itu. Pada 2008, Vince Acors, dari Bromley, Kent, dan Michelle Palmer, dari Oakham, Rutland, dihukum tiga bulan penjara kerana berhubungan seks di Pantai Jumeirah, Dubai.
    Pada 2010, agen perumahan Charlotte Adams dan Ayman Najafi dipenjara satu bulan oleh pengadilan Dubai, kerana saling mencium dan membelai di sebuah restoran. (*)

    Payudara selebritis dicium kuda

    Posted: 17 May 2012 09:00 PM PDT

    berita-beritadotcom Seekor kuda jantan dewasa berbulu merah, mencium payudara seorang selebritis yang membusung besar. Ia membiarkan kuda itu mendekatkan mulutnya ke arah payudaranya, lalu mencIumnya. 

    Mungkin karena berdada besar dan boobtastis, membuat kuda mengerling saat Jordan Carver menanggalkan perlahan-lahan semua penutup bagian atas tubuhnya untuk melakukan handbra.

    Jordan Carver JC adalah model glamour internasional yang tinggal di California, Amerika SYArikat. Sebenarnya, dia adalah keturunan Itali, tapi lahir di Jerman, dan itu adalah negara asal kedua. Dia lahir pada 30 Januarin1986 dan dibesarkan di sebuah kota kecil. Beberapa tahun lalu ia memutuskan untuk model bisnis. Pada Februari 2010 dia mulai membuka situs web sendiri.

    "Sebenarnya, itu adalah waktu terbaik dalam hidup saya, saya dapat mewujudkan impian saya dan hidup terbesar saya dapat bekerja sebagai model, yang merupakan gHairah pertama saya Lebih lanjut saya dapat melakukan perjalanan dan menemukan budaya yang berbeda di dunia!!. Tentu saja saya. dapat menghasilkan hal-hal menarik untuk situs saya. "



    Semua rumor tentang hubungan lesbian adalah fiktif.  Jordan mengatakan tentang hal ini: "Ya, menunjukkan seorang lelaki yang cemburu ketika saya  setiap hari dikagumi oleh lebih 1.000 laki-laki. Pekerjaan saya dan hubungan yang bahagia tidak sesuai. Suatu hari nanti aku akan menemukan orang yang tepat dan dari dia akan menjadi prioriti saya."

    Wanita ini ada penyakit pembenci suara

    Posted: 17 May 2012 08:45 PM PDT


    LONDON - Bagi Emma Riehl, suara apapun yang muncul disekelilingnya adalah menyebalkan. Saking bencinya terhadap suara, Emma bahkan sering kebingungan dan gelisah.

    Emma menderita penyakit misophonia, atau penyakit pembenci suara. Penyakit itu merupakan penyakit langka yang menyerang sistem syaraf. Umumnya, penderita misophonia pernah mengalami peristiwa buruk yang disebabkan oleh suara-suara tertentu.

    Dalam video dokumentasi kehidupan sehari-hari Emma, Emaa mendeskripsikan reaksinya terhadap suara seorang siswa yang bersin di kelas. Emma pun merasa terganggu dengan suara itu.

    "Suara itu menciptakan guncangan di sekujur tubuh saya. Saat itu, saya langsung kebingungan," ujar Emma, seperti dikutip ABC, Kamis (17/5/2012).

    Menurut laporan dari Suratkabar New York Times, penyakit itu muncul saat seorang anak kecil tumbuh menjadi remaja dan akan semakin memburuk ketika mereka dewasa. Menurut organisasi advokasi penderita misophonia, tidak ada ubat yagn dapat menyembuhkan penyakit tersebut. Terapi pun akan memakan waktu bertahun-tahun.

    Para penderita Misophonia sering mendapat kesulitan dalam menjalin hubungan dengan orang lain. Hal itu disebabkan kerana mereka tidak akan merasa nyaman dengan suara yang dikeluarkan oleh pasangannya sendiri. Umumnya, para penderita misophonia lebih memilih untuk menetap di rumahnya dan berada di ruangan yang sangat tenang.(AUL)

    Seniman Jalanan yang Melukis Wajah dengan Gunting dan Kertas [Video]

    Posted: 17 May 2012 08:30 PM PDT


    Ming Liang Lu, 57 tahun, adalah seorang seniman yang memiliki mata yang sangat hebat dan tangan yang sangat luar biasa. Dia dapat membuat gambaran wajah dari para pelanggannya dengan cara yang unik, iaitu dengan menggunting sepotong kertas kecil hingga menyerupai bentuk wajah pelanggannya. Lelaki keturunan China ini dapat ditemui di platform kereta bawah tanah kota New York, Amerika. -via Neatorama
    foto: Joshua Bright

    Iklan Operasi Plastik di Taiwan [Foto]

    Posted: 17 May 2012 08:15 PM PDT

    Jika sebuah iklan biasanya ditujukan agar perusahaan dapat "menjerat" lebih banyak pelanggan, iklan dari sebuah pusat operasi plastik di Taiwan ini mungkin justru malah dapat reaksi sebaliknya.



    Foto keluarga diatas adalah iklan yang terpasang pada sebuah tempat operasi plastik di Taiwan. Pesan pada iklan tersebut bererti: "Satu-satunya hal yang perlu anda fikirkan mengenai operasi plastik adalah bagaimana menjelaskan semuanya terhadap anak-anak anda."

    Kesannya memang mengundang, tapi apakah semua orang akan mengambil makna yang sama? Iklan tersebut malah boleh jadi membuat sebahagian orang berfikir kembali sebelum melanjutkan rancangan mereka. Cuba, seandainya kamu dalam posisi sebagai salah satu orang tua dalam foto tersebut, penjelasan apa yang akan kamu berikan ke anak kalian nantinya? Apakah seperti yang diucapkan oleh beberapa komen tt.mop berikut ini?
    "Nak, sebenarnya, kamu berasal dari Mars"
    "Sebenarnya, ayah(atau ibu)mu adalah orang lain..."
    "Kamu adalah anak angkat"
    "Sebenarnya, kamu anak curi" :
    http://www.idbite.com

    Lopez paling berpengaruh

    Posted: 17 May 2012 08:00 PM PDT


    NEW YORK - Penyanyi terkenal, Jennifer Lopez mengungguli senarai 100 selebriti paling berpengaruh yang dikeluarkan majalah Forbes.
    Dia mengenepikan Lady Gaga yang juga penyanyi terkenal yang menduduki No.1 dalam senarai itu sebelum ini.
    Lopez, 42, yang juga merupakan pelakon dan penari itu melonjak naik dari kedudukan ke-50 pada tahun lalu.
    Pemilihan selebriti itu berdasarkan pendapatan, liputan media dan populariti mereka dalam media sosial.
    Menurut Forbes, pendapatan Lopez dalam tempoh 12 bulan lalu dianggarkan AS$52 juta (RM161.8 juta).
    Kedudukannya meningkat disebabkan tugasnya sebagai juri rancangan realiti televisyen, American Idol, rekaan baharu Kohl's, jenama minyak wanginya dan jutaan pengikutnya di laman sosial Twitter serta Facebook.
    Dia juga telah mengumumkan konsert jelajah dunia yang disertai penyanyi popular, Enrique Iglesias.
    Pengacara terkenal, Oprah Winfrey yang memiliki saluran televisyen miliknya, OWN TV selepas menamatkan progam The Oprah Winfrey Show kekal berada di tangga kedua.
    Penyanyi pop remaja Kanada, Justin Bieber, 18, kekal di kedudukan ketiga.
    Penyanyi Rihanna yang tersenarai buat pertama kali menduduki tempat keempat.
    Lady Gaga yang mengungguli senarai yang dikeluarkan Forbes pada tahun lalu kini berada di tangga kelima diikuti juri program televisyen X Factor yang baharu, Britney Spears.
    Aktor Tom Cruise berada di tangga kesembilan ekoran kejayaannya dalam filem Mission: Impossible - Ghost Protocol.
    Penyanyi Britain, Adele menduduki tempat ke-24. - Reuters
    sumber : kosmo online

    Restoran untuk pelanggan buta

    Posted: 17 May 2012 07:45 PM PDT


    KATHMANDU - Sebuah restoran yang pertama untuk pelanggan buta dibuka di sini pada awal minggu lalu.
    Restoran itu yang mempunyai 16 kerusi turut mempunyai para pelayan yang buta.
    Para pelayan buta itu memberikan panduan kepada para pelanggan untuk menuju ke meja makan.
    Pelanggan juga diberitahu oleh pelayan yang buta tentang makanan yang disediakan di restoran itu.
    Restoran itu dibuka dengan kerjasama Persatuan Buta Nepal, sebuah restoran dan Kedutaan Israel. Para pelayan restoran itu diberi gaji sebanyak AS$6 (RM18.67) sehari.
    Namun, masakan di restoran itu dimasak oleh tukang masak yang tidak buta.
    Seorang wanita dari Sepanyol, Milca Hanukoglu yang tidak buta turut mengunjungi restoran itu bersama suaminya bagi meraikan ulang tahun pertama perkahwinan mereka pada 12 Mei lalu.
    "Pada mulanya, kami berasa bimbang tentang makanan dan sama ada pinggan yang dihidangkan itu besar," kata Hanukoglu selepas makan malam dengan suaminya.
    Menurutnya, suasana makan malam itu romantik dan terdapat cahaya lilin.
    Namun, katanya, persekitaran kelihatan gelap di restoran itu. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Penggodam akaun Facebook dijel

    Posted: 17 May 2012 07:30 PM PDT


    LONDON: Polis berkata, seorang lelaki Britain berusia 21 tahun dihukum penjara setahun kerana menceroboh akaun Facebook seorang warga Amerika Syarikat.
    Scotland Yard berkata, Gareth Crosskey menggodam akaun peribadi mangsa pada 12 Januari tahun lalu.

    Jurucakap agensi itu berkata, kejadian berkenaan dilaporkan kepada FBI yang kemudian mengesan sumber pencerobohan sehingga ke Britain.


    "Unit e-Jenayah Scotland Yard berjaya mengesan suspek," katanya.

    Crosskey sebelum ini mengaku salah atas dua tuduhan di bawah Akta Penyalahgunaan Komputer dan dihukum penjara 12 bulan. Polis menahan Crosskey di rumahnya pada Julai 2011. - AP



    sumber : myMetro

    Ugut sebar gambar bogel

    Posted: 17 May 2012 07:15 PM PDT


    SINGAPURA: Polis menahan seorang remaja berusia 19 tahun kerana terlibat di dalam kes memeras ugut wang atas talian di laman web sosial popular.
    Pada 19 Februari lalu, seorang remaja lelaki 17 tahun, membuat laporan polis mengatakan rakan yang baru dikenali secara online, memeras wang daripadanya. 
    Siasatan awal mendedahkan, pada Januari lalu, mangsa berkawan dengan suspek yang menyamar sebagai perempuan di sebuah laman web sosial popular.

    Sepanjang mereka berkomunikasi, mangsa dipujuk untuk berbogel di hadapan kamera web.




    Tanpa diketahui, suspek merakam perbuatan mangsa.

    Suspek lalu memaksa mangsa memindahkan wang S$500 (RM1,228) kepadanya atau dia akan mengedarkan gambar itu di internet.

    Selepas siasatan selanjutnya, identiti suspek dikenal pasti dan dia akhirnya ditahan pada 15 Mei, lalu.

    Kes itu masih dalam siasatan polis.

    Sekiranya didapati bersalah, suspek mungkin berdepan dengan hukuman penjara hingga tujuh tahun dan sebatan.

    Polis mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila bertemu dengan orang yang tidak dikenali di Internet.

    Orang ramai juga diingatkan supaya mengambil langkah mengelak jenayah, seperti berhati-hati apabila menerima mesej dari orang yang tidak dikenali mahu berkawan dan tidak menurut permintaan yang mungkin akan membuatkan mereka berada di dalam situasi akan mengancam mereka ketika berinteraksi di internet, seperti melakukan perkara yang boleh menimbulkan curiga.

    Polis juga menasihati orang ramai supaya membuat laporan segera sekiranya ada sesiapa yang memeras wang daripada mereka. -Straits Times 



    sumber : myMetro

    Ibu tunggal diusir 12 hantu

    Posted: 17 May 2012 07:00 PM PDT


    ESSEX: Seorang wanita terpaksa meninggalkan rumah impiannya bersama-sama bayinya selepas diganggu 12 hantu di dalam rumah itu.
    Vanessa Mitchell, 37, menceritakan bagaimana dia berdepan dengan hantu itu beberapa minggu selepas berpindah ke rumah berkenaan.

    Antaranya, memukulnya dari belakang, menarik rambutnya dan cuba menolak tetamunya di tangga.


    Hantu itu juga mengalihkan objek di sekitar rumah, menggoncang tombol pintu dan membuka paip air.

    Kemudian mereka membuat percikan darah timbul di ruang tamu.


    Kejadian terakhir yang menakutkan Vanessa ialah selepas dia melahirkan anaknya. Ketika anaknya Jesse berusia empat bulan, Vannessa berkata, dia melihat 'hantu jantan' berdiri di atas buai bayi itu.




    Vanessa, yang bertahan tiga tahun tinggal di rumah itu berkata, dia menemui sekurang-kurangnya 12 hantu.

    "Selaku ibu tinggal, saya tidak sanggup untuk terus menerus tinggal dengan hantu di rumah itu." Dia masih berhutang sebanyak �147,000 (RM735,000) untuk rumah berkenaan yang sebelum ini menjadi penjara untuk tukang sihir di St Osyth, Essex.


    Dalam usaha untuk mendapatkan pendapatan bagi membiaya kehidupannya, Vanessa bercadang membuka rumah itu untuk dijadikan 'pelancongan hantu.' Pakar, Chris Palmer, 36, ketika bercakap mengenai bangunan berusia 500 tahun itu berkata: "Ia mempunyai suasana paling negatif pernah saya temui." - Agensi


    sumber : myMetro

    Mahligai ‘orang batu’

    Posted: 17 May 2012 06:45 PM PDT


    KUALA LIPIS: "Si orang batu." Itu gelaran paling sesuai untuk menggambarkan corak kehidupan seorang warga emas di Kampung Mentara Baru, Merapoh, dekat sini, yang memilih untuk tinggal di celah batu.
    Bukan sehari dua, tetapi sudah lebih 50 tahun Chang Kee, 73, menjadikan kawasan berbukit batu di kampung berkenaan sebagai kediamannya, tanpa memperdulikan apa pun kata orang di sekelilingnya. 
    "Walaupun rumah saya ini tidak sempurna, ia syurga bagi saya dan tidak sedikit pun berasa apa-apa kekurangan," katanya yang lebih mesra dipanggil Ah Kee ketika ditemui Harian Metro, semalam.

    Berdindingkan batu gunung dan beratapkan beberapa keping zink usang, Ah Kee yang masih bujang, tinggal dan menguruskan kehidupan hariannya seperti memasak dan sebagainya dengan sumber air diperoleh dari sungai berhampiran serta air hujan.



    Menurutnya, walaupun ada yang memandang sinis dan mencemuh 'rumahnya' itu, ia tidak sedikit pun menjadi 'kudis' buatnya, malah pernah menolak tawaran seorang individu yang ingin memberi rumah kepadanya.


    sumber : myMetro

    Trauma van putih

    Posted: 17 May 2012 06:30 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Satu lagi kejadian cubaan menculik berlaku di sekitar ibu kota kelmarin, menjadikannya kes culik keenam sepanjang tahun ini dengan dua daripada mangsa dilarikan kumpulan penculik termasuk kanak-kanak lelaki warga Belanda, Nayati Shamelin Moodliar.
    Dalam kebanyakan kes, kumpulan penculik menggunakan van dan empat daripada enam kes itu membabitkan van putih.
    Dalam kejadian terbaru jam 3.30 petang kelmarin, seorang remaja lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Rajan, 14, lolos daripada cubaan menculiknya apabila dia nekad menggigit tangan seorang daripada enam lelaki yang ketika itu menekup mulutnya.

    Kejadian berlaku ketika Rajan yang pulang dari sekolah baru turun dari bas awam di perhentian bas di Jalan Pantai Murni, Pantai Dalam, di sini, dan berjalan untuk ke rumahnya kira-kira 500 meter dari tempat kejadian.




    "Sebaik turun daripada bas, saya berjalan ke rumah menggunakan lorong bahagian belakang blok bangunan kedai berdekatan rumah sebelum ternampak seorang lelaki berambut panjang berdiri berdekatan perhentian bas.

    "Tidak lama kemudian, lelaki itu mengekori saya sebelum sebuah van putih yang diletakkan 200 meter dari perhentian bas bergerak menghampiri saya.

    "Tiba-tiba lelaki berambut panjang itu menerpa ke arah saya dan menekup mulut dari arah belakang. Dia kemudian memegang tali beg sekolah dan menarik saya ke arah van putih," katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.



    sumber : myMetro

    Tendang lelaki cekik leher ibu

    Posted: 17 May 2012 06:15 PM PDT


    ARAU: Tindakan pantas seorang lelaki menendang penjenayah yang mencekik ibunya dalam cubaan samun di restoran miliknya di Kampung Padang Nyu, di sini, berjaya menyelamatkan wanita itu daripada disamun dan mengalami kecederaan serius.
    Dalam kejadian jam 2.30 petang Selasa lalu, mangsa, Salasiah Said, 55, berdepan detik mencemaskan apabila dicekik seorang daripada dua lelaki yang tiba-tiba muncul dalam restorannya untuk menyamun. 
    Mangsa bernasib baik apabila jeritannya meminta tolong didengari anaknya, Othman Abdullah, 30-an yang berada tidak jauh dari situ.

    Othman bergegas ke restoran dan terus menendang suspek di dada menyebabkan lelaki terbabit kelam- kabut melarikan diri.



    Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain berkata, kedua-dua suspek sebelum itu datang ke restoran mangsa dan memesan dua bungkus minuman teh o ais.


    sumber : myMetro

    Wanita hamil dipaksa telan telur, jilat air kencing

    Posted: 17 May 2012 06:00 PM PDT


    SUNGAI SIPUT: "Mereka bukan saja menarik rambut saya, malah muka ditonyoh ke lantai selain dipaksa menjilat air kencing seorang daripada mereka," kata seorang wanita mangsa rompakan, M Yugeswari, 22, selepas tiga penjenayah memecah masuk rumahnya, semalam.
    Dia yang sarat hamil sembilan bulan juga mendakwa ditendang di perut oleh suspek yang seolah-olah gembira melihatnya diseksa. 
    Mangsa yang ditemui berkata, detik mencemaskan itu dilalui ketika dia tinggal bersendirian di rumahnya di Jalan Lintang, di sini, kira-kira jam 8 pagi semalam.

    Menurutnya, tiga lelaki berbadan besar itu muncul selepas menceroboh rumahnya melalui pintu belakang.




    "Ketika itu saya berehat di ruang tamu dan terkejut apabila tiga lelaki tidak dikenali muncul sebelum mengugut tidak menjerit.

    "Seorang daripada mereka yang bertopeng kemudian memegang tangan saya manakala dua lagi penjenayah menggeledah dan mencari barang berharga," katanya. 



    sumber : myMetro

    Pasangan kekasih maut angkara pemandu laju

    Posted: 17 May 2012 05:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Gara-gara sebuah kereta yang dipercayai dipandu laju dan terbabas masuk ke laluan bertentangan, sepasang kekasih yang menaiki sebuah kereta lain di laluan itu maut akibat dirempuh kereta berkenaan, malam kelmarin.
    Difahamkan, kereta Honda Accord yang dipandu seorang lelaki dari Kajang ke pusat bandar raya hilang kawalan sebelum terbabas ke laluan bertentangan ketika tiba di jejambat Bulatan Sungai Besi, Jalan Loke Yew, di sini.

    Kereta dipandu lelaki itu dipercayai merempuh bahagian hadapan kereta Perodua Myvi yang datang dari arah pusat bandar raya dinaiki pasangan terbabit menyebabkan kedua-dua kereta terbabit melintang jalan.


    Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Abdullah Roning berkata, dalam kejadian jam 11.45 malam itu, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam dan bergegas ke tempat kejadian dibantu pasukan Bomba dan Penyelamat Pusat bagi mengeluarkan mangsa. "Pasangan terbabit maut di tempat kejadian akibat tersepit manakala pemandu Honda Accord parah di kepala dan badan dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk menerima rawatan," katanya.

    Beliau ketika dihubungi pemberita memberitahu mayat mangsa, Lee Kian Hoo, 30, dan Choo Pei Pei, 24, dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.



    sumber : myMetro

    Tertusuk besi akibat panjat pagar

    Posted: 17 May 2012 05:30 PM PDT

    Akibat mengambil jalan mudah,akhirnya buntutnya tertusuk
    besi pagar...Biar kita susah tapi selamat..,
    Kadang-kadang jalan pintas mengakibatkan
    diri yang merana...


     berfikir sebelum membuat sesuatu perkara...


    Ada siapa yang setuju kahwin dengan gadis ini?

    Posted: 17 May 2012 05:15 PM PDT

    Even 30 years ago it was a shame for such a bride to appear on public. But today it's completely ok. People got used to such unique "princesses" in a white dress dan ada tak yang berani menikahinya?



    jom tengok gambarnya

    v


    v



    v




    v


    ada yang sudi????

    Selamatkan ayahnya daripada terbakar dengan sebotol coca cola

    Posted: 17 May 2012 05:00 PM PDT

    Seorang lelaki yang tak sengaja berada ditengah kebakaran ketika dia menggunakan minyak untuk menyalakan unggun api telah diselamatkan oleh anak remajanya dengan sebotol coca cola.

    Lelaki itu terselamatkan ketika anaknya Nicholas (15 tahun), menggoncang sebuah botol coca cola berisi dua liter air, mengarahkan mulut botol kepada bapanya lalu membuka tutup. Remaja itu menggunakan kekuatan letusan soda dari botol coca cola itu untuk memadamkan api. Hebatnya, api pun terpadam!

    Ayah dua anak dari Mullion, dekat Helston, Cornwall, England ini, dilarikan ke unit luka bakar terdekat.Dilaporkan, dia memerlukan pembedahan transplantasi kulit. Para doktor mengatakan,anak lelakinya yang bijak itu  telah menyelamatkan hidupnya. Menurut doktor lagi, kecederaan ini akan lebih teruk jika api itu tidak berhasil dipadamkan.

    Nicholas  itu mengatakan, "Ayah pada mula cuba berguling-gulingan untuk memadamkan api, tapi kerana dalam posisi sulit, cara itu tidak berkesan. Kemudian dia berlari ke arah saya dan berteriak 'Tolong!' Secara tak sengaja saya mengambil sebuah botol coca cola dua liter yang terletak dekat saya, lalu mengoncangnya, dan air coca cola itu tersembur ,api pun terpadam."

    Insiden itu terjadi ketika Nicholas dan ayahnya, Wythe, membersihkan  semak berduri dan rumput liar di kebun mereka, lalu ayahnya membuat sebuah unggun api. Ketika api  itu tidak juga menyala, Wythe menuangkan minyak pada api itu, yang kemudian menyambar tubuhnya.

    Wythe dilarikan ke hospital Cornwall Barat di Penzance oleh isterinya Anita, sebelum dipindahkan kehospital Frenchay di Bristol. Wythe mengatakan, keluarganya sangat bangga pada anaknya. Kata Wythe, " Tanpa kecedikkan Nicholas itu pasti perkara itu menjadi lebih buruk. Saya benar-benar beruntung. Kita semua mengetahui, sangat berbahaya melemparkan sesuatu ke dalam api. "

    Gempak..Ruang khas bagi perokok

    Posted: 17 May 2012 04:45 PM PDT


    Perfume yang dibuat daripada najis manusia

    Posted: 17 May 2012 04:30 PM PDT


    Liputan6.com, New York:Anda pasti merasa jijik  terhadap bau kotoran. Bahkan, kotoran sendiri. Namun bagi Jammie Nicholas, hal itu justru menginspirasinya untuk menciptakan sebuah wangian unik.

    Nicholas memastikan, parfum Surplus yang diciptakannya berbahan baku feses atau kotoran. Dengan bantuan proses ekstraksi, dia mengurai aroma kotoran menjadi aroma berbagai jenis bunga.


    "Aku menemukan molekul-molekul yang menentukan aroma menjadi baik atau buruk. Contohnya, aroma dari kotoran dan aroma bunga-bungaan, seperti orange blossoms atau juniper, berasal dari molekul yang sama, iaitu skatol. Yang membezakan mereka hanyalah konsentrasinya," kata Nicholas.

    Walaupun terdengar menjijikkan, ramai orang telah membeli Surplus yang dijual dengan harga US$ 80  sebotol. Teruja atau mencari sesuatu yang berbeza, barangkali parfume ini boleh menjadi pilihan.

    Banduan terjebak di jeriji ketika cuba melarikan dir

    Posted: 17 May 2012 04:15 PM PDT


    Dia mungkin berharap untuk memasuki tahun baru sebagai orang yang bebas, tapi sepertinya dia tidak teliti dalam merancang melarikan diri. Seorang tahanan bernama Roberto Carrillo berusaha melarikan diri dari sel di sebuah penjara Mexico di Valle Hermoso pada malam Tahun Baru.


    Lelaki 42 tahun ini cuba untuk menekan dirinya sendiri melalui celah antara atap penjara dan jeriji selnya. Tapi bukannya boleh menyusup , ia akhirnya benar-benar terjebak dan tergantung terbalik. Dia terpaksa meminta bantuan dan penjaga dengan tertawa datang membantunya dan memotong jeruji untuk membebaskannya dengan menggunakan gergaji, sebelum mengunci dia kembali.

    Gila.pemandu menuruni tangga pejalan kaki menggunakan kereta BMW miliknya

    Posted: 17 May 2012 04:00 PM PDT


    Seorang pemandu kereta di China harus berurusan dengan pihak berwajib setelah cuba untuk mengambil jalan pintas, dengan menuruni tangga pejalan kaki menggunakan kereta BMW miliknya.

    Shen Hu asal Wuhan, provinsi Hubei, cuba melakukan aksi ala 'Italian Job' dalam kereta BMW barunya, dengan menuruni sebuah tangga pejalan kaki untuk menghindari kesesakan lalu lintas pada jam sibuk.

    "Saya tidak benar-benar hafal jalan-jalan di sekitar sini, dan saya fikir itu mungkin cara yang cepat keluar dari kesesakakan lalu lintas.." tutur Shen, kepada polis.

    Orange menulis, akibat perbuatannya ini, Shen didenda dan kereta BMW miliknya ditahan oleh polis sampai ia dapat membayar denda tersebut.

    [Terharu] Manusia yang punya hati dan semangat yang hebat

    Posted: 17 May 2012 11:00 AM PDT

    Lihatlah betapa hebatnya hati dan semangat lelaki yang serba
    kekurangan ini.Walaupun kurang sempurna ,semangatnya menutup
    itu semua...







    Lelaki ini dapat tahu rahsia perencah ayam KFC

    Posted: 17 May 2012 10:30 AM PDT

    INILAH.COM, New York – Siapa tak kenal ayam goreng Kentucky Fried Chicken (KFC)? Rahsia lazatnya tersimpan di 11 bumbu racikan rahsia milik Kolonel Sanders. Sayangnya bukan rahsia lagi, sebab seorang warga AS berhasil memecahkan kombinasi itu.

    Lelaki itu bernama Ron Douglas dan dia bukan seorang tukang masak professional. Dia terobsesi membongakar 11 bumbu dan rempah rahsia KFC yang diciptakan Kolonel Harland David Sanders pada 1935 itu dan meninggalkan pekerjaannya sebagai Manager Kewangan di JPMorgan di Wall Street pada 2007. Akhirnya, perjuangan tahunan itu membuahkan hasil.

    "Akhirnya saya menemukan kombinasi yang identik dengan racikan KFC atau Kolonel Sanders," ujar Ron gi, seperti dikutip news.com Dan kini, dia telah menerbitkan sebuah buku khas yang membongkar rahsia terdalam franchise asal AS tersebut.

    Eksperimen Ron tak mudah, dengan ratusan bumbu serta rempah yang dikenal dunia, dia harus mencampur jutaan kombinasi untuk mendepatkan rasa yang tepat. Pada suatu masa, Ron merasa sangat putus asa dengan isi Original Recipe KFC itu.

    "Tapi dia tak mahu mengatakannya kepada saya," lanjut Ron. Namun saat melakukannya, dia mengetahui ada banyak orang di internet yang mencuba melakukan hal sama dengannya. Sejak itulaha ia membuka sebuah web khusus yang berdedikasi untuk membongkar rahsia KFC.

    Ron membuat beberapa ereksperimen dengan bumbu-bumbu tersebut. Buku yang dia terbitkan, America's Most Wanted Recipes, yang memuat resepi rahsia KFC pun menjadi bestseller di AS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS