Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Coldplay Lancarkan Filem Dokumentari Konsert “Mylo Xyloto”!

Posted: 07 Nov 2012 10:28 PM PST

Menonton filem memang selalu, tetapi jarang bagi kita untuk menonton filem dokumentari tentang konsert sesebuah kumpulan muzik.

Terbaru, dari kumpulan muzik yang terkenal dengan lagu-lagu seperti, Yellow, Viva La Vida dan Paradise, Coldplay bakal melancarkan sebuah filem dokumentari mereka yang pertama selepas 9 tahun dan ia mempunyai visual sepanjang konsert jelajah album "Mylo Xyloto" mereka dari bulan Jun 2011. Apa yang menarik, konsert mereka telah dihadiri oleh lebih 3 juta orang dari seluruh dunia ketika ianya berjalan.

Pada hari yang sama pelancaran filem ini, Coldplay akan turut melancarkan single terbaru mereka, "Hurts Like Heaven". Jadi jangan lepaskan peluang anda dan ingat, filem ini akan dilancarkan di pawagam Malaysia pada 19 November 2012!

Mari tonton trailer "Coldplay Live 2012″.

Aril Enggan Komen Isu Kembali Bercinta Dengan Bekas Teman Wanita

Posted: 07 Nov 2012 09:28 PM PST

Bekas Naib Juara Akademi Fantasia Musim ke 7, Aril atau nama sebenarnya Khairil Azam Pilus enggan mengulas lebih lanjut mengenai dakwaan yang mengatakan dia kembali menjalin hubungan dengan bekas teman wanita yang dipanggil Ju.

Menurut sebuah laporan media tempatan semalam, Ju dikatakan telah menghadiri majlis ulang tahun Aril ke-27  yang telah dianjurkan oleh keluarganya di kediaman Allahyarham Izwan di Pandan Mewah, Ampang pada hujung minggu lalu.

"Saya tak tahu dan tak ada pada majlis tersebut. Jadi saya tak dapat nak pastikan jawapan sebenar. Apa yang penting, kawan-kawan tu biasa la."

"Saya pun tak nampak dengan telus lagi untuk menjalinkan hubungan kearah itu. Jadi, saya tak nak komen apa-apa mengenai perkara macam ni."

Namun begitu, Aril akui Ju memang rapat dengan keluarganya sejak dahulu lagi. Mungkin disebabkan itu, keluarganya menjemput Ju untuk turut serta dalam majlis tersebut.

Merujuk perkembangan terbaru, Aril secara rasminya bakal menjadi salah seorang penyampai radio Era FM pada 11 November ini bermula 6 petang hingga 10 malam.

"Saya rasa gembira dan bersyukur sangat, Alhamdulillah."

"Sebelum ni memang pernah menyimpan hasrat untuk menjadi DJ, sebab radio pun salah satu cabang dalam industri hiburan, jadi apa salahnya mencuba."

"Sebagai DJ, saya tak perlu nak sediakan dialog dan sebagainya, apa yang penting kita tahu apa input yang kita nak sampaikan. Jadi ambil mana yang penting je la," ujar Aril mengenai persediaannya bergelar DJ radio.

Memandangkan Aril juga terlibat dalam bidang nyanyian, jadi timbul persoalan tidakkan jadualnya selepas ini akan bertambah padat sehingga dirinya tiada masa untuk memenuhi undangan nyanyian?

Lantas Aril menjawab, "Setakat ni jadual saya memang tak ada yang bertindih. Lagipun, kalau saya ada undangan nyanyian pihak radio boleh bagi kelonggaran untuk saya dan semuanya akan dipertimbangkan. Jadi, tak ada masalah di situ."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Khairul Fahmi Buat Kejutan Hari Jadi Buat Leuniey

Posted: 07 Nov 2012 03:39 PM PST

Ramai yang dah tahu, penjaga gol bola sepak terkanal, Khairul Fahmi Che Mat sedang hangat bercinta dengan dan tak lama lagi mereka akan bertunang dan akan berkahwin.

Baru-baru ini, Khairul Fahmi Che Mat atau terkenal dengan gelaran Apek ini buat suprise atau kejutan sempena hari jadi Leuniey.

Haaa, terkejut juga Leuniey bila Apex datang membawa kek dan semua yang hadir di restoran tu menyanyikan lagu hari jadi.

Turut hadir di majlis makan-makan sempena hari jadi Leuniey ini juga turut dihadiri oleh pereka fesyen Ezuwan Ismail, keluarga Leuniey dan kawan-kawannya.

Selamat hari jadi buat Leuniey Budiey ucapkan. Selamat maju jaya.

Leuniey Apekx hari jadi

Leuniey Apekx hari jadi

Leuniey Apekx hari jadi

Leuniey Apekx hari jadi

Leuniey Apekx hari jadi

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Tags: , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Khairul Fahmi Apek Dan Leuniey Bertunang?
  • Gossip Leuniey Natasha Bersiap Untuk Bertunang Dengan Khairul Fahmi
  • Khairul Fahmi Che Mat & Leuniey Nikah Disember Ini
  • Gambar Khairul Fahmi Che Mat Duta Terbaru BrylCreem
  • Safiq Rahim & Khairul Fahmi Duta Maxis Terbaru
  • Gambar Party Kejutan Hari Jadi Aaron Aziz
  • Gambar Baju Diana Danielle Rekaan Fahmi di FFM21
  • KEJUTAN LAN PET PET MEREPEK
  • Jue Aziz, Azri Iskandar Drama Nur Hidayah di TV1
  • Jumaat Cuti Umum Malaysia Menang Piala Suzuki AFF2010
  • Nadia Buka Tudung & Seksi Hanya Salah Faham

    Posted: 07 Nov 2012 03:35 PM PST

    Nadia Buka Tudung & Seksi Hanya Salah Faham – Nadia

    Penyanyi tahun 90-an yang popular dengan lagu Salam Untuk Kekasih iaitu Nadia berkata tuduhan yang mengatakan dia pernah bertudung dan kini kembali seksi tercetus kerana salah faham pihak tertentu.

    Pemilik nama sebenar Zarina Mohd Ali ini memberitahu, dakwaan itu timbul kerana dia sering menghadiri kuliah agama ketika menetap di Kuala Lumpur (KL) beberapa tahun lalu.

    Nadia Salam Untuk Kekasih

    "Ketika duduk di KL sebelum ini, saya akui kerap menghadiri kuliah agama di kawasan Ampang. Apabila muncul di majlis ilmu dan agama tentulah saya menjaga aurat sebagai Muslimah.

    "Ketika itu pula saya tidak aktif menyanyi, jadi mungkin sebab itu orang yang nampak saya berimej tersebut menyangka saya sudah berhijrah.

    "Kini apabila saya muncul kembali dalam bidang seni, timbul pula cerita kononnya saya buka tudung dan dedahkan aurat kerana mahu menyanyi semula,"

    Ibu kepada dua anak ini juga memohon maaf jika imej seksinya menimbulkan perasaan kurang senang kepada masyarakat tetapi ia hanya penampilan luaran sebagai penghibur.

    "Sudah banyak kali saya dengar orang bercakap dan memperkatakan mengenai imej luaran saya. Saya minta maaf jika ada pihak yang kurang senang.

    "Namun saya tidak mahu hipokrit dan masih tahu batas sebagai ibu dan Muslimah. Saya tahu sesuaikan penampilan mengikut keperluan sesuatu majlis atau acara," katanya.

    Justeru dia berharap agar orang ramai tidak menilai dan menjatuhkan hukum dengan sewenang-wenangnya berdasarkan penampilannya.

    "Saya kecewa dengan sikap segelintir pihak yang anggap diri mereka alim lantas memandang rendah pada wanita Islam yang tidak menutup aurat.

    "Pakaian bukan ukuran. Apa juga saya pakai dan lakukan saya sentiasa ingat Tuhan dan agama.

    "Tidak baik jika kita mudah menilai dan menghukum orang lain menerusi luaran tanpa mengenali seseorang terlebih dahulu," katanya.

    Terbaru, pengusaha Timah's Motel di Sabah ini tampil dengan lagu terbaru berjudul Hanya Untukmu yang mula diputarkan di radio sejak empat bulan lalu.

    Katanya, lagu itu juga akan dimuatkan dalam album terbaru yang dijangka dipasarkan pada awal 2013.

    Comments

    comments

    Powered by Facebook Comments

    No tags for this post.

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Pelakon Penyanyi Elyana Pakai Tudung Cute
  • Siti Nurhaliza Janji Akan Bertudung Selepas Naik Haji?
  • Gambar Kain Tudung Datuk Siti Nurhaliza & Tudung Datuk K
  • Gambar Zila Bakarin Pakai Tudung?
  • Gossip Pelakon Pakai Buang Tudung
  • Gambar Nora Danish Bertudung
  • Almy Nadia Niat Bertudung Dalam Telemovie Niat Hawa
  • Gambar Seksi Amanda Imani
  • Pelakon Nadia Mustafar Gagal Semakan Kehakiman
  • Video Muzik Buka Semangat Tomok & One Night Only
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Chef Riz & Ana Dahlia Sah Bercerai, Dedahkan Punca

    Posted: 07 Nov 2012 06:44 PM PST

    CHEF RIZ DAN ANA DAHLIA BERCERAI

    Teka-teki mengenai status perkahwinan Chef Riz dan Ana Dahlia yang hangat diperkatakan ketika ini akhirnya terjawab apabila Chef Riz sendiri mengesahkan yang dia sudah pun bercerai dengan isterinya, Ana Dahlia.

    Chef Riz bagaimanapun enggan mendedahkan butiran terperinci perceraian berkenaan. Namun mengakui ia berpunca daripada tiada persefahaman antara mereka sejak melayari bahtera perkahwinan 11 bulan lalu.

    Menurut Chef Riz:-

    "Ya, saya memang sudah bercerai dan saya akui kami kahwin terlalu cepat, hanya selepas lapan bulan berkenalan. Selepas berkahwin tidak sampai setahun, kami berdua nampaknya tidak lagi mempunyai persefahaman dan perceraian adalah jalan terbaik buat kami,"

    CHEF RIZ DAN ANA DAHLIA BERCERAI

    Flashback – Cerita pergolakan rumah tangga mereka mula menjadi perbualan ramai apabila pasangan ini dikatakan telah mengambil borang permohonan cerai di Mahkamah Rendah Syariah di Kajang, Selangor.

    Psstt: Lukisan akrilik pada badan manusia yang ohsem!

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Stretching Gila di Tempat Awam

    Posted: 07 Nov 2012 09:30 PM PST


    Peregangan adalah bentuk latihan fisik di mana otot rangka yang sengaja dibentang, dilakukan untuk meningkatkan elastisitas otot untuk mencapai otot nyaman. Hasilnya adalah suatu perasaan kawalanl otot meningkat, fleksibilitas dalam jangkauan gerak. Peregangan juga digunakan sebagai terapi untuk meringankan kram. Tapi bayangkan jika gerakan streching atau peregangan, dilakukan di depan khalayak umum. Apa jadinya yah?

    (Sumber: oddee.com)

    Sumber: oddee.com, uniknya.com

    Tak Diberi Tip, Penghantar Piza Kencingi Pintu

    Posted: 07 Nov 2012 09:00 PM PST


    detail berita


    Sumbe

    Gitaris Rock Kena Tumor Langka, Mungkinkah Gara-gara Muziknya?

    Posted: 07 Nov 2012 08:30 PM PST


    detail berita


    Sumber

    WTF!! Boneka Se*s Justin Bieber Untuk Kaum HOMO

    Posted: 07 Nov 2012 08:00 PM PST


    Pipedream, salah satu perusahaan mainan seks merilis produk terbarunya iaitu boneka seks yang mirip dengan penyanyi muda Justin Bieber.
    Seperti yang dilansir dari The Sun, perusahaan itu membuat sebuah boneka yang diberi nama 'Just-In Beaver' yang bentuknya sendiri sangat mirip dengan tubuh Justin Bieber. Kemasannya sendiri menampilkan foto model sambil bergaya ala Justin Bieber.
    "I wanna be your boy toy," slogan produk itu.
    Boneka seks ini dijual di beberapa toko alat seks di Inggris dan juga Amerika Serikat. 
    Khabar terbaru yang datang, Bahwa Justin tidak terima dirinya di jadikan 'model' boneka seks. Bieber akan berniat menyaman perusahaan itu.
    "Dia sudah menghubungi peguamnya untuk menangani hal ini," ujar seorang sumber.
     

    Lelaki ini jadi buku sejarah berjalan

    Posted: 07 Nov 2012 07:30 PM PST


    Sejarah yang ditato di tubuh (Foto: Daily Mail)
    Sejarah yang ditato di tubuh (Foto: Daily Mail)
    LONDON - Seorang lelaki menjadi buku sejarah Perang Dunia II dengan menutupi tubuhnya dengan tato bergambar kejadian perang dan tokoh-tokoh pahlawan perang. Seluruh catatan perang tertera di tubuhnya.

    Nolan Holmes, telah mendedikasikan tubuhnya untuk mengenang para pahlawan dan pertempuran Perang Dunia II. Holmes menghabiskan waktu selama empat tahun menyelesaikan tato-tatonya itu sebagai penghormatan terhadap sejarah Inggris dan dunia.

    Saat usianya 26 tahun, Holmes sudah memiliki tato bergambar Churchill, Monty, bahkan Hitler di tubuhnya. Semua itu terukir di kulit lelaki yang berasal dari Fleetwood, Inggris ini.

    Selain itu, terukir pula pertempuran di Rusia, pengeboman yang dilakukan sekutu Jerman dalam pertempuran udara dari Inggris dan invasi Jerman ke Poland.

    "Saya memang sudah senang dengan sejarah dan Perang Dunia II adalah minat besar saya dalam mempelajari semua buku, film dokumenter tentang perang," ujar Holmes. seperti dikutip Daily Mail, Rabu (7/11/2012).

    "Saya mendedikasikan tubuh saya sebagai penghormatan bagi para pahlawan yang gugur pada pertempuran itu," ungkapnya.

    Holmes mengatakan, tatonya itu bukan hanya sekadar karya seni atau fashion yang banyak dilakukan orang-orang, Namun itu dapat membuat orang-orang ingat apa yang terjadi pada tahun 1939 dan 1945 saat Inggris mengalami perubahan.

    Inilah potongan kotak (mirip dengan iPhone 5) yang terkenal setelah di bida

    Posted: 07 Nov 2012 07:00 PM PST


    Harga sepotong  bekas kotak yang oleh pemiliknya dideskripsikan sebagai  ' sepotong kotak yang (sedikit) mirip dengan iPhone 5' melambung tinggi . Apa sebenarnya keistimewan barang tersebut?
    Sepotong bekas kotak yang dilelong melalui situs pelelangan online ebay tiba-tiba menjadi barang terkenal setelah bid-nya mulai mencapai harga yang tidak masuk akal. Lucunya, kotak tersebut sebenarnya tak memiliki keistimewaan sama sekali, selain menjadi target mainan pengguna salah satu situs paling iseng di dunia, 4chan.
    Ya, melihat popularitinya yang meningkat dalam waktu sesaat, plus masukan bid yang luar biasa tak masuk akal, boleh dipastikan jika hampir seluruh 'bidder' kotak tersebut dipastikan dari pengguna 4chan. Sebuah thread mengenai kardus ini sempat muncul beberapa jam yang lalu sebelum akhirnya thread tersebut 'berubah bentuk' setelah menarik cukup banyak perhatian dari pihak luar.
    Kini khabarnya ebay telah menutup lelong untuk barang tersebut. Tapi yang menjadi pertanyaan, bagaimana seseorang boleh berani melakukan bid setinggi itu walaupun untuk sekedar mainan? Ternyata jawabnya mudah saja, orang tersebut tinggal menutup akaun mereka.
    Buat yang tidak sempat melihat, ini screesnhot dari halaman barang itu ketika masih belum ditutp:

     

    Lelaki paksa isteri jadi pelacur selama 5 tahun ditangkap

    Posted: 07 Nov 2012 06:30 PM PST


    DEPOK: Polis menahan seorang lelaki kelmarin atas tuduhan keganasan rumahtangga kerana memaksa isterinya melacur sejak lima tahun lalu.
    Tangkapan itu dibuat selepas penduduk di Kompleks BNI di Sawangan, Depok, memindahkan isteri dan dua anak Ari Wibowo, 35, yang katakan melanggar anak bongsunya dengan motosikal dan memukul anaknya yang berusia 10 tahun dengan topi keledar pada Ahad lalu. 
    Jirannya segera melempar batu ke arah Ari untuk menghalangnya daripada mengejar anak lelakinya dan melaporkan kejadian itu kepada polis.

    Seorang jiran, Suryono, 55 berkata, isteri Ari cuba meninggalkan rumah itu kerana didera oleh suspek.



    dia memberitahu jiran, Ari memaksanya melacur dengan bayaran RM300,000 (RM98) sejak sebelum dia melahirkan anak kedua dan beberapa hari selepas melahirkan untuk membayar kos bersalin.


    "Kami dapat mendengar dia mendera keluarganya setiap hari sejak mereka berpindah ke sini lima tahun lalu tetapi kami tidak dapat berbuat apa-apa. Kejadian terbaru berlaku di luar rumah jadi kami dapat menghalangnya," kata Suryono. - JP


    sumber : mymetro

    Tembak isteri di bank sebelum cuba bunuh diri

    Posted: 07 Nov 2012 06:00 PM PST


    BANGKOK: Pemilik sekolah persediaan membunuh isterinya di cawangan Bank Krung Thai di wilayah Phaya Thai dan kemudian menembak dirinya sendiri di kepala, semalam.
    Polis berkata, Sombat Tanomwajamun, 45, membunuh bekas isterinya Nuttaya Boonyotin, 43, di Bank Krung Thai yang terletak di bangunan Wannasorn. 
    Sombat, pemilik Akedemi Future, melepaskan tiga tembakan yang menyebabkan Nuttaya mati serta merta, kemudian melarikan diri ke sekolahnya yang terletak kira-kira 200 meter di mana dia cuba bunuh diri. - BP 

    sumber : mymetro

    Rompakan ala filem James Bond

    Posted: 07 Nov 2012 05:45 PM PST


    LONDON: Enam perompak mengejutkan orang ramai apabila melakukan rompakan bermotosikal dengan pantas.
    Mereka mengenakan pakaian hitam dan topi keledar penuh sambil menunggang tiga motosikal berkuasa tinggi dalam sebuah pusat beli-belah sebaik saja ia dibuka, semalam.
    Pembonceng ketiga-tiga motosikal itu melompat turun lalu memecahkan dinding kaca kedai barang kemas menggunakan kapak dan kayu pemukul.

    Saksi berkata, perompak itu menunggang motosikal ke bahagian atas menuju ke kedai barang kemas Fraser Hart di pusat beli-belah Brent Cross di utara London.



    Mereka dipercayai mengambil jam tangan jenama Cartier dan Rolex serta barang kemas lain sebelum melarikan diri.


    Menurut saksi, orang ramai menjadi panik apabila melihat kejadian itu. Ada yang melarikan diri ke pintu keluar manakala beberapa kedai tidak membenarkan pelanggan mereka keluar ketika rompakan itu berlaku.

    Michelle Webber, 36, yang berada di situ berkata, dia masuk dari pintu yang digunakan oleh kumpulan itu, berdekatan dengan kedai John Lewis dan New Look.

    Katanya, dia masuk kira-kira 10 minit sebelum rompakan itu berlaku dan mendengar seorang lelaki di belakangnya berkata, "Mari mulakan keseronokan."

    Tidak lama selepas itu, Michelle berkata, keadaan di dalam pusat beli-belah itu menjadi tegang.

    "Seorang lelaki berlari ke arah kami dan menjerit supaya semua orang keluar. Waktu itu saya terfikir mungkin ada bom dan saya mula teringatkan anak saya dan keluarga. Saya mula ketakutan dan orang ramai mula berlari keluar dalam keadaan panik," katanya.

    Michelle berkata, orang ramai mula berlari ke arahnya dan cuba menjauhkan diri daripada tempat rompakan itu.

    "Di sekitar kami, kedai mula ditutup dan barulah kami sedar sesuatu yang serius telah berlaku. Seorang lelaki memberitahu saya ada perompak bermotosikal di bahagian atas memecah kedai emas dengan kapak," katanya.

    Seorang jurugambar, Rick Treister yang dalam perjalanan ke kedai Apple di Brent Cross mendengar suara orang berteriak dan kaca pecah.

    Beberapa saat kemudian, tigag motosikal dipecut dengan laju ke arahnya melepasi kedai kasut Clarks.

    Katanya, "Saya tidak sempat untuk merasa takut, kejadian itu seperti mimpi."

    "Ia seperti filem James Bond dan anda tidak percaya kejadian seperti ini berlaku dalam pusat beli-belah Brent Cross," katanya.

    Rick terus mengeluarkan telefon bimbit dan berjaya merakam satu gambar.

    "Lelaki yang menunggang motosikal di hadapan menjerit sesuatu kepada saya ketika dia melintas di hadapan saya," katanya.

    Katanya, keadaan menjadi huru hara. Wanita yang bekerja di kedai John Lewis menjerit manakala lelaki yang bekerja di kedai emas itu menjerit mengeluarkan kata-kata kesat ke arah perompak. - Daily Mail

    Paksa nenek jual bumbung rumah

    Posted: 07 Nov 2012 05:30 PM PST


    LAMPANG: Seorang lelaki memaksa datuk dan neneknya menjual atap rumah mereka supaya dia dapat menggunakan duit itu untuk membeli dadah.
    Penduduk di tambol Ton Thong Chai di daerah Muang memanggil wartawan dan meminta mereka mendedahkan kisah pasangan tua itu. 
    Mereka berkata, kehidupan Tomkam, 78 dan isterinya, Nangnoi, 73, amat susah. Pasangan itu kini tinggal di rumah kayu dua tingkat tanpa bumbung untuk berlindung.

    Pasangan tua itu terpaksa tidur di atas lantai dekat dengan tandas. Lantai di bahagian atas banyak yang berlubang dan apabila hujan, mereka terpaksa menutup tubuh dengan plastik.



    Nangnoi berkata, dia terpaksa menjual bumbung dan kayu rumah kerana cucunya, Kitipong, 28, perlukan wang untuk membeli methamphetamine (syabu).


    Katanya, cucunya itu akan memukul mereka sekiranya enggan memberikan wang. Pasangan itu menerima pencen sebanyak 700 baht (RM70) sebulan.

    Nangnoi berkata, dia telah menjual semua barang kepunyaannya untuk membiayai dadah cucunya.

    Katanya, kali terakhir dia tidak mempunyai wang untuk diberi kepada cucunya, Kitipong membuka dan menjual paip bilik mandi.

    Menurut pasangan itu, Kitipong melarikan diri ke Chiang Mai selepas mendapat tahu polis memburunya kerana menjual dadah. - BP


    sumber : mymetro

    Dera sampai mati lalu campak dari tingkat 15

    Posted: 07 Nov 2012 05:15 PM PST


    LONDON: Seorang pemilik anjing, menyiksa haiwan peliharaannya hingga mati sebelum mencampakkannya dari balkoni flat tingkat 15 untuk menutup perbuatan jahatnya.
    Dean Edwards, 44, memukul anjing Staffordshire Bull Terrier bernama Diesel berusia dua setengah tahun dengan teruk di rumahnya di Bloxwich, Walsall sehingga menyebabkan organ dalaman haiwan itu mengalami "kecederaan dahsyat". 
    Semalam, Dean dijatuhkan hukuman enam bulan penjara selepas Persatuan Pencegahan Penganiayaan Haiwan (RSCPA) dan polis menemui Diesel terbaring berlumuran darah di atas tanah.

    Dean mendakwa dia tahu mengenai Diesel yang terbaring selepas diberitahu oleh jirannya. Dia memberitahu jiran, Diesel mungkin tidur di balkoni dan terjatuh.



    Polis mengesyaki Dean berbohong kerana mereka menemui tompokan darah anjing di balkoni dan di dalam flat itu. - Daily Mail


    sumber : mymetro

    Guru gunting rambut murid dijel 6 bulan

    Posted: 07 Nov 2012 05:00 PM PST


    KAHERAH: Seorang guru wanita warga Mesir semalam menerima hukuman penjara enam bulan yang digantung kerana menggunting rambut murid perempuannya yang berusia 12 tahun yang tidak berhijab, kata sumber kehakiman.
    Iman Abu Bakr Kilany, seorang guru sains yang memakai niqab berkata, bulan lalu dia dipindahkan dari sebuah sekolah di Luxor selepas menerima aduan daripada ibu bapa muridnya yang tidak berhijab terbabit. Dia berkata, dia dipindahkan untuk bertugas di bahagian pentadbiran dan dipotong sebulan gaji.

    Kumpulan hak asasi manusia dan organisasi wanita mengutuk insiden itu sebagai contoh golongan konservatif cuba melaksanakan nilai pegangan mereka kepada orang lain sejak parti Islam mengambil alih kuasa di Mesir. Peguam Iman berkata, hukuman itu tidak munasabah dan anak guamnya akan membuat rayuan, lapora agensi berita kerajaan, MENA. Kebanyakan wanita Mesir memakai hijab, tetapi cendekiawan Islam negara itu pada umumnya berkata, ia patut dilakukan atas pilihan masing-masing. - AN


    sumber : mymetro

    Anak lembu berkaki enam

    Posted: 07 Nov 2012 04:30 PM PST


    MUAR: Seorang penternak lembu di Kampung Parit Kadir, Bukit Pasir di sini, terkejut apabila mendapati seekor anak lembu baru dilahirkan berkaki enam.
    Mokhsin Lun, 51, berkata, anak lembu itu dilahirkan pada 27 Oktober lalu iaitu sehari selepas Aidiladha.

    "Ketika pulang ke rumah pada jam 12 tengah hari, saya dapati semua lembu ternakan berkumpul di satu sudut di dalam kandang.


    "Saya menghampiri dan mendapati anak lembu berkenaan baru dilahirkan, saya terus mengangkatnya untuk ditempatkan di lokasi lain kerana bimbang dipijak lembu dewasa," katanya, semalam.

    Menurut Mokhsin, pada masa sama, dia terlihat sesuatu yang ganjil pada tengkuk anak lembu itu dan mendapati ia sepasang kaki.


    sumber : mymetro

    Ayoyo abang apa sudah jadi??

    Posted: 07 Nov 2012 04:00 PM PST

    penat balik kerja malam kot.....

    Unik dan gila hotel ini

    Posted: 07 Nov 2012 03:00 PM PST


    Selalu ada cara kreatif dan unik untuk menarik perhatian. Sebuah hotel di Ottensheim, Austria bernama Das Park Hotel membuat sebuah idea unik (lebih tepatnya gila). Bukannya menawarkan tamunya untuk menginap di kamar yang nyaman, mereka malah menawarkan tamu hotelnya sensasi menginap di dalam gorong-gorong drainase pembuangan air!


    Mereka tidak sedang bercanda atau sedang kehabisan kamar karena daya tampungnya penuh, tapi kamar dari pipa gorong-gorong ini adalah ciri khas yang ditawarkan Das Park Hotel untuk menarik tamu.  Jadi, kalau kita memutuskan untuk menginap di hotel ini, jangan harap akan mendapatkan kamar super luas dengan fasilitas mewah.

    Interior depan gorong-gorong, eh, maksudnya kamar di Das Park Hotel

    Namun juga bukan berarti kamar, eh gorong-gorong di Das Park Hotel tidak nyaman. Malah para tamu hotel yang pernah menginap di sana mengatakan, bermalam di hotel ini benar-benar menyenangkan, asyik, dan unik.

    Salah seorang tamu sedang asyik membaca buku

    Ruang kamar gorong-gorong di hotel ini cukup sempit, hanya memiliki diameter 2,6 meter saja. Namun, kamar berbentuk tabung tersebut punya isi yang lumayan lengkap. Di dalamnya ada ranjang, lemari, hingga lampu tidur.

    Ide gila ini lahir dari kepala pemilik hotel, Robb Anderson. Ia mengatakan bahwa pipa-pipa tersebut ditemukan secara tidak sengaja. Kemudian ia meminta izin kepada penduduk setempat untuk menyulapnya menjadi kamar hotel. Tenyata, ide tersebut mendapatkan jawaban positif. Lalu jadilah kamar hotel dari pipa gorong-gorong ini.

    Banyak tamu yang mengatakan bahwa menginap disitu menyenangkan

    "Tabung itu hanya terbaring di sana dan tak berguna, sehingga suatu hari saya meminta izin untuk bisa menggunakannya," ungkap Anderson. "Mereka berkata 'ya', jadi kami memutuskan untuk membuat sebuah hotel," tambahnya.

    Anderson mengaku saat ini sudah ada 20 pipa yang tersedia untuk para tamu hotelnya. Berhubung wisatawan yang datang dan ingin menginap makin banyak, diriya juga mengaku bukan tidak mungkin akan ada penambahan pipa untuk kamar lagi.

    Saat ini sedang diadakan penambahan  kamar

    Semua keuntungan hotel yang sudah terkumpul saat ini juga dialokasikan untuk penambahan kamar tersebut.

    Untuk bisa bermalam di dalam pipa ini, kita harus menyiapkan 23,8 Euro atau sekitar Rp 298 ribu pada hari biasa. Pada akhir pekan, harganya naik menjadi 43,6 Euro atau setara dengan Rp 547 ribu.

    Oh ya, pada musim dingin Das Park Hotel tidak bisa menerima tamu, sebab kamarnya yang sempit tidak bisa ditambahkan penghangat ruangan.
    (News Australia, Uniq Hotels, dasparkhotel.net)

    Pemandunya yang gila atau traknya yang aneh

    Posted: 07 Nov 2012 08:45 AM PST








    Akibat terlalu laju..

    Posted: 07 Nov 2012 08:30 AM PST


    Bagi penggila kecepatan yang suka memacu adrenalin, mengendarai  motor sport merupakan opsi wajib yang harus dicuba. Power mesinnya yang besar membuat motor jenis ini amat mumpuni untuk diajak ngebut. Namun kerana asyik memacu dalam kecepatan tinggi menyebabkan sering terjadi kecelakaan.

    Ini bukan layang-layang yang tersangkut, tapi motor

    Kejadian ini terjadi di pinggiran kota Auckland, New Zealand. Kecelakaan  motor ini ekstrem namun agak lucu terjadi dimana seorang penunggang motor balap kehilangan kendali sehingga dia dan motornya "terbang" ke atas pohon pada 16 Jun 2012 lalu.

    Saking kencangnya motor ini melayang dan tersangkut di pohon

    Apesnya lagi, lelaki yang tidak disebutkan namanya itu bersama motornya yang berwarna hitam tersangkut diantara batang-batang pohon. Beruntung nyawa lelaki ini selamat meski mengalami luka cukup parah dan harus dilarikan ke rumah sakit.

    Penunggang motor malang ini berhasil dievakuasi oleh petugas medis dan kepolisian setempat. Sedangkan motornya masih tetap berada di atas pohon. Setelah waktu yang cukup lama, motor itu berhasil diturunkan dengan keadaan ringsek.

    Pengendaranya luka cukup parah dan motornya ringsek

    Berdasarkan keterangan petugas polis setempat, sang pengendara motor diketahui menunggang motor dengan kecepatan tinggi dan menabrak pembatas parit, hingga akhirnya dia dan motornya terpental ke atas pohon. Ada-ada saja.
    (Visordown, Sydney Morning Herald)

    Aksi selebriti ketika mengundi Presiden Amerika

    Posted: 07 Nov 2012 08:15 AM PST


    Hari Pemilihan Umum menjadi hari perayaan demokrasi bagi masyarakat Amerika, tak terkecuali para selebritis. Untuk membuktikan partisipasinya dalam pemilihan presiden 2012 antara Mitt Romney dan Barrack Obama ini, para selebriti ini mengup load foto mereka setelah "mengundi"! Siapa saja mereka?

    1
    Beyonce (Sudah pasti Obama!)

    2
    Mariah Carey

    3
    Katie Couric

    4
    Pete Wentz

    5
    Josh Duhamel

    6
    Lenny Kravitz

    7
    Miley Cyrus

    8
    Heidi Klum

    9
    Patton Oswalt

    10
    Jack Johnson

    Gempak betul garaj kereta ni

    Posted: 07 Nov 2012 08:00 AM PST


    This remodelled garage is the ultimate in modern design and the perfect man cave!
    1A Garage Fit for a King!
    2A Garage Fit for a King!
    3A Garage Fit for a King!
    4A Garage Fit for a King!
    5A Garage Fit for a King!
    6A Garage Fit for a King!
    7A Garage Fit for a King!
    8A Garage Fit for a King!
    9A Garage Fit for a King!
    10A Garage Fit for a King!
    11A Garage Fit for a King!
    12A Garage Fit for a King!
    13A Garage Fit for a King!
    14A Garage Fit for a King!
    15A Garage Fit for a King!
    16A Garage Fit for a King!
    17A Garage Fit for a King!
    18A Garage Fit for a King!
    19A Garage Fit for a King!

    Gempak notebook boleh dilipat

    Posted: 07 Nov 2012 07:00 AM PST


    Kita telah banyak melihat konsep desain yang menggabungkan beberapa jenis metode lipat untuk menciptakan perangkat hibrida dan meningkatkan portabilitas, seperti pada konsep smartphone / tablet lipat Tryptych LG. Desain yang dirancang oleh Niel's Van Hoof ini pada lipatannya dilengkapi dengan metode lipat unik yang membuat ukuran portabel hanya sedikit lebih lebar dari diameter DVD.
    Feno Notebook
    Feno Notebook
    Konsep desain Feno sangat Apple-esque dalam tampilan aluminium yang bersih dan ramping, meskipun pada bagian rendering sedikit menunjukkan gaya desktop Windows. Apa yang membuatnya unik adalah penyertaan konsep lipat menjadi tiga bagian, dengan layar yang dilipat pada bagian tengah. Imaginasi Van Hoof memanfaatkan teknologi layar OLED yang fleksibel untuk memungkinkan layar melilit tubuh notebook. Sebuah engsel yang unik dengan rongga melengkung memungkinkan lekukan layar tanpa kusut.
    Area keyboard dibuat ringkas dengan meniadakan trackpad -sesuatu yang identik dengan notebook- dan menggantinya dengan mouseportabel kecil yang dapat dimasukkan ke sisi notebook. Sebagaimana dilansir dari SlashGear, Van Hoof mengklaim bahwa kedalamankeyboard yang dangkal juga memungkinkan orang untuk mengetik tanpa harus mengistirahatkan pergelangan tangan mereka pada permukaan yang datar, sehingga itu akan memberikan sisi ergonomi yang lebih baik._http://jurnal.rosid.net


    Kenapa kulit Britney Spears ni

    Posted: 07 Nov 2012 06:00 AM PST


    Gambar ini diambil ketika dia menghadiri parti X-Factor di L.A malam tadi.





    Mahu coba parfume 'rasa' sushi?

    Posted: 07 Nov 2012 05:00 AM PST


    • detail berita




    Sumber

    Inilah Para Pelacur yang Boleh Mengubah Dunia

    Posted: 07 Nov 2012 04:00 AM PST


    Seorang wanita melacurkan dirinya pasti adanya sebabnya, benar tidak? Bisa karena ekonomi, sudah tidak perawan lagi, dan sebagainya. Pelacur dianggap wanita yang paling rendah dan juga hina. Tapi tidak di dalam isi berita ini, pelacur-pelacur ini bahkan mampu membuat sejarah yang mampu mengubah imej mereka menjadi berprestasi dan juga memiliki kekuasaan. Siapa saja pelacurnya itu, Yuk.. dimari

    1. Rahab the Harlot (1400 SM)
    Ada seorang wanita bernama Rahab dirinya berasal dari keluarga menengah di kta Jericho, yang saat ini adalah bagian dari negara Palestina. Rahab adalah seorang waniat cerdas dan sangat berjiwa independen. Nah pada zaman itu, hanya satu profesi yang cocok untuk wanita seperti dia, yaitu menjadi seorang istri dan menjadi budak untuk suaminya. Karena Rahab memiliki jiwa independen yang sangat kuat, maka dirinya menolak untuk menjadi budak suaminya dan lebih memilih untuk menjadi seorang pelacur. Dengan cara inilah dia merasa memiliki kebebesan.
    Pada tahun 1422 SM, para kaum Yahudi hidup di hamparan sebuah tanah tandus yang dinamakan Shittim. Joshua sang raja dari kaum Yahudi pada waktu itu, ternyata tidak suka tinggal disana dan merilik kota Jericho yang tidak terlalu dari Shittim.
    Sang raja bernama Joshua ternyata suatu hari mengirim dua orang mata-matanya untuk mencuri sebuah informasi yang sangat berharga dari Jericho. Raja Jericho yang sudah mengendus hal yang sangat mencurigakan langsung mengirimkan seorang prajuritnya untuk menangkap seorang mata-mata yang menyusup ke dalam kotanya itu. Rahab, pelacur yang tidak menyukai dengan sistem pemerintahan kota Jericho waktu itu pun menyembunyikan dua mata-mata tersebut di tempatnya dan meyakinkan para prajurit bahwa mereka bersembunyi di tempat lain. Karena kebaikan Rahab, mata-mata Joshua selamat dan kembali dengan membawa informasi penting tentang kota Jericho. Yang pada akhirnya dapat dengan mudah ditaklukkan oleh prajurit Yahudi.

    2. Aspasia (470 – 400 SM)
    Aspasia dilahirkan dalam kondisi sosial dan ekonomi yang buruk. Dia merupakan seorang pendatang di kota Athens, Yunani yang membuatnya tidak mendapatkan hak – hak sipil dan dipastikan tidak boleh menikah di kota itu.
    Di tahun itu, prostitusi bukanlah sesuatu yang ilegal dan malahan profesi ini sangat di sukai oleh masyarakat Yunani. Wanita dan juga pria bisa memilih pekerjaan tersebut sebagai karirnya dalam pelacuran.
    Aspasia menggunakan kesempatan itu dan menjadi seorang hetaera, sebutan untuk pelacur kelas tinggi pada zaman itu. Rata-rata hetaera adalah para wanita dan pria yang berpendidikan dan diperbolehkan untuk membayar pajak dan mempunyai rumah sendiri. Pada waktu itu Aspasia merupakan hetaera nomor satu dan paling populer di seluruh kota Athena.
    Aspasia menyadari bahwa dirinya adalah wanita yang cantik dan seksi, dan dia tau apa yang bisa dia dapatkan dengan modal kecantikannya itu. Dalam waktu singkat, dia mendekati Pericles, orang nomor satu di Athena dan menjadikan pria itu sebagai suaminya.
    Dia dan suaminya menjadi pusat perhatian seluruh ahli filsafat di Athena. Banyak di antara mereka termasuk Socrates, memberikan penghargaan kepada pasangan ini sebagai guru dan inspirasi mereka.

    3. Nell Gwynn (1650-1687)
    Dirinya terlahir dari seorang keluarga pemabuk yang sekaligus pemilik dari sebuah rumah bordir. Dirinya muali bekerja saat usia dini, menjual makanan ringan dan mengantarkan pesanan para pemuda-pemuda bangsawan yang sangat cerewat.
    Nah, Nell waktu berusia remaja beruntung bisa bertemu dengan Raja Charles II saat dirinya melayani para tamu di rumah bordir orang tuanya itu. Nell yang juga mempunyai suatu keberanian dan juga kepintaran, pada akhirnya sang Raja mengundangnya datang ke kastil kerajaan. Dan dirinya langsung menjadi seorang selir bagi sang Raja, malahan Raja itu sudah terlebih dahulu mempunyai seorang istri dan beberap selir yang berlomba-lomba mendapatkan perhatian sang Raja.
    Nell, yang menjadi selir idola Raja Charles II, meyakinkan sang Raja untuk menyetujui pembangunan Royal Hospital untuk para kornab perang di kota London. yang sampai sekarang masih berdiri di ibukota Kerajaan Inggris.

    4. Georgina Beyer (1957-sekarang)
    Seorang lelaki dengan nama George Bertrand, Georgina menerjuni dunia prostitusi setelah menjadi waria sejak usia remaja. Dia mengumpulkan uang dengan menari strip-tease dan menjadi seorang pelacur. Namun ketika dia 'perform' di suatu bar di lingkungan King's Cross, Georgina diperkosa oleh empat orang tidak dikenal.
    Setelah dirinya di perkosa, pada akhirnya Georgina meninggalkan Australia lalu dirinya mulai hijarah ke New Zealand untuk segera memulai hidup barunya di sana. Di tahun 1984, Georgina sudah membulatkan tekadnya untuk melakukan operasi kelamin. Setelah dirinya melakukan operasi kelamin ia memulai karirnya dengan mencoba sebagai seorang aktris, menjadi pembawa acara di stasiun radio. Awal tahun 1990 dirinya mulai bergabung dengan dunia politik.
    Tahun 1995, dia menjadi walikota transgender pertama di dunia. 5 tahun berikutnya, Georgina menjadi salah satu anggota parlemen di negara New Zealand.
    8 tahun menjadi anggota parlemen, Georgina memutuskan untuk pensiun pada tahun 2007. Sampai sekarang, Georgina memperjuangkan hak-hak yang sama untuk para gay,lesbian,bisexual, dan transgender di mata dunia.

    5. Theodora, sang Permaisuri (abad ke 5 Masehi)
    Theodora adalah seorang isteri dan juga wakil pimpinan dari kaisar Justinian Agung, pimpinan kerajaan Roma Timur yang paling sangat di puja pada jamannya itu. Tapi sayangnya Theodora tidak dilahirkan sebagai seorang permaisuri.
    Setelah sang ayah tercinta meninggal dunia, Theodora, ibu dan dua saudara perempuannya jatuh miskin. Untuk melanjutkan hidup, ibu Theodora mengirim tiga anak perempuannya yang tidak punya pilihan lain selain menjadi seorang pelacur. Theodora yang memang tidak mempunyai bakat dalam menyanyi, berjoget, ataupun bermain instrumen musik, membuatnya menjadi wanita penghibur paling kacau di seluruh Konstantinopel.
    Pada suatu ketika Theo bertemu dengan seorang pria yang mengaku bernama John dan ternyata John itu adalah seorang Kaisar Justinian. Di sinilah awal Theodora menjadi permaisuri yang menjadi partner sang kaisar dalam memimpin kerajaan.
    Selama kepemimpinannya itu, Theodora pelacur yang menjelma menjadi seorang permaisuri ini menindak tegas pelaku pemerkosaan dengan hukuman mati dan membantu menetapkan hak kepemilikan properti untuk perempuan di seluruh Kerajaan Roma Timur. Kendati dengan statusnya sebagai permaisuri, Theodora tidak pernah melupakan asalnya. Pada jamannya, dia dikenal sebagai teman para rakyat miskin dan salah satu orang yang berpengaruh besar terhadap sejarah hak perempuan.

    10 Orang Paling Aneh Di Dunia

    Posted: 07 Nov 2012 03:00 AM PST




    Sumber

    Lelaki Ini Kena Sindrom Langka, Sendi dan Tulang Mudanya Menghitam

    Posted: 07 Nov 2012 02:00 AM PST


    • detail berita





    Sumber

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS