Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


David Teo Mohon Maaf Secara Terbuka

Posted: 08 May 2012 09:10 PM PDT

Pada hari Rabu yang berbahagia ini, Mejar David Teo dengan rela hatinya telah membuat permohonan maaf secara terbuka daripada keluarga Allahyarham Bob Kuman dan semua peminat atas ketelanjuran kata-katanya dalam program Melodi yang dikatakan telah menimbulkan isu kontroversi baru-baru ini.

Jom kita baca permohonan maaf secara terbuka dari beliau yang dihantar kepada Budiey pada pagi tadi.

Salam sejahtera,

Salam takziah saya buat seluruh keluarga dan sahabat handai arwah Bob Kuman (Husni Bin Mohd. Rawi). Pemergian beliau sememangnya satu kehilangan buat industri hiburan Malaysia. Saya sendiri terkejut apabila mendengar berita pemergian beliau namun kita sebagai manusia harus redha dengan segala ketentuan tuhan. Allahyarham sebelum ini banyak terlibat dalam produksi saya dan beliau sangat komited dengan segala kerja yang dilakukannya. Saya juga sangat menghormati beliau sebagai sahabat dan rakan kerja.

Di kesempatan ini, saya dari lubuk hati yang dalam memohon maaf daripada keluarga Allahyarham sekiranya ada kata-kata atau tindakan saya yang menyinggung perasaan mereka. Bukanlah niat saya untuk mencetuskan sebarang isu atau kontroversi.

Saya sedar kata-kata saya dalam rancangan Melodi bertarikh 22 April 2012 saya ada menyebut tentang sumbangan yang telah saya beri di Hospital Tawakal pada tahun 2010 semasa beliau sakit. Dalam kenyataan itu, saya ada menyebut "jika Bob Kuman perlukan sumbangan lebih, saya boleh sedekah". Di sini saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan ini dikeluarkan semasa Arwah masih hidup, BUKANNYA setelah beliau meninggal. Penggunaan perkataan "sedekah" yang saya maksudkan adalah "derma atau sumbangan".

Apa yang saya faham, "sedekah" bukanlah sesuatu yang hina. Selalu kita dengar "senyum adalah satu sedekah" dan "sedekahkan al-Fatihah" jika ada orang meninggal dunia. Saya anggap perkataan ini sesuatu yang suci tetapi mungkin saya tersalah tafsir.

Saya sedar kata-kata saya ini telah menyinggung perasaan keluarga dan sebilangan masyarakat terutamanya peminat dan penyokong Arwah Bob Kuman. Percayalah, demi Tuhan saya langsung tidak terlintas niat di hati untuk menyakitkan hati mana-mana pihak sedangkan beliau telah saya anggap sebagai sahabat baik saya.

Saya sekali lagi memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas kertelanjuran saya. Saya bukanlah insan sempurna yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Pengalaman ini akan saya jadikan pedoman untuk menempuh hari-hari yang mendatang dengan lebih berhati-hati.

Kepada semua rakan-rakan artis dan peminat, sama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan roh Allahyarham di-sana. Diharapkan permohonan maaf ikhlas ini dapat diterima dengan hati yang ikhlas juga.

Ikhlas,
David Teo

Mejar David Teo

Budiey: Dunia ini hanya sementara dan pinjam-pinjaman. Jadi, elok kita berdamai dan berbuat baik kepada semua insan.

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Pemilik Twitter Kami Anti Minta Maaf Kepada Shila Amzah
  • Ucapan Selamat Hari Raya
  • Iklan Promo Hari Raya 2010 TV3
  • Siaran Langsung 3D Pertandingan Golf Terbuka Sony
  • David Beckham Expresses Disappointment
  • Gambar Adira Peluk Anjing
  • Photo David Archuleta di Malaysia
  • Concert David Archuleta Live In Malaysia Ticket Launch Event
  • Peluk Spontan di ABP Nabil Mohon Maaf
  • Jemputan Pembaca Sensasi Selebriti ke Rumah Terbuka Aizat AF5
  • Siapa Di Rumah Bersama Chef Ismail

    Posted: 08 May 2012 09:01 PM PDT

    Kepada pembaca sekalian, jangan lupa bersama Chef Ismail untuk tinjau-tinjau kediaman indah, gaya hidup dan aktiviti dapur selebriti ternama tanahair dalam program tv terbaru – SIAPA DI RUMAH.

    Selebriti merupakan individu terkenal dan yang menjadi tumpuan ramai. Tidak terhad kepada mereka yang terlibat dalam bidang hiburan seperti bintang filem, pelakon dan penyanyi, chef dan pakar motivasi juga kini semakin dikenali ramai.

    Mungkin kerana itu, Astro memperkenalkan sebuah program terbaru yang akan meninjau kediaman, pilihan dekorasi, gaya hidup dan aktiviti di dapur para selebriti ini pada setiap hari Ahad, jam 7.30 malam bermula 20 Mei 2012 menerusi Astro RIA (saluran 104).

    Siapa di rumah merupakan sebuah rancangan 30 minit yang akan menampilkan Chef Ismail, sebagai pengacara. Sepanjang tujuh episod, beliau akan bertandang ke kediaman selebriti tanah air dan berkongsi ilham dan kreativiti dekorasi kediaman mereka.

    Di samping itu, rancangan ini juga akan turut memaparkan realiti gaya hidup para selebriti tersebut. Siapa Di Rumah akan turut memaparkan segmen masakan serta hidangan istimewa yang disediakan secara eksklusif oleh selebriti jemputan bersama Chef Ismail

    Budiey akan turut bersama media yang lain hadir di Majlis Pelancaran Program TV Siapa Di Rumah yang akan diadakan di Bangsar pada jam 3 petang ini.

    siapa di rumah

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Buatan Orang dan Chef Mana Yang Sihir Chef Wan?
  • Selebriti Jayakan Dapur Remaja
  • Gambar Azrel Ismail Menggayakan Pakaian Lords Tailor di ABPBH
  • Top Chef S6
  • Top Chef Masters
  • Gambar Selebriti di ABP 2009: Part 2
  • Ismail Haron Meninggal Dunia
  • Hot Chef Musim Ke-2 di 8TV
  • Rumah Terbuka Aidilfitri Jabatan Penyiaran
  • RTM Kongsi Resipi Biskut Raya Chef Terkenal
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Kenyataan Maaf David Teo Terhadap Isu Arwah Bob Kuman

    Posted: 08 May 2012 09:10 PM PDT

    Salam takziah saya buat seluruh keluarga dan sahabat handai arwah Bob Kuman (Husni Bin Mohd. Rawi). Pemergian beliau sememangnya satu kehilangan buat industri hiburan Malaysia.

    Saya sendiri terkejut apabila mendengar berita pemergian beliau namun kita sebagai manusia harus redha dengan segala ketentuan Tuhan.

    Allahyarham sebelum ini banyak terlibat dalam produksi saya & beliau sangat komited dengan segala kerja yang dilakukannya. Saya juga sangat menghormati beliau sebagai sahabat dan rakan kerja yang sama sama bekerja dalam industri.

    Di kesempatan ini, saya dari lubuk hati yang dalam memohon maaf daripada keluarga Allahyarham sekiranya ada kata-kata atau tindakan saya yang menyinggung perasaan mereka. Bukanlah niat saya untuk mencetuskan sebarang kontroversi.

    Saya sedar kata-kata saya dalam rancangan Melodi bertarikh 22 April 2012 saya ada menyebut tentang sumbangan yang telah saya beri di Hospital Tawakal pada tahun 2010 yang lalu semasa beliau sakit.

    Dalam kenyataan itu, saya ada menyebut "jika Bob Kuman perlukan sumbangan lebih, saya boleh sedekah". Di sini saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan ini dikeluarkan semasa Arwah masih hidup, BUKANNYA setelah beliau meninggal. Penggunaan perkataan "sedekah" yang saya maksudkan adalah "derma atau sumbangan".

    Apa yang saya faham, "sedekah" bukanlah sesuatu yang hina. Selalu kita dengar "senyum adalah satu sedekah" dan "sedekahkan al-Fatihah" jika ada orang meninggal dunia. Saya anggap perkataan ini sesuatu yang suci tetapi mungkin saya tersalah tafsir.

    Saya sedar kata-kata saya ini telah menyinggung perasaan keluarga dan sebilangan masyarakat terutamanya peminat dan penyokong Arwah Bob Kuman. Percayalah, demi Tuhan saya langsung tidak terlintas niat di hati untuk menyakitkan hati mana-mana pihak sedangkan beliau telah saya anggap sebagai sahabat baik saya.

    Saya sekali lagi memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas kertelanjuran saya. Saya bukanlah insan sempurna yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Pengalaman ini akan saya jadikan pedoman untuk menempuh hari-hari yang mendatang dengan lebih berhati-hati.

    Kepada semua rakan-rakan artis dan peminat, sama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan roh Allahyarham di-sana. Diharapkan permohonan maaf ikhlas ini dapat diterima dengan hati yang ikhlas juga.

    Ikhlas,

    David Teo

    Email Pembaca : Tak Puas Hati Dengan Sharnaaz

    Posted: 08 May 2012 08:53 PM PDT

    Saya ingin meluahkan rasa tidak puas hati saya kepada seorang artis yang sedang hangat bercinta iaitu Sharnaaz. Sejak akhir-akhir ini saya tengok perangai dia semakin menjadi-jadi & annoying. Apa yang saya perasan, Sharnaaz ni ada perangai ego yang tak bertempat. Jika awak tengok apa yang dia tweet pada hari Sabtu (5/05/2012), dia begitu lantang memaki hamun orang yang mengkritik Shila Amzah, si kekasih hatinya tu.

    Sebagai pengguna Twitter, saya yang tidak ada kena mengena pun terasa sakit hati. Saya balas tweet tersebut. Niat saya hanya untuk menegur dan rasa kesian kerana Shila yang menjadi mangsa. Walau pun ringkas dia balas "haktui", pada saya itu adalah satu respon yang amat kurang ajar dan tak beradab. Nak "laknatullah" orang luar jangan sampai orang ramai balas balik ke batang hidung sendiri.

    Saya tak menolak sekiranya sikap dia yang begini akan membuatkan Shila kehilangan peminat. Tak mustahil Shila akan gagal untuk masuk ke final Mania sebab orang meluat dengan sikap Sharnaaz yang terlalu over dan obses mempertahankan Shila.

    Saya berharap Sharnaaz boleh menerima teguran orang di sekeliling. Saya percaya pelakon yang berjaya adalah pelakon yang mempunyai sikap yang baik dan boleh menerima teguran. Contohi artis-artis yang berjaya seperti Aaron Aziz, Datuk Siti Nurhaliza, Ziana Zain, Shila Majid, dan sebagainya. Kalau perangai Sharnaaz macam ni memang tak kemana la dia. Tak hairan pun kalau tak tercalon ABPBH hari tu.

    Kalau nak bercinta biarlah berpada-pada. Nak berkasih sayang biarlah bersederhana. Tak perlu la nak show off sangat kepada khayalak ramai. Sedar sikit awak tu artis yang orang perhatikan. Kerjaya awak pun bergantung pada penilaian orang ramai. Kalau ramai yang tak suka kan susah nak dapat job nanti? Nak bertwitter pun tiada salahnya tapi biar berpada-pada. Harap Sharnaaz dapat pertimbangkan perkara ni baik-baik.

    Untuk Shila, saya harap awak dapat jaga diri dan jauhi kontroversi. Shila masih muda dan boleh pergi jauh jika mampu pertahankan imej yang bersih. Saya juga ingin Shila sentiasa tetap dengan pendirian demi kerjaya nyanyiannya.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Kenyataan Maaf David Teo Terhadap Isu Arwah Bob Kuman

    Posted: 08 May 2012 09:40 PM PDT

    DAVID TEO

    Berikut merupakan kenyataan maaf secara terbuka David Teo (untuk siaran media) terhadap isu arwah Bob Kuman yang berkaitan dengan kenyataan kurang sensitif yang dikeluarkannya semasa ditemubual dalam rancangan Melodi.

    Salam takziah saya buat seluruh keluarga dan sahabat handai arwah Bob Kuman (Husni Bin Mohd. Rawi). Pemergian beliau sememangnya satu kehilangan buat industri hiburan Malaysia.

    Saya sendiri terkejut apabila mendengar berita pemergian beliau namun kita sebagai manusia harus redha dengan segala ketentuan Tuhan.

    Allahyarham sebelum ini banyak terlibat dalam produksi saya & beliau sangat komited dengan segala kerja yang dilakukannya. Saya juga sangat menghormati beliau sebagai sahabat dan rakan kerja yang sama sama bekerja dalam industri.

    Di kesempatan ini, saya dari lubuk hati yang dalam memohon maaf daripada keluarga Allahyarham sekiranya ada kata-kata atau tindakan saya yang menyinggung perasaan mereka. Bukanlah niat saya untuk mencetuskan sebarang kontroversi.

    Saya sedar kata-kata saya dalam rancangan Melodi bertarikh 22 April 2012 saya ada menyebut tentang sumbangan yang telah saya beri di Hospital Tawakal pada tahun 2010 yang lalu semasa beliau sakit.

    Dalam kenyataan itu, saya ada menyebut "jika Bob Kuman perlukan sumbangan lebih, saya boleh sedekah". Di sini saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan ini dikeluarkan semasa Arwah masih hidup, BUKANNYA setelah beliau meninggal. Penggunaan perkataan "sedekah" yang saya maksudkan adalah "derma atau sumbangan".

    Apa yang saya faham, "sedekah" bukanlah sesuatu yang hina. Selalu kita dengar "senyum adalah satu sedekah" dan "sedekahkan al-Fatihah" jika ada orang meninggal dunia. Saya anggap perkataan ini sesuatu yang suci tetapi mungkin saya tersalah tafsir.

    Saya sedar kata-kata saya ini telah menyinggung perasaan keluarga dan sebilangan masyarakat terutamanya peminat dan penyokong Arwah Bob Kuman. Percayalah, demi Tuhan saya langsung tidak terlintas niat di hati untuk menyakitkan hati mana-mana pihak sedangkan beliau telah saya anggap sebagai sahabat baik saya.

    Saya sekali lagi memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas kertelanjuran saya. Saya bukanlah insan sempurna yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Pengalaman ini akan saya jadikan pedoman untuk menempuh hari-hari yang mendatang dengan lebih berhati-hati.

    Kepada semua rakan-rakan artis dan peminat, sama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan roh Allahyarham di-sana. Diharapkan permohonan maaf ikhlas ini dapat diterima dengan hati yang ikhlas juga.

    Ikhlas,

    David Teo

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Pasangan Ini Lahirkan Bayinya di Lantai Bilik Mandi

    Posted: 08 May 2012 09:15 PM PDT

    MISSOURI - Setiap pasangan tentu saja memiliki cerita tersendiri menyambut kelahiran anak mereka. Seperti halnya yang dialami oleh pasangan asal Missouri, Amerika Syarikat ini.

    Seorang perempuan yang tengah hamil,Jamie, dilaporkan melahirkan bayi laki-lakinya di lantai bilik mandi. Sang suami yang juga merupakan perajurit AS, Tim Goldsmith, pun turut membantu persalinan yang dilakukan tanpa persiapan sama sekali itu.

    "Tim saat itu baru saja tiba dari Jerman. Hari itu ia mengunjungiku di rumah datuku di Cass County sebelum akhirnya ia harus berangkat ke Afghanistan esok harinya," ujar Jamie, seperti dikutip Upi, Selasa, (8/5/2012).

    Pada saat kunjungan suaminya itu, tiba-tiba saja Jamie yang tengah berada di bilk mandi merasa perutnya mulas. Tim yang merasakan ada yang tidak beres dengan istrinya segera menyedari bahawa bayi mereka akan segera lahir.

    Tanpa panik sedikit pun Tim berusaha membantu isterinya melahirkan bayi laki-laki mereka di lantai bilik mandi. Tim pun berhasil melakukannya. 

    "Dia hebat! Dia tidak panik, tetap tenang dan santai. Dia tahu apa yang harus dia lakukan," tutur Jamie memuji suaminya.

    Namun, Tim tidak punya pilihan lain selain tali sepatu untuk mengikat tali pusar bayinya kerana dia melihat tidak ada benda lain lagi yang dapat digunakannya. Bayi laki-laki yang diberi nama Noah Allen Goldsmith itu pun lahir dalam keadaan sihat.(rhs)

    Mantan Model Playboy Pamer Belahan Payudara di Debat Calon Presiden Mexico

    Posted: 08 May 2012 09:00 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Mantan model Playboy, Julia Orayen, membuat publik ternganga ketika ia muncul di depan debat kandidat presiden Mexico yang ditayangkan secara langsung di televisyen. Demikian diberitakan The Sun, Selasa (8/5/2012).
    Orayen bertugas sebagai asisten di program acara dan berjalan di depan kamera sembari memberikan kad ke empat kandidat. Ia mengenakan gaun ketat warna putih dengan belahan dada yang sangat rendah.
    Meski hanya muncul beberapa detik namun belahan payudaranya menjadi perbincangan di Twitter dan menjadi trending topic. Insiden ini kemudian memicu komplain ke  Federal Electoral Institue (FEI) dan menganggap insiden itu melecehkan keseriusan debat yang berlangsung.
    Si brunnete ini membuat lelaki mulai dari anak remaja hingga yang dewasa membahas tubuh  Orayen.
    "Yang terbaik (dari acara itu) adalah sang gadis yang berjalan dengan belahan dada rendah di awal (acara)," ujar mantan Menteri Luar Negeri Mexio Jorge Castaneda yang juga seorang profesor di New York University.
    Sementara satu-satunya kandidat perempuan yang berpartisipasi di forum itu, Josefina Vazquez Mota, mengaku Orayen sungguh menarik.
    "Sayangnya, pakaian yang ia kenakakan sungguh tak sesuai. Saya terkejut , acara apa yang kami hadiri di sini," ujar Mota.Video seksinya di sini.

    Ajaib, Lelaki ini Selamat Tertembus Anak Panah

    Posted: 08 May 2012 08:45 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM--Nasib baik dialami Konstantine Myakush (38). Lelaki asal Moskow, Rusia ini tetap selamat, setelah sebuah anak panah sepanjang 50 cm menembus lehernya.
    Insiden tersebut terjadi, ketika Myakush tengah berjalan-jalan di salah satu taman Kota Moscow, Rusia. Tiba-tiba,sebuah anak panah menembus lehernya. Diduga, anak panah tersebut berasal dari anggota kelab memanah yang berlatih di sekitar taman.
    Untungnya, Myakush tetap sadar dan boleh menelefon isteriya untuk mengatakan apa yang terjadi dengan dirinya. Isteri Myakush kemudian menelefon ambulans. Begitu tiba ambulans langsung membawa Myakush ke rumah sakit terdekat.
    Setelah menjalani beberapa scan, ternyata anak panah itu tidak mengenai organ-organ penting di tubuhnya. Tim dokter langsung mengoperasinya, dan berhasil mengambil anak panah tersebut.
    "Ia boleh saja meninggal saat itu juga, sebuah keajaiban ia boleh selamat," ujar juru bicara rumah sakit, tempat Myakush dirawat seperti dilansir Daily Mail, Selasa (8/5/2012). (Daily Mail)

    Dokter Ivan Dihukum Pamerkan Alat Kelamin ke Wanita

    Posted: 08 May 2012 08:30 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM - Seorang doktor Hospital Changi, Singapura, Ivan Ngeow Ko Yen (37), dijatuhi hukuman percubaan selama satu tahun, oleh sebuah pengadilan di Singapura, Selasa (8/5/2012), kerana mempamerkan alat kelaminnya kepada seorang wanita.
    Ivan, melakukan perbuatan mesum itu pada Ogos 2010, menyamar menjadi seorang perempuan, dan mengenakan seragam sekolah, doktor geriatrik itu menyambangi sebuah apartment, di Clementi, Singapura.
    Korbannya, yang merupakan sarjana lulusan Universiti Nasional Singapura itu, melihatnya mengenakan seragam  Sekolah Menengah Pertama (SMP) Victoria.
    Walau terlihat aneh, ia mengabaikannya, dan terus  menuju lift. Siapa sangka, lelaki beristeri itu, membuka skirtnya dan memperlihatkan alat kelaminya, kepada wanita yang berusia 19 tahun tersebut.
    Korban kemudian, menghubungi polis setibanya ia di dalam apartmentnya, dan melaporkan apa yang baru saja ia alami.
    Dalam sidang, Ivan telah mengakui perbuatannya, dan juga telah dinyatakan terbukti bersalah oleh sebuah pengadilan distrik di Singapura, atas tuduhan melanggar nilai-nilai kesopanan.
    Selain menjatuhkan hukuman percubaan, Hakim Francis Remedios, yang menyidangkan perkaranya, memerintahkan Ivan, untuk menjalani pengubatan psikologis, dan psikiatrik di Institut Kesehatan Mental Singapura.
    Ia juga diharuskan menandatangani perjanjian, sebanyak lima ribu 5.000 US Dollar, sebagai jaminan berperilaku baik selama masa percubaan. (straitstimes/asiaone)

    Tubuh Bayi Dipotong-potong Dijadikan Pil

    Posted: 08 May 2012 08:15 PM PDT


    TRIBUNNEWS.COM--Pejabat berwajib di Seoul, Korea Selatan menemukan ribuan pil yang diduga mengandung serbuk bayi manusia. Demikian pernyataan yang dikeluarkan pejabat setempat, seperti dilapor Daily Mail, Senin (7/5/2012) kemarin.
    Setelah melalui penelitian, diyakini pil-pil dari China ini mengandung tubuh bayi yang telah mati dan dipotong-potong kecil. Potongan ini kemudian dikeringkan di oven, sebelum akhirnya dibentuk menjadi serbuk.
    Temuan ini, menindaklanjuti serangkaian penyelidikan yang telah dilakukan sejak Ogos tahun lalu. Saat itu, petugas mencurigai pil-pil asal China dan memperketat pengawasannya.
    Kapsul ini banyak diburu di China, kerana dipandang sebagai ubat yang dapat menyembuhkan segala macam penyakit. Pihak berwajib di China telah mengetahui perdagangan ini dan cuba menghentikan eksport kapsul ini. Namun ribuan paket telah terlanjur diseludupkan ke Korea Selatan. (daily mail)

    Nenek rentung atas katil

    Posted: 08 May 2012 08:00 PM PDT


    MUAR – Seorang warga emas menemui ajal dalam keadaan tragis dalam kejadian kebakaran di sebuah rumah di Taman Mahkota, Jalan Temenggung Ahmad, di sini, semalam.
    Dalam kejadian kira-kira jam 11.48 pagi itu, mayat Kalthum Sukaimin, 96, ditemui rentung di atas katil di dalam salah sebuah bilik rumah berkenaan.
    Saksi kejadian yang merupakan seorang pemandu van sekolah, Bahar Daud, 40-an berkata, dia menyedari kejadian tersebut berlaku ketika menghantar cicit mangsa pulang.
    Menurutnya, dia terkejut apabila ternampak kepulan asap hitam keluar dari bahagian belakang rumah mangsa sebaik sahaja tiba di tempat kejadian.
    "Cicit mangsa menjerit memberitahu yang neneknya ada dalam bilik dan meminta saya menyelamatkannya. Dalam keadaan kelam kabut mengambil kunci yang diletakkan di atas rak kasut depan rumah, saya juga terdengar jeritan meminta tolong.
    "Saya cuba menyelamatkan mangsa dalam bilik itu bagaimanapun tidak berjaya kerana ketika itu keadaan api terlalu marak," katanya kepada Sinar Harian.
    Sementara itu, cucu mangsa yang enggan dikenali berkata, semasa kejadian dia tiada di rumah kerana menghantar ibunya menjalani pemeriksaan kesihatan bulanan di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF).
    "Arwah nenek tidak boleh berjalan kerana menghidap sakit tua sejak beberapa tahun lalu dan ditempatkan dalam bilik itu.
    "Saya tinggalkan arwah nenek sendirian di rumah seketika sementara menunggu anak pulang dari sekolah pada jam 11.30 pagi," katanya.
    Dia yang bertugas sebagai seorang doktor di HPSF memberitahu berita sedih itu diterima pada jam 11.50 pagi selepas dihubungi oleh jiran.
    "Saya berasa sangat sedih kerana nenek meninggal dunia dalam keadaan yang cukup menyayat hati," katanya.
    Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan 11, Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Muar, Mohd Johar Tumin berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 11.58 pagi dan bergegas ke tempat kejadian dengan dua jentera bersama 14 anggota termasuk unit forensik.
    "Sewaktu kami tiba, api sedang marak di bilik yang menempatkan mangsa dan ruang dapur, manakala sebahagian bumbung rumah telah runtuh.
    "Pihak bomba mengambil masa selama 15 minit untuk memadam keseluruhan kebakaran dan menemui mangsa dalam keadaan rentung," katanya.
    Mohd Johar berkata, bagaimanapun punca kebakaran dan nilai kerugian masih dalam siasatan.
    Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke HPSF untuk dibedah siasat.
    sumber : sinar harian

    Pelajar China suntik asid amino

    Posted: 08 May 2012 07:45 PM PDT



    BEIJING - Pelajar-pelajar di China sanggup menggunakan suntikan asid amino sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan memasuki kolej, lapor sebuah akhbar semalam.
    Beberapa gambar yang tersebar di laman web menunjukkan terdapat tiub-tiub asid itu digantung di dalam kelas di Sekolah Tinggi Xiaogang di wilayah Hubei.
    Menurut akhbar China Daily, seorang pegawai sekolah, Gao Pingqiang berkata, suntikan asid itu popular dalam kalangan pelajar kerana ia tidak mendatangkan kesan berbahaya terhadap kesihatan.
    "Pihak sekolah tidak akan menghentikan suntikan itu. Kami akan terus memberinya jika pelajar mahukannya," kata kata Pingqiang.
    Seorang lagi pegawai sekolah memberitahu, asid amino mampu memperbaiki fizikal pelajar dan meningkatkan tenaga mereka. - AFP
    sumber : kosmo online

    Jari penyamun putus digigit warga emas

    Posted: 08 May 2012 07:30 PM PDT


    TOKYO: Seorang lelaki yang cuba menyamun seorang wanita terpaksa melarikan diri tanpa memperoleh apa-apa apabila dicederakan mangsanya.
    Lebih malang lagi, dia kehilangan satu jari selepas wanita terbabit menggigit hingga putus jari kelengkengnya.

    Wanita berusia 59 tahun itu melawan selepas lelaki berkenaan meragut beg tangannya sebaik dia tiba di apartmennya di Sapporo, utara Jepun.


    Wanita itu mengejar penyerangnya yang melarikan diri dengan basikal, menarik beg tangannya daripada genggaman penyamun itu dan menggigit jarinya.

    "Mangsa mendapat semula begnya selepas bergelut sementara sebahagian jari kelengkeng lelaki itu putus sebelum dia melarikan diri dengan basikal," kata jurucakap polis tempatan.


    Media tempatan melaporkan, jari yang menurut wanita itu dari tangan kanan lelaki itu, ditemui di tempat kejadian. - AFP



    SUMBER : MYMETRO

    Wanita mati dibaham buaya depan anak

    Posted: 08 May 2012 07:15 PM PDT


    HARARE: Seorang wanita mati dibaham seekor buaya di depan anaknya yang berusia belasan tahun ketika dia menangkap ikan.
    Jestina Mutare, 33, berdiri di dalam sungai berhampiran kediamannya apabila haiwan berkenaan itu menerkam dan mengheretnya ke kawasan air dalam. 
    Anak lelakinya yang berusia 17 tahun tergamam ketakutan ketika buaya itu menyerang ibunya, menurut laporan akhbar The Herald.

    Jurucakap polis, Tineyi Matake mengesahkan, anggota tubuh mangsa ditemui terapung di sungai berkenaan selepas kejadian.



    "Jestina sedang menangkap ikan apabila diserang oleh seekor buaya yang kemudian mengheretnya ke kawasan air dalam.


    "Mayatnya ditemui di sungai itu oleh penduduk kampung yang berjaya mengusir reptilia berkenaan," kata Matake.

    Menurut laporan, anak mangsa berada bersama-samanya di dalam sungai itu.
    Mereka menangkap ikan di empangan sepanjang Sungai Nyazvidzi River berhampiran bandar Gutu, selatan Zimbabwe.

    Remaja berkenaan yang ketakutan hanya berada beberapa meter saja ketika buaya itu mengheret ibunya ke dalam air.

    Dia meluru naik ke tebing dan berlari untuk memberitahu penduduk kampung.
    Mereka berjaya mengusir buaya itu tetapi sudah terlambat untuk menyelamatkan Jestina.

    Polis memberi amaran kepada penduduk kampung supaya mengelak menangkap ikan di sungai yang penuh dengan buaya. - Agensi



    SUMBER : MYMETRO

    2 beradik kembali jadi kanak-kanak

    Posted: 08 May 2012 07:00 PM PDT


    LONDON: Sejenis penyakit yang menyebabkan usia penghidapnya berundur ke belakang menyebabkan pasangan adik beradik pertengahan umur kembali kepada zaman kanak-kanak mereka.
    Bekas anggota Tentera Udara Diraja Britain (RAF), Michael Clark, 42, kehilangan tempat kediaman dan kini berkelakuan seperti budak 10 tahun.
    Sementara adiknya, Matthew, 39, hilang pekerjaan di sebuah kilang dan mula berkelakuan seperti kanak-kanak walaupun mempunyai seorang anak perempuan berusia 19 tahun, Lydia, yang kini mengandung.

    Keadaan menyedihkan itu mempunyai persamaan dengan filem lakonan Brad Pitt, The Curious Case of Benjamin Button, yang mengisahkan seorang lelaki tua kembali menjadi muda.



    Pasangan adik beradik itu kini menghabiskan masa menonton siri The Smurfs, memakan keropok dan bermain permainan ular dan tangga.


    Bapa, Anthony, 63, yang menjaga kedua-dua anaknya itu bersama isteri, Christine, 61, berkata: "Mereka berubah dari orang dewasa dengan berpekerjaan dan berumah tangga kepada keadaan kanak-kanak.

    "Mathhew keluar beberapa hari lalu dan membeli set permainan kereta api.
    Perkara yang menarik minat kanak-kanak menjadi minat mereka."

    Bekas pengawal penjara itu yang berasal dari Lincoln juga berkata: "Matthew sering berkelakuan teruk. Dia akan menjerit, 'Saya tidak tahu apa yang saya lakukan.

    "Tidak ada apa yang boleh kami lakukan untuk membantu mereka. Kami tidak berupaya."

    Kedua-dua beradik itu mula berkelakuan ganjil selepas ibu bapa mereka bersara dan berpindah ke Sepanyol pada 2007.

    Keadaan semakin teruk tahun lalu apabila Michael diusir dari rumahnya dan hidup bergelandangan selama tiga minggu.

    Pekerja sukarela yang bersimpati membawanya menemui seorang doktor sebelum pakar mengesahkan dia menghidap leukodistrofi.

    Ujian lanjut mengesahkan, Matthew yang pernah bekerja dengan syarikat pembuat biskut, Walkers, juga menghidap penyakit itu.

    Penyakit neurologikal atau kecelaruan saraf itu adalah perkara biasa di kalangan bayi yang baru lahir tetapi dihidap oleh kira-kira 100 orang dewasa di Britain.

    Ia menyerang otak, sistem saraf dan saraf tunjang.

    Kedua-dua beradik itu kini semakin hilang kemampuan untuk bercakap dan kini tidak boleh berjalan.

    Mereka mudah buat perangai dan merangkak sekeliling rumah ibu bapa mereka yang terpaksa berhenti daripada persaraan untuk menjaga kedua-dua beradik itu.

    Dalam filem The Curious Case of Benjamin Button, Brad Pitt memainkan peranan lelaki yang usianya mengundur ke belakang.

    Ia bermula dengan seorang pembuat jam yang meratapi kematian anaknya pada 1918 dan memutarkan jam untuk mengundurkan masa. - Mirror



    sumber : myMetro

    Bayi dibuang diseret anjing

    Posted: 08 May 2012 06:45 PM PDT


    IPOH: Seorang bayi lelaki yang dicampak berhampiran kawasan perumahan Anjung Bercham Indah, di sini, terselamat daripada menjadi 'hidangan' sekumpulan anjing liar yang menggigit dan menyeretnya, tengah malam semalam.
    Dalam kejadian jam 12 pagi itu, mangsa yang baru dilahirkan kurang seminggu terselamat apabila tangisannya didengari penduduk kawasan perumahan itu yang segera menyelamatkannya.

    Ketika ditemui, bayi seberat 2.4 kilogram itu dibalut dengan kain putih sebelum diletakkan dalam plastik oleh individu yang dipercayai berniat mahu membunuhnya. Saksi kejadian, Tan Swee Kong, 50-an, yang juga Pengerusi Rukun Tetangga Bercham berkata, dia mulanya terserempak seekor anjing dewasa menyeret plastik.


    Bagaimanapun, katanya, dia yang menyangka plastik itu berisi sampah terkejut apabila terdengar tangisan bayi sebelum menghalau anjing liar berkenaan.

    "Saya membuka plastik itu sebelum menemui seorang bayi lelaki yang hanya dibalut kain putih.


    "Saya yakin beberapa anjing liar sudah menyeret bungkusan berisi bayi itu dari lokasi lain sebelum ia sampai di hadapan rumah saya berdasarkan kesan darah yang ditemui di jalan," katanya ketika ditemui di wad kanak-kanak Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini, semalam.



    Turut sama melawat bayi itu ialah Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kerajaan Tempatan, Hal Ehwal Pengguna, Alam Sekitar, Pengangkutan dan Hal Ehwal Bukan Islam Perak, Datuk Dr Mah Hang Soon.

    "Orang yang membuang bayi ini lebih hina daripada binatang dan perbuatan ini amat tidak berperikemanusiaan," katanya.


    Sementara itu, Dr Mah berkata, bayi berkenaan kini berada dalam keadaan stabil walaupun mengalami kesan luka dan sudah menerima rawatan pakar kanak-kanak HRPB.


    sumber : myMetro

    ‘Kau rapat aku terjun’

    Posted: 08 May 2012 06:30 PM PDT



    GEORGETOWN: "Ketika saya mendekatinya, dia menjerit sambil berdiri di tepi jambatan untuk terjun.
    "Saya hampiri lelaki itu dan cuba memujuk sebelum dia meminta saya hubungi bekas kekasihnya bagi memaklumkan tindakannya itu."
    Itu kata Ho Leng Hong, 24, saksi kejadian yang berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang di Kilometer 7.8, menghala ke Butterworth di sini, petang semalam.

    Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki terbabit berusia 20-an dari Taman Merak, Simpang Ampat, dekat sini, cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang selepas kecewa akibat putus cinta.



    Ho berkata, sebelum kejadian dia dalam perjalanan ke Kulim, Kedah dan mendapati orang ramai berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang berdiri di tepi jambatan.



    sumber : mymetro

    Buruh Bangladesh maut ditetak

    Posted: 08 May 2012 06:15 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Dua buruh warga Bangladesh maut selepas diserang dua lelaki dipercayai warga Indonesia yang bersenjatakan parang dan sabit dalam kejadian di hadapan sebuah hotel di Jalan Imbi di sini, semalam.
    Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, dua mangsa berusia lingkungan 30-an itu dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumah berhampiran kawasan berkenaan bersama 18 lagi rakan senegara mereka apabila diserang dua suspek.
    Seorang daripada mangsa yang mengalami kecederaan serius di bahagian leher maut di tempat kejadian manakala rakannya maut selepas menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini, kira-kira 20 minit kemudian.

    Saksi kejadian yang enggan dikenali berkata, dia melihat mangsa rebah selepas ditetak berulang kali di bahagian leher seorang daripada suspek.



    "Manakala, rakannya yang cedera di perut berjaya melarikan diri sejauh 50 meter dari tempat kejadian ke stesen minyak berhampiran kawasan berkenaan.


    "Mangsa sempat meminta pertolongan daripada orang ramai sebelum rebah," katanya memberitahu 18 lagi rakan mereka bertempiaran lari menyelamatkan diri selepas diserang dua lelaki terbabit.

    Menurutnya, pihak berkuasa tiba di lokasi kejadian kira-kira 10 minit kemudian sebelum membawa mangsa yang tercedera ke hospital.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman ketika dihubungi, mengesahkan kejadian dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan.

    Katanya, motif sebenar serangan itu masih disiasat namun pihaknya tidak menolak kemungkinan ia mempunyai kaitan dengan masalah di tempat kerja.

    Tambahnya, mayat mangsa di hantar ke HKL untuk bedah siasat dan siasatan sedang dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK).



    sumber : myMetro

    Warga emas dibaham anjing

    Posted: 08 May 2012 06:00 PM PDT


    SUBANG JAYA: "Saya tumbuk anjing itu tiga kali, tapi ia tidak melepaskan gigitan di leher mangsa," kata lelaki dikenali sebagai Eddy yang juga saksi seorang warga emas mati akibat dibaham seekor anjing ketika berjoging di kawasan rumahnya di SS19/5B, di sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 9.50 pagi itu, mangsa, Yip Sin Hua, 74, mati di tempat kejadian selepas parah di leher manakala telinganya hancur akibat gigitan anjing jenis Miniature Bull Terrier Cross yang terlepas keluar melalui tempat membuang sampah rumah pemiliknya di kawasan perumahan sama.
    Yip gemar berjoging di kawasan perumahan itu sejak lebih 20 tahun lalu dan semalam, ketika melalui jalan di tempat kejadian yang hampir dengan rumahnya di SS19/5E, dia diserang seekor anjing.

    Eddy, 44, berkata, dia melalui jalan berkenaan dengan menaiki kereta dan terkejut apabila melihat seorang warga emas bergelut dengan seekor anjing.



    "Saya memberhentikan kereta dan turun untuk membantu. Selepas usaha saya menumbuk haiwan itu tiga kali gagal, saya kembali ke kereta untuk mengambil kayu. Ketika itu datang seorang wanita dan dia memukul anjing itu beberapa kali dengan meja kayu.



    sumber : myMetro

    Sekeluarga ketakutan 20 seluar dalam lesap

    Posted: 08 May 2012 05:45 PM PDT


    KUALA LUMPUR: Kegemaran pelik seorang lelaki misteri mencuri pakaian dalam wanita di kawasan Salak Selatan menyebabkan seorang kerani dan keluarganya kini hidup dalam ketakutan.
    Mangsa yang mahu dikenali sebagai Lee An, 40-an mendakwa sejak dua bulan lalu lebih 20 seluar dalamnya dilarikan dan lelaki terbabit tidak pernah takut untuk memasuki kawasan rumahnya yang berpagar untuk mencuri pakaian dalam berkenaan.

    Dalam kejadian terbaru kelmarin, pakaian dalam mangsa yang disidai bersama pakaian lain dalam kawasan rumah berpagar didapati hilang manakala pakaian lain masih ada di jemuran.


    Menurutnya, kehilangan pakaian dalam itu disedari bapanya yang bangun kira-kira jam 6 pagi apabila mendapati pakaian dalam miliknya sudah hilang.

    "Saya kemudian mencari di seluruh kawasan rumah tetapi tidak menemui pakaian itu. Ini bukan kali pertama kejadian seperti ini berlaku dan sejak dua bulan lalu, lebih 20 helai seluar dalam saya yang dijemur di ampaian dicuri lelaki misteri.


    "Kami mendapat tahu daripada jiran yang ternampak seorang lelaki berpakaian hitam melompat masuk ke kawasan rumah dan dalam sekelip mata melarikan diri," katanya kepada Harian Metro. Katanya, dia yang bimbang pakaian itu digunakan untuk tujuan tertentu kemudian membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan.



    SUMBER : MYMETRO

    Cara main bowling yang tak pernah kita lihat

    Posted: 08 May 2012 05:30 PM PDT

    Buah tembikai penganti bola bowling....
    macam-macam idea yang penting bersukan

    Ini Baru Yang Namanya Photoshop! [Video]

    Posted: 08 May 2012 05:15 PM PDT


    Satu lagi video tentang bagaimana membuat gambar super realistis menggunakan Photoshop




    sumber: YouTube via funnyjunk

    Pengantin perempuan kaki main game

    Posted: 08 May 2012 05:00 PM PDT

    Habislah kalau dapat bini macamni...
    alamat dapur tak berasap..
    anak terabai.....

    Anjing halang lembu liar daripada membunuh seorang lelaki

    Posted: 08 May 2012 04:30 PM PDT




    Lelaki curi itik mati dipukul

    Posted: 08 May 2012 04:15 PM PDT

    Tak pasal-pasal mati kerana curi itik..


    BANDA ACEH: Polis di daerah tenggara Aceh menyoal beberapa penduduk yang dipercaya ada kaitan dengan pembunuhan dua lelaki Khamis lalu kerana disyaki mencuri itik. 

    "Kejadian itu berlaku di perkampungan Lawe Serke, dalam daerah Lawe Sigala-gala," kata ketua polis daerah itu, Adjung Arsyad. 
    Katanya, penduduk kampung yang melakukan kawalan waktu malam menemui tiga lelaki tidak dikenali dan mengejar mereka selepas menganggap bertanggungjawab atas beberapa kes kecurian itik. 

    "Seorang daripada tiga lelaki dilaporkan terlepas, namun dua ditangkap. Mereka ditemui bersama lapan ekor itik, yang menyebabkan penduduk kampung mula menyerang," kata Adjung. 

    Katanya, serangan itu menyebabkan kematian apabila penduduk mula memukul lelaki terbabit dengan pelbagai   
    senjata, termasuk pisau dan parang. – Agensi

    Akibat tak pakai helmet keselamatan,kepala hancur tertimpa batu

    Posted: 08 May 2012 04:00 PM PDT







    [Gambar] Kena tetak di kepala

    Posted: 08 May 2012 11:00 AM PDT

    Wow, Gaun Ini Ternyata Anti pencemaran

    Posted: 08 May 2012 10:30 AM PDT


    INILAH.COM,– Fesyen memang berkembang dengan kemajuan teknologi. Hal inilah yang menggelitik beberapa ilmuan untuk menciptakan gaun yang dikatakan mampu membersihkan udara dari polusi. Seperti apa?

    Pereka dan beberapa ilmuwan London menciptakan gaun ini dengan menggunakan nanoteknologi. Sehingga gaun akan dapat menyerap polusi seperti asap, debu dan zat berbahaya lainnya. Project ini disebut 'The Catalytic Clothing Project'.

    Seperti dikutip dari Genius Beauty, gaun itu dikembangkan oleh Profesor Helen Storey, dari London College of Fashion bekerjasama dengan ilmuwan Tony Ryan dari Universiti Sheffield.

    Baju berekor yang terlihat elegan dan cantik ini nampak serupa dengan yang sering dikenakan para model di catwalk. Namun, perbezaannya terletak pada proses pembuatan kain bahan gaun yang melibatkan ilmu molekuler.

    Kain sifon yang dibuat khusus ini mengandung fotokatalis yang menghancurkan polutan udara dengan bantuan cahaya matahari. Jika kontaminan menyentuh pakaian, gaun akan segera menangkap dan menghancurkan polusi. Uniknya, setiap bekas polutan akan hilang saat pencucian.

    "Gaun ini didesain bagi mereka yang mencintai kebersihan," ujar peneliti.

    VIDEO: Pencuri KeretaTerjebak Kesesakkan dan pukul orang ramai

    Posted: 08 May 2012 10:15 AM PDT


    VIVAnews - Sebuah aksi pencurian  terakam kamera CCTV. Kali ini, aksi pencurian kereta di kawasan Meizhou, Provinsi Guangdong, China pada 30 Disember 2011 lalu.


    Rakaman itu memperlihatkan sang pencuri yang sedang melarikan kereta hasil curianya. Namun nahas, nampaknya dia salah memilih jalan. Sang pencuri terjebak kesesakkan parah bersama kereta curiannya.


    Hasilnya, kereta yang dikendarai tak dipandu laju. Sang pencuri tidak boleh keluar dari kesesakkan parah itu.


    Seolah sudah hafal keadaan jalanan, para polis hanya mengejarnya tanpa memandu kendaraan. Sang pencuri pun semakin panik. Dia hanya boleh maju-mundur saja di tengah kesesakan jalanan.


    Akibatnya, kereta yang dikendarai pencuri itu melanggar kereta  lainnya. Saat mundur, juga melanggar seorang penunggang motor. Total ada 13 kereta yang dilanggar.


    Tak terima dengan insiden itu, para pemandu yang dilanggar itu beramai-ramai memukul sang pencuri. Namun beruntung polis mengamankannya. Sang pencuri pun ditahan dan dituduh dengan tuduhan pencurian dan membahayakan keselamatan orang awam.




    Aksi budak kecil perempuan hisap rokok

    Posted: 08 May 2012 10:00 AM PDT

    Gayanya mengalahkan orang dewasa tetapi kesian melihatnya...












    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS