Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


“Rayu Buangkan Gambar-Gambar” – Shida Harmi Pinta Bersihkan Maruahnya.

Posted: 01 Dec 2011 09:58 PM PST

Shida Harmi, wanita yang dikaitkan mempunyai hubungan skandal bersama penjaga gol Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat atau lebih dikenali sebagai Apek telah dihubungi oleh wartawan OHBULAN! bagi mendapatkan keterangan yang lebih jelas, sekitar pukul 1230 tengah hari tadi.

Apabila ditanya mengenai kesahihan mesej-mesej yang terkandung dalam screenshot Blackberry Messenger (BBM), Shida Harmi menegaskan ia bukan datang daripada dirinya.

"Bukan, bukan saya yang tulis macam tu. Mungkin ada pihak ketiga yang cuba menjatuhkan nama Apek, lantas mengaitkan nama saya dalam hal ini. Jujurnya, saya mengenali Apek sekitar akhir Februari. Saya akui kami keluar bersama karaoke, tapi bukan pergi berdua. Sekitar bulan March, saya mula menjarakkan diri daripada Apek apabila tahu dia akan mengikatkan tali pertunangan. Sejak itu, kami lost contact."

Berkenaan penyebaran gambar-gambar tersebut, Shida Harmi mengesyaki penglibatan orang ketiga dalam usaha menjatuhkan reputasi Apek.

"Saya memang syak penglibatan orang ketiga kerana dia sahaja yang pernah melihat gambar-gambar berkenaan dalam Blackberry saya. Namun, saya tak akan mendedahkan namanya kerana enggan memanjangkan cerita," tegas Shida Harmi.

Eksekutif muda ini turut merayu kepada orang ramai agar membuang gambar tersebut dan mendoakan kebahagiaan rumahtangga yang bakal dibina dalam masa terdekat.

"Saya minta jasa baik semua pihak agar membuang gambar-gambar berkenaan kerana ia membabitkan maruah keluarga saya dan bakal mertua. Untuk pengetahuan, saya akan melangsungkan perkahwinan sekitar 2 minggu lagi dan cerita sebegini sememangnya mengugat kepercayaan tunang terhadap saya. Bagaimanapun, kami akan tetap meneruskan perkahwinan," rayu Shida Harmi kepada orang ramai melalui wartawan OHBULAN!.

Full content generated by Get Full RSS.

Gossip: Bekas Suami Aktress Kacukan Beralih Arah Pada Wanita Oriental!

Posted: 01 Dec 2011 07:45 PM PST

Cerita mengenai sepasang kekasih ini sama sekali bukan dari golongan selebriti ataupun public figure, cumanya ia sedikit berunsur 'selebriti' apabila si jejaka ini pernah bersangkut paut dengan aktres berdarah campuran nan jelita dan jadi sebutan masa kini, atau boleh jadi saat dan ketika ini (cheh berpujangga pula, terbawa-bawa mood buku cereka.

Kalau si aktres terkenal dengan kecantikan dan kelembutan 'internasional' namun penuh ketimuran, si jejaka nan kacak, tough ala-ala Jacob Black (Twilight) pula lagilah, asli made from negara orang putih.

Bak merpati dua sejoli, cinta berputik lalu mengetuk pintu jodoh dan mereka disatukan(kan dah kata tadi mood buku cereka sangat),sah bergelar suami isteri. Namun sayangnya bahtera rumah tangga yang dilayari tiba-tiba seakan tidak berpengemudi. Akhirnya musnah dibadai ombak (Perghhh jiwang), dan pasangan tadi membawa haluan masing-masing.

Ok, selepas episod awan nano nan hitam, si aktres macam biasa, masih dengan karier seni yang terus-terus memuncak. Apa jadi dengan bekas suami? Tidaklah dapat dipastikan statusnya sama ada dia juga sudah beralih karier daripada seorang ______ (isi tempat kosong) kepada seorang pelakon. Tidak pasti juga kalau ada pengarah Hollywood memanggilnya berlakon menggantikan Christian Bale untuk watak Batman ataupun ganti Dwayne Johnson aka The Rock untuk filem 'Toothfairy 2′.

Nak dijadikan cerita, baru-baru ini penulis ternampak si jejaka ini bersama dengan seorang wanita oriental ketika berada di kaunter bayaran sebuah pasaraya terletak dalam mall mewah. Pasangan ini betul-betul berada di hadapan penulis. Bukan auta, kerana ada enam lagi mata yang memerhati (kawan penulis sendiri).

Pasangan ini dilihat membeli aiskrim 'import' dan sedikit barang keperluan. Sambil menunggu Q-line, mereka bercanda mesra, si jejaka mengusap-usap rambut si wanita dan si wanita pula tersenyum manja, kemesraan mereka tidak ubah seperti pasangan kekasih apatah lagi mereka berpimpinan tangan sejurus keluar dari pasaraya tersebut. Senario seakan melihat Bella Swan dan Jacob Black! Hehehe.

Kalau dilihat, wanita yang berada di sebelahnya mungkin tidaklah dapat menandingi kejelitaan aktress merangkap bekas isteri jejaka tadi. Namun wajah orientalnya tetap punya kecantikan tersendiri. Baguslah kalau sudah ada pengganti baru dalam hidupnya. Tutup buku lama, mula buku baru. Apatah lagi tinggal beberapa hari saja lagi kita berada di tahun 2011. Goodbye 2011 dan hello 2012!

Tapi sebut pasal buku baru, tahun baru, terdetik di dalam hati, apakah si jejaka tadi masih berada di landasan agama yang sama ketika dia menikahi aktress jelita tadi, ketika dia mengucap Kalimah Syahadah. Atau pudarkah sudah kecintaannya terhadap Islam sepertimana pudarnya cinta yang pernah terpahat di hati dia dan bekas isterinya itu suatu ketika dulu, sehingga kembali semula kepada agama asal? Wallahualam… Soal agama ini terlalu sensitif dan dalam untuk dirungkai apatah lagi penulis bukanlah orang yang tepat untuk membahaskan soal hukum hakam ini lebih-lebih. cuma terdetik sedikit rasa simpati.

Kisah ini boleh jadi satu perkongsian cerita dan rasa, mungkin boleh dijadikan renungan bersama di hari Jumaat nan mulia ini. Mungkin cerita ini sedikit tergantung kerana penulis sendiri seakan terkedu ketika menulis entri ini. Bacalah entri ini baik-baik dan fahamkan apa yang cuba disampaikan oleh penulis (tanpa sebarang prejudis di hati). Menghela sedikit nafas sambil di hati berkata, "semoga kita sentiasa diberi perlindungan, keberkatan dan hidayah dari-Nya".

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Lisa Surihani di Malam Gala Filem Ombak Rindu

Posted: 01 Dec 2011 11:01 PM PST

Gambar Lisa Surihani di Malam Gala Filem Ombak Rindu

Budiey nak ucap tahniah buat pelakon cun, Lisa Surihani yang telah terpilih sebagai salah seorang daripada lima penerima Anugerah Pencapaian Khas Pergerakan Puteri UMNO sempena Perhimpunan Agung UMNO yang diadakan di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika ini.

Lisa Surihani tidak menggangap anugerah itu mempunyai agenda politik, sebaliknya melihatnya sebagai tanda penghargaan terhadap pencapaiannya dalam dunia lakonan.

Sudah menonton filem Ombak Rindu? Kalau korang yang dah tonton, pasti akan geram dengan karakter Mila yang diperan oleh Lisa Surihani. Menurut Lisa, beliau sangat menantikan komen dari peminat kerana wataknya kali ini sangat lain dari apa yang dilakonkan sebelum ini. Ternyata ramai yang berpuas hati dan jika kita baca betul-betul novel ni, kita tak rasa nak benci sangat watak Mila ni kerana kita faham jalan ceritanya memang begitu.

Lisa berharap agar peminat filem boleh faham dengan setiap karakter kerana bukan mudah untuk membawa sebuah naskah novel ke layar perak.

Good luck, Lisa!

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Lisa Surihani

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Lisa Surihani di Karpet Biru ABPBH2010
  • Gambar Lisa Surihani di Pelancaran Mimpi Kita
  • Gambar Lisa Surihani di Media Prima Open House
  • Gambar Lisa Surihani di Prebiu Hikayat Merong Mahawangsa
  • Gambar Maya Karin di Malam Gala Filem Ombak Rindu
  • Gambar Dafi AF5 di Anugerah Era 07
  • Gambar Seksi Fasha Sandha di Pelancaran Majalah Lisa
  • Gambar Lisa Surihani di Majlis Berbuka ASTRO
  • Gambar Lisa Surihani Bertapa di Perlis
  • Gambar Kekasih Gewe Boyfriend Pelakon Lisa Surihani
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Voize Independent Music Awards 2011

    Posted: 01 Dec 2011 10:31 PM PST

    Tahniah buat penyanyi Andi Merican yang telah tercalon dalam VIMA 2011. Andi tercalon dalam kategori Best Pop Song, Best R&B Acts, Best Mixed Genre dan Best MTV for 'SOLO'. Congrats Andi! Kalau tak silap, Yuna pernah menang anugerah ini beberapa tahun sudah.

    Andi A Merican Cover Album SOLO

    VIMA adalah singkatan dari Voize Independent Music Awards yang dianjurkan untuk semua penyanyi dan pemuzik indie. Berbanding dengan anugerah komersil yang lain, pemilihan VIMA bergantung sepenuhnya terhadap kualiti muzik artis tersebut tanpa mempunyai unsur 'biased', dan focus mereka lebih kepada artis yang mengamalkan corak pemasaran independent. Yang lebih menarik, anugerah ini melibatkan bukan sahaja artis Malaysia, malah di sekitar Asia Tenggara dan Asia.

    Baru-baru ini Budiey sempat menemubual Andi…

    Apakah perasaan you bila dapat tahu nama tercalon?
    Sangat gembira bila tercalon untuk 4 kategori dalam VIMA 2011. Ternyata, segala usaha saya membuahkan hasil, dan saya bersyukur atas penghormatan tersebut. Pada tahun2 sebelumnya, saya berjaya memenangi kategori lagu pop terbaik bersama Infinatez 'Ada Masa', Luscious 'Khabarkan' dan pada masa yang sama tercalon untuk kategori penerbit terbaik

    Apa Pendapat you tentang anugerah ini?
    Pada pendapat saya, anugerah ini memberi impak yang positif untuk industri muzik tanahair. Ianya memberi peluang serta penghormatan untuk pemuzik yang bergerak secara independent, agar pemuzik mampu berkarya lebih tanpa menghiraukan batas2 komersil dan mainstream. Pada masa yang sama, anugerah ini membuka peluang untuk artis Malaysia keluar mencuba nasib ke pasaran antarabangsa. Antara artis yang lahir dari VIMA adalah Yuna, Iz Zulaini dan Amanda Imani

    Harapan Andi?
    Harapan saya agar peminat di luar sana menyokong aktiviti muzik saya, serta penggiat seni yang lain juga. Jangan berhenti menyokong artis tempatan yang berkualiti. Saya juga berharap agar badan2 korporat di luar sana akan tampil memberi bantuan, memberi penajaan, agar anugerah ini mampu bertahan demi memertabatkan industri muzik tanahair.

    Untuk mengundi, korang boleh ke SINI

    For more info on the awards and full nominees do checkout: http://bitemymusic.com

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Britney Spears join Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Emmy Awards, Britney Spears Crap!
  • Voice Independent Music Awards VIMA AWARDS Nominees
  • Photos Lady Gaga Inside An Egg 53rd Annual Grammy Awards
  • The SHOUT! Awards Gather Music, Radio, Television and Film
  • Winners of the 2008 MTV Asia Awards
  • Profile Liyana Fizi
  • 8th Annual Boh Cameronian Arts Awards Nominations Announced
  • Kelly Clarkson To Release New Album Stronger
  • MUSIC AGAINST RACISM CONCERT MENARA KL
  • Jennifer Hudson Red Carpet 2011 Grammy Awards
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Seluar dalam anti seks bebas

    Posted: 01 Dec 2011 09:00 PM PST

    Ramai orangtua yang tidak boleh mengendalikan perilaku anak-anak yang sudah beranjak remaja, hingga akhirnya terlibat perilaku seks bebas. Kini tersedia berbagai seluar dalam 'anti sex' diguna untuk mencegah perilaku seks bebas pada remaja.

    Berbagai pakaian dalam 'anti sex' telah dirancang untuk mempromosikan perilaku remaja sihat tanpa seks bebas. Pakaian-pakaian dalam tersebut dibuat dengan menggunakan slogan-slogan seperti 'zip it' dan 'not tonight'.
    Koleksi pakaian dalam aneh yang dijual secara online ini diberi nama 'What Would Your Mother Do (WWYMD)' dan terdiri dari berbagai jenis pakaian dalam, termasuk seluar dalam remaja laki-laki, T-shit dan tote bag . "Kami menciptakan garis pada pakaian dalam untuk digunakan sebagai pembuka percakapan, untuk membantu memperkuat moral keluarga yang berkaitan dengan hubungan dan kencan," jelas juru bicara WWYMD, seperti dilapor timeofindia, Selasa (29/11/2011). Koleksi pakaian dalam 'anti sex' ini dijual di Amerika Syarikat, kerana dalam beberapa tahun bermunculan gerakan agama di Amerika yang mendorong anak-anak muda untuk menunggu sampai menikah sebelum berhubungan seksual. Yang paling menonjol adalah True Love Waits, di mana pengikutnya menggunakan 'abstinence ring (cincin pantang seks)' untuk menunjukkan komitmen mereka agar tetap perawan. Cincin yang diberi nama 'The Silver Ring Thing' itu serupa dengan program berbasis gereja. Program-program yang menentang seks pra nikah ini sepertinya menampakkan hasil yang cukup baik. Ini terbukti dari hasil survei yang menunjukkan bahwa 29 peratus wanita dan 27 peratus lelaki di Amerika usia antara 15 hingga 24 tahun dilaporkan belum melakukan kontak seksual. Angka-angka ini telah meningkat dari yang sebelumnya 22 peratus untuk kedua jenis kelamin pada tahun 2002, ketika penelitian besar-besaran dilakukan. Survei tersebut juga menunjukkan bahawa kehamilan remaja telah menurun 40 peratus selama dua dekad terakhir, kerana anak-anak muda mulai mahu menunggu waktu dan orang yang tepat sebelum melakukan kontak seksual dan memulai sebuah keluarga.

    Kesian..Diterima Kerja Tetapi Ginjal Ghaib

    Posted: 01 Dec 2011 08:00 PM PST

    Seorang lulusan Universiti di China mengalami kejadian mengyedihkan pada pengalaman kerja pertamanya setelah lulus.

    Xiaohai (nama samaran), 25 tahun, baru saja lulus dari Universiti. Berniat mencari kerja, ia tertarik dengan sebuah iklan lamaran pekerjaan dari Jie'ao Medical Equipment Sales Co Ltd. Surat lamaran dikirim dan ia diterima.

    Awalnya semua berjalan lancar, Xiaohai sempat menjalani sebuah medical check-up yang katanya menghabiskan biaya sebesar 3 ribu yuan dan ditanggung oleh perusahaan dimana ia bekerja. Namun semua mulai berubah menjadi mimpi buruk semenjak pemuda ini mengetahui dari bosnya, Wang Jin, bahawa perusahaan tempat ia bekerja, bergerak di bidang penjualan ginjal manusia.

    Wang yang mengetahui cerita sebenarnya dari perusahaan itu memutuskan untuk berhenti bekerja, tapi sukar dilaksanakan kerana kad penduduk miliknya masih dipegang Wang Jin.

    Wang Jin nampaknya tidak suka dengan situasi ini dan mengirim empat orang untuk menemani 'perjalanan bisnis' Xiaohai.

    Di sebuah pusat kesihatan di daerah Xuzhou, Provinsi Jiangsu, Xiaohai dijerat. Empat orang 'teman' kerjanya membuat dia pengsan dengan meminum sebuah botol minuman yang disediakan oleh seorang jururawat.

    Ketika terbangun keesokan paginya, sedarlah Xiaohai atas apa yang baru saja dia alami. Sebuah ginjalnya sudah hilang. Staf hospital mengatakan operasi itu sudah disetujui oleh salah seorang keluarganya. Kini dia tahu bahawa medical check-upnya dulu kemungkinan adalah untuk memeriksa keadaan ginjalnya yang akan dijual.

    Wang lalu menawarkan wang sebanyak 30,000 yuan untuk Xiaohai, plus tambahan uang sebesar 30,000 yuan lagi dibayar kemudian. Wang juga merayu Xiaohai untuk menjadi direktur cawangang usahanya yang nanti akan ia buka di kampung halaman pemuda itu. Tapi Xiaohai menemukan sudah ada dua orang lainnya yang mengalami pengalaman serupa.

    Bersama dua orang tersebut, pemuda ini melaporkan pengalaman pahit mereka ke polis. Polis kemudian segera menangkap Wang Jin dan juga seorang petugas dari hospital di Xuzhou atas tuduhan penjualan organ manusia. Hukuman bagi penjual organ manusia di China adalah penjara dengan waktu maksima 15 tahun penjara.

    sumber

    Botol Tembakau Cina, Laku Dengan Harga 2 juta poundsterling Mengejutkan Dunia Seni

    Posted: 01 Dec 2011 07:00 PM PST

    Dengan tinggi hanya tiga inci, miniatur botol tembakau China mengejutkan dunia seni setelah laku dijual seharga 2 juta poundsterling .

    Para kolektor sepertinya begitu ingin memiliki artefak yang sangat berharga ini, dan saling bersaing dalam penawaran sehingga membuat harganya naik lima kali ganda dari perkiraan pra-penjualan 400 ribu poundsterling .

    Barang antik dari abad ke-18 ini akhirnya berhasil menjadi milik seorang kolektor swasta di Asia melalui telefon seharga 2 juta poundsterling, menghancurkan rekod dunia untuk sebuah botol tembakau yang sebelumnya dicetak 18 bulan lalu.

    Botol tembakau ini dihiasi dengan adegan dekoratif lanskap China dan potret seorang wanita muda, serta memiliki sumbat botol dari mutiara. Botol ini diciptakan dalam bengkel Istana Kekaisaran di Peking (sekarang Beijing) selama pemerintahan Kaisar Qianlong.

    Alasan kenapa botol-botol tembakau ini menjadi tumpuan para kolektor kerana para pembuatnya menggunakan berbagai macam teknik berebeza untuk membuat setiap objek.

    Jade, kaca, gading, pernis, porselin, perunggu, perak dan batu, adalah bahan-bahan yang digunakan untuk menciptakan warna-warna cerah yang menghias masing-masing objek.

    Diketahui, tembakau menjadi popular di China selama awal abad ke-17 dan selama pemerintahan Kaisar Qianlong antara tahun 1736 dan tahun 1795, produksi botol tembakau in berada di puncaknya.

    Pelik..Perempuan Ini Dipenjara kerana Diperkosa

    Posted: 01 Dec 2011 06:00 PM PST

    SEORANG perempuan Afganistan yang diperkosa suami dari sepupunya menghadapi dilema yang amat sulit, iaitu menikahi pemerkosanya atau menghabiskan 12 tahun hidupnya di penjara. Meski sangat berat, ia putuskan pilih opsyen pertama, menikahi pemerkosanya, demi bebas dari penjara, kehormatannya, dan masa depan puteri ciliknya yang lahir dari hasil pemerkosaan itu.

    Kejaksaan Afghanistan, Rabu (23/11/2011), menegaskan tentang opsyen itu. Kejaksaan negara itu mengumumkan, seorang korban pemerkosaan, yang dipenjara kerana perzinaan, diberi pilihan untuk menikahi pemerkosanya dan masa hukumannya dikurangi dari 12 tahun menjadi hanya 3 tahun. Pihak kejaksaan mengatakan, perempuan itu menyatakan bersedia.

    Gulnaz, , kini berusia 21 tahun dan pemerkosaaan itu terjadi dua tahun lalu. Pengadilan mengatakan, ia dihukum 12 tahun penjara kerana perzinaan. Saat ini dia masih meringkuk di penjara Baghbadam di pinggiran Kabul. Ia menjalani hukumannya bersama anaknya, hasil dari peristiwa pemerkosaan itu.

    Pemerkosaan tersebut, yang menurut pengadilan merupakan perzinaan, merupakan aib, bukan hanya bagi dia tetapi bagi komunitinya. Maka, dia diberi pilihan untuk menikahi penyerang agar boleh keluar dari penjara dan melegitimasi bayi perempuannya di mata masyarakat Afganistan yang konservatif. Gulnaz yang saat diwawancara CNN sambil menimang puterinya di pangkuannya menjelaskan, pilihan menikah merupakan satu-satunya cara ia boleh keluar dari penjara dan memulihkan martabatnya.

    "Puteri saya, anak kecil yang tidak bersalah. Siapa yang tahu saya akan punya anak dengan cara seperti ini. Banyak orang mengatakan kepada saya bahawa setelah puterimu lahir berikan saja kepada orang lain, tetapi bibi saya mengatakan kepada saya untuk menjaga dia sebagai bukti bahawa saya tidak bersalah."

    Dia ingat hari yang mengubah hidupnya dua tahun lalu itu, yang merupakan awal dari mimpi buruk yang panjang. Si penyerang tiba di rumah ketika ibu Gulnaz pergi untuk sebuah kunjungan singkat ke hospital. "Pakaiannya (pemerkosa) kotor pada saat itu kerana ia pekerja kontrak," katanya kepada CNN dalam sebuah wawancara eksklusif. "Dia menutup pintu dan jendela. Saya pun mulai berteriak, tapi ia membuat saya diam dengan meletakkan tangannya di mulut saya," katanya.

    Gulnaz mengatakan, dia pada awalnya berupaya untuk menyembunyikan peristiwa itu kerana takut akan dibunuh sebab telah menimbulkan malu atau aib. Tetapi, aib itu terbuka juga. Beberap bulan setelah pemerkosaan itu, ia mulai menunjukkan tanda-tanda kehamilan, berupa mual dan muntah-muntah di pagi hari. Ia tidak boleh menyembunyikannya lagi. Penyelidikan pun dimulai dan terbukti bahawa telah terjadi perzinaan.

    Bukannya mendapat simpati, ia malah didakwa. Namun ia menilai, dirinya masih beruntung kerana mendapatkan kesempatan kedua. Banyak perempuan dalam posisi sepertinya telah dibunuh di Afganistan kerana insiden seperti itu membuat malu keluarga atau masyarakat.

    Seorang juru cakap Jaksa Agung Afganistan, Rahmatullah Nazar, mengatakan, hukuman terhadap Gulnaz dikurangi menjadi hanya tiga tahun dan bahawa kesalahan utama dia adalah tidak melaporkan pemerkosaan yang menimpanya lebih awal.

    Pengacara Gulnaz, Kim Motley, mengatakan, kliennya baru hari Selasa diberi tahu bahwa hukumannya dikurangi dan tidak ada pemberitahuan resmi soal itu.

    Rahmatullah Nazari mengatakan, penyelidikan pihak kejaksaan menyimpulkan, tak ada pemerkosaan. Yang terjadi adalah hubungan seks di luar nikah. Maka, keduanya, si lelaki penyerang dan Gulnaz dihukum kerana melakukan perzinaan. "Gulnaz mengatakan bahawa dia diperkosa. Tapi kerana dia melaporkan kejahatan itu empat bulan kemudian, kami tidak boleh menemukan bukti (pemerkosaan) tersebut," kata Nazari. "Dia dihukum kerana tidak melaporkan kejahatan itu pada waktunya."

    CNN mencari pemerkosa Gulnaz ke sebuah penjara di Kabul. Lelaki itu membantah berhubungan seks dengan Gulnaz. Dia mengatakan, dia menjalani hukuman kerana dituduh melakukan pemerkosaan. Dokumen putusan hukumannya menunjukkan, dia dipenjara kerana "zina".

    Para aktivis HAM mengatakan, kes pemerkosaan sering ditangani sebagai perzinaan dalam sistem pengadilan di Afganistan.

    Sementara Nazari menambahkan, bagaimanapun, Gulnaz akan segera menerima pengampunan presiden. "Ada kemungkinan kuat bahawa ia akan diampuni berdasarkan sebuah dekrit presiden pada hari-hari penting mendatang seperti pada Hari Raya Maulid Nabi atau tahun baru Afganistan," kata Nazari.

    Menurut Nazari, penyelidikan pihak kejaksaan Afganistan menyimpulkan, Gulnaz dan si penyerang telah beberapa kali berhubungan seks berdasarkan suka sama suka. Beberapa bulan kemudian, ketika Gulnaz ketahuan hamil, kata Nazari, keluarga mereka bertemu untuk menyelesaikan masalah melalui pola pembayaran 'ganti rugi'. Ketika pembahasan itu buntu, Nazari mengatakan, tuduhan perkosaan dibuat.

    Pengadilan akhirnya menemukan, kedua belah pihak bersalah telah melakukan perzinaan. Gulnaz dihukum penjara dua tahun, dan si penyerang tujuh tahun. Sebuah putusan di pengadilan kemudian menaikkan hukuman Gulnaz menjadi 12 tahun. Pada pengadilan ketiga, yang terjadi bulan lalu, memutuskan bahawa Gulnaz hanya menjalani tiga tahun dari masa hukumannya. Pengadilan itu menyatakan, dia dihukum bukan kerana perzinaan melainkan kerana tidak melaporkan kejahatan itu lebih awal.

    Sepanjang wawancara dengan CNN, Gulnaz menjadi emosional tetapi konsisten dan jelas dalam menceritakan kisahnya bahawa insiden pemerkosaan hanya sekali terjadi oleh seorang penyerang, iaitu suami dari sepupunya. Peristiwa itu terjadi saat ibunya berkunjung ke hospital dan ia sendirian di rumah.

    'Wanita Jelmaan' tukar jadi lelaki sejati

    Posted: 01 Dec 2011 05:00 PM PST

    IPOH: "Alhamdulillah, Allah membuka pintu hati saya untuk berubah, sekali gus membolehkan saya memenuhi amanat arwah bapa sebelum dia meninggal dunia awal tahun ini."

    Itu kata Baby atau nama sebenarnya Ismail, 29, seorang daripada 40 mak nyah yang menyertai aktiviti pemulihan dinamakan Program Mukhayyam anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di sebuah resort di sini, selama tiga hari, bermula kelmarin.

    Ismail berkata, selepas bapanya meninggal dunia, keinginannya untuk kembali menjadi lelaki normal semakin kuat dan dia mula mendalami ilmu agama dan mendekatkan diri kepada Allah.

    Menurutnya, selepas mendapat tahu mengenai Program Mukhayyam, dia mendapatkan maklumat lanjut dan mendaftar diri sebagai peserta kerana percaya ia medan terbaik untuk kembali ke pangkal jalan.

    "Saya tertarik menyertai Program Mukhayyam kerana program keagamaan ini diadakan secara santai dan tanpa diskriminasi. Insya-Allah selepas tamat program ini, hala tuju saya lebih jelas," katanya.

    Marah pegawai minta rasuah,lelaki lepaskan ular berbisa di Pejabat Tanah

    Posted: 01 Dec 2011 04:00 PM PST

    Protes terhadap beratnya birokrasi di India berubah menjadi "beracun" ketika seorang pawang yang marah melepaskan tiga beg yang penuh berisi ular berbisa di kaki para pegawai di pejabat pajak negara tersebut, pada Rabu (20/11/2011) kelmarin.

    Aksi pawang yang melepaskan hampir 40 ekor ular berbisa, termasuk empat ular kobra yang mematikan ini, membuat para staf bergegas ke pintu keluar saat puluhan reptilia ini mulai merayap di lantai pejabat tanah di kota Harraiya, di Uttar Pradesh.

    Menurut theaustralian, orang-orang yang tidak sempat melarikan diri, mengambil inisiatif memanjat ke atas meja untuk menghindari gigitan ular-ular tersebut, sementara yang lain mengibas-ngibaskan potongan kain untuk menakut-nakuti mereka.

    "Ular mulai memanjat meja dan kursi ratusan orang berkumpul di luar ruangan, beberapa dari mereka memegang tongkat. Berteriak bahawa ular harus dibunuh," kata Ramsukh Sharma, seorang pegawai, yang mengatakan bahawa ular itu menyebabkan kekacauan di pejabat itu.

    Ular-ular itu akhirnya dapat ditangkap kembali oleh polis dan staf dari Jabatan Kehutanan negara, namun pawang ular yang melepaskan mereka, Hukkul Khan yang tinggal di desa Lara, masih dalam pencarian.

    Warga setempat mengatakan bahawa Khan sering dipanggil ketika ada ular terlihat dan dia membantu menangkap mereka.

    Alasan kemarahan Khan disebabkan oleh sikap pegawai dipejabat tersebut yang telah memblokir rencana untuk memberinya sebidang tanah, yang akan digunakan sebagai tempat untuk memelihara ular-ular yang telah ia tangkap. Dimana Khan menyatakan bahwa mereka meminta wang rasuah ntuk meluluskan dokumen itu.

    Bahar Dutt, aktivis hak-hak binatang yang telah bekerja selama lapan tahun dengan pawang ular di India, mengatakan bahawa banyak dari mereka berjuang untuk menemukan pekerjaan baru untuk mereka setelah praktek itu dilarang hukum di India.

    Pushkar Raj, sekretaris jenderal People's Union for Civil Liberties, mengatakan bahawa insiden tersebut mencerminkan semakin meningkatnya frustrasi di kalangan masyarakat India terhadap korupsi dalam birokrasi negara itu.

    Orangtua Dermakan Organ Mendiang Anak Untuk Menyelamatkan Orang Lain

    Posted: 01 Dec 2011 10:01 AM PST

    Dalam kehidupannya yang singkat, Luca Giovannini adalah seorang bkanak-kanak yang penuh kasih, yang membawa sukacita bagi semua orang yang ditemuinya. Dan setelah ia meninggal tiba-tiba pada usianya yang ke-lima tahun, Luca terus menyebar kebahagiaan.

    Luca telah memberikan berkat kehidupan kepada empat orang setelah organ-organ tubuhnya digunakan dalam operasi transplant.

    Salah satu yang diselamatkan Luca adalah seorang gadis berusia dua tahun yang hampir saja meninggal, dan sekarang boleh berada di rumah bersama orang tuanya di pada hari Natal nanti.

    Selain itu, organ Luca juga diberikan kepada kanak-kanak berusia dua tahun, seorang ibu dua anak berusia 35 tahun, dan seorang lelaki berusia 34 tahun.


    Luca meninggal 24 jam setelah setelah ia dibawa ke hospital kerana mengeluh sakit. Doktor belum memastikan penyebab kematiannya, tetapi mereka percaya bahawa kematian Luca mungkin kerana ia memiliki reaksi langka terhadap virus Epstein-Barr, yang biasanya dapat disembuhkan.

    Banyak anak yang terinfeksi dengan virus ini, namun infeksi ini biasanya tidak menimbulkan gejala atau hanya penyakit singkat bagi anak lain. Namun dalam kes yang jarang dapat menyebabkan komplikasi seperti pembengkakan otak dan jantung dan masalah dengan sistem saraf anak yang terinfeksi.

    Ketika doktor mengatakan kepada orang tua Luca, iaitu Vickie dan Renzo bahawa anak mereka tidak akan bertahan, keduanya membuat keputusan bahawa kematian Luca tidak boleh disia-siakan, dan Luca akan menyumbangkan sebagian dari organ-organ tubuhnya untuk transplant bagi orang yang memerlukan.

    "Ketika petugas medik sedang mencuba untuk menyelamatkan hidup Luca saya bertanya kepada doktor apakah ia punya peluang untuk bertahan hidup, dan dia mengatakan bahawa kami harus mempersiapkan senario terburuk." tutur sang ayah, seorang penasihat kewangan dari Stockport, Inggris.

    "Ini adalah senario yang tidak diinginkan orang tua manapun di dunia, namun pada tahap itu kami mendiskusikan tentang derma organ." tambah lelaki berusia 38 tahun itu, yang dikutip Mail Online.

    "Kami mengirim organ Luca dengan cinta untuk semua orang ini, terutama untuk gadis kecil yang mereka katakan hidupnya tinggal menghitung hari. Dan dia sekarang diharapkan segera meninggalkan hospital dan akan pulang kerumah untuk merayakan Natal bersama keluarga."

    "Luca melakukan banyak hal dalam hidupnya yang singkat sedangkan dua anak ini tidak pernah keluar dari hospital, dan sekarang mudah-mudahan mereka akan mendapatkan kesempatan untuk menjalani hidup yang sama."

    Diketahui, Luca yang amat mencintai senam ini, jatuh sakit pada pukul 04:00 dini hari pada 14 November lalu, dan meninggal pada pukul 07:00 pagi di hari berikutnya.

    "Sebelumnya kami berfikir untuk membelikan hadiah natal bagi Luca, dan berikutnya kami sedang mencari kuburan baginya." jelas sang ayah.

    Kenakan Skirt Terlalu Pendek, Bon**t Eva Longoria Terlihat

    Posted: 01 Dec 2011 09:25 AM PST

    infospesial.net - Beredar foto seksi dari artis cantik Eva Longoria, seperti diambil paparazi yang tak sengaja mengambil gambar bon**t Eva yang pada saat itu mengenakan skirt pendek dan tertiup angin.

    Dalam foto tersebut tampak Eva mengenakan minidress berwarna biru tua dengan motif pulkadot putih, tengah sibuk menerima telefon dan tangan satunya sibuk membuka kunci keretanya. Mungkin kesibukan tersebutlah yang membuatnya teledor sehingga ketika gaun mininya tertiup angin, dengan percaya diri ia membiarkannya. Namun tanpa ia sedari bon**tnya telah terlihat. (Celebjihad)

    Jom intip awek mandi,apa yang mereka buat?

    Posted: 01 Dec 2011 08:01 AM PST

    Mandi merupakan salah satu aktiviti yang pastinya dilakukan orang setiap hari, tapi apa yang sebenarnya terjadi di balik ruangan mandi disaat mandi? Apa yang dilakukan para awek di dalam bilik mandinya? Pantene menyoal selidik 1.000 perempuan berusia antara 18 dan 49 tahun tentang kebiasaan mandi mereka.


    Apa yang dilakukan para awek dalam bilik mandi?

    Mereka pun membocorkan beberapa hal yang sangat menarik. Contohnya, tidak hanya untuk membersihkan diri, 50 peratus perempuan ternyata juga kerap memanfaatkan waktu mandi untuk membersihkan bilik mandi! Berikut beberapa hasil survei lainnya:

    a. 46 peratus perempuan menyatakan bahawa mereka kerap mendapatkan berbagai inspirasi saat berada di bilik mandi.

    b. 64 peratus perempuan menyatakan mereka selalu mencuci rambut setiap kali mandi

    c. 73 peratus perempuan menghabiskan waktu rata-rata 15 minit setiap mandi.

    d. 30 minit adalah rata-rata seorang perempuan melakukan mandi dengan waktu lama.

    e. 95 peratus perempuan cenderung melakukan rutin yang sama ketika mandi.

    Apa saja rutin perempuan saat mandi? Biasanya, menyampo, menggunakan conditioner, mencukur, membilas, dan menyabuni tubuh dari atas ke bawah.

    Hal lain dari survei ini adalah bahawa perempuan tidak memiliki fanatik terhadap brand shampoo tertentu. Sebanyak 95 peratus perempuan selalu mengganti brand shampoo mereka. Sebanyak 58 peratusnya mengakui mereka beralih kerana tidak mendapatkan hasil yang diinginkan. Namun, ada juga 68 peratusnya yang setia terhadap shampoo dan conditioner tertentu.

    Sepertinya perempuan adalah pembeli utama shampoo kerana 41 peratus perempuan biasanya berbagi produk rambut dengan pasangan mereka atau anggota keluarga lainnya. Lalu, apakah Anda memiliki perilaku yang tidak biasa saat mandi? hanya Anda yang tahu bukan?

    Parah! Nekad Operasi Buang Alat Kelamin Demi Gelar Manusia Tanpa Alat Kelamin Pertama di Dunia

    Posted: 01 Dec 2011 07:00 AM PST

    Seorang rakyat Inggris yang mengatakan tidak memiliki status kelamin diyakini sebagai orang pertama di dunia yang secara rasmi diakui tidak memiliki kategori gender sebagai lelaki ataupun wanita.

    Norrie May-Welby (48) lahir ke dunia sebagai seorang lelaki. Namun, ia kemudian memutuskan melakukan operasi kelamin pada 1990 saat berusia 28 tahun. Setelah itu, ia merasa tidak bahagia menjadi seorang perempuan dan akhirnya Norrie memutuskan untuk menjadi seorang "neuter". Hasilnya ia sekarang secara rasmi diakui sebagai seseorang yang tidak memiliki gender secara spesifik.

    May-Welby pernah hijrah ke Australia pada usia tujuh tahun. Ia lahir dan dibesarkan di Paisley, kota Renfrewshire, Inggris.

    Pemerintah di Inggris menolak mengeluarkan sijil kelahiran untuk Norrie kerana tak dapat membuat sebuah klasifikasi Baru untuk status warga tanpa gender. Selain itu, para doktor juga mengaku tak bolehmemastikan jenis kelamin dari tubuh ekspat ini.

    "Konsep lelaki atau wanita tidak sesuai buat saya. Solusi paling sederhana adalah tidak memiliki salah satu identifikasi," ungkap Norrie.

    Lembaga Kepercayaan Gender Inggris menyatakan tidak keberatan dengan pilihan yang diambil Norrie. "Banyak orang menyukai ideA untuk menjadi orang tanpa Gender," kata seorang juru bicara.

    sumber

    Penceroboh ditangkap kerana lupa sign out daripada akaun Facebooknya

    Posted: 01 Dec 2011 06:00 AM PST

    Seorang tersangka di AS meninggalkan jejaknya di komputer mangsanya kerana dirinya lupa sign out dari akaunnya di Facebook.

    Trevor Jones, 34 tahun dari Georgia dituduh menceroboh sebuah rumah dan menggunakan komputer di rumah itu namun dirinya lupa untuk keluar atau sign out dari Facebook.

    Trevor yang dibebaskan dengan jaminan atas dugaan pencurian yang dilakukannya sebelumnya, mengambil barang-barang dari rumah lainnya di kawasan perumahan yang sama pada pagi hari itu.

    Setelah kedua insiden itu, Trevor sedang dicari atas tuduhan masuk tanpa izin, pelanggaran pembebasan bersyarat dan juga pencurian.

    Pasukan penyelamat tertipu,kucing yang diselamatkan rupanya kucing mainan

    Posted: 01 Dec 2011 05:00 AM PST

    ANGLESEY - Pasukan penyelamat harus berjuang dengan keras untuk membebaskan seekor kucing yang terperangkap di temapat pengolahan sampah. Namun ternyata kucing tersebut adalah mainan.

    Sebelumnya para pejalan kaki terperanjat saat melintas di sebuah tempat pengolahan dan mendengar suara kucing di dalamnya.

    Mereka khuatir bahawa di dalam tempat sampah tersebut adalah Puss Puss, kucing yang sedang hamil dan dikhabarkan hilang oleh pemiliknya.

    Beberapa orang bahkan membawa makanan kucing untuk memancing kucing tersebut keluar dari tempat sampah.

    Namun usaha mereka tidak berhasil, sehingga pemadam kebakaran harus dikerahkan untuk menyelamatkan kucing malang tersebut.

    "Ketika kami tiba di tempat pengolahan sampah tersebut kami masih mendengar kucing itu masih mengeong, namun setelah kami membongkar mesin itu kami hanya menemukan sekantung plastik mainan," ujar salah seorang petugas, seperti dilansir The Sun, Khamis (1/12/2011).

    Setelah 12 jam usaha penyelamatan dilakukan, akhirnya kucing mainan itu diamankan oleh pemilik kedai haiwan. Sementara tempat pengolahan sampah kini malah menjadi berselerak dengan sampah.(rhs)

    Ibu jari tangan terputus,doktor gantikan dengan ibu jari kaki

    Posted: 01 Dec 2011 04:00 AM PST

    BRISTOL - Akibat kecelakaan yang mengakibatkan terpotong ibu jarinya, lelaki berusia 29 tahun ini menggantinya dengan ibu jari kakinya.

    James Byrne harus menjalani operasi selama lapan jam, setelah ibu jari tangannya terpotong akibat kecelakaan saat dia membelah kayu dua bulan lalu.

    Doktor harus berjuang keras untuk menghentikan pendarahan, akhirnya mereka harus mengambil keputusan untuk memotong ibu jari kakinya untuk mengganti ibu jari tangan.

    "Orang-orang memiliki reaksi yang berbeza, beberapa orang berfikir ini hal yang sangat lucu, tapi ada juga yang menganggapnya menjijikkan," ujar Byrne, seperti dilapor The Sun, Khamis (1/12/2011).

    Doktor pun akhirnya melakukan operasi secara bersamaan melakukan perawatan terhadap ibu jari tangannya. Sementara doktor lainnya bertugas memotong jempol kakinya.

    "Saya tidak pernah menyangka bahawa ini akan berfungsi dengan baik, doktor dan jururawat melakukan tugasnya dengan sangat baik," tegasnya.(rhs)

    Lelaki Ini Berhasil Memancing Ikan Pari Raksasa Seberat 127 Kg

    Posted: 01 Dec 2011 03:00 AM PST

    Pemancing dari Inggris, Jeremy Wade berhasil menangkap seekor ikan pari air tawar raksasa 127 kilogram di Argentina setelah berjuang selama 4 jam yang melelahkan guna mendaratkan salah satu haiwan paling mematikan dunia ini.

    Sebelumnya, lelaki berusia 53 tahun itu tidak pernah membayangkan ia akan memenangkan pertempuran dengan ikan raksasa ini, namun dengan tekadnya yang kuat, Wade berhasil menarik ikan pari tersebut ke daratan di Sungai Parana dekat Buenos Aires, Argentina.

    Setelah memakan umpan belut, ikan pari itu langsung menyelam ke dasar sungai, membuat pertempuran menjadi panas dengan Wade, yang adalah pembawa acara siri TV River Monster. Namun, setelah bergelut selama empat jam, ikan yang terkenal dengan duri beracun di ekornya ini akhirnya menyerah.

    Namun kerana berat ikan ini yang mencapai 127 kilogram, Wade terpaksa harus menggunakan perahunya guna menarik ikan itu ke tepi sungai.

    Wade, dari Bath, Somerset, harus menggunakan sepasang sarung tangan anti tusukan ketika menangani makhluk itu, dan kemudian melepaskannya kembali ke air setelah usia mengukur serta menimbang monster air tawar ini.

    "Ini adalah ikan air tawar terbesar yang benar yang pernah saya tangkap. Ia bertahan dibawah sungai dan membenamkan dirinya didalam pasir dan lumpur, sehingga sulit mengangkatnya." katanya yang dikutip Mail Online.


    Guru matematik yang cantik ini berhubungan seks dengan pelajarnya

    Posted: 01 Dec 2011 02:00 AM PST

    berita2.com: Mengejutkan! Seorang guru matematik mengaku berhubungan seks dengan seorang pelajar yang berumur 17 tahun.

    Gabrielle Marvelli, 39 tahun, mengaku bersalah kerana hubungan seks dengan seorang pelajar laki-laki awal tahun ini. Ia tinggal di Pennsylvania.

    Dengan gemetar dan disertai deraian air mata, Marvelli memberikan pengakuannya di ruang sidang. Atas perbuatannya ini, Marvelli akan menghadapi hukuman maksima sembilan bulan penjara.

    Marvelli ditangkap pada bulan Jun, selang satu bulan setelah berhubungan seks dengan pelajar tersebut di Pennsylvania motel.

    Pelajar tersebut yang tak disebutkan identitinya baru akan berusia 18 tahun,1 minggu kemudian.

    Marvelli diberhentikan dari pekerjaannya setelah ke ini terbongkar. Peranannya sebagai guru di sekolah, menuntut standard moral yang lebih dari yang lainnya.

    Gilalah..Otak Seorang Guru Ini Akan Keluar dari Kepalanya Jika Tertawa

    Posted: 01 Dec 2011 01:30 AM PST


    Bersyukurlah kamu boleh ketawa bebas. Ketawa itu banyak manfaatnya, baik untuk kesihatan rohani, mahupun jasmani. Namun, tidak demikian bagi Carolyn Gibbons, 23 tahun, yang berkerjaya sebagai seorang guru di Inggris.

    Keawa merupakan hal yang berbahaya buatnya dan boleh menyebabkan kematian. Carolyn mengalami kejang setiap hari, penglihatan kabur, dan migrain kerana penyakit langka yang dideritanya, iaitu Arnold Chiari Malformation.

    Ukuran otak Carolyn terlalu besar untuk kepalanya. Gerakan yang tiba-tiba boleh membuat kepalanya seperti akan meletus. Tekanan yang terlalu besar dapat menyebabkan herniasi otak ke bahagian atas tulang belakang dan dapat membunuhnya.

    Carolyn pernah pengsan di sekolah kerana ketawa setelah mendengar lawak. Keluarganya berusaha menyembunyikan televisyen agar Carolyn tidak menonton acara komedi favouritenya, Scrubs.

    "Saya hidup dalam gelembung rasa sakit. Tekanan dapat menyebabkan otak saya benar-benar keluar dari kepala," ujarnya. "Saya hanya berharap hal ini dapat diselesaikan sehingga saya dapat ketawa kembali."

    Saat ini Carolyn harus meminum 50 biji pil untuk meringankan gejala penyakitnya dan masih harus menjalani banyak pembedahan.

    sumber: Mirror

    Austrian International School of Sex, Sekolah Antarabangsa Khusus Seks Pertama di Dunia Diprotes Dan Dikecam

    Posted: 01 Dec 2011 12:00 AM PST

    Sekolah seks yang didirikan Ylva Thompson mendapat kritikan dari banyak pihak. Iklan adegan hubungan seks yang dibikin sekolah itu juga dilarang disiarkan televisyen Austria. Ditolak, lantaran sekolah itu semata-mata menjual adegan seks.

    Ylva Maria Thompson adalah pemimpin sekolah itu. Warga kelahiran Sweden ini mendirikan sebuah sekolah yang mengajarkan bagaimana menjadi pecinta yang baik. Biayanya memang cukup mahal.

    Ylva Maria Thompson, sang pemilik sekaligus ketua sekolah Austrian International School Of Sex

    Satu term pengajian di sekolah seks internasional memakan biaya £ 1.400 setiap pelajar. Ini adalah sekolah internasional pertama yang secara khusus mengajarkan soal adegan intim.

    Ylva menegaskan bahawa sekolah menerima siapa saja yang telah berusia di atas 16 tahun untuk menuntut ilmu di sekolah ini.

    Selama menjalani pengajian siswa akan tinggal asmara yang digabung agar boleh mencuba pekerjaan rumah."Pendidikan inti kami bukanlah teoritis, tetapi sangat praktikal. Penekanannya adalah bagaimana untuk menjadi kekasih yang lebih baik", ujar kepala sekolah, seperti dikutip Huffington Post.

    Namun, keberadaan sekolah khusus ini diprotes keras sejumlah orang ramai. Iklan promosi sekolah yang menampilkan adegan hubungan seks telah dilarang beredar di televisyen Austria. "Semuanya dibungkus dengan sesuatu yang sangat gaya, tapi intinya hanya menjual seks," komen seorang pemrotes.

    Berikut Foto-foto guru pengajar di sekolah seks international tersebut:

    Ngeri..kepala di potong dan kemaluan disumbat dalam mulut kerana merogol (full pic)

    Posted: 30 Nov 2011 11:00 PM PST



    Beginilah padah yang diterima oleh siperogol,kepalanya dipotong serta kemaluannya juga turut dipotong kemudian disumbat kedalam mulut.Betapa ngerinya hukuman ini.Tetapi patutkah hukuman sebegini dikenakan kepada si Perogol???

    sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

    Melalui Facebook Lelaki Ini Buat Wanita Datang Berjumpanya Tanpa Seluar Dalam

    Posted: 30 Nov 2011 10:00 PM PST

    Sebuah peringatan lagi bagi para orang tua agar lebih waspada dengan semakin maraknya kes melarikan anak gadis oleh pemuda lain dengan perantara jejaring sosial. Entah apa yang ada di benak Marini (bukan nama sebenarnya) hingga boleh jatuh cinta kepada Yusuf, pemuda 21 tahun asal Desa Wates, Kecamatan Campur Darat, Tulungagung. Selain jarak umur mereka yang jauh, keduanya baru berkenalan melalu situs jejaring sosial, facebook dan belum sekalipun bertemu.

    Selalu waspada pujuk rayu via Facebook, dunia maya penuh tipu daya dan kepalsuan

    Perbualan ringan di facebook selama beberapa hari itu membuat Marini jatuh hati dengan Yusuf. Selama berkomunikasi melalui jejaring sosial itu, Yusuf memperlihatkan perangai sebagai lelaki dewasa yang boleh memberikan kenyamanan bagi Marini. Kerana itulah gadis 17 tahun tersebut berharap Yusuf boleh menjadi tambatan hatinya.

    "Yusuf memujuk rayu korban hingga akhirnya korban merasa Yusuf ini benar-benar mencintainya. Bahkan, kerana Yusuf-lah korban memilih lari dari rumah lantaran orang tuanya tak merestui hubungannya dengan Yusuf," ujar Kasat Reskrim AKBP Farman melalui Kanit Jatanum Iptu Yunus Saputra, Rabu (30/11/2011).

    Yusuf dan Marini sepakat untuk lari. Marini menginggalkan rumah 11 hari lalu. Orang tua Marini pun dibuat pusing nasib anaknya hingga membawa kes ini ke polis. Dari pemeriksaan diketahui kalau Yusuf sudah empat kali berhubungan badan di semak-semak di kawasan Wonorejo, Rungkut. Bahkan, Yusuf sempat melayangkan permintaan khusus agar Marini tak mengenakan seluar dalam saat pertemuan pertama mereka.

    Yusuf sendiri membantah kalau persetubuhan itu dilakukan dengan memaksa Marini. "Semuanya kami lakukan atas dasar suka sama suka. Saya mahu bertanggungjawab dengan menikahinya," ujar Yusuf di Mapolrestabes Surabaya. Petualangan terlarang Yusuf dan Marini berakhir setelah gadis yang masih duduk di bangkus SMA itu memutuskan pulang setelah diberitakan di sejumlah media.

    Kepada orang tuanya, Marini membuat pengakuan kalau sudah bersetubuh dengan Yusuf. Pengakuan ini sontak membuat keluarga Marini semakin yakin memperlanjutkan kes ini. (Sumber)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS