Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sinopsis Drama Bersiri Julia TV3

Posted: 26 Sep 2012 10:39 PM PDT

WANG & HARTA MENJADI PAKSI CINTA DALAM JULIA

Apalah erti budi kalau ingin dihargai, apalah erti pengorbanan kalau inginkan balasan, apalah erti sahabat sejati kalau tiada keikhlasan di hati. Istimewa buat peminat drama TV3, dua buah slot popular iaitu Akasia dan Azalea tampil dengan drama baru iaitu 'JULIA' dan 'DARJAT'.

Menyusuli drama bersiri 'Kau Yang Terindah' di , saksikan sebuah lagi drama siri hebat, 'Julia' yang telah pun mula menemui penonton pada 24 September 2012 lalu membariskan pelakon-pelakon handalan seperti Fizo Omar, Nabila Huda, Izreen Azminda, dan . Hasil sentuhan sutradata Jamal Khan di bawah penerbitan Primeworks Studios dan skrip oleh Sofia J Rhyland ini menyentuh tentang kekuatan sebuah janji sepasang kekasih Julia dan Amir yang akhirnya dikhianati oleh si gadis setelah 8 tahun mereka bersama. Namun setelah berkahwin dengan Azwan, Julia menyesali tindakan bodohnya kerana menyedari yang hatinya masih rindukan Amir.

Sinopsis Pelakon Drama Julia TV3

Sinopsis di Slot Akasia TV3

Drama 28 episod ini mengisahkan cinta tragis di antara Julia dan Amir yag bermula semenjak di alam universiti. Kisah bermula apabila Amir (Fizo Omar) telah dikecewakan oleh gadis bernama Sofia (Izreen Azminda) dan suratan itu telah menemukan hati Amir kepada Julia (Nabila Huda).

Amir dan Julia bagaikan melengkapi antara satu sama lain. Selepas tamat pengajian, mereka berdua kembali ke Malaysia dan Amir mula bekerja di Kuala Lumpur manakala Julia bekerja di Teluk Intan. Walaupun masing-masing telah bekerjaya namun Amir masih tidak mahu mendirikan rumahtangga kerana mahu membalas jasa kedua orang tuanya dahulu dan memenuhi impiannya.

Hubungan jarak jauh memberi tekanan kepada Julia tambahan pula kini Sofia muncul kembali dalam hidup Amir sebagai rakan sekerja. Setiap kali Julia mengajukan soalan perkahwinan kepada Amir pasti kekasihnya itu akan memberi pelbagai alasan. Bagi Julia, Sofia merupakan punca Amir menangguh perkahwinan mereka. Julia menganggap hubungannya dengan Amir tiada jodoh lantas dia mengkhianati hubungan 8 tahun bersama Amir dengan menerima Azwan (Azlee Khairi) sebagai suaminya.

Amir sangat kecewa dengan keputusan Julia dan semenjak dari itu dia semakin menumpu kepada kerjayanya sahaja. Dalam pada yang sama, Sofia memulakan langkah untuk menawan semula hati Amir. Kehidupan Amir mula berubah. Dia sering menghabiskan masa di kelab eksekutif dan mula membayar cinta seorang demi seorang untuk menjadi temannya.

Amir sering mendapat nota yang mempunyai kata-kata semangat dari seorang yang tidak dikenali. Tetapi lama-kelamaan Amir mendapati bahawa Nurain (Fouziah Gous) seorang pembekal bunga di syarikatnya yang menghantar nota-nota itu. Amir mula berkawan dengan Nurain. Sementara itu, Julia telah bercerai dengan Azwan. Mengapa Julia diceraikan? Adakah selepas bercerai, Julia akan kembali semula kepada Amir? Di antara Sofia, Julia dan Nurain, siapakah yang bakal menjadi penyeri hidup Amir? Untuk mengetahui kesudahannya, saksikan drama bersiri JULIA di slot Akasia setiap hari Isnin hingga Khamis, jam 7.00 petang hanya di TV3!

Penonton yang terlepas menyaksikan 'JULIA' & 'DARJAT' boleh menontonnya melalui laman sesawang Tonton di www.tonton.com.my dan juga layari Facebook & Twitter tv3malaysia untuk mendapatkan berita terkini.


Sinopsis Pelakon Drama Julia TV3

Fizo Omar seronok berlakon di Korea

Sinopsis Pelakon Drama Julia TV3

Azlee Khairi

Sinopsis Pelakon Drama Julia TV3

Nabila Huda

Sinopsis Pelakon Drama Julia TV3

Fouziah Gous

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Tiz Zaqyah dan Remy Ishak Putus Cinta

Posted: 26 Sep 2012 05:56 PM PDT

Selepas berita tentang pasangan Yuna & Qi serta Anne Ngasri & Aliff Aziz putus cinta, tiga hari lalu, kita dengar pula pelakon Tiz Zaqyah & pula putus cinta. Mungkin dah tertera di luh mahfuz, sekarang ni memang trend kot.

Berita tentang perhubungan cinta antara Tiz Zaqyah dan Remy Ishak yang putus di tengah jalan yang disiarkan di di ruangan hari ini tidak mengejutkan Budiey sebabnya, gossip tentang kedua pelakon utama Nur Kasih ini dah lama kedengaran.

Remy Ishak buat pengakuan ini di Majlis Tayangan Media Filem Hantu Kapcai dua hari lepas.

Semoga Tiz Zaqyah dan Remy Ishak tabah menempuh kehidupan.

Tiz Zaqyah & Remy Ishak

IMPIAN untuk melihat mereka disatukan sudah hancur berkecai. Akhirnya pasangan Remy Ishak dan Tiz Zaqyah dengan sah mengumumkan bahawa mereka kini bukan lagi kekasih dan berpisah dengan rasminya sejak tiga bulan lalu.

Perkara ini disahkan sendiri oleh Remy dan Tiz kepada Harian Metro dalam dua situasi berasingan. Remy ditemui di Alamanda, Putrajaya, baru-baru ini sementara Tiz pula dihubungi malam kelmarin.

"Memang sudah tiga bulan kami berpisah secara rasminya. Sebab-sebabnya tidak usahlah saya ceritakan, tetapi kami bukan lagi pasangan kekasih. Sekarang biarlah kami hanya menjadi sahabat dan rakan seperjuangan dalam bidang lakonan," kata Remy ringkas.

Manakala Tiz pula memberi kenyataan dalam akhbar ini kelmarin, apa yang Remy cakap itulah cerita sama.

"Apa yang Remy cakap itulah cerita sama saya boleh katakan. Kami tiada dan kenyataan Remy pun menyebut begitu. Saya cuma berharap semua pihak jangan menghakimi perkara ini dan menyalahkan sesiapa. Kami berpisah atas persetujuan bersama. Sebelum ini pun saya dihujani panggilan daripada pihak media yang mahukan komen sejak cerita ini keluar. Ia sedikit sebanyak mengganggu tumpuan saya untuk berlakon.

"Disebabkan saya tengah shooting, kadangkala saya tak dapat menjawab panggilan daripada pihak media dan jangan pula ada yang menganggap saya mengelak daripada menjawab soal ini," katanya.

Tiz mula mencipta fenomena yang tersendiri selepas kejayaannya menghayati watak sebagai Nur Amina dalam arahan Khabir Bhatia dan dari situlah perkenalan lebih rapat dengan Remy bermula. Kasih sayang yang dipupuk dalam drama itu sebagai pasangan suami isteri terus terbawa-bawa dalam sekuel cerita itu menerusi filem Nur Kasih The Movie.

Tiada halangan untuk mereka terus membajai kasih sayang yang tercetus sehingga lahirnya bibit cinta lantaran diri tiada siapa yang punya. Meneruskan kisah yang penuh tragis dalam Nur Kasih The Movie, mereka dilamun cinta sehingga setiap ada saja cerita cinta mereka dipaparkan dalam media massa dan elektronik.

Adat orang menanggung rindu ke mana pergi mesti bersama. Saling bertukar senyuman dan bisikan adalah fenomena biasa kepada pasangan yang bercinta. Itu cerita bahagia Tiz dan Remy lebih setahun lalu sekarang segala yang manis sudah menjadi racun kepada diri masing-masing.

Kala hati sudah tidak suka, kemesraan yang ada semakin kabur dan akhirnya berkubur. Pusara cinta yang sepi tanpa jalinan kasih dua hati. Sebelum ini sudah beberapa kali ada khabar angin bertiup kencang menyebarkan berita yang mereka tidak sehaluan lagi dan mereka terpaksa menafikannya dengan alasan lautan mana yang tidak bergelora dan bumi mana yang tidak ditimpa hujan.

Kemuncak perbalahan mereka berdua apabila awal tahun ini Remy dimasukkan ke hospital kerana demam panas dan Tiz langsung tidak mengambil tahu perkembangan diri Remy yang ditahan di wad.

Semua orang tahu, Remy adalah lelaki yang tidak gemar menceritakan perihal peribadinya kepada umum lebih-lebih lagi menggunakan laman sosial untuk bercerita. Namun entah kenapa Remy secara tiba-tiba 'berani' meluahkan sesuatu di laman twitternya.

Sama ada Tiz ataupun Remy, mereka enggan terlalu memperbesarkan isu perselisihan faham antara kerana pada mereka ia adalah sebahagian daripada asam garam orang bercinta.

Kata Tiz, dia rimas orang asyik memperkatakan soal cintanya dan bukan mengenai kerjanya yang secara tidak langsung mengganggu fokusnya pada karier seni.

Akui Tiz, bukan saja dia rimas, malah dia tidak larat untuk menjawab persoalan demi persoalan yang timbul mengenai hubungannya yang dikatakan sudah berakhir.

"Saya tidak tahu, kenapa kisah peribadi saya lebih mendapat tumpuan dan publisiti berbanding karier saya yang selama ini menjadi nadi kehidupan saya? Saya menerima banyak komen daripada peminat yang kurang selesa membaca kisah peribadi saya di dada akhbar dan internet. Mereka lebih suka melihat lakonan saya berbanding isu itu. Jadi, jangan sensasikan lagi kisah peribadi saya," katanya.

Memetik kenyataannya lagi, tegas Tiz ketika bertemu dengannya pada pelancaran drama Dejavu di Kinabalu, dia tidak mahu komen apa-apa sebab dia jenis yang sukar untuk berkongsi kisah peribadi dengan sesiapa.

"Mungkin 10 peratus saja mengenai diri saya yang orang luar tahu. Apapun jawapan saya, spekulasi akan tetap terjadi. Orang akan tetap berkata sama ada saya bercerita atau tidak. Bagi saya, lebih baik saya berdiam diri. Lagi pun ia perkara normal, boleh terjadi kepada sesiapa saja," tambahnya.

Pada Mei lalu, Remy membuat pengakuan yang cintanya terhadap Tiz semakin mendalam.

Ketika ditemui media pada majlis Malam Gala Tayangan Media Filem di Cineleisure, e@Curve, Damansara tidak lama dulu, Remy mengakui hubungannya dengan Tiz semakin rapat walaupun sebelum ini ada yang khabar angin yang mengatakan hubungan mereka sudah putus.

"Tidak dinafikan, selepas pelbagai kontroversi yang berlaku, perasaan cinta saya terhadap dia semakin mendalam, malah hubungan kami berdua semakin okay," katanya ketika itu.

Namun dia mengatakan belum ada perancangan lanjut mengenai hubungan cinta mereka kerana mereka mahu rileks dulu bagi memberi tumpuan terhadap karier seni masing-masing.

Baru-baru ini pula, dalam twitter, luahan rasa Remy bernada sumbang yang seolah-oleh mengesahkan tiada lagi cinta di hatinya.

Antaranya, "The relationship was gone a long time ago, I haven't been involved with anything and everything dan "The best way to end the relationship is to burn the bridge. Glad I did it. No turning back."

Remy kemudiannya menulis yang semua orang patut bersyukur dengan pengalaman pahit yang Tuhan berikan, juga jangan sesekali menyesal dengan apa terjadi.

Kini dengan kenyataan Tiz, lenyaplah segala kesangsian di hati peminat yang secara jelas memberitahu dia kembali solo. Jika di layar lebar, Nur Amina menemui cinta sejatinya dengan Adam tetapi di alam nyata, cinta yang bersemi di layar perak itu gagal dipertahankan. Sumber Harian Metro

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Mrs. Bieber Meninggal Dunia

Posted: 26 Sep 2012 10:54 PM PDT

Berita sedih! Justin Bieber mendapat khabaran sedih apabila Avalanna Routh atau dikenali sebagai Mrs. Bieber telahpun meninggal dunia.

Perkenalan bermula ketika Justin Bieber bertemu Avalanna dan bermain permainan papan, gula-gula dan sebagainya yang menyebabkan sedikit sebanyak sikap Avalanna telahpun mencuri hati Justin Bieber.

Dalam kenyataan Justin bieber di laman Twitternya, Mrs. Bieber merupakan semangat besar kepadanya dan mengatakan bahawa beliau telah kehilangan semangat terbesar yang pernah beliau kenali.

Justin Bieber dan Avalanna saling berkenalan pada awal tarikh hari kekasih ataupun Valentines Day pada bulan Februari.

Pada laman twitternya, Justin Bieber melaraskan sekeping gambar bersama Avalanna dan meminta para peminatnya untuk mendoakan keluarga dan juga Avalanna.

Antara yang diperkatakan oleh Justin Bieber adalah "Please pray for her family and for her. RIP Avalanna. I love you".

Saya Tahu Obama Bukan Muslim- Madonna

Posted: 26 Sep 2012 10:49 PM PDT

Penyanyi berusia  54 tahun itu mengeluarkan kenyataan maklum balas untuk mempertahankan ucapan yang telah beliau lakukan dengan mendakwa beliau telah membuat kenyataan yang salah dengan mempercayai bahawa Obama adalah seorang muslim.

Beliau turut menyatakan bahawa beliau sedang ironis di atas pentas dan mengetahui bahawa Obama bukan seorang muslim walaupun sesetengah rakyat beranggapan bahawa Obama merupakan seorang muslim.

Sambung beliau, paling utama beliau ingin menegakkan kenyataan bahawa Obama merupakan seseorang yang baik. Beliau tidak peduli agama apa yang dianuti oleh Obama malah siapa yang disembah, beliau hanya ingin menumpukan kenyataan bahawa Obama seorang yang baik .

Pada konsert baru-baru ini, Madonna telah mencetuskan kontroversi baru dengan menanggalkan pakaian dan mendedahkan tulisan perkataan Obama di belakang badannya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Bayi 2 wajah dan 4 mata disambut secara istimewa oleh anggota masyarakat

Posted: 26 Sep 2012 09:00 PM PDT


Penduduk New Delhi, ibukota India digemparkan oleh kelahiran seorang bayi yang mempunyai 2 wajah dan 4 mata. Lali, demikian nama bayi tersebut, dilahirkan oleh seorang wanita yang tinggal di daerah Uttar Pradesh, yang jaraknya kira-kira 50 km di utara New Delhi.



Bayi yang dianggap sebagai sebuah keajaiban ini disambut secara istimewa oleh keluarga, para tetangga dan anggota masyarakat lainnya. Mereka percaya bahwa bayi ini merupakan reinkarnasi dari Dewa Ganesha. Dan karenanya mereka mempersembahkan uang mereka kepada bayi ini.



Kerana keadaan fisik bayi tersebut yang tidak biasa, maka para dokter masih berfikir keras mengenai tindakan apa yang harus diambil serta nutrisi yang bagaimanakah yang harus diberikan demi menjamin keselamatan bayi tersebut agar dapat tumbuh secara normal seperti bayi lainnya.


(Times of India)

Cara mengatasi jetlag setelah penerbabgan yang panjang

Posted: 26 Sep 2012 08:30 PM PDT


Setelah anda melakukan penerbangan panjang , biasanya anda akan mengalami kesulitan tidur atau bangun pagi lebih awal. Sindrom ini biasa disebut dengan Jetlag. Anda akan mengalami kelelahan, sakit kepala, merasa lebih emosi, sulit berkonsentrasi bahkan malah mungkin perut anda terasa bermasalah.

Jetlag biasanya dialami karena anda mengalami perubahan transisi cepat antara zona waktu yang berbeda. Perbedaan waktu ini membuat jam biologis tubuh menjadi bingung. Dan setiap orang mendapatkan efek jetlag berbeda-beda, umumnya semakin tua, anda dapat mengontrolnya, demikian juga biasanya wanita lebih kuat mengatasi jetlag.

Tidak ada ubat atau pengubatan untuk jet lag, tapi anda dapat mengurangi efeknya, berikut tips mengatasi jetlag :   

1. Persiapkan diri anda.

Mempersiapkan diri anda minimal tiga hari sebelum melakukan penerbangan panjang. Di hari H saat melakukan penerbangan, baiknya anda tidak makan terlalu banyak dan pilihlah makanan yang mudah dicerna.

2.Banyak minum

Hindari dehidrasi kerana dehidrasi merupakan salah satu penyebab utama dari jetlag. Dehidrasi disebabkan juga kerana ketinggian , pengering udara dan pendingin udara di pesawat. Jadi pastikan anda cukup minum.

3. Hindari kafein dan alkohol
Lebih baik anda tidak mengonsumsi kopi atau minuman berkafein serta alkohol selama perjalanan panjang.

4. Sesekali melakukan perenggangan

Lakukan perenggangan kaki, tangan,leher dan punggung setiap dua jam sekali. Anda juga bisa gunakan waktu perenggangan ketika akan ke kamar kecil dengan berjalan. Biasanya petunjuk perenggangan ditampilkan di layar tivi di pesawat.

5. Atur Waktu ketika anda mendarat.

Set waktu di jam tangan anda dengan menyesuaikan dengan waktu lokal segera mungkin. Ini juga untuk memberitahu pada tubuh anda bahwa waktu sudah berubah dan disesuaikan. Dengan demikian tubuh mendapatkan pemberitahuan sehingga tidak kaget. Pastikan juga anda mendapatkan istirahat cukup ketika dalam penerbangan.

6. Gunakan ubat jika diperlukan

Melatonin adalah hormon alami yang akan mengurangi efek jet lag. Anda bisa konsultasikan ini dengan dokter anda sebelum melakukan perjalanan. Tapi jika anda sudah mempersiapkan diri dengan baik dan melakukan tips diatas, rasanya obat tidak lagi diperlukan.

Inilah hasil jika basikal melukis

Posted: 26 Sep 2012 08:00 PM PDT


Bagi yang gemar berbasikal, khususnya basikal fixie, mungkin kalian tahu apa yang dinamakan teknik 'skid'. Sebuah teknik yang digunakan untuk rem atau mengurangi laju basikal. Nah, ternyata teknik tersebut boleh diapplikasikan ke dalam dunia seni. Seorang seniman asal Jerman, Christian Grillitsch menggunakan teknik 'skid' tersebut di atas permukaan kanvas hingga membentuk pola. Teknik unik ini disebutnya dengan teknik "Velodrawings". Dan hasilnya:
 






 






Warga Singapura tidak amal seks selamat di Batam

Posted: 26 Sep 2012 07:30 PM PDT


SINGAPURA: Kira-kira 60 peratus pekerja seks di Batam mempunyai pelanggan rakyat Singapura dan hanya satu antara empat pelanggan ini biasanya menggunakan kondom.
Ini antara penemuan penting dalam kajian terbaru oleh kumpulan kebajikan pendatang, Organisasi Kemanusiaan untuk Ekonomi Penghijrahan (Home) dan pertubuhan bukan kerajaan di Batam. 
Presiden Home, Briget Tan berkata, sebab utama kajian ini dibuat adalah untuk melihat kepada amalan seks selamat oleh pekerja seks di Batam dan bagaimana data itu dapat menerangkan bagaimana virus kurang daya tahan penyakit (HIV) boleh merebak merentas sempadan ke Singapura.

"Ia bukan berita baru mengenai rakyat Singapura yang pergi ke Batam untuk seks, tetapi sekarang kami tahu tahap serius masalah ini mengenai potensi masalah HIV melibatkan rakyat Singapura," katanya. - Straits Times


sumber : mymetro

Wanita tertelan tikus dalam sandwic

Posted: 26 Sep 2012 07:15 PM PDT


LONDON: Apabila seorang ibu dua anak menggigit sandwic ayam yang dicampur dengan bakon dan salad yang dibeli dari sebuah pasar raya Tesco, dia menelan sesuatu yang tidak dijangkanya.
Katie Crabtree terkejut mendapati binatang berbulu, seekor tikus, di dalam snek prabungkus yang dibelinya dari rangkaian pasaraya itu di Stockport. 
Wanita berusia 31 tahun itu hanya ternampak 'objek berbulu itu' selepas memakan separuh daripadanya dengan menyangka ia bakon salai yang hangus.

"Saya menggigitnya dan melihat benda hitam di dalamnya. Saya menyangka ia bakon salai dan menelannya.



"Kemudian saya melihat sesuatu yang buruk dalam sandwic itu. Ia berwarna hitam dan berbulu. Saya juga melihat kakinya. Ia sungguh dahsyat," katanya.


Katie berkata, penemuan mengejutkannya itu membuatnya tidak selesa.

"Saya tidak boleh lagi makan sandwic bungkus kerana ia akan mengingatkan saya kepada peristiwa itu," katanya.

Dia menuduh pasar raya berkenaan tidak menghiraukannya selepas mengadu hal itu kepada pasar raya terbabit dan ibu pejabatnya.

"Saya menghubungi pasar raya berkenaan dan ibu pejabatnya tetapi tidak ada orang yang tahu mengenai kejadian itu," katanya.

"Mereka akhirnya memberi saya baucar �10 (RM50).

"Saya berpendapat mereka tidak mempedulikan saya. Mereka sepatutnya menyiasat kejadian dan membuat tindakan selanjutnya," kata Katie.

Tesco menghantar wanita itu surat permohonan maaf dan berkata, ia akan menyiasat, di samping menawarkan pampasan sebanyak �10. - DM



sumber : mymetro

Trend bengkak dahi

Posted: 26 Sep 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Satu siri baru televisyen mendedahkan trend aneh masyarakat Jepun untuk 'membengkakkan dahi.'
Penampilan luar biasa itu yang dihasilkan menerusi suntikan air bergaram (saline) pada dahi, kemudian menekan pada tengah kawasan yang membengkak dengan ibu jari, menjadi kegilaan terbaru dalam senario pengubasuaian tubuh yang dilakukan secara sulit di negara mata hari terbit itu.
Kesan dramatik hasil rawatan selama dua jam itu berakhir antara 16 hingga 24 jam apabila air bergaram itu diserap oleh tubuh dan dahi kembali kepada saiz normal.

Proses berkenaan didedahkan dalam rancangan National Geographic's Taboo yang menunjukkan tiga orang menjalani rawatan itu secara sulit di Tokyo.



Ia menunjukkan jarum besar yang bersambung dengan drip air bergaram dicucuk pada dahi John, Marin dan Scorpion.


Pengamal rawatan itu, Asami kedengaran berkata: "Anda perlu melakukannya secara betul bagi mengurangkan bahaya."

Sensasinya terbukti tidak menyelesakan. Ketika jarum itu dicucuk pada dahinya, John berkata: "Ooh, jariu itu memasuki dahi saya.. Ooh!"

Apabila masuk sepenuhnya, kesan jaram itu dapat dilihat dengan jelas di bawah permukaan kulit dan air garam itu mula memasuki dahi secara perlahan-lahan.

John menyifatkan keadaan ketika itu sebagai 'terasa mencucuk sedikit.'

Dia kemudian berkata, perasaannya menjadi begitu gelisah, yakin cecair berkenaan melilih pada permukaan mukanya dan bertanya: "Adakah sesuatu yang melilih dari kepala saya. Saya dapat merasakannya melilih."

Kira-kira sejam selepas itu, dahi John dan dua rakannya kelihatan begitu bengkak dan mereka kelihatan sudah serasi dengan jarum pada dahi masing-masing.

"Saat ini, saya dapat merasakan relaks, seperti berdenyut-denyut dan juga seolah-olah meningkatkan tekanan secara perlahan-lahan, membuatkan saya merasakan hendak tidur," kata John.

Selama dua jam rawatan itu, kira-kira 400 sentimer kubik air bergaram dimasukkan ke dahi mereka. Sebaik ia mencapai saiz yang diinginkan, Asami menarik keluar jarum berkenaan dan menekan ibu jarinya pada tengah bahagian yang bengkak itu.

Apabila ibu jari itu dialihkan, John kelihatan terkejut, disambut dengan tepukan daripada orang yang berada di dalam bilik berkenaan.

"Oh sungguh menakjubkan. Saya kelihatan begitu menarik," katanya. - DM



sumber : mymetro

Pitam anak tukang urut

Posted: 26 Sep 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang ibu diserang sakit jantung sebaik mengetahui anak gadisnya dilarikan seorang lelaki untuk dijadikan tukang urut di sebuah rumah urut di Singapura, Ahad lalu.
Bagaimanapun, anak gadisnya itu berjaya diselamatkan adik lelakinya selepas mendapat maklumat daripada rakan yang mengetahui perbuatan lelaki terbabit, kelmarin.

Menceritakan kejadian, bapa saudara mangsa, Ng Ah San, 35, berkata anak saudaranya, Yap Yi Hong, 18, mengenali lelaki terbabit menerusi laman sosial facebook sejak beberapa minggu lalu.


"Yi Hong disedari meninggalkan rumah jam 7 pagi Sabtu lalu dengan meninggalkan nota mengatakan mahu mencari pekerjaan untuk menyara keluarga.

"Namun, kami dihubungi rakannya memaklumkan lelaki terbabit sudah membawanya ke Singapura untuk dijadikan tukang urut sebelum kakak saya terkejut dan pitam akibat diserang sakit jantung. Namun, kakak sudah stabil," katanya ketika sidang media di pejabat Biro Pengaduan Awam MCA, di sini, semalam.


Ng berkata, dia pergi ke rumah urut dimaksudkan sebelum menemui anak saudaranya itu yang sedang bekerja dan membawanya pulang ke Malaysia.



Bagaimanapun, ketika mahu pulang, lelaki terbabit muncul sebelum menghalang dia membawa anak saudaranya pulang.

"Saya mengatakan ibu Yi Hong sakit dan mahu bertemu dengannya menyebabkan lelaki itu membenarkan saya membawanya pulang selama sehari dan mengarahkan supaya menyerahkannya semula hari ini (semalam) selewat-lewatnya jam 3 petang, jika mahu selamat.


"Kami yang buntu menghubungi Pengerusi Biro Aduan Awam MCA, Datuk Seri Micheal Chong, di sini, untuk mendapatkan bantuan," katanya.

Sementara itu, Chong berkata, MCA akan berhubung dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengenai kes berkenaan.


"Berdasarkan laporan ibu mangsa pada Ahad lalu di Balai Polis Rawang, Gombak, saya yakin pihak PDRM akan membantu menyelamatkan gadis terbabit yang kini bersembunyi di Johor Bahru.


sumber : mymetro

‘Percutian berdarah’

Posted: 26 Sep 2012 06:30 PM PDT


JITRA: "Saya nampak kereta Toyota Vios berwarna hitam itu berpusing beberapa kali sebelum melanggar belakang sebuah lori penyelenggaraan lebuh raya yang diletakkan di tepi jalan.
"Saya bergegas ke tempat kejadian dan mendapati pemandu serta penumpang kereta berlumuran darah dipercayai sudah mati. Namun, saya terkejut apabila mendapati salah seorang mangsa adalah anak rakan saya," kata Kee Kim Ngaung, 60, saksi kejadian kemalangan yang berlaku kira-kira 100 meter dari rumahnya di Kilometer 21.8, Projek Lebuhraya Utara-Selatan dari Jitra menghala ke Bukit Kayu Hitam, di sini, semalam. 
Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi, mangsa, Khaw Chun Seong, 21, dan Lye Guang Syong, 25, kedua-duanya disahkan mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan akibat tersepit selepas kereta dinaiki mereka terbabas sebelum merempuh sebuah lori penyelenggaraan di lebuh raya berkenaan.

Difahamkan, ketika kejadian, kedua-dua mangsa yang juga kakitangan bahagian jualan sebuah bank di Kuala Lumpur dalam perjalanan menuju sempadan dipercayai untuk bercuti ke Hatyai, Thailand.


Berdasarkan maklumat, kereta dipandu Seong, yang berasal dari Simpang Empat, dekat sini, dilihat berpusing beberapa kali dipercayai akibat keadaan jalan yang licin selepas hujan, sebelum terus menghentam belakang lori berkenaan yang sedang menjalankan kerja penyelenggaraan di pinggir lebuh raya.

sumber : mymetro

Bapa disaman anak meninggal

Posted: 26 Sep 2012 06:15 PM PDT


SEREMBAN: Bekas jutawan Felda LBJ, Labu, yang disaman anak perempuannya Februari lalu berhubung harta sepencarian bernilai RM160,000 meninggal dunia kerana sakit tua, di sini, petang kelmarin.
Rashid Jani, 75, meninggal dunia di rumahnya di Kampung LBJ pada jam 5 petang dan dikebumikan di tanah perkuburan berdekatan pada jam 10.30 malam.

Isterinya, Wae Aesoh Jehteh, 33, berkata, lima daripada tujuh anak arwah dengan isteri pertama dari sekitar negeri ini hadir dan sempat mengucup wajah arwah buat kali terakhir. "Saya akan meninggalkan rumah ini selepas tamat edah dan menyerahkan kepada peguam berhubung isu tuntutan saman anak keenam arwah suami untuk diselesaikan," katanya.


Sebelum ini, anak keenam jutawan Felda itu, Nozay, 44, menyamannya di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini dan memohon mahkamah mengisytiharkan setengah daripada kepentingan tanah milik bapanya sebagai harta sepencarian arwah ibunya, Kering Aman. Dia juga memohon bahagian ibunya dibahagikan mengikut faraid kepada waris lain. Selain itu, anaknya memohon supaya nama ibunya didaftarkan sebagai pemilik bersama dalam surat hak milik hartanah itu.

Rashid yang kecewa dengan tindakan anaknya, memfailkan pembelaan dan membuat enam tuntutan balas. Perbicaraan kes itu yang bermula sejak Mac lalu sepatutnya bersambung pada 12 Oktober ini.


Wae Aesoh yang berasal dari Narathiwat, Thailand berkata, dia berharap isu tuntutan itu diselesaikan secara baik dan menyerahkan kepada peguam arwah suaminya untuk tindakan selanjutnya.





sumber : mymetro

Jual rakan hamil

Posted: 26 Sep 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Tergamak dia menjual saya dan kandungan yang kini berusia lapan bulan dengan harga cuma RM400," kata wanita mahu dikenali sebagai Asmah, 25, yang dijual rakan baiknya kepada sepasang suami isteri sebelum diselamatkan.
Menurutnya, rakannya itu bersama teman lelaki yang kedua-duanya berusia 30-an menjualnya kepada sepasang suami isteri di Damansara, di sini, jam 9 malam, 20 September lalu selepas dibawa dari rumahnya di Meru, Klang.
Asmah yang juga warga Indonesia berkata, dia mengenali pasangan kekasih terbabit yang juga jirannya sejak beberapa bulan lalu.

"Saya mengandung anak sulung hasil perkahwinan dengan suami yang juga warga Indonesia dan bekerja sebagai buruh sejak tiga tahun lalu di negara ini.



"Perkahwinan kami hanya bahagia setahun. Dua tahun berikutnya, saya sering dipukul suami yang panas baran.



sumber : mymetro

Baca Sejenak! Bagaimana Pengorbanan Orang Tua Yang Terbuang

Posted: 26 Sep 2012 05:30 PM PDT


Konon pada jaman dahulu, di Jepun ada semacam kebiasaan untuk membuang orang lanjut usia ke hutan. Mereka yang sudah lemah tak berdaya dibawa ke tengah hutan yang lebat, dan selanjutnya tidak diketahui lagi nasibnya.



Alkisah ada seorang anak yang membawa orang tuanya (seorang wanita tua) ke hutan untuk dibuang.

Ibu ini sudah sangat tua, dan tidak bisa berbuat apa-apa lagi.

Si anak laki-laki ini menggendong ibu ini sampai ke tengah hutan.

Selama dalam perjalanan, si ibu mematahkan ranting-ranting kecil.

Setelah sampai di tengah hutan, si anak menurunkan ibu ini.

"Bu, kita sudah sampai", kata si anak. Ada perasaan sedih di hati si anak. Entah kenapa dia tega melakukannya.

Si ibu, dengan tatapan penuh kasih berkata:

"Nak, Ibu sangat mengasihi dan mencintaimu. Sejak kamu kecil, Ibu memberikan semua kasih sayang dan cinta yang ibu miliki dengan tulus.

Dan sampai detik ini pun kasih sayang dan cinta itu tidak berkurang.

Nak, Ibu tidak ingin kamu nanti pulang tersesat dan mendapat celaka di jalan. Makanya ibu tadi mematahkan ranting-ranting pohon, agar bisa kamu jadikan petunjuk jalan".

Demi mendengar kata-kata ibunya tadi, hancurlah hati si anak.

Dia peluk ibunya erat-erat sambil menangis.

Dia membawa kembali ibunya pulang, dan, merawatnya dengan baik sampai ibunya meninggal dunia.


Mungkin cerita di atas hanya dongeng............


Tapi di zaman sekarang, tak sedikit kita jumpai kejadian yang mirip cerita di atas.

Banyak manula yang terabaikan, entah kerana anak-anaknya sibuk bisnis dll.

Orang tua terpinggirkan, dan hidup kesepian hingga ajal tiba. kadang hanya dimasukkan kerumah orang-orang tua, dan ditengok jikalau ada waktu saja.

Kiranya cerita diatas boleh membuka mata hati kita, untuk boleh mencintai orang tua dan manula.

Mereka justru butuh perhatian lebih dari kita, di saat mereka menunggu waktu dipanggil Tuhan yang maha kuasa.

Ingatlah perjuangan mereka pada waktu mereka muda, membesarkan kita dengan penuh kasih sayang, membekali kita hingga menjadi seperti sekarang ini.

Ada apa dalam peti sejuk ini?

Posted: 26 Sep 2012 05:00 PM PDT







.







.






.






.






.





.





.





adei gila jika betul-betul dibuat begini...

Pernikahan mewah Puteri Brunei Darussalam

Posted: 26 Sep 2012 04:30 PM PDT


-

Kereta unik yang buat pemiliknya masuk angin

Posted: 26 Sep 2012 04:00 PM PDT

Ada banyak versi kereta Volkswagen Beetle dengan desain yang menarik. Tapi versi yang satu ini benar-benar unik kerana seluruh body-nya di buat mirip seperti pagar.

Kereta unik ini dimodifikasi oleh sebuah perusahaan las pembuat pagar dan pintu gerbang besi yang berbasis di Kroasia, yakni MG Verbanus.

Yang menarik, body kereta ini tidak diciptakan menggunakan mesin, melainkan hasil 'pahatan' tangan dari tiga orang ahli pahat. Mereka menghabiskan waktu hingga empat bulan dengan bantuan 3000 orang lainnya untuk menyelesaikan seluruh bodi komplit dengan bagian daun yang dilapisi emas 24 karat dan jok kulit dari bahan terbaik.

Spoilerfor :


Spoilerfor :


Spoilerfor :

Foto antara masa lalu - sekarang

Posted: 26 Sep 2012 09:45 AM PDT

selamat menikmati 





















Spoiler for masa:



















Terungkap! Video Rahsia Paranormal Moden Membaca Fikiran Anda

Posted: 26 Sep 2012 09:30 AM PDT


Anda masih percaya dengan paranormal? Seberapa sering Anda berkonsultasi dengan mereka? Apakah mereka dapat mengetahui berbagai macam hal mengenai Anda? termasuk rekening bank mungkin?

Jika ya, Ada baiknya Anda menyaksikan video ini. Dalam video yang diunggah ke situs YouTube ini, mengungkap bagaimana seorang paranormal bisa mengetahui rahasia dan informasi mengenai diri Anda dengan tepat.

Sang paranormal yang terlibat kali ini bernama Dave. Dave tinggal di Prancis. Dengan dalih untuk sebuah cara TV, Dave mengajak beberapa sukarelawan secara acak untuk diundang dan masuk ke tempat prakteknya untuk dibaca pikiran mereka.

Yang menarik, setelah melakukan berbagai ritual aneh yang terkesan mistis, Dave secara tepat dapat meneka seluruh informasi mengenai jati diri para sukarelawan, termasuk masalah penyakit yang dihadapi, hingga nomer rekening.

Banyak dari mereka yang terlihat terpukau dengan kemampuan Dave hingga pada akhirnya Dave membuka rahsia mengenai kehebatannya di akhir video.

Dan faktanya, Dave mendapatkan informasi tersebut dengan jitu tanpa bantuan setan, jin atau berbagai hal mistis lainnya. Nah jika Anda penasaran, silahkan tonton videonya di bawah ini hingga selesai.


Sesuai dengan pesanan yang tertuang di akhir "Your entire life is online, and it might be used against you.", satu hal yang patut Anda ambil dari video ini adalah agar tetap waspada. Khususnya dengan kehadiran media sosial serta kecanggihan teknologi internet saat ini.

(ma/makeuseof/youtube)

Dikritik Gemuk, GaGa Pamerkan Revolusi Tubuhnya di Internet

Posted: 26 Sep 2012 09:15 AM PDT


Susuk Lady GaGa memang tidak pernah kehabisan akal untuk membuat kontroversi. Setelah menuai banyak sorotan dari media akibat ukuran tubuhnya yang makin melar saat tampil tour di Amsterdam, GaGa menyikapinya dengan ide kreatif sekaligus nyeleneh. Ia meluncurkan foto-foto revolusi tubuhnya di situs Littlemonsters.com untuk memerangi anorexia.

Dalam postingan itu, GaGa bercerita kepada para penggemarnya mengenai bagaimana ia melawan penyakit bulimia dan anoreksia yang menjangkitinya sejak berusia 15 tahun. GaGa mengajak setiap orang agar kuat menangani penyakit pada tubuhnya, termasuk bulimia dan berani tampil dengan apa yang dirasa sebagai kekurangan itu.

"Hai semua! Ini GaGa..Sekarang revolusi tubuh dimulai," tulis GaGa dalam situsnya. "Kalian harus berani mengunggah foto kalian untuk keluar dari ketidaknyamanan yang selama ini membelenggu. Aku dan ibuku mendirikan Born This Way Foundation untuk menginspirasi keberanian itu."

Seruan Mother Monster itu lantas mengundang banyak penggemar untuk mengirim cerita dan foto mengenai masalah tubuh mereka. Sebahagian besar dari mereka bercerita tentang sembuh dari anoreksia, hidup dengan cacat fisik bahkan menderita kanser.

      

(ma/hollywoodreporter/opnsrc)

Gadis Ini Bertekad Kurus Kerana Dikatakan Mirip Angelina Jolie

Posted: 26 Sep 2012 09:00 AM PDT


Christina Staggs ialah seorang wanita berusia 26 tahun yang bertubuh besar. Bahkan beratnya boleh mencapai 140 kg. Namun suatu ketika seorang temannya mengatakan ia memiliki kemiripan dengan aktris cantik Angelina Jolie. Dan Christina pun terpacu untuk menurunkan berat badannya.

16 bulan kemudian, Christina berhasil menurunkan berat badannya dengan sangat signifikan, hingga kini berat tubuhnya hanya 70 kg saja. Lantas apakah ia memang mirip dengan Angelina Jolie sesudah kurus?








Tips Memujuk Diri Agar Mahu Bekerja

Posted: 26 Sep 2012 08:30 AM PDT



Tips Memujuk Diri Agar Mahu Bekerja

  1. Tentukan tujuan spesifik yang ingin dicapai, tuliskan pada secarik kertas. Tempelkan pada tempat-tempat di dalam rumah yang sering dilewati seperti kamar tidur dan ruang tamu sehingga anda selalu teringat apa yang harus dilakukan.
  2. Tumbuhkan motivasi diri dengan memfokuskan terhadap hasil positif dari tindakan yang akan dilakukan. Misalnya jika anda ingin menurunkan berat badan tapi malas untuk melakukannya, bayangkan seolah-olah pekerjaan tersebut dilakukan dengan enjoy dan betapa senangnya setelah berat badan berhasil diturunkan.
  3. Jadualkan waktu untuk memulai pekerjaan dan tujuan yang ingin dicapai dari pekerjaan tersebut. Tuliskan pada kalender kerja anda.
  4. Informasikan kepada teman atau keluarga rencana yang ingin dilakukan dan minta mereka untuk mengingatkan anda akan tanggungjawab yang harus dikerjakan.
  5. Mulailah dari pekerjaan paling ringan. Misalnya jika berniat membersihkan ruangan gudang yang berantakan, mulailah dengan salah satu sudut ruangan dan kerjakan selama beberapa jam setiap akhir pekan sampai semuanya selesai. Namun, jika anda lebih memilih untuk menyelesaikannya dalam satu hari dengan segala cara, why not?

Burger aneh,burger hitam

Posted: 26 Sep 2012 08:00 AM PDT


Burger Aneh, Diwarnai Tinta Hitam dan Arang















 Jika Anda disuruh makan 
burger ini, mungkin Anda akan menolaknya. Tapi ini kesalahan, Anda wajib mencuba menu baru burger hitam ini. Burger aneh yang tercipta dapur Heston Blumenthal atau Marco Pierre White ini merupakan inovasi rasa dan wujud yang tergolong gila.

Sebenarnya, pemilik restoran menggunakan resepi dari salah satu restoran cepat saji paling terkenal di Amerika, Burger King. Hanya saja mereka menyelipkan tinta hitam cumi-cumi sebagai gebrakan rasa.

Franchise restoran yang berada di Jepun ini menawarkan roti buger yang berwarna hitam legam. Roti burger ini terbuat dari adonan tepung yang dicampur dengan arang bambu. Isinyanya seperti burger biasanya. Paprika dan tomato beef yang diolesi dengan sos spesial dari tinta cumi-cumi.

Dalam bahasa Jepun, mereka menyebutnya burger "kuro" atau "hitam". Meski penampakannya aneh, namun rasanya meyentak lidah.

Pihak restoran sengaja mengadaptasikan menu makanan mereka dengan selera pasar di Jepun. Ide ini pun menjadi inspirasi segar bagi restoran cepat saji lainnya. Di India misalnya, kebanyakan restoran cepat saji menyediakan burger vegie. Mengingat kebanyakan penduduknya adalah penganut vegetarian.

Bukti Kalau Umur Tak Boleh Dibohongi [PIC]

Posted: 26 Sep 2012 07:30 AM PDT



Ketika Anda melihat orang yang sudah tua dan mungkin terbersit pertanyaan; Bagaimana wajah saat masih muda? Seorang fotografer berpikir cerdas yang bernama Nicholas Nixon. Nixon mendokumentasikan foto 4 perempuan bersaudara setiap tahunnya selama dalam 30 tahun. Foto-foto dibawah ini menunjukkan bagaimana penampilan fisik manusia seiring dengan pertambahan usia dari tahun ke tahun.

Tahun 70'an
Spoiler for 70an:

1975


1976


1977


1978


1979
Quote:
Tahun 80'an
Spoiler for 80an:
1980


1981


1982


1983


1984


1985


1986


1987


1988


1989
Quote:
Tahun 90'an

Spoiler for 90an:

1990


1991


1992


1993


1994


1995


1996


1997


1998


1999
Quote:
Tahun 2000'an

Spoiler for 2000an:

1990


2001


2002


2003


2004


2005


2006


2007


2008


2009
Ambillah hikmah dari rentetan foto di atas bahwa usia memang tidak bisa dibohongi. Bagaimanapun seseorang ingin tetap selalu terlihat muda dan cantik/tampan tapi jika usia sudah beranjak tua maka semuanya akan sia-sia.

Syukuri apa yang telah diberikan oleh Allah SWT terutama fisik, janganlah sesekali mencoba melakukan hal-hal yang dilarang oleh-Nya seperti melakukan operasi plastik

Foto-foto yang paling unik dari orang-orang yang anti-fashion

Posted: 26 Sep 2012 07:00 AM PDT


Beberapa orang memiliki selera yang aneh dalam berpakaian.
Cekidot ... foto-foto yang paling unik dari orang-orang yang anti-fashion.


Spoiler for 1:



















Mengerikan: Inilah Barisan-barisan Manusia di Akhirat Kelak. Kita di mana???

Posted: 26 Sep 2012 06:30 AM PDT



Suatu ketika, Muadz bin Jabal ra mengadap Rasulullah SAW dan bertanya: "Wahai Rasulullah, tolong jelaskan kepadaku mengenai firman Allah SWT: Pada sangkakala ditiup, maka kamu sekalian datang berbaris-baris" (Surah an-Naba':18)

Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan basah pakaian dengan air mata. Lalu menjawab: "Wahai Muadz, engkau telah bertanya kepada aku, perkara yang amat besar, bahwa umatku akan digiring, dikumpulkan berbaris-baris menjadi 12 barisan, masing-masing dengan pembawaan mereka sendiri…."

Maka dijelaskanlah oleh Rasulullah ke 12 barisan tersebut :-

BARISAN PERTAMA
Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati tetangganya, maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KEDUA
Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KETIGA
Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking. "Mereka itu adalah orang yang enggan membayar zakat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KEEMPAT
Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka. "Mereka itu adalah orang yang berdusta di dalam jualbeli, maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka…"

BARISAN KELIMA
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai. Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar. "Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KEENAM
Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan. "Mereka adalah orang yang menjadi saksi palsu, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KETUJUH
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah. "Mereka itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KELAPAN
Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas. "Mereka adalah orang yang berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KESEMBILAN
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh. "Mereka itu adalah orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KESEPULUH
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta. "Mereka adalah orang yang derhaka kepada orang tuanya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KESEBELAS
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran. "Mereka adalah orang yang minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka…"

BARISAN KEDUA BELAS
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan durhaka, mereka memelihara sholat lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah syurga, mendapat keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha Pengasih…"

Read more: http://eruelbeliever.blogspot.com/2012/08/mengerikan-inilah-barisan-barisan.html#ixzz27Zo46Bsy

Alasan Rasulullah Sangat Sayang Terhadap Kucing

Posted: 26 Sep 2012 06:00 AM PDT


 
Didalam perkembangan peradaban Islam, kucing hadir sebagai teman sejati dalam setiap nafas dan gerak geliat perkembangan Islam.

Diceritakan dalam suatu kisah, Nabi Muhammad SAW memiliki seekor kucing yang diberi nama Mueeza. Suatu saat, dikala Nabi hendak mengambil jubahnya, di temuinya Mueeza sedang terlelap tidur dengan santai diatas jubahnya. Tak ingin mengganggu hewan kesayangannya itu, Nabi pun memotong belahan lengan yang ditiduriMueeza dari jubahnya. 
Ketika Nabi kembali ke rumah, Muezza terbangun dan merunduk sujud kepada majikannya. Sebagai balasan, Nabi menyatakan kasih sayangnya dengan mengelus lembut ke badan mungil kucing itu sebanyak 3 kali.

 
Dalam aktivitas lain, setiap kali Nabi menerima tamu di rumahnya, nabi selalu menggendong mueeza dan di taruh dipahanya. Salah satu sifat Mueeza yang Nabi sukai ialah ia selalu mengeong ketika mendengar adzan, dan seolah-olah suaranya terdengar seperti mengikuti lantunan suara adzan.

Kepada para sahabatnya, Nabi berpesan untuk menyayangi kucing peliharaan, layaknya menyanyangi keluarga sendiri.

Hukuman bagi mereka yang menyakiti hewan lucu ini sangatlah serius, dalam sebuah hadist shahih Al Bukhari, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan kucingnya, dan tidak pula melepas kucingnya untuk mencari makan sendiri, Nabi Muhammad SAW pun menjelaskan bahwa hukuman bagi wanita ini adalah siksa neraka.

Dari Ibnu Umar ra bahwa rasulullah saw bersabda,

"Seorang wanita dimasukkan kedalam neraka karena seekor kucing yang dia ikat dan tidak diberikan makan bahkan tidak diperkenankan makan binatang-binatang kecil yang ada dilantai." (HR. Bukhari)

Nabi menekankan di beberapa hadis bahwa kucing itu tidak najis. Bahkan diperbolehkan untuk berwudhu menggunakan air bekas minum kucing karena dianggap suci.

Kenapa Rasulullah Saw yang buta baca-tulis, berani mengatakan bahwa kucing suci, tidak najis? Lalu, bagaimana Nabi mengetahui kalau pada badan kucing tidak terdapat najis?

Keistimewaan dari Kucing

Fakta Ilmiah 1 : 

 
Pada kulit kucing terdapat otot yang berfungsi untuk menolak telur bakteri.  Otot kucing itu juga dapat menyesuaikan dengan sentuhan otot manusia.

Permukaan lidah kucing tertutupi oleh berbagai benjolan kecil yang runcing, benjolan ini bengkok mengerucut seperti kikir atau gergaji. Bentuk ini sangat berguna untuk membersihkan kulit. Ketika kucing minum, tidak ada setetes pun cairan yang jatuh dari lidahnya.

Sedangkan lidah kucing sendiri merupakan alat pembersih yang paling canggih, permukaannya yang kasar bisa membuang bulu-bulu mati dan membersihkan bulu-bulu yang tersisa di badannya.
Fakta Ilmiah 2 :

Telah dilakukan berbagai penelitian terhadap kucing dan berbagai perbedaan usia, perbedaan posisi kulit, punggung, bagian dalam telapak kaki, pelindung mulut, dan ekor.

Pada bagian-bagian tersebut dilakukan pengambilan sample dengan usapan. Di samping itu, dilakukan juga penanaman kuman pada bagian-bagian khusus. Terus diambil juga cairan khusus yang ada pada dinding dalam mulut dan lidahnya.

Hasil yang didapatkan adalah:
  1. Hasil yang diambil dari kulit luar tenyata negatif berkuman, meskipun dilakukan berulang-ulang.
  2. Perbandingan yang ditanamkan kuman memberikan hasil negatif sekitar 80% jika dilihat dari cairan yang diambil dari dinding mulut.
  3. Cairan yang diambil dari permukaan lidah juga memberikan hasil negatif berkuman.
  4. Sekalinya ada kuman yang ditemukan saat proses penelitian, kuman itu masuk kelompok kuman yang dianggap sebagai kuman biasa yang berkembang pada tubuh manusia dalam jumlah yang terbatas seperti, enterobacter, streptococcus, dan taphylococcus. Jumlahnya kurang dan 50 ribu pertumbuhan.
  5. Tidak ditemukan kelompok kuman yang beragam.

Berbagai sumber yang dapat dipercaya dan hasil penelitian laboratorium menyimpulkan bahwa kucing tidak memiliki kuman dan mikroba. Liurnya bersih dan membersihkan.

Komentar Para Dokter Peneliti
  • Menurut Dr. George Maqshud, ketua laboratorium di Rumah Sakit Hewan Baitharah, jarang sekali ditemukan adanya kuman pada lidah kucing. 
  • Jika kuman itu ada, maka kucing itu akan sakit.
  • Dr. Gen Gustafsirl menemukan bahwa kuman yang paling banyak terdapat pada anjing,
  • Manusia 1/4 anjing, kucing 1/2 manusia.
  • Dokter hewan di rumah sakit hewan Damaskus, Sa'id Rafah menegaskan bahwa kucing memiliki perangkat pembersih yang bemama lysozyme.
  • Kucing tidak suka air karena air merupakan tempat yang sangat subur untuk pertumbuhan bakteri, terlebih pada genangan air (lumpur, genangan hujan, dll)
  • Kucing juga sangat menjaga kestabilan kehangatan tubuhnya. Ia tidak banyak berjemur dan tidak dekat-dekat dengan air.
  • Tujuannya agar bakteri tidak berpindah kepadanya. Inilah yang menjadi faktor tidak adanya kuman pada tubuh kucing.

Fakta Ilmiah 3 :

Dan hasil penelitian kedokteran dan percobaan yang telah di lakukan di laboratorium hewan, ditemukan bahwa badan kucing bersih secara keseluruhan. Ia lebih bersih dari manusia.

Fakta Ilmiah Tambahan :

Zaman dahulu kucing dipakai untuk terapi. Dengkuran kucing yang 50Hz baik buat kesehatan selain itu mengelus kucing juga bisa menurunkan tingkat stress.

Sisa makanan kucing hukumnya suci.

Hadist Kabsyah binti Ka'b bin Malik menceritakan bahwa Abu Qatadah, mertua Kabsyah, masuk ke rumahnya lalu ia menuangkan air untuk wudhu. Pada saat itu, datang seekor kucing yang ingin minum. Lantas ia menuangkan air di bejana sampai kucing itu minum.

Kabsyah berkata, "Perhatikanlah." Abu Qatadah berkata, "Apakah kamu heran?" Ia menjawab, "Ya." Lalu, Abu Qatadah berkata bahwa Nabi SAW prnh bersabda, "Kucing itu tidak najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang rumahan)," (H.R At-Tirmidzi, An-Nasa'i, Abu Dawud, dan Ibnu Majah).

Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahwa Nabi Saw pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, beliau berkata,
"Ya Anas, tuangkan air wudhu untukku ke dalam bejana." Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sampai kucing tersebut berhenti minum lalu berwudhu.
Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, "Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, bahkan tidak ada najis."

 
Diriwayatkan dari Dawud bin Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahwa budaknya memberikan Aisyah semangkuk bubur.  Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang shalat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk menaruhnya. Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan shalat, ia lupa ada bubur.

Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, Aisyah lalu membersihkan bagian yang disentuh kucing, dan Aisyah memakannya.

Rasulullah Saw bersabda,
"Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliling." Aisyah pernah melihat Rasulullah Saw berwudhu dari sisa jilatan kucing." (H.R AlBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni).

Hadis ini diriwayatkan Malik, Ahmad, dan imam hadits yang lain. Oleh karena itu, kucing adalah binatang, yang badan, keringat, bekas dari sisa makanannya adalah suci, Liurnya bersih dan membersihkan, serta hidupnya lebih bersih daripada manusia. Mungkin ini pula-lah mengapa Rasulullah SAW sangat sayang kepada Muezza, Kucing kesayangannya.


sumber

10 informasi yang tak dapat di sekolah

Posted: 26 Sep 2012 05:30 AM PDT


Quote:
PART 1

Spoiler for #1:


Did You Know ?
Orang Inggris menghabiskan waktu paling sedikit di situs pornografi. Rata-rata mereka cuma menghabiskan waktu 36.7 menit dalam sebulan (atau kira2 satu menit dalam sehari). Angka ini lebih rendah dari warga Eropa lainnya.

Spoiler for #2:


Did You Know ?

Dulu, orang Amerika sangat takut terhadap buah tomat, dan menganggapnya beracun serta tidak bisa dimakan, karena tomat masih sekeluarga dengan kecubung.
Namun tentu saja itu tidak berlangsung terus. Keadaan berubah setelah dokter asal Virginia bernama Dokter Siccary di tahun 1733 berani "menantang maut" dengan memakan beberapa buah tomat di depan orang banyak. Masyarakat Amerika kemudian percaya bahwa tomat tidak beracun bahkan mempunyai kenikmatan tersendiri. Dimasa kini Amerika Serikat merupakan produsen tomat terbesar di dunia.

Spoiler for #3:


Did You Know ?
Napoleon Bonaparte, saat berperang di Timur Tengah tahun 1799 bermaksud akan melepaskan 1200 tentara Turki yang berhasil di tawan Perancis, ketika Perancis berhasil merebut Jaffa. Saat itu Napoleon Bonaparte sedang di terserang influenza.

Saat menginspeksi pasukan, Napoleon terserang batuk berat, ia mengatakan "Ma sacre toux" ("Batuk Sialan"). Perwira pedamping Napoleon merasa sang Jenderal mengatakan "Massacrez Tous" ("Bunuh Semua").

Akibatnya 1200 tawanan Turki dibunuh, akibat batuk sang Jenderal.

Spoiler for #4:


Did You Know ?

Manusia diciptakan Tuhan dengan keunikan luar biasa. Menurut hasil penelitian ilmu kedokteran, jika seseorang dewasa dengan bobot rata-rata, maka selama 24 jam dia memiliki kesibukan :

1. Jantung berdenyut 103.689 kali.
2. Darah menempuh perjalanan 168.000.000 mil.
3. Bernafas sebanyak 23.040 kali.
4. Menghirup udara sebanyak 483 meter kubik.
5. Menelan 1,5 kg makanan.
6. Meminum 3,5 liter cairan.
7. Berkata-kata sebanyak 25.000 kata(termasuk kata2 yang tidak perlu diucapkan.
8. Menggerakkan 750 otot.
9. Kuku bertumbuh 0,00012 cm.
10. Rambut memanjang 0,94353 cm.
11. Sel otak sebanyak 7.000.000 terus bekerja.

Spoiler for #5:


Did You Know ?
Raja Plotonemus II yang memerintah mesir selama 285 sampai 246 SM, memiliki nama asli "Philadephus", yang berarti "Penyanyang Saudara". Namun semasa hidupnya, ia telah membunuh saudara laki-lakinya.

Penerusnya ternyata tidak lebih baik.

Raja Plotomeus IV, yang memerintah Mesir dari masa 221-203 MM, memiliki nama asli "Philopator", yang mempunyai arti "Penyanyang Ayah". Namun, semasa hidupnya, Raja Plotomeus IV tersebut telah membunuh ayahnya.
Jadi apalah arti sebuah nama.

Spoiler for #6:


Did You Know ?
Berapa lamakah waktu yang diperlukan untuk menghitung dari 1 sampai 1 triliun (1.000.000.000.000) ?

Sekitar tiap satuan diperlukan waktu 1 detik, maka diperlukan waktu 1 triliun detik, sama dengan 16,67 milyar menit, atau sama dengan 277,78 jam atau sama dengan 11,57 juta hari, atau sama dengan 31.709,79 tahun (tiga puluh satu ribu tujuh ratus sembilan tahun).

Jadi anda bisa membayangkan berapa lama waktu yang diperlukan untuk menghitung semua uang yang di korupsi oleh para pejabat dan konglomerat Indonesia, yang tingkat korupsinya tertinggi di dunia.

Spoiler for #7:


Did You Know ?
Oxford University di Inggris didirikan akibat pertengkaran antara seorang raja dan seorang pemimpin keagamaan. Raja Henry II (1133-1189), berseteru dengan Uskup Agung Thomas Becket (1118-1170). Perseteruan itu meluas ketika Raja Perancis ternyata ikut campur dengan mendukung Uskup Becket.

Untuk menghindari meluasnya pengaruh Perancis, Raja Henry II memerintahkan agar seluruh mahasiswa Inggris dari Universitas Paris dipanggil pulang ke Inggris. Kebanyakan dari mahasiswa yang dipanggil pulang bermukim di kota Oxford. Untuk melanjutkan pendidikan mereka didirikanlah sebuah Unversitas yang kita kenal dengan Oxford University.

Spoiler for #8:


Did You Know ?
Gladiator bukan hanya menjadi tontonan, namun juga dapat menjadi jenjang karir. Ini dibuktikan oleh Commondus Lucius Aelius Aurelius (161-192 Masehi)

Bermula dari seorang Gladiator, ia merintis karir dan akhirnya sukses menjadi kaisar Romawi. Riwayat karirnya meliputi 1.031 pertandingan. Setelah menjadi kaisar pun ia masih tetap bertarung di arena. Karir politik dan olahraga nya berakhir sekaligus, ketika dalam suatu pertandingan seorang Gladiator bernama Narcissus mencekiknya hingga tewas.

Spoiler for #9:


Did You Know ?
Thomas Farnham, seorang pengelana Amerika, menuliskan bahwa saat mendekati kota Santa Fe di tahun 1839 ia menyaksikan kawanan bison yang bergerak tak habis-habisnya selama tiga hari tiga malam. Diperkirakan kawanan bison ini terdiri dari 1 juta ekor bison yang bergerak bersamaan dalam kerumunan seluas 1.350 mil persegi. Luas yang setara dengan satu negara bagian Rhode Island.

Sangat mengherankan bahwa kurang dari seabad berikutnya, bison hampir saja punah dari daratan Amerika.

Spoiler for #10:


Did You Know ?
Istilah "hooker" dalam konotasi pelacur atau wanita penghibur, ternyata berasal dari para prajurit Amerika.

Saat perang sipil, dikenal seorang Jenderal dari pihak Union(utara) yang bernama Joseph Hooke. Jenderal ini sering membawa wanita-wanita penghibur untuk menemaninya di kota New Orleans sepanjang masa perang sipil. Oleh anak buahnya, wanita-wanita ini diberi nama "Hooker Division".

Lama kelamaan kata "Division" menghilang, dan akhirnya wanita-wanita dengan profesi seperti demikian mendapat sebutan "hooker" hingga sekarang.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS