Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Album DJ Station 4

Posted: 31 Jul 2011 08:32 PM PDT

DJ Station 4

And the beat goes on …

Shake your booty or cut up the rug at a dance hall or club on a Saturday night. Deja vu? You betcha! We all possess that undying desire to dance the night away uninhibited, especially with the right kinda tunes backing the choreography.

But what collection comes along and promises to be the ultimate? Few would be able to hold a candle to Warner Music Malaysia's latest endeavour, DJ Station 4, a double CD collection that puts a remix twist on the newest tunes on the block.

Try Katy Perry's Teenage Dream, Pitbull's Bon Bon, Goldfrapp's Rocket or even Flo Rida's Club Can't Handle Me for size. It's a heady mix of beats and bleeps … and just the right kinda vibe to get you moving.

And moving you will be to any Speedy Video store nationwide when you learn this collection goes for a paltry RM41.90. Yup, we know how to make you groove!

DJ Station 4

CD 1

No

Artist

Title

1

Edward Maya Feat. Vika Jigulina

Stereo Love (Molella Remix)

2

Katy Perry

Teenage Dream (Vandalism Le Pop Extended Mix)

3

Lady Antebellum

Need You Now (Jason Nevins Rhythm Mix)

4

Pitbull

Bon Bon (Extended Mix)

5

Eddy Wata

I Like The Way (Original Extended Mix)

6

Goldfrapp

Rocket (Tiesto Remix Radio Edit)

7

Flo Rida Feat. David Guetta

Club Can't Handle Me (Manufactured Superstars Remix)

8

Afrojack Feat. Eva Simons

Take Over Control (Extended Vocal Mix)

CD2

No

Artist

Title

1

Armin Van Buuren Vs Sophie Ellis Bextor

Not Giving Up On Love (Album Version)

2

Freemasons Feat Wynter Gordon

Believer (Club Mix)

3

David Guetta Feat Akon

Sexy Bitch (Club Version Edit)

4

Sean Kingston

Fire Burning (Dave Aude Club Mix)

5

Alex Gaudino feat. Christal Water

Destination Calabria

6

Shakira

She Wolf (Moto Blanco Club Mix)

7

Pitbull

Hotel Room Service (Album Version)

8

Kaci Battaglia

Body Shots (At The Bar) (Wawa Extended Mix)

9

Kylie Minogue

All The Lovers (Wawa After Dark Mix)

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • PALESTINIAN ENVOY TO SPEAK OVER SPECIAL RADIO TALK SHOW
  • Kunang Kunang Restaurant: Buffet Ramadhan 2008 Promo
  • Trivia: Kasut Penyanyi Karakter Games Play Station
  • The Black Album DEATH MAGNETIC Metallica
  • Tomok Masih Vokalis NB – Dulunya New Boyz
  • Album Datuk Sheila Majid Satu Penghargaan
  • Lagu Nur Abadi Nash Ubaidillah dan Gambar Rakaman Melodi Raya
  • Audition Ultimate Power Star 2011
  • Hafiz AF7 Akan Lancar Album Sulung Masih Jelas
  • Album Baru The Lima Taura, Bony dan Arif Lebih Mengancam?
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Akhirnya, Khairul Fahmi Dan Elia Putus Tunang!

    Posted: 31 Jul 2011 06:37 AM PDT

    Baru beberapa hari lepas kami kongsikan sedikit mengenai hubungan Khairul Fahmi Che Mat dan tunang, Aimie Harmelia yang dikatakan sedikit bermasalah (boleh baca di sini), hari ini pula kami mendapat tahu yang ikatan pertunangan mereka sudah putus. Mengejutkan!

    KHAIRUL FAHMI CHE MAT DAN ELIA PUTUS TUNANG SEBENARNYA, saya tampil membuat kenyataan kepada MA kerana tidak mahu perkara membabitkan saya dan Elia berpanjangan. Selepas berfikir panjang dan berbincang bersama keluarga, saya perlu memberitahu peminat mengenai perkara sebenar.

    Saya tahu cerita mengenai saya bersama wanita lain tersebar luas dalam pelbagai laman web dan blog. Begitupun, saya ingin menjelaskan semua itu tidak benar. Saya bukan kaki perempuan atau 'playboy'. Semua itu adalah tuduhan yang tidak berasas.

    Kerana isu berkenaan, hubungan saya dengan Elia (tunang) semakin renggang. Malah, sejak ia menjadi lebih teruk, Elia memberitahu saya dia mendengar cerita kononnya saya berjumpa seorang wanita lain di luar dan berpimpin tangan.

    Selain itu, beberapa gambar wanita lain turut tersebar di Internet dan ia dikaitkan dengan saya. Dalam banyak-banyak gambar, hanya beberapa yang saya kenal. Antaranya ialah Dahlia.

    Namun, Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.

    Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.

    Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain.

    Saya juga dikatakan membeli sebuah kereta dan menghadiahkannya kepada Dahlia. Hakikatnya, tuduhan itu tidak berasas. Kereta dimaksudkan itu milik kakak saya. Malah, kereta itu juga atas nama kakak saya. Jadi, macam mana cerita ini boleh timbul?

    Kerana pelbagai tuduhan berkenaan, Dahlia dan keluarganya pula menjadi mangsa dan menerima pelbagai tohmahan serta kata-kata kesat daripada pelbagai pihak. Kerana tidak tahan dengan masalah itu, mereka meminta saya menjelaskan segala-galanya, lebih-lebih lagi mereka tidak ada kena mengena dalam isu ini.

    Selain itu, timbul isu kononnya saya tidak hormat orang tua, memarahi dan menengking ibu Elia. Saya tidak menafikan ada bercakap dengan mak cik (ibu Elia) tetapi tidaklah sampai menengking atau meninggi suara. Pada saya, semua itu lebih kepada perbincangan bagi menyelesaikan masalah antara saya dan Elia.

    Mungkin, kenyataan dikeluarkan Elia di laman Facebook miliknya tempoh hari mengatakan saya memarahi ibunya disebabkan perasaan marah kerana pelbagai isu ini.

    Terus terang, saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.

    Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.

    Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.

    Keputusan yang saya ambil bukan kerana mahu mengambil jalan mudah. Saya sudah fikir masak-masak dan ia untuk kebaikan bersama. Tidak lama lagi, perkara ini akan diselesaikan oleh keluarga saya apabila mereka berjumpa keluarga Elia.

    Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.

    Lagipun, masalah antara kami sudah lama berpanjangan. Cuma ia tidak diperbesarkan, lebih-lebih lagi ia cuma membabitkan kami berdua. Namun bila ia merebak dan melampaui batas, saya perlu segera menyelesaikannya.

    Ramai juga mengatakan saya semakin lupa diri dengan kejayaan yang saya miliki. Sebenarnya, saya belum berjaya lagi. Perjalanan karier sebagai pemain bola sepak masih jauh. Lagipun, saya masih muda. Banyak perkara perlu saya pelajari sebelum saya bersedia menempuh alam perkahwinan.

    Untuk setahun dua ini, saya bertekad mahu fokus sepenuhnya kepada bola sepak. Saya tidak mahu sebarang kontroversi merencatkan perjalanan kerjaya saya dan ia antara sebab kenapa saya buat keputusan berkenaan.

    Dengan penjelasan daripada Khairul Fahmi Che Mat ini, harap anda semua sudah tahu apa sebenarnya yang berlaku. Harapnya juga tiada lagi gosip yang mengaitkan Khairul Fahmi dengan kehadiran pihak ketiga. Kepada Khairul Fahmi dan Elia, harap anda tabah menghadapi apa yang berlaku ini.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Mulia hati wanita ini sanggup maafkan lelaki yang curahkan asid kemukannya

    Posted: 31 Jul 2011 09:00 PM PDT


    TEHRAN: Seorang pemuda Iran terlepas daripada hukuman matanya dibutakan selepas perbuatannya mencurah asid ke muka pelajar wanita diampunkan mangsa, semalam, lapor laman web televisyen kerajaan.
    "Oleh kerana mangsa serangan asid, Ameneh Bahrami, mengemukakan permohonan, Majid Movahedi yang dijatuhkan hukuman qisas (balasan setimpal dengan perbuatan) diampunkan pada saat akhir selepas mangsa memutuskan untuk memaafkannya," menurut laporan itu.

    Majid dijatuhkan hukuman dibutakan matanya pada 2009 selepas didapati bersalah melemparkan asid ke muka rakan sekuliah di universitinya, Ameneh.

    Majid bertindak melampaui batas selepas Ameneh berulang kali menolak lamarannya untuk mendirikan rumah tangga bersama.

    Pada pertengahan Mei lalu, mahkamah mengarahkan hukuman membutakan Majid ditangguhkan tanpa sebarang alasan rasmi diberikan kepada umum.

    Ameneh memberitahu agensi berita ISNA yang beliau mengampunkan penyerangnya kerana 'Allah bercakap mengenai qisas dalam al- Quran tetapi Dia juga menyarankan pengampunan' dan tindakan itu lebih mulia berbanding qisas.
    "Saya bertungkus lumus selama tujuh tahun untuk membuktikan kepada masyarakat bahawa orang yang mencurah asid perlu dihukum menerusi qisas, tetapi hari ini saya mengampunkan Majid kerana ini adalah hak saya.


    "Saya lakukan ini kerana negara saya, kerana negara lain melihat apa yang kami lakukan," tambahnya. – AFP

    Polis kenal lelaki mabuk yang banyak buat salah kerana tatu ganjilnya

    Posted: 31 Jul 2011 08:45 PM PDT


    WISCONSIN, Amerika Syarikat - Seorang lelaki berusia 29 tahun, Cory Smith yang mempunyai tatu ganjil pada mukanya ditangkap buat kali kelima kerana memandu kereta dalam keadaan mabuk, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Dia ditahan oleh polis baru-baru ini selepas dilihat keretanya dipandu ke kiri dan ke kanan jalan di bandar Two Rivers di sini.

    Semasa didekati polis, badan pemuda itu mengeluarkan bau alkohol yang kuat dan dia tidak mampu untuk berdiri kerana mabuk.

    Dia amat dikenali oleh polis sebagai pemandu yang pernah melakukan kesalahan memandu dalam keadaan mabuk kerana mukanya dipenuhi tatu.

    Hakim Patrick Willis memerintahkan lesen memandunya digantung selama 40 bulan, menjalani ujian air kencing secara rambang dan dipenjarakan 10 bulan tetapi dibenarkan keluar untuk bekerja. - Agensi

    Polis pecah kereta kerana sangka patung sebagai bayi

    Posted: 31 Jul 2011 07:40 PM PDT


    WORKSOP, Britain - Beberapa anggota polis memecahkan tingkap cermin sebuah kereta kerana menyangka satu patung di dalam kenderaan itu ialah bayi yang ditinggalkan berseorangan oleh keluarganya, lapor sebuah akhbar semalam.

    Kejadian itu berlaku apabila seorang pejalan kaki menyangka patung tersebut ialah bayi yang mungkin akan mati kerana ditinggalkan keluarganya berseorangan manakala semua tingkap kereta ditutup.

    Pejalan kaki itu kemudian bertindak menghubungi polis.

    Beberapa anggota polis kemudian memecahkan tingkap kereta itu bagi menyelamatkan patung tersebut yang disangka bayi baru-baru ini.

    Namun, mereka kemudian mendapati bayi itu hanya patung.

    Polis terpaksa membayar ganti rugi sebanyak £200 (RM974) ekoran tingkap kereta itu dipecahkan.

    Patung itu adalah milik seorang budak perempuan, Chanel Cristofis berusia lima tahun.

    Polis memberitahu bapa budak itu supaya tidak lagi meninggalkan patung berkenaan di dalam kereta. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Orang Utan paling berat di Britain amalkan diet untuk kurus

    Posted: 31 Jul 2011 06:25 PM PDT


    DORSET - Berat Orang Utan betina paling berat di Britain berkurangan sebanyak 20 kilogram (kg) selepas haiwan itu diberikan diet buah-buahan, sayur-sayuran dan senaman, lapor sebuah akhbar semalam.

    Haiwan itu yang diberi nama Oshine mempunyai berat 100kg semasa ia tiba di Taman Dunia Monyet di sini pada tahun lalu.

    Orang Utan itu gemuk kerana dia diberikan makan manisan dan gula-gula semasa dijadikan haiwan peliharaan di Afrika Selatan selama 13 tahun.

    "Oshine masih perlu mengurangkan berat badan sebanyak 20kg hingga 30kg," kata pengarah taman itu, Alison Cronin. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Lompatan Ajaib Proffesor Splash Telah Memukau Penonton America's Got Talent

    Posted: 31 Jul 2011 05:20 PM PDT

    Proffesor Splash, 48, adalah salah satu peserta America's Got Talent 2011. Bakat yang dia miliki ini benar-benar lain daripada yang lain. Dia dapat melakukan lompatan yang tidak masuk akal dari tempat tinggi ke dalam kolam yang sangat dangkal tanpa menyakiti dirinya sendiri.

    Pada penampilan terakhir, dia melakukan bellyflop yang menjadi ciri khasnya dari ketinggian 11,15 meter ke dalam sebuah kolam sedalam 30,5 sentimeter. Ini merupakan sebuah rekod dunia baru!

    Kecepatan Professor Splash meluncur dari atas pijakan menuju kolam di bawahnya boleh mencapai 65 km/jam dan kekuatan ketika dia mencapai air setara dengan kekuatan benda seberat 4 ton. Penampilannya ini telah membuat para juri dan penonton terkesan.


    Berhati-hati bila pakai tshirt

    Posted: 31 Jul 2011 11:01 AM PDT

    bahaya kalau main suka pakai tshirt..nanti orang lain
    salah tafsir...

    Polis terkejut ada tengkorak yang pandu kereta

    Posted: 31 Jul 2011 10:30 AM PDT


    Polis di Jerman dibuat terkejut ketika melihat kaca pandang belakangnya dia melihat sebuah kendaraan yang dikemudikan oleh tengkorak.

    Polis pun menepikan kereta yang menyeramkan itu di tepi jalan, dan baru menyedari bahawa kereta tersebut ternyata dipandu oleh seorang manusia biasa, Martin Williams, 23.

    Masalahnya, kereta itu adalah kereta Inggris yang dipandu disebelah kanan berbeza dengan kereta Jerman yang dipandudi bagian kiri. Jadi dari mata polis itu, yang duduk di kerusi pemandu adalah tengkorak plastik milik Williams.

    Williams mengatakan kepada polis bahawa dirinya sengaja mengikat tengkorak plastik seukuran tubuh manusia yang dibelinya dari kedai setempat itu di kerusi depan kerana ia khuatir tengkorak itu akan rosak apabila disimpan di bagasi.

    "Kami tidak dapat memberi dia saman kerana memiliki tengkorak plastik di dalam kereta bukanlah sesuatu yang salah" ujar juru cakap polis.


    sumber: orange news

    Haiyoo..siapa yang sanggup jadi kekasihnya?

    Posted: 31 Jul 2011 09:45 AM PDT

    Dulu Pemuda Ini Sangat Benci Muslim, Kini Islam adalah Hidupnya

    Posted: 31 Jul 2011 08:46 AM PDT


    REPUBLIKA.CO.ID, JR Farrell masih mengingat betul masa kecilnya, bagaimana kedua orang tuanya bertengkar gara-gara wang, situasi kehidupan dan perkara-perkara lain. Tak hilang pula dari kenangannya saat ia mesti hidup di rumah-rumah sosial di sisi selatan Chicago, hampir tanpa apa pun untuk dimakan.

    "Dengan keluarga beranggotakan 10 orang, sulit bagi ayah saya untuk menapung hidup sesuai dengan cara yang paling diinginkan,'tuturnya.

    Masa muda yang sulit

    Ayah Farrell –berdarah campuran Jerman dan Ireland–adalah pekerja keras tapi juga pemabuk. Meski kerap memukuli ibunya, Farrell mengaku masih mencintai ayahnya.

    Setiap kali pulang dalam keadaan mabuk dan kesal terhadap sesuatu ia akan mendatangi Farrell dan adik-adinya serta menimpakan semua lewat pukulan hingga tak ada yang boleh dilakukan. Farrell kerap tak boleh berjalan atau bernafas gara-gara siksaan tadi. Begitu pun bila kakak lakinya membebel ia pun akan menerima serangan fizik. "Itulah sebahagian besar masa kecil saya." kenang Farrell

    Masuk masa remaja, semua yang ada di sekitar Farrell mulai menggoda, teman wanita, minuman, kelab malam, ubat-ubatan dan yang lain. "Tapi entah saya tak boleh, saya melarang diri untuk terlibat dalam semua tadi. Saya hanya merasa itu tidak benar."

    Salah satu adiknya ternyata adalah pengedar narkoba terbesar di Chicago. Hampir setiap hari ia membawa jenis dadah ke rumah untuk dijual di lingkungan sekitar. Si adik paham betul pandangan Farrell.

    Begitu adiknya tak berada di rumah, Farrell membuang semua obat-obatan senilai 1000 dolar ke toilet . Saat pulang dan mengetahui itu, adiknya, tutur Farrell, sangat bernafsu membunuhnya. "Ia mungkin akan membunuh saya bila memiliki kesempatan. Tentu saya dibela orangtua kerana saya lebih tua dan saya dianggap harus mengajarinya untuk lebih baik.

    Pencarian Pengetahuan

    Semua peristiwa dalam masa kecil hingga remaja membuat Farrell menyedari betapa rapuh kehidupan. "Saya tak ingin mati sebagai idiot, jadi saya mulai belajar apa pun dan semuanya." tutur Farrell.

    "Satu hal yang patut diketahui tentang keluarga saya, mereka sangat kompetitif terhadap satu dan yang lain. Begitu mereka melihat salah satu anggota lebih maju maka mereka ingin menghentikan anda dari jalur dan membuat anda tak boleh melangkah lebih maju," ujarnya.

    Mengetahui antusias Farrell, orangtuanya cemas. Mereka mengkhuatirkan ia akan tercuci otak atau mengikuti aliran atau mengkultuskan sesorang. Mereka benar. Pada 1994, Farrell menjadi Nazi. Ia mengaku saat itu menyukai fakta bahawa Hitler memiliki kendali atas ribuan orang. "Menjadi Nazi, membuat saya merasa penting, menjadi seseorang." Untuk satu ini, ayahnya tak menentang, justru senang dengan seluruh pemikiran Farrell.

    Ada alasan mengapa ayah Farrell suka dengan gagasan Nazi. Sedikit ke belakang pada 1960-an, ketika Martin Luther King Jr. mulai membakar semangat orang-orang dengan 'mimpinya', ayah Farrell menrencanakan menyingkirkan semua warga kulit hitam dari area pertanian Chicago.

    Satu fakta, ketika Martin Luther King Jr bersama pendukungnya turun ke jalan di sisi barat Chicago, ayahnya telah mengorganisir massa. Geng itu tak hanya membuat kulit hitam keluar kota, tetapi juga memicu perang antara kulit putih dan kulit hitam. Hari itu pula, ayah Farrell menghantam hidung Martin Luther King dengan batu bata, dan hingga kini, tutur Farrell, ia selalu berkobar-kobar tentang itu.

    Lama setelah itu, tahun 1997, keluarganya beserta Charles Mason memulai lagi misi rahsia. Farrell berada di sana ketika mereka mengorganisir serangan terhadap remaja kulit hitam berusia 11 tahun yang tak sengaja berjalan di lingkungan kulit putih Chicago. Mereka, tutur Farrel, boleh membunuh si remaja setelah menganiayanya habis-habisan, namun memilih meninggalkan ia berdarah-darah sebagai tanda peringatan. Setelah menyaksikan itu, Farrell merasa gagasan Nazi dan semua berbau ras tak lagi sesuai dengannya.

    Titik Balik

    Pada 1995, Farrell bertemu dengan wanita pertama yang membuat ia jatuh cinta. Meski ia memiliki kesempatan untuk berbuat apa pun dengan gadis tersebut, lagi-lagi ia melarang dirinya. "Saya tidak boleh, saya tak membolehkan diri saya untuk memiliki hubungan intim dengan seseorang yang tidak saya nikahi." ujarnya.

    Beberapa bulan setelah itu ia melamar kekasihnya. Mereka bertunangan tanpa sekalipun berhubungan seksual, sesuatu yang tidak biasa di kalangan barat. "Kami berdua paham bahawa akan banyak masalah bila kami lakukan itu," tutur Farrell.

    Saat bersama kekasihnya ia mulai lebih fokus. Farrell terus belajar dan belajar. "Saat itu saya merasa ada sesuati yang hilang dan mulai menyadari kehidupan dan tujuan saya hidup, hanya saja saya tak boleh menunjuk pasti," tutur Farrell.

    Semakin ia membaca, semakin besar pula upaya orang tuanya untuk menariknya mundur, seperti yang ia tuturkan soal keluarganya yang kompetitif. Orangtua Farrell mulai melakukan serangan mental. "Mereka mengatakan betapa buruknya saya waktu kecil dan bagaimana saya tidak berterima kasih sebagai anak atas makanan dan tempat berteduh yang mereka berikan untuk saya," tutur Farrell.

    "Orang tua saya tak pernah lulus sekolah. Mereka hanya sampai tingkat 8 lalu putus sekolah saat tingkat 9. Kerana itu pendidikan orang tua saya terbatas. Semua yang mereka tahu hanyalah berdasar apa yang mereka lihat di TV dan perilaku orang-orang," kata Farrell.

    Namun bukan berarti Farrell tak menghargai orangtuannya. "Saya memiliki rasa terima kasih besar terhadap apa yang mereka lakukan. Saya menghargai disiplin mereka," ungkap Farrell. Atas didikan mereka pula ia sudah mendapat pekerjaan pertama pada usia 12 tahun. Pada usia 13 ia sudah bekerja penuh waktu dengan pendapatan setara yang dihasilkan orangtuanya.

    Pada usia 16 tahun ia telah memiliki apartment pertamanya. Ia memasak, membersihkan rumah dan mencuci pakaian, berbelanja sendiri. Farrell tengah bersiap menikah. Saat itu ia mengikuti pandangan orang tuanya yang menilai seseorang berdasar perbuatannya "Saya sepakat dengan orang tua saya, hingga kini," akunya.

    "Namun itu pula yang membuat saya membenci Muslim dan Islam. Saya sungguh benar-benar membenci Muslim dalam tingkat yang tak anda percayai," ujarnya. Kerana media? "Ya itu sebahagian dari propaganda, namun sebahagian besar saya menilai itu kerana ulah Muslim. Mereka kadang adalah pihak yang merusak reputasi Islam sehingga membenci kami. Itu menyedihkan tapi itu faktanya," ujar Farrell yang telah memeluk Islam.

    Hadiah Paling Berharga

    Pada 1997, tunangan Farrell memberinya Al Qur'an sebagai hadiah. "Semata-mata kerana saya begitu suka membaca," tuturnya. "Sekedar memberitahu bagaimana dulu saya membenci Muslim, begitu ia memberi Al Qur'an kami bertengkar hebat dan kami putus hingga beberapa saat," kenang Farrell.

    Akhirnya suatu malam ia mengambil kitab suci tersebut dan mulai membacanya. "Saya masih ingat betul saat itu, rumah begitu bersih, udara terasa enak dan nyaman, sorot lampu sungguh pas untuk membaca. Itu Alquran versi terjemahan Abdullah Yusuf Ali," tutur Farrell.

    Ia membaca bagian awalan, tiga halaman pertama, dan, "Saya mulai menangis seperti bayi. Saya menangis dan menangis. Saya tak boleh menahan diri. Seketika saya tahu bahawa inilah yang saya cari selama lini. Saya seperti ingin memukuli diri sendiri, mengapa tak segera menemukan sejak dulu," ujar Farrell.

    Ia merasa tersihir oleh bait-bait Al Qur'an. "Ini bukan Islam yang saya kenal. Ini bukanlah Arab, bukan sesuatu yang buruk yang saya pikir sebelumnya," kata Farrel. Ia merasa hidupnya dibungkus sepenuhnya dalam halaman-halaman tadi. Farrell menjumpai seperti membaca jiwanya dalam Alqur'an. "Sungguh indah, tetapi juga membuat saya menyesali diri. Setelah itu saya kembali menjalin hubungan dengan tunangan saya dan mendiskusikan banya hal secara dewasa," ujarnya. Tak lama setelah itu, Farrel dan tunangannya memeluk Islam dan beritikad untuk hidup sebagai Muslim, meski itu berarti tinggal terpisah.

    Begitu orangtua Farrel mengetahui itu, pecahlah kemarahan mereka. "Ayah saya mengancam membunuh saya. Ia berkata, 'Kamu lahir Katholik, jadi tolong Tuhan, saya akan memastikan kamu mati sebagai Katholik,'". Reaksi ibu Farrell pun setali tiga wang.

    Saat itu Farrell berhasrat besar untuk kuliah. "Saya ingin menempuh pendidikan formal. Saya dapat pekerjaan dan membayar semua kebutuhan untuk melanjutkan pendidikan saya hingga ke perguruan tinggi," tuturnya.

    Saat itu pula ia dihalau keluar dari rumah dan Farrell pun tinggal di jalan selama 6 bulan. "Saya menyantap makanan dari tempat sampah, tidur di luar saat malam-malam terdingin, waktu itu tahun 1999," tutur Farrell.

    Namun itu semua tak menyurutkan semangat Farrell. "Saya berjalan berkilometer untuk boleh bersama Muslim. Saya dikejar keluar dari lingkungan tertentu oleh polis hanya gara-gara masuk ke kawasan kulit hitam demi mengikuti shalat Jumat. Saya dilempari batu, diludahi, dikasari. Saya hanya ingin boleh bersama Muslim lain,"

    Hingga suatu hari ia bertemu seorang teman yang kemudian membantunya. Si teman berkata, bila Farrell boleh membangun sebuah masjid dalam kedai kenalannya, maka ia boleh tinggal di sana hingga menemukan tempat lebih layak. Farrell pun setuju.

    Kedai itu memiliki ruang di tingkat dua, sekitar 186 meter persegi yang dipakai untuk gudang. Setiap hari Farrell menghabiskan waktu berjam-jam untuk membuang sampah dan memindahkan pasokan inventaris. Dalam satu bulan ia telah menggarap setengah ruangan, membangun dinding, menambah jendela, memasang satu pintu, menggelar karpet, mengecat dan akhirnya membuka kedai masjid pertama di Kota Chicago. "Saya belajar pertukangan dari pak cik saya. Itu adalah pekerjaan penuh waktu yang pertama." tuturnya.

    Sekitar 6 bulan berikut ia berhasil mendapat satu pekerjaan lebih bagus dan pindah bersama dua teman ke apartment baru. Tunangannya tak ada lagi dalam adegan hidupnya. "Kami telah setuju untuk hidup sebagai Muslim, bukan seperti orang bodoh. Saya lebih mencintai dia dari sebelumya, namun menjadi Muslim jauh lebih penting dari pada bersama seseorang dan kami belum menikah," ungkap Farrell.

    Pada 1999 ia menjadi Presiden Asosiasi Mahasiswa Muslim di kampusnya. Setiap hari ia menghadiri majlis taklim dan sering mendatangi seminar. Ia mulai memiliki seseorang yang menjadi tempat bertanya dan membangun hubungan dengan teman-teman Muslim lain.

    Pergi Haji

    Pada tahun 2000 Farrell melaksanakan ibadah Haji. Sebuah pengalaman yang tak pernah ia lupakan. Ia mengunjungi Madinah dan lingkungan di sekitarnya. "Satu hal yang saya sedari Haji adalah kebenaran tentang Tuhan dan sejarah Islam. Selama ini saya mungkin hanya boleh mengetahui dari buku mengenai tempat dan orang-orang, di sana saya melihat dengan mata sendiri keajaiban sejarah Islam. Saya seperti hidup dalam sejarah. Saya merasa Hadis-hadis itu bangkit dan menjelma. Saya seperti menyaksikan sahabat di atas puncak bukit. Saya mencium bau perang Badar. Saya menghirup udara yang dulu juga dihirup Rasul," tutur Farrell.

    Meski ia sendiri tanpa isteri dan keluarga, Farrell menyedari Islam adalah kehidupan. "Bukan hanya cara hidup tapi kehidupan itu sendiri. Saya memahami Islam bukan sekadar agama, kerana agama dapat dibiaskan. Saya memahami bahawa Muslim bukanlah Islam dan Islam tak boleh dinilai kerana aksi Muslim. Muslimlah yang dihakimi oleh nilai-nilai Islam.

    Farrell selalu bermimpi bekerja di sektor bantuan yang meringankan dan menolong beban orang lain. Kini Farrell bekerja untuk Global Relief Fondation dan telah bergabung selama setahun

    Dalam sebuah essay, Farrell menulis, "Sebanyak yang boleh saya tuturkan, tak ada yang dapat memaparkan isi terdalam hati saya. Saya hanya menyebut sedikit kendala yang saya hadapi. Saya tahu banyak orang di luar sana mengalami kesulitan lebih banyak, mungkin lebih buruk lagi. Tujuan saya berbagi adalah untuk mengatakan bahawa saya memahami kesulitan yang dialami mereka di sana.

    Unik! Tayar Ini Tak Mengunakan Angin Dan Tak Akan Bocor

    Posted: 31 Jul 2011 07:20 AM PDT





    Tayar kempes atau bocor selalu menjadi musuh utama pemandu kereta. Apalagi tayar kempes terjadi di ketika memandu. Kini tentera Amerika Syarikat (AS) telah menemukan tayar yang tidak boleh bocor bahkan tidak memerlukan angin.

    Tayar yang diberi nama Airless Tire ini mampu menahan beban sampai 1.746 kg dan boleh digunakan sejauh 24.140 km yang dinilai sudah masuk standard dalam tentera di Amerika.

    Untuk kenyamanan penggunaan tayar ini,pasukan kajian tentera AS menjamin bahawa tayar ini akan berfungsi sama dengan tayar biasa yang boleh memberi kenyamanan.

    Tayar ini berukuran 37 inci (berdiameter 94 centimeter).

    Tayar anti bocor ini nantinya akan digunakan di seluruh kendaraan perang milik Amerika seperti Hummer dan lainnya.

    Sayangnya pihak tentera AS tidak menyebutkan bahan apa yang digunakan untuk membuat tayar ini dan apakah nantinya akan dikembangkan untuk kepentingan komersial.

    Siapa boleh lawan nenek ini,push up 97 kali dalam masa 60 saat

    Posted: 31 Jul 2011 06:00 AM PDT


    Kebanyakan orang sudah kurang kuat lagi di usia lanjut. Akan tetapi nenek ini masih luar biasa kuatnya bakhkan lebih kuat dari sebahagian besar anak muda .Nenek ini sudah berusia 63 tahun tetapi boleh melakukan 97 kali push up dalam waktu 60 saat.

    Nenek yang bernama Huang Tianleng tinggal di rumah nya di Chengdu, Sichuan, China ,bersenam setiap hari dari tahun 2002, dan dia selalu melakukan push up selama satu sampai dua jam setiap pagi.

    Saya tahu seorang pria yang bernama Wang Jiyue di kota kami dapat melakukan push up 100 kali dalam waktu satu minit. Saya ingin menentang dia,kata Huang

    Aksi penyeluk saku guna chopstick

    Posted: 31 Jul 2011 05:40 AM PDT

    Meskipun aksi itu ternyata gagal, melihat si pencuri kemudian beraksi seakan-akan ia menemukan sebuah handphone yang terjatuh di tanah adalah suatu kenyataan bahawa selain memiliki tangan yang cepat, pencuri sekarang nampaknya membekali dirinya dengan sedikit kemampuan berlakon.



    Dimana letaknya porno pada gambar ini?

    Posted: 31 Jul 2011 04:45 AM PDT

    Video yang patut dilihat...monyet beri anak harimau susu

    Posted: 31 Jul 2011 03:00 AM PDT

    Animasi Indah Diatas Kuku [Video]..amazing

    Posted: 31 Jul 2011 02:00 AM PDT

    Iklan memang bahagian dari televisyen yang paling dibenci, kecuali kamu boleh membuat iklan dengan penuh dedikasi, kreatifit dan ketekunan seperti yang satu ini. Animasi stop motion pada iklan picanto ini menghabiskan 1200 botol cat kuku untuk keperluan melukis 900 kuku palsu selama 25 hari non stop, dan untuk melukis masing-masing setiap kuku itu, mereka memerlukkan waktu selama 2 jam! Amazing

    Pelik..Seekor Ular Bersarang Di Perut Seorang Wanita Pakistan

    Posted: 31 Jul 2011 01:00 AM PDT


    Dikira hamil, seorang wanita Pakistan ternyata tanpa sengaja telah "memelihara" ular selama lebih dari 7 bulan di dalam perutnya.

    Kejadian yang sulit dipercaya itu dialami oleh seorang wanita berumur 50 tahun, Rasheedan Bibi, penduduk kota kecil Chora Saggar di Pakistan.

    Dilaporkan oleh The Nation, ular itu tertelan oleh Bibi ketika ia minum air dari kendi di rumahnya. Setelah 2 bulan, ia merasakan perutnya membesar, namun ia hanya mengira ketika itu dirinya sedang hamil. 7 bulan kemudian, seluruh tubuhnya membengkak dan ia mengalami sakit keras. Bibi lalu dibawa ke rumah sakit dan semua orang terkejut ketika test USG menemukan adanya ular besar di dalam perut wanita itu.

    Rasheedan Bibi, memakan 14 roti setiap hari. Keluarganya termasuk golongan yang tidak mampu dan mereka memohon kepada kepala Mentri Punjab (daerah antara Pakistan dan India) untuk membantu biaya operasi.

    sumber: The Nation via Anorak

    Ngeri...botol susu tersangkut didalam bontot atuk ini

    Posted: 31 Jul 2011 12:00 AM PDT



    Seorang lelaki 60 tahun memasukkan botol susu terlalu jauh ke dalam anusnya kemudian tersangkut dan tidak boleh dilepaskan lagi.

    Tertekan dalam situasi tersebut, dia segera menuju ke hospital di Zhuai, China, dan menjelaskan kepada staf hospital tentang apa kejadian yang telah dia alami.

    Dia mengatakan bahawa dirinya menderita konstipasi dan sedang mencoba metode yang "agak" tidak lazim tersebut untuk merangsang ususnya.

    Doktor telah mengeluarkan hasil gambar X-Ray yang menunjukkan botol susu yang bersarang di dalam panggul lelaki tua itu.



    Hal ini bukan merupakan hal yang baru. Sejauh ini banyak benda aneh yang ditemukan dalam bokong seseorang, termasuk telefon genggam, peralatan dapur, garpu, bahkan sepatu.


    Sumber: Anorak, weirdworldnews

    Pelik..6 tahun kahwin baru perasan 'suaminya' perempuan

    Posted: 30 Jul 2011 11:00 PM PDT


    GOWA - Belum hilang dalam ingatan kes pernikahan sejenis antara Icha alias Rohmat dengan Umar di Bekasi serta pasangan Nuraini dengan Emi di Serang, kini di Gowa Sulawesi Selatan, kes serupa juga terjadi.

    Seorang perempuan, NS, melaporkan suaminya, JN, pada Rabu 27 Julai malam, setelah diketahui ternyata pasangannya berjenis kelamin sama. Padahal mereka sudah menikah selama dua tahun.

    Lebih aneh lagi, sebelum menikah mereka sudah empat tahun berpacaran.

    "Dulu kami sudah empat tahun pacaran tapi benar-benar baru ketahuan kalau dia itu perempuan sekarang ini," ungkap NS, Kamis (28/7/2011).

    Kedok JN baru ketahuan setelah dia berniat menikah lagi dengan perempuan lain. Calon pasangan yang baru mengetahui bahwa JN ternyata adalah perempuan.

    Sekilas, kata NS, penampilan fisik JN seperti laki-laki dengan dada rata dan tangannya juga kekar, demikian juga dengan suaranya.

    EN mengaku, Saat prosesi pernikahan pada 2009 lalu, JN membawa keluarga. Bahkan orangtuanya sendiri yang menjadi wali.

    Atas penipuan ini, NS melaporkan JN ke Polres Gowa. "Akibat perbuatannya pelaku terancam Pasal 226 tentang pemalsuan identiti dengan ancaman maksima 6 tahun penjara," ujar Kanit Reskrim Polres Gowa Ipda Hambali semalam.

    Sampai hari ini, polisi masih memeriksa JN di Mapolres Gowa untuk mendalami motif pelaku menipu korban.

    Sumber :http://www.okezone.com/

    Inilah Kitler, Kucing Ber”kumis” Hitler

    Posted: 30 Jul 2011 10:00 PM PDT


    Liputan6.com, Godmanchester: Kitler adalah anak kucing berusia enam minggu di penampungan binatang Wood Green di Godmanchester, Inggris. Yang membuatnya menjadi istimewa, kerana kucing mempunyai "kumis" mirip tokoh fasisme Jerman, Adolf Hitler.

    Namun, gara-gara keunikan itu, tak seorang pun berminat mengambil Kitler. Dan tatapan tajam Kitler pun tak jauh berbeza dengan Hitler. Menurut juru bicara Wood Green, Tara Dundon, sebenarnya Kitler merupakan kucing yang lucu dan menggemaskan.

    "Keluarga yang mengadopsinya pastinya akan merasa bahagia," yakin Dundon. "Kami menemukan Kitler di tepi jalan dekat Kempston, Bedfordshire, dalam keadaan kelaparan dan lemas."

    Video sotong menari dalam pinggan buat pengguna internet marah

    Posted: 30 Jul 2011 08:00 PM PDT


    TOKYO - Klip video menunjukkan sotong menari di dalam pinggan semasa dihidangkan kepada pelanggan di restoran-restoran Jepun mencetuskan kemarahan di Internet, lapor sebuah akhbar semalam.

    Ramai pengguna yang menonton klip video berkenaan di laman perkongsian video YouTube berang kerana percaya haiwan tersebut dimakan hidup-hidup.

    Bagaimanapun, seorang pengusaha restoran memberitahu, aksi luar biasa itu berpunca daripada perbuatan menitikkan sos kacang soya ke atas sesungut sotong yang baru mati.

    Bahan kimia sodium dalam sos berkenaan mencetuskan kejutan elektrik pada sel-sel sotong yang belum mati yang menyebabkan sotong itu menggelupur atau kelihatan seperti sedang menari.

    Setakat ini, klip video berkenaan yang dirakam oleh seorang pelancong di Hokkaido, Jepun telah ditonton sebanyak sejuta kali. - Agensi

    sumber : kosmo online

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Utusan Online - Hiburan

    sumber :-

    Utusan Online - Hiburan


    Cinta Ziela belum padam

    Posted:

    Cinta Ziela belum padam

    Cinta Ziela belum padam

    Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL
    shazryn.faizal@utusan.com.my
    Gambar RASHID MAHFOF


    KENANGAN... Ziela Jalil bersama arwah suaminya, Megat Junid Megat Ayub sewaktu majlis khatam al-Quran anak sulung mereka, Puteri Julia Nabilah pada tahun 2004.


    SEBAIK sahaja melangkah masuk ke rumah mewahnya yang terletak di pinggir Kuala Lumpur, mata terus tertancap kepada koleksi foto yang dibingkai kemas dan cantik di satu sudut.

    Meneliti satu persatu gambar-gambar itu memang sudah cukup jelas membuktikan bahawa kasih sayang wanita ini terhadap keluarganya memang cukup tebal.

    Apatah lagi, hampir kesemua koleksi gambar itu memuatkan rakaman detik-detik terindah bersama figura yang telah memainkan peranan cukup besar dalam kehidupannya.

    Namun, kini semuanya hanya tinggal kenangan apabila lelaki yang cukup tinggi darjatnya di mata wanita ini telah pun menemui pencipta-Nya pada 24 Januari 2008 pada usia 65 tahun kerana kanser prostat.

    Biarpun sudah tiga tahun menjadi seorang balu, tetapi, kerinduan Ziela Jalil terhadap Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub masih lagi tebal di benak hatinya.

    Lebih-lebih lagi dengan kedatangan Ramadan 1432 Hijrah yang bermula hari ini, sesungguhnya Ziela tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan rindu terhadap arwah suaminya itu.

    "Segala kenangan manis dan terindah yang pernah terlakar sepanjang perkahwinan kami masih segar dalam ingatan saya.

    "Walaupun sudah tiga tahun arwah meninggal dunia, begitu sukar untuk saya melupakan beliau. Saya harus akui setiap kali menjelangnya bulan Ramadan, hati ini begitu sayu dan sedih apabila teringatkan arwah," cerita Ziela tenang membuka bicaranya pada petang yang cukup mendamaikan itu.

    Ziela dan arwah suaminya itu mendirikan rumah tangga pada 14 Februari 1991 dan hasil daripada perkahwinan mereka itu telah dikurniakan dengan sepasang cahaya mata, Puteri Julia Nabilah, 18 dan Megat Jufri Nasrullah, 16.

    Menyambung perbualan, Ziela memang tidak dapat menafikan bahawa hatinya cukup pantas terusik setiap kali teringatkan kenangan Ramadan yang datang bertandang ke mindanya.

    Sebagai seorang isteri selama 16 tahun kata Ziela, arwah suaminya itu memang seorang yang cukup ringkas dalam bab juadah berbuka puasa.

    "Seboleh-bolehnya, dia tidak mahu menyusahkan isterinya dalam menyediakan juadah secara berlebih-lebihan. Biarlah ala kadar tetapi ia mampu membuka seleranya setiap kali duduk di meja makan," jelas Ziela sambil ketawa kecil teringatkan kenangan lalu.

    Jarang menjamah nasi ketika berbuka, ujar bekas pelakon popular tahun 80-an dan awal tahun 90-an ini lagi, suaminya itu lebih selesa menikmati kanji yang merupakan hidangan seumpama bubur lambuk.

    Sebagai anak jati Perak, jelas Ziela, memang arwah suaminya tidak akan terlepas daripada mahu menikmati santapan wajib daripada negeri kelahirannya.

    Kerana itu, dia pasti akan menghidangkan apa sahaja juadah asalkan ia mestilah masak lemak kuning, masak lemak putih mahupun kari.

    "Kalau bersahur, dia akan memastikan makanan seperti telur masin, ikan masin dan telur goreng akan terhidang di atas meja.

    "Bukan itu sahaja, arwah memang cukup suka menikmati ikan kembung rebus atau goreng selain ikan bilis yang digoreng dengan cili kering, bawang besar bersama air asam jawa. Jika ada itu sahaja, ia sudah cukup membuka seleranya," jelas satu-satunya anak tunggal kepada pasangan Allahyarham Abdul Jalil Ismail dan Fatimah Osman ini panjang lebar.

    Kenangan umrah

    Cukup sedar akan kedudukannya sebagai isteri kedua kepada bekas Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna itu, Ziela menjelaskan dia akan manfaatkan tiga hari gilirannya itu sebaik mungkin.

    Setiap kali di bulan Ramadan, mereka sekeluarga pasti akan menunaikan solat Tarawih berjemaah bersama-sama di rumah selain membaca al-Quran.

    Tetapi, kenangan paling indah buat Ziela setiap kali menjelangnya bulan yang penuh rahmat ini adalah apabila berpeluang mengerjakan umrah bersama-sama keluarganya.

    "Sepanjang saya berkahwin dengannya, memang sudah banyak tempat yang saya lawati bersama anak-anak biarpun ada ketikanya dia jarang bersama-sama kami kerana sibuk dengan tugasan serta komitmennya dengan madu saya.

    "Namun, jauh di sudut hati, saya mahu menunaikan umrah bersamanya dan anak-anak. Apabila saya menyuarakan hasrat kepadanya, dia menerimanya.

    "Mungkin berkat kesungguhan dan niat murni saya itu, Allah SWT makbulkan permintaan saya itu dan akhirnya kami dapat menunaikan umrah bersama-sama pada bulan April 2007.

    "Walaupun keadaan kesihatannya ketika itu tidak mengizinkan, tetapi Alhamdulillah dia dapat menunaikan umrah dengan sempurna dua hari sebelum kami pulang ke tanah air," ujar Ziela yang memberitahu rombongan itu turut disertai madunya, Puan Sri Faizah Shuaib serta teman-teman mereka yang lain.

    Ternyata, arwah suaminya cukup gembira apabila dapat mengejakan ibadah itu bersama keluarganya sehingga dia mahu melakukannya sekali lagi apabila merancang untuk menunaikannya pada bulan Februari 2008.

    Namun, kuasa Allah melangkaui segala-galanya apabila beliau meninggal dunia sebulan sebelum itu.

    Lalu, apabila Ziela diberi kudrat dan peluang mengerjakan umrah untuk sekian kalinya pada 9 Ogos ini, secara tidak langsung memori yang pernah tercipta itu mula bermain di kotak mindanya.

    "Kalau umur arwah masih panjang, sudah pasti beliau juga ternanti-nantikan peluang untuk mengerjakan umrah bersama-sama di bulan Ramadan. Tetapi apakan daya, Allah lebih menyayangi dirinya," ujar pemilik nama penuh Norzilah Abdul Jalil ini yang sudah mengerjakan fardu haji bersama dua anaknya pada penghujung 2006.

    Tiada cinta lain

    Dalam pertemuan itu juga, pemilik syarikat produksi Pena Creative Pictures Sdn. Bhd. ini sempat ditanya tentang keinginannya untuk mencari pengganti arwah suaminya.

    Sambil melirik senyum manja yang sudah menjadi identitinya sejak zaman remaja lagi, Ziela menjawabnya dengan penuh terbuka.

    Tidak berselindung dalam memberikan hujahnya, jelas Ziela, dia pernah memikirkan ke arah itu (cinta baru).

    "Bohong kalau saya kata hati tidak terdetik apabila melihat mana-mana lelaki yang dilihat menarik pada pandangan saya. Tetapi, perasaan itu akan berlalu pergi dalam sekelip mata.

    "Sebaliknya, secara automatik jiwa saya akan terus teringatkan arwah suami lalu membuatkan jiwa saya kembali penuh dengan rasa cinta terhadapnya sama seperti perasaan sewaktu kami diijabkabulkan.

    "Lebih-lebih lagi kalau saya menziarah kuburnya di mana saya seolah-olah dapat merasakan kehadirannya di sisi saya ketika itu.

    "Cinta dan kasih yang begitu dalam terhadap arwah membuatkan saya tidak memikirkan sebarang persoalan cinta," ujar Ziela yang akan menziarah kubur arwah suaminya setiap hari Jumaat bersama anak-anaknya jika tiada hal mustahak.

    Kebahagiaan

    Bagaimana pula dengan dua orang cahaya matanya? Apakah mereka sendiri sudah bersedia untuk menerima pengganti abah mereka?

    Menjawab soalan tersebut, kata Ziela, secara lahiriah, anak-anaknya memang tidak kisah dan reda seandainya dia bertemu jodoh baru.

    Tetapi, sebagai seorang ibu yang memiliki naluri yang sangat kuat, Ziela tahu bahawa anak-anaknya masih belum bersedia.

    "Jadi, saya lebih selesa untuk terus hidup bertiga dan kebahagiaan saya adalah kerana anak-anak. Lagipun, arwah suami sendiri pun sudah memberitahu bahawa saya perlu mengutamakan anak-anak dalam apa jua hal sekalipun.

    "Sekarang ini, tugas saya adalah untuk terus mencari rezeki demi menampung kehidupan kami sekeluarga.

    "Soal jodoh biarlah Allah yang tentukan. Seandainya satu hari nanti saya ditemukan dengan seorang lelaki yang dapat menerima saya dan anak-anak serta sebaik arwah suami saya, insya-Allah, saya akan berkahwin juga.

    "Walau sekalipun saya sudah mendirikan rumah tangga sekali lagi kelak, memori saya bersama arwah suami tidak akan terus luput dari ingatan. Ia akan terus bersemadi dan kekal sehingga ke akhir hayat saya," ikrar penerbit drama yang karya terbitannya pernah dinobatkan sebagai Drama Terbaik Anugerah Skrin sebanyak empat kali ini lagi.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Lagu terbaik Def Gab C

    Posted:

    Lagu terbaik Def Gab C

    Lagu terbaik Def Gab C

    Judul Album: Neolithic
    Artis: Def Gab C
    Konsep Muzik: Rock
    Terbitan: Universal Music Sdn. Bhd. dan MVM Production Sdn. Bhd.

    KOMEN: Album ini menggabungkan lagu-lagu lama dan baru Def Gab C. Kebanyakannya adalah lagu popular kumpulan ini seperti Cinta Sakti, Marilah Maria dan Ibu Kota Cinta. Album ini masih menampilkan gaya muzik dan bunyi asal kumpulan tersebut. Tidak banyak ubah suai atau adunan semula dalam album ini. Vokal Asheed masih jitu di mana lengguk suaranya yang tersendiri dapat dilihat hampir pada setiap lagu. Muzik rock masih teras dalam setiap lagu dalam album ini. Terdapat juga lagu yang boleh dikatakan baru dalam album ini seperti Kurniaan hasil ciptaan Asheed. Juga lagu Cinta Di Mana dan walaupun boleh dikatakan baru dan jarang diperdengarkan kepada umum. Selain itu, kekuatan vokal Asheed dan lengguk suaranya yang tersendiri, lagu-lagu dalam album ini turut menampilkan kombinasi gaya muzik rock lama dan baru. Terdapat 10 buah lagu dalam album ini yang mampu mengubat rindu para peminat mereka termasuklah satu lagi lagu popular mereka berjudul Merah.

    Bintang: HHHHH

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Celebrity News

    sumber :-

    Celebrity News


    Gossip Panas Khairul Fahmi Atau Apek Dah Putus Tunang

    Posted: 30 Jul 2011 09:22 PM PDT


    Ini kisah terbaru yang ZoOM baca pagi ini mengenai penjaga Gol Malaysia yakni Khairul Fahmi atau Apek yang dikhabarkan sudah putus tunang. Namun desas desus diluar sana mengatakan Apek berbuat demikian kerana kehadiran orang ke tiga. Namun beliau tampil membidas gossip tersebut dengan tampil di akhbar hari ini mengumumkan beliau kini tidak mempunyai hubungan dengan siapa-siapa lagi.


    ZoOM : Apa Kata Anda ?
    Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS