Nuffnang

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Perampok Curi Alat Bantu Seks Dibuat Daripada Emas

Posted: 08 Jun 2012 09:15 PM PDT

RIO DE JAINERO - Seorang perampok bersenjata mencuri alat bantu seks yang terbuat dari emas 18 karat. Benda itu diambil olehnya di sebuah kedai perlengkapan seks mewah di Brasil.

Menurut polis, tersangka pergi menuju  Kedai Erotica Luxo di Kota Brasilia, Brasil. Sesampainya di sana, tersangka langsung mengikat cashier kedai tersebut dan mencuri alat bantu seks yang terbuat dari emas itu.

Polis Brasil mengatakan, lelaki itu tidak mengambil isi kedai perlengkapan seks yang dimasukinya. Lelaki itu hanya mengambil vibrator dari emas seharga 2.600 poundsterling. 

Meski demikian, menurut pemilik Erotica Luxo Vanessa Baldini, perampok itu tidak mengambil perangkat pengisi bateri dari vibrator buatan Swedia tersebut. Dia hanya mengambil alat bantu seks yang dipampang di tempat perhiasan.

"Saya tidak tahu apa yang akan dia lakukan dengan vibrator itu. Saya tidak boleh membayangkannya," ujar Baldini, seperti dikutip Orange, Jumaat (8/6/2012).(AUL)

Aksi doktor cabul tertangkap kamera, lalu menyerang kru tv

Posted: 08 Jun 2012 09:00 PM PDT

berita-beritadotcom: Seorang doktor tertangkap kamera ketika menelanjangi pesakit wanita. Ia meramas payudaranya, menghisap putingnya, memegang kelaminnya dan melakukan aksi tidak senonoh lainnya.

Doktor di Itali telah tertangkap oleh kamera televisyen tersembunyi saat melakukan perbuatan tidak senonoh terhadap seorang pesakit wanita. 

Doktor berambut abu-abu itu didengar berbisik kepada korban selama serangan, yang terjadi di sebuah klinik swasta di daerah Quadraro, Rom. Dia baru berhenti ketika seorang kru televisyen dari program Striscia la Notizia, yang telah menyiapkan kamera, menerobos masuk untuk menemuinya.

Saat ia ditemui oleh wartawan Jimmy Ghione, ia melancarkan serangan kekerasan. Dia kemudian terlihat meninju wartawan dan dan menyerang kameraman. 

Peristiwa itu menjadi berita sangat popular di la Striscia. Pesakit diyakini sebagai anggota pasukan  tersebut yang melakukan penyamaran atas informasi adanya doktor yang kerap berbuat cabul terhadap pesakitnya.

Menurut situs berita Hyperlocal, orang itu dapat mendengar berbisik: "Aku menciummu... diam ... aku tidak akan membuat Anda hamil dengan cara ini," sambil menyentuh tubuh wanita. Dia kemudian meramas payudaranya, kemudian menghisap putingnya. Ketika dia membungkuk untuk mencium bibirnya, pesakit yang menyamar itu menolaknya dan bergegas pergi.

Vacuum Cleaner Masa Depan? [Video]

Posted: 08 Jun 2012 08:45 PM PDT

Hanya seorang wanita menunjukan bagaimana cara vacuum cleaner wireless bekerja.


Seorang Gadis Penderita Penyakit Langka Baru Menunjukkan Reaksi Ketika Mendengar Lagu Justin Bieber

Posted: 08 Jun 2012 08:30 PM PDT


Megan Ham, seorang anak perempuan dari Washington, Amerika Syarikat, menderita penyakit langka Lissencephaly. Hanya ada 1500 anak-anak di seluruh dunia yang mengidap penyakit ini dan kebanyakan tidak mampu bertahan hidup.
Doktor pernah memberitahu kedua orang tuanya bahawa dirinya tidak akan dapat hidup lebih dari usia 2 tahun. Namun, sekarang Megan yang telah berusia 11 tahun tetap kuat menghadapi penyakitnya tersebut.
Akibat penyakitnya ini, dirinya tidak dapat berjalan, berbicara, ataupun menunjukkan emosi. Namun, anehnya...Megan baru akan memberikan reaksi terhadap lingkungannya jika ia mendengarkan lagu yang dinyanyikan oleh Justin Bieber.
Orang yang pertama kali menyadari hal tersebut adalah gurunya, Kim Graves. Megan tersenyum dan menendangkan kakinya ketika mendengar suara Bieber.
"Hal tersebut membuatnya bahagia dan nyaman." ujar Graves.
Sekarang, untuk pertama kalinya, seluruh anggota keluarga Megan dapat berinteraksi dengannya melalui musik Bieber.
Kisah Megan yang menakjubkan ini ternyata pada akhirnya sampai ke telinga sang idola. Bieber pun akhirnya nge-tweet niatnya untuk bertemu Megan ketika dia melakukan pertunjukkan di Washington.

Perangkan kulit anak untuk kekal status ratu cilik

Posted: 08 Jun 2012 08:15 PM PDT

MICHIGAN - Jika ibu lain lebih gemar melihat wajah asli anak mereka tanpa sebarang solekan, Lauren Jackson pula sanggup menghabiskan wang untuk memerangkan kulit anaknya yang baru berumur tiga tahun bagi mengekalkan status ratu ciliknya.

Tindakan Jackson, 26, memerangkan kulit Savanna pada setiap bulan turut dikritik ramai ibu bapa kerana bahan kimia yang digunakan itu didakwa sememangnya memudaratkan kulit kanak-kanak.

"Saya tidak kisah menghabiskan sehingga 3,000 pound (RM15,000) sebulan untuk memastikan dia kekal cantik di setiap pertandingan ratu cilik," menurutnya.

Difahamkan, kanak-kanak tersebut mula menceburkan diri dalam pertandingan ratu cilik seawal umur 10 bulan dan kini ibunya turut menggunakan perkhidmatan jurulatih model untuk mengasah lagi bakatnya.


sumber : sinar harian

Ganjaran RM49,000 tunjuk muka terhodoh

Posted: 08 Jun 2012 08:00 PM PDT

SICHUAN - Tang Shuquan menawarkan ganjaran 10,000 pound (RM49,000) kepada sesiapa yang boleh membuat memek wajah pelik seperti dilakukan olehnya.

Pemegang Rekod Dunia Guinness dari China untuk kategori muka terhodoh berumur 43 tahun itu kini mencabar pesaingnya yang mempunyai kelebihan serupa.

Shuquan menyatakan dia mengambil masa tujuh tahun untuk berlatih sebelum merealisasikan bakat unik tersebut di peringkat antarabangsa kira-kira 10 tahun lalu.

Mac lalu, dia mengambil bahagian dalam rancangan televisyen, Rekod Dunia Guinness di Itali dan dianugerahkan AS$10,000 (RM32,000) serta pingat atas bakat luar biasanya.


sumber : sinar harian

Sebuah sekolah 31 bahasa

Posted: 08 Jun 2012 07:45 PM PDT


LONDON: Untuk mengawal satu kelas di sekolah rendah bukan tugas mudah bagi seorang guru.
Cuba bayangkan keadaan di Sekolah Katolik English Martyrs di Birmingham yang 414 muridnya bercakap 31 bahasa berlainan di kalangan mereka. 
Seperti yang ditunjukkan pada gambar ini, murid di sekolah itu yang bercakap dalam bahasa Inggeris sebagai bahasa utama adalah golongan minoriti.

Bahasa lain yang digunakan mereka, termasuk Lingala dan Yoruba, kedua-duanya digunakan di sebahagian benua Afrika, Mirpuri dan Hindko, dua bahasa yang berasal dari pakistan, dua loghat bahasa Benggali, Czech dan Sudan.



Meskipun pihak guru berdepan dengan cabaran, kepelbagaian bahasa itu berjaya meningkatkan pencapaian keputusan sekolah di Sparkhill itu.


Pengetua baru, Evelyn Harper berkata, pencapaian murid berkenaan adalah disebabkan budaya di rumah murid terbabit yang mementingkan pelajaran.

Tahun lalu, 91 peratus murid mencapai tanda aras empat atau lebih dalam bahasa Inggeris dan 89 peratus dalam matematik.

Majoriti murid mempunyai latar belakang Pakistan dan bahasa utama yang biasa digunakan ialah Urdu dan Mirpuri.

Dalam usaha untuk menangani kepelbagaian bahasa yang digunakan itu, guru dilatih untuk mengajar Inggeris sebagai bahasa tambahan.

Sekolah itu kadang kala menggunakan penterjemah serta sistem 'teman' yang meletakkan pelajar baru berpasangan dengan pelajar lama yang menggunakan bahasa ibunda yang sama dan boleh membantu mereka mula menggunakan perkataan Inggeris.

Bahasa yang digunakan di sekolah itu ialah: Afrikaan, Arab loghat Iraq, Arab loghat Lingala, Arab Sudan, Arab Yaman, Benggali Bangladesh, Benggali Sylheti, Czech, Belanda, Inggeris, Gaelic, Gujarati, Gurmukhi, Hindko, Jamaica Patois, Kachi, Lingala, Mirpuri, Nepal, Pashto, Poland, Portugis, Punjabi, Romana, Somalia, Sepanyol, Sudan, Switzerland, Perancis, Tamil, Urdu dan Yoruba.

Angka yang diperoleh oleh akhbar Birmingham Mail menunjukkan lebih 120 bahasa digunakan di sekolah di seluruh bandar itu.

Meskipun ia sekolah Katolik, majoriti murid mempunyai latar belakang Pakistan dengan Urdu dan Miropri adalah dialek utama digunakan mereka di rumah.

Semua guru mahir dalam mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa tambahan dan sekolah itu juga menggunakan penterjemah. - DM



sumber : myMetro

Ibu diikat macam anjing ketika dibawa jalan

Posted: 08 Jun 2012 07:30 PM PDT


TAIPEI: Pihak berkuasa Taiwan berkata, mereka menyiasat seorang lelaki yang dikatakan mengikat ibunya dengan tali sebelum dibawa 'berjalan,' menyebabkan kemarahan orang ramai apabila kelakuannya dirakam dan dimuat naik dalam Internet.
Video itu banyak ditonton di Taiwan dan China, menunjukkan seorang wanita tua mencangkung di kaki lima dengan tali diikat di pinggang. 
Dalam video itu wanita yang tidak boleh mengimbang badan, sering terjatuh dan lelaki itu dipercayai anaknya tidak langsung membantu ibunya.

Jabatan Kebajikan Masyarakat dalam kenyataan berkata, mereka akan melawat wanita tua walaupun anak lelakinya menafikan mendera beliau - AFP



sumber : myMetro

Lelaki koma 10 bulan menangis dengar suara tunang

Posted: 08 Jun 2012 07:15 PM PDT


DERBYSHIRE: Seorang lelaki yang koma sejak 10 bulan lalu menunjukkan tanda-tanda awal untuk pulih apabila dia menangis selepas mendengar suara tunangnya menerusi telefon.
Keluarga Mathew Taylor mungkin melihat bagaimana air matanya mengalir apabila Anda Nurul bercakap dengannya dari Bali.

Keluarga itu sebelum ini diberitahu, Taylor tidak akan sedar dari koma selepas terbabit dalam kemalangan motosikal yang menyebabkan tengkoraknya retak, di pulau peranginan di Indonesia itu pada musim panas lalu.


Tetapi, dia menunjukkan tanda untuk pulih apabila ibu bapanya menelefon Anda dan meletakkan gagang telefon pada telinga Taylor di hospital.

Bapa tiri, Simon Moore, dari Overseal, Derbyshire berkata: "Anda bertanya kepada Taylor mengenai sesuatu dan dia kelihatan seperti berkata 'Ya.' Kemudian air matanya mengalir. Ia menakjubkan." Taylor, 31, berkenalan dengan Anda, wanita kelahiran Bali, di pulau berkenaan, tempat dia mengajar bahasa Inggeris.


Anda, 27, berada di Britain apabila Taylor dipindahkan ke Hospital Royal Derby untuk rawatan. Dia terpaksa pulang selepas visanya tamat.



Luke Griggs, dari Badan Kebajikan Kecederaan Otak, Headway, berkata, Taylor yang berada dalam 'koma kesedaran rendah,' kemungkinan boleh pulih sepenuhnya. - DM



sumber : myMetro

Seorang lagi budak Britain dibaham anjing

Posted: 08 Jun 2012 07:00 PM PDT


LONDON: Seorang lagi kanak-kanak dibaham dalam satu serangan oleh seekor anjing peliharaan, kejadian kedua di Britain dalam masa beberapa hari.
Jonathon Harwood, lapan, dikejarkan ke hospital selepas anjing jenis Staffordshire Bull Terrier membaham mukanya.

Kanak-kanak itu mengalami patah tulang muka dan kerosakan pada saraf. Dia akan berparut seumur hidup.


Ibu Jonathon, Lisa Patterson, 32, berkata: "Kami mengusap anjing itu tetapi ia secara tiba-tiba membahan muka Jonathon. Anak saya nyaris mati akibat serangan itu." Lisa yang menarik anjing itu berkata, Jonathon kini takut untuk pulang.

Polis menembak mati anjing milik jiran Lisa di Marsden, Tyne and Wear. Haiwan itu diperoleh jirannya itu daripada sebuah pusat menyelamat bulan lalu.


Serangan semalam berlaku dua hari selepas Keiron Guess, dibaham oleh anjing baka yang sama di Swindon, Wilts.



Keiron koma ketika dimasukkan ke hospital tetapi kini boleh bernafas sendiri.- DM


sumber : myMetro

Di kamar mandi pula...

Posted: 08 Jun 2012 06:45 PM PDT


KLANG: Ada premis pelacuran yang berselindung di sebalik pusat urut kesihatan kini dikatakan meniru gaya operasi pusat pelacuran ala Bangkok apabila menawarkan khidmat seks di kamar mandi bagi pelanggan melampiaskan nafsu.
Taktik terbaru itu terbongkar apabila sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor menyerbu sebuah premis urut di Jalan Casarina, Bandar Botanik, di sini, kelmarin.

Modus operandi pusat itu ialah pelanggan yang mahu mendapatkan khidmat urut dan seks hanya perlu memilih wanita warga asing disediakan dan selepas membuat pembayaran, mereka dibawa ke tingkat dua premis dengan pelayan akan menjalankan urutan dalam kamar mandi khas yang mempunyai katil kalis air yang turut menawarkan khidmat urutan 'badan ke badan' (B2B) mengikut waktu dipersetujui.


Selepas itu, pelanggan boleh mendapatkan layanan tambahan daripada pelayan sama ada mengadakan hubungan seks dalam kamar mandi mengikut bayaran ditentukan pelayan selepas tawar-menawar.

Dalam serbuan kira-kira jam 9.40 malam itu, dua lelaki dipercayai bapa ayam ditahan bersama 15 tukang urut termasuk yang asyik melayan pelanggan.


Pegawai Turus D7 IPK Selangor, Deputi Superintendan Rohan Shah Ahmad berkata, semua wanita warga asing yang ditahan itu berusia antara 18 dan 34 tahun masing-masing lima dari China dan 10 dari Vietnam.



Beliau berkata, dalam serbuan itu, polis turut menahan seorang lelaki warga tempatan dan seorang lagi warga China berusia 30-an dipercayai penjaga wanita asing terbabit.

"Semua wanita ditahan dipercayai menawarkan khidmat seks dan urutan dengan kadar bayaran RM85 untuk urutan manakala RM110 untuk khidmat B2B.


"Siasatan awal mendapati wanita berkenaan baru pertama kali menjejakkan kaki ke negara ini dan bekerja sebagai pelayan pelanggan berdasarkan cop pada pas lawatan mereka," katanya ketika ditemui di lokasi serbuan.

Katanya, premis itu yang pertama di negeri ini yang menawarkan khidmat seks di enam kamar mandi yang turut mempunyai tilam kalis air yang digunakan untuk melakukan urutan sebelum mengadakan hubungan seks.


"Premis ini pernah diserbu beberapa kali kerana menjalankan perniagaan tanpa lesen sah dan memiliki kamera litar tertutup (CCTV) bagi memantau kehadiran pihak berkuasa.


"Hasil siasatan juga mendapati premis itu menawarkan khidmat seks berdasarkan penemuan 12 kondom yang disorok dalam laci milik penjaga," katanya.


Rohan Shah berkata, selain wanita asing, terdapat lima lelaki tempatan dipercayai pelanggan berusia antara 25 dan 35 tahun turut ditahan bagi membantu siasatan. Menurutnya, semua yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan untuk siasatan lanjut.


"Semua yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 372 dan 373 Kanun Keseksaan manakala penjaga premis disiasat mengikut Seksyen 55B, Akta Imigresen 1959/63 kerana menggaji pekerja asing tanpa pas dan permit sah," katanya.



sumber : myMetro

Balasan buat tak senonoh

Posted: 08 Jun 2012 06:30 PM PDT


MIRI: Gara-gara meraba punggung seorang wanita ketika berkunjung ke sebuah pusat hiburan di sini, seorang lelaki cedera parah di kedua-dua tangan dan kaki kiri selepas diserang menggunakan pedang samurai oleh sekumpulan 20 lelaki, kelmarin.
Sebelum kejadian kira-kira jam 2 pagi itu, mangsa berusia 30-an yang berkunjung ke pusat hiburan berkenaan bersama seorang rakannya dikatakan sengaja meraba punggung seorang wanita yang turut berhibur di situ. 
Menurut sumber, wanita terbabit yang berang perbuatan tidak senonoh lelaki itu memberitahu abangnya yang turut berada di situ menyebabkan berlaku pertengkaran antara mereka.

"Mangsa bersama rakannya akhirnya mengambil keputusan meninggalkan pusat hiburan berkenaan sebelum pergi ke sebuah pusat karaoke lain yang terletak berdekatan Tebingan Miri.



"Namun, sebaik tiba di pusat karaoke itu, mereka diserang sekumpulan kira-kira 20 lelaki, termasuk seorang daripada mereka menggunakan pedang samurai," katanya.



SUMBER : MYmetro

Bangun tidur suami tergantung

Posted: 08 Jun 2012 06:15 PM PDT


MIRI: Sangkaan seorang isteri bahawa suaminya ke tandas apabila mendapati lelaki itu tiada di sisinya ketika terjaga dari tidur jam 3 pagi semalam, meleset apabila menemui teman hidupnya itu mati tergantung pada tiang besi di belakang rumahnya di Taman Chieng Sons, Riam, di sini.
Mayat Ang Jee, 34, ditemui jam 6.30 pagi oleh isterinya yang berusia 30-an ketika mencarinya sebaik bangun dari tidur selepas curiga apabila mendapati suaminya itu tidak masuk semula ke bilik.

Ang yang juga penyelia di sebuah syarikat di Brunei itu tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap, sekali gus menimbulkan tanda tanya di kalangan ahli keluarganya berhubung insiden itu.


Bagaimanapun, menurut sumber, beberapa minggu sebelum kejadian, Ang kerap balik ke rumahnya dan tindakannya itu mengundang sedikit rasa pelik ahli keluarganya.

Katanya, meskipun ahli keluarga pernah bertanya mengenai tindakannya itu, namun dia tidak menceritakan mengenai perkara sebenar serta bersikap biasa serta sentiasa melayan isteri dan seorang anak lelaki berusia tiga tahun dengan baik.


Sementara, Timbalan Ketua Polis Daerah Miri, Superintendan Sapian Salihin ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan mayat dihantar ke Hospital Miri untuk bedah siasat.



Katanya, pihaknya belum dapat mengenal pasti motif tindakan mangsa dan kes berkenaan setakat ini diklasifikasikan sebagai mati mengejut.


SUMBER : MYMETRO

Bayi parah dilempar seterika panas

Posted: 08 Jun 2012 06:00 PM PDT


MELAKA: Ayah dan ibu bergaduh, seorang bayi lelaki berusia tujuh bulan yang menjadi mangsa apabila terkena seterika panas dibaling ayah ke arah ibunya dalam kejadian di rumah mereka di Taman Seri Kemendor, Jasin, dekat sini.
Kejadian jam 4.30 petang, Rabu lalu itu menyebabkan bayi terbabit meraung kesakitan apabila bahagian kiri badannya melecur selain mukanya bengkak. 
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, insiden itu turut membongkar status ibu bapa mangsa yang tidak berkahwin, tapi bersekedudukan hingga memperoleh tiga anak.

Menurutnya, sebelum kejadian, mangsa tidur di ruang tamu, manakala ibunya berusia 26 tahun yang juga pengawal keselamatan menggosok baju.



"Berlaku pertengkaran antara ibu dan bapa mangsa sebelum keadaan bertukar tegang. Bapa mangsa berusia 35 tahun yang juga penoreh getah merentap seterika digunakan pasangannya dan membaling ke arah wanita itu.



sumber : myMetro

Lapar toreh muka isteri

Posted: 08 Jun 2012 05:45 PM PDT


GOMBAK: Hanya kerana kelaparan, seorang suami membelasah isterinya sebelum menoreh muka wanita berkenaan dan melarikan wang RM50 ketika bertemu mangsa di Batu Caves, di sini, kelmarin.
Lebih teruk apabila lelaki berusia 20-an itu membiarkan isterinya berusia 22 tahun menggelupur kesakitan selepas mukanya cedera teruk sebelum mangsa diselamatkan orang awam yang membawanya ke sebuah klinik.

Sumber berkata, mangsa yang juga jururawat dihubungi suaminya, jam 12 tengah hari untuk berjumpa dan mangsa meminta suaminya datang ke tempat kejadian.


"Sebaik tiba di tempat kejadian, lelaki terbabit yang dalam keadaan tidak terurus meminta wang daripada mangsa untuk membeli makanan.

"Kasihan melihat keadaan suaminya, mangsa membuka beg tangannya untuk mengambil wang sebelum lelaki terbabit merentap beg itu gara-gara tidak sabar menyebabkan berlaku pertengkaran," katanya.


Menurut sumber itu, suspek yang berang apabila mangsa melawan memukulnya sebelum mengeluarkan pisau lalu menoreh muka isterinya.



"Mangsa dibantu orang awam membawanya ke klinik untuk rawatan sebelum menerima beberapa jahitan," katanya.

Katanya, bimbang kejadian sama berulang mangsa membuat laporan di Balai Polis Selayang.


Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.


sumber : myMetro

Kenali peribadi melalui buah kegemaran

Posted: 08 Jun 2012 05:30 PM PDT

Semua orang mempunyai buah kegemaran masing-masing. Menurut kajian, manusia mempunyai hubungan yang erat dengan alam semula jadi khususnya tumbuh-tumbuhan seperti buah-buahan. Terdapat 7 kategori buah-buahan yang mempengaruhi kehidupan manusia iaitu:


1. Jenis limau contohnya oren, lemon, limau nipis dan limau barli

  •  Kamu cenderung kepada warna-warna cerah dan gemarkan sesuatu yang mencabar. Rakan-rakan kamu pula gemar merujuk sesuatu perkara mahupun masalah kepada kamu. Ini kerana kamu sendiri mempunyai kemampuan dan kebolehan yang unik sehingga rakan kamu yakin dengan nasihat dan pandangan kamu itu. Orang luar sukar untuk menilai dan mengenal diri kamu yang sebenarnya. Mungkin mereka boleh mengenali kamu dengan lebih rapat, namun ia memakan masa yang agak lama. Kadangkala kamu hanya peruntukkan masa yang singkat untuk bersendirian. Kamu gemar berehat dan bersendirian hanya untuk tempoh seketika. Rakan kamu akan berasa senang dan tenang bila meluangkan masa dengan kamu. Kamu tergolong antara individu yang gemar bergembira dan menggunakan waktu yang terluang dengan sebaik mungkin melakukan perkara yang menyeronokkan kamu.

2. Buah-buahan tropika contohnya pisang, betik, jambu, kiwi dan nanas

  • Kamu sukakan pengalaman yang baru. Kamu gemar mencuba pelbagai jenis buah-buahan dengan pelbagai perisa sebanyak dan sekerap yang boleh. Orang di sekeliling kamu selalu menghadapi masalah dengan kamu kerana cara hidup kamu yang terlalu aktif. Kamu tidak sukakan sesuatu yang melibatkan kesakitan pada emosi kamu. Kebiasaannya pasangan kamu terdiri daripada individu yang tenang berbanding kamu dan semestinya si dia menerima kamu seadanya. Kamu gemar meluangkan masa dengan individu yang akrab dengan kamu. Teman beranggapan diri kamu seorang yang mudah didekati dan gemar berseronok. Hakikatnya kamu ada pendirian tersendiri. Kamu tidak suka menunjukkan kesedihan pada orang sekeliling. Simbol kamu itu melambangkan kamu seorang yang suka mengambil berat dan gemar berseronok.

3. Jenis buah ladang .Contohnya epal dan pear

  • Kata kuncinya ialah kekuatan. Kamu bukan sahaja kuat pada diri sendiri tetapi kamu juga mampu menjadi tunjang kekuatan oleh individu yang berada di sekeliling kamu. Ini kerana kamu bijak membebaskan diri kamu dari tekanan hidup dan kamu sendiri tidak mudah mengalah. Sikap pentingkan diri sendiri tidak terkandung dalam keperibadian diri kamu. Kamu cenderung berdiri atas kaki sendiri, tidak bergantung harapan kepada orang lain untuk hidup. Ramai beranggapan kamu adalah seorang yang berpengetahuan luas dan itulah hakikatnya. Kamu gemar mencari ilmu dan berusaha melakukan sesuatu yang terbaik dalam kehidupan kamu berdasarkan pengetahuan yang dimiliki. Kejayaan pasti menyebelahi kamu dalam setiap yang kamu lakukan. 

4. Jenis tembikai contohnya tembikai dan tembikai susu

  •  Seorang yang murah hati dan gemar menghulurkan bantuan kepada yang memerlukannya. Bagi kamu, wujudnya kepuasan apabila kamu berjaya membantu orang lain. Kamu berhati-hati dalam memilih tumbuh-tumbuhan yang ingin ditanam di kawasan tempat tinggal kamu. Kamu memiliki ramai teman rapat, ini kerana kamu memiliki keperibadian yang romantik. Kamu berusaha gigih bagi mengatasi kegagalan atau kekecewaan dalam hidup. Melambangkan seorang individu yang berhati-hati 

5. Buah2an jenis beri .Contohnya blackberi, blueberi, strawberi, rasberi, cranberi, anggur dan tomato

  • Kamu gemarkan party dan keseronokan. Suka menggembirakan orang lain dan mudah mendapat teman baru kerana kamu seorang yang ramah. Kamu berusaha melakukan apa sahaja untuk menjadikan sesiapa sahaja sebagai teman. Bercita rasa unik hinggakan makanan yang menjadi pilihan kamu adalah terdiri daripada makanan yang berperasa lain daripada yang lain. Personaliti kamu sukar dinilai kerana wujudnya kepelbagaian personaliti dalam diri kamu. Walau bagaimanapun, keseluruhan personaliti ini saling berkait rapat dan sekali gus menonjolkan diri kamu yang unik dan memiliki keistimewaan tersendiri. Simbol kamu melambangkan kamu seorang yang berpesonaliti. 

6. Jenis kekacang .Contohnya walnut, hazel, gajus dan lain-lain

  •  Seorang yang moody. Kekadang mood kamu berubah2 tanpa sebab. Ketegasan adalah lambang keperibadian kamu. Sekiranya kamu yakin kamu dipihak yang benar, kamu pasti berdegil dengan pendirian kamu itu. Orang yang berada di sekeliling kamu akan sentiasa bersikap lebih berhati2 kerana kedegilan kamu itu. Dalam percintaan, kamu adalah individu yang setia. Sanggup mengetepikan teman hanya kerana ingin meluangkan masa dengan si dia. Untuk mengenali kamu, seseorang itu perlu memperuntukkan waktu yang agak lama bagi memahami dan mengenali kamu dengan lebih dekat. Walau bagaimanapun, kesabaran dan kesungguhan individu itu pasti berhasil jua akhirnya. Simbol kamu ini membuktikan kamu adalah seorang yang berpendirian. 

7. Buah-buahan jenis labu .Contohnya kundur

  • Kamu seorang yang berpandangan jauh. Bagi kamu, wujudnya pelbagai perkara yang berlaku di dunia ini dan segala-galanya melebihi dari pa yang mampu manusia lihat. Kamu sering berperasaan curiga. Individu di sekeliling kamu seakan terkejut dengan pengetahuan yang kamu miliki. Boleh dikatakan setiap persoalan yang mampu kamu huraikan akan menjadi satu kejutan terhadap teman-teman. Mereka akan bergantung kepada kamu dan sikap ambil berat kamu itu pasti dihargai. Tekanan kerja yang kamu alami akan mendukacitakan kamu, tetapi lama kelamaan semangat kamu akan kembali pulih malah kamu lebih bersedia dalam menangani cabaran-cabaran yang mendatang. Cenderung pada warna-warna yang pelbagai. Kamu melambangkan diri kamu seorang yang bersopan santun dan memiliki hati yang lembut.

Walau apapun buah-buahan kegemaran anda, ia tidak semestinya sama dengan apa yang dinyatakan. Yang pastinya setiap orang mempunyai keperibadianya tersendiri.



Wanita ini nekad bedah diri sendiri dengan pisau dapur kerana kemiskinan

Posted: 08 Jun 2012 05:15 PM PDT

Wu, yang bekerja sebagai pekerja migran, menderita penyakit kronis yang dikenal sebagai sindrom Budd-Chiari selama 13 tahun . Hal ini menyebabkan perutnya secara bertahap akan terisi cairan dalam jumlah besar, sehingga ia tidak mampu bekerja dan sulit melakukan pekerjaan, walaupun yang paling ringan.

Di tahun 2002, Wu dan keluarganya menghabiskan semua tabungan mereka untuk menjalani pembedahan, dimana doktor mengeluarkan 25 liter cairan dari perutnya. Sayangnya, penyakitnya menyerang lagi, dan dirinya menyedari harus menjalani operasi lagi. Namun, Wu dan keluarganya terlalu miskin untuk membayar biaya sebanyak 50,000 yuan ($7,686), sehingga Wu Yuanbi terpaksa melakukan sesuatu yang sangat mengejutkan.

Suatu hari, setelah suaminya, Cao Yunhui, pergi kerja, Wu merobek perutnya menggunakan pisau dapur. Hal itu dilakukannya kerana putus asa ingin meringakan rasa sakit di dalam perutnya. Wu harus menanggung sakit luar biasa selama beberapa jam, sampai suaminya pulang ke rumah dan menemukan dirinya terlantar di atas genangan cairan kuning dan usus. Dia segera dilarikan ke hospital dengan robekan sepanjang 10 cm di perutnya, dan diselamatkan oleh pegawai perubatan. Wu kemudia berkata, "Jika aku meninggal, setidaknya keluargaku terhindar dari kesulitan menjagaku."

Setelah diliput oleh semua media, Wu Yuanbi akhirnya mendapat perawatan di sebuah hospital di Chongqing. Namun siapa yang tahu apa yang akan terjadi jika suatu hari nanti cairan kembali menyerang di perutnya.

Pihak berwajib di China mengatakan banyak keluarga di pedesaan bangkrup setelah menjalani prosedur pembedahan yang mahal seperti yang dijalani Wu, hanya kerana mereka tidak mahu mengeluarkan wang untuk membeli insuran yang murah. Tetapi, menurut suami Wu, insurans bukanlah pilihan bagi mereka kerana insurans pemerintah sama sekali tidak mencakup prosedur yang diperlukankan oleh isterinya.

Sumber :http://serbaneka.com/

Sadis..anak kecil ini makan kepala manusia (full foto)

Posted: 08 Jun 2012 05:00 PM PDT





Oh...Ternyata itu cuma kek yang dibuat mirip kepala manusia

Inilah Kisah Tulisan Twitter Pertama di Dunia

Posted: 08 Jun 2012 04:45 PM PDT

INILAH.COM,.  Meski Twitter memasuki tahun kelima, namun situs microblogging ini mengirim tweet pertama, 10 tahun lalu. Inilah pesan singkat pertama yang mengubah dunia.

Salah satu pendiri Twitter, Jack Dorsey meluncurkan tulisan Twitter pertama kali berupa informasi soal pemandangan indah.

"Ketika saya masih muda, saya sangat terobsesi dengan pemetaan. Di usia 14 tahun, saya menantang diri saya sendiri untuk menciptakan sofware yang memudahkan para pemandu teksi mengetahui lokasi mereka dengan tulisan," kata Dorsey.

Suatu hari, Dorsey melihat pemandangan menakjubkan di kotanya dan berharap orang lain dapat merasakan hal yang sama.

"Lalu, saya menulis semacam kode untuk BlackBerry saya dan menciptakan daftar email teman. Saat saya berada di Golden Gate Bison Park (California, Amerika Syarikat), saya mengirim pesan ke mereka semua berbunyi; Saya berada di Bison Park," ujar Dorsey.

Inilah tulisan Twitter pertama, katanya lagi, lima tahun sebelum Twitter muncul.

Kini menulis pesan pendek atau menandai lokasi di internet juga dimanfaatkan oleh Foursquare, layanan tempat Dorsey berinvestas, Gowalla dan Facebook. Bagaimanapun, alasan kenapa Twitter datang 'terlambat' adalah Amerika Syarikat memiliki teknologi SMS di semua layanan operator pada 2006.

"Di Amerika Syarikat, kami tertinggal dari Eropah dalam adopsi beberapa teknologi," kata Dorsey. "SMS misalnya. Kita berada 10 tahun di belakang Britain sehingga Twitter perlu waktu yang lama untuk dilancarkan via layanan SMS."

Facebook dan Twitter merupakan jejaring sosial paling populer di dunia "Twitter menunjukkan pertumbungan sangat pesat sejak peluncuran pada 2006. Situs ini memiliki setidaknya 253 juta pengguna aktif setiap bulan, 85% lebih tinggi dari jumlah di tahun lalu," ungkap perusahaan Perkins Caufield & Byers, beberapa waktu lalu.

Agaknya inilah kesannya kalau malas gosok gigi

Posted: 08 Jun 2012 04:30 PM PDT


wow sungguh mengerikan!!!!

Inilah yang Disebut Hukum Alam, Siapa Kuat Maka Dia yang Menang

Posted: 08 Jun 2012 04:15 PM PDT






Mama..benarkah aku bukan anak punggut?

Posted: 08 Jun 2012 04:00 PM PDT



Bagaimana perasaan anda bila dapat ang pau macam ini ?

Posted: 08 Jun 2012 11:00 AM PDT

image
Mesti benggang gila terutama budak-budak….ada juga jenis manusia macam ini…

Cara baru peraga pakaian dalam...dalam lift

Posted: 08 Jun 2012 10:30 AM PDT

Baru-baru ini di Kota Qingdao, Daerah Shandong, sebelah timur Tiongkok sebuah pertunujkkan pakaian dalam yang berlangsung dari dalam lift sebuah Mall.

 Kaca yang besar di bahagian belakang lift, membuat para pengunjung boleh melihat para model bergaya mempamerkan pakaian dalam.

 Lift juga bergeran naik dan turun, sehingga para pengunjung tinggal mendekat ke arah kaca lift di setiaptingkat untuk melihat tiga orang model cantik memperagakan pakaian dalam yang seksi.


Kisah Jatuh Bangun Seorang Wanita Berjuang Lepaskan Diri Dari Kecanduan Seks

Posted: 08 Jun 2012 10:15 AM PDT


Sama halnya dengan kecanduan ubat terlarang, kecanduan seks juga susah disembuhkan. Seorang perempuan di Miami, Amerika Syarikat berharap pernikahan boleh menyembuhkannya, namun ternyata gagal. Berikut ini sekilas tentang kisah hidupnya. Jenifer, bukan nama sebenarnya, telah bertahun-tahun mengalami kecanduan seks. Secara fizik gaya hidup perempuan 36 tahun asal Miami tersebut sebenarnya cukup sihat, bebas dari kecanduan alkohol mahupun obat terlarang.Usaha untuk bebas dari kecanduan seks selalu dilakukan namun kerap kali gagal

Kecanduan seks yang dialami Jenifer tidak membuatnya ingin berhubungan seks dengan orang sebarangan, misalnya dengan orang asing yang ditemuinya di jalan atau di internet. Ia tetap menjalin hubungan personal yang mesra, dia melakukannya dengan berganti-ganti pasangan. Jenifer sempat berfikir jika menikah, maka dirinya akan sembuh dan tidak berfikir untuk berhubungan seks dengan lelaki lain lagi. Akhirnya ia berusaha untuk setia pada satu pasangan, lalu menikah dengan lelaki beruntung tersebut pada Januari 2000.

Namun harapan Jenifer untuk sembuh tidak terwujud, kerana pada 3 bulan kemudian ia kembali berselingkuh dengan lelaki lain. Meski Jeniffer mengakui suaminya adalah lelaki yang sangat baik, namun ia merasa tidak puas dalam berhubungan seks. Sambil tetap menjalani pernikahannya, Jenifer telah menjalin hubungan terlarang dengan 2 lelaki tahun dengan beza dari selingkuhan pertama ke selingkuhan kedua hanya 4 bulan.

Jenifer menyedari bahawa perilaku seksual seseorang boleh dipengaruhi oleh kehidupan masa lalunya. Demikian juga dirinya, yang ketika kecil pernah mengalami pelecehan seks di rumahnya yang luas, di salah satu bilik yang jaraknya 6 bilikari ruangan ayahnya. Diakui oleh Jenifer, pengalaman trauma itu turut membentuk fantasi dan cara dia mendapatkan kepuasan seksual. Dengan selingkuhan-selingkuhannya, Jenifer akan sangat puas jika bercinta di lokasi yang posisinya tidak terlalu jauh dari tempat suaminya berada.

Perempuan yang sangat tersiksa dengan kecanduan seksnya itu sebenarnya sudah pernah menjalani terapi setidaknya 2 kali pada tahun 1990-an, yakni sebelum ia menikah. Namun para terapis dianggapnya tidak berusaha memahami masalah dan hanya memberi saran sederhana seolah ia hanya kecanduan alkohol. "Mereka menyarankan agar saya masturbasi saja dan jangan berhubungan seks dengan para lelaki. Mereka benar-benar tidak memahami masalahnya, dan sekarang saya tahu bahwaa seorang terapis tidak seharusnya berkata demikian," ungkap Jenifer seperti dikutip dari Health.

Penderitaan Jenifer memuncak ketika suaminya menjumpai email-email perselingkuhannya, lalu mengumpulkannya jadi satu dan mengirimkannya ke orangtua dan datuk neneknya. Suaminya marah dan berniat menceraikannya, dengan bukti berupa email-email yang telah ia kumpulkan tersebut.

Jenifer berusaha membela diri dan untuk pertama kalinya ia mengucapkan kata-kata yang menyiratkan sebuah pengakuan yakni, "Saya kecanduan seks." Sebuah kalimat yang selama ini sulit ia ucapkan kerana selalu dibayangi oleh pengingkaran atas keadaan yang sebenarnya ia alami.

Sebuah pengakuan yang berat, namun sangat bermakna dalam perjalanan hidup Jenifer berikutnya. Pendek kata ia jadi lebih berani mengakui keadaannya, lalu bergabung dalam sebuah perkumpulan para pecandu seks yang didampingi oleh seorang psikologi. Dalam perkumpulan tersebut, Jenifer dan rakan-rakan sesama pecandu seks yang sebahagian atau hampir seluruhnya adalah lelaki itu sama-sama menjalani 12 sesi terapi. Sesi yang lebih banyak diisi dengan sharing dan perenungan ini lambat laun dapat mengurangi kebergantungan Jenifer terhadap seks.

Jika semula Jenifer menganggap seks adalah keperluaan hidup yang lebih penting dari makan dan minum, kini ia mulai boleh menerima bahawa tidak setiap waktu para lelaki suka diajak bercinta. Ia mulai memahami bahawa ada kalanya para lelaki juga boleh kelelahan untuk melakukan aktiviti tersebut.

Meski sulit bagi Jenifer untuk selalu berfikir seperti itu, ia tetap berusaha kerana bagaimanapun ia ingin sembuh total. Meski harus berdamai dengan kenangan pahit di masa lalu, Jenifer akhirnya rujuk kembali dengan suaminya yang dulu pernah menceraikannya.

Tanda-tanda Kecanduan Seks

Kecanduan seks adalah sebuah penyakit yang sama dengan penyakit candu lainnya seperti kecanduan alkohol atau ubat-ubatan. Tidak sedikit waktu yang diperlukan untuk mengubati seorang pecandu seks. Menurut Maureen Canning, seorang konsultan klinik dari Meadows Addiction Treatment Center, Arizona, untuk benar-benar menyembuhkan seorang pecandu seks diperlukan waktu 2 hingga 5 tahun terapi.

"Terapi kecanduan seks bukan ditujukan untuk menghilangkan hasrat seks seumur hidup, tapi untuk boleh belajar bagaimana melakukan seks dengan benar dan senang," kata Canning. Kecanduan seks bukan sekadar penyakit akibat tak boleh menahan godaan atau rangsangan seksual saja, tapi juga kerana ketidakberdayaan untuk mengawal perilaku. Bahkan menurut ahli psikologi, kecanduan seks kini dikategorikan sebagai penyakit saraf.

Berikut ini beberapa peringatan awal yang harus diwaspadai sebagai tanda-tanda kecanduan seks, seperti dikutip dari Lifemojo;

1. Menggunakan seks untuk menghilangkan perasaan negatif hingga boleh
2. Menyembunyikan perilaku seksual dari pasangan
3. Semua efek sakit dari pekerjaan, hubungan dengan orang lain atau kehidupan sehari-hari akibat obsesi terhadap seks
4. Menyedari bahawa hubungan seks yang dilakukan boleh menjadi masalah jika diketahui oleh publik
5. Ketidakmampuan untuk berhenti dari kehidupan seksual rahsia yang berbahaya secara permanen
6. Melakukan masturbasi secara kompulsif (berulang-ulang) dan melakukan seks yang tidak aman

Ada pula beberapa perilaku khas yang dimiliki oleh seorang pecandu seks seperti:

1. Memiliki keasyikan tersendiri dengan seks sepanjang waktu
2. Menjadikan aktivitinya sebagai salah satu ritual
3. Meskipun menyedari bahawa tindakannya salah, para pecandu akan mampu mengubah perilakunya tapi tetap melakukan kesalahan yang sama berulang-ulang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS