Nuffnang

Free Our Mind

sumber :-

Free Our Mind


STMI 1 : Umat Islam Sedang Disihir! [1]

Posted: 03 Jul 2010 10:22 AM PDT

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

MUQADDIMAH: STMI adalah akronim bagi "Siri Taktik Musuh Islam" yang sedang hamba usahakan bersama para ikhwan hamba di luar alam siber.

Hamba mulakan dengan siri 1. Suka diingatkan, kebanyakan siri-siri yang akan kalian tatap mungkin pernah dibicara/dikaji/didedahkan oleh kalangan kita di sini mahupun di luar sana, tetapi hamba menambah & memperkayakan lagi dos maut untuk disuntik kedalam medula oblongata kalian.

Hamba mulakan dengan terjemahan kalamullah dibawah:

Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Ba bil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata:

"Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah.

Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui. Al-Baqarah: 102

Sepintas kalian membaca terjemahan diatas, apa yang kalian dapat fahami & kaitkan dengan tajuk topik ini? Tak nampak apa-apa?

ANDA BETUL!

Ini kerana menunjukkan bahawa dengan izin Allah bahawa hampir kesemua umat Islam setelah kewafatan Rasulullah S.A.W serta penutup Khulafa Ar-Rashidin, umat Islam sebenarnya telah diracun sihir ke tahap maksimum oleh musuh no. wahid yang sekian lama kita diberi amaran tentang 'beliau' oleh baginda S.A.W.

Siapa???

Agak-agak siapa kalian rasa,
"fitnah paling DAHSYAT semenjak Adam diciptakan"? Tak dapat juga? Yuk, kita tengok video yang mungkin kalian dah pernah tonton tapi tak berapa nak tangkap maksud sebenarnya: [KLIK]


Ayuh kita hadami sedikit sejarah penggunaan simbol Bulan Sabit & Bintang sebelum maju ke peringkat pendedahan seterusnya. Jangan, diulangi, JANGAN telan bulat-bulat sejarah ini:

Penggunaan simbol bulan bintang terjadi setelah Sultan Memet (Muhammad) II menaklukan konstatinopel pada 1453.

Kristen memiliki simbol salib, Yahudi mempunyai bintang Daud, dan Islam identik dengan bulan sabit dan bintang berdimensi lima. Rasanya tidak afdhol jika di puncak kubah atau menara masjid tidak ada bulan bintang. Tidak akan ada yang membantah bahwa keduanya diasosiasikan sebagai simbol Islam. Tapi, dari mana asalnya?

Penggunaan simbol bulan bintang berhubungan dengan kekaisaran Ottoman di Turki, atau lebih dikenal dengan Turki Usmani. Dinasti Usman menjadi penguasa Islam dalam 36 generasi, lebih dari enam abad (1299-1922). Usman atau dikenal sebagai Usman I tak adfa hubungannya dengan Khalifah Usman bis Affan ra. Usman adalah pendiri kekaisaran ini. Ayahnya, Urtugul, seorang kepala suku dan penguasa lokal, semacam demag di jawa.

Sebagai suku yang berkelanan dari Asia Tengah selama berabad-abad, oleh kesultanan Saljuk di Anatolia ia diberi wilayah di perbatasan dengan Byzantium.seiring melemahnya kesultanan Saljuk, Usman menyatakan kemerdekaan wilayahnya pada 1299.

Penggunanaan simbol bulan bintang terjadi setelah Sultan Mehmet (Muhammad, red) II, sultan ke-7, menaklukkan konstatinopel pada 1453, ibukota Romawi Timur atau lebih dikenal dengan kekaisaran Bizantium. Negara superpower saat itu yang menetapkan Kristen sebagai agama resmi Negara.

Lambang kota itu adalah bulan dan bintang. Mehmet II mengadopsi simbol Konstatinopel menjadi bendera Ottoman. Nama Konstatinopel pun diganti dengan Istanbul.

Sebelumnya bendera Ottoman hanya segitiga sama kaki yang rebah, yang garis sisi kedua kakinya melengkung. Benderanya berwarna merah. Setelah penaklukan konstatinopel, di tengah bendera itu ditambahi bulan dan bintang berwarna putih. Pada 1844. bentuk bendera Ottoman berubah segiempat.

Bendera ini mengalami modifikasi lagi pada 1922, yang kemudia ditetapkan dalam konstitusi pada 1936, setelah Ottoman jatuh, menjadi bendera seperti sekarang ini yang dipakai oleh turki modern. Bintang dan bulan sabitnya menjadi lebih langsing. Sebelumnya tampak lebih gemuk namun warna dasarnya tetap merah, serta gambar bulan bintangnya tetap putih.

PAGAN DAN KRISTEN

Tak ada catatan yang menerangkan nama asli kota Istanbul hingga bangsa Yunani memberinya nama Byzantium 667 sama. Nama itu dirujuk dari nama satu tokoh dalam mitologi Yunani, yaitu Byaz. Sebagai bangsa pagan, Yunani memberi simbol bulan sabit pada kota itu untuk didedikasikan pada dewa mereka, Dewi Artemis (Dewi Diana) yang bersimbol bulan sabit.

Mereka menaklukan kota itu dengan diterangi cahaya bulan dan catatan lain yang menyebutkan bahwa bulan sabit merupakan simbol Dewi Tnit (Carthagian, Bangsa Phoenioc).

Simbol bulan sabit tetap dipertahankan ketika kota ini direbut bangsa Romawi oleh kaisar Constantine pada 330 M. Nama kota berganti menjadi Nova Rome (Roma Baru) dan menjadi ibukota Romawi, pindah dari Roma di Italia (pada 395, Romawi pecah menjadi Romawi Barat dan Romawi Timur).

Namun setalah raja Constantine wafat, kota ini lebih dikenal dengan nama Konstantinopel (kota Konstantin). Namus kaisar menambah simbol bintang ditengahnya. Bintang disebutkan sebagai simbol perawan suci bunda Maria. Namun catatan lain menyebutkan bahwa simbol bintang dirujuk dari simbol Dewi Ishtar (kata star = bintang dalam bahasa inggris diambil dari nama dewi itu).

Catatan lain menyebutkan bahwa kedua simbol itu telah dipakai bangsa Turki Kuno. Hal ini dibuktikan oleh penemuan artefak yang menggambarkan bulan bintang. Bahkan disebutkan bahwa simbol itu juga digunakan di Sumeria. Simbol itu kemudia diserap bangsa Turki ketika mereka melewati lembah itu dalam perjalanannya dari Asia Tengah – wilayah yang diduga sebagai asal-usul bangsa Turki – menuju Anatolia.

Sedangkan legenda Turki Usmani menyebutkan bahwa simbol-simbol tersebut diambil dari mimpi Usman I. mimpi itu terjadi jauh sebelum ia menjadi raja. Penasihat spiritualnya menyebutkan bahwa mimpi itu menjadi pertanda akan kebesarannya namanya di masa depan.
Mana yang benar? Hingga kini belum ada penelitian yang meyakinkan soal ini. Namun, Ottoman adalah Negeri pertama yang menggunakan simbol tersebut.

HITAM YANG SIMPEL

Lalu, apakah simbol Islam yang asli? Rasulullah Muhammad SAW maupun KhulafaurRasyidin (632-661) tak pernah membuat ketetapan soal itu. Al-Qur'an pun tak pernah membicarakan soal tersebut. Bukti-bukti sejarah menunjukkan bahwa di zaman Rasulullah hanya ada bendera panji-panji perang yang sangat sederhana dengan satu warna: hitam, putih, atau hijau. Di 'Negara Madinah' di zaman Khilafah yang empat memiliki simbol berupa bendera persegi empat berwara hitam.

Bendera segi empat warna hjitam juga digunakan Dinasti Umayah di Damaskus (660-750) dan di Kordoba (929-1010), dan Dinasti Abbasiyah di Baghdad (750-1258) maupun di Kairo (1261-1517). Hanya Dinasti Fatimiyah di Kairo (909-1171) yang menggunakan bendera warna hijau.

Jika kita cermati, semua dinasti yang menggunakan simbol yang sangat sederhana itu, Cuma warna yang polos dan tanpa gambar, tulisan atau tanda lainnya, adalah dinasti yang berdarah asal dari tanah Hijaz. Sedangkan kerajaan-kerajaan Islam lainnya seperti Ottoman, Saljuk, Malmuk, Moghul, maupun keajaan-kerajaan Islam Nusantara memiliki bendera yang bergambar.

TAK PERLU DISESALI

Pertanyaannya adalah, apakah penggunaan simbol itu harus dihentikan karena bukan lahir dari tradisi Islam? Ternyata, hasil polling via internet oleh sebuah situs yag masih satu group dengan The York Times, menyatakan , bahwa 39% tetap ingin menggunakan simbol tersebut. Jauh meninggalkan urutan kedua dan ketiganya: kaligrafi (18%), dan Ka'bah (15%).

Selain itu, seperti kata cendikiawan muslim Prof. Dr. Azyumardi Azra, dalam tradisi Islam simbol simbol bulan bintang memang sangat dominan begitu pula di bidang astronomi Islam. Dalam kalender Hijriyah bulan dijadikan dasar perhitungan astronomis. Sehingga bulan sebagai simbol, bukan matahari. Hal-hal yang bersifat ibadah seperti shalat, penentuan awal puasa, maupun lebaran juga menggunakan bulan sebagai patokannya. Karena itu tahun Islam sebagai tahun Qomariyah, yang artinya bulan. Bukan Syamsiyah (matahari).

Sedangkan teori yang menyebutkan bahwa simbol bulan bintang lahir dari Yunani dan Romawi hanya spekulasi saja. Berbeda dengan tradisi Islam yang sangat kuat dengan bulan. Apalagi simbol bulan bintang sudah diterima secara universal.
Sumber : [Link 001]

Hari Sabtu yang indah begini seronok kalau tengok video dari membaca bukan? Hebat juga 'sihir' teknologi video. Jadi apa kata kita 'menyihirkan' lagi diri kita dengan video dibawah sebelum kita rawat diri dengan sedikit pembacaan: [KLIK]

Na'am, sekarang masanya untuk melunturkan 'sihir' melalui kaedah paling ampuh yang telah Allah ajarkan sedari awal penobatan Muhammad Bin Abdullah melalui Jibril, "BACALAH!"

Lihat objek dibawah secara TELITI:

news.nationalgeographic.com/news/bigphotos/images/090915-lost-symbol-dan-brown-freemasons-book_big.jpg

Apa 'menatangnya' ni???

Tak nampak juga? Kuat benar sihirnya..

Baik, lihat sekali lagi dengan bantuan anak panah merah:

i286.photobucket.com/albums/ll93/Laskar_Allah/090915-lost-symbol-dan-brown-freema.jpg

Mesti dah nampak kan? Pasti kalian ingin tahu mana hamba dapat 'tangkal' ni. Sekali lagi untuk meluntur @ orang tua kata bagi 'tawar' sihir, hamba suka kalian membaca artikel di Link 002


Dah baca? Skrol semula ke atas untuk sekali lagi 'baca' tentang kaitan kalamullah tersebut dengan 'tangkal' tersebut.


bakal bersambung dengan izin Allah..
hasil tulisan Laskar_Allah di forum Bestweh.org


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Jomss Layansss!!

sumber :-

Jomss Layansss!!


Gambar Ruhilla Roslan, Anak Normala Samsudin

Posted: 05 Jul 2010 01:08 PM PDT


Kemana tumpahnya kuah kalu tidak ke nasik, bagaimana acuan begitulah kuihnya, rasanya peribahasa ini memang tepat untuk mengambarkan kecantikan anak perempuan Normala Samsudin iaitu Ruhilla Roslan. Bagaimana cantiknya Normala begitulah cantik anaknya, Ruhilla.

Difahamkan Ruhilla Roslan baru berusia 18 tahun (30 mac 1992) dan masih belajar di Kolej Tunku Kursiah (TKC). hmmm...  Nak kena beli majalah Nona bulan ni la nampaknya. :p



sumber gambar : www.bloghanz.com


p/s : Anda sudah sertai ManggaAds ? Media pengiklanan paling masyuk untuk para blogger seperti anda. Jomss sertais sekarang. Memang Layansss...

Gambar Kekasih Baru Radhi OAG ?

Posted: 05 Jul 2010 12:58 PM PDT

Belum pun sebulan selepas kes perceraian Radhi OAG selesai di mahkamah baru-baru ini, kini Radhi OAG tampil dengan seorang perempuan bernama Nur Shahira Ayu, seorang gadis lepasan sekolah. Kami tidak mengetahui adakah Nur Shahira merupakan kekasih Radhi atau sekadar teman tapi mesra. Radhi OAG sendiri pun tidak mengeluarkan sebarang kenyataan.



p/s : Anda sudah sertai ManggaAds ? Media pengiklanan paling masyuk untuk para blogger seperti anda. Jomss sertais sekarang. Memang Layansss...

Arja Lee Berbogel Dalam ... Dalam Botol

Posted: 05 Jul 2010 12:29 PM PDT


Dari dulu hingga sekarang filem terbitan Raja Azmi tidak pernah terlepas dari kontroversi. Tapi yang pasti kontroversi adalah salah satu cara untuk mempromosikan sesuatu dengan cepat.

Filem terbaru Raja Azmi, ... Dalam Botol bakal ditayangkan tidak lama lagi. Seperti biasa, sesuatu yang kontroversi dan menarik orang ramai untuk ke panggung perlu dihebohkan sebelum filem ditayangkan agar orang ramai tidak sabar untuk menontonnya. Kali nie Arja Lee atau Azharudin Ramli membuat pengakuan berani mati dengan mengaku yang dia berbogel dalam satu babak dalam filem ... Dalam Botol.

"Saya yang bersetuju untuk berbogel tetapi jangan terkejut anda semua tidak nampak "anu" saya kerana saya sudah "menyembunyikannya"," katanya dalam akhbar itu.

Kami tidak pasti adakah Arja Lee benar-benar berbogel atau sekadar membuat kenyataan bikin panas. Kami rasa Arja Lee tidak berbogel jika mengambil kira kenyataan dari Raja Azmi yang menerbitkan filem ini dengan niat dakwah.

Sementara itu penerbit filem berkenaan Raja Azmi berkata, niatnya menerbitkan filem itu adalah untuk berdakwah kerana ...Dalam Botol memberi mesej yang baik kepada penonton berdasarkan kepada kisah benar seseorang yang diadaptasikan dalam bentuk filem.

sumber : mStar Online

p/s : Anda sudah sertai ManggaAds ? Media pengiklanan paling masyuk untuk para blogger seperti anda. Jomss sertais sekarang. Memang Layansss...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Blog BOM321

sumber :-

Blog BOM321


Lemak Terlebih ?

Posted: 05 Jul 2010 11:53 AM PDT

Ini gemuk versi apa ni? lemak berlebihan pada paras punggung.
fat fail
Menyeramkan...

Ibu Yang Terlampau !

Posted: 05 Jul 2010 08:00 AM PDT

Betul-betul terlampau, agaknya dah tak mampu beli kereta sorong kanak-kanak, seret pun jadi.

Rasa-rasanya budak tu bila besar mesti balas dendam.

Gambar Lady Gaga Terjatuh !

Posted: 05 Jul 2010 06:43 AM PDT

lady gaga falls
Siapa suruh pakai sepatu tinggi, kan dah terpelecok!

Maksud Sistem Piramid Sebenar !

Posted: 05 Jul 2010 04:16 AM PDT

Sistem piramid banyak digunakan dalam perniagaan jualan langsung, apa yang ingin dikejarkan oleh ahli bukanlah dari hasil keuntungan dari jualan produk, tetapi hasil dari komision mencari orang bawahan.
multilevel marketing
Betul ke tak? Macam betul je! atau memang betul!

Cuba Cari Apa Yang Pemain Bola Ini Sedang Buat !

Posted: 05 Jul 2010 01:49 AM PDT

gay soccer player
Dah nampak?

Meja Dan Kerusi Gergasi !

Posted: 05 Jul 2010 12:31 AM PDT

largest chair and table
Ini bukan photoshop, di Malaysia pun ada perabot besar ni, tetapi tak sebesar dalam gambar.

Christiano Ronaldo Sudah Jadi Bapa !

Posted: 04 Jul 2010 11:15 PM PDT

Christiano Ronaldo Sudah Jadi Bapa !

MADRID: Tanda tanya menyelubungi peminat bola sepak apabila laman web Cristiano Ronaldo mengumumkan pemain bola sepak terbaik dunia 2008 itu kini menjadi bapa kepada bayi lelaki.
Setakat ini, tidak diketahui siapa yang menjadi pasangan Ronaldo, 25, sehingga dia memperoleh bayi berkenaan.

Bagaimanapun, kenyataan di laman web itu menyatakan, bayi berkenaan akan dijaga dan dibesarkan Ronaldo.

Pada masa sama, tidak dapat dipastikan sama ada berita itu sahih atau sekadar gurauan pihak tertentu.

Kenyataan itu dikeluarkan laman web rasmi Ronaldo dan dipaut dengan laman Twitter dan Facebook miliknya.

Laman web itu menyatakan: "Dengan penuh rasa gembira dan terharu saya ingin memaklumkan bahawa saya baru-baru ini menjadi bapa kepada bayi lelaki.

"Sesuai dengan persetujuan dicapai dengan ibunya - yang mahu identitinya dirahsiakan - bayi terbabit akan diletakkan di bawah penjagaan eksklusif saya." Bekas pemain sayap Manchester United kelahiran Portugal itu kini bermain untuk kelab Real Madrid.

Sebelum ini, Ronaldo dikaitkan dengan model pakaian renang dari Russia, Irina Shayk, 25.

Dalam kempen Piala Dunia kali ini, Ronaldo mengetuai pasukan Portugal sebelum pasukan itu tersingkir selepas tewas 0-1 kepada Sepanyol.

Antara bekas pasangan Ronaldo di luar padang adalah bintang tenis Russia, Maria Sharapova, Paris Hilton dan bekas model Playboy, Kim Kardashian. - Agensi

Dah kalah, terus dapat anak!

Ini Bola Ke Kucing ?

Posted: 04 Jul 2010 09:26 PM PDT

cat like ball
Kalau dia berlari ke tengah padang bola gerenti kena sepak ni!

Sebelum Dan Selepas

Posted: 04 Jul 2010 06:23 PM PDT

before and after
Betul ke tak?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Fesyen Sengal Lady Gaga Akhirnya Memakan Diri’nya Sendiri

Posted: 04 Jul 2010 07:48 PM PDT


Lady Gaga, kalau tak tampil dengan fesyen sengal dan ntah apa-apa ntah, bukan Lady Gaga la namanya. Tapi, fesyen sengalnya itu akhirnya memakan diri sendiri. Kenapa? Korang nengok la sendiri gambar-gambar kat bawah ni. Hee.. Hahahaa.. Itu je yang mampu kami berikan buat kamu Lady Gaga.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Oh! Artis | Diari Anak Seni Malaysia

sumber :-

Oh! Artis | Diari Anak Seni Malaysia


Dunia Baru Reunion

Posted: 04 Jul 2010 08:01 PM PDT

embaPub="06eb61b839a0cefee4967c67ccb099dc";Share Long live Oh! Artis. Lama we all tak update. Tapi takpe, still nak kasi something untuk korang isikan disaat-saat korang yang bekerja tu rasa nak...

[ sila ke ohartis.com untuk baca berita penuh beserta gambar. terima kasih ]

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Budak Telan 20 batang paku dan 5 batang jarum

Posted: 05 Jul 2010 09:01 AM PDT

Di China seorang budak berusia 18 bulan telah di hantar ke hospital  kerana sakit perut dan hasil x-ray yang di lakukan mendapati budak kecil ini telah menelan 20 batang paku dan 5 batang jarum tetapi ibubapanya tidak mempercayainya.
Doktor telah menguji budak itu dengan meletakkan dua batang paku diatas meja dan membiarkan budak kecil itu berseorangan didalam bilik.Tingkah laku budak itu disaksikan melalui cctv.Budak kecil itu mengambil paku itu dan cuba memakannya dan doktor serta ibunya mengetahui bahawa budak kecil ini memang gemar memakan paku dan jarum-mail online

CANTIKNYA NABI !

Posted: 05 Jul 2010 08:16 AM PDT

Meskipun kejadian Nabi Muhammad SAW sama dengan manusia lain di muka bumi ini,namun bentuk lahiriah dan rohaniahnya tidak sama.Baginda mempunyai keistimewaan yang sama sekali tidak terdapat pada manusia biasa.Nabi Muhammad SAW yang mempunyai bentuk badan yang indah dan segak,namun tidak dapat digambarkan oleh mana -mana pelukis di dunia ini.Allah mengharamkan penggambaran potret Baginda oleh sesiapa pun.Sungguhpun begitu ,sifat-sifat kecantikkan baginda masih boleh diilusikan melalui pertuturan dan riwayat para sahabat dan tabi'in.
Para sahabat yang sentiasa bersamanya sentiasa meneliti bentuk tubuh tokoh kesayangan mereka secara terperinci.Diantara kata-kata mereka yang pernah melihat Baginda SAW :
  • Aku belum pernah melihat lelaki sekacak Rasulullah SAW.Aku melihat cahaya memancar dari lidahnya
  • Seandainya kamu melihat Rasulullah,kamu akan merasa seolah -olah sedang melihat matahari terbit
  • Aku pernah melihat Rasulullah SAW di bawah sinaran bulan.Aku bandingkan wajahnya dengan bulan,akhirnya aku sedari Rasulullah SAW lebih cantik dari sinaran bulan
  • Rasulullah umpama matahari bersinar.Aku belum pernah melihat lelaki setampan Rasulullah SAW
  • Apabila Rasulullah rasa gembira.wajah bercahaya seperti bulan purnama dan dari situ kami mengetahui bahawa baginda sedang gembira
  • Kali pertama kamu memandangnya,sudah tentu kamu terpesona
  • Wajahnya tidak bulat tetapi lebih cenderung kepada bulat
  • Dahi Baginda luas,raut keningnya  tebal dan terpisah ditengahnya.Urat darah kelihatan di antara dua kening dan nampak semakin jelas semasa marah
  • Mata Baginda hitam dengan bulu mata yang panjang
  • Garis-garis merah di bahagian putih mata,luas kelopaknya,biru asli di bahagian sudut
  • Hidungnya agak mancung, bercahaya penuh misteri,kelihatan luas sekali ketika pertama kali melihatnya
  • Mulut baginda sederhana luas dan cantik
  • Giginya kecil dan bercahaya,indah,renggang di bahagian hadapan
  • Janggutnya penuh dan tebal menawan
Banyak lagi kecantikan Nabi Muhammad yang di gambarkan oleh para sahabat.Begitu indahnya sifat fizikal Baginda,sehingga seorang ulama Yahudi yang oertama kali bersua dengan Baginda terus melafazkan keIslamannya dan mengaku akan kebenaran yang di sampaikan oleh Baginda.Ulama Yahudi berkenaan terpukau dengan paras rupa dan akhlak Baginda yang sudah tentunya milik seorang Rasul Agung di muka bumi ini.Kesimpulannya Nabi Muhammad SAW adalah manusia agung yang ideal dan sebaik -baik contoh sepanjang zaman.

Doa Intipati Ibadah

Posted: 05 Jul 2010 06:19 AM PDT

Nabi Muhammad SAW  menjelaskan doa intipati ibadah.Ertinya  orang yang hanya mementingkan 'ibadah' tanpa di hiasi dengan doa,maka akan hilang kenikmatan ibadahnya itu,Ibadahnya menjadi tidak indah dan tidak sempurna.
Oleh kerana itu Nabi Muhammad SAW  telah mengajarkan kita satu waktu yang benar-benar mustajab dalam menyampaikan doa dan permohonan kita kepada  Allah.
"Posisi seorang hamba yang sangat dekat dengan Allah adalah ketika dia bersujud.Oleh kerana itu perbanyakkanlah doa."Demikianlah sabda baginda SAW seperti yang di riwayatkan oleh Iman Muslim.
Sesungguhnya manusia yang tidak pernah berdoa kepada Allah akan mendapat pelbagai kerugian.Antaranya mereka akan dianggap sombong oleh Allah SWT.Sedangkan sifat sombong adalah sifat yang paling di benci oleh Allah SWT.

CAHAYA WAJAH NABI SAW

Posted: 05 Jul 2010 05:16 AM PDT

Telah diriwayatkan daripada Siti Aishah r.a bahawa ia telah berkata
"Sedang aku menjahit baju pada waktu sahur(sebelum subuh) maka 
jatuhlah jarum daripada tanganku tiba-tiba kebetulan lampu padam,
lalu masuklah Rasulullah saw.Ketika itu juga aku dapat mengutip
jarum itu kerana cahaya wajahnya,lalu aku berkata,"Hai Rasulullah
alangkah bercahayanya wajahmu!"
Seterusnya aku bertanya,"Siapakah yang tidak akan melihatmu
pada kiamat?"
Jawab Rasulullah,"Orang yang bakhil."
Aku bertanya lagi,"Siapakah orang yang bakhil itu?"
Jawab Baginda,"Orang yang ketika disebut namaku didepannya,dia tidak mengucap selawat ke atasku."

Dibelasah 3 perempuan

Posted: 05 Jul 2010 01:04 AM PDT


Gara-gara berselisih faham,seorang pelajar tingkatan tiga cedera teruk akibat dibelasah sekumpulan remaja perempuan.Khairin Zulaikha Zulkeflee 15 tahun dipukul dan ditendang pada bahagian kepala serta perut sehingga terperosok di dalam semak sebaik berlaku pertengkaran bersama tiga rakan perempuannya.
Ibu mangsa terkejut dengan kejadian itu telah pergi bersama abang mangsa menemui rumah salah seorang suspek yang memukul mangsa untuk mengetahui keadaan sebenar tetapi mereka di maki hamun oleh ibubapa suspek.Kejadian itu juga telah dirakamkan oleh seorang pelajar sekolah berkenaan.-harian metro

Mihun Jijik (kilang sebelah kandang babi)

Posted: 05 Jul 2010 12:05 AM PDT


Hanya pemidang plastik yang memisahkan tempat memproses mihun dengan kandang babi.Kilang jijik itu terbongkar selaepas penguatkuasa JAKIM melakukan pemeriksaan mengejut mengenai penggunaan halal keatas operasi kilang.Pekrja kilang yang kebanyakkan Melayu ditemui enggan membuka mulut bagaikan merahsiakan sesuatu.Pegawai agama yang terhidu bau busuk menyelak plastik penghadang di tepi premis dan mendapati beratus babi di ternak di ruang bersebelahan kilang makanan terbabit.Pihak kilang telah diminta untuk memindahkan  lokasi kilang dan menggunakan sijil halal sah daripada JAKIM-harian metro

Akibat keluar dengan kekasih rakan

Posted: 04 Jul 2010 11:04 PM PDT

Cemburu rakan keluar bersama teman wanitanya ,seorang lelaki bertindak samseng apabial dia bersama hampir 10 lelaki merompak dan memukul rakannya itu dirumahnya di Pandan Jaya.Akibatnya mangsa mengalami cedera di leher,tangan dan kepala selepas dipukul dengan topi keledar dan kayu oleh gene terbabit-harian metro

Tindakan ala 'Spiderman' bawa padah

Posted: 04 Jul 2010 09:35 PM PDT

Tindakan seorang lelaki yang beraksi ala 'spiderman' dengan melompat dari beranda tingkat empat sebuat pusat membeli belah ke tempat letak kereta bersebelahan membawa padah apabila terjatuh dan maut di tempat kejadian.Kejadian itu disedari oleh pengawal keselamatan selepas terdengar bunyi aneh sebelum melihat mangsa berlumuran darah di tempat letak kenderaan bagunan berkenaan.-harian metro

Pasangan Paling Tinggi Di Dunia

Posted: 04 Jul 2010 08:00 PM PDT

Bila tinggi mereka di campurkan,mereka mempunyai ketinggian 13 kaki 5in.Wilco Van Kleef-Bolton mempunyai ketinggian 7 kaki dan pasangannya Keisha 6 kaki 5 in.Mereka telah diiktiraf oleh Guinness World Record sebagai pasangan tertinggi di dunia.
Mereka mempunyai dua orang anak iaitu Lucas 3 tahun ketinggiannya 3kaki 11in dan adik perempuannya Eva 2 tahun ketinggiannya 3kaki.Dengan ketinggian anak-anaknya memungkin mereka akan di iktiraf sebagai keluaraga tertinggi di dunia-mail online

Meninggal Dunia Semasa Menderma Darah

Posted: 04 Jul 2010 07:03 PM PDT

Setiap kali kempen derma darah Ho Chuan Poh  55 tahun antara orang yang pertama tampil menderma.Tapi hasratnya untuk menderma kali ke -45 semalam tidak kesampaian  apabila meninggal dunia akibat berlaku komplikasi secara tiba-tiba semasa proses derma darah sedang dilakukan terhadapnya.Dia disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital-kosmo

MADU DURJANA

Posted: 04 Jul 2010 05:45 PM PDT

Malang bagi seorang suami apabila isteri keduanya menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain setiap kali berada di rumah isteri pertama.Malahan si isteri sanggup menyewa hotel untuk bersama dengan kekasih gelapnya di sebelah siang.Kecurangan itu terbongkar apabila madu durjana itu ditangkap bersama kekasih gelap nya di sebuah rumah tumpangan oleh  Jabatan Agama Islam Pahang(JAIP)-harian metro

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS