Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Rita sedih Aidil tinggalkan rumah dibantu Zaquan dan Ayu

Posted: 15 Jan 2012 10:40 AM PST

Sensasi dah agak perbuatan Rita memalukan kembar suaminya pasti akan membawa kepada pergaduhan mereka berdua suami isteri.Mana taknya,Zaquan adalah adik kembar Aidil yang berkongsi rahim yang sama ,pastinya Aidil kecewa dengan sikap Rita yang tidak menjaga air muka suami dan keluarga sekaligus cuba membuka aib.

Sensasi pun tak bersetuju dengan sikap Rita yang tidak berusaha untuk menjadi lebih sabar,lebih lagi dengan keluarga mertua,walaupun tak suka Rita seharusnya menghormati suaminya(walaupun suami lebih muda) ,lagipun itu kan tuntutan agama.

Mungkin Rita rasa tercabar dengan kata-kata Zaquan di Twitter tapi Rita patutnya membalas dgn amaran terlebih dahulu bukanlah terus nak mengaibkan.

Sensasi harap Rita ,Aidil mahupun Zaquan bersikap lebih matang selepas ini.Sabar itu separuh daripada iman..insyaallah orang yang sabar pasti mendapat ganjarannya.Apepun Sensasi harap hubungan Rita dan Aidil dapat dipulihkan.

PETALING JAYA: Keadaan rumah tangga pelakon Rita Rudaini Mokhtar,36, dengan suaminya, Aidil Zafuan Abd. Radzak,25, kembali menjadi tegang apabila bintang bola sepak itu telah meninggalkan rumah mereka di Damansara di sini sejak seminggu lalu.

Menurut Rita, kejadian itu berlaku sewaktu dia bersama dua anak mereka iaitu Airit Rayyan Rizqin,3, dan Airit Rafqa Arjuna yang berusia sembilan bulan pulang ke kampung di Kangar, Perlis

"Semasa di kampung, saya menerima mesej daripada Aidil yang menyatakan dia mahu keluar rumah. Sebagai isteri, saya tidak boleh berbuat apa-apa jika itu kehendaknya," kata Rita sewaktu ditemui di rumahnya di Sunway Damansara di sini.

Menurutnya, sewaktu tiba di Kuala Lumpur pada 10 Januari lalu, dia mendapati pakaian, kereta dan motosikal Aidil sudah tiada.

Ditanya adakah apa-apa perbalahan sebelum peristiwa itu, Rita memberitahu dia ada menegur sikap Aidil yang tidak bercakap benar mengenai satu majlis ulang tahun kelahiran ibunya, Azizah Arshad,59, yang diadakan di Seremban, Negeri Sembilan.

Kata Rita, dia agak berkecil hati kerana Aidil menyembunyikan majlis itu dan tidak mengajaknya untuk turut serta tetapi masalah tersebut dapat di selesaikan apabila dia membuat keputusan untuk tidak memanjangkan hal berkenaan.

Jelas Rita, dia menjadi bertambah terkejut apabila diberitahu oleh pembantu rumah mereka yang melihat Aidil bersama pasangan suami isteri iaitu Zaquan Adha yang juga kembarnya dan pelakon Ayu Raudhah terlibat membantu Aidil membawa dia keluar daripada kediaman tersebut.

"Saya terkejut kenapa ada orang lain sanggup mencampuri urusan rumah tangga saya dengan membantu "membawa lari" Aidil daripada rumahnya sendiri? Mereka sepatutnya memberi nasihat yang baik kepada Aidil dan bukan menghasut dia meninggalkan rumah yang menempatkan isteri dan anak-anaknya," jelas Rita yang begitu sedih dengan kejadian tersebut.

Sehingga berita ini disiarkan Ahad, Rita sendiri tidak mengetahui di manakah Aidil tinggal tetapi ada menerima pesanan daripadanya yang bertanyakan tentang anak.

Kata Rita, dia buntu dengan masalah yang berlaku dan menyerahkan kepada Allah untuk memberi petunjuk selepas mengadu hal berkenaan kepada ibu dan bapa Aidil.

"Hubungan saya dengan ibu dan bapa mertua saya tiada masalah. Saya ada menghubungi mereka untuk menceritakan hal ini," katanya.

Sebelum ini Rita dan birasnya, Zaquan telah "berperang" menerusi laman Twitter masing-masing apabila kedua-duanya berbalas kenyataan yang mempertikaikan sikap di antara satu sama lain.

Zaquan menyindir Rita yang tidak pernah berusaha untuk pulang ke Seremban bagi menjenguk mertuanya sendiri.

Manakala Rita pula mengatakan Zaquan bersikap keterlaluan yang bertujuan untuk memalukannya.

Rita memberitahu, perbalahan menerusi Twitter berkeesaan berpunca apabila Zaquan memberi komen yang menyakiti hatinya ketika dia berbalas pesanan dengan peminat berhubung kehidupan berumah tangga dan juga hubungan dengan mertua.

"Saya memberi nasihat secara umum mengenai mertua kepada peminat saya tetapi secara tiba-tiba Zaquan menyampuk menerusi laman Twitternya dengan menyindir saya. Pada hal, ia tiada kena mengena langsung dengannya," kata Rita.

Jelasnya lagi, jika Zaquan tidak berpuas hati degannya, dia tidak perlu menyindir menerusi Twitter berkenaan sebaliknya boleh berhubung terus dengannya menerusi telefon.

"Kerana geram dengan sikapnya, saya terpaksa mengambil keputusan menulis beberapa perkara yang bertujuan untuk melindungi diri saya dalam Twitter miliki saya itu," ujar Rita.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Adira AF8 di Party Gadis Simply Pretty AVON

Posted: 15 Jan 2012 01:39 AM PST

Pada jam 3 petang tadi, Budiey ke Hotel PJ Hilton untuk menghadiri satu party santai yang dianjurkan oleh Avon untuk meraikan pemenang Gadis Simply Pretty. Dua orang artis remaja dijemput untuk memeriahkan party iaitu Adira AF8 dan Akim AF7.

Gambar Adira AF8 di Party Gadis Simply Pretty

Adira

Adira

Adira

Adira

Adira

Adira

Adira

Adira

Tags: , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Akim AF7 di Party Gadis Simply Pretty AVON
  • Gambar Adira di Majlis Bersama Peminat
  • Gambar Adira Selepas Muzik Muzik Separuh Akhir 2010
  • Gambar Adira di Rumah Terbuka Era FM 2011
  • Gambar Adira di Festival Filem 23
  • Gambar Adira di Sidang Media Separuh Akhir Muzik Muzik 25
  • The Search For Avon Style Make Up Queen
  • Fesyen Adira di ABPBH2010 Rekaan Hazwani Osman
  • Stacy Avon Voices Contender Profile
  • Gambar Shahir & Adira di Konsert Reunion Akademi Fantasia 8
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Gambar Akim AF7 di Party Gadis Simply Pretty AVON

    Posted: 15 Jan 2012 01:30 AM PST

    Pada jam 3 petang tadi, Budiey ke Hotel PJ Hilton untuk menghadiri satu party santai yang dianjurkan oleh Avon untuk meraikan pemenang Gadis Simply Pretty. Dua orang artis remaja dijemput untuk memeriahkan party iaitu Adira AF8 dan Akim AF7.

    Gambar Akim AF7 di Party Gadis Simply Pretty

    Akim

    Akim

    Akim

    Akim

    Akim

    Akim & Adira Avon

    Tags: , ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Adira AF8 di Party Gadis Simply Pretty AVON
  • Gambar Akim di Red Carpet Anugerah Skrin 2011
  • Gambar Akim di Sidang Media Konsert Walls Cornetto
  • The Search For Avon Style Make Up Queen
  • Akim dan Juliana Evans Bercinta?
  • Mila dan Akim Bercinta?
  • Stacy Avon Voices Contender Profile
  • Avon Perkenal Ultra Moisture Rich Moisture Seduction Lipstik
  • Pretty Little Liars di 8TV
  • Little Red Dress Make Your Presence Felt
  • Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Kartun Extreme Dengan Daya Tarik Seks Karya Seniman Gila

    Posted: 15 Jan 2012 09:00 PM PST

    Karya aneh dan extreme untuk sebuah karya seni yang disebut "camical pictures". karya yang banyak disebut gila ini di buat oleh seniman Jepun bernama "Yukaman". Ilustrasi dari gabungan karakter komik,hentai,dan manga, ini terlihat seperti sebuah mimpi seram.

    Klik open untuk melihat gambar yang lain:













    Video ‘Hulk’ Merompak Bank Heboh di Internet

    Posted: 15 Jan 2012 08:00 PM PST


    INILAH.COM, New York – Seorang lelaki merompak salah satu bank di barat New York minngu ini. Perompkan ini menjadi sorotan kerana tersangka perompakan adalah Hulk. Seperti apa?


    Menurut laporan HuffPost, pihak polis sedang mencari tersangka perompak cawangan bank Northwest Savings pada 9 Januari lalu itu menggunakan pistol dan topeng dari tokoh komik.


    Foto kamera keamanan yang dirilis polis menampilkan sang perompak berdiri di depan meja mengenakan jaket cokleat dan celana jeans biru. Namun jumlah wang yang berhasil dibawa pergi 'Hulk' ini belum diketahui.


    Sebelumnya, kes perompakan serupa juga pernah terjadi namun karakter yang digunakan adalah Spiderman. Berikut videonya.

    Penat korek terowong cuma dapat larikan RM28,973

    Posted: 15 Jan 2012 07:00 PM PST


    MANCHESTER - Sekumpulan perompak menggali sebuah terowong sedalam 30 meter untuk melarikan wang tunai sebanyak £6,000 (RM28,793) dari sebuah mesin wang di sebuah kedai perkhidmatan penyewaan video di Levenshulme di sini pada 2 Januari lalu.


    Menurut Perbadanan Penyiaran British (BBC) kelmarin, para perompak itu menggali terowong di bawah mesin tersebut.


    Para perompak itu menggunakan mesin untuk menebuk lebih 38 sentimeter konkrit untuk mencuri wang tersebut.


    Ketinggian terowong itu adalah 1.2 meter dan 30.5 meter panjang.


    Namun, para perompak itu tidak dapat melarikan wang dalam jumlah yang banyak kerana mesin berkenaan tidak dimasukkan wang selepas cuti tahun baru.


    Beberapa pegawai polis menyatakan terowong itu mungkin mengambil masa selama enam bulan untuk disiapkan. - Agensi


    sumber : kosmo online

    Tak cukup pelakon senior ,pelakon muda pun disuruh tayang tubuh

    Posted: 15 Jan 2012 06:31 PM PST

    Tak cukup pelakon senior kini pelakon muda belasan tahun disuruh tayang badan didalam filem.Kini terasa pengiat filem di Malaysia semakin memualkan dan meloyakan.Atas nama seni semua boleh dilakukan betulkah?Sampai bila unsur tayang sana tayang sini ini berleluasa dalam filem kita?Sampai bila...


    Gambar merujuk salah satu adegan  yang terdapat dalam filem KERAMAT.

    sumber gambar : Eh gossip

    Anak seorang bekas banduan menang Ratu Cantik AS

    Posted: 15 Jan 2012 06:00 PM PST


    LAS VEGAS - Seorang anak bekas banduan, Laura Kaeppler menang pertandingan Ratu Cantik Amerika 2012 di Los Angeles kelmarin.


    Dia yang berusia 23 tahun menang selepas menyanyi opera dan memakai bikini berwarna putih serta gaun berwarna gelap.


    Gadis itu juga juga perlu menjawab satu soalan sama ada ratu cantik perlu mengisytiharkan fahaman politik mereka.


    "Ratu Cantik Amerika mewakili setiap orang. Justeru, saya berpendapat, mesej untuk calon-calon politik adalah mereka (ratu-ratu cantik) mewakili setiap orang.


    "Dan pada ketika keadaan ekonomi kini, kita perlu memandang ke hadapan tentang apa yang rakyat Amerika perlukan dan saya berpendapat, Ratu Cantik Amerika perlu untuk mewakili semua," katanya.


    Peserta yang mewakili negeri Oklahoma, Betty Thompson menduduki tempat kedua manakala Kaitlyn Monte yang mewakili negeri New York berada di tempat ketiga. 


    Kaeppeler memenangi biasiswa sebanyak AS$50,000 (RM156,649) dan memegang gelaran itu selama setahun.


    Bapanya, Jeff Kaeppeler memberitahu agensi berita The Associated Press, dia pernah menjalani hukuman 18 bulan penjara kerana kesalahan penipuan.


    Menurutnya, kemenangan itu merupakan hari terbaik dalam kehidupannya.


    Bapa gadis itu menghadiri majlis tersebut dengan memakai tuksedo berwarna hitam dengan vest berwarna biru dan bow tie.


    "Tuhan telah menukarkan setiap perkara menjadi baik jika anda minta," katanya.


    Bandar kelahiran gadis itu ialah Kenosha di negeri Wisconsin, 65 kilometer ke selatan Milwaukee.


    Gadis tersebut mempelajari muzik dan persembahan vokal di Kolej Seni Liberal Lutheran di Kenosha.


    Kaeppeler memberitahu para pegawai bahawa dia merancang untuk memperoleh ijazah sarjana dalam patologi bahasa dan ucapan. 


    Dia dinobatkan sebagai pemenang oleh tujuh panel hakim pada pertandingan tersebut. - Agensi


    sumber : kosmo online

    Dipijak engganbayar wang perlindungan RM5,000

    Posted: 15 Jan 2012 05:00 PM PST


    KUALA LUMPUR: "Kepala saya dipijak bertubi-tubi, badan saya dipukul dan tangan kanan digores dengan pisau," kata pekerja restoran, Mohd Akhtar, 20 yang diculik sekumpulan gengster selama tiga jam kerana majikannya enggan membayar wang perlindungan RM5,000.


     Detik ngeri Mohd Akhtar bermula jam 3 pagi Sabtu lalu selepas terpedaya helah dua ahli kumpulan gengster terbabit yang meminta pertolongannya, kononnya kenderaan pacuan empat roda milik mereka yang diletakkan depan restoran di Jalan Ipoh, di sini, rosak.




     "Saya mengekori mereka ke kereta, tapi sebaik sampai, saya ditolak masuk ke dalam kereta. Ada seorang wanita dalam kereta itu dan mungkin dia ketua mereka.




     "Mereka mengacukan pisau dan memberitahu mahu membunuh saya jika majikan tidak mahu membayar wang perlindungan," katanya ketika ditemui, semalam.




     Menurutnya, dia diarah menghubungi majikannya yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd Ramzan, 35, selain diberi tempoh lima minit untuk menyerahkan wang. "Sekiranya gagal mereka akan membunuh saya, tapi majikan enggan memberikan wang menyebabkan mereka memecut kereta dan membawa saya ke sebuah rumah.




     "Selepas lebih tiga jam diseksa, mereka menarik saya masuk ke dalam kereta sebelum mencampak saya di depan sebuah pusat beli-belah di Kepong pada jam 6 pagi," katanya. Mohd Akhtar meminta bantuan seorang lelaki yang berada di kawasan berhampiran menghubungi Mohd Ramzan.







     Sementara itu, Mohd Ramzan berkata, kumpulan terbabit datang ke restorannya pada petang Jumaat dan memeras ugut supaya dia membayar wang perlindungan.




     "Bagaimanapun, saya enggan menyebabkan berlaku pertengkaran antara kami sebelum mereka beredar. Sangkaan saya perkara itu selesai namun tidak menyangka mereka datang lagi dan menculik pekerja saya.




     "Bimbang mereka mengapa-apakan Mohd Akhtar, saya bersama isteri membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi," katanya.




     Mohd Ramzan berkata, tidak lama selepas itu, kumpulan terbabit sekali lagi menghubunginya.




     "Saya berkeras dan memberitahu sudah membuat laporan polis, malah memberitahu wajah mereka sudah dirakam kamera litar tertutup (CCTV) sebelum mereka mematikan talian," katanya.


    sumber : myMetro

    Apek bakal jutawan

    Posted: 15 Jan 2012 04:30 PM PST


    KOTA BHARU: Penjaga gawang skuad bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, dilihat bakal bergelar jutawan kerana rezekinya tidak putus-putus sejak membantu negara memenangi Piala AFF Suzuki 2010. 


     Terbaru, Kelab Khairul Fahmi Che Mat (KKFCM) dan syarikat Khairul Fahmi Resources (M) Sdn Bhd (KFR) miliknya dilancarkan secara rasmi di sini, semalam, 
     Sebelum ini, Khairul Fahmi yang mesra dengan panggilan Apek memiliki sebuah banglo dihadiahkan kerajaan Kelantan bernilai RM200,000, menjadi duta beberapa syarikat dan kerap menghiasi muka depan beberapa majalah.




     "Alhamdulillah, saya sentiasa bersyukur dengan setiap rezeki diterima dan berharap perancangan syarikat serta kelab ini berjalan lancar," katanya. 





     Apek berkata, menerusi KKFCM dan KFR yang menjalin kerjasama dengan Rakyat Travel (anak syarikat Bank Rakyat), beberapa pakej ditawarkan sebagai syarat keahlian dengan pakej paling tinggi membabitkan bayaran yuran RM750 (pakej Family Combo) dan paling rendah RM10 (pakej rakyat).


     Menerusi pakej itu, ahli kelab boleh menikmati pelbagai keistimewaan, termasuk perlindungan insurans bernilai RM40,000 setahun tajaan KFR, potongan menginap di Khairul Fahmi Villa Inn Kota Bharu, potongan pakej pelancongan dan pakej umrah selain menyertai aktiviti bersama Khairul Fahmi pada masa depan.

    Diduga Jadi Tempat Projek, Sekolah di Texas Cabut Semua Pintu Toilet

    Posted: 15 Jan 2012 04:00 PM PST


    Sebuah sekolah tinggi di McKinney, Texas telah mencabut semua pintu bilik  mandi di toilet sekolah, yang membuat protes keras dari para pelajar dan orang tua murid.
    McKinney North High School mengatakan bahawa langkah mereka mengeluarkan semua pintu masuk ke bilik mandi adalah sebuah langkah pencegahan dan untuk 'menjaga murid-murid tetap aman. "

    Berdasarkan rumor yang beredar di kalangan pelajar, langkah sekolah tersebut akibat adanya perilaku seksual pelajar di toilet.

    Seorang pelajar mengatakan dia melihat beberapa kegiatan mencurigakan di toilet perempuan. "Aku berjalan ke bilik mandi dan melihat seorang gadis di bilik mandi dengan lelaki," kata Sarah O'Kerke kepada KDAF-TV.


    Pelajar lain setuju dengan pernyataan O'Kerke. "Aku mendengar alasan mereka mengeluarkan semua pintu kerana mereka menangkap beberapa pelajar sedang melakukan seks di bilik mandi," kata Avniel Guerra.
    Tetapi pihak sekolah membantah pernyataan tersebut. Juru bicara McKinney, Cody Cunningham mengatakan dalam hal ini, pihak mereka melakukan hal ini untuk mencegah para pelajar berkelahi.

    Lelaki setan noda anak rakan baik isterinya berusia 3 tahun

    Posted: 15 Jan 2012 03:37 PM PST


    CHUKAI: Seorang lelaki bernafsu syaitan apabila tergamak merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang juga anak rakan baik isterinya ketika mangsa ditinggalkan di rumahnya di Kampung Gong Pauh, di sini, kelmarin, Perbuatan lelaki berhati binatang itu terbongkar selepas ibu kandung kanak-kanak terbabit mendapati terdapat lendir pada lampin pakai buang dan melekit pada paha hingga ke paras lutut mangsa jam 12.30 tengah malam.


    Bagi memastikan sama ada lendir itu adalah air mani atau sebaliknya, wanita itu yang juga ibu tunggal berusia 29 tahun, membuat laporan polis pada jam 3.34 pagi sebelum kanak-kanak itu dihantar ke Hospital Kemaman untuk pemeriksaan pada jam 4 pagi. 


    Ketika di hospital, ibu mangsa mengesyaki anaknya dirogol, bertanyakan perkara itu kepada kanak-kanak terbabit dan terkejut apabila anaknya mendakwa suspek yang melakukan sesuatu tidak senonoh terhadapnya. 


    Sumber berkata, lebih mengejutkan pemeriksaan hospital mengesahkan terdapat kesan koyakan lama pada kemaluan mangsa dan berikutan itu, siasatan berhubung kejadian itu kini dijalankan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana rogol


    sumber : myMetro

    Wow, Surat Cinta Tahun 1862 Ditemukan

    Posted: 15 Jan 2012 03:00 PM PST


    STOCKHOLM- Seorang wanita Sweden, Susann Bollo, mengalami kejadian aneh yang membuatnya diliputi rasa penasaran. 


    Bollo yang saat itu tengah menikmati waktu luangnya dengan berjalan santai bersama kekasihnya Roger Bengtsson, tanpa sengaja menemukan sepucuk surat. Surat itu terlihat sudah sangat usang. Sekilas Bollo dapat melihat tercantum angka 1862 dalam surat tersebut. 


    Bollo yang penasaran dengan isi surat itu, mulai membuka dan membacanya. Surat misteri itu ternyata merupakan surat cinta yang dituliskan oleh seorang perempuan bernama Lina kepada kekasihnya yang bernama Otto. Namun Bollo lebih terkejut ketika mendapati surat cinta itu dikirimkan pada tarikh 24 Julai 1862.


    "Saat itu cuaca sangat dingin dan tempat itu sangat kering. Surat itu sepertinya dibawa terbang oleh badai," ujar Bollo seperti dikutip upi.com, Minggu, (15/1/2012).


    Lebih lanjut Bollo menjelaskan, dia menemukan surat itu tidak jauh dari parit dan Bollo yang penasaran dengan surat itu memutuskan untuk memungutnya sebelum angin menghembuskannya ke dalam parit.


    "Tentu saja Saya bertanya-tanya siapa Lina dan Otto yang terdapat dalam surat ini. Dan akan sangat menyenangkan bagi saya untuk mencari tahu hal ini," imbuhnya.(rhs)

    Diskaun RM25 untuk yang datang naik basikal cari pelacur

    Posted: 15 Jan 2012 10:00 AM PST

    Sebuah pusat pelacuran di Berlin menawarkan diskaun kepada pelanggan yang datang dengan menggunakan pengangkutan awam seperti basikal. Menurut seorang bekas pelacur yang mengandalikan sebuah rumah pelacuran di sini, Regina Goetz, idea itu digunakan selepas terdapat rungutan bahawa kereta sukar diletakkan di tempat itu. 


    "Kami kemudian mendapat idea untuk mengenakan diskaun sebanyak AS$7.40 (RM25) kepada pelanggan yang meninggalkan kereta di rumah," katanya. Menurutnya, krisis kewangan global yang melanda dunia menyebabkan pendapatan rumah pelacuran itu merosot pada tahun lalu. Regina berkata, diskaun itu menyebabkan bisnes di rumah pelacuran tersebut kembali berada di atas landasan yang betul.

    Kesian nenek ni meninggal akibat doktor tak tahu bezakan ginjal dan hati

    Posted: 15 Jan 2012 09:00 AM PST


    Newport, Inggris, Nyawa seorang pesakit di Inggris harus melayang gara-gara seorang doktor bedah salah mengenali organ. Ketika harus mengeluarkan ginjal yang rosak kerana digerogoti kanser, yang terpotong justru hatinya yang sebenarnya baik-baik saja.


    Nasib malang ini dialami oleh Amy Francis (77 tahun), seorang janda asal Newport, Inggris. Ia didiagnosis mengalami kanser ganas pada ginjal sebelah kanan, sehingga harus menjalani operasi pembuangan untuk menyelamatkan nyawanya pada Julai 2011.


    Operasi yang dilakukan di Royal Gwent Hospital ini seharusnya tidak terlalu sulit dilakukan. Namun yang terjadi, tak lama setelah operasi nyawa Francis tidak tertolong dan langsung dinyatakan meninggal akibat perdarahan parah yang terjadi di organ dalam tubuh.


    Konsultan urologi yang bertanggung jawab dalam operasi tersebut, Dr Adam Carter mengakui adanya kesalahan prosedur. Dalam oeprasi tersebut, ia mengizinkan seorang dokter baru untuk membuang ginjal namun akhirnya salah membezakan ginjal dengan hati.


    Kerana belum cukup percaya diri, doktor itu sempat meminta Dr Carter untuk mengambil alih operasi. Dalam pergantian itulah terjadi salah koordinasi, lalu tiba-tiba ahli anestesi mengatakan bahawa tekanan darah pesakit mendadak turun drastik.


    Sedikitnya 2 orang ahli bedah senior langsung dipanggil untuk mengatasi keadaan ini, namun hasilnya sia-sia. Darah yang keluar dari hati yang sudah sobek terlalu banyak sehingga Francis harus meregang nyawa dan dinyatakan meninggal beberapa saat kemudian.


    Namun untungnya, kesalahan ini boleh diterima oleh keluarga peasakit. Anak Francis, Alan (52 tahun) menghargai kejujuran Dr Carter yang langsung menginformasikan kesalahan tersebut berikut upaya-upaya yang telah dilakukan untuk mengatasinya meski akhirnya gagal.


    "Kami telah menyetujui tindakan tersebut dan menghargainya sebagai upaya untuk menyelamatkan nyawa ibu saya. Saya menghargai kejujurannya dan berharap semoga di masa mendatang ia boleh  melakukan lebih banyak operasi yang berhasil," kata Alan seperti dikutip dari Dailymail, Jumaat (13/1/2012).


    Di seluruh dunia, jumlah penderita kanser ginjal seperti halnya Francis cenderung meningkat. Pada laki-laki, jumlah penderitanya naik 100 peratus dalam 40 tahun terakhir sementara pada perempuan jumlahnya mengalami peningkatan lebih besar yakni 130 peratus.


    sumber

    Mati dalam Senyuman...

    Posted: 15 Jan 2012 08:00 AM PST

     Tragik kecelakaan maut yang meragut nyawa seorang pekerja pejabat yang hendak ketempat bekerja. Namun nahas sekali dalam perjalanannya . Dia mati dengan tersenyum dan wajah tak merasa menyesali kematiannya :


    Comel..bila ibu dan anak yang sama pekak berbicara

    Posted: 15 Jan 2012 07:00 AM PST





    sumber : You Tube

    Dikira Mengemis Anak Cacat Ini Malah Menyumbang

    Posted: 15 Jan 2012 06:00 AM PST


    Suatu hari Di China ada tempat penerima dana amal.tiba-tiba datang lelaki peminta sedekah oku(pengemis) dengan keadaan lusuh dan keadaan cacat fizik..

    Seorang lelaki peminta sedekah oku(pengemis) datang ketempat itu.Sukarelawan yang berada di sana sempat ingin mengusir pengemis tersebut,kerana dikira akan meminta-minta di tempat tersebut.




    "Saya ingin menyumbang!" Ia menuang syiling dari mangkuknya.
    Para petugas menghulurkan tangan ingin membantu, tapi dia ingin melakukannya dengan tangannya sendiri.
    "Kami semua tak boleh berkata-kata, ia memberikan semua yang diperolehinya kepada Lembaga Amal dengan usahanya sendiri."



    "Saya masih punya wang."Ia berkata  sambil merogoh saku seluarnya.Ia mengambil beberapa lembar wang 10 dollar dan … menyumbang!

    Akhirnya pengemis tersebut berhasil menemukan wang di kantongnya,lalu dengan segera ia memasukan wang syiling tersebut ke kotak peduli kasih


    Walaupun dalam keadaan yang serba kekurangan lelaki peminta sedekah oku tersebut mahu menyumbangkan seluruh uang yang dia miliki demi kepentingan orang lain.Hal tersebut merupakan sindiran keras buat kita...


    Orang Bijak Mengatakan," Sesungguhnya jika kita berbuat kebaikan, Kita BUKAN hanya sedang membantu orang atau mahkluk lain, Namun sesungguhnya kita sedang membantu diri kita sendiri agar menjadi lebih bahagia. Temukan kebahagiaan dengan memberi "

    Burger Braille Dari Restoran Cepat Saji di Afrika Selatan [Video]

    Posted: 15 Jan 2012 05:00 AM PST

    Wimpy, yang merupakan sebuah restoran makanan cepat saji di Afrika Selatan, membuat sebuah kempen biji bijan yang diatur membentuk sebuah pesan dalam huruf Braille.


     Tujuan utama pembuatan iklan ini adalah Wimpy ingin memberitahu kepada orang dengan gangguan penglihatan bahawa Wimpy menyediakan menu dalam huruf Braille untuk memudahkan mereka dalam memesan makanan.


     Para tukang masak di restoran Wimpy menghias 15 roti burger dengan biji bijan menjadi tulisan, misalnya "100% Burger Daging Lembu Asli Dibuat Untuk Anda," dalam huruf Braille. Roti tersebut kemudian dibawa ke tiga institusi yang menangani orang dengan gangguan penglihatan di sekitar Afrika Selatan dan diberikan kepada 15 orang buta.


     Di dalam iklan ini, Wimpy menampilkan bagaimana reaksi mereka ketika meraba tulisan pada roti burger yang akan mereka makan. Kita lihat sama-sama iklanya.

    Heboh Video Polis AS Tinju Wanita Gelandangan (Video)

    Posted: 15 Jan 2012 04:00 AM PST


    Los Angeles - Seorang polis di Amerika Syarikat (AS) terakam kamera sedang memukul seorang wanita gelandangan. Video yang dirakam dengan telefon seluler itu memperlihatkan seorang polis meninju wajah gelandangan itu. Dalam rakaman itu, seorang polis dan rakannya hendak mengeluarkan wanita itu dari sebuah bas.

    Seperti diberitakan news.com.au, seorang penumpang bernama Jermaine Green merakam aksi polisi itu di California, Amerika Syarikat. 

    Dalam gambar tersebut, perempuan yang mengenakan jaket putih cuba memberontak saat dipaksa turun dari bas. Bahkan salah satu tangan ibu itu diborgol sementara polis wanita menggeledah tubuhnya.

    Green mengatakan, petugas polis juga tahu saat dirinya sedang dirakam. Green menambahkan, dirinya melihat wanita itu naik ke dalam bas dengan sebuah kereta troli yang penuh bantal. 

    Saat sedang bertengkar dengan polis dan kedua tangannya juga dipegang, tiba-tiba polis yang berada di depannya langsung melayangkan tinjunya ke wajah wanita bertubuh gemuk tersebut. Seketika itu juga wanita itu jatuh ke atas kerusi penumpang.

    "Nampaknya mereka muak berurusan dengan dia. Mereka bahkan sama sekali tidak cuba untuk berbicara dengannya," kata Green.

    Juru cakap polis setempat beralasan bahawa wanita itu hampir menyerang seorang lelaki tua dan diketahui oleh polis.


    Cara panggang daging yang tersangat brutal

    Posted: 15 Jan 2012 03:00 AM PST










    5 Rumor Fenomena 'Blue Ivy' Bayi Beyonce

    Posted: 15 Jan 2012 02:00 AM PST

     infospesial.net -   Puteri pertama pasangan Jay Z dan Beyonce, Blue Ivy Carter, yang lahir Sabtu (7/1) menimbulkan kontroversi, selain kerahsian tentang foto bayinya rumor lain pun berkembang. 


    Beberapa gosip yang dilapor dari voice-online ini terlihat cukup unik. Apa saja? 


    Kehamilan Beyonce Palsu

     Terlihat jika kehamilan Beyonce palsu. Sulit dipercaya jika wanita hamil boleh membongkok posisi badannya seperti itu kan? Rumor kehamilan palsu ini ramai diberitakan pertengahan 2011 lalu. Tapi faktanya, Beyonce hamil dan pamer perut besarnya di VMA Red Carpet, medio Ogos lalu.


    Bayi Beyonce adalah bayi tabung

     Seorang ahli teori konspirasi menuduh Beyonce tak pernah hamil dan telah membayar wanita lain untuk melahirkan anaknya via bayi tabung. Gosip asal ini akhirnya dipatahkan oleh foto Beyonce pamer perut besar di sebuah pantai.


    Beyonce mengeluarkan wang hingga £1.3 juta  untuk membayar hospital


     Pasangan Jay Z dan Beyonce menghabiskan dana jutaan dollar untuk menyewa hampir seluruh hospital Lenox Hill. Sayangnya, khabar itu sama sekali tak benar. Perwakilan hospital menyatakan Jay Z dan Beyonce membayar dengan harga standard, seperti halnya orang biasa.

    Bayi Beyonce Buruk Rupa

     Beberapa jam setelah Blue Ivy lahir, beredar foto jelek bayi Beyonce lewat twitter. Oh, please, khabar ini tentu tak benar. Tak ada bayi dengan wajah setua itu kan? Hingga saat ini belum ada foto Blue yang rasmi diumumkan Beyonce ke orang ramai.

    Bayi Beyonce adalah jelmaan setan

    Tulisan ini muncul di salah satu gereja, di North Carolina. Namun pihak gereja mengaku tak ikut campur dengan aksi tersebut. Jay Z dan Beyonce lebih memilih diam dengan khabar ini.

    Hebat.Seorang Jururawat Menyumbangkan Ginjalnya untuk Pasien

    Posted: 15 Jan 2012 01:00 AM PST



    Clay Taber tak lama lagi akan menikahi kekasihnya, tapi yang lebih membuat pemuda berusia 23 tahun tersebut gembira kerana kini ia dapat melanjutkan hidupnya berkat Allison Batson, seorang jururawat berhati mulia yang menawarkan ginjal sendiri untuk ditransplantasikan bagi Clay.


    Allison Batson merawat Clay di Emory University Hospital di Atlanta setelah dalam ujian darah terungkap bahwa ia menderita Sindrom Goodpasture, suatu gangguan kekebalan tubuh yang dapat menyebabkan gagal ginjal.


    Taber yang pada saat itu baru berusia 22 tahun, baru saja lulus dari Universiti Auburn dan baru-baru saja bertunangan.
    Setelah kembali dari percutian di Teluk Meksiko, Taber mulai mengalami gejala penyakit tersebut. Doktor kemudian memerintahkan ia melakukan ujian darah yang mengungkapkan bahawa Clay mengalami gagal ginjal.


    Tak lama setelah hasil pemeriksaan darah keluar, Clay kemudian terpaksa harus tinggal dihospital tempat ia menetap selama berminggu-minggu saat menjalani beberapa prosedur, termasuk cuci darah.
    Batson adalah seorang jururawat yang ditugaskan ke tingkat dimana Clay dirawat, dan kerana ia mempunyai anak yang seusia dengannya, Batson membentuk ikatan khusus dengan keluarga Clay.
    Ketika Clay ditempatkan dalam tunggu untuk ginjal, Batson mengatakan ia merasa terdorong untuk membantu pemuda itu dalam cara yang khusus.


    "Sesuatu dalam diriku mengatakan bahawa aku harus berbuat lebih banyak." tutur Batson yang dikutip huffingtonpost.
    Ibu Clay tidak memenuhi syarat sebagai seorang penderma yang tepat, tapi setelah menjalani ujian Batson menemukan bahawa dia merupakan donor yang tepat bagi Clay.


    Operasi transplantasi itu dilakukan pada 10 Januari lalu, sekitar setahun setelah pasangan itu bertemu untuk pertama kalinya. Dan baik Batson dan Clay, sekarang berada dalam keadaan yang sihat.
    Clay rencananya akan menikahi sang tunangan Laura Calhoun pada 9 Juni depan, dan ia merancang untuk terus bekerja untuk mengejar kariernya di bidang kewangan, dan mengatakan bahawa dia amat bersyukur untuk apa yang dilakukan oleh sang jururawat baginya.


    "Saya mengatakan bahawa dia [Batson] akan mendapatkan sebuah tarian khusus di acara pernikahan nanti," kata Taber kepada MSNBC.

    Taniah Datuk Lee Chong Wei,juara Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Malaysia 2012

    Posted: 15 Jan 2012 12:44 AM PST


    KUALA LUMPUR – Datuk Lee Chong Wei muncul juara Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Malaysia 2012 apabila menewaskan pemain Jepun, Kenichi Tago secara straight set, sebentar tadi.
    Chong Wei menang set pertama dengan mudah yakni 21 -6.
    Walaupun berusaha memberikan saingan pada set kedua, namun agak nyata Tago masih belum mampu mengungguli kehebatan Chong Wei,
    Tago tewas 21-13.
    Perlawanan berlangsung selama 36 minit. Selaku juara, Chong Wei membawa pulang USD30,000.
    Chong Wei merupakan pemain dengan ranking nombor satu dunia manakala Tago di tempat ke-12.
    Daripada 11 pertemuan antara kedua pemain, kesemuanya menyebelahi Chong Wei.
    Kemenangan hari ini juga menjadikan Chong Wei telah memenangi Terbuka Malaysia sebanyak 8 kali.
    Chong Wei ketika ditemuramah sebaik perlawanan berakhir memberitahu, selepas kemenangan itu beliau mahu memberikan fokus yang lebih kepada persiapan untuk menghadapi sukan olimpik.

    Seorang Tahanan Menyembunyikan Revolver 10 Inci di Duburnya

    Posted: 15 Jan 2012 12:00 AM PST


    Seorang buruan polis berusia 22 tahun yang dicari kerana pembunuhan telah menyembunyikan sebuah pistol di duburnya, dan senjata itu baru ditemukan setelah ia ditangkap.
    Michael Leon Ward dari Canton, Georgia, ditahan pada Khamis (12/01) di North Carolina kerana memandu  alju, tapi ketika melakukan penggeledahan di keretanya, polis dilaporkan menemukan dadah beserta perlengkapannya.



    Polis kemudian menemukan sebuah revolver kaliber 38 di toilet sel Ward, setelah ia mengatakan seseorang cuba membunuhnya.
    Dalam surat pernyataan oleh Sheriff, Serjan Rocky Maestas mengatakan bahawa saat ditemukan, pistol itu dalam keadaan kosong.





    Mail Online menulis bahawa menurut laporan, Ward memanggil warden penjara dan mengatakan bahawa seseorang berusaha untuk membunuhnya dan ada sebuah pistol di selnya. Ia mengaku menemukan pistol di tempat tidurnya dan kemudian melemparkannya ke toilet, di mana senjata tersebut ditemukan oleh warden.
    Diduga  Ward menyembunyikan senjata tersebut di duburnya untuk menghindari pemeriksaan.
    Ia ditangkap Isnin pagi setelah disyaki memandu Dodge Avenger 2010 yang terdaftar atas nama orang lain.
    Petugas terpaksa melumpuhkan Ward dengan menggunakan senjata setrum. Dia kemudian dibawa ke Memorial Hospital Onslow dan diberi suntikan penenang.


    Sang buruan tersebut kemudian didakwa dengan tuduhan menyerang seorang pegawai pemerintah dan memberikan informasi fiktif. Dia kemudian ditahan di penjara dengan wang jaminan 2.500 dolar .
    Pistol itu kemudian di uji oleh CSI OSCO untuk menentukan apakah senjata tersebut berfungsi, dan dinyatakan pistol itu mampu bekerja dengan baik ketika ditembak.
    Diketahui, Ward juga dicari oleh pihak polis di Georgia atas dakwaan pembunuhan serta rompakan bersenjata.

    Pekerja wanita tewas setelah guna belut untuk bermasturbasi

    Posted: 14 Jan 2012 11:00 PM PST


    Perbuatan ini membahas sesuatu yang sulit dipercaya. Nita dan Sofi, dua pekerja sebuah perusahaan di daerah Mukakuning, Rabu malam tengah asyik membicarakan isu yang sedang hangat di Mukakuning. Isu itu menyebutkan, ada seorang gadis yang tewas setelah melakukan masturbasi dengan belut. POSMETRO, Rabu malam itu ada di dekat Nita dan Sofi di sebuah tempat asrama di Bengkong.




     Berawal dari informasi "kabur" dari Nita dan Sofi itulah, seharian kelmarin POSMETRO mencari informasi soal tewasnya gadis oleh belut yang dipakai onani. "Iya, sekarang sudah heboh, semua ceritanya itu saja," ini penjelasan Luky, salah seorang pekerja yang bekerja di kawasan Batamcenter, ketika ditanya soal kebenaran isu  gad tewas beronani belut. Luky mengaku mendengar khabar itu dari salah seorang temannya yang bekerja di kawasan Mukakuning.




     Dari Mukakuning, isu tersebut semakin kuat terdengar. Di Dormitori Blok R26 dan R30, blok paling hujung yang menjadi tempat tinggal pekerja Mukakuning, POSMETRO bertanya pada seorang wanita yang kebetulan lewat. "Iya, saya dengar khabarnya  begitu, tapi bukan di blok sini," ungkapnya wanita berjilbab tersebut sesaat setelah mengisi buku daftar keluar-masuk blok.


     Informasi dari wanita berjilbab tersebut, dikuatkan oleh Komaruddin, salah seorang pengawal di blok tersebut. "Iya, khabarnya seperti itu, saya baru dengar semalam," ungkapnya. "Betul ya? Kenapa saya tak dengar, gila betul gadis itu kalau memang seperti itu," Laode, rakan kerja Komaruddin berkata.


     Dari Blok R, POSMETRO cuba kembali mencari kebenaran peristiwa tersebut ke Blok Q. Di sini, POSMETRO mendapatkan informasi yang mengejutkan. "Saya dengar-dengar begitu, sekitar dua minggu lalu, katanya ia habis menonton filem porno habis itu tak tahan dan beli belut, kemudian belutnya masuk dalam kemaluannya. Katanya anak PT TEAX. Tapi saya tak tahu pasti juga orangnya," ungkap lelaki yang mengaku bernama Yadi. Dari informasi Yadi inilah diketahui gadis itu semasa hidup tinggal di Blok Q.
     Mendengar informasi tersebut Irwan, pengawal Blok Q yang bertugas pagi itu pun terkejut. "Mungkin dirahsiakan, macamana kami tak tahu. Kadang-kadang anak dom (dormitori) ini apabila mereka perlu baru lapor kami kalau tak mereka buat tak tahu saja," Irwan menduga.




     Begitu juga dengan Alfonso, salah seorang pengawal membenarkan khabar tersebut. "Saya dengarnya juga baru semalam, katanya belutnya masuk dalam kemaluannya dan wajahnya katanya membiru," ungkapnya.
     Namun, tak semua orang tahu isu tewasnya seorang pekerja wanita Mukakuning kerana belut yang dipakainya bermartubasi. Ridwan, staf administrasi sekuriti Batamindo mengaku tidak mengetahui adanya informasi tersebut. "Tak tahu. Meninggal kerana belut mungkin isu aja, dari mulut ke mulut," katanya pendek.
     Namun, kata Ridwan, pada pertengahan bulan November lalu pihaknya memang mendengar adanya khabar bahwa salah seorang penghuni dormitori meninggal dunia dan ternyata khabar itu tidak benar. "Setelah kami cek ternyata tak ada yang meninggal," ungkapnya.


     Sumber POSMETRO yang lain menegaskan, sebelum tewas, gadis malang yang khabarnya bermartubasi dengan belut itu sempat dilarikan ke salah satu klinik di kawasan Mukakuning. Kerana parah, korban sempat dirujuk ke RS Otoritra Batam. Namun, dari dua tempat kesihatan tersebut, POSMETRO tak mendapatkan informasi apa-apa yang memperkuat adanya isu gadis tewas karena belut masuk kemaluan mereka. 


    SUMBER

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS