Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Video Pra perkahwinan Nabil dan Zira- Save the Date

Posted: 18 Sep 2011 12:44 PM PDT

Nabil & Zira :: save the date from lhmediatv on Vimeo.



Tak lama je lagi perkahwinan Nabil dan Zira yang bertemakan Wonderland akan diadakan di I-city..

Lepas tengok Video nie sensasi rasa jalan cerita tak menyengat,dan kurang romantik..hehe..Tapi mungkin bagi korang romantik kot...Layann~

Komen Fida berkaitan kenyataan bekas kekasih Mamat Sepah tentang Playboy dan curang

Posted: 18 Sep 2011 12:41 PM PDT


"Itu hak Adda untuk bersuara. Mungkin Adda lebih kenal Mamat sebab mereka dah lama kenal. Fida ini baru saja kenal Mamat," ujar Fida dipetik sebagai berkata.

"Ada beberapa kisah Mamat yang Fida tak tahu tapi Mamat yang telefon beritahu Fida. Jadi Fida rasa benda lama biarlah Mamat dengan Adda sendiri, Fida tak nak burukkan keadaan dengan komen dan sebagainya."

"Entahlah, Fida pun tak tahu. Fida baru nak kenal Mamat. Fida tak pertahankan Mamat mahupun Adda sebab Fida baru nak rapat dengan dia," jelasnya mengulas mengenai dakwaan Mamat Buaya darat.

"Dengan Adda pun Fida belum kenal. Fida percaya semua benda sekarang dibayar dengan 'cash'. Fida percaya kalau berlaku tak jujur kat sini, perhubungan ini akan sekejap sahaja. Tapi kalau boleh, Fida nak lamalah.

"Terpulang kepada Mamat, kalau dia nak berubah daripada apa yang ramai sedang perkatakan sekarang, insyaAllah perhubungan kami akan bertahan lama. Selagi tak berlaku kepada Fida, kami akan kekal sebegini," katanya penuh sopan.

Wah-wah dengan komen dari fida nie,boleh sensasi katakan yang Fida seorang yang sabar dan lembut orangnya,tak cepat melatah dan sayangkan Mamat.

Jodoh tue ditangan tuhan dah ditetapkan dari azali lagi,jadi bila putuss cinta kita harus lah redha dia bukan diciptakan untuk kita walau sepahit dan sesakit mana pun,tapi kalau memang jodoh,walau terpisah 10 tahun pun pasti bersama akhirnya..
so nasihat sensasi kalau break up tue tak payah la melatah lebih2 la kot..ehe

Mekap Selebriti Hollywood yang hancuss

Posted: 18 Sep 2011 12:24 PM PDT

Mekap Taylor Momsen Yang Hancuss!!


Minah ini memang terkenal dengan mekapnya yang sarat pada bahagian mata dan sering 'melanggar' peraturan mekap – menggunakan warna garang pada mata & bibir pada waktu yang sama. Rona mata hitam pekat bak Racoon serta sapuan gincu merah pekat sememangnya tidak sesuai dengan bentuk muka Taylor yang kecil dan bulan tu. Mungkin ianya sesuai untuk persembahan atas pentas, klip video tapi memang tak sesuai langsung untuk penampilan di hadapan umum. Macam adik Marilyn Manson pun ada…



Mekap Kim Kardashian Yang Hancuss!!


Kim sememangnya dikenali dengan penampilan serba glamer, walaubagaimanapun kali ni mekap Kim seperti 'terlebih sudah'. Sapuan bedak berlebihan nyata menampakkan kedutan di wajah dan di bawah mata serta bahagian mulut. So ingat, pastikan bedak asas & bedak tabur dioles berpada.

Mekap Leighton Meester Yang Hancuss!!


Sorang lagi yang menjadikan Marilyn Manson sebagai idola! Bintang 'Gossip Girl' nyata tampak cerah 'berseri' dengan mekap serba padu! 'Padu' di sini bermaksud olesan gincu merah menyala + olesan pembayang mata hitam. Mekap matanya nampak berat dan pelik dengan pembayang mata hitam dibahagian bawah mata yang dipadankan dengan penggaris mata rona emas, manakala sapuan gincu merah mencacatkan pemandangan tak ubah seperti keluarga 'Edward Cullen' dalam filem francais 'Twilight' tu.

Mekap Nicole Kidman Yang Hancuss!!


Tak disangkal lagi, Nicole Kidman sememangnya antara artis paling jelita di Hollywood. Tapi, sejelita manapun Nicole, dia juga tak lepas dari 'Mekap disaster'. Sapuan bedak kilau yang disapukan pada bahagian mata agar tampak menyerlah boleh kelihatan kurang menarik apabila terdedah dengan pancaran lensa kamera. Kesimpulannya, oles dengan kemas & cuba mekap anda di pelbagai jenis cahaya terlebih dahulu.

Mekap AnnaLynne McCor Yang Hancuss!!

Wajah Bintang '90210', ini kelihatan seperti terkena selaran matahari (sunburn) yang disembunyikan dengan bedak atau boleh jadi taburan bedak kilau berlebihan pada bahagian bawah mata. Mengharukan lagi penampilan AnnaLynne bila dia turut mengenakan rona gincu lebih pudar dari tona kulitnya.

Mekap Catherine Zeta-Jones Yang Hancuss!!

Tidak dinafikan yang dia tergolong diantara jelitawan seantero dunia namun penggaris mata hitam dipadankan dengan pembayang mata rona merah jambu cerah telah menyumbang kepada kecacatan penampilannya. Sapuan bedak asas yang juga tidak dilakukan dengan kemas kerana kesan liang roma masih jelas kelihatan. Bagi mengelakkan insiden seumpama ini, adalah perlu memakai losyen pelembap wajah sebelum mengenakan bedak asas atau sebarang bedak wajah.

Mekap Debi Mazar Yang Hancuss!!

Hanya terdapat satu rona sahaja yang menghiasi wajah bintang "Entourage" ni, 'Jingga' atau 'oren'. Sedari pmbayang mata, pemerah pipi sehinggalah ke gincu semuanya warna jingga. Padanan rona yang sememangnya tidak kena untuk dipadankan dengan mata birunya yang teramatlah cantik tu.

Mekap Lindsay Lohan Yang Hancuss!!

Kulit perang palsu boleh dikatakan sinonim dengan bekas bintang kanak-kanak yang tidak pernah surut dengan kontroversi ini. Rona kulit perang palsu berlebihan dipadankan lagi dengan gincu rona merah jambu lembut nyata menampakkan usia Lindsay 20-30 tahun lebih tua. Di samping itu juga, padanan rona rambut perangnya tidak sesuai dengan rona kulitnya.

Kes Khalwat Razak Ahmad:saya cuma ambil baju

Posted: 18 Sep 2011 12:14 PM PDT

Menurut Razak Ahmad,dia cuma mencuba pakaian di rumah ahli perniagaan perempuan itu,tp pelik kenapa perlu sampai mencuba dibiik tidur ,berduaan plak tue..kalau ye pun nak tukar baju try la kat hall,dan si ahli perniagaan tu tak reti nak bgtau suami ker?hadoi,entahla...

Apapun mahkamah menetapkan 30 Jun untuk keputusan kes khalwat Razak ahmad 5 tahun dulu..


"saya hanya mahu mengambil baju," jelas Razak Ahmad dalam keterangannya kepada Mahkamah Rendah Syariah, Petaling jaya, Selangor terhadap tuduhan berkhalwat yang dikenakan semalam.

Tambah pelakon dan penyanyi itu, kehadirannya di rumah seorang ahli perniagaan berstatus isteri orang pada malam mereka ditangkap berkhalwat hanya disebabkan baju tersebut ditaja oleh wanita itu untuk satu program televisyen.

Razak, 44, yang sinonim dengan watak orang alim dalam drama televisyen itu menambah, wanita tersebut, Selamah Sahudin, 45, sering menaja baju berunsurkan keislaman seperti baju Melayu, jubah dan kurta yang dipakainya dalam sesuatu program seni.

"Pada masa itu saya dipanggil untuk terlibat dalam siaran langsung di RTM yang sedang membuat percubaan untuk disenaraikan dalam Buku Rekod Malaysia kerana bersiaran selama 60 jam tanpa henti.

"Saya dijemput untuk mengisi slot secara langsung pada pukul 4 hingga 5 pagi dan disuruh untuk bercerita bagaimana seorang yang bergelar Qari boleh menyanyikan lagu-lagu asli dan berlakon," kata Razak atau nama sebenarnya Abdul Razak Ahmad dipetik sebagai berkata.

"Mengikut perancangan asal, saya akan membaca ayat-ayat suci Al-Quran dan menyanyikan lagu Ahmad Jais di dalam program tersebut dan saya perlu ke RTM pada pukul 2 atau 3 pagi untuk menjalani latihan.



"Ini adalah kali pertama saya berkunjung ke rumah itu yang saya anggap sebagai tempat stor menyimpan pakaian memandangkan pada hari lain, baju-baju akan diambil dari sebuah kedai milik Selamah pada waktu siang," ujarnya.

"Dia berpakaian biasa, menutup aurat iaitu bertudung. Saya tidak pernah melihat dia tanpa tudung. Tapi saya tidak beberapa ingat pakaian yang dipakai kerana saya tidak perhatikan, cuma pakaian itu senonoh," kata pelakon drama "Geng Surau" itu ketika diminta menceritakan peristiwa yang berlaku. Alasannya lagi, pintu jeriji dan pintu utama rumah terpaksa di tutup kerana dua unit yang terletak berhampiran rumah tersebut dijadikan sebagai asrama pekerja-pekerja asing.

"Saya mencuba tiga pasang baju di dalam bilik utama rumah tersebut sebelum memperagakannya kepada Selamah yang berada di ruang tamu bagi memastikan baju tersebut benar-benar selesa.

"Malah, saya juga membuat aksi seperti sedang mengaji lengkap dengan Al-Quran dan rehal yang dibawa sebagai persediaan untuk ke RTM.

"Selepas mencuba, saya kemudiannya kembali ke dalam bilik untuk membuka baju tersebut yang digantung untuk mengeringkan peluh sebelum digosok semula oleh Selamah.

"Saya pula berada di birai katil kerana mahu mengeringkan peluh. saya hanya bersinglet dan berseluar pada masa itu," katanya.

Bagaimanapun, kata Razak, dia mendengar pintu jeriji digoncangkan dan diberitahu oleh Selamah bahawa suaminya datang ke premis tersebut.

"Saya hanya duduk di dalam bilik. Saya beranggapan yang datang itu suaminya kerana mereka membahasakan diri sebagai mama dan papa. Saya mendengar suami Selamah menjerit menyuruh saya keluar dan mendapati ada anggota polis bersamanya.

"Saya kemudiannya menyerahkan kad pengenalan dan telefon bimbit kepada anggota polis tersebut yang menurutnya 'mengikut' arahan daripada suami Selamah untuk meminta barang-barang tersebut.

"Saya diminta untuk ke Balai Polis Seri Kembangan bersama dua anggota polis untuk diambil keterangan dan diarahkan supaya hadir di Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di Shah Alam, Selangor untuk berjumpa dengan pegawai penyiasat.

"Saya terlepas program RTM pada hari tersebut dan hanya dibenarkan balik selepas seorang rakan datang untuk menjamin saya," kata Razak sambil mengalirkan air mata.

Razak didakwa berkhalwat dengan Selamah pada pukul 2.15 pagi, 1 April 2006 di sebuah rumah di Apartmen Blok A, Taman Serdang Perdana, Selangor.

Dia didakwa mengikut Seksyen 29 (1)(a) Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara sehingga dua tahun, atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Sementara itu pada 14 September 2006, Selamah yang mengusahakan perniagaan butik, mengaku bersalah dan didenda RM2,850 atau penjara tujuh bulan, jika gagal membayar denda itu. Prosiding yang dikendalikan oleh Pegawai Pendakwa JAIS, Shafezan Rusli di hadapan Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad bersambung pada 6 Oktober 2011.

Gambar Perkahwinan Azad dan Eira Syazira

Posted: 18 Sep 2011 11:57 AM PDT

Eira Syazira, 27, sah bergelar isteri kepada pelakon Azad Jazmin John Louis Jeffri yang diadakan di kediaman keluarga pengantin perempuan di Putrajaya, kira-kira pukul 8.50 malam, Jumaat. Jumlah wang hantaran dirahsiakan atas persetujuan kedua-dua belah pihak.

Eira menerima sembilan dulang hantaran seperti, jam tangan, beg tangan, kasut, cincin, sirih junjung, minyak wangi, sejadah, Al-Quran, dan iPad, manakala Azad mendapat 11 hantaran seperti, minyak wangi, Al-Quran, jam, baju Melayu, set penjagaan diri, kemeja, sejadah, kasut, coklat, cincin, sirih junjung dan jersi dan topi jenama Chelsea.

Sementara itu, majlis resepsi sebelah pihak perempuan akan diadakan pada 17 November depan di sini. Manakala, pada 26 September di belah lelaki di Pulau Pinang.

Pasangan akan berbulan madu di Bali dan Jakarta pada November depan.







Gambar Abby Berkelah bersama Zul Ariffin dan Keluarganya

Posted: 18 Sep 2011 10:39 AM PDT

Wah,kelasss Abby,hubungan "teman baik" yang bersayang-sayang dlm facebook kini dah semakin intim,Abby pergi berkelah kat waterfall dengan Zul Ariffin dan keluarganya..
Jom ushar gambar bahagia mereka...








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Majalah Arab Sekarang Berani Tayang Model Wanita Dengan Bikini Hot

Posted: 18 Sep 2011 09:00 PM PDT


Yara Mashour mengambil keputusan berani. Sebagai Pemimpin Redaksi Lilac, majalah Arab yang bermarkas di Israel, ia menentang kebiasaan dan tradisi. Di sampul edisi baru majalah itu ada potret model perempuan berbalut bikini. Seperti dikutip dari Daily Mail, majalah itu menampilkan susuk Huda Naccache, model 22 tahun keturunan Arab dan Israel asal Haifa. Berbalut bikini hitam dengan kemeja putih tersampir di bahu, sorot mata sang model menatap tajam ke arah pembaca..
Huda Naccache di Majalah Lilac

Yara mengatakan, "Huda adalah model Arab pertama yang tampil berbikini untuk sampul majalah Arab. Selama satu dekad saya terus bekerja memperjuangkan kehidupan wanita Arab agar dapat memiliki lebih banyak hak dan kebebasan di Timur Tengah." Huda sendiri merasa bangga terpilih sebagai susuk yang dicitrakan Lilac sebagai wanita kuat dan menakjubkan. "Aku sangat bangga menjadi yang pertama untuk (mengenakan bikini di sampul Lilac)," katanya. "Saya model profesional dan seharusnya ini dianggap normal."

Meski demikian, Huda tak memungkiri awalnya ia ragu menerima tawaran tersebut. Ia sadar betul batas tabu dan norma masyarakat setempat. "Tapi, setelah meminta restu orangtua, saya menjadi berani dan penuh percaya diri. Saya tidak takut menjadi gadis yang mengambil langkah pertama, dan membuka kesempatan model Arab lainnya, untuk mewakili wanita liberal dan independen Arab muda."

Kebijakan redaksional Lilac itu jelas mengundang kontroversi. Lilac adalah majalah pertama di Jazirah Arab yang melanggar tabu. Ia berani menampilkan wanita berbikini di sampul depan. "Sejak saya mendirikan Lilac di Israel 10 tahun lalu, saya memecahkan tabu mengenai wanita di tengah masyarakat. Aku bekerja untuk pemberdayaan dan kebebasan wanita," kata Yara. "Saya ingin memulai konsep baru tentang wanita Arab yang berani mematahkan tabu sosial, dan menunjukkan kecantikan fizik mereka di depan umum."

Lilac, yang bersikap sekuler, menjadi majalah Arab paling populer di Israel dan dibaca di sejumlah negara Arab. Majalah wanita ini ditulis dalam bahasa Arab, dengan sisipan bahasa Inggris. "Kerana generasi baru dan muda lebih suka membaca bahasa Inggris," kata Yara.

Yara berharap kebijakannya akan memancing diskusi positif, bukan bencana. Ia sedar selama ini media di Arab tabu menampilkan bahu, lutut. dan punggung wanita, apalagi wanita berbikini. "[Pemerintah] mungkin akan melarang majalah ini beredar. Sejumlah negara Arab seperti Lebanon seharusnya tak membuat larangan, kerana kupikir mereka sangat bebas." (Vivanews)

Wow..hebat..Pembalut luka bersinar dicipta

Posted: 18 Sep 2011 08:35 PM PDT


SHEFFIELD - Pembalut luka yang boleh bersinar di dalam gelap dan membantu doktor mengesan jangkitan pada luka mungkin akan digunakan secara meluas dalam tempoh dua tahun lagi.

Saintis Britain mencipta jel istimewa untuk digunakan bersama pembalut luka itu, iaitu jel yang mengandungi molekul yang boleh bergabung dengan bakteria.

Penggabungan ini akan mengaktifkan pewarna pendarfluor dan mengeluarkan sinaran merah jambu apabila dilihat di bawah lampu ultra ungu jika tahap bakteria berbahaya dikesan pada luka.

Ujian menggunakan jel itu ke atas kulit manusia dihasilkan di makmal turut membuktikan ia mampu menyingkirkan bakteria berjangkit.

Pembalut dengan teknologi baru itu mampu membantu doktor dan pegawai perubatan terutama dalam tentera untuk mengesan jangkitan pada luka dan memberi rawatan bersesuaian dengan lebih cepat.

sumber : sinar harian

Hartawan Russia dan ahli perniagaan bertumbuk semasa berdebat di TV

Posted: 18 Sep 2011 07:00 PM PDT


MOSCOW - Seorang hartawan Rusia yang memiliki dua stesen televisyen di Britain, Alexander Lebedev menumbuk seorang ahli perniagaan, Sergei Polonsky dalam satu rakaman perdebatan di stesen televisyen NTV, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia menumbuk Polonsky di depan sejumlah penonton sehingga menyebabkan ahli perniagaan itu melarikan diri dan terjatuh dari pentas.

Lebedev berkata, dia terpaksa bertindak menumbuk ahli perniagaan tersebut kerana bimbang akan ditumbuk terlebih dahulu.

Ketika kejadian, kedua-dua ahli perniagaan itu berdebat mengenai krisis ekonomi global.

Lebedev yang merupakan bekas ejen agensi perisikan Kesatuan Soviet, KGB, kini memiliki akhbar The Independent dan London Evening Standard.

Menurut tulisan dalam blognya, Lebedev mendakwa Polonsky terlalu agresif dalam perdebatan tersebut.

"Dalam situasi kritikal, tiada pilihan lain lagi. Saya meneutralkannya," kata Lebedev.

Dia menumbuk Polonsky di bahagian kepala menyebabkannya dia terjatuh dari pentas.

Beberapa orang kemudian tampil untuk menenangkan kedua-dua ahli perniagaan tersebut.

Lebedev merupakan salah seorang lelaki terkaya di dunia dengan kekayaannya dianggarkan AS$3.1 bilion (RM9.58 bilion).

Dia juga memiliki syarikat penerbangan Aeroflot dan akhbar Rusia, Novaya Gazeta. - Agensi

Wow..RM3j kos untuk jaga kandungan Beyonce

Posted: 18 Sep 2011 06:40 PM PDT


LOS ANGELES: Superstar Beyonce dan suaminya, Jay Z dilaporkan membelanjakan kira-kira $1 juta (RM3 juta) untuk memastikan tempoh kehamilannya berjalan lancar dan selamat.
Majalah Now melaporkan, pasangan itu melabur dalam semua aspek daripada pakar pemakanan sehingga losyen antitanda regangan dan bahagian untuk membantu Beyonce dan bayi yang belum lahir itu berada dalam keadaan baik.
"Beyonce menunggu lama untuk mendapatkan bayi ini dan dia bertekad menjaga kesihatan dirinya dengan baik," kata sumber.

"Dia mengupah pakar pemakanan untuk merancang menu makannya yang terdiri daripada makanan organik, melakukan sesi urutan setiap hari dan mengeluarkan belanja banyak untuk mendapat losyen bagi mengelakkan tanda regangan serta memastikan beliau berada dalam keadaan baik.

"Beyonce diberitahu supaya menjaga dirinya dengan lebih berhati-hati berbanding sebelum ini dan Jay Z memastikan isterinya mendapat segala yang diperlukan," katanya.

Majalah Now menyatakan bekas bintang Destiny Child itu tidak mahu mengambil sebarang risiko terhadap kandungan pertamanya, manakala sumber mendakwa perbelanjaan besar dikeluarkan untuk memastikan kesihatan penyanyi itu.
Akhbar The Sun pula melaporkan, Beyonce, 30, turut mengidam makanan pelik sepanjang peringkat kedua kehamilannya termasuk makan pisang yang dicelup dengan sos tomato dan menambah aiskrim coklat Mounds dengan sos cili.

Beyonce menjadi tajuk utama dalam Anugerah MTV Muzik Video kerana mengumumkan kehamilannya dilaporkan turut makan coklat Oreo yang diletak timun dan roti croisaint yang diletakkan coklat Daim cair, sebelum minum beberapa botol air halia.

The Sun melaporkan yang penyanyi itu kelihatan terlalu lapar selepas majlis anugerah berkenaan dan terus makan
sebaik turun dari pentas. – Agensi

sumber : berita harian

Mawar Biru Mulai Dijual di Amerika

Posted: 18 Sep 2011 05:30 PM PDT


Kebanyakan dari kita mengetahui bahawa bunga mawar hanya tersedia dalam dua warna, yakni merah dan putih. Namun saat ini pasar bunga di negara Uncle Sam akan dipenuhi dengan bunga mawar biru.

Mawar biru yang dulunya hanya sebagai mitos ini akhirnya akan dijual di Amerika Syarikat dan Kanada untuk pertama kalinya pada musim gugur ini, dan dapat dibeli di kedai-kedai bunga pada awal November depan.

Jenis bunga mawar yang dinamai Applause ini adalah hasil modifikasi genetik untuk mensintesiskan pigmen yang ditemukan dalam bunga biru yang dikenal kenal sebagai delphinidin.

Walaupun bunga ini lebih terlihat berwarna ungu, namun sejauh ini bunga tersebut adalah hasil karya ilmuwan yang mendekati dengan bunga biru.

Sebelumnya, satu-satunya mawar biru telah tersedia adalah mawar putih yang dicelup dengan warna biru, kerana alam tidak dapat memproduksi pigmen biru.

Namun setelah 20 tahun mencuba, perusahaan Jepun Suntory Ltd akhirnya membuat terobosan pada tahun 2009 dan menciptakan varian baru dari bunga mawar.

Sejak itu mawar biru ini tersedia di Jepun meskipun para pembeli harus mengelurakan duit yang banyak dan hanya digunakan untuk acara-acara yang sangat khusus.

Mawar biru juga memiliki sisi mistis, kerana sampai Jepun menemukan cara pembuatannya, bunga jenis ini tidak mungkin untuk ditumbuhkan.

Sumber : dailymail

Beginilah Cara Membuat 16,000 Honey Strings Dalam 2 Minit [Video]

Posted: 18 Sep 2011 11:01 AM PDT


Honey strings adalah manisan dari madu yang konon terkenal kerana digemari oleh para raja di Korea. Bagaimana cara membuatnya? Seorang penjual manisan honey strings di Namdaemun Market, Seoul, Korea, akan memperlihatkan kebolehannya membuat 16 ribu honey strings hanya dalam waktu 2 minit.



sumber: larestaurantdaily

Gila.ahli politik Denmark ini mahu pemerintah putar video perempuan telanjang sebahagian ujian untuk Orang Muslim yang ingin duduk di Denmark

Posted: 18 Sep 2011 10:45 AM PDT


TEMPO Interaktif, Copenhagen - Gara-gara idaenya, Peter Skaarup, juru cakap Parti Rakyat Denmark, mendapat kecaman. Dia mahu pemerintah memutar rakaman video perempuan telanjang dada sebagai sebahagian dari soal ujian untuk para warga asing yang ingin pindah ke Denmark.


"Biar muslim yang beraliran keras berfikir dua kali untuk tinggal di sini," ujar Skaarup. "Sebab, mereka tahu Denmark negeri yang terbuka, dan warganya berfikiran liberal." Ia memberi contoh, di Pakistan, perempuan berjemur sambil bertelanjang dada itu tak lumrah. "Kalau di sini, itu kan biasa," katanya lagi.

Cuma, anggota parlimen Denmark, Nasir Kadir, mencibir. "Sepasang buah dada tak bikin ekstremis alergik," ujar Kadir, pendiri Gerakan Muslim Moderat Denmark. "Fundamentalis itu amat terobsesi terhadap seks. Mungkin kita boleh mencubanya dengan babi-babi bogel." Hal serupa dikatakan Praveen Swami, editor harian The Daily Telegraph. "Mereka juga manusia biasa seperti kita," katanya. "Motivasi mereka beragam."

ALARABIYA | DRE


Dua Lelaki Jalan-jalan Membawa Mayat Teman

Posted: 18 Sep 2011 09:45 AM PDT


TEMPO Interaktif, Denver - Entah apa yang merasuk fikiran Robert Young, 43 tahun, dan Mark Rubinson, 25 tahun. Secara sedar, mereka membawa mayat teman mereka, Jeffrey Jarrett, 43 tahun, di dalam kereta lalu mereka jalan-jalan keliling Kota Denver, Amerika Syarikat. Young dan Rubinson pun kini menghadapi tuntutan hukum kerana melecehkan jenazah.

Menurut Young dan Rubinson kepada polis, peristiwa ini berawal saat Young dan Rubinson memenuhi undangan teman mereka, Jarrett, untuk menginap di rumahnya pada 27 Ogos lalu. Namun ketika sampai di rumah Jarret, mereka terkejut. Jarrett sudah tidak bernyawa lagi.

Menemukan kawan mereka terbujur kaku, keduanya tidak memanggil polis. Young dan Rubinson malah membawa jenazah Jarrett dan didudukkan di bangku belakang kereta milik Rubinson.

Keduanya lalu pergi makan di restoran tempat Rubinson bekerja. Selesai makan, keduanya melanjutkan acara jalan-jalannya ke bar Teddy T dan Sam No. 3.

Tak berhenti di situ, keduanya masih melanjutkan perjalanan dengan singgah makan malam di restoran Viva Buritto lalu menonton tarian bogel di Shotgun Willie.

Di Shotgun Willie, kedua orang ini bahkan menarik wang tunai sebanyak US$ 400 dari akaun Jarrett, meski belum diketahui dari mana keduanya memperoleh nombor PIN ATM milik Jarrett.

Young dan Rubinson berada di Shotgun Willie hingga tempat itu akan tutup sekitar pukul 04.00 pagi. Setelah dari tempat itulah keduanya baru melaporkan kematian Jarrett ke polis.

Polis yang tiba di kediaman Jarrett langsung menahan keduanya dengan tuduhan pencurian identiti, melakukan perbuatan kriminal, dan menganiaya jenazah.

Juru cakap polis Denver, Sonny Jackson, mengatakan insiden ini sebagai sebuah kejahatan yang aneh. "Semua orang tak menginginkan situasi ini terjadi pada mereka, semua ingin dihormati ketika meninggal," kata Jackson seperti dikutip dari BBC, Minggu, 18 September 2011.

Polis saat ini masih menyelidiki penyebab kematian Jarrett, antara lain cuba mencari kemungkinan mangsa meninggal kerana keracunan.

Saat ini, Young dan Rubinson sudah dibebaskan dengan wang jaminan. Namun keduanya harus menghadiri sidang yang dijadualkan pada 27 September atau 4 Oktober nanti.

BBC | VANCOUVER SUN | PGR

Keluar Salon, Rambut Wanita Ini Seperti Orang-orangan Sawah (scarecrow)

Posted: 18 Sep 2011 08:45 AM PDT


VIVAnews - Charlotte Jones, 27, menghabiskan 11 jam di sebuah salon di Nottingham, Inggris. Ia menjalani lima jenis perawatan rambut. Termasuk penghilangan pigmen (bleaching)rambutnya yang semula cokelat atau brunette.

Setelah membayar kos perawatan sebesar £60 , Charlotte kembali menatap cermin. Ia sama sekali tak merasa cantik dengan penampilan barunya. Rambutnya pirang bak jerami. Sangat kaku ketika disentuh. Kulit kepalanya pun terasa panas terbakar. Ia lebih merasa nampak seperti orang-orangan sawah.

Charlotte frustasi melihat penampilannya lewat cermin. Kehilangan percaya diri, ia terpaksa menutup kepalanya dengan topi selama hampir tiga bulan. Sementara itu, rambutnya mengalami rontok parah. Satu-satunya cara menyelamatnya penampilannya adalah dengan mencukur habis rambutnya.

Ia segera melayangkan tuntutan kepada pemilik salon '28 for Girls and Boys' atas tudingan malapraktik. Setelah melalui pertarungan hukum yang panjang, ia memenangi gugatan dengan ganti rugi senilai £5.250 .

Charlotte, pegawai administrasi di Nottingham Trent University, memutuskan memirang rambutnya Ogos 2009, setelah putus dari jalinan cinta selama sembilan tahun. "Setelah putus, aku merasa perlu tampil beza. Sebelumnya, aku tidak pernah mewarnai rambut," ujarnya, seperti dikutip Daily Mail.

Manager salon meminta maaf atas hasil perawatan yang mengecewakan. Ia mengakui bahawa yang melakukan perawatan saat itu adalah orang baru. "Awalnya, warna rambutku tampak seperti kulit jahe, lalu pegawai itu melakukan pewarnaan ulang hingga empat kali," ujarnya.

Charlotte, yang tinggal di Toton, pinggiran Nottingham, dengan ibunya Ann, 57, dan adik Elizabeth, 18, telah keluar dari masa suram. Setelah sempat botak, rambutnya kini sudah memanjang kembali dengan normal. Ia bertekad tak akan mencoba mewarnai rambut lagi.

Britain Larang Perawatnya Pakai Crocs

Posted: 18 Sep 2011 07:00 AM PDT


TEMPO Interaktif, London --Jabatan Kesihatan Britain (NHS) mengeluarkan pelarangan yang ditujukan kepada seluruh perawat hospital agar mereka tak mengenakan alas kaki Crocs di tempat kerja.

Selama ini para perawat hampir seluruh hospital di Britain mengenakan alas kaki ini kerana dianggap nyaman dan mudah dibersihkan. Sebaliknya, Ketua Dinas Kesihatan Welsh menganggap bahawa alas kaki tersebut tak boleh melindungi kaki dari tusukan benda tajam.

Salah seorang perawat yang bekerja di Cardiff berdalih, "Kami bekerja shift 12 jam sehari semalam senantiasa mengenakan Crocs. Sandal ini sangat nyaman di kaki," ujarnya, Rabu 14 September 2011. Crocs, tambahnya, mudah dibersihkan jika terkena percikkan darah.

Selain di Britain sejumlah hospital di Amerika Syarikat, Kanada, Sweden, dan Austria, baru-baru ini menyampaikan maklumat pelarangan bagi seluruh staf rumah sakit mengenakan kasut model Crocs demi keselamatan.

Peringatan soal keselamatan kerja di hospital telah disampaikan ke seluruh Dinas Kesihatan di Wales oleh pemerintah Britain. Dalam peringatan itu dicantumkan tentang risiko memakai Crocs yang mudah tertucuk benda tajam.

Peter Meredith-Smith, Direktur Royal College of Nursing di Wales mengatakan, "Kasut adalah bagian dari seragam. Kami minta seluruh anggota di hospitalmenaati peraturan kesihatan dan keselamatan, termasuk soal pakaian."



DAILY MAIL | CA

Ditemukan, Katak Bersuara Mirip Kucing

Posted: 18 Sep 2011 06:00 AM PDT


TEMPO Interaktif, - Sejumlah ilmuwan India menemukan 12 spesies katak baru. Selain spesies baru, mereka juga berhasil menemukan tiga spesies kodok yang dianggap sudah punah.

"Katak adalah binatang yang sangat penting. Mereka adalah indikator perubahan lingkungan, bukan hanya perubahan iklim, tapi juga tingkat polusi," kata ketua pasukan peneliti yang juga ahli biologi dari University of Delhi, Sathyabhama Das Biju, seperti dikutip dari pejabat berita Associated Press, Minggu, 18 September 2011.

Selain penting untuk India, penemuan ini juga sangat bererti bagi dunia. Menurut kelompok konservasi, Global Wildlife Conservation, sebanyak 32 peratus katak terancam punah. Katak menjadi langka kerana rosaknya habitat atau pencemaran linkungan yang luar biasa parah.

Katak baru ini sangat jarang dan hanya ditemukan di tempat tertentu. Biju berharap wilayah tempat ditemukannya katak-katak ini masuk dalam kategori konservasi. "Sayangnya, India hanya fokus melindungi dua haiwan, yakni gajah dan harimau. Sedangkan untuk amfibia kurang peduli, bahkan dananya sangat sedikit," kata Biju.

Untuk menemukan katak ini, para ilmuwan melakukan penelitian bertahun-tahun. Mereka juga harus tinggal di hutan yang gelap dan lembap untuk mendengar suara katak. Selain itu, harus teliti dan pelan-pelan melihat setiap celah batu dengan lampu picit. Menurut biju, mereka juga menemukan katak yang aktif di malam hari dan bersuara mirip kucing.

Penemuan ini dilaporkan dalam jurnal International Taxonomy Zootaxa. Dengan temuan ini, maka jenis katak di India tercatat ada 336. Biju memperkirakan jumlah tersebut hanya separuh dari jenis katak yang hidup di alam liar di India.

PGR

Menjelang ajal budak ini setuju dermakan organnya dan berjaya selamatkan tiga nyawa

Posted: 18 Sep 2011 05:46 AM PDT


VIVAnews - Linangan air mata mengiringi kepergian Laura Greenway. Namun, gadis Inggris itu menyelamatkan tiga nyawa sesamanya.

Selama empat tahun, Laura berjuang melawan penyakit paru-paru langka yang sulit disembuhkan. Upaya medik terakhir yang boleh dilakukan untuk menyelamatkan nyawanya adalah pemasangan paru-paru buatan di tubuh gadis 18 tahun itu.

"Dengan tingkat keberhasilan hanya 20 peratus, operasi itu nyatanya gagal. Laura mengalami komplikasi yang mengakibatkan otaknya kehilangan fungsi," kata ayahnya, Peter Greenway, 46, seperti dikutip harian New York Daily News.

Dengan berurai air mata, keluarganya akhirnya sepakat untuk menyudahi siksaan yang mendera Laura. Mereka mengizinkan doktor untuk mencabut semua alat pendukung hidup yang masih terlekat di tubuh Laura. "Semua keluarga memutuskan untuk mengucapkan selamat tinggal dan matikan mesin. Kami semua hancur," kata Peter.

Sekitar satu tahun lalu, Laura mendaftarkan diri sebagai penderma organ. Ia melakukan itu kerana sedar penyakitnya tak boleh disembuhkan dan yakin kematiannya sudah dekat. Ia tak ingin mati sia-sia, kerana ia menandatangani kontrak yang mengizinkan doktor mengambil organnya untuk orang lain, setelah ia meninggal.

Niat baik itu terwujud setelah doktor mengangkat hati, ginjal, dan pankreasnya untuk membantu tiga pesakit lain yang kritikal. "Itu sesuatu yang ingin ia lakukan, untuk memberikan sesuatu dan membantu orang lain memiliki kesempatan hidup. Ia tak ingin orang lain menunggu dalam pengharapan seperti dia," kata ayahnya.

Peter masih tak boleh lupa saat terakhir melihat puterinya sadar, 2 September lalu. "Laura berbalik pada saya dan berkata, aku tidak punya pilihan lain, aku harus cuba ini (operasi pemasangan paru-paru buatan). Sejak itu, ia tidak pernah bangun lagi," katanya. (ren)

Gambar-gambar serangga terkena titisan hujan..mengagumkan

Posted: 18 Sep 2011 04:00 AM PDT




Wow! Sensasi Bermalam di Hotel Bawah Tanah. Anda Berminat…?

Posted: 18 Sep 2011 03:46 AM PDT


INILAH.COM – Bagi yang suka mencuba sesuatu yang baru, anda harus mencuba hal yang jarang dilakukan pelancung lainnya dengan memilih penginapan yang luarbiasa.

Hotel Silvermine Chamber merupakan sebuah hotel berfasiliti layaknya hotel tiga bintang dengan keindahan asli, langka dan alami. Terletak di Sweden, tepatnya di bawah tanah kota Sala, 120km dari Stockholm.

Di hotel ini anda boleh tidur di kedalaman 155 m di bawah tanah. Meski dingin dan sedikit gelap, namun sensasinya tak boleh disangkal. Menginap di hotel ini merupakan pengalaman unik dan berharga.

Seperti dikutip dari travelerstrails.com, hotel ini berada dalam kawasan pertambangan Silvermine Chamber, salah satu pertambangan terbaik dunia yang dijaga keadaannya.

Hal tersebut menjadi alasan mengapa hotel bertempat di kedalaman pertambangan yang nyaman ini. Di antara tata letaknya yang menyerupai labirin terdapat bilik-bilik yang boleh di tempati untuk dua orang.

Hotel Silvermine Chamber juga dilengkapi fasilitas bar dan restoran, ruangan konferensi, parking (di atas permukaan tanah), akses internet dan penitipan binatang peliharaan.

Yang paling menarik dari hotel adalah pengalaman menghabiskan malam di kedalaman bawah tanah. Lantara jaringan telefon genggam tidak mendapatkan signal, hotel menyediakan sebuah sistem komunikasi menggunakan radio yang akan menghubungkan anda dengan staf hotel.

Berada dalam hotel mungkin membuat anda terputus dengan dunia di luar. Namun justru inilah pengalaman menariknya kerana adrenalin Anda akan terpacu.

Kaki supermodel ini diinsurans US$2 juta

Posted: 18 Sep 2011 02:00 AM PDT


VIVAnews - Tubuh indah dan kaki jenjang merupakan modal utama sebagai seorang supermodel. Dan itu pula yang dirasakan supermodel, Heidi Klum. Model berdarah Jerman ini pun menginsuranikan kaki jenjangnya senilai jutaan dollar.

Kaki indah Klum diinsuranskan sebanyak US$2 juta . Klum mengaku, ia sebenarnya tidak tertarik untuk menginsuranskan tubuhnya.

"Saya secara peribadi tidak tertarik dengan insurans tetapi klien yang melakukan untuk saya," kata Klum seperti dikutip dari Showbizspy, Ahad, 18 September 2011.

Ibu empat orang anak ini menceritakan awal mula ketika bahagian tubuhnya tersebut harus diinsuranskan. Ketika itu, Klum sedang berada di London. Dan di sana, Klum diharuskan diperiksa bahagian kakinya.

"Mereka akan memeriksanya dan aku punya satu bekas luka di kaki. Jadi, kaki ini (kaki kiri) tidak mahal dan ini (kanan) yang mahal," ucapnya.

Klum mengaku, ia sangat menikmati pekerjaaannya sebagai seorang model. Popularitinya tidak pmemudar meski ia telah menikah dan memiliki empat anak.

Bahkan, namanya tercatat sebagai salah satu supermodel terkaya. Ia berada di peringkat kedua dengan pendapatan sebanyak US$20 juta .

Sebagai model terkenal, Heidi tetap berusaha meluangkan waktu untuk keluarga. Klum sangat bahagia dengan kehidupan yang sedang dijalaninya. Menjadi orang tua adalah pengalaman yang berharga untuk model berambut perang ini.

"Merupakan tanggung jawab besar memiliki anak. Mereka semua memiliki suka dan tidak suka dengan kegiatan yang mereka lakukan. Anda harus belajar menyeimbangkan semua itu," ujarnya. (art)
• VIVAnews

Nenek 86 Tahun Parkir Kereta di Dalam Kedai

Posted: 18 Sep 2011 01:32 AM PDT

VIVAnews - Seorang nenek berusia 86 tahun melanggar sebuah kedai di California, Amerika Syarikat. Awalnya sang nenek hendak parking kendaraannya.

Namun, entah kenapa, tiba-tiba kereta berwarna merah yang dipanduinya meluncur masuk ke dalam kedai.

Kejadian ini terakam kamera CCTV yang terpasang di dalam kedai itu. Meski tidak ada korban jiwa, tapi tiga pembeli mengalami luka ringan. Dalam kamera terlihat kedai menjadi berterabur. Barang-barang banyak yang rosak.

Selain nenek, di dalam mobil juga ada dua cucunya. Mereka mengalami kejutan semasa dipapah keluar. (art)
• VIVAnews


Kanak-kanak 10 tahun Ini Boleh Makan Apa Saja Termasuk Dirinya Sendiri Kerana Selalu Merasa Lapar

Posted: 18 Sep 2011 12:25 AM PDT


Bila tidak diawasi, kanak-kanak 10 tahun ini boleh memakan apapun yang ada dihadapannya termasuk makanan kucing dan ubat gigi, bahkan dirinya sendiri. Kerana menderita keadaan yang langka, kanak-kanak ini merasa sangat lapar sepanjang waktu.

Ben Green (10 tahun) menderita sebuah keadaan langka sindrom Prader-Willi, yang membuatnya merasa terus-terusan lapar sepanjang hari. Keadaan ini membuat kedua orangtuanya, Paul Green dan Angela Booth, harus menjaga anaknya dengan ketat agar tidak melakukan hal-hal berbahaya, seperti memakan dirinya sendiri.

Namun, mengekang keinginan Ben untuk makan boleh menyebabkannya mengalami tantrum (sifat marah yang meledak-ledak) melelahkan yang dapat berlangsung selama berjam-jam.

"Bila kami tinggalkan tanpa pengawasan, dia benar-benar akan memakan apapun. Kami harus mengatakan 'tidak' dan saat itulah ia mulai menangis. Dia boleh menangis terus menerus dan lama. Dia terisak-isak di pelukanku. Saya harus sekuat tenaga untuk membantunya," ujar Angela (53 tahun), ibunda Ben, seperti dilansir Dailymail, Sabtu (17/9/2011).

Ben harus menjalani diet kalori terkawal untuk menjaga keadaanya tetap terkendali. Ben menderita sindrom Prader-Willi atau Prader-Willi syndrome (PWS), iaitu kelainan genetik langka yang mempengaruhi 1 dari 25.000 anak.

Sindrom Prader-Willi biasanya berhubungan dengan kromosom 15 dan gen OCA2. Anak-anak dengan sindrom ini akan dilahirkan dengan keadaan sakit-sakitan, memiliki kawalan otot yang lemah dan memiliki berat badan di bawah normal pada awalnya.

Keadaan ini dapat menyebabkan kesulitan kognitif dan gangguan perilaku, masalah berat badan, masalah dalam mengendalikan amarah dan kesulitan dalam bersosialisasi.

Sindrom Prader-Willi membuat otak Ben berhenti menyedari bahawa perutnya sudah kenyang. Kedua orangtuanya telah diberitahu untuk memantau dan mengendalikan kebiasaan makan Ben, kerana dia sudah sangat kelebihan berat badan dan itu boleh membunuhnya.

"Dia lahir tiga minggu prematur dan pada awalnya kami berfikir bahawa mungkin itu yang membuatnya tenang, tapi kemudian kekuatiran kami muncul. Kami bukan orangtua baru dan kami tahu ada sesuatu yang salah," jelas Paul (56 tahun).

Awalnya, Ben yang menderita PWS sangatlah lemah dan sulit untuk diberi malam. Lalu ia mulai tumbuh dan mulai memiliki nafsu makan yang rakus.

"Sekarang kita harus memperhatikan Ben terus-menerus. Ia akan membuka almari, mencari makanan. Di rumah teman saya melihatnya melirik ke atas mangkuk makanan kucing di lantai. Saya fikir dia mungkin akan cuba (makanan kucing) sedikit sebelum saya berhasil membawanya pergi. Jika melihat seseorang dengan makanan atau minuman, ia akan menggunakan daya tarik yang cukup besar untuk mengorek sesuatu dari orang tersebut," jelas Paul.

Sayangnya, Ben sudah kelebihan berat badan, sebahagian merupakan gejala PWS dan sebahagian kerana kelengkungan tulang belakang yang membatasi geraknya dan harus menggunakan kerusi roda. Keadaan ini membatasi jumlah kalori yang dibakar, tetapi dia masih sangat ingin makan banyak makanan dan minuman.

Gamer wanita 35 tahun ini dipenjara kerana adakan hubungan seks ditempat letak kereta dengan remaja yang dikenali secara on line

Posted: 17 Sep 2011 11:46 PM PDT


Seorang wanita Michigan yang mengadakan hubungan seks dengan seorang budak lelaki remaja dia telah ditemuinya melalui permainan dalam talian telah dihukum lebih daripada tujuh tahun penjara.


Penyiasat berkata Angie Jenkins, 35, bertemu dengan budak yang berusia 15 tahun melalui permainan World of Warcraft dan mengembara ke Buffalo pada tahun 2010 untuk mengadakan hubungan seks dengan dia dalam kereta yang diletakkan ditempat letak kereta.Jenkins mengaku bersalah di mahkamah persekutuan pada bulan April .

Dihukum: Angie Jenkins berkata sedang mencari cinta, tidak seks apabila dia menerima imej kanak-kanak lelaki berusia 15 tahun pada telefon beliau


Beliau menerima hukuman 87 bulan penjara dan telah diperintahkan untuk membayar restitusi $ 4,480 kepada mangsa.

Ibu bapa budak lelaki itu yang memberi amaran kepada pihak berkuasa selepas terperasan panggilan keluar daerah yang banyak pada telefon bimbitnya.



Menurut penyiasat, ibu bapa remaja menyekat 'Jenkins dari telefon.Mereka mengambil telefon dari anaknya.

Jenkins walau bagaimanapun mendapati cara lain berkomunikasi dan membeli remaja telefon yang baru supaya mereka boleh terus berkomunikasi.

Beliau dikatakan, memandu dari Michigan dan meletakkan kereta di parking deretan kedai di mana dia mengadakan hubungan seks dengan budak lelaki itu di belakang kereta.

Hakim telah memerintahkan supaya Jenkins mengadakan pemeriksaan kesihatan mental.

sumber : daily mail

Bayi comel ini ditinggalkan ibunya dihospital selepas melahirkan

Posted: 17 Sep 2011 10:40 PM PDT


Seorang ibu meninggalkan bayi lelaki di hospital hanya beberapa jam selepas melahirkannya, kata polis.

Dalam kes yang digelar 'menyayat hati' oleh pegawai polis, budak - dipanggil Charlie oleh jururawat yang ditinggalkan oleh ibu yang polis mengesyaki memberi nama palsu.

Wanita, yang memberi namanya sebagai Katalena Sctarra, kali terakhir dilihat berjalan ke arah tempat letak kereta di Newham Hospital Besar di timur London pada hari Rabu.

'Menyayat hati': Charlie telah ditinggalkan di sebuah hospital di timur London jam selepas ibunya yang melahirkannya tidak dapat dikesan.

Ibu Charlie, dipercayai dari Birmingham dan berumur 25 tahun, merasa salit di luar sebuah kedai di East Ham pada malam Rabu dan orang yang lalau lalang telah memanggil ambulans.Dia dibawa ke hospital dan melahirkan hanya beberapa minit selepas tiba disana.

Sejurus selepas melahirkan 'Miss Sctarra' pergi di luar hospital ditengah malam untuk menghisap rokok dan kemudian dia menghilangkan diri.

Beliau digambarkan sebagai wanita timur Eropah, mungkin Romania, dan bertubuh langsing dengan mata biru atau hijau, bahu panjang rambut blonde dan tingginya 5ft 4in .

Dia memakai jaket kelabu dengan zip merah jambu apabila dia hilang.Beliau bercakap Bahasa Inggeris dengan loghat Eropah timur.

Ibu, yang dipercayai Romania atau timur Eropah, keluar untuk merokok tetapi tidak kembali

Detektif Sarjan Gerard Healy dari Unit Newham Orang Hilang berkata: 'Ini adalah satu kes yang menyayat hati dan kami berharap bahawa ibu Charlie datang ke hadapan untuk bersua semula dengan anak lelaki beliau.

'Walaupun Charlie menerima penjagaan terbaik mungkin, kita bimbang bahawa ibunya mungkin memerlukan rawatan perubatan dan sokongan.

'Kami menggesa sesiapa sahaja yang dilihat atau tahu di mana dia berada bolehlah menghubungi polis.'

sumber : daily mail

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS