Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Perkahwinan Ketiga Aishah Berakhir, Diceraikan Melalui SMS

Posted: 07 Aug 2011 08:22 PM PDT

AISHAH DAN FAIZAL BERCERAI MELALUI SMS

Berita perceraian Aishah dengan suami barunya, Faizal Sazali Zulkifli sudah kami dengar bulan lepas lagi. Tapi disebabkan waktu itu laptop kami mempunyai sedikit masalah dan tiada pula laptop backup, maka kami tidak dapat untuk mengupdatenya sehinggalah kami terlupa.

Tapi selepas terbaca semula berita mengenai perceraian'nya itu, tak best pula rasanya kalau kami tak update kat sini. Takut ada yang tak tahu nanti. Huhu..

Untuk yang mungkin masih tak tahu, Aishah telah bernikah dengan Faizal pada 30 April 2010. Pernikahan pula dilangsungkan secara diam-diam di Narathiwat, Thailand. Kerana itu tidak ramai yang tahu mengenai pernikahan kali ketiganya ini sehinggalah Aishah tampil membuat kenyataan.

Kini, belum pun selesai kes mahkamah disebabkan berkahwin di Narathiwat, Thailand itu, Aishah dengan Faizal akhirnya bercerai. Aishah mengesahkan yang Faizal 'melafazkan' cerai pada 19 Mei lalu dan ianya dibuat hanya melalui kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS).

Untuk berita yang panjang lebar, anda boleh baca di Berita Harian.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Gambar Bakal Suami Noraniza Idris, Umum Tarikh Perkahwinan Selasa Ini

Posted: 07 Aug 2011 06:15 AM PDT

GAMBAR BAKAL SUAMI KETIGA NORANIZA IDRIS

Nampaknya, memang benar berita yang kami dengar mengatakan penyanyi yang sinonim dengan lagu-lagu pop etnik iaitu Noraniza Idris akan berkahwin lagi. Seperti apa yang dilaporkan oleh Metro Ahad, Noraniza Idris akan memaklumkan tarikh perkahwinan'nya pada hari Selasa ini. Jadi sama-sama kita nantikan.

Dan untuk info, bakal suami Noraniza Idris itu berasal dari Singapura. Namanya Jeffri Hudi, berumur 52 tahun dan berstatus duda anak empat. Untuk makluman juga, Jeffri Hudi merupakan seorang ustaz yang berkhidmat sebagai bilal bebas di negaranya, Singapura. Kat bawah ni gambar bakal suami Noraniza Idris tu.

GAMBAR BAKAL SUAMI KETIGA NORANIZA IDRIS
Sorry! Gambar agak kabur kerana telah di-resize.

Kalau nak baca berita lanjut, anda boleh baca di Metro Ahad.

Related Posts with Thumbnails Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Trailer : Review Filem Komedi Terbaru, “Horrible Bosses”.

Posted: 07 Aug 2011 11:03 PM PDT

Ogos ini, anda bakal disajikan dengan filem komedi terbaik dari ladang iaitu Horrible Bosses yang dibarisi pelakon-pelakon popular Hollywood seperti Jason Bateman, Charlie Day, Jason Sudeikis, Jennifer Aniston, Colin Farrell, Kevin Spacey, Donald Sutherland, Julie Bowen dan Jamie Foxx.  Filem komedi ini sangat sesuai untuk pekerja-pekerja pejabat, pembantu doktor gigi dan akauntan yang mempunyai masalah serupa. Nasib baik kami bukan pembantu doktor gigi. Haha!

"Almost everyone has had a horrible boss at some point in their lives, someone who made life miserable," kata pengarah, Seth Gordon.

Calon pengurusan Nick Hendricks (Jason Bateman) telah menghabiskan 12 jam setiap hari kerana telah dijanjikan kenaikan pangkat oleh penyelianya, Dave Harken (Kevin Spacey) untuk akhirnya mengetahui ianya tidak akan berlaku. Sementara itu, pembantu doktor gigi Dale Arbus (Charlie Day) telah berjuang untuk mengekalkan maruahnya terhadap Dr. Julia Harris, D.D.S. (Jennifer Aniston), apabila beliau tiba-tiba memanaskan keadaan. Dan akauntan Kurt Buckman (Jason Sudeikis) baru sahaja mengetahui yang bos syarikat beliau, Bobby Pellit (Colin Farrell), bukan sahaja berazam merosakkan karier beliau, tetapi merancang untuk membuang sisa toksik ke satu tempat.

Berhenti bukan satu pilihan.  Jadi, mereka pergi mendapatkan khidmat bekas penjenayah (Jamie Foxx), dan meminta nasihat dari lelaki ini cara-cara untuk membunuh majikan mereka. Walau macam mana pun, rancangan mereka tidak berjalan lancar dan mempunyai banyak halangan. Dapatkah mereka membunuh bos-bos mereka? Jadi nantikan filem ini di panggung wayang terdekat rumah anda. Yeahh!

Apa-apa pun, layankan trailer filem ini dahulu atau kunjungi laman rasmi Horrible Bosses selepas ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Gambar : David Beckham & Baby Perempuan, Harper Seven Beckham.

Posted: 07 Aug 2011 08:02 PM PDT

Cute alert! Victoria telah berkongsi gambar David Beckham bersama baby perempuan mereka, Harper Seven Beckham melalui laman Twitter-nya, hari ini.

"I took this beautiful picture and wanted to share it with you, baby Harper cuddling Daddy! x VB" – Victoria Beckham.

Menurut sumber terapat: Harper merupakan gelaran yang digunakan ketika zaman Inggeris lampau, satu nama yang disukai oleh Victoria Beckham. Manakala, Seven pula adalah nombor bertuah kerana secara kebetulan baby perempuan ini dilahirkan sekitar pukul 7.55, pada bulan ke-7.

David Beckham, 36 yang kini mewakili pasukan LA Galaxy telah berkahwin dengan Victoria Beckham, bekas ahli kumpulan Spice Girls pada tahun 1999. Mereka telah dikurniakan dengan 3 orang anak lelaki iaitu Brooklyn, Romeo & Cruz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Artis Ajak Peminat Bersama Fahami Maksud Surah

Posted: 07 Aug 2011 10:58 PM PDT

Artis Ajak Peminat Bersama Fahami Maksud Surah Dalam Program Bicara Surah di TV1

Tanggungjawab menyampaikan dan menyebarkan kebaikan terletak pada setiap individu apatahlagi ketika seluruh umat Islam meraikan Ramadan yang mulia ini. Ternyata usaha dilakukan Radio Televisyen Malaysia (RTM) berkongsi sebuah program menarik bertajuk Bicara Surah sememangnya berkesan menyumbang kepada mengajak seluruh umat Islam menghayati erti dan pengertian maksud surah-surah yang terkandung dalam al Quran.

Menampilkan pengacara Saiful Bahrim, program disiarkan hujung minggu setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad, jam 4.30 pagi serta ulangannya setiap Isnin hingga Rabu, jam 4.30 petang di TV1.

Artis yang terlibat jayakan Bicara Surah

Bersama artis undangan Mr Os, Osman Kering, Munir Phyne Bollez, Engku Faridah, Amylia, Alif Azfar, Joey, Yusmal, Farid Amirul dan Azza Elite, setiap 13 episod siarannya penonton di ajak berkongsi pengajaran melalui huraian ayat sebagai panduan dan motivasi manusi sejagat. Ayat dipilih mengkhususkan perbincangan tentang manusia yang mendapat perlindungan dari Allah sebagai pelindung utama, menjaga hati agar lebih tawaduk kepada Allah.

Ayat-ayat dipilih seterusnya mengkhususkan perbincangan tentang perlunya mengasihi sesama manusia lebih-lebih lagi anak yatim piatu dan janganlah kita menzalimi mereka (anak-anak yatim), kelalaian manusia dalam mentaati perintah Allah, ketaksuban manusia yang berlumba-lumba mencari harta kekayaan, pangkat dan darjat sehingga leka dan berakhir dengan pembalasan dari Allah yang amat azab.

Perbincangan turut mengupas tentang ayat yang menyentuh soal penderhakaan Abu Lahab sebagai musuh yang terang lagi nyata kepada Allah. Allah juga mengecam Abu Lahab yang derhaka, yang merosakan kaum nabi Muhammad denga harta kekayaannya, sebagai peringatan kepada manusia agar tidak ghairah dengan apa yang dimiliki sehingga lupa diri dan bangga diri, sifat Allah Taala yang tidak sama sekali dengan manusia dan peringatan kepada manusia supaya taat akan segala perintah Allah juga tentang anugerah Allah kepada kaum Quraish dengan memberi keamanan dan kenteteraman dalam mencari sumber rezeki dengan limpahan yang tidak terhingga, memperingati manusia tentang anugerah dari Allah agar manusia sentiasa bersyukur dan beramal soleh kepada Allah.

Menariknya program ini menyentuh tentang kemuliaan malam Lailatul Qadar yang terjadi pada bulan Ramadan. Memberi tahu manusia tentang kehebatan malam tersebut yang lebih mulia berbanding 1000 bulan pada bulan yang lain.

Lain-lain ayat yang dikupas maksudnya termasuklah tentang manusia yang suka mencaci, mengeji dan yang leka mengumpulkan harta mereka sehingga lalai kepad perintah Allah,orang-orang kafir yang menyembah berhala, pengajaran Allah terhadap azab dan pembalasan terhadap tentera Abrahah yang ingin meruntuhkan kaabah, keamanan dan kedamaian negeri Mekah dengan limpahan kurnian Allah Taala dengan tersemai pelbagai buah-buahan seperti buah Tin, Zaitun dan Kurma dan diakhiri dengan ayat menyentuh kemudahan dan kelapangan kepada nabi Muhammad dan umatnya yang beriman bagi melaksanakan pelbagai urusan.

Justeru pastikan anda yang ingin berkongsi ilmu dan pengajaran ayat-ayat al Quran pastikan anda menonton Bicara Surah sepanjang Ramadan ini hanya di TV1.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Slot Rancangan Keagamaan Khas di RTM
  • Lirik Lagu Terbaru Bob AF Sinar Menunggu
  • Artis Pakai Susuk dan Selebriti Baiki Anu?
  • Chat Shawal & Heliza: Antara Teruja & Teruji
  • Poster Jeslina di Satu Demonstrasi Tunjuk Perasaan
  • Meet My New Baby: MyFew.Net
  • Gambar Kekasih Baru Nor Aliah Lee
  • New Video Clip Age Of Pollution by Ning Baizura
  • Ujibakat Program Realiti Adik-Adikku Musim Kedua
  • Fara Fauzana Menang Anugerah Artis ARTIS HIP Highly Intelligent Popular
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Faezah Elai Umum Kahwin 9 September

    Posted: 07 Aug 2011 09:38 AM PDT

    Dalam satu portal hiburan, Faezah Elai telah Umum Kahwin 9 September Tapi Enggan dan Masih Rahsiakan Bakal Suaminya. Adakah benar desas desus mengatakan Heykal Hanifah bakal menjadi suami Faezah Elai?

    Pelakon berbakat yang sarat kontroversi, Faezah Elai mengaku akan bernikah pada 9 September ini di rumah keluarganya di Pulau Pinang. Tapi gerangan lelaki yang akan mengahwininya tidak didedahkan kepada umum. Namun bayangan lelaki yang disebutnya membuatkan orang yang mengikuti perkembangannya mengagak, lelaki tersebut ialah pengarah drama Asmara, Heykal Hanifah.

    Faezah Elai

    FAEZAH BELUM SEDIA PERKENALKAN NAMA BAKAL SUAMI
    Heykal yang kini berstatus duda pernah menjadi hangat apabila hubungannya dengan Faezah diperkatakan sebelum rumah tangganya dengan seorang pegawai perhubungan awam di sebuah syarikat rakaman musnah. Mereka dah sah bercerai.

    "Insya-Allah saya akan bernikah pada hari Jumaat 9 September depan dengan seorang ahli perniagaan bernama Muhammad," kata Faezah kepada beberpa media.

    Faezah juga memberikan gambaran yang lelaki yang bakal menjadi suaminya nanti terlibat dalam perniagaan yang melibatkan penggambaran drama dan filem dan berasal dari Utara juga.

    Penjelasan tersebut menguatkan tanggapan yang Heykallah orang yang dimaksudkan, namun dia sendiri enggan membuka mulut.

    "Saya jatuh cinta dengannya sebab dia faham karier dan jiwa saya. Dia orangnya simple, merendah diri, sangat kelakar dan mengambil berat. Kulitya kuning langsat dan ada misai sikit," Faezah meneruskan gambaran lelaki yang mahu menjadi suaminya.

    Heykal juga memiliki misai sebagaimana yang digambarkan dan berkulit sedikit gelap. Namun sehingga hari ini Faezah belum lagi menghantar kad undangan kepada media.

    Namun difahamkan busana pengantin sudah ditempah dengan seorang pereka terkenal di Kuala Lumpur. Faezah juga memberitahu wartawan majalah Mangga bahawa majlis persandingan dirancang diadakan pada 3 Disember depan. Dia juga tidak merancang mengadakan majlis di Kuala Lumpur kerana tidak ramai saudara-mara di ibu negara.

    Tunggulah siapa yang bakal menjadi suami Faezah nanti. Adakah Heykal atau seorang lelaki lain yang tiba-tiba muncul dalam hidupnya?

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Gambar Faezah Elai Karpet Merah ABP2010
  • Gambar Seksi Faezah Elai Heroin Tomboy Drama Sutera Maya Pakai Tank Top
  • Sinopsis Drama Hartamas Lakonan Faezah Elai
  • Gambar Faezah Ilai Masa Budak-Budak
  • Shahz Jaszle Kekasih Faezah Elai dalam Pondok Ingatan Cinta
  • Gambar Faezah Ilai dengan Green Cheongsam Salikin Sidek
  • Sinopsis Drama Asmara Lakonan Faezah Ilai & Shaz Jaszle
  • Drama La Dolce Amira dan Datin Wanabe di TV3
  • FAEZAH Akademi Fantasia 7
  • Gambar Nikki Bertudung di Majlis Nikah Ning
  • Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Akibat berpacaran semasa banjir

    Posted: 07 Aug 2011 09:00 PM PDT




    Memang kalau sudah lagi jatuh cinta, dunia serasa milik berdua... Tak peduli panas , hujan, atau banjir. Semua itu bukan halangan.Tapi kadang jatuh cinta membuat orang jadi kurang waspada....


    Lady Gaga menyerupai lelaki dalam single terbarunya

    Posted: 07 Aug 2011 08:00 PM PDT

    LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Lady Gaga beraksi seperti seorang lelaki dalam kulit single terbaharunya, You and I, lapor sebuah akhbar semalam.

    Penyanyi itu sebelum ini terkenal dengan imejnya yang pelik apabila berada di khalayak ramai.

    Dalam kulit single terbaharunya itu, Lady Gaga yang berusia 25 tahun turut menghisap sebatang rokok.

    Dia juga mempunyai jambang dan wajahnya disolek seperti lelaki.

    Lagu itu akan berada di pasaran pada 23 Ogos depan.

    Baru-baru ini, Lady Gaga menyampaikan mesej di laman Twitter dengan menyatakan: "Anda tidak akan mencari apa yang anda mahukan dalam percintaan jika anda tidak menyayangi diri anda." - Agensi

    sumber : kosmo online

    Sebuah apartmen dipercayai yang terkecil di AS

    Posted: 07 Aug 2011 07:00 PM PDT


    MANHATTAN, Amerika Syarikat (AS) - Sebuah apartmen dipercayai yang terkecil di AS, cuma seluas 7.2 meter persegi, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Kediaman tersebut yang dimiliki seorang arkitek, Luke Clark Tyler tidak memiliki dapur atau bilik mandi kerana kesempitan ruang.

    Dikenali sebagai 'rumah kotak kasut', apartmen berkenaan dilengkapi sebuah katil sofa, ketuhar gelombang mikro dan peti sejuk mini yang dipasang pada meja tempat dia bekerja.

    Tyler, 27, berkongsi bilik air dan tandas dengan tiga pemilik apartmen lain di sebuah bangunan apartmen di pusat bandar di sini.

    Dia menyewa apartmen mini itu pada harga cuma AS$800 (RM2,406) sebulan.

    Sewa tersebut dianggap murah berikutan harga hartanah di sini yang melambung tinggi. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Wow..ada awan menyerupai cerut

    Posted: 07 Aug 2011 06:00 PM PDT


    DARTMOUTH, Britain - Sekumpulan nelayan menyangka mereka berada dalam filem seram klasik, The Fog apabila melihat formasi awan luar biasa di kaki langit, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Mereka sedang memancing di atas sebuah bot di Selat Inggeris baru-baru ini apabila awan gergasi mirip sebatang cerut tiba-tiba muncul beberapa kilometer di hadapan dalam kejadian yang berlaku baru-baru ini.

    Awan rendah sepanjang 1.6 kilometer itu bergerak ke arah bot mereka, 48 kilometer ke selatan bandar ini dan menyelubunginya beberapa minit kemudian. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Wow! Komputer Senipis Kertas (+Video)

    Posted: 07 Aug 2011 05:00 PM PDT

    Pengkaji di Kanada mengaku mengembangkan komputer yang memiliki ketebalan senipis kertas. Komputer ini akan sangat fleksibel hingga bisa dilipat dan ditaruh di saku.

    Ilmuwan komputer di Queens University, Ontario, Kanada, berhasil membuat prototip komputer ini. Komputer ini menggunakan tampilan layar sentuh fleksibel yang boleh dibengkokkan.

    Menurut keterangan universiti itu, perangkat ini digambarkan sebagai 'komputer' sekaligus 'smartphone'.

    "Komputer ini terlihat, terasa dan beroperasi layaknya selembar kertas interaktif," ujar pencipta Roel Vertegaal sekaligus direktur Human Media Lab seperti dikutip Los Angeles Times.

    Pengguna boleh berinteraksi dengan perangkat ini dengan membengkokkannya menjadi telefon atau melipat pojoknya untuk membalik laman atau menulis di atasnya menggunakan ballpen, lanjutnya.

    Perangkat ini merupakan 'prototip smartphone yang disebut paperphone' yang 'disebut-sebut sebagai iPhone fleksibel,' lanjutnya lagi. Teknologi ini bisa digunakan untuk tablet, telefon dan perangkat lain yang akan 'menyesuaikan bentuk pada saku'.

    Berikut videonya.

    Gambar..lelaki yang merayu kekasihnya kembali ,sampai dia pengsan

    Posted: 07 Aug 2011 11:01 AM PDT


    Marah atau Tersampuk? Anjing Ini Seperti Sedang Mengatakan "I Love Satan!" [Video]

    Posted: 07 Aug 2011 10:30 AM PDT

    Bagi sebagian orang anjing adalah binatang yang lucu dan merupakan sahabat terbaik bagi manusia. Namun, anjing yang ada di dalam video ini nampaknya tidak cukup bersahabat.

    Entah kerana perasaannya yang sedang kurang baik atau mungkin anjing tersebut benar-benar dipengaruhi kekuasaan jahat, yang jelas anjing ini boleh membuat orang lari ketakutan dengan gonggongannya.

    Beberapa komen di Youtube mengatakan anjing ini seperti mengatakan "I love Satan!" pada detik ke lapan dari video ini. Benarkah?JOM kita cek bersama.


    Keji..Wanita Ini Bertahun-Tahun Simpan Lima Jasad Bayi Hasil Hubungan Gelapnya di almari

    Posted: 07 Aug 2011 09:35 AM PDT


    PENNSYLVANIA - Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh juga. Michele Kalina akhirnya mengaku dia diam-diam melahirkan di bilik mandinya sebanyak lima kali, hasil hubungan gelapnya dengan rakan sepejabatnya. Jazad bayi-bayi itu - dia diduga membunuh salah satu bayi ketika lahir dalam keadaan hidup -disimpan di almari yang terkunci rapat.

    Bila terbukti bersalah, dia bakal dijatuhi hukuman penjara 20 sampai 40 tahun.

    Kepada seorang psikiater, ia mengaku membungkus bayi masing-masing dengan tuala dan kemudian menyimpannya dalam almari terkunci. Dia ingat bahawa bayi yang ketiga, laki-laki, masih bernyawa ketika dilahirkan.

    "Dia mungkin telah membungkus bayi terlalu erat dengan tuala sehingga bayi tidak boleh bernafas," kata Dr Jerome Gottlieb, ahli jiwa yang mendampinginya. Tubuh bayi-bayi itu kemudian dibungkus dan dimasukkan dalam kotak pendingin di almari.

    Lima mayat itu membusuk selama bertahun-tahun sampai puteri remajanya menemukan kerangka sisa-sisa jasad itu tahun lalu. Pada saat itu, pihak berwenang tidak dapat menentukan bagaimana bayi-bayi itu telah meninggal.

    Kalina, seorang jururawat,mengaku selalu dalam keadaan mabuk selama kelahiran dan tidak sepenuhnya mengingat apa yang terjadi. Dia juga menderita depresi berat dan masalah kesihatan mental lainnya.

    Pembelanya, Holly Feeney, mencari keringanan dengan alasan bahawa Kalina telah belajar untuk menyangkal kenyataan kerana ia kerap mengalami penganiayaan fizik dan seksual di masa kanak-kanak. Ia menaruh kenangan dari bayi-bayinya dalam 'almari psikologis'.

    sumber : straits times

    Oh..macam ni cara awek jadian buat dadanya kelihatan montok

    Posted: 07 Aug 2011 08:45 AM PDT

    Aksi hebat mat rempit Pakistan

    Posted: 07 Aug 2011 07:45 AM PDT

    The Magic of Dandan

    Posted: 07 Aug 2011 06:30 AM PDT










    Kenapa wanita ini tak ada cap jari?

    Posted: 07 Aug 2011 05:36 AM PDT


    INILAH.COM, Jakarta – Ada penyakit langka yang penderitanya tidak punya cap jari. Penyebabnya?

    Tahukah Anda, bahawa ternyata ada orang yang tidak memiliki sidik jari? Pada 2007, seorang perempuan Switzerland tidak boleh masuk ke Amerika Syarikat, kerana saat harus scan jari tangan, petugas bandara tidak boleh mendeteksi cap jarinya.

    Dikutip dari Sciencemag,Eli Sprecher, ahli dermatologi di Sourasky Medical Center, Tel Aviv, Israel, mengatakan keadaan ini disebutadermatoglyphia. Penderita penyakit ini punya jemari mulus dan telapak tangannya jarang berkeringat jika dibandingkan dengan orang pada umumnya.

    Setelah diteliti, ternyata sembilan orang di keluarga perempuan ini juga berkeadaan sama. Sprecher menduga hal ini adalah penyakit turunan. Jadi ia mengumpulkan DNA keluarga tersebut.

    Ia pun menemukan bahawa ada kelainan genetik pada protein gen SMARCAD1. Gen ini diduga mengakibatkan terjadinya mutasi.

    Hasil temuannya itu dilaporkan di The American Journal of Human Genetics. Namun saat ini Sprecher masih harus mencari tahu fungsi gen SMARCAD1,dan apa perannya terhadap pembentukan cap jari.

    Wow..USB untuk golongan kaya

    Posted: 07 Aug 2011 04:00 AM PDT

    Extreme! Lelaki Ini Hidup dengan Singa (Video)

    Posted: 07 Aug 2011 03:40 AM PDT

    Alexander Pylyshenko is a lion-lover who is taking animal activism to a new level of extreme with his new publicity stunt. For five weeks, Pylyshenko will live among the lions in his private zoo in an attempt to raise awareness of the plight of lions in captivity.

    Many zoos go to great lengths to ensure that their lions are comfortable, safe and happy in their enclosures. But there are also many zoos that lock up their lions and throw away the key, directly and indirectly abusing them. Pylyshenko hopes to raise awareness of the plight of lions around the world by broadcasting his entire stay with his lions online. The animal lover will be living almost exactly as the lions do, eating the food they eat and going to the bathroom and showering in their enclosure. Pylyshenko also plans to paint his lions during his stay and sell his work to benefit his lion charity.


    Wow! Ada ‘Mermaid’ di Danau Alster

    Posted: 07 Aug 2011 02:00 AM PDT


    INILAH.COM,Jakarta – Siapa yang tidak suka melihat puteri duyung cantik? Kini putri duyung itu atau yang dikenal dengan sebutan mermaid boleh anda lihat sepanjang hari di Danau Alster.

    Ada yang baru di Hamburg. Tepatnya di Danau Alster, Jerman. Di dalam danau itu kini berendam seorang wanita cantik bak seekor mermaid (puteri duyung).

    Hmm, setelah ditelusuri, rupanya mermaid itu adalah hasil karya seniman 3D Jerman Oliver Voss setinggi empat meter.

    Kalau dilihat dari ukuran kepalanya yang menyumbul dari permukaan danau yang mencapai ketinggian empat meter, tentu wanita itu tidak dapat disebut little (kecil). Maka itu masyarakat Hamburg menyebutnya "The Giant Mermaid Sculpture".

    Seperti dikutip dari Dailymail, patung wanita yang terdiri dari tiga bahagian, iaitu bahagian kepala, dan dua buah kaki yang seketika menghebohkan warga setempat itu adalah bahagian dari iklan produk kosmetik milik Marcia Kilgore dengan label Soap & Glory.

    Sementara, pwanita yang sesungguhnya dinamakan "Riesen-Nixe" (grand mermaid) atau juga "Badenixe" (bathing beauty), akan turut meramaikan suasana Alsters Lake selama 10 hari, dimulai pada Rabu petang kelmarin, hingga Jumat 12 Ogos mendatang.

    Mermaid itu dapat dilihat publik sejak 3-12 Ogos 2011. Dengan adanya mermaid yang terendam itu, menjadi daya tarik baru bagi pelancungan tempatan mahupun internasional yang berkunjung ke Jerman

    Inilah Situs Pertama di Dunia

    Posted: 07 Aug 2011 01:00 AM PDT


    INILAH.COM, Jakarta – Sabtu (6/8) ini menandakan 20 tahun ulang tahun situs web pertama yang pernah diciptakan, yakni pada 6 Ogos 1991. Situs ini merupakan karya pasukan dari CERN.

    Pasukan teknisk CERN yang dipimpin Sir Tim Berners-Lee bekerja menyediakan contoh potensial pertama World Wide Web (www). Meski tak ada salinan asli situs ini, versi terbaru situs ini biboleh diakses disini dan untuk laman web pertamanya disini.

    Saat itu, Berners-Lee muncul dengan dua idea mendasar, HTML (hypertext markup language) dan HTTP (hypertext transfer protocol). Setelahnya seperti ditulis CERN, ia membuat web-nya sendiri menggunakan komputer NeXT sebagai server.

    Selain itu, ia juga mengkodekan browser pertama yang berfungsi ganda sebagai editor HTML pertama. Lebih penting lagi, ia dan rekaan Robert Cailliau muncul dengan nama WWW. Selanjutnya, seperti kata sejarah, browser universal yang boleh beroperasi di segala komputer dilancarkan.

    Kemudian, pada Februari 1993, versi asli Mosaic, browser web asli pertama, dirilis National Center for Supercomputing Applications (NSCA). Browser ini dikembangkan Marc Andreessen yang kemudian mengembangkan Nerscape dan menjadi templat kebanyakan browser yang dirilis dua dekad ini.

    Pengantin wanita tak muncul,pengantin lelaki nikahi pengiring pengantin waniita

    Posted: 07 Aug 2011 12:00 AM PDT


    Untuk menghindari rasa malu kerana pengantin wanita tak muncul saat upacara pernikahan, seorang lelaki memujuk pengiring pengantin agar bersedia menjadi pengantin wanita.
    Awalnya keduanya sepakat bahawa itu upacara itu adalah pernikahan palsu. Namun, ia kemudian jatuh cinta dan memutuskan untuk benar-benar menikahi pengiring pengantin perempuan tersebut.

    Dikutip BBC, upacara pernikahan ini dilangsungkan November lalu di Taiwan. Namun, kedua mempelai terlibat soal jumlah tamu yang akan diundang.
    Pertengkaran ini membuat mempelai wanita tidak bersedia hadir di acara pernikahan.
    Agar tidak merasa malu di hadapan para undangan, mempelai lelaki meminta pengiring pengantin menjadi mempelai wanita.
    Setelah pernikahan itu, sang lelaki mengajukan tuntutan ke pengadilan Taiwan. Pengadilan menjatuhkan hukuman denda kepada si mempelai wanita tang tak hadir itu, agar membayar 8.620 dolar AS sebagai ganti rugi kepada bekas calon mempelai lelaki.(*)

    Sumber

    Bunga Beracun Ditanam di Depan Taman Bermain

    Posted: 06 Aug 2011 11:00 PM PDT


    LONDON - Pemerintah kota di Inggris sangat marah kerana menyaksikan adanya tumbuhan mematikan yang digunakan oleh suku amazon dalam membuat panah beracun di dekat taman bermain anak-anak.

    Staf Pemerintah Distrik South Lakeland mengakui kesalahannya yang menanam Bunga Monkshood yang beracun di dekat taman bermain anak-anak di Kendal, Inggris.

    "Warga pedalaman di Amazon membuat panah beracun untuk membunuh monyet yang ada di pohon dengan menggunakan tanaman ini," ujar seorang ahli botani Thomas Gudgeon, seperti dikutip News Core, Sabtu (6/8/2011).

    Tanaman beracun ini dapat mengakibatkan komplikasi jantung, kelemahan otot, mual-mual, dan muntah.

    Dewan kota setempat pun akhirnya meminta maaf. Mereka menyatakan, penanaman bunga beracun itu dilakukan tanpa disengaja oleh otoritas yang berwajib.

    Tanaman itu pun akhirnya dicabut dan dibuang demi keamananan. Pemerintah setempat juga mengingatkan warga agar tidak mencoba memakan tanaman yang tidak wajar kerana akan sangat berbahaya bagi kesihatan.(rhs)

    Kajian Pengguna Browser Internet Explorer Punya IQ Lebih Rendah Rupanya palsu

    Posted: 06 Aug 2011 10:00 PM PDT


    Laporan hasil kajian kontroversi yang menyatakan bahawa rata-rata pengguna Internet Explorer (IE) memiliki IQ paling rendah dibanding pengguna browser lainnya sempat heboh di internet, Rabu (3/8/2011) kelmarin. Namun, survei tersebut ternyata hoax belaka.

    Pengguna Browser Internet Explorer Punya IQ Lebih Rendah?

    Perusahaan konsultan dari Kanada, AptiQuant yang mengaku melakukan survei tersebut akhirnya mengakui hal tersebut. Dalam situs webnya, www.aptiquant.com, persahaan tersebut menyatakan sengaja menyebarkan khabar buruk sebagai upaya mendorong publik meninggalkan Internet Explorer 6.

    Browser buatan Microsoft tersebut memang yang secara teknis terlalu riskan digunakan kerana banyak kelemahan. Namun, sampai saat ini masih banyak yang menggunakannya. Microsoft sendiri sudah menyarankan pengguna untuk beralih ke software lebih baru yang kini sudah tersedia hingga IE versi 9.

    "Aptiquant didirikan pada akhir Julai 2011 oleh situs web panduan belanja AtCheap.com , dengan tujuan meluncurkan kajian palsu berjudul "Intelligent Quotient and Browser Usage". Kajian tersebut mengatakan bahawa orang yang menggunakan Internet Explorer memiliki skor IQ lebih rendah dari rata-rata.Kajian tersebut membuat dunia IT heboh. Tujuan utama di balik hoax ini adalah untuk menciptakan kepedulian mengenai masalah pada IE6 dan tidak dimaksudkan untuk melukai siapapun," tulis pernyataan di halaman depan situs tersebut.

    Pernyataan tersebut muncul tak lama setelah sejumlah situs melakuikan investigasi. Seperti dilansir situs web IT Pro, indikasi hoax diketahui dari situs web Aptiquant. Situs tersebut sempat menyajikan halaman mengenai pasukan manajemen yang ternyata hasil salinan dari situs perusahaan lain Central Test. Bahkan, semua nama pejabat di situs tersebut dicatit begitu saja dengan format yang sama termasuk testimoni dari konsumen perusahaan tersebut.

    Namun, saat dicek kepada Patrick Leguide, pimpina Central Test, tidak pernah mengenal nama Leonard Howard yang mengaku sebagai CEO AptiQuant. Salah satu konsume yang memberi testimoni, Warwick Business School, juga tidak pernah mendengar nama perusahaan AptiQuant. (Sumber)

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS