Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Majlis Harijadi tema lanun Anak Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari

Posted: 26 Sep 2011 10:32 PM PDT

Kelihatan keluarga Sinclair daan keluarga Mertuanya turut menyambut harijadi Noah .Bunga kelihatan cantik dan slim .Yelah kan masa lepas bersalin Bunga jadi sangat tembam.Dengan gaya pemakanan yang sihat,dia berjaya menurunkan berat badan..


Dengan bertemakan 'lanun', pasangan selebriti Ashraf Sinclair dan Bunga Citra Lestari telah menyambut ulang tahun pertama anak lelaki mereka, Muhammad Noah Sinclair minggu lalu.

Noah yang lahir pada 22 September 2010 telah diraikan di taman tema Play Park, Kemang, Jakarta, Indonesia. Beberapa orang tetamu khas turut hadir memeriahkan majlis tersebut.

"Ini ulang tahun Noah yang pertama, kita meraikannya bersama keluarga dan teman rapat dalam satu majlis yang sederhana," ujar Bunga

Tambahnya, pemilihan tema lanun sengaja dibuat untuk menjadikan majlis itu unik selain bersesuaian dengan lokasi yang dipilih.

"Selepas berjalan-jalan saya nampak banyak gambar lanun di kedai buku dan ia terlalu lucu dan saya membeli beberapa kostum untuk kami memakainya," ujarnya.

Bunga juga mengaku membuat persiapan yang agak panjang untuk majlis puteranya itu untuk memastikan ia berjalan lancar dan meriah.

"Lama juga saya fikirkan untuk buat majlis ini jadi meriah, mungkin ini merupakan tahun pertama Noah, jadi saya mahu yang terbaik untuk dia," tambahnya lagi.

Bekas kekasih Mamat Sepah, Adda kini betudung

Posted: 26 Sep 2011 10:19 PM PDT

Semasa Melodi Raya lepas,kelihatan Adda bekas kekasih Mamat Sepah yang juga merupakan penyanyi utama kumpulan Butterfly bertudung .

Menurut Adda dia bertudung bukan kerana siapa-siapa tapi kerana keinginan sendiri..

Sensasi terjumpa twitter mamat Sepah kepada Adda sebelum Adda mendedahkan kepada media tentang kecurangan Mamat..

Mamat meminta Adda supaya jangan tulis pape dan jangan ganggu hidup dia lagi...


Isu Hantu Bonceng menghina Islam selesai

Posted: 26 Sep 2011 09:39 PM PDT


Satu pertemuan di antara Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Ustaz Nasrudin Hassan, dan Saudara Ahmad Idham Ahmad Nadzri, penerbit dan pengarah filem Hantu Bonceng, telah diadakan, bagi membincangkan beberapa isu yang diperkatakan oleh media sebelum ini.

Dalam pertemuan tersebut, kedua-dua pihak telah menyuarakan hasrat dan memberi penjelasan mengenai perkara tersebut. Hasil dari pertemuan itu, pihak Dewan Pemuda PAS dengan Excellent Pictures telah mencapai kata sepakat dan berpuas hati dengan semua penjelasan malah sebulat suara menyelesaikan masalah berbangkit dalam suasana yang cukup mesra.

Ahmad Idham merasakan pertemuan ini memberikan hasil yang cukup positif. Selain itu, ianya juga menunjukkan sifat keterbukaan kedua-dua belah pihak dalam menerima sebarang cadangan sekaligus memperbaiki penghasilan filem akan datang serta memberi nilai baik kepada industri perfileman tempatan, amnya.

Mencapai kata sepakat dalam beberapa isu yang diperkatakan, Ustaz Nasrudin telah menegaskan, mereka (Dewan Pemuda) sentiasa bersedia menyokong genre filem dan industri ini, yang boleh membawa mesej yang baik kepada masyarakat umum.

Dalam pertemuan itu juga, Ahmad Idham berkesempatan memberi penerangan kepada DPPM berkaitan senario industri perfileman tempatan, sekaligus mencuit minat Dewan Pemuda PAS dalam bidang perfileman.

Ustaz Nasrudin dan Ahmad Idham, juga telah berjaya menyelesaikan masalah yang heboh diperkatakan dengan baik setelah kedua–dua belah pihak saling memberi dan mendengar penjelasan serta mengenali antara satu sama lain.

Dalam kesempatan ini juga, kedua- dua belah pihak memohon agar isu berkaitan filem Hantu Bonceng tidak lagi diperbesar atau dipertikaikan oleh mana-mana pihak kerana ia telah diselesaikan dalam pertemuan tersebut.

Terdahulu, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengesahkan dialog mengenai syahadah dalam filem Hantu Bonceng tidak mempersendakan Nabi Muhammad.

Pengesahan itu dibuat setelah pegawai jabatan berkenaan menonton filem itu, kata Pengerusi Lembaga Penapis Filem (LFP) Datuk Raja Azahar Raja Abdul Manap.

Beliau berkata dalam babak pelawak terkenal Zizan yang sedang terlantar di hospital selepas kemalangan jalan raya yang menyebabkan wanita yang membonceng motosikalnya maut, Zizan telah mengucap kalimah syahadah setiap kali muncul wajah wanita yang maut itu.

"Dalam kesemua kalimah (Zizan) ada elemen berhenti sekejap. Oleh itu, tidak timbul sama sekali isu mempersendakan syahadah kerana perkataan syaitan tidak disebut dalam satu nafas," katanya dalam kenyataan Khamis lalu.

"LPF sejak kali pertama menapis filem ini telah memberi perhatian yang teliti sebelum membuat keputusan. Lembaga sentiasa berpegang kepada empat elemen utama dalam sesuatu penapisan iaitu keselamatan dan ketenteraman awam, keagamaan, sosio budaya, ketertiban dan ketatasulisaan.

"Dalam isu ini elemen keagamaan telah diberi perhatian cermat dan teliti oleh lembaga," tambahnya.

Norman menangis sebak semasa Akad nikah teringatkan Abby?

Posted: 25 Sep 2011 08:38 PM PDT

Pelakon Norman Hakim yang menangis sebak selepas diijabkabulkan dengan pelakon Memey Suhaiza, Sabtu di Kota Tinggi, Johor, berjanji tidak akan mengabaikan isterinya itu.

Dia tidak dapat menahan sebak setelah memikirkan kegagalan dalam perkahwinannya yang pertama dengan pelakon Abby Abadi.

"Saya rasa sebak selepas akad nikah kerana rasa kesal dengan kegagalan perkahwinan saya sebelum ini.

"Saya berjanji tidak akan mengulangi kesilapan itu lagi dan berharap kehidupan yang terbaik pada masa akan datang,"

Sebelum nie,Norman pernah bercerai 2 kali dengan Abby..

Perceraian pertama mereka berakhir dengan rujuk semula selepas Norman memujuk abby dan berjanji akan besama selamanya.

Kali kedua selepas Norman ditangkap Khalwat dengan Memey ,Abby membawa para wartawan semua serang norman suruh suaminya itu menceraikannya ketika itu,pada mulanya Norman enggan,tapi selepas melalui prosess mahkamah semua barulah mereka bercerai.

Sebelum nie pun Norman pernah mengajak Abby untuk rujuk semula,Memey pun pernah sms Abby suruh terima Norman balik..wah wah dramatik yeh..Tapi Abby tak setuju lah agaknya..

Akhirnya jodoh Norman tetap dengan Memey .Norman berjanji akan membahagiakan Memey,semoga perkahwinan kali nie kekal lah ye..

Irma Mendoakan kebahagiaan Nabil

Posted: 25 Sep 2011 07:50 PM PDT


"Saya tetap doakan yang terbaik untuk Nabil," demikian ujar pelakon Irma Hasmie, 29, bekas kekasih Nabil Raja Lawak, 28, bila disentuh mengenai pernikahan Nabil yang bakal menjelang empat hari lagi (30 September 2011).

Tambah Irma, dia merasa tidak manis jika dia hadir ke majlis pernikahan itu nanti kerana bimbang disalahertikan oleh pihak lain. Selain itu, dia tidak mahu timbulnya perkara yang tidak elok kerana dia menghormati hari bahagia bekas kekasihnya itu.

"Apa-apa pun, saya mahu ucapkan tahniah pada Nabil. Mudah-mudahan Nabil dapat melayari bahtera perkahwinannya dengan rahmat dan keberkatan dari Allah.

"Saya tak pernah bermusuh dengan Nabil, jauh sekali dengan ahli keluarganya kerana saya juga agak rapat dengan adik beradik perempuannya. Saya pun tak suka nak bermusuh dengan sesiapa kerana takut tidak berkesempatan untuk meminta maaf.

"Jadi, saya tak mahu mereka berkecil hati dengan tindakan saya kerana saya masih menjaga hubungan baik dengan mereka. Tidak pernah putus walau apa juga sekalipun," katanya.

Bila ditanya mengenai teman hidup, Irma bagaimanapun mengakui masih belum mempunyai teman istimewa, malah sedang mencari seorang calon paling sesuai untuk dijadikan bakal suami.

"Bila kita dah tahu banyak benda mengenai ilmu agama, saya sudah mula faham apa yang kita perlu dan ingini dalam hidup ini. Perkahwinan merupakan satu fitrah dan sebagai seorang manusia biasa, saya juga punya keinginan untuk berkahwin.

"Saya akui kini saya sedang mencari calon suami dan bukan kekasi hati. Usia saya pun dah semakin meningkat dan saya perlu memikirkan mengenai pasangan hidup," tambah Irma

Sensasi pasti sedikit sebanyak pasti ada rasa sayu di hati Irma,maklumlah dia dan Nabil dah becinta 2 tahun,dan hubungan mereka dulu pun mendapat liputan media.Nabil dulu pun beriya nak kahwin dengan Irma..Namun bukan jodoh mereka,hubungan terputus ditengah jalan apabila Nabil mengkhianati kepercayaan Irma..

Tapi memang ada hikmah la kan,selepas putus cinta Irma berhijrah menjadi sorang yang lebih baik,bertudung dan beruasaha menjadi muslimah sejati.Sensassi yakin ada lelaki yang jauh lebih baik untuk Irma nanti..

Abby minta Norman dahulukan hutangnya, Abby bergaduh dengan Zul?

Posted: 25 Sep 2011 07:28 PM PDT

Bekas suami Abby akhirnya telah bergelar suami orang...Namun pada hari perkahwinan Norman,Abby mengeluarkan satu statement berkaitan hutang Norman..Isk isk tak baik tak overshadow hari bahagia orang lain dengan mengaibkan dia pada semua orang terutamanya pada hari bahagia Norman...

Tapi Norman pun kene lah bayar hutang kat Abby...

Al kisahnyer pasal hutang mereka nie tak silap Sensasi dulu...masa perkahwinan Abby dan Norman,Abby turut menggunakan wangnya untuk membayar persiapan dan persandinganNorman hutang padanya. Manakala kata Norman pulak, merka berdua bersetuju untuk berkongsi sama untuk majlis perkahwinan mereka dulu.Jadi Norman tak anggap itu sebagai hutang.

Abby menjawab ,dia bersetuju berkongsi beban dengan Norman kerana ingatkan mereka akan kekal sebagai suami isteri selamanya,tetapi memandangkan Norman buat hal,dan abby mntak cerai,maka dia tak rela menghalalkan wang tersebut...gitulah ceritanya..

Abby anggap hutang,Norman anggap takde pape..he he





Beberapa hari sebelum pernikahan Norman,Abby ada meluahkan perasaan di Facebook dibana bunyinya seperti orang yang kecewa danbergaduh dgn kekasih. Adakah Abby dan Zul mempunyai masalah dalam hubungan mereka...?

"Assalamualaikum dan good morning! Pagi ni Saya bangun tidur, Saya terus siapkan baju anak-anak (Danish dan Dania) untuk mengikut Papanya bernikah di Johor. Baby tinggal jaga Mama," ujar Abby di laman Facebooknya.

"Hidup Saya sekarag ni tidaklah sebahagia yang disangka. Biasa-biasa je, macam orang lain juga. Adakalanya suka, seronok, ketawa dan gembira.. Adakalanya duka, sedih, menangis macam org gila! Huhu.. Lebih tragis, bila sedih sorang-sorang, menangispun takde orang pujuk... kasihankan? Sampai bengkak-bengkak biji mata, huhu..

"Sejujurnya, masih belum ada yang boleh menerima Saya seadanya. Yang selalu disebut-sebut tu, 'biarlah menjadi 'rahsia' Saya. Tapi bertuahnya rasa bila ramai di sini yang mendoakan kebahagian buat Saya. Terharu... Harapan Saya, moga 'doa' kalian termakbul, dan 'bahagia'itu akan menjadi milik Saya... Doakan yer," luah Abby

Gambar Pernikahan Norman Hakim dan Memey

Posted: 25 Sep 2011 06:59 PM PDT

Dengan sekali lafaz,Mohammad Norhakim Zakaria atau lebih dikenali sebagai Norman Hakim,35 dengan Suhaiza Suhaimy, atau dikenali sebagai Memey Suhaiza, 23 yang berlangsung di kediaman pengantin perempuan, di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor, petang semalam.

Norman Hakim telah dinikahkan oleh imam Mukim Kambau, Zulkipli Tarmizi dengan mas kahwin berjumlah RM22.50 dan hantaran berjumlah RM24000.

Sejumlah lima dulang hantaran daripada pihak lelaki iaitu berupa set persalinan barang kemas (cincin dan rantai), GPS, kek buah-buahan, sirih junjung dan senaskah Al-quran. Manakala, pihak perempuan pula telah membalas tujuh dulang hantaran berupa sebuah iPad2, cincin berlian, coklat, buah-buahan, kek lapis Serawak dan senaskah Al-quran



Semoga perkahwinan mereka berkekalan dan berbahagia hingga ke akhir hayat.Mendirikan Masjid(berkahwin) adalah tuntutan agama,selain mengelakkan maksiat..
Sensasi tahu ada ramai yang benci melihat kebahagiaan mereka berdua,tp mendoakan benda yang buruk kepada org lain tue sangatlah keji..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Penjaring Penalti Terunik di Dunia Tewas Kemalangan

Posted: 26 Sep 2011 09:45 PM PDT


TRIBUNNEWS.COM - Salah satu penjaring penalti terunik di dunia, Theyab Awana, meninggal dunia akibat kemalangan.

Nama winger United Emirat Arab itu mulai menjadi sebutan publik setelah dia menjaringkan gol penalti melalui tumit saat United Emirat Arab menang 6-2 atas Lebanon dalam perlawanan persahabatan (17/7/2011).

Theyab kala itu seolah-olah hendak menendang bola. Begitu mendekati bola, Theyab justru membalikkan badannya lalu menendang bola menggunakan tumit kanannya. Bola yang bergulir pelahan tak mampu ditangkap oleh penjaga gol Lebanon, Hassan Moghnieh, kerana tertipu.

Sayang, atraksi menghebohkan itu tak akan pernah lagi dilakukan Theyab. Pemain pasukan kebangsaan Uni Emirat Arab (UEA) itu tewas dalam kemalangan kereta pada Ahad (25/9/2011).

Kecelakaan terjadi di Jembatan Sheikh Zayed saat dia dalam perjalanan kembali ke Abu Dhabi dari Al Ain bersama adiknya, Raad (13 tahun). Saat itu Theyab baru saja selesai menjalani latihan bersama pasukan UEA.

Kereta yang dinaikinya menghentam trak kerana kereta tidak dapat dikawal. Berdasarkan data di lapangan, Theyab memandu sambil berkomunikasi dengan seseorang melalui BlackBerry miliknya. Hal itu boleh dilihat dari adanya beberapa pesan melalui BBM. Theyab meninggal sebelum sempat dibawa ke hospital. Sementara adiknya meninggal beberapa jam setelah dirawat secara intensif.

Kematian pemain kelab Baniyas itu jelas memukul pasukan UEA. Theyab adalah pemain yang populer di UEA. Dia berjasa besar membantu UEA menjadi runner-up Asian Games 2010 di China.(*)


Peguam dakwa pelajar AS ini suka seks liar dan syaitan

Posted: 26 Sep 2011 08:35 PM PDT


PERUGIA, Itali - Peguam pemilik sebuah bar di Perugia menggelar seorang pelajar Amerika Syarikat (AS), Amanda Knox yang disabitkan kesalahan membunuh rakan sebiliknya sebagai seorang yang sukakan seks dan syaitan yang menipu kepada polis untuk mengalihkan siasatan.

Peguam itu, Carlo Pacelli memberitahu mahkamah semalam bahawa Knox mempunyai dua personaliti.

Menurutnya, Knox mempunyai personaliti sebagai seorang wanita yang baik semasa duduk di depan hakim selain personaliti syaitan yang meminati seks liar.

Dakwaan itu dibuat ekoran Knox mendakwa anak guam Pacelli, Diya 'Patrick' Lumumba membunuh Meredith Kercher.

Kercher merupakan rakan sebilik Knox yang merupakan warga Britain.

Lumumba dipenjarakan tetapi kemudian dibebaskan.

Namun, Knox disabitkan kesalahan dalam pembunuhan Kercher yang berlaku pada 2007 itu dan dihukum penjara selama 26 tahun.

Knox menafikan melakukan pembunuhan itu dan kini sedang merayu berhubung sabitannya. - AP
sumber: kosmo online

Hebat..Kasinya ibu berjaya selamatkan anak ini

Posted: 26 Sep 2011 07:35 PM PDT

DALAM keadaan nyawanya terancam selepas jatuh di lurah yang curam, anak singa ini mengharapkan bantuan yang dapat menyelamatkannya daripada maut.

Ibunya tiba di tebing lurah itu dengan tiga singa betina dan seekor jantan. Keempat-empat singa betina itu meninjau ke bawah tetapi berundur kerana bimbang dengan kecuraman lurah itu.

IBU singa di tebing lurah sementara anaknya di bawah.

SI IBU merangkak dari tepi sebelum menyambar anaknya yang hampir jatuh.

IBU singa menggonggong anaknya naik ke atas semula.

SI ANAK dijilat ibunya selepas berjaya diselamatkan.

Akhirnya, satu-satunya faktor yang menentukan siapa di antara mereka yang sanggup menggadai nyawa untuk menyelamatkan anak singa malang itu ialah kasih sayang ibu.


Dengan perlahan dan penuh dengan kesukaran, singa berkenaan menuruni bukit, menuju ke arah si anak, menggunakan kukunya yang kuat untuk mencengkam tebing yang curam itu.

Andai kata dia tergelincir, ibu dan anak singa itu pasti terjatuh ke dalam gaung dan mati.

Ketika anak singa itu yang keletihan hampir jatuh, si ibu mengelilinginya dari bawah dan menyambar dengan rahangnya.

Ibu singa itu kemudian memulakan pendakian yang sama mencabar. Beberapa minit selepas itu, mereka tiba di atas dan dia mententeramkan si anak yang kelihatan masih ketakutan dengan menjilat kepalanya.

Gerakan menyelamat itu, yang dirakam oleh jurugambar hidupan liar, Jean-Francois Largot, di Taman Hidupan Liar Masai Mara, Kenya.

sumber : myMetro

Penyanyi geli-geli

Posted: 26 Sep 2011 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Sebaik selesai menyanyi, saya dan rakan diarah melayan tetamu dalam dua bilik berasingan.

"Kami terkejut diarah berbuat demikian lalu memberi alasan belum bersedia melayan tetamu kerana hanya mahu menyanyi di kelab seperti dijanjikan," kata remaja mahu dikenali sebagai Anisa, 18, dan rakannya, Ana, 20-an, yang bukan sahaja ditawarkan bekerja sebagai penyanyi di sebuah kelab malam, tetapi turut dipaksa menjadi pelayan pelanggan (GRO).

Anisa berkata, disebabkan ingkar arahan majikan, mereka dikurung dalam sebuah hotel hampir seminggu, namun dia bernasib baik kerana diselamatkan ibunya bersama jiran, kelmarin.

Sebelum itu, dia teruja menerima tawaran menjadi penyanyi di sebuah kelab malam terkenal di Subang Jaya seperti diiklankan kerana bergaji lumayan iaitu RM8,000 sebulan.



Bagaimanapun, katanya, semua itu helah apabila dia dan Ana yang menerima tawaran itu bukan saja diarah menyanyi, tetapi turut dipaksa menjadi GRO.

sumber :myMetro

Putus dengan kekasih, He Jadikan Sosej sebagai Bom Bunuh Diri

Posted: 26 Sep 2011 05:50 PM PDT


Polis China selama satu jam bergelut dengan seorang lelakiyang hendak melakukan pengeboman bunuh diri. Mereka kemudian menyedari, lelakiitu hanya bersenjatakan sosej

He (23) mengancam akan meledakan sebuah restoran bersama tamu-tamunya di Benxi, China bahagian utara, kecuali jika para staf restoran itu menyerahkan wangg. Polis pemusnah bom kemudian dipanggi ke lokasi dan dengan cepat mengetahui bahawa peralatan yang digunakan lelaki itu hanya sosej, olahan dari daging babi.
"Ketika kami melihat apa yang ada di sekitar pinggangnya, kami tidak tahan tertawa. Beberapa dari sosej itu masih baru," kata salah seorang petugas pemusnah bom sebagaimana dilansir Telegraph.

He mengatakan kepada polis bahawa dia merencanakan penyerangan itu kerana stress setelah putus cinta. Katanya, "Saya memerlukan sejumlah kegemparan dalam hidup dan untuk maksud itu sepertinya telah berhasil." Tidak dilaporkan apa hukum yang bakal diterima lelaki tersebut.

Ini kreatif ataupun 'terlampau kreatif'

Posted: 26 Sep 2011 11:01 AM PDT


Bermacam cara manusia boleh menjadi kreatif tetapi kadang-kadang terlampau
kreatif boleh juga membahayakan diri atau orang sekeliling...









Iklan slimming dari Siam yang bikin korang gelak

Posted: 26 Sep 2011 10:35 AM PDT


boleh sampai macam ni dia orang punya kreatif

Video Perkelahian Berdarah Gadis Hebohkan YouTube

Posted: 26 Sep 2011 09:35 AM PDT


Video mengejutkan gadis remaja 14 tahun yang terlibat dalam perkelahian hebat heboh di YouTube.

Perkelahian ini sengaja diatur antara gang beranggotakan 30 gadis dari salah satu sekolah di Sydney. Perkelahian ini dirakam seorang remaja laki-laki yang kemudian diedit dan diunggah ke YouTube.
Nampak, gadis-gadis ini meninju, menendang dan saling menjambak satu sama lain di parking kereta.

Perkelahian makin parah sehingga membuat banyak remaja ini berdarah. Dalam satu video, nampak perkelahian berhenti setelah hidung seorang gadis patah dan berdarah dan tersungkur ke lantai.

Menurut situs News.com, semua gadis yang terlibat sedang mencari anggota baru untuk gang berbahaya 'See F****** Hurtsville'. Gadis 16 tahun yang mengalami patah hidung, Meaghan Ross, pun masuk hispital kerananya.

Gadis ini mengatakan gadis yang berkelahi dengannya, Tiamera Nelio (15), kini menjadi salah satu teman terdekatnya. "Kini orang tahu untuk tidak membuat masalah dengan saya. Bagus sekali YouTube bolehmenyampaikan pesan kami," katanya seperti dikutip Dailymail


Gaya memasak yang menggemparkan

Posted: 26 Sep 2011 08:51 AM PDT

Crocs Chameleons, Sandal Unik Yang Dapat Berubah Warna Jika Terkena Sinar Matahari

Posted: 26 Sep 2011 08:46 AM PDT


Crocs melancarkan kembali koleksi barunya, iaitu Crocs Chameleons. Keunikan koleksi ini adalah perubahan warna yang terjadi ketika kasut berada di bawah paparan sinar matahari. Dengan latar belakang permukaan yang lebih halus, sandal crocs ini memancarkan siluet tiga dimensi dalam berbagai pilihan warna.

Koleksi sandal yang ditujukan untuk anak-anak ini memiliki lapisan atas tembus pandang yang terbuat dari bahan Thermoplastic polyurethane, yang lembut serta memberikan warna yang bercahaya. Pada bahagian atas terdapat lubang-lubang untuk meletakkan Jibbitz yang sesuai selera.


Lapisan Croslite-nya membuat sandal terasa nyaman, tidak meninggalkan jejak, serta tidak berbau. Lapisan ini dilengkapi dengan titik-titik sirkulasi yang membuat kaki serasa diurut dan memberikan kenyamanan ketika dikenakan. Croslite dikatakan mampu membantu mengurangi kelelahan otot dan tekanan puncak pada kaki yang sering dirasakan ketika seseorang berdiri dan berjalan, serta memberikan perbaikan pada sistem musculoskeletal untuk mendapatkan postur yang baik. Sebahagian besar kasut Crocs telah mendapatkan sijil oleh US Ergonomics.

Crocs Chameleons terdiri atas beberapa pilihan warna:
  • Oyster/Pink Lemonade
  • Lime/Yellow
  • Celery/Sea Blue

Aneh! Pencuri Tinggalkan Dompet dan Alamat

Posted: 26 Sep 2011 07:00 AM PDT


Tidak sukar bagi polisi menemukan pencuri sehelai seluar jeans di kedai Walmart di Gallatin, Tennessee, AS.

Pencuri itu meninggalkan seluarnya yang lama, lengkap dengan dompetnya di bilik ganti dan melenggang keluar dengan seluar jeans curiannya.

Petugas polis di Gallatin mengatakan, Dustin Matthew Marshall (20) berusaha mencuri seluar jeans. Dia ditahan bersama Lindsey Samantha Scholl, 19, iatu rakan pecah rumah dan curinya.Dia kini ditahan dipenjara.

Kakak ni cipta beg tangan dari bra lama

Posted: 26 Sep 2011 06:45 AM PDT

Rita Maria, seorang designer muda memiliki idea untuk mengubah bra (Wonderbra) – yang popular di 1990-an - menjadi dompet/ beg tangan.

Dengan menggunakan bra lama yang merupakan derma dari teman-temannya, Rita pun membuat koleksi yang sangat banyak dari segala ukuran dan warna dan menjadikannya beg tangan yang inovatif.

Wonderbra sendiri didirikan di AS pada 1935 dan hanya terkenal hanya di Kanada saja waktu itu hingga Wonderbra diperkenalkan kembali di 1991 ke seluruh dunia.

Malang betul Ball Boy ni

Posted: 26 Sep 2011 05:45 AM PDT


Semua pekerjaan ada resikonya, bahkan ketika kamu bekerja sebagai seorang ball boy sekalipun. Ball boy malang ini sedang berada di tempat dan waktu yang salah ketika bola yang ditendang oleh seorang pemain terpantul dan menghentam kepalanya.-idbite.com



Sumber: CBS

Baju pengantin terburuk

Posted: 26 Sep 2011 04:35 AM PDT














sumber gambar : stomp.com.sg

Ni bapak aku punya bank

Posted: 26 Sep 2011 03:30 AM PDT

memang tak agak-agak..selamba je..mungkin bank ni bapak dia punya

Abang ni tak kisah aweknya pakai macam tu

Posted: 26 Sep 2011 02:47 AM PDT

Nampak macam biasa je baju kakak ni



tapi jarang sangat lah kak..
Abang macam tak kisah je.....

Lelaki yang mengalami krisis identiti dihalau dari perpustakaan universiti

Posted: 26 Sep 2011 01:45 AM PDT





kejadian ini berlaku di Perpustakaan Universiti Jingxian China

Kurang ajar lakukan aksi seks beramai-ramai di kawasan terbuka

Posted: 26 Sep 2011 12:50 AM PDT

Memang kurang ajar tapi apa nak buat dah namanya binatang..hidup atas nafsu
semata-mata...tapi bagaimana gambar dibawah ni...manusaia bukan binatang
yang diberikan akal dan fikiran...Siapa yang lebih teruk?????

Diet Unik: Minum air susu Isteri setiap hari

Posted: 25 Sep 2011 11:45 PM PDT

Demi memperoleh tubuh langsing bagai model, ramai orang rela melakukan diet. Namun berbeza dengan diet yang dijalani seorang lelaki AS, Curtis. Dia menjalani sebuah program diet unik yaitu hanya meminum air susu ibu (ASI) dari isterinya.

Dalam blognya, Dont Have a Cow Curtis, dia menulis pengalamannya meminum ASI isterinya yang telah dibekukan. Salah satunya berbunyi, "Kelmarin jauh lebih lapar, meminum (ASI) 104 ons, sekitar 3.120 kalori."

Melalui blog ini, dia dan isterinya, Kate, memantau makan harian Curtis. Idea unik muncul setelah kelahiran anak mereka sembilan bulan lalu. ASI yang dipam dan dibekukan sang isteri masih tersisa banyak. Mereka cuba menyumbangkan ASI beku, tapi aturan bank ASI dan biaya pengiriman membuat mereka membatalkan niat. Lagipula, Curtis menyukai ASI.

"Saya tidak melihat ada yang salah atau menjijikkan dari minum susu spesies sendiri, itu tidak lebih dari makanan yang sihat," tulisnya. Dia juga menyatakan ASI membantu pencernaannya lebih baik daripada minum susu lembu.

Tapi bagaimana rasanya? "Kadang-kadang pahit dan saya sudah terbiasa, kadang-kadang sangat manis," ia menjelaskan. "Susu juga dalam beberapa kes seperti memiliki hendapan kapur selama pencairan dan kami tak yakin itu hanya kejadian alam atau berkaitan dengan 'suhu freezer'.

Dengan tinggi sekitar 184 cm dan berat 83 kilogram, Curtis harus minum sekitar 66 ons ASI agar memperoleh 2.000 kalori sehari demi mempertahankan bentuk tubuhnya. Pada hari ketiga hanya mengasup ASI, Curtis mengaku mulai merasa lapar dan perutnya seperti terisi gas. Namun menambahkan, pencernaannya tetap sihat.
"Saya sangat menikmati susu sekarang dan selalu terkejut betapa setiap gelas memiliki rasa yang berbeza," tulis Curtis pada hari ke-3 seperti dikutip Shine.

Namun tak semua orang menyukai cara keluarga ini mengelola kelebihan makanan. "Sungguh bodoh," ucap Ketua Pusat Pencegahan dari Universiti Yale Dr David Katz menggambarkan diet unik ini. Kepada ABC News, dia mengatakan, "Tidak ada dasar di alam yang menyimpulkan bahawa ASI adalah makanan optimal bagi manusia dewasa di setiap spesies."

Yang lain merasa marah dan menyarankan agar pasangan ini mencari cara lain untuk membagi kelebihan ASI mereka kepada anak-anak yang memerlukan. Hikmah lain dari projek unik ini ternyata meningkatkan kesedaran untuk menyumbang pada bank ASI.

Dan Kate, yang berencana menyusui bukan hanya untuk suaminya, tapi bayi perempuannya sampai ia puas akan menyumbangkan susunya bagi yang memerlukan.

"Kami berharap ASI boleh diberikan pada seseorang yang menghargai kerja keras dan cinta yang ada dalam susu ini, " tulisnya. "Kami ingin susu ini datang kepada seorang yang benar-benar memerlukannya bukan seseorang yang hanya akan membuang-buangnya." (umi)

Awek Cantik Berbikini Mandi Tab Jadi Tontonan Pengunjung Mall

Posted: 25 Sep 2011 10:40 PM PDT

Para gadis cantik ini memang sengaja berbikini ditengah keramaian kerana mereka mahu mandi di air garam laut mati yang sedang trend diyakini memiliki banyak khasiat buat kulit dan tubuh, ini dilakukan di sebuah ekspo pelancungan di Taiyuan, Shanxi China . Seperti dikutip ruanghati.com dari Xinhua mereka memperagakan manfaat dari mandi di air laut mati dan lumpurnya. Seperti diketahui air laut mati memiliki keunikan yaitu bila kita berendam didalamnya maka tubuh akan mengapung, tidak tenggelam




Para ahli sains dari seluruh dunia menganalisa lebih dari 21 jenis mineral yang ditemukan di laut mati. Mereka menemukan bahawa laut ini mengandung konsentrasi mineral hingga 10 peratus, ini jauh lebih banyak dibandingkan kandungan mineral air laut yang hanya tiga peratus. Di antara begitu banyak jenis mineral, berikut adalah beberapa yang berguna bagi kesihatan:

Potasium

Potasium berfungsi untuk menstimulasi dan memelihara kemampuan kontraksi otot dan saraf. Juga berguna untuk mengatur osmosis dan keseimbangan kadar air dalam tubuh.


Sodium

Sodium berguna untuk melindungi tubuh dari kehilangan air serta mengatur aktiviti otot.

Kalsium

Kalsium mengatur kadar keasaman dalam darah.


Bromine

Bromine merupakan zat penting bagi metabolisme sel-sel tubuh dan menstimulasi proses perbaikan asemulajadi.

Iodine

Iodine penting bagi produki tiroksin yang mengandung energi metabolisme.

Lumpur Terbaik

Kandungan mineral yang bervariasi serta dalam jumlah banyak tersebut mengendap dalam lumpur di bawahnya sehingga menjadikan lumpur laut mati sebagai lumpur berkualiti terbaik dibandingkan jenis lumpur apapun di dunia. Lumpur laut mati memiliki tekstur yang sangat lembut.

Tidak hanya air dan lumpurnya saja yang mengandung kekayaan mineral, bahkan udara di area sekitar laut mati juga mengandung mineral. Kerana area tersebut merupakan area terendah di bumi, maka terjadi pengwapan air laut dalam jumlah banyak. Wap air tersebut bercampur dengan oksigen dan kelembapan udara terjaga kurang dari 50% di atmosfera bumi. Wapan air tersebut tentunya juga mengandung begitu banyak mineral yang dikandung oleh air laut mati.

Beragam Manfaat

Hingga kini begitu banyak tempat yang memanfaatkan kekayaan mineral air laut mati. Melalui penelitian dari berbagai ahli di seluruh penjuru dunia selama bertahun-tahun, kini terbukti bahawa mineral lumpur laut air mati boleh menyembukan penyakit eksim, penyakit kulit kronik, pusing, jerawat, rematik, penyakit saraf, nyeri otot, serta bermanfaat untuk meringankan stress. Selain itu, juga berguna menjaga kecantikan kulit kerana bersifat melembapkan, mengangkat sel kulit mati, serta melancarkan aliran nutrisi ke permukaan kulit. Uniknya, lumpur ini juga mengandung zat yang bisa mengurangi lemak.

Garam Mineral

Perawatan dengan lumpur laut mati biasanya diikuti dengan berendam garam laut mati, untuk memaksimalkan perawatan. Garam mineral tersebut berfungsi untuk mengeluarkan toksin dalam tubuh, melembutkan, membersihkan dan menyegarkan kulit. Selain itu, garam mandi juga sering digunakan dalam terapi spa keraa efektif mengurangi sakit otot dan menguraikan otot yang tegang. -ruanghati.com





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS