Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Ulasan Filem What’s Your Number

Posted: 03 Oct 2011 06:41 PM PDT

ULASAN FILEM WHAT'S YOUR NUMBER

Pada 29 September 2011 yang lalu, hari Khamis yang indah lagi romantis, Budiey sempat untuk ke Mid Valley bagi menonton filem bergenre romantik komedi (Rom Com) berjudul WHAT'S YOUR NUMBER. Ya, jika dalam bahasa Melayu kita, Apa nombor kamu? Haa, 012 ke 019? Eh, bukan sebenarnya bukan nombor telefon yang dimaksudkan dalam tajuk filem arahan Mark Mylod ni. Tapi apa sebenarnya dimaksudkan ialah berapakah orang yang telah kamu tiduri? Tanya pada anda, berapa ramai dah gadis yang korang tiduri? Satu soalah peribadi yang semua orang akan rahsiakan. Pada sesetengah orang juga, soalan ini memang agak ganas kerana kita sendiri sedia tahu yang orang Malaysia khususnya orang Islam mengharamkan seks bebas. Namun bezanya di negara barat, sudah tentu ianya satu perkara biasa.

Whats Your Number Poster

Mengisahkan tentang seorang wanita yang mencari semula bekas kekasih atau teman tidurnya gara-gara beliau sangat gelisah apabila membaca satu artikel purata teman lelaki ideal bagi wanita Amerika Syarikat adalah 10.5 tetapi dia sudah meniduri 19 lelaki.

Pada Budiey, karya yang diadaptasi daripada novel tulisan Karyn Bosnak berjudul 20 Times A Lady ini sifatnya sangat berterus terang. Jika kita kaji naskahnya, plot penceritaanya juga memang agak unik dan luar biasa di mana ia mengetengahkan isu seksual yang lazimnya agak klise untuk diceritakan. Skop utama atau tema serta konsep filem ini ialah bagaimana seorang wanita itu begitu obses untuk mencari bakal suaminya di kalangan bekas kekasih yang pernah ditidurinya.

Menggandingkan pelakon yang tidaklah popular di mata kita iaitu Anna Faris, Chris Evans, Martin Freeman, Zachary Quinto dan Mike Vogel, filem ini juga dikatakan akan dikritik hebat oleh beberapa kumpulan, khususnya yang tidak gemar bertukar pasangan atau setia pada yang satu.

Budiey percaya, ramai yang bersetuju jika saya katakan filem ini sangat menghiburkan. Jika tidak, masakan ramai yang tertawa berdekah-dekah, sekurang-kurang tersenyum simpul semasa menonton filem ini. Jika anda meminati filem genre romantik komedi, saya percaya anda pasti sukakan filem ini kerana komedi yang disajikan sangat fresh dari ladang. Hahaha. Malah ada yang mengatakan komedi yang berkonsepkan seksual. Alah, sebenarnya orang kita sendiri pun suka bergurau senda dengan subjek lucah, cuma mungkin kita tak sedar sahaja. Itu dah selazimnya berlaku dalam mana-mana masyarakat sekalipun. Tapi saya percaya, dalam masyarakat kita perbincangan tentang seks masih dianggap taboo. Saya rasa anda yang menonton filem ini pasti akan gelak habis. Sekadar ingin menambah, filem ini memang tak sesuai ditonton oleh golongan kanak-kanak ya. Hahaha, faham-faham sendirilah ya.

Ramai pengkritik memberikan rating yang tinggi untuk filem ini kerana ia mempunyai nilai lawak yang sangat santai dan berterus terang.

Budiey suka dengan watak & karakter yang sangat sesuai dan serasi dengan pelakon. Dalam erti kata lain, pemilihan pelakon sangat berjaya untuk filem ini. Ana Faris misalnya mempunyai karakter yang sempoi, liberal, muka tak malu, suka berjenaka dan cakap pakai lepas & mudah percaya pada sesuatu perkara.

Nampak perkembangan watak Anna dikembangkan dengan baik sekali dalam filem ini. Budiey rasa, memang si Ana Faris ni juga ada karakternya tersendiri semacam tak malu untuk membawa watak perempuan yang dikategorikan sebagai slut atau perempuan murahan, kuat seks dan suka bertukar kekasih. Teruji apabila jika kita bandingkan lakonannya dalam The House Bunny, Ana Faris tidaklah menonjol sangat seperti filem ini. Budiey menjangkakan nama Ana Faris akan meningkat dan harum meniti di bibir orang filem di sana selepas filem ini muncul.

Karakter Faris yang mencari lelaki sejati yang mahu dikahwininya di kalangan 20 orang lelaki Sementara watak Chris Evans pula saya rasa sangat kelakar dan mungkin sangat sempurna jika nak dibandingkan dengan beberapa watak lain dalam filem ini.

oh ya, pelakon cameo dalam filem ini sangat ramai ya. Kemunculan ramai pelakon cameo sememangnya dapat dijangkakan kerana watak Ally Darling kan bercinta dengan 19 orang lelaki.

Mudah Sangat Untuk Diramal. Pada saya, filem romantik komedi seperti ini mudah sangat untuk diramal apa yang berlaku seterusnya. Jika anda menonton trailer filem ini pun, kita akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya.

Nilai seksual yang sangat biadap dan unsur-unsur romantik yang keterlaluan. Romantik komedi yang moden memang ada unsur dan elemen seksual. Dan dalam filem ini saya rasa beberapa scene dalam filem ini menonjolkan nilai seksual yang sangat ekstrim. Terutama dari segi skrip dan dialog pun, saya rasa memang tak sesuaid dengan budaya timur orang kita.

Memang betul, gaya lawak komedinya sangat fresh dari ladang tapi Budiey masih tercari-cari sudut yang lain yang boleh diketengahkan. Jadi, tiada pembaharuan dari segi suntingan dan penceritaan dalam filem ini.

Tonton filem What's Your Number mulai 13 Oktober ini di pawagam berdekatan anda.


What's Your Number

Ana Faris membawa watak Ally Darling

What's Your Number

What's Your Number

What's Your Number

What's Your Number

What's Your Number

What's Your Number

What's Your Number

Tags: ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Peraduan Jom Menonton Filem What's Your Number?
  • Cara Mudah Untuk Dapatkan Nombor Henset Baru Yang Cantik
  • Ujibakat Filem Muzikal Terbaru Tayangan Unggul
  • Foto-foto dari Filem Qabil Khushry Qabil Igam
  • Gambar Nanu Baharudin Pelakon Filem Congkak
  • BIO Mariah Carey
  • Trailer Filem Otai Lakonan Nasha Aziz & Aznil Nawawi
  • Filem Orang Minyak: Filem Paling Teruk Tahun 2007
  • Pemenang Peraduan Mari Menonton Teater Muzikal Kanak-Kanak Aladdin
  • CD Album Chandra, Mr Gambus & Hans Anwar dari EQ Music
  • Pertukaran Waktu Siri Inggeris Popular Hawaii 5 0 & Blue Blood

    Posted: 03 Oct 2011 04:35 PM PDT

    Pertukaran Waktu Siri Inggeris Popular Hawaii 5 0 dan Blue Blood Mulai 4 Oktober Ini

    Bermula pada 4 Oktober ini, setiap Selasa, dua siri Inggeris popular disiarkan Radio Televisyen Malaysia (RTM), Hawaii 5 O dan siri penyiasatan Blue Blood yang menemui penonton setia TV2 bakal ditukar waktu siarannya dalam memberikan peluang kepada lebih ramai lagi penonton tidak ketinggalan menyaksikannya setiap minggu.

    Kedua-duanya bakal disiarkan setiap Selasa secara berturut-turut bermula dengan tayangan Hawaii 5 O disiarkan jam 10.00 malam berbanding sebelum ini disiarkan setiap Sabtu, jam 9.00 malam. Kemudiannya menyusul pula siri penyiasatan Blue Blood menemui penonton jam 11.00 malam.

    Penonton dapat menyaksikan kesinambungan Hawaii Five-O menerusi episod-episod seterusnya yang sarat dengan unsur-unsur penyiasatan penuh mendebarkan dalam cubaan menyiasat dan menyesaikan jenayah yang timbul dalam setiap siri yang ada.

    BLUE BLOODS

    Hawaii Five-O pernah ditayangkan sekitar bulan September 1968 hingga April 1980 ini salah satu siri terpanjang polis yang disiarkan secara berterusan dalam sejarah televisyen AS. Daya tarikan lain adalah plot menarik dan urutan judul dan tema muzik sepanjang episod siarannya. Keaslian terserlah kerana penggambarannya menggunakan banyak penduduk Pulau tempatan sebagai watak undangan dalam menjayakan setiap siri ini.

    Watak Jack Lord sebagai Steve McGarrett, Ketua Polis Elit yang menyiasat tentang jenayah terancang, pembunuhan, cubaan membunuh, ejen-ejen asing dan pelbagai lagi jenis jenayah. Kemunculan pelakon popular lain seperti James MacArthur yang bertindak sebagai watak pembantu di samping pelakon tempatan seperti Kam Fong, Zulu, Al Harrington dan Herman Wedemeyer. Kesemua mereka melakonkan watak sebagai ahli pasukan Five-O.

    Siri ini terkenal dengan para pelakon undangan yang muncul dalam episod termasuk Helen Hayes, Ricardo Montalban, Leslie Nielsen, Herbert Lom, Hume Cronyn dan ramai lagi. Antara lain McGarrett menjiwai watak sebagai musuh dan kumpulan Wo Fat – agen Merah China yang bertanggung jawab atas seluruh Teater Asia Pasifik yang dijayakan wataknya oleh Khigh Diegh.

    Siri Blue Blood pula menampilkan aksi-aksi lakonan hebat Demarcus King Flex Alexander, Ronald Banse Richard Waugh, Nicky Marlene Renee Lawston, Sydney Davenport Dylan Moore dan Jack Reagn Tony Terranciano, Blue Blood adalah sebuah drama tentang keluarga pelbagai generasi daripada polis yang berdedikasi kepada penguatkuasaan undang-undang di New York City. Frank Reagan adalah Pesuruhjaya Polis New York dan ketua kepada kedua-dua pasukan polis dan termasuk pasukan yang diketuai dirinya sendiri.
    Beliau menjalankan tugas di jabatan sebagai diplomatik sebagaimana yang telah di pikul ahli keluarganya terdahulu malah apabila berurusan dengan politik yang melanda bapanya bernama Henry, semasa berkhidmat sebagai Pesuruhjaya.

    Satu sumber kebanggaan dan pada masa sama kebimbangan untuk Frank apabila anak sulungnya, Danny, seorang detektif berpengalaman, kebanggaan keluarga dan doktor haiwan Perang Iraq yang pada ketika itu seringkali menggunakan taktik yang diragui untuk menyelesaikan kes.

    Wanita tunggal dalam keluarga Reagan iaitu Erin pula memikul tugas menjadi pembantu selain pada masa sama berfungsi sebagai penasihat undang-undang untuk adik-adiknya dan bapanya. Manakala Jamie yang paling bongsu dalam keluarga Reagan adalah seorang lepasan Harvard Undang-undang dan 'anak emas' dalam keluarga.

    Walau bagaimanapun Jamie tidak dapat menafikan tradisi dalam keluarga di mana Jamie kemudiannya setelah berfikir panjang memutuskan untuk melepaskan masa depan yang menguntungkan dalam undang-undang semata-mata mahu menyambung tradisi menjadi seorang anggota polis.

    Pelbagai adegan mendebarkan dan diselang-selikan dengan babak-babak konflik kekeluargaan mengisi drama bersiri Inggeris arahan Michael Cuesta ini sepanjang 22 episod siarannya yang boleh diikuti penonton yang gemarkan drama bercorak kepolisian ini.

    Usah ketinggalan menyaksikan dua siri penyiasatan hebat ini setiap Selasa hanya di TV2.

    poster Blue Blood di TV2

    Tags:

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Drama Penyiasatan Blue Blood di TV2
  • Drama Siri Hawaii Five O di TV2
  • Richard Leigh Passed Away
  • HBO ORIGINAL Siries TRUE BLOOD di MAX Astro Movies
  • Blood Ties di TV2
  • ROOKIE BLUE Leads DIVA's Smoking Hot Mondays
  • Blood Brothers Movie Synopsis
  • Blood The Last Vampire
  • PERUBAHAN JADUAL BERITA RTM MULAI 20 APRIL 2009
  • Dokumentari Terbaik Isi Slot World Watch
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Video Setengah bogel Si Penjual Kacang

    Posted: 03 Oct 2011 09:45 PM PDT

    Pemandangan indah untuk para kaum lelaki! Para gadis di Taiwan menjajakan dagangannya berupa kacang pinang dengan cara berpakaian seksi setengah bogel untuk menarik pembeli. Pemandangan yang sangat menggiurkan untuk lelakiyang suka dengan keindahan dan kecantikan.

    Kacang pinang khas Taiwan ini adalah buah pinang yang di racik dengan daun sirih dengan tambahan beberapa rempah rempah yang jika di kunyah akan memberikan satu rasa yang cukup unik. Tapi harganya cukup mahal antara 50 dollar sampai 100 dollar untuk satu kotak berisi antara 10 sampai 15 biji buah pinang.


    Gila..lelaki ini cungkil kedua mata didalam gereja

    Posted: 03 Oct 2011 08:35 PM PDT


    ROME: Seorang pengunjung gereja mengejutkan orang ramai apabila dia tiba-tiba mencungkil kedua-dua bola matanya ketika paderi melangsungkan upacaranya di situ, semalam.

    Lelaki kelahiran Britain, Aldo Bianchini, dilaporkan berdiri perlahan-lahan dan mencungkil matanya sebelum terjatuh berlumuran darah.


    Ibu Bianchini cuba membantunya tetapi doktor berkata, mata lelaki itu tidak dapat diselamatkan.


    Menurut Bianchini, dia terdengar suara mengarahkannya mencungkil mata sendiri. Dalam Bible, ada petikan menyatakan: "Jika mata kanan anda menyebabkan anda berdosa, cungkil dan buangkan ia. Lebih baik hilang sebahagian daripada anggota badan daripada seluruh tubuh anda ke neraka. - TS

    sumber : myMetro

    Gila..kerana duit hilang murid disuruh tanggal pakaian

    Posted: 03 Oct 2011 07:45 PM PDT


    BANDAR RAYA MEXICO: Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Mexico menyiasat sebuah sekolah rendah yang memaksa murid gred enam menanggalkan pakaian selepas wang sebanyak AS$13 (RM42) hilang.

    Suruhanjaya itu melakukan siasatan ekoran aduan ibu bapa dan laporan suruhanjaya hak asasi manusia negeri di Michoacan.


    Suruhanjaya kebangsaan berkata dalam satu kenyataan, semalam, pengetua dan guru sebuah sekolah di La Piedad mengarahkan murid menanggalkan pakaian pada 23 September lalu ketika mereka mencari wang yang hilang di dalam kelas. Suruhanjaya berkenaan menghantar kakitangan mereka bagi menyoal siasat murid dan pihak berkuasa tempatan.


    Panggilan telefon ke sekolah terbabit bagi mendapatkan ulasan mengenai insiden itu, bagaimanapun, tidak dijawab. - AP

    sumber : myMetro

    Wow...Wanita pertama dunia guna rahim penderma organ

    Posted: 03 Oct 2011 06:35 PM PDT


    ANTALYA, Turki - Seorang isteri di sini, Derya Sert merupakan wanita pertama di dunia yang menerima rahim daripada seorang penderma yang telah meninggal dunia sekali gus mencerahkan harapan berjuta-juta wanita yang sukar hamil untuk mengandungkan anak sendiri.

    Sepasukan doktor Hospital Universiti Akdeniz di wilayah Antalya, utara Turki, berjaya melakukan pembedahan pemindahan rahim ke atas Derya pada 9 Ogos lalu.

    Wanita itu tidak dapat hamil kerana dilahirkan tanpa uterus seperti yang berlaku pada setiap 5,000 wanita di seluruh dunia.

    "Gembira dan teruja, perasaan saya bercampur baur,' kata Derya yang berusia 21 tahun.

    Suri rumah berkenaan yang berkahwin dengan seorang mekanik kereta sudah terlantar di hospital selama enam bulan.

    "Rahim ini telah menjadi organ saya sendiri, kami sudah lama menantikan saat ini,' kata suri rumah tersebut.

    Pembedahan ke atas Derya merupakan pembedahan pemindahan rahim kedua di dunia dengan prosedur itu pertama kali dilakukan di Arab Saudi pada 2000.

    Pembedahan pertama melibatkan rahim daripada seorang penderma yang masih hidup itu menemui kegagalan kerana pembentukan darah beku yang banyak sekali gus memaksa doktor-doktor membuang organ berkenaan.

    Pasukan doktor di Turki bagaimanapun yakin masalah itu dapat diatasi dengan menggunakan rahim orang mati kerana lebih banyak tisu dan salur darah di sekitar rahim penderma untuk boleh dimasukkan ke dalam tubuh si penerima.

    "Pembedahan ini berjaya tetapi kejayaan sebenar adalah apabila Derya melahirkan bayinya," kata seorang pakar bedah di Hospital Universiti Akdeniz, Omer Ozkan.

    Menurutnya, tempoh enam bulan diperlukan sebelum Derya dihantar kepada pakar-pakar sakit puan yang akan memasukkan janin daripada benih suaminya yang dihasilkan sebelum pembedahan tersebut berlangsung.

    "Pada pendapat saya paling awal dia boleh mengandung adalah selepas enam bulan menjalani pembedahan ini. Jika tidak, dia mungkin memerlukan masa sehingga tujuh atau lapan bulan," kata Omer. - AFP

    sumber : kosmo online

    Wanita ini cari sukarelawan yang mahu membawa abu mayat ibubapanya keliling dunia

    Posted: 03 Oct 2011 05:48 PM PDT

    William dan Alice semasa hidup/Orange

    VANCOUVER - Seorang wanita Kanada kini sedang mencari sukarelawan yang mahu membawa abu jenazah kedua orang tuanya untukmengelilingi dunia.

    Deb Green (45), dari Vancouver, mengatakan bahawa ibu dan ayahnya tidak pernah mampu memenuhi impian mereka untuk boleh berkeliling dunia.

    Oleh kerana itu, dia memasang iklan yang dikhususkan bagi para pelancung yang mahu membawa abu jenazah kedua orangtuanya.

    Dia memberi judul iklan tersebut "Bantu Alice dan William untuk Berkeliling," dengan isi iklannya: "Kedua orang tua saya sudah meninggal dan salah satu keinginannya adalah untuk boleh mengelilinggi dunia."

    "Jika anda hendak ke suatu tempat dan bersedia untuk membawa dan menebar abu mereka mohon hubungi saya," demikian isi iklan tersebut seperti dilansir Orange, Isnin(3/9/2011).

    Ayah Deb meninggal pada tahun 1994, sementara ibunya meninggal pada bulan Julai lalu. William bekerja sebagai buruh kilang, sementara Alice bekerja sebagai pembantu rumah tangga.

    Mereka berdua selalu bermimpi untuk boleh pergi ke Inggris, negeri asal nenek moyang mereka, dan ingin sekali berkunjung ke Australia.

    "Saya akan sangat senang melihat mereka berdua boleh mengelilingi dunia. Saya mempunyai beberapa penawaran dan bahkan sebagian abu dari orangtua saya sudah ada yang menaburkan di Menara Eiffel dan air pancut di Las Vegas," tegasnya.(rhs)

    Skodeng pasangan lagi 'gitu-gituan'

    Posted: 03 Oct 2011 11:01 AM PDT




    Sadis..anak kecil ini makan kepala manusia (full foto)

    Posted: 03 Oct 2011 10:30 AM PDT




    Oh...Ternyata itu cuma kek yang dibuat mirip kepala manusia

    Korang rasa apa yang buat awek berbikini terlopong?

    Posted: 03 Oct 2011 09:50 AM PDT

    agaknya apa yang buat dia terlopong
    jom
    kita
    cari
    jawapannya
    di bawah ini....

    v


    v


    v


    v


    v


    v


    v


    v


    v



    ooo...rupanya awek super model buat dia terperanjat dan terlopong

    Manusia yang paling kurang ajar buat hubungan seks depan orang ramai

    Posted: 03 Oct 2011 09:31 AM PDT


    dah hilang perasaan malu kerana menurut nafsu dan yang pelik polis
    ada disebelah dia buat tak tahu aje....

    dan ini lagi pelik orang dok sibuk kumpul kat
    bawah dia buat projek atas bumbung....

    takada langsung nilai kesopanan...


    Hebat..walaupun sampai keluar hingus reporter tetap jalankan tugas

    Posted: 03 Oct 2011 08:25 AM PDT



    Pengaruh Lady Gaga Terhadap Penampilan Selebriti Hollywood Lainnya [Foto]

    Posted: 03 Oct 2011 07:00 AM PDT

    Lady Gaga yang namanya popular berkat gaya-gayanya yang unik ternyata memberi pengaruh besar terhadap penampilan selebriti Hollywood lainnya. Siapa saja yang selebriti lain yang diam-diam ternyata terkena gejala Gaga Fever ini? Cuba lihat foto-foto menarik yang dibuat oleh seorang pengguna tumblr, Andrew Sheldon dibawah ini.-idbite.com






    sumber: tumblr/Andrew Sheldon via Buzzfeed

    Wanita ini Boleh Meninggal Jika Tertidur

    Posted: 03 Oct 2011 06:00 AM PDT

    Emma Chell, wanita berusia 24 tahun ini adalah wanita tertua kedua di Inggris yang hidup dengan sindrom congenital central hypoventilation (CCHS), sebuah penyakit langka yang hanya dideritai 200 orang di dunia.


    Diketahui, penderita keadaan ini menjadi lupa untuk bernafas setiap kali mereka secara tidak sengaja tertidur, kerana kesalahan dalam refleks saraf yang mengawal pernafasan.

    Satu-satunya cara agar Emma dapat tertidur adalah dengan menggunakan masker khusus yang membantunya bernafas sementara ia tertidur.

    "Aku tidak akan pernah boleh tidur di suatu tempat kerana aku akan mati. Jika merasa mengantuk di siang hari, aku biasanya berjalan-jalan untuk menghilangkannya." jelas Emma.

    Pada dua tahun pertama hidupnya, Emma menghabiskannya dihospital sementara para doktor cuba untuk mencari tahu penyebab mengapa dia tiba-tiba berhenti bernafas.


    Hanya 1 dari 200.000 anak lahir dengan keadaan seperti ini, namun saat ini hanya sekitar 200 orang penderita CCHS di dunia yang hidup, kerana tingkat kematiannya yang sangat tinggi, dan Emma adalah salah satu dari 30 penderita CCHS di Inggris.

    Keadaan ini juga dikenal dengan 'Kutukan Ondine', sebuah mitos tentang peri air yang memiliki seorang kekasih manusia yang tidak setia, yang bersumpah setia kepadanya bahawa setiap nafas akan menjadi kesaksian dari cintanya. Namun saat mengetahui perzinannya, sang peri mengutuk sang lelaki bahwa ia akan lupa untuk bernafas saat jatuh tertidur.

    "Masa kehamilan saya saat mengandung Emma sepenuhnya normal sampai saat ia dilahirkan." tutur ibunya Carole (51).

    "Dia segera menjadi biru dan dibawa ke unit darurat. Pada awalnya, para doktor hanya ingin memantau, tetapi mereka menemukan bahawa setiap kali ia tertidur, Emma akan berhenti bernafas, kadar oksigen-nya akan turun dan mereka harus membangunkannya lagi." tambah sang ibu.

    Namun para doktor tak boleh melakukan hal itu (membuat Emma terjaga) secara terus menerus, dan akhirnya memasangkan alat pernafasan khusus kepadanya. Akhirnya, Prof Peter Fleming, profesor pediatri di Rumah Sakit Anak di Bristol, mendiagnosis Emma menderita CCHS.

    Emma kemudian menjalani operasi trakeostomi untuk memasukkan paip pernafasan ke lehernya, tetapi dokter masih terlalu takut untuk mengijinkan Emma kecil untuk dibawa pulang orangtuanya, sampai ia berusia dua tahun.

    Akhirnya, Carole dan suaminya David (56), dilatih untuk menggunakan mesin ventilasi dan monitor oksigen yang memungkinkan Emma untuk tidur.

    Dan ketika Emma mulai sekolah, ia harus didampingi orang dewasa setiap saat untuk berjaga-jaga jangan sampai ia tertidur, sehingga sulit bagi Emma untuk menyesuaikan diri dan mendapatkan teman.

    Tahun lalu, Emma terserang Meningitis C yang hampir mencabut nyawanya. Dimana ia jatuh dalam koma dan harus menghabiskan sepuluh hari pemulihan di hospital.

    Sekarang, setelah menyelesaikan kursus komputer di perguruan tinggi setempat, Emma ingin melanjutkan hidupnya, serta menghabiskan waktu dengan sang kekasih Chris Mason (29).

    "Saya menghabiskan dua tahun pertama dalam hidup di hospital, dan tidak mampu bersuara sama sekali sampai berusia 18 bulan. Bahkan mereka menugaskan orang dewasa untuk mengawasi aku sepanjang waktu di sekolah, dan ini membuatku sangat sulit untuk menyesuaikan diri. Hanya ketika saya mulai kuliah di usia ke-18, hal-hal mulai membaik." tutur Emma sambil menambahkan bahawa ia ingin menunjukan kepada sesama penderita CCHS bahawa mereka dapat hidup normal dan tidak perlu takut akan masa depan.

    Sumber : dailymail

    Gempak..motor siap dengan kelengkapan band

    Posted: 03 Oct 2011 05:40 AM PDT


    Pengusaha, penggemar muzik, dan juga pecinta motor dari Russia, Alexander Ishutin, punya cara sedikit gila untuk menyatukan hobi-hobinya tersebut.

    Cuba teka telur apakah ini?

    Posted: 03 Oct 2011 04:30 AM PDT

    v


    v


    jom cari jawapannya dibawah

    v


    v


    v



    v



    v



    v



    v


    v






    PreVue alat yang membolehkan orang tua melihat kelakuan bayi dalam perut ibu

    Posted: 03 Oct 2011 03:35 AM PDT

    Seandainya perut ibu hamil seperti jendela transparan, tentu akan menarik melihat kehidupan bayi sehari-hari saat di kandungan. Seperti yang telah dibuat Melody Shiu, seorang desainer industri dari University of New South Wales. Dia merancang desain produk yang diberi nama PreVue. Melalui alat ini, orang tua boleh menonton bayi menguap, tersenyum, tidur, dan bergulir, melalui sebuah layar yang diikat ke perut ibu hamil.




    Wanita Ini Diperkosa 10 lelaki Kerana Hobi

    Posted: 03 Oct 2011 02:35 AM PDT


    Wanita Ini Diperkosa 10 lelaki Kerana Hobi-Bagaimana bila anda yang menjadi korban pemerkosaan oleh wanita cantik di atas ini? Senang? ketagihan? Ada baiknya sebelum keinginan anda itu muncul, anda membaca kisah wanita berikut. Setelah membacanya mungkin anda akan mengurangkan keinginan anda.

    Seorang perempuan muda eksentrik ditangkap polis Russia kerana meracuni dan memperkosa 10 lelaki setelah lebih dulu memancing mereka dengan kecantikannya. Perempuan itu diketahui bernama Valeria K (32). Hobinya cukup unik, yaitu mengoleksi laba-laba beracun. Oleh kerana itu, ia dijuluki "Black Widow", sejenis laba-laba raksasa yang ganas terhadap lawan jenisnya.

    Menurut situs Life.ru, polis mulai curiga ketika jumlah pesakit laki-laki dengan keluhan yang spesifik meningkat dihospital. Keluhan itu adalah keracunan klonidin dan trauma berat pada penis. Tidak banyak yang diingat para lelaki itu kecuali perempuan cantik berambut merah yang mengajak mereka minum di sebuah apartment. Menurut mereka, perempuan itu juga sangat ramah.

    AKhirnya Valeria tertangkap dan mengakui perbuatannya. Namun, polis masih HAIRAN dengan modus perkosaan itu. Dalam pengakuannya, Valeria mengungkapkan bahawa ia memang memujuk para lelaki yang berfikiran ngeres itu ke apartmentnya. Di sana mereka minum-minum dan tentu saja para pria itu menginginkan hubungan seks.

    Ternyata minuman untuk para lelaki itu sudah dicampur dengan klonidin yang membuat mereka pengsan selama 24 jam. Namun, sebelum itu, penis para lelaki yang sudah terangsang itu diikat pangkalnya. Tujuannya agaroleh tegak berjam-jam. Saat itulah mereka diperkosa.
    Setelah itu, para korban dibuang di sebuah kawasan sepi dan ketika sedar mereka sudah tidak ingat apa-apa. Hal terakhir yang bolehmereka ingat adalah bertemu seorang perempuan cantik, selebihnya gelap.

    Dari 10lelaki yang diperkosa, hanya satu yang tidak melapor. Ternyata, lelaki yang tidak disebutkan namanya itu tidak merasa rugi akibat perkosaan itu. "Saya memang suka wanita seksi. Yang saya sayangkan cuma dia menggunakan klonidin," katanya.
    Sebenarnya para korban itu cukup beruntung. Kalau benar-benar menggunakan cara bercinta black widow, pastilah para korban itu tinggal nama. Black widow adalah julukan sejenis laba-laba betina besar yang selalu membunuh dan memakan lawan jenisnya setelah bercinta.

    Anna Faris Mengaku Berhubungan seks dengan 5 Lelaki Sebelum Nikah

    Posted: 03 Oct 2011 01:45 AM PDT


    Anna Faris mengaku telah berhubungan seks dengan lima lelaki yang berbeza sebelum menikah dengan suaminya, Chris Pratt pada tahun 2009 lalu.

    "Aku bukan kekasih yang baik. Aku sangat gugup tentang rasa seksualitasku," ujar Anna seperti dikutip dari contactmusic, Khamis (29/9/2011).

    Artis 34 tahun yang sebelumnya menikah dengan aktor Ben Indra ini juga mengakui jika suaminya sekarang merupakan lelaki tercepat yang membuatnya jatuh cinta. Kini, bintang filem Young Americans ini merasa bahagia dengan pernikahannya.

    "Cahaya api terbang begitu aku melihatnya. Dia terlihat begitu jantan. Aku senang menikah dengannya. Dia selalu membuatku tenang," pujinya.

    Sumber: http://celebrity.okezone.com

    [Gambar] Pasangan adakan hubungan seks didepan orang ramai dalam keretapi

    Posted: 03 Oct 2011 12:45 AM PDT

    Pasangan ini sedang adakan hubungan seks di dalam keretapi di Vienna Austria Ketika penumpang lain menyedari apa yang terjadi, mereka berlari mendekat pasangan ini secara perlahan untuk menonton, bersorak, mengejek, mengambil foto, dan merakamkan dengan handphone. Tetapi pasangan ini tidak peduli dan meneruskan aksi mereka.Apakah ini pertanda keruntuhan moral semakin parah? Di dalam gerabak penumpang kereta api di tengah keramaian disaksikan orang yang begitu ramai mereka tetapi mereka tidak peduli...Kita kelakuan begini boleh terjadi di negara kita kerana bunga-bunganya sudah ada.....





    sumber gambar : unik13.info


    Pekerja Wanita Tewas Setelah Masturbasi Dengan Belut

    Posted: 02 Oct 2011 11:40 PM PDT


    Kejadian ini sesuatu yang sulit dipercaya. Ya, Nita dan Sofi, dua pekerja sebuah perusahaan di daerah Mukakuning, Rabu malam tengah asyik membicarakan isu yang tengah hangat di Mukakuning. Isu itu menyebutkan, ada seorang gadis yang tewas setelah melakukan masturbasi dengan belut. POSMETRO, Rabu malam itu ada berjumpa Nita dan Sofi di rumah sewa mereka di Bengkong.

    Berawal dari informasi "kabur" dari Nita dan Sofi itulah, seharian POSMETRO mencari informasi soal tewasnya gadis oleh belut yang dipakai onani. "Iya, sekarang sudah heboh, semua ceritanya itu aja," ini penjelasan Luky, salah seorang pekerja yang bekerja di kawasan Batamcenter, ketika ditanya soal kebenaran isu cewek tewas beronani belut. Luky mengaku mendengar khabar itu dari salah seorang temannya yang bekerja di kawasan Mukakuning.



    Dari Mukakuning, isu tersebut semakin kuat terdengar. Di Dormitori Blok R26 dan R30, blok paling hujung yang menjadi tempat tinggal pekerja Mukakuning, POSMETRO bertanya pada seorang wanita yang kebetulan lalu. "Iya, saya dengar khabar ceritanya gitu, tapi bukan di blok sini," ungkapnya wanita berjilbab tersebut sesaat setelah mengisi buku daftar keluar-masuk blok.

    Informasi dari wanita berjilbab tersebut, dikuatkan oleh Komaruddin, salah seorang pengawal di blok tersebut. "Iya, khabarnya seperti itu, saya baru dengar semalam," ungkapnya. "Betul ya? Masakkan saya tak dengar, gila betul gadis itu kalau memang seperti itu," Laode, rakan kerja Komaruddin ikut mengiyakan pembicaraan.

    Dari Blok R, POSMETRO cuba kembali mencari kebenaran peristiwa tersebut ke Blok Q. Di sini, POSMETRO mendapatkan informasi yang mengejutkan. "Saya dengar-dengar gitu sih, sekitar dua minggu lalu, katanya dia habis nonton filem porno habis itu gak tahan dan beli belut, kemudian belutnya masuk dalam kemaluannya. Katanya pekerja PT TEAX. Tapi saya tak tahu pasti juga orangnya," ungkap lelaki yang mengaku bernama Yadi. Dari informasi Yadi inilah diketahui almarhumah semasa hidup tinggal di Blok Q.

    Mendengar informasi tersebut Irwan, sekuriti Blok Q yang bertugas pagi itu pun terkejut. "Mungkin dirahsiakan, kenapa kami tak tahu. Kadang-kadang anak dom (dormitori) ini apabila mereka perlu baru lapor kami kalau tak merekabuat tak tahu saja," Irwan menduga.

    Begitu juga dengan Alfonso, salah seorang sekuriti membenarkan khabar tersebut. "Saya dengarnya juga baru semalam, katanya belutnya masuk dalam kemaluannya dan wajahnya katanya membiru," ungkapnya.

    Namun, tak semua orang tahu isu tewasnya seorang pekerja Mukakuning kerana belut yang dipakainya bermartubasi. Ridwan, staf administrasi sekuriti Batamindo mengaku tidak mengetahui adanya informasi tersebut. "Tak tahu. Meninggal keraena belut mungkin isu aja, dari mulut ke mulut," katanya pendek.

    Namun, kata Ridwan, pada pertengahan bulan November silam pihaknya memang mendengar adanya khabar bahawa salah seorang penghuni dormitori meninggal dunia dan ternyata khabar itu tidak benar. "Setelah kami cek ternyata gak ada yang meninggal," ungkapnya.

    Sumber POSMETRO yang lain menegaskan, sebelum tewas, gadis malang yang khabarnya bermartubasi dengan belut itu sempat dilarikan ke salah satu klinik di kawasan Mukakuning. Kerana parah, korban sempat dirujuk ke RS Otoritra Batam. Namun, dari dua tempat kesihatan tersebut, POSMETRO tak mendapatkan informasi apa-apa yang memperkuat adanya isu gadis tewas kerana belut masuk kemaluan mereka.[zonamaya.info]

    Gila, Doktor Bedah ini Sebarkan Foto Bogel Pesakitnya

    Posted: 02 Oct 2011 10:45 PM PDT


    Enam pesakit wanita telah mengajukan tuntutan saman terhadap doktor bedah plastik yang diduga telah memposting foto bugil pesakitnya sebelum dan setelah operasi dengan memberikan nama sebenar pada gambar tanpa persetujuan pesakit.


    "Foto-foto pesakit sebelum dan sesudah operasi akan muncul di Google jika nama-nama wanita itu dicari (dimasukkan sebagai kata kunci) atau jika nama doktor yang dicari," jelas Neil Bruntrager, peguam yang mewaliki semua pesakit wanita, seperti dilapor ABCNews, Jumaat (30/9/2011).


    Menurut Bruntrager, beberapa wanita itu bekerja di posisi awam seperti peguam, guru dan akauntan (Certified Public Accountant atau CPA), yang nama-namanya akan sering dicari secara di internet.

    "Mereka terkejut, semua mengatakan saya malu, saya dipermalukan," jelas Bruntrager.

    Wanita pertama yang datang ke Bruntrager menemukan fotonya saat melakukan perjalanan bisnis. Dia bekerja di sebuah perusahaan nasional besar dan mengatakan pada Bruntrager bahawa orang-orang di pejabat melihatnya dengan bertingkah aneh.

    Wanita itu sangat terkejut ketika menemukan fotonya ada di internet saat melakukan operasi pembesaran payudara. Yang paling memalukan, foto-foto yang disebarkan sang doktor bedah plastik lengkap dengan nama pesakitnya.

    Wanita tersebut mengatakan telah setuju bahawa fotonya boleh dipergunakan untuk website doktor, tetapi dengan jelas ia mengatakan bahawa namanya tidak boleh dimasukkan ke dalam foto.

    "Semua tindakan terdakwa, Dr Koo, adalah ceroboh dan sembrono dan dilakukan dengan mengabaikan hukum lengkap dan hak-hak penggugat," tulis Bruntrager dalam gugatan.

    Dr Koo disaman dengan pelanggaran privasi, termasuk publisiti tidak masuk akal, pelanggaran kewajiban fidusia dan salah apropriasi, serta eksploitasi gambar komersial dan informasi medik.

    "Saya sangat menyesal bahawa masalah internet ini terjadi. Saya telah meminta maaf secara peribadi kepada pesakit yang terlibat. Saya dengan tulus menyesali bahawa mekanisme protektif diduga didirikan oleh web host gagal dan membiarkan masalah ini terjadi," tulis Dr Koo dalam sebuah pernyataan.

    Dr Koo mengatakan pesakit memberikan izin untuk foto sebelum dan sesudah operasi tanpa identiti yang akan diposting di website tanpa nama. Menurutnya, munculnya nama adalah tidak disengaja dan kerana masalah teknik.

    detikhealth.com

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS