Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Anzalna Nasir Hiasi Muka Depan EH! Malaysia Edisi Oktober

Posted: 25 Sep 2012 10:42 PM PDT

Bagi para pemerhati industri, OHBULAN! tahu anda mesti setuju jika kami katakan Anzalna Nasir kini sedang meningkat naik.

Bukan sahaja di kaca-kaca televisyen, Anzalna kini juga sering menghiasi majalah-majalah dengan wajahnya yang jelita. Terbaru dari majalah EH! Malaysia, Anzalna Nasir yang mula dikenali menerusi Dewi Remaja telah dipilih sebagai gadis cover muka depan majalah yang berteraskan fesyen, kecantikan dan hiburan ini.

Apa yang pasti, walau dalam apa gaya, solekan mahupun pose, Anzalna sememangnya seorang yang berwajah jelita dan mempunyai potongan tubuh yang 'awesome'.

Mahu lihat lebih lanjut foto-foto Anzalna Nasir serta apakah yang dibualkan Anzalna bersama EH!, anda boleh dapatkan majalah ini untuk edisi Oktober 2012 nanti. Anda boleh dapatkan info lanjut di laman rasmi EH! Malaysia.

Ella Sedia Menimang Cahaya Mata

Posted: 25 Sep 2012 10:33 PM PDT

Ratu Rock, Ella yang kini memegang status sebagai isteri kepada Azhar Ghazali berkongsikan akan kehidupannya selepas berkahwin semakin bertambah baik dan lebih sempurna berbanding sebelum ini.

Ini membuatkannya amat teruja untuk belajar menjadi seorang isteri yang terbaik buat suaminya, walaupun di awal perkahwinan dahulu mereka mengalami sedikit kesukaran untuk menyesuaikan diri antara satu sama lain.

Ella turut memaklumkan bahawa dia sudah bersedia untuk memiliki cahaya mata kerana itu merupakan lambang kasih sayang antara dirinya dan suami.

"Ella bersedia sekiranya dianugerahi cahaya mata. Ella sememangnya menantikannya kerana itulah lambang kasih sayang kami. Terima kasih peminat Ella yang sentiasa mendoakan kebahagiaan Ella dan suami," ujarnya.

Sumber berita : Sinar Harian

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Remy Ishak Akui Sudah Berpisah Dengan Tiz Zaqyah

Posted: 25 Sep 2012 11:26 PM PDT

REMY ISHAK DAN TIZ ZAQYAH PUTUS CINTA

Terjawablah segala teka-teki mengenai update Twitter Remy Ishak yang ditulisnya pada 20 September lalu apabila akhbar Kosmo! hari ini melaporkan yang Remy Ishak telah mengesahkan bahawa hubungannya dengan Tiz Zaqyah sudah menemui penghujungnya selepas tiga tahun bersama.

Bagi yang belum tahu, berikut Twitter update Remy itu:-

TWITTER REMY ISHAK

TWITTER REMY ISHAK

Remy mengakui bahawa apa yang ditulisnya itu merupakan satu kenyataan rasmi berhubung status percintaannya dengan Tiz yang sentiasa ingin diketahui. Menurut Remy, itu adalah cara terbaik untuk dia menyatakan kepada peminat yang hubungannya dengan Tiz sudah berakhir walaupun tidak secara langsung.

Namun melalui media, Remy tampil memberi kenyataan yang lebih jelas. Menurutnya, dia patut tampil membuat kenyataan agar kehidupan dan pergaulan seharian yang dia dan Tiz lalui tidak mengelirukan dan menimbulkan spekulasi yang lebih besar. Juga untuk tidak memburukkan lagi keadaan.

"Benar, kami sudah bukan lagi pasangan kekasih. Sudah tiga bulan dan rasanya sekarang saya patut membuat kenyataan agar kehidupan dan pergaulan seharian yang saya dan Tiz lalui tidak mengelirukan dan menimbulkan spekulasi yang lebih besar. Sebagai lelaki, saya ambil tanggungjawab itu untuk berterus-terang, saya tidak mahu memburukkan keadaan,"

"Sebelum timbul salah sangka atau cerita yang lebih teruk dan menjatuhkan imej kami berdua, rasanya sudah tiba masanya untuk saya buka mulut,"

Mengenai dakwaan wujudnya orang ketiga sehingga menyebabkan hubungannya dan Tiz berakhir, Remy dengan tegas menafikannya. Menurut Remy, keputusan yang diambil bukan kerana wujudnya orang ketiga tetapi disebabkan mereka sudah tidak sefahaman dan tidak boleh meneruskan komitmen. Kata Remy:-

"Saya tidak mahu kisah putus cinta antara saya dan Tiz ini dikaitkan dengan sesiapa, tiada siapa yang salah atau siapa betul. Kami putus secara baik. Saya dan Tiz kena terima hakikat bahawa kami tidak sefahaman dan tidak boleh meneruskan komitmen,"

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Nadia Penyanyi Salam Untuk Kekasih Buat Comeback

Posted: 25 Sep 2012 08:11 PM PDT

Kalau sebut Nadia sahaja, mungkin ramai yang keliru, Nadia yang mana satu ek? Tapi kalau Budiey sebut Nadia yang nyanyi lagu Salam Untuk Kekasih tu… Pasti ramai yang ingat. Ooooh yang itu!

Ternyata, lagu Salam Untuk Kekasih telah melonjakkan nama beliau berbelas tahun lalu. Sehingga kini pun, lagu Salam Untuk Kekasih masih lagi berkumandang di radio.

Berita tentang Nadia buat comeback nih dalam Budiey dengar. Ya, selepas 13 tahun menyepi diri, kini tiba giliran Nadia mengubat rindu peminatnya.

Semalam, tanggal 25 September 2012 telah menemukan Budiey dengan penyanyi bersuara husky serak-serak basah ini secara kebetulan. Masa tu, Budiey tengah lepak di sebuah cafe di The Curve, Mutiara Damansara. Tiba-tiba, Budiey disapa oleh seorang lelaki yang juga merupakan PR kepada Nadia. Lalu diperkenalkan Budiey kepada Nadia. Di situ, Budiey mula mengorek cerita terbaru tentang penyanyi balada rock ini.

Bersama dgn penyanyi Salam Untuk Kekasih... Nadia. Kini muncul dgn single terbaru Hanya Untukmu.

Melihat kepada wajah Nadia ni, mengingatkan Budiey dengan bintang AF iaitu Mas yang juga berasal dari Sabah. Suara pun lebih kurang sama. Ada husky.

Terbaru, Nadia akan kembali menemui peminat dengan lagu terbarunya berjudul 'Hanya Untukmu'. Nadia sempat mengadakan promosinya di dalam Wanita Hari Ini di TV3 dan sempat menyanyikan dua buah lagu. Penyanyi ini mengakui sedang dalam proses menyiapkan album yang dijangka akan dilancarkan pada tahun hadapan. Sekarang tengah mengumpul material. Biasanya, lagu yang dibuat adalah ciptaannya sendiri memandangkan Nadia ini sebenarnya singer songwriter.

Single terbaru, Hanya Untukmu yang ditulis dan dicipta sendiri oleh Nadia mengisahkan tentang orang yang sentiasa merindui kekasihnya yang telah lama pergi atau yang telah meninggal dunia. Lagu ini bukannya kisah Nadia tapi beliau mengambil kisah orang sekelilingnya untuk dijadikan lagu.

Nadia juga ada mengkhabarkan kepada Budiey yang dia akan merakam semula lagu Salam Untuk Kekasih dan akan berduet dengan seorang penyanyi lelaki popular untuk menyanyikan semula lagu ciptaannya itu. Nak tahu dengan siapa Nadia berduet, tunggu lah tahun depan. Nadia juga mengubah sedikit lagu ciptaanya agar sesuai dengan trend muzik di zaman sekarang.

Nadia juga sempat berkongsi perkembangan terbaru dan tentang aktiviti hariannya sepanjang menyepi daripada bidang seni. "Sebenarnya sekarang saya sedang sibuk menguruskan perniagaan motel milik keluarga 'Timahs Motel' yang terletak di Sipitang, Sabah. Motel ni terletak di sempadan antara Brunei dan Sarawak. Selain daripada itu, saya juga sentiasa menghasilkan lagu-lagu baru untuk simpanan sendiri."

Sementara itu, mungkin ramai yang tidak tahu bahawa Nadia sudah pun kembali solo selepas bercerai dengan suaminya yang bernikah pada tahun 1999 sedikit masa lalu. Penyanyi kelahiran Tawau, Sabah ini juga gigih membesarkan dua anaknya, Arif dan Farah yang masing-masing berusia 10 dan 6 tahun.

"Saya dan suami sudah pun berpisah. Sekarang saya adalah ibu tunggal. Sebenarnya, saya memang berulang-alik dari Sabah ke Kuala Lumpur sebab saya banyak terlibat dengan 'show' di KL. Tetapi perpisahan saya dengan suami bukanlah punca kenapa saya mahu membuat 'comeback'. Semuanya kerana minat dan rindu untuk buat persembahan." ujarnya yang mengakui masih mengekalkan imej yang sesuai dengan lagu dan karakternya di atas pentas.

Budiey sempat bertanya tentang Nadia dan sosial media. Adakah Nadia boleh dihubungi melalui Twitter? Menurut Nadia, selepas bercerai dengan suami, dia terus buka fanpage di facebook untuk berhubung dengan peminatnya. Buat masa ini, Nadia belum ada akaun Twitter.

Gambar Terbaru Nadia Penyanyi Salam Untuk Kekasih:

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

Nadia Salam Untuk Kekasih

No tags for this post.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

Sinopsis Drama Trilogi Cinta 2

Posted: 25 Sep 2012 05:42 PM PDT

. DRAMA 4O episod, Trilogi Cinta 2 terus meruntun perasaan penonton dengan perbalahan dua beradik, Norjinah () dan Norseha ().

Pergeseran mereka berdua berterusan selepas Norseha melahirkan anaknya. Drama arahan Amie Maziah itu mampu membuatkan penonton untuk terus mengikuti apa kesudahan di antara Norjinah, Norseha dan ibu mereka, Mak Nab yang fikirannya asyik terganggu selepas bapa mereka meninggal dunia dan susah hatinya melihatkan perbalahan dua anaknya itu.

Drama Trilogi Cinta 2

Drama berdurasi selama 60 minit setiap kali bersiaran itu disiarkan di TV1, setiap Khamis dan Jumaat, jam 10 malam. Drama hebat itu turut dilakonkan Rosyam Nor (sebagai Razif), (Suraya), Yuswaisar (Badrul), Rabecca Nur Al Islam (Sharifah Yasmin), (Anuar), (Kartini), (Aida), (Taufik), Syazana Firas (Amira) dan (Balkis).

Kisah baru musim kedua bermula selepas setahun Norseha melahirkan anaknya.

Sengketa Norjinah dengan Norseha terus berpanjangan kerana Norjinah masih belum dapat memaafkan adiknya. Setiap kali bersemuka dengan Norseha kebencian dan kemarahannya muncul. Dia tidak mahu berjumpa Norseha langsung dan setiap kali Norseha datang ke rumahnya dia tidak mahu keluar bilik. Kesedihan Norseha terhadap sikap Norjinah bertukar menjadi benci dan marah.

Bukan itu saja, malah Badrul dengan anaknya juga menjadi mangsa kemarahannya. Badrul dengan Razif cuba mendamaikan kedua-duanya, tetapi jalan perdamaian seperti tidak ada.

Permusuhan kedua-duanya sampai ke kemuncak apabila pada majlis perkahwinan Anuar dengan Kartini menjadi kecoh gara-gara pertengkaran mereka. Ketika pengantin bersanding, mereka bertengkar kerana Norseha merungut Amirul asyik menangis dan mengganggu tidur anaknya, Lukman.

Majlis menjadi kecoh dan pertengkaran mereka menjadi tontonan tetamu. Anuar yang sedang bersanding meninggalkan pelamin dan terus menampar kedua-dua adiknya. Mak Nab menanggung malu kepada tetamu yang datang dan Anuar sedih dengan sikap mereka. Bagi Norjinah apa yang berlaku satu tamparan kepadanya dan keluarganya. Bagi Razif pula Norjinah patut memaafkan Norseha kerana apa yang berlaku bukan salahnya seorang. Norjinah sentiasa menjawab kata-kata Razif dan membuatkan Razif hilang sabar. Pertengkaran Razif dengan Norjinah membuat anak-anaknya ketakutan dan lari ke rumah datuk mereka.

Dalam pada itu, Razif mahu Norjinah menerima takdir Allah dengan sabar, tetapi Norjinah tetap tidak boleh menerima apa yang berlaku. Norseha sudah berzina dan melakukan dosa besar. Razif bimbang jika Norjinah terus bersikap begitu, rahsia Norseha akan terbongkar dan Mak Nab serta Anuar akan mengetahuinya.

Mak Nab mahu tahu apa sebenarnya yang berlaku lalu dia datang bermalam di rumah Norseha dan dapat tahu yang Norseha serta Badrul tidur di bilik berasingan.
Segala yang berlaku sangat merunsingkan Mak Nab dan dia senyap-senyap balik ke kampung.

Norseha pula mulai trauma dengan keadaan yang dilaluinya dan dia ingin kembali bekerja, tetapi anaknya dianggap sebagai penghalang pula, lalu dia meminta Mak Nab menjaganya. Badrul pula tertekan kerana Norseha tidak dapat menerimanya dan bercadang menceraikannya.

Dalam kekalutannya, Badrul terserempak dengan Sharifah Yasmin dan dia meluahkan masalahnya kepada Sharifah Yasmin atas dasar sahabat. Sharifah Yasmin bersedia membahagiakan Badrul kerana dia memang cintakan Badrul dan bukannya Razif.

Sementara itu Norjinah yang kembali belajar, diminati seniornya Fazli dan Shah yang menghidap barah hati. Mereka berdua tidak tahu Norjinah sudah bekahwin.
Banyak pergolakan yang berlaku sehingga Norjinah mahu bercerai dengan Razif dan Badrul pula akan mengahwini Sharifah Yasmin. Apakah yang berlaku dengan rumah tangga Norjinah dan apa perasaan Norseha terhadap Badrul, jangan lepaskan setiap episod Trilogi Cinta 2, setiap minggu di TV1.

Drama Trilogi Cinta 2

Drama Trilogi Cinta 2

Drama Trilogi Cinta 2

Drama Trilogi Cinta 2

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Inilah Duit Syiling yang Mempunyai Nilai Seni Tinggi

Posted: 25 Sep 2012 09:00 PM PDT


 









Duit koin atau duit syiling mungkin mempunyai nilai yang tidak sepadan dengan duit kertas, dimana duit kertas mempunyai nilai nominal lebih besar. Namun, duit koin satu ini mempunyai nilai yang berbeza ketika ditukar mejadi karya seni oleh seniman asal Amerika Syarikat, Lou Skaggs. Seniman ini menggunakan duit koin sebagai kanvas untuk lukisan miniaturnya. Jangan dipertanyakan soal kualitas lukisannya, tingkat detailnya tidak jauh dengan lukisan yang berada di atas canvas.
 








 










Pistol Mainan Nintendo Dimodifikasi Menjadi Pistol Laser [Video]

Posted: 25 Sep 2012 08:30 PM PDT


Masih ingat permainan Nintendo Duck Hunt ketika kamu masih kecil? Lihat seperti apa jadinya jika pistol yang kita gunakan dalam permainan itu diupgrade menjadi sebuah pistol laser berkekuatan tinggi.
Kreatornya dari tim North Street Labs hanya punya laser meter berdaya ukur maksimal 2W, dan pistol yang sudah dimodifikasi dengan tambahan 44nm M140 dioda ini mampu melampui nilai tersebut dengan cepat. Asal tahu saja, laser berkekuatan 300mW sudah mampu dipakai untuk menyalakan puntung korek api dengan mudah.
Dengan kekuatan setinggi itu, pistol ini tidak boleh lagi kita perlakukan sebagai sebuah mainan. Kamu harus memakai kacamata khusus ketika melihat pistol ini beraksi jika tidak ingin matamu cepat rusak. Dan jangan coba-coba tembakan laser ini ke kulit apalagi mata. Kulit dan matamu dijamin bakalan terbakar seketika.
Jika kamu kebetulan masih menyimpan pistol dari NES ini dirumah dan ingin mengupgradenya menjadi senjata laser seperti di atas, North Street Labs telah mendokumentasikan cara membuatnya yang boleh kamu temukan di sini. Ingat ini bukan mainan!

Kaca Kecil dan Tipis Ini Dapat Menyimpan Data Untuk Selamanya

Posted: 25 Sep 2012 08:00 PM PDT


Kecil, tipis, bening, dan mampu menyimpan data untuk selamanya tanpa degradasi data sedikitpun, inilah media penyimpanan data terbaru yang ditawarkan oleh Hitachi untuk memenuhi keperluaan penyimpanan data di masa mendatang.
Berukuran 2cm2 dan dengan ketebalan cuma 2mm, siapa sangka jika irisan kaca kecil ini memiliki daya tahan yang superior? Benda ini mampu bertahan selama 2 jam pada panas 1000oC, tahan paparan berbagai macam bahan kimia, tidak terpengaruh dengan gelombang radio dan tahan air. Cukup ajaib bukan?
Irisan kaca ini dibangun dari lapisan kaca kuarsa yang dicetak dengan permukaan berbintik. Setiap titik merepresentasikan data biner dan dapat dibaca dengan menggunakan lensa mikroskop.
Kapasitai? Dalam hal ini memang tidak dapat dibandingkan dengan kapasiti penyimpanan keping DVD apalagi Blu-ray. Dengan ukurannya yang sekarang, data yang dapat disimpan baru kurang lebih setara dengan kapasiti penyimpanan data pada CD biasa. Tapi Hitachi boleh saja mengembangkan media yang sama dengan ukuran dimensi yang lebih besar. Lagipula, fitur utamanya bukan seberapa banyak data yang dapat kamu simpan, tapi untuk menjaga data film atau musik favoritmu tetap dalam kualiti sempurna* sepanjang zaman, tentu saja selama irisan kaca ini tidak kamu ketuk dengan tukul atau dilempar ke lava gunung berapi.
*Data yang tersimpan di dalam hard disk, CD, DVD, Blu-ray, dan sejenisnya, selalu mengalami degradasi dalam jangka waktu pemakaian tertentu.

Rawat cara ganas, 'pesakit' lari keadaan kaki berantai

Posted: 25 Sep 2012 07:45 PM PDT

KUALA TERENGGANU - Rahsia sebuah pusat pemulihan dadah persendirian di kawasan pantai Peranginan Merang, Setiu, yang mengamalkan sistem rawatan pemulihan dadah secara ganas kepada 'pesakit'nya, terbongkar petang kelmarin.

Ia susulan penahanan salah seorang daripada 'pesakit' di situ yang nekad melarikan diri ke dalam semak berhampiran sebuah chalet di kawasan pantai peranginan itu dalam keadaan kaki masih berantai.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner K Manoharan berkata, bilik gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Setiu menerima panggilan daripada orang awam yang memaklumkan ternampak kelibat lelaki berkenaan, kira-kira jam 6 petang.

"Susulan panggilan itu, kami terus bergegas ke lokasi dimaksudkan dan berjaya menahan lelaki berusia 35 tahun itu di dalam semak berhampiran.

"Setelah disoal siasat, lelaki berkenaan mendedahkan dia melarikan diri dari sebuah pusat pemulihan dadah persendirian yang beroperasi di kawasan itu, disebabkan tidak tahan dengan 'keganasan' sistem rawatan diperkenalkan," katanya ketika ditemui di pejabatnya, semalam.

Menurut Manoharan, sejurus menerima maklumat daripada lelaki itu, sepasukan anggota dan pegawai polis menyerbu pusat pemulihan dadah itu dan mendapati dua lagi lelaki berusia 26 tahun dan 30 tahun dikurung di dalam sebuah bilik dengan kaki masing-masing masih terikat.

"Kami telah menahan penjaga pusat pemulihan dadah persendirian terbabit yang berusia 24 tahun kira-kira jam 10 malam manakala pemilik pusat itu yang berusia 58 tahun, menyerah diri di IPD Setiu kira-kira jam 2.30 pagi, semalam.

"Dalam serbuan itu, polis turut merampas gari, rantai dan peralatan yang digunakan untuk mengikat mangsa," katanya.

Sementara itu, ketiga-tiga mangsa yang diikat termasuk lelaki yang melarikan diri itu membuat laporan di IPD Setiu, jam 12.30 tengah malam hingga 2 pagi berikutan tidak tahan dengan cara rawatan yang diterima mereka.

Manoharan menjelaskan, siasatan mendapati pusat terbabit menawarkan rawatan pemulihan dadah berpakej dengan mengenakan sejumlah bayaran yang ditetapkan kepada individu yang menerima rawatan di pusat itu.

"Kami difahamkan ahli keluarga turut dibenarkan menetap di kawasan pusat berkenaan sementara menunggu ahli keluarga mereka menerima rawatan dalam tempoh ditetapkan.

"Kita faham niat murni pengusaha pusat itu untuk memulihkan penagih dadah namun cara dan pendekatan yang mereka perkenalkan itu tidak menepati peruntukan undang-undang sedia ada," katanya.

Katanya, kes berkenaan akan disiasat mengikut Seksyen 343 Kanun Keseksaan kerana pengurungan salah dan polis akan melihat aspek lain termasuk pusat pemulihan terbabit mempunyai kebenaran daripada pihak tertentu untuk menjalankan operasi mereka.

sumber : sinar harian

Alih dosa ke dalam air

Posted: 25 Sep 2012 07:30 PM PDT


BNEI BRAK, Israel - Sejumlah penduduk ortodoks Yahudi mengelilingi sebuah kolam plastik yang mengandungi beberapa ekor ikan di sini kelmarin.
Mereka kemudian berdoa bagi membuang dosa masing-masing ke dalam air.
Cebisan roti kemudian dibaling ke dalam kolam tersebut sebagai lambang keluarnya dosa-dosa penganut agama Yahudi itu. - Agensi
sumber : kosmo online

Polis tangkap lelaki godam akaun Facebook

Posted: 25 Sep 2012 07:15 PM PDT


MANILA - Polis Filipina semalam menangkap seorang lelaki yang didakwa menggodam akaun e-mel dan Facebook bekas teman wanitanya dengan tujuan untuk mengugut mangsa supaya melakukan hubungan seks dengannya.
Polis dalam satu kenyataan memberitahu, Joewell Santos Chan, 28, telah menukar kata laluan mangsa dan meminta habuan seks sebagai pertukaran untuk kata laluan baharu tersebut.
Lelaki itu ditangkap pada minggu lalu dalam satu operasi polis selepas mangsa membuat aduan.
Mangsa berpisah dengan Chan pada tahun lalu.
"Suspek meminta seks sebagai pertukaran untuk kata laluan mangsa. Ketika itu, mangsa membuat aduan polis kerana bimbang dia akan terus ditipu oleh suspek," kata kenyataan pihak berkuasa.
Polis yang tidak mendedahkan usia mangsa, menyatakan mereka menemui beberapa mesej ugutan yang dihantar ke telefon bimbitnya.
Beberapa gambar mangsa dalam keadaan memalukan yang dirakamkan ketika dia tidak sedarkan diri turut ditemui.
Ekoran penangkapannya, Chan didakwa kerana menggodam dan melakukan penderaan terhadap wanita.
Menurut polis, dia boleh dipenjara selama enam tahun jika didapati bersalah berhubung tuduhan tersebut. - AFP

sumber : kosmo online

Nasib malang Jiang Manqi

Posted: 25 Sep 2012 07:00 PM PDT


BEIJING: Diikat pada motosikal elektrik berkuasa rendah, seorang remaja terpaksa mengikuti datuknya ke mana saja setiap hari ketika lelaki tua terbabit memungut bahan buangan untuk dijual.
Jiang Manqi, 13, bukan saja miskin, malah menghidap penyakit sawan dan ditinggalkan ibu bapanya. Justeru, datuk Jiang terpaksa membawanya ke mana saja di bandar Fuzhou di wilayah Fujian setiap hari supaya dia dapat mengawasi remaja terbabit setiap masa. Disebabkan mengalami penyakit, sekolah juga enggan menerima Jiang belajar. Setiap hari, Jiang menemani datuknya yang berusia 60 tahun mencari bahan terbuang di bandar itu untuk dijual di pusat kitar semula sebagai punca pendapatan. Untuk memberi sedikit keselesaan, Jiang diberikan tempat khas di belakang motosikal datuknya untuk dijadikan tempat tidur jika dia kepenatan. Lelaki tua itu berkata, dia tiada pilihan kecuali membawa Jiang bersamanya setiap hari.

"Ia memang menyedihkan tetapi tiada apa yang mampu saya lakukan.


"Ibu bapa Jiang tidak menghiraukannya lagi kerana masalah kemiskinan.

"Saya satu-satunya tempat dia bergantung," katanya. Menurut lelaki itu, penyakit sawan Jiang masih boleh dirawat jika mendapat ubat dari hospital mengikut jadual.


Namun, katanya, kemiskinan menyebabkan dia tidak mampu memberikan ubat berkenaan kepada Jiang. - DM


sumber : mymetro

Ibu maut langgar anak

Posted: 25 Sep 2012 06:45 PM PDT


MELAKA: Kegembiraan seorang ibu empat anak mendapat motosikal roda tiga selepas dua tahun menunggu berakhir tragedi berdarah apabila dia maut selepas berlanggar dengan anaknya dalam kemalangan di Jalan Tunku Abd Rahman, Batu Berendam di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5 petang itu, mangsa, Sapiah Md Said, 42, menunggang motosikal jenis Honda EX5 manakala anaknya Muhammad Ikram Laksemana, 18, menunggang motosikal roda tiga berkenaan yang baru diserahkan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama).
Ketika kejadian, motosikal roda tiga itu berisi muatan barangan jualan 40 kilogram (kg) keledek serta 10 kg ikan keli dan Muhammad Ikram menunggangnya untuk ke Pusat Transformasi Bandar (UTC) Jalan Hang Tuah bagi membantu ayahnya, Laksemana Salim, 48, berniaga.

Muhammad Ikram berkata, selepas selesai mengambil motosikal berkenaan di pejabat Fama, Ayer Keroh, dia dan ibunya bertolak ke kedai di UTC dengan menunggang motosikal secara berasingan.



"Setiba di lokasi kejadian, saya yang berada di depan dikejutkan dengan satu dentuman kuat dan pada masa sama melihat ibu tercampak ke kanan jalan, manakala motosikal ditunggang ibu merempuh motosikal saya.


sumber : mymetro

Tragedi anak dara

Posted: 25 Sep 2012 06:30 PM PDT


YAN: "Saya nampak darah memancut keluar dari lehernya ketika dia menggoncang pagar rumah saya minta bantuan," kata Rohani Omar, 54, saudara kepada Jamaliah Ali, 55, yang parah akibat dikelar di leher dalam kejadian samun di Kampung Teroi, di sini, pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu, mangsa yang ketika itu tinggal bersendirian berlari melalui pintu dapur rumahnya untuk meminta pertolongan sebelum dia rebah di depan pintu rumah saudaranya itu dengan darah masih keluar di lehernya.
Mangsa dipercayai sempat berlari sejauh 20 meter meminta pertolongan sebelum rebah tidak sedarkan diri berikutan hilang banyak darah.

Difahamkan, mangsa yang belum berkahwin tinggal bersama keluarga adiknya, namun ketika kejadian adiknya keluar menghantar anak ke sekolah, manakala adik iparnya bekerja sebagai pengawal keselamatan.



Rohani berkata, ketika itu dia memandikan bapanya yang lumpuh di bilik air di belakang rumahnya sebelum dikejutkan dengan bunyi goncangan pintu pagar rumah yang kuat.


sumber : mymetro

Adegan awal pagi

Posted: 25 Sep 2012 06:15 PM PDT


KAJANG: Dua daripada 15 lelaki yang memecah masuk sebuah pusat pameran kereta di Sungai Long, di sini, awal pagi semalam, berlakon sebagai pengawal keselamatan selepas menawan dua pengawal di situ sebelum melarikan lima kenderaan Honda bernilai lebih RM700,000.
Dalam kejadian jam 1 pagi itu, kumpulan penjenayah terbabit yang merancang rapi kegiatan mereka berpecah kepada tiga kumpulan sebelum masuk dalam premis berkenaan yang baru dibuka awal tahun ini.
Sumber polis berkata, selepas masuk dalam premis itu melalui pintu belakang mereka mengikat dua pengawal keselamatan dan memaksa mereka menanggalkan baju seragam.

"Dua daripada penjenayah terbabit memakai seragam itu dan terus ke pondok pengawal keselamatan untuk berpura-pura mengawal pos itu.



"Pada masa sama rakan mereka yang lain menyelongkar pejabat dan peti simpanan pusat pameran itu," katanya, semalam.


sumber : mymetro

Parah akibat panik

Posted: 25 Sep 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang pelancong warga Vietnam patah tulang belakang selepas panik dan terjun dari tingkat dua dalam kejadian kebakaran di sebuah hotel bajet di Jalan Changkat, Bukit Bintang, di sini, semalam.
Difahamkan, lelaki terbabit, Do Thanh Trung, 24, menginap di bilik hotel bajet berkenaan bersama empat rakan senegaranya sejak beberapa hari lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi itu, api dikatakan bermula dari sebuah bilik yang tidak berpenghuni di tingkat dua bangunan berkenaan sebelum merebak ke bilik mangsa.


Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, mangsa dipercayai panik sehingga melompat keluar dari bahagian belakang hotel berkenaan.

"Hasil pemeriksaan, sistem keselamatan hotel itu lengkap dan mangsa mungkin tidak akan mengalami sebarang kecederaan sekiranya keluar dari bangunan mengikut pintu depan seperti rakannya yang lain.


"Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk menerima rawatan lanjut," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.



Menurutnya, ketika kejadian hotel berkenaan dihuni tujuh penyewa bersama dua pekerja dan mereka tidak mengalami sebarang kecederaan.

Azizan berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.14 pagi sebelum tiba di lokasi kejadian 10 minit selepas itu.


Api berjaya dikawal kira-kira 10 minit selepas itu dengan kekuatan 31 anggota serta pegawai daripada Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Hang Tuah dan Pudu

sumber : mymetro

Inilah Harta Milik Imelda Marcos Mantan First Lady Filipina Yang Dimakan Anai-anai. (foto)

Posted: 25 Sep 2012 05:30 PM PDT


Dia terkenal dengan senang mengumpulkan koleksi kasut berharga sama seperti kebanyakan wanita lainya.
Tapi bagian dari simpanan sepatu Imelda Marcos yang tertinggal setelah dia dan suaminya diusir dari Filipina, telah rusak parah oleh rayap dan banjir.
Marcos melarikan diri dari Filipina pada puncak pemberontakan 'people power' yang didukung tentara pada tahun 1986 dan meninggalkan sejumlah barang-barang pribadi, pakaian dan benda-benda seni di istana, termasuk 1.220 pasang sepatu dari mantan ibu negara itu.
Di antara sepatu yang rusak adalah sepasang putih Cardin heels Pierre, satu-satunya satu dihancurkan oleh rayap.
Ratusan potong pakaian Ferdinand Marcos, termasuk pakaian asli resmi Barong kemeja yang dikenakannya selama dua dekade masa pemerintahannya, juga telah mulai  berjamur setelah disimpan selama bertahun-tahun tanpa perlindungan di istana kepresidenan dan di Manila National Museum.
Ironisnya lebih dari 150 kotak pakaian, aksesoris pakaian dan kasut dari Marcos dipindahkan ke Museum Nasional untuk diamankan dua tahun lalu setelah rayap, kelembaban dan jamur menguasai  pakaian tersebut di Istana.

• Di antara kasut rosak dalam koleksi mantan First Lady Pierre Cardin

• Ironisnya lebih dari 150 kotak pakaian, gaun dan sepatu dari Marcos dipindahkan ke Museum Nasional Manila untuk diamankan dua tahun lalu tetapi telah rusak karena banjir bulan lalu

• Seperti halnya sepatu, gaun panjang, yang dikenal 'Terno', yang hanya sekali dipakai oleh Imelda Marcos, adalah salah satu item yang rusak

 
• Hanya beberapa dari 3.000 ditambah sepatu dalam koleksi mantan First Lady

• Karena ini 1.986 sepatu gambar simpanan sepatu Imelda Marcos 'disimpan pada rak di ruang bawah tanah Istana Malacanang di Manila sebelum dipindahkan ke Museum Nasional

  
• koleksi sepatu Imelda Marcos menjadi simbol berlebih di negara Asia Tenggara. Kecintaannya terhadap sepatu diperpanjang ke objek lain juga.

  
• Imelda Marcos, terlihat tahun 1970 Claridges di London untuk bertemu Ratu, kanan mengantar anaknya di sekolah di Inggris, mengaku banyak sepatunya adalah hadiah dari pembuat sepatu di kota Marikina pinggiran kota Filipina.

• suami Nyonya Marcos Ferdinand Marcos meninggal dalam pengasingan di Hawaii pada tahun 1989

  
• Ratusan potongan pakaian Ferdinand Marcos, termasuk kemeja resminya Barong asli, juga telah mulai berjamur setelah disimpan di istana kepresidenan dan Museum Nasional

• Museum kurator National Orlando Abinion mengatakan menyimpan harta Marcos karena mereka memiliki tempat yang penting dalam sejarah Manila

Beginilah Gaya Normal Seorang Lady GAGA.

Posted: 25 Sep 2012 05:00 PM PDT


Lady Gaga tidak pernah gagal untuk mengejutkan pengemarnya setiap kali dia melangkah keluar di depan umum.
Dari mengenakan gaun daging,  topi baja atau gaun pengantin, dia pasti tahu bagaimana membuat dan mengkombinasikan gayanya dengan pakaian eksentrik.
Tapi, mengejutkan Gaga melangkah keluar dari hotelnya di Hanover, Jerman, pada Senin tampak normal. Penyanyi 26 tahun berpakaian yang tampaknya velour celana olahraga dengan jaket putih yang nyaris tak boleh menahan belahan dadanya.
Dengan kacamata putih besar dan rambutnya seperti  sarang lebah untuk bertemu fans di luar hotelnya.
Penyanyi Bad Romance mengenakan platform heels beige saat ia berjalan keluar ke kerumunan pengikut setia untuk tanda tangan.
Penyanyi yang baru-baru ini mencukur sebagian rambutnya untuk mendapatkan tato baru di bagian belakang kepalanya.
Dia mengatakan kepada sebuah radio lokal Elvis Duran bahwa dia tidak merasa buruk tentang berat badan baru-baru ini, bukannya mengutip warisan Italia dirinya sebagai alasan lain untuk lekuk tubuhnya muncul.
Dia berkata: "Ayahku membuka sebuah restoran, sangat menakjubkan itu begitu freaking lezat, tapi aku bilang aku mendapatkan £ 5 setiap kali aku pergi ke sana. "
"Jadi ayah saya ingin saya untuk makan di restorannya, tapi aku harus pergi ke mana pun dimana aku boleh minum jus hijau."


Lady Gaga meninggalkan hotelnya untuk konser di Arena TUI di Hanover, Jerman

7 Casing iPad Termahal Di Dunia

Posted: 25 Sep 2012 04:30 PM PDT




Sumber 

Cara nak tidur sedap atas motor

Posted: 25 Sep 2012 04:00 PM PDT



Langkah 1: Jenis Motor & Aturan Dasar



Hal pertama yang harus kamu ketahui adalah tidak semua motor boleh dijadikan tempat tidur yang nyaman. Kamu akan sulit tidur di motor macam Kawasaki Ninja, mengingat tempat duduk mereka kecil sekali. Ya bisa aja kalo kamu maksa, tapi gak nyaman. Motor yang paling enak buat tidur adalah motor yang tempat duduknya lurus, macam RX King.


Satu hal lain yang perlu kamu perhatikan adalah motor tersebut harus punya stand tengah (stand dua). Kamu harus memasang standart dua kalo mau tidur di motor, kerana kalau kamu pakai stand samping, kemungkinan kamu bakal jatuh ke samping pas tidur.

Langkah 2: Posisi Badan



Usahakan posisi badan kamu telentang sempurna di jok motor. Inilah pentingnya memiliki motor yang joknya lurus. Kenapa harus telentang? Karena kalo miring lebih susah tidurnya. 

Langkah 3: Posisi Kaki



Letakkan kaki kamu di atas stang motor. Posisi ini luar biasa nyaman, apalagi kalau kamu habis seharian jalan kaki dan merasa kaki kamu pegal-pegal. Seperti yang kamu tahu, kalau kaki lagi pegal kan lebih baik posisi kakinya lebih tinggi saat tidur.

Langkah 4: Posisi Kepala



Rebahkan kepala kamu di jok bagian belakang. Dengan demikian, kepala kamu akan merasakan empuknya jok motor kamu. Ini akan membuat tidur kamu terasa lebih nyaman.

Langkah 5: Selamat Tidur!



Atau dalam bahasa Itali, Buonanotte. Selamat menikmati pengalaman tidur di atas motor yang nyaman dan tidak terlupakan!


Sumber

Unik..bahan buang komputer dijadikan peta dunia

Posted: 25 Sep 2012 10:00 AM PDT




SumbeR

Wow...Atas Nama Seni Digital Puluhan Produk Apple Dihancurkan.

Posted: 25 Sep 2012 09:45 AM PDT


Jika Anda sedang jatuh cinta dengan iPhone atau iPad, mungkin anda sebaiknya tidak melihat gambar-gambar ini.
Seorang seniman merusak puluhan produk Apple dengan palu, menembaknya atau menaruhnya di rel kereta api kemudian dia menyusun kembali menjadi sebuah karya patung yang menggagumkan.
Hasilnya aneh tapi indah, dari barang yang menjadi  mimpi sebagian orang yang terobsesi ingin memiliki komputer atau smartphone tersebut.
Setiap produk Apple yang dihancurkan memiliki foto sendiri termasuk 'modus penghancurannya', seperti  kapak yang dijatuhkan diatas iPhone 4.(karob)
Mr Tompert juga menembak iPhone sekali di kaca dengan Heckler dan Koch Pistol. Gambar lain menunjukkan bagian belakang iPhone yang memiliki lubang di mana peluru menembusnya. Beberapa iPod Nano 8GB ditempatkan di bawah rel kereta api.
Mr Tompert memulai karirnya di Stuttgart, Jerman, sebagai crew magang di salah satu tipografer sebelum pindah ke San Francisco.


  • Michael Tompert menghancurkan iPhone 3G dengan palu, hasil seperti ini berantakan yang pasti akan membuat sedih bagi para penggemar Apple

 
• menembak iPhone 3G 2009 dengan Heckler & 9mm Pistol Koch

• iPod Nano hancur di bawah roda kereta api menyebabkan kerusakan besar

  
• Setiap iPod Nano tercabik-cabik oleh roda sebuah kereta yang lewat meninggalkan setiap perangkat terentang di tanah

  
• Sebuah besi keprajuritan dihancurkan di atas tablet ikonik Apple meskipun desain yang kokoh tetaplah hasilnya seperti ini

  
• 2.008 MacBook Air dihancurkan dengan palu framing dan obor solder

  
• A Magic Mouse akan diiris dengan gergaji tangan
  
• Michael Tompert (memegang pistol) dan fotografer Paul Fairchild, pencipta 12LVE

  
• Sebuah Macbook Air dihancurkan dengan Heckler & 9mm pengobatan Koch pistol 12 peluru langsung menghancurkan gadged ini

( Mail | Yudi )

Gadis Ini Punya Cara Unik Untuk Menurunkan Berat Tubuhnya

Posted: 25 Sep 2012 09:30 AM PDT


Meskipun cahaya yang buruk, dengan cermin tidak menarik dan ruang yang sempit, seorang gadis bernama Julia Kozerski, 28, mengambil gambar dirinya sendiri di kamar pas antara tahun 2010 dan 2011, untuk  melihat langsung perubahan berat badannya dalam program menurunkan berat badan.
Dari pakaian renang dan ballgowns, sepatu hak tinggi, Ms Kozerski mengabadikan dirinya dalam 200 model pakaian yang berbeda, untukmenunjukkan perubahan fisik dan emosionalnya dengan lensa kamera handphone I Phone.
"Saya ingin mengubah gaya hidup, jadi saya berhenti makan berlebihan dan saya mulai berolahraga, menghitung kalori yang saya konsumsi setiap hari.
Kadang-kadang dia juga melakukan segala sesuatu yang yang paling menyenangkan tapi membuat bobot tubuh anda menjadi kurang proposional lagi, diantaranya istirahat yang cukup serta komsumsi vitamin agar dia bisa melakukan aktifitasnya sehari-hari. "
Dia mengatakan"Gambar-gambar ini memungkinkan saya untuk langsung melihat bahwa saya membuat suatu kemajuan. Tanpa gambar ini, saya tidak yakin saya akan memiliki motivasi untuk bergerak maju. "


 
• gambar Mrs Kozerski setelah dia berubah drastis gaya hidupnya

  
• Dari pakaian renang dan ballgowns, sepatu hak tinggi, Ms Kozerski mengabadikan dirinya dalam 200 pakaian yang berbeda.

  • Julia Kozerski, 28, mengambil foto dirinya di ruang ganti sejak tahun 2010 (kiri) dan 2011 (kanan), dengan tujuan mengeksplorasi identitasnya berubah sebagai berat badannya cepat turun

  
• mencoba pada ukuran yang lebih kecil dan kepuasan merasa lebih menarik'

  
• Ms Kozerski mengatakan dia berhasil menurunkan berat dadan 10 kg pada satu bulan pertamanya

• Ms Kozerski mengatakan dia padanya 'bahagia sekarang'  dengan hasil pencapaiannya

 (DM | Yudi)

Gila! Lelaki Ini Dapur Kayu Bakar Di Dalam Volvonya Sebagai Pemanas (Ada Unggun Api Dalam Kereta)

Posted: 25 Sep 2012 09:15 AM PDT


Disebabkan cuaca di Eropah pada musim dingin agak ekstrem dan kereta Volvo 240 keluaran tahun 1990 brmasalah dengan sistem pemanasnya, maka Pascal Prokop asal Zurich, Swiss, "mengupgrade" sistem pemanas pada keretanya dengan memasang dapur pemanas.



Ekstremnya, dapur pemanas tersebut menggunakan kayu bakar sebagai bahan bakarnya. Dan kerananya, maka terpaksalah kerusi penumpang di bahagian depan harus menjadi "tumbal" alias menyerahkan tempatnya bagi keberadaan alat gila ini.



Mungkin kita bertanya-tanya, ini mana mungkin? Boleh saja para penumpang kereta ini bakalan keracunan gas karbon monoksida dan karbon dioksida. Itu tidak akan terjadi, sebab Pascal secara ekstrem melubangi kap keretanya dan memasang cerobong asap.


Benar-benar edan si Pascal ini.
(Metro, Newlyswissed)

Kemalangan yang Dahsyat

Posted: 25 Sep 2012 09:00 AM PDT


Kemalangan yang dahsyat tetapi penunggang motosikal tersebut dapat diselamatkan daripada rentung terbakar. Penunggang tersebut tersepit di bawah kereta yang terbakar namun ajalnya masih belum tiba apabila orang ramai berjaya mengeluarkannya daripada bawah kereta.



Koleksi gambar kemalangan ngeri

Posted: 25 Sep 2012 08:06 AM PDT


Diharapkan anda tidak melihat gambar-gambar di bawah ini ketika sedang makan kerana ia terlalu ngeri untuk sesetengah orang. 






























Perbezaan Lelaki dan Wanita???

Posted: 25 Sep 2012 08:00 AM PDT


1. Wanita menarik nafas lebih kerap daripada lelaki, manakala lelaki menarik nafas lebih dalam daripada wanita.

2. Sistem badan lelaki dan wanita pun tidak sama. Lelaki lebih banyak memerlukan oksigen berbanding wanita supaya mereka dapat menukarnya menjadi tenaga.

3. Kulit lelaki lebih kasar, kulit perempuan lebih halus.

4. Perempuan lebih halus suara berbanding lelaki yang kasar dan besar suaranya.

5. Lelaki memiliki tulang anggota yang lebih panjang berbanding wanita. Tulang wanita bukan sekadar lebih kecil malah susunannya berbeza disebabkan wanita diciptakan Tuhan dengan struktur tubuh bagi melahirkan anak.

6. Demikian juga pada segi psikologi, wanita secara umum lebih bersikap mudah mengikut kata hati, lebih berminat kepada cinta dan kasih sayang dan hubungan perasaan.

7. Apabila mengamati benda, kedua-duanya juga berbeza. Lelaki lebih menggunakan pengamatan tumpuan. Manakala wanita menggunakan lebih pengamatan luas dan membesar. Pengamatan lelaki ibarat cahaya laser yang menumpu kepada sesuatu objek. Manakala, pengamatan wanita ibarat lampu suluh, yang membuka; menampakkan banyak benda.

8. Wanita mahu mengambil tahu semua perkara. Daripada perkara kecil sehingga perkara besar. Sementara lelaki hanya menumpukan kepada matlamat utama;

9. Cuba perhatikan kepada wanita, apa yang mereka bawa apabila berjalan keluar rumah. Tengok sahaja pada beg tangan mereka. Lebih besar daripada lelaki. Lelaki membawa beg kecil sahaja. Di dalamnya hanya ada lesen kenderaan, duit, surat-surat penting dan kad kredit bank. Dalam beg tangan wanita semuanya ada. Di dalam beg tangan perempuan ada dompet duit, kad kredit, buku bank, buku cek, ada alatan make-up, cermin, sikat rambut, tisu muka, pengetip kuku, kunci pen, pensel, ubat sakit kepala, gambar suami, gambar anak, cermin mata hitam, buku telefon, tuala ehem.. ehem...dan macam-macam lagi.

10. Kenapa sedemikian dilakukan oleh wanita? Jawabnya kerana wanita memikirkan pelbagai kemungkinan perkara yang boleh berlaku. Mereka lebih peka, apabila sesuatu terjadi, persediaan sudah pun dilakukan. Ini bermakna pemikiran dan penumpuan wanita lebih lebar.

11. Pada lelaki, cukup dengan lesen memandu dan duit. Sebab mereka mahu sampai ke matlamat. Duit untuk membeli. Lesen memandu supaya selamat daripada disoal polis.

Demikianlah perbezaan yang wujud antara lelaki dan wanita. Kerana itu, tidak hairan apabila suami isteri ini melihat banyak perkara secara berbeza. Urusan-urusan rumah tangga kadang-kadang ditangani secara berbeza. Contohnya, suami isteri yang kedua-duanya bekerja, mereka terpaksa keluar dari rumah awal 2 pagi.

Dalam banyak hal, wanita bekerja yang paling kerap bersungut. Suaminya, apabila keluar sahaja dari rumah, yang dibawa hanya kunci kereta, masuk dalam kereta dan hidupkan enjin, kemudian tunggu isteri. Matlamat mereka ke pejabat. Manakala si isteri, memikirkan apa yang anak bawa ke sekolah, baju di ampaian siapa hendak ambil, anak belum pakai baju lagi, anak belum makan lagi. Kalau bolehnya, dia mahu memikirkan semua benda, kerana padanya, apabila sesuatu terjadi, bagaimana kesudahannya? Biar lewat ke tempat kerja, asalkan semuanya beres.

Apabila si suami dan si isteri ke kompleks membeli belah. Si isteri, apabila masuk sahaja ke pusat membeli belah dia melihat banyak benda dahulu, satu persatu, perlahan-lahan, dari atas ke bawah, kain ini dipegang, diperhatikan digeselkan. Kemudian pegang pula kain lain, selepas berjam-jam barulah dibuat pilihan membeli.
Pendek kata, si suami yang menjadi pengikut setia mudah bosan. Bagi lelaki apabila hendak membeli sesuatu, terus dituju ke tempat yang ingin dibeli dan membeli. Membeli belah pada lelaki tidak mengambil masa yang lama seperti perempuan.

Contoh-contoh tersebut menunjukkan wanita mengamati sesuatu berbeza daripada lelaki. Sebab itu, jangan bergaduh selepas membeli belah, jangan bergaduh ketika mahu ke tempat kerja. Si isteri jangan putus asa melihat si suami, apabila keluar sahaja dari rumah terus masuk kereta.Tanpa mengangkat botol susu anak, kain lampin anak, dan berbagai lagi untuk dibawa ke rumah pengasuh.
Akuilah kita berbeza. Perbezaan bukan untuk bermusuh, sebaliknya bagi saling membantu dan berkasih sayang. Kerana kita berbeza, kita lebih berkasih sayang.

Jangan disebabkan perbezaan pada cara berkasih sayang antara lelaki dengan seorang wanita, maka timbul krisis rumah tangga berpuluh tahun. Tentulah kerana perbezaan yang ada antara kita itu, maka kita lebih berkasih sayang.

Ngeri tengok gambar ini

Posted: 25 Sep 2012 07:30 AM PDT


Sungguh ngeri tengok gambar di bawah walaupun mungkin ianya hanya photoshop tapi bayangkan sekiranya tumit kaki anda menjadi sedemikian rupa. Penyakit apa ini? Mungkin ini akibat brek menggunakan kaki. 


Ada perkara ganjil kat gambar lama ini,apa dia?

Posted: 25 Sep 2012 07:00 AM PDT

Ada perkara ganjil dalam gambar ini. Cuba korang cari perkara ganjil yang di maksudkan. 


Tak jumpa?? Kita zoom lagi..



 Dia tunjuk jari hantu la pulak..

Perbezaan ketara lelaki dan wanita

Posted: 25 Sep 2012 06:30 AM PDT


Inilah perbezaan ketara antara lelaki dan perempuan. 

Perempuan guna putik kapas, lelaki guna semua benda yang ada..

Hahaha...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS