Nuffnang

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Rebiu Pelembut Air Spa BB09 dari Coway

Posted: 09 Sep 2011 04:48 PM PDT

Oleh kerana tak tahan sangat dengan air kat rumah yang berkarat macam air tea susu, baunya lain macam je dan berklorin, Budiey buat keputusan untuk mencuba Water Softener Spa daripada jenama Coway. Tak payah cakap banyak lah, pendek kata mutu air kat apartment ni makin lama makin teruk, apa nak jadi tak tahulah. Ramai penduduk mengadu tentang masalah ini, tapi takde tindakan apa pun dari pihak pengurusan.

Apabila air tak berapa bagus, banyak klorin, tengok pada warna pun tahu, air kat rumah ni tak baik untuk kesihatan, memang tak bagus untuk kulit. Bukan setakat ada kesan buruk pada kulit tapi pada rambut juga. Rambut jadi berkelumumur dan kulit kepala pula asyik gatal-gatal. Selain itu, kesannya, kulit kami kat rumah ni bersisik, hilang kelembapan, ada ruam dan kering semacam.

Coway

Ternyata keputusan untuk mencuba pelembut air atau water softener dari Coway adalah satu pilihan yang bijak dan tepat. Setelah berjumpa dengan wakil dari Coway, Budiey diberi peluang untuk mencubanya selama 2 minggu dan ternyata, sekarang Budiey rasa nak menggunakan terus pelembut air atau lebih tepat sekali penapis air untuk mandian ni.

Coway_Water_Softener_BB09
Sebenarnya, Budiey tahu dan teruja nak cuba produk pelembut air ni semasa membaca suratkhabar di mana ada berita tentang Coway melancarkan Pelembut Air Spa bersama satu sesi percubaan percuma selama 14 hari secara eksklusif yang membolehkan rakyat Malaysia merasai faedah air lembut dalam keselesaan rumah mereka sendiri. Elok gak tu, sekurang-kurangnya, semua orang tahu dan peka tentang kesihatan kulit dan juga tahu tahap mutu air kat rumah masing-masing. Budiey juga dapat tahu ramai selebriti kat Malaysia ni dah mula menggunakan produk pelembut air dari Coway seperti Ning Baizura dan Vanida Imran.

Coway

Untuk info pembaca, selepas 3 hari menggunakan pelembut air Coway model BB09 ini, Budiey dapat rasa kesan dan perubahan yang berlaku pada kulit. Ternyata, pelembut Air Spa Coway berupaya menukar air paip di rumah kepada air yang lembut.

Budiey rasa korang patut juga cuba sebab ini menjadi pilihan lebih sihat untuk tubuh badan, di samping memberikan kita kulit yang lebih licin dan lembut. Rasa sangat segar lepas mandi dan kulit rasa sihat dan stabil. Kelembapan kulit pun tak mudah hilang. Ia juga dapat mengurangkan sel kulit mati. Pendek kata direkabentuk untuk memberi pengalaman mandi yang lebih baik dan meningkatkan tahap kelembapan kulit dalam tempoh dua minggu. Yang penting, Budiey rasa kelembapan pada kulit yang sangat berkesan untuk masalah kulit kering.

Coway

Pelembut Air Spa ini direka untuk memenuhi keperluan serta gaya hidup pengguna masa kini. Namun, Budiey rasa kat Malaysia sekarang ni pun tak banyak yang tahu tentang air lembut atau soft water ni. Sebenarnya, kualiti air yang diserap menerusi kulit adalah sama pentingnya dengan air yang kita minum. Ia mestilah bersih dan sihat untuk membuatkan tubuh serta minda menjadi lebih sihat. Sebagai contoh, sisa klorin di dalam air paip bukan sahaja menyebabkan penyakit kulit dan ruam, malah mempercepatkan keguguran rambut serta penuaan kulit kerana ia memusnahkan vitamin-vitamin dalam kulit kita.

Pelembut Air Spa Coway dilengkapi dengan satu penapis komposit untuk mengeluarkan klorin, kuman serta bendasing-bendasing yang terapung dalam air paip. Sementara Resin Penukar Ion pula mengurangkan 'kekerasan' air paip. Molekul-molekul air lembut lebih mudah diserap dan disimpan oleh kulit kita. Sekali gus membuatkan kulit lebih licin dan lembut selepas mandi.

Air lembut yang dihasilkan oleh Pelembut Air Spa Coway terbukti secara saintifik mampu meningkatkan tahap kelembapan kulit sehingga 69 peratus, mengurangkan sel-sel kulit mati dan mengurangkan geseran kulit sebanyak 20 peratus dalam tempoh hanya dua minggu. Menerusi penggunaan teknologi tercanggih, produk ini juga terbukti berupaya melembutkan rambut dan kulit kepala kita, selain mengurangkan penghasilan kelemumur. Air lembut juga meningkatkan tahap kesebatian kerana sabun dan cecair pencuci lebih mudah bertindak balas dengan air lembut.

Budiey ada diberitahu oleh wakil jualan dan pemasangan Coway, produk ini mula diperkenalkan ke pasaran Korea Selatan pada tahun 2000 dan kini pelembut Air Spa Coway merupakan produk peralatan bilik mandi kedua paling popular di peringkat global selepas Sistem Bidet Coway (Coway Bidet System).

Selepas mencuba dan menggunakan pelembut air spa ini, Budiey rasa kagum dengan kesan air lembut dalam mengurangkan masalah kulit sensitif kerana ia terbukti meningkatkan kelembapan kulit.

Pelembut Air Spa Coway boleh didapati dalam dua model – unit yang dipasangkan pada dinding dan unit yang berdiri sendiri. Kedua-duanya memerlukan pemasangan ringkas dan mudah digunakan.

Budiey suka dengan reka bentuknya yang nipis dan kompak. Jadi tak banyak menggunakan ruang di bilik mandi. Rekabentuknya yang bergaya merupakan padanan yang sempurna untuk mana-mana bilik mandi. Ia dijual pada harga RM1900.

Para pelanggan juga boleh memilih pelan sewaan dengan bayaran bulanan sebanyak RM70 yang turut meliputi perkhidmatan servis produk dua kali sebulan dan penukaran penapis secara berkala sehingga lima tahun.

Jangan bimbang jika anda tidak dapat hadir ke majlis pelancaran. Anda boleh mencuba Pelembut Air Spa Coway secara percuma dalam keselesaan rumah anda melalui tempoh percubaan eksklusif Coway selama 14 hari. Tetapi segera kerana hanya ada 1,000 unit untuk dicuba.

Pelembut Air Spa Coway sudah terbukti bermanfaat menerusi ujian selama empat bulan yang dijalankan oleh Pusat R&D Kosmetik Woongjin Coway (Woongjin Coway Cosmetics R&D Center), SMCTC (satu organisasi ujian klinikal) dan Institut Penyelidikan & Ujian Pakaian Korea (Korea Apparel Testing & Research Institute, KATRI). Maklumat lanjut mengenai Coway, sila layari www.coway.com.my, hubungi kami di talian 1800-888-111 atau LIKE KAMI di http://www.facebook.com/CowayMalaysia.

Coway

Coway_Water Softener_Background

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Coway Tawar Pelembut Air Buat Rakyat Malaysia
  • Shahir Juara Akademi Fantasia 8
  • Konsert Kemuncak Suria FM 2010
  • Gambar Dynas Mokhtar di Pelancaran Butik Dynas Nursing Attire
  • Rebiu Hotel Legend Resort Cherating
  • Ulasan Filem Across The Universe
  • Ulasan Muzik-Muzik Separuh Akhir Kategori Balada
  • Kejutan Hari Jadi Syamsul Yusof di Prebiu KL Gangster
  • Sekitar Showcase Kau dan Aku Musim Kedua
  • Profile Budiey
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Nabil dan Nazirah Rakam Video Pra Perkahwinan, Save The Date

    Posted: 09 Sep 2011 03:55 AM PDT

    Tak lama jer lagi Nabil Raja Lawak bakal bergelar suami..Nabil dah Nazirah akan diijabkabulkan pada 30 September 2011,dan majlis resepsi mereka yang bertemakan Wonderland di I-city Shah alam pula akan berlangsung pada 2 Oktober 2011.

    Nabil dan Nazirah tak ketinggalan membuat Video Pra Perkahwinan yang bertajuk "Save The Date"


    Tahniah,Isteri Harith Iskandar mengandung 12 minggu

    Posted: 09 Sep 2011 02:15 AM PDT

    Harith Iskandar terkenal sebagai seorang penghibur komedi,telah berkenalan dengan isterinya Jezamine Lim melalui Facebook.

    Jezamine nie cantik dan bijak orangnya,masa dia bercinta dengan Harith,dia merupakan pelajar jurusan perubatan.

    kini Jezamine disahkan hamil,kandungan berusia 12 minggu..dah 3 bulan dah...wah lagi 6 bulan lagi Harith bakal bergelar bapa...

    Tahniah diucapkan kepada mereka berdua...

    Kadang-kadang tengok Jezamine nie ada iras Kilafairy pulak..ehe



    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    OHBULAN!

    sumber :-

    OHBULAN!


    Video : Trailer Pra Perkahwinan Nabil & Zira Sebagai Teaser!

    Posted: 09 Sep 2011 10:37 PM PDT

    Nota : OHBULAN! merupakan media online rasmi yang melaporkan perkembangan perkahwinan Nabil & Zira dengan kerjasama Festival Pengantin.

    LHMediaTV (Please Like Us!) melepaskan trailer video pra perkahwinan Nabil & Zira berjudul The Proposal sebagai teaser awal untuk tonton pembaca OHBULAN! Video yang mendapat sentuhan pengarah Lukman Hakim ini akan menerapkan elemen-elemen jenaka sesuai dengan imej & karakter Nabil yang pernah merangkul trofi Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2008.

    Nantikan video penuh minggu hadapan, secara eksklusif di laman hiburan no #1 Malaysia, OHBULAN!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Update Rockaway 2011 : Artis Antarabangsa Yang Ke-3 Ialah “The Used”!

    Posted: 09 Sep 2011 01:25 AM PDT

    Terbaru dari Rockaway 2011, pihak penganjur iaitu Livescape telah mengumumkan secara rasminya bahawa artis antarabangsa yang ke-3 ialah kumpulan The Used yang popular dengan cover lagu "Under Pressure". Kumpulan yang dianggotai oleh 4 orang jejaka ini ialah Quinn Allman (Guitar/backing vocals), Jeph Howard  (Bass guitar/backing vocals), Bert McCracken (Lead vocals/piano/keyboards), dan juga Dan Whitesides (Drums/percussion).

    Kumpulan yang berasal dari USA ini bergenrekan post-hardcore dan alternative rock, sesuai dengan konsep yang ingin dibawakan Rockaway 2011. Jadi apa tunggu lagi, cepat dapatkan tiket anda di AirAsiaRedTix.com yang hanya berharga RM88!

    Layankan MV "Empty With You" selepas ini! Terbaik!

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    (Gambar) Piyush – Anak Ketiga Fazley Yaakob

    Posted: 09 Sep 2011 08:57 PM PDT

    Terlebih dahulu, tahniah kami ucapkan kepada Fazley Yaakob dan isteri, Azrene Soraya kerana selamat menerima kehadiran cahaya mata yang ketiga semalam (9 September 2011). Kat bawah ni gambar Fazley bersama anak ketiganya itu.

    GAMBAR ANAK KETIGA FAZLEY YAACOB

    Anak ketiga Fazley ini dilahirkan secara pembedahan seberat 3.3 kilogram. Berjantina lelaki dan diberi nama timangan Piyush. Nama penuhnya masih dirahsiakan sehingga nama tersebut didaftarkan di Jabatan Pendaftaran Negara.

    Psstt: Beruntungnya rakyat Selangor dapat perpustakaan bertaraf dunia

    Related Posts with Thumbnails

    (Gambar) Sekitar Majlis Pernikahan Faezah Elai Dan Heykal Hanifah

    Posted: 09 Sep 2011 04:37 AM PDT

    Kat bawah ni beberapa gambar sekitar majlis pernikahan Faezah Elai dan Heykal Hanifah yang berlangsung pada petang tadi. Kredit tidak terhingga kepada pereka fesyen terkenal Malaysia siapa lagi kalau bukan Hatta Dolmat yang juga pereka busana yang dipakai oleh Faezah Elai kerana berkongsi gambar-gambar ini melalui laman Twitter (@hattadolmatHDC). Thanks ya!

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    GAMBAR PERNIKAHAN FAEZAH ELAI DAN HEYKAL HANIFAH

    Sekali lagi, tahniah kami ucapkan kepada Faezah Elai dan Heykal Hanifah kerana sudah bergelar suami isteri. Semoga ikatan pernikahan anda ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin. Last but not least, selamat berbahagia.

    Update terdahulu: (Gambar) Faezah Elai Sudah Sah Bergelar Isteri Heykal

    Related Posts with Thumbnails

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Inilah ‘Star’, Itik yang Selalu Mengikuti Majikannya dan Mempunyai Halaman Facebook Sendiri

    Posted: 09 Sep 2011 09:40 PM PDT

    Persahabatan manusia dan binatang bak cerita dongeng ini bermula ketika Hayman menyelamatkan Star dari inkubatornya, ketika melihat itik kecil tersebut panik kerana dimusuhi saudara-saudaranya. Sejak ketika itu lah, Star menjadi tak terpisahkan dari lelaki berusia 65 tahun ini.

    Star yang berumur 11 minggu ini mengikuti Hayman kemana pun ia pergi, dari supermarket, pub, dan bahkan menonton pertandingan rugby dengannya.

    "Dia (Star) tidak akan meninggalkan saya dan jadi sekarang kami selalu bersama-sama, kemanapun saya pergi" tutur pria asal Eastleigh, Devon ini.

    "Saya tidak melatihnya untuk mengikuti aku, tapi ia nampaknya menyukainya. Dia adalah itik yang fantastik, dan bahkan datang ke Pub dimana orang-orang menyukainya." tambah Hayman.

    Hayman menuturkan bahawa ia telah cuba melatih Star untuk berbaur dengan itik lain, namun ia nampak tertekan dan tidak menyukainya.

    Star sekarang memiliki halaman Facebook sendiri, dengan nama Star Hayman, yang berisi daftar buku favoritenya sebagai The Tale of Jemima Puddle-Duck, Animal Farm dan Charlotte's Web.



    Sumber : dailymail

    Baru 15 tahun anak jeneral ini dah jadi samseng jalanan

    Posted: 09 Sep 2011 08:40 PM PDT


    BEIJING: Seorang pegawai tentera China berpangkat jeneral semalam meminta maaf atas tindakan kejam anaknya yang memukul sepasang suami isteri.

    Jeneral itu juga dan menawarkan gantirugi kepada pasangan terbabit.

    Media menggelarkannya sebagai skandal yang melibatkan "generasi kaya kedua".

    Kes yang telah menyebabkan kemarahan orang ramai itu, adalah kes kedua selepas anak seorang pegawai polis cuba menggunakan status bapanya, untuk melepaskan dirinya setelah menyebabkan satu kemalangan ngeri, membabitkan kematian.

    Menurut laporan rasmi yang disiarkan oleh akhbar Global Times, polis telah menahan Li Tianyi, 15, di Beijing setelah saksi berkata dia dan kawannya melompat keluar dari kereta dan membelasah pasangan suami isteri itu selama tiga minit di depan anak mereka.


    Li dilaporkan tidak mempunyai lesen memandu dan kereta BMWnya tidak mempunyai nombor plat. - Reuters

    sumber : myMetro

    Pemandu lawak sembunyi bawah bas elak kena saman

    Posted: 09 Sep 2011 07:45 PM PDT


    BEIJING - Seorang pemandu sebuah bas bersembunyi di bawah badan bas untuk mengelak dikenakan notis saman di Zhongshan, China, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Dia melakukan perbuatan itu selepas memandu basnya dalam keadaan laju ketika ia melepasi sebatang tiang lampu isyarat yang menunjukkan warna merah.

    Pemandu itu juga bertindak dengan menukar haluan bas berkenaan dalam keadaan berbahaya.

    Dia bersembunyi di bawah badan bas selepas basnya berhenti semasa diarahkan polis dalam kejadian yang berlaku baru-baru ini.

    Tindakan pemandu bas itu menyebabkan kesesakan jalan raya yang teruk berlaku kerana kejadian tersebut berlaku dekat dengan bulatan.

    Beberapa anggota polis juga gagal untuk memujuk dia keluar dari bawah badan bas menyebabkan trak penunda dipanggil untuk menunda kenderaan itu.

    Namun, pemandu bas itu merangkak di bawah badan bas semasa kenderaan tersebut bergerak semasa ditunda.

    Anggota-anggota polis kemudian bertindak menarik tangan pemandu bas tersebut sekali gus menangkapnya. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Ratu tak pakai seluar dalam yakin menang Ratu Cantik Universe Dunia

    Posted: 09 Sep 2011 06:44 PM PDT


    SAO PAULO - Ratu Cantik Colombia, Catalina Robayo yakin dia akan menang mahkota Ratu Cantik Universe Dunia yang akan diadakan pada Isnin ini, lapor sebuah akhbar semalam.

    "Setiap orang (peserta) mempunyai hak untuk memikirkan dan bertanding mengikut cara mereka.

    "Saya akan bertanding dan saya bakal memenanginya. Jika tidak, saya tidak akan bertanding," katanya kepada majalah mingguan Elenco.

    Menurutnya, dia telah berlatih lebih tiga bulan lalu untuk memastikan tubuhnya berada dalam keadaan sempurna.

    Dia membuat kenyataan itu walaupun berdepan kontroversi kerana dia diberikan amaran oleh pihak penganjur pertandingan Ratu Cantik Universe Dunia kerana tidak memakai seluar dalam.

    Menurut laporan berita FOX411, Catalina yang berusia 22 tahun tampil dalam acara rasmi pertandingan itu tanpa memakai seluar dalam.

    Dia dilaporkan tidak memakai seluar dalam dalam satu sidang akhbar.

    Laporan berkenaan yang memetik sumber-sumber menyatakan, peserta tersebut perlu diberitahu bahawa dia mesti memakai seluar dalam dan perbuatan yang dilakukannya itu adalah tidak senonoh.

    Menyentuh mengenai laporan itu, Catalina berkata, dia tidak faham kenapa isu tersebut masih menjadi kontroversi selepas lebih seminggu gambar yang menunjukkannya tidak memakai seluar dalam dirakamkan.

    "Kita semua membuat kesilapan. Ia akan membantu saya supaya lebih berhati-hati," katanya.

    Dalam pertandingan itu, Malaysia diwakili oleh Deborah Henry. - Agensi

    sumber : kosmo online

    Tersesat di Hutan, Lelaki Ini Makan Cacing

    Posted: 09 Sep 2011 05:00 PM PDT


    TENNESSEE - Seorang lelaki yang berburu di hutan yang terletak di Tennessee terpisah dari rombongannya, dirinya pun terpaksa memakan cacing dan minum air bercampur lumpur untuk bertahan hidup selama lima hari.

    Bill Lawrence menyatakan, dirinya terpaksa menampung air hujan di rompinya dan cuba untuk menenangkan diri saat tersesat di hutan. Demikian seperti diberitakan Associated Press, Jumaat (9/9/2011).

    Pihak keamanan setempat sudah melakukan pencarian terhadap Bill di Hutan Meeman Shelby yang seluas 5.000 hektare sebelum sebelum lelaki itu ditemukan.

    Bill hilang saat kawannya tengah mengejar seekor tupai pada 31 Ogos lalu. Bill pun sangat terkejut ketika menyedari dirinya sudah tak bersama kawan-kawannya.

    Kawan-kawan Bill melapor ke polis saat Bill sudah tidak ada dalam rombongannya. Polis juga mengerahkan anjing pengesan dan segala macam kendaraannya untuk mencari lelaki tersebut di tengah hutan belantara.

    Bill membawa senapang dengan 15 amunisi, dua buah air dalam botol, lampu picit, spray anti nyamuk, dan peralatan berburu. Meski nampak siap dalam sebuah perburuan, Bill tidak membawa handphone dan hal tersebut menyulitkan dirinya ketika memerlukan bantuan.

    Bill pun menembakkan senapangnya agar siapa pun yang mendengar suara tembakan itu dapat menghampirinya. Namun, Bill kehabisan amunisinya di hari Minggu lalu.

    Lelaki ini pun berhasil diselamatkan pada Isnin (5/9) saat dirinya berjalan menuju jalan raya. Bill pengsan dan ditemukan oleh pejalan kaki. Menurut polis, Bill menderita dehidrasi dan dirinya juga digigit oleh serangga. Bill pun diberikan ubat antibiotik demi kesihatannya kerana dirinya memakan makanan yang tak lazim di hutan.(rhs)

    Nilah dia Mat Bontot

    Posted: 09 Sep 2011 11:01 AM PDT





    Pemandu Ini Didapati Memandu Sambil Meramas Payudara Wanita Disebelahnya

    Posted: 09 Sep 2011 10:30 AM PDT


    SICHUAN - Seorang pemandu mengancam polis lalu lintas kerana telah menyebarkan fotonya yang sedang meramas payudara pasangannya pada saat dia sedang memandu.

    Deng Jialin, dikenakan denda kerana didapati memandu laju yang ditentukan. Namun masalah besarnya bukan itu yang membuatnya khuatir.

    Dia mengatakan, fotonya yang kini sudah tersebar di media tempatan merupakan hasil manipulasi digital. Dia pun menuntut polis lalu lintas, yang diyakininya telah menyebarkan fotonya tersebut.

    Foto yang kini beredar menunjukkan Deng tengah memandu kereta Nissan 4WD di jalan raya antara Santai dan Shehong di Provinsi Sichuan, China.

    Seperti dilansir Orange, Jumaat (9/9/2011), wanita yang berada dalam foto tersebut diketahui adalah seorang mahasiswi dari universiti di wilayah tersebut.

    Namun Deng, yang merupakan seorang pengusaha, mengatakan bahawa foto tersebut adalah palsu dan mengancam akan menuntut polis.

    "Saya sedang memandu sendiri pada saat itu dan tidak ada seorang pun di sebelah saya," ujarnya.

    Pejabat lalu lintas pun mengatakan akan menyelidiki insiden ini dan akan memantau kebijakan untuk melindungi privasi seseorang.(rhs)

    Gempak...Remaja Buang Air Kecil Di Bakul Sampah Buat Hakim Terkejut

    Posted: 09 Sep 2011 09:45 AM PDT


    Seorang remaja Texas yang sedang menjalani proses pengadilan membuat hakim terkejut ketika ia dengan selambanya membuka seluar lalu buang air kecil di tempat sampah dalam ruang mahkamah.

    Awal September kelmarin nampaknya menjadi hari yang buruk bagi hakim Kerry Russell, kerana ia harus menghadapi seorang tahanan remaja berusia 17 tahun, Corey Webb, yang merupakan salah satu tahana paling mengesalkan sepanjang hidupnya.

    Webb yang ditahan kerana menembak seorang polisiketika berusaha lari dari sebuah lembaga untuk remaja, sudah cukup membuat hakim kesal dengan segala celotehan bernada tingginya selama pengadilan berlangsung, ia bahkan sempat bertanya apakah ia boleh memecat peguamnya.

    Ketika proses pengadilan memasuki masa istirahat untuk makan siang, perilaku remaja menyebalkan yang satu ini makin menjadi-jadi. Webb membuka seluarnya dan berjalan ke arah tempat sampah di dekat hakim lalu buang air kecil disitu. Hakim dan polis yang melihat kejadian itu nampak tidak percaya dengan apa yang baru saja mereka lihat.

    Hakim itu -yang seandainya diperbolehkan mungkin sudah melemparkan tukulnya ke arah kepala Webb- lalu menegur Webb: "Saya tidak tahu bagaimana diri anda dibesarkan, tapi membuang air kecil di dalam sebuah tempat sampah dalam ruang pmahkamah adalah tindakan yang tidak tepat. Ini adalah pembicaraan kita yang ke dua. Tidak akan ada pembicaraan yang ketiga."

    Ketika sidang dilanjutkan kembali, Webb memasuki sidang atas tuduhan 'buang air kecil sembarangan' sebagai tambahan dari tuduhan kes yang sebelumnya telah menimpanya.




    sumber: newslite.tv

    Rusa Mabuk Tersangkut di Pohon

    Posted: 09 Sep 2011 08:45 AM PDT


    GOTEBORG - Seekor rusa didapati tersangkut di sebuah pohon setelah rusa itu memakan appel yang terfermentasi dan mengakibat mabuk berat.

    Per Johansson (45), mendengar suara raungan dari taman milik tetangganya pada Selasa kelmarin, dia pun mencuba mencari tahu dan melihatnya. Di sana dia menemukan seekor rusa betina meraung dan menendang-nendang cuba untuk melepaskan diri dari cabang pohon.

    Setelah dibantu oleh polis dan pemadam, Johansson berhasil melepaskan rusa tersebut dengan memotong cabang pohon, namun rusa tersebut terlihat seperti kebingungan.

    Rusa itu pun akhirnya menuju taman milik Johansson dan beristirahat di taman itu hingga hari Khamis kelmarin, waktu setempat. Demikian lansir Telegraph, Jumaat (9/9/2011).

    Sementara tetangganya yang lain mengatakan bahawa haiwan tersebut sebelumnya terlihat menyelinap ke pemukiman warga selama beberapa hari. Johansson mengatakan bahawa rusa itu terlihat sakit, mabuk dan setengah khayal.(rhs)

    Hebat ..Seniman ini membuat serangga dengan rambutnya sendiri

    Posted: 09 Sep 2011 07:40 AM PDT

    Seniman Adrienne Antonson mempunyai cara tersendiri dalam membuat karya seni, yakni dengan membuat patung serangga dengan menggunakan rambutnya sendiri.

    Bahkan, Ripley mempamerkan enam karyanya di muzium mereka kerana menganggap karya Antonson ini sangat bagus.

    Antonson, yang baru saja pindah ke Asheville, NC, dari Vashon Island, mengatakan bahawa sangat menyukai serangga ketika masih berusia muda.





    "Mereka (serangga) memikat saya, dan yang membuat saya kagum kerana meskipun ukuran mereka sangatlah kecil, namun serangga dapat melakukan begitu banyak hal yang tidak dapat kita lakukan," jelasnya.

    Antonson menggunakan teknik yang berbeza, bergantung pada model serangga yang ia ciptakan. Terkadang ia menjahit rambut tersebut dan kadang kala mencat atau menggunakan hairspray.

    "Idaenya adalah untuk menciptakan sesuatu yang indah dan bertekstur seperti serangga. Bahkan saya tidak perlu membunuh mereka untuk membuat karya ini " katanya.

    Sumber : huffingtonpost

    MacBook Air Ternyata Boleh Digunakan Sebagai Pisau Memasak

    Posted: 09 Sep 2011 06:47 AM PDT

    Jika anda mencari kegunaan lain dari MacBook Air, ada tentunya tidak akan menyangka komputer ini dapat berfungsi seperti pisau memasak. Hal ini dibuktikan oleh user YouTube ehitasakai, dimana dalam video unik nya terlihat MacBook digunakan untuk memotong apple, menguliti udang, memotong kubis dan sebagainya.




    Lihat Seberapa Cepat Api Ini Membakar Hutan di Texas [Video]

    Posted: 09 Sep 2011 05:45 AM PDT


    Lihatlah sendiri bagaimana api yang telah melalap 100 hektar hutan di Bastrop State Park, Texas, menjalar dengan kecepataan yang mengerikan (untuk sebuah api), mereka bahkan bergerak lebih cepat dari progress bar video YouTube yang satu ini.

    Mari kita lita lihat hasrat ular sawa nak telan anjing yang tak kesampaian

    Posted: 09 Sep 2011 04:30 AM PDT







    Rampas pesawat kerana pesanan ghaib

    Posted: 09 Sep 2011 03:25 AM PDT


    VIVAnews - Dua tahun lalu, Polis Mexico berhasil menangkap seorang peramaps pesawat komersial yang terbang dari Cancun ke Mexico City. Menurut stesen berita BBC, semua 104 kru dan penumpang pesawat Boeing 737 milik syarikat penerbangan AeroMexico saat itu dibebaskan dengan selamat saat mendarat di lapangan terbang Mexico City.

    Menteri Keselamatan Publik, Genaro Garcia Luna, mengungkapkan bahawa pelaku pemrampasan bernama Jose Mar Flores. Warga Bolivia berusia 44 tahun itu mengaku kepada penyiasat kalau dia ingin memperingatkan Presiden Mexico, Felipe Calderon, akan bencana gempa bumi yang akan segera terjadi.

    Flores mengaku dia mendapat semacam mimpi yang mengatakan gempa bumi akan segera menggoncang Mexico. Kepada polis, Flores mengatakan, tindakannya tersebut dibuat bahawa hari itu 9-9-09, yang dianggap angka setan 666 terbalik.

    Menurut Luna, Flores mengaku dia mendapat sebuah pandangan yang menggambarkan Mexico sedang menghadapi bahaya besar dan terancam gempa bumi. Menurut stesen televisyen BBC, Presiden Calderon datang ke lapangan terbang, namun tak jelas apakah kedatangannya memenuhi tuntutan pembajak atau cuma kebetulan.

    Seperti dikutip dari laman stesen televisi al-Jazeera, polisvMexico sebelumnya menahan lima tertuduh, tetapi kemudian mengatakan bahawa hanya ada perampas tunggal. Namun belum jelas apakah tersangka lain yang juga ditangkap membantu Flores dalam melakukan aksinya.

    Tidak ada tembak menembak dalam operasi penyelamatan penumpang. "Penumpang selamat, dan tidak ada bom," kata menteri pengangkutan Juan Molinar, kepada stesen televisyen Televisa Mexico.

    Bercakap kepada wartawan setelah ditahan, Flores bercerita kalau dia mengambil alih pesawat dengan bom palsu. "Tin jus dengan sedikit sinar yang saya pasang di situ," katanya. Dia menahan kru dan penumpang selama lebih dari satu jam.

    Lapangan Terbang tetap dibuka saat peristiwa terjadi, tetapi penerbangan ditunda. Salah satu penumpang yang dibebaskan dari pesawat mengaku tidak sedar kalau pesawat dirampas sampai pesawat mendarat di Mexico City. "Kami sedar pesawat diramapas saat melihat trak-trak polis," kata penumpang bernama Adriana Romero.
    • VIVAnews

    Untung kalau Doktor Sunat Cantik dan S*ksi

    Posted: 09 Sep 2011 02:30 AM PDT

    Biasanya, tukang sunat atau khatan adalah laki laki , tapi ini beza sikit. Dokter khatannya awek atau doktor cantik dan seksi.Cuba lihat gambarnya:



    Sunat atau khatan atau sirkumsisi (Inggris: circumcision) adalah tindakan memotong atau menghilangkan sebagian atau seluruh kulit penutup depan dari penis. Frenulum dari penis dapat juga dipotong secara bersamaan dalam prosedur yang dinamakan frenektomi. Kata sirkumsisi berasal dari bahasa Latin circum (berarti "memutar") dan caedere (bererti "memotong").



    sumber : [bodrexcaem.blogspot.com]

    Gila ke ape?...Kapsul penambah tenaga dari mayat bayi

    Posted: 09 Sep 2011 01:45 AM PDT


    VIVAnews - Sebuah tayangan film dokumenteri di salah satu stesen televisyen di Korea Selatan mengungkap hal yang menggegarkan. Hasil investigasi tersebut melaporkan bahawa kapsul penambah tenaga itu dibuat dari mayat bayi.

    Dari hasil penyelidikannya, pasukan TV SBS menjumpai hospital dan klinik yang menjual bayi meninggal kepada sebuah perusahaan farmasi. Sebahagian besar mayat bayi adalah bayi hasil pengguguran atau baru lahir dalam keadaan tak bernyawa.

    Untuk menghindari kecurigaan, perusahaan farmasi menyimpan mayat bayi di peti pendingin (peti sejuk) di sebuah rumah yang dirahsiakan lokasinya. Lalu mereka memprosesnya dengan cara mengeringkan jasad bayi dalam ovenmicrowave hingga berbentuk serbuk dan memasukkannya ke dalam kapsul. Setelah dibungkus rapi, lalu dijual ke pasaran.

    Dari hasil uji laboratorium, kapsul penambah tenaga ini mengandung bahan manusia 99,7 peratus. Bahkan, ujian DNA juga mampu mengungkap jenis kelamin mayat bayi dari sisa rambut mahupun kuku bayi. Bisnis pil "berkhasiat" ini dijalankan dengan sangat rahsia dan dijual dengan harga sangat mahal.

    Selain pil dari mayat bayi, perusahaan itu mengembangkan pula pil penambah tenaga dari plasenta bayi yang dikeringkan.

    Dalam laporan TV SBS pada awal Ogos lalu, seperti diberitakan oleh Weird Asia News,jaringan bisnis pil penguat stamina dari China banyak masuk ke Korea Selatan demi memenuhi permintaan pelanggan untuk dapat berjaya ketika bertanding di ranjang.

    Kerana payudara terlalu besar buat Kerrie nak bunuh diri

    Posted: 09 Sep 2011 12:45 AM PDT


    Seorang perempuan bernama Kerrie Jewell dan berusia 41 tahun berjuang mendapatkan operasi pengecilan payudara dari lembaga kesihatan Inggris, NHS. Jewell tinggal di Coulby Newham dekat Middlesbrough, Inggris.

    Dilansir Daily Mail, ia mengaku berada di ambang keinginan bunuh diri kerana ukuran payudaranya yang mencapai 40 HH. Dalam kesempatan itu, ia menambahkan jika ia sering diejek selama 25 tahun kerana ukuran payudaranya.

    Jewell yang tidak punya pekerjaan apapun dan hanya mendapatkan bantuan kewangan dari pemerintah mengatakan jika sudah meminta kepada doktor untuk mengurangi ukuran payudaranya sejak usia 16 tahun. Ia mengaku menderita sakit punggung, pundak, dan kaki akibat beratnya beban yang harus dibawanya.

    Jewell juga harus membayar secara khusus desain bra untuknya yang harganya 50 poundsterling. Meski ia sering mendapat nasihat untuk mengurangi berat badan sebelum melakukan prosedur operasi pengecilan payudara namun ia tetap menginginkan operasi langsung.

    "Saya tidak ingin terlihat seperti top model. Saya hanya ingin hidup normal dan tidak diejek," jelasnya.

    Kesian adik ini tubuh 'terbakar' setiap kali makan

    Posted: 08 Sep 2011 11:25 PM PDT


    VIVAnews - Ella Campbell, 5, berteriak kesakitan setiap kali makan. Tubuhnya seperti terbakar. Bahkan, boleh juga pengsan. Demi bertahan hidup, gadis dari Aylesbury, Buckinghamshire, Inggris, itu terpaksa mengasup makanan cair berformula khusus melalui tiub yang menembus perutnya.

    Ella menghabiskan sebahagian besar waktunya di hospital. Selama lebih dua tahun, penyakitnya menjadi misteri hingga akhirnya doktor Great Ormond Street Hospital berhasil mendiagnosisnya mengalami Eosinofilik.

    Eosinofilik merupakan penyakit langka di mana eosinofil, sejenis sel darah putih, ditemukan di atas jumlah normal di berbagai bahagian organ tubuh. "Keadaan ini rentan membut peradangan dan kerosakan jaringan," kata sang ibu, Karen Campbell, 31, seperti dikutip dari Daily Mail.

    Karen pernah kecewa melihat keadaan Ella. Belasan doktor ia datangi, tapi tak boleh menjawab keadaan puterinya yang boleh pengsan 8-10 kali sehari. "Sampai usia dua tahun adalah saat-saat menakutkan, dia (Ella) sangat lemah, kurus, dan kerap dehidrasi kerana tak boleh makan. Tak ada diagnosis jelas, yang muncul cuma dugaan kanser atau tumor otak."

    Setelah misteri kesihatan Ella terjawab, Karen lebih boleh melakukan kawalan agar puterinya tumbuh normal. Selain rutin menyuntikkan makanan cair melalui perut, Karen juga menyiapkan kek dan biskuit khusus yang tak mengandung gandum, gluten, susu, telur dan kedelai.

    Kek spesial itu biasanya menjadi bekal makan siang Ella di sekolah. "Ella kerap stress setiap kali makan siang bersama, ia sangat ingin boleh makan seperti teman-temannya, tapi baginya itu akan sangat menyakitkan. Tak jarang, dia pengsan saat saya jemput kerana memaksakan diri 'membakar' tubuhnya di sekolah."

    Satu-satunya makanan yang tak membuat Ella terkapar adalah daging panggang. Ella sangat menikmati sajian ayam panggang bercampur sayuran dan kentang rebus tanpa perisa untuk makan malam.

    Seorang Nenek Ukir Tato di Dadanya Supaya Doktor Menghargai Keinginannya Untuk Mati

    Posted: 08 Sep 2011 10:00 PM PDT


    NORFOLK - Seorang nenek yang meminta para doktor yang merawatnya untuk menghentikan perawatannya dan membiarkannya mati jika dia jatuh sakit, mengukir sebuah tato di dadanya bertuliskan 'Jangan Disembuhkan' dan tulisan PTO di punggungnya.Joy Tomkins (81), memutuskan untuk tidak mahu lagi dibawa ke unit kecemasan setelah suaminya Malcolm, mati pelan-pelan di sana.


    Ibu dua anak yang kini masih dalam keadaan sihat ini, mengunjungi studio tato pada Januari lalu dan membayar seharga USD5 untuk tato bertuliskan 'Do Not Resuscitate' di dadanya untuk memastikan para doktor menghargai keinginannya untuk mati, demikian seperti dilapor Dailymail, Khamis (6/9/2011).

    Tomkins juga menato PTO dan sebuah panah mengarah ke dadanya, supaya pasukan medik akan membacanya jika dia pengsan.

    Nenek dari enam orang cucu ini menderita arthritis, penyakit Reynaud dan diabetes, mengatakan kelmarin bahawa dia tidak ingin menanggung kematian, lambat berlama-lama.

    "Saya tidak ingin menjadi setengah mati, saya ingin sepenuhnya mati. Mungkin akan berbeza ketika saya berusia 51 tahun tapi kini saya sudah 81 tahun," ujarnya.

    "Semua orang pasti akan mati, tapi saya tidak ingin seperti sayuran. Saya berharap umur saya dapat lebih dari 70 tahun, dan saya senang kerana saya masih hidup sekarang," dia menambahkan.

    Namun nenek ini malah khuatir kecanggihan medik saat ini membuat umurnya semakin panjang. "Saya takut kehebatan perubatan akan membuat saya tetap hidup ketika saya telah tidak ingin hidup," imbuhnya.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS