Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


(Gambar) Dafi Ala Adam Lambert Di Majlis Hari Jadi, LOL!

Posted: 15 Dec 2010 10:01 AM PST

dafi 003 (Gambar) Dafi Ala Adam Lambert Di Majlis Hari Jadi, LOL!

Dafi, bercelak di mata, lengkap topeng kecil di mata berangan-angan menjadi Adam Lambert di majlis hari jadinya yang ke-22, LOL!

Rasa macam nak eyhhh! Menyampah pula kami tengok artis Malaysia berangan jadi artis barat. Lagi pun bukan bagus sangat pun Adam Lambert ini, sampai orang US pun menyampah dengan perangai dia yang tak habis-habis gay. Bangga sangat ke bawa pengaruh Adam Lambert sampai tiada lagi fesyen yang sesuai dengan majlis?

Jangan pula lepas ini, Dafi claim yang fesyen tu adalah ideanya. Memang terang-terang orang dapat agak, Adam Lambert. FTW Rozita Che Wan, kekal hot dengan skirt denim pendek.

Kredit penuh kepada RunWitMe, gambar lebih LOL selepas ini.

dafi 006 (Gambar) Dafi Ala Adam Lambert Di Majlis Hari Jadi, LOL!

dafi 013 (Gambar) Dafi Ala Adam Lambert Di Majlis Hari Jadi, LOL!

pixel (Gambar) Dafi Ala Adam Lambert Di Majlis Hari Jadi, LOL!
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

“Boyfriend Banyak, Special Tiada” – Adira AF8

Posted: 15 Dec 2010 04:47 AM PST

 Boyfriend Banyak, Special Tiada   Adira AF8

Sudah kami war-warkan di twitter OHBULAN! petang tadi dimana kami berjanji akan membawa balik cerita mengenai Adira, yang kini sedang popular dengan lagu Ku Ada Kamu [video]. Lagu tersebut berjaya masuk ke final Anugerah Juara Lagu Ke-25, akan membuat persembahan yang ke-9 semasa berlangsungnya final itu nanti.

Tidak Pernah Bawa Lelaki Asing Pulang Ke Rumah

Gosip liar yang makin panas dengan dakwaan bahawa Adira sering membawa lelaki pulang ke rumah, sedikit sebanyak menimbulkan rasa gusar dalam hati gadis comel ini.

"Saya mempunyai keluarga yang besar, ada 4 kakak dan 3 orang abang, saya merupakan anak paling bongsu. 3 orang kakak & seorang abang tinggal bersama-sama, mungkin sebab itu'lah orang sangkakan bahawa saya bawa lelaki pulang ke rumah, " ujar Adira.

"Cuba bayangkan, kadang-kala ada juga saudara yang datang mengunjungi rumah saya, takkan'lah saya nak kenal'kan setiap ahli keluarga saya kepada umum? Jadi, dakwaan bahawa saya bawa lelaki pulang ke rumah memang tak betul. Memang tak logik sebab ramai ahli keluarga saya yang turut berada di rumah. Saya harap orang di luar sana tidak salah faham lagi," kata Adira dengan pandangan mata yang menawan, oh!

"Saya rasa kasihan dengan lelaki yang dikaitkan dengan gosip tak betul ini, sebab antara kami memang tiada apa-apa," sambung Adira lagi.

 Boyfriend Banyak, Special Tiada   Adira AF8

Boyfriend Banyak, Special Tiada

"Saya memang ada ramai boyfriend, tetapi yang special tiada. Pada saya, kawan adalah kawan. Saya ingin menumpukan perhatian dalam kerjaya, lagi pun saya orang baru dalam industri nyanyian. Saya juga ingin menyambung pelajaran selepas stabil dalam bidang ini. Buat masa sekarang, jadual saya amat penuh, mana ada masa nak cari special boyfriend, bang" balas Adira sambila ketawa.

Jujurnya, saya memang single. Ehem!

Hadapi Kontroversi, Dapat Sokongan Peminat

"Bila menghadapi kontroversi seperti ini, saya mendapat sokongan daripada family, management & peminat terutamanya Adira AF8 Fan Club. Masing-masing tahu perjalanan seni saya, mungkin orang di luar sana yang tiada motif sengaja membangkitkan hal ini," kata Adira.

 Boyfriend Banyak, Special Tiada   Adira AF8

Gugup Berjaya Ke Final

"Terus-terang, saya rasa gembira apabila pertama kali dicalonkan ke AJL 25. Namun, ada juga rasa nervous & gugup sebab ramai yang otai-otai seperti, Faizal Tahir. Namun, pengalaman ini akan saya timba dengan mengambil kira cara mereka membuat persembahan, serta saya ingin mengeratkan hubungan silaturrahim dengan penyanyi lain." Adira membalas dengan riak muka ceria.

Memang saya appreciate sangat, terutamanya Fan Club yang gigih membantu mempromosikan kareer saya. Terima kasih banyak-banyak!

 Boyfriend Banyak, Special Tiada   Adira AF8

Facebook Dekati Peminat

"Setiap persembahan, dan perkembangan kareer akan saya update di FanPage Adira AF8. Saya lebih senang menggunakan Facebook untuk dekati peminat, namun masih belum lagi bersedia menggunakan Twitter. Macam mana nak guna twitter, saya tak sempat nak online pun," balas Adira apabila kami menyuruh dia menggunakan Twitter.

Lagi pun seperti yang saya katakan tadi, jadual saya agak padat. Namun itu bukan bermaksud bahawa saya mengenepikan sesiapa. Mungkin, satu hari nanti saya akan cuba menggunakan Twitter pula.

Demam, Masih Gigih Hadiri Majlis

"Saya sedang dilanda demam, muka pun pucat. Siang tadi saya hadiri aktiviti Gempak Astro, petang pula ke sidang media AJL 25. Namun, saya tetap datang untuk menjayakan aktiviti-aktiviti anjuran media," balas Adira.

Kata akhir, doakan saya sihat ya!

Memang betul pun, OHBULAN! tengok wajah Adira agak letih, tak bermaya. Namun, Adira masih melayan kami dengan penuh senyuman, dan sempat dirakam beberapa gambar sebagai hadiah buat peminat.

pixel Boyfriend Banyak, Special Tiada   Adira AF8
Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Sinopsis Klip 3G, Sesuatu Yang Tertinggal dan Penunggu Istana

Posted: 15 Dec 2010 04:25 PM PST

Primeworks Studios Lancar Program Layar Baru

Pada 14 Disember 2010 lalu, hari Selasa, jam 3 petang, Budiey sempat menghadirkan diri di Sidang Media & Pelancaran program "Layar Baru", satu majlis yang diadakan khas untuk memperkenalkan tiga pengarah baru yang baru sahaja siap menghasilkan tiga buah filem terbitan Primeworks Studios yang bakal menemui anda di pawagam pada tahun 2011.

3 PENGARAH GBSB

Tiga filem itu ialah Klip 3GP, Sesuatu Yang Tertinggal dan Penunggu Istana.

Pertamanya adalah sebuah filem yang dirumus khas untuk tatapan remaja dengan mesej yang berkesan. "KLIP 3GP" yang ditulis oleh Sofea Aliza di bawah arahan Aidilfitri Yunos. Kedua dan ketiganya adalah filem yang bergenre seram di mana pendekatann yang digunakan adalah sangat berbeza dari filem-filem seram sebelum ini.

"ADA SESUATU YANG TERTINGGAL" tajuk ceritanya, mempertaruhkan sebuah karya berunsurkan rasukan dan histeria hasil tulisan Eenas Mokhtar dan diarahkan oleh Asrulhisyam Ahmad atau Black.

Seterusnya filem bertajuk "PENUNGGU ISTANA" menyingkap misteri sebuah tinggalan Istana lama di Perak, di mana ia lebih berasaskan sebuah dokumentari. Menariknya, pengarah projek dan penulisnya adalah orang yang sama iaitu Wan Hasliza.

Berikut ini, Budiey siarkan dulu sinopsis kesemua filem yang akan ditayangkan pada tahun depan.

Klip_3GP

FILEM: 3GP
Arahan: Aidil Fitri
Penulis Skrip: Sofea Aliza
Pelakon: Zahiril Adzim, Mimie (One Nation Emcee), Fikhree Abu Bakar, Adeline Anthony, Amanda Misbun, Sara Ali.
Sinopsis:
Filem 3GP menggabungkan 4 penceritaan yang mempunyai kisah yang tersendiri:
- Eddie mengecapi kejayaan perniagaan internetnya pada usia seawal 20-an. Jejaka yang memiliki segala-galanya ini – tampan, hidup mewah dan juga teman wanita sekeliling pinggang tapi tiada sesiapa menduga bahawa dia sebenarnya meraih keuntungan melalui perniagaan membeli dan menjual klip-klip pornografi dan sensasi melalui internet.

- Maya Akhtar, seorang jurnalis yang komited terhadap kerjayanya menjadi mangsa ugutan Sunny yang memiliki rakaman video hubungan sulit mereka. Lebih mengejutkan, isteri Sunny, Rita turut bersekongkol. Inilah cara mereka membuat duit dengan memperdaya wanita untuk tidur dengan Sunny dan memeras ugut mereka kemudiannya.

- Suria, Mina dan Zakiah adalah tiga gadis remaja yang dalam perjalanan untuk mencari hiburan hujung minggu di Kuala Lumpur. Tanpa disangka, malam itu menjadi satu peristiwa yang menyeramkan apabila mereka diburu oleh satu makhluk yang mengerikan.

- Sandra adalah seorang pelajar yang menjadi mangsa deraan seksual oleh Jefri. Suatu hari, Sandra telah diperkosa beramai-ramai oleh satu geng motorsikal yang dianggotai oleh Jefri dan abang kandung Sandra sendiri iaitu Burn. Kejadian perkosaan itu telah dirakamkan oleh geng itu melalui kamera telefon bimbit Jefri.
Kehidupan watak-watak yang berbeza ini akhirnya bersulaman dan berkait melalui pembocoran klip-klip 3gp mereka kepada masyarakat melalui internet dan dunia mereka bertembung dalam satu kemuncak yang dramatik.

Full page photo print

FILEM: SESUATU YANG TERTINGGAL
Arahan: Black
Penulis Skrip: Ienas Mokhtar
Pelakon: Zahiril Adzim, Sara Ali, Nur Syahirah Aiyob, Ainur Syakina Azman, Daniel El Arash.

Sinopsis:
Filem seram ini mengisahkan enam orang penghuni rumah anak yatim, Arshad (16), Mona (15), Zakiah (15), Ashraf (11), Daud (10) dan Murni (9) yang melalui satu pengalaman yang menghantui mereka ketika menetap di sebuah rumah lama.

Cerita bermula apabila mereka dan penghuni-penghuni Rumah Anak Yatim Setia harus berpindah ke sebuah rumah yang telah diwakafkan oleh seorang lelaki. Rumah itu adalah milik arwah datuknya. Sebuah almari antik telah dijumpai oleh anak-anak yatim tersebut semasa proses pembersihan dan mereka mengambil keputusan untuk mengalihkan almari itu ke bilik yang lain.

Semasa mereka memindahkan almari tersebut, ia tergelincir dan menyebabkan lantai kayu usang terkopak. Arshad menjumpai sebuah cermin muka tua melalui celahan bahagian yang terkopak dan menghadiahkan kepada Mona tanpa mengetahui bahawa cermin itu bakal menjerumuskan mereka ke ambang kemisterian.
Mona berubah sikap.

Bella, pelajar yang sering memperlekehkan Mona di sekolah dan seorang pengawas sekolah yang menyukai Mona telah dikejutkan dengan peristiwa ngeri yang menimpa mereka. Daud pula cuba meyakinkan Arshad bahawa Mona telah dirasuk melalui penelitiannya terhadap komik-komik seramnya. Akhirnya mereka merancang sesuatu untuk memerangkap kuasa yang telah mendampingi Mona.

Berjayakah mereka? Apakah sebenarnya yang mengganggu hidup Mona? Adakah cermin lama dan almari antik yang berada di dalam rumah lama itu saling bersangkut paut?

Microsoft PowerPoint - pengu1.ppt

FILEM: PENUNGGU ISTANA
Arahan: Wan Hasliza
Penulis Skrip: Wan Hasliza
Pelakon: Sara Ali, Nadzirah Ahmad Nadzri, Nor Zafirah Abd. Rahim, Mustaqim Mohamed Zaki, Amar Asyraf dan Kumpulan SEEKERS.

Sinopsis:
Penunggu Istana adalah sebuah dokumentari yang mengikuti sebuah kumpulan paranormal iaitu "The Seekers Team" yang cuba menjejaki misteri yang terdapat di dalam Istana Bilah, istana tua yang terbiar di Perak.

Pada Feb 2009, krew sebuah TV produksi yang menjalani penggambaran untuk siri drama 'Warkah Terakhir' telah mengalami satu pengalaman yang ngeri dan dasyat. Mendengar cerita ini, kumpulan Seekers membuat keputusan untuk kembali ke tempat misteri tersebut bagi menyiasat perkara sebenarnya yang telah berlaku dan bekerjasama dengan Wan Hasliza (pengarah 'Warkah Terakhir').

Mereka bermalam di istana yang sunyi dan menyeramkan itu selama 7 hari berturut-turut dengan harapan dapat menemui bukti-bukti kewujudan kuasa misteri. Segala tindakbalas atau perkara yang berlaku semasa penyiasatan ini dirakamkan sendiri oleh Wan Hasliza.

Sesetengah kejadian yang berlaku boleh diklasifikasikan sebagai gangguan biasa seperti keadaan istana yang sudah begitu usang menghasilkan gema yang menyeramkan atau bunyi angin melalui atap bumbung yang sudah rosak. Tetapi mereka akhirnya menyedari bahawa mereka tidak berseorangan malah ditemani oleh 'penghuni-penghuni' yang telah menetap di istana itu – sejak hari pertama lagi mereka di situ.

Melalui temubual, kamera-kamera yang digunakan dalam penyiasatan dan alat-alat khas yang lain, terdapat imej-imej yang ganjil dan menyeramkan telah ditemui disebalik misteri tinggalan istana lama ini.

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Drama Penunggu Gunung Raya & Siong TV3
  • Jom Nonton Teater Musical Peter Pan di Istana Budaya
  • Poster Konsert SATU Dato' Siti Nurhaliza di Istana Budaya
  • Sinopsis Filem Pocong 2
  • Video Lucah Ida Nerina & Fauzi di Rumah Tumpangan Sabul
  • Gambar Pengambaran Video Klip Sindarella
  • Sekitar Pengambaran Video Klip Chiki Kat Mentor
  • Konsert Idris Saidi & Orkestra Simfoni Kebangsaan di Istana Budaya
  • Saksikan Nitrus di Konsert Jom Heboh Bukit Jalil
  • Sejauh Mana Kreatifnya Video Muzik Faizal Tahir Sampai Syurga?
  • Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Zon Artis

    sumber :-

    Zon Artis


    Gambar Dafi Di Hari Jadinya.. Rozita Che Wan Pun Ada

    Posted: 15 Dec 2010 10:26 PM PST

    GAMBAR DAFI BERSAMA ROZITA CHE WAN

    Ini adalah gambar terbaru Dafi yang diambil semasa majlis hari jadi'nya yang berlangsung baru-baru ini. Yang pasti, Dafi kelihatan ala-ala Adam Lambert. Adakah Dafi ingin jadi Adam Lambert Malaysia? Suka hati la nak jadi apa tapi jangan sampai takde identiti sudah. Nanti lebih banyak kutukan dari pujian.

    Oh ya, kat majlis hari jadi Dafi tu juga kelihatan beberapa kelibat artis dan yang paling kami kenali adalah Rozita Che Wan. Lagi gambar Dafi bersama beberapa artis kat bawah ni.

    GAMBAR DAFI BERSAMA ROZITA CHE WAN

    GAMBAR DAFI BERSAMA ROZITA CHE WAN

    + Kredit: runwitme.blogspot.com

    Apa-apa pun, happy belated birthday to Dafi. Semoga terus sukses dengan kerjaya dan syarikat yang telah ditubuhkan. Kalau rasa nak promosi percuma kat blog ni, roger-roger saja la yer. Kami sedia membantu. Hee..

    Psstt: Ngeri giler amalan tradisi masyarakat Thailand ni

    Related Posts with Thumbnails
    Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!

    sumber :-

    Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi!


    Terlintas untuk undur diri

    Posted: 14 Dec 2010 11:37 PM PST

    CANTIK...ramai yang memuji lakonan Faezah dalam Asmara dan Miah Oh! Miah.
    CANTIK...ramai yang memuji lakonan Faezah dalam Asmara dan Miah Oh! Miah.
    pix_topright

    DI saat namanya memuncak dan mula menjadi sebutan, tiba-tiba timbul cerita kurang enak membabitkan Noor Faezah Elai.

    Heboh kini Faezah, 28, dikatakan menjadi punca keretakan rumah tangga pengarah Heykal Hanifah, 37, dengan isterinya, gara-gara dituduh terjebak dengan skandal. Bukan itu saja, pelakon yang mula diperkenalkan menerusi filem Otai itu dikatakan turut diserang isteri Heykal, Rosmanizawani Nadzir atau Jaja, 37, yang juga warga industri muzik.


    Ditemui pada sesi fotografi khas bersama Rap, baru-baru ini, Faezah dengan tenang menjelaskan ini pertama kali namanya dipalit kontroversi yang cukup mencengkam sejak tiga tahun bergelar pelakon. Lebih menyedihkan anak kelahiran Gelugor, Pulau Pinang ini, mendakwa ia tidak benar sama sekali.

    "Saya sudah menjelaskan kepada isteri pengarah itu (Jaja) gosip yang dihebohkan itu tidak benar. Tapi biasalah siapa yang nak percaya dengan cakap saya tapi saya yakin kebenarannya akan terbukti satu hari nanti," katanya.


    Ahad lalu, Melodi TV3 menyiarkan kenyataan pelakon filem Ngangkung, Azad Jazmin, 34, yang mendakwa Faezah cuba berdolak-dalik apabila mengaitkan dirinya dalam gosip itu. Sebelum ini Azad dikatakan menjadi pihak yang membawa mulut atau menyampaikan cerita skandal itu kepada Jaja.


    Menjelaskan lebih lanjut, Faezah berkata, dia mendapat tahu daripada sumbernya sendiri Azad yang memaklumkan gosip itu kepada Jaja.

    "Tak sangka pula cerita ini jadi besar sehingga saya pula sekarang dikatakan tergila-gilakan Azad! Saya masih simpan semua mesej yang diberikan Azad kepada saya termasuk mesej cinta, tapi saya tak pernah layan semua itu. Niat saya hanyalah hendak bantu Azad mencipta nama dalam dunia lakonan kerana kami sama-sama berasal dari Pulau Pinang. Itu saja. Memang benar saya juga pernah membuat laporan polis pada 2009 kerana dulu banyak ugutan saya terima daripada Azad termasuk membabitkan maruah keluarga saya.

    "Malah Heykal juga menjelaskan kepada saya isterinya sendiri beritahu Azad yang menceritakan kononnya kami ada skandal. Malah sewaktu kami berjumpa di rumah seorang penyampai TV, ramai lagi orang ada menjadi saksi. Saya dituduh datang berdua sedangkan ayah saya yang hantar ke rumah itu," jelasnya.Faezah turut menegaskan dia jadi keliru dengan isu yang ditimbulkan itu kerana apabila dia bertanya sendiri kepada Azad (yang kini dikatakan sedang hangat bercinta dengan Eira Syazira), Azad mula memutarbelitkan fakta.

    Faezah juga mendakwa, Azad yang sebenarnya ada masalah peribadi dengan Heykal menyebabkan terbitnya cerita yang tidak benar. Bagi Faezah, isu itu seolah-olah berkait-kait.

    "Terus terang, saya tak mahu lagi ambil pusing mengenai gosip yang diperkatakan itu kerana ia jadi semakin rumit dan berbelit. Namun, saya percaya, kontroversi seperti ini akan datang dan pergi. Tak lama lagi kalau orang dah tahu cerita sebenar, ia akan hilang dengan sendiri," katanya.


    Bercerita lanjut, Faezah tidak menafikan gosip mengatakan dia cuba merampas suami orang, sedikit sebanyak membuatkan dirinya kecewa dengan industri sehingga pernah terlintas di hati untuk mengundur diri."Bagaimanapun, keluarga saya minta saya bersabar. Mereka menasihatkan saya supaya menjadi lebih kuat dan faham semua ini adalah asam garam dunia artis. Mendengarkan kata-kata keluarga, saya kembali semangat.


    "Bayangkan saya tinggal dengan ibu bapa. Bukan itu saja, ke mana saya pergi pasti ada ahli keluarga menemani. Saya jarang keluar berseorangan. Apabila habis penggambaran saya akan terus pulang ke rumah. Jadi bila pula masanya saya pulang pagi dan menghabiskan masa dengan pengarah terbabit. Cerita seperti ini sangat memalukan," katanya.


    Faezah menegaskan, gosip membabitkan hal peribadi seperti itu bagaimanapun tidak boleh menandingi 'kata penghinaan' yang diluahkan seorang wartawan hiburan kepadanya pada awal pembabitan dalam lakonan.

    "Sewaktu membintangi filem Otai, selepas majlis majlis previu, seorang wartawan datang kepada saya dan berkata kemunculan saya merosakkan filem itu. Mendengarkan kata-katanya membuatkan saya rasa sangat sedih dan geram.


    Malah kenyataannya membuatkan saya trauma sehingga enam bulan tidak menerima sebarang tawaran berlakon.


    "Saya akui pada awal kemunculan di layar filem lakonan saya memang teruk. Tapi saya mahu buktikan kepada diri sendiri bahawa saya boleh berubah dan maju ke depan," katanya.

    Akibat daripada 'kata penghinaan' itu, Faezah hanya menumpukan perhatian kepada kerjaya sebagai pengacara. Malah banyak tawaran berlakon filem diterima waktu itu, tetapi ditolak.

    Untuk memulihkan kembali keyakinan, Faezah kembali memulakan karier lakonan dari bawah dengan membintangi drama sebagai watak pembantu dan bekerja dengan pengarah berkaliber, antaranya Datin Paduka Shuhaimi Baba dan Kabir Bhatia. Dia turut mencuba pelbagai watak termasuk antagonis dalam siri Asmara dan Tomboy dalam slot Sutera Maya.


    Paling meninggalkan kesan di hati penonton apabila dia menjadi anak yang dianiaya ibu sendiri dalam telemovie Miah Oh! Miah. Lebih membanggakan apabila drama arahan Pierre Andre itu turut dipertandingkan dalam Anugerah Skrin 2010 yang berlangsung 24 Disember ini.


    "Saya bersyukur apabila segala susah payah yang dilalui berbaloi. Syukur kerana bakat saya sudah mula mendapat perhatian. Mungkin inilah kesan daripada 'kata penghinaan' itu. Saya banyak belajar. Setiap ilmu yang saya peroleh dalam lokasi penggambaran saya kutip dan belajar daripada pengarah dan pelakon senior.

    "Waktu sama saya bersyukur kerana keluarga juga menjadi pengkritik setia agar melakukan lebih baik dalam setiap drama mahupun filem yang dibintangi. Ibu saya bertindak sebagai 'badan penapis' dan menentukan skrip mana yang bagus dan tidak. Berkat sokongan keluarga dan tunjuk ajar pengarah yang pernah saya bekerja sebelum ini membolehkan saya terus maju dalam bidang lakonan. Terima kasih juga kepada wartawan yang pernah menegur saya. Kalau tidak, saya masih berada di takuk lama," katanya Walaupun sudah membintangi banyak drama dan filem, ada satu impian Faezah yang belum lagi tertunai. Bintang utama filem Tolong Awekku Pontianak itu mahu berlakon teater suatu hari kelak.



    >PROFIL
    Nama: Noor Faezah Elai
    Panggilan: Faezah
    Tempat Lahir: Gelugor, Pulau Pinang
    Tarikh Lahir: 16 Ogos 1982
    Umur: 28 tahun
    Status: Bujang
    Adik-beradik: Anak sulung daripada tiga beradik
    Pendidikan: Diploma Fesyen, Universiti Teknologi Mara (UiTM)
    Hobi: Mendengar muzik
    Kerjaya: Pelakon, pengacara dan model
    Filem: Otai, Adik Manja Returns, Cun, Tolong Awekku Pontianak, Senjakala dan Mantera.
    Drama: Cinta & Keadilan, Enigma, Cempaka Berbunga, Sitkom Puteri, Sutera Maya, Hartamas, Anak Mamak Menantu Mami, Dendam Kesumat, Miah Oh Miah dan Asmara.
    Iklan: Kotex, Canon, Milo, Radox, Vanish dan Celcom
    Pengacara: Mango TV (8TV), TV Trivia (TV3), Inspirasi Comel (RTM), Gegar U (Astro), Hypermarket Saga (TV9) dan Seri (TV3)
    Pencapaian: Best TV Look Elite Model Search 2006 sempena KL Fashion Week dan 50 Gorgeous People majalah Female.

    Kubu barang tiruan bolos

    Posted: 14 Dec 2010 11:34 PM PST

    PERIKSA...seorang peniaga warga asing yang ditahan dalam serbuan di bangunan terbabit, semalam.
    PERIKSA...seorang peniaga warga asing yang ditahan dalam serbuan di bangunan terbabit, semalam.
    RAMPAS...anggota penguat kuasa memeriksa beg yang dirampas, semalam.
    RAMPAS...anggota penguat kuasa memeriksa beg yang dirampas, semalam.

    KUALA LUMPUR: Selepas sekian lama dianggap kubu kebal, sebuah bangunan 20 tingkat yang menjadi sarang dan stor sindiket pengedaran barangan tiruan dibolosi pihak berkuasa semalam.

    Sebelum ini, bangunan terbabit sukar dimasuki pihak berkuasa berikutan dilengkapi puluhan kamera litar tertutup (CCTV) dan tonto yang lengkap dengan walkie-talkie.


    Malah, premis yang terletak di Chow Kit, di sini itu turut dilengkapi sistem keselamatan khas dan nombor kod pada pintu dan lif yang membolehkan hanya anggota sindiket memasuki stor sulit terbabit.Bagaimanapun, sarang sindiket pengedaran barangan tiruan terbabit diserbu pihak berkuasa selepas lebih 100 anggota pihak berkuasa pelbagai agensi menggempur bangunan terbabit semalam.


    Dalam operasi jam 1 tengah hari itu, sepasukan anggota Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dibantu pegawai Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Wilayah Persekutuan, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Jabatan Imigresen menyerbu bangunan terbabit serentak.


    Sumber berkata, operasi membabitkan 100 anggota penguat kuasa itu menembusi semua sistem keselamatan bangunan terbabit berikutan dibantu beberapa pakar selain tindakan pantas memintas pergerakan tonto yang berkawal di bawah bangunan terbabit.Menurutnya, hasil serbuan mendadak itu, sebanyak lapan stor yang digunakan untuk menyimpan pelbagai beg tangan berjenama tiruan dibongkar .


    "Hasil pemeriksaan mendapati sindiket terbabit menyimpan pelbagai jenis beg tangan berjenama tiruan antaranya Adidas, Gucci, Levis, Timberland dan Mont Blanc.

    "Serbuan berkenaan dianggap berjaya selepas pihak berkuasa merampas 4,091 beg pakaian dan dompet berjenama palsu yang dianggarkan bernilai kira-kira RM100,000 mengikut nilai pasaran," katanya.Menurutnya, pihak berkuasa percaya, bangunan terbabit stor utama bagi kegiatan pengedaran barangan tiruan sekitar Lembah Klang berdasarkan bilangan stor dan jumlah rampasan diperoleh.


    "Bagaimanapun, kebanyakan ahli sindiket melarikan diri sejurus menyedari pihak berkuasa membolosi sistem keselamatan bangunan itu," katanya.


    Menurutnya, kes terbabit akan disiasat mengikut Seksyen 3(1)(b) Akta Perihal Dagangan 1972 yang membawa hukuman penjara tiga tahun maksimum atau denda RM 100,000.


    Sementara itu, Ketua Penguatkuasa KPDNKK, Othman Nawang yang ditemui semalam berkata, pihaknya akan mempergiatkan operasi gerak gempur sindiket barangan cetak rompak dan tiruan di sekitar ibu kota Menurutnya, setakat ini 203 kes serbuan barangan cetak rompak dan barang tiruan dilakukan pihaknya membabitkan jumlah rampasan lebih RM5 juta.

    Bijak merancang jimatkan kos

    Posted: 14 Dec 2010 11:31 PM PST

    TAMAN TEMA...bagi ibu bapa  yang kurang berkemampuan  boleh memilih taman tema  berhampiran untuk membawa  anak bercuti.
    TAMAN TEMA...bagi ibu bapa yang kurang berkemampuan boleh memilih taman tema berhampiran untuk membawa anak bercuti.
    RIADAH...ibu bapa perlu babitkan  anak ketika memilih tempat percutian  dan aktiviti yang diadakan.
    RIADAH...ibu bapa perlu babitkan anak ketika memilih tempat percutian dan aktiviti yang diadakan.

    PERCUTIAN indah keluarga bukan bermakna membawa anak menginap di hotel mewah atau melancong melangkaui sempadan kawasan kediaman, tetapi sebanyak mana masa mampu diluangkan ibu bapa untuk mereka.

    Bagi mereka yang berpendapatan rendah, cukup sekadar membawa anak berjalan di bandar, pantai atau pusat perkelahan berdekatan sambil luangkan masa berbual, bergurau senda dan bermain-main dengan mereka.


    Menurut pembimbing ibu bapa bertauliah, Zaid Mohamad, ramai ibu bapa berpendapat bercuti perlu ke luar daerah atau menginap di hotel, tetapi sebenarnya tidak.

    "Membawa anak bersiar-siar di bandar atau taman sudah cukup menggembirakan mereka. Apa yang penting kualiti masa yang dapat diluangkan ibu bapa bagi melayan anak.

    "Bagi ibu bapa yang kurang mampu, bersiar-siar di taman sudah cukup mengeratkan kemesraan bersama keluarga malah boleh dilakukan selalu kerana tidak memerlukan kos yang tinggi," katanya yang juga penulis buku Ibu Bapa Bijak, Anak Hebat.

    Zaid memberitahu, terdapat tiga perkara penting yang perlu diberi perhatian dalam merancang percutian terutama bagi keluarga berpendapatan rendah iaitu kos pengangkutan, penginapan, makan dan minum.

    Peruntukan bajet antara RM500 hingga RM1,000 tidak sekali-kali menjadi halangan jika ibu bapa bijak menanganinya dan memfokuskan minda untuk mencari jalan penyelesaian.

    Daripada aspek pengangkutan, menurutnya, bandingkan kos pengangkutan awam dengan pengangkutan persendirian.

    Mana yang lebih murah daripada keseluruhan jumlahnya? Jangan lupa mengira sekali kos petrol dan parkir. Bahagikan jumlahnya dengan jumlah penumpang. Biasanya, untuk sebuah keluarga, pengangkutan sendiri mungkin lebih murah.


    Daripada aspek penginapan, cuba dapatkan tawaran murah di laman sesawang yang dipercayai untuk mendapatkan tawaran secara dalam talian.

    Di laman sesawang smartparents.com.my, ada satu pautan laman yang menawarkan diskaun sehingga 70 peratus daripada harga biasa.

    Pilih apartmen kerana ini adalah cara paling murah untuk keluarga besar kerana biasanya boleh memuatkan lebih ramai penghuni dan lebih murah harganya. Kemudahan disediakan juga sama dengan hotel.

    Port Dickson misalnya banyak menyediakan kemudahan berbentuk apartmen. Alternatif lain ialah dengan mencari rumah atau banglo penginapan untuk disewa. Biasanya kos keseluruhan akan jauh lebih murah berbanding hotel.

    "Saya sendiri pernah menyewa sebuah banglo sembilan bilik di Cameron Highlands pada kadar RM150 saja setiap bilik.

    "Beberapa keluarga dapat menginap beramai-ramai untuk menghasilkan sebuah percutian meriangkan," ujarnya. Alternatif yang paling murah ialah berkhemah di tempat yang menarik. Cuma perlu ada satu khemah dan beg tidur untuk setiap orang.


    Daripada sudut makanan dan minuman, jika menginap di hotel, tidak perlu makan di sana kerana kosnya agak tinggi.

    Sebaliknya, boleh memandu sedikit dan mencari kedai makan yang agak bersih dan selesa. Jika menginap beramai-ramai, contohnya di banglo Cameron Highlands, anda boleh menempah makanan secara katering daripada warung berdekatan.

    Rundingkan harga terbaik kerana anda akan menempah makanan dan minuman dari kedai itu sepanjang percutian. "Daripada pengalaman saya, kosnya hanyalah RM10 sehari setiap orang untuk makan pagi, tengah hari dan malam yang ringkas tapi memuaskan."Jika anda tinggal di servis apartmen, ia lebih menjimatkan kerana anda boleh menggunakan dapurnya untuk memasak sendiri. Misalnya ketika sarapan, anda boleh menyediakan roti, telur atau bijirin.


    "Dalam hal ini, ibu bapa perlu membuat belanjawan mini khas untuk percutian itu terutama untuk makan minum, tiket dan cenderamata.

    Kemudian anda boleh membelanjakannya tanpa rasa bersalah selagi di dalam lingkungan belanjawan itu," katanya.

    Menurutnya, bagi ibu bapa yang anak-anaknya sudah bersekolah sebaiknya minta pendapat mereka dalam membuat keputusan.

    Bincang bersama tempat yang ingin dilawati dan setelah bersetuju, biarkan mereka membuat kajian melalui Internet atau majalah berkenaan tempat menarik atau aktiviti yang boleh dilakukan.

    Di bawah pengawasan ibu bapa, biarkan mereka membuat satu program lawatan yang menarik.Dengan cara ini, ibu bapa akan mendapat kerjasama penuh anak sebelum dan ketika bercuti. Ini juga memberi peluang untuk mereka mengasah bakat kepimpinan dan bertanggungjawab menguruskan sebuah aktiviti keluarga. Di samping itu, ibu bapa boleh menjimatkan wang tanpa perlu mengambil pakej lawatan.

    Menurut Zaid, bagi ibu yang memiliki anak lebih daripada empat orang, semua perancangan bergantung kepada kesediaan mereka untuk berjalan jauh. Jika mereka tidak biasa atau bersedia, ini mungkin akan menimbulkan tekanan bukannya keseronokan. Tetapi jika mereka boleh berkelakuan baik, jarak perjalanan yang jauh tidak menjadi masalah.

    "Ibu bapa boleh melatih anak dari kecil dengan mewajibkan mereka memakai tali pinggang keledar supaya mereka akan lebih berdisiplin sepanjang perjalanan," jelasnya.


    Kata Zaid lagi, memilih lokasi percutian juga bergantung kepada usia anak misalnya untuk anak di bawah usia setahun, percutian ke taman bunga atau melawat tempat perkelahan yang selamat dan semula jadi adalah sangat sesuai.

    Ini kerana mereka dapat melihat langit membiru dan pokok menghijau seperti di Taman Tasik Perdana atau Titiwangsa, namun perlu mempunyai kemudahan asas berdekatan.


    Bagi anak berusia dua hingga empat tahun, tempat yang mempunyai kolam air untuk kanak-kanak atau taman permainan yang menarik sesuai untuk mereka manakala pada usia empat hingga enam tahun sudah bijak menilai dan berfikir justeru kawasan yang sesuai seperti pantai, taman tema air, taman tema kanak-kanak atau taman haiwan.


    Bagi yang sudah bersekolah, kawasan percutian sesuai ialah taman tema, tempat bersejarah atau percutian berbentuk mencabar. Bagi kanak-kanak berusia di bawah tujuh tahun, sebuah percutian yang mudah dan ringkas, contohnya menginap tiga hari dua malam di pantai peranginan, tanpa program yang terlalu padat sesuai dengan usia mereka.

    Bagi anak bersekolah rendah pula percutian adalah masa paling sesuai untuk merapatkan hubungan kekeluargaan dan pembelajaran, sekali gus mendorong mereka menghargai dunia di samping mencipta memori indah yang kekal sepanjang hayat.


    Untuk anak bersekolah menengah, amat penting bagi ibu bapa memastikan pendapat mereka diterima dan sesuai dengan minat mereka. Percutian terbaik adalah percutian yang seimbang iaitu terdapat masa bebas untuk mereka melakukan aktiviti kegemaran mereka dan masa indah bersama keluarga.

    Tip merancang percutian:
    1. Merancang dan menunggu sebuah percutian adalah separuh daripada kenikmatan. Sebaiknya percutian itu dirancang enam bulan lebih awal.
    Jadualkan di dalam kalendar keluarga dan umumkan kepada anak-anak. Ini akan memberikan masa untuk kita mencari penginapan terbaik dengan harga berpatutan sebelum penuh.
    Jangan lupa membabitkan anak dalam memilih lokasi dan aktiviti.

    2. Buat belanjawan untuk menyimpan sejumlah wang contohnya RM100 hingga RM200 sebulan untuk dimasukkan ke dalam tabung percutian.
    Pastikan anak juga tahu akan perkara ini dan jika mereka meminta untuk membeli sesuatu akan mengakibatkan percutian keluarga tertunda sedikit. Membuat tabung percutian juga dapat menjamin keseronokan yang maksimum kerana ibu bapa tidak perlu menanggung hutang kad kredit selepas kembali daripada bercuti nanti.

    3. Pada saat pergi bercuti biarkan anak menyediakan dan membawa bagasi masing-masing. Ibu bapa hanya perlu memberitahu jumlah dan jenis pakaian (pakaian bersantai, berjalan-jalan atau tidur) yang perlu dibawa.

    4. Buat senarai barangan yang perlu dibawa seminggu sebelum tarikh bertolak. Ini akan memastikan barangan penting tidak tertinggal.

    5. Kemaskan rumah sebelum pergi. Ini penting kerana apabila balik nanti, keluarga akan merasa tenang melihat keadaan rumah yang kemas dan tersusun.
    Untuk maklumat lanjut, Zaid Mohamad boleh dihubungi menerusi laman sesawang www.SmartParents.com.my.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    Sensasi

    sumber :-

    Sensasi


    Nasa Mengesahkan Matahari bakal terbit dari Barat! Tanda hari perhitungan sudah dekat

    Posted: 15 Dec 2010 07:44 PM PST


    Translation dari artikel Bahasa Inggeris:

    Sains astronomy mengatakan bahawa kelajuan Planet Marikh berkurangan dalam pergerakan putaran ke arah timur beberapa minggu lepas sehingga ke tahap kita dapat melihat seakan akan pertukaran arah dari arah timur ke barat sehingga hari Rabu, 30 July pergerakan planet itu telah berhenti berputar ke arah timur.

    Pada bulan Ogos dan September,Planet Marikh telah menukar laluan ke arah yang bertentangan iaitu arah barat,sehingga hunjung september ,.ini bermakna Matahari sekarang telah terbit dari barat di Planet Marikh!

    Fenomena luar biasa ini digelar "Retrograde Motion". Kebanyakkan saintis menyatakan bahawa semua planet akan melalui fasa yang sama sekurang kurangnya sekali,dan Planet bumi juga bakal melalui fenomena matahari terbit dari barat.

    Perkara ini akan berlaku tak lama lagi dan kita masih kurang peka dengan hal ini.Terbit nya matahari dari arah barat telah dinyatakan dalam hadis, bahawa ini adalah salah satu tanda besar hari kiamat.Tanda tanda kecil sudah pun wujud kini,walaupun bukan semua tetapi hampir semua telah berlaku.

    Rasullullah mengatakan sebaik tanda kiamat iaitu Matahari terbit dari barat,tiada lagi taubat hambanya yang diterima..

    Bagaimanapun ada yang mengatakan berita ini adalah tidak sahih,Sensasi cuba google
    "Nasa Confirm sunrise from west",kebanyakkannya sensasi jumpa di web keislaman,dari website sains atau barat tak jumpa ,sensasi tak search betul2 lagi..So sama samalah kita mencari kebenarannya

    Wallahualam

    Gambar sekitar Masquarade Nite pada Hari Jadi Dafi

    Posted: 15 Dec 2010 07:10 PM PST






    Bapa Dafi hanya akan tolong Dafi sekiranya Bangkrup

    Menurut Datuk Ismail Sabri, dia mahu Dafi berdikari untuk merasai bagaimana susah untuk membina sebuah perniagaan menggunakan wang hasil titik peluh sendiri.

    "Saya suka bila anak saya buat sesuatu atas usaha sendiri kerana saya juga dulu bukannya datang daripada keluarga yang senang. Jadi saya biarkan dan melihat dari jauh perniagaannya itu. Bila Dafi bankrap baru saya tolong.

    "Apa-apa pun saya bangga kerana dia mula berfikir tentang perniagaan pada usia yang muda. Saya sendiri tidak sangka dia begitu cepat membuka sebuah syarikat.

    "Bagus juga dia menceburkan diri dalam perniagaan. Jika mula berniaga awal, dan mungkin satu hari nanti gagal, sekurang-kurangnya dia ada masa untuk memulihkan syarikatnya itu.

    "Saya harap dia bersungguh-sungguh dengan perniagaan barunya itu. Saya selalu berkata kepada Dafi supaya jadikan Norman KRU sebagai contoh kerana Norman berjaya dalam perniagaan kerana kreativiti yang dimiliki.

    "Justeru, Dafi juga perlu kreatif dan mempunyai produk perniagaan lain daripada yang lain jika ingin berjaya," katanya pada majlis ulang tahun hari lahir Dafi yang ke 22 dan pelancaran LOLE bertemakan Masquarade Nite-The New Beginning, di sini, Selasa.

    Kisah Benar: Ibu bunuh bayi kerana Facebook

    Posted: 15 Dec 2010 06:50 PM PST


    Seorang ibu yang bernama Alexandra V Tobias dari Jacksonville, Florida, Amerika Syarikat ini hilang perasaan belas kasihan pada bayinya yang masih berusia 3 bulan. Bayinya yang bernama Dylan Lee Edmonson itu, kehilangan nyawa, setelah ibunya, Alexandra V Tobias, kesal karena permainan game Farmvillenya di laman sosial Facebook terganggu akibat tangisan Dylan.

    Tobias dikatakan menggoncang-goncang tubuh Dylan, sampai bayi itu tidak bergerak lagi. Atas perbuatan yang keji pada Januari 2010 itu, wanita berumur 22 tahun ini kini kemungkinan menerima hukuman maksima penjara seumur hidup, dengan tuduhan melakukan pembunuhan tidak sengaja.

    Nasib Tobias, seperti diberitakan The Florida Times-Union, bakal ditentukan pada perbicaraan yang akan dibacakan pada Disember ini. Namun, Hakim Richard Mantei meramalkan, hukuman mungkin lebih ringan. Ini kerana berdasarkan kebiasaan penjatuhan hukuman di negara bahagian Florida, untuk jenis kesalahan yang dilakukan Tobias, hukumannya adalah antara 25-50 tahun.

    Dalam surat pembelaannya, Tobias mengaku dua kali mengoncang-goncang tubuh Dylan. Selepas menggoncang Dylan pertama kali, Tobias sempat menenangkan diri dengan cara merokok. Tapi ternyata tangisan Dylan kembali terdengar, hingga membangkitkan kembali amarah wanita berambut perang ini.'Kata dia (Tobias), ada kemungkinan Dylan terpukul semasa dia mengoncang-goncang tubuhnya.

    Sesuatu perkara keduniaan apabila dilakukan berlebihan pasti akan berbahaya, tidak terkecuali Facebook, bukan hanya terbukti banyak menurunkan produktibiti pelajar dan pekerja tapi boleh juga sampai menghilangkan nyawa, bahkan nyawa buah hati sendiri, oleh itu bijaksanalah menggunakannya.

    Jokes:Kisah Boss,Secretary,Isteri dan anak

    Posted: 15 Dec 2010 06:44 PM PST


    mengapa aku pecat Secretary ku yg seksi???

    Minggu lalu, besday ku yang ke-40 tahun!
    Aku turun sarapan dgn harapan isteriku ingat & mengucapkan dgn penuh mesra "Selamat HariJadi ya Suamiku Sayang".

    Waktu berlalu, isteriku sama sekali tidak mengucapkan sesuatu! Ya, itulah isteriku!

    Mungkin anak2ku ingat, Besday papanya.
    Tp x seorang pun anak2 ku dtg ke meja utk sarapan, mrk pun x mengucap satu katapun kpd ku.

    Akhirnya aku pegi kerja dgn rasa Sedih!

    Aku msk ke bilik ku,
    Secretary ku, Emy menyapaku
    "Morning Boss , Selamat Harijadi"
    Aku merasa sedikit terubat, sebab secretary ku mengingati harijadi ku.

    Time lunch, Emy mengetuk pintu bilik ku "Apakah Boss x sedar bahawa sudah masuk waktu lunch, hari ini kan besday Boss, mari kita pergi lunch"

    "Wow, itu Idea yg baik! Ok, mari kita pergi lunch" jwb ku..

    Kami pun pergi lunch berdua.

    Setelah Lunch, Emy berkata "Hari ini indah kan Boss, kita tak payahla ke opis lg kan Boss?" Kita pegi berseronok sajalaa..

    Saya mengangguk!

    Lalu Emy mengajak saya pegi ke apartment nya.

    Setiba di apartment nya, dia berkata "Boss, maaf tunggu sekejap ya, saya mahu ke bilik tidur utk menukar pakaian, agak panas ari ni..".

    "Tentu saja" sahutku dgn gembira!!pikiranku negativvvvvve

    Emy masuk kebilik tidurnya. Kira-kira 10 minit kemudian…

    Emy keluar membawa KEK besday, diiringi Isteri n anak2ku serta bersama rakan kerjaku sambil menyanyi Happy Besday To U..

    Aku duduk TERPAKU di atas sofa, dgn telanjang bulat tanpa sehelai benangpun… !!!

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    [Kesian] Baru 28 tahun wanita ini sudah disahkan menopause

    Posted: 15 Dec 2010 09:06 PM PST

    Wanita menopause, itu pasti. Hilangnya kemampuan reproduksi akibat perubahan hormon seiring penuaan usia ini, selalunya menimpa wanita usia 45 tahun ke atas.Bagaimana dengan Katy Hayward, wanita yang berasal England, yang menopause di usia 28 tahun?

     Katy terkejut mendengar diagnosis doktor. Doktor mengatakan bahawa di usianya yang kini sudah hampir 30 tahun, tak ada lagi pengubatan atau terapi untuk mengembalikan kemampuan reproduksinya.

    Untuk menyelamatkan sel telurnya sudah terlambat. Harapan, satu-satunya hanya derma telur daripada orang lain, tapi itu juga tak mudah. "Saya terkejut," kata Katy. "Memiliki anak adalah kebanggaan seorang wanita."

    Dr Beth Cartwright dari Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital London mengatakan, belum ada penjelasan perubatan yang cukup detail tentang menopause  ini. Hanya satu dari setiap seribu wanita yang mengalami menopause di bawah usia 30 tahun.

    Menopause ditandai dengan perubahan hormonal akibat berkurangnya produksi estrogen. Keadaan ini tak hanya memengaruhi kesuburan, tapi juga meningkatkan risiko tulang rapuh, serangan jantung, dan stroke.

    Sejauh ini, Unit Penelitian Menopause di Guy's Hospital masih terus melakukan kajian dan penelitian demi menemukan pencegahan dan pengubatan menopause awal usia pada wanita. Ini membuat Katy masih berani berharap boleh memiliki anak dari rahimnya suatu saat nanti.

    Koleksi pakaian pengantin 2011,modelnya terlampau seksi dan brutal

    Posted: 15 Dec 2010 08:50 PM PST





    mengancam bukan..koleksi pakaian pengantin terbaru
    untuk 2011 model seksi dan brutal....


    [Hebat] Inilah wajah bapa yang sangat sayang anaknya

    Posted: 15 Dec 2010 07:25 PM PST




    Dia akan gembira jika anaknya gembira.....
    gambar ini menunjukkan betapa dia menyayangi anaknya...
    tapi malangnya ada segelintir manusia yang menjadikan anak sebagai
    sampah yang boleh dibuang merata-rata.....


    Rancangan realiti tv paling bodoh sudah muncul

    Posted: 15 Dec 2010 06:40 PM PST

    Satu rancangan realiti tv yang aku anggap bodoh telah muncul kerana semua peserta di kehendaki berbogel.
    Bagi aku  mereka yang menyertai dan juga yang memperkenalkan rancangan ini lebih baik
    hidup di zaman batu...saya petik dari kosmo online


    LAND O'LAKES - Sebuah program realiti televisyen di Amerika Syarikat (AS) yang menjalani penggambaran di resort bogel Caliente, Pasco, memperkenalkan para peserta siri itu buat kali pertama, lapor sebuah akhbar kelmarin.

    Program itu, The Nak'd Truth menampilkan lapan orang peserta yang akan tinggal sebumbung tanpa memakai pakaian selama sebulan. 

    Mereka juga akan berkerja di resort itu yang terletak di negeri Florida.

    Sebahagian peserta The Nak'd Truth itu yang terdiri daripada warga tempatan berkata, mereka teruja dapat menyertai program realiti tersebut. 

    Namun, tidak semua peserta memaklumkan kepada keluarga dan rakan-rakan mengenai penyertaan mereka.

    "Sebenarnya, saya pun masih belum memberitahu sesiapa," kata seorang peserta lelaki, Wayd Dionne, 23.

    "Cuma ibu saya yang tahu mengenai penglibatan saya dalam siri realiti ini dan dia menyatakan sokongannya kepada saya," tambahnya.

    Sementara itu, para penerbit program realiti itu memberitahu, mereka akan mengaburkan bahagian sulit peserta selain menggunakan sudut kreatif kamera bagi mengelak kontroversi sepanjang siri itu ditayangkan. - Agensi

    Budak 4 tahun temui keajaiban

    Posted: 15 Dec 2010 05:35 PM PST

    Bila kita berusaha pasti kita akan temui kejayaan dan kalau kita mencari pasti akan kita temui
    sinarnya...itulah yang dilakukan oleh kedua ibu bapa kanak-kanak perempuan yang berusia 4 tahun ini kerana berkat usaha mencari pengubatan untuk anaknya akhirnya anaknya yang buta sejak lahir mula dapat melihat...
    saya petik dari kosmo online



    PULAU HAYLING, Britain - Keajaiban berlaku terhadap seorang budak perempuan berusia empat tahun di Britain, Izabelle Evans kerana dia dapat melihat semula selepas matanya buta sejak dilahirkan, lapor sebuah akhbar semalam.

    Izabelle kini dapat melihat objek dalam lingkungan beberapa meter setelah dia menjalani rawatan sel stem di China.

    Ibu-bapanya, James Evans dan Hollie McHugh berkata, mereka amat berpuas hati dengan rawatan melibatkan kos £50,000 (RM245,917) itu terutamanya apabila Izabelle merenung ke dalam mata mereka dan memanggil: 'Ayah' dan 'Ibu'.

    "Jika anda melintas di hadapannya, dia akan menyapa anda. Rawatan itu menakjubkan kerana sebelum ini, doktor-doktor yang kami temui di sini memberitahu bahawa anak saya buta sepenuhnya," kata Hollie.

    Izabelle buta akibat penyakit ganjil Optic Displasia yang menyebabkan dia cuma memiliki beberapa ratus daripada jutaan saraf optik yang diperlukan oleh deria penglihatan.

    Namun, dia pulih selepas mendapat suntikan sel stem daripada uri bayi yang digunakan untuk membina semula saraf-sarafnya.

    Budak itu mendapat rawatan di Hospital Rakyat Chenyang, Qingdao di China hampir sebulan. - Agensi

    Facebook selamatkan budak berusia 2 tahun

    Posted: 15 Dec 2010 04:30 PM PST

    Hidup seorang kanak-kanak bernama Grace Freeman, terselamatkan kerana fotonya dimuat di Facebook. Ketika seorang jururawat, Nicola Sharp, membuka akaun Facebook temannya, Michele Freeman -ibu Grace- Nicola terkejut melihat foto Grace.

    Dari foto tersebut terlihat mata Grace sebelah kanan terkena efek 'red eye' dari kamera sementara mata kirinya jesteru berwarna putih. Dan, sebagai jururawat yang sudah bekerja di pusat kesihatan anak selama lebih dari 20 tahun, Nicola menduga keadaan mata Grace boleh menjadi indikasi gejala kanser mata.


    Dia segera menghubungi Michele, dan meminta ibu kepada anak itu untuk melakukan pemeriksaan pada Grace. Dari hasil pemeriksaan ternyata Grace didiagnosis retinoblastoma, jenis kanser mata. Ditemukan dua tumor di mata kiri Grace dan dia kehilangan penglihatan pada mata tersebut.

    Kanser akan menyebar dengan cepat dan menimbulkan hal yang fatal dan kematian. Ketika ini Grace menjalani perawatan laser setiap empat minggu untuk memonitor keadaannya. Hal ini harus dilakukan sepanjang hidupnya.

    "Nicola telah menyelamatkan hidup Grace. Tidak ada tanda sama sekali kalau mata Grace bermasalah dan kami tidak akan pernah tahu kalau ada kanser tanpa bantuan Nicola. Mungkin kami lambat mengetahui jika mata Grace bermasalah, ketika keadaannya sudah teruk," kata Michele.

    Nicola merupakan ketua dari sekolah jururawat untuk NHS Heywood di Middleton dan Rochdale, Inggris. "Aku hanya melihat foto dan merasa ada yang aneh. Normalnya, seseorang akan mendapatkan efek 'red eye' ketika diambil fotonya menggunakkan flash. Tetapi, ketika mata terlihat putih boleh jadi pertanda kalau ada yang salah. Kami sebenarnya berharap tidak ada apa-apa, tetapi ternyata mata Grace memang bermasalah," kata Nicola.

    Retinoblastoma hanya terjadi pada anak-anak dan gejala yang paling umum adalah pupil yang memantulkan cahaya berwarna putih, seperti mata kucing. Jika terdiagnosa sejak mula penyakit tersebut dapat diubati dan disembuhkan.

    Semuanya serba kecil

    Posted: 15 Dec 2010 10:01 AM PST










    Sebenarnya dia orang ni nak makan ke atau ada maksud lain?

    Posted: 15 Dec 2010 09:01 AM PST




    melihat kepada gambar-gambar ini apa tujuan mereka sebenarnya
    adakh untuk makan atau ada maksud lain???

    Heboh!! Beredar Video Polis Sebat Seorang Wanita Sambil Tertawa

    Posted: 15 Dec 2010 08:45 AM PST

    Berita ini  menjadi heboh di Sudan. Dengan beredarnya rakaman video pelaksanaan hukuman sebat oleh penguatkuasa setempat pada seorang wanita di depan orang ramai,  menjadi bahasan hangat . Bagaimana sikap para penguatkuasa yang melaksanakan hukuman sebat tadi tanpa belas kasihan bahkan mereka tertawa lebar menyaksikan wanita yang disebat menjerit kesakitan.

    Pelaksanaan hukuman csebat oleh polis Sudan pada seorang wanita

    Seperti terlihat di rakaman video yang telah di upload di You Tube seorang wanita menjerit -jerit minta ampun dengan berteriak ampun-cukup , saya ingin ibuku, namun salah seorang petugas polis malah mentertawakannya. Wanita itu dijatuhinya hukuman sebat kerana yang bersangkutan melanggar  hukum setempat yang melarang para wanita menggunakan seluar, seperti diketahui Sudan menerapkan hukum Syariat dimana wanita diharuskan memakai pakaian jubah (tidak boleh memakai seluar).-ruanghati.com





    Ini mungkin nenek Spiderman

    Posted: 15 Dec 2010 07:42 AM PST

    120110-spider-grandma
    Relaks betul nenek ini ..mungkin inilah dia nenek Spiderman…sumber gambar : ruang-unikz.tk

    Jom tengok orang snokerling atas salji

    Posted: 15 Dec 2010 06:00 AM PST

    agaknya ada ikan besar kot di bawah salji tu..

    [Video] Kesan daripada 20000,watt sistem audio kereta

    Posted: 15 Dec 2010 05:38 AM PST


    bergegar tingkap bangunan...apalagi kalau gegendang telinga




    Akibat terlampau ghairah berdangdut

    Posted: 15 Dec 2010 04:49 AM PST

    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Takkan sampai tua nak jadi macam ni

    Posted: 15 Dec 2010 03:00 AM PST



    Melihat gambar atok dan nenek ni...kesian sungguh
    Minta dijauhkan kita daripada perbuatan yang tak berfaedah ini...


    Pintu kaca di lantai?

    Posted: 15 Dec 2010 02:00 AM PST

     pintu kaca dilantai,,,nampak pelik...



     Eh...ada tangga ..jom tengok apa isinya...

    v


    v



    v


    v
    rupanya tempat simpan botol minuman....


    [Hebat]Mahasiswa ini buat rumah kecil mesra alam yang boleh bergerak kemana-mana

    Posted: 15 Dec 2010 01:00 AM PST

    Daihai Fei, seorang mahasiswa China telah membuat sebuah rumah portable yang mesra alam.Rumah yang berbentuk seperti telur ini punya rangka yang terbuat dari bambu dan kemudian diatasnya dilapisi sebuah karung serta sebuah panel surya di bahagian atas untuk digunakan sumber lelektrik di dalam rumah kecil ini.

    Yang menarik disinilah adalah karung yang digunakan dimana berisi serbuk gergaji dan biji rumput dimana kalau rajin menyirami karung yang ada maka rumput akan tumbuh dan secara automatik dan akan menjadi atap yang dipenuhi rumput selain membuat penghijauan sekaligus sebagai lapisan untuk menyerap panas atau sama seperti sistem Atap Hijau (Green Roof)

    Di dalam rumah ini hanya terdapat sebuah katil, wastafel kecil, lemari kecil dan sebuah lampu yang menggunakan tenaga dari panel surya.Untuk membuatnya mudah dipindah, jroda di pasang di bahagian bawah untuk memudahkan rumah kecil ini ditarik kemanapun.

    Daihai Fei mengatakan bahawa dengan rumah kecil ini, dia boleh jimat banyak kerana sudah tidak perlu lagi membayar bil-bil.









    Tak malu punya jantan tunjuk kemaluan ditempat awam

    Posted: 15 Dec 2010 12:50 AM PST

    ooppsss...bukan dia ni tapi jantan kat
    bawah ni...



    V



    V



    V


    V


    V


    V


    V


    V



    V



    V

    Perempuan yang menjadi kesayangan pemimpin Libya Muammar Gaddafi

    Posted: 14 Dec 2010 11:30 PM PST

    Pemimpin Libya, Kolonel Muammar Gaddafi, sangat bergantung kepada seorang perawat Ukraine yang berambut perang dan sangat 'menggairahkan' yang selalu mengikutinya ke mana-mana. Khabar itu berdasarkan dokumen rahsia Departemen Luar Negeri AS yang dibocorkan ke publik oleh  web Wikileaks.

    Para diplomat di Tripoli menggambarkan bagaimana pemimpin Libya itu nampak sangat bergantung kepada Galyna Kolotnytska. Gaddafi dilaporkan 'tidak dapat melakukan perjalanan' tanpa Kolotnytska.

    Kolonel Gaddafi bahkan sampai mengirim jet pribadi untuk membawa perawat itu dari Libya ke Portugal untuk bertemu dengan Gaddafi ketika perempuan itu tertunda penerbangannya akibat permohonan visa yang terlambat.




    SUMBER : ruang-unikz.blogspot.com




    Cuba lihat mayat ini

    Posted: 14 Dec 2010 10:20 PM PST

    121310-dead-guy-rotting.jpg1

    121310-dead-guy-rotting
    beginilah keadaan mayat yang dah berulat.....ternyata inilah hasil akhirnya manusia.Ternyata semua harta yang dimilikinya tak berguna lagi...

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS