Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Uji mata anda: Di manakah Kucing?

Posted: 05 Dec 2011 01:03 AM PST

kalau tak nampak bolehlah klik gambar untuk besarkan...

dalam gambar nie ada terselit gambar seekor kucing...kene belek dan telek betul-betul..mata korang nie power ke tak..haha..

Nie betul-betul ye bukan cobaan..memang ada kucing kat situ..meoww

Posted: 05 Dec 2011 01:14 AM PST

jalani sidek


menerusi laporan eksklusif yang dikeluarkan akhabr Berita Harian menerusi sisipan B-Pop semalam, telah berjaya mengesan hubungan istimewa yang terjalin antara suami produser terkenal Raja Azmi iaitu Jalani Sidek bersama seorang wanita dikenali sebagai Zaleha.

Menerusi laporan tulisan Raja Nurfatimah Mawar itu, Zaleha mendakwa bahawa dia memang menjalani hubungan istimewa dengan lagenda sukan badminton berkenaan, malah tidak sedikitpun mengetepikan Raja Azmi.

Menurut ibu tunggal berkenaan, sejak mengenali mereka berdua dia telah menganggap Raja Azmi dan Jalani sebagai keluarga sendiri yang telah banyak membantunya saat susah mahupun senang terutama ketika dia terlantar di hospital tidak lama dulu.

Bagaimanpun, menurut Zaleha, dia tidak dapat mengelak daripada menyimpan hati dan perasaan bersama Jailani kerana telah jatuh hati dengan ketulusan lelaki berkenaan selain berjaya mendidik anak-anaknya dengan baik.


Saya dan Jalani rapat, hubungan kami pada tahap serius. Saya akui saya sering bersama Jalani, boleh dikatakan banyak masa saya dihabiskan dengan Jalani. Anak-anak, keluarga dan teman mengetahui tentang hubungan kami, malah saya dan Jalani tidak pernah merahsiakan hubungan ini daripada pengetahuan Raja Azmi. Saya juga rapat dan baik dengan Raja Azmi.

Seperti dijelaskan Jalani kepada saya, Raja Azmi tidak pernah menghalang hubungan kami. Malah ada ketika Raja Azmi turut bertandang ke rumah saya, begitu juga saya. Kami saling mengunjungi. Hubungan saya dengan Raja Azmi tidak pernah bermasalah. malah saya menyayanginya sebagai kakak, begitu juga Raja Azmi menganggap saya sebagai adik.

jalani sidek

Gossip Murai: Artis Perempuan bertudung mahu kekasih pemain Bola Sepak Negara

Posted: 05 Dec 2011 12:36 AM PST

Sebolehnya, Murai Batu malas nak melayan kisah seorang aktres yang cun ini. Yelah, sebelum ini pun pernah kecoh dengan cerita kontroversinya. Sana-sini orang mendengarnya sambil naik menyampah.

Murai Batu pun merasakan perkara sebegini tidak begitu manis kerana dengan imej bertudung yang dibawanya, terlalu banyak sangat isu kontroversi melanda dirinya.

Yalah, dia sangat disukai ramai kerana imej santunnya serta bertudung. Malah kerana kontroversi yang melandanya, ramai peminat sudah pun lari. Apatah lagi bila semakin ramai artis wanita sekarang yang memilih untuk bertudung litup.

Bagaimanapun, jika Murai Batu tidak menyampaikan hal ini, mesti ada pula merasakan Murai Batu seorang yang pilih bulu.

Kepada artis berkenaan, janganlah marah pada Murai Batu.

Memang Murai Batu tak dapat nafikan, di mana saja Murai Batu berada, orang akan asyik menyebut nama Khairul Fahmi Che Mat atau Apex dan juga Nazmi Faiz.

Murai Batu merasakan, populariti mereka nyata lebih hebat atau setanding dengan artis yang tercalon untuk Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke 25 (ABPBH 25).

Sampaikan Murai Batu terfikir, apa salahnya kalau pihak ABPBH mewujudkan kategori baru iaitu atlet sukan popular. Mesti meletup kan?

Apa kena mengena personaliti sukan ini dengan artis bertudung yang Murai Batu maksudkan itu?

Dengarnya, selepas reda kes kontroversinya sebelum ini, Murai Batu dengar aktres ini semakin rapat dengan pemain bola sepak negara.

Kata sumber Murai Batu, pelakon ini mahu cari pengganti kekasihnya dikalangan pemain bola sepak yang baru saja mengharumkan nama negara. Betul ke?

Siapakah gerangan pemain bola sepak yang mahu dipikat aktres ini, itu tidak pula Murai Batu tahu.

Apapun, sewaktu skuad bola ini tiba dari Indonesia selepas membawa pulang kejayaan, aktres ini sudah pun berada di lapangan terbang untuk menunggu pemain bola pujaannya itu.

Namun, kesedihan melanda dirinya kerana waktu itu, dia tidak dapat berjumpa dengan pemain bola sepak berkenaan disebabkan terlalu ramai peminat bola sepak.

Bagaimanapun, pelakon berkenaan tidak putus asa dengan mengejar skuad bola sepak itu sehingga ke hotel pengginapan mereka.

Setiba-tibanya di sana, aktres berkenaan telah berpeluang merakamkan gambar dengan pemain pujaannya itu.

Oleh kerana terlalu teruja,pelakon berkenaan telah berkongsi gambar tersebut dengan peminatnya untuk tatapan bersama.

Dalam hal ini, Murai Batu tidak merasakan perbuataan pelakon ini sebagai satu perkara yang salah.

Mungkin juga pelakon berkenaan adalah peminat sejati pasukan Harimau Malaya kita seperti juga Murai Batu.

Ketua Polis Negara ,Dato Musa Hassan mungkin ambil tindakan undang-undang terhadap penulis blog yang menfitnahnya

Posted: 05 Dec 2011 12:26 AM PST

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan menegaskan beliau sedang mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap penulis blog yang mendakwa dirinya berkahwin dengan seorang penyanyi dalam perkahwinan gilang-gemilang bernilai RM15 juta.

Musa yang bersara tahun lalu berkata, beliau tidak mempunyai wang sebanyak itu untuk dibelanjakan.

"Setiap kali penulis blog melemparkan tohmahan liar, ia akan memberi kesan kepada mereka sekiranya tuduhan tiada bukti.

"Agensi Pencegahan Rasuah telah menyiasat saya berhubung tuduhan rasuah bernilai RM2 juta dan saya bebas daripada tuduhan itu," katanya pada Ahad.

Menurutnya, isteri beliau, Puan Sri Juriah Ahmad tidak terkejut dengan khabar angin tersebut kerana mengetahui perkara itu tidak benar.

"Dia tahu saya tidak akan berkahwin dengan sesiapa saja kerana saya sentiasa bersamanya. Saya hanya ada seorang isteri, empat anak dan enam cucu.

"Jika saya berkahwin lagi, saya tidak akan merahsiakan perkara itu. Ia tidak seperti melakukan zina," katanya.

Desas-desus perkahwinan besar-besaran di antara Musa dan penyanyi Syella Kamaruddin tersiar dalam blog baru-baru ini termasuk dakwaan beliau membelanjakan sejumlah RM15 juta untuk majlis tersebut selain Syella menerima hadiah banglo bernilai RM5 juta dan kereta Audi R8 berharga RM800,000.

Syella yang tidak mahu mendedahkan identiti suaminya dipetik sebagai berkata, suaminya tidak menyerupai Musa malah kelihatan lebih muda dan berbadan tegap.

Beberapa keping gambar Syella memotong kek bersama suaminya tersiar dalam beberapa laman blog dan disiarkan oleh media bahasa Cina.

Musa berkata beliau mengajar di Pusat Latihan Perang untuk media di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Jelasnya, beliau telah menolak beberapa tawaran termasuk jawatan diplomatik dan pensyarah di Akademi Anti-Penganas di Langkawi.

"Saya selesa dengan tugas saya sebagai pensyarah pada ketika ini," katanya

Gambar Kad Kahwin : Suami Nursyella adalah Dato Redzuan bin Md Yusuf bukan Dato Musa Hassan

Posted: 05 Dec 2011 12:24 AM PST

Sebelum nie kecoh bila ramai yang membuat spekulassi bahawa suami bekas penyanyi iaitu Syella Kamarudin adalah bekas Ketua Polis negara iaitu Dato Musa Hassan,yang juga merupakan abang kepada pelakon Jalaludin hassan.

Sensasi cuba belek-belek jugak gambar suami syella tue mcm tak jer..

Dan akhirnya kebenaran terbukti juga apabila bekas KPN sendiri menafikan bahawa beliaulah suami baru kepada Syella.

Tak semena-mena nama KPN jadi glamour dengan dunia gossip artis.

Sebenarnya di dalam Kad Kahwin Syella suaminya bernama Dato Redzuan bin Md Yusuf.

Apabila Sensasi google,beliau adalah memegang jawatan dalam bidang Automobile, Head of electronic Vehicles Proton.

Dalam Kad Kahwin nie nama Syella berbinti kan Dato Kamaruddin,Sensasi baru tahu Syella nie anak Dato sebab dulu kan mcm byk cerita Syella nie orang susah semua..

Dengar ceritanya Kemungkinan Syella aalah Isteri kedua jadi untuk menjaga hati keluarga dan nama Isteri Pertama jadi dia merahsiakan suaminya

MUSA HASSAN



Gambar Sekitar Sidang media 2PM di Hilton Hotel KL

Posted: 04 Dec 2011 11:39 PM PST

Sejujurnya Sensasi memang tak minat Korean artis pun..Kenal pun tidak..

Tapi Sensasi tahu begitu ramai remaja yang minatkan K-Pop..Aha apa yang bestnye sensasi pu tak tahulah..nampak mcm sissy jer..hehe

Tapi tak kenal maka tak cinta kan..Mungkin sebab sensasi memang tak layan Lagu Korea so memang tak minat ler...yang sensasi tahu lagi " i want you money your money not you"..tue je..

Ok back to the story,Kumpulan 2 PM telah mengadakan konsert di Malaysia pada 25 November lepas.Jadi sebuah sidang Media telah diadakan di Hotel Hilton KL.

Layankan gambar mereka ya..
Wooyoung

Nichkhun

2PM

Dari kiri Taecyeon, Wooyoung, Nichkhun, Junho, Junsu & Chansung


Taecyeon

Chansung


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Foto-Foto Tahan Wanita Dadah 12 Jam Sebelum Di Tembak Mati

Posted: 05 Dec 2011 10:00 PM PST

Walau nyawa mereka sudah tinggal menunggu hitungan jam, tapi mereka tetap berusaha untuk tersenyum menerima kenyataan beberapa saat lagi mereka akan ditembak mati oleh pasukan penembak, inilah kenyataan hidup, harga yang harus dibayar dari sebuah perbuatan. Inilah Foto mereka para bandar narkoba di China ini beberapa saat sebelum ditembak Seorang wanita duduk bersila di lantai, tertawa lebar sambil disuapi buah laici. Lainnya bermain kad dengan pijama pink. Gambaran sehari-hari yang terjadi di penjara wanita. Bezanya, mereka yang sedang tertawa ini akan menghadapi hukuman mati dalam beberapa jam.

Untuk pertama kalinya dalam satu dekad terakhir, foto-foto ini dipublikasikan oleh Daily Mail. Biasanya, China menutup mulut mengenai pelaksanaan eksekusi mati. Namun, seorang fotografer sivil tiba-tiba diperbolehkan masuk ke Penjara Wanita di Wuhan, China Tengah.

Foto-foto ini diambilnya pada 24 Jun 2003. Namun ketika itu, fotonya dilarang dipublikasikan kerana khuatir rakyat akan merasakan simpati. Hingga minggu lalu, Phoenix TV dari Hong Kong memutuskan untuk mengungkapnya.

Si fotografer mengabadikan empat tahanan yang hendak dihukum mati. Ma Qingxiu, Li Juhua, Dai Donggui dan He Xiuling mulai pukul 21.00 hingga 07.21 keesokan paginya atau waktu eskekusi. Mereka dihukum kerana terlibat perdagangan dadah.
Tampak foto Donggui yang melipat baju eksekusinya sambil tersenyum. Di sebelahnya terdapat semangkuk sup kacang dan kotak makanan cepat saji McDonald's. Tak lama, warden datang dan menyuapinya laici. Donggui juga sempat memakai pemoles kuku berwarna merah.

Kemudian Juhua, yang sibuk menyebutkan daftar wasiatnya dan dicatatkan oleh kawan sebiliknya. Tak jauh, Xiuling dan Qingxiu asyik tertawa sambil bermain kad dengan tahanan lainnya. Si fotografer ingat, Xiuling yang berusia 25 tahun nampak begitu relaks dan gembira.

Saat tiba eksekusi, wanita termuda dari sesama rakan hukuman matinya itu satu-satunya yang menangis sebelum kepalanya ditembak. Beberapa minit kemudian, empat tembakan terdengar dan senyuman hilang dari keempat bibir wanita tersebut.
















Inilah pasukan bolasepak yang menang pertama kali sejak 18 tahun mengikuti pertandingan

Posted: 05 Dec 2011 09:00 PM PST


American Samoa, pasukan bolasepak antarabangsa ini memenangkan pertandingan pertama mereka dalam waktu 18 tahun.

Dalam 30 kekalahan berturut-turut yang mereka alami, baru tahun ini mereka boleh mengalahkan lawan mereka, Tonga dengan jaringan 2 -1.

American Samoa ini pernah mendapatkan gelaran pasukan bolasepak Internasional terburuk sedunia kerana nyaris tak pernah sama sekali menang selama mereka mengikuti pertandingan bola sepak.

Bahkan menurut khabar, ketika mereka memenangkan pertandingan itu, seluruh pemain dan juga pelatih merayakan kemenangan itu seolah-olah mereka memenangkan piala utama atau major championship.

American Samoa ini bahkan berada dalam urutan terakhir dalam daftar pasukan internasional dari Fifa.

Di 2001, American Samoa kalah sangat teruk dengan Australia dengan skor 31-0, sebuah kekalahan yang sangat memalukan dalam sejarah bolesepak antarabangsa.

Thomas Rongen, pelatih pasukan tersebut mengatakan kemenangan itu sekarang ini bakal menjadi sebahagian dari sejarah bolasepak mereka.

"Mungkin kami punya kesempatan untuk melakukan sesuatu yang special di sini diatas pertandingan satu ini, tapi marilah menikmati (kemenangan) yang satu ini saat ini," ujar si pelatih.

Penat Layani Nafsu Ayah, Pelajar Laporkan Ke Polis

Posted: 05 Dec 2011 08:00 PM PST

Bandung - WD (39) terancam penjara selama 15 tahun lantaran sanggup meniduri anaknya, HD (16), pelajar SMP Cimahi.

"Tersangka melampiaskan hawa nafsunya selama setahun dari Julai 2010 hingga 17 November 2011," kata Kasat Reskrim Polres Cimahi AKP Agah Sanjaya seperti diberitakan poskota mobile.
Mangsa bersama ibu kandungnya (isteri tersangka) yang didampingi guru mangsa di SMP di Cimahi. Setelah korban membuat laporan, pasukan kemudian melakukan penangkapan.

"Tersangka tak melawan saat ditangkap. Dia kini malah menyedari akan kesalahannya yang sudah menodai anaknya sendiri. Meski begitu tersangka ditahan kerana sudah dijerat pasal 81 dan 82 UU RI nombor 23 tahun 2002. Ancaman hukuman 3 tahuin penjara atau maksima 15 tahun," ujar Kasat.

Kasat Reskrim Agah menurutkan, perbuatan tergolong edan yang dilakukan tersangka bukan hanya sekali, melainkan setahun dia memperdaya anaknya sendiri.

Mangsa selama ini tak berani melaporkan perbuatan ayahnya ke ibunya. Kerana sudah merasa kelelahan atas perbuatan sang ayah, korban pun akhirnya menceritakan peristiwa pahit itu ke guru SMP.

Guru yang statusnya sebagai guru kelas akhirnya memanggil ibu kandung korban kemudian menghantarnya melapor ke polis. " Satu jam setelah menerima laporan kami langsung menangkap tersangka," ujar Agah.

sumber

Pulak dah..ada parti disko semasa waktu rehat kerja

Posted: 05 Dec 2011 07:00 PM PST

STOCKHOLM, Sweden - Parti disko semasa waktu rehat pekerja makan tengah hari yang dikenali sebagai Lunch Beat semakin popular di sini sekali gus mencetuskan fenomena di Sweden.

Idea untuk mengadakan parti disko itu dicetuskan oleh seorang pemaju projek berusia 28 tahun, Molly Raenge pada 2010.

"Saya gemar bekerja dan saya suka keluar menari tetapi saya kecewa kerana sukar mencari waktu untuk melakukan kedua-dua aktiviti tersebut," kata Raenge.

"Justeru, saya terfikir, apa akan jadi jika saya menggabungkan kedua-duanya?"soalnya.

Menurut wanita berkenaan, parti disko Lunch Beat diadakan buat kali pertama pada Mei tahun lalu di sebuah garaj di sini yang dihadiri cuma 14 orang.

Namun, menurutnya, populariti parti disko berkenaan semakin meningkat.

Kini, lebih 300 orang menghadirinya setiap kali ia diadakan di Rumah Kebudayaan.

Selain bandar raya ini, Lunch Beat turut diadakan di sekitar 10 bandar lain di Sweden selain di Belgrade dengan acara serupa turut dirancang diadakan di ibu negara Colombia, Bogota.

Sesiapa sahaja boleh menganjurkan parti disko Lunch Beat asalkan mereka mematuhi manifesto di laman web penganjurnya, lunchbeat.org yang menyatakan setiap tetamu perlu menari.

Penganjur juga tidak dibenarkan mengaut keuntungan daripada parti tersebut dan ia mesti diadakan selama sejam semasa waktu makan tengah hari pada masa rehat pekerja.

Penganjur juga perlu menyediakan makanan buat tetamu mereka.

Di Rumah Kebudayaan di sini, sebaik sahaja pintu dibuka sejumlah tetamu daripada pelbagai bidang pekerjaan membanjiri premis berkenaan untuk membeli tiket masuk berharga 100 kronor (RM47) sebelum beratur di kaunter makanan yang turut menyediakan pisang dan minuman.

Pisang dan air diberi percuma tetapi tetamu perlu menukar tiket mereka untuk mendapatkan bungkusan makanan tengah hari.

Sebaik sahaja memperoleh makanan, mereka akan mula ke ruang tarian untuk menari sambil mengunyah makan tengah hari mereka.

"Parti ini sungguh menyeronokkan," kata seorang penduduk tempatan Eva Bjoerkman.

"Seronok dapat melupakan kerja buat sementara dan menari pada waktu tengah hari," katanya. - AFP

Nenek 67 tahun cuba gunting kemaluan suaminya

Posted: 05 Dec 2011 06:00 PM PST

CALIFORNIA: Seorang wanita ditahan kerana cuba memotong kemaluan suaminya menggunakan gunting.

Virginia Valdez, 67, ditahan atas tuduhan menyerang menggunakan senjata berbahaya, penderaan pasangan dan penganiayaan.

Polis di Palm Spring bagaimana pun membebaskan wanita itu setelah dia embayar ikat jamin 64,000 pound (RM314,110).

Sarjan Melissa Desmarais berkata, "Mangsa berusia 62 tahun menelefon dan membuat laporan isterinya cuba memotong kemaluannya dengan gunting menyebabkan dia cedera."



"Mangsa menerima rawatan dan sudah dibenarkan keluar dari hospital," katanya. - Agensi

sumber : myMetro

Gila..lelaki bunuh empat daripada lima kanak-kanak yang diculiknya

Posted: 05 Dec 2011 05:00 PM PST

BEIJING: Seorang lelaki di tengah China menculik lima kanak-kanak yang bermain di sebuah taman Sabtu lalu sebelum membawanya ke sebuah setor dan menikam hingga mati empat daripada mereka.

Ia adalah keganasan terbaru terhadap kanak-kanak di China yang sering membabitkan suspek yang menghadapi masalah psikiatrik yang didakwa oleh pakar sebagai kesan daripada perubahan sosial yang drastik berikutan ledakan ekonomi negara itu.


Menurut Pusat Maklumat Bagi Hak Asasi dan Demokrasi yang berpusat di Hong Kong, lelaki berusia 22 tahun itu menculik kanak-kanak berkenaan dari sebuah taman di Henan di wilayah Shenqiu dan membawa mereka ke sebuah setor berhampiran.


Pegawai di Huaidian, sebuah bandar kecil di Shenqiu, tempat berlakunya jenayah itu berkata, suspek membunuh empat kanak-kanak berkenaan dan mencederakan mangsa kelima.


Pusat itu berkata, semua mangsa yang berusia kira-kira 10 tahun, ditikam. Suspek kini dalam tahanan polis.


"Suspek ialah pemuda yang berasal dari Anhui di timur China dan tinggal bersama ibunya di Shenqiu," kata pegawai itu yang enggan namanya disiarkan.



Dia juga enggan memberi butir lanjut mengenai kejadian itu.


Jurucakap pihak berkuasa tempatan yang dikenali sebagai Yang pula berkata, suspek tidak mempunyai pekerjaan. "Saya tidak boleh bercakap mengenai punca dia bertindak demikian memandangkan polis masih melakukan siasatan," katanya tanpa mahu menjelaskan lebih lanjut.


Pusat itu berkata, suspek ialah anggota polis dari kawasan berkenaan yang dipecat dan mahu membalas dendam terhadap masyarakat. Bagaimanapun, kedua-dua pegawai menafikan dakwaan berkenaan.


China berdepan dengan beberapa serangan ganas terhadap kanak-kanak sejak dua tahun lalu hingga memaksa pihak berkuasa meningkatkan keselamatan di kawasan sekolah serta menggesa diadakan lebih banyak siasatan terhadap punca kejadian seumpama itu.


September lalu, seorang petani yang menghidap sakit jiwa, membunuh enam orang, dua daripadanya kanak-kanak, dengan kapak ketika mereka berjalan menuju ke sebuah tadika di Henan.


Sebulan sebelum itu, lapan murid cedera ditikam seorang kakitangan sebuah pusat jagaan harian. - AFP

sumber : myMetro

Kecelakaan 300 juta yen Libatkan 8 Ferrari, 3 Mercedes, Lamborghini, Nissan Skyline dan Ehm.. Toyota Prius

Posted: 05 Dec 2011 04:00 PM PST

Tiga belas pemilik kereta sport high-end (dan satu pengemudi Toyota Prius) mungkin bercucuran air mata semalam, setelah kereta mereka saling tumpuk dalam pelanggaran di sebuah jalan tol Jepun.

Sebuah kesalahan perhitungan dari seorang pemandu Ferrari yang memimpin konvoi kereta sport itu, mengakibatkan kecelakaan dengan kerugian yang besasr ini.



Menurut Mail Online, sepuluh orang dilarikan ke hospital setelah berlanggar di jalan tol Chugoku di Shimonoseki, daerah Yamaguchi, Minggu (04/12/2011) so namun tidak ada yang dilaporkan menderita luka-luka serius.

Diantara kendaraan yang hancur adalah lapan Ferrari, tiga Mercedes, Lamborghini, Nissan Skyline, serta sebuah Toyota Prius Hybrid yang berada pada tempat dan waktu yang salah.

Polis mengatakan kecelakaan itu terjadi ketika seorang pemandu Ferari berusia 60 tahun yang memimpin konvoi kehilangan kawalan saat berusaha memotong kendaraan lain.

Kereta-kereta itu kemudian mulai saling melanggar yang membuat jalan ditutup selama enam jam, agar layanan darurat dapat membersihkan kekacauan tersebut.

Supercar yang terlibat dalam kecelakaan ini adalah dua Ferrari F430s, dua Ferrari 360 Modena, dua Ferrari F355s, Lamborghini Diablo, Nissan Skyline GT-R (supercar yang hanya ada di Jepun) dan dua mobil Mercedes Benz, sedangkan mobil termurah yang terlibat dalam kecelakaan itu adalah sebuah Toyota Prius Hybrid.

Sport Nippon memperkirakan nilai dari kendaraan yang mengalami kecelakaan ini sekitar 300 juta yen.

Penyanyi Cantik Korea Jatuh di Atas Pentas

Posted: 05 Dec 2011 10:01 AM PST

VIVAnews - Penyanyi cantik Korea, IU, menerima penghargaan di majlis '2011 Melon Music Awards'. Penyanyi berwajah imut ini meraih penghargaan dalam kategori 'Best Song of the Year' untuk lagunya yang berjudul 'Good Day'.

Saat namanya disebut meraih penghargaan, IU yang duduk di deretan penonton begitu terkesima. Ia pun dengan cepat langsung berjalan ke arah panggung. IU berjalan dengan terburu-buru kerana begitu senangnya mendapatkan penghargaan.

Begitu antusias dan bersemangatnya, IU tak hati-hati. Kakinya yang mengenakan sepatu high heels terselip di antara panggung kecil dengan panggung utama. Alhasil, ia terjatuh cukup keras.

Insiden tersebut tentu saja membuat heboh para penonton yang menghadiri acara itu. IU sangat malu kerana adegan yang menarik perhatian penonton dan media itu. Ia tersenyum untuk menutupi rasa malunya sambil berusaha untuk berdiri kembali.

IU berjalan sedikit tertatih-tatih menuju podium untuk mengucapkan kata sambutan kemenangannya.

"Halo semua, ini IU," katanya sambil tersenyum malu.

IU kemudian melanjutkan pidato kemenangannya dengan mengucapkan terima kasih kepada orangtuanya dan anggota pengurusannya. Lalu, kembali ke tempat duduknya.


Trend pakaian 2012,trend sipemakai tunjuk bon**T

Posted: 05 Dec 2011 09:01 AM PST



GILA..kalau trend begini..

Inilah Event "Sexy Car Wash and Photo Contest" di Surabaya yang dipersoalkan kerana model bergaya erotik

Posted: 05 Dec 2011 08:01 AM PST

Event "Sexy Car Wash and Photo Contest" yang digelar PT Dyandra Promosindo di Gramedia Expo, Surabaya, Khamis (1/12) disoal. Sebab salah satu model yang bergaya cukup erotik mengenakan kostum berlogo PMI (Palang Merah Indonesia).



Peraturan Aneh: Dilarang Senyum Saat Foto Membuat Lesen Memandu

Posted: 05 Dec 2011 07:00 AM PST


Senyum dilarang di empat negara bahagian Amerika Syarikat. Tentu saja ini senyum bukan sembarang senyum, tapi saat anda difoto untuk Lesen Memandu (SIM), kita tidak boleh tersenyum. Peraturan ini diberlakukan untuk menghentikan penipuan SIM.


Setidaknya sudah ada empat negara yang memberlakukan pelarangan senyum atau menunjukkan deretan giginya saat difoto. "Ekspresi wajah harus neutral" yang diperlukan di jabatan kendaraan bermotor (DMVs) di Arkansas, Indiana, Nevada dan Virginia. Itu bererti Anda tidak boleh tersenyum, atau tersenyum lebar.

Pada Bulan Mei, beberapa negara bahagian lain akan mengikuti peraturan ini. Pose wajah serius yang diberlakukan kepada pemohon SIM utuk mengurangi pemalsuan. Dengan pose wajah serius kemudian akan diinstal dengan teknologi tinggi dan perangkat lunak yang baru akan boleh membezakan dengan foto orang lain yang telah dibidik.

Bila foto baru nampaknya sesuai dengan yang sudah ada, perangkat lunak mengirimkan alarm bahawa seseorang dapat cuba lagi untuk menggunakan identiti lainnya.

Menurut Profesor Robotik Carnegie Mellon University Takeo Kanade, pengenalan wajah seseorang oleh perangkat lunak dapat gagal untuk mensesuaikan dua foto dari orang yang sama jika ekspresinya berbeza di setiap fotonya. Mimik muka yang datar tanpa ekspresi, "membuat proses perbandingan lebih akurat," ujar Karen Chappell, wakil komisaris dari Virginia, yang mengambil kebijakan tidak boleh tersenyum pada bulan March.

Sementara Arkansas, Indiana dan Nevada membolehkan sedikit tersenyum. "Anda hanya tidak dapat tersenyum lebar," ujar kepala layanan utama surat ijin di Arkansas Tonie Shields.

Asosiasi Administrator kendaraan Bermotor Amerika mengatakan total 31 negara bahagian melakukan pensesuaian komputerisasi SIM foto dan tiga menggunakan pertimbangan lainnya. Kebanyakan mereka berkata perangkat lunak yang digunakan tanpa memperhatikan ekspresi wajah. "Orang yang boleh tersenyum di Pennsylvania," ujar juru bicara Jabatan Transportasi Craig Yetter.

Di Illinois, penggunakan foto yang disesuaikan telah menghentikan 6.000 orang dari penipuan lesen sejak teknologi ini pada tahun 1999, kata kepala bahagian pelayanan pengendara Beth Langen.


Mahu Lihat Wajah Salma Hayek Saat Terjatuh?

Posted: 05 Dec 2011 06:00 AM PST




Lelaki New York Berpenghasilan 55.000 dolar setahun Hanya Dengan Menjual Gula-gula

Posted: 05 Dec 2011 05:00 AM PST

Jika berpikir bahwa seorang penjual gula-gula keliling tidak mampu menghasilkan wang yang banyak, maka anda harus melihat bagaimana lelaki asal New York ini meraup ribuan dollar, hanya dengan berkeliling menjual gula-gula di kereta api bawah tanah.

Alex 'Tracks' McFarland dapat mengaslkan wang tunai sebanyak 55.000 dolar setahun, dengan berdagang dula-gula. Dan biasanya dia mampu membawa pulang sekitar 150 dolar sehari.


Menurut Tracks, Ia mulai melakukan pekerjaan ini sejak berusia 11 tahun, bukan kerana keharusan namun semata-mata ia ingin mendapatkan wang sendiri.

Menurut Mail Online, Dengan 13 tahun pengalamannya ini, Tracks sekarang menjadi salah satu raja gula-gula pada sistem transport publik di New York, dengan berbagai jenis gula-gula yang dijualnya.

"Dengan berjualan gula-gula aku dapat mengurus keluarga," katanya sambil tersenyum.

Sir Lionel Luckhoo, Peguam Tersukses di Dunia Yang Memenangkan 245 Kes Pembunuhan Berturut-turut

Posted: 05 Dec 2011 04:00 AM PST


Seperti dicatat dalam guinnessworldrecords.com, prestasi peguam keturunan suku Indian ini dicipta antara tahun 1940 hingga 1985.

"Berkonsentrasilah dan tatap mata pelanggan anda. Seolah-oleh hidup pelanggan anda ada di tangan anda. Dan yakinkanlah hakim bahwa pelanggan anda tidak bersalah dan layak dibebas," kata Luckhoo seperti ditulis oleh wikipedia.org.

Luckhoo lahir di New Amsterdam, Guyana, Amerika Selatan pada 2 March 1914. Luckhoo terlahir dari keluarga peguam kenamaan. Luckhoo mengenyam pendidikan di Queen College, Georgetown, Guyana. Lantas dia mengambil pendidikan kedoktoran di Hospital St. Thomas, Guyana.

Namun, dia merasa jijik dengan pekerjaan membedah-bedah pesakit. Lantas dia beralih belajar di bidang hukum dan akhirnya bergabung di asosiasi peguam the Middle Temple Inggris pada 1940.

Pada Perang Dunia II dia hijrah ke negeri uncle Sam. Di Amerika Syarikat tersebut, dia bergabung dengan saudara-saudaranya yang terlebih dahulu bkerja sebagai peguam yang telah mendirikan pejabat hukum Luckhoo and Luckhoo Lawfirm.

Pada waktu tersebut, dia mencatat fenomena iaitu membebaskan 245 kes pembunuhan secara berturut-turut. Dia memenangkan secara bervariasi, boleh di pengadilan tingkat pertama atau di tingkat rayuan.

Atas prestasinya, dia mendapat julukan peguam paling sukses di dunia. Pada waktu tersebut, dia juga membuka pejabat guaman s di Inggris. Tak hanya itu. dia juga menjawat sebagai hakim pada Mahkamah Agung Guyana. Luckhoo akhirnya menghembuskan nafas terakhirnya pada 12 Disember 1997.

Manusia pelik dlam bas ini buat pak cik sebelah pening kepala

Posted: 05 Dec 2011 03:00 AM PST


Inilah Wanita Paling Genius di Dunia

Posted: 05 Dec 2011 02:00 AM PST

Kedut menjalar sudah. Brenda Milner tak boleh menutupi renta tubuhnya yang menginjak 93 tahun. Namun, itu semua tak menghalanginya meraih penghargaan hebat di bidang ilmu pengetahuan, Pearl Meister Greengard Prize.

Milner yang hingga kini masih aktif bekerja di Universiti McGill, Montreal, Kanada, bertanggung jawab atas sejumlah penemuan besar di bidang memori atau ingatan. "Ini menjadi kejutan besar bagi saya," katanya, seperti dikutip dari Fox News.

Milner menceritakan kariernya bermula dari kecintaannya terhadap matematik. Ia menemukan obesesinya terhadap ilmu pengetahuan saat mempelajari psikologi eksperimental di Universiti Cambridge pada akhir 1930an. "Memori atau ingatan bukanlah topik yang popular saat saya mulai menekuninya," katanya.

Setelah menunjukkan bakatnya memeriksa pilot pesawat tempur selama Perang Dunia II, ia bergabung dengan Institut Psikologi Universitas Montreal, Kanada, sekitar 1944. Namun, tidak sampai 1950, dia ke Universiti McGill, dan memulai studi doktornya di Montreal Neurological Institute (MNI).

Milner dianggap sebagai pencetus neuropsikologi, disiplin ilmu yang meneliti hubungan antara struktur otak dan perilaku psikologis. Ia jugalah yang mengembangkan jenis prosedur bedah untuk membantu mengubati pesakit dengan epilepsi yang parah.

"Saya mulai mendalami tentang memori keraa banyak pesakit memiliki masalah dengan ingatan. Ketika banyak pesakit datang, dan mengatakan bermasalah dengan ingatan, Anda tidak mungkin mengatakan, 'Oh, saya tidak tertarik, saya tak mempelajari itu'. Tapi, harus boleh mengatakan, 'Anda benar-benar memiliki masalah ingatan? Cuba kita lihat'."

Milner terpilih melalui penjurian ketat dewan juri yang terdiri dari 10 ilmuwan penting, lima di antaranya peraih Nobel. Mereka yang menerima penghargaan ini biasanya memiliki peluang besar untuk menerima penghargaan lain, termasuk Nobel.

Ia berencana menyumbangkan hadiah wang senilai US$100 ribu ke The Brenda Milner Foundation. Lembaga yang ia bangun dari wang simpanan peribadi selama karier hidupnya itu rutin memberikan biasiswa postdoctoral di bidang ilmu saraf kognitif di Montreal Neurological Institute.

'Nobel' Khusus WanitaPearl Meister Greengard Prize merupakan penghargaan tahunan yang diberikan khusus untuk ilmuwan wanita berprestasi di dunia. Digagas oleh seorang profesor Universiti Rockefeller yang juga peraih Nobel, Paul Greengard.

Gagasan muncul setelah Greengard merasakan diskriminasi terhadap kaum wanita di bidang keilmuan. Ia mengabadikan nama ibunya, Pearl Meister, sebagai bentuk persembahan atas perjuangan melawan maut saat melahirkannya.

"Ibu saya meninggal saat melahirkan saya. Dari semua yang saya dengar, dia seorang wanita hebat. Hanya, dia tak memiliki kesempatan untuk membangun karier, kerana saat itu dia masih sangat muda," kata Greengard, yang mengawal ajang penghargaan tersebut selama lapan tahun terakhir.

Peristiwa luarbiasa, singa rebut kamera pelancung lalu mengambil gambar temannya

Posted: 05 Dec 2011 01:00 AM PST

berita2.com: Ini adalah kejadian yang luar biasa! Dua singa muda menyambar kamera dan tripod yang jatuh milik pelancung yang sedang mengikuti ekspedisi. Lalu para singa ini menekan tombol kamera untuk 'mengambil gambar'. Nampaknya mereka memang ingin menjadi model.




Peralatan ini milik dua pelancung Belgium yang jatuh dari Land Cruiser saat ekspedisi pagi di Masai Mara di Kenya.

Kejadin ini berhasil diabadikan oleh fotografer Paul Goldstein. Dia berkata: "Perlu beberapa saat bagi para singa untuk menyedari bahawa kamera itu bukan makanan, sebelum mereka menggunakannya sebagaimana dimaksud. Namun foto-foto itu keluar dari fokus dan buruk."

Tapi kejadian ini tetap layak disebut kejadian luar biasa!

Inilah artis Pakistan yang nafikan dia telanjang dimajalah FHM India

Posted: 05 Dec 2011 12:00 AM PST

infospesial.net - Veena Malik artis Pakistan muncul bertelanjang bulat di cover FHM India edisi DIsember, foto bogelnya tersebut membuat kemarahan di kalangan konservatif di Pakistan. Tapi Veena Malik telah membantah keras berpose untuk majalah tersebut, bintang 33 tahun tersebut mengatakan jika gambar tersebut adalah rekayasa.

"Saya tidak pernah berpose telanjang. Saya tidak pernah melakukan hal seperti yang pernah. Manater saya dan pasukan hukum adalah mencari ke dalam masalah tersebut. Kami akan mengambil tindakan hukum terhadap mereka, " Ungkap Veena Malik.


Sedangkan Editor FHM India, Kabir Sharma, berkeras bahawa tidak ada pemalsuan terhadap gambar, dan menyatakan bahawa gambar telanjang Veena Malik di majalah FHM India itu boleh dibuktikan keasliannya.

Gila..Anak sewa penari bogel menari depan jenazah ayahnya kerana janji

Posted: 04 Dec 2011 11:00 PM PST

AIZHONG, TAIWAN, --Seorang lelaki Taiwan membayar seorang penari erotik untuk tampil pada upacara pemakaman ayahnya yang meninggal dalam usia 103 tahun.

Penari panas itu menari di depan keranda yang bernama Cai Jinlai selama sepuluh minit saat upacara pemakaman yang berlangsung di kota Taizhong, Taiwan.

Sang putra yang bernama Cai Ruigong, membayar sang penari lebih dari 80 ponds untuk melepas kepergian sang ayah tulis United Daily News.

Cai Ruigong mengatakan, dirinya pernah berjanji akan menghantarkan "kepergian" sang ayah dengan pertunjukan striptease, jika sang ayah berusia lebih dari seratus tahun.

Cai Jinlai meninggal dalam usia 103 tahun setelah dirinya berjalan sepanjang tiga km di dalam kota untuk memberikan suaranya dalam sebuah pemilihan umum. Jinlai juga menjadi manusia tertua di Taizhong serta memiliki lebih dari 100 anak, cucu, dan cicit.

Anak lelakinya mengungkap, ayahnya sangat terkenal di kotanya sebagai penggemar tarian telanjang. Katanya, "Beliau kerap melancong bersama kawan-kawannya untuk melihat pertunjukan itu (striptease)." O...., patutlah..


Jambatan Ini Terancam Runtuh Akibat Ludah Manusia

Posted: 04 Dec 2011 10:00 PM PST

Calcuta - Semestinya Jembatan Howrah di Calcuta, India, ini menjadi warisan dan simbol ibu kota kedua bekas Kekaisaran Inggris. Tapi jambatan tersebut sekarang berubah menjadi pispot raksasa. Pejalan kaki seenaknya meludah di jambatan. Hampir sebahagian ludah berupa sisa kunyahan daun sirih bercampur pinang dan kapur. Kombinasi bahan ini bisa menimbulkan kerosakan di konstruksi dasar jembatan.

Untuk menyelamatkan jambatan dari runtuh, pegawai pelabuhan menawarkan idea menyelimuti gantungan jembatan dengan serat kaca (fiber glass). Jembatan itu dibangun pada 1937 dan tidak memiliki satu sekrup pun. Jembatan Howrah memiliki 78 gantungan yang terbuat dari 26.500 ton baja. Saban hari, 500 ribu pejalan kaki dan setengah juta kendaraan lalu-lalang di atas jambatan.

Para pejabat mengatakan efek korosi berpotensi mengancam kelangsungan gantungan, yang bahkan dapat membahayakan struktur jambatan tersebut. Ribuan orang meludahkan guthka--campuran tembakau kunyah dan kapur yang sering menyebabkan kanser mulut--pada gantungan baja. Mereka juga meludahkan daun sirih diisi dengan pinang, kapur, dan bahan lainnya.

"Meludah menjadi ancaman yang mengurangi fondasi gantungan sampai 50 peratus dari ukuran aslinya hanya dalam waktu tiga tahun," kata M.L. Meena, Ketua Pelabuhan Kolkata, yang membangun dan memelihara jambatan. Amitabha Chatterjee, pegawai yang bertugas menjaga jambatan, menunjuk tingkat kerosakan. "Lihatlah dasar gantungan yang menjadi merah dengan guthka dan paan," ujarnya. "Tebal fondasi gantungan 6 milimeter, sekarang tinggal setengah."

Pihak berkuasa pelabuhan kerap berusaha mencegah orang yang lalu untuk meludah. Namun sia-sia. "Setiap kali melihat orang meludah di jambatan, saya meminta dia untuk tidak melanggar aturan. Tapi tak mungkin terus menjaga setiap pejalan kaki," kata Parbati Chowdhury, petugas polisi.

Pihak berwenang mengatakan mereka secara teratur mengubah pelat baja dan menyiramkan zat kimia. "Tak berhasil. Dasar baja terus terkikis," kata Chatterjee. Kemudian muncullah gagasan selubung fiber glass. "Kami memutuskan memasang selubung fiber glass di sekitar dasar jembatan. Setiap ludah terakumulasi, kita dapat membersihkan fiber glass," tutur Meena.

Projek akan selesai dalam tiga sampai empat bulan. Selubung ini memiliki tinggi 2 meter dan menyelimuti dasar baja dengan erat sehingga ludah tidak bisa meresap di dalamnya. "Akan ada tanda tertulis 'tidak boleh meludah' pada perisai fiber glass. Gambar-gambar dewa dan dewi akan ditambahkan sehingga orang tidak berani meludahi mereka," kata seorang pejabat.

Sumber : tempo.co

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS