Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto : Nabila Huda Berparti “Halloween”

Posted: 28 Oct 2012 10:18 PM PDT

Hujung minggu lalu Nabila Huda telah mengikuti parti Halloween bersama teman-temannya dan dalam suasana gembira tersebut aktres cantik ini telah sempat merakamkan beberapa foto untuk tatapan peminat-peminatnya.

Kesemua foto tersebut telah dimuat naik menerusi laman Instagram miliknya.

Menerusi beberapa foto tersebut, terdapat juga seorang lelaki yang merupakan bekas kekasih Marsha Milan Londoh dan juga isteri Adlin Aman Ramli, Emelda Rosmila.

Jom lihat foto-foto ini!

Video : Ketawa Terbahak-Bahak Dengan Filem Pendek Lagenda Ombak KL Sempit Balik Rumah

Posted: 28 Oct 2012 09:50 PM PDT

Lucu! Itu yang boleh digambarkan tatkala melihat video DGTV parody yang dibawakan khas oleh Digi ini. DGTV parody ini adalah hasil kerjasama kepakaran antara Twitterjaya TV, DiGi, @elmielmo, @TechSupremo, HTC, Paranormal Solutions, Fishermen Integrated dan Hydraskin dalam menyumbangkan ilham untuk menjayakan filem pendek ini.

Untuk pengetahuan, filem pendek ini adalah hasil gabungan kesemua filem-filem hangat yang pernah ditayangkan dipawagam. Bagi para penonton yang mengikuti filem-filem hebat dipawagam, pasti anda akan ketawa terbahak-bahak apabila melihat video parody yang dilakonkan oleh artis-artis ternama ini.

Antara para artis yang terlibat dalam menjayakan filem pendek DGTV Parody "Lagenda Ombak KL Sempit Balik Rumah" ini adalah Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Mia Sara, Usop Wilcha dan Joseph Germani.

Jom saksikan video DGTV Parody untuk pertama kali kerjasama antara komuniti Twitterjaya dan selebriti-selebriti ternama :

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Astro On-The-Go Pecah Rekod Dunia

Posted: 28 Oct 2012 08:57 AM PDT

Wow, ohsem! Memang terkejut gak Budiey bila mana dapat tahu yang telah memecahkan rekod dunia untuk kategori Banner Dalam Talian Paling Panjang di Dunia atau World's Longest Online Banner.

Tahniah Astro!

AOTG_Device_Visual

Kalau korang ada masa, korang boleh tengok sendiri betapa panjangnya banner ni. Panjaaaaaannngg sangat! Sampai letih jari ni nak gerakkan cursor ke kanan.

astrolong2

Untuk info pembaca, banner ini dibuat bersempena dengan kempen yang dilancarkan baru-baru ini iaitu Where do YOU Want Astro On-The-Go contest yang menggalakan pengguna menunjukkan aksi yang paling mereka di pelbagai lokasi. Sampai dalam tandas pun nak ber-Astro-On-The-Go.

Screen Shot 2012-10-24 at 10.16.02 AM

Kalau nak tahu, gambar-gambar yang anda lihat dalam banner ini adalah gambar yang telah diupload oleh pengguna Astro On-The-Go sepanjang kempen berlangsung iaitu dari Julai hingga Ogos 2012 yang lalu. Entah-entah, gambar korang pun ada, sila cari sekarang, mana tahu terselit kat situ. Tapi kalau tak upload, tak payah cari ler, memang takde.

Astro On-The-Go

Kalau diukur, katanya panjang banner sepanjang 61,500 pixel bersamaan dengan 68 kaki. Bermakna ia telah berjaya menyaingi saingan rekod sebelum ini iaitu 18,001 pixel bersamaan dengan 20 kaki yang pernah dibuat oleh BMW. Pergh! Ko mampu?

Baru-baru ini juga, pemenang telah dipilih untuk gambar yang paling kreatif. Dalam banyak-banyak gambar tu, pasti yang kebaboooom punya. Jadi, tahniah buat pemenang ya. Anda memang kreatif dan berinovasi, macam Astro On-The-Go jugak.

Group Photo of Winners

Budiey dengar, dah ramai orang yang menggunakan Astro On-The-Go semenjak dilancarkan. Sampai ke makcik jual goreng pisang pun dah pandai guna Astro On The Go, apatah lagi budak-budak sekolah, bawak iPad ke sekolah pun boleh tengok program pendidikan katanya. Eh?

Ha, itulah inovasi yang dibuat oleh Astro untuk memudahkan kita, untuk menjimatkan masa kita. Segalanya senang, bak kata orang tu, segalanya ada di hujung jari. Hanya satu klik sahaja.

Bukan setakat itu je, satu lagi usaha yang unik untuk kempen ini, Astro melangsungkan Astro On-The-Go Human iPad theatre di mana flash mob yang sangat gempak dibuat di beberapa lokasi sekitar ibu kota. Ramai yang kagum. Siapa tak terkejut bila secara tiba-tiba ada penari yang menggabungkan 50 buah iPad menjadikan satu layar skrin yang besar. Ia menayangkan semua program yang best digemari ramai dalam On-The-Go. Wherever you go, wherever you want.

Untuk mengujakan rasa anda, apa kata tonton video nih, gempak ke tidaaak?

Budiey dikhabarkan kempen ini telah berjaya meningkatkan jumlah penonton dan pengguna Asto-On-The-Go sebanyak 50% peningkatan berbanding bulan Oktober berbanding bulan Ogos lalu.

Astro On-The-Go boleh dilayari dengan menggunakan laptop, iOS (iPad & iPhone) dan juga alat peranti Android yang terpilih. Dengan aplikasi ni, anda boleh menonton 12 Astro TV dan 8 saluran radio termasuklah Live Events, Video On Demand dan Catch Up TV.

Rasanya berbaloilah korang upload sebab channel makin bertambah dari masa ke semasa. Jadi, kat mana sahaja boleh tonton TV, tak kira masa. Dalam bas pun boleh.

Oh ya, berikutan dengan kegempakan teknologi Samsung yang ada sekarang tumbuh dengan pesatnya, Astro On-The-Go juga tersedia untuk gadget buatan Samsung, tak kiralah Galaxy Note ke atau Samsung S III. Jadi, kepada pengguna gadget yang sebut ni, jangan lupa pulak untuk aplikasi ni sebab ia memang aplikasi yang wajib.

Terbaru, dalam Astro On-The-Go ni ada content yang baru seperti Hollywood blockbuster. Macam-macam filem terbaru kita dapat tonton seperti sekaran gni tengah rancak ditayangkan filem The Avengers, Cabin in the Wood (pergh, best citer ni, Budiey dah tengok. Seram thriller gitu.), Good Deeds, filem Disney Brave dan banyak lagi termasuklah drama terkini iaitu Adam & Hawa serta drama Korea yang tengah hot sekarang ni seperti Scent of a Woman, New Gisaeng dan banyak lagi.

Pada yang rasa dia lahir di zaman teknologi 'segalanya ada hanya di hujung jari', kena dowload aplikasi ini secara percuma ya: www.astro.com.my/onthego/getitnow

Jika anda nak tengok banner ini, sila layari www.astro.com.my sehingga penghujung bulan Oktober 2012 ini.

Gambar Pemenang:

Picture 2 - Ahmad Faizal bin Hashim, Second Prize winner

Picture 5 - Fariza Ilyani Binti Mustaffa

Picture 3 - Tan Siang Leng

Picture 4 - Ng Pui Hai

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Tags: , , , , , , ,

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Ria Cooper – Transgender Termuda di Inggris yang Menyesal dan Ingin Kembali Menjadi Lelaki

Posted: 28 Oct 2012 09:30 PM PDT


Ria Cooper telah menghabiskan waktu satu tahun menjalani terapi hormon untuk mengubah dirinya dari anak laki-laki menjadi seorang perempuan. Diumurnya 18, Ria menjadi pesakit termuda di Inggris yang menjalani operasi pergantian kelamin.
Saat ia masih berkelamin lelaki, ia bernama Brad. Namun setelah ia mengembangkan payudara, mengenakan pakaian glamour, rambut model bob feminim dan menjalin hubungan dengan beberapa pemuda, ia sudah dikenal dengan nama Ria Cooper.

Ria Cooper (sumber: blogspot.com)

Ria yang bertempat tinggal di Hull, East Yorks, sering mengenakan pakaian wanita sejak ia berumur 12 tahun. Di sekolah, ia juga kerap mendapat ejekan kerana dianggap sebagai gay, dan akhirnya dikeluarkan dari sekolah kerana terlibat perkelahian.
Berumur 15 tahun, ia meminta dokter untuk mengubah dirinya menjadi seorang wanita. Ia percaya jika perubahannya akan mengubah hidupnya menjadi lebih baik. Ia dirujuk ke seorang psikolog di Hull Royal Infirmary dan kemudian ke Klinik Identitas Gender di London, di mana para dokter spesialis setuju jika ia adalah seorang wanita yang terperangkap dalam tubuh seorang pria. Namun tak disangka jika keputusan kontroversial itu akan menghancurkan hidupnya.
Meski ia telah menghabiskanwuang ratusan juta dollar untuk perawatan, terapi kejiwaan, dan termasuk biaya pengobatan, namun yang mengejutkan ialah kini Ria memutuskan untuk kembali lagi menjadi seorang lelaki.

Ria Cooper (sumber: blogspot.com)

Ria mengaku jika perubahan besar pada dirinya membuatnya 'jatuh bangun'. "Antara menyesal dan bahagia," ucapnya.
Namun yang membuatnya merasa bersalah ialah ia selalu dalam kesendirian, jauh dari orang-orang yang ia cintai, anggota keluarganya pun kini tidak menerimanya sebagai seorang wanita.
"Saya tidak boleh menjadi apa yang saya inginkan. Ibuku Elaine mencintai dan mendukung saya semampunya, namun ia tidak mengizinkan saya untuk tinggal di rumah lagi. Ayah saya nyaris tidak pernah lagi berbicara kepada saya dan ia mengatakan jika aku anak yang memalukan," ucap Ria.
Ria mengungkapkan jika terapi hormon yang ia jalani, telah membuat emosionalnya tidak stabil, bahkan ia sempat memutuskan untuk melakukan 2 kali percubaan bunuh diri.
"Beberapa bulan yang lalu aku meminum banyak parasetamol, lalu temanku berhasil menyelamatkanku. Tepat sebelum itu, saya juga pernah mencoba untuk memotong pergelangan tanganku dan berakhir di rumah sakit. Ketika itu, suasana hati saya sedang suram dan sepertinya tidak ada yang benar dengan diriku" tambahnya.
Tak mahu berlanjut dalam kesedihan dan perasaan bimbang, akhirnya ia memutuskan untuk kembali menjadi lelaki. "Saya ingin bahagia, dan ini adalah kesempatan terakhirku," ucapnya.
Dan kini ia tidak lagi menjalani terapi hormon, dan ia berusaha menjalani hidup sebagai seorang lelaki seutuhnya. Dikhabarkan Ria sedang mempertimbangkan kariernya di Angkatan Darat. (**)
Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

Inilah pengantin yang dipakai dengan barang kemas yang banyak

Posted: 28 Oct 2012 09:00 PM PDT


Lie Cheng asal China mungkin akan menjadi pengantin wanita paling 'bersinar' yang pernah ada. Bagaimana tidak, saat pernikahannya Lie Cheng akan mengenakan perhiasan emas dalam jumlah yang sangat banyak.

Ibunda Liu Cheng sendiri menghabiskan waktu hampir satu jam untuk memakaikan semua perhiasan kepada sang anak. Alasan keluarga Liu Cheng menghabiskan uang sangat banyak demi sang putri ialah tak lain kerana mitos di China, bahwa emas boleh membawa keberuntungan dalam rumah tangga. Selain itu keluarga Liu Cheng ingin menunjukan pada keluarga pengantin lelaki, bahwa anak mereka berasal dari keluarga baik-baik yang sangat menyayangi anaknya.





Patung 3D dari ribuan lampu

Posted: 28 Oct 2012 08:30 PM PDT


Makoto Tojiki adalah seorang seniman dan desainer yang selalu menggunakan lampu sebagai bahan dasar setiap karyanya. Baru-baru ini seniman keturunan Jepun ini menggunakan patung tiga dimensi yang diwujudkan melalui ribuan lampu LED.











































Spraytect: Casing iPhone Plus Penyembur Lada

Posted: 28 Oct 2012 08:00 PM PDT


Buat para wanita yang ingin punya alat perlindungan ekstra, baik untuk telefon genggamnya mahupun untuk dirinya sendiri, casing iPhone Spraytect mungkin boleh menjadi pilihan yang tepat.
Spraytect adalah casing iPhone unik yang terintegrasi dengan sebuah unit penyembur lada bergrade militer. Tujuannya tentu saja agar pemiliknya dapat memberikan semburan lada segar di mata orang-orang tertentu yang memiliki niat kurang baik. Tapi awas, alat ini juga boleh berbahaya bagi kamu yang punya kombinasi: Pikun, ceroboh, dan maniak foto-foto.
Jika kamu tak terlalu suka dengan bentuknya, tenang saja, kerana bahagian penyembur lada ini boleh dipasang mahupun dicabut sesuka hati. Ketika dipasang, bagian tersebut juga dapat menjadi semacam alat staning untuk iPhone.Pesan di sini.

Wanita mabuk dicampak keluar

Posted: 28 Oct 2012 07:45 PM PDT


SYDNEY: Bosan dengan bebelan dan tindak-tanduk seorang wanita, sekumpulan penumpang komuter di Sydney berpakat untuk mencampaknya keluar dari tren, lapor media semalam.
Sebahagian daripada insiden itu dirakam dan dimuat naik ke YouTube dan mencetuskan sensasi di laman sesawang berkenaan.

Melalui klip sepanjang empat minit itu, seorang wanita dipercayai mabuk kelihatan duduk di dalam tren berkenaan dan bertengkar dengan sekumpulan lelaki.


Wanita terbabit juga kelihatan meludah dan memaki sambil memukul-mukul mereka secara tidak keruan.

Selepas beberapa minit bergelut, seorang lelaki agak berusia cuba mententeramkan keadaan dan memujuk wanita itu tetapi malangnya dia pula dipukul.


Terkejut dengan serangan itu, sekumpulan lelaki memberi amaran supaya tidak memukul lelaki berkenaan dan memisahkan mereka bagi mengelak kejadian tidak diingini.



Ketika lelaki terbabit beredar, wanita itu menolaknya dengan kuat. Akibat tidak tahan dengan kata-kata kesan dan tingkah-laku wanita itu, kira-kira lima lelaki berpakat menangkapnya dan memaksa dia keluar dari tren.

Apabila tren itu berhenti di sebuah stesen, mereka membuang barangan wanita terbabit ke tepi landasan sebelum dia sendiri ditolak keluar.


Wanita itu kemudian dilihat cuba mengadu kepada seseorang dipercayai kakitangan komuter di stesen berkenaan. - ST

sumber : mymetro

Suami, isteri berebut hak jaga 12 embrio

Posted: 28 Oct 2012 07:30 PM PDT


SINGAPURA: Sepasang suami isteri yang merujuk masalah mereka ke mahkamah bukan saja berebutkan hak penjagaan anak-anak, malah 12 embrio beku yang dimiliki mereka.
Dalam penghakiman pertama seumpamanya itu, hakim Mahkamah Keluarga memberikan hak penjagaan embrio berkenaan kepada si isteri.

Menteri Undang-undang dan Peguam Negara enggan memberi sebarang komen.


Beberapa peguam berkata, tiada undang-undang khusus setakat ini di Singapura bagi memutuskan isu embrio dalam kes perceraian.

Mereka mendakwa, kes itu adalah yang pertama kali dirujuk ke mahkamah. Si isteri memperoleh embrio berkenaan hasil rawatan di klinik kesuburan pada 18 Oktober dan melalui prosedur keagamaan Kristian khas, ia "dikebumikan" dan ditempatkan dalam bekas khas. Pasangan itu memiliki seorang anak perempuan berusia 10 tahun yang diperoleh secara proses semula jadi.


Usaha mereka mendapatkan anak kedua pula sentiasa gagal. - ST


sumber : mymetro

Kambing ‘suci’ RM640,000

Posted: 28 Oct 2012 07:00 PM PDT


JAIPUR: Seekor kambing ditawar untuk dijual pada harga RM640,000.
Islam Bhati, 37, dari Rajasthan berusaha menjual kambing ajaib dengan harga itu kepada keluarga Islam yang menyambut Aidiladha.

Haiwan berusia dua tahun itu mempunyai perkataan 'Allah' tertera pada sebelah badannya.


Pada sebelah lagi, terpampang pula imej bulan sabit dan bintang.

"Ia haiwan ajaib dan saya beruntung memilikinya. Kami menjaga kambing ini seperti anak kami dan ia yang terbaik di kawasan ini.


"Kami dengan senang boleh menjual haiwan 'suci' ini dengan 11 juta rupi (RM640,000). Harga itu agak berpatutan," kata Islam.



Dia yang menguruskan perdagangan batu marmar milik keluarganya membeli kambing itu di kawasan ternakan berdekatan.

"Saya menyedari mengenai perkataan Allah dan imej bintang dan bulan itu sebaik membelinya. "Sejak membawanya pulang ke rumah, kami menjaganya dan memberinya makan kekacang, daun pokok segar dan buah-buahan kering. "Dagingnya sudah pasti enak," kata lelaki itu.


Islam ditawarkan dengan harga yang tinggi untuk kambing berkenaan sejak mengiklankannya di Internet minggu lalu.

sumber : mymetro

Drebar gilis remaja cabut lari

Posted: 28 Oct 2012 06:45 PM PDT


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar tingkatan lima yang bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), 5 November ini maut selepas motosikal ditunggangi terbabit kemalangan di Jalan Ampang, tengah malam kelmarin.
Mangsa, Hafidam Zalizan, 17, maut di tempat kejadian selepas motosikalnya dirempuh dan digilis sebuah kenderaan yang belum dikenal pasti kerana dipercayai melarikan diri sebaik kejadian jam 12 tengah malam itu.

Berikutan itu, polis meminta orang awam atau saksi kejadian yang mempunyai maklumat tampil ke balai polis atau menghubungi Rakan Cop 03-21159999 bagi membantu siasatan.


Difahamkan, Hafidam dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Jinjang selepas menziarahi neneknya di Ampang sempena Aidiladha.

Sumber polis berkata, ketika tiba di tempat kejadian, motosikal mangsa hilang kawalan sebelum dirempuh sebuah kenderaan.


"Mangsa terjatuh di atas jalan sebelum digilis kenderaan terbabit. Sehingga kini, polis masih mengesan kenderaan itu untuk membantu siasatan lanjut," katanya.



Katanya, mangsa yang menaiki motosikal Honda EX5 maut akibat parah di kepala dan dada.

Mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.


sumber : mymetro

Anak disembelih

Posted: 28 Oct 2012 06:30 PM PDT


ZARKA (JORDAN): Tiada kata yang dapat menggambarkan perasaan seorang bapa apabila anaknya berusia tujuh tahun dibunuh secara kejam pada Ramadan lalu.
Bagi Husein, 35, (enggan memberi nama sebenar kerana bimbangkan keselamatan), kejadian itu membuatkan dia dan isteri melarikan diri ke Jordan untuk memohon perlindungan. 
Katanya, anaknya bersama 80 lagi kanak-kanak termasuk berusia seawal dua tahun diserang tentera rejim Bashar al-Assad kerana ada antara mereka menyanyikan lagu mengeji kekejaman tentera terbabit.

Semua itu berlaku di perkampungan Dar'a, Syria, pada 8 Ramadan lalu.



Husein pada mulanya enggan ditemubual kerana faktor keselamatan berikutan keluarganya masih berada di kampung halaman.


sumber : mymetro

Tunang lima gadis sekali gus

Posted: 28 Oct 2012 06:15 PM PDT


SEGAMAT: Kelicikan seorang lelaki yang memperdaya puluhan wanita dikenalinya melalui laman mencari jodoh sehingga dapat mengikis wang lebih RM100,000 terbongkar apabila seorang daripada mangsa curiga dengan kegagalannya hadir untuk majlis pertunangan mereka.
Hasil 'siasatan' mangsa itu yang mahu dikenali sebagai Wani, 28, amat mengejutkan apabila kekasihnya itu bukan saja berjanji untuk bertunang dengannya pada 26 Ogos lalu, tapi turut membuat janji serupa dengan empat lagi wanita lain.
Wani yang bekerja sebagai guru sekolah rendah berkata, dia menghubungi empat wanita itu yang mengaku senasib dengannya apabila wang mereka turut dikikis lelaki sama.

"Saya percaya dia ada tidak kurang 20 teman wanita yang semuanya dikenali menerusi laman web mencari jodoh sama. Setakat ini, saya dapat hubungi 10 daripada mereka dan empat dijanji untuk bertunang pada tarikh sama dengan tarikh pertunangan saya," katanya ketika ditemui semalam.



Menurut Wani, ketika berkenalan dengannya September tahun lalu, lelaki itu memperkenalkan diri sebagai Marzuki, 37, berasal dari Terengganu dan bekerja sebagai kontraktor.


sumber : mymetro

Siapa sebenarnya mati?

Posted: 28 Oct 2012 06:00 PM PDT


KUALA LUMPUR: "Saya tak mati lagi, seram sejuk badan saya bila awak cakap saya mati."
Itu kata Sadisafizan Said, 36, kepada wartawan Harian Metro yang ke rumahnya di Kampung Selayang Baru, Batu Caves, di sini, untuk menemu bual keluarganya selepas dia dilaporkan terbunuh bersama dua yang lain dalam kemalangan di Jambatan Pulau Pinang, awal pagi semalam.
Pertemuan wartawan Harian Metro dengan Sadisafizan, sekali gus menimbulkan persoalan siapa sebenarnya lelaki yang terbunuh dalam kemalangan itu kerana polis sebelum ini memaklumkan seorang daripada mangsa dikenali sebagai Sadisafizan Said berusia 36 tahun.

Menurut polis, selain lelaki menggunakan nama Sadisafizan yang memandu kereta Proton Perdana dalam kemalangan di Kilometer (KM) 1.6 Jambatan Pulau Pinang pada jam 3.35 pagi itu, seorang lagi yang terbunuh dikenali sebagai Muslim Idwar, 38, dari Jalan Gombak, Kuala Lumpur.



Turut maut ialah seorang wanita, Mai Linda, 18, dari Namutrasi di Sumatera Utara, Indonesia yang meninggal dunia ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Seberang Jaya (HSJ) jam 10.15 pagi.


sumber : mymetro

Penjaga rumah pelacur dilibas parang

Posted: 28 Oct 2012 05:30 PM PDT


MIRI: Seorang penjaga rumah pelacuran di Jalan Brooke, di sini, menerima padah apabila dilibas dengan parang ketika menuntut baki bayaran perkhidmatan pelacur daripada seorang pelanggan, kelmarin.
Sebelum kejadian, suspek berusia lewat 20-an itu berkunjung ke premis itu bersama dua saudaranya sebelum melanggan seorang pelacur jam 3 hingga 4 pagi.

Menurut sumber, sebaik selesai melepaskan nafsu masing-masing, suspek tidak membayar RM80 seperti ditetapkan sebaliknya beredar dari situ.


Katanya, suspek hanya membayar RM30 kepada pelacur terbabit menyebabkan wanita itu mengadu kepada seorang penjaga premis yang membawa tiga rakannya mengekori kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux yang dinaiki suspek bersama dua saudaranya. "Bagaimanapun, tindakan kumpulan lelaki terbabit dipercayai mencetuskan kemarahan suspek sebelum dia mengambil sebilah parang di rumahnya lalu menyerang mereka sehingga menyebabkan seorang daripada mereka cedera di tangan kanan," katanya.

Jurucakap polis berkata, setakat ini, pihaknya sudah menahan suspek terbabit bersama dua saudaranya di rumah masing-masing di Senadin kelmarin bagi membantu siasatan.


sumber : mymetro

Selama 50 Tahun Wanita Ini Hanya Makan Roti, Kentang, dan Susu

Posted: 28 Oct 2012 05:00 PM PDT

Pilih-pilih makanan kerap dialami banyak orang. Boleh disebabkan rasanya yang tidak enak atau teksturnya yang tidak sesuai di lidah. Hal ini juga dialami oleh seorang wanita asal New York City. Sejak kecil ia tidak menyukai daging, sayur, dan buah.

Marla Lopez (54) dikenal juga sebagai wanita si pemilih makanan. Seperti yang dilaporkan ABC News tentang kebiasaan makan Lopez, ia tidak pernah makan sayuran hijau atau buah. Bahkan rela hanya makan keripik kentang, keropok, pancake, susu, dan ais krim.

"Saya mencintai apa yang saya makan dan begitu menikmatinya," ujar Lopez, kepada ABC News. Ia pilih-pilih makanan sejak dirinya masih bayi. Jika tidak sesuai Lopez pun akan muntah.



Pola makan yang dimiliki Lopez ini ternyata dapat menurunkan risiko penyakit jantung koroner. Meskipun ia hanya makan roti, kentang, dan susu, tingkat kolesterol yang dimilikinya hanya 174 mg. Menurut American Heart Association, angka ini dapat membantu menurunkan risiko terkena penyakit jantung koroner.

Orang yang kerap pilih-pilih makanan, seperti kes yang dialami Lopes ini sering juga dianggap sebagai gangguan makan selektif. Dalam keadaan ini si pemilih makanan akan mengonsumsi jenis makanan yang disukainya saja.

Menurut Mayo Clinic masalah psikososial kerap dialami bagi mereka yang gemar pilih-pilih makanan. Selain itu kekurangan gizi juga mungkin terjadi karena jenis makanan yang dikonsumsi tidak beragam.

Menurut data tahun 2010 seorang lelaki bernama Bob Krause juga memiliki kebiasaan makan seperti Lopez. Setiap harinya Krause hanya menikmati grilled-cheese sandwich, wafel, dan kentang goreng.

sumber: detikcom

Pesona kecantikan para artis Korea

Posted: 28 Oct 2012 04:00 PM PDT


Festival Film Internasional Busan dipenuhi dengan pesona kecantikan para artis Korea.
Berikut foto-fotonya.
 
 BIFF, Miss A Suzy, not as …

BIFF, Oh Yeon seo, not at …

BIFF, Kim Sa-Rang looks the …

BIFF, Kang So-ra, simple and …

BIFF,  Kim A joong, see-through …

BIFF, Park Shin hye put on …

BIFF,  Kim A joong, see-through …

BIFF, Kim Nam-gil, cutie pie …

[Photo] Moon Geun Young at …

[Photo] Park Shin Hye showing …

BIFF, Nam Gyuri did you do …

[Photo] Nam Gyu Ri on red …

[BIFF] Beautiful actresses …

Harta Pendiri Google yang Bikin Ngiler

Posted: 28 Oct 2012 09:45 AM PDT


Dengan estimasi kekayaan USD 18,7 miliar, Larry Page termasuk salah satu orang terkaya di dunia. Wajar saja, dia adalah pendiri dan CEO Google.

Sama seperti para miliuner lainnya, Page juga punya berbagai macam harta. Pastinya, benda-benda yang dimiliki lelaki berusia 39 tahun ini di atas jangkauan orang kebanyakan.


1. Motor Zero X 




Larry Page diketahui punya  motor bernama Zero X. Motor buatan perusahaan Zero Motorcycles ini dibeli USD 8.000 .

Keunikan Zero X adalah meski bentuknya sangar, ternyata motor ini bertenaga elektrik dengan sumber daya baterai lithium ion. Akselerasinya cukup dahsyat dan mampu mencapai kecepatan 60 mil per jam.

Untuk mengisi ulang baterainya sampai penuh, hanya butuh waktu sekitar 2 jam saja. Larry Page tidak hanya membeli satu, akan tetapi 3 sekaligus motor Zero X menghiasi garajnya. 

2. Tesla Electric Roadster 




Larry memang gemar mengkoleksi kendaraan ramah lingkungan, tentu saja yang mewah. Salah satu mobilnya adalah Tesla Roadster yang bertenaga elektrik. Harganya memang selangit, di kisaran USD 109 ribu.

Tesla Roadster punya baterai lithium ion sebagai sumber tenaganya dan dapat berjalan sejauh 320 kilometer dalam sekali isi ulang. Ia juga dapat melesat dari 0 sampai kecepatan 60 kilometer hanya dalam waktu 3,9 detik. 

3. Toyota Prius 




Kereta ramah lingkungan Toyota Prius juga turut berada di garasj Larry Page. Kereta berteknologi hybrid ini dijual sekitar USD 20 ribu di Amerika Serikat. Murah untuk ukuran kekayaan Page

Toyota Prius termasuk pionir hybrid yang juga mengandalkan sumber daya listrik. Emisi yang dikeluarkannya pun terhitung rendah. Mobil ini pula yang dipilih Google kala beberapa waktu lampau menguji cuba teknologi pemanduan automatik. 

4. Rumah di California 




Dengan harga mencapai USD 7 juta, sudah terbayangkan bagaimana kemewahan rumah Larry Page yang berlokasi di California. Rumah ini dirancang ramah lingkungan dengan panel tenaga surya yang cukup banyak sebagai sumber daya.

Tentu saja fasiliti rumah Larry Page sangat lengkap dengan ruang-ruang yang luas. Untuk ke lantai atas boleh menggunakan eskalator. 

5. Senses Yacht 




Pada awal tahun ini, Page membeli sebuah kapal pesiar senilai USD 45 juta. Kapal bernama Senses tersebut dibeli dari seorang pengusaha asal New Zealand bernama Douglas Meyers.

Kapal ini memang berstatus second dan sudah berlayar sejak tahun 1999. Namun masih bagus dan fasilitinya mewah. Seperti ruang senam, 10 kamar mewah, dan interior yang didesain desainer terkenal asal Prancis, Philippe Stacrk. 

6. Google One 




Bersama pendiri Google yang lain, Sergey Brin, Larry Page membeli sebuah pesawat mewah Boeing 767-200. Julukan pesawat ini adalah Google Jet atau Google One.

Pesawat ini punya akses mendarat di bandara eksklusif bernama Moffet Field. Ia mampu mengakomodasi sampai 50 penumpang dengan 15 kerusii first class. Memang bukan pesawat baru, namun dibeli bekas dari maskapai Qantas senilai USD 15 juta. Namun untuk membuatnya lebih mewah, biaya yang dihabiskan total mencapai USD 25 juta. 

7. Keluarga bahagia 






Ada yang bilang, harta yang paling berharga adalah keluarga. Larry Page pun tampaknya adalah seorang pria yang mengutamakan keluarga. Setelah setahun pacaran, dia menikah dengan Lucy Southworth pada tahun 2007.

Mereka menikah di pulau Necker. Kabarnya, Larry menyewa seluruh pulau tersebut senilai USD 2 juta. Pendamping Larry kala itu adalah Richard Branson, miliuner asal Inggris.

"Momen yang kita punya dengan keluarga dan teman, kesempatan yang kita miliki untuk membuat perubahan besar di dunia atau perubahan kecil pada seseorang yang kita cintai, semua kesempatan sangat bagus itu diberikan oleh kehidupan, (dan) diambil juga oleh kehidupan. Hal itu boleh berlangsung lebih cepat dari yang Anda pikirkan," katanya suatu



(Foto) Hal-hal Unik Yang Hanya Ditemukan Di Asia

Posted: 28 Oct 2012 09:30 AM PDT


Asia menyimpan banyak keunikan yang sering tidak dapat ditemukan di belahan dunia lainnya, apalagi di dunia barat. Berikut ini hal-hal unik yang ditemui di berbagai tempat di Asia, khususnya Asia Timur yang terkenal unik dan sering tidak masuk akal.

Singapore: Mahasiswa menyantap mie instant

Jepun anak ini sangat bersemangat belajar

Hongkong: pelik cara main kad...

China:ini jemuran atau galeri BH?

Philippines: Nonton film dewasa

China: Beginilah trik pacaran di asrama putra

Benar-benar konyol, lucu, dan kocak. Dan semua ini hanya boleh ditemukan di Asia
(sinntown)

Gila! Kolam Renang Raksasa Di China Ini Mampu Menampung 47.000 Orang Sekaligus (Foto)

Posted: 28 Oct 2012 09:15 AM PDT


Kolam renang adalah tempat paling popular di China sebagai tempat rekreasi yang paling di sukai di negara tersebut. Banyak penduduk China berpendapat bahwa berenang adalah cara rekreasi paling tepat untuk refreshing setelah seminggu bekerja.



Kolam renang akan semakin banyak di kunjungi pada saat musim panas mencapai puncaknya. Gilanya, ribuan orang boleh berkumpul sekaligus dalam sebuah kolam renang untuk menyejukkan tubuh apabila suhu udara sudah tidak tertahankan. Namun saking begitu banyaknya pengunjung, maka kolam renang tersebut menjadi penuh sesak oleh ribuan manusia sekaligus.



Di China, jumlah kolam renang umum masih belum mencukupi untuk keperluan rekreasi warganya selama musim panas. Maka pemerintah China berinisiatif membangun sejumlah kolam renang dengan ukuran super besar. Tidak tanggung-tanggung kolam renang yang dibangun mampu menampung 47.000 orang sekaligus!



Namun langkah tersebut bukan berarti tanpa risiko, pada tahun 2008 silam pernah terjadi kejadian yang cukup mengejutkan di mana terdapat satu orang terbunuh dan 3158 keracunan kerana menelan air kolam di Mao-Mao, Beijing.



Ahli toksikologi mengambil air kolam tersebut sebagai sampel atas kejadian tersebut. Hasilnya amat menakutkan, sebab hasil pengujian menemukan kandungan air kencing dan kotoran mencapai 90% dari jumlah keseluruhan pengunjung yang ada dikolam tersebut. Yang berarti 90% dari para pengunjung buang air  di dalam kolam renang berukuran besar tersebut.
Mengerikan.
(China Daily)

Bantal untuk mereka yang kesunyian di malam hari

Posted: 28 Oct 2012 09:00 AM PDT


Sebelum saya bercakap sedikit tentang ciptaan pelik ini, saya mahu cuba untuk meneka di mana ia datang dari, walaupun saya pasti mereka tidak mempunyai idea asal ciptaan ini, saya akan memberitahu mereka, dicipta di Jepun! Sesungguhnya pasti tidak menjangka bantal ini telah dicipta terutama bagi orang-orang yang menghabiskan malam yang sunyi, untuk membuat mereka berasa sedikit lebih baik.



 





Himiko Bus Yang DI Jalankan Di Sungai Jepun

Posted: 28 Oct 2012 08:00 AM PDT


Artist Reydzi Matsumoto bekerja dalam genre manga dan anime, ia merancang sebuah kapal bernama Himiko. Membuatanya lebih seperti pesawat ruang angkasa dari sebuah bus sungai.

Dimensi Himiko: 33 x 8 meter. Rute trem akan berjalan antara area Asakusa, Odaiba dan beberapa tempat wisata.

Kapal itu disebut "Himiko" untuk menghormati ratu pertama legendaris Jepun kuno. Hal ini membuat perjalanan rutin di sepanjang Sungai Sumida dari Asakusa ke pulau Odaiba. 


Hebat Gelongsor kolam renang ini

Posted: 28 Oct 2012 07:00 AM PDT


Gelongsor kolam renang pastinya begitu-begitu saja. Ada yang berusaha tampil beza dengan panjang dan lebar yang berbeza. Namun nampaknya tak ada yang boleh menandingi kehebatannya gelongsor kolam renang (langsung menuju laut) di Hotel Citta Del Mare yang terletak di Sisilia,  Itali berikut ini:






[Video] Beginilah Cara Melukis Dalam Air

Posted: 28 Oct 2012 06:00 AM PDT


Teknik melukis dalam air sebenarnya sudah ditemukan semenjak 15 abad yang lalu, mereka adalah para seniman arab yang ahli dalam membuat kaligrafi. Nah, baru-baru ini di China, seorang seniman telah mendemokan kembali tentang bagaimana melukis dalam air. Seniman asal China, Zhu Shenghi, dari Xi'an, Provinsi Shaanxi China, kemudian mengembangkan cara unik yaitu melukis di atas air.



Caranya cukup sederhana, yakni dengan menggunakan alat halus dan nafta (sejenis bahan kimia), dia melukis segala macam bentuk yang aduhai di permukaan air, tetapi air tidak sebenarnya kanvas nyata. Setelah dia selesai mendesain lukisan, Zhu menempatkan selembar kertas yang menyerap cat dari permukaan air, sehingga menjadi sebuah lukisan biasa tanpa tersentuh oleh peralatan melukis.

 Ini dia penampakan lukisan keren yang berhasil ia lukis beserta prosesnya:





Dan ini adalah videonya;

Dua orang melakukan hal gila

Posted: 28 Oct 2012 05:19 AM PDT










Demi sensasi dua orang ini rela melukai tubuhnya sendiri dengan benda berbahaya, lihat saja aksi mereka yang tergolong gila. hanya orang aneh yang melakukan hal yang merugikan diri sendiri untuk sekadar mencari sensasi dan suasana baru di hidup yang sempit ini. Mereka menusukkan benda2 tajam dari logam ke tubuh mereka dengan cara di tindik. kemudian mereka bercinta dengan keadaan yang tersiksa. mereka juga melakukan atraksi dengan tali yang digantung keatas agar tubuh mereka boleh melayang dengan logam tajam yang tertancap ditubuhnya.

(Foto) Wanita Ini Sembuh Dari Anorexia Kerana Keajaiban

Posted: 28 Oct 2012 04:00 AM PDT


Untuk pengantin kebanyakan, melihat foto pernikahan mereka membawa kembali kenangan indah. Tapi sayangnya untuk Laura Wilson, gambar yang diambil pada hari besar itu pada bulan November 2007 hanya membuat dirinya merasa ngeri dan malu.

Phillip dan Laura

Laura bersama ibu dan saudari-saudarinya

Pada saat itu ia menderita anoreksia dan gangguan makan begitu parah sehingga berat badannya turun drastis.

Tunangannya Phillip dan ibu Edna ketakutan saat mereka menyaksikan sosok rapuh berjalan menuju altar. Ukuran tubuh dibalik gaun mengungkapkan betapa kurus dan tulang bahu yang menonjol. Para tamu undangan tersentak tak percaya ketika mereka melihatnya.

Pada saat Laura dan Phillip pulang dari bulan madu mereka di Phuket, Thailand, berat badannya turun lagi. Dia tidak makan apa-apa kecuali dua potong nanas sepanjang perjalanan.

Foto saat berbulan madu di Thailand

"Saya sangat sakit dan rasanya benar-benar ingin mati saja," kata Laura. "Aku hanya tulang berbalut kulit dan aku tahu semua tamu pernikahan telah berbisik-bisik dan menunjuk, tetapi bagian lain dari saya tidak peduli. Menjadi kurus itu lebih penting", tambahnya.

"Tubuh dan otak saya serasa lemah dan mati. Saya tidak memiliki emosi yang sama seperti orang lain."
Tapi dalam waktu lima tahun, Laura, 28, telah membuat pemulihan menakjubkan ... berkat bayi ajaib.

Dua bulan setelah pernikahannya, Laura dirawat di unit kesehatan mental di dekat rumahnya di Ballymena, Co Antrim.

Setelah dia keluar dari tempat tersebut, ia dan Phillip merasa terpukul. Dokter mengatakan kepada mereka bahwa Laura, yang tidak mengalami menstruasi selama lima tahun, mungkin tidak akan pernah hamil karena kerusakan yang telah dia lakukan untuk tubuhnya selama bertahun-tahun menahan lapar.

Namun pasangan ini tercengang saat mengetahui bahwa Laura telah hamil 7 bulan pada Maret lalu "Dokter tidak percaya dan begitu pula dengan kami," katanya.

Kehamilan dan kelahiran anaknya membuat paradigma Laura berubah dan berniat sembuh

Dua bulan kemudian ia melahirkan seorang bayi yang sehat yang mereka bernama Matthew. Dan demi anaknya, yang lahir dengan berat 3 Kg  pada Juni lalu, Laura beriktiar untuk sembuh.


Lihatlah bentuk badannya kini, sexy kan?

"Sebelum aku menyadari bahwa aku hamil aku masih makan diet yang sangat ketat dan melakukan 700 sit-up per hari," katanya. "Ketika saya mengetahui saya hamil, maka segalanya berubah. Saya benar-benar ingin merubah diri saya.

Dan kelahiran Matthew, telah mengubah segalanya. Berkat kelahiran bayinya, kini Laura telah sembuh dan tubuhnya sexy kembali.
(Mirror, Top News)

FOTO: Lihat Beyonce Pakai Anting Super Jumbo Obama!

Posted: 28 Oct 2012 03:00 AM PDT


Kempen pemilihan presiden di Amerika Serikat saat ini sedang panas-panasnya. Tak heran jika kedua kandidat, Mitt Romney dan Barrack Obama, mati-matian mengerahkan segala kemampuannya untuk menarik hati rakyat. Dari mulai kampanye biasa, hingga luar biasa.

Salah satu yang luar biasa adalah kampanye Obama yang banyak sekali melibatkan para artis. Katy Perry sekali waktu menggunakan kuteks yang bergambar wajah Obama. Dan kali ini, yang memang sudah berkali-kali bertemu Obama untuk kempen, Beyonce. Isteri  Jay-Z ini tertangkap kamera menggunakan anting yang bertuliskan Obama. Dan... antingnya super besar alias jumbo!

earings

1

2

3
(FOTO: FameFlynet Pictures via Buzzfeed)

Wow, Ada Suntikan Yang Bikin Wanita Mudah Orga*me

Posted: 28 Oct 2012 02:00 AM PDT


img 
Dok. Thinkstock
 Bagi para pasangan yang masih kesulitan menemukan G-Spot pasangannya setelah sekian lama berhubungan, ada sebuah tren terbaru. G-spot yang selama ini menjadi momok bagi pasangan untuk ditemukan dan menjadi kepuasan saat berhubungan intim mulai tergantikan.

Hanya dengan satu suntikan, diklaim kehidupan seks akan menjadi lebih baik, seperti yang dikutip dari Dailymail. Suntikan yang disebut 'G-Shot' ini dikatakan meningkatkan area titik rangsang wanita menuju orgasme menjadi lebih besar.

Suntikan kolagen  ini memberikan efek sementara bagi wanita. Biasa dilakukan saat makan siang berbarengan dengan ubat bius dan prosesnya akan terselesaikan kurang dari sejam.

Saat ini hal tersebut menjadi tren bagi para wanita di Los Angeles, Amerika. Biasanya mereka akan pergi ke Vaginal Rejuvenation Institute of America untuk mendapatkan perawatan ini.

Dr David Matlock, Ginekolog yang bekerja di klinik tersebut bahkan menyarankan para wanita untuk rutin melakukannya sekali sebulan. Selain untuk memberikan perawatan suntikan tersebut, ia ingin mendidik dan menguatkan para wanita agar bioleh sinkron dengan dirinya sendiri untuk urusan seks.

Dalam sebuah wawancara dengan majalah Fabulous, sang dokter mengakui operasi ini sulit diterima banyak orang pada awalnya. Menurutnya, operasi ini menunggu efek dan bukan seperti operasi kecantikan yang hasilnya boleh langsung dilihat.

Sudah lebih dari 2,000 wanita yang menjalani prosedur ini sejak lima tahun yang lalu. Selain berkembang di Amerika, kini perlahan terjadi di Inggris. Sheela Purkayastha, M.D, konsultan ginekologi di Rumah Sakit The BUPA Cromwell Hospital juga salah satu ginekolog wanita pertama yang mendukung perawatan ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS