Nuffnang

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Foto: Romantisma Cinta Yusry & Lisa Surihani, Berdua Lebih Baik ~So Sweet

Posted: 24 Dec 2011 01:47 AM PST

"Saya melihat Lisa sebagai seorang wanita yang very natural, caring, dan baik hati dan dia juga menyayangi saya sepenuh jiwa sepertimana saya juga menyayanginya sepenuh jiwa. Bila saya stress atau menghadapi saat-saat sukar, dia selalu ada di sisi, jauh mahupun dekat." – Yusry Abd Halim

"Abang bukan seperti kebanyakan lelaki yang akan 'mengayat-ayat' pada awal perkenalan, dia seorang yang gentleman," – Lisa Surihani

Ok, boleh dikatakan semalam (khamis / 23.12.2011) adalah tarikh paling bahagia dan bermakna buat Lisa Surihani, 25 apabila dia telah disunting oleh sang kekasih, Yusry Abd Halim, 38, dan hari ini pula, bolehlah disifatkan hari gembira buat sekalian peminat kedua-dua selebriti  ini apabila dua bulan saja lagi, pasangan ini bakal bergelar suami isteri.

Berikut adalah beberapa foto penuh momen romantis, sweet dan penuh syahdu yang sudi dikongsi oleh kedua pasangan ini khusus untuk tatapan pembaca OHBULAN! terutamanya peminat tegar Yusry dan Lisa yang selama ini tidak putus-putus mendoakan kebahagiaan mereka.

Buat Yusry & Lisa, jutaan tahniah diucapkan, semoga kekal bahagia dan sweet selalu, mudah-mudahan juga segala persediaan dan hari bahagia kelak berjalan dengan selamat dan sempurna persis seperti apa yang dirancang. Buat pembaca OHBULAN! dan sekalian peminat pasangan ini, doakanlah agar nawaitu baik mereka ini dimakbulkan dan seterusnya kekal bahagia ke akhir hayat.

Foto kredit: Khairul Izwan www.mynameiseone.com

Full content generated by Get Full RSS.

Foto Sekitar Majlis Pengumuman Istimewa Tarikh Nikah Yusry & Lisa Surihani

Posted: 24 Dec 2011 12:17 AM PST

Dengan berita pengumuman tarikh pernikahan antara dua selebriti pujaan ramai, Yusry Abd Halim dan Lisa Surihani sebentar tadi maka usailah segala teka-teki ramai yang sering menjadi tanda tanya sekaligus, terlepaslah peluang wanita-wanita di luar sana yang memasang impian menjadi suri hati duda tampan ini, itu belum masuk lagi kaum Adam yang tentunya kecewa dan meraung bila dara pujaan semalaya ini telah disunting 'pria terhebat'.

Berlangsung di Marriott Hotel & Spa, Putrajaya tepat jam 11.30 pagi dan dihadiri kedua belah pihak keluarga serta orang kuat Marriott selain dimeriahkan dengan kehadiran boss besar merangkap 'ayah angkat' Lisa (bak kata Yusry) serta para wartawan, majlis pengumuman tarikh pernikahan yang bakal berlangsung pada hari Khamis, selepas Asar pada 23 Februari 2012 pagi tadi berjalan dengan lancar seperti yang dirancang dan dijanjikan oleh kedua pasangan ini sebelum ini. Jom, apakata layan foto momen-momen ketika pengumuman istimewa kedua merpati dua sejoli ini :)

Kredit Foto: Khairul Izwan www.mynameiseone.com

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Paul Mason, Lelaki Super Gemuk Yang Setelah Operasi Menjadi Lelaki Super Mengelebeh

Posted: 24 Dec 2011 09:00 PM PST


Paul Mason pernah dinobatkan sebagai lelaki paling gemuk di dunia dengan berat badan mencapai 444,5 kg. Setelah menjalani operasi, berat badannya turun lebih dari setengahnya iaitu 254 kg. Namun ia tidak mendapatkan biaya untuk mengoperasi kulitnya yang kini tampak mengelebeh.


Paulus Mason (50 tahun) dari Ipswich, Suffolk, Inggris, telah menyingkirkan lebih dari setengah berat badannya semula melalui operasi bypass lambung. Kini berat badan bekas lelaki tergemuk di dunia ini tinggal 190,5 kg.






Dengan berat badan semula mencapai 444,5 kg, tentu jaringan kulit yang ada di tubuh Mason sangat lebar. Alhasil, kehilangan lebih dari setengah berat badan akan meninggalkan gulungan kulit yang cukup mencengangkan.






Namun NHS (National Health Service) Inggris menolak memberikan biaya untuk mengoperasi gulungan kulit di tubuh Mason yang tampak mengelebeh.






"Ini sangat frustasi. Saya hanya perlu sedikit bantuan. Saya merasa seperti telah ketinggian dan kekeringan. Saya perlu operasi ini (operasi untuk menghilangkan gulungan kulit) untuk boleh mendapatkan kembali hidup saya," ujar Paul Mason, seperti dilansir mirror.co.uk.


Diperkirakan untuk menangani keadaan tubuhnya yang sangat gemuk, NHS sudah menghabiskan biaya 1 juta poundsterling. NHS mengatakan Mason baru boleh mendapatkan operasi lain jika ia membuktikan berat badannya dapat stabil.


Berat badan Mason terus menggelembung hingga 444,5 kg dengan menghabiskan 34 kg makanan dan coklat setiap hari, memakan140.000 kalori per minggu, hingga akhirnya menjalani operasi bypass lambung pada tahun 2009. Kini ia hanya makan sekali dalam sehari.


"Hal ini penting untuk membuat keputusan yang seimbang dalam kepentingan terbaik dari pesakit itu. Seorang pesakit harus memiliki berat badan stabil sebelum ia mendapatkan operasi tambahan," ujar juru bicara NHS Suffolk.

Lelaki Telanjang Lompat dari Ambulans Tewas Di langgar Trak

Posted: 24 Dec 2011 08:00 PM PST





TRIBUNNEWS.COM— Petugas peronda jalan tol di California,California Highway Patrol, mengeluarkan pernyataan jika seorang lelaki telanjang tewas saat ia melompat dari ambulans yang membawanya di jalan bebas hambatan dan dilanggar trak ketika cuba melarikan diri.


Seperti diungkapkan CHP Officer John Patterson kepada The Orange County Register, Sabtu (24/12/2011), si lelaki tersebut mulai berkelakuan aneh di dalam ambulans, Jumaat (23/12/2011), saat sedang berada di jalan tol Interstate 5 di Tustin.


Pemandu ambulans kemudian berhenti di sebuah tempat dan lelaki itu tiba-tiba meloncat. Patterson mengatakan si lelaki malang itu meloncat di dinding pemisah jalanan, berlari laju di jalan tol dan di sebuah penghubung jalan. Petugas yang sedang tak bekerja berusaha menangkapnya dan menenangkannya.


Patterson menjelaskan, lelaki itu berhasil lepas dari tangkapan dan melompat di depan trak yang sedang melintas dan langsung menewaskan dirinya. Nama lelaki ini tak disiarkan.




Lelaki ini Obsessive terhadap sampah

Posted: 24 Dec 2011 07:00 PM PST


Lelaki bernama Richard Wallace (61) tinggal sebuah desa bernama Westcott, Surrey, Inggris memiliki hobi aneh, yakni mengumpulkan barang apapun. Hobi ini dilakukannya sejak sekolah menengah. Namun, kegemaran Wallace mengumpulkan barang ini mulai berlebihan sejak kematian ayahnya pada tahun 1976 dan semakin bertambah parah ketika ibunya meninggal pada tahun 2005 lalu.


Wallace seringkali tidak sanggup membuang barang-barang yang ada di rumahnya. Semua benda-benda, mulai dari botol minuman, tin bekas, surat khabar, hingga rangka kereta dibiarkan berserakan di halaman rumahnya. Bahkan ada beberapa yang juga ditimbun di dalam rumah.


Tercatat ada sekitar tumpukan 25 ribu surat khabar yang diletakkan begitu saja di dalam rumah. Kemudian ada juga rangka enam kereta yang terdiri dari 3 buah keretaJaguar, sebuah kereta Audi dan 2 buah kereta Wolseleys. Barang-barang diletakkan begitu saja dengan plastik sampah berisi kaleng dan botol bekas, kursi rusak, wastafel bekas, dan sebagainya.


Semua benda-benda tersebut tentu saja dipenuhi lumut kerana dibiarkan begitu saja selama bertahun-tahun. Boleh dibayangkan juga bagaimana bau sampah-sampah yang tertimbun lama tersebut.


Seperti dilansir Daily Mail, Rabu (21/12/2011).Hobi aneh Wallace ini pun membuat kemarahan tetangganya. Hingga pada tahun 2009, ada saman terhadap dirinya ke pengadilan dan memintanya untuk membersihkan sampah-sampah tersebut. Wallace tidak menghiraukan saman ini dan berargumen bahawa itu merupakan hak asasinya untuk menyimpan barang. Wallace pun memenangkan kes saman ini.


Namun, selang 22 bulan sejak kemenangannya tersebut, Wallace akhirnya menyedari bahawa hobinya tersebut merugikan orang lain. Ia pun memutuskan untuk membersihkan seluruh sampah yang ada di rumahnya.


"Ini sudah mencapai titik di mana saya tidak boleh tahan lagi.. Ini bukan hidup. Ini hanya kehadiran semata. Seseorang mengatakan kepada saya suatu hari Apakah saya hidup di sini? Saya berkata: Tidak. Saya hanya hadir di sini. Ada sebuah perbezaan tipis. Sebuah pelajaran bagi siapapun untuk tidak mengumpulkan barang secara berlebihan, tidak. Ini sangat tidak layak bukan? Ini juga tidak masuk akal," ujar Wallace.


Dengan dibantu tetangganya, Wallace pun membersihkan sampah yang ada di halaman mahupun di dalam rumahnya. Bahkan saat ini Wallace tengah menata hidupnya kembali dan dia juga berjanji untuk berkonsultasi dengan psikiater secara rutin. Bahkan, akhirnya dia memotong rambutnya untuk pertama kali dalam beberapa tahun terakhir.


"Ini benar-benar mengejutkan. Sekarang semuanya terlihat lapang, saya boleh melihat kebodohan saya di masa lalu, ini memang keadaan medik, yang disebut sebagai perilaku penimbunan, ini masalah psikologis," tutur Wallace.


"Saya fikir orang boleh berubah dalam semalam. Semua harus terjadi secara bertahap. Saya akan memulai kembali dari satu titik dan kemudian melanjutkan kembali hidup saya," imbuhnya.


Cerita tentang Wallace ini didokumentasikan oleh stesen televisyen lokal, Channel 4 dan diberi judul Obsessive Compulsive Hoarder.

Warga emas ditemui mati selepas jemput isteri muda

Posted: 24 Dec 2011 06:00 PM PST


MELAKA - Seorang lelaki warga emas ditemui mati di dalam sebuah kereta dengan keadaannya berbogel di Jalan Tun Kudu, Bukit Katil di sini selepas menjemput isteri muda pulang dari tempat kerjanya awal pagi semalam.


Abd. Rahman Adam(gambar kecil), 56, ditemui mati di tempat duduk penumpang hadapan kereta jenis Perodua Viva dengan pakaiannya berlonggok di atas lantai tempat duduk pemandu.


Menurut sumber, sebelum dijumpai pada kira-kira pukul 6 pagi itu, mangsa menjemput isteri keduanya yang dikenali sebagai Norliza Saidon, 47, dari tempat dia bekerja di Taman Melaka Raya.

Tatu di Bali didakwa punca jangkitan AIDS

Posted: 24 Dec 2011 05:00 PM PST




BALI, Indonesia - Pelancong asing diberi amaran agar mengelak daripada mencacah tatu di pulau ini selepas seorang penduduk Australia Barat (WA) dijangkiti virus sindrom kurang daya tahan penyakit (AIDS), lapor sebuah akhbar semalam.


Jabatan Kesihatan Australia Barat menyatakan di laman webnya bahawa semua bukti menunjukkan tatu yang diperoleh di sini baru-baru ini menjadi punca jangkitan tersebut.


Pengarah Kawalan Penyakit Berjangkit, Dr. Paul Armstrong berkata, mencacah tatu dan bertindik di luar negara terutamanya di negara-negara membangun adalah berisiko dan merbahaya.


"Kes ini membuktikan bahawa seseorang berdepan risiko kesihatan apabila menjalani prosedur seperti ini di luar negara," katanya.


Menurutnya, tidak seperti di beberapa buah tempat di seberang laut, pelukis tatu di WA perlu mematuhi peraturan dan kod amalan yang ketat.


Justeru, beliau menasihati warga Australia yang pernah mendapatkan tatu di sini baru-baru ini agar menjalani pemeriksaan kesihatan dan ujian HIV. - Agensi


sumber : kosmo online

Lelaki pukul bidan yang membuka purdah yang dipakai isterinya ketika melahirkan anak

Posted: 24 Dec 2011 04:00 PM PST


PARIS - Seorang lelaki terpaksa duduk di penjara Perancis, setelah memukuli bidan yang hendak membuka purdah  yang dipakai isterinya. Insiden terjadi saat bidan itu hendak memeriksa kesihatan isterinya. 


Nassim Mimoune, sebelumnya dilarang untuk masuk ke dalam ruangan pemeriksaan di Hospital Marseille. Dirinya menyebut seorang bidan perempuan yang hendak melakukan pemeriksaan kandungan dari isterinya. Demikian diberitakan Fox News, Sabtu (24/12/2011).


Isterinya yang tengah dalam keadaan kesakitan selama dua hari, memohon agar suaminya mengizinkan pemeriksaan dilakukan. Tetapi, lelaki berusia 24 tahun mengancam akan menceraikan sang isteri bila pemeriksaan dilanjutkan. 


Saat bayinya mulai lahir, Mimoune kemudian dibawa ke ruangan lain untuk melihat kelahiran anaknya. Namun, dirinya langsung marah besar saat melihat bidan berusaha membuka purdah yang dipakai isterinya.


Kemudian dia lari ke dalam ruangan persalinan dan menendang pintu yang di kunci dan langsung melayangkan pukulan kepada bidan itu. Pekerja bangunan dari Paris itu pun menyuruh sang bidan untuk memasang kembali purdah yang digunakan isterinya.


Akhirnya, pihak hospital pun melaporkan kejadian ke pihak polis. Dirinya ditangkap dan didakwa melakukan tindakan kekerasan. Padahal saat itu, isterinya tengah berjuang untuk melahirkan seorang anak laki-laki dengan sihat.


Polis pun memberikan hukuman penjara enam bulan terhadap Mimoune. Pihak pengadilan menganggap Mimoune terlalu menganggap tinggi dogma agamanya di atas hukum Perancis. Hal ini dianggap melanggar hukum Perancis.


Mimounes pun meminta maaf di ruang pengadilan. dirinya pun mengakui perbuatannya telah membahaykan anaknya yang belum lahir saat itu.
(faj)

Pembunuhan brutal kulit kepala dilapah

Posted: 24 Dec 2011 12:00 PM PST


 Mangsa yang berusia 20 tahun telah disiksa dan dibunuh dengan kejam sehinggakan kulit muka dan kulit kepala dilapah dan ditebuk lubang sebesar 15cm di dada dengan kehilangan jantung dan terdapat luka seluruh tubuh badan. Pembunuhan ngeri ini berlaku di Mexico.


sumber : bestoneoffour.wordpress.com



Waduh, Dua Nenek Mengaku Ditelanjangi di Lapangan Terbang AS

Posted: 24 Dec 2011 11:00 AM PST


Dua nenek usia 80-an mengungkapkan tindakan memalukan dan tidak nyaman yang mereka alami ketika menjalani pemeriksaan di Lapangan Terbang Antabangsa John F Kennedy, Amerika Syarikat. Mereka mengaku ditelanjangi dalam pemeriksaan tersebut.


Dikutip dari Washington Post, , salah seorang dari nenek malang tersebut adalah Ruth Sherman, 88 tahun. Dia mengaku diperintahkan untuk membuka pakaiannya setelah petugas mencurigai tonjolan di perutnya.


Sherman menolak dan mengatakan bahawa tonjolan tersebut adalah kolostomi (kantung usus yang berada di luar perut, untuk yang sulit buang air melalui anus) dan terasa sakit bila disentuh. Namun alasan ini tidak ditanggapi dan Sherman digiring menuju ruang terpisah dan tetap ditelanjangi.


Menjalani pemeriksaan, dia harus mengangkat tangannya dan meregangkan kakinya. Kendati diperiksa oleh petugas wanita, Sherman mengaku telah dipermalukan. "Ini penghinaan, rasanya seperti diperkosa. Para petugas itu sama sekali tidak tahu bagaimana memperlakukan seorang manusia," kata nenek ini.


Sehari setelahnya, kejadian serupa juga dialami oleh Lenore Zimmerman, 85, yang menolak melewati mesin pemindai keraa memakai alat pacu jantung. Oleh petugas, Lenore juga digiring ke ruang khusus untuk diperiksa.


Di ruangan ini, Lenore juga diharuskan membuka pakaian dalam dan celananya. Untuk membuka pakaian Lenore, petugas harus membuatnya menunduk. Penyangga tulang belakangnya juga harus dilepaskan untuk diperiksa apakah mengandung bahagian yang berbahaya.


"Membuka seluar dan pakaian dalamnya sudah lebih para dari sekadar penghinaan," kata anak lelaki Lenore, Bruce Zimmerman.


Pihak lapangan terbang mengaku telah meminta maaf secara langsung kepada kedua wanita tersebut. Namun, mereka membantah telah menelanjangi mereka.  "Kami telah menghubungi dan meminta maaf telah membuat mereka tidak nyaman. Tapi menurut protokol kami, tidak ada penelanjangan penumpang," kata juru cakap lapangan terbang dikutip dari Chicago Tribune.


 Sumber : vivanews.com

Bikini dibuat daripada 950 gram emas

Posted: 24 Dec 2011 10:00 AM PST


.. inilah Bikini Termahal di dunia. Dibuat dari 950 Gram Emas. Diperlukan 4 Seniman untuk membuatnya dalam waktu 1 bulan. Lingerie ini ditampilkan oleh Model dari Shenyang China.

Pertandingan payu dara terindah yang akhirnya jadi tak terindah

Posted: 24 Dec 2011 09:00 AM PST


 Pertandingan yang diadakan pertama kalinya di Hunan ini berlangsung selama 2 bulan, yang menarik dalam Final yang diadakan di Changsa acaranya diadakan di luar gedung / outdoor dengan pemandangan air. Namun tiba-tiba hujan turun dan membuat acara menjadi kecoh kerana selain membuat susah untuk dilihat penonton juga membuat ramai para peserta yang tergelincir dan terjatuh. Namun acara tetap berlangsung sampai akhir dan yang keluar menjadi juaranya adalah :1. Ma Yuan ,2. Xiao Yuan Yuan 3. Viya






[PARAH]..Patah Waktu Masturbasi, Timun tertinggal di Kemaluan

Posted: 24 Dec 2011 08:00 AM PST


Seorang wanita remaja berusia belasan tahun dikhabarkan dilarikan ke hospital di Tanjungpinang. Di dalam kemaluan gadis itu disebut tertinggal potongan timun setelah dia melakukan masturbasi.


 Tapi, informasi tersebut belum boleh dibuktikan kebenarannya. Informasi yang diterima, gadis tersebut dirujuk dari Puskesmas yang ada di Ranai setelah timun yang dia gunakan untuk masturbasi, patah dan tertinggal di dalam kemaluan si gadis, Khamis lalu.


 Penyiasatan yang di lakukan di dua hospital yang ada di Tanjungpinang, tidak ditemukan Juwita, nama remaja berusia 17 tahun yang katanya mengalami peristiwa tragik itu. Baik di RSAL Midiyato mahupun di RSUD Tanjungpinang, tidak terdapat pesakit bernama itu.


 Isu soal tertinggalnya timun dalam kemaluan gadis tersebut, santer dan menjadi pembicaraan hangat di kalangan masyarakat Ranai, Natuna. Khabar itu bahkan menjadi buruan liputan bagi wartawan yang ada di sana.


 Icha, wartawati Natuna Tv misalnya. Ketika dihubungi, Minggu kelmarin, dia mengaku mendapat informasi itu beberapa hari lalu. Katanya, kejadian menghebohkan sudah berlangsung cukup lama, sebulan yang lalu.


 "Informasinya simpang siur," kata Icha.


 Berita yang dia dapat ada dua versi. Versi pertama menyebut, gadis yang katanya tinggal di Bunguran Tengah Ranai itu melakukan masturbasi dengan menggunakan timun. Buah timun itu kemudian patah, dan tertinggal di dalam kemaluan. Si gadis lantas dilarikan ke puskesmas yang adai di Ranai, dan kemudian dirujuk ke hospital yang ada di Tanjungpinang lantaran tak sanggup memberikan penanganan.


 Versi ke dua, kejadian itu berlangsung atas peranan kekasih sang gadis. Setelah melakukan hubungan badan dengan kekasihnya, si gadis kemudian takut hamil. Sampai akhirnya tercetus idea dari sang pacar untuk melakukan tindakan yang diharapkan tidak terjadi pembuahan dalam rahim.
 Lalu sang kekasih mengusulkan menggunakan buah timun. Buah berbentuk bulat lonjong itu lantas dibentuk menyerupai kelamin lelaki yang selanjutnya dimasukkan ke kemaluan si gadis. Waktu berada di dalam dan akan mencabutnya, 'kemaluan' itu patah.


 "Tapi sampai sekarang belum diketahui kebenarannya," kata Icha.


 Wartawati Natuna Tv ini bahkan tidak mengetahui pasti status pelajar gadis tersebut. Katanya, ada informasi yang mengatakan gadis itu berstatus pelajar SMP. Tapi ada pula yang menyebut dia duduk di bangku sekolah menengah atas.

Karena Dicemuh, Wanita Ini Menjadi Sukses

Posted: 24 Dec 2011 07:00 AM PST


Mary Kay Inc. adalah perusahaan kosmetik besar di Amerika. Tahun 2010 mencapai total penjualan 2.5 Billion US Dollar seluas dunia. Perusahaan ini juga memperoleh reputasi penuh pujian kerana menjadi salah satu pelopor "tidak melakukan uji laboratorium pada haiwan (animal testing)" sejak tahun 1989.

 Namun, berapa banyak orang tahu kesuksesan tersebut berawal dari kisah Mary Kay Ash (12 Mei 1918 – 22 November 2001) yang bangkit setelah terlepas dominasi kaum lelaki? Seperti mengutip slogan , "Habis gelap terbitlah terang," demikian pula Mary Kay berhasil keluar dari kebuntuan kariErnya.


 Sebenarnya, Mary Kay Ash  sukses di awal kariErnya sebagai marketing  di beberapa perusahaan dari tahun 1930 sampai awal 1960-an. Dia berhasil menaiki tangga perusahaan untuk menjadi satu-satunya wanita di dewan direksi Perusahaan World Gift Company – cukup jarang kaum wanita boleh berkarier di era 50-an. 


 Sayangnya, dia tidak dianggap serius oleh rakan-rakan laki-lakinya. Dalam rapat dewan, pendapat dan saranannya selalu diabaikan, bahkan ditertawakan. Anggota dewan laki-laki selalu mengejeknya dengan sindirian, "berfikir seperti seorang wanita."

 Kerana gaya penjualan Mary Kay hampir seluruhnya bergaya perempuan, ia menjadi frustasi dan pencen awal pada tahun 1963. 

 Niatnya saat keluar, ia ingin menulis sebuah buku untuk membantu perempuan dalam bisnis didominasi laki-laki.

Menemukan "Sesuatu Yang Ajaib"

 Suatu hari, Mary duduk di meja dapur. Ia membuat dua nota: satu nota adalah semua hal yang baik yang telah dilihatnya di perusahaan tempat ia bekerja, dan nota lainnya adalah semua hal yang dia fikir dapat ditingkatkan. 

 Ketika dia membaca kembali nota, ia menyedari bahawa apa yang dia di depannya adalah rencana pemasaran untuk perusahaan idealnya. Hanya dalam empat minggu, daftarnya telah menjadi rencana bisnis besar. Pencennya berakhir...

 

Ironisnya, Baik akauntan dan peguamnya melakukan berbagai upaya untuk mencegahnya membangun usaha baru, dan memperingatkan bahawa ia akan membuang wang pada usaha ini. 

 Tapi Mary Kay sudah cukup mendengar semua kaum lelaki mengatakan hal yang sama selama ia bekerja sebelumnya. 

 Ia tak pedulikan lagi "larangan-larangan" tersebut. Mungkin, hanya suaminya yang sangat menyokongnya. Dengan bantuannya, Mary Kay mulai mengembangkan produk kosmetik. 

 Ia pun segera merancang segalanya. Mulai menulis material promosi, logo, desain bungkusan hingga merekrut tenaga penjualan perempuannya.

 Namun, hatinya kembali risau ketika suaminya meninggal kerana serangan jantung. Wanita lain mungkin akan menjatuhkan rencananya, atau setidaknya menunda usaha yang baru dibangun.

 Tapi Mary meminta bantuan anaknya, Richard Rogers untuk melancarkan bisnis baru tersebut dengan segera. 

 September 1963, dimulai dengan sebuah kedai di Dallas dan pelaburan sebesar  5.000 US Dollar, Mary Kay Cosmetics memperoleh hampir 200.000 US Dollar dalam tahun pertama - empat kali ganda jumlah itu pada tahun kedua. Ketika Mary Kay mengambil perusahaan publik di tahun 1968, penjualan telah naik menjadi lebih dari 10 juta US Dollar.


 Apakah moto perusahaan Mary Kay? "Pertama Tuhan, kedua keluarga, ketiga karier." Walah, menggunakan semangat ini dalam bisnis benar-benar tak masuk akal. Mengapa tidak "wang adalah segalanya?" 


 Tapi ia memahami keperluan perempuan untuk memiliki keseimbangan dalam hidup mereka, dan ia berkomitmen untuk menyediakan kesempatan tak terbatas bagi keberhasilan perempuan yang seutuhnya.

 Mary Kay akhirnya juga berhasil menulis tiga buku, yang semuanya menjadi best-seller. Model bisnisnya diajarkan di Harvard Business School. Dia menerima banyak penghargaan, termasuk Horatio Alger Award. Majalah Fortune menyebutkan: Mary Kay Cosmetics sebagai salah satu dari Sepuluh Perusahaan Terbaik untuk Wanita, serta sebagai salah satu dari 100 Perusahaan Terbaik untuk Bekerja di Amerika.

 Pada saat kematiannya pada tahun 2001, Mary Kay Cosmetics memiliki 800.000 konsultan kecantikan independen di 37 negara, dengan total penjualan tahunan lebih dari dua biliion dolar. So, jangan pernah meremehkan kekuatan seorang wanita!

Lelaki Ini Dipenjara Kerana Miliki Pohon Natal dari Ganja

Posted: 24 Dec 2011 06:00 AM PST


Seorang lelaki Inggris akan menghabiskan Natal tahun ini di balik jeriji besi setelah membuat tanaman pot-nya favouritenya menjadi sebuah pohon Natal lengkap dengan hiasanya. Namun, yang menjadi masalah disini adalah pohon natal ini adalah sebuah tanaman ganja setinggi 1,5 meter.


Ian Richards (46), telah selesai mendekorasi pohon ganja-nya sebelum polis menemukan pohon natal aneh tersebut setelah menyelongkar rumahnya di Aylesham, dekat Canterbury, Kent.
Akibatnya, Richards harus meringkuk balik jeriji setelah hakim memenjarakannya selama 18 bulan kerana secara Ilegal menanam tanaman ganja di rumahnya.


Ketika polis memberinya surat perintah penggeledahan di rumahnya, mereka menemukan sebuah tempat membuat ganja.


"Richards sepertinya sedang bersemangat merayakan hari meriah dengan membuat pohon Natal khusus dari salah satu tanaman ganja yang ditanamnya, yang dihiasi dengan hiasan Natal. Selain itu, salah satu bilik tidur di rumahnya telah berubah menjadi sebuah kilang ganja sangat canggih." tutur Derren Dennett, petugas polis yang menyelidiki kes ini, yang dikutip Mail Online.
Menurut Dennett, lelaki tersebut mengaku tanaman tersebut untuk penggunaan peribadi, tapi kilang yang ditemukan tersebut jelas memiliki potensi untuk menghasilkan ganja dengan kuantiti besar.


Diketahui, saat ini Richards dipenjara di Canterbury Crown Court.

Jururawat Brutal Dipecat Kerana Tampal Mulut Pesakit

Posted: 24 Dec 2011 05:00 AM PST


Dua jururawat di unit perawatan intensif sebuah hospital di Utah dipecat minggu ini kerana menampal mulut pesakit Penny Artalejo dengan pita pelekat dan mengelakan pesakit itu, menurut para pegawai hospital tersebut pada Jumaat (23/12).


Penny Artalejo


Putri Artalejo, Brittany Bilson, mengatakan kepada stesen televisyen bahawa gigi ibunya bergemeletuk serta ia merintih dan gementar. Bilson mengatakan bahawa jururawat menyuruh ibunya diam, menampalkan pelekat untuk menutup mulutnya dan bercanda bahawa mereka akan dipecat jika tertangkap melakukan hal itu.
Dikutip dari Huffingtonpost, Penny Artalejo dirawat Utah Valley Regional Medical Center di Provo pada 17 Disember akibat mual dan kecemasan akibat meminum ubat untuk nyeri leher kronis.


"Ini tidak benar dan sangat tidak manusiawi. Kami menyerahkan hidup orang yang kami cintai 'di tangan mereka, dimana saya meninggalkan hospital  kerana berfikir dia baik-baik saja kerana percaya ia berada di tangan yang baik, namun hal yang lebih buruk terjadi," tutur Bilson.


Artalejo mengatakan bahawa para jururawat tahu apa yang mereka lakukan adalah salah. Meskipun sakit, dia berkata bahawa ia sepenuhnya sadar sepanjang waktu dan memberitahukan kejadian itu kepada putrinya pada hari berikutnya.


Janet Frank, juru cakap hospital  mengatakan bahawa mereka sedang melakukan penyelidikan penuh pada insiden ini, serta kedua jururawat (satu laki-laki dan satu perempuan) telah dipecat pada Rabu (21/12).
Frank mengatakan bahawa insiden tersebut telah dilaporkan ke Divisi Pekerjaan dan Perizinan Profesional Utah. Namun hospital tersebut menolak untuk memberitahu kedua nama perawat kerana menyebutnya sebagai masalah dalaman.

Ahli politik AS minta maaf kerana kata punggung isteri Obama besar

Posted: 24 Dec 2011 04:00 AM PST


WASHINGTON - Tidak sepantasnya seorang lelaki mengeluarkan pernyataan yang mempermalukan perempuan. Apalagi jika hal tersebut dilakukan terhadap Wanita Pertama Amerika Syarikat (AS).  


Seorang ahli politik AS dari Parti Republikan, Jim Sensenbrenner, masuk ke dalam jurang kesulitan. Dirinya mengeluarkan komen memalukan, yang menyebut punggung Michelle terlalu besar.


Sensenbrenner mengeluarkan kritik yang melewati batas, dengan mengatakan Michelle Obama memberikan contoh buruk kepada anak-anaknya hanya kerana punggungnya terlalu besar. Anggota Kongres AS itu pun menganggap Michelle Obama bersikap munafik, dengan kempen menangkal obesiti pada anak-anak.


Padahal, Sensenbrenner sendiri dikenal sebagai penggemar makanan yang tidak sihat. Komennya itu dilayangkannya kepada temannya lewat percakapan telefon, tetapi dirinya tidak sedar dia berbicara terlalu keras dan didengar oleh orang lain.


"Dia (Michelle Obama) menguliahi kita tentang mengatur pola makan yang sihat, sementara punggungnya sendiri terlalu besar," ucap Sensenbrenner saat berbicara di telefon di Lapangan Terbang Reagan, Washington, seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (23/12/2011).


Setelah komennya tersebar luas di media, juru bicara dari politisi berusia 68 tahun tersebut mengatakan bahawa anggota kongres itu akan menyampaikan permintaan maaf kepada Michelle Obama. 


"Meski dirinya (Sensenbrenner) tidak sepenuhnya setuju dengan inisiatif  Wanita Pertama, anggota Kongres Sensenbrenner akan menghubunginya meminta maaf atas komen tersebut," jelas juru bicara Sensenbrenner.


Sementara Michelle Obama sendiri tidak mengeluarkan komen apapun mengenai hal ini.

Cars of The Year 2012 versi Playboy

Posted: 24 Dec 2011 03:00 AM PST


LOS ANGELES – Playboy bukan hanya piawai memilih gadis-gadis cantik dan seksi untuk dijadikan model. Kali ini Playboy juga ikut dalam memilih kereta apa saja yang dianggap terbaik dan menjadi Cars of The Year 2012 versi Playboy.


Beberapa  juri dari Playboy memilih Jaguar XKR-S dalam posisi teratas 2012 Playboy Car of the Year.


Jaguar XKR-S memiliki tenaga yang luar biasa. Kereta dibekali mesin V8 5.0-liter supercharged. Dengan mesin tersebut Jaguar XKR-S mampu menghasilkan daya 550 tenaga kuda dengan torsi 680 Nm (501 lb-ft).


Untuk kereta dengan harga mewah Lamborghini Aventador dan Bentley Continental GTC. Selanjutnya, di kategori sedan premium Audi A7 dan Mercedes AMG CLS63. Playboy juga memilih BMW 1M Coupe dan Ford Mustang Boss 302.



Sedangkan untuk crossover dipilih Range Rover Evoque, sementara Lexus CT 200h masuk dalam kategori kereta ekonomik. Bagi mereka dengan anggaran yang lebih terbatas, Playboy merekomendasikan Hyundai Veloster dan Fiat 500.
(zwr)

Mainan Baru Doktor Gigi Tahun 2012: Berus Gigi Plasma [Video]

Posted: 24 Dec 2011 02:00 AM PST

Awal tahun depan nanti, percubaan menggunakan berus gigi plasma akan pertama kali dilakukan kepada pesakit manusia. Tapi yang menarik bukan kerana plasma-nya itu, melainkan kerana alat ini boleh dipakai untuk menampal gigi berlubang tanpa rasa sakit!


 Walaupun namanya Berus Gigi Plasma, berusini sebenarnya bukan berus gigi, melainkan sebuah alat seperti obor yang mampu memancarkan sinar plasma dari hujungnya. Lalu apa kegunaan alat futuristik ini? Menurut professor dari Universiti Missouri, alat ini memiliki dua kegunaan utama.


Pertama, sinar plasma yang hangat, yang bahkan tidak lebih panas dari temperatur ruangan, ampuh untuk melepaskan plak dari gigi. Kedua, alat ini juga boleh dipakai sebagai alat bantu pemasangan tampalan pada gigi berlubang. Menurut sang professor, ada beberapa jenis gigi berlubang yang harus ditambal secara rutin dalam waktu lima hingga tujuh tahun sekali.


 Itupun hanya boleh ditampal beberapa kali hingga akhirnya, mahu tak mahu, harus dicabut. Nah alat ini boleh dipakai dokter gigi untuk menjaga tampalan pada gigi bertahan lebih lama. Caranya dengan menggunakan obor tersebut untuk membentuk lubang khusus pada gigi berlubang. Dengan membentuk lubang yang pas, tambalan pada gigi dapat mencengkam 60% lebih kuat dibandingkan dengan teknik penambalan yang ada saat ini.


 Lihat bagaimana seorang dokter gigi mencuba alat canggih tersebut di video berikut:




sumber: Popsci

Aksi Seorang lelaki Hancurkan 14 Kereta Mazda

Posted: 24 Dec 2011 01:00 AM PST




Roth yang berpakaian sangat rapi, dengan jaket, kemeja dan tali leher itu, terlihat sangat santai menghancurkan 14 kereta Mazda yang sedang parking di dealer menggunakan besi panjang.


Aksi nekad itu berhasil terakam oleh kamera CCTV dan diketahui oleh petugas polis yang berjaga di dealer tersebut. Namun, upaya polisi menangkap pelaku tidak berjalan dengan mudah. Sebab, Roth berusaha lari dan melempari batu ke arah polis yang hendak menahannya.


 Ingin melihat videonya, saksikan di bawah ini :



Lelaki dayus..tinggal wanita cedera keseorangan selepas kemalangan

Posted: 24 Dec 2011 12:00 AM PST


Macam ni punya lelaki pun ada..selamba tinggal wanita itu keseorangan...

Would you leave a passenger behind, a woman no less, after crashing your car? STOMPer Lim says the driver of this car did just that, leaving an injured woman behind in the passenger seat.


"A car crashed into this tree at Teban Garden, causing the upper part of the tree to topple. 


"There was a man, and a woman in the car at first. The man ran away after the accident, leaving the lady in the car alone. 


"The woman was sent to the hospital not long after. 


"I guess the man was drunk and ran away to escape the punishment."


sumber : stomp.com.sg

Pelik..penderma boleh ramas payudara sebelum menderma

Posted: 23 Dec 2011 11:00 PM PST

Pelik Meremas Payudara dimaksudkan tak lain mengumpul dana untuk AIDS. Caranya penderma boleh ramas payudara para model atau bisa disebut SPG sepuasnya. Beginilah aksi untuk mendapatkan wang banyak dalam waktu sekejap..mereka rela payudaranya diremas - remas calon penderma tanpa memperdulikan maruah diri...









Video Anjing yang Syok Mandi ini Jadi Hit Internet

Posted: 23 Dec 2011 10:00 PM PST


Waktu mandi bagi kebanyakan anjing adalah sesuatu yang menakutkan dan dihindari daripada harus dinikmati. Namun bagi Casper, seekor golden retriever, tidak ada yang lebih ia cintai daripada mandi air hangat serta urutan dari majikannya.
Ketika anjing-anjing lain cenderung melompat keluar dari air dan meninggalkan jejak gelembung di karpet, Casper dengan tenang menenggelamkan dirinya dalam air sabun dan membiarkan pemiliknya memandikannya sementar ia menikmati pijitan  lembut. Bahkan, seperti layaknya seorang manusia, Casper berbaring terlentang dengan kepala dibawah air.



Menurut sang pemilik, ia menggunakan shampoo khusus untuk Casper kerana shampoo yang digunakan manusia dapat menyakiti haiwan peliharaan.
Sejak diposting di Youtube pada 27 November lalu, video ini telah menjadi hit dengan 1,1 juta tayangan.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS