Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Video temuramah :Neelofa didakwa mengamalkan ayat tertentu dan mandi bunga untuk kekal Jelita

Posted: 21 Dec 2011 01:13 PM PST



Pelakon yang sedang meningkat naik, Neelofa begitu dikenali dengan raut wajah jelita. Berkesempatan bertemu dengannya, MH TV mendapatkan komen berhubung dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan Neelofa mengamalkan mandi bunga untuk kekal jelita. Dengarkan juga komen Neelofa berkenaan hubungannya bersama Hans Isaac.

Komen Chef Wan tentang Status FB Adlin "Kenapa Nak Marah?"

Posted: 21 Dec 2011 12:50 PM PST

Sensasi pun kurang bersetuju dengan sikap Adlin yang agak kebudak budakan apabila tidak menghormati juri,dan mempersoal kenapa Juri(Chef Wan) tak boleh menerima lawaknya.

Adlin sebagai peserta seharusnya akur,yang laak nya pada malam itu tidak sehebat mana,dan menjengkelkan bagi Juri.Agak tak semenggah disitu..

Setelah Adlin mengisytihar perang FB terhadap Chef Wan,Chef Wan memberi Komen kepada wartawan mengenai isu ini..


Hip: Chef Wan ada baca status Adlin dalam FB yang mahu melancarkan 'perang' di laman siber?
Chef Wan: Saya memang tak baca dan saya dapat tahu pun daripada rakan-rakan dan peminat. Terus terang saya memang tak berminat untuk ambil tahu atau pun melayan sebarang kenyataan yang dikeluarkannya yang saya sifatkan sebagai tidak profesional dan penuh dengan emosional. Saya sendiri tak faham mengapa dia begitu marahkan saya walhal markah markah peserta bukanlah terletak di tangan saya seorang saja. Kalau lihat balik komen saya malam itu pun, rasanya tak adalah mengeluarkan perkataan melampau ataupun menggunakan bahasa yang kurang sopan.

Hip: Mungkin kalau bukan kerana Chef Wan membuat komen panjang lebar di status perkara itu tidak akan melarat seperti ini?

Chef Wan: Komentar itu ditulis itu bukanlah kerana saya suka-suka menulisnya. Pihak Astro sendiri yang meminta saya menulis ulasan saya mengenai persembahan keseluruhan setiap peserta untuk sesuatu minggu itu dan mahu saya membuat sebuah blog khas untuk menyalurkan pandangan saya. Saya buat semua itu adalah atas keizinan Astro dan perkara itu tidak perlu dipertikaikan. Bagaimanapun disebabkan saya tidak mempunyai masa untuk menulis blog, jadi apa salahnya rangkuman komentar saya itu diletakkan di laman FB saya. Kebetulan peminat sendiri bertanyakan pandangan saya mengenai program itu saban minggu. Jadi saya rasa itu adalah cara untuk berkomunikasi dengan mereka yang menggemari program itu sambil bertukar-tukar pandangan.

Hip: Berdasarkan luahannya, Adlin mengatakan Chef Wan tidak layak untuk menjadi juri program itu hanya kerana tidak mempunyai latar belakang sebagai seorang pelawak.

Chef Wan: Pihak Astro mempunyai alasan apabila memilih mereka yang bukan dari latar belakang pelawak untuk menjadi juri atau pengkritik program itu. Mereka mahu kami mewakili penonton biasa. Bezanya kami dari kelompok profil tertinggi dalam bidang masing-masing. Sebagai orang biasa, jadi kami pun kena memainkan peranan sebagai penonton biasa. Formulanya mudah saja, kalau lawak yang ditonjolkan tak lucu, maka tak luculah. Kalau lawak mereka bagus, secara automatik kita ketawa. Dan siapa kata tiada unsur lawak dalam diri saya. Sewaktu mengacarakan program memasak pun, saya tetap berjenaka dengan penonton. Terus terang, lawak Adlin malam itu memang tidak menjadi. Ditambah dengan aksinya yang mempersendakan bapanya sendiri dan tidak peka dengan isu sensitif, jadi dia adalah calon yang memang layak untuk disingkir malam itu selepas berminggu-minggu berada di kedudukan terkebawah.

Hip: Ada yang menganggap, situasi ini berlaku ada kaitan dengan serangan peribadi.

Chef Wan: Mengapa perlu mengaitkan perkara ini dengan serangan peribadi? Siapa dia untuk saya berbuat begitu? Mengapa perlu mengeluarkan kenyataan yang bukan-bukan apabila disingkir? Seperti yang saya katakan tadi, kalau lawak dia bagus, saya puji. Sebelum ini sewaktu dia membawakan watak Sangeetha dan Paramjadu, saya puji persembahannya walaupun ada peminat marahkan saya dan mengatakan pujian saya tidak ikhlas. Kalau saya terhibur dengan persembahan mereka, saya puji. Begitulah sebaliknya. Bagi saya, tak perlulah nak peningkan kepala mencari idea lawak sehingga merumitkan situasi. Apa yang penting, kita berikan apa yang penonton mahukan seperti yang dilakukan kumpulan Boboi dan Osbon yang sentiasa mendapat pujian juri.

Hip: Rasa menyesal tak menerima tanggungjawab sebagai juri apabila berlaku kontroversi ini?

Chef Wan: Saya adalah seorang yang dikurniakan dengan hati yang keras. Datanglah halangan apapun, saya tetap menempuhinya. Sebelum ini pun banyak perkara kontroversi yang saya lalui dan ia sedikit pun tidak mematahkan semangat saya. Cuma pihak Astro ada juga menawarkan saya untuk menjadi juri program ini untuk musim hadapan tetapi saya tidak memberi kata putus. Bukan mudah menjalankan tugas juri, asyik disumpah orang saja seperti yang berlaku sekarang in

Fasha tak percaya Jejai bercinta dengan Neelofa

Posted: 21 Dec 2011 12:25 PM PST



Haha ,adakah Sensasi yang ketinggalan?
Sejak bila pulak ada gossip Jejai bercinta dengan Neelofa nie.

Dalam Video nie kita boleh tengok Fasha memang yakin dan tak percaya langsung Jejai bercinta dengan Neelofa.

Video nie sbnrnya lama dah masa Fasha baru sebulan dua berpisah dengan Jejai selepas Jejai pulang dari Jepun (bercuti dengan keluarga and Nora Danish)

Bila soalan adakah Fasha bercinta kembali dnegan Jejai ,Fasha just ckp No Comment.

I like Fasha,She's soooo prettyyyy and elegant..

Sensasi suka tengok Video kat bawah nie,Fasha is so pretty

Agnes Monica berkulit gelap dengan Fesyen Kebaya nampak Seluar Dalam?

Posted: 21 Dec 2011 12:01 PM PST



Ape punye Fesyen nie pakai kebaya sampai nampak Seluar Dalam? pelik je Sensasi tengok.
Pakaian yang direka oleh pereka fesyen Indonesia iaitu Anne Avanti,direka untuk Agnes pakai semasa pembukaan suka SEA di Palembang.

Agnes kini suka menggelapkan kulit (tanning) kerana menurutnya berkulit gelap kelihatan lebih exotic.

Cantik jugak kan dia berkulit gelap,dah mcm melayu pulak..sebelum nie Agnes berkulit putih melepak.

Menurut Agnes kalau dia nak memutihkan balik kulitnya senang je,dia cuma perlu berhenti berjemur..









Azizah Mahzan, Abby abadi dan Akma Af3 kini sudah bertudung?

Posted: 21 Dec 2011 11:41 AM PST


Baru-baru ini kedengaran gossip Azizah Mahzan kini sudah bertudung.Kalau betul,alhamdulillah.Dalam rancangan Wanita Hari Ini baru-baru ini,Azizah telah tampil dengan imej baru bertudung.

Abby Fana juga sudah berimej tudung selepas menunaikan ibadah Haji .






Gambar Abby abadi bertudung ,bukanlah kerana abby dah bertukar imej,tetapi Abby menghadiri Majlis ceramah agama oleh Ustaz Azzahar.Kata Abby dia juga akan bertudung nanti,sekarang sedang cuba memperbaiki lagi diri .




Rupanya akma Af3 juga kini sduah bertudung.Wah semakin ramai selebriti yang bertudung.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

OHBULAN!

sumber :-

OHBULAN!


Sah Terima Gelaran Datuk, AC Mizal Harap Spekulasi Gelaran ‘Datuk Palsu’ Berakhir

Posted: 21 Dec 2011 10:39 PM PST

Kalau sebelum ini terdengar cakap-cakap skeptikal yang mempersoalkan gelaran 'Datuk' yang diterima penyanyi, pelakon, usahawan berjaya ini, namun pada hari ini, segala spekulasi tersebut bakal berakhir apabila AC Mizal, 41, sah menerima Darjah Indera Mahkota pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk bersempena dengan sambutan hari keputeraan Sultan Pahang Sulta Haji Ahmad Shah yang ke-81.

Pengesahan yang keluar sendiri dari tuan empunya diri ini bermakna maka akan lenyaplah pelbagai spekulasi yang mempertikaikan pengurniaannya sebelum ini sehingga ada yang melabelkannya hanya megusung gelaran 'Datuk Palsu' tidak kurang juga yang sinis berkata, "jual gelang pun boleh dapat Datuk?".

AC atau nama sebenarnya Mizal Zaini ketika ditemui di Hotel Doubletree by Hilton malam semalam menyatakan surat pengurniaan sebenarnya sudah lama diterimanya, iaitu sejak sambutan ulang tahun keputeraan baginda yang ke-79 lagi.

Walaubagaimanapun, upacara itu terpaksa ditunda kerana dia prosedur penerima darjah kebesaran itu perlulah mengikut giliran, dan sebab itulah ia mencetuskan pertikaian orang ramai.

"Hari ini saya baru sahaja selesai dengan sesi raptai untuk acara penganugerahan Datuk bersempena ulang tahun keputeraan baginda Sultan Pahang yang ke-81. Saya berharap dengan pengurniaan Datuk pada esok (hari ini), makan ia akan menjawab segala spekulasi, pertikaian, kata-kata serong juga segala kekeliruan yang tercetus sebelum ini," jelas AC mengakhiri perbualan.

Full content generated by Get Full RSS.

Foto: Bayi Perempuan Marion Caunter & SM Nasarudin, Comel!

Posted: 21 Dec 2011 10:22 PM PST

Tahniah sekali lagi OHBULAN! ucapkan pada Marion Caunter & SM Nasarudin atas kelahiran bayi perempuan mereka.

Gambar yang dikirimkan oleh pembaca OHBULAN! ini menunjukkan Marion dan Nasa dikurniakan seorang bayi yang sihat dan comel. Anak Marion ini dilahirkan pada 16 Disember lepas dan diberikan nama Leia Rose Caunter Nasarudin menggabungkan nama kedua ibu-bapanya.

Semoga berbahagia dan kekal ke akhir hayat buat keluarga Marion Caunter & SM Nasarudin.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Breaking News) Latif Ibrahim Kritikal Di IJN

Posted: 21 Dec 2011 04:29 AM PST

LATIF IBRAHIM

Penyanyi veteran Abd. Latif Ibrahim atau lebih dikenali dengan nama Latif Ibrahim, 61, dimasukkan ke Unit Rawatan Koronari (CCU), Institut Jantung Negara (IJN) pada Ahad lalu akibat serangan sakit jantung.

Penyanyi yang juga adiknya, Datuk Khatijah Ibrahim berkata Latif kini berada dalam keadaan kritikal tetapi stabil.

"Dia dimasukkan ke CCU selepas muntah-muntah dan kini keadaannya agak kritikal. Buat masa ini dia berada dalam keadaan tidak sedarkan diri akibat ubat tidur yang diberikan oleh pihak IJN,"

Tambah Khatijah lagi, ini merupakan kali kedua Latif dimasukkan ke IJN akibat penyakit yang sama.

"Dia sudah lama mengidap penyakit jantung dan pernah menjalankan pembedahan 12 tahun lalu akibat serangan jantung,"

Dalam pada itu, Khatijah berkata buat masa ini pelawat yang ingin menziarah tidak dibenarkan masuk atas arahan pihak IJN.

Kepada anda yang membaca post ini, ayuh sama-sama kita doakan agar Latif Ibrahim segera pulih dari keadaan kritikal.

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Pelancaran Loudspeaker Y2K 11 25 Disember Ini

Posted: 21 Dec 2011 05:05 PM PST

SELEPAS lebih sebulan berhempas pulas memastikan kelancaran serta kelangsungan penganjuran konsert 'bayi' sulung mereka, syarikat yang cukup sinonim dengan industri permotoran berkuasa tinggi, penerbitan dan juga pengurusan acara, Red Garage Group Sdn Bhd (RGGSB) sudah bersedia melancarkan Loudspeaker Y2K 11 25 Disember ini.

Stadium Merdeka yang berkapasiti 45,000 penonton bakal menjadi saksi melihat laungan dan sorakan hebat penggemar muzik tempatan apabila empat ikon rock, Wings, XPDC, Faizal Tahir bersama The Royal FT Force dan Azlan & The Typewriter dengan pengaruh tersendiri bersatu di pentas muzik ini.

Sejarah juga bakal tercipta malam itu nanti kerana pertembungan dua generasi muzik rock berhimpun menikmati lagu-lagu yang pernah dan masih hangat di carta radio tempatan. Hanya satu janji pihak penganjur buat mereka yang hadir, penonton akan pulang dengan memori yang cukup indah.

konser-loudspeaker

Kata Dira Abu Zahar selaku Pengarah Pengiklanan dan Promosi, RGGSB serta bertindak sebagai pengacara malam konsert, jutaan terima kasih diucapkan kepada rakan media TV , cetak, blogger dan portal terutamanya yang tidak putus-putus memberikan sokongan memastikan acara ini disedari masyarakat.

"Saya yakin, dalam arena industri seni ini, penggiat seni termasuk artis dengan rakan wartawan saling memerlukan. Terbabit dengan penganjuran konsert ini terus memperkuatkan lagi persepsi saya bahawa artis dan wartawan itu seperti isi dan kuku.

"Tak lupa juga kepada peminat rock muzik tempatan mahupun luar negara yang menjadi nadi penting kepada kami mempersembahkan konsert ini. Begitu juga dengan stesen radio Hot FM selaku penyiar rasmi, rakan penaja dan mereka yang terbabit secara langsung atau tidak," kata pelakon yang juga pengacara Melodi di TV3 itu.

Untuk membiarkan konsert ini terus ditunggu-tunggu, pihak penganjur memilih untuk tidak mendedahkan lagi giliran artis yang bakal membuat persembahan. Lebih afdal dibiarkan malam 25 Disember ini saja menceritakan momentun dan wajah sebenar yang bakal terjadi selama durasi sekitar tiga jam konsert berlangsung.
Tetapi sedikit pembayang boleh diberikan untuk menaikkan sedikit semangat buat peminat tegar empat wira rock ini. Dira atau nama penuhnya, Khaidhirah Abu Zahar dimaklumkan pihak produksi konsert mengenai beberapa judul lagu popular yang bakal dipersembahkan mereka.

"Saya belum pasti sama ada akan ada kolaborasi membabitkan keempat-empat mereka. Tunggu saja pabila malam konsert menjelma. Saya yakin deruan adrenalin setiap yang hadir akan terpompa saat melihat alunan muzik dan suara, gorengan gitar, ketukan dram dan pelbagai lagi bersatu.

"Faizal Tahir akan mempersembahkan lagu seperti Cuba, Bencinta dan Selamat Malam. Azlan & The Typewriter memilih lagu seperti Kelibat Si Penyair, Fobia, Lagu Untukmu dan tak ketinggalan lagu yang diberi nafas baru, Jeritan Batinku.

"Otai rock negara, Wings mempersembahkan lagu yang terus menyemarakkan semangat rock antaranya seperti Opera Hidup, Ranggi Metropolis, Taman Rashidah Utama, Sejati dan banyak lagi. XPDC pula memilih seleksi lagu Sakinah, Apa Nak Di Kata, Semangat Yang Hilang, Titian Perjalanan dan semestinya banyak lagi," kata isteri kepada pengarah fotografi, Mohd Helmi Mohd Yusof.

Sementara itu, jualan tiket konsert juga cukup memberangsangkan sambutannya hingga saat ini. Kepada yang belum mendapatkannya lagi, tiket berharga RM77 dan RM222 (VVIP) masih dijual. Urusan pembelian tiket boleh dilakukan dengan melayari www.tickethotline.com.my atau di talian, 03 7725 1177/ 03 77251166.

Ia juga boleh dibeli di stesen minyak Petronas terpilih. Malah sempena berlangsungnya Kuala Lumpur Bike Week (KLBW) 2011 di The Lanai, Pusat Pelancongan Malaysia (MATIC), Jalan Ampang pada 23 dan 24 Disember, gerai jualan tiket turut dibuka.

Penjualan tiket pada hari Jumaat bermula dari jam 2.30 petang hingga 12 malam manakala Sabtu, kaunter tiket dibuka dari jam 10 pagi hingga 12 malam.

RGGSB yang beroperasi sejak empat tahun lalu pernah menjayakan kerjasama untuk konsert Double Trouble tahun lalu yang menyaksikan kolaborasi dua otai rock negara, Wings dan Search. Syarikat ini beroperasi secara rasmi di alamat Block K-02-09, Solaris Mont Kiara, Kuala Lumpur

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • PROFILE LOUDSPEAKER
  • Konsert Loudspeaker
  • Konsert Loud Speaker
  • Gambar Selebriti di Majlis Pelancaran Album ALL Your LOVE
  • Hari Raya Haji Jatuh Pada 8 Disember 2008
  • Gambar Afdlin Shauki @ Pelancaran Produk Evian
  • Music Aid 2010
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Pelancaran Pembukaan Lord's Tailor
  • Gambar Selebriti di Pelancaran Program Raya TV3 & TV9
  • Video Sekitar Pelancaran Anugerah Skrin 2009
  • Full content generated by Get Full RSS.

    Bang Yong Guk & ZELO Meet Fans

    Posted: 21 Dec 2011 08:21 AM PST

    Kuala Lumpur,20 December 2011 – M.E Malaysia in joint collaboration with Latina Marketing are set to bring TS Entertainment's latest power rookies to our shores this coming January. The sub-unit of the upcoming TS Entertainment male group, Bang Yong Guk & ZELO, made their debut with their single "Never Give Up" and has charmed their way into the hearts of fans everywhere.

    [B&Z] Tour Poster

    Comprised of rapper, composer and lyricist Bang Yong Guk and recently introduced rookie Zelo, Bang Yong Guk & ZELO looks to bring some heavy hip-hop flavor to the Korean music scene. Fans may already be familiar with Bang Yong Guk, who was featured on SECRET vocalist Song Jieun's single, "Going Crazy," before releasing his own solo track, "I Remember" with Beast's Yang Yo Seob. Newbie Zelo at 15 years old boasts a powerful rap sound channeling the Greek god of rivalry, Zelos, which he was named upon for his strong determination to always prove himself, despite being so young.

    Their debut single "Never Give Up" is specially dedicated to high school seniors who received their results for the university entrance exams with the lyrics of "Never Give Up" encompasses the worries, hopes, and dreams that students face during their teens and young adulthood. The track also features highly- regarded gospel act Heritage, recipient of the R&B-Soul Song Award at the 2007 Korean Popular Music Awards.

    Bang Yong Guk & ZELO will be greeting their Malaysian fans through their first ever public fan meeting at the following details:

    Event : Bang Yong Guk & ZELO First Asia Tour in Malaysia Day/Date : Saturday, January 14th 2012
    Time : 6:00 PM onwards
    Venue : Concourse, Sungei Wang Plaza

    Merchandise: (Pre-Sale) RM80 | (Venue Sale) RM100

    Besides showing off their charismatic and powerful performance, there will also be an exclusive autograph session and exciting game segments where fans can take the chance to interact with the boys. Fans who wish to obtain their autographs simply have to purchase 'Bang Yong Guk & ZELO First Asia Tour in Malaysia' merchandise comprise of a limited edition character T-Shirt and Poster Card from M.E Malaysia or via the merchandise booth on event day itself. The autograph session will be organized on a first come, first serve basis and limited to 200 fans only.

    In conjunction with the boys' visit to Malaysia, Latina Marketing is also giving Korean entertainment fans opportunities to win a FREE trip to Korea this coming January in celebration of the debut of TS Entertainment and Bang Yong Guk & ZELO's highly anticipated 6 (six) members male idol group, B.A.P (Best,Absolute,Perfect) in January. Winners stand a chance to meet the boys personally, attend their debut showcase and also enjoy Seoul's winter.

    For more information, log on to http://www.facebook.com/Inzpire.ME

    The event is jointly organized by M.E Malaysia with Latina Marketing together with TS Entertainment as the Artiste's Management. It is supported by Gua.Com (Official Portal), One FM (Official Radio), KLiK Magazine (Official Magazine), Full House Sunway Giza (Restaurant Partner) and Sungei Wang Plaza (Official Mall).

    About M.E Malaysia

    M.E Malaysia have a vision of creating revolutionary and pioneering event, with a mission is to introduce and develop the long-term potential of talented artists and other pool of talents. Our previous events are Red Bull's Battle of Borneo III and Battle 21 International, Thailand Smile Again Fundraising among others. We strongly believe that entertainment as a whole should bring happiness and create strong, memorable, precious memories for everyone.

    Full content generated by Get Full RSS.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Trik Mencari Jodoh Melalui Internet: Photoshop Foto Profile-mu

    Posted: 21 Dec 2011 09:00 PM PST


    Sudah tidak asing lagi bahwa dalam dunia Internet, banyak orang yang berusaha mencari pasangan hidup. Berbagai cara dilakukan untuk menarik perhatian. Salah satunya adalah dengan melakukan sedikit modifikasi pada foto terbaikmu. Mari kita lihat bagaimana wanita-wanita berikut ini melakukannya.








    Georgina Dixon-Lane, Wanita Yang Menderita Alergi Parah Terhadap Pisang,Nafasnya Boleh Berhenti

    Posted: 21 Dec 2011 08:00 PM PST


    | Kerana alergi aneh yang dideritanya, seorang wanita sudah tak pernah lagi berbelanja di supermarket dan selalu memesan makanan secara online. Ia sangat alergi dengan pisang, bahkan dekat-dekat dengan buah tersebut boleh membuat nafasnya berhenti.


    Georgina Dixon-Lane (22 tahun) sudah 5 tahun tidak pernah menginjakkan kaki ke supermarket, kerana keranjang buah biasanya selalu berada di dekat pintu masuk, termasuk buah pisang.


    Georgina bahkan jarang meninggalkan rumahnya kerana khuatir bertemu dengan orang yang makan pisang. Berdekatan dengan pisang atau orang yang sedang makan pisang boleh menyebabkan Georgina kejang dan tenggorokannya membengkak, hingga akhirnya nafasnya berhenti.


    "Saya selalu belanja makanan secara online, saya tidak boleh menginjakkan kaki di supermarket seperti biasanya kerana buah berada di dekat pintu masuk. Kalau saya dekat dengan seseorang yang makan pisang dan belum menggosok giginya, saya juga boleh kejang," jelas Georgina Dixon-Lane, seperti dilapor Thesun, Senin (12/12/2011).


    Menurut Georgina, doktor memberitahunya bahawa ia alergi dengan lateks alam termasuk pisang, tetapi doktor tidak 100 peratus yakin, sehingga ia begitu takut dengan pisang hingga tak mahu meninggalkan rumah.


    Saat mengalami masa-masa alergi, Georgina pun hamil dan kini memiliki anak lelakinya berusia 8 bulan bernama Bobby. Keadaan hamil dengan alergi membuat anak Georgina lahir dengan keadaan penyakit idiopathic anaphylaxis.


    Bobby juga mengalami alergi terhadap buah-buahan dan sayuran, seperti  kacang-kacangan, roti dan sosej. Dia harus berkonsultasi teratur dengan konsultan imunologi untuk mendapat perancangan diet dan kesihatan.


    Bahkan saat menikah dengan Christopher (28 tahun), tempat pelaksaan pernikahan pun harus dipesan khusus dengan menyesuaikan keperluan makanan.


    "Tempat pernikahan kami tidak dibiarkan menyediakan jamuan pisang apapun selama seminggu sebelum kami menikah. Setiap orang boleh makan mewah, tapi saya hanya harus makan nugget ayam, keripik dan kacang-kacangan," jelas Georgina.


    Georgina mengatakan keadaan alerginya tergolong aneh kerana ia boleh makan pisang di satu hari tanpa merasakan gejala apapun, namun keesokan harinya ia akan mengalami reaksi alergi parah.


    "Saya harus bertindak cepat dan memberikan suntikan adrenalin EpiPen untuk menghentikan reaksi alergi. Saya harus membawa itu sepanjang waktu," tutup Georgina.

    Pulak...Tanduk badak ditukar dengan kayu untuk elak di curi

    Posted: 21 Dec 2011 07:00 PM PST


    GENEVA - Pihak pengurusan Muzium Sejarah Alam Semula Jadi di Bern, Switzerland mengambil langkah drastik apabila bertindak menggantikan tanduk enam ekor badak sumbu yang diawet dengan kayu bagi mengelak ia dicuri.


    Langkah itu dibuat selepas beberapa kurator muzium itu mendengar tanduk badak sumbu dicuri di beberapa muzium di seluruh Eropah termasuk di Britain, Perancis dan Jerman.


    Tanduk badak sumbu amat berharga di Asia kerana kebanyakan penduduk menganggap ia boleh digunakan untuk melawan penyakit dan menguatkan tenaga batin.


    Menurut pihak muzium itu, sejak beberapa bulan lalu, tanduk itu berharga di antara 20,000 franc (RM68,177) dan 250,000 franc (RM852,261).


    "Di pasaran gelap, tanduk badak sumbu lebih bernilai daripada emas," kata muzium tersebut dalam satu kenyataan. - AFP

    Wow..kakak ni 3 bulan tidur kepala ke bawah untuk dapat anak

    Posted: 21 Dec 2011 06:00 PM PST


    COVENTRY: Seorang wanita yang menghidap penyakit ganjil sehingga menyebabkan dia berulang kali mengalami keguguran, akhirnya melahirkan anak selepas baring dengan kepala di bawah dan kaki di atas selama tiga bulan.


    Ketika hamil lima bulan, Donna Kelly, 29, diberitahu, kandungannya hanya satu inci dari bahagian atas serviksnya dan ia terdedah kepada keguguran.




    Doktor menasihatinya baring di atas katil yang kepala direndahkan 45 darjah bagi mengurangkan tekanan.




    Donna terpaksa berada di atas katil itu sepanjang hari, dan bangun hanya untuk ke tandas.




    Donna yang kemudian melahirkan anak, Amelia, berkata: "Pada mulanya ia membuat saya sakit dan saya mengalami pening kepala yang amat sangat. "Tetapi selepas beberapa hari, tubuh saya sudah boleh menerimanya dan saya sudah biasa dengan keadaan itu.




    "Saya menggunakan beberapa bantal dan penghadang sekeliling katil itu menghalang saya daripada jatuh.







    "Saya terpaksa mengiring untuk makan dan ini menyebabkan saya selalu mengalami kebas pada sebelah tangan selepas setiap kali makan," katanya.




    Donna yang berasal dari Coventry mengalami masalah kelemahan serviks sejak melahirkan anaknya yang pertama, Joshua, kini berusia empat tahun.





    Dia mengalami dua keguguran selepas itu, pertama pada minggu ke 19 dan kemudian pada minggu ke 23. - Agensi


    sumber : myMetro

    Bayi comel berkepala dua lahir di Brazil

    Posted: 21 Dec 2011 05:00 PM PST


    BRAZILLIA: Seorang wanita dilapor melahirkan bayi berkepala dua.


    Bayi lelaki seberat 4.5 kilogram itu dilahirkan menerusi pembedahan di sebuah hospital di Anajas, negeri Para di utara Brazil.




    Keputusan imbasan menunjukkan, walaupun bayi itu mempunyai dua kepala yang sempurna, dia mempunyai satu jantung dan semua organ pentingnya berfungsi secara normal.




    Menurut doktor, bayi berkenaan sihat dan kedua-duanya sudah mula berfungsi secara normal.




    Wanita berusia 25 tahun itu yang tinggal di kawasan pedalaman Para, tidak menjalani pengimbasan ultra- sound sepanjang kehamilannya dan hanya mengetahui mengenainya beberapa minit sebelum melahirkan kandungannya pada awal pagi Isnin lalu.




    Pengarah hospital, Claudionor Assis de Vasconcelos, memberitahu akhbar O Povo, wanita berkenaan mengambil keputusan untuk ke hospital kerana mengalami sakit perut yang teruk.







    "Apabila doktor menjalankan pengimbasan terhadapnya, mereka mendapati bayi dalam kandungan itu mempunyai dua kepala dan kelahiran biasa membahayakan si ibu dan juga anaknya. "Proses pembedahan mengambil masa sejam kerana kepala bayi itu berada di atas.




    "Walaupun berdepan dengan masalah kerana hospital kami kecil dan terletak di kawasan pedalaman, kami berjaya menyelamatkan si ibu dan anak. Itu yang menjadi matlamat kami. "Dan bagi kami, ia sesuatu yang mengejutkan untuk mendapati bayi itu sihat," kata de Vasconcelos.





     Menurutnya, wanita itu tidak menunjukkan sebarang keresahan selepas mengetahui anaknya berkepala dua.




    "Bayi itu disambut gembira oleh keluarganya. Si ibu menyusukan kedua-dua mulut bayinya yang berada sepanjang masa dengannya di dalam bilik. Dia ingin membawa pulang bayi itu terus ke rumah," katanya.




    Wanita berkenaan dibawa dengan ambulans udara semalam ke sebuah hosptal pakar di Belem, ibu negeri Para, untuk menjalani pemeriksaan lanjut.




    Mereka dijangka dibenarkan pulang, minggu ini.




    Ini adalah kali kedua bayi berkepala dua dilahirkan di Brazil tahun ini.




    Sebelum ini, Sueli Ferreira, 27, melahirkan bayi berkepala dua di negeri Paraiba tetapi ia meninggal dunia beberapa jam kemudian kerana satu daripada kepala itu tidak menerima oksigen secukupnya. - Agensi


    sumber : myMetro

    Implan Payudara Menyebabkan Kepanikan di Eropah

    Posted: 21 Dec 2011 04:00 PM PST

    Kes terkuaknya kecurangan yang dilakukan oleh pengeluar implan payudara ketiga terbesar di dunia menimbulkan kepanikan bagi pelanggan yang berada di Perancis, kini kepanikan tersebut mulai menjalari warga negara Inggris. 


     Alexandra Blachère, ketua group pengaduan.  Kepanikan ini menyeruak setelah 50.000 warga Inggris yang memiliki implan cacat dari pengeluar PIP diminta untuk waspada. Pihak pemerintah Perancis saat ini sedang bersiap-siap untuk mengangkat implan bermasalah tersebut dari seluruh wanita yang memilikinya. Perusahaan Perancis PIP, yang pernah menjadi produsen implan payudara ketiga terbesar di dunia ini diduga telah menggunakan bahan silikon dibawah standard yang berlaku. 


    Implan buatan mereka yang termasuk termurah yang dapat ditemui di pasaran, diduga mengandung silikon yang sebenarnya diperuntukan untuk bahan pembuat matras, bukan untuk keperluan medik. Produk mereka dieksport ke dunia internasional dan saat ini sudah tercatat sebanyak 8 kes kanser, dimana satu diantaranya meninggal, dan ratusan kes kebocoran implan. Silikon yang perusahaan ini gunakan sebenarnya sudah lulus pengujian oleh badan pemeriksa produk kesihatan MHRA, dimana hasilnya tidak ditemukan adanya zat yang secara potensial dapat membuat timbulnya kanser. 


    Namun begitu, berkuasa Perancis mengatakan bahawa kualiti jel yang rendah dapat menjadi faktor yang menyebabkan penyakit kanser. Perancis sendiri mengatakan akan menanggung biaya operasi pembuangan implan selama waktu pemasangannya dulu kerana faktor kesihatan. Masalahnya, sebanyak 80% operasi yang dilakukan dilandasi oleh faktor kecantikan. Hasil investigasi oleh pihak Perancis, PIP diduga menggunakan jel silikon yang berharga 10 kali lebih murah dibandingkan jel yang diperbolehkan. Dengan cara seperti itu, perusahaan ini telah menjimatkan pengeluaran sebesar 1 juta euro setiap tahunnya. Semuanya terungkap setelah beberapa doktor melaporkan adanya kerosakan dan kebocoran pada produk perusahaan itu. Seorang jaksa dari Marseilles yang sedang menyiasat kes ini juga dilaporkan telah menerima surat pengaduan rasmi dari 2.172 wanita. Surat-surat serupa juga mulai datang dari Sepanyol dan Itali.


     sumber: independent.co.uk

    Artis cantik hampir terduduk kerana gaun labuh sangat

    Posted: 21 Dec 2011 03:00 PM PST






    IP man sedang traning di MRT station

    Posted: 21 Dec 2011 10:00 AM PST


    sumber gambar : stomp.com.sg

    Dikata Pelacur, Zhang Xinyu & Kate Tsui Bertengkar

    Posted: 21 Dec 2011 09:00 AM PST


    HONG KONG - Gara-gara rebutan perhatian dengan aktor Ron Ng, Zhang Xinyu dan Kate Tsui nyaris bertumbuk. Beruntung, insinden tersebut langsung dilerai pengunjung kafe.
      
     Pertengkaran itu bermula saat Xinyu mengetahui Kate sengaja mengirim foto bogel, dan menulis pesan kata-kata mesra saat Ron shooting drama seri.
      
     Kemarahan Xinyu semakin memuncak, ketika mengetahui Kate diam-diam bertemu dengan Ron di sebuah kedai kopi, di mana keduanya sedang asyik bercengkerama. Demikian seperti dilansir QQ.com, Rabu (21/12/2011).
      
     Melihat kekasihnya sedang bermesraan dengan wanita lain, Xinyu tidak terima, dan langsung naik pitam. Dia pun langsung memaki Kate dengan sebutan pelacur.
      
     Menanggapi kejadian itu, Kate tiba-tiba tidak boleh dihubungi, dengan mengganti nombor lain. Sedangkan soal Xinyu dan Ron, hingga berita ini diturunkan belum ada khabarnya.
    (efi)

    Sebelum Veena Malik, 6 Artis Ini Juga Foto Bogel

    Posted: 21 Dec 2011 08:00 AM PST


    MUMBAI - Ternyata, tak hanya Veena Malik saja yang beraksi bogel untuk pemotretan majalah. Ada beberapa artis Bollywood yang rela mengumbar tubuhnya demi meraih populariti sepanjang 2011 ini.


    Mereka adalah Anushka Sharma, Kangana Ranaut, Mandira Bedi, Poonam Pandey, Preeti Desai dan Mallika Sherawat. Artis televisyen Mandira Bedi mengejutkan bangsa India setelah berani tampil topless. Demikian seperti dilansir One India, Rabu (21/12/2011).


    Dalam balutan rok pendek, Mandira menggunakan tangannya untuk menutupi payudara. Pemotretan yang berani itu menampilkan tubuh kencangnya, dan tato di perutnya yang cukup mengejutkan raami orang. Sebab sebelumnya, dia belum pernah melakukan aksi buka-bukaan.


    Siapa yang tak kenal dengan model kontroversi yang memposting adegan bilik mandi di situs peribadinya? Ya, dialah Poonam Pandey. Bahkan, gara-gara video vulgarnya yang sensasional, Poonam menarik perhatian perusahaan kereta Amerika Syarikat untuk menjadi model games poker, yang mengharuskannya melucuti pakaiannya.


    Preeti Desai, dia mungkin menjadi gadis aktor Abhay Deol. Namun, seperti kebanyakan artis Bollywood lainnya, Preeti juga menjadi korban terbaru foto metamorfosis. Gambar topless-nya yang beredar di internet memberikan populariti besar, tapi Preeti membantah telah berpose telanjang dada.


    Kecantikan Yana Gupta tenggalam beriringan dengan kariernya. Tiba-tiba saja, Yana mengejutkan semua orang dengan berpose topless untuk majalah FHM.


    Veena Malik, artis l Pakistan ini menjadi ratu kontroversi di India sejak akhir ini di Big Boss. Veena mengguncang bangsa India dan Pakistan setelah melucuti semua pakaiannya, dan berpose telanjang untuk majalah FHM.


    Mallika Sherawat, salah satu artis favourite Bollywood yang paling senang mempamerkan lekuk tubuh, dan keseksian tubuhnya. Dia juga berani menghadapi media untuk semua aksi kontroversinya.


    Bipasha Basu. Entah dalam balutan bikini atau sari, dia piawai mempamerkan lekuk indah tubuhnya. Dan bikini merah Bipasha menjadi salah satu yang menarik banyak penonton untuk menonton ke wayang. 


    Vidya Balan. Seperti Preeti Desai, Vidya merupakan korban dari teknologi dimana wajahnya diedit dan ditempelkan pada wajah model semi-telanjang Jennifer Lamiraqui.


    Anushka Sharma menjadi salah satu artis yang menjadi pesaing ketat Bipasha dan Mallika, di mana baru-baru ini Anushka tampak mengenakan bikini untuk adegan filem Ladies vs Ricky Bahl.


    Kangana Ranaut tidak hanya anak kesayangan Bollywood, tetapi juga terkenal kerana tindakannya senang bereksperimen. Kangana untuk pertama kalinya memakai bikini untuk filmnya Rascals.
    (efi) 

    Video: Gol Bunuh Diri Paling Spektakuler di Dunia

    Posted: 21 Dec 2011 07:00 AM PST


     Rasa bangga sekaligus malu mungkin dirasakan pemain bolasepak dari liga Hong Kong, Festus Baise. Malu kerana menjaringkan gol bunuh diri, bangga kerana itu ia lakukan dengan spektakuler.


     Peristiwa itu terjadi dalam pertandingan Citizen AA, yang dibela Baise, melawan Sun Hei SC di  divisyen satu Hong Kong.


    Gol bunuh diri nan luar biasa itu sendiri lahir saat Baise, yang merupakan pemain pertahanan, hendak berusaha membuang bola umpan silang yang dilukan pemain Sun, Jack Sealy, ke kotak penalti.


     Dengan posisinya yang sudah berada di depan posisi jatuhnya bola, Baise niscaya kesulitan menendang bola dengan cara biasa. Tapi ia menolak menyerah.


     Pemain kelahiran Nigeria 31 tahun lalu itu justru memilih cara membuang bola, yang sebenarnya jauh lebih sulit. Mencondongkan tubuh ke depan sehingga membelakangi bola, ia mengangkat kaki dan menyepak  dengan tumitnya.


     Sepakan seperti itu acap disebut sebagai tendangan kalajengking, mengacu kepada penyelamatan yang dilakukan kiper Colombia Rene Higuita di bawah gawangnya pada tahun 1995 lalu.


     Cara menendang bola secara spektakuler seperti yang dilakukan Higuita 16 tahun silam, bola justu melambung dan masuk ke gawang pasukannya sendiri dengan penjaga gol kesulitan menangkapnya.


     Pertandingan itu sendiri dicatat Metro.co.uk berakhir dengan skor 3-2 untuk kemenangan Citizen,pasukanya Baise, sehingga ia pun mungkin boleh sedikit lega.


     Nah, laga itu sebenarnya dihelat pada akhir minggun lalu. Tetapi baru beberapa hari kemudian menuai sorotan luas menyusul munculnya video di Youtube aksi Baise dengan gol spektakuler, meski ke dalam gawang pasukannya sendiri.

    Selebriti Cantik Hidap Kanser Payudara

    Posted: 21 Dec 2011 06:00 AM PST


    Kisah kematian Eva Ekvall begitu mengejutkan. Di usia 28 tahun, Miss Venezuela yang mendapat runner up ketiga Miss Universe 2001 ini, menghembuskan nafas terakhir akibat kanker payudara. 


    Ekvall terlambat menerima diagnosis penyakitnya. Membuatnya sulit bertahan setelah hampir dua tahun berjuang dengan beragam perawatan termasuk  kemoterapi, radiasi, dan mastektomi.

     Ia terlambat mengetahui penyakit itu kerana mengira benjolan di payudaranya hanya perubahan tubuh akibat kehamilan. "Saya marah terhadap diri sendiri, seharusnya saya tak mengabaikannya.Mak cik dan nenek saya meninggal akibat kanser payudara." 


     Tubuhnya yang membengkak terus melemah. Seluruh helai rambut di kepalanya tanggal menyisakan kepala botak. Rambut halus di alis dan bulu matanya pun gugur tak bersisa. 


     "Tidak seorang pun pernah melihat saya botak, tanpa make up Sungguh menyakitkan melihat diri saya sendiri di cermin," ucapnya lewat sebuah buku yang ia tulis sebelum meninggal, bertajuk 'Fuera de Coco atau Out of Focus', seperti dikutip Daily Mail. 


     Melalui buku yang memuat foto perubahan tubuhnya selama sakit itu, Ekvall ingin menyampaikan pesan mengenai pentingnya pencegahan kanser payudara. Apalagi kepada masyarakat di negaranya, di mana implan payudara dan operasi plastik sudah menjadi hal lumrah. 


    Selebriti Hidap Kanker Payudara, Kanker payudara memang menjadi momok bagi wanita. Meski belum terungkap penyebab utamanya, penyakit 'pembunuh' kedua setelah kanser mulut rahim atau serviks, ini boleh dipicu genetik, juga gaya hidup buruk.

    Rambut wanita ini tiba-tiba menjadi hijau

    Posted: 21 Dec 2011 05:00 AM PST

    STOCKHOLM - Bagi beberapa perempuan eksentrik, rambut berwarna hijau tentunya menjadi kebanggaan. Tetapi apabila warna rambut itu tidak diinginkan, tentunya boleh membuat kesal.

    Sekelompok perempuan di Sweden terkejut saat rambut pirang yang mereka jaga selama ini, berubah dalam sekejap menjadi hijau. Perubahan ini terjadi saat mereka sedang mandi. Demikian diberitakan News Lite, Rabu (21/12/2011).

    Sedar ketika rambut mereka berubah hijau, perempuan-perempuan ini mengira aliran air ke rumah mereka mengandung tembaga yang cukup tinggi. Tetapi saat diselidiki, kandungan tembaga pada aliran air rumah itu tidak memiliki masalah.

    Petugas kebersihan air yang mencari tahu penyebab perubahan warna air ini menemukan, air panas yang digunakan perempuan ini ternyata membuat lapisan tembaga pada paip air mengelupas. 

    Secara tidak sengaja, air panas dan tembaga itu bereaksi dan membuat air berubah berwarna hijau. Akhirnya, perempuan-perempuan ini terpaksa mandi dengan air dingin agar rambut mereka tidak lagi menjadi hijau. -okezone

    Parah..kerana temujanji tengok wayang batal,model remaja bunuh diri

    Posted: 21 Dec 2011 04:00 AM PST

    Gabrielle Joseph (16) seorang model dari Wales  membunuh diri kerana temu janji untuk menonton wayang dengan seorang lelaki dibatalkan pada saat akhir menggunakan SMS.  Menurut siasatan polis Gabrielle membunuh diri dengan melompat didepan keretapi berhampiran rumah beliau di Briton Ferry Wales. Sebenarnya beliau sudah lama mengalami tekanan dan sms pembatalan temujanjinya menambahkan lagi tekanan. Sebelum membunuh diri beliau sempat mengemaskinikan status Facebook beliau dengan "Aku nak bunuh diri aku!" .Beberapa jam kemudian dia dijumpai mati.


    selanjutnya ke Daily Mail

    Pemanggang Roti Multifungsi Boleh Jadi Radio

    Posted: 21 Dec 2011 03:00 AM PST


    Wanita akrab dengan multitasking: melakukan sejumlah hal sekaligus. Konsep inilah yang kemudian diaplikasikan untuk perangkat toaster atau pemanggang roti yang direka dengan perangkat radio dan pemutar musik. 


     Sambil menunggu roti terpanggang sempurna, mereka akan terhibur dengan siaran radio atau muzik yang mengalun dari perangkat multifungsi tersebut.


     Melihat peluang menjanjikan dari pelancaran produk semacam ini, sejumlah produsen tak hanya fokus dengan detail fungsi. Mereka juga mengeksplorasi desain produk demi terlihat cantik sebagai hiasan dapur atau ruang makan. 


     Perangkat dapur yangsedang hot di Inggris ini, menjadi salah satu produk favourite untuk hadiahNatal tahun ini. Sejumlah pengeluar menawarkan produk ini dengan beragam desain memikat, pun variasi harga mulai dari £29,99  hingga £229 . 


    Inovasi pemanggang roti sebenarnya bukan hal baru. Beberapa tahun lalu, Sasha Tseng Incorporates melancarkan sebuah notepad toaster. Di salah satu sisi pemanggang terdapat bidang untuk menulis, di mana tulisan itu akan tercetak automatik di atas roti yang sedang dipanggang.

    Salah tekan pedal minyak,nenek 92 tahun langgar kereta Lotus

    Posted: 21 Dec 2011 02:00 AM PST




    MICHIGAN, KOMPAS.com — Seorang nenek berusia 92 tahun dari Southfield, Michigan, AS, menghancurkan kaca gerai pamer Auto Europe dengan Toyota Camry. Tak hanya memecahkan kaca, Camry yang ia kendarai juga menlangggar pintu kiri sebuah Lotus Exige berharga 78.000 dollar AS yang sedang dipamerkan.


     Yang menarik, si nenek yang usianya "sangat tidak layak" untuk memandu kereta itu malah memandu kendaraan yang berklajuan tinggi.


     Menurut polis wilayah Birmingham, Michigan, nenek itu berjalan keluar dari lokasi kemalangan tanpa mengalami cedera. Sementara itu, Matt Blanc, seorang pekerja di Auto Europe, mengatakan, ada tiga pekerja ketika itu. Polis menyatakan, tidak seorang pun mengalami luka.


     Seorang polis lain, Terry Kiernan, menyebutkan bahawa nenek itu pada awalnya terlihat akan parking. Namun, ia tanpa sengaja memijak pedal minyak dan Toyota Camry itu pun melanggar kaca dan "mencium pipi" Lotus tersebut.


     Kerosakan pada tiap kereta dan gerai pamer tidaklah besar. Kiernan mengatakan, baik polis mahupun Auto Europe akan berbicara soal biaya kerosakan. Namun, ia juga menyampaikan bahawa polis akan membuat laporan kepada Sekretaris Negara Michigan mengenai kemampuan wanita dalam memandu. Ini merupakan prosedur umum di Michigan jika sebuah kemalangan melibatkan orang tua.

    Kemalangan-kemalangan yang melibatkan penis yang brutal

    Posted: 21 Dec 2011 01:00 AM PST


    Ungkapan hati-hati dengan kelaminmu mungkin sesuai untuk mengingatkan orang akan bahaya yang boleh timbul dari kemalangan. Selain penis patah atau ereksi yang terlalu lama, beberapa kemalangan seputar penis tercatat sebagai kemalangan penis yang paling gila.


    Kemalangan-kemalangan penis yang paling gila yang pernah tercatat antara lain:


     1. Alih-alih ketika menggergaji kaki almari, seorang tukang kayu bernama Stuart Keen (54 tahun) tanpa sengaja menggergaji penisnya sendiri ketika sedang membuat beberapa perabot di tempat ibunya. Stuart Keen dan penisnya yang terlepas itu segera dilarikan ke hospital di Wantage, Inggris, dan untungnya ada seorang doktor yang  mampu menampalkannya kembali.


     "Stuart adalah seorang tukang kayu dan biasa menggunakan alat yang tajam dan kadang-kadang berbahaya. Kejadian ini merupakan kemalangan yang sangat ngeri tapi hal ini sering dialami orang-orang dalam profesi ini," kata ibunya yang membela anaknya.


     2. Pemain bolasepak dari Jerman Chavdar Yankow hampir kehilangan kejantanannya saat sebuah tackle lawan menghasilkan enam jahitan pada penisnya pada pertandingan tahun 2005. Yankow yang ketika itu berusia 21 tahun boleh pulih cepat dengan jahitan sepanjang tiga inci, berkat pasukan doktor yang menanganinya. 


     3. Banyak hal memalukan yang dapat terjadi pada remaja ketika berusia 14 tahun, tapi anak India ini benar-benar luar biasa. Ia mengatakan bahawa ketika ia membersihkan akuarium, ia merasa ingin buang air kecil. Daripada meletakkan ikan kecilnya, ia membawa ikannya ke toilet bersamanya dia. Tak sangka saat kencing si ikan tersebut melompat ke hujung penisnya dan tak mahu lepas. Doktor di unit gawat darurat boleh melepaskan ikan yang licin itu dengan  mengaitnya dan menariknya keluar.


     4. Tahun 2007, seorang lelaki berusia 30 tahun dari Australia tidak konsentrasi pada pekerjaannya. Penis lelaki yang bekerja di tempat penggergajian kayu itu terjebak dalam mesin gergaji. Meski kehilangan banyak darah, untungnya lelaki itu boleh selamat.


     5. Seorang atasan bercumbu dengan setiausahannya di tempat parking perusahaan. Ketika si setiausaha sedang melakukan oral seks, sebuah truk pengiriman tak sengaja melanggar kendaraannya. Seketika sang setiausaha terlempar sambil menggigit dan membawa penis bosnya bersamanya.


     6. Seorang korban serangan geng jalanan dirawat ke UGD India dengan kondisi sakit perut yang buruk tiga hari kemudian. Dia tak mahu mencari perawatan medik kerana dia adalah pekerja ilegal di India. Doktor tidak tahu apa masalahnya sampai melakukan rontgen pada penisnya. Ternyata, ada paku di dalam penisnya. Rupanya geng jalanan itu memasukkan paku sepanjang dua inci hingga uretra-nya. Untungnya, paku tersebut dapat diambil dan penisnya baik-baik saja.


     7.  Pada tahun 2006, penis seorang lelaki  China tidak berfungsi akibat kemalangan. Untungnya ia bernasib baik dengan menjadi penerima transplantasi penis pertama. Lelaki berusia 44 tahun yang telah menikah ini mendapat penis baru dari seorang lelakiseparuh baya. Meskipun transplantasinya sukses, doktor bedah yang menanganinya berkata ia ingin penis barunya itu diangkat kembali. Alasannya adalah kerana penolakan psikologis dari sang isteri melihat bentuk penis transplantasi yang lebih besar.


     8. Seorang lelaki berusia 34 tahun di New York menyuntikkan larutan kokain ke dalam saluran kencingnya. Ia kemudian mengalami pembekuan darah dan mengalami gangren yang mengakibatkan sembilan jari, kedua kaki, dan penisnya dibuang.


     9. Seorang lelaki di Arizona pergi ke kedai senjata dan dan kemudian tanpa sengaja menembak kemaluannya sendiri. Laki-laki ini ternyata tidak tahu bagaimana menggunakan pistol, yang ternyata pistol berwarna merah muda itu adalah milik kekasihnya.


    sumber

    Protes bogel,3 aktivis dibuang ke hutan

    Posted: 21 Dec 2011 12:00 AM PST

    MINSK - Polis Ukraine membuang tiga orang aktivis feminis kerana melakukan aksi protes tanpa pakaian. Para aktivis itu melakukan aksinya di Ibu Kota Belarusia, Minsk dan pada saat itulah mereka ditangkap.

    Para aktivis mengatakan, mata mereka ditutup ketika ditangkap, mereka pun dibawa ke hutan dan disiram dengan minyak. Polis  juga dikhabarkan memotong rambutnya dengan pisau dan mengancam akan membakarnya. Para aktivis itu akhirnya melarikan diri ke sebuah desa kecil.

    Aktivis perempuan itu tengah memperingati 1 tahun aksi protes pemilihan umum Belarusia dan mengecam Presiden Alexander Lukashenko. Namun, mereka melakukan aksinya tanpa mengenakan pakaian. Menurut informasi dari beberapa situs internet, para aktivis itu cuba untuk mempersatukan perempuan muda di bawah aspek sosial, intelektual, dan budaya. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Rabu (21/12/2011).

    Kedutaan Besar Ukraine di Minsk menolak dakwaan para aktivis itu, namun para diplomat tetap akan melakukan penyelidikan terhadap kes ini.

    Juru bicara polis Belarusia juga menolak untuk memberi komen lebih lanjut. Dirinya hanya mengatakan, tindakan dari para aktivis perempuan itu adalah sebuah provokasi. Perempuan-perempuan itu juga menuntut pembebasan dari sejumlah tahanan politik. Sebanyak enam jurnalis juga dikhabarkan ditangkap kerana meliput aksi protes itu.

    Pemilihan umum Belarus juga kerap dikecam oleh para oposisi kerana mereka menganggap pemilihan umum itu tidak demokratis. Pada Desember 2010 lalu, protes terhadap pemilihan umum Belarus pecah dan polis  dikerahkan untuk mengamankan situasi. 

    Banyak pengamat yang menganggap, Lukashenko yang mendapatkan 80 peratus suara dalam pemilihan umum melakukan kecurangan. Peristiwa itu juga cukup mendapat kecaman keras dari Organisasi Keamanan dan Kerja Sama Eropah (OSCE).

    Gila..lelaki mati kerana makan kokain daripada dubur abangya

    Posted: 20 Dec 2011 11:00 PM PST

    SOUTH CAROLINA - Seorang lelaki tewas setelah memakan kokain yang disembunyikan di dubur saudaranya sendiri. Lelaki itu pun sebelumnya sudah ditangkap oleh pihak polis.

    Deangelo Rahsart Mitchell dan Wayne Mitchelle ditangkap oleh polis kerana membawa bahan terlarang di keretanya. Ketika kedua adik beradik itu masuk ke dalam kereta polis, Deangelo memerintahkan adiknya untuk memakan kokain yang disembunyikan diduburnya. 

    Aksi bodoh kedua adik beradik itu tertangkap dalam kamera rahsia yang ada di dalam kereta polis. Deangelo cuba untuk meyakinkan adiknya agar memakan kokain di duburnya agar polis tidak menemukannya dan selamat dari hukuman penjara seumur hidup. 

    Wayne pun setuju untuk memakan kokain di dubur abangnya demi menghindari penjara seumur hidup, dan pada saat Wayne memakannya, Wayne langsung overdose dan tewas seketika.

    "Ini sangat memuakkan. Saya bahkan cukup sedih dan terkejut saat menyaksikan peristiwa ini," ujar ketua polis Jon Zumalt, seperti dikutip ABC4, Rabu (21/12/2011).

    Deangelo sudah keluar dari penjara pada 1 Disember lalu, namun polis sempat mendakwanya atas kes pembunuhan. Saat ini, dean pun akan kembali lagi ke penjara dalam kes narkotika.-okezone

    GAYA BERCINTA ALA RODEO BOLEH BUAT PATAH KEMALUAN

    Posted: 20 Dec 2011 10:29 PM PST


    Cedera saat berhubungan seks bukanlah hal yang aneh, terutama jika gaya bercintanya memang aneh. Gaya bercinta seperti koboi menjinakkan kuda liar atau disebut juga rodeo-sex, termasuk gaya aneh yang paling rentan membuat patah kemaluan.


     Gaya bercinta ala rodeo biasanya dilakukan dengan posisi perempuan di atas (woman on top), bergaya seperti koboi yang berada di atas tubuh lelaki sebagai kudanya. Bagi perempuan gaya ini relatif aman, namun bagi lelaki sangat membahayakan kemaluan.


     Risiko cedera yang dihadapi oleh laki-laki saat melakukan gaya ini adalah ketika kemaluannya berbenturan dengan objek yang tidak elastis pada tubuh perempuan. Objek tersebut umumnya adalah tulang panggul, yang boleh membuat kemaluan tersepit lalu patah.


     "Kemaluan laki-laki tersepit lalu patah paling sering terjadi saat melakukan posisi rodeo-sex," kata Billy Goldberg, PhD, seorang profesor di bidang kegawatdaruratan dari Indiana University seperti dikutip dari Menshealth.com, Selasa (20/12/2011).


     Namun menurut Prof Goldberg, risiko cedera seperti ini boleh dikurangi dengan cara mengimbangi gerakan perempuan yang menjadi koboi. Agar kemaluan tidak tersepit oleh tulang panggul, usahakan agar jarak bebas ketika koboi mengangkat tubuhnya tidak lebih dari 3-5 cm.


     Gerakan lain yang perlu diimbangi adalah saat koboi memiringkan tubuhnya. Jika tubuh pasangan perempuan mulai miring ke arah yang berlawanan dengan arah ereksi, jangan diam saja tetapi ikuti gerakannya agar kemaluan tidak ikut tertarik lalu patah.


     Selain itu, pemanasan sebelum bercinta juga perlu dilakukan jika memang pasangan tersebut punya riwayat sering cedera otot. Daripada salah urat ketika melakukan gaya-gaya ekstrem, lebih baik otot-otot dilemaskan dulu agar tidak kaget saat dipaksa bekerja keras. [detikHealth]

    Kesian..nenek tertelan ball pen selama 25 tahun

    Posted: 20 Dec 2011 10:00 PM PST

    Kecelakaan ini membuat seorang perempuan di Inggris menelan ball pen selama 25 tahun . Benda itu baru dikeluarkan setelah perutnya bermasalah dan ajaibnya ball pen ini masih boleh digunakan meski plastik di luarnya rosak trkenae terkena asid diperut.


     Kes yang dipublikasikan dalam British Medical Journal Case Reports itu menjelaskan, kes ini menimpa perempuan berusia 79 tahun yang tidak disebutkan namanya. Ia dibawa ke hospital kerana berat badannya turun drastik dan mengalami diare parah. Doktor mengatakan ia menderita diverticulosis, yakni terbentuknya kantong kecil yang menonjol di usus dan memang sering dialami orang lanjut usia. Namun ketika perutnya diperiksa dengan ultrasonografi (USG), doktor menemukan benda mencurigakan berwujud batangan memanjang. 


     Barulah ketika ditanya oleh doktor, pesakit ini mengaku pernah menelan ball pen 25 tahun lalu. Pengakuan ini mengejutkan, sebab benda yang paling sering tertelan biasanya adalah gigi palsu dan tusuk gigi sementara ball pen dianggap terlalu besar untuk masuk kerongkongan. 


     Menurut Dr Oliver Waters yang menangani kes tersebut, pesakit ini mengaku pernah mengorek sesuatu di kerongkongannya pakai ball pen 25 tahun lalu. Namun kerana hilang keseimbangan, mendadak ia jatuh dan ball pen itupun tertelan masuk ke dalam perutnya. Ketika ia menceritakan apa yang terjadi kepada suami dan bahkan doktor peribadinya, tidak ada satupun orang yang percaya bahawa ia menelan ball pen. Bahkan semasa di periksa dengan sinar X di hospital pada waktu itu tidak menunjukkan ada benda aneh di perutnya. "Dalam kes seperti ini, sinar X memang tidak boleh mendeteksi benda dari plastik dengan akurat.


     Kerana itu tidak ada salahnya percaya pada pengakuan pesakit meskipun nampaknya kurang masuk akal," kata doktor dalam laporan tersebut. Belakangan, doktor menyimpulkan bahwa gangguan pencernaan yang dialami pesakit tersebut tidak berhubungan dengan ball pen yang tertelan. Namun bagaimanapun, ball pen yang sudah bersarang selama 25 tahun itupun dikeluarkan agar tidak menjadi masalah di kemudian hari. Saat dikeluarkan, bentuk pulpen itu sudah rusak parah kerana bertahun-tahun bereaksi dengan asid di perut yang terkenal sangat kuat. Namun ajaibnya, meski bahagian luarnya hampir tidak berbentuk, ball pen itu masih berfungsi dengan baik ketika dicuba untuk menulis di kertas.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS