Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Gambar) Nurul AF2 Sudah Menjadi Tunangan Orang

Posted: 25 Feb 2011 06:04 AM PST

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

Agak lama juga kami tidak mendengar berita dan cerita si gadis kecik molek yang berasal dari Sarawak ini iaitu Nurul, tup-tup kami menerima khabar yang dia sudah menjadi tunangan orang.

Nurul yang merupakan salah seorang peserta Akademi Fantasia musim ke-2 mengikat tali pertunangan dengan seorang pensyarah sebuah IPTA yang berasal dari Kuala Lumpur. Namanya Munzil (sorry, nama penuh tidak diketahui).

So, tahniah kami ucapkan kepada Nurul dan Munzil kerana telah bertunang. Kami turut doakan agar ikatan pertunangan anda berkekalan sehingga diijabkabulkan. Amin.

Kat bawah ni ada beberapa gambar Nurul sekitar majlis pertunangan'nya itu. Gambar Nurul je ada, gambar tunang takde. Tak nak expose katanya. Apa-apa pun, kredit gambar kepada Tarmizi Shukri.

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

GAMBAR PERTUNANGAN NURUL AF2

Ada beberapa gambar sekitar majlis pertunangan Nurul yang kami tak paparkan. Kalau rasa nak tengok, anda boleh tengok di sini.

Related Posts with Thumbnails
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Hasil x-ray yang mengerikan

Posted: 25 Feb 2011 09:00 PM PST

 . Anak Afghanistan Ditusuk
X-ray dari anak laki-laki Afghanistan 10 tahun ditikam di kepala dalam-dalam ketika dia berusaha untuk melindungi ayahnya dari seorang pelanggan yang mengamuk. Dia diselamatkan dan dioperasikan oleh Britain's Reserve Teritorial Angkatan Darat dan telah selamat dari insiden mengerikan ini.

. Tertusuk tombak sendiri
Emerson de Oliveira Abreu menemukan pengalaman yang sangat mengerikan saat menyelam di lepas pantai Rio de Janeiro ketika otaknya tertembus dengan tombak 6 inch. Laporan mengatakan, dia sendiri memiliki tombak yang menusuknya, menembak ke arah karang tetapi memantul kembali, dan akhirnya menyucuk tulang tengkorak nya begitu dalam. Dia di bedah selama 5 jam sebelum dia sendiri terkejut dan menyatakan keluar dari bahaya. Wow!!!!!!!


 .Gadis Cina yang Menyedihkan
X-ray dari Luo Cuifen, seorang gadis Cina berusia 29 tahun yang ditemukan memiliki 23 jahit jarum dalam tubuhnya. Cui fen mengeluh tentang darah di urin ,akhir 2007 dan ketika dokter melakukan x-ray-nya, menemukan jarum jahit berada di tubuhnya, jarum itu berada di ginjal, hati, paru-paru dan organ vital lainnya. Telah ada spekulasi bahawa jarum dimasukkan ketika dia masih bayi, kerana beberapa jarum sudah patah berkeping-keping. Dia mengatakan bahawa datuk-neneknya pasti yang bertanggung jawab atas hal ini kerana mereka mengharapkan anak laki-laki ketika dia dilahirkan. Namun ini tidak akan pernah boleh membuktikan kerana kedua-duanya datuk-neneknya meninggal. Perasaannya pasti terluka mengetahui hal ini ...

  Terhunus dalam tengkorak
Michael Hill dari Jacksonville Florida ditikam di kepalanya dengan 7-inci pisau oleh orang tak dikenal yang muncul di depan pintu, 2007 lalu. Dia saat ini memegang Guinness World Records, "Objek Terbesar yang dikeluarkan dari tengkorak manusia."

 Anak kecil dengan kunci kereta bersarang di otaknya
Mengerikan! x-ray Nicholas Holderman ketika dia berusia 20 bulan. Dia dengan tak sengaja ditusuk dengan kunci di matanya ketika bermain di ruang tamu dengan kakak-kakaknya. Doktor mengeluarkan kunci dari matanya, tanpa kerosakan otak. TUHAN MAHA PENYAYANG!

Kecelakaan Nailgun
X-ray Patrick Lawler, 23 menunjukkan empat inci paku tertanam di kepalanya, diambil bulan Januari 2005. Kecelakaan itu terjadi 6 hari lalu ketika Lawler mengalami kecelakaan  di mana nailgun menjadi punca dan satu paku menembus mulutnya. Dia tidak melihat paku di mulutnya hanya sehingga dia merasakan sakit gigi yang sangat menyakitkan disertai dengan pandangan yang kabur.

Setelah bertemu doktor gigi dia menyedari apa yang ada di dalam kepalanya selama hampir satu minggu. Paku berjaya dikeluarkan setelah 4 jam operasi.Dia dikenakan sebanyakUS $ 100,000,untuk kos pembedahan itu

Kaki kerusi di dalam rongga mata
Mengerikan. x-ray tengkorak Shafique el-Fahkri, remaja 19-tahun dari Melbourne, Australia. Dia dilarikan ke hospitalt pada Februari 2007, setelah dia diserang oleh remaja lain berusia 19 tahun setelah perkelahian di sebuah kelab malam. Dia dihunus dengan kerusi dan salah satu kaki kerusi itu menembus kepalanya, tepat di bawah matanya sehingga ke lehernya dan logam telah berhasil dikeluarkan dari kepala remaja setelah tiga jam operasi kompleks.

Pemerintah Swaziland pujuk pemudanya bersunat

Posted: 25 Feb 2011 08:46 PM PST


Meningkatnya angka penularan HIV/AIDS di Swaziland Afrika belakangan ini semakin meningkat. Sunat jadi solusi alternatif untuk mengatasinya, meski tak mudah bagi pemerintah setempat untuk memmujuk para lelaki agar mahu disunatkan.

Maklum saja, di negara yang terletak di bahagian selatan benua Afrika tersebut sunat bukan satu budaya dan memang tidak dikenal dalam tradisi nenek moyangnya. Padahal menurut penelitian, sunat boleh mengurangi risiko penularan Human Immunodeficiency Virus (HIV) penyebab Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) hingga 50 peratus.

Pemerintah Swaziland akhirnya melancarkan kempen besar-besaran untuk memmujuk lelaki agar mahu disunat secara sukarela. Sasaran yang dibidik adalah lelaki berusia 14 hingga 49 tahun, dengan target 80 peratus di antaranya harus sudah disunat pada April 2011.

Kempen ini secara rasmi telah dilancarkan oleh jabatan kesihatan setempat pada Isnin, 21 Februari 2011. Perasmiannya ditandai dengan pelancara 4 klinik milik pemerintah yang akan melayani para lelaki jika ada yang berminat untuk disunat.

Tidak tanggung-tanggung, pemerintah Swaziland menganggarkan dana US$ 15 juta digunakan untuk menjayakan kempen ini. Sebahagian di antaranya merupakan sumbangan dari Amerika Syarikat melalui United States Agency for International Development (USAID).

"Tentu saja ini bukan solusi singkat jangka pendek, tapi kami tetap berharap kesannya boleh dirasakan dalam jangka panjang," ungkap koordinator kempen sunat sukarela, Ayanda qeketo seperti dikutip dari AFP.

Menurut laporan Joint United Nations Programme, jumlah pengidap HIV di Swaziland pada tahun 2009 t sangat tinggi yakni 25,9 peratus dari jumlah penduduk yang mencapai 1,2 juta orang. Jika kempe sunat ini berhasil, diharapkan 88.000 kes baru penularan HIV boleh dicegah tahun ini.

Wanita Temukan Buaya di Balik Sofa Bersama Anaknya

Posted: 25 Feb 2011 07:30 PM PST

TRIBUNNEWS.COM, BRAZIL - Setelah banjir surut, seorang wanita di Brazil terkejut ketika di ruang tamu rumahnya ditemukan buaya dengan panjang 1,5 meter sedang berbaring didekat anaknya yang baru berusia tiga tahun

Anaknya tersebut tanpa disedari sang ibu telah memainkan kepala buaya tersebut. Reptilia ini diduga dibawa oleh banjir .

Menurut Luiz Claudio Farias, seorang ketua bomba di kota Parauapebas, ketika itu sang ibu berniat pergi dari rumahnya dan membersihkan rumahnya esok hari. Kemudia dia melihat anaknya sedang bermain dengan sesuatu di balik sofa. Ketika dilihat ternyata anaknya tersebut sedang bermain dengan seekor buaya.

"Dia merebut anak itu, lalu pergi dan memanggil bomba," kata Farias seperti yang dikutip dari telegraph.co.uk.

Beruntung buaya tersebut tidak  kelaparan. Menurut Farias,jika buaya tersebut tengah lapar, tentu sianak kecil itu telah dibahamnya.

"Jika ia (buaya) lapar, ia boleh membuat anak itu terluka parah atau bahkan dibunuh," ungkapnya.

Petugas bomba kemudian menangkap dan membawa buaya tersebut ke tempat hutan terdekat dan membebaskannya.

"Kota-kota di wilayah ini dibangun sangat dekat sungai dan hutan hujan, sehingga sering melihat haiwan seperti buaya dan ular masuk ke rumah-rumah penduduk," kata Farias.

Kucing beri isyarat bagus (thumbs up)

Posted: 25 Feb 2011 06:40 PM PST

Hebat kucing ni...
saya petik dari kosmo online

LONDON - Satu klip video di laman YouTube menunjukkan seekor kucing memberikan isyarat bagus menerusi ibu jari kakinya, lapor sebuah akhbar semalam.

Dalam klip itu, terdapat seorang wanita yang bercakap dengan menggunakan loghat British meminta haiwan tersebut memberikan isyarat bagus.

Satu maklumat mengenai klip video itu di laman tersebut menyatakan bahawa kucing tersebut bernama Jimmy dan ia merupakan haiwan yang amat bijak walaupun boleh dianggap pemalas. - Agensi




Biar anak mati ,janji dapat main game

Posted: 25 Feb 2011 05:36 PM PST

Entah ap yang difikirkan oleh kedua
mak bapak budak ni....
saya petik dari myMetro

TAIPEI: Pasangan rakyat Taiwan didakwa membiarkan bayi mereka mati kebuluran berikutan terlalu obses dengan permainan dalam talian hingga lupa untuk memberi makan bayi itu secara teratur, kata polis, semalam.

Bayi berusia setahun itu mempunyai berat empat kilogram atau separuh berat bayi seusianya ketika pasangan terbabit melaporkan kematiannya awal minggu ini.


Menurut akhbar harian Apple Daily, polis menemui bayi perempuan itu hanya tinggal tulang dan kulit dengan mata yang cengkung di katilnya bersebelahan skrin komputer dengan laman permaianan dalam talian masih terpasang. Pendakwa raya akan menyiasat mengenai punca kematian bayi itu dan akan memastikan sama ada ibu bapanya yang berusia awal 20-an itu bertanggungjawab atas kematian bayi malang itu.


Mereka menghadapi hukuman penjara dua tahun jika didapati bersalah atas dakwaan itu. - AFP

Budak 7 tahun bertubuh magnetik

Posted: 25 Feb 2011 04:25 PM PST

TEMPO Interaktif, Bogdan menjadi perhatian dunia. Kanak-kanak 7 tahun berasal Serbia ini memiliki tubuh seperti magnet. Sudu, garpu, pisau bahkan mikrofon boleh melekat di badannya.
Sebelum terkenal dan menjadi berita di televisyen, keluarga Bogdan mengatakan bahawa ada anggota keluarganya yang memiliki kemampuan unik: bertubuh magnetik.


Reporter MSNBC.com, Al Stirrett lalu mennghubunginya dan membuktikannya sendiri. Bogdan diminta menanggalkan pakaian dan benar saja, barang-barang yang mengandung besi boleh melekat di tubuhnya.
Menurut keluarga Bogdan, budak ajaib ini memiliki kemampuan magnetik sejak lahir. Benda-benda itu baru bioleh lepas dari tubuh Bogdan jika dia memindahkan sendiri dengan tangannya.
Uniknya lagi, bukan hanya besi yang boleh melekat di tubuh Bogdan. Piring dan mangkok Cina pun boleh. Piring dan mangkok yang ditaruh di dada Bogdan sama sekali tidak jatuh.


Selama ini, keluarga Bogdan melarangnya untuk dekat-dekat dengan benda-benda elektrikk, seperti televisyen dan komputer, sebab tubuh magnetisnya boleh membuat televisyen atau komputer rosak. Tapi khabar baiknya dia tidak akan pernah kesulitan mencari remote TV.

Budak sekolah dengan seragam bromen dibawah kolong flat

Posted: 25 Feb 2011 10:01 AM PST




sumber : stomp.com.sg

After seeing this girl in uniform kiss a boy under the block of flats in the Chai Chee estate, STOMPer Raymond thinks that parents need to keep a closer eye on their children. 

Said the STOMPer:

"This photo was taken at Chai Chee estate. 

"The girl is even wearing her school uniform. 

"She is behaving inappropriately. 

"I think parents should keep an eye on their kids."

Kasih bapa sanggup gadai nyawa melawan buaya 3m demi anak

Posted: 25 Feb 2011 09:30 AM PST

imageEddie Sigai (37th) selalu menemani kedua putrinya Jennifer (17) dan Monica (12) setiap kali berenang di sebuah sungai di daerah Weipa, pinggiran kota Queensland, Australia. Berenang di sungai tersebut merupakan kegiatan yang sudah selalu mereka lakukan sebelumnya tanpa ada masalah.
Namun hari Sabtu lalu (12 Feb) adalah hari nahas buat Eddie. Ketika mereka asyik berenang selama hampir 3 jam, tiba-tiba ada sesuatu yang menggigit tangan kirinya dan menariknya ke dalam air. Buaya!
Dari sinilah awal cerita bagaimana ayah kepada dua anak perempuan ini menyabung nyawa melawan buaya 3 meter demi menyelamatkan anak-anaknya.

image

Mengetahui bahaya datang, Eddie berteriak menyuruh kedua anaknya keluar dari air. Sementara dia harus berjuang melepaskan diri dari pautan si raja sungai. "Saya fikir saya akan mati," Eddie menceritakan pengalamannya. "Yang ada di benak saya adalah keselamatan kedua anak saya. Dan ini memberi saya tenaga ekstra untuk melawan buaya itu."

image

Jennifer dan Monica hanya boleh berteriak dari kejauhan, berharap ada orang lain yang datang membantu. Tapi kebetulan di sana hanya ada mereka bertiga. "10 menit berasa lama sekali! Sempat saya mengingat program dokumenter di televisyen bagaimana seorang pawang buaya menyelamatkan diri dengan melukai matanya. Akhirnya saya berusaha mencari matanya dan mencolok sekeras-kerasnya sambil menarik tangan kiri dari gigitannya."
Eddie yang oleh teman-temannya dijuluki 'Crocky Balboa', berhasil lepas dan berlari ketepian menuju ke kereta Jennifer yang sesungguhnya belum boleh memandu akhirnya mampu membawa ayahnya ke hospital umum Weipa meskipun dengan menggunakan gear 2 di sepanjang perjalanan.

image

Buaya ini memberi Eddie kenang-kenangan bekas gigitan di tangan kiri dan luka cukup dalam di bahagian punggung yang membuatnya harus duduk di wad  selama 2 hari.

Remaja 11 tahun diTangkap karena Mengancam Guru dengan Gambar Pistol

Posted: 25 Feb 2011 08:45 AM PST

Seorang remaja 11 tahun ditangkap polis kerana mengancam guru dengan gambar pistol dan tongkat (dailymail.co.uk). Remaja bernama Tim dari Arvada, Colorado, yang dijemput polis di rumahnya untuk ditahan setelah membuat sebuah gambar bertuliskan 'guru harus mati'.

image

Tim yang sedang menjalani terapi di Attention Deficit Disorder. Membuat gambar tersebut hanya sebagai ungkapan kemarahan, seperti yang dianjurkan oleh terapisnya, Dr Patrick Bacon, "... jika kamu sedang marah, buatlah sebuah gambar, itu lebih baik daripada mengganggu kegiatan kelas."

image

Setelah melukis gambar dengan pensil, Tim merasa lebih tenang. Kemudian gambar tersebut dibuangnya ke sampah. Tetapi guru mengambilnya, membawa ke kepala sekolah untuk kemudian melapornya ke polis.
"Saya tidak menemukan kesalahan apapun pada anak saya," kata ibu Tim. "Dia hanyalah seorang remaj 11 tahun dan tidak ada maksud untuk merugikan siapapun."
Polis sudah memutuskan untuk memberikan hukuman percubaan. Jika Tim berkelakuan baik, maka akan segera dilepaskan.

Apakah ini hukuman ini sesuai untuk remajaberusia 11 tahun?

Orang lain belajar dia orang sibuk beromen dalam kelas

Posted: 25 Feb 2011 07:26 AM PST

image
Hebat betul kedua orang pelajar ini..member-member lain sibuk belajar..mereka pulak dok sibuk beromen..lansung tak ada perasaan hormat kepada kawan-kawan dan juga cikgu dia.

Kematian Mary Reeser Yang Masih Misteri Dan Tiada Jawapan

Posted: 25 Feb 2011 06:00 AM PST

Kejadian Kematian Mary Reseer ini adalah kejadian luar biasa yang tidak boleh di jelaskan dengan akal sihat,

Mary wanita yang lahir pada tahun 1881 ini di temukan dalam keadaan meninggal dunia dengan seluruh tubuh yang hangus terbakar oleh api di Florida pada tahun 1951,tapi yang membuat hairan kaki kirinya masih utuh mulus dan tanpa cacat sedikitpun meskipun seluruh tubuhnya hangus,dan tentunya ini sangat tidak masuk akal dan mustahil.
Lebih jelasnya api hanya membakar tubuh Mary saja kerana ketika ditemukan diruangan dimana  dia meninggal,ruangan itu tidak terbakar,padahal suhu api begitu tinggi sama dengan suhu api yang seharusnya membakar semua ruangan bukan hanya tubuh wanita itu.

Hal ini telah di tangani FBI untuk menyelidiki kes ini dan meminta bantuan ahli Forensik untuk membantu penyelidikan namun tetap saja tidak boleh menjelaskan kenapa boleh terjadi kejadian seperti ini,sungguh diluar dugaan mereka," Saya benar-benar sulit mempercayainya tubuh wanita yang terbakar dengan suhu yang sangat tinggi namun tidak membakar kaki yang masih sangat utuh dan mulus" .Apa yang sebenarnya terjadi di malam 1 Julai 1951 tersebut ?? Hanya pertanyaan besar yang ada di dalam fikiran penyelidik dan orang orang yang mengetahui kes ini," ini benar benar suatu misteri yang tidak boleh di fikir dengan akal sihat,seharusnya dengan suhu tinggi seperti itu ruangan ini seluruhnya habis terbakar.ini benar-benar kejadian yang sangat luar biasa yang pernah saya lihat " ungkap Profesor Krogman dari University of Pennsylvania's School of Medicine rambutnya pendek dengan wajah nampak ketakutan. Saya merasa seperti tinggal di abad pertengahan dimana orang orang banyak membicarakan tentang sihir dan black magic " tambahnya lagi.

Kejadian ini termasuk diantara Misteri-misteri dunia yang tak terpecahkan hingga sekarang

Ada Website Khas Untuk Wanita Simpanan

Posted: 25 Feb 2011 05:32 AM PST

VIVAnews - Sejumlah wanita yang menjadi simpanan lelaki beristeri di China tak ragu mengungkap status hubungan mereka. Sebagai sesama 'isteri' simpanan, mereka membangun komuniti di dunia maya untuk bertukar-tukar kisah dan pendapat.

Ssebuah situs onlinewww.xeixe.com, mereka berbincang dan saling membahagikan cara untuk memeras wang lebih banyak dari  pasangan masing-masing. Bahkan, saling bertukar pasangan.

Selain perihal hubungan terlarang, mereka juga membangun sejumlah topik hangat seperti tempat belanja, operasi pembesaran payudara, hingga pencarian 'mangsa' baru.

Surat Khabar pemerintah China, Shanghai Daily, mengungkap, seluruh wanita itu mengaku sebagai selingkuhan lelaki kaya yang telah menikah. Mereka jujur menikmatinya atas motif ekonomi. Majoriti mengaku mendapat pendapatan bulanan selain kereta apartment, dan taburan hadiah mewah lainnya.

"Kami tak perlu bekerja, kerana para kekasih kamilah yang akan menggaji kami dengan bayaran tinggi," ujar mereka, seperti dimuat Indian Express.

Situs berlangganan ini sangat private. Dioperasikan sekelompok wanita yang menamakan diri 'China's Association for Mistresses' atau 'PersatuanWanita Simpanan China' sejak tujuh bulan lalu, situs ini hanya dapat diakses para anggota.

Seramai 700 wanita yang mengklaim diri sebagai wanita simpanan sudah bergabung di sana. Mereka menyebut diri sebagai wanita profesional yang berani, sopan, namun tak terbelenggu nilai-nilai tradisional China.

Pada 3 March mendatang mereka akan mengadakan festival untuk menunjukkan eksistensinya. Tarikh itu sengaja dipilih kerana 3 menggambarkan posisi mereka sebagai orang ketiga dalam hubungan. Mereka mengingatkan para lelaki tidak meremehkan keberadaan mereka. Mereka tak ragu akan membuka aib ke publik jika disakiti.

Laman The Huffington Post menambahkan, berdasar data tahun 2008, wanita simpanan menyumbang lebih 30 peratus penjualan produk mewah di China. Hampir semua wanita simpanan ditaburkan hadiah mahal sebagai wujud kasih sayang dari pasangan mereka.

Berani anda mandi macam budak ni?

Posted: 25 Feb 2011 04:00 AM PST

Mandi adalah salah satu aktiviti seharian kita. Inibertujuan untuk membersihkan badan atau menyegarkannya kembali. Umumnya mandi dilakukan secara santai sehingga semua tubuh boleh dibersihkan. Namun,bagaimana kalau mandi dilakukan seperti yang dilakukan oleh budak ini.Berani anda mandi sepertinya?

image
Siap gosok lagi……

Cara membuat kasut lebih menarik

Posted: 25 Feb 2011 03:00 AM PST









Amacam ok tak idea ni....????

Di Shanghai Boleh Pelihara Anjing, tetapi Satu Saja!

Posted: 25 Feb 2011 02:00 AM PST

KOMPAS.com — Warga Kota Shanghai harus taat pada peraturan soal anjing. Kerana pemerintah kota sudah mengesahkan peraturan pembatasan jumlah anjing peliharaan di dalam satu rumah. Nama peraturan itu, tulis China Daily pada Khamis (24/2/2011), adalah satu anjing dan satu pohon untuk satu rumah. Menurut rencana, peraturan itu ermula 15 Mei tahun ini.

Menariknya, andai anjing di satu rumah beranak, pemilik rumah mesti menyerahkan anak anjing itu ke pemilik rumah lainnya yang belum memiliki anjing. Alternatif lain, pemilik anak anjing boleh juga menyerahkan haiwan itu ke badan pemeliharaan anjing yang disetujui pemerintah sebelum anak anjing itu berusia tiga bulan.

Meski demikian, harian tersebut menambahkan, setiap orang yang ketika ini memiliki dua atau lebih anjing berlesen tetap dibolehkan untuk memelihara mereka.

Jumlah warga yang memiliki anjing bertambah seiring dengan meningkatnya jumlah warga kelas menengah China. Akibatnya, populasi anjing peliharaan Shanghai diperkirakan mencapai 800.000 ekor, menurut pemerintah. Hanya seperempat dari jumlah itu yang berdaftar.

Pemerintah menerapkan undang-undang yang lebih ketat kerana bunyi gonggongan tidak terkawal, kotoran dibuang sembarangan, dan risiko serangan anjing bertambah.

Terdapat sekitar 58 juta anjing peliharaan di 20 kota utama China pada akhir 2009. Angka tersebut meningkat 30 peratus setiap tahun berdasarkan survei majalah Dog Fans yang berpejabat di Beijing.

Pemilik haiwan peliharaan di China membelanjakan sekitar 2 juta dollar AS setiap tahun untuk membiayai binatang mereka, menurut pendiri laman situs internet di Shanghai Petizens.com. Laman ini mirip seperti Facebook, tetapi untuk haiwan peliharaan.

Menteri pun kaki plagiat

Posted: 25 Feb 2011 01:30 AM PST

Menteri Luar Negeri Jerman, Karl Theodor zu Guttenberg

REPUBLIKA.CO.ID, BERLIN – Khabar memalukan datang dari kabinet Jerman. Gelar doktor Menteri Pertahanan Jerman, Karl-Theodor zu Guttenberg, secara resmi dilucutkan setelah universiti tempat dia mengambil ujian memutuskan dia telah melakukan pelanggaran serius terhadap standard perguruan tinggi. Karya tulisnya dipenuhi plagiarisme.

Karl-Theodor, yang baru-baru ini mengambil alih posisi Angela Merkel sebagai ahli politik paling popular di Jerman dalam jejak pendapat, mengaku di depan parlimen Jerman, Rabu (23/2), bahwa dia melakukan kesalahan serius dalam karya akademiknya. Ketika dia menyelesaikan pengajian pada 2006 dia telah menjadi anggota parlimen.

Dia mengatakan ketika itu dia begitu dibebanii dengan pekerjaan menulis sementara dia tengah mula berkeluarga dan mengawali karier politiknya. Dia mengaku terlalu sombong kerana meyakini bahawa dia mampu melakukan semua peranan itu dalam waktu bersamaan.

"Saya tidak sungguh-sungguh berniat curang, namun memang membuat kesalahan serius," demikian pembelaan Karl-Theodor yang langsung disambut cemuhan oleh anggota dewan.

Sebelum melakukan pembersihan diri di Bundestag–nama gedung parlimen Jerman–politikus berusia 39 tahun ini melayangkan surat kepada  Universitas Bayreuth. Dia meminta mereka mencabut gelar doktornya.

Dalam waktu 24 jam permohonannya diluluskan. Pada Rabu malam universiti mengeluarkan pernyataan  bahawa Karl-Theodor tak boleh lagi menyebut dirinya Dr.

Karl-Theodor zu Guttenberg, kini digelar Googleberg, cuba menghilangkan badai yang menimpanya setelah skandal itu di bingkar minggu lalu. Dia dengan bangga menyebut  plagiarisme itu sebagai 'hal fantastis'.

[Gila]Di AS Serah Password Facebook Jadi Syarat Meminta Kerja

Posted: 25 Feb 2011 12:45 AM PST

MARYLAND (Berita SuaraMedia) – Beberapa perusahaan mulai mengakses profile Facebook para calon karyawan, untuk meneliti latar belakang dan sifat-sifat mereka.

Namun apakah dapat dibenarkan jika  password Facebook pun harus diserahkan?

Kontroversi ini terjadi di Amerika Syarikat. Seorang calon pekerja diharuskan menyerahkan password Faceboook pada tempat kerjanya. Pencari kerja bernama Robert Collins ini tidak dapat menerima syarat ini dan mengadu ke lembaga American Civil Liberties Union (ACLU) untuk meminta bantuan.

ACLU pun menghantar surat protes pada Maryland Department of Public Safety and Correctional Services, tempat Collins meminta kerja.

Mereka menyebut kwajiban penyerahan password Facebook adalah menakutkan dan satu tindakan yang salah terhadap privasi pencari kerja.

Collins memang pantas marah, kerana dia sebenarnya adalah pekerja lama di department itu. Bercuti selama 4 bulan kerana sakit, dia diharuskan meminta semula yang salah satu syaratnya, harus memberikan password dan username Facebook.Dan ternyata tak hanya Collins, ternyata semua calon pekerja yang melamar pun diwajibkan melakukan hal serupa.

Seperti diberitakan Cnet, tindakan seperti  ini dipandang berlebihan dan melanggar privasi seseorang.

"Tindakan ini adalah invasi total (terhadap privasi-red) dan terlalu berlebihan," demikian kata Collins. Dia jelas tidak mahu bosnya mengakses account Facebook miliknya.

Ada Aiskrim Yang Dibuat Dari Air Susu Ibu.,Macam mana Rasanya?

Posted: 24 Feb 2011 11:20 PM PST


Hidayatullah.com–Sebuah perusahaan pembuat aiskrim akan memperkenalkan produk barunya yang terbuat dari susu ibu pada hari Jumat ini.

Icecreamist akan menjual produk aiskrim air susu ibu yang diberi nama 'Baby Gaga' di restorannya yang berada di Covent Garden, England..

Matt O'Connor tuan punya Icecreamist yakin, aiskrim seharga 14 pound atau 23 dolar untuk satu porsi itu akan diminati ramai orang.

Menurut lelaki berasal Hempshire berusia 44 tahun itu, aiskrim ini hanyalah satu dari belasan rasa baru ekstrim yang ditawarkan perusahaannya.

Resepi Baby Gaga dibuat dari campuran air susu ibu, vanila Madagaskar dan lemon.

Ketika mendengar aiskrim yang terbuat dari susu ibu kata O'Connor, sebahagian orang mungkin akan merasa jijik. Tapi sesungguhnya produk itu murni dan organik, benar-benar alami.

"Saya makan Baby Gaga pagi ini dan merasa sihat," katanya, seperi dikutip Parent Dish (23/2).

Victoria Hilley (35), seorang ibu asal Leeds, sebelah utara England, telah memberikan satu liter air susunya kepada Icecreamist.

"Apa ruginya menggunakan aset milik saya untuk mendapatkan sedikit wang tambahan?" katanya. Bagi Hilley selain menyihatkan, susunya juga membantu dia mnambah pendapatan ekonominya, berupa wang hasil penjualan air susunya

Bersama dengan 14 wanita lainnya, Hilley dibayar 15 pound untuk setiap 10 ounce susu yang berhasil dikumpulkan dengan mengepam.

Hilley tertarik untuk menjual air susunya setelah membaca iklan Icecreamist yang dipasang di forum Mumsnet.*

Guna hantu peludah untuk melariskan makanan?

Posted: 24 Feb 2011 10:45 PM PST

 Hantu Peludah adalah hantu yang di pakai sebagai penglaris makanan. Dikatakan peludah kerana sebelum di sajikan kepada pelanggan, makanan ini di ludahi akan menjadi terasa nikmat dan pelanggan akan ketagihan untuk datang ke warung makan tersebut.

Hawa yang terbawa oleh lidah tersebut ternyata juga mampu menambah rasa makanan yang di sajikan itu, Bahkan kadang -kadang jika di rasa kurang maka tindakan meludah itu dilakukan sampai dua kali atau tiga kali secara berturut-turut, Namun kadang tidak semua pemilik warung tahu tindakan apa yang sebetulnya dilakukan oleh hantu pieliharaannya dalam rangka membuat laris warungnya, yang mereka tahu hanya bahawa mereka memagari warung tersebut dengan energi penglarisan yang diperolehnya entah dari orang pintar ataupun hasil dari dia melakukan kegiatan ritual tertentu di tempat-tempat yang di anggap keramat.


Efek dari tindakan hantu ini di samping membuat enak masakan yang di sajikan juga membuat energi negatif akan masuk ke tubuh orang yang memakan masakan tersebut, di sisi lain kadang jika orang yang memakan masakan yang di ludahi itu kebetulan adalah orang baik-baik perilaku dan muatan spiritualnya, maka kadang setelah memakan makanan yang di ludahi, beberapa waktu kemudian dia akan merasa mual dan mungkin juga muntah-muntah. Hal ini terjadi kerana hawa yang masuk dari makanan tersebut berlawanan dengan energi posistif yang dimiliki oleh orang itu kerana perbuatan dan karakter baiknya. Jika hal itu terjadi maka automatik, energi negatif yang masuk tadi akan keluar.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS