Nuffnang

Sensasi

sumber :-

Sensasi


Rumah Wardina Safiyyah dirompak 3 lelaki brsenjata parang dan tongkat

Posted: 12 Jan 2012 10:02 AM PST

rumah wardina dirompak

rumah wardina dirompak

rumah wardina dirompak



Siapa yang tak trauma dengan situasi begini.Dapat Sensasi bayangkan mcm mana berdebarnya dan kecut perut apabila melihat 3 lelaki asing masuk ke rumah bertopeng dan memegang parang dan tongkat..Ketika tue dalam pikiran mungkin diri bakal dicederakan atau org tersayang dicederakan.

Nasib baik Wardina dan anak-anak tak diapa-apakan.Namun suami Wardina,Ikhwan dipukul kerana perompak tak berpuas hati tiada barang kemas.Mungkin mereka memaksa suami Wardina mengeluarkan barangan kemas,namun takda jadi mereka pukul.

Wardina bergegas ke rumah jiran untuk meng-update status tentang rompakan tersebut melalui twitter.

Takziah diucapkan kepada Wardina.Dalam Facebook beliau ada menyatakan yang dia sedang cuba untuk redha dengan rompakan tersebut.

Banyakkan bersabar,berhati-hati dan buatlah pendinding rumah untuk elakkan kecurian dengan bacaan al-kursi di setiap penjuru rumah.

Semua nie dugaan untuk Wardina dan keluarga.

Dahlia Teck buat kejutan hari jadi untuk Apek

Posted: 12 Jan 2012 09:33 AM PST



Sebelum nie kita hanya tengok pasangan nie melalui gambar,kali nie boleh tengok Video pula.

Dahlia membuat kejutan hari jadi untuk Apek pada tanggal 6 Januari 2012 yang lepas untuk meraikan hari jadi Apek /Khairul Fahmi Che Mat yang ke 23.

Apek kelihatan manja dengan Dahlia,siap nak bersuap-suap kek lagi.Semoga pasangan nie cepat-cepatlah kahwin.Dengar kata Apek ada cakap kalau takda aral melintang dia nak kahwin cepat-cepat kalau bukan tahun nie,paling lambat pun tahun depan.

Dato' Siti Nurhaliza sambut harijadi di Dubai bersama suami

Posted: 12 Jan 2012 09:20 AM PST

Selamat hari jadi diucapkan kepada Dato' Siti yang ke 32 tahun.Datuk K membawa isteri kesayangannya untuk menyambut hari jadi di sana..
Nampak bahagia sangat pasangan nie.kesana sini sentiasa berdua.
Semoga pasangan Siti dan Datuk K cepat-cepat dapat menimang anak nanti.belum ada anak nie,boleh la melancong ke sana sini berdua.


Fazura berhenti berlakon kerana Kekasih?

Posted: 12 Jan 2012 09:16 AM PST

Mengakui filem lakonan terbarunya, "Bujang Telajak" akan menjadi filem pertama dan terakhir buatnya untuk tahun 2012, aktres jelita Nur Fazura Sharifuddin atau lebih dikenali sebagai Fazura menafikan keputusannya untuk menyepi dalam bidang lakonan bukanlah disebabkan permintaan kekasihnya yang merupakan seorang kerabat diraja, sebaliknya ia adalah demi menjaga hati ibunya.

"Sebenarnya ibu meminta agar saya tidak meneruskan kerjaya dalam dunia seni ini kerana tidak gemar dengan kisah atau gossip kurang enak mengenai saya. Apatah lagi ibu sudah berusia, jadi hatinya mudah sensitif sedikit apabila ada cerita kontroversi tersebar," tutur awal pelakon kelahiran Pekan, Pahang ini.

Fazura turut menjelaskan dia bukan sahaja menolak banyak tawaran berlakon filem malah turut menolak tawaran dalam bidang pengacaraan.

"Banyak tawaran yang saya tolak kerana watak yang diterima kurang menambat hati. Saya inginkan kelainan dan bukan watak stereotaip yang acapkali dibawa.

"Pendek kata saya masih menunggu skrip yang mampu membuatkan saya jatuh cinta kepadanya," jelas aktres "Gol & Gincu" yang sebelum ini turut menolak tawaran berlakon dalam filem terbaru arahan Bernard Chauly, "Istanbul Aku Datang".

Meskipun akan kurang aktif dalam bidang lakonan selepas ini, aktres berusia 29 tahun ini tetap memasang impian untuk melakonkan watak-watak mencabar seperti watak perempuan jahat.

"Saya teringin untuk melakonkan watak perempuan jahat yang nampak jahat di depan tapi sebenarnya baik dan begitu juga sebaliknya kerana saya mahu mendalami dan memahami sendiri pemikiran watak-watak sebegitu.

"Malangnya sehingga kini saya belum lagi mendapat tawaran sebegitu dan masih melekat dengan watak-watak yang saya lakonkan menerusi dua buah filem yang saya pernah lakonkan sebelum ini iaitu "Pisau Cukur" dan "Gol & Gincu"," ujarnya lagi ketika ditemui di tayangan media filem "Bujang Telajak" di GSC Signature, The Gardens semalam.
Ketika ditanya mengapa filem arahan Prof Madya A. Razak Mohaideen menjadi filem pilihannya, Fazura menyatakan bahawa sudah lama dia berhasrat untuk berlakon dalam sebuah filem komedi ringan dan tidak merasakan dia mengambil risiko besar sehingga menjejaskan reputasinya yang sebelum ini dikenali sebagai seorang pelakon yang serius.

"Saya sebetulnya sudah lama teringin hendak mencuba berlakon dalam filem komedi ringan dan memang sudah lama ingin bekerja di bawah arahan A. Razak sejak dari dulu lagi memandangkan saya meminati filem arahannya, "Mami Jarum".

"Saya tidak merasakan saya mengambil risiko kerana percaya dia (A. Razak) seorang pengarah yang baik ditambah lagi dengan gandingan tiga orang pelakon dan pelawak hebat seperti Saiful Apek, Johan Raja Lawak dan Nabil Raja Lawak menjadikan filem ini sebuah filem komedi ringan yang hebat," kata Fazura mengakhiri perbualan.

Gambar Azza Elite dan Bakal suami, pramugara Air Asia

Posted: 12 Jan 2012 09:03 AM PST


Inilah dia bakal suami Azza Elite yang merupakan pramugara Air Asia,namanya Azlan Zulaily.
Azza dan Azlan bakal berkahwin pada 1 April akan datang.

Menurut Azzal sebelum ini,dia terpikat dengan Azlan kerana Azlan seorang yang comel.

Fasha Sandha dan Jejai sudah bernikah di Thailand?

Posted: 12 Jan 2012 08:40 AM PST

Mungkin ada betulnya cerita nie,tapi Sensasi tak dapat nak pastikan kesahihannya,Sumber dari seorang bekas wartawan hiburan iaitu Kak Jee.

Anggap je khabar angin sehinggalah empunya badan dah mengesahkannya ye.
Sebelum nie kisah cinta Fasha dan Jejai memang rumit.Kejap putus kejap sambung,masalah sebenar hubungan mereka nie dikatakan kerana keluarga Jejai tidak sukakan Fasha.

Fasha kerap kali makan hati dan rasa insecure dengan perhubungan yang dihalangi keluarga,mungkin kerana itu Jejai mengahwini Fasha di Thailand untuk mendapatkan ikatan sah supaya mereka berdua tidak terpisah lagi,

Walaubagaimanapun pernikahan mereka dirahsiakan kerana menjaga hati pihak keluarga,dan sedang mencuba memujuk keluarga agar memberi restu supaya mereka dapat berkahwin.dengarnya mereka sudah berkahwin beberapa bulan yang lepas.

Kalau betul lah berita pernikahan Fasha nie,Sensasi nak ucapkan tahniah dan selamat pengantin baru kepada mereka berdua.

Nak salahkan mereka pun tak boleh kan,sebab keluarga menghalang,daripada terus hidup tanpa ikatan lebih baik dirikan masjid.Apepun kene tunggu komen dari Fasha pulak lepas nie..


Dari blog Kjee:

Kenapalah Kjee tak terfikir selama ini? Baru2 ini Kjee ada tengok drama Cinta Elysya (macam tu ke eja). Tengok badan Fasha Sanda semacam jer. Dah macam bukan badan anak dara. Oppsss Kjee taklah kata badan dia dah gedebuk tetapi Kjee orang tua kan. So dapatlah detect sikit2

Semalam, Kjee ada post entry suruh dia cepat nikah dengan kekasihnya Jejai sebab dah boring sangat asyik baca story dia dan Jejai, kejap cinta kejap putus. Pastu cinta balik. Dan tetiba ada cerita pulak nak nikah.

And then, Kjee dapatlah citer seorang rakan FB kata mereka sudan kahwin. Kahwin? Kjee garu kepala. Kahwin? Kahwin ke nikah?

Hehehe ketawa dia. Dah nikahlah Kjee, kata teman tu. Isyhhh walaupun wartawan pencen tetapi hati naluri ni masih ada perasaan ingin tahu. Kemudian Kjee dapatlah citer tetapi taklah banyak sebab fren FB tu kata nanti dia tanya lagi mereka yang lebih tahu mengenai pernikahan itu. Depa nikah dah banyak bulan tapi tak ingat tarikh, katanya.

Jeng jeng jeng dia confirm yang FASHA DAN JEJAI SUDAH NIKAH di Thailand beberapa bulan yang lalu!! Nikah senyap2 sebab ada masalah. Kjee kata masalah keluarga ker sebab setahu Kjee, ibu Jejai tak suka Fasha! Opppsss maaf lah yer.

Fren FB tu kata sikit lebih kurang macam tu lah. Kononnya pasangan pengantin baru tu sedang berusaha mencari jalan mengatasi masalah keluarga itu. Itu menyebabkan Fasha susah sangat nak buat pengumuman. Maklumlah, bab2 keluarga ni amat sensitif.

Dan yang syoknya Kjee quote and unquote apa fren tu tulis semalam kat wall FB Kjee. Jangan korang nak cari sebab Kjee dah padam atas sebab2 tertentu.

Katanya sikit lebih kurang begini: "Kalau Jejai ada kat rumah Fasha, kereta Jejai akan ditudung (dengan cover kereta kot). So kalau nak tahu Jejai ada, intai2lah kereta2 kat dalam kawasan rumah Fasha.."

Oppsss kalau dah sah nikah (walaupun di Thailand, nikah tu sah kalau ada surat nikah), kenapa sampai nak sorok2 lagi kan? Biarlah kan? Tak payah sorok2. Buatnya ada yang nampak dan report kat pencegah maksiat, kan jadi hal pulak. Tapi kalau geng pencegah maksiat datang, pasti terkejut beruk muka mereka apabila Fasha dan Jejai keluarkan surat nikah.

Kepada Fasha dan Jejai, Selamat Pengantin Baru seandainya benar berita yang Kjee terima itu. Kami semua mendoakan agar Allah swt permudahkan usaha kalian untuk menjernihkan hubungan kekeluargaan selepas sah menjadi suami isteri. Restu keluarga terutama sekali ibu terlalu penting dalam sesebuah perkahwinan.

Pargaduhan Twitter di antara Zaquan Adha dengan Rita ,Rita tuduh Zaquan pernah membuntingkan perempuan lain

Posted: 12 Jan 2012 08:22 AM PST

Sekali lagi Kontroversi kekeluargaan terjadi kepada Rita dan Keluarga suaminya.Kalau sebelum ini Rita dikatakan bermasam muka dengan Mertua kemudian bergaduh pula dengan Ayu Raudhah dengan memberitahu kepada umum bahawa Ayu seorang yang berperangai tidak elok.

Kali ini Zaquan pula mencetus kemarahan Rita ,sekaligus memberi peluang kepada Rita untuk melemparkan tuduhan-tuduhan yang menyatakan bahawa Zaquan pernah membuntingkan perempuan yang bernama "M" kemudian menyuruhnya menggugurkan kandungan.
Selain Rita ada rakan Twitter Rita juga mengatakan "Si dia juga ada buat hal dengan kawan kite".

Zaquan akhirnya meminta Rita supaya menghentikan tuduhan yang boleh menjatuhkan maruahnya sebagai seorang yang dikenali.Kata Zaquan:

"Terlalu banyak tuduhan berbaur negatif yang dia (Rita) lemparkan kepada saya. Terus terang saya katakan, dengan apa yang ditulis dalam Twitter itu sebenarnya berbaur ugutan kepada saya.

"Sudahlah ibu dan ayah saya tidak sihat, jika mereka dapat tahu tentang hal ini, mereka pastinya kecewa," katanya

"Saya tak mahu komen tentang perbalahan kami ini. Orang ramai boleh menilai sendiri dengan apa yang ditulis dalam entri Twitter saya itu.

"Tuduhannya sudah melampau dan saya tidak boleh bersabar dengan dakwaannya itu. Kerana itu, saya membalas setiap apa yang dituduh," kata Zaquan.

Bagaimanapun, Zaquan mengakui dia menyesal dengan entri tersebut yang boleh mengundang suasana "panas" terhadap individu yang dimaksudkan.


Perang Twitter Zaquan dan Rita

rita aidil


rita aidil



rita aidil


zaquan rita


zaquan rita

zaquan rita


zaquan rita
zaquan rita



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


Perkahwinan Kali Kedua Hattan Musnah, Sah Bercerai

Posted: 12 Jan 2012 05:56 PM PST

HATTAN DAN FARAH BERCERAI

Desas-desus mengenai pergolakan rumah tangga Hattan dan isteri yang baru dinikahinya November lalu akhirnya terjawab apabila mereka disahkan bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, semalam.

Hattan atau nama penuhnya, Mohd Shukri Shahabuddin, 48, melafazkan talak satu di hadapan Hakim Abdul Rashid Ramli, sekitar jam 11.30 pagi, semalam.

Hattan hadir bersama pasangannya, Farah Asyikin Othman, 34, untuk memfailkan perceraian dan memohon dibicarakan pada hari sama. Difahamkan, penceraian itu berlangsung dengan baik dan dipersetujui bersama.

P/s: Berita lanjut akan menyusul

Related Posts with Thumbnails Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

borak kosong

sumber :-

borak kosong


Tanya, Gadis Piatu Kanada yang Menemukan Damai dalam Islam

Posted: 12 Jan 2012 09:00 PM PST


REPUBLIKA.CO.ID, TORONTO – Namanya Tanya. Kemiskinan membuatnya harus tinggal di pusat asuhan. Ibunya tak lagi mampu menanggung ekonomi keluarga sepeninggal ayahnya.


Ia pernah menghuni tiga rumah asuhan yang berbeza. "Selama waktu itu aku benar-benar sendirian. Aku tidak punya ibu, ayah dan tidak ada teman, tidak ada tempat dimana saya boleh berpegang," katanya.


Dalam kesendirian itulah, ia mencari pegangan hidup: Tuhan. "Aku mulai menghadiri kebaktian di Gereja Pantekosta. Minggu menjadi hari yang kutunggu," katanya. 


Beranjak ke usia remaja, ia bertemu seorang Muslim di sekolahnya. "Aku menjelaskan kepadanya lebih banyak tentang Kristian dan ia menjelaskan kepada saya tentang Islam," katanya. Namun, sang teman selalu menyangkal penjelasannya, dengan alasan yang logik.


Tak ingin terpengaruh, ia ke perpustakaan dan meneliti lebih lanjut tentang Islam, Kristian, dan semua agama, "Pintu-pintu terasa mulai terbuka bagiku," ia menggambarkan.


Islam, yang kerap dipandang sebelah mata orang Barat, tiba-tiba memukaunya, setelah membaca beragam literatur. "Islam memberi tuntutan nyata bagi umatnya," katanya.


Ia bimbang. "Aku tidak boleh makan, aku tidak boleh tidur, aku tidak boleh berpikir, aku gelisah. Ini tidak masuk akal lagi," katanya.


Akhirnya, ia memutuskan untuk berdoa pada siapapun Pencipta-nya.  "Tolong jawab aku,  beri aku arah dan pijakan. Beri aku pegangan. Aku hampir hilang," ia mengisahkan doanya saat itu.


Alhamdulillah, katanya, dalam dua hari, ia segera menemukan jawaban. Saat itu, ia tengah berada di dalam kelas 11 mengikuti pelajaran matematik. Islam dan Muhammad, dua kata itu yang mengisi hatinya. Ia terlonjak dan berlari ke luar kelas. "Hatiku hanya diisi dengan sukacita," katanya.


Ia pergi ke toilet. "Aku tak tahu apa itu wudhu, tapi aku tahu Islam menganjurkan bersuci. Aku menyiram wajahku, mencoba untuk mendapatkan suci itu," katanya.


Ia menemui temannya yang Muslim, dan meminta di Islamkan. Sang teman mengajaknya ke rumahnya, dan mengenalkan pada orang tuanya.


Mereka tak  langsung mengislamkan Tanya. Alih-alih memimpinnya bersyahadat, mereka malah memberinya pakaian, buku-buku, dan kehangatan sebuah keluarga. Baru setelah ia menyatakan kemantapan hatinya berIslam, mereka menghantarkan Tanya ke masjid untuk bersyahadat.


"Hidupku telah benar-benar berubah setelah itu," akunya. Kini, ia tak lelah berbagi tentang bagaimana ia mendapatkan kedamaian batin dengan banyak orang. "Bukan dengan ke disko, minum, atau hura-hura. Tapi dengan mendekat pada Allah."

Kanser Dalam Tubuh Wanita ini Sembuh Sepenuhnya Hanya Kerana Batuk

Posted: 12 Jan 2012 08:00 PM PST


Claire Osborn merasa gatal di tenggorokannya. Ibu enam anak itu fikir, ada yang mengganjal di tenggorokannya. Saat batuk, tiba-tiba dari mulut Osborn keluar gumpalan darah sepanjang 2 sentimeter. 


 Setelah dibawa ke doktor, hasil biopsy menunjukkan gumpalan itu merupakan tumor penyebab metastatic adenacarcinoma, jenis kanser mulut dan tenggorokan yang cukup ganas.


 Sebelumnya, Osborn disahkan hanya memiliki 50% kesempatan untuk hidup setelah menghidap kanser. Tapi setelah tumor berhasil dikeluarkan hanya lewat batuk, doktor mengungkapkan Osborn kini sembuh sepenuhnya dari kanser.


 "Saya tidak percaya, hanya batuk saja boleh menyelamatkan hidup saya," ujar Osborn kepada Daily Mail, Rabu (11/1).


 "Seandainya saya tidak batuk, tumornya akan terus tumbuh dan merambat ke organ lain," sambungnya.
Osborn menuturkan, peristiwa itu terjadi dua kali.


 Pertama saat Oktober lalu, Osborn tiba-tiba batuk dan mengeluarkan gumpalan kecil seperti hati. Acuh tak acuh, Osborn langsung membuangnya.


 Tapi kejadian itu kembali terulang, kali ini gumpalan yang keluar lebih besar, sekitar 2cm. Osborn langsung membungkusnya dengan tisu dan membawanya ke doktor.


 Para doktor di University Hospital Coventry sangat terkejut dengan hasil scan PET. Hasil scan menunjukkan tumor yang terletak di organ lain telah hilang.


 Hasil CT scan juga menunjukkan Osborn telah benar-benar bersih dari tumor. Untuk memastikan kesihatannya, Osborn melakukan operasi kecil untuk menghilangkan sel-sel kanser di balik lidahnya.


 "Pesakit ini benar-benar mengeluarkan tumornya saat batuk. Kami fikir dia masih punya tumor di bahagian tubuh lain, tapi hasil scan menunjukkan dia bersih," papar Gary Walton, dokter bedah yang menangani operasi Osborn.


 "Mengeluarkan tumor melalui batuk memang pelik, tapi dia benar-benar mengalaminya," tegas sang doktor.

Pelik..mak tak kisah gambar seksi anak tersebar di internet

Posted: 12 Jan 2012 07:00 PM PST


JAKARTA: Maria Joseph, ibu pelakon Sheila Marcia, berkata dia tidak terperanjat apabila mengetahui gambar seksi anaknya itu disebar di Internet.
Malah, dia membuat keputusan untuk tidak mengambil berat perkara itu. 
"Saya tak mahu komen fasal gambar itu," katanya, semalam.

Maria percaya perbuatan itu dilakukan oleh orang yang membenci Shiela.




"Kasihan mereka kerana mereka hanya mengotorkan hati mereka sendiri," katanya.

Gambar seksi Sheila Marcia dimuat naik dalam laman Twitter oleh pemegang akaun yang menggunakan nama samaran @Neen_martha dan beberapa kali menyebut nama Sheila.

Dalam gambar itu, Sheila dilihat bergaya di dalam bilik air tanpa memakai seluar dalam.

Ada juga gambar di mana dia bergaya di atas sinki. - Detikhot



sumber : myMetro


sumber gambar : unikaja

Janda duduk serumah dengan kuda

Posted: 12 Jan 2012 06:00 PM PST


EDINBURGH: Seorang wanita bertegas enggan berpindah atau mengubah cara hidupnya walaupun tindakannya hidup bersama seekor kuda kecil dibantah jiran.
Di sebuah rumah separa berkembar sederhana di kawasan terpencil di Back, Pulau Lewis, Scotland, Stephanie Noble memilih untuk menjaga kuda itu sebagai teman hidupnya.

Janda penggemar haiwan itu berkata, kuda berkenaan - dinamakannya Grey Lady Too terpaksa menginap di ruang tamu rumah selepas jiran mengadu haiwan berkenaan memakan tanamannya.


Stephanie, 60-an, menyediakan 'tilam' diperbuat daripada jerami untuk Grey Lady Too, selain menggunakan kerusinya menjadi tempat meletak makanan untuk haiwan berkenaan.

Stephanie juga menyediakan 60 kilogram pasir dan empat guni tahan lasak untuk membolehkan kuda berkenaan membuang najis.


Disebabkan cara hidupnya yang luar biasa itu, Stephanie berdepan dengan pelbagai rungutan daripada penduduk berhampiran.




Dia juga beberapa kali menerima lawatan pihak berkuasa tempatan serta pertubuhan kebajikan haiwan Scotland.

Bagaimanapun, pihak berkuasa tempatan berkata, mereka tidak boleh bertindak kerana Grey Lady Too tinggal di rumah Stephanie.


Stephanie pula berkata, dia berhak melakukan apa saja di rumahnya.

"Ini harta saya. Jika saya mahu menyimpan gajah di sini pun, tiada siapa boleh melarang," katanya.


Menurut Stephanie, dia tidak melihat perbuatannya memudaratkan kudanya.


"Sebenarnya, tidak normal untuk seseorang memelihara burung dalam sangkar, kerana burung sepatutnya terbang bebas.


"Mengapa tiada sesiapa merungut mengenai itu?" katanya. - TS



sumber : myMetro

Pecah rumah dan tinggal nota seluar dalam

Posted: 12 Jan 2012 05:00 PM PST


IPOH: Tindakan seorang lelaki yang memecah masuk beberapa rumah penduduk sebelum meninggalkan nota misteri dan seluar dalam yang sudah dipakainya, menggemparkan penduduk sekitar Gunung Rapat dan Taman Silibin, di sini.
Lelaki itu didakwa sengaja menakutkan-nakutkan penduduk kerana kandungan nota yang diletakkan memaklumkan dia akan datang semula ke rumah mangsa pada lewat malam.
Setakat ini, tiga gangguan dikesan dilakukan suspek di sekitar kawasan berkenaan termasuk kejadian terbaru, membabitkan rumah seorang pensyarah wanita di Gunung Rapat, semalam.


Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Nonie, 37, berkata dia hanya menyedari rumahnya diceroboh suspek ketika bangun daripada tidur untuk menyiapkan persekolahan anaknya pada jam 6 pagiMenurutnya, pembantu rumah yang menyediakan sarapan di dapur memberitahu dia mendapati ada kertas diselitkan di bawah pintu belakang rumah.

Sadis,ayah pukul dan tutup ,ikat tangan dengan salotape kemudian posting foto ke Facebook

Posted: 12 Jan 2012 04:00 PM PST


Chicago – Seorang lelaki dari Chicago, Amerika Syarikat (AS), memposting foto-foto puterinya yang telah ia salotape mulut, tangan dan kakinya ke Facebook. Tak hanya itu, ia memukul anaknya habis-habisan.

Juru bicara pejabat Andy Conklin di kejaksaan Cook County State minggu lalu mengatakan, pihak berwajib menyatakan Andre Curry (21) bersalah atas kejahatan berat kerana melakukan pemukulan dan pelanggaran hukum pada puterinya.

Curry menjadi berita utama bulan lalu setelah pihak berwajib mengatakan ia memposting foto puterinya yang berusia 22 bulan di Facebook dengan keterangan, "Ini apa yang terjadi saat anak saya memukul saya kembali".

Ia fikir itu hal lucu ketika ia mengaku foto itu adalah gurauan, kata Torrey Barret dari kejaksaan. Jaksa pun memutuskan mendenda Curry US$100  dan melarangnya menemui anaknya atau menggunakan internet.

Saat ini, Curry masih dipenjara kerana ia tak mampu membayar US$10 ribu  dari jumlah denda yang ia harus bayar. Demikian seperti dikutip HuffPost. [mor]

Tahanan lari hanya berseluar dalam

Posted: 12 Jan 2012 03:00 PM PST


Seorang tahanan di Jepun Li Guolin yang dihukum 23 tahun penjara, ternyata melarikan diri hanya dengan mengenakan seluar dalam berwarna putih.


Peristiwa larinya seorang tahanan Li Guolin, dari penjara Hiroshima itu menjadi yang pertama kalinya sejak dua dekad lalu. Pada saat itu, Li tengah menanggalkan pakaian seragam i penjara. Li  memanjat sebuah perancah yang sering digunakan petugas kontraktor bangunan untuk memanjat dinding penjara.


"Li terjatuh, namun dirinya berhasil melarikan diri," ujar seorang warden penjara, seperti dikutip AFP, Khamis (12/1/2012).


Li yang berusia 40 tahun itu merupakan seorang buruan yang dicari oleh polis Jepun. Pelarian Li dari penjara Hiroshima ampak memenuhi siaran berita di Jepun. Para warga pun nampak gelisah dengan kaburnya Li dari penjara kerana Li adalah seorang pembunuh.


Seorang perempuan tua di Hiroshima bahkan tidak boleh tidur dengan tenang ketika mendengar berita kaburnya Li. Dirinya langsung mengunci rumahnya dan berjaga-jaga.


Larinya seorang tahanan dari penjara merupakan hal yang langka di Jepun. Hal itu disebabkan kerana penegakkan hukum yang tergolong cukup efektif. Peristiwa yang sama terjadi pada 1990 lalu.


Hampir 800 anggota polis ditugaskan untuk memburu tahanan tersebut. Mereka juga melakukan penjagaan ketat di sekitar stesen kereta dan melakukan penyisiran wilayah dengan bantuan anjing pengesan.


Sumber : http://international.okezone.com

Akibat tak belajar dari kesalahan

Posted: 12 Jan 2012 10:00 AM PST










Gamer Tercantik dari Jepun Ternyata Seorang Lelaki Dulunya

Posted: 12 Jan 2012 09:00 AM PST


Kayo Satoh atau yang biasa dikenal dengan Kayo Police merupakan seorang model cantik sekaligus pemain Street Fighter terbaik di Jepun. Namun ternyata, dia bukanlah seorang wanita.

 
 
Dalam salah satu acara televisyen Jepun bertajuk Majotachi no 22ji, Satoh mengungkapkan bahawa dia terlahir sebagai seorang lelaki. Rahsia ini sengaja ia beritahu lantaran semakin marak gosip yang menyebut dirinya telah berganti jenis kelamin.

"Itu benar, saya adalah seorang lelaki," kata Satoh, seperti dilapor Kotaku dan dikutip detikINET.

Selama beberapa tahun Satoh bekerja sebagai model di suatu majalah fashion dengan identiti palsu. Tidak ada rakan model atau editor majalah tersebut yang mengeahui jenis kelamin asli Satoh.

Selain sebagai model dan presenter acara game, Satoh juga dikenal sebagai gamer terbaik pemain Street Fighter. Konon hingga saat ini belum ada yang mengalahkan kepiawaiannya memainkan game tersebut.

Sadis,Ibu Sembunyikan Mayat Anaknya di Antara Tompokan Sampah di Rumahnya

Posted: 12 Jan 2012 08:00 AM PST


Seorang wanita di Inggris membiarkan rumahnya dipenuhi sampah selama berbulan-bulan. Parahnya lagi, dia menyembunyikan mayat seorang anak kecil, yang ternyata anaknya sendiri, di antara tompokan sampah tersebut. Mengerikan!


 Kimberly Hainey (37), nama wanita tersebut, dinyatakan bersalah oleh pengadilan atas tuduhan pembunuhan terhadap anaknya sendiri, Declan, di rumah mereka di Paisley, Renfrewshire. Demikian seperti diberitakan oleh Daily Mail, Khamis (12/1/2012).


 Kimberly dinyatakan bersalah kerana tidak melaporkan kematian anaknya kepada pihak polis mahupun pihak berkuasa setempat. Kimberly dengan sengaja menyembunyikan jasad buah hatinya di rumah tersebut, dengan berpura-pura bahawa anaknya masih hidup selama berbulan-bulan.


 Kimberly selalu berdalih sang buah hati tengah diasuh oleh keluarganya yang lain. Dia juga kadang menyebut, anaknya tengah berada di pusat penjagaan anak. Orang-orang yang ada di sekitar Kimberly pun percaya saja dengan ucapannya ini.


 Dalam persidangan di Pengadilan Tinggi Glasgow, Kimberly dinyatakan bersalah atas sejumlah dakwaan, yakni dengan sengaja membuat anaknya sakit, mengabaikan dan meninggalkan anaknya yang masih kecil serta memperlakukannya dengan tidak berperikemanusiaan hingga sang anak menderita dan berakhir dengan kematian.


 Pengadilan menyebutkan, Kimberly meninggalkan Declan sendirian di rumah dalam waktu yang sangat lama, tanpa memberikan makanan dan minuman yang memadai. 


 Dalam foto-foto yang dirilis oleh jaksa, terlihat keadaan rumah Kimberly yang dipenuhi dengan lautan sampah. Hampir di setiap ruangan, mulai dari ruang tamu, bilik tidur, hingga dapur, semuanya dipenuhi sampah. Salah satu foto menunjukkan buaian bayi dan kotak mainan yang dipenuhi botol plastik dan sampah bungkus makanan. Terlihat juga jejeran botol susu bertaburan di atas radiator pemanas ruangan.


 Penyebab pasti kematian Declan memang belum diketahui. Namun dari keterangan para saksi , Declan terakhir kali terlihat saat dia berusia 15 bulan. Padahal jasad Declan ditemukan di dalam buaian bayi pada 30 March 2010 lalu, di mana usianya menginjak 23 bulan. Para ahli memperkirakan Declan sudah tak bernyawa sejak 8 bulan sebelum jasadnya ditemukan.


 Detektif dari Kepolisian Strathclyde, Inspektur Maxine Martin, menyebut kasus kematian balita ini sebagai kasus yang tragis. "Pembunuhan Declan Hainey ini sangat mengerikan, kasus yang tragis," ucapnya.


 "Anda tidak boleh memahami bagaimana penderitaan Declan, tidak ada juga yang boleh mengerti mengapa seorang ibu sanggup melakukan hal seperti ini terhadap buah hatinya sendiri, anak yang tidak berdaya," tegasnya.


 Kimberly dijadualkan menghadapi sidang pembacaan tuduhan pada Khamis (12/1) waktu setempat di Pengadilan Tinggi Glasgow. Jaksa juga meminta agar dilakukan penyelidikan lebih lanjut, atau yang juga disebut Fatal Accident Inquiry (FAI), terhadap penyebab kematian anak kecil tersebut.


sumber

Aktivis anti gay rupanya gay

Posted: 12 Jan 2012 07:00 AM PST

George Rekers

George Rekers, seorang lelaki yang aktif memulai salah satu kumpulan anti-gay di AS selama tahun 80-an dan telah menulis makalah yang diterbitkan seperti "Growing Up Straight: , memiliki operasi keliling daerah untuk menyerukan anti gay..pada saat perjalanan dia melobi seorang laki-laki untuk menemani dia selama perjalanan.

 Dipekerjakanlah Lucien (difoto) yang pada umumnya dikatakan hanya sebagai pengangkat beg selama ia mengelilingi daerah.
 Rekers menyangkal memiliki hubungan seksual dengan anak laki-laki atau bahkan mengetahui bahawa ia adalah seorang laki-laki gay. 
 Tapi n\ beberapa bulan kemudian, Lucien mengaku berhubungan seks dengan George Rekersi.


Pastor Eddie Long

Georgia Pastor Eddie Long, seorang televangelis Baptis dan terkenal di daerahnya. Pada tahun 2004, ia memimpin barisan untuk makam Dr Martin Luther King. Dia pernah mengutip perkataanya bahawa gereja-Nya dapat "memberikan" pengarahan kepada orang melalui homoseksualiti.

 Dia saat ini sedang disaman oleh empat orang pemuda (usia 21, 20, 23 dan 22) yang mengatakan bahawa Pastor Eddie Long menggunakan ketenaran yang dia dapat untuk mengajak pemuda-pemuda untuk memuaskan nafsu seksualnya.
 Berikut adalah beberapa contoh dari apa yang dia lakukan:
 Pendeta Eddie Long menggunakan pengaruhnya untuk mengambil anak-anak tempat-tempat seperti dari negara Kenya,mereka dibayar untuk biaya penginapan dan memberi mereka hadiah seperti kereta, wang tunai dan perhiasan dalam pertukaran untuk saling masturbasi, oral seks dan sensual urut.


Richard Curtis

Perwakilan Negara Washington ini memiliki hak anti-gay,ia memilih melawan kemitraan domestik untuk gay dan menentang rancangan undang-undang yang melarang diskriminasi berdasarkan orientasi seksual.


 Dan sekarang ia mengundurkan diri dari DPR kerana laporan-laporan yang diajukan oleh laki-laki(pelacur) yang mengaku pernah menjalani hubungan dengan dia.


 Lelaki yang melaporkannya bernama Cody Castagna,yang mengaku pernah berhubungan dengan ia..Cody mengatakan kepada polis bahawa Curtis menawarkan kepadanya $ 1.000 untuk berhubungan seks.



Troy King

Troy King lebih Dikenal sebagai oposisi vokal untuk hak-hak gay dan usahanya untuk melarang mainan seks, King tertangkap oleh isterinya saat berhubungan seks dengan sesama jenis.

Ted Haggard

Dikenal sebagai Pastor Ted  di New Life Church di Colorado Springs, Colorado, Ted Haggard juga bekerja sebagai pelacur, dan tukang urut profesional,Mike Jones yang tak lain sesama gay, pada November 2006 membayar dia untuk melakukan seks dengan dirinya selama 3tahun

 Haggard juga mendukung perubahan undang-undang Colorado yang melarang pernikahan sejenis .

 Dalam kata-katanya sendiri, dia bukan homoseksual, dia hanya "heteroseksual dengan isu-isu."







Bayi Beyonce Dituduh Titisan Setan

Posted: 12 Jan 2012 06:00 AM PST


Kelahiran anak pertama pasangan Beyonce Knowles dan Jay Z awalnya memang disambut gembira oleh orang awam. Ternyata tidak semua orang bahagia menyambut kelahiran Blue Ivy Carter, kerana beberapa oknum justru menilai bahawa bayi tersebut adalah setan yang mengancam bumi.


Rabu (11/1), seperti dilaporkan Aceshowbiz, sebuah gereja di North Carolina menjadi perhatian publik. Pasalnya, di depan gereja tersebut terpampang sebuah tulisan provokatif, di mana bayi Beyonce adalah korbannya.


"Beyonce melahirkan. Setan hadir di dunia," demikian isi tulisan itu.


Pihak gereja mengaku tidak tahu menahu tentang tulisan itu. Setelah muncul banyak protes dari masyarakat, pastur di Beulah Hill Baptist pun membuangt tulisan itu dan menyatakan bahawa gereja tidak terlibat dengan kejadian ini. Menurutnya, ini adalah perangai orang tidak bertanggung jawab yang cuba meresahkan masyarakat.


Selama ini, Beyonce dan suaminya, Jay Z memang kerap disebut-sebut sebagai salah satu pengikut aliran sesat. Namun demikian, keduanya tidak terpengaruh dengan isu tersebut dan terus melanjutkan kariernya di dunia musik. Puteri pasangan ini, Blue Ivy, sendiri lahir ke dunia pada Sabtu (7/1) lalu secara normal. Sebelumnya, seperti dilansir dari Global Grind, nama Blue Ivy juga disebut-sebut sebagai singkatan dari B=Born L=Living U= Under E=Evil I=Illuminati's V=Very Y=Youngest.


Sumber : http://www.kapanlagi.com

Siasatan dilakukan atas tindakan kurang ajar askar AS kencing mayat Taliban

Posted: 12 Jan 2012 05:00 AM PST


Korps Marine Amerika Syarikat (AS) hari ini melancarkan sebuah investigasi rasmi setelah muncul rakaman yang menunjukkan tentara Amerika s mengencingi mayat pejuang Afghanistan.
Dalam klip berdurasi 40 saat itu dengan jelas menunjukkan empat lelaki dengan kelengkapan perang berdiri diatas tiga mayat dan mengencingi tubuh-tubuh tak bernyawa tersebut.





Belum jelas apakah mayat ini merupakan warga awam atau puak gerila  yang tewas dalam pertempuran, meskipun video ini terlihat diambil di Afghanistan.
Orang yang tidak dikenali yang memposting video ini memberikan keterangan: "Pasukan sniper 4 dengan batalion ke-3 marine keluar dari kem Lejeune mengencingi mayat Taliban"
"Meskipun kami belum memverifikasi asal-usul atau keaslian video ini, tindakan yang digambarkan disini tidak konsisten dengan nilai-nilai inti kami dan tidak menunjukkan karakter Korps Marine kami." tutur juru bicara Marinir Kendra Hardesty, yang dikutip Mail Online.
"Hal ini akan sepenuhnya diselidiki dan mereka yang bertanggung jawab akan ditindak atas perbuatan mereka ini." tambahnya.



Foto-foto Pesta Halloween ‘Alice In Wonderland’ Obama yang Dirahsiakan RumahPutih

Posted: 12 Jan 2012 04:00 AM PST


Gambar-gambar pertama dari pesta Halloween Obama yang bertema 'Alice in Wonderland' di Rumah Putih telah muncul, beberapa jam setelah terungkap bahawa pemerintahan Obama terus menyembunyikan perayaan ini selama dua tahun.


Mail Online menulis bahawa ini kemungkinan akan menambah malu bagi Presiden Barack Obama yang dihujani dikritik kerana menyelenggarakan pesta Halloween mewah, dengan tamu seperti aktor Johnny Depp dan sutradara Tim Burton dan pemeran filem Alice In Wonderland pada tahun 2009, dimana pada saat yang sama Amerika Serikat berada di tengah-tengah krisis ekonomi.














Berapakah Haiwan Liar yang Dapat Anda Temukan di Poster WWF Ini?

Posted: 12 Jan 2012 03:00 AM PST




World Wildlife Fund (WWF) melancarkan sebuah poster sebagai bentuk keperihatian terhadap kemusnahan hutan. Dalam poster ini mereka menyembunyikan haiwan-haiwan yang terancam punah yang dikamuflasekan sedemikan rupa dalam sebuah hutan hujan tropika.


Poster tersebut merupakan sebahagian dari kempen hidupan liar WWF, yang bertujuan menyoroti kemusnahan hutan dan membuat orang untuk berfikir sejenak untuk mempertimbangkan berapa banyak hidupan liar yang akan punah jika penggundulan hutan terus berlaku.


Area hutan masih mencakup sekitar 30 peratus dari permukaan dunia, namun saat ini hutan-hutan ditebangi hampir 30 mil persegi per tahun, atau kira-kira seluas Panama. Dimana selama 40 tahun terakhir, hampir 20 peratus dari hutan hujan Amazon telah ditebang.


Marine Garcia, dari desain agency Marcel, mengatakan bahawa empat seniman mengerjakan poster ini secara teliti, untuk mencuba dan menyembunyikan binatang dari pandangan.


"Inti dari poster ini adalah untuk memberitahu orang-orang di dunia bahawa deforestasi (penggondolan hutan) tidak hanya membunuh pohon, namun juga membunuh haiwan liar. Haiwan-haiwan ini disembunyikan kerana dalam waktu dekat kita mungkin tidak dapat melihat mereka lagi, jika deforestasi tidak dihentikan." tuturnya.


Dapatkah anda menemukan haiwan-haiwan liar yang disembunyikan dalam poster ini? Jawabannya pada foto dibawah ini.




Wow, Peserta 'Take Me Out' Ramai-Ramai Buat Kerja Tak Senonoh

Posted: 12 Jan 2012 02:00 AM PST


LONDON - Pesta seks dan pesta minuman keras para peserta Take Me Out terbongkar. Foto-foto pesta mereka di rumah mewah beredar dan menjadi perbincangan di dunia maya.


Para peserta Tak Me Out versi Inggris yang mencapai 90 orang itu, pergi ke sebuah pesta dua hari dua malam. Dalam foto yang tersebar, para peserta  pencarian jodoh itu terlihat mabuk, dan berkumpul di satu ruangan.


Salah seorang peserta pesta mengungkapkan, mereka awalnya hendak merayakan siri baru tayangan itu. Kerana kebanyakan mereka mabuk berat, pesta seks tak terhindarkan, dan semua orang larut dalam pesta. 


Beberapa peserta wanita malah terlihat menikmati ketika pakaiannya dilucuti hingga bogel. Peserta lelaki juga terlihat bersuka ria sambil mempamerkan kondom ke arah kamera. Selain dipenuhi kondom, ruangan juga dipenuhi botol minuman keras yang pecah.


"Ada banyak seks yang terjadi. Orang-orang melakukannya di depan yang lainnya," kata seorang peserta seperti dikutip The Sun, Rabu (11/1/2012).


"Tidak ada seorang pun yang peduli apa yang mereka lakukan selama mereka bersenang-senang," papar salah satu peserta wanita.(rik)

Hebat..tanaman sekarang boleh meng-tweet atau sms jika perlukan air

Posted: 12 Jan 2012 01:00 AM PST


Seperti diketahui, kebanyakan tanaman yang mati akibat sang pemilik lupa untuk memberi air atau baja, dan ini seringkali berakhir dengan penyesalan kerana umumnya yang mati tersebut justru merupakan bunga atau tanaman kesayangan.
Namun, sekarang ada solusi yang baru terhadap hal tersebut, iaitu dengan sebuah alat yang dapat membuat tanaman anda menggunakan Twitter untuk memberitahukan anda ketika tanaman itu membutuhkan air.





Alat tersebut adalah Botanicall, yang memungkinkan tanaman anda untuk meng-tweet atau mengirimkan pesan teks pada telefon jika ia perlu disiram. Perangkat ini menggunakan mikrokontroler Arduino, iaitu sebuah modul Ethernet dan dua probe yang dimasukkan kedalam tanah untuk memantau tingkat kelembaban.
Dikutip dari dvice.com, sebuah perangkat yang belum dirakit berharga sekitar 100 dolar .

Perempuan ini memiliki dua vagina

Posted: 12 Jan 2012 12:00 AM PST

berita2.com: "Pasangan saya memiliki dua pilihan," kata Hazel Jones, seorang wanita berusia 27 tahun dalam wawancara dengan sebuah stesen televisyen. Ia dengan senang mengungkapkan bahawa memiliki dua vagina yang posisinya berdampingan. Ia juga menjelaskan bahawa dia sudah kehilangan keperawanan di kedua vaginanya itu.

Hazel Jones didiagnosis memiliki kelainan yang terjadi  satu dalam satu juta manusia. Ia melakukan pemeriksaan rahim ketika berumur 18. Dalam pemeriksaan itu, ia mengetahui secara pasti bahawa memiliki dua vagina yang keduanya boleh berfungsi dengan baik dalam berhubungan seks.

Kerana memiliki dua vagina, dia pun harus kehilangan keperawanannya dua kali, dan juga harus memiliki dua ujian Pap, tetapi telah memutuskan untuk tidak menjalani operasi untuk memperbaiki keadaan tersebut.

Keadaan ini bererti seorang wanita memiliki dua uteruses terpisah, dua vagina dan dua cervixes. Ini terjadi ketika sebuah septum yang biasanya istirahat di antara dua tabung yang membentuk rahim tidak osak, meninggalkan dua uteruses.

Berbicara tentang itu di ITV1 pagi 11 Januari 2012 dan kemudian diberitakan secara luas oleh Mirror,  Hazel Jones dari High Wycombe, Buckinghamshire, Inggris mengatakan, tidak menedari ada sesuatu yang berbeza sampai ia mengalami mantruasi (haid) pada usia 14. 

"Itu tidak menyenangkan," katanya kepada Holly Willoughby presenter dan Phillip Schofield dan doktor Dawn Harper, mengatakan dia berdarah dari satu sisi kemudian yang lain.

"Itu tidak baik aku punya teman dan saya akan mencuba dan menjelaskan kepada mereka, 'Saya mengalami masalah' tetapi mereka tidak tahu apa yang saya lakukan.. Mereka nampak bahkan lebih bingung daripada aku.

"Aku bertanya kepada seorang teman, benar-benar melakukan meminta seorang teman,  'apakah Anda memiliki masalah darah bulanan keluar? Saya tidak berbicara dengan siapa pun tentang keadaan yang saya alami," katanya.

Dia berusia 18 ketika kekasih serius pertama dia melihat sesuatu yang berbeza, mendorongnya untuk pergi ke hospital.

"Petugas medis melakukan semua ujian dan mereka mengatakan kepada saya hasilnya akan diketahui beberapa jam setelah pemeriksaan. Tapi saya tidak mengerti apa yang dijelaskan oleh mereka," katanya. 

"Begitu aku mengetahui bahawa apa itu sebenarnya, aku memberitahu semua orang saya fikir itu luar biasa.! Ini jelas mengejutkan. Jika teman wanita ingin melihat-lihat, aku cukup senang untuk menunjukkan kepada mereka, itu bukan sesuatu yang saya membuat saya malu, " katanya

Dia juga harus berhati-hati jika suatu waktu mengalami kehamilan, kerana memiliki peningkatan risiko kelahiran sungsang dan perdarahan.

Dia telah menolak penawaran operasi untuk mengubah vaginanya. Hazel Jones tetap merasa nyaman dengan kedua vaginanya. Dia mengatakan, memiliki pendamping dan kehidupan seksnya berjalan normal saja.

"Saya tidak pernah masuk ke dalam suatu hubungan tanpa menjelaskan perbedaan tentang saya anyway, pernah memiliki reaksi yang buruk tentang hal itu baik. Tapi selama mereka menyadari apa yang saya tidak punya masalah apapun, saya memiliki kehidupan seks yang hebat sekarang. "

Ketika ditanyakan bahawa kekasihnya memiliki dua pilihan, ia menjawab: "Mereka mendapatkan dua dari dua yang saya miliki."

Kesian mak cik dan kakak ini terpaksa saksikan adegan beromen depan mata

Posted: 11 Jan 2012 11:00 PM PST







Terpaksalah mak cik dan kakak ni menahan kesabaran melihat pasangan
remaja yang dikatakan baru berusia 14 tahun melakukan aksi tak senonoh di sebuah restoran
McDonalds....pada mulanya mereka dikatakan membuat kerja sekolah
tetapi berakhir dengan adegan yang tak senonoh...

Di Facebook Ia Mengaku Janda, Sekarang Ia Hamil 4 Bulan

Posted: 11 Jan 2012 10:00 PM PST


Perkenalan melalui facebook kemudian berlanjut ke pernikahan berhujung pada kes jenayah yang membawa Iman ke ruang tahanan. Ia tak menyangka, T, wanita yang ia nikahi tersebut masih rasmi isteri orang.


 "Saya tidak tahu, kalau dia isteri orang. Kerana waktu kenalan, dia kata sudah janda. Makanya waktu dia (T,red) minta aku jemput di Jambi, aku jemputlah. Tapi, belum sampai di lapangan terbang, di jalan malah aku ditangkap polis dengan tuduhan melarikan isteri orang," kata Iman, yang bekerja menjual nasi goreng di daerah Bandung Tengah, di Mapolsekta Jambi Timur, Isnin (9/1/2012).


 Menurut Iman, ia kenal T pada April 2011 di Facebook. Saat itu, ia mengetahui T berstatus janda. Sekarang isterinya tersebut sedang hamil empat bulan.


 "Sekarang mahu gimana lagi bang. Dia (T,red) lagi hamil empat bulan," kata Iman.


 Kasi Humas Polsekta Jambi Timur Aiptu SM Pasaribu mengatakan, tersangka ditangkap saat akan menuju Lapangan Terbang Sultan Thaha sebelum berangkat ke Bandung. Pihaknya melakukan penangkapan sesaat setelah suami korban, Suhendar yang melaporkan bahawa isterinya dibawa lari oleh seseorang.


 Menurut Pasaribu, tersangka sudah menikahi T, pada Ogos 2011 lalu. Setelah pernikahan tersebut, T kembali ke Jambi. Pada Disember, tersangka diminta datang ke Jambi oleh isterinya (T, red) dan membawanya ke Bandung.


 Saat itulah pelapor, iaitu suami T mulai mengetahui gelagat buruk isterinya dan langsung melapor ke Mapolsekta Jambi Timur. Selanjutnya, polis yang mendapat laporan langsung bergerak dan menangkap tersangka.


 "Tersangka ditangkap Sabtu 31 Disember 2011 lalu, saat dalam perjalanan bersama isterinya (T, red) menuju lapangan terbang. Saat ini, anggota akan ke Bandung untuk melakukan pemeriksaan terhadap saksi-saksi dalam pernikahan mereka berdua. Kerana untuk mengetahui pernikahan mereka sah atau tidak," kata Pasaribu.


 Tersangka kata Kasi Humas, untuk sementara akan dikenakan pasal 332 ayat (2) KUHP, jo pasal 279 KUHP. Pihaknya masih menunggu hasil pemeriksaan dari Bandung.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS