Nuffnang

Berita Harian: Hip

sumber :-

Berita Harian: Hip


Tolak babak sentuh wanita

Posted: 02 May 2013 07:33 AM PDT

Johan As'ari kenakan syarat lakonan sebaik saja kembali dari Tanah Suci

Baru dua tahun bergelar pelakon, Johan Arif As'ari sudah mula meletakkan syarat sebelum bersetuju menandatangani sebarang kontrak.

Sejak kembali dari menunaikan umrah 8 April lalu, pemuda ini mahu mengelak daripada melakonkan watak yang memerlukannya bersentuhan dengan pelakon bukan muhrim.

Hasrat itu, menurutnya, terbit atas rasa tanggungjawab sebagai seorang Islam. Bagaimanapun, pada masa sama, jejaka berusia 26 tahun bimbang seandainya satu hari nanti dia sendiri terlupa mengotakan janji terbabit.

"Niat untuk berubah timbul sekembalinya dari Tanah Suci. Tiada siapa memaksa, tetapi keinginan ini terbit atas kesedaran sendiri. Selama ini saya terlalu leka sehingga melanggar perkara yang tidak boleh dilakukan.

"Kalau boleh, saya mahu mengelak daripada adegan yang memerlukan saya bersentuhan. Saya tahu, pasti ia akan menyukarkan produksi, terutama jika sentuhan itu membabitkan watak ibu dan anak. Lihatlah bagaimana nanti, namun saya berharap apa yang saya niatkan ini dapat ditunai dengan sempurna.

"Bukan apa, saya juga manusia yang tidak terlepas daripada kesilapan. Mungkin hari ini saya kata tidak mahu lagi bersentuhan, tetapi esok lusa saya sendiri melanggar janji. Jadi, saya berharap peminat dapat memaafkan andai perkara itu terjadi," katanya.

Umrah lebih sempurna
Dedah Johan lagi, perasaan dapat menjejakkan kaki buat kali kedua ke Makkah benar-benar berbeza, berbanding kunjungan pertama tahun lalu.

Katanya, kali ini dia dapat rasa keajaibannya sebelum berangkat ke sana lagi. Mungkin ia berkat niatnya kali ini, iaitu hanya untuk beribadat, manakala kunjungan pertama dulu lebih kepada kerja. Justeru, dia berpeluang melakukan ibadat lebih sempurna berbanding sebelumnya.

"Hasrat menunaikan umrah kali ini dipermudahkan. Pada mulanya saya sendiri berbelah bahagi untuk ke sana kerana keadaan kewangan tidak begitu mengizinkan. Mungkin dengan niat ikhlas, rezeki saya dipermudahkan. Pada petang saya buat keputusan untuk pergi, tiba-tiba saya menerima cek untuk drama lakonan saya yang masih tertunggak.

"Alhamdulillah, sepanjang di sana juga ibadat saya lebih khusyuk. Sebelum ini saya ke sana kerana menjayakan penggambaran drama Syahadah Cinta dan Tersalah Cinta. Sambil bertawaf, fikiran asyik ingat babak apa yang perlu saya lakukan selepas itu. Jadi, saya rasa ketika itu ibadat seperti tidak sempurna. Kali ini saya bersyukur kerana dapat melakukan umrah sebanyak dua kali. Setiap kali sembahyang pula, saya melakukan tawaf sunat," katanya.

Gembira Nabila ada kekasih

Sementara itu, ketika ditanya perasaannya selepas mendapat tahu teman baiknya, Nabila Huda, sudah bertemu cinta hati, Johan terus ketawa. Tegasnya, dia tentu sekali tumpang gembira melihat kebahagiaan rakannya.

Ujarnya, sewaktu menunaikan umrah, dia juga tidak lupa mendoakan kesejahteraan wanita yang pernah rapat dengannya itu. Malah, doanya seperti didengar Tuhan apabila keesokan harinya dia terbaca pengakuan Nabila mengenai hatinya yang sudah dimiliki DJ Nas-T.

"Saya tidak kecewa, sebaliknya tumpang gembira melihat Nabila bahagia. Kami tidak pernah bermusuh, malah sesekali masih berkomunikasi di Twitter. Saya akui kami semakin jarang berhubung di telefon. Lagi pun, dia sudah mempunyai kekasih, jadi saya perlu hormati perasaan temannya itu," kata Johan yang turut mendoakan dirinya dipertemukan dengan jodoh yang baik.

Artis popular buat tak senonoh dalam pesawat

Posted: 02 May 2013 07:31 AM PDT

Cerita yang ingin Cik Normah ceritakan hari ini memang panas. Boleh dikatakan, tahap kepanasannya boleh sampai menggelegak. Boleh melecurlah perasaan jika empunya diri membacanya.

Kisahnya menjurus kepada seorang artis wanita yang memang popular. Kebetulan, seorang teman Cik Normah menaiki penerbangan yang sama dengan artis terbabit. Destinasi mana yang dituju, tak perlulah Cik Normah tulis di sini.

Melihat kepada fizikal dan cara pembawaan diri artis itu, memang teman Cik Normah tak sangka yang boleh tahan miang selebriti ini.

Apa yang mengejutkan adalah, sempat juga dia melakukan perkara tidak senonoh di atas pesawat terbabit. Teman Cik Normah tidak bercakap kosong kerana kedudukannya tidak jauh dengan tempat duduk artis itu. Berani mati dia membuat perkara keji itu di khalayak ramai, bersama seorang lelaki asing.

Mengenangkan dia seorang yang dikenali ramai, maka ramai yang menutup mata dengan perlakuannya. Mujurlah Cik Normah tidak berada di tempat kejadian.

Kalau tidak sudah lama Cik Normah singkap selimut yang membaluti tubuh mereka berdua sambil menjerit-jerit seperti orang kena histeria. Biar dia tahu malu sikit.

Cik Normah ingat, kejadian itu hanya tinggal sebagai mimpi ngeri kepada penumpang dan anak kapal, rupa-rupanya tidak.
Buat laporan

Entahkan dia ini ada penyakit amnesia ataupun baru tersedar akibat 'mabuk laut', Cik Normah diberitahu sebaik saja mendarat, dia membuat laporan di lapangan terbang kononnya dia menjadi mangsa gangguan seksual sehingga menyebabkan lelaki yang bersamanya itu dikenakan tindakan.

Hebat sungguh permainan artis wanita itu. Dia yang gatal sama, selepas itu, apabila diri mula dihimpit rasa bersalah, orang lain pula yang jadi mangsa. Memang tak senonoh.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS