Nuffnang

Zon Artis

sumber :-

Zon Artis


(Gambar) Bakal Isteri Malek Noor, Akan Bernikah Esok

Posted: 10 Mar 2012 10:30 PM PST

GAMBAR ISTERI MALEK NOOR

Inilah wajah bakal isteri kepada jaguh sukan bina badan suatu ketika dulu, siapa lagi kalau bukan abang tough kita, Malek Noor. Nama bakal isteri Malek Noor ini ialah Dr. Wan Asma Wan Ismail dan kini berusia 52 tahun. Merupakan seorang pakar kanak-kanak di Hospital Pakar Perdana, Kota Bharu, Kelantan.

Untuk info anda semua, Malek Noor dan Dr. Wan Asma akan bernikah esok (12 Mac 2012) di penthouse milik Dr. Wan Asma di Pusat Dagangan Kelantan (KTC). Sama-sama kita doakan agar upacara pernikahan Malek Noor dan Dr. Wan Asma esok akan berjalan dengan lancar serta dipermudahkan olehNYA.

INFO: Istilah Babi dalam makanan yang perlu anda ketahui

Related Posts with Thumbnails

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater

sumber :-

Sensasi Selebriti | Berita Hiburan, Gossip Artis, Gambar Selebriti Terbaru, Filem, Muzik, Video & Teater


Gambar Aaron Aziz di Lords Tailor ABPBH di Kuching

Posted: 10 Mar 2012 09:30 PM PST

Seperti mana yang Budiey khabarkan di Twitter @budiey, pada hari ini, Budiey ada mengikuti rombongan artis-artis yang menggayakan pakaian tajaan dari pereka terkenal, Lords Tailor di ABPBH2011 pada 8 April ini.

Sempena dengan itu, Lords Tailor telah menerbangkan artis tajaan mereka ke Kuching bersama dengan beberapa orang media pada hari ini untuk sesi bertemu dengan peminat di Pusat Membeli Belah The Hill. Budiey juga selaku fotografer untuk Lords Tailor.

Kami selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching pada jam 10.10 pagi tadi dan disambut oleh Sarawak Cultural Group dan para peminat. Boleh tahan ramai juga peminat Aaron Aziz yang sanggup menunggu di airport pagi tadi dan dijangka pada jam 3 petang ini, kemunculan Aaron Aziz pastinya dinantikan di The Hill Shopping Centre.

Kepada anda yang berada di Kuching, jangan lupa temu janji kita pada hari ini jam 3 petang ya. Nantikan kemunculan artis-artis seperti Aaron Aziz, Fizz Fairuz, Fauzi Nawawi, Tasha Shila, Azrel Ismail, Fadlan VIP dan Hazama.

Budiey kira ramai peminat Aaron menantikan gambar-gambar fresh dan hangat dari kamera Budiey ya.

Ini dia gambar-gambar khusus untuk peminat Aaron Aziz, Aaronators.

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Aarin Aziz Kuching

Tags:

Click on the following buttons to share this article with your friends:

Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Majlis Minum Petang High Tea Lord's Tailor di Hotel Genting
  • Lords Tailor Taja Baju Zizan Raja Lawak ABPBH 2010
  • Gambar Party Kejutan Hari Jadi Aaron Aziz
  • Gaya Moden Klasik Lords Tailor Anugerah Bintang Popular 2010
  • Aaron Aziz Dilantik Duta Produk Minuman Drive M7
  • Gambar Selebriti di HIGH TEA LORD'S TAILOR
  • Sekitar Bowling Aaronators Kelab Peminat Aaron Aziz
  • Gambar Aaron Aziz Jadi Gangster Dalam Filem Evolusi KL Drift
  • Gambar Dato' Siti Nurhaliza di Pelancaran Pembukaan Lord's Tailor
  • Aaron Aziz Kemalangan di Lokasi KL Gangster 2
  • Alvin Anthons Bakal Muncul Dengan Single Terbaru SALLY

    Posted: 10 Mar 2012 12:20 PM PST

    Alvin Anthons Mencari Sally di Jakarta

    Tak sampai pun setahun melancarkan video muzik untuk single pertama BERDUA, kini Alvin Anthons dengan bersemangatnya yang berkobar-kobar akan melancarkan pula album pertamanya yang memuatkan empat buah lagu.

    Budiey dikhabarkan album sulung Alvin Anthons akan dilancarkan pada bulan April depan.

    Alvin Anthons

    Selepas melancarkan muzik video Berdua, penyanyi berusia 35 tahun ini, menyusul pula dengan muzik video untuk single kedua berjudul Sally. Nama seorang gadis yang sebenarnya muncul dalam video klip Berdua dan sekali lagi Alvin mencari Sally di Jakarta.

    Lagu Sally merupakan single kedua nyanyian Alvin Anthons dan dicipta sepenuhnya oleh Ajai.

    Secara kebetulan, mungkin kena dengan lagu Berdua, dikatakan single Sally adalah kesinambungan kepada lagu Berdua. Oleh kerana itu, Alvin Anthons mahu menjadikan Sally ini adalah sekuel kepada lagu Berdua. Dalam kata lain, video muzik Sally ini adalah sambungan kepada kisah drama yang ada dalam Berdua.

    Masih mengekalkan lokasi yang sama, muzik video Sally ini juga diarahkan oleh pengarah bernama Almer Lipasha dan produksi yang sama iaitu InHouseKreasi Creative Production.

    Alvin Anthons

    Budiey rasa bertuah kerana menjadi satu-satunya media yang dijemput khas oleh Wake The Baby dan Alvin Anthons untuk buat liputan sekitar belakang tabir muzik video ini secara eksklusif di Jakarta.

    Sudah tentu, terima kasih Budiey ucapkan buat Wake The Baby dan Alvin Anthons yang sudi menjemput Budiey untuk terbang ke Jakarta. Lama betul sebenarnya Budiey tak ke Jakarta, akhirnya Budiey dibawa pada 7 Mac yang lalu bersama dengan penyanyi Alvin Anthons, pengurus Alvin bernama Mohan dan seorang PR dari Wake The Baby, Liza.

    Alvin Anthons

    Alvin Anthons bersama dengan penerbit muzik video Sally dan juga pereka fesyen yang juga stylish untuk Alvin bagi menjayakan muzik video ini.

    Pengambaran muzik video Sally ini mengambil masa selama 19 jam untuk disiapkan. Bermula pada jam 6 pagi waktu tempatan dan berakhir pada jam 1 pagi.

    Budiey sebenarnya kagum dengan komitmen, kesungguhan dan juga sikap beliau yang begitu positif untuk bergelar penyanyi. Mungkin kerana pengalaman 17 tahun melalui setiap liku hidup dalam industri seni tanah air banyak mengajar dirinya.

    Menghabiskan masa selama 3 hari di Jakarta, Indonesia yang lalu memberi gambaran jelas pada Budiey yang Alvin mahu pergi lebih jauh dan dia yakin untuk terus melakukan sesuatu dalam industri hiburan.

    Alvin Anthons

    Sebelum bergelar penyanyi, pemuda berbangsa India ini pernah bekerja di belakang tabir selepas menamatkan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

    Dalam masa yang sama, dia melanjutkan pelajaran peringkat A Level di Advance Tutorial Centre (ATC), Kuala Lumpur dan seterusnya mengikuti pengajian diploma dalam bidang perniagaan di Kolej Binary.

    "Saya pernah bekerja sebagai kru di syarikat mengurus acara hampir tiga tahun. Saya juga belajar melihat deejay acara. Selain itu, saya pernah menjadi badut sambilan kurang daripada setahun. Pada tahun 2000, saya ditawarkan mengendalikan program bual bicara Let's Talk di RTM selama tiga musim. Saya juga pernah menjadi pengacara majlis untuk pertandingan ratu cantik melibatkan Miss World Malaysia 2007, Deborah Henry dan sebuah lagi acara membabitkan Miss World Malaysia 2008, Soo Wincci.

    Alvin Anthons

    "Paling membanggakan apabila mengendalikan konvensyen angkasawan 'Association of Space Explorers Congress' pada tahun lalu."Sekarang, saya sudah mempunyai syarikat sendiri yang mengurus acara iaitu Mainstream Entertaiment sejak tahun 2000. Karier saya lebih meluas sebagai ahli perniagaan, hos televisyen, pengacara majlis dan penyanyi," katanya yang mengakui penguasaan bahasa Malaysia dengan baik memberikan banyak kelebihan kepadanya.

    Bermula dari minat menyanyi di bangku sekolah dan menubuhkan kumpulan muzik, Alvin mula bergelar penyanyi rakaman pada tahun lalu.

    Menariknya, semua lagu dalam albumnya berbahasa Malaysia yang bertemakan cinta dengan adunan muzik pop rock.

    "Saya berjumpa dengan komposer Ajai tidak lama dulu dan baru tahun lalu kami merancang untuk membikin single pertama saya berjudul Berdua yang baru diputarkan di corong radio. Selepas ini, saya akan tampil dengan tiga single lagi sebelum menerbitkan album mini," katanya yang turut mengikuti kelas vokal dan bakal tampil dengan muzik video.

    Alvin Anthons

    Alvin Anthons

    Alvin Anthons

    Alvin Anthons

    Tags: ,

    Click on the following buttons to share this article with your friends:

    Baca artikel lain yang berkaitan:

  • Sekitar Pembikinan Video Klip BERDUA Alvin Anthons
  • Single Kedua Infinatez Ada Masa Lagu R&B Soul Terbaru
  • Lagu Learning You dari Alvin MY Infinatez
  • Profile Alvin Tay
  • Gambar Selebriti di Pelancaran Aiskrim Magnum Perisa Choco Cappuccino
  • Alvin and The Chipmunks di TV2
  • Kakiku Kaku Single Terbaru MImie Haris
  • INFINATEZ LAHIR SINGLE KEDUA ADA MASA
  • Hunny Madu Launching Debut Album Pulau Janji
  • Infinatez Kini Tinggal Berempat
    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS

    borak kosong

    sumber :-

    borak kosong


    Cantiknya Artis Li Xiaolu dengan Gaun Putihnya

    Posted: 10 Mar 2012 09:15 PM PST



    Since Fan Bingbing (范冰冰) made such a big impression on the red carpet in Cannes 2010, every wannabe Chinese actress has been desperate for the same attention.
     Step forward actress Li Xiaolu (李小璐) at the Fall/Winter 2012 show presented by Christian Dior at the Rodin Museum in Paris on March 3.
     Wearing a white number that managed to reveal nearly all her breasts without revealing nipples was quite an achievement!
     These celebrities rarely star in any of the films on view, or have anything to do with the designer who is putting on the runway show, but they go anyway.
     In China, it gives them face and attention, the thinking being, if they are being noticed abroad, they deserve attention here.
     So, invited or not, they turn up and do their best to get noticed.
     Go girls!

     Source: China Buzz

    Gila..remaja masukkan jarum jahit ke saluran kencing

    Posted: 10 Mar 2012 09:00 PM PST

    Meski sudah zamannya kesetaraan gender, urusan jahit-menjahit lebih baik tetap dipercayakan pada anak perempuan. Di China, anak lelaki yang  memainkan mesin jahit malah kena infeksi parah kerana jarumnya masuk ke saluran air kencing.

    Pelik, kes yang menimpa remaja 14 tahun bernama Sun ini membuat pusing para doktor di Changhai Hospital yang menanganinya. Hingga saat ini, para doktor dikhabarkan masih mendiskusikan bagaimana caranya mengeluarkan jarum sepanjang 3 cm tersebut.

    Seorang doktor bernama Liu mengatakan, Sun datang ke hospital pada 2 March 2011 dengan keluhan sakit setiap kali buang air kecil. Dari berbagai gejala yang dirasakan, dipastikan Sun mengalami infeksi saluran kencing namun belum diketahui persis apa penyebabnya.

    Menurut pengakuan orangtuanya, Sun sudah merasakan keluhan ini sejak 3 bulan sebelumnya. Namun dalam beberapa kali pemeriksaan, doktor-doktor sebelumnya tidak berhasil menemukan penyebab infeksi yang tidak sembuh-sembuh meski sudah diberi antibiotik.

    Akhirnya para dokter Liu bersama pasukannya melakukan pemindaian dengan sinar X. Betapa terkejutnya para doktor, hasil pemindaian menunjukkan ada benda mirip logam yang diyakini sebagai jarum jahit tersangkut dalam saluran kencing di dalam kemaluan Sun.

    Setelah diinterogasi, barulah Sun mengaku di depan dokter dan orangtuanya bahwa 3 bulan yang lalu dirinya bermain-main dengan mesin jahit. Entah kerana iseng atau sedang bereksperimen untuk membuktikan sesuatu, Sun melepas jarum di mesin jahit lalu memakainya untuk mengorek lubang saluran kencingnya.

    Sayangnya kerana tidak hati-hati, jarum itu masuk terlalu dalam ke dalam saluran kemih lalu tersangkut. Awalnya Sun mendiamkannya dengan harapan suatu saat akan keluar sendiri saat kencing, namun lama kelamaan malah membuat infeksi parah hingga kencingnya berdarah.

    "Jarum itu tersangkut begitu lama di dalam saluran kemih dan telah menyebabkan infeksi serius. Separuh dari jarum itu menghalangi saluran kemih dan nyawanya sekarang dalam bahaya," kata Liu seperti dikutip dari Shanghaidaily.

    Liu mengatakan, saat ini para doktor belum memutuskan tindakan apapun untuk mengeluarkan jarum tersebut. Bersama pasukannya, Liu masih mendiskusikan cara terbaik kerana jika tidak hati-hati maka tindakan mengeluarkan jarum itu boleh merusak saraf-saraf di kemaluan Sun.

    Nenek Nampak 30 Tahun Lebih Muda Berkat Diet Sayur Mentah

    Posted: 10 Mar 2012 08:45 PM PST

    Miami-Dade County, Florida, Ketika Annette Larkins keluar rumah dengan suaminya yang berusia 54 tahun, orang beranggapan mereka adalah ayah dan anak. Kerana wajahnya yang awet muda, tanpa kedut, sihat dan selalu tampak segar, tak ada yang menyangka bahawa usianya sudah 70 tahun.

    Meski usia Annette Larkins (70 tahun) sudah tergolong nenek-nenek, ia tampak 30 tahun lebih muda kerana gaya hidupnya yang sangat sihat dan alami. Annette menjalani pola makan vegan mentah yang semua bahan makanan hampir tumbuh di kebun rumahnya sendiri.

    Sebagai informasi, diet vegan berbeza dengan vegetarian. Orang yang diet vegetarian tidak memakan daging, sementara orang yang diet vegan tidak memakan semua produk haiwan termasuk susu dan telur.

    Halaman belakang rumahnya penuh dengan buah-buahan dan sayuran. Setiap sudut kebunnya memiliki sesuatu yang boleh dimakan. Annette juga mengumpulkan air hujan untuk diminum dan menyirami tanaman. Annette mengatakan makanan di kebunnya adalah 'Fountain of Youth' (mata air awet muda).

    "Saya sangat bersemangat dan memiliki banyak energi. Saya bangun pagi tidak lebih dari jam 5.30 setiap hari dan sudah siap untuk beraktivitas," ujar Annette Larkins, yang berasal dari Miami-Dade County, Florida, seperti dilansir Thegrio, Sabtu (3/3/2012).

    Suami Annette, Amos (54 tahun) memiliki sebuah kedai daging pada tahun 1960. Saat itulah Annette memutuskan untuk menjadi seorang vegetarian. Dan seiiring dengan perjalanan waktu, ia pun beralih menjadi seorang vegan mentah.

    Ia mengatakan tidak makan semua produk haiwan Makanannya tidak perlu diproses dan mentah.

    "Pola makan saya terdiri dari buah-buahan, kacang-kacangan, sayuran dan biji-bijian. Saya menanam banyak bibit dan seperti yang Anda lihat dari kebun saya. Tentu saja itu adalah makanan mentah yang saya makan," jelasnya.

    Annette juga meminum jus buah dan sayur. Namun tidak semua orang di dalam keluarganya menjalani pola makan seperti Annette. Suaminya memilih untuk terus makan dengan cara yang ia lakukan ketika pertama kali menikah.

    "Saya sungguh berharap boleh melakukan apa yang dia lakukan sekarang," ujar Amos, suami Annette.

    Amos mengatakan orang-orang bahkan menganggap Annette adalah putrinya. Padahal secara usia, Annette 16 tahun lebih tua darinya. Berbeda dengan Annette yang sangat sihat, Amos pune harus memakan ubat setiap hari kerana menderita tekanan darah tinggi dan diabetes.



    Dan kerana banyak teman dan orang asing yang terus bertanya tentang kesihatan dan penampilannya yang awet muda, Annette pun memutuskan untuk menerbitkan buklet 'Journey To Health' dan memproduksi DVD 12 tahun yang lalu.


    sumber

    Lelaki yang Tak Pernah Tidur Selama 39 Tahun Setelah Kena Demam

    Posted: 10 Mar 2012 08:30 PM PST

    Quang Nam, Vietnam,Setiap hari, manusia memerlukan tidur setidaknya 6 hingga 8 jam. Namun apa jadinya bila seorang lelaki tidak pernah tidur meski hanya satu minit sejak ia mengalami demam pada tahun 1973, yang artinya ia sudah tidak tidur selama 39 tahun.

    Lelaki tersebut adalah Thai Ngoc atau Hai Ngoc (70 tahun) yang berasal dari Que Trung Commune,  Quang Nam, Vietnam.

    Ngoc mengatakan ia sudah tidak tidur semenjak tahun 1973. Lelaki ini sangat khuatir dan mencuba segala cara untuk dapat tidur, tapi ia masih belum boleh tidur meski hanya 1 minit.

    Yang lebih mengejutkan lagi, Ngoc menjalani kehidupannya dengan normal dan jarang mengalami sakit. Orang-orang yang ingin mengamati keadaan  Ngoc malah tidak mampu tetap terjaga sepanjang waktu.

    "Sebelum tahun 1975, saya menyedari bahwa saya tidak tidur dan tidak pernah terlintas dalam fikiran saya jika keadaan ini dapat mempengaruhi kesihatan saya. Bagi saya, tidur atau tidak sama saja, dan saya dakan bekerja pada siang atau malam hari," ujar Thai Ngoc, seperti dilansir Vietnamnet, Jumaat (2/3/2012).

    Ngoc memiliki enam orang anak. Kerana mengalami insomnia, ia sering menjaga kebunnya di malam hari. Dan dalam 3 bulan tanpa tidur, ia telah menggali dua kolam besar untuk menampung lebih banyak ikan.

    Ngoc menolak menjalani ujian di luar negeri. Ia mengaku tidak mahu meninggalkan kampung halaman atau desanya sejak 60 tahun yang lalu dan ia takut untuk melakukan ujian.

    Meskipun ia tidak boleh tidur, secara mental Ngoc masih sihat dan tidak pernah merasa lelah.

    "Saya tidak tahu apakah insomnia berdampak pada kesehatan saya atau tidak, tapi saya masih sehat dan dapat berkebun secara normal seperti yang lain," jelasnya.

    Ngoc bercerita, pada tahun 2006 saat ia sudah berusia 64 tahun, ia sanggup membawa karung baja yang beratnya lebih dari 50 kg setiap hari melalui jalan sepanjang 4 km dari rumahnya.

    "Suami saya dulu boleh tidur dengan baik, tetapi sekarang bahkan minuman keras pun tak boleh membuatnya tertidur," tutur istrinya, Nguyen Thi Bay.

    Pada tahun 2010, Ngoc diakui sebagai satu-satunya orang Vietnam yang dipilih oleh majalah asing sebagai orang yang luar biasa.

    Ngoc adalah salah satu dari sangat sedikit orang di dunia yang mengalami gangguan tidak boleh tidur. Selama hampir separuh dari waktu hidupnya, Ngoc telah terjaga dan tidak diketahui sampai kapan kondisi ini akan berlangsung.

    Satu hal pasti yang telah diakui oleh banyak orang iaitu Ngoc telah menghabiskan waktu terjaganya untuk melakukan kerja yang bermanfaat bagi keluarga dan masyarakat desa.



    sumber : detikhealth

    Kepala Penyek 'Ditampal' Pakai Lemak Perut Sendiri

    Posted: 10 Mar 2012 08:15 PM PST



    Tim Barter (32 tahun) menjalani prosedur perintis yang pertama kali dilakukan di Inggris, iaitu membentuk kembali kepalanya dengan menggunakan lemak dari perut dan plat titanium.

    Barter yang bekerja sebagai supervisor efek visual mengalami kecelakaan hebat saat jatuh dari paip pembuangan dengan ketinggian 25 kaki. Kepalanya terbentur dinding bata yang membuat tengkorak, tulang pipi dan soket matanya hancur.

    Kecelakaan itu terjadi saat ia mencuba memanjat rumahnya sendiri setelah terkunci di luar rumah. Nahasnya, ia malah terjatuh yang membuatnya koma selama 10 hari.

    Dokter harus membuang sebahagian dari tengkorak kanan kepala untuk meredakan pembengkakan dan pendarahan pada otaknya.

    Namun, ia kini telah sembuh total setelah pengubatan perintis yang dilakukan oleh Robert Bentley, ahli bedah cranio-oral dan rahang atas dari London's King's College Hospital.

    Barter yang berasal dari Brixton, south London, mengatakan bahkan sudah boleh melakukan panjat tebing, pagar dan terjun payung sejak melakukan operasi.

    "Hidup saya berhenti untuk beberapa bulan. Saya tidak boleh bekerja dan memiliki penglihatan ganda. Saya takut kehilangan penglihatan dan tidak akan pernah kembali normal," ujar Tim Barter, seperti dilansirTelegraph, Rabu (29/2/2012).

    Barter ditemukan tak sedarkan diri di luar rumahnya oleh tetangga setelah jatuhnya pada bulan Jun 2009, di mana ia juga mengalami patah kaki.

    Setelah pengubatan awal di King's College Hospital, doktor menggunakan teknologi komputer untuk desain plat titanium untuk memperbaiki tengkorak Barter, yang dimasukkan melalui pipinya untuk meminimalkan jaringan parut.

    Dokter kemudian menyuntikkan lemak dari perut ke dahinya untuk menyelesaikan proses pembentukan kembali.
     

    Sindrom Penis Hilang yang Bikin Lelaki Panik

    Posted: 10 Mar 2012 08:00 PM PST

    Alat kelamin seperti penis ada kemungkinan menyusut tapi tidak mungkin hilang atau masuk ke dalam tubuh. Tapi di beberapa negara ada yang percaya keadaan penis hilang ini boleh terjadi atau dikenal dengan Genital retraction syndrome.

    Genital retraction syndrome atau Koro Syndrome ini adalah sebuah keadaan yang mana seseorang percaya alat kelaminnya akan masuk ke dalam tubuh, menyusut atau hilang. Hal ini boleh terjadi pada laki-laki mahupun perempuan.

    Keadaan pada laki-laki adalah sering merasa penisnya masuk atau menyusut ke dalam, sedangkan pada perempuan merasa payudaranya yang menyusut. Gangguan ini sering terjadi di daerah Afrika dan Asia, sebahagian besar muncul di daerah yang akses informasi medisnya sedikit sehingga orang percaya dengan mitos, kutukan dan takhayul.

    Keadaan ini sering juga disebut dengan Penis Panic, yang mana sekelompok laki-laki akan mulai percaya bahawa penisnya menyusut atau benar-benar hilang sehingga menyebabkan kepanikan massa, seperti dikutip dari psychcomp.com, Jumaat (9/3/2012).

    Jika salah satu masyarakat merasa mulai mengalami gejala, maka hal ini akan menyebar ke dalam masyarakat dan nantinya setiap orang akan percaya hal ini akan terjadi pada dirinya.

    Beberapa ahli menyebutkan kondisi ini sebagai sebuah gangguan mental, hal ini karena kecemasan yang ekstrem di antara kelompok kadang menyebabkan gangguan mental pada orang-orang dalam kelompok tersebut.

    Meskipun keadaan ini sangat sulit untuk difahami, tapi pikiran yang dimiliki oleh masyarakat tersebut sangat kuat. Sindrom ini berkaitan erat dengan kepercayaan budaya dan ilmu sihir Voodoo.

    Gangguan ini mengakibatkan fikiran menciptakan sebuah senario yang tidak diketahui secara fizik, ia akan merasa kewalahan kerana penis dan testisnya menyusut, menarik masuk ke dalam tubuh atau menghilang.

    Gejala yang muncul dari gangguan psikologis ini cukup sederhana. Ia akan mengalami ketakutan besar bahawa penisnya akan mengecil atau menghilang dan ia akan mati. Hal yang paling menonjol adalah kemampuannya untuk menyebar di antara masyarakat.

    Salah satu contoh Genital Retraction Syndrome yang paling terkenal terjadi tahun 1967 terjadi di Singapura. Ketika itu sekelompok laki-laki percaya bahawa orang-orang ini makan daging babi yang terkontaminasi dan menyebabkan keadaan tersebut.

    Contoh lainnya adalah terjadi pada tahun 2003, saat laki-laki dari Sudan yang menduga penisnya menghilang akibat berjabat tangan dengan orang lain secara acak. Kondisi ini sempat berbuntut larangan untuk mengunjungi Sudan.

    Sedangkan di Afrika Barat antara tahun 1997-2003, ada 6 negara yang menyatakan epidemi terhadap kes ini. Dalam kes ini jelas terlihat bahawa gangguan ini adalah hal yang serius.

    Sayangnya satu-satunya pengubatan untuk gangguan psikologis penis ini hanya memberitahu orang yang mengalami kepanikan bahawa secara fizik hal tersebut tidak akan terjadi, sehingga diperlukan kaunseling. Kaunseling yang intens diperlukan untuk meyakinkan bahawa penisnya tidak akan hilang.



    sumber

    Takut Gemuk, Ibu Hamil Hanya Punya Berat Badan 25 Kg

    Posted: 10 Mar 2012 07:45 PM PST

    London, Berat yang cukup adalah syarat untuk keadaan kehamilan yang sihat agar ibu dan bayinya sihat. Tapi seorang ibu, kerana takutnya gemuk saat hamil, berat badannya selama mengandung hanya seberat 25 kg. Diet yang salah selama kehamilan itu hampir membuat nyawa ia dan puteranya terancam.

    Katy Bassett (30 tahun) sejak remaja memang mengalami gangguan makan anoreksia. Katy pernah memiliki berat badan  terendah seberat 19 kg. Gara-gara anoreksia parah itu, Katy harus menghabiskan satu dekad (10 tahun) untuk berjuang dengan berbagai penyakit.

    Doktor khuatir Katy Bassett tak akan boleh punya anak. Namun berkat bantuan dari suaminya James Bassett (31 tahun), ia telah berhasil mencapai berat badan sehat 57 kg. Katy boleh hamil saat usianya 27 tahun.

    Tapi keadaan itu kembali menghantui Katy selama masa kehamilan. Kerana takut menjadi gemuk, berat badan Katy pun menurun drastis menjadi hanya 25,4 kg (4 stone) saat ia sedang hamil. Hal ini tentu saja membuatnya begitu sakit dan membuat bayi dalam kandungannya hampir mati.

    Dengan berat badan 25,4 kg, Katy pun akhirnya harus memerlukan tabung makan untuk menjaganya dan puteranya Evan yang belum lahir.

    Penurunan berat badan yang dramatis membuat Katy harus dibawa ke hospital ketika kandungannya baru berusia 11 minggu. Evan pun harus lahir secara prematur di awal minggu ke-30 kehamilan.

    Pregorexia atau gangguan makan yang dialaminya saat hamil, membuat Katy menjadi sangat lemah untuk boleh merawat putranya sendiri. Evan harus dirawat oleh suami dan keluarganya, hingga akhirnya Katy cukup kuat untuk merawatnya saat ia berusia 14 bulan.

    "Evan adalah keajaiban kecil. Setiap hari saya hanya melihat dia dan merasa sangat bersyukur dia sihat. Saya merasa sangat bersalah kerana saya tahu diet saya membuat kehidupan Evan terancam. Tapi pada saat yang sama meskipun realistis saya tahu kehamilan yang akan menambah berat badan secara alami, saya merasa jijik membayangkan semakin gemuk," ujar Katy Bassett (30 tahun) yang kini sudah pulih, seperti dilansir Dailymail, Isnin (5/3/2012).

    Tapi kini Katy sudah sedar bahawa yang ia lakukan dapat membahayakan nyawa Evan dan bahkan nyawanya sendiri. Kini Katy sangat bersyukur dengan kehadiran Evan, kerana meski ironis hamil membuat gangguan makan namun Evan-lah yang ternyata dapat menyembuhkannya.

    "Saya tahu saya harus sembuh jika ingin menjadi ibu yang tepat," ujarnya.

    Katy menjalani pertarungan pertama dengan anoreksia pada usia 12 tahun. Dan pada usia 16 tahun doktor memperingatkannya bahawa kelaparan yang dibuatnya sendiri akan menyebabkannya mandul dan tidak boleh memiliki keturunan.

    Wanita dengan tinggi 182 cm ini pun akhirnya menikah dengan James, seorang konsultan IT. Dengan cinta dan dukungan, berat badan Katy secara bertahap bertambah dan saat berusia 27 tahun berat badannya sudah mencapai 57 tahun. Katy dan James pun memutuskan untuk menikah.

    Dalam waktu 3 bulan pernikahannya, Katy dinyatakan hamil. Namun ternyata kehamilan sangat membuat Katy takut menjadi gemuk. Saat usia kehamilannya masuk minggu ke-6, pengalaman anoreksia lamanya kembali semula.

    "Saya merasa panik dengan perut saya, seluruh tubuh saya yang semakin besar. Bahkan ketika tidak mual di pagi haru, saya tidak sanggup untuk makan apa pun selain salad dan buah," kenangnya.

    Kemudian pada 11 minggu, keadaan Katy teruk dan ia dilarikan ke hospital. Ujian darah mengungkapkan bahwa dia dan bayinya yang belum lahir secara harfiah mati kelaparan dan harus segera memakai infus.

    Dan pada usia kandungan 30 minggu, ketika Katy mengalami infeksi yang mengancam jiwa, doktor tidak punya pilihan selain membuat Evan lahir lebih dini melalui operasi caesar. Evan lahir dengan berat hanya 1,6 kg dan harus menjalani perawatan khusus.

    Selama 4 minggu setelah persalinan, sementara putra mungilnya terus berkembang dan menambah berat badan, Katy masih saja tidak bisa makan. Hampir 1 tahun Katy harus menjalani perawatan sebelum akhirnya ia cukup kuat dan sehat untuk kembali pulang ke rumah.

    Tak Boleh Lewat Makan Ubat Kalau Tidak Badannya Tak Hancur

    Posted: 10 Mar 2012 07:30 PM PST

    California, Kembar Jenna dan Patrick Partington punya jadual makan ubat yang ketat setiap harinya. Ini kerana jika ia lambat atau lupa, maka penyakit langka yang dideritanya boleh menghancurkan organ-organ tubuhnya.

    Anak kembar berusia 7 tahun asal Sacramento, California ini lahir dengan penyakit genetik langka cystinosis yang menyebabkan asam amino cystine menumpuk di setiap sel tubuh dan boleh merosak ginjal, mata, hati, otot, pankreas, otak dan sel darah putih.

    Satu-satunya pengubatan yang ada adalah memakan ubat Cystagon yang harus dimakan setiap 6 jam, jika terlambat atau lupa maka cystine akan terakumulasi di dalam tubuh dan boleh seperti bom waktu yang akan menghancurkan organ tubuhnya.

    "Kami selalu membawa ubat itu setiap hari kemana pun kami pergi," ujar sang ayah, Kevin Partington (43 tahun) yang bekerja di real estate komersial, seperti dikutip dari ABCNews, Sabtu (10/3/2012).

    Si kembar ini lahir pada 7 Disember 2004 dengan keadaan sedikit prematur, meski saat lahir nampak sihat. Ketika berusia 6 atau 7 bulan, bayi kembar ini mengalami muntah dan ada yang berbeza dengan muntah bayi pada umumnya.

    Petunjuk pertama yang terlihat adalah ketika Jenna ke  hospital akibat flu parah, ia harus dirawat selama 2 minggu dan menghabiskan waktu di unit perawatan intensif. Tubuhnya mulai kram dan mengalami dehidrasi.

    "Saya mulai curiga ada sesuatu yang tidak benar dan doktor berkata ia tidak boleh memahami keadaan  yang dialami oleh Jenna," ujar Partington.

    Diagnosis cystinosis akhirnya diketahui pada March 2006 oleh ahli genetik dari Scripps Institute di San Diego. Dan diagnosis untuk Patrick diketahui setelahnya ketika doktor menguji jumlah sel darah putih cystine nya.

    "Ternyata saya dan suami membawa gen resesif untuk penyakit ini, dan si kembar masing-masing memiliki 1 gen dari 4 kemungkinan membawa gen ini," ujar sang ibu Teresa (39 tahun).

    Tapi kini si kembar sudah bergabung dengan 41 pesakit lainnya untuk menjadi sebahagian dari uji klinik terhadap ubat baru dari bahan aktif dalam Cystagon sehingga mereka hanya perlu minum ubat 12 jam sekali saja serta tidak mengganggu waktu tidur dan sekolahnya.

    Ubat ini juga diketahui memiliki efek samping yang lebih sedikit seperti mual dan ketidaknyamanan di lambung kerana ia langsung masuk ke dalam duodenum.

    Berdasarkan data dari Cystinosis Research Foundation (CRF) saat ini diketahui ada sekitar 2.000 penderita cystinosis di seluruh dunia.

    Pohon Dinosaurus Kejutkan Warga

    Posted: 10 Mar 2012 07:15 PM PST

    NORFOLK - Sebuah pohon yang ditiup angin kencang, tiba-tiba saja berubah bentuk menjadi menyeramkan. Pohon itu nampak seperti dinosaurus yang menakutkan, lengkap dengan mata, mulut dan punggung bersisik dan menyeramkan.

    Pohon monster ini dapat dilihat di kawasan pertanian milik seorang warga di Alby Norfolk Utara, Inggris. Tetapi seperti halnya dinosaurus yang telah punah, bentuk pohon ini juga akan hilang saat berbunga dalam waktu tiga minggu ke depan.

    Warga yang sering melalui wilayah tersebut, mengaku terkejut dengan pohon itu. Mereka pun terpegun dengan bentuk menyeramkan dari pohon unik ini.

    "Saat saya berjalan dengan isteri dan melihat pohon T-Rex itu. Saya benar-benar terkejut kerana bentuknya mirip sekali dengan dinosaurus," ucap Spike Malin seperti dikutip Orange, Jumaat (9/3/2012).

    Malin menambahkan, dari kejauhan pohon tersebut tampak sangat menakutkan. Tetapi bentuknya akan berubah saat berbunga dan dinosaurnya pun hilang.
    (faj)

    Video close-up payudara membuat awek ini jadi terkenal

    Posted: 10 Mar 2012 07:00 PM PST

    berita-beritadotcom: Seorang gadis  bernama Alejandra Gaitan beberapa minggu terakhir ini menjadi orang yang sangat terkenal di dunia maya. Ada yang membencinya dan ingin memperkosa serta membunuhnya, ada juga yang memujinya, kerana videonya di YouTube mengclose-up bahagian payudaranya dan belahannya terlihat begitu menggoda.


    Gadis Amerika Latin yang tinggal di Kanada itu menyedari bahwa keindahan tubuhnya boleh menghasilkan di Youtube melalui program  500.000 klik yang diterapkan Youtube. Iaitu pemilik (pengirim) video mendapat bayaran 100 dolar hingga 1.000 pervideo untuk video yang memperoleh klik di atas 500.000 kali.

    Dalam video Alejandra yang berada dalam saluran The Girl Reply memang mengenakan pakain yang meperlihatkan bahagian-bahagian menggoda dari tubuh indahnya. Penggemar video itu pun berkeliaran di lalu lintas internet. Ada yang memanggilnya dengan sebutan pelacur, ada juga yang mengancamnya dengan mengatakan, "'Pergilah bunuh diri melompat dari tebing, aku akan memperkosa Anda. Akan akan hack account Anda ... '



    Sebaliknya banyak yang menyukainya. "Terlepas dari semua kebencian, ada kelompok yang mendukung saya," kata Alejandra. "Jika video saya dibuang dari YouTube saya akan tetap muncul di blog peribadi untuk menemui mereka yang menghargai saya."

    Belakangan banyak wanita lain yang meniru penampilannya dan memposting videonya di YouTube, tentu untuk menjadi terkenal dan mendapat wang. Alejandra sendiri dalam beberapa minggu ini sudah menjadi selebritis yang kerap diwawancara oleh sejumlah televisyen.

    Terpaksa buat kaki palsu sendiri

    Posted: 10 Mar 2012 06:45 PM PST

    BALING - Seorang pesakit diabetes di Kampung Tanjung Merbau di sini terpaksa membuat kaki palsu sendiri bagi membolehkannya bergerak setelah kaki kananya dipotong tahun lalu.

    Radzuan Ismail, 43, menggunakan getah kasut sebagai tapak kaki palsunya untuk mengurangkan kesakitan ketika melakukan pergerakan.

    Menurutnya, selepas kakinya dipotong, ia diletakkan simen yang biasanya digunakan untuk kaki patah.

    "Selepas kaki saya sembuh, doktor mengarahkan saya membuang simen itu.

    "Tapi, saya sayang nak buang kerana simen itu masih dalam keadaan baik. Jadi, saya menukarkan simen itu kepada kaki palsu dengan meletakkan getah kasut sebagai tapak simen," katanya.

    Menurutnya, walaupun simen itu mempunyai tapak getah, kakinya masih terasa sengal ketika melakukan pergerakan.

    "Kaki palsu ini bukan kaki palsu yang sebenar. Ia hanyalah simen yang dijadikan kaki palsu. Jadi, keselesaannya tidak sama dengan kaki palsu yang sebenar.

    "Setiap kali saya melangkah, memang terasa sengal, tetapi, tidaklah terlalu sakit. Sekurang-kurangnya saya dapat keluar ke rumah malah dapat menunggang motosikal," katanya.

    Radzuan yang tinggal bersama ibunya itu tidak mampu melakukan pekerjaan berat melainkan perniagaan runcit kecil-kecilkan di rumah bagi membolehkannya dan keluarga menjana pendapatan.

    "Itulah yang mampu saya lakukan. Isteri pula suri rumah sepenuh masa, lagipun isteri turut mengalami masalah rabun. Matanya menjadi kabur sejak beberapa tahun lalu.

    "Selain itu, ibu saya turut membantu serba sedikit. Ibu menoreh getah kalau tak hujan, dapat juga tambah pendapatan. kalau tidak, hanya bergantung kepada perniagaan runcit sahaja," katanya.

    Menurutnya, dia sudah memohon kaki palsu di Hospital Kulim namun setakat ini belum menerima sebarang maklum balas dan berharap permohonan itu akan diluluskan secepat mungkin.

    Menurutnya, pemimpin kampung turut membantunya memanjangkan masalah itu kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk membolehkannya mendapat bantuan bulanan orang kurang upaya (OKU).

    "Alhamdulillah, pemimpin kampung di sini amat prihatin dengan nasib penduduk di sini. Borang dihantar pada tahun lepas dan kemungkinan masih dalam proses kelulusan.

    "Saya amat berharap, permohonan saya dapat diluluskan kerana sedikit sebanyak dapat meringankan beban," katanya.



    sumber : sinar harian

    Arnab jadi teman gorila

    Posted: 10 Mar 2012 06:30 PM PST


    ERIE, Amerika Syarikat (AS) - Seekor gorila yang tinggal di Zoo Erie, di sini menerima teman baharu iaitu seekor arnab bernama Panda.
    Gorila betina yang diberi nama Samantha kesepian sejak kematian gorila jantan, Rudy pada 2005.
    Namun, beberapa pegawai di zoo negeri Pennsylvania itu memberitahu, gorila berusia 47 tahun tersebut terlalu tua untuk berpasangan dengan gorila lain.
    Justeru, pihak zoo memutuskan untuk menjadikan Panda sebagai teman Samantha pada bulan lalu.
    Akhbar tempatan Erie Times-News melaporkan, kedua-dua haiwan tersebut hidup dalam keadaan tenteram. - Agensi
    sumber : kosmo online

    Pecah tembelang kahwin dua kerana Facebook

    Posted: 10 Mar 2012 06:15 PM PST


    SEATTLE, Amerika Syarikat (AS) - Tembelang seorang lelaki beristeri dua di AS pecah selepas kedua-dua isterinya menjadi kenalan di laman perkongsian sosial Facebook.
    Undang-undang AS melarang lelaki memiliki lebih daripada seorang isteri pada masa yang sama.
    Susulan pembongkaran tersebut, seorang pegawai pemulihan akhlak, Alan L. O'Neill didakwa kerana mengamalkan bigami atau beristeri dua.
    Menurut kertas pertuduhan yang difailkan Khamis lalu, O'Neill mengahwini seorang wanita pada 2001, berpindah pada 2009 dan menukar namanya sebelum berkahwin lain tanpa menceraikan isteri pertamanya.
    Isteri tua pertama kali menyedari O'Neill berkahwin lain apabila dia menjadi kenalan madunya melalui pautan "Orang yang mungkin anda kenali" di Facebook.
    "Isteri pertama kemudian melihat laman Facebook isteri kedua dan melihat suaminya bersama kek perkahwinan," kata pendakwa raya daerah Pierce County, Mark Lindquist kepada agensi beritaAssociated Press (AP)
    Isteri pertama kemudian berkunjung ke apartmen madunya dan berulang kali menyoal suaminya sama ada mereka sudah bercerai tetapi dia menjawab: "Tidak, kita masih suami isteri.,"
    O'Neill, 41, sebelum ini menggunakan nama Alan Fulk. Dia yang dihadapkan ke mahkamah Khamis lepas boleh dipenjara lima tahun jika didapati bersalah. - Agensi

    sumber :  kosmo online

    Budak disembur racun serangga

    Posted: 10 Mar 2012 06:00 PM PST


    SINGAPURA: Seorang Pengaturcara Teknologi Maklumat, didenda S$2,500 (RM5,595) kerana bertindak terburu-buru.
    Kong Yong Meow, 59, menyembur seorang kanak-kanak berusia satu tahun dengan penyembur racun serangga pada 25 Jun, tahun lalu. 
    Kanak-kanak itu dikatakan berlegar di hadapan rumah Kong dan Kong terus menyembur racun serangga itu ke arah kanak-kanak itu dan terus menutup pintu.

    Ibu kanak-kanak itu membawa anaknya pulang dan membasuh muka anaknya dengan air tetapi beberapa minit kemudian kanak-kanak itu mengalami muntah dan menggosok matanya. - TNP



    sumber : myMetro

    Coca-Cola, Pepsi tukar ramuan

    Posted: 10 Mar 2012 05:45 PM PST


    CALIFORNIA: Pengeluar minuman terkenal Coca-Cola dan Pepsi akan menukar ramuan minuman berkarbonat mereka untuk mengelak daripada meletakkan label amaran barah yang diwajibkan di sisi undang-undang, di setiap botol minuman itu.
    Perubahan itu dibuat selepas California meletakkan bahan kimia 4-methylimidazole, yang digunakan dalam pewarna karamel di kedua-dua jenis minuman itu dalam senarai karsinogen. 
    Kedua-dua Persatuan Minuman Amerika dan Pentadbiran Ubatan dan Makanan AS berkata, tiada bukti bahan kimia itu menimbulkan risiko kesihatan kepada manusia. - BBC 


    sumber : myMetro

    Sakit perut lahir bayi

    Posted: 10 Mar 2012 05:30 PM PST


    ALOR SETAR: Kegelisahan seorang wanita apabila mengadu sakit perut yang teruk akhirnya membongkar rahsianya melahirkan bayi perempuan di rumah keluarganya di Felda Lubok Merbau, Kuala Nerang, dekat sini, Isnin lalu.
    Difahamkan, polis hanya menerima laporan berhubung kejadian itu kelmarin apabila keluarga mangsa membuat laporan polis selepas wanita berusia 22 tahun itu menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini.
    Sumber berkata, wanita itu yang tidak bekerja mengadu sakit perut kepada ahli keluarga, petang Khamis lalu, sebelum dibawa abangnya menerima rawatan di Klinik Kesihatan Lubok Merbau kemudian dirujuk ke HSB.
    Menurutnya, pemeriksaan doktor membongkar maklumat bahawa wanita itu bersalin tiga hari lalu dan dia memberitahu cerita sebenar.
    "Wanita itu membawa anggota polis ke rumah dan menemui bungkusan mayat bayi itu disembunyikan di dalam baldi di dalam bilik air rumah keluarganya.
    "Bungkusan mengandungi mayat bayi perempuan itu dilindungi dengan kain di bahagian atas menyebabkan ia mungkin tidak disedari keluarga wanita itu," katanya di sini, semalam.
    Menurutnya, wanita berkenaan kini menerima rawatan di HSB dan polis akan mengambil keterangan sebaik mangsa pulih.
    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Padang Terap, Deputi Superintendan Ku Yaacob Ku Hamad ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, setakat ini siasatan dilakukan dan bedah siasat akan dilakukan hari ini.


    sumber : myMetro

    Padah ejek polis

    Posted: 10 Mar 2012 05:15 PM PST


    KUALA TERENGGANU: Aksi berani dan biadap seorang pelajar kolej melanggar sekatan jalan raya dan mengejek polis membawa padah apabila dia terpaksa bermalam di dalam lokap di sini, kelmarin.
    Pelajar berusia 19 tahun itu dipercayai sudah lama menjadikan laluan utama jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang sebagai tempat melakukan aksi berbahaya bersama kumpulannya.

    Bagaimanapun, tindakan berani pelajar itu merempuh sekatan dan motosikal anggota trafik dalam cubaan meloloskan diri daripada dicekup pihak berkuasa tidak berjaya selepas dia ditahan tidak lama selepas itu.


    Menurut Pegawai Penguatkuasa Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu, Inspektor Mohd Nizam Hanafi berkata, pelajar itu antara lebih 500 penunggang motosikal yang ditahan dalam operasi bersepadu di sekitar Jalan Wakaf Beruas, Durian Burung, Padang Midin dan Pantai Batu Buruk.

    Katanya, operasi bermula jam 4 petang dan berakhir jam 12 malam itu dijalankan bersama Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK).


    "Dalam operasi itu, 262 saman dikeluarkan polis membabitkan pelbagai kesalahan, manakala 50 saman lagi dikeluarkan JPJ selain menyita sebuah motosikal.



    "Malah, ujian saringan awal air kencing dijalankan mendapati empat lelaki positif dadah jenis methamphetamine sebelum semuanya ditahan untuk tindakan lanjut, " katanya.

    Sementara itu, cermin kenderaan milik petugas stesen TV9 pecah selepas beberapa kumpulan samseng jalanan bertindak ganas melontarkan batu ke arah kenderaan berkenaan.


    Menurutnya, kejadian berlaku jam 7.30 malam ketika menuju ke arah pusat bandar dari Padang Midin.


    sumber : myMetro

    Besi tusuk kepala

    Posted: 10 Mar 2012 05:00 PM PST


    NILAI: Suasana pilu menyelubungi lokasi kemalangan maut apabila orang ramai tidak sanggup melihat seorang wanita mati dalam keadaan menyayat hati dengan kepala hancur ditembusi penghadang besi di Kilometer 14.7, Lebuhraya Kajang-Seremban Sdn Bhd (Lekas) berhampiran Pajam, di sini, kelmarin.
    Dalam kejadian jam 6.15 petang, wanita dipercayai warga China yang masih tidak diketahui identiti itu mati di tempat kejadian. Rakan lelaki mangsa, Thai Yin Sei, 25, yang memandu Proton Saga BLM cedera parah di kepala dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk rawatan.

    Ketika kejadian, mereka dipercayai dari arah Kajang dan dalam perjalanan menghala Seremban.


    Difahamkan, anggota bomba terpaksa mengambil masa 20 minit untuk memotong penghadang besi yang menembusi cermin depan hingga ke bahagian belakang kereta untuk mengeluarkan mayat wanita terbabit.

    Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, kereta dipandu Thai dipercayai hilang kawalan lalu terbabas sebelum merempuh penghadang besi di kiri lebuh raya.


    "Akibat rempuhan kuat, penghadang besi jalan menembusi cermin depan kereta sebelah penumpang hingga ke belakang but.



    "Penumpang depan kereta itu mati di tempat kejadian manakala rakannya parah," katanya di sini, semalam.

    Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Mantin, Abd Manan Munaji berkata, pihaknya bergegas ke lokasi untuk melakukan kerja menyelamat selepas menerima panggilan kecemasan.


    "Sebaik tiba di tempat kejadian, kami dapati seorang lelaki yang juga pemandu kereta sudah dikeluarkan dan dihantar ke HTJS.

    "Bagaimanapun, bomba mengambil masa 20 minit untuk mengeluarkan mayat penumpang dari dalam kereta," katanya. Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan kejadian itu.



    sumber : myMetro

    Pak andam terbunuh

    Posted: 10 Mar 2012 04:45 PM PST


    BACHOK: "Kalau Che mati esok, adik nak tinggal dengan siapa." Itu pertanyaan terakhir seorang pak andam kepada anak angkatnya sebelum maut apabila kereta Perodua Viva dinaiki terbabas dan merempuh pokok di Padang Melintang, Jalan Beris Kubor Besar, dekat sini, semalam.
    Dalam kejadian jam 3 pagi, Mohd Sukri Husin, 40, berasal dari Kampung Baru Bukit Rambutan, Jertih, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

    Mangsa dikatakan baru pulang daripada memasang pelamin di Bachok menaiki kereta dipandu rakannya, Mohd Fitrey Jelani, 17, sebelum terbabit kemalangan.


    Rakan mangsa patah kaki kanan serta tulang rusuk dan dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, manakala mayat mangsa dibawa ke HUSM untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya untuk dikebumikan.

    Menurut abang mangsa, Mohd Nawi Husin, 53, sehari sebelum kejadian, anak angkat adiknya, Nurul Kamila Mohd Fauzi, 10, menghubunginya dan menceritakan pertanyaan aneh bapa angkatnya yang membahasakan diri sebagai Che.


    Katanya, adiknya menjadi pak andam sejak 10 tahun lalu dan tinggal bersama anak angkatnya di Pengkalan Chepa, dekat sini.



    sumber : mymetro

    GILA!! Ayah Pemabuk Campak Bayi Perempuannya di Kuali Mendidih Sampai Mati [FOTO]

    Posted: 10 Mar 2012 04:30 PM PST

     Mr. Huang seorang alcoholic berusia 47 tahun, yang sekaligus pemilik perusahaan membuat mee, pulang dalam keadaan mabuk ke tempat membuat mee yang berada di dekat rumahnya. Kemudian seperti biasa dia bertengkar dengan  isterinya,ketika kejadian ini terjadi  isterinya sedang menggendong bayi mereka yang berusia baru 10 bulan.


    Kerana sangat marah dan tidak dapat mengawal perasaannya, lelaki tersebut merebut bayi perempuannya dari tangan isterinya dan melemparkannya ke dalam kuali berisi air mendidih untuk merebus mee. Isteri  sangat terkejut dan cuba menyelamatkan  bayi, tetapi terlambat, kerana 90% tubuh  bayi sudah melepuh kerana air yang sangat panas.


    Ibu bayi itu cuba menyiram  bayi dengan air  dan  melepas baju  bayi tetapi hal itu menambah kesakitan yang diderita  bayinya, kerana sebahgian besar kulitnya jadi terkelupas. Kemudian ibu bayi berlari ke rumahnya membawa bayi itu untuk minta pertolongan saudaranya yang kemudian membantunya membawa  bayi ke hospital.


     GILA!! Ayah Pemabuk Campak Bayi Perempuannya di Kuali Mendidih Sampai Mati [FOTO]


    Para doktor di hospital menggambarkan bagaimana kesakitan yang dirasai oleh sang bayi bagaikan dihiris-hiris oleh ribuan pisau tajam. Polis yang datang ketempat kejadian untuk menangkap  ayah bayi itu, mendapati Mr. Huang sedang memasak mee, seolah-olah tidak pernah terjadi sesuatu apapun.


    Di balai polis, setelah sedar, beberapa waktu kemudian Huang menyesali perbuatannya, dan mengatakan bahawa dia tidak pernah berniat melemparkan bayinya ke air panas. Setelah dilakukan rawatan keadaan  bayi mula pulih tetapi pada waktu malam keadaan bertambah buruk, tiga hari kemudian pada pukul 10:05 pagi bayi berusia 10 bulan itu meninggal dunia di ruang ICU di Changhua Christian Hospital.


    Aksi jantan yang kemaruk nak masuk pertandingan ratu cantik

    Posted: 10 Mar 2012 04:15 PM PST





    Jangan cium gambar kekasih selepas dicuci..BAHAYA

    Posted: 10 Mar 2012 04:00 PM PST

    Kedai cuci gambar ekspress zaman sekarang, dapat mencuci gambar dalam singkat. Hal ini adalah benar-benar untuk memuaskan para photografer yang ingin segera dapat melihat hasilnya.

    Berikut ini, cara proses mencetak yang lengkap :

    Proses memunculkan gambar dari sistem cuci ekspres adalah merupakan suatu proses kimia, yang disebut sistem garam perak.

    Kertas filem disinari — alkali kuat menampakkan gambarnya – asam keras menetapkan gambarnya.

    Setelah asam dan basa neutral maka akan dihasilkan garam, maka harus disiram dengan air untuk membersihkan garamnya, setelah itu lalu dikeringkan, maka jadilah foto.

    Umumnya dalam proses pencucian dengan air biasanya paling tidak setengah jam baru dapat mencuci bersih secara keseluruhan.

    Tetapi, sekarang untuk mengejar masa lalu diganti dengan hanya menggunakan alat pengiling untuk menekan garamnya agar keluar dan yang pasti masih ada sisa garam yang tertinggal. Sisa garam ini mengandung racun bila tertelan.

    Sekuat manakah racun ini? Ia boleh mengakibatkan bahan stainless jadi berkarat.

    Jika racun garam ini sebegitu jahat, mengapa masih menggunakan sistem cuci gambar yang ekspres? Ini adalah kesalahan pelanggan yang terus menerus minta gambar dicuci dengan segera.

    Masalah yang timbul kerana keperluan demand dan supply sehingga timbul keadaan kehidupan dengan permasalahan baru.

    Jangan sekali-kali mencium gambar, walaupun gambar orang yang anda sayangi. Harap diingat, setelah memegang foto harus mencuci tangan.-forum.vivanews.com

    Senjata makan tuan

    Posted: 10 Mar 2012 03:45 PM PST







    LETAK MAKLUMAT IKLAN

    Selamba je bangau ni telan arnab

    Posted: 10 Mar 2012 03:30 PM PST




    Dahsyat betul bangau ni....
    (

    Hebat.Seorang Jururawat Menyumbangkan Ginjalnya untuk Pasien

    Posted: 10 Mar 2012 03:15 PM PST



    Clay Taber tak lama lagi akan menikahi kekasihnya, tapi yang lebih membuat pemuda berusia 23 tahun tersebut gembira kerana kini ia dapat melanjutkan hidupnya berkat Allison Batson, seorang jururawat berhati mulia yang menawarkan ginjal sendiri untuk ditransplantasikan bagi Clay.


    Allison Batson merawat Clay di Emory University Hospital di Atlanta setelah dalam ujian darah terungkap bahwa ia menderita Sindrom Goodpasture, suatu gangguan kekebalan tubuh yang dapat menyebabkan gagal ginjal.


    Taber yang pada saat itu baru berusia 22 tahun, baru saja lulus dari Universiti Auburn dan baru-baru saja bertunangan.
    Setelah kembali dari percutian di Teluk Meksiko, Taber mulai mengalami gejala penyakit tersebut. Doktor kemudian memerintahkan ia melakukan ujian darah yang mengungkapkan bahawa Clay mengalami gagal ginjal.


    Tak lama setelah hasil pemeriksaan darah keluar, Clay kemudian terpaksa harus tinggal dihospital tempat ia menetap selama berminggu-minggu saat menjalani beberapa prosedur, termasuk cuci darah.
    Batson adalah seorang jururawat yang ditugaskan ke tingkat dimana Clay dirawat, dan kerana ia mempunyai anak yang seusia dengannya, Batson membentuk ikatan khusus dengan keluarga Clay.
    Ketika Clay ditempatkan dalam tunggu untuk ginjal, Batson mengatakan ia merasa terdorong untuk membantu pemuda itu dalam cara yang khusus.


    "Sesuatu dalam diriku mengatakan bahawa aku harus berbuat lebih banyak." tutur Batson yang dikutip huffingtonpost.
    Ibu Clay tidak memenuhi syarat sebagai seorang penderma yang tepat, tapi setelah menjalani ujian Batson menemukan bahawa dia merupakan donor yang tepat bagi Clay.


    Operasi transplantasi itu dilakukan pada 10 Januari lalu, sekitar setahun setelah pasangan itu bertemu untuk pertama kalinya. Dan baik Batson dan Clay, sekarang berada dalam keadaan yang sihat.
    Clay rencananya akan menikahi sang tunangan Laura Calhoun pada 9 Juni depan, dan ia merancang untuk terus bekerja untuk mengejar kariernya di bidang kewangan, dan mengatakan bahawa dia amat bersyukur untuk apa yang dilakukan oleh sang jururawat baginya.


    "Saya mengatakan bahawa dia [Batson] akan mendapatkan sebuah tarian khusus di acara pernikahan nanti," kata Taber kepada MSNBC.

    • Digg
    • Del.icio.us
    • StumbleUpon
    • Reddit
    • RSS